"When you grow up your heart dies"
https://racingnews365.nl/sebastian-vettel-verlaat-ferrari
[ Voor 47% gewijzigd door G_Dragon op 12-05-2020 08:12 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat geldt normaal gesproken inderdaad. Alleen met dit verhaal is men iets angstiger. Normaal gesproken kun je wegkomen met een 'ich habe es nicht gewust' als iemand garanties geeft die naderhand niet nagekomen worden. Maar een uitbraak van corona in een gebied waar je net groen licht hebt gegeven voor een F1 GP komt je duur te staan. Dat risico gaan politici niet nemen voor een stel bogus garanties. Niets om je achter te verschuilen, zo werkt politiek.Martinspire schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:07:
[...]
Als ik de huidige politiek ken, dan is alles te koop en alles uit te zonderen.
Nee, ook niet. Brexit was in principe altijd mogelijk volgens de regeltjes. Die gekke Britten zélf maakten het onmogelijk door hun bizarre eisen en de (begrijpelijke) starheid van de EU. Dus het is niet zo dat iedereen zomaar riep dat het niet kon om paniekerig te doen ofzo. Die Britten hebben er zelf een soap van gemaakt, waardoor niemand echt kon of durfde te voorspellen wat er uit zou komen.Maar goed, men heeft weer even iets om paniek over te doen. Brexit was ook onmogelijk totdat de deal ineens rond bleek te zijn.
Maar goed, we dwalen gruwelijk af...
Nu roept zelfs Autosport.com, die nooit meedoet met geruchtenmolens en roddel, dat Vettel het voor gezien houdt bij Ferrari. Nou is dat niet echt heel opmerkelijk. Opmerkelijker vind ik nog steeds de vermeende vervangers voor Vettel en dan vooral de implicaties daarvan. Niet heel gek dat Ricciardo en Sainz hoog op het lijstje staan, dat begrijp ik. Maar stel dat het Ricciardo wordt (volgens mij het meest waarschijnlijke) dan zou je zeggen dat er een swap plaatsvindt...Vettel naar Renault???? Hmmm...let me thing about this. Nee, dat geloof ik niet. Ik denk niet dat Vettel zo stom is om ineens in een midfield team te gaan rijden. Wederom tegen zo'n blaag die 'm waarschijnlijk de oren gaat wassen. Ergo: gaat Vettel de F1 verlaten? Want Mercedes en Red Bull zitten op slot.
Dan Sainz naar Ferrari en Vettel naar McLaren? Ik hoop dat Sainz genoeg verstand heeft om niet naar Ferrari te gaan. Hij zit momenteel bij McLaren erg goed, het team lijkt de weg naar voren gevonden te hebben en het klimaat bij Ferrari is gewoon niet goed. En persoonlijk denk ik niet dat ze twee van die broekies naast elkaar willen. Maar dat is mijn mening.
Op zich een heel interessante situatie. Zou Vettel ermee kappen? Of een swap naar McLaren?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb altijd begrepen dat Ferrari graag een ervaren coureur naast een jonkie wil hebben. Dan kunnen ze bijna nog beter Raikkonen terug halen. Maar die rijdt zijn rondjes net lekker bij Alfa Romeo... Lastig verhaal dus.
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 12-05-2020 08:17 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Vettel zal zichzelf minstens gelijkwaardig achten aan Hamilton, want hij denkt nu ook dat hij WDC zou kunnen worden. En zelfs als dat niet lukt, zou hij bij Mercedes goed mee kunnen doen om de overwinningen.
Mercedes wordt vast wel blij van een Duitse coureur in een Duits team, dus ik durf het nog niet uit te sluiten.
ik zou overigens liever Russell naast Hamilton zien, maar dat is omdat ik graag zie dat de jeugd een kans krijgt.
[ Voor 13% gewijzigd door Muse op 12-05-2020 08:20 ]
Ik denk dat Mercedes de ideale nr2 al in huis heeft en zie totaal geen rede waarom ze Vettel moeten aannemen, dat geeft alleen maar strijd, iets waar ze nu geen last van hebben, af en toe eet Bottas een bordje pap en mag hij een race winnen en verder netjes nr2 spelen .Muse schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:18:
Waarom zou Vettel niet naar Mercedes kunnen? Bottas heeft geen contract voor 2021 toch?
Vettel zal zichzelf minstens gelijkwaardig achten aan Hamilton, want hij denkt nu ook dat hij WDC zou kunnen worden. En zelfs als dat niet lukt, zou hij bij Mercedes goed mee kunnen doen om de overwinningen.
Mercedes wordt vast wel blij van een Duitse coureur in een Duits team, dus ik durf het nog niet uit te sluiten.
edit:
ik zou overigens liever Russell naast Hamilton zien, maar dat is omdat ik graag zie dat de jeugd een kans krijgt.
Ik zou het doen!
Dat is natuurlijk fantastisch als je een superieur team hebt, maar we zien ook dat met name Red Bull steeds een beetje dichterbij komt. De vraag rijst of Bottas dan nog goed genoeg is? Want hij eindigt met enige regelmaat achter Verstappen en/of Leclerc, ook als Hamilton de wedstrijd wint.rammes schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:31:
[...]
Ik denk dat Mercedes de ideale nr2 al in huis heeft en zie totaal geen rede waarom ze Vettel moeten aannemen, dat geeft alleen maar strijd, iets waar ze nu geen last van hebben, af en toe eet Bottas een bordje pap en mag hij een race winnen en verder netjes nr2 spelen .
https://www.ferrari.com/e...-to-extend-their-contract
Maranello 12 May 2020
Maranello, 12 May 2020 - Scuderia Ferrari Mission Winnow and Sebastian Vettel have jointly decided not to extend the current contract covering Sebastian’s services as a driver with the team, beyond its current expiry date of the end of the 2020 Formula 1 season.
Mattia Binotto, Managing Director Gestione Sportiva and Team Principal
"This is a decision taken jointly by ourselves and Sebastian, one which both parties feel is for the best. It was not an easy decision to reach, given Sebastian’s worth as a driver and as a person. There was no specific reason that led to this decision, apart from the common and amicable belief that the time had come to go our separate ways in order to reach our respective objectives.
Sebastian is already part of the Scuderia’s history, with his 14 Grands Prix wins making him the third most successful driver for the team, while he is also the one who has scored the most points with us. In our five years together, he has finished in the top three of the Drivers’ Championship three times, making a significant contribution to the team’s constant presence in the top three of the Constructors’ classification.
On behalf of everyone at Ferrari, I want to thank Sebastian for his great professionalism and the human qualities he has displayed over these five years, during which we shared so many great moments. We have not yet managed to win a world title together, which would be a fifth for him, but we believe that we can still get a lot out of this unusual 2020 season."
Sebastian Vettel #5
"My relationship with Scuderia Ferrari will finish at the end of 2020. In order to get the best possible results in this sport, it’s vital for all parties to work in perfect harmony. The team and I have realised that there is no longer a common desire to stay together beyond the end of this season. Financial matters have played no part in this joint decision. That’s not the way I think when it comes to making certain choices and it never will be.
What’s been happening in these past few months has led many of us to reflect on what are our real priorities in life. One needs to use one’s imagination and to adopt a new approach to a situation that has changed. I myself will take the time I need to reflect on what really matters when it comes to my future.
Scuderia Ferrari occupies a special place in Formula 1 and I hope it gets all the success it deserves. Finally, I want to thank the whole Ferrari family and above all its “tifosi” all around the world, for the support they have given me over the years. My immediate goal is to finish my long stint with Ferrari, in the hope of sharing some more beautiful moments together, to add to all those we have enjoyed so far."
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Kweenie hoor. Vettel kan op zich best een rondje sturen, maar ik denk ook aan kosten. Hamilton wilde naar verluid al een vermogen gaan verdienen en Vettel accepteerde geen paycut bij Ferrari. Ik denk niet dat ze twee man willen hebben die $40mln+ willen hebben,waarbij Hamilton als je de verhalen moet geloven eerder op het dubbele zit inmiddels... Verschil met Vettel is dat Hamilton de centjes waar maakt. En bij Vettel moet je nog maar afwachten of ie niet overkookt mid-race.Muse schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:18:
Waarom zou Vettel niet naar Mercedes kunnen? Bottas heeft geen contract voor 2021 toch?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
https://www.ferrari.com/e...-to-extend-their-contract
Edit: te laat
[ Voor 5% gewijzigd door Spollie op 12-05-2020 09:01 ]
Maar bij Ferrari heeft ie in ieder geval nog een kans om voor het podium mee te doen. Inmiddels is ie wel genezen van de lulkoek van Abietebrug. Dus als ie de kans krijgt, vliegt ie zó naar Marinello. Dat zou ik doen. Dan maar weer worden vernederd door je teammaat, maar in ieder geval in een Ferrari...sjaool schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:17:
Ricciardo naar Ferrari? Ik ben benieuwd. Hij komt daar in exact hetzelfde schuitje terecht als bij Red Bull. En laat dat nu net de reden zijn geweest waarom hij naar Renault is vertrokken.
Als ik zijn adviseur was zou ik het hem ten zeerste afraden. Net als dat Max goed zit bij Red Bull, kan Sainz geen betere plek wensen momenteel dan bij McLaren. Ik hoop dat hij dat zelf ziet. Maar hij heeft nog een vader die ook niet gek is en die zal 'm ook wel adviseren. Carlos Sr. is ook een goed politicus...Sainz naar Ferrari? Hm... ik weet het niet. Hij zit lekker in zijn vel bij McLaren en dan komt hij bij het gekonkel van Ferrari terecht. Ik weet niet of hij dit nu al wil. Tenzij hij een jaar Ferrari op zijn naam wil hebben en daarna de vergetelheid in wil verdwijnen.
De Sainz en Vettel swap kan nu ook gaan gebeuren. Ergens vraag ik me toch af wat Sainz nu echt kan.
edit:
Vettel heeft ook wat politiek geleerd zeg. Die komt lekker hard aan want Vettel liet al jarenlang wel eens dingen ontvallen."My relationship with Scuderia Ferrari will finish at the end of 2020. In order to get the best possible results in this sport, it’s vital for all parties to work in perfect harmony. The team and I have realised that there is no longer a common desire to stay together beyond the end of this season. Financial matters have played no part in this joint decision. That’s not the way I think when it comes to making certain choices and it never will be.
What’s been happening in these past few months has led many of us to reflect on what are our real priorities in life. One needs to use one’s imagination and to adopt a new approach to a situation that has changed. I myself will take the time I need to reflect on what really matters when it comes to my future.
Scuderia Ferrari occupies a special place in Formula 1 and I hope it gets all the success it deserves. Finally, I want to thank the whole Ferrari family and above all its “tifosi” all around the world, for the support they have given me over the years. My immediate goal is to finish my long stint with Ferrari, in the hope of sharing some more beautiful moments together, to add to all those we have enjoyed so far."
[ Voor 67% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-05-2020 09:13 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
... OK, Silly Season just started... Ik ben echt HEEL benieuwd, ook zonder races
Bottas zit absoluut op de schopstoel, maar ook Hamilton zou nog wel eens kunnen gaan verrassen!
Ik hoop op een gigantische stoelendans

als ik dit lees:DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:09:
Daar gaat Vettel. Ik kan moeilijk verbaast zijn na al het politieke gedoe. De vraag nu is wat het gaat worden. Mclaren? Renault denk ik niet, maar ik sluit niks uit, of toch zelfs RBR? Sauber met Kimi of voor Kimi? Mercedes?
De Sainz en Vettel swap kan nu ook gaan gebeuren. Ergens vraag ik me toch af wat Sainz nu echt kan.
edit:
[...]
Vettel heeft ook wat politiek geleerd zeg. Die komt lekker hard aan want Vettel liet al jarenlang wel eens dingen ontvallen.
denk ik dat de kans groot is dat het exit Vettel is. of een klein team met weinig media verplichtingen. Vettel naar williams?What’s been happening in these past few months has led many of us to reflect on what are our real priorities in life. One needs to use one’s imagination and to adopt a new approach to a situation that has changed. I myself will take the time I need to reflect on what really matters when it comes to my future.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Ach met de budget cap straks houden ze extra geld over voor de coureurs toch?mphilipp schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:59:
[...]
Kweenie hoor. Vettel kan op zich best een rondje sturen, maar ik denk ook aan kosten. Hamilton wilde naar verluid al een vermogen gaan verdienen en Vettel accepteerde geen paycut bij Ferrari. Ik denk niet dat ze twee man willen hebben die $40mln+ willen hebben,waarbij Hamilton als je de verhalen moet geloven eerder op het dubbele zit inmiddels... Verschil met Vettel is dat Hamilton de centjes waar maakt. En bij Vettel moet je nog maar afwachten of ie niet overkookt mid-race.
Meer serieus: ik vermoed dat er voor Vettel meer speelde dan alleen de paycut die in de media werd genoemd. Het zou me niets verbazen als hij zwart op wit moest tekenen voor een rol als 2e rijder in dienst van Leclerc. Vettel lijkt me een persoon die daar principieel niet voor wenst te tekenen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ricciardo > McLaren.
Vettel > Renault tot ie Cyril zat is en met pensioen gaat.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vettel naar Renault om Cyril te vervangen.Player1S schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:23:
Sainz > Ferrari. Jong doch ervaren. Niet te duur
Ricciardo > McLaren.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Robert Kubica
[ Voor 14% gewijzigd door mgizmo op 12-05-2020 09:29 ]
Die zal wel cool doen en een paar dagen wachten, maar die gaat het proberen denk ik zo.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Nee heel benieuwd wat Ferrari en Vettel gaan doen. Heb zo'n vermoeden dat Vettel er wel klaar mee is, die zie ik niet naar een ander team gaan. Helaas.
Wat Ferrari dan gaat doen is ook interessant, want ze hebben nog niet echt een goed talent in aantocht. Daarnaast kiest Ferrari (afgezien van Leclerc) vrijwel altijd voor een coureur met een bak ervaring, dus dan blijft er niet veel over.
alles kan off-topic
Dan kun je beter meteen met pensioen gaan. Ja gaat niet van kanshebber op wereldtitels en overwinningen naar een team waar je een 'also-ran' bent. Zeker niet bij Renault, waar ze stelselmatig door de klantenteams om de oren worden gereden.Player1S schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:23:
Nee, ik durf er wel geld op te zetten dat ie niet naar Renault gaat.
Sainz is snel genoeg voor een 2e rijder en zal net als Bottas voldoende punten bij elkaar sprokkelen voor het team kampioenschap.FirePuma142 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:27:
Sainz is niet snel genoeg voor Ferrari, dan eerder Ricciardo. Als we het toch over silly season hebben, dan gaan Verstappen, Horner en Newey naar Ferrari, vallen de salarissen voor de komende vijf jaar lump sum in dit boekjaar en komt er een winstreak waarbij Mercedes verbleekt.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Daarom wacht Hamilton met naar Ferrari gaan tot ie de records heeft verbroken. Hij kan dan lekker onbezorgd gaan spelevaren bij Ferrari, waar hij denk ik alsnog hele goede resultaten kan boeken. Kijk maar naar hoe Schumacher dat deed indertijd. Geef 'm 1 of twee seizoenen en hij is daar ook weer kampioen. Het team moet voor je willen werken, en dat kan alleen als ze vertrouwen in je hebben. Bij Vettel is dat weg, niemand denkt nog dat ie het kan.Ankona schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:27:
Hamilton naar Ferrari, Vettel naar Mercedes en Bottas wordt de nieuwe kampioen.... (aldus mijn glazen bol)
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Sainz is geen absolute top, bij Ferrari is hij hoogstens een nummer 2. Alleen bij één middenmoter kan hij eerste rijder zijn.Pathogen schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:24:
Sainz naar Ferrari betekent wel weer 2 nummer-1 rijders in het rood... Ik weet niet of men daar wel aan wil bij Ferrari.
Verder een prima nummer 2 dus voor Ferrari, maar zelf zie ik liever een snellere coureur daar.
Vergis je niet, dat Sainz aardig dicht op Verstappen reed in het debut seizoen van beide. Max was dan wel iets beter, en met minder ervaring, maar Sainz is absoluut geen pannenkoek. Wat hij vorig jaar bij Mclaren liet zien getuigd hier ook wel van. Al denk ik dat hij met Norris beter zit bij Mclaren, dan dat hij naar Ferrari gaat.... Mclaren bouwt echt het team om die 2 heen nu, marketing technisch een leuk duo... Ik hoop dat Sainz blijft....FirePuma142 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:27:
Sainz is niet snel genoeg voor Ferrari, dan eerder Ricciardo. Als we het toch over silly season hebben, dan gaan Verstappen, Horner en Newey naar Ferrari, vallen de salarissen voor de komende vijf jaar lump sum in dit boekjaar en komt er een winstreak waarbij Mercedes verbleekt.
Dus Kubica naar Ferrari? Hm... niet eens zo'n gek idee. Het is Williams ook gelukt om hem te krijgen.mgizmo schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:26:
chłopcy, chłopcy, uspokójcie się! Usiądę na tym krześle.
Robert Kubica
Je hebt talenten die meteen iedereen om de oren rijden, en mensen die met wat meer ontwikkeling retestabiel en sterk worden. Sainz valt m.i. in die tweede categorie en dat maakt hem zeker niet langzamer dan de mensen in de eerste groep.
Eens, maar Vettel en Norris in één team zonder de druk bij Vettel van het Wereldkampioen moeten worden, kan marketing technisch een heel leuk team opleveren. Dat zou ik graag willen zien!Raikkonen_WC schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:32:
[...]
Vergis je niet, dat Sainz aardig dicht op Verstappen reed in het debut seizoen van beide. Max was dan wel iets beter, en met minder ervaring, maar Sainz is absoluut geen pannenkoek. Wat hij vorig jaar bij Mclaren liet zien getuigd hier ook wel van. Al denk ik dat hij met Norris beter zit bij Mclaren, dan dat hij naar Ferrari gaat.... Mclaren bouwt echt het team om die 2 heen nu, marketing technisch een leuk duo... Ik hoop dat Sainz blijft....
Die laat Flavio bellen, voor de plausible deniability achteraf.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:27:
[...]
Die zal wel cool doen en een paar dagen wachten, maar die gaat het proberen denk ik zo.
Hij had voor z'n ongeluk al een contract, dus zeg nooit nooitsjaool schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:36:
[...]
Dus Kubica naar Ferrari? Hm... niet eens zo'n gek idee. Het is Williams ook gelukt om hem te krijgen.
Ik zie Vettel alleen nog op de grid verschijnen in 2021 als McLaren of Mercedes rijder. Vettel is niet gek en zal wellicht willen gokken op een exit van Mercedes waarna McLaren weer het factory team wordt. De autobouwers gaan toch steeds meer richting elektrisch. De mindset van het bedrijf en Vettel zullen ook wel matchen, hij staat wel te boek als een goede harde werker.EJanus schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:37:
[...]
Eens, maar Vettel en Norris in één team zonder de druk bij Vettel van het Wereldkampioen moeten worden, kan marketing technisch een heel leuk team opleveren. Dat zou ik graag willen zien!
Sainz zal een aanbod van Ferrari niet kunnen weerstaan. De lok van het rode overall is daar te sterk voor en dit zal zijn enige kans zijn om daar te belanden.
Dan moet McLaren wel aan de start staan, want daar gaat het niet goed meeSolkram schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:42:
[...]
Ik zie Vettel alleen nog op de grid verschijnen in 2021 als McLaren of Mercedes rijder. Vettel is niet gek en zal wellicht willen gokken op een exit van Mercedes waarna McLaren weer het factory team wordt. De autobouwers gaan toch steeds meer richting elektrisch. De mindset van het bedrijf en Vettel zullen ook wel matchen, hij staat wel te boek als een goede harde werker.
Sainz zal een aanbod van Ferrari niet kunnen weerstaan. De lok van het rode overall is daar te sterk voor en dit zal zijn enige kans zijn om daar te belanden.

Jammer dat ie gaat, maar wel te verwachten. Ik denk zelfs dat ie nu liever gewoon helemaal stopt en iemand anders zijn stoeltje nog laat overnemen voor wat voor seizoen we nog hebben. Die zit nu lekker thuis met zijn kids en dat bevalt hem wel. Ik denk dat ook Raikkonen er na dit seizoen niet meer bij is.
Wellicht dat ze al eerder weg gaan/kunnen om kosten te besparen bij Fiat.
[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 12-05-2020 09:52 ]
Het is Ferrari. In 2007 won Kimi nog met de hakken over de sloot een kampioenschap omdat Mclaren zichzelf in de weg zat. In 2008 lukte het Massa net niet en daarna hebben ze Massa, Alonso en Vettel versleten. De lijst van sub par auto's is erg lang. Ik zit ondertussen eens rustig het 2015 seizoen te kijken op F1TV en ja hoor, de Ferrari strategie is ruimschoots aanwezig. Het gaat kennelijk ook al heel wat jaren verder terug. Het verloop van top personeel is er hoog. Mercedes en RBR zijn al jaren vrij consistent, maar bij Ferrari is het constant raak. Ferrari wisselt ook constant van aerodynamisch concept en slaat de plank vaker mis dan raak. Moet ik niet eens beginnen over de schikking met de FIA of het politieke gemanoeuvreer van het kamp Leclerc.
Dat tweede zitje is een gifbeker. Je hoeft niet te rekenen op een eerlijke behandeling. Ferrari heeft al genoeg coureurs hun races afgepakt. Alles van "Let Michael pass for the championship", "Fernando is faster than you" tot rijdende chicane Kimi die altijd maar door moest rijden, nooit eens iets op zou kunnen houden want de banden zijn op en dan posities verliest.

De vraag is denk ik echt wie wanhopig genoeg is om erin te trappen. Voor mij zou dat Ricciardo zijn die denk ik niet kan wachten totdat die Renault kan verlaten. Aan de andere kant is er Sainz die aardig op weg is om de Spaanse Formule 1 weg af te leggen.
Alonso deed:
Minardi/Renault/McLaren/Renault/Ferrari/McLaren
Sainz:
Toro Rosso/Renault/McLaren
Eigenlijk moet Sainz dus even naar Renault en dan naar Ferrari.
Wie wel? 'Man does not simply say no to Ferrari'Solkram schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:42:
[...]
Sainz zal een aanbod van Ferrari niet kunnen weerstaan.
Dat is misschien wel een aanbod dat je nooit meer krijgt...
Nou, ik denk dat de twee beste coureurs in de huidige Formule 1, gewoon nee zullen zeggen tegen dit Ferrari.mphilipp schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:58:
[...]
Wie wel? 'Man does not simply say no to Ferrari'
Dat is misschien wel een aanbod dat je nooit meer krijgt...
Maar die krijgen ook niet zomaar een aanbieding. Ferrari weet wie ze vragen.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:00:
[...]
Nou, ik denk dat de twee beste coureurs in de huidige Formule 1, gewoon nee zullen zeggen tegen dit Ferrari.
* RobertMe kijkt naar stand in WDC: ahhhh, nog geen race geweestDaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:00:
[...]
Nou, ik denk dat de twee beste coureurs in de huidige Formule 1, gewoon nee zullen zeggen tegen dit Ferrari.
* RobertMe kijkt naar WDC 2019: je bedoelt Hamilton en Bottas? Bottas zou ik dat anders nog wel zien overwegen.
Je doet nu net alsof de toekomstige Ferrari coureur half-god moet zijnmphilipp schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:01:
[...]
Maar die krijgen ook niet zomaar een aanbieding. Ferrari weet wie ze vragen.
Ferrari weet zeker wat ze willen: een coureur die bereid is 2e viool te spelen, een coureur die netjes gehoor geeft aan teamorders (als in: ga opzij, LEC moet erlangs).
RIC zal vast naar Ferrari willen, maar wil hij dit onder deze voorwaarden? Ik vraag het mij af...
Hetzelfde geldt eigenlijk ook wel voor Sainz (als hij al in beeld is), is hij bereid zichzelf op te offeren ten gunste van LEC?
Dit wordt nog best moeilijk voor zowel Ferrari, als ook de mogelijk nieuwe Ferrari coureur. We shall see!
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Can't help but think of Mark Webber's comments in 2014...
— Luke Smith (@LukeSmithF1) 12 mei 2020
"I think Seb will do everything early in life. He's got his titles and his results early, he's going to have a kid early and I think he'll retire early.
"He'll probably take a blast in the red car, then sayonara"
Pensioen kan ook natuurlijk. Vettel is wel het type wat dat zou durven.
Als je serieus bent, dan zorg je ervoor dat je een Hamilton of Verstappen tenminste voor je team zou willen rijden, ook al vraag je ze niet. Die Hamilton geruchten gaan gewoon eindigen in een contractverlenging. Je zou wel gek zijn om Mercedes nu te verlaten. Verstappen was er ook vrij duidelijk over met zijn verlenging. Ferrari kan niet eens meer bewezen top coureurs tekenen. Zelfs de beste no.2 van het moment, Bottas, zit bij Mercedes.mphilipp schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:01:
[...]
Maar die krijgen ook niet zomaar een aanbieding. Ferrari weet wie ze vragen.
Het gaat nu om coureurs zoals Ricciardo of Sainz. Ricciardo is een zeer goede coureur die verslagen is door Verstappen en naar Renault vertrok. Sainz is te zwak bevonden voor RBR, er bij Renault eruit geschopt en presteerde bij Mclaren redelijk. We hebben alleen geen idee hoe goed Norris nu echt is. Dat lijken de meest waarschijnlijke kandidaten voor Ferrari. Of ze ook willen onder Ferrari hun voorwaarden is een raadsel.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-05-2020 10:15 ]
Nee hoor, maar ze doen Hamilton of Max niet zomaar een aanbieding. Daar praten ze mee, en laten af en toe een proefballonnetje op, maar meer niet. Zij weten dat dat een lange termijn zaak is. Een Sainz zullen ze ook wel mee praten (zoals iedereen praat met coureurs die ze misschien ooit wel willen hebben), maar als Vettel klaar is, snappen zijn wel wie ze wel en wie ze niet willen of kunnen krijgen op enig moment. Ik denk zelf dat Sainz of Ricciardo de meest logische kandidaten zijn die ze los kunnen weken.KillerBee schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:07:
[...]
Je doet nu net alsof de toekomstige Ferrari coureur half-god moet zijn.
En het is toch gewoon zo dat als je een aanbieding krijgt van een team als Ferrari, je niet zomaar nee zegt? Het is, wat je er zelf ook van vindt, een van de meest roemruchte teams in de F1. Ik denk dat er maar weinig coureurs zijn die het niet op hun bucket list hebben staan. Als ik bijvoorbeeld Sainz was, zou ik in dubio zijn. Wetende dat het je carrière kan maken of breken, maar ook dat je die kans misschien nooit meer krijgt. Het lijkt mij een moeilijke beslissing voor iemand als Sainz. Alleen zelf denk ik dat ie beter bij McLaren kan blijven. Maar ja, hij neemt zijn eigen beslissingen, dus wie weet...
Geen idee waar Vettel terecht kan, misschien dat HAAS (of Racing Point Aston Martin) een bak $$$ biedt.
Anders zie ik hem wel op de Kampeer en caravan Jaarbeurs 2020 een campertje kopen om met het gezin wat tijd door te brengen.
[ Voor 4% gewijzigd door hoevenpe op 12-05-2020 10:21 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Bensimpel
Positieve meneer
Die heeft genoeg geld, gaat lekker een paar jaar genieten en dan gaat die wel Rosberg achterna ofzo, of misschien Webber.Wom schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:10:
[Twitter]
Pensioen kan ook natuurlijk. Vettel is wel het type wat dat zou durven.
😆 - Denk ook eens om ;)
/f/image/LmXQEGe70y8u1eBsF3MXdKzH.png?f=fotoalbum_large)
https://twitter.com/TRL_Limitless/status/1260117276201824256
[ Voor 8% gewijzigd door Paulus07 op 12-05-2020 10:25 ]
Seb definitely talking with at least one other team so this can’t be just about retirement. The release makes it clear it’s not about money. It obviously can’t be about this season’s performance. So must be about status and controls generated from the bruising incidents of 2019 https://t.co/M5widTn75S
— Martin Brundle (@MBrundleF1) 12 mei 2020
[ Voor 25% gewijzigd door mphilipp op 12-05-2020 10:27 ]
'we hebben samen besloten het uit te maken...'mphilipp schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:26:
Ferrari has formally announced Sebastian Vettel will leave the team at the end of the 2020 Formula 1 season, calling it a joint decision.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hij heeft Norris nu niet bepaald naar huis gereden, in kwalificatie gelijk en zijn ervaring zag je op zondag duidelijk. Norris is ook niet bepaald een supertalent als een Russel, Leclerc, Vettel of Ricciardo, laat staan een Hamilton of Verstappen. Laten we niet vergeten dat Hulkenberg Sainz in 2018 ondanks een pak meer DNF's gewoon naar huis heeft gereden. Sainz is een middenmoter. Niks voor Ferrari, of een ander topteam.Raikkonen_WC schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:32:
[...]
Vergis je niet, dat Sainz aardig dicht op Verstappen reed in het debut seizoen van beide. Max was dan wel iets beter, en met minder ervaring, maar Sainz is absoluut geen pannenkoek. Wat hij vorig jaar bij Mclaren liet zien getuigd hier ook wel van. Al denk ik dat hij met Norris beter zit bij Mclaren, dan dat hij naar Ferrari gaat.... Mclaren bouwt echt het team om die 2 heen nu, marketing technisch een leuk duo... Ik hoop dat Sainz blijft....
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Leuk als het 2020 seizoen tot en met 2021 doorloopt ;-)hoevenpe schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:26:
[...]
'we hebben samen besloten het uit te maken...'
Als ik Ferrari was zou ik nog ff wachten met geld wapperen (als ze dat nog hebben) en een nieuwe coureur contracteren. Bestaat er nog een F1 in 2021 ? Vooral als er wat teams omvallen.
Maar RIC ligt erg voor de hand. Zijn contract loopt ook af. Leuk voor de marketing nu Charles ook los is gekomen op Twitch.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SC1geiTMRK4vqCGBGvLOBdSk.jpg?f=user_large)
Ik weet het wel zeker dat hij het gaat worden.
Renault is gewoon dramatisch voor hem, en hij heeft volgens mij zelf al vaker interesse in Ferrari gehad.
Wie weet wat voor clausules er in zo'n contract staan hè... Als prestatieclausules kunnen, dan kan er vast ook wel een clausule zijn die zegt "als er bij Ferrari een stoeltje vrijkomt mag ik weg voor $x miljoen"hoevenpe schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:21:
Toch ergens jammer dat Verstappen net zijn contract verlengd heeft, zouden leuke speculaties zijn geweest...
Als Vettel naar een ander team gaat dan gaat Britta mee denk ik. Als Vettel stopt, geen ideenachtnet schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:40:
Eens kijken waar Britta Roeske naartoe gaat...
[Afbeelding]
Max is geen ferrari typ, al zegt dat niet alles maar ik zie het niet gebeuren als ik heel eerlijk ben.Pathogen schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:43:
[...]
Wie weet wat voor clausules er in zo'n contract staan hè... Als prestatieclausules kunnen, dan kan er vast ook wel een clausule zijn die zegt "als er bij Ferrari een stoeltje vrijkomt mag ik weg voor $x miljoen"
Ik ook niet hoor, maar contracten zijn niet veel meer dan intentieverklaringen in F1Mektheb schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:44:
[...]
Max is geen ferrari typ, al zegt dat niet alles maar ik zie het niet gebeuren als ik heel eerlijk ben.
Alsof hij er ooit nog in komt na die uitspraak over dat 'vals spelen'.... Die italianen zijn niet vergevingsgezind richting personen die hun trots publiekelijk krenkt.Pathogen schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:43:
[...]
Wie weet wat voor clausules er in zo'n contract staan hè... Als prestatieclausules kunnen, dan kan er vast ook wel een clausule zijn die zegt "als er bij Ferrari een stoeltje vrijkomt mag ik weg voor $x miljoen"
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Liever een sympathiek iemand zoals RIC inderdaadMrWilliams schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:47:
[...]
Alsof hij er ooit nog in komt na die uitspraak over dat 'vals spelen'.... Die italianen zijn niet vergevingsgezind richting personen die hun trots publiekelijk krenkt.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Moet jij eens opletten hoe snel de Tifosi dat vergeten is als Max overwinningen binnenhaalt voor "hun" Ferrari.Def1ant schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:48:
Denk ook niet gezien de huidige situatie, en vooral in Italië en hoe men daar naar Nederlanders kijkt, dat het een goede PR geeft dat Max naar Ferrari gaat
Bijvoorbeeld. VER naast LEC zetten lijkt me daarbij ook een heel slecht idee. Die twee willen allebei zo graag winnen en geven geen millimeter aan elkaar toe. Dat heeft Ferrari niet nodig. Dan liever een rijder die idd bereid is om tweede viool te spelen en LEC naar een kampioenschap te helpen. Ik kan me goed voorstellen dat RIC dat zou willen doen. Hij verruilt dan zijn doel "WDC winnen" met "voor Ferrari rijden (en evt. samen een kampioenschap winnen)", wat voor veel coureurs blijkbaar ook een dingetje is.TommyGun schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:49:
[...]
Liever een sympathiek iemand zoals RIC inderdaad
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Zo is het immers met Leclerc ook gegaan, die begon ook als 2e rijder. Denk dat Ricciardo hem best onder druk kan zetten.
Inderdaad, of onbetrouwbaar in het midden meedoen of steevast bovenin meedoen, met een beetje geluk en/of pech voor je teamgenoot pak je zelf de titel.MrWilliams schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:53:
[...]
Bijvoorbeeld. VER naast LEC zetten lijkt me daarbij ook een heel slecht idee. Die twee willen allebei zo graag winnen en geven geen millimeter aan elkaar toe. Dat heeft Ferrari niet nodig. Dan liever een rijder die idd bereid is om tweede viool te spelen en LEC naar een kampioenschap te helpen. Ik kan me goed voorstellen dat RIC dat zou willen doen. Hij verruilt dan zijn doel "WDC winnen" met "voor Ferrari rijden (en evt. samen een kampioenschap winnen)", wat voor veel coureurs blijkbaar ook een dingetje is.
Revive the guild!
Scenario's:
Vettel >Mclaren (switch Sainz)
Vettel > Redbull> Albon >Alpha Tauri> Gasly exit (of kvyat, mogen ze uitvechten) Gasly >renault.FR> Ricc > ferrari
Vettel > Mercedes naast hamilton> Botta's > Haas (of iidd switch ferrari)
Vettel > Renaul > (switch Ricc)
Erg grote kans dat het dus Sains of Ricc gaat worden bij fer.
[ Voor 7% gewijzigd door Bloodclot op 12-05-2020 11:16 ]
Ik denk dat het ook wel Ricciardo zal worden. Ik betwijfel alleen of het gaat werken, voor wie dan ook. Ricciardo gaat echt geen no2. spelen, hoewel dat waarschijnlijk wel verwacht zal worden. Een slechte coureur is Ricciardo ook zeker niet.TommyGun schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:49:
[...]
Liever een sympathiek iemand zoals RIC inderdaad
Problemen zijn alleen:
-Ferrari kan nauwelijks een goede strategie uitvoeren voor een coureur, laat staan twee naast elkaar. Dat hebben we in 2019 weer eens gezien. Het werd gewoon pijnlijk en we zijn onderhand wel wat gewend qua Ferrari strategie...
-Vettel staat bekend als harde werker en iemand die een auto kan afstellen en feedback kan geven. Ricciardo lijkt meer te hebben geleund op al het werk dat Verstappen deed. Dat is misschien een extreem voorbeeld aangezien Verstappen een PU die 0,01s laat liggen als onacceptabel beschouwd, maar dat wil je ergens wel hebben. Honda lijkt er zeer tevreden mee te zijn omdat ze nu eens door kunnen met alle kleine details. Leclerc is hierin onbekend, maar lijkt aardig op Vettel te hebben moeten vertrouwen, zeker in het begin.
-Ricciardo zie ik zich absoluut niet schikken of zomaar verslagen worden door Leclerc. Vettel was helemaal niet zo slecht in 2019, ondanks dat de auto hem absoluut niet lag. Een DNF's buiten zijn schuld in Rusland en de VS terwijl Leclerc het zowel in Monaco (na alweer een Ferrari strategie op zaterdag) als Duitsland verpeste voor zichzelf. Het enige dat Vettel echt aan te rekenen is, was de torpedo op Verstappen in Silverstone, de spin in Monza en natuurlijk de puinzooi in de Brazilië waar beiden schuldig aan waren. Die "overwinning" op punten zegt zo weinig. Een Ricciardo die beter met een Ferrari om zou kunnen gaan, zou zomaar eens de betere kunnen blijken. Dan krijg je weer gedoe.
-De eindeloze politieke machtsstrijd binnen Ferrari of de interne problemen los je zo ook niet op. De Vettel factie kan zo overstappen op Ricciardo en opnieuw beginnen.
Misschien toch maar Sainz.
edit:

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-05-2020 12:10 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee, hij noemt het alleen VSgambieter schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:29:
Daniel, je vergeet Brazilie bij het VET-LEC gebeuren
En VS vergeet die weer de DNF door afgebroken wielophanging.natuurlijk de puinzooi in de VS waar beiden schuldig aan waren.
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 12-05-2020 11:36 ]
Als RIC naar Ferrari gaat, wie zetten we dan bij Renault neer? Want Vettel gaat daar niet naartoe, dat zie ik niet gebeuren.
En vervolgens bij elke race een sprint naar de eerste bocht alla Sochi. Uiteraard opgevolgd door teamorders.autje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:36:
Ik denk dat als RIC naar Ferrari gaat als 2e rijder, dat de zaterdagen dan nog wel eens leuk kunnen worden. Want ik verwacht dat hij in ieder geval in de Q's LEC zwaar om de oren gaat rijden.
Hulk terug? Alhoewel ik niet weet of die dat nog zou willen. Wel de comeback, maar bij Renault?Als RIC naar Ferrari gaat, wie zetten we dan bij Renault neer? Want Vettel gaat daar niet naartoe, dat zie ik niet gebeuren.
Ik zeg dus GIO naar FER. Verder blijft de rest hetzelfde. Misschien VET dan naar Alfa Romeo?
Ik quote mijzelf maar even, RTL GP had het gerucht dus juist, tenminste, het vertrek in ieder geval. Ben benieuwd of de rest van de geruchten dan ook kloppen.pinda powerrr schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:51:
RTL GP plaatst op Facebook een geinig bericht, want mocht er maar een klein beetje waarheid in zitten, dan begint het silly season alweer vroeg!
Vettel naar McLaren, Sainz naar Ferrari?
Er wordt niet geracet, maar achter de schermen is er genoeg actie in de Formule 1. Zo zou een switch van Sebastian Vettel en Carlos Sainz aanstaande zijn. Vettel, wiens contract dit jaar afloopt, schijnt van Ferrari een naar verluidt "onaanvaardbaar" aanbod te hebben gekregen: één jaar, een veel lager salaris en geen nummer 1 status. Ondertussen wordt in Spanje en Italië al weken gespeculeerd over een deal tussen Ferrari en Sainz, waarop nu Duitse bronnen beweren dat Vettel dan Sainz plaats zal innemen bij McLaren, waar Andreas Seidl de scepter zwaait. Vettel en Seidl kennen elkaar nog uit hun tijd bij BMW. Een nieuwe uitdaging bij McLaren (met Mercedes-motoren) zou Vettel wellicht meer aanspreken dan de rol (en het salaris) van tweede man bij Ferrari. We gaan het zien.
It makes sense, zeg maar.
Als VET niet naar team Mercedes kan, dan is het nog altijd fijn om een echte Duitser wel met een Mercedes motor te laten rijden.
Waiting on the world to change
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Hamilton koopt Williams op en gaat daar zijn laatste jaren nog een WDC uit persen.Bart-Willem schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:17:
Hamilton misschien met pensioen of naar Ferrari en dan Vettel naar Mercedes. Dat lijkt me wat waarschijker dan naar McLaren.
/hele grote korrel zout
Signatures zijn voor boomers.
Daar heeft inderdaad nog niemand het over gehad en ja dat zou een logische keuze zijn. Maar persoonlijk heb ik geen hoge pet op van GIO. Dan denk ik dat je hetzelfde krijgt als Gasly bij Red Bull, wat gestuntel in het begin en dan slippery slope naar beneden en de uitgang.Icephase schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:42:
Zie ik het nou goed? Heeft werkelijk niemand de optie "Giovinazzi" genoemd? Dat lijkt mij eerlijk gezegd de meest logische optie: zit in het 'B-team', heeft wat ervaring en ook wel een beetje talent en zou prima naast Leclerc kunnen rijden. Red Bull heeft feitelijk dezelfde opzet met Verstappen en Albon; de 2e rijder is geen toptalent maar in die auto kunnen ze wel constant presteren zonder dat ze de nr 1 in de weg rijden. Ricciardo en Sainz zullen zich proberen te meten aan Leclerc en dan heb je dezelfde fittie als nu binnen je team. Ferrari werkt daar niet lekker op...
Ik zeg dus GIO naar FER. Verder blijft de rest hetzelfde. Misschien VET dan naar Alfa Romeo?
Bij GIO z'n eerste kennismaking met F1 (doordat Wehrlein niet kon rijden) heeft ie IIRC ook twee auto's afgeschreven in twee weekenden? En ook afgelopen seizoen heeft die nog wat knulligheden gehad zoals die crash in de laatste ronde op Spa. Ik verwacht dus eigenlijk dat die Ferrari niet aan zal kunnen.
Dat hoeft ook niet perse iets te zeggen. Bottas had ook een contract bij Williams bv.Wok schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:47:
Omdat Perez voor drie jaar heeft bijgetekend bij Racing Point/Aston Martin?
Vraag me alleen af of Perez en Leclerc wel een goed duo zou worden. Denk dat je dan snel een Perez vs Ocon scenario krijgt waarbij de spanningen hoog op lopen en er gebeukt gaat worden.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:51
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Met name het laatste seizoen werd het wel duidelijk dat Leclerc de toekomst heeft bij Ferrari. Het maakt denk ik niet veel uit wie er bij komt. Max en Hamilton blijven wel waar ze nu zijn. De soap gaat rustig door

Eeuwig zonde dat het hem niet gegund is om in de voetsporen van zijn grote held te treden..
Ondanks dat ik vooral fan van een team ben heb ik niet vaak zoveel affectie voor een coureur gehad als voor Vettel. Ik hoop dat hij nog wat hoogtepunten in het laatste seizoen kan beleven en daarna lekker van zijn familie kan gaan genieten (ik zie hem niet zo snel nog overstappen).
* Grimmie187 kruipt weer terug onder zijn steen. *sad noises*
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport