Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Op zich helemaal geen gek idee. De afgelopen jaren is wel gebleken dat ze moeite hebben om een coureur te vinden die ook maar binnen 0.1/0.2s van Max weet te komen. Max is wat betreft gewoon de kip met de gouden eieren voor Red Bull en dat niet alleen binnen de Formule 1.Illegal_Alien schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:53:
[...]
Als ik zo her en der de F1 sites lees, gaan ook de verhalen rond dat als Max weg zou gaan, ook Red Bull de F1 zou verlaten. Maar dat lijkt mij wat vergezocht? Kan wel natuurlijk, denk dat Mercedes ook niks meer is zonder waardige Hamilton opvolger.
"When you grow up your heart dies"
Misschien betaalt Honda wel een deel? Dat deden ze bij Alonso ook z.v.i.w.sjaool schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:13:
Het meest verrassende is gewoon dat een coureur die nog geen wereldkampioen geweest is zoveel per jaar gaat verdienen en daarbij ook nog heel jong is. Dat geeft wel aan hoeveel vertrouwen Red Bull in hem heeft. En misschien heeft Honda ook wel een heel grote rol gespeeld bij het tot stand komen van dit contract (qua geld dan).
Of is Max iemand waar niemand naast wil zitten omdat ze dan toch geen kans krijgen eerste rijder te worden. Max is gewoon te jong om als talent als tweede rijder bij aan te schuiven, zeker nu hij zich zolang heeft vastgelegd.sjaool schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:44:
[...]
Op zich helemaal geen gek idee. De afgelopen jaren is wel gebleken dat ze moeite hebben om een coureur te vinden die ook maar binnen 0.1/0.2s van Max weet te komen. Max is wat betreft gewoon de kip met de gouden eieren voor Red Bull en dat niet alleen binnen de Formule 1.
Aan de andere kant, zeker een Albon deed het helemaal niet verkeerd en ook Gasly kan nog wel een keer een kans krijgen. Die gasten komen net kijken en ik zie ze komend jaar nog wel bij de grote jongens aanhaken.
alles kan off-topic
Precies. Jaren terug deden we nog alsof het uitzonderlijk was dat zo'n jong figuur als Max zo goed zou rijden in de F1, want de topklasse was te hoog gegrepen voor het jonge spul. Nu is het halve veld minderjarig en doen we net alsof Max het beste is dat de F1 ooit is overkomen simpelweg omdat de rest van het jonge grut níet de sterren van de hemel rijdt (en in veel gevallen ook het met minder materiaal moet doen).Ankona schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:08:
[...]
Aan de andere kant, zeker een Albon deed het helemaal niet verkeerd en ook Gasly kan nog wel een keer een kans krijgen. Die gasten komen net kijken en ik zie ze komend jaar nog wel bij de grote jongens aanhaken.
Kan niet stoppen met ontploffen!
We deden niet alsof, het was ook heel uitzonderlijk, en dat is ook wel gebleken. Verstappen mag zich toerekenen dat ie de boel goed op- en wakker schudde, en dan niet enkel door zijn leeftijd. Hij had het regelboek heel goed bestudeerd, getuige de vele discussies die volgden op zijn wijze van rijden en (vooral) verdedigen.Bob Popcorn schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:16:
[...]
Precies. Jaren terug deden we nog alsof het uitzonderlijk was dat zo'n jong figuur als Max zo goed zou rijden in de F1, want de topklasse was te hoog gegrepen voor het jonge spul. Nu is het halve veld minderjarig en doen we net alsof Max het beste is dat de F1 ooit is overkomen simpelweg omdat de rest van het jonge grut níet de sterren van de hemel rijdt (en in veel gevallen ook het met minder materiaal moet doen).
Dus wat mij betreft, Verstappen is beslist datgene geweest wat de Formule 1 nodig had, jaren geleden.
Testing, one, two ...
Als Albon zijn stijgende lijn doorzet zoals afgelopen seizoen (zijn eerste in de F1 (!)) zit ie na dit seizoen ook nog steeds naast Max.Ankona schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:08:
[...]
Of is Max iemand waar niemand naast wil zitten omdat ze dan toch geen kans krijgen eerste rijder te worden. Max is gewoon te jong om als talent als tweede rijder bij aan te schuiven, zeker nu hij zich zolang heeft vastgelegd.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik verwacht dat Albon, als hij dit jaar goed presteert en voldoende punten binnenhaalt voor het team, een meerjarig contract aangeboden gaat krijgen. Continuïteit is na dit jaar zeer belangrijk om als team goed te gaan scoren.Chiron schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:30:
[...]
Als Albon zijn stijgende lijn doorzet zoals afgelopen seizoen (zijn eerste in de F1 (!)) zit ie na dit seizoen ook nog steeds naast Max.
ROKiT Williams Racing is pleased to announce Lavazza as an Official Team Partner for the 2020 FIA Formula One World Championship season.
The Lavazza logo will make its debut on the FW43 challenger at the season-opening Australian Grand Prix. As well as on-car branding, Lavazza will be featured throughout the ROKiT Williams Racing garage and hospitality areas, on teamwear and on race suits of George Russell and Nicholas Latifi.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Gasly zie ik niet zo snel weer terug bij RBR. Tenzij ie nog een cursus communicatie krijgt met de engineers oid. Naast dat ie af en toe niet in durfde te halen was dat namelijk het grote probleem. Albon geeft veel meer feedback tijdens het rijden waar de engineers meer mee kunnen.sjaool schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:07:
[...]
Ik verwacht dat Albon als hij dit jaar goed presteert en voldoende punten binnenhaalt voor het team dat ook een meerjarig contract aangeboden gaat krijgen. Continuïteit is na dit jaar zeer belangrijk om als team goed te gaan scoren.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
In ieder geval goede koffie bij WilliamsIllegal_Alien schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:42:
Williams heeft een nieuwe sponsor: https://www.williamsf1.co...-partnership-with-lavazza
[...]
/post
Aan de andere kant zijn er berichten dat Unilever (Rexona) stopt als sponsor van Williams maar is nog niet officieel bevestigd. Op de partner pagina worden ze niet meer genoemd https://www.williamsf1.com/racing/about/our-partners.Illegal_Alien schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:42:
Williams heeft een nieuwe sponsor: https://www.williamsf1.co...-partnership-with-lavazza
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 09-01-2020 18:31 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
En die sponsor van Kubica die ook vrij prominent op de auto stond is uiteraard ook weg. Dus ja, ze hebben een nieuwe sponsor, maar er is er ook weer eentje weg. En als zoals jij zegt Unilever/Rexona er wellicht ook mee gaat stoppen zijn ze daarmee ook nog eens een vrij grote sponsor kwijt.Chocoball schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:30:
[...]
Aan de andere kant zijn er berichten dat Unilever (Rexona) stopt als sponsor van Williams maar is nog niet officieel bevestigd. Op de partner pagina worden ze niet meer genoemd https://www.williamsf1.com/racing/about/our-partners.
Toen was het vooral nog hopen dat hij ooit een kans zou krijgen in de F1, moet je eens kijken waar hij nu staat! Hier hadden we alleen maar van kunnen dromen!

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Norris is best goed (alhoewel Sainz ook best wel eens niet zo geweldig zou kunnen zijn, aangezien ie vorig jaar toch wel verslagen is door de Hulk), maar welk ander jonge grut, dat niet in een topauto zit, rijdt er de sterren van de hemel? Russell reed tegen een halve gehandicapte ver achteraan het veld in een shitbox en Albon heeft me ook nog niet echt overtuigd. Ja het is zijn eerste seizoen, maar ik mis wel een beetje de groei. Hij is nog steeds 0.5s langzamer in kwali en ~1s per ronde langzamer in de race dan Max. Dus vooralsnog is het alleen Leclerc die wat pannen heeft kunnen breken en dat dan in een auto van questionable legality... Eerst maar 's zien hoe het er aankomend seizoen voor staat.Bob Popcorn schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:16:
[...]
Precies. Jaren terug deden we nog alsof het uitzonderlijk was dat zo'n jong figuur als Max zo goed zou rijden in de F1, want de topklasse was te hoog gegrepen voor het jonge spul. Nu is het halve veld minderjarig en doen we net alsof Max het beste is dat de F1 ooit is overkomen simpelweg omdat de rest van het jonge grut níet de sterren van de hemel rijdt (en in veel gevallen ook het met minder materiaal moet doen).
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Buiten dat je daar 100% gelijk in hebt. Volgens mij zijn er een aantal kwalificaties geweest waar hij niet P19 werd en op eigen kracht hoger eindigde. Volgens mij zijn er zelfs kwalificaties geweest waar die in Q1 op het moment dat de vlag viel door zou zijn geweest naar Q2. Dus in die zin leek hij soms toch wel absoluut het maximale uit die shitbox te halen. Dus vergelijken gaat moeilijk, maar ik denk wel dat het duidelijk is dat het geen Stroll, Vandoorne, Palmer, Ericson, ... of zo is die met wat geluk in F1 zijn beland maar eigenlijk aan onderkant van middenveld bungelen/bungelden.Bansheeben schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:41:
Russell reed tegen een halve gehandicapte ver achteraan het veld in een shitbox
Ik zeg niet de sterren van de hemel.Bansheeben schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:41:
[...]
Norris is best goed (alhoewel Sainz ook best wel eens niet zo geweldig zou kunnen zijn, aangezien ie vorig jaar toch wel verslagen is door de Hulk), maar welk ander jonge grut, dat niet in een topauto zit, rijdt er de sterren van de hemel? Russell reed tegen een halve gehandicapte ver achteraan het veld in een shitbox en Albon heeft me ook nog niet echt overtuigd. Ja het is zijn eerste seizoen, maar ik mis wel een beetje de groei. Hij is nog steeds 0.5s langzamer in kwali en ~1s per ronde langzamer in de race dan Max. Dus vooralsnog is het alleen Leclerc die wat pannen heeft kunnen breken en dat dan in een auto van questionable legality... Eerst maar 's zien hoe het er aankomend seizoen voor staat.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Aah dat heb ik verkeerd gelezen. Maar dan begrijp ik de strekking van je verhaal al helemaal niet
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik ben benieuwd hoe moeilijk Ocon het Ricciarco kan gaan maken. Ondanks dat ik het een verschrikkelijke druif van een gast vind is Ocon ook geen pannekoek qua sturen.. in de lagere klasses had ie het regelmatig aan de stok met Max.Bansheeben schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:41:
[...]
Norris is best goed (alhoewel Sainz ook best wel eens niet zo geweldig zou kunnen zijn, aangezien ie vorig jaar toch wel verslagen is door de Hulk), maar welk ander jonge grut, dat niet in een topauto zit, rijdt er de sterren van de hemel? Russell reed tegen een halve gehandicapte ver achteraan het veld in een shitbox en Albon heeft me ook nog niet echt overtuigd. Ja het is zijn eerste seizoen, maar ik mis wel een beetje de groei. Hij is nog steeds 0.5s langzamer in kwali en ~1s per ronde langzamer in de race dan Max. Dus vooralsnog is het alleen Leclerc die wat pannen heeft kunnen breken en dat dan in een auto van questionable legality... Eerst maar 's zien hoe het er aankomend seizoen voor staat.
Ik ben ook wel benieuwd wie van de huidige F3 de 'talenten' zijn die we de komende jaren in de F1 kunnen gaan zien
[ Voor 9% gewijzigd door Chiron op 10-01-2020 10:19 ]
Het schijnt wel dat Ocon in die klasses altijd veel beter materiaal had. Hij is ook nooit echt beter dan Perez geweest verder. Maar verder wel interessant inderdaad. Vooral omdat ik zeer benieuwd ben hoe de sfeer in kamp Renault gaat zijn.Chiron schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:18:
[...]
Ik ben benieuwd hoe moeilijk Ocon het Ricciarco kan gaan maken. Ondanks dat ik het een verschrikkelijke druif van een gast vind is Ocon ook geen pannekoek qua sturen.. in de lagere klasses had ie het regelmatig aan de stok met Max.
In een beter team, met een betere motor en een derde van de uitvalbeurten. Als Ricciardo nog enige waarde wil tonen voor 2021, dan zal hij hem moeten afmaken.Chiron schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:18:
[...]
Ik ben benieuwd hoe moeilijk Ocon het Ricciarco kan gaan maken. Ondanks dat ik het een verschrikkelijke druif van een gast vind is Ocon ook geen pannekoek qua sturen.. in de lagere klasses had ie het regelmatig aan de stok met Max.
[YouTube: Max Verstappen fights with Esteban Ocon!]
Ik ben ook wel benieuwd wie van de huidige F3 de 'talenten' zijn die we de komende jaren in de F1 kunnen gaan zien
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dusdat, Ocon naast Ricciardo in 'dezelfde' wagen. Dan moeten de verschillen wel boven komen drijvenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:28:
[...]
In een beter team, met een betere motor en een derde van de uitvalbeurten. Als Ricciardo nog enige waarde wil tonen voor 2021, dan zal hij hem moeten afmaken.
Maar voor de rest kan ik zo even geen rookies bedenken die we na dit seizoen vaker in de top 6 gaan zien, tenzij alles met 2021 ineens helemaal overhoop gaat met de grondeffect wagens.
McLaren Racing is delighted to announce a new multi-year technical partnership with @Unilever, starting in the 2020 #F1 season. Read more ⬇️
— McLaren (@McLarenF1) 10 januari 2020
Williams bedankt Unilever:
A great five years with @Unilever, including partnering with our Engineering Academy for the past two years.
— Williams Racing (@WilliamsRacing) 10 januari 2020
We would like to thank them for their support and wish them well for the future. pic.twitter.com/GIuRNvZyoR
Ocon kan het Ricciardo nog wel eens heel moeilijk maken. Herinneren wij ons die fratsen nog tussen hem en Perez? Dat kan nog wel eens vuurwerk worden.Chiron schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:18:
[...]
[YouTube: Max Verstappen fights with Esteban Ocon!]
Naja ik bedoelde nog niet eens qua clashes en andere fratsen, maar als Ocon gewoon sneller blijkt dan Ricciardo in dezelfde wagen heeft Ricciardo wel een probleem.sjaool schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:38:
[...]
Ocon kan het Ricciardo nog wel eens heel moeilijk maken. Herinneren wij ons die fratsen nog tussen hem en Perez? Dat kan nog wel eens vuurwerk worden.
Today marks 4⃣0⃣ days until the first day of testing 🗓️
Not long to wait until the first proper track running of 2020 🙌 pic.twitter.com/Vy1ofZfDav
met in de reacties:
In before all the: "Will you actually be there though replies..." 🤦♂️🤦♀️
Oeps... Gaat de goede kant op met Williams...nachtnet schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:24:
Mclaren gaat met Unilever:
[Twitter]
Williams bedankt Unilever:
[Twitter]

Lando Norris gaat met Zwitsal op zijn wagen rijden en Carlos Sainz met OLA...
En wie weet komt er dan politiek bij kijken. Krijgen ze wel dezelfde wagen? Heeft Renault er niet een belang bij dat hun grote dure man Ocon voor blijft? Of juist dat die Franse malloot het parade paardje voor het franse team wordt?Chiron schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:40:
[...]
Naja ik bedoelde nog niet eens qua clashes en andere fratsen, maar als Ocon gewoon sneller blijkt dan Ricciardo in dezelfde wagen heeft Ricciardo wel een probleem.
alles kan off-topic
Staat nog steeds niet of ze er zijn met of zonder een 2020 F1 wagennachtnet schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:45:
Ze hebben bij het socialmedia-team van williams nog wel een klein beetje zelfspot:
[Twitter]
met in de reacties:
[Twitter]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Beide scenario's zijn nogal dom als je wilt dat jouw coureurs elkaar gaan uitdagen om steeds beter te worden. Juist door ze beiden exact hetzelfde materiaal te geven kom je naar mijn mening veel verder als team. Gaan ze elkaar naar het leven staan op de baan dan kun je altijd nog teruggrijpen op teamorders.Ankona schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:08:
[...]
En wie weet komt er dan politiek bij kijken. Krijgen ze wel dezelfde wagen? Heeft Renault er niet een belang bij dat hun grote dure man Ocon voor blijft? Of juist dat die Franse malloot het parade paardje voor het franse team wordt?
Qua salaris zou je zeggen dat Ricciardo de nummer 1 is maar ja, Fransen en chauvinisme...
Ja want bij Ferrari heeft dit ook fantastisch gewerkt om zoveel mogelijk punten binnen te halen afgelopen seizoen!sjaool schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:13:
[...]
Beide scenario's zijn nogal dom als je wilt dat jouw coureurs elkaar gaan uitdagen om steeds beter te worden. Juist door ze beiden exact hetzelfde materiaal te geven kom je naar mijn mening veel verder als team. Gaan ze elkaar naar het leven staan op de baan dan kun je altijd nog teruggrijpen op teamorders.
Qua salaris zou je zeggen dat Ricciardo de nummer 1 is maar ja, Fransen en chauvinisme...

Renault is dan ook de Ferrari van het middenveld. Wat dat betreft is het verschil tussen Frans en Italiaans niet zo heel groot.Icephase schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:28:
[...]
Ja want bij Ferrari heeft dit ook fantastisch gewerkt om zoveel mogelijk punten binnen te halen afgelopen seizoen!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

alle winnaars sinds 2010
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

[ Voor 18% gewijzigd door Umamiplayer op 10-01-2020 15:48 . Reden: Tabel toegevoegd via afbeelding ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 11:46
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Als Max de ontwikkeling van de Honda motoren voldoende vind, is dat denk ik ook een belangrijke afweging geweest om zijn contract te verlengen. Red Bull maakt als het al niet het aankomend seizoen is, vanaf 2021 zeker een goede kans om mee te doen om de titel.
In de afbeelding van @basvn is de kentering duidelijk te zien vanaf 2014, laten we hopen dat vanaf 2021 veel blauwe auto's met VER erin staan
Al schat ik de kansen voor aankomend seizoen ook goed in, het is alleen lang wachten tot we weer gaan racen.
FTFYtweakduke schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:28:
In de afbeelding van @basvn is de kentering duidelijk te zien vanaf 2014, laten we hopen dat vanaf 2020 veel blauwe auto's met VER erin staan
Komend jaar moet het al goed blauw gekleurd worden
Laten we hopen dat hij zijn overwinningen totaal kan verdubbelen dit jaarsjaool schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:49:
Ik hoop dat Max het aantal overwinningen dit jaar minimaal kan verdubbelen ten opzicht van 2019. En het liefst nog meer natuurlijk.
Ik hoop met je mee hoor.TrekDr0p schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:51:
[...]
Laten we hopen dat hij zijn overwinningen totaal kan verdubbelen dit jaar![]()
Ik hoop het niet helemaal, eerlijk gezegd. Dat zou betekenen dat hij 16 van de 22 races wint. Ik hoop wel dat hij WDC wordt, maar wel met een hoop gevechten. Races waarbij er tot de laatste ronde gevochten wordt voor de overwinning.TrekDr0p schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:51:
[...]
Laten we hopen dat hij zijn overwinningen totaal kan verdubbelen dit jaar![]()
Smiling as the shit comes down...
De auto's rijden nu al grotendeels op grondeffect.Chiron schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:30:
Rijden op grondeffect of rijden op aero is ook iets wat je als rijder moet liggen, is toch net even anders. Ben benieuwd wat dat voor impact gaat hebben.
Een huidige F1 vloer heeft als taak een lage druk zone te creëren om de auto naar de grond te trekken. Dit gebeurd door middel van het Venturi effect. Het hele punt is om de luchtstroom onder de vloer te krijgen, deze te vernauwen waardoor de lucht sneller gaat stomen en de luchtdruk afneemt. Dat trekt de auto naar beneden.
Het hele high rake verhaal van Newey is het Venturi effect versterken. Daarna moet de diffuser de luchtdruk en snelheid weer herstellen omdat je anders een anker uitgooit achter je auto. Je hebt dus ook een heel efficiënte diffuser nodig.

De 2021 auto's gaan dit nog extremer maken. Wat ze willen bereiken is dat de vloer een groot deel van de aerodynamische neerwaartse druk gaat vervangen. Vervolgens halen ze bijna alles boven de vloer van de auto.
Zie ook:
Hij kan er toch 16 winnen, als het een echte strijd is?demo31051987 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:15:
[...]
Ik hoop het niet helemaal, eerlijk gezegd. Dat zou betekenen dat hij 16 van de 22 races wint. Ik hoop wel dat hij WDC wordt, maar wel met een hoop gevechten. Races waarbij er tot de laatste ronde gevochten wordt voor de overwinning.
Max gaat er wel voor hoor!
die andere 6 verliest hij omdat hij er ook voor ging, en het niet goed afliep
Ehmm, het dubbele van 8 is 16, dus dan zou ie er 8 winnen dit jaar. Maar 16 dit jaar vind ik nog beter, dan is mijn €100 weddenschap wel zekerdemo31051987 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:15:
[...]
Ik hoop het niet helemaal, eerlijk gezegd. Dat zou betekenen dat hij 16 van de 22 races wint. Ik hoop wel dat hij WDC wordt, maar wel met een hoop gevechten. Races waarbij er tot de laatste ronde gevochten wordt voor de overwinning.
Spa, zal dit jaar toch wel een keer goed gaan?basvn schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:39:
[...]
die andere 6 verliest hij omdat hij er ook voor ging, en het niet goed afliep
Max wint gewoon alles, behalve Spa.sjaool schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:54:
[...]
Spa, zal dit jaar toch wel een keer goed gaan?

Dit jaar wel, Zandvoort daarentegen....sjaool schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:54:
[...]
Spa, zal dit jaar toch wel een keer goed gaan?
Okay, we gaan verder met de banden!
18'' naast de 13''
BREAK!!
Sessie tijden voor de hele kalender!
https://www.formula1.com/...mZ46VszauqSlMRNW9fWr.html
[ Voor 40% gewijzigd door basvn op 10-01-2020 16:11 ]
Bijna alle sessie tijden 🤫basvn schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:10:
[knip]
BREAK!!
Sessie tijden voor de hele kalender!
https://www.formula1.com/...mZ46VszauqSlMRNW9fWr.html
**Times for Japan will be confirmed in the next few weeks.
Ik wacht nog even met toevoegen aan mijn kalender 😏
Testing, one, two ...
Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Maar nu de tijden bekend zijn zal dat niet heel lang meer duren hoop ik. Ze hebben nog een dag of 40...hjs schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:55:
[...]
Is er al een goede calender om toe te voegen aan m'n eigen agenda? (google in mijn geval)
Ik heb vorig jaar die van Racefans.net toegevoegd. Die toont nu ook alweer items voor car launches.hjs schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:55:
[...]
Is er al een goede calender om toe te voegen aan m'n eigen agenda? (google in mijn geval)
Edit: en sessietijden voor de races staan er ook al in!
[ Voor 8% gewijzigd door Muse op 10-01-2020 17:34 ]
Verwijderd
Zal straks even naar de tijden kijken... Maar dat nld vlaggetje...nachtnet schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:34:
Iemand die met de startpost alle sessietijden wil langslopen? (andere ogen zien altijd meer.) dm de fouten maar. 🏎
Ik vind hem raar staan.. volgens mij was dat begin 2019 het zelfde.
Als de nld tijd links staat, kan het vlaggetje niet links voor de tijd.,?
4 foutjes denk ik:nachtnet schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:34:
Iemand die met de startpost alle sessietijden wil langslopen? (andere ogen zien altijd meer.) dm de fouten maar. 🏎

en bij Baku staat "Junr"
EDIT: En een 5e: "Sept" bij Sochi.
[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Lion op 10-01-2020 19:15 ]
Dat is toch gedeeltelijk mijn taak?nachtnet schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:34:
Maar als ik het niet hoef te doen, dan graag. Niet dat het allemaal zal kloppen, dat hebben we het afgelopen jaar wel gezien. Immers hebben we een bezopen hoeveelheid tijdzones met uitzonderingen.

Done.Sir_Lion schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:14:
[...]
4 foutjes denk ik:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
en bij Baku staat "Junr"
EDIT: En een 5e: "Sept" bij Sochi.
[ Voor 29% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-01-2020 19:26 ]
Baku vergeten :P!DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:23:
[...]
Dat is toch gedeeltelijk mijn taak?
Maar als ik het niet hoef te doen, dan graag. Niet dat het allemaal zal kloppen, dat hebben we het afgelopen jaar wel gezien. Immers hebben we een bezopen hoeveelheid tijdzones met uitzonderingen.
[...]
Done.
Maar even dubbel checken zou fijn zijn.
EDIT: En nu zie ik ook Hanoi de tijd as 9:10 ipv 09:10.
EDIT2: En bij Baku ook 4:10 ipv 04:10.
( @nachtnet @DaniëlWW2 )
[ Voor 12% gewijzigd door Sir_Lion op 10-01-2020 19:31 ]
Heb zelf geen idee hoe en wat verder.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Nu zijn de races die Max wint meestal ook wel spectaculair en ik hoop dat we er daar nog veel meer van gaan zien!Player1S schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:30:
2 wins van Max erin. Beide keren ook een STR op het podium.
Funfact: filmpje is 20min en 19 seconden lang
De echte highlight en de race waar Max zich eindelijk tot regenkoning mocht kronen gezien Hamilton zijn race.
Maar wat was het ook een heerlijke race. Chaos, crashes, veel pitsstrategie, Mercedes verpest het helemaal, Vettel liet eens zien wat hij kan terwijl Leclerc zichzelf in de muur positioneerde en de beste coureur won.
[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-01-2020 13:55 ]
En eindelijk de pitstop kunnen zien in zijn volledigheid incl. commentaar!DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:48:
[...]
De echte highlight en de race waar Max zich eindelijk tot regenkoning mocht kronen gezien Hamilton zijn race.
(Was helaas verhinderd voor zowel G-B als Duitsland.)
Had bijvoorbeeld die bijna crash van Hamilton compleet gemist in de eerdere highlights, wist niet dat hij daar ook bijna in de muur hing.
[ Voor 15% gewijzigd door Maarten_E op 11-01-2020 13:56 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik ga binnenkort nog maar eens voor de 10x Extended versie (volledige race dusDaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:48:
[...]
Maar wat was het ook een heerlijke race. Chaos, crashes, veel pitsstrategie, Mercedes verpest het helemaal, Vettel liet eens zien wat hij kan terwijl Leclerc zichzelf in de muur positioneerde en de beste coureur won.
Testing, one, two ...
Waar Hamilton dan nog wel in uitblinkt deze race is de manier waarop hij 'crasht'. Hij kan namelijk nog wel verder. Is toch wel iets meer dan alleen geluk, om tijdens je spin de auto zo op te vangen dat de impact minimaal is of dat je zelfs net de muur mist.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:48:
[...]
Max zagen we het ook doen met 360; prachtig opgevangen en doorrrrrr.
Heb mijn Ziggo sport abon. verlengt.
Bij Ziggo kun je wel recente wedstrijden terug kijken maar niet die van 1 of 2 jaar terug.
Ja bij Youtube kun je iets vinden, maar een hele wedstrijd lukt niet.
Weet trouwens iemand hoe je oude GP's kunt terug zien.Zijn er betaal zenders of zo?
Dat kan met de F1 TV app. De app van de F1 organisatie zelf. Je kunt zelfs jaren en jaren terugkijken...pejoar schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:14:
Weet trouwens iemand hoe je oude GP's kunt terug zien.Zijn er betaal zenders of zo?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Je ziet dat hij ook probeert het voorwiel zo recht mogelijk tegen de muur te krijgen, zodat de krachten op het wiel en de ophanging qua richting vergelijkbaar zijn als bij een wheelbang, waar de ophanging over het algemeen wel tegen kan.DJTimo schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:14:
[...]
Waar Hamilton dan nog wel in uitblinkt deze race is de manier waarop hij 'crasht'. Hij kan namelijk nog wel verder. Is toch wel iets meer dan alleen geluk, om tijdens je spin de auto zo op te vangen dat de impact minimaal is of dat je zelfs net de muur mist.![]()
Max zagen we het ook doen met 360; prachtig opgevangen en doorrrrrr.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dankzij dit soort analyses en video’s heb ik helemaal geen zin meer in dit seizoen en wil ik meteen door naar 2021DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:18:
[...]
De auto's rijden nu al grotendeels op grondeffect.![]()
Een huidige F1 vloer heeft als taak een lage druk zone te creëren om de auto naar de grond te trekken. Dit gebeurd door middel van het Venturi effect. Het hele punt is om de luchtstroom onder de vloer te krijgen, deze te vernauwen waardoor de lucht sneller gaat stomen en de luchtdruk afneemt. Dat trekt de auto naar beneden.
Het hele high rake verhaal van Newey is het Venturi effect versterken. Daarna moet de diffuser de luchtdruk en snelheid weer herstellen omdat je anders een anker uitgooit achter je auto. Je hebt dus ook een heel efficiënte diffuser nodig.
[Afbeelding]
De 2021 auto's gaan dit nog extremer maken. Wat ze willen bereiken is dat de vloer een groot deel van de aerodynamische neerwaartse druk gaat vervangen. Vervolgens halen ze bijna alles boven de vloer van de auto.
Zie ook:
[YouTube: How F1's 2021 ground effect differs from its fearsome predecessor - Chain Bear explains]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik koester anders wel wat verwachtingen voor 2020.Jasphur schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:38:
[...]
Dankzij dit soort analyses en video’s heb ik helemaal geen zin meer in dit seizoen en wil ik meteen door naar 2021
Aangezien die topics nog niet bestaan, ga ik hier maar nee op zeggen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:48:
@DaniëlWW2 is er een manier dat ik alle F1 race topic voor 2020 al kan bookmarken?
Verwijderd
Hoe dan ook. Helaas. Moet ik gewoon wat beter opletten de week voor een race.
Thanks
Ze bestaan echt niet.Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:54:
Bestaan ze niet. Of staan ze nog niet open...😀
Thanks
Waiting on the world to change
He, wees eens lief voor @nachtnet.pinda powerrr schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 22:10:
[...]
Potver.... @nachtnet werk eens door!
Anders moet jij de testdagen uit gaan zitten zonder toegang tot het topic hoor.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:54:
Bestaan ze niet. Of staan ze nog niet open...😀
Thanks
Ik heb de boodschap begrepen ...
* nachtnet heeft huiswerk.
@DaniëlWW2 Kan ik in topics met een timer een @pinda powerrr mention zetten? Zodat @pinda powerrr bij het opengaan van het topic eens een keer optijd is..
Volgens mij werkt dat niet.nachtnet schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:11:
[...]
[...]
@DaniëlWW2 Kan ik in topics met een timer een @pinda powerrr mention zetten? Zodat @pinda powerrr bij het opengaan van het topic eens een keer optijd is..
Ruik ik hier de geboorte van een nieuwe feature?nachtnet schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:11:
Wanneer komt de intekenlijst?
Zo, dat zou handig zijn, kom ik eens eerder dan pagina zes het topic binnen wandelennachtnet schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:11:
[...]
[...]
@basvn doet dat elk racetopic netjesnachtnet schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:11:
[...]
[...]
https://streamable.com/af1ab
Wat zijn voor jou de grootste verwachtingen?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:47:
[...]
Ik koester anders wel wat verwachtingen voor 2020.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Toto: Lewis, Max komt vanaf 2021 bij ons rijden.
- Lewis: Is that right...?
DaniëlWW2 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:29:
Dus als WO3 uitbreekt, nou dan moet je in de buurt van Hamilton zijn. Wow.![]()
[Embed: Lewis Wick]
[ Voor 55% gewijzigd door Wok op 12-01-2020 22:43 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 11:46
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Snelle reflexen zijn best handig in een F1 autoDaniëlWW2 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:29:
Max WDC en Mercedes WCC.Jasphur schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:41:
[...]
Wat zijn voor jou de grootste verwachtingen?
basvn schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:20:
[...]
@basvn doet dat elk racetopic netjesmeestal nog op pagina1

Z'n shirt is er niet goed van af gekomen.DaniëlWW2 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:29:
Maar in de thumb 2020basvn schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:21:
[...]
Funfact: filmpje is 20min en 19 seconden lang
[ Voor 23% gewijzigd door Ari Gold op 12-01-2020 22:56 ]
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport