[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.183.913 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:58:
[...]

Ik vind dat Verstappen ook bij die rijders hoort, die haalt vaak meer uit een bolide dan erin lijkt te zitten. Dat deed ie eerder ook al met zijn F3 auto.
Oh, maar mijn lijstje was verre van compleet. ;) Ik noemde Schumacher en Hamilton, omdat ik hen in de eerdere post al aanhaalde voor het bepalend zijn voor het succes van een team. Dat stukje moet Verstappen nog bewijzen.

Als het gaat om boven minder materiaal uit stijgen, vind ik namelijk dat Alonso ook een vermelding verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
RobertMe schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:47:
[...]

Max zal die kennis ook grotendeels hebben opgedaan door vroeger altijd met Jos zelf aan de karts te knutselen. Zie ook die hele oude aflevering van ??? (Holland Sport of zo?) waar een hele jonge Max met Jos door de werkplaats loopt en ze ook wat aan het knutselen zijn aan een van de karts.
Er zit op het stuur ook een knop om een marker te zetten in de data. Gekoppeld aan commentaar op de radio heel makkelijk terug te zoeken wat er mis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Een schattingsvraag zou wel leuk zijn, maar met nu al 60+ deelnemers wordt dat wel een opgave weer...

Misschien als ik iedereen tag in een bericht met het verzoek om het antwoord te PBen?
Om iedereen 1 voor 1 achterna te gaan rennen heb ik eigenlijk niet zo'n zin in :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:46
RobertMe schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:47:
[...]

Max zal die kennis ook grotendeels hebben opgedaan door vroeger altijd met Jos zelf aan de karts te knutselen. Zie ook die hele oude aflevering van ??? (Holland Sport of zo?) waar een hele jonge Max met Jos door de werkplaats loopt en ze ook wat aan het knutselen zijn aan een van de karts.
Waarschijnlijk deze video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

hjs schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:57:
Was wel een van de mooiste stukjes van die LeMans film, dat die coureur (Ken Miles) twee rondjes scheurt in de Ford en gelijk hoop verbeterpunten had.
Leuk, zoiets hadden Lauda en Senna ook. Daar herken je de echt goede coureurs wel aan.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Fijn Kerst allemaal :)

Afbeeldingslocatie: https://images.cdn.circlesix.co/image/2/1000/425/5/uploads/posts/2018/12/33e0af1f580ccad875a1cd1e29eda8e0.png

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p960x960/80095471_3007703645991737_6626362259658506240_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_ohc=i9L5LWNt7ssAQl9xhGtzAPc_2z1d_9Ot_iZmopOtHzb06nkVQq7JRAAVQ&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=1ce62a1175e7ec817148fa95120a2329&oe=5E680CF6

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

En allemaal nog mooie F1 cadeau´s gehad van de kerstman?

Ik ben begonnen om alle circuits van 2020 op de 3d printer te maken

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

basvn schreef op donderdag 26 december 2019 @ 08:49:

Schaal 1 op 1? :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
De kerstkaart van Bernie is ook weer geniaal. Enorme sneer naar de chaotische manier waarop de “regels” werden toegepast in het afgelopen seizoen. Dit op m’n mobiel te typen dus kreeg het niet zo snel voor elkaar om de kaart te embedden, maar als je google’d op kerstkaart en Bernie Ecclestone kom je er vanzelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Holkers schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:21:
[...]

De kerstkaart van Bernie is ook weer geniaal. Enorme sneer naar de chaotische manier waarop de “regels” werden toegepast in het afgelopen seizoen. Dit op m’n mobiel te typen dus kreeg het niet zo snel voor elkaar om de kaart te embedden, maar als je google’d op kerstkaart en Bernie Ecclestone kom je er vanzelf
;)
DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2020"

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Holk
  • Nu online
Oh, lost in translation door de contractverlenging van Charles.. mea culpa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik kan die met de schaar tussen Hamilton en Ricciardo niet goed plaatsen. Wie moet dat zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:57
Krankenhausen schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:02:
[...]

Ik kan die met de schaar tussen Hamilton en Ricciardo niet goed plaatsen. Wie moet dat zijn?
Frederic Vasseur. Teambaas Alfa Romeo Sauber. Hij had tegen Giovinazzi gezegd dat als ie zijn eerste punt had behaald hij een pluk van z'n haar af zou knippen.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 26-12-2019 19:16 ]

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:14:
[...]

Frederic Vasseur. Teambaas Alfa Romeo Sauber. Hij had tegen Giovinazzi gezegd dat als ie zijn eerste punt had behaald hij een pluk van z'n haar af zou knippen.

[YouTube: Vasseur cut Giovinazzi's hair =)]
Geen van de coureurs dus, dat verklaard. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Verstappen heeft zich nog even uitgelaten over de stewards:
https://www.motorsport.co...ootball-referees/4616877/

En hadden jullie de twitteraccount van Mercedes al gevolgd?

Mocht je het dus leuk vinden:
https://twitter.com/MercedesAMGF1

[ Voor 65% gewijzigd door Martinspire op 27-12-2019 12:59 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En de budgetten voor 2019. Eerst deel een.

Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2019/12/racefans-budgets-williams-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2019/12/racefans-budgets-haas.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2019/12/racefans-budgets-alfa-romeo.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2019/12/racefans-budgets-racing-point.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2019/12/racefans-budgets-toro-rosso.jpg
https://www.racefans.net/...udgets-analysed-part-one/

Ja, Williams heeft inderdaad een dramatisch verlies geleden en de rest was weer eens break even. Het verklaard waarom Latifi moest komen en waar de geruchten over Williams die de hotels etc niet meer kan betalen, vandaan kwamen. Ik zag het ook al aankomen toen Williams een paar dagen geleden aankondigde dat ze Williams Advanced Engineering grotendeels verkopen. :/
Zie: https://www.planetf1.com/...ams-advanced-engineering/

Bij deel twee is het de vraag wat Renault, McLaren en RBR hebben gedaan. Is een van de eerste twee al door de $250 miljoen gegaan en is RBR door de $400 miljoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:12:

[Afbeelding]

Ja, Williams heeft inderdaad een dramatisch verlies geleden en de rest was weer eens break even. Het verklaard waarom Latifi moest komen en waar de geruchten over Williams die de hotels etc niet meer kan betalen, vandaan kwamen. Ik zag het ook al aankomen toen Williams een paar dagen geleden aankondigde dat ze Williams Advanced Engineering grotendeels verkopen. :/
Kubica heeft dus eigenlijk Williams gered in deze statistieken. Of eigenlijk: Alfa Romeo Sauber heeft Williams gered. Anders waren de kosten per punt oneindig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ja, Williams heeft inderdaad een dramatisch verlies geleden en de rest was weer eens break even.
[...]
Nee, de rest heeft er voor gekozen om iemand (meestal door shareholders, maar soms ook het moeder bedrijf) te laten betalen voordat de afrekening werd gemaakt. Maakt het alsnog wel verwonderlijk dat Williams alsnog 25m verlies draait, maar je kunt ook niet zomaar zeggen dat ze het enige team zijn dat in financieel kwetsbaar weer verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gropah schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:49:
[...]

Nee, de rest heeft er voor gekozen om iemand (meestal door shareholders, maar soms ook het moeder bedrijf) te laten betalen voordat de afrekening werd gemaakt. Maakt het alsnog wel verwonderlijk dat Williams alsnog 25m verlies draait, maar je kunt ook niet zomaar zeggen dat ze het enige team zijn dat in financieel kwetsbaar weer verkeerd.
Ja, dat is break even in de Formule 1. :z ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:51

Chiron

Moderator Discord
Porsche/VAG had twee jaar geleden dus wel degelijk al een F1 spec 1.6 liter V6 op de testbank liggen:

https://www.motorsportweek.com/news/id/25712

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:54
En het verklaard waarom ze Roy Nissany in hebben gezet voor de wintertest, iemand zonder ervaring in een F1-auto, zonder een toekomst in de F1, maar wel een verspilling van kostbare tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Martinspire schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:40:
Verstappen heeft zich nog even uitgelaten over de stewards:
https://www.motorsport.co...ootball-referees/4616877/

En hadden jullie de twitteraccount van Mercedes al gevolgd?

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

Mocht je het dus leuk vinden:
https://twitter.com/MercedesAMGF1
Op een of andere manier vind ik dat leuk doen totaal niet bij het Mercedes team passen.. :O

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Klein voorproefje van de podcast F1 aan Tafel van morgen. (Wel Facebook)

En inmiddels staat de F1 aan Tafel podcast met Max Verstappen online (29:58). :D
Het interview met Max begint op 13:30 eerst komt namelijk het Top 10 lijstje van de teambazen voorbij.

Goed, even geluisterd. Leuke bespreking van het seizoen (een interview kun je het niet noemen). Als je alle races hebt bekeken weet je alles al wel want er wordt niks nieuws verteld. Wel leuk om Max even te horen maar er had naar mijn mening wel wat meer in gezeten.

[ Voor 71% gewijzigd door sjaool op 30-12-2019 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p960x960/80989790_1570834869740156_1453503399248003072_o.png?_nc_cat=1&_nc_ohc=lK1NckGThoEAQkNORb4o_jgHlH1gZ5FIVp35UZmInpJPmEoiMH40-TEPQ&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=a21153150028166eadc9776d67ec35bd&oe=5EB43263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik was eerst verrast dat Red Bull zo hoog stond. Maar is vanaf 2010 dus nog inclusief de Red Bull / Vettel gloriedagen en toen Mercedes nog niet zo dominant was.
Ben benieuwd hoe zo'n statistiek er uit ziet als je vanaf 2014 pakt. Ferrari zal dan waarschijnlijk boven Red Bull staan en McLaren verwacht ik dan ook wat verder naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:50:
[...]

Ik was eerst verrast dat Red Bull zo hoog stond. Maar is vanaf 2010 dus nog inclusief de Red Bull / Vettel gloriedagen en toen Mercedes nog niet zo dominant was.
Ben benieuwd hoe zo'n statistiek er uit ziet als je vanaf 2014 pakt. Ferrari zal dan waarschijnlijk boven Red Bull staan en McLaren verwacht ik dan ook wat verder naar beneden.
Neem je 2000-2010 dan staat Ferrari dik bovenaan lijkt mij. Daar zijn dit soort lijstjes ook voor. Je hebt er verder geen ene klap aan. Zolang de regels veranderen kun je het ene tijdperk binnen de F1 niet met het andere vergelijken. De puntentelling is in die tijd ook aangepast enzovoort. Leuk, maar meer ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Even leuk feitje, schoonzoon van mijn buurman is motorracer, wist ik wel maar had me er nooit echt in verdiept. Tja, hij rijdt wel een extreem dikke Mercedes.
Vandaag was ik even bij buurman op de zaak (eigen garage), was schoonzoon er ook. Beetje kletsen enzo. Hij weg, ik verder praten met de buurman. Bleek schoonzoon die gozer te zijn op die giga poster in de werkplaats.
Schoonzoon is dus de enige Nederlander die ooit wereldkampioen is geworden op de motor (welke klasse, geen idee). Valt wel eens in voor Rossi...

Hij heeft dus vorig jaar Lewis Hamilton les gegeven in rijden op een circuit 8)7 en zou vorige maand eigenlijk ook bij die shoot zijn met Rossi en Hamilton, maar werd last-minute weggeroepen om in Sepang te rijden.

Toch best grappig, zit gewoon een Nederlands tintje aan de rijkunsten van Hamilton :P

Even factcheck gedaan. Op de Instagram van zijn dochter staat ze dus gezellig samen met Hamilton te poseren. En op de eigen Instagram van Michael van de Mark staan ze ook samen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

We hebben het dus over Michael van der Mark begrijp ik? WK Supersports dan, nu actief in WSBK. Maar regelmatig invallen voor Rossi? 🤡 1x bijna, maar het kwam er niet van. 1x echt meegedaan in MotoGP, tijdens de 2017 race in Sepang, maar dan als vervanger van Folger dacht ik. Brak geen potten, maar gelukkig verder ook niets anders 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik las net op de TV dat 18% van mensen die naar het nummer Radio Ga Ga luisteren, ook F1 kijken.
Voor mij klopt dit, opgegroeid met Queen en jaren fan geweest (nog steeds eigenlijk...).

Jammer dat je de zelf niet meer gegevens van de site kan halen. Was erg benieuwd naar de top 10 nummers van mensen die F1 kijken.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:08

OzzieMann

PSN: OzzieMann

streamnl schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:10:
Ik las net op de TV dat 18% van mensen die naar het nummer Radio Ga Ga luisteren, ook F1 kijken.
Voor mij klopt dit, opgegroeid met Queen en jaren fan geweest (nog steeds eigenlijk...).

Jammer dat je de zelf niet meer gegevens van de site kan halen. Was erg benieuwd naar de top 10 nummers van mensen die F1 kijken.
Is het toeval dat Radio Ga Ga nu op de radio is op NPO 2? We zijn hier momenteel met 4 mensen en ik ben de enige die F1 kijkt, 25% (op grotere schaal zal 18% aardig kunnen kloppen).

[ Voor 11% gewijzigd door OzzieMann op 31-12-2019 08:19 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
OzzieMann schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:18:
[...]

Is het toeval dat Radio Ga Ga nu op de radio is op NPO 2?
Jep, en van te voren las ik hetgeen wat ik hierboven typte.

Ik heb radio 2 een mail gestuurd en gevraagd of zij mij kunnen (en willen) helpen wat de top 10 nummers zijn van mensen die naar F1 kijken. Ik ben erg benieuwd.

Hopelijk krijg ik een reactie. (denk het niet)

Edit: als ik een antwoord krijg, zal ik het uiteraard hier melden.

[ Voor 7% gewijzigd door streamnl op 31-12-2019 08:21 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

streamnl schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:10:

Fact check van de mensen die André Hazes zijn Gelooft in Mij luisteren komt bijna 90% in de kroeg en kijkt daar ook wel eens F1. :+
Leuke feitjes om snel weer te vergeten en de mijne is niet eens waar ook. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:22

Moofnor

King of my castle

sjaool schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:24:
[...]

Fact check van de mensen die André Hazes zijn Gelooft in Mij luisteren komt bijna 90% in de kroeg en kijkt daar ook wel eens F1. :+
Hoe kan een percentage niet waar zijn, je hoort toch bij de 90% óf de 10%? O-)

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
[...]

Ik houd van "nutteloos" feitjes. En dat onthoud ik beter dan wie race X heeft gewonnen in 2013 bijvoorbeeld ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
[...]

Het schijnt dat 83% van alle getallen in een discussie ter plekke worden verzonnen. Of was het nu 93% 8) ?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

streamnl schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:44:
[...]

Ik houd van "nutteloos" feitjes. En dat onthoud ik beter dan wie race X heeft gewonnen in 2013 bijvoorbeeld ;)
Het "probleem" is dat ik ook geen enkele moeite heb om nutteloze feiten te onthouden... het is een gave, waar je overigens verder niks mee kunt... Behalve bij een potje Triviant, dan komen ze nog wel eens van pas. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:44
Wat is de laatste GP waarbij op het podium geen coureurs met Ferrari of Mercedes aangedreven wagen stonden?

antwoord:
spoiler:
GP van VS 2013
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.formulapassion.it/wp-content/uploads/2019/11/Photo4_s.r.l._560880.jpg?resize=666%2C444&ssl=1

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Lasmibalsingh schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:37:
Wat is de laatste GP waarbij op het podium geen coureurs met Ferrari of Mercedes aangedreven wagen stonden?

antwoord:
spoiler:
GP van VS 2013
[Afbeelding]
Brazilië 2019 na correctie? :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Als we toch met cijfertjes gaan gooien: Wikipedia: List of Formula One records. :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:21
iichel schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:42:
[...]

Hamilton stond wel op het podium :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:44
iichel schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:42:
[...]

Uiteindelijk wel inderdaad. Niet bij stilgestaan dat het podium nog veranderde later op de dag.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TheBleeder schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:47:
[...]

Hamilton stond wel op het podium :+
Ja, en dat was een schande! :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

alvast een fijn 2020, met een hoop spannende races!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENIWdhXX0AAR4UA?format=jpg&name=large

[ Voor 36% gewijzigd door basvn op 31-12-2019 18:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De racewinnaars van het afgelopen decennium.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/zav2363ln0841.jpg

Iets aan dit plaatje voelt gewoon verkeerd. :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:44
2020 is nu echt begonnen, goed jaar voor iedereen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 16:37

Edd

nachtnet schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 01:19:
2020 is nu echt begonnen, goed jaar voor iedereen.
F1 heeft van de gelegenheid gebruikt gemaakt om wat logo's voor het 70-jarig bestaan in de wereld te gooien..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENJ21QdW4AIV5Yl?format=jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENJ21QmWoAAF-m1?format=jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENJ21Q9WsAAQjTE?format=jpg

En Seb heeft er ook zin in..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EM-BzwQWwAEF3mX?format=jpg

Laten we hopen op een mooi en competitief jaar.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Gelukkig nieuw jaar nachtnet. En de rest ook natuurlijk

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Alle Formule 1 liefhebbers en fanaten een heel voorspoedig 2020 en een mooi en spectaculair F1 seizoen toegewenst! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 22:07:
Heeft het iets met de man die sneller crashed dan zijn schaduw te maken? ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hoevenpe schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:14:
[...]

Heeft het iets met de man die sneller crashed dan zijn schaduw te maken? ;)
Het kan ook te maken hebben met Webber en Leclerc die samen een selfie maken... :P

Webber niet blij met Leclerc: "Verpest het voor zichzelf en Verstappen"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd

Edd

Dus Kubica zal binnenkort wel als testrijder worden aangekondigd?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:44
@Edd dat was toch al eerder nieuws? (tenminste, ik zag het na kerst al op twitter langs komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:58
sjaool schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:25:
[...]

Het kan ook te maken hebben met Webber en Leclerc die samen een selfie maken... :P

Webber niet blij met Leclerc: "Verpest het voor zichzelf en Verstappen"
Het kan ook te maken hebben met Leclerc die mogelijk met een minder legale auto de races heeft gewonnen?

Maar misschien kan @DaniëlWW2 zelf aangeven wat er 'verkeerd voelt'?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
sjaool schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:25:
Wellicht, maar tussen de beste racers van het decennium valt dit pareltje toch wat uit de toon... :P

muziek heeft wel iets van het nieuwjaarsconcert trouwens

[ Voor 8% gewijzigd door hoevenpe op 01-01-2020 12:35 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

nachtnet schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:19:
@Edd dat was toch al eerder nieuws? (tenminste, ik zag het na kerst al op twitter langs komen)
Dat was nog niet officieel.

Maar als ik even had doorgeklikt op de link naar de Alfa-site, staat het ook gewoon in....
The partnership will also see Robert Kubica return to the team that gave him his Formula One debut and first win as he joins Alfa Romeo Racing ORLEN in a reserve driver role for the 2020 season.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

alesandro_46 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:22:
[...]

Het kan ook te maken hebben met Leclerc die mogelijk met een minder legale auto de races heeft gewonnen?

Maar misschien kan @DaniëlWW2 zelf aangeven wat er 'verkeerd voelt'?
Nah, voornamelijk Maldonado. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:40
[Afbeelding]

Kimi met een feesttoeter i.p.v. een fles Wodka. :P

En Crashtor Maldonado. :P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Afbeelding]

12 winnaars in 10 jaar... Dat voelt zeker verkeerd :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:56:
[...]

12 winnaars in 10 jaar... Dat voelt zeker verkeerd :X
Moet je nagaan dat eentje Maldonado was en de ander alleen maar wat heeft gewonnen met een auto die zeer waarschijnlijk niet legaal was. Zitten er ook nog eens twee No.2's tussen die alleen wat mogen winnen als No.1 er geen zin in had. :z

Tijd voor de budgetcap die vervolgens keihard gaat falen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:46
Edd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:14:
[Twitter]

Dus Kubica zal binnenkort wel als testrijder worden aangekondigd?
En dus definitief exit Ericsson, lijkt mij?
Orlen wordt “Co-Title Sponsor”. Shell blijft dan de Fuel Supplier, net als bij Ferrari?

[ Voor 14% gewijzigd door U123456 op 01-01-2020 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[Afbeelding]

Blijft toch wel bizar dat er in 10 jaar tijd maar 12 racewinnaars zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jackson6 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:03:
[...]

Het was andere tijden niet anders. Dit zijn de coureurs die bij Mercedes, RBR, Ferrari, Williams en McLaren zaten. Daarbuiten viel niks te winnen. Bij Williams valt ook niks meer te winnen en McLaren gaat ook nog jaren duren voordat die weer op niveau zijn. Dat het er maar twaalf zijn heeft denk ik meer te maken met hoe lang deze generatie coureurs alle topposities heeft bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jackson6 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:03:
[...]

Het zou me niet verbazen als er in 2000-2009 ook maar een 12 tot 14 winnaars waren.

Maar daar ergens zat natuurlijk wel het gekke seizoen dat de eerste 8 races door 8 verschillende rijders werden gewonnen :?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

YakuzA schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:12:
[...]

Het zou me niet verbazen als er in 2000-2009 ook maar een 12 tot 14 winnaars waren.
Heeft iemand die kennis paraat?

Geen zin om te zoeken /brak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
M. schumacher
Coulthard
Hakkinen
Barrichello
R. Schumacher
Montoya
Fisichella
Alonso
Trulli
Raikkonen
Button
Massa
Hamilton
Kubica (2008, enige race die BWM sauber won)
Vettel
Webber

Een stuk meer dan de 12 van 2010-2019. Maar hierbij is er wel altijd 1 dominant aan het winnen.
(muv. '05, '06, '07, '08)

Dus ja.. of het toen beter was.. de cijfertjes zeggen (als we naar deze statastiek kijken van wel...) mijn gevoel zegt van 'niet perse'. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pinda powerrr schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:38:
[...]
Heeft iemand die kennis paraat?

Geen zin om te zoeken /brak
Toch ff gezocht.
https://www.statsf1.com/e...victoire/chronologie.aspx
Zijn er 14 met 1e win in 2000-2009, +msc +hak.
Zal dus rond de 16 zijn vermoed ik.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
demonic schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:46:
M. schumacher
Coulthard
Hakkinen
Barrichello
R. Schumacher
Montoya
Fisichella
Alonso
Trulli
Raikkonen
Button
Massa
Hamilton
Kubica (2008, enige race die BWM sauber won)
Vettel
Webber

Een stuk meer dan de 12 van 2010-2019. Maar hierbij is er wel altijd 1 dominant aan het winnen.
(muv. '05, '06, '07, '08)

Dus ja.. of het toen beter was.. de cijfertjes zeggen (als we naar deze statastiek kijken van wel...) mijn gevoel zegt van 'niet perse'. :9
4 meer wil ik niet perse "een stuk meer" noemen. Gemiddeld zijn het per seizoen nog maar steeds nieuwe 1,6 unieke winnaars. En denk ook dat als je het totaal aantal coureurs erbij pakt ook maar een klein percentage wint.

Maar wat @DaniëlWW2 ook min of meer zegt, het verloop bij de topteams is sowieso klein geweest afgelopen decennium. En het aantal coureurs in die hele periode was misschien ook wel niet zoveel. Het is dat afgelopen seizoen er een flink aantal rookies waren, maar de jaren daarvoor was dat denk ik een stuk minder.

In die zin dus ook wel eens interessant om te weten hoeveel coureurs er reden in de periodes 2000-09 en 2010-19. En dan dus op basis daarvan weer de kans dat een coureur in die periode een of meer races heeft gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
RobertMe schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:03:
[...]

4 meer wil ik niet perse "een stuk meer" noemen. Gemiddeld zijn het per seizoen nog maar steeds nieuwe 1,6 unieke winnaars. En denk ook dat als je het totaal aantal coureurs erbij pakt ook maar een klein percentage wint.

Maar wat @DaniëlWW2 ook min of meer zegt, het verloop bij de topteams is sowieso klein geweest afgelopen decennium. En het aantal coureurs in die hele periode was misschien ook wel niet zoveel. Het is dat afgelopen seizoen er een flink aantal rookies waren, maar de jaren daarvoor was dat denk ik een stuk minder.

In die zin dus ook wel eens interessant om te weten hoeveel coureurs er reden in de periodes 2000-09 en 2010-19. En dan dus op basis daarvan weer de kans dat een coureur in die periode een of meer races heeft gewonnen.
Het seizoen bestond toen ook nog maar uit 17 races ipv 20+ dan verlaagd de kans natuurlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
Ik heb er weer zin in! Best wel goede hoop op een knallend seizoen.

En beste wensen natuurlijk!

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 02-01-2020 08:22 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
basvn schreef op donderdag 26 december 2019 @ 08:49:

Zoek nog een mooie voor aan de muur van Spa ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Sniffels schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:24:
[...]

Zoek nog een mooie voor aan de muur van Spa ;)
Op thingiverse staan er een aantal. Eentje heeft alle circuits van 2019/2020 erop staan. En was ook iemand met verschillende circuits "in 3D", dus ook de hoogteverschillen.

* RobertMe heeft nu ook een maand of twee een 3D printer en heb ook een aantal circuits geprint. Nu nog zelf iets van een lijstje maken om ze op te hangen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En deel twee van wie heeft het meeste geld verspilt. De winnaar hier is uiteraard Renault. :z

Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2020/01/renault.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2020/01/mclaren.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2020/01/red-bull.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2020/01/ferrari.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2020/01/mercedes.jpg

https://www.racefans.net/...what-the-top-teams-spent/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:40

Herman

FP ProMod
DaniëlWW2 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:56:
En deel twee van wie heeft het meeste geld verspilt. De winnaar hier is uiteraard Renault. :z

Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2020/01/renault.jpg
(...)
Wordt hieruit ook het salaris van de rijders uit betaald? Of komt dat uit een ander potje? Anders zou meer dan 13% van de begroting van Renault naar Ricciardo gaan 8)7

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Herman schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:46:
[...]

Wordt hieruit ook het salaris van de rijders uit betaald? Of komt dat uit een ander potje? Anders zou meer dan 13% van de begroting van Renault naar Ricciardo gaan 8)7
Dit is het teambudget. Ja de salarissen zitten hier ook tussen. ;)
Dat is overgens wel een goede met Hamilton die naar verluid op ruim $40 miljoen zit en Vettel rond de $40 miljoen waar Verstappen waarschijnlijk op "maar" $15 is miljoen zit met flinke bonussen. Naar verluid betaald RBR je iets van $40.000 voor een snelste ronde, idem voor elk punt en $1 miljoen voor winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat gaat niet goed komen met Mercedes hoor. Maar liefst 5 miljoen verlies! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afke
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-09 12:02
Dus enige twee teams met verlies zijn: Mercedes en WIlliams
Vooral het verlies van Mercedes vind ik opvallend, omdat zij de kampioen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afke schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:43:
Dat is net hoeveel geld er in gepompt word.
als er een hoge reserve is, hoeft er niks extra's gesponsord te worden door Mercedes zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Afke schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:43:
Ik denk dat als je jaren winst hebt gemaakt, je best een jaartje verlies kunt draaien. Ik weet niet of het team aandeelhouders heeft die winst willen zien, maar anders is het vrij standaard. Wellicht is er een grote investering gedaan (nieuw gebouw erbij bv), dan is het nog te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:58
Mercedes gaat alvast "verlies draaien" zodat ze in 2021 een reden hebben om de stekker eruit te trekken en volledig in te zetten op McLaren-Mercedes :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Mercedes draaide 85 miljoen verlies maar omdat Daimler er nog even 80 in pompte leek het minder. Feitelijk draait geen team positief, alles is gebaseerd op sponsoring en inleg van derden dus is winst onmogelijk. De winst die fabrikanten hebben is technologie voor de consumenten auto’s en voor Ferrari naam en prestige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Holkers schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:20:
Mercedes draaide 85 miljoen verlies maar omdat Daimler er nog even 80 in pompte leek het minder. Feitelijk draait geen team positief, alles is gebaseerd op sponsoring en inleg van derden dus is winst onmogelijk. De winst die fabrikanten hebben is technologie voor de consumenten auto’s en voor Ferrari naam en prestige
Het lijkt ook vooral gegoochel met bv-tjes en belastingvoordeeltjes etc. Op papier maken ze zogenaamd verlies maar in werkelijkheid zit het geld ergens anders. Het broekzak > vestzak verhaal. Dat zou mij in ieder geval niet verbazen. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

alesandro_46 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:16:
Mercedes gaat alvast "verlies draaien" zodat ze in 2021 een reden hebben om de stekker eruit te trekken en volledig in te zetten op McLaren-Mercedes :+
Nah, als Mercedes de team bijdrage per 2021 stilzet, dan zitten ze waardig rond de budgetcap. ;)

En bij Renault gaan ze uiteraard iedereen overtreffen in 2021 om dan eindelijk het gat met de top drie te dichten. Uiteraard denkt Abiteboul ook niet aan vertrek. Nee, na het slechte 2019 seizoen was de oplossing om Nick Chester te ontstaan en te vervangen voor Pat Fry die er bij McLaren eruit moest na een serie van rampzalige auto's. Voor aerodynamica hebben ze Dirk de Beer aangetrokken die uitzonderlijk werk heeft verricht bij Williams voor de 2018 en 2019 auto's. Ergens betwijfel ik of het echt heel erg veel beter gaat worden. :z
https://www.motorsportmag...team-focused-2021-renault

En Ricciardo ziet zichzelf niet graag als negende eindigen in het klassement. Tja, aangezien ik niet verwacht dat McLaren volgend seizoen niet het vierde team is, kan P9 het maximale worden voor Ricciardo. Moet hij wel hopen dat Haas of Racing Point, Alfa Romeo of zelfs Alpha Tauri niet beter blijkt te zijn.
https://www.crash.net/f1/...don-t-seeing-myself-ninth

En een podcast met de "verpester van de Formule 1" en de "uitvinder van de warpdrive". :+

-Mercedes heeft kennelijk de volgende modi: Quali, race, race plus, race min.
Race plus en race min zijn speciale settings voor als net nodig is of wanneer de race weer eens gewonnen is en je kan sparen. Hamilton is kennelijk behoorlijk goed in het inschatten wanneer de motor naar race min mag en hij doet dat zelf.
-Per 2021 wordt tijd op de dynamo kennelijk beperkt. Op het moment is 5% van de brandstof bio ethanol en dat word 10%. Uiteraard wil Cowell blijven bij de drie motoren en twee hybride systemen per seizoen.
-Zeer belangrijk vanaf 45:00. :+
Volgens Cowell is Honda het meeste verbeterd in 2019. Verder zou Honda er volgens Cowell heel erg veel middelen tegenaan gooien en de juiste beslissingen nemen. Ook opvallend is dat hij het eigenlijk daar vooral over RBR hun talent om winnende auto's te maken en natuurlijk Verstappen als coureur hebben. Dat was het dan want op Ferrari gaat hij eigenlijk niet echt in.
-Volgens Cowell hoeven ze helemaal geen brandstof te besparen tijdens de race. 110kg is ruim voldoende voor de race. Ze hebben dat niet eens nodig.

[ Voor 86% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-01-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Holkers schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:20:
80 miljoen is niks in vergelijking met de commerciële waarde van reclame via F1. :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Flink wat detail foto's in dat twitter draadje: https://twitter.com/ScarbsTech/status/1212439331216019457

En ook deze:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENNzI6UXkAAUVT8?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 11% gewijzigd door Paulus07 op 03-01-2020 13:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23

Pierre

Van nature lui!

Paulus07 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:53:
[Twitter]

Flink wat detail foto's in dat twitter draadje.

En ook deze:

[Afbeelding]
En nu maar hopen dat Williams een keer op tijd in Barcelona is.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/r6neln3yfk841.jpg?width=640&height=640&crop=smart&auto=webp&s=c1a4aea0c95ebac16d474d7bcc3a2a04f7264195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

YakuzA schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:44:
[...]

80 miljoen is niks in vergelijking met de commerciële waarde van reclame via F1. :)
80 miljoen is dan wel bovenop het bedrag wat ze er al in steken. Dus grote kans dat het dan 4x zoveel is en dan is het wel even slikken.

Ja het is veel reclame, maar het moet ook wel weer terug verdient worden. Een positieve image is leuk, maar verkoopt nog niet meteen auto's.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 03-01-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Martinspire schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:06:
[...]

80 miljoen is dan wel bovenop het bedrag wat ze er al in steken. Dus grote kans dat het dan 4x zoveel is en dan is het wel even slikken.

Ja het is veel reclame, maar het moet ook wel weer terug verdient worden. Een positieve image is leuk, maar verkoopt nog niet meteen auto's.
Wat bedoel je precies? Bovenop welk bedrag?
80 miljoen zijn de totale kosten voor Mercedes voor het runnen van het team (buiten de kosten voor de motor)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:10:
[...]

Wat bedoel je precies? Bovenop welk bedrag?
80 miljoen zijn de totale kosten voor Mercedes voor het runnen van het team (buiten de kosten voor de motor)
De motor is waarschijnlijk nog eens $100+ miljoen. Maar het marketing budget voor de hele Daimler/Mercedes organisatie zal veel groter zijn en de ROI op Mercedes F1 is waarschijnlijk uitstekend. Ik denk dat het eerder een kwestie van imago zal zijn. Maar de motoren gaan in ieder geval door, zie McLaren deal. Ik denk dat Mercedes F1 ook wel door zal gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pierre schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:56:
[...]

Ik ga ervan uit dat Williams dit jaar de zaken beter op orde heeft dan afgelopen jaar. Toen is er in de winterpauze flink wat mis gegaan binnen de organisatie. Ze zijn het in ieder geval wel aan hun stand verplicht gezien het rijtje op de wagen. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 18:24
Pierre schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:56:
[...]

Schijnt dat ze afgelopen maandag vanuit Abu Dhabi zijn vertrokken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

sjaool schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:22:
[...]

Ik ga ervan uit dat Williams dit jaar de zaken beter op orde heeft dan afgelopen jaar. Toen is er in de winterpauze flink wat mis gegaan binnen de organisatie. Ze zijn het in ieder geval wel aan hun stand verplicht gezien het rijtje op de wagen. :)
Heb ook half het gevoel dat ze al vrij vroeg vorig jaar, bezig zijn gegaan met de auto van dit jaar. Maargoed, ben geen Jomanda...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:22:
[...]

De McLaren van 2018 was een vrij kansloos hok en in 2019 de duidelijke winnaar van de F1.5. En dat was “alleen” maar omdat de 2019 versie 2 cm langer was waardoor alles wél werkte en aerodynamisch het ding wel goed was. Kan bij Williams zomaar hetzelfde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Holkers schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:07:
[...]

De McLaren van 2018 was een vrij kansloos hok en in 2019 de duidelijke winnaar van de F1.5. En dat was “alleen” maar omdat de 2019 versie 2 cm langer was waardoor alles wél werkte en aerodynamisch het ding wel goed was. Kan bij Williams zomaar hetzelfde zijn
Maar dit gaat er vanuit dat Williams weet wat het probleem is. Dat weet ik nog zo net niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhh tabaks reclame was toch verboden...
mission winnot ehh winnow... Wat gewoon philip morris is 100 miljoen bij ferrari....
dat noem ik nog een beste pot geld uit de tabak wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Illegal_Alien schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:04:
[...]

Heb ook half het gevoel dat ze al vrij vroeg vorig jaar, bezig zijn gegaan met de auto van dit jaar. Maargoed, ben geen Jomanda...
Jomanda zat er vaak naast... O-)

Pagina: 1 ... 4 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport