mavamal schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:34:
[...]
Als de geruchten dat Perez bijna hetzelfde kost als dat hij meebrengt kloppen, dan is hij niet echt de paydriver die een Stroll of Mazepin dat wel zijn. Daarnaast heeft Perez natuurlijk een paar keer onverwacht op het podium gestaan.
Hulkenberg heeft nooit op het podium gestaan, maar er is altijd gedacht dat dat een kwestie van tijd zou zijn. Een pole position in zijn eerste seizoen en een aantal jaar waarin hij 'gewoon' een solide midfield racer was. Een nobody met gunfactor word er ook gewoon uitgebonjourd.
Wel ben ik het heel erg eens met je laatste punt. Zeker op coureursvlak zijn ze er sindsdien nog niet op vooruit gegaan.
Geruchten inderdaad maar toen Perez de F1 in kwam was dat met steun van van Carlos Slim, anders had hij never nooit F1 gereden want z'n "palmares" in de opstapklasses is net zo indrukwekkend al dan van een Jolyen Palmer om er maar een willekeurige andere middelmatige coureur bij te pakken
Ik snap echt niet waarom men Perez zo hoog aan schrijft, een paar hele gelukkige podiums en een overwinning in 10 jaar tijd die hij onder normale omstandigheden never nooit behaald zou hebben. Vorige week zat alles maar dan ook echt alles mee voor hem, de complete top 3 er uit, gunstige safety cars, circuit wat erg goed bij de auto past e.d.
Leuk die beker voor op de schoorsteenmantel maar dat maakt je geen goede coureur, zo wel moeten ze misschien Oliver Panis of Jarno Trulli eens bellen, ook van die mensen die het jaren lang in de F1 hebben vol gehouden met matige resultaten
Ik denk dat men Albon lekker laat zitten volgend jaar, niet ideaal.. ronduit waardeloos zelfs maar men heeft gewoon niets beters bij RBR en er zit ook niets beters aan te komen en een Perez of Hulkenberg gaat daar ook echt geen wonderen verrichten.
Jammer voor Max maar hij heeft het ook wel een beetje aan zichzelf te danken door z'n teammaten iedere week weer voor *** te laten staan door ze op 30+ seconden of nog erger een ronde achterstand te laten finishen

Kenhas schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:55:
[...]
Je laatste zin bevestigt net wat ik zeg. Bij de ontwikkeling van een auto houden ze rekening met de wensen van de coureur. In een team met een duidelijke nummer 1 zullen ze dus rekening houden met de rijstijl van die piloot.
Natuurlijk gaat een piloot geen invloed hebben op de dikte van een chassis balk om maar iets te zeggen. Maar als ze aan het twijfelen zijn om iets door te voeren omdat het gevolg een iets meer overstuurde auto geeft, dan gaan ze kijken naar de wensen van de 1ste piloot. En kan die beter overweg met een auto die iets meer overstuurt, dan gaan ze dat gewoon doen en moet de tweede piloot maar zorgen dat ie ermee overweg kan.
Dat is ook wat er, volgens mij, gaande is bij Ferrari nu. Een auto die meer gemaakt is naar Leclerc dan naar Vettel.
Ofwel maak je een neutrale auto die geschikt is voor meerdere rijstijlen
Ofwel maak je een wagen die meer neigt naar één bepaalde rijstijl. Dan kan je hopen dat de 1ste piloot kan meestrijden voor het rijderskampioenschap en dat de 2de piloot er goed genoeg mee overweg kan om regelmatig punten te scoren in constructeurskampioenschap
Ik denk dat je de "voorkeur" groter maakt dan hij in werkelijkheid uit pakt op het circuit. Daarnaast kan een goede coureur zich aanpassen dus dat verschil gaat echt niet zo groot zijn als nu bijvoorbeeld het geval is tussen een Verstappen en Albon. Ricciardo kon Verstappen ook prima bij houden, Carlos en Verstappen waren ook aan elkaar gewaagd bij Torro Rosso en ik denk dat als je Hamilton in de huidige RBR gaat zetten hij ook in staat is het tempo van Verstappen bij te benen.
Daarnaast klagen Verstappen en Albon over dezelfde problemen met de auto dus voorlopig lijkt hij naar niemands voorkeur gemaakt te zijn
Ik denk dat je de voorkeur dus groter maakt dan hij is, Verstappen is gewoon flink sneller dan Albon en dat is niets nieuws want als Ricciardo niet was gegaan dan had Albon never nooit F1 gereden maar lekker aan lopen rommelen in de FE.
Wat betreft Vettel, die heeft nooit meer op zijn oude niveau gepresteerd sinds de overgang naar de nieuwe motoren formule en bij Ferrari heeft hij de laatste 1,5 jaar 0 support meer vanuit het team. Die dacht zijn grote voorbeeld Schumacher achterna te kunnen gaan maar was even vergeten dat er toen geen Italianen aan de leiding stonden bij Ferrari. Sinds het laatste kampioenschap horen we daar ieder jaar "we richten ons op volgend seizoen"
[
Voor 50% gewijzigd door
R2D2 op 10-12-2020 12:17
]