[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.066 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:42
"Pull that rope above you"
Max is wel goed van vertrouwen :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Homeland schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:03:
[...]

Volgens mij kan je er vanuit gaan dat elke GP dit jaar zonder publiek zal zijn, een land is gek als ze 100k tot 200k mensen op 1 event samen laten komen dit jaar.
Daar zou ik zo zeker nog niet van zijn. De Europese GPs deze zomer zullen zeker en vast zonder publiek zijn. Maar met de huidige regelgeving zou zelfs een Spa in September met publiek kunnen doorgaan. Als we tot eind dit jaar geen grote evenementen met publiek organiseren gaat dat voor vele evenementen in de sportwereld rampzalig worden. Denk maar aan onder andere het voetbal. Zowat iedereen gaat er van uit dat na de zomer, en bij het uitblijven van een tweede golf, er gewoon weer grote evenementen zullen doorgan. En op een F1 circuit staan vele mensen heel wat minder dicht op elkaar dan bij enkele andere sporten. Je hebt kilometers aan circuit om ze uit elkaar te zetten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:48
‘Zowat iedereen’?

Dat denk ik toch echt niet :-).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
Blokker_1999 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:35:
En op een F1 circuit staan vele mensen heel wat minder dicht op elkaar dan bij enkele andere sporten. Je hebt kilometers aan circuit om ze uit elkaar te zetten.
Heb je wel eens gezien hoe dat er op een circuit als Spa uit ziet? Daar stonden vroeger volgens mij al rijen dik aan de poorten voor een goed plekje en zat iedereen zij aan zij in het gras. Sinds de Verstappen gekte is dat nog alleen maar erger geworden. Dus ja, je kunt het publiek 1,5 meter uit elkaar zetten, maar voor een circuit als Spa betekend dat dat ze misschien nog maar een kwart of zo van de kaarten mogen verkopen. En of dat dan nog rendabel is? Want dan krijg je juist ook weer de kosten erbij voor kaartcontrole, personeel bij eettentjes, .... Terwijl als er geen publiek is heb je die kosten ook helemaal niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mooi filmpje, maar werd er wel een beetje depri van. Reality check zeg maar.... Ik mis het echt en dat Zandvoort niet doorgaat is helemaal jammer. Tuurlijk, er zijn veel dingen aan de hand die veel belangrijker zijn, maar toch. :'(

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 21:41

pinda powerrr

Slow down...

Ik schakel vrij laat in, maar zit nu op NPO1 de races van Zandvoort te bekijken. Wat een andere tijden zeg! Veiligheid? Wat is dat? _O-

Witte vlag: er is een langzame auto van de organisatie op de baan :+

Uitvallen van wagens is meer een zekerheid dan finishen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Rond deze tijd zouden we de uitslag geweten hebben...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

hoevenpe schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:21:
Rond deze tijd zouden we de uitslag geweten hebben...
Tenzij het een Oostenrijkertje zou zijn geweest, dan duurt het nog wel een paar uur... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:47
Blokker_1999 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:35:
[...]
Zowat iedereen gaat er van uit dat na de zomer, en bij het uitblijven van een tweede golf, er gewoon weer grote evenementen zullen doorgan.
Nou ik absoluut niet. Zolang er nog geen vaccin is en dat vaccin nog niet is verspreid kan ik me niet voorstellen dat er overheden zijn die massa-evenementen zoals festivals, grote concerten en dus ook raceweekenden door laten gaan. Het risico is te groot dat er eentje tussen zit die het virus heeft en daar tientallen, zoniet honderden besmet. Ik heb zelf voor heel 2020 en de eerste helft van 2021 al mijn concerten en en festivals afgeschreven. Mocht er wat doorgaan dan is dat mooi meegenomen maar ik hou er geen rekening mee.

Dus ik kan me net zo min voorstellen dat er races met publiek gaan worden gereden dit seizoen.

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zolang er geen vaccin is of werkelijke oplossing zal er nog niks met groot publiek gedaan worden.
Dus ook nog maar afwachten wat 2021 gaat doen. Zou zelf nou niet veel trek hebben om in een grote mensenmassa te gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
We kunnen ons langzaam verheugen op de Oostenrijkse GP.
Het zal wel een hele bijzondere zijn zonder oranje zee.

*O* :)

[ Voor 29% gewijzigd door MaXeRs op 04-05-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Finraziel schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:57:
[...]

"Pull that rope above you"
Max is wel goed van vertrouwen :+
Max heeft vast ook wel eens in de kassen rondgelopen :Y Ik wist meteen wat de bedoeling was in ieder geval :P

Maar ja, ik ben dan ook geboren Westlander...

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 15:47
Na de NLGP worden de 1e definitieve punten uitgedeeld in onze Tweakers F1 toto, de stand dusver:

1. stefanass 5 punten
De rest.... 0 punten

@stefanass voorspelde als enige dat de GP niet zou starten, brengt hem nu tot de nummer 1 in de tussenstand :9
Geniet ervan de komende maanden, want er zal niks veranderen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:15

JB

Cédric roelt!

MaXeRs schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:02:
We kunnen ons langzaam verheugen op de Oostenrijkse GP.
Het zal wel een hele bijzondere zijn zonder oranje zee.

*O* :)
Ik zou er ook heen gaan met een maatje ivm hele speciale betekenis. Raar allemaal :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:15
Teams dichtbij akkoord over verlaagde budgetcap van $145m: https://www.autosport.com...cap-close-to-being-agreed

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

*denkt nog even terug aan het interview met Jan Lammers in 1983. Formule 1 kost bergen met geld! Hij had het over iets van 7 miljoen per jaar voor twee motoren :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:10
Zal ongetwijfeld een daverend succes worden en netjes worden nageleefd O-)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
alexbl69 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:19:
[...]

Zal ongetwijfeld een daverend succes worden en netjes worden nageleefd O-)
Punt is natuurlijk dat ook de grote teams die 400+ uitgeven ook best wel een stuk minder willen uitgeven. Daimler-Mercedes, Ferrari en Red Bull zullen die 200 miljoen extra ook niet erin stoppen omdat ze dat leuk vinden om te doen. Maar het is een noodzakelijk kwaad om aan de top mee te doen. Als dadelijk de budget cap er is hopen zij natuurlijk nog steeds de topteams te zijn. Daarnaast is de voorgestelde budget cap ongeveer gelijk aan wat de midfield teams nu uitgeven. Maar de budget cap is exclusief salaris coureurs en drie best betaalde personeelsleden. Oftewel, de topteams geven dadelijk $145M uit + bv $50M aan salaris. Terwijl een team als Racing Point Aston Martin, Renault, Alfa Romeo, Alpha Tauri in totaal $150 of zo uitgeeft in totaal. Dus inclusief salaris coureurs + best betaalde teamleden. Tenzij de budget cap tot ver onder de $100M zakt of die salarissen eruit worden gehaald blijven Mercedes, Ferrari en Red Bull dus gewoon een voordeel behouden, waarbij ze verder hartstikke blij zijn dat de wapenwedloop m.b.t. steeds meer geld erin stoppen een halt is toegeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

RobertMe schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:39:
[...]

Punt is natuurlijk dat ook de grote teams die 400+ uitgeven ook best wel een stuk minder willen uitgeven. Daimler-Mercedes, Ferrari en Red Bull zullen die 200 miljoen extra ook niet erin stoppen omdat ze dat leuk vinden om te doen. Maar het is een noodzakelijk kwaad om aan de top mee te doen. Als dadelijk de budget cap er is hopen zij natuurlijk nog steeds de topteams te zijn. Daarnaast is de voorgestelde budget cap ongeveer gelijk aan wat de midfield teams nu uitgeven. Maar de budget cap is exclusief salaris coureurs en drie best betaalde personeelsleden. Oftewel, de topteams geven dadelijk $145M uit + bv $50M aan salaris. Terwijl een team als Racing Point Aston Martin, Renault, Alfa Romeo, Alpha Tauri in totaal $150 of zo uitgeeft in totaal. Dus inclusief salaris coureurs + best betaalde teamleden. Tenzij de budget cap tot ver onder de $100M zakt of die salarissen eruit worden gehaald blijven Mercedes, Ferrari en Red Bull dus gewoon een voordeel behouden, waarbij ze verder hartstikke blij zijn dat de wapenwedloop m.b.t. steeds meer geld erin stoppen een halt is toegeroepen.
Inderdaad, de grote teams die met een budgetcap "geld overhouden", kunnen nog meer besteden aan het wegkapen van de beste coureurs.
Ergens vinden ze wel een weg om het geld over de balk te blijven gooien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:32

Player1S

Probably out in the dark

Ik zie het persbericht al voor me.

"De FIA en Ferrari hebben een overeenkomst bereikt over het overschrijden van het budget. De FIA en Ferrari zullen verder geen mededelingen doen over de gemaakte overeenkomst."

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Player1S schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:19:
Ik zie het persbericht al voor me.

"De FIA en Ferrari hebben een overeenkomst bereikt over het overschrijden van het budget. De FIA en Ferrari zullen verder geen mededelingen doen over de gemaakte overeenkomst."
Maar dat kan toch veel makkelijker?
"Bonussen aan teams die al vanaf dag 1 meedoen mogen vrij besteed worden en vallen buiten de budget cap". Volgens mij is er in ieder geval nog geen sprake van dat Ferrari die bonus zou moeten inleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

RobertMe schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:23:
[...]

Maar dat kan toch veel makkelijker?
"Bonussen aan teams die al vanaf dag 1 meedoen mogen vrij besteed worden en vallen buiten de budget cap". Volgens mij is er in ieder geval nog geen sprake van dat Ferrari die bonus zou moeten inleveren.
Ferrari kan nu idd voor half geld meedoen, slaat echt nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 08-10 23:16

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:39:
[...]

Nah, ze geven zoveel uit omdat ze het zelf niet hoeven te betalen. Dat blijft hier het grootste misverstand. Van de fabrikanten geeft Renault namelijk zelf het meeste uit aan het chassis, voor het minste resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2020/01/renault.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2020/01/mclaren.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2020/01/red-bull.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2020/01/ferrari.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2020/01/mercedes.jpg
https://www.racefans.net/...what-the-top-teams-spent/

Die cap gaat nu naar $145 miljoen omdat de teams waarschijnlijk hun sponsorinkomsten zullen zien dalen. Problematischer is dat de FOM bijdragen waarschijnlijk fors zullen gaan dalen. De FOM mag namelijk per afgelaste GP, zo enkele tientallen miljoenen afschrijven voor alleen de organisatie. De circuits betalen namelijk voor een GP en zonder toeschouwers kunnen ze niet betalen. TV rechten komen er nog eens apart bij. De races die wel door gaan, zijn waarschijnlijk zonder publiek.

No way dat zelfs als ze nog een soort van seizoen weten te draaien, de FOM teams zoals RBR, Ferrari en Mercedes elk $150-$200 miljoen gaan betalen. Die cap gaat naar $145 miljoen omdat de FOM al $1,4 miljard heeft afgeschreven en ze echt niet die teams gaan betalen om op oude voet door te gaan. Ik zie Ferrari, Mercedes of Red Bull het bedrag ook niet bijleggen voor hun teams. $145 miljoen is een compromis zodat de topteams alsnog top blijven en niet meteen honderden mensen moeten gaan ontslaan. Tenminste RBR zal waarschijnlijk niet zo ver hoeven te gaan. Ferrari kan wel eens mensen moeten gaan overplaatsen naar de autoproductie in verband met strengere Italiaanse rechtsbescherming van werknemers. Mercedes kan wel eens overgaan op ontslag voor honderden omdat die waarschijnlijk niet zo makkelijk met hun personeel kunnen schuiven. Het kan ook allemaal omdat de afspraken over uitkeringen naar de teams, waarschijnlijk niet meer gelden. Concorde agreement is ook klaar na dit seizoen en zo dan de FOM het ook formaliseren. Dat de FOM waarschijnlijk zal proberen om zelf meer winst te gaan maken, dat gaat het volgende conflictpunt zijn. Dat zullen de teams namelijk niet accepteren.

Een ander is dat RBR in 2014 waarschijnlijk nog het rijkste team was. Het sterkt toch al mijn mening dat RBR in 2014 gewoon de beste auto had, maar de PU echt super waardeloos was. RBR haar budget lijkt alleen met 1/4 gereduceerd te zijn door een combinatie van minder FOM prijzengeld, minder sponsorinkomsten en Red Bull die zelf het budget verlaagd heeft omdat ze toch niet konden winnen en in 2014 al duidelijk was dat het de jaren erna ook niet zou gaan gebeuren. Zie waardeloze PU.
https://bleacherreport.co...the-2014-formula-1-season

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Zolang er dingen buiten de budget cap blijven vallen, hebben rijke teams dus altijd nog steeds een streepje voor. En zeker de teams die zelf ook auto's produceren, kunnen heus wel wat R&D op een normale straat auto boeken, en pas als het een beetje zinnig lijkt, die R&D in het F1 team uitvoeren. Het zal heus wel iets effect hebben, maar ik verwacht niet opeens een grote verschuiving anders dan de 'natuurlijke verschuiving' die sowieso elke zoveel jaar voorbij komt. Het is niet onlogisch als Merc in de komende jaren wat minder dominant wordt en er andere teams opstaan en ook serieus meedoen voor de knikkers. En net als dat niet eens zo mega lang geleden Williams een topteam was en het nu gênant is om naar te kijken, zo zullen er andere teams uit de achterhoede dichterbij komen. Met of zonder budgetcap. Het zou supermooi zijn als de verschillen minder groot worden, dat is het leukste voor iedereen (en ook Mercedes heeft er geen zak aan als ze dominant met 20 rondjes voorsprong winnen, ook voor hun marketing is het beter als ze moeten vechten met 4 teams om daarna alsnog te winnen).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ja, alles zou erin moeten zitten van Marko tot de demotie tot het podium in 2019. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 14:52
@DaniëlWW2 Gefeliciteerd! *O*

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Over twee maanden zitten we daags na de GP van Oostenrijk. Het scenario van een GP die door gaat wordt steeds realistischer al is het waarschijnlijk zonder publiek. Ik hoop dat het de FOM en de teams lukt om het te laten gebeuren - en dat ze er ook een mooie show van maken. Het maakt me eigenlijk niet meer uit welk team wint; als er voor de sport maar een mooie show neergezet gaat worden.

Misschien dat de show buiten de wedstrijd zelf om wat groter kan worden richting het einde van het seizoen. Maar ik hoop echt dat ze in elk geval het racen in juli van de grond kunnen krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 15:47
Ik had het hele seizoen al opgegeven om eerlijk te zijn, dus elke race die er nog komt is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 08-10 23:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
metallicattim schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:57:
Ik had het hele seizoen al opgegeven om eerlijk te zijn, dus elke race die er nog komt is meegenomen!
Ik zit nog in een tweestrijd.

Aan de ene kant kan ik niet wachten en aan de andere kant ben ik heel erg "bang" hoe de races zullen zijn.

Er is geen publiek en ik twijfel of de teams het achterste van hun tong laten zien.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 22:32
streamnl schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:06:
[...]

Aan de ene kant kan ik niet wachten en aan de andere kant ben ik heel erg "bang" hoe de races zullen zijn.

Er is geen publiek en ik twijfel of de teams het achterste van hun tong laten zien.
Ach op de bank voor de TV merk je toch al niet teveel van het publiek. Daar zou ik me geen zorgen over maken tijdens de race. En of de teams het achterste van hun tong laten zien denk ik wel, ook al zijn het aantal GP's hoogstwaarschijnlijk ingekort is er nog steeds een WDC en WCC.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Hari-Bo schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:21:

Ach op de bank voor de TV merk je toch al niet teveel van het publiek. Daar zou ik me geen zorgen over maken tijdens de race. En of de teams het achterste van hun tong laten zien denk ik wel, ook al zijn het aantal GP's hoogstwaarschijnlijk ingekort is er nog steeds een WDC en WCC.
Een lege tribune is "saai" en dat zien/merken we.

Ieder team heeft enkele circuits waar zij "voordeel" op hebben. En nu een hoop geschrapt zijn...
Ik vraag me serieus af of een coureur dit jaar nog steeds graag kampioen wilt worden. En niet dat we net als bij voetbal een discussie gaan krijgen of iemand de kampioenschap "verdient".

Nogmaals, dat denk ik

We gaan het meemaken, misschien zie ik te veel beren

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Voor het eerst in 26 jaar volg ik het F1 nieuws totaal niet, er is eigenlijk ook geen nieuws dus ik mis ook niks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:56

mphilipp

Romanes eunt domus

streamnl schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:49:
[...]
Een lege tribune is "saai" en dat zien/merken we.
Mwaa...kweenie. Genoeg races waar hele tribunes leeg waren (die races zijn er nu ook niet meer). Maar persoonlijk let ik daar niet echt op. Op TV heb je toch een andere 'beleving' van de race.
Ik vraag me serieus af of een coureur dit jaar nog steeds graag kampioen wilt worden.
Elke coureur wil dat. Misschien sportief gezien niet ideaal, maar Olivier Panis was ook blij met zijn overwinning op Monaco. Op zich was die wel verdiend natuurlijk omdat hij en nog 2 of 3 anderen als enigen over de streep kwamen en zich niet vergaloppeerd hadden. Maar evengoed staat er geen caveat op de beker. Winnen is winnen. En de glorie die erbij komt kijken blijft ook. In principe strijd elke coureur voor de volle 100% en de inzet die ze hun hele carrière hebben gehad en de opoffering maakt dat het voor hen zelf als verdiend voelt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 16:10
Luckeh schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:29:
Over twee maanden zitten we daags na de GP van Oostenrijk. Het scenario van een GP die door gaat wordt steeds realistischer al is het waarschijnlijk zonder publiek. Ik hoop dat het de FOM en de teams lukt om het te laten gebeuren - en dat ze er ook een mooie show van maken. Het maakt me eigenlijk niet meer uit welk team wint; als er voor de sport maar een mooie show neergezet gaat worden.

Misschien dat de show buiten de wedstrijd zelf om wat groter kan worden richting het einde van het seizoen. Maar ik hoop echt dat ze in elk geval het racen in juli van de grond kunnen krijgen.
Officieel statement van de Organisatie
Formula 1 myWorld Grosser Preis von Österreich 2020 - 03. - 05. July 2020
Ticketing Information

Dear F1 fans,

we take the official requirements in connection with the current exceptional situation very seriously and are monitoring current developments. Whether and how the "Formula 1 myWorld Grand Prix of Austria 2020" can be held on the planned date depends on further developments and the decisions of the federal government.

Abiding to the requirements of the authorities and ensuring the highest possible degree of safety is the utmost priority for Projekt Spielberg in holding planned events. After consultation with Formula 1 Group and the FIA, we can confirm that Formula 1 cannot take place in front of spectators at the Red Bull Ring in 2020. This measure takes into regard the needs of the current situation.

If you have already secured a ticket, our ticket partner will inform you promptly about the further procedure.

We ask for your understanding and thank you for your patience.

Stay healthy.

Your Projekt Spielberg team
bron: http://www.projekt-spielberg.com/en/events/formula-1/tickets

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dus waarschijnlijk achter gesloten deuren. Dat zal voor veel GPs gaan gelden dit seizoen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 15:37

Damian

Insane Obtrusion

Ik kreeg toch wel even weer kippenvel ;(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Ik vraag me serieus af hoe ze 2 races op hetzelfde circuit willen doen en het nog interessant te houden. ANdersom rijden kan vrijwel niet, alle grindbakken en uitloopstroken liggen dan verkeerd. Alleen op een circuit als Frankrijk lijkt me haalbaar om 2 races te rijden ivm de flexibele layout. Bijv. op de Red Bull ring kan dat al vrijwel niet, of je krijgt wel een heel kort rondje (kan ook leuk zijn). Maar 2x dezelfde race lijkt me ongelofelijk saai.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 18:21
zonoskar schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:31:
[...]

Ik vraag me serieus af hoe ze 2 races op hetzelfde circuit willen doen en het nog interessant te houden. ANdersom rijden kan vrijwel niet, alle grindbakken en uitloopstroken liggen dan verkeerd. Alleen op een circuit als Frankrijk lijkt me haalbaar om 2 races te rijden ivm de flexibele layout. Bijv. op de Red Bull ring kan dat al vrijwel niet, of je krijgt wel een heel kort rondje (kan ook leuk zijn). Maar 2x dezelfde race lijkt me ongelofelijk saai.
Maakt mij niet uit als Max hem dan 2x wint is alles prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
[...]

Waarom? Zie de eerste race als een FP4.. voor punten, extra test uurtjes! daarna kan iedereen nog beter afgesteld beginnen aan de race?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Reverse grid voor race 2 zou het meteen leuker maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:39
[...]

Er zit best wat tijd tussen dus het weer kan totaal anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

tlpeter schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:36:
[...]

Er zit best wat tijd tussen dus het weer kan totaal anders zijn.
Misschien de 2de keer met de sprinkler installatie aan?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Of de FOM gaat heel creatief alle coureurs een paintball geweer meegeven voor race 2, soort van Mario Kart idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sprint en main race, doen veel takken, daar is toch weinig mis mee? Eerste is kort en kan je volledig los (genoeg voor 1 setje banden), tweede is lang genoeg dat pitstop nodig is, desnoods met de twee andere compounds, krijg je toch verschillende races.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

SinergyX schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:50:
Sprint en main race, doen veel takken, daar is toch weinig mis mee? Eerste is kort en kan je volledig los (genoeg voor 1 setje banden), tweede is lang genoeg dat pitstop nodig is, desnoods met de twee andere compounds, krijg je toch verschillende races.
En dat is nu net de reden dat dat andere klassen zijn. Ik zie daar niks in voor de F1. Gewoon 2 keer achter elkaar Oostenrijk zie ik wel zitten hoor. Als er maar geracet gaat worden. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:24

Vuvuzela

My spire is forming

SinergyX schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:50:
Een optocht en een iets mindere optocht :P

Sprintrace zie ik niet werken voor de huidige F1. Tenzij ze starten op willekeurige of omgekeerde volgorde maar de vraag is of je dat wel wilt.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Vanavond om 2200u. Ben benieuwd wat het is.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik mag hopen dat we er nog een team (of twee) bij krijgen, zou het wel leuker maken. Top drie zal wel enigzins zelfde blijven, maar vooral de mid-field gevechten zijn leuk! Wellicht dat er dan ook nog aan de staart gevochten wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
pinda powerrr schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:43:
[...]

Ik mag hopen dat we er nog een team (of twee) bij krijgen, zou het wel leuker maken. Top drie zal wel enigzins zelfde blijven, maar vooral de mid-field gevechten zijn leuk! Wellicht dat er dan ook nog aan de staart gevochten wordt.
Met de huidige financiële structuur hoef je denk ik niet veel te verwachten van extra teams. Alleen de top 10 teams krijgen geld van FOM. Dus een team dat al minder presteert krijgt vervolgens minder geld van FOM en wordt zo de afgrond ingedrukt.

Zie ook 2016. Haas als nieuwe team waardoor er dus een elfde team zonder bonus zal komen voor 2017. Manor stond 10e in het kampioenschap, en Sauber elfde. Vervolgens rijdt Nassr, die reed voor Sauber maar werd getipt voor Manor, in Brazilië in de punten. Sauber wordt 10e, Manor elfde, vervolgens heeft Manor te weinig geld en verschijnen ze voor 2017 niet meer op de grid. Waarbij ironisch genoeg Nassr met zijn prestatie in Brazilië zijn eigen stoeltje voor het seizoen erna inlevert.

Waarbij Haas nu dus ook weer op de wip staat en het financieel niet gebolwerkt krijgt. Als nieuw team zul je vast wel wat geld kunnen ophalen om zo het eerste seizoen volledig zelf te financieren. De jaren erop hoop je dan op de bonussen van FOM waardoor je of wat meer inkomsten hebt of niet zo zwaar op sponsoren leunt. Maar nu de prestaties achter blijven staan de sponsoren ook niet meer te springen. Gevolg is dus en een lagere stand in het kampioenschap en dus kleinere bonus, en minder sponsoren/minder inkomsten uit sponsoring.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Simpele oplossing: Het startgeld van Ferrari aan de drie laatste teams geven. Zal ik ze even mailen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik vind het wel héél toevallig dat Nico Hulkenberg op hetzelfde moment ineens over zijn terugkeer in de f1 gaat praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:51:
[...]

Met de huidige financiële structuur hoef je denk ik niet veel te verwachten van extra teams. Alleen de top 10 teams krijgen geld van FOM. Dus een team dat al minder presteert krijgt vervolgens minder geld van FOM en wordt zo de afgrond ingedrukt.
Dat is de kloterij bij te veel sporten. De eredivisie is in de wereld een mickey mouse competitie, leuk om te beginnen en om reserve reserves te parkeren zodat ze nog wat ritme opdoen en iets minder kosten, maar de rijke clubs worden rijker want CL en het gat wordt groter. Zo ook F1.

Zonder een heel strak budgetplafond in combinatie met revenue sharing is het een kansloze onderneming om F1 groter te laten worden en breder competititef te maken. Helaas kopieren ze het NFL model niet (salary cap met penalties als je te veel betaalt én als je te weinig betaalt) in combinatie met revenue sharing (ieder team krijgt een gelijk deel van de opbrengsten uit vooral tv rechten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 09:58
Bundin schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:02:
[...]

Dat is de kloterij bij te veel sporten. De eredivisie is in de wereld een mickey mouse competitie, leuk om te beginnen en om reserve reserves te parkeren zodat ze nog wat ritme opdoen en iets minder kosten, maar de rijke clubs worden rijker want CL en het gat wordt groter. Zo ook F1.

Zonder een heel strak budgetplafond in combinatie met revenue sharing is het een kansloze onderneming om F1 groter te laten worden en breder competititef te maken. Helaas kopieren ze het NFL model niet (salary cap met penalties als je te veel betaalt én als je te weinig betaalt) in combinatie met revenue sharing (ieder team krijgt een gelijk deel van de opbrengsten uit vooral tv rechten).
Offtopic: Ik vind dat Amerikaanse systeem (revenue sharing, salary cap en draftsysteem) voor Amerikaanse begrippen best socialistisch. Neemt niet weg dat het echt ontzettend goed werkt om de sporten "eerlijk" te houden. Sport is entertainment en dat hebben de Amerikanen bijzonder goed door. Ik ben fan van hun aanpak.

Ik denk echter dat je een dergelijk systeem er niet doorheen gaat krijgen in de formule 1. De belangen zijn daarvoor simpelweg te groot en money talks. In een alternatief scenario kan het wellicht lukken, maar dan haken de grote teams waarschijnlijk snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 20:46
RobertMe schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:51:
[...]
Waarbij Haas nu dus ook weer op de wip staat en het financieel niet gebolwerkt krijgt. Als nieuw team zul je vast wel wat geld kunnen ophalen om zo het eerste seizoen volledig zelf te financieren.
Nouja, Haas zou het zeker wel financieel rondkrijgen.
Maar het gaat er vooral om hoeveel Gene Haas er persoonlijk nog wilt insteken.

In principe zou Haas F1 team voorlopig niet hoeven om te vallen door financiën. Eerder gewoon omdat Gene Haas er dan geen zin meer in heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36

Wom

Ryur schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:34:
[...]

In principe zou Haas F1 team voorlopig niet hoeven om te vallen door financiën. Eerder gewoon omdat Gene Haas er dan geen zin meer in heeft.
De eerste geluiden waren ook wel te horen dat men moest gaan presteren omdat er anders gekeken werd naar de investering die men deed. Wat begrijpelijk is natuurlijk.

Nu werk ik zelf in de automotive en als ik zo hoor en lees wat er staat te gebeuren verwacht ik ook wel impact richting zaken als autosport eerlijk gezegd. Dus hopen dat mensen als Haas het interessant genoeg blijven vinden om te investeren :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:45
Ik ook, en zin om weer een race te kijken! ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:20

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Pathogen schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:47:
[...]

Ik vind het wel héél toevallig dat Nico Hulkenberg op hetzelfde moment ineens over zijn terugkeer in de f1 gaat praten...
"Hallo, es ist der Nico. I'd like a seat in your team, but I do need the garantee I do not end up on a podium."
"Ok, Nico, we can do that."
"Great, where do I sign?"

[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 08-05-2020 14:05 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De bijna dagelijkse Formule 1 fix van vandaag. :Y)
Toch eens leuk wat achter de schermen te zien. :)

[ Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-05-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

pjottum schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:03:
[...]

"Hallo, es ist der Nico. I'd like a seat in your team, but I do need the garantee I do not end up on a podium."
"Ok, Nico, we can do that."
"Great, where do I sign?"
"Oh, Hülkenberg?, we thought you were Nico Rosberg. I'm sorry, deal is off"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ryur schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:34:
[...]

Uiteraard dat Gene Haas het uit eigen zak zal aanvullen. Maar dat is bij Red Bull niet anders. Maar het spelletje moet wel leuk blijven en financieel "rendabel". Leuk om een hobby te hebben, maar Gene zijn F1 hobby is nu een bodemloze put waar die geld in blijft gooien. Het team moet dus of gaan presteren waardoor de hobby leuk blijft, of er moet een leuke sponsor komen die flink wat geld mee brengt. "Meedoen is belangrijker dan winnen" is dan ook nogal variabel. Is meedoen op kilometers achterstand echt nog zo leuk? En al helemaal als het meedoen ongeveer 100 miljoen per jaar kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:40:
[...]of er moet een leuke sponsor komen die flink wat geld mee brengt[...]
Heeft William Storey nog niet weer een nieuw bedrijf, die hier iets in kunnen betekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeKaerften schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:46:
[...]

Heeft William Storey nog niet weer een nieuw bedrijf, die hier iets in kunnen betekeken?
De Chinezen zijn niet zo naïef om daarin te trappen. Je kunt ze van veel betichten maar niet van naïviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:23:
[...]

De Chinezen zijn niet zo naïef om daarin te trappen. Je kunt ze van veel betichten maar niet van naïviteit.
Maar @RobertMe 's post ging over Haas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, dacht dat hij bedoelde dat Pantera in een Poor Energy’tje zou trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt misschien als een minderheid hier, maar ik mis het racen eigenlijk totaal niet. Terwijl ik toch 25+ jaar trouw kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:10
Verwijderd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:35:
Klinkt misschien als een minderheid hier, maar ik mis het racen eigenlijk totaal niet. Terwijl ik toch 25+ jaar trouw kijk.
Ik denk dat je je dan toch moet afvragen waarom je het uberhaupt nog kijkt / volgt ;)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-10 07:32
Homeland schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:43:
Of de FOM gaat heel creatief alle coureurs een paintball geweer meegeven voor race 2, soort van Mario Kart idee.
Christijan Albers at altijd een banaantje toch, voor de race? Kunnen we hem niet weer effe invliegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gynnad schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:41:
[...]

Ik denk dat je je dan toch moet afvragen waarom je het uberhaupt nog kijkt / volgt ;)
Dat vind ik rijkelijk overdreven. Je kunt toch prima iets kijken zonder er 'verslaafd' aan te zijn?
Ik mis F1 (en voetbal) ook niet, maar toch vind ik het heerlijk als ik tzt weer kan kijken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Jerrythafast schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:28:
[...]

Christijan Albers at altijd een banaantje toch, voor de race? Kunnen we hem niet weer effe invliegen?
Is dat ook de verklaring hiervoor? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gynnad schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:41:
[...]

Goede vraag ja, de laatste jaren ben ik al wat meer van het motorracen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
toolkist schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:09:
[...]

Dat vind ik rijkelijk overdreven. Je kunt toch prima iets kijken zonder er 'verslaafd' aan te zijn?
Ik mis F1 (en voetbal) ook niet, maar toch vind ik het heerlijk als ik tzt weer kan kijken
Je hebt kijken en je hebt kijken natuurlijk. Als je elke race altijd kijkt (ook de vroege) en je mist het nu niet, dan is het zonde van de tijd om het nog te volgen.

Af en toe een race kijken is natuurlijk een heel ander verhaal. Maar er is niks mis mee als je je interesses verliest, die tijd kun je weer mooi in andere hobbies of familie steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jazeker! Banaan = slippertje :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pK0t4NGzICpyPdFE7p_spcyPKBY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JkaW0tfp9XIr3W5vAndFEOY1.png?f=fotoalbum_large
bron: https://nos.nl/artikel/23...hamilton-leeg-gevoel.html

Nogmaals, aan de ene kant kan ik niet wachten en aan de andere kant ben ik heel erg "bang" hoe de races zullen zijn.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 16:19
Volgens mij gaan de races hetzelfde zijn zonder publiek. Ik kan mij niet voorstellen dat een coureur veel sneller gaat rijden met een juichend publiek. Kunnen ze dat zelfs horen in hun cockpit?

Alleen Hamilton zal er fameus tegen op zien, die moet een nieuwe speech gaan bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Giesber schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:01:
Alleen Hamilton zal er fameus tegen op zien, die moet een nieuwe speech gaan bedenken.
als die ballen heeft zegt die nog steeds gewoon, " best crowd ever, love you!" :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 08:47
"Best audience ever!" Zo, opgelost! :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Giesber schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:01:
Volgens mij gaan de races hetzelfde zijn zonder publiek. Ik kan mij niet voorstellen dat een coureur veel sneller gaat rijden met een juichend publiek. Kunnen ze dat zelfs horen in hun cockpit?

Verstappen heeft volgens mij wel eens keren aangegeven dat hij het oranje legioen hoorde. Daarnaast hebben meerdere coureurs, vooral bij "saaiere" races al aangeven dat ze wat op de "TV" schermen kijken naar wat er verder op de baan gebeurt. Zonder publiek kan het dan ook best wel interessant zijn als die schermen er ook niet staan. Echt goede coureurs kunnen zo toch een beetje hun concurrenten volgen tijdens de race en op basis daarvan strategie bepalen (of in ieder geval input aan team leveren).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Humor heeft Taki Inoue wel :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRhRw7hHcG64P4ad7b-C8Zfcg2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vpoDZdGwpAOR8Czi171EGdfo.png?f=user_large

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:40
In lijn daarmee:
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/75b3a0f3a93ac2c09ec65181eb487559/tumblr_mrp6d4HvNo1rfjw94o1_1280.jpg

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:28
RobertMe schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:39:
[...]

Verstappen heeft volgens mij wel eens keren aangegeven dat hij het oranje legioen hoorde. Daarnaast hebben meerdere coureurs, vooral bij "saaiere" races al aangeven dat ze wat op de "TV" schermen kijken naar wat er verder op de baan gebeurt. Zonder publiek kan het dan ook best wel interessant zijn als die schermen er ook niet staan. Echt goede coureurs kunnen zo toch een beetje hun concurrenten volgen tijdens de race en op basis daarvan strategie bepalen (of in ieder geval input aan team leveren).
Ik kan mij vooral een fragment herinneren waarin in een persco aan Max werd gevraagd of hij zijn publiek ook hoort, en hij iets te eerlijk antwoordde dat 'ie daar niks van merkt. Seb greep in en zei (grapte) dat hij natuurlijk moet zeggen dat je ze wel hoort. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:40

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gynnad schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Je hebt kijken en je hebt kijken natuurlijk. Als je elke race altijd kijkt (ook de vroege) en je mist het nu niet, dan is het zonde van de tijd om het nog te volgen.

Af en toe een race kijken is natuurlijk een heel ander verhaal. Maar er is niks mis mee als je je interesses verliest, die tijd kun je weer mooi in andere hobbies of familie steken.
Nogmaals, onzin ;)
Ik kijk elke F1 wedstrijd, ook de vroege, en elke wedstrijd van Ajax en mis geen van beiden momenteel. En als alles eindelijk over is en we weer los mogen dan weet ik ook zeker dat ik weer met veel plezier ga kijken.
Accepteer nou gewoon dat er genoeg smaken zitten tussen 'niet zonder kunnen/het missen', 'ik mis het totaal niet' en "ik vind er geen reet aan'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

toolkist schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:23:
[...]

Nogmaals, onzin ;)
Ik kijk elke F1 wedstrijd, ook de vroege, en elke wedstrijd van Ajax en mis geen van beiden momenteel. En als alles eindelijk over is en we weer los mogen dan weet ik ook zeker dat ik weer met veel plezier ga kijken.
Accepteer nou gewoon dat er genoeg smaken zitten tussen 'niet zonder kunnen/het missen', 'ik mis het totaal niet' en "ik vind er geen reet aan'.
Ik sluit me hier volledig bij aan (min het voetbalgedeelte, dat boeit me niet). Ik vind het ontzettend leuk om te kijken en te volgen wat er gaande is in de wereld van F1, maar er speelt nog zoveel méér in mijn leven dat het echt geen ramp is om nu geen F1 te kunnen kijken. Ik loop al genoeg TV-tijd "achter", series die ik nog niet gezien heb maar me wel leuk lijken etc.
Maar de afgelopen dagen heb ik toch echt met alle plezier in de tuin geklust zonder afkickgevoel van de TV of F1 :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-10 14:05
https://www.gpupdate.net/...britse-quarantaineregels/

Een flinke tegenslag voor de plannen van de Formule 1. De Britse overheid kwam gisteravond met nieuwe maatregelen in de bestrijding van het coronavirus. Iedereen die Groot-Brittannië binnen wil komen, moet vanaf eind mei of begin juni twee weken verplicht in quarantaine.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nu is Lando echt een "milk boy". :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Jammer dat Alonso niet de meest fijne persoonlijkheid is, anders reed hij vast nog in de F1. Racen kan hij wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Willem30 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:30:
https://www.gpupdate.net/...britse-quarantaineregels/

Een flinke tegenslag voor de plannen van de Formule 1. De Britse overheid kwam gisteravond met nieuwe maatregelen in de bestrijding van het coronavirus. Iedereen die Groot-Brittannië binnen wil komen, moet vanaf eind mei of begin juni twee weken verplicht in quarantaine.
Als ik de huidige politiek ken, dan is alles te koop en alles uit te zonderen. Als de F1 ergens iets wil organiseren en ze kunnen garanties geven, dan gaat dat prima. Maar goed, men heeft weer even iets om paniek over te doen. Brexit was ook onmogelijk totdat de deal ineens rond bleek te zijn.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Video van het jaar.
spoiler:
Ik ben benieuwd of Renault wist wat ze gingen doen _O-

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
spoiler:
Renault? Video nog niet gekeken, en maar even snel er doorheen geklikt, maar ik zie twee McLaren coureurs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
RobertMe schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:07:
[...]

spoiler:
Renault? Video nog niet gekeken, en maar even snel er doorheen geklikt, maar ik zie twee McLaren coureurs
spoiler:
vanaf 14.00-14.30 ish minuten rijden ze in een renault. met een bak melk.

[ Voor 3% gewijzigd door demonic op 11-05-2020 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Vettel exit Ferrari einde 2020? Gerucht nog altijd, zou dinsdag bevestigd moeten worden?

https://www.motorsport.co...es-ferrari-shock/4791095/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Tomcat84 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 03:31:
Vettel exit Ferrari einde 2020? Gerucht nog altijd, zou dinsdag bevestigd moeten worden?

https://www.motorsport.co...es-ferrari-shock/4791095/
Nu toch wel een sterk gerucht. Duitse media lijkt er zeker van te zijn waarbij 1 bron het vaak toch wel goed heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 15:59
Silly Season begint vroeg :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Maar de vraag is dan, waar zal hij heen gaan. Zie hem niet zo 1 2 3 bij een Top 3 team terecht komen, niet zo lang Verstappen en Hamilton er zitten..

McLaren misschien, dat zou niet eens zo'n gekke keuze zijn..

[ Voor 17% gewijzigd door Gynnad op 12-05-2020 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 11:43

WhySoSerious

Be the change.

Gynnad schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:01:
Maar de vraag is dan, waar zal hij heen gaan. Zie hem niet zo 1 2 3 bij een Top 3 team terecht komen, niet zo lang Verstappen en Hamilton er zitten..
GPupdate zinspeelt op Renault, omdat RIC daar geen zin meer heeft om voor te rijden. Andere opening is McLaren, mocht Sainz naar Ferrari gaan/kunnen.

Eindelijk wat spanning in het seizoen :D

https://www.gpupdate.net/...jaar-bij-ferrari-f1-team/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
zonder dat er een meter is gereden..... :P
Pagina: 1 ... 61 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport