[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.183.915 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:38
Holkers schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:07:
[...]

De McLaren van 2018 was een vrij kansloos hok en in 2019 de duidelijke winnaar van de F1.5. En dat was “alleen” maar omdat de 2019 versie 2 cm langer was waardoor alles wél werkte en aerodynamisch het ding wel goed was. Kan bij Williams zomaar hetzelfde zijn
Dit heb ik gemist denk ik.
Hoe zit dat dan? "Alleen" een kwestie geweest van de wielbasis verlengen, verder kleine aanpassingen en klaar is McLaren?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:57:
Uhh tabaks reclame was toch verboden...
mission winnot ehh winnow... Wat gewoon philip morris is 100 miljoen bij ferrari....
dat noem ik nog een beste pot geld uit de tabak wereld.
Volgens mij heeft Philip Morris gewoon elk jaar een hoop geld gepompt in Ferrari. Eerst dan echt de Marlboro reclame, toen dat niet mocht het witte vlak met streepjescode, etc.
Volgens mij heb ik ook eens gelezen dat sponsoren niet Ferrari sponsoren, maar dat Philip Morris de livery "koopt" en zij bepalen hoe alles eruit ziet. Sponsoren betalen vervolgens aan Philip Morris. Salaris van coureurs betaald IIRC Philip Morris ook. Gaat er echt heel raar aan toe.

En v.w.b. mission spinnow. Ja, blijft raar. Maar hetzelfde doet McLaren ook met British American Tabacco ("A better tomorrow"). En in mindere mate doet FOM er ook aan mee. Met Heinekens "When you drink don't drive" / "Heineken 0.0". Ook dat is in principe reclame voor een "tegen product van het merk zelf".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maarten_E schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:11:
[...]

Dit heb ik gemist denk ik.
Hoe zit dat dan? "Alleen" een kwestie geweest van de wielbasis verlengen, verder kleine aanpassingen en klaar is McLaren?
McLaren had last van de vuile lucht die van de voorwielen af kwam. (Vooral in bochten)
Deel van de oplossing was idd om de auto iets langer te maken waardoor de wielen iets verder weg zaten en ze met de bargeboards meer tijd hadden om de airflow netjes te krijgen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 03-01-2020 19:07 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:44:
[...]

Maar dit gaat er vanuit dat Williams weet wat het probleem is. Dat weet ik nog zo net niet...
En dan ook nog de middelen hebben om er iets aan te doen. Kubica vertelde ergens dat hij na z'n eerste ritten in de Williams zwakke plekken had aangegeven en die zijn nog steeds niet opgelost.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

:') kon er echt geen nóg vertekender periode gekozen worden? }:O Iets met laatste decenium van de vorige eeuw van Ferrari / Schumacher versus de gehele vorige eeuw van Mercedes? :P

[ Voor 19% gewijzigd door naitsoezn op 03-01-2020 19:43 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:24:
[...]

Volgens mij heeft Philip Morris gewoon elk jaar een hoop geld gepompt in Ferrari. Eerst dan echt de Marlboro reclame, toen dat niet mocht het witte vlak met streepjescode, etc.
Volgens mij heb ik ook eens gelezen dat sponsoren niet Ferrari sponsoren, maar dat Philip Morris de livery "koopt" en zij bepalen hoe alles eruit ziet. Sponsoren betalen vervolgens aan Philip Morris. Salaris van coureurs betaald IIRC Philip Morris ook. Gaat er echt heel raar aan toe.

En v.w.b. mission spinnow. Ja, blijft raar. Maar hetzelfde doet McLaren ook met British American Tabacco ("A better tomorrow"). En in mindere mate doet FOM er ook aan mee. Met Heinekens "When you drink don't drive" / "Heineken 0.0". Ook dat is in principe reclame voor een "tegen product van het merk zelf".
Ik heb persoonlijk geen probleem met de 0.0 reclame. En de focus om niet te rijden als je drinkt. Daar is in veel landen gewoon een stuk minder aandacht voor dan in Nederland. Niet overal hebben ze een Bob-actie gehad bv. Van een biertje ga je niet dood, maar elke sigaret helpt er wel aan mee. Verder zal een circuit toch altijd wel een drank-sponsor willen hebben, daar waar een sigaret-sponsor al lang niet meer nodig is.

Ik zag trouwens een mailtje in mn inbox dat er bij Oostenrijk nog een Verstappentribune bij komt. Naast de Nord-tribune (bij bocht 4, einde van het laatste rechte stuk) al weggekaapt was als Premium Verstappen trinbune, is nu ook naast de Red Bull tribunes nog een oranje tribune neergezet. Bizar hoeveel Nederlanders ze dit jaar gaan verwachten daar. Dus in totaal straks 3 aparte locaties voor Verstappen-tribunes. Die plek waar de stier stond is er uiteraard ook weer bij.

Die familie-Verstappen en de paar vakantie-sites (tickettravel e.d.) doen echt gouden zaken nu. Te hopen voor ze dat het beter gaat met Verstappen, want als komend jaar weer de boot gemist gaat worden (in ieder geval aan de start dat kansen op kampioenschap verkeken lijjken), zie ik de Max-trein wel weer inkrimpen.

Wat er ook gebeurt, ik hoop vooral dat de Mercedes-dominantie ten einde is. Tijd voor een nieuwe leider.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 03-01-2020 22:02 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Martinspire schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:01:
[...]
Knip

Wat er ook gebeurt, ik hoop vooral dat de Mercedes-dominantie ten einde is. Tijd voor een nieuwe leiders.
Hopelijk zijn het er meer dan 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Martinspire schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:01:
[...]

Ik heb persoonlijk geen probleem met de 0.0 reclame. En de focus om niet te rijden als je drinkt. Daar is in veel landen gewoon een stuk minder aandacht voor dan in Nederland. Niet overal hebben ze een Bob-actie gehad bv. Van een biertje ga je niet dood, maar elke sigaret helpt er wel aan mee.
Natuurlijk is alcohol "beter" dan sigaretten (maar na een sigaret kun je weer geen dodelijk ongeluk hebben met andere betrokkenen...). Maar punt blijft dat het eigenlijk alle drie "anti" reclames zijn. Philip Morris & BAT maken als tabaksfabrikant reclame tegen roken en Heineken tegen alcohol.
Verder zal een circuit toch altijd wel een drank-sponsor willen hebben, daar waar een sigaret-sponsor al lang niet meer nodig is.
Circuits hebben niks te willen. Tijdens een F1 weekend is elke reclame uiting op het circuit geregeld via FOM en krijgt FOM ook het geld ervan. Sponsor borden van het circuit worden dus vervangen of weggehaald door/voor FOM. Daarom ook dat het voor circuits zo verschrikkelijk onrendabel is om een F1 race te organiseren. Enige inkomstenbron is verkoop van eten & drinken en daarmee ga je de miljoenen natuurlijk ook niet terug verdienen.
Hoogstens dat circuits dus een keuze hebben in de hoofdsponsor ("Heineken Dutch Grand Prix"), maar die sponsoren komen ook gewoon uit de pool van FOM sponsoren. (Heineken, Emirates, Rolex en heel soms een lokale zoals de Eyetime grosser preis von Östenreich)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

naitsoezn schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:40:
[...]

:') kon er echt geen nóg vertekender periode gekozen worden? }:O Iets met laatste decenium van de vorige eeuw van Ferrari / Schumacher versus de gehele vorige eeuw van Mercedes? :P
Het doel van de vergelijking is dan ook om te demonstreren hoe Ferrari het heeft gedaan sinds het einde van de Schumacher dominantie. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 00:23:
[...]

Natuurlijk is alcohol "beter" dan sigaretten (maar na een sigaret kun je weer geen dodelijk ongeluk hebben met andere betrokkenen...). Maar punt blijft dat het eigenlijk alle drie "anti" reclames zijn. Philip Morris & BAT maken als tabaksfabrikant reclame tegen roken en Heineken tegen alcohol.

[...]

Circuits hebben niks te willen. Tijdens een F1 weekend is elke reclame uiting op het circuit geregeld via FOM en krijgt FOM ook het geld ervan. Sponsor borden van het circuit worden dus vervangen of weggehaald door/voor FOM. Daarom ook dat het voor circuits zo verschrikkelijk onrendabel is om een F1 race te organiseren. Enige inkomstenbron is verkoop van eten & drinken en daarmee ga je de miljoenen natuurlijk ook niet terug verdienen.
Hoogstens dat circuits dus een keuze hebben in de hoofdsponsor ("Heineken Dutch Grand Prix"), maar die sponsoren komen ook gewoon uit de pool van FOM sponsoren. (Heineken, Emirates, Rolex en heel soms een lokale zoals de Eyetime grosser preis von Östenreich)
In veel gevallen is het eten en drinken gewoon inkomsten voor de stand houders. In feite is de enige bron van inkomsten voor de circuits de verkoop van tickets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DeKaerften schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 01:53:
[...]

In veel gevallen is het eten en drinken gewoon inkomsten voor de stand houders. In feite is de enige bron van inkomsten voor de circuits de verkoop van tickets.
Volgens mij gaat een groot deel van de inkomsten uit kaartverkoop juist ook naar FOM? Die eisen echt vrijwel alles van inkomsten op, plus dat ze dan nog eens miljoenen van de circuits vragen om daar te komen rijden. Voor de circuits is het eigenlijk dus helemaal niet aantrekkelijk om een F1 race te organiseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:15
RobertMe schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 08:47:
[...]

Volgens mij gaat een groot deel van de inkomsten uit kaartverkoop juist ook naar FOM? Die eisen echt vrijwel alles van inkomsten op, plus dat ze dan nog eens miljoenen van de circuits vragen om daar te komen rijden. Voor de circuits is het eigenlijk dus helemaal niet aantrekkelijk om een F1 race te organiseren
Natuurlijk wel, anders zal er geen baan zijn die het doet. De F1 vraagt een X bedrag voor een weekend F1, meerdere miljoenen. Het is aan het circuit om ervoor te zorgen dat ze dat kunnen betalen; door kaartverkoop en reclame uitingen. Langs de baan zie je vaak de standaard sponsoren maar die sponsoren ook vaak de circuits (Heineken) en kleinere sponsoren zijn circuit afhankelijk.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
Vuvuzela schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:24:
[...]

En dan ook nog de middelen hebben om er iets aan te doen. Kubica vertelde ergens dat hij na z'n eerste ritten in de Williams zwakke plekken had aangegeven en die zijn nog steeds niet opgelost.
Jawel Kubica is weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Welke 2019 races gaan jullie herbekijken tijdens het off-season? Ik al sowieso de GP van Duitsland om alle actie nog een keer te herbeleven :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:38
sloth schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:30:
Welke 2019 races gaan jullie herbekijken tijdens het off-season? Ik al sowieso de GP van Duitsland om alle actie nog een keer te herbeleven :D
Voor mij Duitsland en Groot-Brittanië (geen van beiden live gezien), en heb een standaard rits aan oude races.
(Brazilië 2003, Spa 1998, Monza 1998, Nurburgring 1999, Hockenheim 2000.)

En Indy 2005 natuurlijk. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Maarten_E schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:54:
[...]

Voor mij Duitsland en Groot-Brittanië (geen van beiden live gezien), en heb een standaard rits aan oude races.
(Brazilië 2003, Spa 1998, Monza 1998, Nurburgring 1999, Hockenheim 2000.)

En Indy 2005 natuurlijk. :+
Brazilie 2019 is ook wel een leuke. :) Rest is meh. :P (Mischien Oostenrijk nog.), maar het liever een of andere Netflix serie :P.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

en anders hier een film(pje) over Pirreli

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Nog maar 44 dagen tot de eerste testdag :+
En nog maar 36 dagen voordat de eerste auto aan ons getoond gaat worden :D

Straks als de Dakar afgelopen is dan zitten we al te praten over volgende maand :+
Wat zeg ik Volgende maand begint F1 2020 gewoon alweer :+ :+

Nu alweer enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, is er al ergens een "reveal"-agenda? Kom maar op met die vernieuwde auto's :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25
Pathogen schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:13:
Hmm, is er al ergens een "reveal"-agenda? Kom maar op met die vernieuwde auto's :Y
https://www.reddit.com/r/formula1/

Rechts, iets naar onder scrollen '2020 car reveals'.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hopelijk komt Red Bull nu eens een keer met een nieuwe livery.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:04
Pathogen schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:13:
Ferrari: February 11
Alpha Tauri: February 14
Mercedes: TBC
Red Bull: TBC
McLaren: TBC
Renault: TBC
Racing Point: TBC
Alfa Romeo: TBC
Haas: TBC
Williams: TBC

Bronnen:
https://www.gpfans.com/en...unches-testing-and-races/
https://www.crash.net/f1/...-testing-and-launch-dates

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Jackson6 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:42:
In een andere taal komen ze wel met een andere livery en naam. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jackson6 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:42:
Met de reveal zullen ze vast wel weer een camo liveryhebben. Trekt toch elk jaar wel flink wat aandacht. Eerst schrijft iedereen over de nieuwe Red Bull auto met flitsende camo livery, en met de testdagen kunnen ze dan nog eens schrijven dat het inderdaad een camo livery was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 14:49
RobertMe schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:07:
[...]

Met de reveal zullen ze vast wel weer een camo liveryhebben. Trekt toch elk jaar wel flink wat aandacht. Eerst schrijft iedereen over de nieuwe Red Bull auto met flitsende camo livery, en met de testdagen kunnen ze dan nog eens schrijven dat het inderdaad een camo livery was.
Deze livery heeft voornamelijk de functie om het onduidelijker te maken voor de concurentie wat RB allemaal aan Aero updates heeft opgedaan naast natuurlijk wat PR waarde.

De "normale" livery zal er in australie wel weer opzitten zoals gewoonlijk.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 08:31
Martin0 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:13:
[...]

Deze livery heeft voornamelijk de functie om het onduidelijker te maken voor de concurentie wat RB allemaal aan Aero updates heeft opgedaan naast natuurlijk wat PR waarde.

Behalve als Max ooit WDC wordt met de Red Bull, dan komt er een oranje livery :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

ThomasG schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:14:
[...]
Behalve als Max ooit WDC wordt met de Red Bull, dan komt er een oranje livery :+
Een speciale Zandvoort livery zie ik wel zitten. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

sjaool schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:15:
[...]

Een speciale Zandvoort livery zie ik wel zitten. :P
Hopelijk RBR ook!

als het maar niet zo´n drama word als de race waarin MERC een speciale livery had :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

basvn schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:17:
[...]

Hopelijk RBR ook!

als het maar niet zo´n drama word als de race waarin MERC een speciale livery had :+
Van mij mag dat hoor, heerlijke race met een geweldig podium :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

demo31051987 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:43:
[...]

Ferrari: February 11
Alpha Tauri: February 14
Mercedes: TBC
Red Bull: TBC
McLaren: TBC
Renault: TBC
Racing Point: TBC
Alfa Romeo: TBC
Haas: TBC
Williams: TBC

Bronnen:
https://www.gpfans.com/en...unches-testing-and-races/
https://www.crash.net/f1/...-testing-and-launch-dates
Hier staan alle data die al bekend zijn. Gewoon op www.formula1.com. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Pierre schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:18:
[...]

Van mij mag dat hoor, heerlijke race met een geweldig podium :9
Zelfde podium mag wel ja! graag zelfs!
Als het team met de speciale livery maar die niet pitstop chaos heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:04
Die kon ik dus niet vinden :) Dank je wel!

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Martin0 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:13:
[...]

Ondanks de camo livery kon je toch nog aardig wat details eruit halen. Daarnaast is het natuurlijk ook grotendeels een render die ze laten zienz dus die details kunnen ze ook weg laten. En in de PR video's hebben ze volgens mij ook wel al eens zitten editten en/of blurren om details weg te halen. Dat kunnen ze natuurlijk ook doen met de gewone livery.

Overigens hebben ze afgelopen twee jaar de testdagen ook de normale livery gebruikt, dus v.w.b. concurrentie niet laten meekijken zouden ze dan natuurlijk ook de testdagen met camo livery moeten rijden.

@sjaool hieronder. Dat was dus precies wat ik al schreef in mijn eerste post hierover ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 06-01-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:30:
[...]

Ondanks de camo livery kon je toch nog aardig wat details eruit halen. Daarnaast is het natuurlijk ook grotendeels een render die ze laten zienz dus die details kunnen ze ook weg laten. En in de PR video's hebben ze volgens mij ook wel al eens zitten editten en/of blurren om details weg te halen. Dat kunnen ze natuurlijk ook doen met de gewone livery.

Overigens hebben ze afgelopen twee jaar de testdagen ook de normale livery gebruikt, dus v.w.b. concurrentie niet laten meekijken zouden ze dan natuurlijk ook de testdagen met camo livery moeten rijden.
Het is vooral de publiciteit die de speciale livery oplevert, die is onbetaalbaar en gewoon gratis reclame. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik volg het F1 nieuws op Sky een beetje en daar lees ik dat Zandvoort nog onder de rechter is (Subject to circuit homologation).

https://www.skysports.com...dates-and-driver-line-ups

Rechtzaken waren toch gewonnen door Zandvoort of heb ik gemist dat er een nieuwe rechtzaak gestart is? (Sky kan ook nog niet up to dat zijn)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
[Roland] schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:41:
Ik volg het F1 nieuws op Sky een beetje en daar lees ik dat Zandvoort nog onder de rechter is (Subject to circuit homologation).

https://www.skysports.com...dates-and-driver-line-ups

Rechtzaken waren toch gewonnen door Zandvoort of heb ik gemist dat er een nieuwe rechtzaak gestart is? (Sky kan ook nog niet up to dat zijn)
Homologation gaat niet over rechtszaken, maar het goedkeuren van het circuit door de FIA. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
Het ontwerp en de aanpassingen zijn al onder voorbehoud goedgekeurd en in overleg gegaan.
Dit is meer de eindcontrole, dat alles is gebouwd en aangepast zoals geschetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik ga ervan uit dat de eindkeuring ook meer een formaliteit is. Het zijn geen prutsers die het circuit ontworpen hebben en aanleggen/aanpassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
Maar het circuit in Vietnam is ook nog niet af toch? En daar word het niet aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
Vietnam is een stratencircuit. Dat is net zoals Monaco kerbs plaatsen en railings.
Dat is ander werk maar het grove plan is allang al goedgekeurd.

Zandvoort is een ingrijpender aanpassing waarbij ook nieuw asfalt gelegd wordt.
Daarnaast is het werk nu nog niet afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

sjaool schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:24:
Ik ga ervan uit dat de eindkeuring ook meer een formaliteit is. Het zijn geen prutsers die het circuit ontworpen hebben en aanleggen/aanpassen. :)
Daar kun je wel van uit gaan. Maar zolang het circuit niet af is komt er geen homologatie. En als ze ergens een foutje maken dan moeten ze dat aanpassen.
Maar als het gebouwd wordt zoals gepland, dan zal het geen probleem zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Mijn verwachting voor dit seizoen (compleet uit mijn dikke duim gezogen):

Na de belachelijk lange reeks Mercedes 1-2 tjes van 2019 is Mercedes, mede door alle kritiek, wat rustiger aan gaan doen in 2019. Wonnen er zelf ook niets mee als er niet uiteindelijk strijd lijkt te zijn, dus wellicht is zelfs de focus toen al meer naar 2020 gegaan.

Ik verwacht dus weer veel Mercedes 1-2 tjes aan het begin van het seizoen en dus Mercedes/Hamilton WCC + WDC.
Bottas 3.0 komt er niet. Bottas 2.0 kwam ook mede door de engineer van HAM. Bottas wordt zelfs uiteindelijk slechts 3e of 4e door slechte 2e helft seizoen Mercedes die dan vol op 2021 inzetten als de beide buiten al weer zo goed als binnen lijken te zijn.

Red Bull in een 'tussenjaar' waar weinig verandert vaak een stuk sterker. Max verbreekt zijn record aantal overwinningen (pakt er een stuk of 5). Max gaat met LEC uitmaken wie er 2e wordt. Albon pakt wat meer punten, maar zal weinig podiums pakken.
Samen genoeg voor plek 2 in het WCC door falen Ferrari/VET.

Ferrari being Ferrari. Veel strategische blunders, ruzie tussen de rijders, etc.
Maar desondanks wordt ook LEC volwassener en kan om plek 2 mee gaan strijden. Vettel zie ik nog meer door het ijs zakken. Dus Ferrari wordt 3e in het WCC.

McLaren 4e: best of the rest. Hebben de weg naar boven gevonden en hebben 2 behoorlijke rijders.

Scuderia Alpha Tauri 5e. Gasly en Kvyat lijken hier meer hun draai te kunnen vinden dan bij de grotere broer.

Renault 6e: gaat vooral punten verliezen door frustratie Ricciardo. Krijgt steeds meer door dat hij op het verkeerde paard heeft gewed en gaat met nog meer dive bombs/die or die acties proberen hogerop te komen, waardoor hij het tegenovergestelde zal bereiken.

Racing Point 7e: Die Mercedes krachtbron doet meer bij de kleinere teams dan de Ferrai krachtbron

Alpha Romeo 8e: 2 best wel leuke rijders in een matige auto. Maximaal haalbare dus.

Haas 9e: zakt verder weg na het sponsor debacle van 2019

Williams 10e: Niet de middelen om serieus wat te betekenen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Met de zeperd die Haas meemaakt zou ik nog wel eens geld in kunnen zetten op een Williams die géén laatste wordt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pathogen schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:33:
Met de zeperd die Haas meemaakt zou ik nog wel eens geld in kunnen zetten op een Williams die géén laatste wordt :Y
Volgens mij was de auto van Haas juist niet perse slecht. Alleen hadden ze verschrikkelijke issues met de banden. In de kwalificaties deden ze daarvoor regelmatig wel leuk mee omdat de banden in het juiste window houden (zonder overdadige slijtage) dan minder een issue was. Aan het eind van het seizoen schenen ze wel te weten waar de issues vandaan kwamen. Dus nu in 2020 met dezelfde banden gereden wordt kunnen ze het hopelijk ook oplossen.

Williams daarentegen had juist een heel slechte auto met bv veel drag (waardoor je op rechte stukken langzaam bent), maar ook nog eens een gebrek aan downforce (waardoor je in de bochten langzaam bent). Waar je normaal dus een van beiden hebt. Of veel vleugels om downforce te genereren, en dus hoge downforce, maar ook hoge drag. Of juist andersom. Weinig/kleine vleugels en dus lage drag, maar ook weinig downforce. Dat oplossen is waarschijnlijk een stuk moeilijker dan banden issies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Mercedes heeft zijn naam veranderd

van : Mercedes AMG Petronas Motorsport'
naar: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

Dit is om het verschil duidelijker te maken tussen het F1 en FE team

[ Voor 22% gewijzigd door basvn op 07-01-2020 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

lochpatje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:24:
Maar het circuit in Vietnam is ook nog niet af toch? En daar word het niet aangegeven.
Volgens mij zit het in het verschil dat Vietnam nieuw is en Zandvoort al bestaat. Zandvoort was niet geschikt en wordt nu geschikt gemaakt, dat is (gok ik) een andere situatie dan Vietnam waar nog niks lag en geen keuring op tafel ligt.

Volgens mij zijn ze beiden nog niet klaar met bouwen, dus ze kunnen theoretisch beiden nog geschrapt worden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

basvn schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:11:
Mercedes heeft zijn naam veranderd

van : Mercedes AMG Petronas Motorsport'
naar: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

Dit is om het verschil duidelijker te maken tussen het F1 en FE team
Op zich logisch aangezien ze nu ook meedoen in de tandartsboor competitie. :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:32
Max tot 2023 bij RBR. Goede keuze

https://www.instagram.com...TVn/?igshid=1pfiw7z2oqt3a

[ Voor 49% gewijzigd door Boinkie op 07-01-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wot??? Lijkt me wat voorbarig... Seems legit... :)

Aan de andere kant; ik zie weinig andere opties als Hamilton niet gaat schuiven.
Neem wel aan dat we dan ook snel een aankondiging van Honda gaan zien.

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 07-01-2020 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

OK, I'm surprised..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENqyqZZWkAAs4ai?format=jpg&name=large

verrassend ja!
Max heeft genoeg inside info gekregen om een besluit te nemen dus!

[ Voor 18% gewijzigd door basvn op 07-01-2020 11:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zullen wel genoeg clausules inzitten om er vroegtijdig een einde aan te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Logische reactie op Leclerc die bij Ferrari bijtekende

Via officiciële Twitter van AMRBR nu ook trouwens:

https://twitter.com/redbullracing/status/1214494502259478528

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Inderdaad, moeten ze toch al wat hebben kunnen beloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

scorpie

Supra Addict

Nou, ben benieuwd of dit een goede keuze is..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Very proud and happy to announce that Red Bull Racing will stay my home until 2023. We started this journey together and they have supported me from day 1. Honda Racing F1 coming onboard and the progress we have made over the last 12 months gives me even more motivation and the belief that we can win together. I want to win with Red Bull and our goal is of course to fight for a World Championship together. This long term commitment shows we believe in each other and the best is yet to come! #YesBoys
aldus Max op Facebook

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:36:
Wot??? Lijkt me wat voorbarig...

Aan de andere kant; ik zie weinig andere opties als Hamilton niet gaat schuiven.
Afbakenen met leuke prestatie clausule. En met Leclerc bij Ferrari hoeft die daar al niet heen (voor zover dat nog mogelijk was :p). Bij Mercedes zal Hamilton dan nog wel even blijven, of die stappen inderdaad in 2021 eruit. Als hij nog echte opties zag voor een WDC bij een ander team denk ik ook niet dat hij nu al zou verlengen. Maar de opties zijn gewoon beperkt wat dat betreft.

But then again. Met 2021 weet je het nooit. Elk team kan dan ineens een leuke vondst doen en vooraan staan. Maar of iemand die vondst nu al gedaan heeft is nog een groot vraagteken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boinkie
Loyaliteit siert hem ieder geval al heel erg. Het team dat je de kans hebt gegeven om groot te worden ook trouw blijven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46
basvn schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:37:

Mijn eerste gedachte. Hij weet hoe de vlag er bij hangt. Loopt natuurlijk de hele winter door de fabriek. Ik zie dit wel als een heel goed signaal eigenlijk.

Het scheelt mij ook weer 35 ballen voor een nieuw MV petje. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Het tussentijds en in paniek veranderen van team zal vaak niet de goede keuze zijn. RBR bouwt het hele team om hem heen, hij heeft vertrouwen in de Honda, dat is al een vrij goede basis.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Waarom is dat zo'n goede keuze?

RBR heeft dan wel geld en ambities, ze hebben geen motor en geen enkele garantie dat het totaal plaatje nu eindelijk wel een keer klopt.

Zal wel heel veel geld tegenover staan, Max zou zo in een Mercedes of McLaren kunnen stappen als die de zaken beter op orde blijken te hebben terwijl hij er bij RBR echt niet zo snel uitgeknikkerd zou worden (en met een contract zetten ze hem gewoon terug naar STR als het RBR beter uit zou komen - dus RBR heeft zekerheid, Max niet) .

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:42:
[...]

RBR heeft dan wel geld en ambities, ze hebben geen motor en geen enkele garantie dat het totaal plaatje nu eindelijk wel een keer klopt.

Zal wel heel veel geld tegenover staan, Max zou zo in een Mercedes of McLaren kunnen stappen als die de zaken beter op orde blijken te hebben terwijl hij er bij RBR echt niet zo snel uitgeknikkerd zou worden (en met een contract zetten ze hem gewoon terug naar STR als het RBR beter uit zou komen - dus RBR heeft zekerheid, Max niet) .
Dan moet dat wel tot de mogelijkheden behoren natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:09

Soggney

Zeekomkommer

Misschien is het een kip ei verhaal voor Honda, Die tekenen misschien bij voor een jaar of 2 als Max ook blijft. (verwijst nog even naar Max die wijst naar de H(onda) in Oostenrijk)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Die garanties heb je allemaal ook niet bij Mercedes of enige andere stal voor 2021. Bij Mercedes heb je niet eens de garantie dat ze blijven.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En silly season just ended. :*)
YES. Nu nog even die Honda deal verlengen en dan is dat voorbij. Max ging toch niet naar Ferrari en Hamilton blijft bij Mercedes. Valt niks te winnen met een overstap want RBR is geen slecht team, zeker nu ze niet meer dramatisch achterliggen qua vermogen.

Oh en dat gebonk dat je nu in heel Europa kan horen. Tja dat is Toto die heel wat tafels aan het slopen is. :+

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-01-2020 11:53 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
[...]

Zowel RBR, Honda als Verstappen zelf weten wat dit afgelopen jaar gebracht heeft en wat voor vlees ze in de kuip hebben. Het team draait op dit moment op een bepaalde motivatie die denk niet geëvenaard is. Kijk alleen al naar de mannen in de garage die keer op keer dit jaar pitstoptijden verbraken. Dat gebeurt niet voor niets, dat is omdat er iets in het vat zit. Ondanks de zuurkijkers die beweren dat het geen overgangsjaar was voor RBR was dit toch wel degelijk het geval en kijk wat er gepresteerd is. Drie overwinningen met een motor die nog niet volledig open stond. We hebben in Oostenrijk een klein beetje kunnen zien waartoe een motor in staat was die naar het maximale standje stond geschroefd. Met deze winterstop erbij denk ik dat we in Australië een leuke wedstrijd kunnen gaan verwachten tussen de drie topteams. En dan komt het aan op het team en laat RBR net ijzersterk in hun vel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben wel benieuwd wie er na volgend jaar naast gaat zitten. Ik gok zomaar dat het geen Gasly, Albon of Kvyat is. Blijf bij Ric of Vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
*t was al bekend hier hahaha *

[ Voor 88% gewijzigd door dave1972 op 07-01-2020 11:56 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

MikeyMan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:55:
Ben wel benieuwd wie er na volgend jaar naast gaat zitten. Ik gok zomaar dat het geen Gasly, Albon of Kvyat is. Blijf bij Ric of Vet.
RIC zie ik niet terugkomen, daar is teveel tussen gebeurt. (En de oorzaak van de huidige driver wisselingen, plus 2e driver dan...) En VET zal ook niet echt als 2e rijder willen zitten. Kvyat zou zomaar weer kunnen. :P Maar denk dat Albon het beste is wat ze nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Illegal_Alien schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:00:
[...]

RIC zie ik niet terugkomen, daar is teveel tussen gebeurt. (En de oorzaak van de huidige driver wisselingen.) En VET zal niet echt als 2e rijder willen zitten. Kvyat zou zomaar weer kunnen. :P Maar denk dat Albon het beste is wat ze nu hebben.
Vet heeft wel sterke historie met Red Bull, ik zou het niet afschrijven. Maar RBR heeft nu de luxe van 3, die ik niet verwacht zomaar naar een ander team te gaan, dat ze gewoon nog even doorgaan op dit systeem en gewoon opties open houden voor 2021 (2020 is echt een transitie jaartje).

Maar 2021 gaat natuurlijk wel flink op de schop, lijkt erop dat Honda genoeg vertrouwen heeft in RBR dat ze de 2021 auto wel goed kunnen maken (aangezien motor amper veranderd).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Dergelijk nieuws geeft rust in de tent. Wel een goede zet lijkt mij dus.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Niet heel verbazingwekkend.
Max naar Ferrari ging om politieke redenen al nooit gebeuren, naast dat Leclerc er al zit de komende 5 jaar.
Van Mercedes acht ik de kans levensgroot dat na dit seizoen Lewis en Toto ergens anders heen gaan (Lewis naar Ferrari of McLaren, Toto naar de FIA of Ferrari)
Ze trekken de stekker eruit en we zien Mercedes alleen nog maar op motornaamplaatjes in de F1 wagens.

Het geeft tevens aan dat RBR al een flink eind op weg is met de 2021 spec en dat Max daar genoeg vertrouwen in heeft :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Boinkie schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:40:
Loyaliteit siert hem ieder geval al heel erg. Het team dat je de kans hebt gegeven om groot te worden ook trouw blijven.
Als Max daadwerkelijk de WDC pakt samen met Honda zou dat wel episch zijn, en veel mooier dan na een 'makkelijke' overstap naar Mercedes (en zal je net zien dat ie dan net de verkeerde keuze maakt).

Dan zet ie het verhaal voort waar Jos ooit mee begonnen is met Honda, maar wat helaas een te vroeg einde kende.

https://www.formule1.nl/n...lik-de-verbroken-belofte/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
MikeyMan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:55:
Ric of Vet zeker niet. Die gaan voor hun eigen kansen of a-la Raikonen een eigen team op de rails zetten. (of andre pensioen voorziening voorbereiden)

Gasly en Albon zijn nog jong en zullen de hoop nog niet opgeven om voor een eigen succes te gaan. Op de korte termijn naast Verstappen kan maar uiteindelijk willen die eerste rijder worden. Alleen Kvyat zie ik zich nog wel schikken in een Bottas rol. (Of een nieuw talent dat net als Gasly/Albon een tijdje tweede rijder wil zijn om daarna uit te vliegen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:12
basvn schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:37:
[Twitter]
[Afbeelding]

verrassend ja!
Wellicht dat Mercedes ermee stopt na volgend jaar ;) ?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:25:
[...]

Ric of Vet zeker niet. Die gaan voor hun eigen kansen of a-la Raikonen een eigen team op de rails zetten. (of andre pensioen voorziening voorbereiden)

Gasly en Albon zijn nog jong en zullen de hoop nog niet opgeven om voor een eigen succes te gaan. Op de korte termijn naast Verstappen kan maar uiteindelijk willen die eerste rijder worden. Alleen Kvyat zie ik zich nog wel schikken in een Bottas rol. (Of een nieuw talent dat net als Gasly/Albon een tijdje tweede rijder wil zijn om daarna uit te vliegen)
Daar geloof ik eerlijk gezegd niet zoveel van. Zowel Ricciardo en Vettel hebben de boot gemist.

Als je een team wilt opbouwen ga je dat niet doen met die gasten, dan kijk je naar een Verstappen, Leclerc, Sainz, Norris, wellicht Russell...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
Dan zal snel (morgen of zo) het bericht wel komen dat Honda ook wat langer in de F1 gaat blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

RobertMe schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:55:
[...]

Volgens mij was de auto van Haas juist niet perse slecht. Alleen hadden ze verschrikkelijke issues met de banden. In de kwalificaties deden ze daarvoor regelmatig wel leuk mee omdat de banden in het juiste window houden (zonder overdadige slijtage) dan minder een issue was. Aan het eind van het seizoen schenen ze wel te weten waar de issues vandaan kwamen. Dus nu in 2020 met dezelfde banden gereden wordt kunnen ze het hopelijk ook oplossen.

Williams daarentegen had juist een heel slechte auto met bv veel drag (waardoor je op rechte stukken langzaam bent), maar ook nog eens een gebrek aan downforce (waardoor je in de bochten langzaam bent). Waar je normaal dus een van beiden hebt. Of veel vleugels om downforce te genereren, en dus hoge downforce, maar ook hoge drag. Of juist andersom. Weinig/kleine vleugels en dus lage drag, maar ook weinig downforce. Dat oplossen is waarschijnlijk een stuk moeilijker dan banden issies.
De auto was zéker niet geschikt voor bandenmanagement, maar dat is heden ten dage absoluut een belangrijk punt in F1, anders waren ze nooit zo laag weg gezakt. Tenminste, niet dat ik een heel hoge pet van MAG en GRO op heb, maar midfield-materiaal zijn ze toch nog steeds wel.

Maar goed, als Williams de plank een stuk minder ver misslaat, wat absoluut tot de mogelijkheden behoort, zie ik ze nog wel eens naar P9/P8 gaan in het WCC komend jaar. Moet RUS alleen wel bewijzen goed te kunnen samenwerken met de engineers, de ervaring van KUB hierin mis je dan wel weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umamiplayer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-11-2022
SinergyX schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:05:
[...]

(2020 is echt een transitie jaartje).
Ben ik niet met je eens, RB heeft meerdere keren gezegd dat 2020 het jaar is dat het moet gebeuren. 2019 was een jaar waarin Honda hun motor nog mocht testen om performance erbij te krijgen, dit is het jaar dat Max nog jongste WDC kan worden bij het team, iets waar het ze al sinds contract 1 (2014) om gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Umamiplayer schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:07:

Ben ik niet met je eens, RB heeft meerdere keren gezegd dat 2020 het jaar is dat het moet gebeuren. 2019 was een jaar waarin Honda hun motor nog mocht testen om performance erbij te krijgen, dit is het jaar dat Max nog jongste WDC kan worden bij het team, iets waar het ze al sinds contract 1 (2014) om gaat.
Dat is puur uit nood, dit is hun laatste kans na al jaren proberen (en zeker niet te halen). Daarna gaat alles op de schop, kan alles anders worden, dus ze 'moeten' wel dit jaar de kans pakken. Maar regeltechnisch veranderd er toch niets (banden gaan terug), dat gewoon een Merc met Ham gaat voor record van Schumacher. Elk jaar zijn zulke ambities aanwezig, maakt het voor RBR niets anders dan afgelopen 4 jaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 20:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:51:
En silly season just ended. :*)
YES. Nu nog even die Honda deal verlengen en dan is dat voorbij. Max ging toch niet naar Ferrari en Hamilton blijft bij Mercedes. Valt niks te winnen met een overstap want RBR is geen slecht team, zeker nu ze niet meer dramatisch achterliggen qua vermogen.

Oh en dat gebonk dat je nu in heel Europa kan horen. Tja dat is Toto die heel wat tafels aan het slopen is. :+
Geen seizoen vol speculaties :'( :+
Laten ze nu maar goed van start gaan en dat het tot de laatste race spannend blijft wie kampioen wordt.
De vraag blijft wel wat gaat Toto doen en team Mercedes.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 18:24
Mooie keuze van Max. :) Had 2023 alleen niet verwacht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wil je nu een koekje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Graag 😁 een gevulde aub 🤤

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:50
OK, de kaarten voor de topteams zijn geschud, het spel van '20,' 21 en '22 is begonnen!! Geen echte silly season' 's voor de top drie komende jaren of het moet voor de 2e zitjes zijn.

Mijn eerste reactie was "nu al??", maar vlak erna dacht ik dat dit toch wel zijn beste kans was voor de komende jaren. Zeker nu het niet zeker is dat Mercedes als team blijft rijden in de F1 (geruchten en koffiedik) en Charles fantastisch zit bij Ferrari. Komen mooie jaren aan jongens!!!!! Yes!!!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:59

Spotmatic

Ken sent me

Leuk nieuws. Max heeft het zeker niet voor het geld gedaan, hij wil gewoon kampioen worden samen met RBR en Honda. Reken maar dat iedereen na dit nieuws weer een tandje harder aan het werk gaat. Max is voor Honda de nieuwe Senna; reken maar dat hij z'n eigen tempel in Japan krijgt. ;-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Spotmatic schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:25:
Leuk nieuws. Max heeft het zeker niet voor het geld gedaan, hij wil gewoon kampioen worden samen met RBR en Honda. Reken maar dat iedereen na dit nieuws weer een tandje harder aan het werk gaat. Max is voor Honda de nieuwe Senna; reken maar dat hij z'n eigen tempel in Japan krijgt. ;-)
Dan hoop ik wel dat hij wél zijn pensioen haalt :| :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
pinda powerrr schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:32:
[...]

Dan hoop ik wel dat hij wél zijn pensioen haalt :| :X
Als hij niet kan winnen ging hij niet net als Raikkonen voor spek en bonen mee rijden. Dus die is al met zijn 30ste met pensioen dan (kan hij geloof ik financieel makkelijk hebben, is er iets gezegd over het bedrag wat hij nu gaat verdienen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

bvbal79 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:38:
[...]

Als hij niet kan winnen ging hij niet net als Raikkonen voor spek en bonen mee rijden. Dus die is al met zijn 30ste met pensioen dan (kan hij geloof ik financieel makkelijk hebben, is er iets gezegd over het bedrag wat hij nu gaat verdienen?)
Ik hintte meer op het vergelijkingsverhaal met Senna ;)
Van twee echt grote coureurs uit "mijn tijd" kunnen we nu geen anekdotes horen, of meningen. Dat vind ik jammer. Ik ben ook oprecht nieuwsgoerig hoe het er over tien jaar bij staat. Zowel qua motoren en coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bvbal79 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:38:
[...]

Wat zal ie tot nu toe verdiend hebben? 40 Mijoen ofzo?
Komende drie jaar minimaal iets soortgelijks erbij.
Die hoeft niet meer tot zijn pensioen achter de kassa bij de AH hoor... :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

MikeyMan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:51:
[...]

Wat zal ie tot nu toe verdiend hebben? 40 Mijoen ofzo?
Komende drie jaar minimaal iets soortgelijks erbij.
Die hoeft niet meer tot zijn pensioen achter de kassa bij de AH Jumbo hoor... :)
Wel goed doen he ;) :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:30

mb1

Wat "deed" Max tot op heden, iets van 13M€ /jaar ofzo.
Ik vermoed dat hij toch wel een heel stukje is opgeschoven richting de 50M€ van Hammilton.

Maar iemand nog een inschatting hoeveel last Redbull (een andere Engelse teams) van de Bexit gaan krijgen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

DDX

https://www.autoblog.nl/n...verstappen-in-2019-133635
Rekensommetje
De prestatiebonus van 13,9 miljoen dollar samen met de 750.000 dollar voor de overwinningen maken samen 14.650.000 dollar wat omgerekend een slordige 13.250.000 euro is. Tellen we daar met een simpel rekensommetje het vaste salaris van 11,5 miljoen euro bij op heeft Max in 2019 24.750.000 euro binnen geharkt. Dit is exclusief de sponsordeals. Niet slecht voor een 22-jarige. Het is hem gegund!

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
En zou Max niet nog andere inkomstenbronnen hebben? Persoonlijke sponsors, merchandising, optredens etc.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 20:50
Pcies, hij is binnen. Kan zich nu focussen op het WK. Evenals RbR Honda, door geeft veel rust in de tent, al die energie kunnen ze nu gebruiken in het sportieve stuk...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

DDX

Ankona schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:21:
En zou Max niet nog andere inkomstenbronnen hebben? Persoonlijke sponsors, merchandising, optredens etc.
Dat staat ook in dat artikel wat ik link, ex sponsordeals want daar konden ze geen bedragen voor achterhalen.
Sponsordeals
G-Star RAW, Jumbo en boekhoudsoftware gigant Exact zullen ook aardig diep in de buidel hebben moeten tasten om Max te mogen sponsoren. Max was ook nog te zien in een aantal reclames en wij gokken dat hij daar ook een mooi bedrag voor heeft gekregen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mooi. Ik denk dat dit stabiliteit geeft en ze weten wat ze aan elkaar hebben. Ferrari was toch niet mogelijk, Mercedes een onzekere factor, en de andere teams zijn het niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

mb1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:09:

Maar iemand nog een inschatting hoeveel last Redbull (een andere Engelse teams) van de Bexit gaan krijgen....
Zal komend seizoen nog niet zijn denk ik?
Voordat het definitief is en geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 08:31
mb1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:09:

Hooguit deels bij de Europese GPs omdat de meeste teams daar zelf met vrachtwagens op en neer rijden. Het vrachtvervoer bij de andere GPs wordt grotendeels collectief door de FOM geregeld, zo verzorgd DHL bijvoorbeeld de vrachtvluchten voor de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik denk dat niet alleen het vertrouwen dat Max krijgt van Red Bull een heel grote rol gespeeld heeft in dit geval. Ook zal Honda hier een belangrijk deel van hebben uitgemaakt volgens mij. De sympathie over en weer spat er namelijk vanaf. Dat schept niet alleen vertrouwen maar zorgt ook voor een hoog moraal binnen de verschillende afdelingen.

Pagina: 1 ... 5 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport