Van mij mogen ze dat circuit voor eeuwig aflassen.mark-k schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:47:
Toch nog goed nieuws dan, wat een zaadbaan is dat.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En als eerste de Red Bull Racing Ring!
Huntinggrounds voor verstappen!
Wat zou ik hem graag als Nr. 1 zien in de ranglijsten voor het kampioenschap.
| live and give like no one else |
#titelnummer7
Waiting on the world to change
Op zich mag je landen in en uit. Brexit maakt waarschijnlijk nu zaken wat lastiger, niet Corona, maar op zich zal het allemaal wel geregeld kunnen worden.Paulus07 schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:40:
mogen de teams England wel uit?
Het slechte aan de gang van zaken is dat ze ook weer niet uitgaan van uitstel. Stel er is weer een golf van Corona, wat gaan ze dan doen?
En hoe denken ze het verkeer rond die banen tegen te gaan houden met 1,5 meter afstand? Er gaan toch zeker wel weer debielen proberen om binnen te komen?
Er was toch een ontwikkelstop ingesteld door de fia/fom? Dus niemand die momenteel kan klussen (behalve McLaren omdat die n nieuwe motor krijgen komend jaar)chielsen schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:36:
Ik ben benieuwd of in de tussentijd al veel teams het stuur van Mercedes hebben gekopieerd. Al is het natuurlijk lastig ontwikkelen in de lockdown.
Martinspire schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:57:
[...]
En hoe denken ze het verkeer rond die banen tegen te gaan houden met 1,5 meter afstand? Er gaan toch zeker wel weer debielen proberen om binnen te komen?

Nauwkeurig op 2km afstand, dan moet 1.5m ook wel lukken om het verkeer stop te zetten.
Nee maar je kan nog best wel wat denk / simulatie werk doen, nooit dat de FIA daar achter kan komen.mark-k schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:59:
[...]
Er was toch een ontwikkelstop ingesteld door de fia/fom? Dus niemand die momenteel kan klussen (behalve McLaren omdat die n nieuwe motor krijgen komend jaar)
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
No, why? Nat weekend in Zandvoort. De chaos, het spektakel.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
5 juli: Oostenrijk, Red Bull Ring
12 juli: Oostenrijk
26 juli: Groot-Brittannië, Silverstone
2 augustus: Groot-Brittannië
16 augustus: Hongarije, Hungaroring
23 augustus: Hongarije
6 september: Azerbeidzjan, Baku City Circuit
20 september: Singapore, Marina Bay
27 september: Rusland, Sochi Autodrom
4 oktober: China, Shanghai Circuit
11 oktober: Japan, Suzuka
25 oktober: Verenigde Staten, Circuit of the Americas
1 november: Mexico, Autódromo Hermanos Rodríguez
8 november: Brazilië, Interlagos
22 november: Vietnam, Hanoi Street Circuit
6 december: Bahrein, Bahrein International
13 december: Abu Dhabi, Yas Marina
[ Voor 73% gewijzigd door hoevenpe op 28-04-2020 11:51 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
ik zeg Max WDC met dit lijstje.hoevenpe schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:50:
Tot volgend jaar dan maar...
De originele bron is Bild overigens.
Wat opvallende races:hoevenpe schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:50:
Tot volgend jaar dan maar...
Baku
Vietnam
China
Die eerste twee zijn stratencircuits dus vereisen afsluiten straten, lange voorbereidingen etc. Iets wat in Vietnam al is gebeurt, weer afgebroken, en nu dus nog eens mag.
En China was volgens mij eigenlijk al geschrapt voor dit jaar, en die komt nu dan terug terwijl er in Europa maar drie (unieke) races zijn. Maarja, China was van 2020 kalender gehaald, dit is gewoon een volledig nieuwe kalender.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Als er ergens maar een beetje virus nog rond dwaalt, dan is het gelijk exit voor zo'n race. Daarnaast zie ik straat circuits wel wat lastiger om zonder publiek te houden. Impact op zo'n stad is behoorlijk, dus de burger mag nog even in lockdown, omdat de F1 langs komt.
Niet. Ik verwacht dat er nog wel het e.e.a. geschrapt gaat worden in die lijst, als deze het gaat worden.pinda powerrr schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:27:
Dus hoe realistisch is dit schema?
Als er ergens maar een beetje virus nog rond dwaalt, dan is het gelijk exit voor zo'n race. Daarnaast zie ik straat circuits wel wat lastiger om zonder publiek te houden. Impact op zo'n stad is behoorlijk, dus de burger mag nog even in lockdown, omdat de F1 langs komt.
Testing, one, two ...
Het is ook de vraag tot wanneer men nu gerekend heeft, op races zonder publiek..hardware-lover schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:09:
[...]
Niet. Ik verwacht dat er nog wel het e.e.a. geschrapt gaat worden in die lijst, als deze het gaat worden.
Zo te zien sowieso de eerste 6 van die races, de eerstvolgende daarna is, zoals eerder al wordt opgemerkt, nauwelijks te doen zonder mensenmassa.forzav schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:18:
[...]
Het is ook de vraag tot wanneer men nu gerekend heeft, op races zonder publiek..
Testing, one, two ...
Als vb, heb deze ook al gezien.
juli
5
Grand Prix van Oostenrijk
19
Grand Prix van Groot-Brittannië
26
Grand Prix van Hongarije
augustus
9
Grand Prix van Spanje
16
Grand Prix van Italië
30
Grand Prix van België
september
6
Grand Prix van Nederland
20
Grand Prix van Singapore
27
Grand Prix van Azerbeidzjan
oktober
4
Grand Prix van Rusland
18
Grand Prix van Japan
25
Grand Prix van Vietnam
november
1
Grand Prix van China
15
Grand Prix van de Verenigde Staten
22
Grand Prix van Mexico
29
Grand Prix van Brazilië
december
13
Grand Prix Bahrein
20
Grand Prix Abu Dhabi
Ik vind het helemaal niet zo opvallend. In Baku en China kwamen toch al geen tot amper toeschouwers, makkelijk om daar een race zonder publiek te organiserenRobertMe schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:06:
[...]
Wat opvallende races:
Baku
Vietnam
China
Die eerste twee zijn stratencircuits dus vereisen afsluiten straten, lange voorbereidingen etc. Iets wat in Vietnam al is gebeurt, weer afgebroken, en nu dus nog eens mag.
En China was volgens mij eigenlijk al geschrapt voor dit jaar, en die komt nu dan terug terwijl er in Europa maar drie (unieke) races zijn. Maarja, China was van 2020 kalender gehaald, dit is gewoon een volledig nieuwe kalender.
Vietnam is het paradepaardje van de F1 en moet dus gewoon verreden worden, overheid daar zal het allemaal wel regelen. In tegenstelling tot Zandvoort/Nederland wat door alle regelneukers er voor zorgt dat het allemaal de flexibiliteit van gewapend beton heeft.
Nee joh dat gaat niet gebeuren. Op circuits is alles gericht op 1 richting van grindbakken tot de posities van de Marshalls.MuVo schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:01:
Wordt op circuits waar twee keer wordt gereden (zoals Oostenrijk), de tweede keer de andere rijrichting op geracet? Dat zou gaaf zijn en het voorkomt het idee van een herhaling van de vorige race.
Exact expert nodig?
Aha, zo had ik het nog niet bekeken. Klinkt makkelijk maar organisatorisch en qua veiligheid is het dus niet zo eenvoudig geregeld. Bedankt.Crazy D schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:04:
[...]
Nee joh dat gaat niet gebeuren. Op circuits is alles gericht op 1 richting van grindbakken tot de posities van de Marshalls.
Sommige circuits bieden wel mogelijkheid voor meerdere layouts, lijkt me tof als ze dat zouden doen. Een korte inventarisatie van de Europese circuits:MuVo schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:01:
Wordt op circuits waar twee keer wordt gereden (zoals Oostenrijk), de tweede keer de andere rijrichting op geracet? Dat zou gaaf zijn en het voorkomt het idee van een herhaling van de vorige race.
- Silverstone: wel andere layouts mogelijk
- Spielberg: niet
- Budapest: wel (direct na bocht 3)
- Barcelona: wel (diverse configuraties mogelijk)
- Monza: wel (maar niet geschikt voor F1 denk ik)
- Spa: niet
- Zandvoort: niet
Van de overige circuits bieden USA, Bahrein en Abu Dhabi nog goede mogelijkheden voor alternatieve layouts.
Hebben al die mogelijke layouts wel een Grade 1 licentie? Want ik weet niet of dat vanzelfsprekend is als een circuit die zelf wel heeft.Er1k989 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:42:
[...]
Sommige circuits bieden wel mogelijkheid voor meerdere layouts, lijkt me tof als ze dat zouden doen. Een korte inventarisatie van de Europese circuits:
Ik heb mijn eigen antwoord gevonden: Wikipedia: List of motor racing circuits by FIA Grade
Nee dus, alleen de Grand Prix layout heeft een grade 1 licentie. Andere layouts zijn dus zeker niet zonder meer mogelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Maverick op 28-04-2020 14:52 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Goede vraag, ik weet inderdaad niet of dat voor circuit als geheel of configuratie toegekend wordt. Denk dat sommige ook wel snel goedgekeurd zouden kunnen worden als het zou moeten, bijvoorbeeld Barcelona nemen en dan de laatste chicane overslaan. Die layout werd tot 200# ook al gebruikt door F1 namelijk.Maverick schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:49:
[...]
Hebben al die mogelijke layouts wel een Grade 1 (?) licentie? Want ik weet niet of dat vanzelfsprekend is als een circuit die zelf wel heeft.
Edit:
afgaande op de lijst hierboven zou dus enkel Bahrein zonder nieuwe procedure op een andere layout gereden kunnen worden op dit moment.
[ Voor 12% gewijzigd door Er1k989 op 28-04-2020 14:55 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Je vergeet de belangrjikste!!Er1k989 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:42:
[...]
Sommige circuits bieden wel mogelijkheid voor meerdere layouts, lijkt me tof als ze dat zouden doen. Een korte inventarisatie van de Europese circuits:
- Spielberg: niet
- Budapest: wel (direct na bocht 3)
- Barcelona: wel (diverse configuraties mogelijk)
- Monza: wel (maar niet geschikt voor F1 denk ik)
- Spa: niet
- Zandvoort: niet
Van de overige circuits bieden USA, Bahrein en Abu Dhabi nog goede mogelijkheden voor alternatieve layouts.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
TLDR: De International en National layouts van Silverstone zijn Grade 2 en te kort om een F1 race te hosten. Een uitzondering mbt lengtevereisten zou gemaakt moeten worden, zoals voor Monaco.
Bahrein heeft 5 layouts die Grade 1 hebben, maar de Inner Circuit is korter dan 3.5 km.
[ Voor 4% gewijzigd door SpeedQber op 28-04-2020 15:34 ]
Paul Ricard heeft 247 mogelijke circuit combinaties. Anders moeten ze daar gewoon heel het seizoen organiseren, met elke week een andere layoutalesandro_46 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:32:
[...]
Je vergeet de belangrjikste!!
[Afbeelding]
spoiler:![]()
Halverwege de race, na de pitstop, layout wijziging. Dat is de enige manier om dat circuit spannend te krijgenGiesber schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:48:
[...]
Paul Ricard heeft 247 mogelijke circuit combinaties. Anders moeten ze daar gewoon heel het seizoen organiseren, met elke week een andere layout.
Exact expert nodig?
Dat wordt interessant wanneer een deel van het veld die pitstop nog moet makenCrazy D schreef op woensdag 29 april 2020 @ 07:13:
[...]
Halverwege de race, na de pitstop, layout wijziging. Dat is de enige manier om dat circuit spannend te krijgen
Ander ideetje: kies 7 layouts, één voor elke bandensoort. De band waar je op rijdt bepaalt welke route je moet volgen. Voor de regenbanden kunnen ze dan een kort rondje instellen waarbij het onderweg lekker nat wordt.
Waarom? Dat zullen er niet zo heel veel zijn, het gaat waarschijnlijk alleen om de mensen die normaal gesproken naar het circuit gaan. De anderen keken toch al via F1TV Pro of televisie.Jasphur schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:39:
We gaan het zien. Hoop wel dat als de races zonder publiek zijn, dat F1TV de potentiële stortvloed aan nieuwe abbo's aan kan
"When you grow up your heart dies"
De meesten bezoeken toch niet alle racessjaool schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:06:
[...]
Waarom? Dat zullen er niet zo heel veel zijn, het gaat waarschijnlijk alleen om de mensen die normaal gesproken naar het circuit gaan. De anderen keken toch al via F1TV Pro of televisie.
Exact expert nodig?

/f/image/A7pfk05sYV3kC3T5OW9u89Od.png?f=fotoalbum_large)
Te vinden via Honda Motorsports
per aspera ad astra
Testing, one, two ...
Gheh, ik zie mezelf dat nog wel gaan doen binnenkortLAD93 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:51:
Gezien het feit dat er nog steeds geen definitieve datum is voor de eerste GP van 2020, kun je er ook voor kiezen je handen aan het werk te zetten en een papieren variant van de RB15 te bouwen!
[Afbeelding]
Te vinden via Honda Motorsports

Eindelijk eens goed nieuws ja.alesandro_46 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:32:
[...]
Je vergeet de belangrjikste!!
[Afbeelding]
spoiler:![]()
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vettel naar McLaren, Sainz naar Ferrari?
Er wordt niet geracet, maar achter de schermen is er genoeg actie in de Formule 1. Zo zou een switch van Sebastian Vettel en Carlos Sainz aanstaande zijn. Vettel, wiens contract dit jaar afloopt, schijnt van Ferrari een naar verluidt "onaanvaardbaar" aanbod te hebben gekregen: één jaar, een veel lager salaris en geen nummer 1 status. Ondertussen wordt in Spanje en Italië al weken gespeculeerd over een deal tussen Ferrari en Sainz, waarop nu Duitse bronnen beweren dat Vettel dan Sainz plaats zal innemen bij McLaren, waar Andreas Seidl de scepter zwaait. Vettel en Seidl kennen elkaar nog uit hun tijd bij BMW. Een nieuwe uitdaging bij McLaren (met Mercedes-motoren) zou Vettel wellicht meer aanspreken dan de rol (en het salaris) van tweede man bij Ferrari. We gaan het zien.
Het gaat al maanden rond. Dat van Vettel lijkt alleen wel te kloppen. Dat had ik hier volgens mij al gelinkt. Vettel had een interview gegeven en hij lijkt niet bepaald onder de indruk te zijn geweest van Ferrari hun eerste aanbod. Het was wel typisch Ferrari. Een aanbod aan een 4x WDC moet je doen, maar als je iets slechts aanbied, dan gaat die misschien zelf.pinda powerrr schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:51:
RTL GP plaatst op Facebook een geinig bericht, want mocht er maar een klein beetje waarheid in zitten, dan begint het silly season alweer vroeg!
Vettel naar McLaren, Sainz naar Ferrari?
Er wordt niet geracet, maar achter de schermen is er genoeg actie in de Formule 1. Zo zou een switch van Sebastian Vettel en Carlos Sainz aanstaande zijn. Vettel, wiens contract dit jaar afloopt, schijnt van Ferrari een naar verluidt "onaanvaardbaar" aanbod te hebben gekregen: één jaar, een veel lager salaris en geen nummer 1 status. Ondertussen wordt in Spanje en Italië al weken gespeculeerd over een deal tussen Ferrari en Sainz, waarop nu Duitse bronnen beweren dat Vettel dan Sainz plaats zal innemen bij McLaren, waar Andreas Seidl de scepter zwaait. Vettel en Seidl kennen elkaar nog uit hun tijd bij BMW. Een nieuwe uitdaging bij McLaren (met Mercedes-motoren) zou Vettel wellicht meer aanspreken dan de rol (en het salaris) van tweede man bij Ferrari. We gaan het zien.
Ik zie het ergens ook wel gebeuren. RBR zit er gewoon niet meer in en Ferrari is ook voorbij. Naar McLaren gaan als ze een Mercedes PU krijgen is zo gek nog niet. Ferrari is een puinzooi. Het is onderhand gewoon pijnlijk hoeveel races ze hebben weggegooid met stupide strategie. In 2016 en 2019 ook nog eens slechte auto's en eigenlijk alleen in 2017 echt een auto waarmee gewonnen kon worden. Kimi aan de kant zetten voor Leclerc. Het politieke gedoe waar Vettel tekende voor een team met Marco Mattiacci (baas), Nikolas Tombazis (hoofdontwerper), James Allison (CTO) en Dirk de Beer (aero). Na 2016 waren ze allemaal weg.
Het politieke ondermijnen begon in 2018. Dat was het moment dat Vettel ook minder ging presteren en fouten ging maken. Van alles wat we van hem weten, is het niet het type dat gedijt als er aan de stoelpoten word gezaagd. Hij lijkt ook een zeker vertrouwen vanuit het team nodig te hebben. Dat kreeg hij toen eerst Kimi en daarna Arrivebene moesten vertrekken in nog meer politiek gedoe. Kwam Binotto en zijn eerste auto waar hij als teambaas verantwoordelijk voor was, tja ze moesten gaan valsspelen om nog iets te winnen. De 2020 zag er ook niet erg geweldig uit en voor 2021 zit je er ook aan vast.
Ik zie het zeker overwogen worden. Sainz mag dan gaan bewijzen of hij echt zo goed is of dat Norris eigenlijk ook helemaal niet zo goed presteerde en Sainz daarom beter leek dan hij echt is. Verder is het natuurlijk de vraag wat voor contract Sainz krijgt. Of hij een No.2 contract wil, tja.
Sainz is een goede coureur, maar die gaat van een heel erg koude kermis thuiskomen als hij denkt Leclerc wel even aan te kunnen. Enige optie voor hem is de #2 status accepteren.
Als je je verveelt: 1999 European Grand Prix
We weten alllemaal hoe hij daarmee om gaat.pinda powerrr schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:21:
Enige optie voor hem is de #2 status accepteren.
Maar dat Ferrari een Sainz zou willen daar ben ik niet van overtuigd. Of hij moet echt zo'n goede input geven aan de engineers dan ik hier en daar al gehoord heb. Of ik onderschat hem misschien te veel, want hij lijkt zowat de evenknie te zijn van Norris, die best nogal snel is. Sainz had zelfs bijna het dubbele van de punten van Norris zie ik.
Misschien willen ze inderdaad een snelle coureur die punten laat liggen vervangen door een snelle coureur die elk punt meegraait.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Mijn suggestie van 19x Monza achter elkaar wordt zeker weer niet serieus genomen..
Waarom 19x Monza? Je verwacht dat ze dit seizoen weer kunnen valsspelen met de motor en Leclerc wederom maar een zware vlag krijgt voor het naar het gras op duwen van een andere coureur?Grimmie187 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:06:
Vuile mazzelkonten daar bij RBR als straks het seizoen begint met 2x Spielberg!
Mijn suggestie van 19x Monza achter elkaar wordt zeker weer niet serieus genomen..
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
RobertMe schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:28:
[...]
Waarom 19x Monza? Je verwacht dat ze dit seizoen weer kunnen valsspelen met de motor en Leclerc wederom maar een zware vlag krijgt voor het naar het gras op duwen van een andere coureur?

Beter dan de combinatie Frans-Duits...SinergyX schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:30:
Saintz is gewoon een prima 2de man, zeg niet echt een Bottas, maar gewoon mannetje dat kan rijden. En misschien een combi spaans/italiaans om zuid-kant te versterken?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Weet je wat, graag. Die Mercedes 1-2 overwinningsformaties zijn zeer vermakelijk in Monza.Grimmie187 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:06:
Vuile mazzelkonten daar bij RBR als straks het seizoen begint met 2x Spielberg!
Of ben je al vergeten dat Ferrari met de hakken over de sloot won met hun magische 40kW extra die inmiddels verdampt is?
Nee natuurlijk niet!DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:27:
[...]
Weet je wat, graag. Die Mercedes 1-2 overwinningsformaties zijn zeer vermakelijk in Monza.
Of ben je al vergeten dat Ferrari met de hakken over de sloot won met hun magische 40kW extra die inmiddels verdampt is?

[ Voor 12% gewijzigd door Grimmie187 op 30-04-2020 00:16 ]
Epic battleGrimmie187 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:14:
[...]
Nee natuurlijk niet!
[YouTube: Leclerc's Epic Battle With Mercedes: 2019 Italian Grand Prix]
Niet bedoelt als Verstappen fanboy, maar wat deed Leclerc nu effectief anders dan Verstappen 1? 2? jaar terug bij Bottas. Identieke situatie, Leclerc krijgt een symbolische tik op de vingers met een vlaggetje en Verstappen een tijdstraf.
En dan niet zeggen wat er verandert is...Crazy D schreef op woensdag 29 april 2020 @ 07:13:
[...]
Halverwege de race, na de pitstop, layout wijziging. Dat is de enige manier om dat circuit spannend te krijgen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Trots zijn dat je met valsspelen gewonnen hebtGrimmie187 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:14:
[...]
Nee natuurlijk niet!
[YouTube: Leclerc's Epic Battle With Mercedes: 2019 Italian Grand Prix]
Projectkalender op 1 meiHet wervelt in alle richtingen. Een paar dagen geleden was Francorchamps out, nu staat de Belgische grand prix alweer op de kalender. En wel op 13 september. Inderdaad goed nieuws. Al is de kans dat dit een definitieve kalender is zeer afhankelijk van de coronasituatie.
...
Onze informatie is betrouwbaar. Ze komt immers rechtstreeks van een F1-team dat we uiteraard niet kunnen noemen.
5 juli: Oostenrijk
19 juli: Engeland
26 juli: Engeland
9 augustus: Spanje
6 september: Italië
13 september: België
20 september: Azerbeidjan
27 september: Rusland
4 oktober: China
11 oktober: Japan
25 oktober: Amerika
1 november: Mexico
8 november: Brazilië
22 november: Vietnam
29 november: Bahrein
6 december: Bahrein
13 december: Abu Dhabi
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
https://www.motorsport.co...est-restrictions/4786163/Wom schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:58:
Iemand dat HLN artikel al gelezen?
Projectkalender op 1 mei
5 juli: Oostenrijk
19 juli: Engeland
26 juli: Engeland
9 augustus: Spanje
6 september: Italië
25 oktober: Amerika
1 november: Mexico
8 november: Brazilië
22 november: Vietnam
29 november: Bahrein
6 december: Bahrein
13 december: Abu Dhabi
Testing, one, two ...
Yeah, right.6 september: Italië
De rest van de circuits is speculeren en hopen, maar niet meer dan dat. Er zullen meerdere regeringen zijn die van alles nog gaan verbieden. Dat er dan geen publiek bij is, maakt de kans miniem groter.
Mij lijkt het niet onaannemelijk om de F1 races zonder publiek zowel in Spanje als Italië te verwachten binnen 3 maanden of later.
Er zijn berichten dat die landen ook weer (deels) toerisme zouden toelaten. Ook niet zo gek als je weet dat bijdrage toerisme aan de economie in die landen goed voor ongeveer 15% is.
Ook zijn er van andere contactsporten in Zuid-Europa weer berichten dat die wellicht binnenkort worden hervat.
Voor een F1 race zonder publiek heb je toch 'maar' een paar 100 mensen nodig die, over het algemeen best afstand van elkaar kunnen houden. Zodra ze dicht bij elkaar zijn (pitcrew bij pitstops) dragen ze sowieso toch al handschoenen en helmen. Mits wat extra maatregelen lijkt me dan wel te kunnen?
Ik ga er dan wel even van uit dat er voldoende betrouwbare tests beschikbaar zijn en dat alle F1 medewerkers ook continu getest worden.
Natuurlijk zal de hospitality er niet zijn en mis je alle randanimatie naast de F1 en de glitter & glamour van het publiek. Die offer ik graag op om toch weer gewoon races te zien. Voor Liberty Global gaat dit ook om een berg geld, dat zal vast ook wel serieus meespelen om extra druk te zetten het een en ander te laten doorgaan.
Dit jaar geen F1 seizoen en als er toch een race gereden wordt is dat mooi meegenomen.
Heb mijn focus al redelijk op 2021 staan tbh. Geldt overigens voor mij voor de meeste dingen vandaag de dag.
[ Voor 31% gewijzigd door Jasphur op 01-05-2020 08:00 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Eens, zo denk ik er ook over.Jasphur schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:53:
Ik zit er ondertussen als volgt in:
Dit jaar geen F1 seizoen en als er toch een race gereden wordt is dat mooi meegenomen.
Heb mijn focus al redelijk op 2021 staan tbh. Geldt overigens voor mij voor de meeste dingen vandaag de dag.
En mochten er wél races komen, dan hopelijk wel een waardig aantal. Want na 10 races een kampioen aan wijzen is ook niets waard. Dat blijft toch altijd de wereldkampioen van dat ene halve seizoen in corona-tijd. Dan dus liever geen races.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:37
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dan heb je nog het vele reizen wat in korte tijd bij komt. Je moet praktisch met het hele circus dan in quarantaine reizen om niets te verspreiden.
Komt bij of landen dit wel goed gaan vinden en dat je niet eerst 2 weken in quarantaine moet voor je verder mag reizen.
Het lijkt mij of een hoop gespeculeer of te optimistisch zijn.
Ach, als Max er gelijk nog 5 achteraan plakt dan heeft niemand het meer over die eerste hoorB-Real schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:43:
[...]
Eens, zo denk ik er ook over.
En mochten er wél races komen, dan hopelijk wel een waardig aantal. Want na 10 races een kampioen aan wijzen is ook niets waard. Dat blijft toch altijd de wereldkampioen van dat ene halve seizoen in corona-tijd. Dan dus liever geen races.
(ok misschien gaan ze dan zeggen dat ie er 5,5 heeft ipv 6)
Gamertag: FinrazielNL
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Lijkt me onmogelijk, zelfs als je iets lekt dan laat je het nog ietwat realistisch lijkten.simons schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:38:
Het lijkt er op dat met het lekken van bepaalde data men bepaalde groepen tevreden wil houden. Van die gehele lijst zie ik meerder zeer irrationele datums. Zelfs zonder publiek is de organisatie van een race een ding waar duizenden mensen op af komen dan wel betrokken zijn, daar is het nu gewoonweg nog veel te vroeg voor.
Een lijst met 2x 4 back-to-backs en 1x 6 back-to-back races is dat zeker niet.
(waarvan de 6 ook nog in 6 verschillende landen)
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 01-05-2020 09:55 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er zullen ongeveer 1000-1200 mensen bij elkaar nodig zijn om een Grand Prix te kunnen organiseren (bron kan ik zo snel niet terugvinden, vlgs mij ihkv Austrian GP). Dan heb je het over zwaar gedownsizede teams, marshals, catering, organisatie etc.sloth schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 01:56:
Het zal vast (te) wishful thinking zijn, maar op basis van welke factoren sluit je dat uit?
Mij lijkt het niet onaannemelijk om de F1 races zonder publiek zowel in Spanje als Italië te verwachten binnen 3 maanden of later.
Er zijn berichten dat die landen ook weer (deels) toerisme zouden toelaten. Ook niet zo gek als je weet dat bijdrage toerisme aan de economie in die landen goed voor ongeveer 15% is.
Ook zijn er van andere contactsporten in Zuid-Europa weer berichten dat die wellicht binnenkort worden hervat.
Voor een F1 race zonder publiek heb je toch 'maar' een paar 100 mensen nodig die, over het algemeen best afstand van elkaar kunnen houden. Zodra ze dicht bij elkaar zijn (pitcrew bij pitstops) dragen ze sowieso toch al handschoenen en helmen. Mits wat extra maatregelen lijkt me dan wel te kunnen?
Ik ga er dan wel even van uit dat er voldoende betrouwbare tests beschikbaar zijn en dat alle F1 medewerkers ook continu getest worden.
Van die 1200 kan een aantal sws niet op social distance werken. De monteurs in de garage en ook voor de track marshals wordt het moeilijk
Aangezien meeste landen events met 500+ mensen verbieden tot eind september, zullen ze voor F1 vrij creatief moeten zijn. Bijvoorbeeld direct vervoer naar circuit van hele circus en daar in isolatie zonder contact met lokale mensen. Na een race gelijk weer in quarantaine voor 2 weken in thuisland etc etc.
Het kán wel, mits alle partijen (F1, teams, organisatie, lokale en nationale overheden, landen van vertrek) het er allemaal unaniem mee eens zijn en iemand een hele dure rekening gaat oppakken.
Aan de andere kant, volgens mij is het allerduurste voor iedereen niet racen, want dan bloed je gewoon elke dag geld. Dus alle partijen zullen flinke incentive hebben om het voor elkaar te krijgen.
Als je dan ook even terugdenkt dat we nu zo'n 7 weken in corona zijn en de eerste F1 race pas over 8 weken zou plaatsvinden... zie ik het eigenlijk wel positief in. De eerste 7 weken waar het zwaarst, de kans is relatief groot dat het vanaf nu in kleine stapjes beter wordt.
om FP1&2 gewoon thuis te kunnen kijken

Had zin in dit weekend! maar helaas
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hoezo, ze zijn alle drie geen spat veranderdJasphur schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:21:
En zo zie ja maar weer hoe lang deze jongens al in de sport zitten en hoe snel je veranderd als je de pubertijd raakt![]()
[Afbeelding]
Volgens mij kan je er vanuit gaan dat elke GP dit jaar zonder publiek zal zijn, een land is gek als ze 100k tot 200k mensen op 1 event samen laten komen dit jaar.
Staat toch wel een beetje raar.MikeyMan schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:07:
Hoezo Breaking? Open deur toch?

There's no #DutchGP this weekend but we're still taking you on a Dutch Road Trip! 🇳🇱💪 Watch this space... 👀 pic.twitter.com/eK8UuzQadT
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 1 mei 2020
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het zou me toch een weekendje worden met de weersomstandigheden.
Leuk idee, maar de meeste shots laten geen zak zien van auto of land. Dit had véél mooier uitgewerkt kunnen worden.
Zoals ik het lees, is dit een trailer voor wat komen gaat. Ze zijn dagen aan het filmen geweest, dus verwacht ook wel meer dan dit.Pathogen schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:10:
[...]
Leuk idee, maar de meeste shots laten geen zak zien van auto of land. Dit had véél mooier uitgewerkt kunnen worden.
Ze komen nog met de hele promo die eigenlijk voor dit weekend bedoelt was. Mocht de race alsnog komen dan maken ze wel weer een nieuwe, zo zijn ze ook wel weer bij Red Bul. Marketing is ze daar echt niet vreemd.Aardappelbakker schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:17:
[...]
Zoals ik het lees, is dit een trailer voor wat komen gaat. Ze zijn dagen aan het filmen geweest, dus verwacht ook wel meer dan dit.
Ik denk dat als Steve nog had geleefd hij daar graag eens zou meekijken.
Was dat een Applewin?
"When you grow up your heart dies"
We hadden echt een geweldige kwalificatie kunnen hebben met alle teams vrijwel blind erin.

[ Voor 26% gewijzigd door 3x3 op 01-05-2020 20:02 . Reden: Achtergrond toegevoegd. ]
| live and give like no one else |
[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 01-05-2020 20:20 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Overal van die bordjes langs de baan....DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:39:
Moet je nagaan dat FP1, FP2, FP3 en Q waarschijnlijk allemaal nat waren geweest of tenminste met variabele omstandigheden. Op een circuit zo uitdagend en waar ze nog nooit op gereden hebben. Hier in Noord Holland staat er nu ook een aardige westenwind.
We hadden echt een geweldige kwalificatie kunnen hebben met alle teams vrijwel blind erin.

Testing, one, two ...
Onzin! Met al die extra uitlaatgassen in de in de randstad en in de rest van de wereld was het gewoon zonnig geweest vandaag. We missen niks!DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:39:
Moet je nagaan dat FP1, FP2, FP3 en Q waarschijnlijk allemaal nat waren geweest of tenminste met variabele omstandigheden. Op een circuit zo uitdagend en waar ze nog nooit op gereden hebben. Hier in Noord Holland staat er nu ook een aardige westenwind.
Met alle respect voor Ratzenberger, maar het feit dat hij in hetzelfde weekend als Senna overleed, maakt imho juist dat hij nog wel herinnerd wordt. Hoe tragisch het ook is, maar hij is daardoor niet zo anoniem als bijvoorbeeld een Paletti.Pierre schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:08:
Laten we dit trouwens ook niet vergeten https://www.ad.nl/sport/d...nd-ratzenberger~a9e70f7f/ , alles en de bijna gehele F1 wereld heeft het alleen maar over Senna.
In plaats daarvan gaat het nu alleen maar over FFP1, FFP2, FFP3 en de Q van quarantaine...DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:39:
Voor de race heb ik gelukkig nog een hele lading wc-papier in huis

Het had een mooi weekendje kunnen zijn. Helaas.
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport