[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.183.919 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 08:31
sjaool schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:22:
Ik denk dat niet alleen het vertrouwen dat Max krijgt van Red Bull een heel grote rol gespeeld heeft in dit geval. Ook zal Honda hier een belangrijk deel van hebben uitgemaakt volgens mij. De sympathie over en weer spat er namelijk vanaf. Dat schept niet alleen vertrouwen maar zorgt ook voor een hoog moraal binnen de verschillende afdelingen.
Ga er maar vanuit dat een contractverlening van Max een vereisten was van Honda om in de Formule 1 te blijven. Er zijn de laatste maanden genoeg berichten geweest dat Honda nog niet had besloten of ze wel of niet blijven. Honda blijft als Max blijft, want Honda vergeleek hem laatst nog met Senna.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sjaool schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:22:
Ik denk dat niet alleen het vertrouwen dat Max krijgt van Red Bull een heel grote rol gespeeld heeft in dit geval. Ook zal Honda hier een belangrijk deel van hebben uitgemaakt volgens mij. De sympathie over en weer spat er namelijk vanaf. Dat schept niet alleen vertrouwen maar zorgt ook voor een hoog moraal binnen de verschillende afdelingen.
Het is denk ik nog veel complexer en ik denk dat het Verstappen kamp al alle antwoorden heeft.
-Blijft Newey aan? Hoe zit het met ander cruciaal personeel?
-Blijft Honda als Max blijft?
-Gaat RBR wel door?
-Is RBR in staat om elke cent binnen de budget cap uit te geven en committeert Honda zich aan serieuze uitgaven omdat er geen PU budget cap is?
-Is er ook maar iemand die Verstappen zijn positie enigszins kan uitdagen?
-Wat bood of wat kon Mercedes bieden?
-Hoe zit het met Gianpiero Lambiase?

Ik denk dat RBR en Honda op elk vlak de gewenste toezeggingen hebben gedaan en dan was het een kwestie van het nieuwe bedrag afspreken voor de zeer gewaardeerde diensten van Verstappen en wat clausules. ;)

Oh and this is ageing very well. :+
https://f1i.com/news/3654...-of-f1-grid-for-2021.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als RIC naar Ferrari gaat, dan zal hij wel met weemoed terugdenken aan de puber die hij daar onder de duim moest houden, ik vermoed dat Leclerc nog erger zal zijn voor de Honey badger :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

gambieter schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:43:
[...]

Als RIC naar Ferrari gaat, dan zal hij wel met weemoed terugdenken aan de puber die hij daar onder de duim moest houden, ik vermoed dat Leclerc nog erger zal zijn voor de Honey badger :+
Bij RBR kreeg hij nog een eerlijke kans. Bij Ferrari zal het niet gebeuren nee. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik ben benieuwd of Leclerc de druk aan kan om eerste coureur te zijn bij Ferrari. Red Bull is niet makkelijk voor jongens die ondermaats presteren maar de Italianen kunnen er ook wat van.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:29
sjaool schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:47:
Ik ben benieuwd of Leclerc de druk aan kan om eerste coureur te zijn bij Ferrari. Red Bull is niet makkelijk voor jongens die ondermaats presteren maar de Italianen kunnen er ook wat van.
Leclerc heeft één voordeel: zijn winst op Monza. Ik denk dat zijn gunfactor onder de Italianen daardoor nog eens flink is toegenomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
sjaool schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:47:
Het probleem van Ferrari is dat het Ferrari is, dat hebben we de laatste 10+ jaar prima kunnen zien. Terwijl er toch goede coureurs achter de stuur van de Ferrari zaten. Toen Schumacher naar Ferrari ging, nam hij veel mensen met zich mee (zoals Ross Brawn). Samen hadden zij Ferrari weer groot gemaakt, maar hadden daar toch zo'n 3-4 jaar voor nodig. Toen Vettel naar Ferrari ging had Ferrari een grote zak geld voor Newey, maar Newey wilde niet. LeClerc gaat het in dat opzicht nog moeilijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:50:
[...]

Leclerc heeft één voordeel: zijn winst op Monza. Ik denk dat zijn gunfactor onder de Italianen daardoor nog eens flink is toegenomen.
Gun-factor onder de fans heb je niks aan als het team daar anders over denkt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
ThomasG schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:52:
[...]
Het probleem van Ferrari is dat het Ferrari is, dat hebben we de laatste 10+ jaar prima kunnen zien. Terwijl er toch goede coureurs achter de stuur van de Ferrari zaten. Toen Schumacher naar Ferrari ging, nam hij veel mensen met zich mee (zoals Ross Brawn). Samen hadden zij Ferrari weer groot gemaakt, maar hadden daar toch zo'n 3-4 jaar voor nodig. Toen Vettel naar Ferrari ging had Ferrari een grote zak geld voor Newey, maar Newey wilde niet. LeClerc gaat het in dat opzicht nog moeilijk krijgen.
Italianen is het probleem van Ferrari :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Rudolf schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:02:
[...]

Italianen is het probleem van Ferrari :D
En Fransen het grootste probleem van Renault :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Ben ik de enige hier die had gehoopt dat Max naar Mercedes was gegaan naast Ham? Ik krijg niet het idee dat RBR een WK waardige auto gaat leveren voor komend jaar, daarvoor acht ik de Honda nog te onvolwassen en het afgelopen jaar was er een periode dat het RBR echt de derde viool speelde. Ik denk dat in maart Mercedes/Ferrari toch de betere kaarten hebben...

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ik vraag me wel af, hoe heeft Alonso het nieuwtje ervaren. :')

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
ThomasG schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:52:
[...]
LeClerc gaat in zijn eentje de kar niet trekken bij Ferrari. Hij is naar voren geschoven als 'de belofte' na de dood van Jules Bianchi, maar hij moet het nog echt waar zien te maken zonder dingen als rare brandstof trucs, of de overmacht op Monza afgelopen seizoen, waar het lijkt of Ferrari de wagen wel puur en alleen voor Monza gebouwd leek te hebben :+

Als Lewis toch naar Ferrari komt zal ie er goed aan doen om Toto mee te nemen, en dan kan Lewis nog weleens mooie dingen laten zien in het rood. Toto is iemand (en vooral geen Italiaan ;P die de touwtjes strak in handen kan houden) Maar de vraag is of Toto en/of Ferrari daar wel op zit te wachten, zeker nu met LeClerc al in een stoeltje.

Ik verwacht eerder dat Toto bij de FIA aan de bak gaat of wellicht iets in de Formule E, zijn vrouw (Susie Wolff) zit al in de F-E als team principal van Venturi.

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 07-01-2020 21:46 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
simons schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:25:
Ben ik de enige hier die had gehoopt dat Max naar Mercedes was gegaan naast Ham? Ik krijg niet het idee dat RBR een WK waardige auto gaat leveren voor komend jaar, daarvoor acht ik de Honda nog te onvolwassen en het afgelopen jaar was er een periode dat het RBR echt de derde viool speelde. Ik denk dat in maart Mercedes/Ferrari toch de betere kaarten hebben...
Max zal de ontwikkelingen die nu geboekt zijn voldoende vinden.
Komt bij dat RBR nu helemaal om Max draait. Als hij bij Mercedes komt, moet hij dat eerst weer opbouwen en de strijd met Hamilton aan gaan. Als het vertrouwen en de voortgang er is bij RBR is er geen reden om te vertrekken.

Maar goed het gaat nu afwachten worden hoe de teams er staan bij de eerste race :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
tweakduke schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:46:
[...]

Max zal de ontwikkelingen die nu geboekt zijn voldoende vinden.
Komt bij dat RBR nu helemaal om Max draait. Als hij bij Mercedes komt, moet hij dat eerst weer opbouwen en de strijd met Hamilton aan gaan. Als het vertrouwen en de voortgang er is bij RBR is er geen reden om te vertrekken.

Maar goed het gaat nu afwachten worden hoe de teams er staan bij de eerste race :)
De strijd met Hamilton moet ie sowieso aan gaan, in welke teams ze ook zitten.. maar al zou Max na 2020 naar Mercedes gaan is Hamilton daar wel weg. Of er is uberhaupt geen Mercedes meer :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Leclerc gaat alleen kampioen worden bij Ferrari als de auto bij race 1 een seconde sneller is dan de rest. Want Ferrari is niet beroemd in het stabiel doorontwikkelen van een auto gedurende het seizoen. Tel daar bij op dat de druk bij Ferrari mega is, zeker als een mogelijk kampioenschap in beeld komt. Schumacher was een ster daar in, met de juiste mensen om zich heen; Leclerc heeft dat op dit moment (nog) niet, laat staan een teamgenoot die hem kan helpen (lees; Barrichello)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Geruchten gaan dat Max 40 miljoen per jaar gaat verdienen. 50% door RBR en 50% door Honda, zelfde constructie als met Alonso ten tijde van McLaren en Honda. En dan komen daar z’n bonussen en sponsorcontracten nog bovenop. ;)

Bron: https://it.motorsport.com...o-dei-top-driver/4634630/

Vertaling via Reddit: https://reddit.com/r/form...ll_earn_40_mln_euros_per/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Nee, als je dat vraagt ben je nooit de enige. Lewis vs Max in 1 team zou geweldig zijn, helemaal als ze om het kampioenschap strijden.
Umamiplayer schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:07:
[...]
Ben ik niet met je eens, RB heeft meerdere keren gezegd dat 2020 het jaar is dat het moet gebeuren. 2019 was een jaar waarin Honda hun motor nog mocht testen om performance erbij te krijgen, dit is het jaar dat Max nog jongste WDC kan worden bij het team, iets waar het ze al sinds contract 1 (2014) om gaat.
In het grote plaatje is het een raar overgangsjaar. Teams moeten hun aandacht erg verdelen.
Ga je alles op alles zetten om volgend jaar tot de laatste race de RB te upgraden en dan in 2021 in het middenveld staan omdat je je niet goed hebt voorbereid op het allerbelangrijkste moment in jaren? Als je er na 5 races nog steeds een paar tienden achter zit. Moet je snel de knoop doorhakken en je op 2021 focussen en 2020 gewoon vergeten.

Ik heb al zin in de wintertests en alle conclusies die er komen als Merc weer ouderwets veel en langzaam rondjes gaat rijden :+

[ Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 07-01-2020 21:54 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Chiron schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:49:
[...]

De strijd met Hamilton moet ie sowieso aan gaan, in welke teams ze ook zitten.. maar al zou Max na 2020 naar Mercedes gaan is Hamilton daar wel weg. Of er is uberhaupt geen Mercedes meer :+
Dat klopt, maar nu is er geen interne strijd. Dat kan bij Ferrari wel weer gebeuren met Vettel en Leclerc.
Het zou me eerlijk gezegd niks verbazen dat na Ferrari met de contractverlenging van Leclerc en nu Max. Dat ook Mercedes nu duidelijkheid geeft wat ze gaan doen om de speculaties te stoppen de focus vol op het aankomende seizoen te hebben.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
Goede move om hem vastteleggen.

Als je naar de rating van de team bazen kijkt dan wordt hij bijna gelijk aan Hamilton beschouwd.
Red Bull heeft geen echte talenten die er de komende jaren aankomen.

Vanuit die optiek is het niet onlogisch om de hoofdprijs te bepalen.
Temeer als je bedenkt dat Honda echt wedstrijden wil winnen. Daarvoor heb je kwaliteit nodig.
Ook speelt vertrouwen vanuit Honda erg mee. Max ligt bij hun ook goed. Feedback die hij geeft over motor optimalisaties qua mapping etc neem ik dan niet eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Vuvuzela schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:52:
[...]
Nee, als je dat vraagt ben je nooit de enige. Lewis vs Max in 1 team zou geweldig zijn, helemaal als ze om het kampioenschap strijden.
Wat heeft Toto dan weerhouden om dit te doen? twijfels? of zat RBR zo stevig op de eerste rang dat Max niet anders kan dan mee gaan in hun ambities?
Mijn initiële reactie op de verlenging was er niet een van euforie maar zelf gematigd teleurstellend op een soort van status quo op de ontwikkeling. Mijn verwachting was dat hij de stap zou maken naar een echt kampioenszitje, Mercedes, op de een of andere manier zie ik RBR niet als een kampioenszitje.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
tweakduke schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:54:
[...]

Dat klopt, maar nu is er geen interne strijd. Dat kan bij Ferrari wel weer gebeuren met Vettel en Leclerc.
Het zou me eerlijk gezegd niks verbazen dat na Ferrari met de contractverlenging van Leclerc en nu Max. Dat ook Mercedes nu duidelijkheid geeft wat ze gaan doen om de speculaties te stoppen de focus vol op het aankomende seizoen te hebben.
Ik zie Vettel alleen nog dit seizoen voor Ferrari rijden en dan is het ook klaar. Na de crash met Leclerc heeft ie waarschijnlijk ongelofelijk op zijn sodemieter gehad achter de schermen, en wellicht dat ie er tegenwoordig daarom zo gelaten bij staat. Alsof ie zich er in heeft berust dat het nooit meer wat gaat worden bij Ferrari.

Dat Leclerc voor 5 jaar heeft getekend is wel een statement, dat maakt het wel een stuk minder aantrekkelijker als coureur om voor Ferrari te willen rijden nu, omdat je weet dat alles om Leclerc draait. Het is ook niet des Ferrari's om een 'jonkie' als Leclerc te laten debuteren. Traditioneel gezien hebben ze altijd ervaren coureurs gehad die hun strepen allang hebben verdiend in de F1.
Dat zou alleen met Lewis of Max nog iets kunnen worden, als het dan niet een kruitvat van heb ik jou daar wordt >:)
Max wordt het sowieso niet en Lewis moet ik ook nog zien. Kimi is er helemaal klaar mee en gaat echt niet meer terugkeren, die heeft al te lang dan de bedoeling was voor Ferrari gereden (mede ook door de dood van Bianchi, die Kimi eigenlijk zou moeten opvolgen). Als Lewis het niet wordt en Vettel vertrekt eventueel Bottas of Alonso nog als oudgediende naast Leclerc.

Maargoed. Eerst dit seizoen maar eens beleven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Chiron schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:05:
[...]

Ik zie Vettel alleen nog dit seizoen voor Ferrari rijden en dan is het ook klaar. Na de crash met Leclerc heeft ie waarschijnlijk ongelofelijk op zijn sodemieter gehad achter de schermen, en wellicht dat ie er tegenwoordig daarom zo gelaten bij staat. Alsof ie zich er in heeft berust dat het nooit meer wat gaat worden bij Ferrari.
Jup, de vraag is of Vettel nog ergens anders gaat rijden daarna.
Hij heeft niks meer te verliezen dit jaar, vraag me af of hij zich wel 100% kan schikken als tweede rijder.
Dat Leclerc voor 5 jaar heeft getekend is wel een statement, dat maakt het wel een stuk minder aantrekkelijker als coureur om voor Ferrari te willen rijden nu, omdat je weet dat alles om Leclerc draait. Het is ook niet des Ferrari's om een 'jonkie' als Leclerc te laten debuteren. Traditioneel gezien hebben ze altijd ervaren coureurs gehad die hun strepen allang hebben verdiend in de F1.
Misschien heeft Leclerc wel het juiste gevoel bij de auto's die Ferrari ontwikkeld. Dat ze daarom toch voor het nieuwe talent gaan.
Dat zou alleen met Lewis of Max nog iets kunnen worden, als het dan niet een kruitvat van heb ik jou daar wordt >:)
Max wordt het sowieso niet en Lewis moet ik ook nog zien. Kimi is er helemaal klaar mee en gaat echt niet meer terugkeren, die heeft al te lang dan de bedoeling was voor Ferrari gereden (mede ook door de dood van Bianchi, die Kimi eigenlijk zou moeten opvolgen). Als Lewis het niet wordt en Vettel vertrekt eventueel Bottas of Alonso nog als oudgediende naast Leclerc.

Maargoed. Eerst dit seizoen maar eens beleven :9
Alonso moet je niet meer in de formule 1 willen denk ik. Wie weet Ricciardo, maar eerlijk gezegd weet ik het echt niet. Het is tijd voor meer talent :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
tweakduke schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:16:
[...]
Misschien heeft Leclerc wel het juiste gevoel bij de auto's die Ferrari ontwikkeld. Dat ze daarom toch voor het nieuwe talent gaan.
Leclerc is een groot talent, maar er spelen meer dingen mee. Zoals bijvoorbeeld Jules Bianchi als peetoom hebben. En tijdens zijn kartcarriere gemanaged worden door de vader van Jules.
Ferrari is altijd al een politieke slangenkuil geweest :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Laat hem eerst maar eens Ocon bedwingen. Lukt dat hem niet, welk A-team wil hem dan nog serieus in overweging nemen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Holkers schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:51:
Leclerc gaat alleen kampioen worden bij Ferrari als de auto bij race 1 een seconde sneller is dan de rest. Want Ferrari is niet beroemd in het stabiel doorontwikkelen van een auto gedurende het seizoen. Tel daar bij op dat de druk bij Ferrari mega is, zeker als een mogelijk kampioenschap in beeld komt. Schumacher was een ster daar in, met de juiste mensen om zich heen; Leclerc heeft dat op dit moment (nog) niet, laat staan een teamgenoot die hem kan helpen (lees; Barrichello)
Uh, de topteams mikken op 0,2s per GP. Een seconde voorsprong is waarschijnlijk niet voldoende als ze ontwikkelen zoals afgelopen seizoen. :P
Verder mis je de extra factor voor de "Ferrari strategie". ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik vind net dat bij Red Bull blijven de verstandigste keuze is die Max had kunnen maken.
Ferrari was geen optie en moet je eigenlijk ook niet willen gezien de slechte sfeer en de vele (tactische) fouten die het team de hele tijd, en ondanks een van de hoogste budgetten in de sport, maakt.

Merc heeft de betere auto maar wat zijn de kansen dat ze in 2021 opnieuw zo dominant zullen zijn? Volgens mij is er in de geschiedenis geen enkele periode één team geweest dat 7+ jaar ver boven andere teams uit stak?

De sfeer zit top bij RBR, het team heeft net zoals Honda een ongelooflijke drive om te verbeteren en alles op alles te zetten. Zie je ook aan het wereldrecord snelste pitstop. Er bestaat ook geen twijfel dat Max de #1 binnen het team is en dit in 2020 zo blijft. Daarnaast vond ik RBR ook behoorlijk constant dit seizoen, opnieuw in tegenstelling tot FER.

Twee dingen moeten meevallen: geruchten dat Honda nog de nodige marge op de motor heeft genomen (focus op stabiliteit in 2019, nog niet de allerlaatste prestaties eruit geperst) moeten kloppen, en RBR en vooral Adrian moeten echt stappen zetten deze winter om de 2020 auto vanaf het begin binnen de 0.3s van MERC te krijgen.

Als de geruchten over het nieuwe loon van Max kloppen dan heeft hij financieel ook een goede stap gezet. Maar het kan inderdaad niet anders dat Max al dik binnen is. Appartement in Monaco zal vast al lang eigendom zijn. Vergis je ook niet in de kracht van rente op hoge bedragen, nettorendement van 5% op 25 miljoen (lijkt me nog conservatief) is gewoon 1.25 Mio dat je jaarlijks binnen harkt..

* sloth surft nog maar eens naar f1countdown.com ;(

[ Voor 10% gewijzigd door sloth op 07-01-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

sloth schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:28:
Merc heeft de betere auto maar wat zijn de kansen dat ze in 2021 opnieuw zo dominant zullen zijn? Volgens mij is er in de geschiedenis geen enkele periode één team geweest dat 7+ jaar ver boven andere teams uit stak?
Klopt maar ik heb het idee dat de nieuwe regels van 2021 erg overdreven wordt. Wat ik heb gelezen voelt het niet echt als radicaal anders of zo. Dan zou het me sterk verbazen als Merc nu zo sterk is en in 2021 opeens niets meer voorstelt (kan natuurlijk wel zijn dat een ander team een Holy grail gevonden heeft en daardoor sterker begint).
De sfeer zit top bij RBR, het team heeft net zoals Honda een ongelooflijke drive om te verbeteren en alles op alles te zetten. Zie je ook aan het wereldrecord snelste pitstop. Er bestaat ook geen twijfel dat Max de #1 binnen het team is en dit in 2020 zo blijft. Daarnaast vond ik RBR ook behoorlijk constant dit seizoen, opnieuw in tegenstelling tot FER.
Eens. Denk ook voor zover je dat van buiten af kunt bepalen natuurlijk dat Max erg op zijn plek zit. Waarom zou je dan per se een gok moeten nemen om bij een ander team nog maar te zien hoe dat klikt, plus dat Red Bul een goede stijgende lijn laat zien.
Twee dingen moeten meevallen: geruchten dat Honda nog de nodige marge op de motor heeft genomen (focus op stabiliteit in 2019, nog niet de allerlaatste prestaties eruit geperst) moeten kloppen, en RBR en vooral Adrian moeten echt stappen zetten deze winter om de 2020 auto vanaf het begin binnen de 0.3s van MERC te krijgen.
Max zei dat als ze binnen 0,2 zitten in Australie ze goede kansen hebben. Interview bij F1 aan Tafel podcast. Begreep idd ook dat Honda toch nog wat marge aanhield om in ieder geval maar een betrouwbare motor te leveren. Ben ook geen expert maar klinkt goed: eerst zorgen dat de motor het sowieso uithoudt, dan opschroeven. En 2019 was een tussenjaar dus als ze nu een betrouwbare motor hebben en genoeg hebben kunnen opschroeven dat de motor nog steeds betrouwbaar is maar nu wel sneller....
Als de geruchten over het nieuwe loon van Max kloppen dan heeft hij financieel ook een goede stap gezet. Maar het kan inderdaad niet anders dat Max al dik binnen is. Appartement in Monaco zal vast al lang eigendom zijn. Vergis je ook niet in de kracht van rente op hoge bedragen, nettorendement van 5% op 25 miljoen (lijkt me nog conservatief) is gewoon 1.25 Mio dat je jaarlijks binnen harkt..

* sloth surft nog maar eens naar f1countdown.com ;(
Uiteraard zal hij er financieel niet slechter van worden, maar denk dat Max nog wel de leeftijd heeft om niet voor het geld te gaan (RIC naar Renault...) maar voor kansen op een kampioenschap.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

RIC naar Mercedes in 2021. Naast HAM als die nog blijft (en in 2022 wel weg gaat waardoor RIC pas in 2022 meedoet voor WDC) of naast OCO als Hamilton in 2021 iets anders gaat doen. OCO dan dus ook naar Mercedes.
BOT uiteraard exit, of uit de F1, of die vindt een ander team. Williams of zo. Mag hij helpen opbouwen naar former glory.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik geloof er niks van dat geld hier een wezenlijke rol heeft gespeeld voor Max. Die jongen en zijn hele familie is met wat hij tot nu toe verdiend heeft al lang RUIM financieel onafhankelijk. Vele vele miljoenen in de pocket . En hij lijkt ook niet echt om geld te malen. Natuurlijk is zijn salaris aangepast naar zijn status, ervaring en capaciteiten maar dat was logisch en denk dat ze daar redelijk snel uit waren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Help!!!! schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:22:
Ik geloof er niks van dat geld hier een wezenlijke rol heeft gespeeld voor Max. Die jongen en zijn hele familie is met wat hij tot nu toe verdiend heeft al lang RUIM financieel onafhankelijk. Vele vele miljoenen in de pocket . En hij lijkt ook niet echt om geld te malen. Natuurlijk is zijn salaris aangepast naar zijn status, ervaring en capaciteiten maar dat was logisch en denk dat ze daar redelijk snel uit waren.
Dat denk ik ook.
Hij doet mee om te winnen. niet voor het geld.
RBR heeft een goed pakket gegeven voor komende jaren, en daar ziet hij wel wat in.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Maasluip schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:07:
[...]

RIC naar Mercedes in 2021. Naast HAM als die nog blijft (en in 2022 wel weg gaat waardoor RIC pas in 2022 meedoet voor WDC) of naast OCO als Hamilton in 2021 iets anders gaat doen. OCO dan dus ook naar Mercedes.
BOT uiteraard exit, of uit de F1, of die vindt een ander team. Williams of zo. Mag hij helpen opbouwen naar former glory.
Ocon hebben ze al bij het grof vuil gezet; Russell is hun nieuwe man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ik heb in ieder geval al weer wat extra vertrouwen in de €100 die ik op VER heb gezet als WDC dit jaar :9
Als VER nu al ziet wat RBR/Honda te bieden heeft dat ie daarom NU al 3 jaar verlengd, moet het wel goed zitten!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• metallicattim
Zoals beloofd, bij deze het overzicht van de F1 2020 Toto:

Afbeeldingslocatie: https://www.bmwe30club.nl/wp-content/uploads/2020/01/TweakersF1Toto2020.jpg

De kans is groot dat er geen echte winnaar uit komt rollen, maar het is dan ook meer een lijstje om te kijken wie wat geroepen heeft en wat er uiteindelijk begin december waarheid is geworden.

We kunnen later alsnog kiezen om een shoot-out vraag te doen, om een echte "winnaar" te kronen :)

Voor mij kan het seizoen niet snel genoeg beginnen! Allemaal veel succes d:)b

-edit-
Ook lijstje met % gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://www.bmwe30club.nl/wp-content/uploads/2020/01/F1-2020-Toto-Percentage-1.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door metallicattim op 08-01-2020 10:33 . Reden: Fout gemaakt in de nummering, nieuwe foto toegoevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
metallicattim schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:15:
Zoals beloofd, bij deze het overzicht van de F1 2020 Toto:

[Afbeelding]

De kans is groot dat er geen echte winnaar uit komt rollen, maar het is dan ook meer een lijstje om te kijken wie wat geroepen heeft en wat er uiteindelijk begin december waarheid is geworden.

We kunnen later alsnog kiezen om een shoot-out vraag te doen, om een echte "winnaar" te kronen :)

Voor mij kan het seizoen niet snel genoeg beginnen! Allemaal veel succes d:)b
Het vertrouwen in SAI en NOR (en daarmee MCL) is groot. Mooi om te zien!

@metallicattim Ik kan het zo niet zien, maar zitten er duplicaten tussen? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 08-01-2020 09:19 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wat hebben we veel vertrouwen in LAT zeg :P.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 14:41

Bloodclot

Jawier!

Verstappen heeft een dusdanig vertrouwen in RB-Honda dat hij volgend jaar (en jaren erop) in een kampioensauto zit. Hij weet iets wat wij niet weten, of heeft iets gezien wat wij nooit krijgen te zien bij Honda.

Dat hij nu al bij heeft getekend geeft aan dat het een ontzettend spannend jaar gaat worden in 2020.

Zal me ook niks verbazen als hij ene clausule erin heeft staan mocht hij de komende jaren niet om het WDC strijden, dat zijn contract ontbonden wordt.

Voor de rest ben ik benieuwd wie de andere rijders zouden kunnen zijn bij Mercedes in 2021(ricc?)-Ferrari-Redbull(VET?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Illegal_Alien schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:23:
Wat hebben we veel vertrouwen in LAT zeg :P.
LAT is niet alleen een pay-driver, maar ook een dirty-driver. We hadden toen STR net in de Formula 1 kwam altijd kritiek, maar STR heeft nog enige skills en doet zijn best. LAT daarentegen is puur door het geld van zijn vader in de betere teams recht gekomen, bakt er eigenlijk vrij weinig van, en gaat vervolgens hele smerige en gevaarlijke acties uithalen in een poging om toch hoog in de punten te eindigen. Ik snap dat gebrek aan vertrouwen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
@ThomasG + dat hij als rookie bij Williams gaat rijden. Die hebben echt niet ineens van hun zeepkist een racewagen gemaakt. 1. Ze hebben daar het geld niet voor, 2. Hun achterstand is echt heel heel groot geweest in 2019, dat dicht je niet in 1 winter. (zelfs niet als ze al in Australie '19 al begonnen waren met een ontwerp voor 2020.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 14:41

Bloodclot

Jawier!

LAT is bijna 25 en was een subtopper in de F2 en eerdere klasses. Dat zo iemand in de F1 komt te rijden is dramatisch, je houdt andere talenten tegen of je drukt andere veel betere coureurs eruit (hulkenberg bijv).

Maar Williams heeft geld nodig, ik hoop dat ze financieel weer goed gezond worden, zodat ze weer twee echte coureurs hebben zitten en meestrijden voor het podium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Bloodclot schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:57:
Verstappen heeft een dusdanig vertrouwen in RB-Honda dat hij volgend jaar (en jaren erop) in een kampioensauto zit. Hij weet iets wat wij niet weten, of heeft iets gezien wat wij nooit krijgen te zien bij Honda.

Dat hij nu al bij heeft getekend geeft aan dat het een ontzettend spannend jaar gaat worden in 2020.

Zal me ook niks verbazen als hij ene clausule erin heeft staan mocht hij de komende jaren niet om het WDC strijden, dat zijn contract ontbonden wordt.

Voor de rest ben ik benieuwd wie de andere rijders zouden kunnen zijn bij Mercedes in 2021(ricc?)-Ferrari-Redbull(VET?)
Ik heb er nog steeds een hard hoofd in dat Mercedes blijft als team. Ze investeren zoveel in FE. En in de F1 kunnen ze alleen nog maar verliezen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metallicattim
Ook leuk, overzichtje in % :)

Afbeeldingslocatie: https://www.bmwe30club.nl/wp-content/uploads/2020/01/F1-2020-Toto-Percentage-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Jasphur schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:17:
[...]

Het vertrouwen in SAI en NOR (en daarmee MCL) is groot. Mooi om te zien!

@metallicattim Ik kan het zo niet zien, maar zitten er duplicaten tussen? :P
In welke zin bedoel je duplicaten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
metallicattim schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:34:
[...]

In welke zin bedoel je duplicaten? :)
Zijn er personen met dezelfde antwoorden?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Wie is MAZ bij de nr20??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Crazy D schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:45:
[...]

Klopt maar ik heb het idee dat de nieuwe regels van 2021 erg overdreven wordt. Wat ik heb gelezen voelt het niet echt als radicaal anders of zo. Dan zou het me sterk verbazen als Merc nu zo sterk is en in 2021 opeens niets meer voorstelt (kan natuurlijk wel zijn dat een ander team een Holy grail gevonden heeft en daardoor sterker begint).
Die regelwijzigingen zijn alleen wel behoorlijk. Ze gaan namelijk grondeffect veel belangrijker maken en er is een persoon in de Formule 1 die nu al bijna drie decennia steeds inzet op grondeffect van zijn auto's. Moet ik nog zeggen wie dat is of? Ja, ik zou ook bij RBR blijven om dat even af te tasten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
Jasphur schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:35:
[...]

Zijn er personen met dezelfde antwoorden?
Ja meerdere! ;)

MAZ = Mazepin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
Mazepin, (rijdt momenteel nog in f2)

Wikipedia: Nikita Mazepin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus toch. Een tijd geleden gingen er al verhalen rond dat de straalmotorendivisie van Honda ook betrokken was om de MGU-H vibraties op te lossen. Nou dat was het dus ook en de oplossing kwam met de PU in Bahrein 2018. Meteen een P4 was natuurlijk erg fijn. ;)
https://www.racefans.net/...s-fix-power-unit-problem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie salarisverhoging voor Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
DaniëlWW2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:50:
Dus toch. Een tijd geleden gingen er al verhalen rond dat de straalmotorendivisie van Honda ook betrokken was om de MGU-H vibraties op te lossen. Nou dat was het dus ook en de oplossing kwam met de PU in Bahrein 2018. Meteen een P4 was natuurlijk erg fijn. ;)
https://www.racefans.net/...s-fix-power-unit-problem/
Op zich geen nieuws :P

De aerial division van Honda, wat sinds 2006 een losse dochteronderneming is: Honda Aircraft Company, is vaak betrokken geweest bij de Formula 1 motoren van Honda. Toen Honda de eerste keer een F1 race won (Mexico 1965, tevens de laatste race van het 1500cc tijdperk) was mede dankzij de vliegtuigmotor ingenieurs die meehielpen met het tunen van de motor voor hoogte, waarbij de belangrijke concurrenten uitvielen met motorproblemen.

Net zoals dat de Honda motorfiets motoren en Honda auto motoren snufjes van elkaar overnemen, voorzover dat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:43:
[...]

Die regelwijzigingen zijn alleen wel behoorlijk. Ze gaan namelijk grondeffect veel belangrijker maken en er is een persoon in de Formule 1 die nu al bijna drie decennia steeds inzet op grondeffect van zijn auto's. Moet ik nog zeggen wie dat is of? Ja, ik zou ook bij RBR blijven om dat even af te tasten. :P
Er is ook een bepaald team dat bij regelwijzigingen nogal hoog van de toren blaast en bij de eerste races blijkt dan dat ze een best wel forse achterstand hebben.

Ik ga er gewoon echt niet vanuit dat Red Bull in 2021 vanaf Australië meedoet voor de knikkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
RobertMe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:14:
[...]

Er is ook een bepaald team dat bij regelwijzigingen nogal hoog van de toren blaast en bij de eerste races blijkt dan dat ze een best wel forse achterstand hebben.

Ik ga er gewoon echt niet vanuit dat Red Bull in 2021 vanaf Australië meedoet voor de knikkers.
Bij welke regelwijziging zaten ze er niet goed bij dan?

2009 had Brawn de eerste helft van het seizoen een enorm voordeel door een loophole in het regelement (geblazen diffusor), zodra de andere team dat doorhadden had RB de beste auto.

Sinds 2016 vaak de beste auto qua downforce of mechanische grip maar qua motor een te grote achterstand.

In de jaren na 2016 met de kleine wijzingen had RB (naar het schijnt) het meeste last omdat zij de 'verboden' onderdelen het beste ontwikkeld hadden. Zo was de 2018 auto erg afhankelijk van de voorvleugel waardoor ze een hele nieuwe filosofie nodig hadden voor de 2019 auto. Daarvoor veel last van het in het voorseizoen afschaffen van dat systeem wat de wielen met elkaar verbond (bric ofzo?).

Ik heb vertrouwen in Newey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:52:
Mooie salarisverhoging voor Verstappen.
Hoeveel gaat hij erop vooruit dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat je dus eigenlijk zegt is dat RBR het politiek niet op orde heeft waardoor ze qua enginering steeds op achterstand gezet worden. Best zorgelijk als je om de knikkers mee wil doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

warp schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:36:
[...]

Hoeveel gaat hij erop vooruit dan?
Er gaan verhalen dat hij 40 miljoen per jaar gaat verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
sjaool schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Er gaan verhalen dat hij 40 miljoen per jaar gaat verdienen krijgen.
fixed

Dit soort bedragen heeft niets meer met verdienen te maken. (Maar blijkbaar was dat wel nodig om hem zijn krabbel te laten zetten. Max vindt de centen dus best aantrekkelijk)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Malt007 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:31:
[...]

Daarvoor veel last van het in het voorseizoen afschaffen van dat systeem wat de wielen met elkaar verbond (bric ofzo?).
FRIC - Front to Rear Interlinked Suspension

https://nl.motorsport.com...e-in-de-f1-863136/863136/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Malt007 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:31:
Bij welke regelwijziging zaten ze er niet goed bij dan?
2017 hebben ze serieuze issues gehad met de correlatie tussen CFD/windtunnel en daadwerkelijk op het circuit. En ook dit jaar met de nieuwe voorvleugel heeft het verschillende races geduurd voordat alles een stuk beter liep.
Sinds 2016 vaak de beste auto qua downforce of mechanische grip maar qua motor een te grote achterstand.
Uiteindelijk misschien wel ja, maar als je voor het WDC/WCC wilt gaan moet je er vanaf race één staan, niet pas vanaf de zomerstop.

En hierboven stond ook nog ergens een post van iemand die aangaf dat RBR voor 2021 een verstandige keuze is omdat Mercedes nooit zo lang dominant kan zijn. Maar dat werd ook gezegd over 2017. Regelwijzigingen waardoor het van een motorformule naar aero formule ging. Het einde van drie jaar Mercedes dominantie. Red Bull zou wel even iedereen laten zien hoe je goede aero maakt. Het seizoen begint, Mercedes is weer dominant en Red Bull is in geen velden of wegen te bekennen.
En Mercedes heeft ook dit jaar weer bewezen dat hun aero afdeling echt geen koekenbakkers zijn. Kijk maar naar de wintertests waar ze in week twee even met een compleet nieuw aero package komen aanzetten met voldoende dingen die ze anders doen dan de rest en gedurende het seizoen laten zien dat hun auto er zowel op low- als high downforce circuits gewoon staat. Daar waar Red Bull het tot nog toe voornamelijk van de wat meer op aero gerichte races moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ankona schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:43:
[...]

fixed

Dit soort bedragen heeft niets meer met verdienen te maken. (Maar blijkbaar was dat wel nodig om hem zijn krabbel te laten zetten. Max vindt de centen dus best aantrekkelijk)
Hij moet er flink voor aan de bak hoor en hij moet er heel veel voor laten, dus ik vind dat hij het verdiend. :)
Natuurlijk vind ik het ook flinke bedragen en vraag mij af waarom het zoveel moet zijn.
Maar goed, als ik de kans kreeg om zo'n bedrag bij te mogen schrijven op mijn bankrekening dan tekende ik ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
RobertMe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:44:
[...]

2017 hebben ze serieuze issues gehad met de correlatie tussen CFD/windtunnel en daadwerkelijk op het circuit. En ook dit jaar met de nieuwe voorvleugel heeft het verschillende races geduurd voordat alles een stuk beter liep.

[...]

Uiteindelijk misschien wel ja, maar als je voor het WDC/WCC wilt gaan moet je er vanaf race één staan, niet pas vanaf de zomerstop.

En hierboven stond ook nog ergens een post van iemand die aangaf dat RBR voor 2021 een verstandige keuze is omdat Mercedes nooit zo lang dominant kan zijn. Maar dat werd ook gezegd over 2017. Regelwijzigingen waardoor het van een motorformule naar aero formule ging. Het einde van drie jaar Mercedes dominantie. Red Bull zou wel even iedereen laten zien hoe je goede aero maakt. Het seizoen begint, Mercedes is weer dominant en Red Bull is in geen velden of wegen te bekennen.
En Mercedes heeft ook dit jaar weer bewezen dat hun aero afdeling echt geen koekenbakkers zijn. Kijk maar naar de wintertests waar ze in week twee even met een compleet nieuw aero package komen aanzetten met voldoende dingen die ze anders doen dan de rest en gedurende het seizoen laten zien dat hun auto er zowel op low- als high downforce circuits gewoon staat. Daar waar Red Bull het tot nog toe voornamelijk van de wat meer op aero gerichte races moet hebben.
In 2017 tm 2019 hadden ze nog steeds een grote achterstand door voornamelijk de motor. En natuurlijk zijn het geen koekebakkers bij Mercedes (en Ferrari) met beide een hoger budget. Blijft wel dat RB een paar keer wat meer last heeft gehad van de wijzigingen dan andere teams door hun concept. Mercedes kan ook vroeger beginnnen met het ontwikkelen van de auto voor het volgende jaar omdat ze halvewege het seizoen al zo goed als kampioen zijn.

Ik zou zelf overigens mijn geld ook op Mercedes zetten maar zie wel een grotere kans voor RB dan voorgaande jaren. De motorachterstand is ingelopen, zowel betrouwbaarheid als vermogen lijken nu ok te zijn. En de wijzigingen voor 2021 liggen natuurlijk wel in het vaarwater van Newey. Dus ik heb gewoon hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik ben ook wel benieuwd naar welke transfers er achter de schermen plaats vinden. Het zijn niet alleen de coureurs die van team wisselen nl.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 20:19

oZy

[...]

fixed

Honda/RBR: we bieden je een contract voor 40mio
Max: Veel te veel, ik ga wel wat anders zoeken.

8)7

Uit niets blijkt dat hij ze onder druk heeft gezet vanwege het geld, dit is gewoon wat ze hem waard vinden. Maar uiteraard vind Jan Modaal hem dan een geldwolf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
[...]

fixed

Dat is gewoon zijn marktwaarde, wat minder dan Hamilton en in lijn met Vettel, Leclerc. Daarnaast schijnt hij qua marketingwaarde fantastisch te zijn, alleen Hamilton wordt meer gegoogled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:41
[...]

fixed

Alsof ie veel betere keus heeft kwa teams en kans op het wdc...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 18:24
Ome Ernst schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:36:
Ik vraag me wel af, hoe heeft Alonso het nieuwtje ervaren. :')
Die had het druk met andere dingen. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WWNEcKY.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
oZy schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:01:
[...]

Honda/RBR: we bieden je een contract voor 40mio
Max: Veel te veel, ik ga wel wat anders zoeken.

8)7

Uit niets blijkt dat hij ze onder druk heeft gezet vanwege het geld, dit is gewoon wat ze hem waard vinden. Maar uiteraard vind Jan Modaal hem dan een geldwolf...
Max kan ook zeggen dat het hem om een kampioenschap gaat. Van 5 miljoen per jaar kan hij ook voldoende boterhammen met kaas kopen om geen honger te lijden.
Natuurlijk laat je geen zak geld zomaar staan. Maar die zak geld wordt je ook niet zomaar toegeschoven. Max is ermee over de streep getrokken om een langdurig commitment af te geven, dat hoeft niet perse in het belang te zijn van zijn sportieve kansen.

Hij zou zijn diensten ook gratis aan kunnen bieden aan het team dat hem de grootste kans biedt kampioen te worden. Dat is het andere uiterste.

En dat hij deze investering voor RBR waard is een ander verhaal. Vast wel. Het is Max ook niet kwalijk te nemen dat hij voor het geld kiest. Alleen denk ik wel dat hij hier sportieve concessies gedaan heeft in ruil voor de centen.
TakeAway schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:05:
[...]

Alsof ie veel betere keus heeft kwa teams en kans op het wdc...
Voor de korte termijn niet, iedereen blijft zitten waar hij zit. Maar volgend jaar komt er weer een stoelendans. Een rijder met zijn kwaliteiten kan overal gaan praten. Nu heeft hij zich echter vastgelegd en zal het lastiger zijn om naar een team met meer potentie over te stappen.

Nogal een gok met de komende regelwijzigingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ankona op 08-01-2020 12:19 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
Die onderhandelingen worden gedaan door Raymond zover ik weet. Ik weet niet eens of Max zelf aan tafel zit, vorige keer was dat volgens mij niet het geval. Raymond doet de onderhandelingen, geeft Max het resultaat en vraagt of hij akkoord is en klaar.
Verder is Max volgens mij geen geldwolf, hij weet dat hij hoe dan ook voldoende heeft voor de rest van zijn leven en leeft niet voor het geld maar voor de sport. Voor zover ik begrepen heb doet Max ook geen exorbitante aankopen. Natuurlijk zal hij ruim en luxe leven en kan hij doen wat hij wil in zijn vrije tijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Als een Hamilton 50m per seizoen krijgt, en een Vettel 40m per seizoen, dan zie je hier maar weinig mensen over vallen (afgezien van een 'wat veul!' reactie :+ ).
Max zal straks zeer waarschijnlijk (het zijn vooralsnog nog steeds geruchten) zo'n 40m per seizoen mogen bij schrijven, en dan is het ineens een geldwolf... 8)7
Als ik alleen al kijk naar afgelopen seizoen, heeft deze knul véél meer werk moeten verzetten, om P3 te behalen, dan Hamilton en Bottas resp. P1 en P2 en ik vermoed zo dat hij off season ook veel meer tijd steekt in de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen, dan eerder genoemde coureurs.
Wat mij betreft is hij dit bedrag echt meer dan waard.
Maar het zal wel weer iets met afgunst te maken hebben... :X

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:14:
[...]

En de persoon die hoog van de toren blaast heeft helemaal niks te maken met de technische implementatie. ;)
Vervolgens pakken we het trackrecord van RBR haar auto's er even bij.
-2009: Enorme reglementswijzigingen. Goed begonnen en beste na de introductie van de double diffuser.
-2010: Beste.
-2011: Dominant.
-2012: Beste.
-2013: Extreem dominant na de bandenwissel.
-2014: Waarschijnlijk beste, maar bagger PU.
-2015: Problematisch begin met bagger PU, maar qua chassis ingelopen.
-2016: Waarschijnlijk beste, enorm tekort aan vermogen.
-2017: Problematisch begin met bagger PU, maar qua chassis ingelopen.
-2018: Beste chassis, nog steeds bagger PU.
-2019: Goed begin en over de loop van het seizoen wederom ingelopen.

Er is geen huidig team in de Formule 1 dat een dergelijk trackrecord heeft. 2015 en 2019 krijgt Mercedes, 2017 was naar mijn mening het enige seizoen dat Ferrari echt een kampioenschap waardig chassis had. Zelfs de voor RBR haar standaarden problematische RB11 en RB13 wisten ze over de loop van het seizoen behoorlijk competitief te maken. Dat deden ze met ruim 25% minder budget dan Mercedes of Ferrari. Maak er ruim 20% van gezien de royale salarissen van Vettel en Hamilton. Dat is een verschil dat telt. RBR zit ook al jaren op ongeveer het effectieve budgetcap budget terwijl Mercedes en Ferrari zullen moeten gaan afbouwen.

RBR heeft voor komend seizoen ook geen enkel excuus meer, helemaal niks. Ze hebben de coureur, een PU die niet waardeloos is met een fabrikant die er vol voor gaat, een tweede jaar van stabiele reglementen met een goede basis, waarschijnlijk het beste strategieteam in de Formule 1, zeer zeker het beste pitstop team en dan ook nog eens Newey.

Als RBR komend seizoen niet mee gaat doen, dan gaan daar heel wat vervelende gesprekken gevoerd worden. Ze hebben simpelweg geen enkele reden meer om niet mee te doen en als je een beetje tussen de regels leest wat Marko, Horner en Verstappen de laatste tijd tegen de media hebben gezegd, beseffen ze dit ook heel erg goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RB is een marketing bedrijf. Max genereert zeer veel aandacht. Die is zijn centjes makkelijk waard.

Ik denk dat Max gewoon een met zijn marktwaarde/prestaties overeenstemmend bedrag wil zien maar dat hij het verder wel best vindt en er nauwelijks mee bezig is.

Er is ook geen team dat hem gegarandeerd " de beste' winkansen kan bieden. Dus de suggestie dat ie in ruil daavoor zijn diensten voor nop zou kunnen aanbieden als het hem niet om geld gaat snijdt imo geen hout.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
KillerBee schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:29:
Als een Hamilton 50m per seizoen krijgt, en een Vettel 40m per seizoen, dan zie je hier maar weinig mensen over vallen (afgezien van een 'wat veul!' reactie :+ ).
Max zal straks zeer waarschijnlijk (het zijn vooralsnog nog steeds geruchten) zo'n 40m per seizoen mogen bij schrijven, en dan is het ineens een geldwolf... 8)7
Als ik alleen al kijk naar afgelopen seizoen, heeft deze knul véél meer werk moeten verzetten, om P3 te behalen, dan Hamilton en Bottas resp. P1 en P2 en ik vermoed zo dat hij off season ook veel meer tijd steekt in de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen, dan eerder genoemde coureurs.
Absoluut eens, voor RBR etc is hij dat geld waard en daarom bieden ze het hem ook. Net zoals VET en HAM hun geld voor hun teams waard zullen zijn.

Dat die jongens dat geld aannemen is ook hun goedrecht. Geen discussie mogelijk.

Punt (wat mij betreft) is wel dat die jongens, zeker iemand als Max die aan het begin van zijn loopbaan staat en nog geen kampioenschap heeft behaald, vrij zijn om ook andere keuzes te maken. Dat Max die zak geld pakt en zich voor de komende jaren aan RBR verbindt is geen sportief gemotiveerde keuze. Mag je verder van vinden wat je wil.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:37:
Er gaan verhalen dat hij 40 miljoen per jaar gaat verdienen.
Dat lijkt me wel rijkelijk veel voor iemand die nog niet eens WDC is geweest. Maar dat doet ie goed dan. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

KillerBee schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:29:
You ain`t dutch, if you don`t complain much? *

Ja zijn hoge bedragen, maar hij doet wel wat meer dan bijvoorbeeld achter een balletje aan rennen die meer krijgen...

* * Illegal_Alien verbergt zich alvast voor de taalnazi`s. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-01-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ja, je haalt die achterblijvers .. blahblah foutje. Maar goed, als ie dan dus nog 1 rondje mee doet in Vietnam omdat LAT ff wat anders te doen heeft, dan is ie zeker laatste. :P

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:40:
[...]

En de persoon die hoog van de toren blaast heeft helemaal niks te maken met de technische implementatie. ;)
Vervolgens pakken we het trackrecord van RBR haar auto's er even bij.
-2009: Enorme reglementswijzigingen. Goed begonnen en beste na de introductie van de double diffuser.
-2010: Beste.
-2011: Dominant.
-2012: Beste.
-2013: Extreem dominant na de bandenwissel.
-2014: Waarschijnlijk beste, maar bagger PU.
-2015: Problematisch begin met bagger PU, maar qua chassis ingelopen.
-2016: Waarschijnlijk beste, enorm tekort aan vermogen.
-2017: Problematisch begin met bagger PU, maar qua chassis ingelopen.
-2018: Beste chassis, nog steeds bagger PU.
-2019: Goed begin en over de loop van het seizoen wederom ingelopen.

Er is geen huidig team in de Formule 1 dat een dergelijk trackrecord heeft. 2015 en 2019 krijgt Mercedes, 2017 was naar mijn mening het enige seizoen dat Ferrari echt een kampioenschap waardig chassis had. Zelfs de voor RBR haar standaarden problematische RB11 en RB13 wisten ze over de loop van het seizoen behoorlijk competitief te maken. Dat deden ze met ruim 25% minder budget dan Mercedes of Ferrari. Maak er ruim 20% van gezien de royale salarissen van Vettel en Hamilton. Dat is een verschil dat telt. RBR zit ook al jaren op ongeveer het effectieve budgetcap budget terwijl Mercedes en Ferrari zullen moeten gaan afbouwen.

RBR heeft voor komend seizoen ook geen enkel excuus meer, helemaal niks. Ze hebben de coureur, een PU die niet waardeloos is met een fabrikant die er vol voor gaat, een tweede jaar van stabiele reglementen met een goede basis, waarschijnlijk het beste strategieteam in de Formule 1, zeer zeker het beste pitstop team en dan ook nog eens Newey.

Als RBR komend seizoen niet mee gaat doen, dan gaan daar heel wat vervelende gesprekken gevoerd worden. Ze hebben simpelweg geen enkele reden meer om niet mee te doen en als je een beetje tussen de regels leest wat Marko, Horner en Verstappen de laatste tijd tegen de media hebben gezegd, beseffen ze dit ook heel erg goed.
Volledig mee eens, enige wat RBR mist is een goede tweede rijder die punten kan halen voor het constructeurs WK en punten weghalen bij de andere teams. Hongarije vorig jaar was het extreme voorbeeld, want daar kost het Max een overwinning omdat hij op eenzame hoogte rijdt en Mercedes een call kan maken die ze normaliter nooit zouden kunnen maken. Voor de rest; 2020 is de eerste echte kans voor het kampioenschap maar dan nog zal het erg spannend worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

SnowDude schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:19:
[...]

Ik heb er nog steeds een hard hoofd in dat Mercedes blijft als team. Ze investeren zoveel in FE. En in de F1 kunnen ze alleen nog maar verliezen.
Enige nuance, de enorme investering valt best mee. Het kost ongeveer 20 miljoen dollar om een team in de FE te runnen. Een F1-team is daar een veelvoud van.

Niet voor niks dat merken daar makkelijker instappen. Relatief goedkope marketing :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 10:57
Zal die 40M voor Verstappen ook niet zijn omdat hij dan minder makkelijk weg te kapen is door een ander team? Ook ivm eventuele clausules?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bij de FOM zijn ze ook weer wakker geworden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
stefanass schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:22:
Zal die 40M voor Verstappen ook niet zijn omdat hij dan minder makkelijk weg te kapen is door een ander team? Ook ivm eventuele clausules?
Ik denk dat het geld hem geen drol uitmaakt. Max wil WDC worden dat is het enige wat telt. RBR lijkt nu goede papieren te hebben maar als blijkt dat resultaten uitblijven gaat hij volgens mij net zo makkelijk naar beter team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

warp schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:55:
[...]

Dat lijkt me wel rijkelijk veel voor iemand die nog niet eens WDC is geweest. Maar dat doet ie goed dan. :)
Klopt, en dat is ook het meest opzienbarende aan deze deal. Ik betwijfel of Leclerc ook maar een bedrag krijgt van Ferrari dat in de buurt komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sjaool schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:30:
[...]

Klopt, en dat is ook het meest opzienbarende aan deze deal. Ik betwijfel of Leclerc ook maar een bedrag krijgt van Ferrari dat in de buurt komt.
Dat lijkt me ook logisch want Max heeft al veel meer laten zien. Als je dan bij LEC ook nog even alle vals speel resultaten aftrekt ..... :+ >:)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:30:
Ja, dat vind ik zelf het ook meest bijzondere. Los van het feit dat Red Bull normaliter nooit van dergelijke exorbitante salarissen heeft uitbetaald.

Leclerc krijgt 9 miljoen per jaar voor de komende 5 jaar. Dat is toch wel een stuk minder. Minder zelfs dan wat Max momenteel al binnenharkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
warp schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:30:
[...]

Ja, dat vind ik zelf het ook meest bijzondere. Los van het feit dat Red Bull normaliter nooit van dergelijke exorbitante salarissen heeft uitbetaald.
Volgens mij kreeg Vettel in zijn laatste jaar ook wel een aardig salaris. En dat is ook hoe RBR opereert. Ze maken flink wat investeringen in een coureur (junioren klassen, Toro Rosso, ...). En in ruil moeten ze een X aantal jaren ter beschikking staan van Red Bull (zie ook RIC die na het hele Red Bull traject nu voor 2019 de eerste keer zelf kon kiezen). Die salarissen zijn dus "part of the game" en min of meer een vorm van terug betalen. Kom je uiteindelijk op de "vrije markt" (Vettel laatste jaar, RIC voor 2019) dan kun je als coureur voor de eerste keer eisen gaan stellen aan Red Bull in de plaats van andersom. Voor Verstappen geldt dat weer iets minder. Ten eerste is hij pas laat door Red Bull opgepikt waardoor de investering veel lager was (heeft Red Bull nog iets voor hem betekend in F3? Of alleen in F1 met vroege F1 zitje). En ten tweede is Verstappen nogal een hot property en laat Red Bull zo ook een beetje doorschemeren dat Verstappen toch niet zo vast ligt onder hun gezag dan anderen. Zie Sainz die onder Red Bull contract naar Renault moest om daar zijn contract uit te zitten en uiteindelijk toch maar los is gelaten. Waar Verstappen wel vrijelijk babbelt met bv Mercedes en Red Bull IIRC ook al heeft bekend dat ze hem in 2017? al snel verlengd hebben voordat contract afliep omdat ze bang waren hem kwijt te raken.
Leclerc krijgt 9 miljoen per jaar voor de komende 5 jaar. Dat is toch wel een stuk minder. Minder zelfs dan wat Max momenteel al binnenharkt.
En hoeveel kreeg Verstappen in 2017 bij Red Bull? In die zin gaan ze beetje gelijk op. Eerste jaar in opleidingsteam (STR / Sauber), tweede jaar al in hoofdteam met kans om te bewijzen (Verstappen dan net iets minder dan jaar) en Verstappen in 2017 vs Leclerc nu is dan de gelijke situatie. En vergeet ook niet dat Verstappen al verschillende keren veel eerder heeft verlengd terwijl zijn contract nog niet afliep. Dus dat heeft voor Verstappen toen ook weer elke keer wat ruimte gegeven voor onderhandelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:16

Killjoy

Klingon lawn products

warp schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:30:
[...]

Red Bull niet nee. Maar wat is het aandeel van Honda? Wat Max in Oostenrijk voor Honda heeft gedaan, heeft volgens mij in Japan behoorlijk wat impact gehad.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:56:
[...]
En hoeveel kreeg Verstappen in 2017 bij Red Bull? In die zin gaan ze beetje gelijk op. Eerste jaar in opleidingsteam (STR / Sauber), tweede jaar al in hoofdteam met kans om te bewijzen (Verstappen dan net iets minder dan jaar) en Verstappen in 2017 vs Leclerc nu is dan de gelijke situatie. En vergeet ook niet dat Verstappen al verschillende keren veel eerder heeft verlengd terwijl zijn contract nog niet afliep. Dus dat heeft voor Verstappen toen ook weer elke keer wat ruimte gegeven voor onderhandelen.
Het meest verrassende is gewoon dat een coureur die nog geen wereldkampioen geweest is zoveel per jaar gaat verdienen en daarbij ook nog heel jong is. Dat geeft wel aan hoeveel vertrouwen Red Bull in hem heeft. En misschien heeft Honda ook wel een heel grote rol gespeeld bij het tot stand komen van dit contract (qua geld dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

DaniëlWW2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:43:
Ja ok maar het is niet zo dat de motor opeens niet meer belangrijk is. Merc rijdt vaak met 2 vingers in de neus op motorvermogen vooraan (of heeft dat een aantal jaar kunnen doen, vooral dit jaar was de concurrentie wel dichtbij maar nog steeds relatief verwaarloosbaar). Natuurlijk kan het ontwerp van de auto opeens ruk zijn waardoor die niets meer kan, maar ik geloof niet dat de boel opeens zo opgeschut wordt dat Williams opeens voor podiumplaatsen rijdt en Merc zijn best moet doen om sowieso top 10 te rijden. Dat zou net zijn alsof de auto zelf van Merc eigenlijk dikke niks is en ze alleen maar winnen vanwege een goede motor. Noem me naïef maar daar geloof ik niet in. Al hoop ik het wel, ik gun Lewis van alles maar zou het supertof vinden als het complete middenveld lekker vecht voor het podium...

Ik heb een beetje een onderbuikgevoel dat de regelveranderingen wel veel groter worden gemaakt dan dat het is. Een achterhoede team zal niet opeens vooraan rijden (anders zouden ze dat nu ook wel kunnen) en een topteam zal niet opeens vechten om de laatste plaats, dat geloof ik gewoon niet.

Wel dat RBR een heel goede keuze is, het design is al jarenlang top en de motor was wel een belangrijke reden waarom ze achterstand hadden (hoewel waarschijnlijk die 2 ook wel weer samengaan dus alleen maar wijzen naar de motor is misschien ook niet eerlijk). Dus als het Aero ontwerp belangrijker wordt, zou dat zeker voor RBR een goede kans geven. En als Honda net als in 2019 mooi doorgroeit en beter, sneller en betrouwbaarder wordt, is en blijft, geeft dat zeker heel goede hoop op de komende jaren.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Aangezien niemand hier aan tafel zit bij Max, blijft het allemaal speculatie hoe belangrijk Max geld nou echt vindt. Laat ik mijn ongefundeerde mening dan ook maar geven :P

Ik denk dat
  • Max zeker een fors minimumbedrag heeft geëist. Niet omdat ie een harde plasser krijgt van een nóg hoger banksaldo, maar omdat ook salaris een vorm van concurrentie is binnen het veld alfa mannetjes dat rondrijdt.
  • Max uiteindelijk heel veel meer waarde hecht aan resultaat op de baan dan om centen, dus dat het hoge salaris direct na tekenen niet bijzonder relevant meer is voor 'm. Die strijd is gestreden, hij verdient meer dan [insert names], klaar.
Dat mensen iets vinden van die bedragen vind ik niet vreemd. 40 mln per jaar is 1333x modaal. Das dus een aardig dorpje aan inkomsten, of ruim 25 modale arbeidslevens per jaar. Voor veel mensen een niet echt te bevatten hoeveelheid geld.

Of iemand dat verdient, hangt af van de waarde die je er zelf aan hecht. Vanuit RBR/Honda is het uiteindelijk een marketingbeslissing. Onder de streep zal het genoeg opleveren op verschillende vlakken.

Voor de F1 fan (die zelf amper kosten heeft aan F1, maar er wel veel plezier aan beleeft) is het makkelijk: als dit geld je favoriet op de tv houdt, dan is het het waard. Voor de niet fan: die zal 't waarschijnlijk niet boeien en/of het een absurde hoeveelheid geld vinden voor een oninteressante activiteit.

Ik zit er wat tussenin: heb veel lol aan het F1 gebeuren maar vind de salarissen belachelijk. Dat vind ik ook van een aantal voetballers. Het is echter een kleine markt met extreem grote belangen (F1, Champions League, NFL, NBA,...). De markt is echter niet direct 'hoe goed ben je in sport x,' maar 'hoe is deze tak van sport te vermarkten qua mediarechten/sponsoren/merchandising'. En daarin gaat het om miljarden, dus is miljoenen betalen ineens een stuk minder vreemd.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Hanoi nu
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENx6TW9XkAA0544?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENx6TXHXYAIyQ4v?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENx6TXEW4AMcRRr?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENx6TXJWoAUbiFZ?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Bundin ik kan me wel vinden in je verhaal :Y ik zie hier alleen wel duidelijke parallellen met andere beroepstakken: de absolute top verdient bijzonder veel méér dan de subtop, laat staan de middenmoters. Dit geldt in de autosport, in andere takken van sport, maar ook gewoon in de financiële wereld, de zorg, noem maar op.

Dat de basis in F1 hoger ligt zou ik nog kunnen verantwoorden door te zeggen dat het een gevaarlijke sport is; je waagt je in een gevaarlijke omgeving ter vermaak van anderen. Dan is 40 miljoen nog steeds erg veel, maar wetende dat je leven wel eens over kan zijn vóór je 40e zou ik 4 miljoen dan nog niet eens zo heel raar vinden. In de top dan.

Die verveelvoudiging vindt natuurlijk plaats door het vraag&aanbod gedeelte wat betreft de absolute toprijders en -teams.

In voetbal vind ik het persoonlijk een stuk storender. Ja, je verkoopt een deel van je privacy, dat mag ook wel wat kosten, maar van gevarengeld zou hier niet echt sprake moeten zijn, hooguit van wat extra beveiliging omdat je een publiek figuur wordt.
Echter krijg je weer dat fenomeen van verveelvuldiging, maar met globaal veel meer topteams. Als je tot de absolute top behoort, zeg de 10-20 beste spelers van de wereld of de top-5 in jouw specialiteit, dan ga je daar ook schandalig veel geld voor vangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pathogen schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:00:
In voetbal vind ik het persoonlijk een stuk storender. Ja, je verkoopt een deel van je privacy, dat mag ook wel wat kosten, maar van gevarengeld zou hier niet echt sprake moeten zijn, hooguit van wat extra beveiliging omdat je een publiek figuur wordt.
Echter krijg je weer dat fenomeen van verveelvuldiging, maar met globaal veel meer topteams. Als je tot de absolute top behoort, zeg de 10-20 beste spelers van de wereld of de top-5 in jouw specialiteit, dan ga je daar ook schandalig veel geld voor vangen.
Komt ook nog eens bij dat voetbal eigenlijk best heel veel gemeenschapsgeld opslokt. De Formule 1 is in principe een zichzelf bedruipend iets qua financiën. Maar goed deze discussie is redelijk off-topic. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
De contract verlenging en salaris verhoging is natuurlijk ook om zijn huidige waarde op dit moment te kwantificeren. In principe leg je vast wat je waard bent (net als in voetbal, een combinatie van looptijd contract, salaris & leeftijd). Voor RBR is Max natuurlijk een investering. Daar is nu een prijs aan gehangen.
Voor Max is het fijn om te weten waar hij aan toe is, de absolute nummer 1 coureur in een top 3 team wat mogelijkheden heeft een kampioensauto te bouwen, en zich te kunnen richten op de sportieve prestaties. Mocht er een ander team interesse hebben, dan is de prijs bekend en weet iedereen wat Max en RBR kunnen vragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:05:
De contract verlenging en salaris verhoging is natuurlijk ook om zijn huidige waarde op dit moment te kwantificeren. In principe leg je vast wat je waard bent (net als in voetbal, een combinatie van looptijd contract, salaris & leeftijd). Voor RBR is Max natuurlijk een investering. Daar is nu een prijs aan gehangen.
Voor Max is het fijn om te weten waar hij aan toe is, de absolute nummer 1 coureur in een top 3 team wat mogelijkheden heeft een kampioensauto te bouwen, en zich te kunnen richten op de sportieve prestaties. Mocht er een ander team interesse hebben, dan is de prijs bekend en weet iedereen wat Max en RBR kunnen vragen.
Precies dit. Om de parallel naar het voetbal te trekken: zijn transferwaarde is zojuist flink verhoogd.
In het voetbal worden contracten ook vaak voortijdig voor meerdere jaren verlengd, ook al is heel duidelijk de speler nog maar 1 seizoen bij de club blijft. Het zorgt er echter wel voor dat de club een hogere transfersom kan vragen vanwege het meerjarige contract.

Nu zijn tussentijdse transfers in de F1 iets minder gebruikelijk, maar in principe zou het zo kunnen zijn dat als Max weg wil en bijvoorbeeld Mercedes een belachelijke hoeveelheid geld zou willen neerleggen, Red Bull alsnog overstag gaat om Max eerder los te laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Helmut Marko heeft ooit gezegd dat het Mercedes 100 miljoen zou kosten om hem in dienst te kunnen nemen. Ik neem aan dat dit bedrag nu nog veel hoger ligt. Niet dat Max volgens mij bij Red Bull weg wil. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

sjaool schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:17:
Helmut Marko heeft ooit gezegd dat het Mercedes 100 miljoen zou kosten om hem in dienst te kunnen nemen. Ik neem aan dat dit bedrag nu nog veel hoger ligt. Niet dat Max volgens mij bij Red Bull weg wil. :P
Als ik zo her en der de F1 sites lees, gaan ook de verhalen rond dat als Max weg zou gaan, ook Red Bull de F1 zou verlaten. Maar dat lijkt mij wat vergezocht? Kan wel natuurlijk, denk dat Mercedes ook niks meer is zonder waardige Hamilton opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Bundin schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:19:
Aangezien niemand hier aan tafel zit bij Max, blijft het allemaal speculatie hoe belangrijk Max geld nou echt vindt. Laat ik mijn ongefundeerde mening dan ook maar geven :P

Ik denk dat
  • Max zeker een fors minimumbedrag heeft geëist. Niet omdat ie een harde plasser krijgt van een nóg hoger banksaldo, maar omdat ook salaris een vorm van concurrentie is binnen het veld alfa mannetjes dat rondrijdt.
  • Max uiteindelijk heel veel meer waarde hecht aan resultaat op de baan dan om centen, dus dat het hoge salaris direct na tekenen niet bijzonder relevant meer is voor 'm. Die strijd is gestreden, hij verdient meer dan [insert names], klaar.
Dat mensen iets vinden van die bedragen vind ik niet vreemd. 40 mln per jaar is 1333x modaal. Das dus een aardig dorpje aan inkomsten, of ruim 25 modale arbeidslevens per jaar. Voor veel mensen een niet echt te bevatten hoeveelheid geld.

Of iemand dat verdient, hangt af van de waarde die je er zelf aan hecht. Vanuit RBR/Honda is het uiteindelijk een marketingbeslissing. Onder de streep zal het genoeg opleveren op verschillende vlakken.

Voor de F1 fan (die zelf amper kosten heeft aan F1, maar er wel veel plezier aan beleeft) is het makkelijk: als dit geld je favoriet op de tv houdt, dan is het het waard. Voor de niet fan: die zal 't waarschijnlijk niet boeien en/of het een absurde hoeveelheid geld vinden voor een oninteressante activiteit.

Ik zit er wat tussenin: heb veel lol aan het F1 gebeuren maar vind de salarissen belachelijk. Dat vind ik ook van een aantal voetballers. Het is echter een kleine markt met extreem grote belangen (F1, Champions League, NFL, NBA,...). De markt is echter niet direct 'hoe goed ben je in sport x,' maar 'hoe is deze tak van sport te vermarkten qua mediarechten/sponsoren/merchandising'. En daarin gaat het om miljarden, dus is miljoenen betalen ineens een stuk minder vreemd.
Gewoon consequent geen Red Bull drinken... ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EN1q_QmXsAAHJ0f?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En nog meer MCL Porn:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:55
Als toekomstig Mercedes klanten team moet er toch zilver in de livery komen zitten! :)
Pagina: 1 ... 6 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport