[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.066 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:16
Hier nog wat meer info:
https://f1.fandom.com/wiki/1961_Brussels_Grand_Prix

De straat die je eerder deelde (street view) ligt recht onder de 'pitlane':
Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/f1wikia/images/7/77/Heysel_386_0.svg/revision/latest?cb=20181030183838

Edit: nog meer foto's over de 'Brussel grand prix':
1961
1962 <-- hier staat ook de foto die je eerder postte.

[ Voor 20% gewijzigd door alesandro_46 op 20-04-2020 12:29 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Volgens RTL GP gaan we begin juli los in Oostenrijk en wordt er overwogen meteen maar 2 GP's van te maken:

https://www.rtlnieuws.nl/node/5096346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:05:
Volgens RTL GP gaan we begin juli los in Oostenrijk en wordt er overwogen meteen maar 2 GP's van te maken:

https://www.rtlnieuws.nl/node/5096346
Helmut Marko lijkt me niet de meest betrouwbare persoon... In Juli gaan we echt niet racen, dat halen verschillende teams niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

Wom

Weet niet of het er nog is, maar je had daar een Mini-Europa pretpark. Daar kon je oude fotos en een kleine maquette zien van dat circuit. Weet het niet mer zeker, maar er stond volgens mij ook vlak bij de ingang van Oceade (wat ook al ter ziele is zie ik) een plakaat dat daar ergens de start was.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Homeland schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:26:
[...]
In Juli gaan we echt niet racen, dat halen verschillende teams niet.
Waarom niet? Men was in Australië er al klaar voor, dus geen enkele reden om dat nu niet te zijn.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:42:
[...]

Waarom niet? Men was in Australië er al klaar voor, dus geen enkele reden om dat nu niet te zijn.
Omdat ik niet denk dat iedereen tegen die tijd wil/kan reizen. Tevens zal er de nodige aanlooptijd zijn in de fabrieken om alles klaar te hebben en is het eigenlijk best onverantwoord om dan honderden mensen in te vliegen en daar een week of 2 weken op een kluitje te hebben.

De hele infrastructuur eromheen moet ook werken, enorme F1 teams maar ook hotels en catering etc. etc.

Uit het artikel:
Marko ziet het doorgaan van de Oostenrijkse Grand Prix als een unieke kans voor zowel de Formule 1 als voor het land zelf, als de organisatie er in slaagt om na een lange periode zonder sport als eerste weer een groot evenement te organiseren met miljoenen kijkers als gevolg: "Het zou onbetaalbare reclame zijn en ook een teken zijn van hoe efficiënt onze regering handelt."
Er hoeft maar 1 iemand ziek te worden naar aanleiding van die race en je kan die onbetaalbare reclame wel vergeten, dat gaat ze dan zo enorm tegenwerken, dan zijn ze helemaal (en dat zijn ze al een beetje na die faal actie in Australie) het lachertje van de sportwereld.

[ Voor 36% gewijzigd door Homeland op 20-04-2020 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Wellicht omdat ze met beademingsapparatuur bezig zijn?

Ik heb me er niet op ingelezen, hoe de teams er nu voor staan. Heel lang was er natuurlijk "niks aan de hand", omdat er in Engeland nog weinig ellende was. Nu het virus "vertraagd" daar ook is aangekomen en ook voor ellendige toestanden zorgt, zouden de teams weleens kunnen gaan roepen dat ze geen tijd en/of voorbereiding hebben gehad.
Ferrari was het eerste team met problemen, toen hoorde je de Engelse teams niet, immers was de pandemie nog geen groot issue daar.

Sowieso....ik erger me af en toe wel aan de grote sportorganisaties tegenwoordig. Lijkt wel alsof ze blind zijn, hun sport moet natuurlijk de uitzondering zijn op de strikte regels. Uiteindelijk gaat het dus gewoon om sponsorgeld.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:13
Tot begin juli is nog ruim twee maanden dus als de 'Go' op tijd komt, dan is er volgens mij voldoende tijd om alles te regelen om dan in Oostenrijk te racen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

hansvk schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:30:
Tot begin juli is nog ruim twee maanden dus als de 'Go' op tijd komt, dan is er volgens mij voldoende tijd om alles te regelen om dan in Oostenrijk te racen.
Lijkt mij dus ook, en men had sowieso het plan om teams 2 weken van tevoren te laten arriveren en in quarantaine te stoppen zodat men gewoon kan racen zonder risico's. Weet alleen niet meer waar ik het gelezen had, geloof op GPupdate. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Voor de geïnteresseerden het 2009 seizoen samengevat. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
[...]

Misschien omdat er een dodelijk virus is waar geen vaccin voor is in de wereld .

Misschien omdat er geen vliegverkeer is en alle reizen in Europa en de rest van de wereld niet mogelijk is .

Misschien ondat werknemers en rijders van de teams al hebben aangegeven geen zin hebben in quarantaines

Misschien omdat er diverse landen in Europa al gezegd hebben alle evenementen tot 1 sept te stoppen .

Mischien de kranten eens lezen en wat meer tv kijken ?

Misschien omdat een land als Spanje de komende 6 maanden :

Ondanks dat Spanje deze week de teugels enigszins laat varen en de Spanjaarden geen gehele lockdown situatie meer kennen blijven er wel een aantal strenge regels gehandhaafd. Eén van deze regels is namelijk dat Spanje sowieso de komende zes maanden – tot eind 2020 – haar grenzen gesloten zal houden voor o.a. toeristische activiteiten en niet ‘niet dringend’ noodzakelijke reizigers. Spanje zal haar grenzen pas weer volledig openstellen als de veiligheid gegarandeerd is, zowel voor haar eigen burgers als voor de bezoekers van het land. Met andere woorden; zonder dringende redenen zal Spanje voorlopig geen inkomende en uitgaande grenspassanten toestaan.

[ Voor 52% gewijzigd door leekers op 21-04-2020 06:48 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:10
leekers schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 06:39:
[...]
Eén van deze regels is namelijk dat Spanje sowieso de komende zes maanden – tot eind 2020 – haar grenzen gesloten zal houden voor o.a. toeristische activiteiten en niet ‘niet dringend’ noodzakelijke reizigers. Spanje zal haar grenzen pas weer volledig openstellen als de veiligheid gegarandeerd is, zowel voor haar eigen burgers als voor de bezoekers van het land. Met andere woorden; zonder dringende redenen zal Spanje voorlopig geen inkomende en uitgaande grenspassanten toestaan.[/b]
Waar heb je dat vandaan?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taakbalk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 14:49

Taakbalk

weergeven

leekers schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 06:39:
[...]

.

Misschien omdat er geen vliegverkeer is en alle reizen in Europa en de rest van de wereld niet mogelijk is .
Pardon?

Er is gewoon vliegverkeer, alleen geen personenvervoer, of minimaal. Reizen is ook gewoon mogelijk, zei het moeizaam en met goede reden. Alleen niet óveral naar toe.

[ Voor 31% gewijzigd door Taakbalk op 21-04-2020 09:17 ]

Computing bit by bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Vertaling uit elpais publicatie waarschijnlijk gaat er een systeem komen met certificaten voor essentiele beroepen en alleen mensen die getest zijn .

[ Voor 26% gewijzigd door leekers op 21-04-2020 11:06 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 13:48

Beaves

Usque ad Finem

Als je de plannen leest die men heeft met de GP in Oostenrijk dan lijkt het mij haalbaar.
  • Zo willen ze geen hospitality of andere niet noodzakelijke teamleden op het circuit
  • Alle teamleden komen terecht in hotels in eigendom van Dietrich Mateschitz en blijven daar tussen de sessies door, dus de mensen in Oostenrijk hoeven niet bang te zijn voor bestemming en omgekeerd.
  • Eenieder moet voor vertrek naar Oostenrijk getest zijn.
  • Er is geen pers aanwezig, behalve de noodzakelijke cameramensen zodat de mensen thuis kunnen kijken.
  • Geen publiek op het circuit
Als ik dit zo lees dan lijkt me het een haalbaar plan, er is geen kans dat iemand van de F1 teams besmet wordt en ook de lokale bevolking hoeft ook niet bang te zijn dat 100.000 toeschouwers de lokale bevolking komt besmetten.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:39
Beaves schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:15:
Als ik dit zo lees dan lijkt me het een haalbaar plan, er is geen kans dat iemand van de F1 teams besmet wordt en ook de lokale bevolking hoeft ook niet bang te zijn dat 100.000 toeschouwers de lokale bevolking komt besmetten.
De kans is klein...maar is er wel.
Niet voor 100.000 toeschouwers uiteraard, maar wel voor het personeel in die hotels. Die zul je ook allemaal moeten testen. Waarbij er tijd moet zitten tussen complete isolatie en de test zodat de test ook zin heeft. Daarna moeten ze ook compleet geisoleerd blijven (behalve van elkaar).
Iedereen zul je moeten screenen: Geen enkel risico op een voorgaande aandoening, geen obesitas (ook niet die ene kok in dat hotel), niemand boven de 50...hoe ver wil je gaan..

Alleen....als er ook maar 1 iemand ziek wordt. Van het hotelpersoneel...van de hospitality of catering...een piloot...een cameraman....van de mensen die vervoer verzorgen..van een van de teams... of zelfs maar een familielid van een van hen..

Dan heb je de poppen aan het dansen en kan het hele circus afgeblazen worden en sla je als F1 een modderfiguur.

Je kunt de kans dat het misgaat met 1 iemand zelfs kleiner maken dan bij een willekeurige andere race. En toch zal dat risico als het gebeurt achteraf onverantwoord worden gevonden.

Neemt niet weg dat ik van mening ben dat het, als iedereen bereidt is de maatregelen te nemen, dat risico wat mij betreft genomen mag worden. Wederom als iedereen daar het er zelf ook mee eens is.
Ik denk dat je in een supermarkt meer risico loopt...maar dat wordt dan niet breed uitgemeten in de media.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p960x960/94177077_3252790018149764_3762049081057214464_o.jpg?_nc_cat=104&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=timYzD9C30IAX9DZ83O&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&_nc_tp=6&oh=2f4fcf2efcb3ea5642731586b03fa9e8&oe=5EC343B1

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

sanderb schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:31:
[...]

De kans is klein...maar is er wel.
Dat is een enorme dooddoener. Die kans is er natuurlijk altijd, zelfs als er geen pandemie gaande is. ;)
Je zult ooit een keer weer het normale leven moeten oppakken en als dit dan een manier is, dan is het toch prima. Zonder de eerste stap te nemen weet je nooit of het weer kan. :)

[ Voor 25% gewijzigd door sjaool op 21-04-2020 15:17 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 15:06

Bloodclot

Jawier!

Als je de plannen leest die men heeft met de GP in Oostenrijk dan lijkt het mij haalbaar.
  • Zo willen ze geen hospitality of andere niet noodzakelijke teamleden op het circuit
  • Alle teamleden komen terecht in hotels in eigendom van Dietrich Mateschitz en blijven daar tussen de sessies door, dus de mensen in Oostenrijk hoeven niet bang te zijn voor bestemming en omgekeerd.
  • Er is geen pers aanwezig, behalve de noodzakelijke cameramensen zodat de mensen thuis kunnen kijken.
Oostenrijk gaat per 15 mei ook de maatregelen versoepelen, kroegen/restaurants gaan bijvoorbeeld weer open, is een beste stap (hoewel het er niet te druk mag worden en personeel moet mondkapjes dragen). dat is dikke 1,5 maand voor de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Bloodclot schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:18:
[...]
Oostenrijk gaat per 15 mei ook de maatregelen versoepelen, kroegen/restaurants gaan bijvoorbeeld weer open, is een beste stap (hoewel het er niet te druk mag worden en personeel moet mondkapjes dragen). dat is dikke 1,5 maand voor de race.
Op basis van wat hierboven stond had ik wel hoop dat de GP door zou kunnen gaan, maar als ze nu de kroegen weer gaan openen komen er geheid meer besmettingen en zit je over een paar maanden weer in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

alexbl69 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:42:
[...]

Op basis van wat hierboven stond had ik wel hoop dat de GP door zou kunnen gaan, maar als ze nu de kroegen weer gaan openen komen er geheid meer besmettingen en zit je over een paar maanden weer in de problemen.
Dat is ook waarbij wave-2 belangrijk is. Ik hoop dat de curve nog onder het maximum van de gezondheidszorg blijft. Dan hoeven er verder minder maatregelen te worden getroffen. Want dat is volgens mij vooral de norm of alles door kan gaan of niet (met een veiligheidsmarge, maar in principe zijn ziekenhuizen wel leidend.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Word wel een Red Bull (verdien)feestje... op hun circuit, in hun hotels etc. etc.

Er blijft natuurlijk wel contact met locals, hoe komen ze van/naar circuit, wie bedient ze in de hotels, wie verzorgt eten op het circuit, waar komt het personeel van het circuit vandaan en zo kan je nog een hele hoop functies vinden die door locals worden gedaan. Ik geloof niet dat Red Bull dit voor de sport doet, of in het belang van de F1 of de gezondheid van deelnemers, dit gaat (zoals alles bij Red Bull, zie onder andere het idee om de coureurs te infecteren 8)7 en de wil om toch in Australie te racen) om centen en kan zo hard back-firen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

Spotmatic

Ken sent me

Voor de liefhebber, zaterdag bij de Aldi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlIroJLFsHh_itPtvUmvV2rEL74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdhKYMMHrBLhvWze6rU26uOA.jpg?f=fotoalbum_large

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22
Pak ook even de linker pagina mee dan in je post, voor de budget f1 fan :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

AzzKickah

06-CENSORED

Quizje

Ik had alleen de onderste 2 niet :(

[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 21-04-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Spotmatic schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:34:
Voor de liefhebber, zaterdag bij de Aldi.

[Afbeelding]
Als ze het op voorraad hebben tenminste want het blijft natuurlijk wel Aldi. Hoe vaak je daar wel niet naast dit soort aanbiedingen grijpt is ongelofelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:26
sjaool schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:22:
[...]

Als ze het op voorraad hebben tenminste want het blijft natuurlijk wel Aldi. Hoe vaak je daar wel niet naast dit soort aanbiedingen grijpt is ongelofelijk. ;)
Volgens mij kun je gewoon online bestellen?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

KW25 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:30:
[...]

Volgens mij kun je gewoon online bestellen?
Heeft Aldi een webshop dan? Bij mijn weten heeft alleen Lidl die. ;)
Aldi heeft wel een app maar daar kun je alleen boodschappenlijstjes in aanmaken en moet je alsnog naar de winkel. :|

[ Voor 20% gewijzigd door sjaool op 22-04-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
spoiler:
Ik was Trulli en Fisichella helemaal kwijt. Heidfeld had ik ook niet, maar ik wist ook niet dat die ooit op pole gestaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:26
sjaool schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:45:
[...]

Heeft Aldi een webshop dan? Bij mijn weten heeft alleen Lidl die. ;)
Aldi heeft wel een app maar daar kun je alleen boodschappenlijstjes in aanmaken en moet je alsnog naar de winkel. :|
Excuus, was idd in de war met Lidl.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:05

Destruction

(ex-)Automonteur

94%, not bad :) Had alleen Heikki Kovalainen en Heidfeld stiekem van hier afgekeken :+

Opvallend hoe je namen een beetje vergeet, terwijl ik destijds eigenlijk het hele veld wel met naam kon noemen :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
100% met nog 5m44 op de klok. Ik deed gek genoeg het langste over
spoiler:
Massa

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Red Bull heeft ook een leuke quiz ook al is die voor de echte kenners niet al te moeilijk.

Quiz: Name the track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

sjaool schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:13:
Red Bull heeft ook een leuke quiz ook al is die voor de echte kenners niet al te moeilijk.

Quiz: Name the track
Alle 7 goed, deze was easy. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 18:59

Bestla

Kvinne

Damn, alleen Die Star Wars vraag had ik fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:40
Bestla schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:55:
Damn, alleen Die Star Wars vraag had ik fout
Er is maar 1 circuit met volledig rood asfalt in de pitstraat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Daar herkende ik 'm ook meteen aan, inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:04

mphilipp

Romanes eunt domus

Niet gelezen, maar zulke verhalen krijg je elk jaar van een of andere wijsneus die precies weet hoe het allemaal moet. Zonde van mijn tijd want hij bepaalt het niet en we hebben dus niets aan die verhalen. Kost alleen maar tijd....

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:09
mphilipp schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:47:
[...]

Niet gelezen, maar zulke verhalen krijg je elk jaar van een of andere wijsneus die precies weet hoe het allemaal moet. Zonde van mijn tijd want hij bepaalt het niet en we hebben dus niets aan die verhalen. Kost alleen maar tijd....
Wijsneus? Paul Jeffrey is DE man achter de Racedepartment site en heeft veel verstand van racen (zowel real life als sim racing) en is meestal heel erg redelijk in zijn commentaar. Ik persoonlijk ben het deze keer wel niet eens met veel van zijn voorstellen, maar iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen Dus ook jij om hem een wijsneus te noemen en verspilling van tijd. ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

PatrickC schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:09:
[...]

Wijsneus? Paul Jeffrey is DE man achter de Racedepartment site en heeft veel verstand van racen (zowel real life als sim racing) en is meestal heel erg redelijk in zijn commentaar. Ik persoonlijk ben het deze keer wel niet eens met veel van zijn voorstellen, maar iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen Dus ook jij om hem een wijsneus te noemen en verspilling van tijd. ;)
Nou ja, Olav Mol komt ook vaak met ideeën hoe de F1 het aan zou moeten pakken. Hij stuurt ze zelfs mails met voorstellen etc. En Olav loopt ook al zo'n 30 jaar mee. Zo heeft iedereen er zijn mening over. Uiteindelijk zijn het toch de FIA/FOM, Liberty Media en de teams die het moeten doen en daar hebben buitenstaanders amper invloed op. Dus in die zin zijn al die verhalen allemaal verloren tijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Staat ook niet bij dat je het Moet lezen he :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 23:04

mphilipp

Romanes eunt domus

PatrickC schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:09:
[...]
Wijsneus? Paul Jeffrey is DE man achter de Racedepartment site
Ik bedoel wijsneus in het algemeen. Die man kan best zinnige dingen zeggen. Op Autosport.com staan ook vaak van dat soort verhalen. Wat Ferrari beter moet doen en wat Mercedes moet veranderen enzo. Erg leuk, maar je hebt er geen ros aan, want de persoon die het schrijft is niet de baas van Ferrari of Mercedes.
Ik lees liever een analyse van een race of iets over de slimme dingen op een auto dan een verhaal over 'hoe het moet'. Heel soms lees ik ze, maar dan denk ik achteraf altijd 'wat moet ik hiermee? '

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Imola zou ik ook graag een keer terug zien op de kalender ja d:)b Als dat dan nu als inval-circuit kan, is dat wat mij betreft prima :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:02
Stomtoevallig keek ik vanochtend een Kwali rondje van Schumi terug uit 2004 op Imola. En realiseerde ik me dat ik dat circuit echt wel mis.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Destruction schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:19:
[...]

Imola zou ik ook graag een keer terug zien op de kalender ja d:)b Als dat dan nu als inval-circuit kan, is dat wat mij betreft prima :)
Het hoeft van mij niet eens een officiële race te zijn die mee telt.. Het kampioenschap ligt toch op zn gat, vraag gewoon de teams die graag willen om 2 weken te komen 'testen' op Imola waarbij er een aantal 'events' worden georganiseerd (sprint race, kwalificatie battles, etc.). Uiteraard met inachtneming van de benodigde maatregelen wat zonder publiek best te managen is.

Is natuurlijk veel te makkelijk gedacht maar een beetje fantasie is nooit verkeerd! Ik ben de oude race replays op Youtube inmiddels wel zat.. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
clickbait; Terug naar de jaren 70-80 want toen was alles beter. Scheelt weer een stuk lezen ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erapaz
Imola is een circuit met een schitterende ligging, ik zou graag F1 daar terug zien. Het liefst natuurlijk als toeschouwer ter plaatse. Het ligt echt midden in een park en naast een woonwijk, met binnen in een klein voetbal stadion en aan de achterkant een Toscaanse heuvel.

Plaatje van mijn bezoek in 2017.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZflVd4xtTD__QC_SOvmHmqdP7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1UnqgOW1yaffVUDnX22J14g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Erapaz schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:50:
Imola is een circuit met een schitterende ligging, ik zou graag F1 daar terug zien. Het liefst natuurlijk als toeschouwer ter plaatse. Het ligt echt midden in een park en naast een woonwijk, met binnen in een klein voetbal stadion en aan de achterkant een Toscaanse heuvel.

Plaatje van mijn bezoek in 2017.

[Afbeelding]
Mooi plaatje!

Ik heb precies op dat bankje even een half uurtje in stilte naast Ayrton gezeten toen ik er voor het laatst was.. ;(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erapaz
@Grimmie187 Bijna alleen door dat park lopen en dan terugdenken aan dat weekend is wel heel speciaal ja. Overigens was ik een week te vroeg. Een week later was het precies 17 jaar geleden en dan is het circuit open voor publiek. Op YouTube staan daar wel beelden van. Een massale Senna herdenking.
Maar voor iedereen die in de buurt is zou ik het zeker aanraden. Je kunt op veel plekken komen en er is een klein museum. Toen ik daar was was ik er helemaal alleen, tussen de F1 auto's. De TR van Max stond er ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZD6tQK1QCH_U5koKPnHf6Yq250=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlesBvIc2oIiYDkblHaXdLrl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Erapaz schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:58:
@Grimmie187 Bijna alleen door dat park lopen en dan terugdenken aan dat weekend is wel heel speciaal ja. Overigens was ik een week te vroeg. Een week later was het precies 17 jaar geleden en dan is het circuit open voor publiek. Op YouTube staan daar wel beelden van. Een massale Senna herdenking.
Maar voor iedereen die in de buurt is zou ik het zeker aanraden. Je kunt op veel plekken komen en er is een klein museum. Toen ik daar was was ik er helemaal alleen, tussen de F1 auto's. De TR van Max stond er ook.

[Afbeelding]
Gave pic! Wel jammer van het jaren 80 stuurtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Grimmie187 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:53:
[...]

Mooi plaatje!

Ik heb precies op dat bankje even een half uurtje in stilte naast Ayrton gezeten toen ik er voor het laatst was.. ;(
Ik ben ooit nog eens van plan om een reis door Europa te maken op de motor, en dat is één van de plekken waar ik dan zeker langs wil gaan. Maar, iets met tijd en budget, die 2 vallen bij mij eigenlijk nooit gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:17
Destruction schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:30:
[...]

Ik ben ooit nog eens van plan om een reis door Europa te maken op de motor, en dat is één van de plekken waar ik dan zeker langs wil gaan. Maar, iets met tijd en budget, die 2 vallen bij mij eigenlijk nooit gelijk :P
Als in altijd tijd, maar nooit budget? }:O

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

caspervc schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:15:
[...]

Als in altijd tijd, maar nooit budget? }:O
Nee, uiteraard tijd OF budget. Maar nooit beiden tegelijk :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23
Destruction schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:13:
[...]

Nee, uiteraard tijd OF budget. Maar nooit beiden tegelijk :/
Ooit een spaarrekening overwogen? Als je dat wat te eng vind kun je ook ook een spaarvarken proberen, of een oude sok?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
F1 organisatie haalt 1,4 miljard binnen om de sport in leven te houden... Maar dat doen ze door 33% belang in Live Nation te verkopen, dat zijn aandelen die zo ongeveer sinds begin dit jaar gehalveerd zijn dus lijkt alsof de nood wel erg hoog was anders doe je dit niet.

Forbes artikel: https://www.forbes.com/si...icking-over/#f80e28a4278d

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Homeland schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:15:
F1 organisatie haalt 1,4 miljard binnen om de sport in leven te houden... Maar dat doen ze door 33% belang in Live Nation te verkopen, dat zijn aandelen die zo ongeveer sinds begin dit jaar gehalveerd zijn dus lijkt alsof de nood wel erg hoog was anders doe je dit niet.

Forbes artikel: https://www.forbes.com/si...icking-over/#f80e28a4278d
En dan gaat Ferrari lopen dreigen dat ze de F1 gaan verlaten als de budgetcap er in de huidige vorm komt.
Ik zou zeggen: Dag Ferrrari

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Tleilaxu schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:20:
[...]

En dan gaat Ferrari lopen dreigen dat ze de F1 gaan verlaten als de budgetcap er in de huidige vorm komt.
Dit is volgens mij het moment om de F1 radicaal te veranderen, en als je dan wat teams kwijt raakt (die vrijwillig opstappen omdat ze het er niet mee eens zijn), so be it.

Kosten dramatisch omlaag voor teams (zowel ontwikkelingskosten als salarissen van coureurs, die zijn echt onzinnig hoog geworden, laat ze maar wat bijbeunen via sponsoren) en organisatoren, duurzamer, meer informatie/techniek kunnen delen (verkopen) tussen teams, gewoon het roer goed omgooien en de sport toegankelijker maken. Zorgen dat je zonder problemen 11 of 12 teams hebt voor een goedgevuld veld, dat toegangsprijzen omlaag kunnen en dat organisatoren van races ook rond kunnen komen zonder overheidsgeld (doel niet op Zandvoort maar in het algemeen).

Zolang F1 de snelste raceklasse is op de aantrekkelijkste circuits, met de beste rijders dan zal Ferrari vast ook wel willen blijven en mochten ze dan toch weg gaan dan zal dat echt geen wereld van verschil maken, dan gaan de Italianen wel Alfa Romeo supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zal Ferrari niet missen, motoren kunnen ze allemaal inmiddels wel goed bouwen, de absolute snelheid van die auto's zit hem toch in hele aeropack van die auto. Zet je de lijn door van de lagere Formula klasses, maar met iets meer keuze en vrijheid voor de teams om te ontwikkelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

Ik ook niet maar Ferrari is wel een sprekende naam voor de massa. En een merk wat ook op straat tot de verbeelding spreekt. Mercedes is natuurlijk taxi, performancemonsters en leasebakken. Vooral door die 1e en laatste niet erg exotisch. Ferrari spreekt nog steeds bij iedereen tot de verbeelding. Ik zal niet verbaast zijn als, wanneer Ferrari echt zou stoppen, de kijkcijfers wel gaan dalen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ferrari is een blaffende hond.
Net zo zeer als dat je nu stelt dat Ferrari aanspreekt als racemerk, precies zo hebben zij F1 nodig voor hun uitstraling. Als doodgewone burger met teveel geld, kun je een straatauto kopen waar allemaal F1 technieken in zijn verwerkt, dat spreekt net zo goed aan.
Laat Ferrari de F1 vallen, dan wordt het een sportmerk net zoals bv Lamborghini. Absoluut mooie auto's, maar veel minder de zweem van autosport er omheen. Dat is niet tastbare merkwaarde die heel veel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

pinda powerrr schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:39:
Ferrari is een blaffende hond.
Net zo zeer als dat je nu stelt dat Ferrari aanspreekt als racemerk, precies zo hebben zij F1 nodig voor hun uitstraling.
Oh ook dat is zeker waar. Het is alleen de vraag wie het beste blufpoker kan spelen :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

BasvanS schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:40:
[...]

Ooit een spaarrekening overwogen? Als je dat wat te eng vind kun je ook ook een spaarvarken proberen, of een oude sok?
Uiteraard heb ik die, maar als ondernemer moet je wel eens investeren enzo. Sommige dingen gaan gewoon voor.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Lewis Hamilton should put his money where his mouth is amid the coronavirus crisis, according to Nico Hulkenberg.

When Formula 1 tried to push ahead with its Melbourne season opener amid the worsening situation last month, world champion Hamilton was the most vocally critical.

"Cash is king. I can't add much more to it. I don't feel like I should shy away from my opinion," he said in Melbourne.

Since then, the global pandemic has gripped the world and brought Formula 1 to a complete standstill, with many teams furloughing staff.

Drivers for Renault, Racing Point, McLaren, Haas, Williams and others have reportedly taken pay cuts, but it is believed F1's highest-paid driver - Hamilton - has not.

"It's easy for me to comment because it does not concern me, but I do believe that drivers have to support their teams, especially when they are having to fight for their livelihoods," said former Renault driver Hulkenberg.

"Football players are also waiving part of their salaries," the German told Auto Motor und Sport. "To not set an example would not be fair to the people on the team who are paying off houses and have losses.

"Those who earn more and have more of a buffer should be more generous," Hulkenberg added. "That goes for the drivers. Lewis can now show what he meant with 'Cash is king'."
Helemaal akkoord met Hulkenberg.

Als Lewis dan toch zo altruïstisch is en niets anders dan goeds over heeft voor de wereld (zo stelt hij zich toch altijd graag op) dan verwacht ik ook niets minder dan een salary cut van meer dan 5 miljoen of een schenking aan een goed doel voor minstens dit bedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hoogstwaarschijnlijk kan Lewis met een halvering van zijn salaris (40 mio/jaar toch?) alle "normaal betaalde" monteurs betalen in de Mercedes fabriek. En daar merkt hij niks van waarschijnlijk....durf niet te speculeren wat er allemaal jaarlijks nog binnen komt aan sponsorcontracten e.d. maar dat zal niet misselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:02
Maarehm...
Ben verre van een Hamilton fan, maar wellicht heeft hij of Mercedes zich er niet over uitgelaten in de media wat ze doen met de salarissen?
Ben het ermee eens dat het heel hypocriet zou zijn als notabene hij, de persoon binnen Formule 1 die het meest "werelds" probeert over te komen, geen salaris inlevert. Maar is daar bewijs voor?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Hulkenberg weet, net als wij allemaal, niet wat er wel/niet is geregeld, dus beetje raar om dit te roepen. Zijn van die nutteloze uitspraken die hem er alleen maar slecht uit laten zien en de kans op een stoeltje in elk geval niet vergroten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
@Maarten_E terecht om het ook zo even te stellen.

Dat bewijs is voor mij er in de vorm van stilte. Ham was er bij bijvoorbeeld de Australische bosbranden snel bij om publiekelijk kenbaar te maken hoe erg hij dit vond en (vooral ook) zijn gift van x geldbedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tleilaxu schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:20:
[...]

Ferrari dreigt omdat ze denken dat hun verdienmodel robuuster is dan de concurrentie. Daar kunnen ze wel eens gelijk in hebben. Voor 2021 is informeel afgesproken dat er een cap van $150 miljoen zal gelden i.p.v $175 miljoen. Er zijn alleen een aantal teams die naar $125 of $100 miljoen willen, en daar wil Ferrari niet aan. Niet zo vreemd aangezien Ferrari haar verdienmodel, exclusiviteit is. Ze laten je gewoon wachten op een Ferrari, als je er al eentje mag kopen. Zelfs Leclerc kreeg afgelopen zomer pas zijn eerste Ferrari.

De komende paar jaar zullen de ordeboeken voor Ferrari vol zitten. Daarnaast worden ze grotendeels gefinancierd door een tabaksfabrikant die hun inkomsten wel zullen houden. De grote zak met geld vanuit de FOM, tja die zal flink wat minder worden. Verder is het niet alsof er nu veel ontwikkeling voor 2021 kan plaatsvinden. Alles bij elkaar kan Ferrari waarschijnlijk beter een $175 miljoen cap + salarissen betalen dan Mercedes of RBR. Mercedes is meer afhankelijk van variabele sponsoren zoals Petronas en Daimler draagt meer bij dan Ferrari doet aan Ferrari zelf. RBR is afhankelijk van de blikjesverkoop en dat zal ook recessie gevoelig zijn. Hebben ze ook nog de externe factor van Honda. Daarom doet Ferrari dit. Ze kunnen het betalen en dan hoeven ze zich geen zorgen te maken over teams zoals McLaren. Ferrari wil helemaal geen eerlijke sport en dat hebben ze ook nooit gewenst. Mercedes wil het eigenlijk ook niet omdat ze het dan wel eens kunnen afleggen tegen RBR. RBR wil vooral dat er een onderscheid blijft om die status als topteam te behouden, maar dat hoeft niet zo groot te zijn zoals het nu is. Het moet alleen groot genoeg zijn zodat ze wel blijven winnen, maar niet noodzakelijkerwijs iedereen op een ronde zetten.

Ferrari heeft er geen belang bij om zich te binden aan een positie waar ze gelijkwaardig worden qua budget met teams zoals McLaren or Renault. Al decennia legt Ferrari het af tegen de Engelse teams als het om aerodynamica gaat, uitzondering was het Schumacher team. Ferrari gaat allemaal om de motor en daar ligt dan ook de nadruk op. Dat hebben wel wel gezien in 2019 met een alles op de motor concept dat ze dit seizoen door wenste te zetten. Het zag er niet overtuigend uit tijdens de wintertesten. Uiteraard werkte het weer eens niet. Ferrari heeft waarschijnlijk ook meer personeel nodig voor hun chassis omdat ze anders wel eens weg kunnen vallen. Kijk alleen al naar RBR. Systematisch minder personeel, maar in de regel een beduidend beter chassis. Dat team functioneert gewoon. Mercedes is helemaal de overtreffende trap van een goede organisatie en ook nog eens het geld en personeel.

Is er ook nog de kwestie van James Allison. Ik ben namelijk van mening dat Mercedes op chassisgebied eigenlijk helemaal niet zo exceptioneel was in 2014-2017. Zeker in 2014 en 2016 was RBR waarschijnlijk beter, voor 2015 is het lastig te zeggen en in 2017 was Ferrari voor de verandering eigenlijk eens beter. Het niveau bij Mercedes gaat alleen sinds 2018 omhoog. Ze vertrouwen daar minder op de PU en lijken eindelijk zaken zoals bandendegradatie aan te pakken en worden aerodynamisch ook sterker. Nee, dat wil je niet horen, maar het is denk ik wel realiteit.

Ondertussen ging Paddy Lowe naar Williams waar het ook rampzalig was...
Nee, geen fan. De man duikt me te vaak op rond problematische auto's. Technical director rond McLaren hun implosie, Mercedes lijkt beter te zijn geworden zonder hem, Williams was natuurlijk helemaal rampzalig. Hij is ook zo ongeveer de enige persoon in Newey's boek waar Newey er vrij hard, ongenuanceerd en met naam en toenaam ingaat. Ik bedoel, hij benoemde hem alleen als een van de "Mullah's". Zo beschrijft Newey de ja knikkers in matrixstructuur die volgens hem was ingesteld door Ron Dennis om Newey zoveel mogelijk macht te ontnemen. Newey rekent eigenlijk met niemand in dat boek echt af, zelfs niet Ron Dennis, maar wel met Paddy Lowe. Ja, dat ging om de MP4-18.

Allison was daarvoor weer eens een poging van Ferrari om de boel op orde te krijgen. 2016 was alleen weer een miserabele auto waar als ik het me goed herinner, ook weinig updates voor kwamen. De focus lijkt al snel naar 2017 te zijn gegaan, en toen werd Allison in de zomer ontslagen. In het concept van de succesvolle SF-70H zit denk ik meer Allison dan Ferrari zou willen toegeven. De SF-71H wordt op een of andere manier opgehemeld als de auto die het had moeten doen, maar ik zie het echt niet. Mercedes was in 2018 relatief sterker dan Ferrari en RBR had helemaal een monster met de RB14. Qua chassis dan, want de PU was nog steeds een slechte grap.

Als laatste lijkt zelfs de FIA het nu zat te zijn. Je kan wel een kampioenschap organiseren, maar als de helft van de teams omvalt of in leven gehouden moet worden voorschotten van de FOM, tja dan kan Ferrari het wel vergeten met hun dreigementen. De FIA heeft dus weer eens een FIA gedaan en de spelregels voor zichzelf aangepast om Ferrari te omzeilen als het om de budgetcap gaat. :z
https://www.motorsport.co...-change-fia-2020/4784374/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Wat moeten we hiervan denken?
https://racingnews365.nl/...ostenrijk-op-5-en-12-juli

Verder nog geen bevestiging gezien.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:18
hansvk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:24:

Laat maar komen, die 50 punten voor Verstappen, zullen Helmut Marko en Dietrich Mateschitz gedacht hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

hansvk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:24:

Ik denk nog steeds dat het te vroeg is. Er gaat geheid een nieuwe ronde van Corona rond in de komende maanden als mensen weer hun leven oppakken (en zich vervolgens nergens van aantrekken)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ik hoop echt dat we in juli weer lekker F1 kunnen kijken, maar ik vrees dus idd dat laatste.

[ Voor 5% gewijzigd door sloth op 24-04-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:28:
[...]
Laat maar komen, die 50 punten voor Verstappen, zullen Helmut Marko en Dietrich Mateschitz gedacht hebben :+
Ik ben vooral benieuwd hoe de verschillende teams dan uit de startblokken gaan komen na zo'n lange pauze, een extra trainingsblok zou niet verkeerd zijn misschien. Daar staat echter tegenover dat er mogelijk meer onvoorspelbare dingen zouden gaan gebeuren, ook prima. Het wordt hoe dan ook een heel erg vreemd seizoen, als het werkelijk van start mocht gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:18
hardware-lover schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:38:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe de verschillende teams dan uit de startblokken gaan komen na zo'n lange pauze, een extra trainingsblok zou niet verkeerd zijn misschien.
Dat. Maar wat ook wel interessant is is wat er gebeurd bij zo'n dubbele race. Uitslag lijkt mij enerzijds relatief voorspelbaar, zelfde auto's, zelfde circuit, etc. Enige optie op variatie is dan of het weer, of misschien dat een team de conclusie trekt dat een andere afstelling en/of strategie wellicht een betere keuze was. Dus bv meer op kwalificatie richten omdat tijdens de race bleek dat inhalen toch onmogelijk was / er geen druk van achteren was / .... Vooral ook omdat juist met twee weekenden meteen achter elkaar op hetzelfde circuit en geen tot vrij beperkt de tijd is om de auto door te ontwikkelen en te leren van de week ervoor. Laat staan dat even nieuwe onderdelen invliegen wellicht ook nog een issue kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 19:08
RobertMe schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:13:
[...]

Dat. Maar wat ook wel interessant is is wat er gebeurd bij zo'n dubbele race. Uitslag lijkt mij enerzijds relatief voorspelbaar, zelfde auto's, zelfde circuit, etc. Enige optie op variatie is dan of het weer, of misschien dat een team de conclusie trekt dat een andere afstelling en/of strategie wellicht een betere keuze was. Dus bv meer op kwalificatie richten omdat tijdens de race bleek dat inhalen toch onmogelijk was / er geen druk van achteren was / .... Vooral ook omdat juist met twee weekenden meteen achter elkaar op hetzelfde circuit en geen tot vrij beperkt de tijd is om de auto door te ontwikkelen en te leren van de week ervoor. Laat staan dat even nieuwe onderdelen invliegen wellicht ook nog een issue kan zijn.
Ik neem aan dat als dat plan doorgaat ze meteen andere 'radicale' ideen gaan proberen. Bovenaan de lijst wat mij betreft staat de reverse grid race (dus race 2) of 1 groep banden voor beide races. Zo heb ik er nog wel meer gezien, maar inderdaad 2 'gewone' races op 1 zondag of zaterdag en zondag zien denk ik veel fans niet echt zitten.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:11

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bij Leclerc begint het thuis zitten ook toe te slaan. :Y)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/eg41p34rgtu41.png

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:16
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:38:
Bij Leclerc begint het thuis zitten ook toe te slaan. :Y)
[Afbeelding]
Leclrec to Renault confirmed!
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Km1b8qO_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:16
Wat we al wisten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dAFmwMp.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hansvk
Lijkt er toch steeds meer op dat in juli wordt gestart.
https://www.formula1.com/...zn2chyMjrqC8n0BkEt9e.html

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37

Oekol

waka waka hey hey

Zal het dan toch?

F1 begint in Oostenrijk, en eindigt in Abu dabhi. Binnenkort wordt kalender online gegooid.

https://www.grandprixradi...ijk-eindigt-in-abu-dhabi/

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 11:37
Let’s go in Oostenrijk!! :*) *O*

[ Voor 5% gewijzigd door MuVo op 27-04-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb kaarten voor Oostenrijk, maar ben bang dat het zonder publiek zal zijn...

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joach1m
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Oekol schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:53:
Ik heb kaarten voor Oostenrijk, maar ben bang dat het zonder publiek zal zijn...
Ja, dat denk ik ook. Balen voor je, maar het zou denk ik onverantwoord zijn om het wel met publiek te doen.

Hoe zit het eigenlijk met Hongarije? Daar hoor je niet heel veel over. Zal die Grand Prix doorgaan denken jullie, al dan niet met publiek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Joach1m schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:09:
[...]

Ja, dat denk ik ook. Balen voor je, maar het zou denk ik onverantwoord zijn om het wel met publiek te doen.

Hoe zit het eigenlijk met Hongarije? Daar hoor je niet heel veel over. Zal die Grand Prix doorgaan denken jullie, al dan niet met publiek?
Ben er bang voor inderdaad. De afgelopen twee jaar hele mooie races gezien en we gingen telkens 1 dag. Nu voor het eerst ook de zaterdag er bij pakken alleen. Naja. Afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 22:55

p0st

Dutch Reefer

Oekol schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:42:
Zal het dan toch?

F1 begint in Oostenrijk, en eindigt in Abu dabhi. Binnenkort wordt kalender online gegooid.

Dit was het nieuws waar ik op zat te wachten, een eerste officiële richtdatum vanuit F1 zelf.
Nog 2 maandjes wachten dus, in ieder geval iets om naar uit te kijken :7

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05
Joach1m schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:09:
[...]

Races met publiek zal nog heel lang duren, zeker internationaal publiek.

Als er al publiek mag komen, zal dat eerst publiek zijn uit eigen land (dan heb je als overheid de situatie / risico's veel meer in de hand). Als je uit de hele wereld mensen laat invliegen heb je geen idee wat er gaat gebeuren, dan moet corona toch wel bijna overal verdwenen zijn.

De Oostenrijk race is in Juli. Da's nog ruim 2 maanden. In 6 weken tijd is heel Europa van mega crisis naar 'the way up' gegaan. Als we het allemaal goed doen (ALS..), dan ziet de wereld er over 2 maanden nog weer een stuk beter uit.

Races zonder publiek zou moeten kunnen. Maar hangt ook af van hoe het bijv gaat in the UK waar de meeste teams etc zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oekol schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:42:
Zal het dan toch?

Tik die 50 punten maar af voor Max. :*) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Toch nog goed nieuws dan, wat een zaadbaan is dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

mark-k schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:47:
[...]

Toch nog goed nieuws dan, wat een zaadbaan is dat.
Toch heb ik liever 15 races achter elkaar op die baan (met alle verschillende layouts kan dat)
dan helemaal geen F1!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 08-10 10:31
basvn schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:49:
[...]

Toch heb ik liever 15 races achter elkaar op die baan (met alle verschillende layouts kan dat)
dan helemaal geen F1!
Al gaan ze op de parkeerplaats van de ikea racen. Ik heb toch een verschrikkelijke heimwee naar wat F1 spektakel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joach1m
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Oekol schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:14:
[...]

Ben er bang voor inderdaad. De afgelopen twee jaar hele mooie races gezien en we gingen telkens 1 dag. Nu voor het eerst ook de zaterdag er bij pakken alleen. Naja. Afwachten ;)
Ik was er vorig jaar ook. Een heel weekend. Het was geweldig! :)F
Meer dan afwachten kun je inderdaad niet. Een race zonder publiek op tv zal al een troostprijs zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En ik heb liever geen races tot op z'n minst oktober, want er zal gewerkt moeten worden op die banen, ook wanneer er geen publiek mag zijn. En dat is echt niet op 1.5 meter afstand van elkaar.

Daarnaast is het niet goed voor de beeldvorming: hoe normaler de wereld lijkt, hoe meer de gemiddelde persoon zich in de eigen omgeving ook permitteert. "ja maar event X gaat door, dan mag ik best naar event Y. Er zijn nu al berichten van toenemende drukte, dat kunnen we in dit stuk van de wereld nog lang niet hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Volgens teletekst kans op 2 races (zonder publiek) achter elkaar op Silverstone?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_4hGMXlV8cuDS8ia-etwGb0JlY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5fSI6pffCbgPFnOot6u2cuel.png?f=user_large

Of was dat al voorbij gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 14:52
We gaan het zien. Hoop wel dat als de races zonder publiek zijn, dat F1TV de potentiële stortvloed aan nieuwe abbo's aan kan :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Jasphur schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:39:
We gaan het zien. Hoop wel dat als de races zonder publiek zijn, dat F1TV de potentiële stortvloed aan nieuwe abbo's aan kan :P
:X
Dat gaat een dingetje worden :N

Pagina: 1 ... 59 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport