"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Lewis en Sir Stirling Moss in 2015 op Monza
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik zie de EV ook meer als een tussenstap, dan een echte oplossing. Ik zie veel meer in waterstof als duurzame oplossing. Mede omdat je daarvoor niet een compleet wagenpark moet slopen en vervangen (RobertMe schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:46:
[...]
Waarom zou waterstof niet de toekomst zijn voor auto's? Volgens mij wordt er nog steeds gewerkt aan oplossingen op basis van waterstof.
Juist EVs zoals nu zijn enorm inefficiënt. Je verliest veel energie bij opslaan in accu's, accu's zijn loodzwaar en brandgevaarlijk / kunnen dagen nabranden, opladen duurt lang etc. Daar waar waterstof enorm schoon is, sneller te tanken is, niet zo brandgevaarlijk en zeker geen dagen kan nabranden etc.
Daarnaast geeft waterstof twee soorten oplossingen. Je kunt het verbranden en een motor mee aandrijven zoals de huidige verbrandingsmotoren, of je zet het om naar elektriciteit en gebruikt de electromotoren uit de huidige EVs.
Juist waterstof lijkt mij dus een eindstation voor de komende decennia, i.t.t. de huidige EVs met accu's opgeladen via het stroomnet Dat nog steeds op niet zo milieuvriendelijke centrales draait.

Ik ben ook benieuwd hoe dit gaat mbt de toekomst van de F1, als fabrikanten zich 100% op EV's gaan richten zullen er inderdaad merken opstappen. De eerste zal waarschijnlijk Renault zijn, gezien de (relatief) grote investeringen tegenover eigenlijk 0 succes.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
ik ga em zelf niet eens proberen, weet nu al dat ik op 0 goed uit zal komen
Valt opzich wel mee. Teams had ik 9 van de 11 goed alleen de jaartallen zat ik steeds een paar jaar naast, behalve bij die van Redbulltoolkist schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:54:
Formula 1: The hardest car liveries quiz ever
Ik had alle teams goed, maar bij de meeste het jaar net een jaartje verkeerd.lochpatje schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:03:
[...]
Valt opzich wel mee. Teams had ik 9 van de 11 goed alleen de jaartallen zat ik steeds een paar jaar naast, behalve bij die van Redbull

Waaruit maak jij dat op?hjs schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:12:
Waterstof is niet de toekomst voor personenauto's, waarom zouden fabrikanten dan daarin gaan ontwikkelen?
Geen beschikbare laadinfrastructuur (ook wel wat kip of het ei verhaal).
Zo goed (op een handvol uitzonderingen na die haast niet verkocht worden) als geen aanbod in modellen. De wel beschikbare modellen zijn duur, onpraktisch en dus ondergeschikt aan BEV en ICE wagens
Zoals al eerder aangehaald, het is op dit moment ook erg inefficient om waterstof te produceren. De well to wheel efficientie is bedroevend.
Je kan ook niet rijden op waterstof, je zet het om naar elektrische energie. Het is dan veel logischer (gezien alle nadelen van waterstof) om meteen voor een BEV te gaan.
Als je meer hierover wil weten raad ik je de super interessante blogs van @mux hierover aan.
Voor autos geef ik het samenvattend geen kans. Ik sluit waterstof in de toekomst wel niet volledig uit voor ander transport zoals vrachtwagens en vliegtuigen.
[ Voor 20% gewijzigd door sloth op 12-04-2020 19:30 ]
Deze twee punten spelen / speelden natuurlijk net zo hard voor EVs dus is in die zin een non argument.sloth schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:26:
Geen beschikbare laadinfrastructuur (ook wel wat kip of het ei verhaal).
Zo goed (op een handvol uitzonderingen na die haast niet verkocht worden) als geen aanbod in modellen. De wel beschikbare modellen zijn duur, onpraktisch en dus ondergeschikt aan BEV en ICE wagens
Goed punt, wat ik niet wistZoals al eerder aangehaald, het is op dit moment ook erg inefficient om waterstof te produceren. De well to wheel efficientie is bedroevend.
Je kunt juist wel rijden op waterstof. Waterstof kan zowel worden ingezet in combinatie met een verbrandingsmotor of eerst omzetten naar elektro en dan weer met elektromotoren. Daarnaast zal waterstof stukken lichter zijn dan (zware) accupacks. Naast dat waterstof dan wel ontvlambaar is, maar boem zegt en dan is het klaar, hetzelfde als benzine. Accu's branden veel warmer, en kunnen bij nasmeulen nog dagen later in brand vliegen. Beste voorbeeld wat ik daarvan weet is die crash van Richard Hammond met die Rimac. Volgens mij lag die 3 dagen later nog dat weiland te branden.Je kan ook niet rijden op waterstof, je zet het om naar elektrische energie. Het is dan veel logischer (gezien alle nadelen van waterstof) om meteen voor een BEV te gaan.
oa hier uit.
reviews: De grote belofte van waterstof - Het alternatief voor elektrisch rij...
Maar hier is niet de plek voor de discussie lijkt me
[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 12-04-2020 20:12 ]
Fuck die test. Als dit al niet goed is.toolkist schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:54:
Formula 1: The hardest car liveries quiz ever
Edit: als ze totaal niet aangeven in welk format ze de resultaten willen en ook geen halve punten geven voor iets goed (bv team en jaartal) dan houdt het voor mij op idd. Dan ben je geen kennis aan het testen.
Ik kan ook een hardest test maken door een plaatje van Verstappen te plaatsen, erbij te zetten "wie is dit" en dan alleen antwoorden te accepteren van "Max Emilian Verstappen in 2016 op de parkeerplaats van Oostenrijk bij plek P350". Nou nou, moeilijk hoor...
[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 12-04-2020 20:37 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Oftewel :
Maar als je begint met "in 1989" en bij die McLaren ook al. Waarom de neuk wil je dan het jaartal erbij hebben? Dat staat verder ook niet meer in de vraagstelling.DDX schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:33:
Er staat toch in de intro pagina dat je ook jaartal erbij moet vermelden ?
Oftewel :spoiler:Beneton 1989 en McLaren 2005
Kortom: de quiz is poep omdat de vraagstelling ruk is, niet omdat de antwoorden zo lastig zijn
Ehhh...het staat er gewoon hoor. En als de kwis is zoals ie is, moet je niet zeuren als je de antwoorden niet weet. Ik had een 9 gehad als ik alleen de teamnamen erbij moest zetten. Maar zoals zij zelf aangeven is het een moeilijke kwis, dus moet je het juiste jaartal erbij zetten. Prima toch.Martinspire schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:33:
[...]
Edit: als ze totaal niet aangeven in welk format ze de resultaten willen en ook geen halve punten geven voor iets goed (bv team en jaartal) dan houdt het voor mij op idd. Dan ben je geen kennis aan het testen.
Ik had 1 goed, en volgens jouw telling een hoop halve punten omdat ik op 2 na alle teams correct had.
Is er een keer een kwis die enig nivo veronderstelt, is het wéér niet goed...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Niet akkoord. Nog voor de Fastned, Supercharger en Ionity laadpaalnetwerken kon en kan je overal met een EV (welliswaar langzaam, maar zat snel voor het gemiddelde woon/werkafstand per dag) laden. Net omdat elektriciteit zo'n commodity is en je het overal kan krijgen.RobertMe schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:44:
[...]
Deze twee punten spelen / speelden natuurlijk net zo hard voor EVs dus is in die zin een non argument.
Je hebt welgeteld 3 tankstations voor waterstof in Nederland...
Is dat zo? Ik bedoel in theorie kan het vast, maar is deze techniek al beschikbaar? reviews: De grote belofte van waterstof - Het alternatief voor elektrisch rij... las ik namelijk: "Daarnaast gebruiken alle waterstofauto's die op dit moment beschikbaar zijn, een accu om de energie tijdelijk op te slaan en om regeneratie, het terugwinnen van energie tijdens het afremmen, mogelijk te maken. Een waterstofauto is een elektrische auto, maar zonder accu zou hij niet de bijbehorende voordelen bieden."RobertMe schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:44:
[...]
Je kunt juist wel rijden op waterstof. Waterstof kan zowel worden ingezet in combinatie met een verbrandingsmotor of eerst omzetten naar elektro en dan weer met elektromotoren.
In praktijk zijn (vooralsnog) waterstofauto's best zwaar. Een Toyota Mirai weegt dik 1850kg, verkijk je ook niet op het gewicht van de waterstoftanks van bijna 90kg...RobertMe schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:44:
[...]
Daarnaast zal waterstof stukken lichter zijn dan (zware) accupacks.
Ter vergelijking, een Tesla model 3 standard range+ weegt 1611 kg. En daar is de komende jaren vast nog wel wat in te verbeteren als de energiedichtheid per km van batterijen gaat toenemen.
Dat lijkt me inderdaad een terecht voordeel van waterstof auto's. Sommige bronnen vinden waterstof zelfs een veiligere brandstof voor auto's dan carbon based fuels.RobertMe schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:44:
[...]
Naast dat waterstof dan wel ontvlambaar is, maar boem zegt en dan is het klaar, hetzelfde als benzine. Accu's branden veel warmer, en kunnen bij nasmeulen nog dagen later in brand vliegen. Beste voorbeeld wat ik daarvan weet is die crash van Richard Hammond met die Rimac. Volgens mij lag die 3 dagen later nog dat weiland te branden.
Maar icm met jaar was wel lastig, had er 3 waarvan ik er met het jaar net naast zat...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Inderdaad, had ook een paar van die dingen die eigenlijk goed waren, maar omdat je het net wat anders typt dan het volgens de filters zouden moeten zijn... Wat een bagger quiz. Alsof we nog in het C64-tijdperk zitten ofzo.Martinspire schreef op zondag 12 april 2020 @ 22:31:
[...]
Maar als je begint met "in 1989" en bij die McLaren ook al. Waarom de neuk wil je dan het jaartal erbij hebben? Dat staat verder ook niet meer in de vraagstelling.
Kortom: de quiz is poep omdat de vraagstelling ruk is, niet omdat de antwoorden zo lastig zijn
Tour de France en GP Frankrijk onhaalbaar in juni na besluit Macron
Oostenrijk vooralsnog de opener.
[ Voor 7% gewijzigd door alexbl69 op 13-04-2020 21:09 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Maar Oostenrijk heeft/had een van de strengste lockdowns? En als ik het goed heb meegekregen wordt die wel wat losser maar is die dan nog steeds (veel) stricter dan de "intelligente lockdown" die we hier hebben. Ik ga er persoonlijk dus niet vanuit dat Oostenrijk wel door gaat.alexbl69 schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:08:
En daar gaat de volgende...
Tour de France en GP Frankrijk onhaalbaar in juni na besluit Macron
Oostenrijk vooralsnog de opener.
Maar ik zie niet dat de teams al binnen 3 maanden klaar kunnen zijn als ze nu nog bezig zijn met ventilators produceren. Daar is nog echt veel vraag naar.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou, we staan al zo lang droog, ik had er naar uit gekeken!DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 00:08:
In ieder geval een race die we echt niet zullen missen.
Er zijn, aldus de reglementen, maar 8 races nodig voor een kampioenschap. En ik heb het vermoeden dat we die 8 wel gaan halen.Gismo1979 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:55:
Ik hoop het niet, maar ik houd er in ieder geval rekening mee dat het kampioenschap dit jaar wel eens niet door kan gaan.
Bron: https://www.autosport.com...-need-to-declare-a-season
Ik hoop echter dat we nog wel een aantal races kunnen zien.
En drie werelddelen, anders is het geen wereldkampioenschap.demo31051987 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:59:
[...]
Er zijn, aldus de reglementen, maar 8 races nodig voor een kampioenschap. En ik heb het vermoeden dat we die 8 wel gaan halen.
Bron: https://www.autosport.com...-need-to-declare-a-season
En aangezien China (en daarmee Azië) langzaam in de tweede golf van Corona komt, de USA sowieso nog de verkeerde kant op gaat wordt dat misschien nog wel een grotere uitdagingArticle 2.4.3.b.i states that in order to qualify as a world championship, the calendar "must include Competitions taking place on at least three continents during the same season."
/post
Ja, dat las ik later ook. Europa en Azie moet nog wel lukken, maar een derde continent wordt wel lastiger. Ik zie Brazilie niet zo snel terug komen na de domme acties van die President. Mexico of Canada zou misschien nog kunnen, maar het wordt lastig. Dat ben ik met je eens.Sand0rf schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:38:
[...]
En drie werelddelen, anders is het geen wereldkampioenschap.
[...]
En aangezien China (en daarmee Azië) langzaam in de tweede golf van Corona komt, de USA sowieso nog de verkeerde kant op gaat wordt dat misschien nog wel een grotere uitdaging
Die race zal je naar een paar ronden al genezen. Een paar ronden FP1 bedoel ik dan want je ogen branden er dan al uit.albino71 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 00:33:
[...]
Nou, we staan al zo lang droog, ik had er naar uit gekeken!

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is qua logistiek een stuk eenvoudiger aangezien men dan alles met vrachtwagens verscheept. Om het materiaal in containers de wereld over te vliegen gaat veel meer (lange) logistieke planning aan vooraf en dat lijkt mij veel lastiger te realiseren.
Hoewel ik graag weer een race zou kijken, lijkt mij een kampioenschap van 8 races het net niet. Die titel telt, voor mijn gevoel, dan toch net niet helemaal mee met minder dan de helft aan races van een regulier seizoen! (en ja, ik weet dat vroeger de seizoenen ook veel korter waren)
Daar kun je wel een beetje 'creatief' mee omgaan. De races in het Midden Oosten kunnen eventueel zonder publiek verreden worden, waarbij de landen volgens de FOM afwisselend in Azië en/of Afrika liggenSand0rf schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:38:
[...]
Inderdaad. Maakt niet uit hoe of wat op dit moment, als ik maar iets van F1 actie kan zijn eerlijk gezegd. Alsof je als een dorstig iemand door de woestijn doolt op zoek naar die oase.albino71 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 00:33:
[...]
Nou, we staan al zo lang droog, ik had er naar uit gekeken!
Ok, overdrijven mag he?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik speel eigenlijk altijd Motorsport Manager Mobile 3, de mobiele variant van Motorsport Manager:Wom schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:29:
Iemand trouwens al die F1 Manager game gespeeld? Wat vinden jullie daar van? Of is het niet meer dan een gimmick?
[YouTube: F1 Manager Android Gameplay]
Play: https://play.google.com/s...playsportgames.mmm3&hl=nl
iOS: https://apps.apple.com/us...ger-mobile-3/id1346580540
Originele game: https://store.steampowere...15200/Motorsport_Manager/
Ik heb de game een tijdje gespeeld. Het jammere is dat je op een gegeven moment niet meer gaat spelen met de leukste coureurs maar met de wiskundig gezien beste coureur. In het begin van de game was het van belang om Perez en Lando bij elkaar te krijgen. Die waren beter dan Max en Bottas bijvoorbeeld. En dan houdt de fun op een gegeven moment op. Het is even leuk maar na langere tijd begon het als een taak te voelen.Wom schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:27:
[...]
Inderdaad. Maakt niet uit hoe of wat op dit moment, als ik maar iets van F1 actie kan zijn eerlijk gezegd. Alsof je als een dorstig iemand door de woestijn doolt op zoek naar die oase.
Ok, overdrijven mag he?
In deze analogie is de GP van Frankrijk een fles azijnWom schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:27:
[...]
Inderdaad. Maakt niet uit hoe of wat op dit moment, als ik maar iets van F1 actie kan zijn eerlijk gezegd. Alsof je als een dorstig iemand door de woestijn doolt op zoek naar die oase.
Ok, overdrijven mag he?
bron: https://www.nu.nl/sport-o...-wint-gold-race-weer.html14 april 1929: Voor het eerst in de Formule 1 wordt de spectaculaire Grand Prix van Monaco verreden. De 26-jarige Fransman William Grover-Williams is de snelste op het circuit van Monte Carlo.
[ Voor 15% gewijzigd door U123456 op 14-04-2020 13:32 ]
https://www.redbull.com/i...rs-all-stars-eseries-2020
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
In ieder geval volgt er duidelijkheid over het verbod bij Ferrari op de wijn tijdens de lunch.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:37
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Zelfs dat mis je nuDaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:46:
[...]
Die race zal je naar een paar ronden al genezen. Een paar ronden FP1 bedoel ik dan want je ogen branden er dan al uit.

Hoe langer dit duurt hoe moeilijker het wordt om er nog een seizoen van te maken, maar we wachten af. De Forumule 1 en het voetbal zijn de 2 sporten die er het meeste mee worstelen.
tweakduke schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:32:
[...]
Zelfs dat mis je nu![]()
[Afbeelding]
Hoe langer dit duurt hoe moeilijker het wordt om er nog een seizoen van te maken, maar we wachten af. De Forumule 1 en het voetbal zijn de 2 sporten die er het meeste mee worstelen.

edit: En daar gaat Spa.

https://www.vrt.be/vrtnws...5/verlenging-maatregelen/
[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-04-2020 22:54 ]
Zie het op tv ook heel vaak dat ze het over dit soort regels hebben laatste tijd, maar die regels zijn allemaal door mensen bedacht, dus die kan je toch net zo makkelijk wijzigen? Je kan toch eenvoudig zeggen van 2020 loopt allemaal wat anders, dus voor dit jaar gelden regels dat er op 3 werelddelen gereden moet worden even niet.... daarbij vind ik sowieso beetje suffe regel dat er op 3 werelddelen gereden moet worden voor een wk... een wk voetbal wordt toch ook niet op 3 werelddelen gehouden?Sand0rf schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:38:
[...]
Het deelnemerveld bestaat uit rijders en teams/constructeurs die van over de hele wereld komen, dus daarmee heb je in feite al een wereldkampioenschap...
Als men dit jaar serieus nog aan de slag wil met het 2020 seizoen dan is de kans groot dat dit zonder publiek plaats gaat vinden bij diverse races, dan zijn er altijd nog mogelijkheden. Het is echter maar de vraag of de organisatie van die circuits daar ook aan mee wil werken, zonder daarvoor gecompenseerd te worden.DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:35:
[...]
[Afbeelding]
edit: En daar gaat Spa.![]()
https://www.vrt.be/vrtnws...5/verlenging-maatregelen/
Testing, one, two ...
Ik geloof eigenlijk al niet meer in races met publiek. De circuits zullen dan gecompenseerd moeten worden en dat zal ten koste van de uitkering aan de teams komen. De teams krijgen ook al veel minder voor 2021 en daarom zijn de auto's grotendeels bevroren.hardware-lover schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:58:
[...]
Als men dit jaar serieus nog aan de slag wil met het 2020 seizoen dan is de kans groot dat dit zonder publiek plaats gaat vinden bij diverse races, dan zijn er altijd nog mogelijkheden. Het is echter maar de vraag of de organisatie van die circuits daar ook aan mee wil werken, zonder daarvoor gecompenseerd te worden.
Horner gaat daar ook allemaal op in. Neutraal zal het niet zijn, maar het lijkt een redelijk verhaal te behelzen wat hij zegt en voorstelt.
Horner stelt voor om de reglementen naar 2023 uit te stellen omdat 2021 een seizoen gaat worden waar alle teams minder budget hebben vanwege 2020, maar wel een nieuwe auto moeten ontwikkelen. Laat de teams in 2021 dan herstellen, in 2022 ontwikkelen met het geld van 2021 en in 2023 met de nieuwe auto's. Ook wijst hij op problemen met de implementatie van budgetcaps. Een gelijke cap voor alle teams betekend ook dat teams die heel veel van andere teams kopen, een voordeel kunnen hebben. Wil je de sport echt goedkoop maken, laat de topteams dan hun auto aan het einde van het seizoen verkopen voor volgend jaar.
De laatste ongeveer tien minuten gaan over RBR en nota bene Renault die samen hebben gewerkt aan een andere ventilator voor beademing.

[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-04-2020 16:14 ]
Die schijnbaar niet helemaal voldeed, kwam er in het nieuws?DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:22:
[...]
[knip]
De laatste ongeveer tien minuten gaan over RBR en nota bene Renault die samen hebben gewerkt aan een andere ventilator voor beademing.
Testing, one, two ...
Nee deze baan zal ik nooit missen, wat een gedrocht.
Had zeker last van een motorisch deel dat om de haverklap uitviel?hardware-lover schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:39:
[...]
Die schijnbaar niet helemaal voldeed, kwam er in het nieuws?
De powerunit viel soms uit, vooral bij het veelvuldig switchen van modus. Toevalligerwijs kwam dit onderdeel van het team dat hier het meeste ervaring mee heeftstefanass schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:27:
[...]
Had zeker last van een motorisch deel dat om de haverklap uitviel?

Waarom zou men niet in 2021 gewoon 'seizoen 2020' doen met de huidige wagens (die geen meter hebben gereden behalve in Barcelona)?DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:22:
[...]
Horner stelt voor om de reglementen naar 2023 uit te stellen omdat 2021 een seizoen gaat worden waar alle teams minder budget hebben vanwege 2020, maar wel een nieuwe auto moeten ontwikkelen. Laat de teams in 2021 dan herstellen, in 2022 ontwikkelen met het geld van 2021 en in 2023 met de nieuwe auto's. Ook wijst hij op problemen met de implementatie van budgetcaps. Een gelijke cap voor alle teams betekend ook dat teams die heel veel van andere teams kopen, een voordeel kunnen hebben. Wil je de sport echt goedkoop maken, laat de topteams dan hun auto aan het einde van het seizoen verkopen voor volgend jaar.
Dan kan je beter heel dit jaar skippen, en in 2021 van start gaan met de 2020 auto's Maar dat zal financiëel niet uitkomen, dus rest ons racen wanneer het kan, met of zonder publiek. Daarna verwacht ik een spannend 2021 seizoen omdat ze dan met volledig uitontwikkelde auto's rijden, en ze toch bezig zijn de 2022 auto te ontwerpen, af maken, want dat ding staat natuurlijk allang klaar ergens onder een doek. ( behalve bij Williams natuurlijkvhal schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:46:
[...]
Waarom zou men niet in 2021 gewoon 'seizoen 2020' doen met de huidige wagens (die geen meter hebben gereden behalve in Barcelona)?
[ Voor 35% gewijzigd door Bestla op 17-04-2020 07:53 ]
Zat daar ook al aan te denken. Maar waarschijnlijk winnen de financiële belangen het weer van de logica.vhal schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:46:
[...]
Waarom zou men niet in 2021 gewoon 'seizoen 2020' doen met de huidige wagens (die geen meter hebben gereden behalve in Barcelona)?
Denk dat we vanaf zeg augustus/september een ware explosie aan sport krijgen.
Het (wellicht aangepast) uitspelen van de 2019/2020 voetbalcompetities, het uitspelen van de Europese competities. De Tour, WK, Giro en Vuelta back-to-back. En een compleet F1-seizoen in 3 maanden tijd.
En dan moeten we ook nog allemaal naar de kapper
Dat zeker.alexbl69 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:21:
En dan moeten we ook nog allemaal naar de kapper.
Dooie puntjes, haarverf, the works.
You gon' work the ginger hair?!Bestla schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:17:
[...]
Dat zeker.
Nooooo
Ik ga mijn tondeuse opzoekenBestla schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:17:
[...]
Dat zeker.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb er een in huis...alexbl69 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:21:
[...]
En dan moeten we ook nog allemaal naar de kapper.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als je even je adres door in dit topic zou willen plaatsen...?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Dat scheelt weer. Ik haal de Gillette om de paar dagen over mijn hoofd heen. Nadeel is wel dat baard steeds wilder wordt...
"When you grow up your heart dies"
Dat gaan ze min of meer doen.vhal schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:46:
[...]
Chassis ligt helemaal vast behalve voor McLaren die onder toezicht de Mercedes PU mogen inbouwen. Zaken zoals ophanging, wielbasis etc zijn verplicht. Ze mogen alleen een aerodynamisch pakket aanpassen. Op deze manier gaat het alleen lastig worden om verbeteringen te ontwikkelen. Het gaat nog wel even duren en ze vergaren op het moment precies nul data.
Wie de beste windtunnel heeft krigjt dus de meeste winst feitelijk?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:57:
[...]
Dat gaan ze min of meer doen.
Chassis ligt helemaal vast behalve voor McLaren die onder toezicht de Mercedes PU mogen inbouwen. Zaken zoals ophanging, wielbasis etc zijn verplicht. Ze mogen alleen een aerodynamisch pakket aanpassen. Op deze manier gaat het alleen lastig worden om verbeteringen te ontwikkelen. Het gaat nog wel even duren en ze vergaren op het moment precies nul data.
Niet alleen de windtunnel. Dat grafische pakket waar ik even de naam van kwijt ben doet ook een hoop.Wom schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:12:
[...]
Wie de beste windtunnel heeft krigjt dus de meeste winst feitelijk?
Degene die de beste windtunnel heeft en de beste simulatie software heeft. Je moet de meetresultaten immers zo veel mogelijk real-life kunnen interpreteren. Daar lopen de kleine teams dus weer tegen een achterstand op. Zo waren er eerder berichten dat Alfa Romeo en Racing Point hun simulator nog niet helemaal op orde hadden. Mede door beperkt budget en menskracht. En dan is er nog Williams...Wom schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:12:
[...]
De jaren gaan tellen. Moest opzoeken hoe Sauber en Force India tegenwoordig heten.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ik hou ze lekker voor mijzelfalesandro_46 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:53:
[...]
Als je even je adres door in dit topic zou willen plaatsen...?
Ik denk eerder de teams die de beste basis hebben. Mercedes en RBR dus. De vraag daar is denk ik echt waar Honda mee zal komen.Wom schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:12:
[...]
Precies dat. Daarom is testen toch best belangrijk. Je rijdt een rondje in die sim, en stuurt daarna de coureur in de echte auto de baan op om te zien of je dezelfde meetgegevens krijgt. Zo valideren ze de simulator en kunnen 'm finetunen. Daarom zie je dat ze met testen niet het achterste van de tong laten zien. Ze proberen het met nét iets meer of minder brandstof en als ze voldoende datapunten hebben, kunnen ze een hele goede slag naar de ware top-performance slaan, zonder op de baan te laten zien wat ze exact kunnen.Killjoy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:39:
[...]
Degene die de beste windtunnel heeft en de beste simulatie software heeft. Je moet de meetresultaten immers zo veel mogelijk real-life kunnen interpreteren.
Steam - PTR83
CoronelHimself schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:43:
Fantastische beelden van de F2 race op Circuit de Charade (ook bekend onder de naam Circuit Clermont-Ferrand), uit een tijd dat F1 rijders nog regelmatig de overstap naar andere klassen maakten. Helaas heeft Ivor Bueb de crash in deze race niet overleeft (alvast een waarschuwing) Commentaar is in het frans, maar de beelden maken het meer dan goed. Ook meteen een tribute aan Stirling Moss.
[YouTube: Charade 1959 - Stirling Moss]

Zal wel meevallen toch? Welke kosten zouden er dan gemaakt moeten worden volgens jou?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:13:
Hoeveel miljoen zou RBR hebben betaald hiervoor?
[YouTube: @Citrix Virtual Lap: Max Verstappen at the Chinese Grand Prix]
Citrix MiljoenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:13:
Ik mis denk ik even een money-making 'thing'? Waarom zou RBR hier uberhaupt voor hebben betaald?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:13:
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Gekkenhuis schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:31:
[...]
Zal wel meevallen toch? Welke kosten zouden er dan gemaakt moeten worden volgens jou?
naitsoezn schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:51:
[...]
Ik mis denk ik even een money-making 'thing'? Waarom zou RBR hier uberhaupt voor hebben betaald?

Dit was volgens mij toch wel heel erg overduidelijk sarcasme.
FailedDaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:53:
[...]
[...]
Dit was volgens mij toch wel heel erg overduidelijk sarcasme.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Paar 100 euro max. Puur om de sponsors van hun wat aandacht te geven.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:13:
Hij is serieus bezig, hij knippert niet eens met zijn ogen en dat valt niet meeDaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:13:
Alleen op het lange rechte stuk knippert hij slechts 3 keer.Arjantje72 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:21:
[...]
Hij is serieus bezig, hij knippert niet eens met zijn ogen en dat valt niet mee
'Blink and you'll miss it'. Als je knippert in een bocht, lig je in de grindbak...Arjantje72 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:21:
[...]
Hij is serieus bezig, hij knippert niet eens met zijn ogen en dat valt niet mee
[YouTube: F1 REWIND | 2018 Chinese Grand Prix, Full Race Replay | Presented by Pirelli]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Moet je die willen terugkijken als Verstappen fan?TinusTegengas schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:43:
China 2018 in de replay om 1600
[YouTube: F1 REWIND | 2018 Chinese Grand Prix, Full Race Replay | Presented by Pirelli]
Overigens ga ik hem denk ik wel terug kijken
Nurburgring '99, '07, Spa '98 en '08, Hockenheim '00, Suzuka '98, Canada '11, Brazilië 07/08, doe mij die maar....
[ Voor 9% gewijzigd door Maarten_E op 18-04-2020 16:28 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Gezien de huidige situatie denk ik dat er nog wel een aantal de revue kunnen passeren. Denk dat het ook een beetje de balans zoeken is tussen wat de huidige kijkers willen zien en de echte klassiekers. Volgens mij hebben ze het ook een beetje gesplit. Zaterdag is recent (China '18, Italië '19, Bahrein '14, Brazilië '16), woensdag is "oud" (Spanje '96, Europa '97? Monaco '96, Australië 86?).Maarten_E schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:28:
Vind het jammer dat ze zulke recente races replayen, laatst kwam Monza '19 ook al langs.
Nurburgring '99, '07, Spa '98 en '08, Hockenheim '00, Suzuka '98, Canada '11, Brazilië 07/08, doe mij die maar....
Begrijp trouwens nu ook waarom Max die stupide actie op Vettel deed in 2018. Tja, als je het meermaals kan doen in 2015 met een veel mindere auto. Verder is het ook leuk om af te turven hoeveel Honda's en Renault's er per race kapot gaan.
edit: Net Baghrein afgekeken en prachtig dat Ricciardo met een ontploffende Renault over de finish kwam.

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-04-2020 17:35 ]
Verwijderd
In een 'world championship winning car'. Dat is helaas niet uitgekomen omdat je daarvoor toch echt in een Mercedes moet zitten. Toen en nu nog steeds.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:32:
Ik ben gewoon rustig het 2015 seizoen aan het kijken. Dat was toch al eens hard nodig. Leuk om eens te zien dat Brundle al in China begon over dat Max voor zijn twintigste al in een topteam zou zitten.![]()
Begrijp trouwens nu ook waarom Max die stupide actie op Vettel deed in 2018. Tja, als je het meermaals kan doen in 2015 met een veel mindere auto. Verder is het ook leuk om af te turven hoeveel Honda's en Renault's er per race kapot gaan.
NopeRobertMe schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:22:
[...]
Moet je die willen terugkijken als Verstappen fan?
[knip]
Testing, one, two ...
Eigenlijk vind ik het grote nadeel aan sommige oude races dat je soms wel 90% van de tijd Schumacher in beeld had. Niks ten nadele van Schumi maar door sommige regisseurs destijds miste je gewoon alle spannende gevechten in de rest van het veld.Maarten_E schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:28:
Vind het jammer dat ze zulke recente races replayen, laatst kwam Monza '19 ook al langs.
Daar ergerde ik mij destijds ook al aan, constant de top 2 a 3 in beeld hebben maakt terugkijken ook niet echt aantrekkelijk. Wat dat betreft is het fijn dat ze tegenwoordig een vast team hebben waarbij je bijvoorbeeld Hamilton bij de start ziet, en daarna weer ziet finishen als eerste en de focus veel meer ligt bij wat er verder nog op de baan plaatsvind.
(Om nog maar te zwijgen over races in Duitsland in een ver verleden waarbij alleen maar Duitse teams en coureurs in beeld waren, de rest zag je hooguit in de einduitslag, pff, ik heb mij wat geërgerd begin 90's aan de beeldregie bij sommige races, vroeger was echt niet alles beter.)
Je bedoelt dat ze Hamilton als eerste bocht 1 in laten zien gaan, als winnaar over de finish zien komen, en uiteindelijk alle coureurs de revue passeren behalve Carlos Sainz? KloptPalingDrone schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:04:
[...]
Eigenlijk vind ik het grote nadeel aan sommige oude races dat je soms wel 90% van de tijd Schumacher in beeld had. Niks ten nadele van Schumi maar door sommige regisseurs destijds miste je gewoon alle spannende gevechten in de rest van het veld.
Daar ergerde ik mij destijds ook al aan, constant de top 2 a 3 in beeld hebben maakt terugkijken ook niet echt aantrekkelijk. Wat dat betreft is het fijn dat ze tegenwoordig een vast team hebben waarbij je bijvoorbeeld Hamilton bij de start ziet, en daarna weer ziet finishen als eerste en de focus veel meer ligt bij wat er verder nog op de baan plaatsvind.
(Om nog maar te zwijgen over races in Duitsland in een ver verleden waarbij alleen maar Duitse teams en coureurs in beeld waren, de rest zag je hooguit in de einduitslag, pff, ik heb mij wat geërgerd begin 90's aan de beeldregie bij sommige races, vroeger was echt niet alles beter.)
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
En tegenwoordig zien we zeker niet constant Mercedes in beeld en vooral niet Sainz als hij een goede race heeft gereden?PalingDrone schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:04:
[...]
Eigenlijk vind ik het grote nadeel aan sommige oude races dat je soms wel 90% van de tijd Schumacher in beeld had. Niks ten nadele van Schumi maar door sommige regisseurs destijds miste je gewoon alle spannende gevechten in de rest van het veld.
Kijk maar eens wat terug van tussen 90 en 97 bijvoorbeeld, ik zag er laatst weer eentje die ik gewoon uitgezet heb, totaal niks van de rest van het veld gezien. Ik zal ff proberen terug te halen welke race dat was maar heb hem gewoon na een uur kijken gestopt.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:04:
[...]
En tegenwoordig zien we zeker niet constant Mercedes in beeld en vooral niet Sainz als hij een goede race heeft gereden?
Spa met Belgische regisseurs die normaal driebanden of een wielerkoers in beeld brachten. F1 is echt andere koek. Wat je er nu ook van kan vinden sinds ze geen lokale "talenten" het camerawerk en de regie laten doen is het echt stukken beter geworden.
De schakelfouten naar een leeg gedeelte van de baan vallen nu juist op omdat het niet zoveel meer voorkomt.
Het zal wel beter zijn, maar er zijn ook genoeg races nu waar het alsnog dramatisch is.PalingDrone schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:25:
[...]
Kijk maar eens wat terug van tussen 90 en 97 bijvoorbeeld, ik zag er laatst weer eentje die ik gewoon uitgezet heb, totaal niks van de rest van het veld gezien. Ik zal ff proberen terug te halen welke race dat was maar heb hem gewoon na een uur kijken gestopt.
Spa met Belgische regisseurs die normaal driebanden of een wielerkoers in beeld brachten. F1 is echt andere koek. Wat je er nu ook van kan vinden sinds ze geen lokale "talenten" het camerawerk en de regie laten doen is het echt stukken beter geworden.
De schakelfouten naar een leeg gedeelte van de baan vallen nu juist op omdat het niet zoveel meer voorkomt.
Jup, ik zie het laatste (vorige) jaar ook weer een terugval, maar wanneer je oude races kijkt en Murray Walker zelfs hoort klagen over alles wat gemist wordt dan luister ik liever de audio van de BBC.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:27:
[...]
Het zal wel beter zijn, maar er zijn ook genoeg races nu waar het alsnog dramatisch is.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Waar is dat?Jasphur schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:57:
Gewoon weer even wat afbeeldingen van vroeger![]()
[Afbeelding]
Signatures zijn voor boomers.
Wauw.
Meer informatie? Dit lijkt geen F1 race te zijn want die werd in die tijd in Spa gehouden.
Ja, was al een het zoeken. De exacte locatie vond ik in de comments op die foto. Maar krijg niks gevonden via Google over een race in/door Grimbergen ... Ben ondertussen ook gewoon aan het werk dus veel tijd voor uitgebreid zoeken heb ik vanavond pasMaasluip schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:56:
[...]
Wauw.
Meer informatie? Dit lijkt geen F1 race te zijn want die werd in die tijd in Spa gehouden.
[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 20-04-2020 10:59 ]
Maar ik zit op het werk en daar vinden ze die link suspicious dus ik kan hem niet openen.
Ik kwam deze nog tegen Wikipedia: 1962 Brussels Grand Prix
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport