[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 158 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.183.975 views

Onderwerpen

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

https://www.rtlnieuws.nl/...FtRDWDg-dSwSJA5iA-1x9VxUY

Geen Grosjean dit weekend.

hmm oud nieuws, my bad :P

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 10-12-2020 11:54 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

is van 6 december :>

dus was al even bekend

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
R2D2 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:27:
[...]

De RBR is voor iedereen een onbestuurbaar hok, Verstappen heeft er ook mee moeten dealen in het begin van het jaar en daarom geloof ik ook weinig van de claims dat "de auto om Verstappen" heen gebouwd zou worden. Dat je een auto bouwt en rekening houd met de wensen van een coureur kan ik nog in komen maar daar houd het wel op.
Je laatste zin bevestigt net wat ik zeg. Bij de ontwikkeling van een auto houden ze rekening met de wensen van de coureur. In een team met een duidelijke nummer 1 zullen ze dus rekening houden met de rijstijl van die piloot.
Natuurlijk gaat een piloot geen invloed hebben op de dikte van een chassis balk om maar iets te zeggen. Maar als ze aan het twijfelen zijn om iets door te voeren omdat het gevolg een iets meer overstuurde auto geeft, dan gaan ze kijken naar de wensen van de 1ste piloot. En kan die beter overweg met een auto die iets meer overstuurt, dan gaan ze dat gewoon doen en moet de tweede piloot maar zorgen dat ie ermee overweg kan.

Dat is ook wat er, volgens mij, gaande is bij Ferrari nu. Een auto die meer gemaakt is naar Leclerc dan naar Vettel.

Ofwel maak je een neutrale auto die geschikt is voor meerdere rijstijlen
Ofwel maak je een wagen die meer neigt naar één bepaalde rijstijl. Dan kan je hopen dat de 1ste piloot kan meestrijden voor het rijderskampioenschap en dat de 2de piloot er goed genoeg mee overweg kan om regelmatig punten te scoren in constructeurskampioenschap

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
mavamal schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:34:
[...]

Als de geruchten dat Perez bijna hetzelfde kost als dat hij meebrengt kloppen, dan is hij niet echt de paydriver die een Stroll of Mazepin dat wel zijn. Daarnaast heeft Perez natuurlijk een paar keer onverwacht op het podium gestaan.
Hulkenberg heeft nooit op het podium gestaan, maar er is altijd gedacht dat dat een kwestie van tijd zou zijn. Een pole position in zijn eerste seizoen en een aantal jaar waarin hij 'gewoon' een solide midfield racer was. Een nobody met gunfactor word er ook gewoon uitgebonjourd.

Wel ben ik het heel erg eens met je laatste punt. Zeker op coureursvlak zijn ze er sindsdien nog niet op vooruit gegaan.
Geruchten inderdaad maar toen Perez de F1 in kwam was dat met steun van van Carlos Slim, anders had hij never nooit F1 gereden want z'n "palmares" in de opstapklasses is net zo indrukwekkend al dan van een Jolyen Palmer om er maar een willekeurige andere middelmatige coureur bij te pakken ;)

Ik snap echt niet waarom men Perez zo hoog aan schrijft, een paar hele gelukkige podiums en een overwinning in 10 jaar tijd die hij onder normale omstandigheden never nooit behaald zou hebben. Vorige week zat alles maar dan ook echt alles mee voor hem, de complete top 3 er uit, gunstige safety cars, circuit wat erg goed bij de auto past e.d.

Leuk die beker voor op de schoorsteenmantel maar dat maakt je geen goede coureur, zo wel moeten ze misschien Oliver Panis of Jarno Trulli eens bellen, ook van die mensen die het jaren lang in de F1 hebben vol gehouden met matige resultaten ;)

Ik denk dat men Albon lekker laat zitten volgend jaar, niet ideaal.. ronduit waardeloos zelfs maar men heeft gewoon niets beters bij RBR en er zit ook niets beters aan te komen en een Perez of Hulkenberg gaat daar ook echt geen wonderen verrichten.

Jammer voor Max maar hij heeft het ook wel een beetje aan zichzelf te danken door z'n teammaten iedere week weer voor *** te laten staan door ze op 30+ seconden of nog erger een ronde achterstand te laten finishen :+
Kenhas schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:55:
[...]

Je laatste zin bevestigt net wat ik zeg. Bij de ontwikkeling van een auto houden ze rekening met de wensen van de coureur. In een team met een duidelijke nummer 1 zullen ze dus rekening houden met de rijstijl van die piloot.
Natuurlijk gaat een piloot geen invloed hebben op de dikte van een chassis balk om maar iets te zeggen. Maar als ze aan het twijfelen zijn om iets door te voeren omdat het gevolg een iets meer overstuurde auto geeft, dan gaan ze kijken naar de wensen van de 1ste piloot. En kan die beter overweg met een auto die iets meer overstuurt, dan gaan ze dat gewoon doen en moet de tweede piloot maar zorgen dat ie ermee overweg kan.

Dat is ook wat er, volgens mij, gaande is bij Ferrari nu. Een auto die meer gemaakt is naar Leclerc dan naar Vettel.

Ofwel maak je een neutrale auto die geschikt is voor meerdere rijstijlen
Ofwel maak je een wagen die meer neigt naar één bepaalde rijstijl. Dan kan je hopen dat de 1ste piloot kan meestrijden voor het rijderskampioenschap en dat de 2de piloot er goed genoeg mee overweg kan om regelmatig punten te scoren in constructeurskampioenschap
Ik denk dat je de "voorkeur" groter maakt dan hij in werkelijkheid uit pakt op het circuit. Daarnaast kan een goede coureur zich aanpassen dus dat verschil gaat echt niet zo groot zijn als nu bijvoorbeeld het geval is tussen een Verstappen en Albon. Ricciardo kon Verstappen ook prima bij houden, Carlos en Verstappen waren ook aan elkaar gewaagd bij Torro Rosso en ik denk dat als je Hamilton in de huidige RBR gaat zetten hij ook in staat is het tempo van Verstappen bij te benen.

Daarnaast klagen Verstappen en Albon over dezelfde problemen met de auto dus voorlopig lijkt hij naar niemands voorkeur gemaakt te zijn ;)

Ik denk dat je de voorkeur dus groter maakt dan hij is, Verstappen is gewoon flink sneller dan Albon en dat is niets nieuws want als Ricciardo niet was gegaan dan had Albon never nooit F1 gereden maar lekker aan lopen rommelen in de FE.

Wat betreft Vettel, die heeft nooit meer op zijn oude niveau gepresteerd sinds de overgang naar de nieuwe motoren formule en bij Ferrari heeft hij de laatste 1,5 jaar 0 support meer vanuit het team. Die dacht zijn grote voorbeeld Schumacher achterna te kunnen gaan maar was even vergeten dat er toen geen Italianen aan de leiding stonden bij Ferrari. Sinds het laatste kampioenschap horen we daar ieder jaar "we richten ons op volgend seizoen" ;)

[ Voor 50% gewijzigd door R2D2 op 10-12-2020 12:17 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Dus...

- als Albon niet de juiste man is gebleken,
- Perez, los van het geen podium wagen hebben, alleen maar podium kan rijden door pech van anderen,
- Hulkie qua prestaties ook niet hoog aanschreven staat

Wie moet Max dan nog vergezellen als tweede rijder? Gasly? Alweer?

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
Ze laten Albon ook gewoon zitten. In de hoop dat de 21 auto beter bestuurbaar zal zijn.
Tsunoda komt naar AT. Mocht Yuki de eerste helft van het seizoen Gasly verslaan dan swappen ze hem gewoon midseason met Albon. Klaar is kees.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:36

Harrie

NederVlaming

Tristan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:20:
Dus...

- als Albon niet de juiste man is gebleken,
- Perez, los van het geen podium wagen hebben, alleen maar podium kan rijden door pech van anderen,
- Hulkie qua prestaties ook niet hoog aanschreven staat

Wie moet Max dan nog vergezellen als tweede rijder? Gasly? Alweer?
George Russell. Marko heeft het nog eens ontkent, dus het is vast waar. :+

https://www.gptoday.net/n...als-teamgenoot-verstappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

R2D2 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:02:
[...]
Ik snap echt niet waarom men Perez zo hoog aan schrijft, een paar hele gelukkige podiums en een overwinning in 10 jaar tijd die hij onder normale omstandigheden never nooit behaald zou hebben. Vorige week zat alles maar dan ook echt alles mee voor hem, de complete top 3 er uit, gunstige safety cars, circuit wat erg goed bij de auto past e.d.
persoonlijk heb ik perez toch wel redelijk hoog zitten; op zondag staat er er gewoon, is erg constant, en heeft behoorlijk wat ervaring. helaas gebrek aan top team, dit niet goed tot uitging komt. en als iemand voor je fouten maakt, dan moet je daarvan profiteren - iets wat perez 9/10 goed lukt :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:27:
[...]

persoonlijk heb ik perez toch wel redelijk hoog zitten; op zondag staat er er gewoon, is erg constant, en heeft behoorlijk wat ervaring. helaas gebrek aan top team, dit niet goed tot uitging komt. en als iemand voor je fouten maakt, dan moet je daarvan profiteren - iets wat perez 9/10 goed lukt :)
Bekijk het eens anders, die jaren ervaring, een "betrouwbare rijder" zijn maar in al die jaren 0 interesse van een top team. Pas nu bij RBR de poule met talenten droger staat dan de Atacama woestijn komt Perez in beeld bij een RBR omdat hij "vrij is voor volgend jaar".

Nee met Perez ga je het ook niet redden tegen een oppermachtig Mercedes, want of je nu een Bottas, Russel of wie dan ook naast Hamilton zet, zolang Hamilton hem iedere week op de hoogste trede zet en de tweede rijder hem iedere week op z'n minst in de top 6 weet te rijden en met regelmaat een podium mee pakt dan kun je 10 Verstappens achter de hand hebben maar ga je het gewoon niet redden.

En begrijp me niet verkeerd, ik zie liever ook een wat kleurrijker figuur dan een Albon want echt alle lol lijkt er wel uit te zijn bij RBR sinds Ricciardo weg is maar als je dan moet kiezen tussen een Albon, Hulkenberg of Perez... tsja onder aan de streep schiet je er toch geen fluit mee op dus waarom zou je de moeite nog nemen ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Perez zat slecht bij Ferrari omdat hij uit het Ferrari programma stapte om bij McLaren te kunnen rijden, wat niet een onverdeeld succes was. Toen Mercedes een coureur nodig had, zochten ze meer een teamspeler.
Hülkenberg werd toen door Ferrari gepasseerd voor Räikkönen en later toen Mercedes op zoek was naar een 2e coureur was hij net naar Renault.

Red Bull heeft vanaf het begin geprobeerd uit het eigen programma te halen, wat ooit een gigantisch programma vol talenten was. Inmiddels is dat... wat minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Perez heeft alleen de onhebbelijkheid dat als zijn teamgenoot naar zijn mening iets te competitief is dat hij deze van de baan drukt (bij voorkeur richting een muur)... ;)

"When you grow up your heart dies"

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Grosjean heeft iig weer 1 hand uit het verband:
https://www.nu.nl/formule...een-hand-uit-verband.html

Ziet er wel positief uit :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 17:40
[...]

Ik ook, weet wel zeker dat Perez het een stuk beter zal doen dan Albon. Hij staat zn mannetje tegen iedere teamgenoot die hij ooit heeft gehad (zelfs tegen Button deed hij het prima).

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
FelizNavidad schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:22:
Ze laten Albon ook gewoon zitten. In de hoop dat de 21 auto beter bestuurbaar zal zijn.
Tsunoda komt naar AT. Mocht Yuki de eerste helft van het seizoen Gasly verslaan dan swappen ze hem gewoon midseason met Albon. Klaar is kees.
Meh, en dan Tsunoda weer laten ploeteren in de RB? Nee, ik mag toch hopen dat ze die midseason swaps wel een beetje proberen te vermijden en nu gewoon vanaf race #1 met twee rijders competitief willen zijn. Anders moet je niet raar opkijken dat je in die midfield battle belandt voor het WCC en kan je zomaar 3e of 4e (of zelfs nog een treetje lager) eindigen als je een beetje pech hebt.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wat is dat 'Mazepin' drama/verhaal waar men t over heeft? ik volg t niet helemaal [..]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:20:
wat is dat 'Mazepin' drama/verhaal waar men t over heeft? ik volg t niet helemaal [..]
Denk dat het hier over gaat:
https://www.news.com.au/s...fa9affbd5e322c65abeecb2cf

Ik dacht eerst dat het over z'n actie in de F2 ging :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nog eens een keertje de regels van 2021. :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Laatst online: 20:52

CoronelHimself

Division Brabant

FelizNavidad schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:22:
Ben er ook bang voor dat ze Albon laten zitten, in de hoop dat de andere teams niet dichterbij komen dan de 6 tiende die ze nu in de kwalificatie gemiddeld zitten.
Albon was in 2019, gemiddeld 5 tiende trager en en 2020 6 tiende. In 2019 was dat niet echt een probleem want het gat naar achter was gigantisch. In 2020 was het gat wat kleiner en kreeg je dus dat hij altijd tussen de McLarens, Racing Points en Renaults zit. Als 1 van deze teams of Ferrari het gat verder dicht dan staat de 2e plek in het team kampioenschap op het spel.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
Thanks! Dat van die natuurlijker materialen had ik helemaal gemist. Flinke stap in de juiste richting, maar als het zoveel zwaarder blijft zullen we het nog lang niet in de praktijk gaan zien :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• mavamal
Een vloer die even stevig is als carbon maar niet zo scherp als carbon bij beschadigingen, waarbij het zwaartepunt van de wagen naar beneden verplaatst word? Daar gaan ze achteraan.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:37

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

R2D2 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:02:
[...]

Geruchten inderdaad maar toen Perez de F1 in kwam was dat met steun van van Carlos Slim, anders had hij never nooit F1 gereden want z'n "palmares" in de opstapklasses is net zo indrukwekkend al dan van een Jolyen Palmer om er maar een willekeurige andere middelmatige coureur bij te pakken ;)

Wat veel mensen volgens mij alweer vergeten zijn is dat Perez en Stroll in een auto rijden die door een behoorlijk deel van het veld nog steeds als illegaal beschouwd wordt, een kopie van de vorig jaar beste auto en ondertussen begint 'ie meer en meer op de momenteel beste auto te lijken.

Dat is ook te zien aan de punten en de plek in het rijdersklassement. Perez heeft in zijn F1-carriere 16, 10, 11, 10, 9, 7, 7, 8, 10 en nu 4e gestaan. Dat is al een duidelijke outlier naar boven, zeker als je ziet dat hij drie uitvalbeurten heeft gehad (twee COVID, een motorbrand). Bij Stroll is het iets onduidelijker, namelijk 12, 18, 15 en nu 10e. Maar hij heeft dit jaar zes uitvalbeurten gehad, eentje vanwege COVID, een klapband en vier keer schade. Als je het gemiddeld aantal punten per uitgereden race pakt zijn dat er (74/10=) 7.4, en als hij alle races gefinisht zou zijn met zijn gemiddelde resultaat zijn dat opeens 118 punten, waarmee hij gewoon binnenkomt op de 5e plek in het WDC, net onder Perez en boven Ricciardo. Dat begint toch ook op een outlier naar boven te lijken.

Het team heeft nu ook vier podiums gehaald dit jaar, wat nog nooit is voorgekomen. Ze hebben er hooguit twee in hetzelfde jaar weten te halen, maar doorgaans hebben ze gewoon 0 podiums per jaar. Ook zijn de auto's dit jaar slechts één keer buiten de punten gefinisht, wat neerkomt op 96% puntenfinishes, waar dat voorgaande jaren 41%, 64% en pas in 2017 enigszins vergelijkbaar was met 95%. Ze staan nu dus ook derde ondanks de opgelegde puntenstraf, wederom hun hoogste resultaat.

Nou kan het natuurlijk zo zijn dat Perez en Stroll tegelijkertijd een stuk beter zijn gaan rijden, of hun materiaal is gewoon stukken beter dan voorgaande jaren.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Zit net dit artikel te lezen:
https://www.autosport.com...s-for-company-restructure

Mclaren is voor 10% in handen van de vader van Nicholas Latifi. Zou wat zijn als die besluit a la Stroll nog wat meer aandelen te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Had vandaag wel wat nieuws over Hamilton/Russell verwacht. Ik weet dat HAM in theorie gewoon nog zaterdag aan mag komen kakken voor de kwalificatie en dan prima zondag van start kan, maar ik ga er vanuit dat als Russell weer in moet vallen ze hem alle sessies willen laten rijden, en niet eerst twee FP's met Williams en dan toch snel naar Mercedes ofzo.

Zou voor Mercedes natuurlijk ook nog een optie zijn om in zo'n geval alsnog Stoffel Vandoorne in te zetten, maar wat ik de afgelopen dagen heb gelezen leek het toch neer komen op Russell als Hamilton niet kon rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
The_Admin schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:00:
Had vandaag wel wat nieuws over Hamilton/Russell verwacht. Ik weet dat HAM in theorie gewoon nog zaterdag aan mag komen kakken voor de kwalificatie en dan prima zondag van start kan, maar ik ga er vanuit dat als Russell weer in moet vallen ze hem alle sessies willen laten rijden, en niet eerst twee FP's met Williams en dan toch snel naar Mercedes ofzo.

Zou voor Mercedes natuurlijk ook nog een optie zijn om in zo'n geval alsnog Stoffel Vandoorne in te zetten, maar wat ik de afgelopen dagen heb gelezen leek het toch neer komen op Russell als Hamilton niet kon rijden.
Zou wel interessant kunnen zijn. Als Russel FP1 en FP2 rijdt, dan is Hamilton het aan zijn stand verplicht om sneller te rijden dan Russel in de FP3. In de Q zal het geen probleem zijn.

Laten ze Hamilton alleen de Q rijden, en Russel de FP3, dan zou het een ultieme bazenactie van Russel zijn om zich goed te verremmen in de laatste bocht en zo een plek voor de race veilig te stellen (vanaf zijn gebruikelijke startrij) _/-\o_

Helaas zal dat niet gebeuren ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

DataGhost schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:23:
[...]
Nou kan het natuurlijk zo zijn dat Perez en Stroll tegelijkertijd een stuk beter zijn gaan rijden, of hun materiaal is gewoon stukken beter dan voorgaande jaren.
Dat lijkt mij ook. Daarom zou 80% van de rijders met de auto van Hamilton een race kunnen winnen. Een auto die zo goed is, is makkelijker snel te berijden. Als jij in een Lada over de Ring gaat, en daarna met een Golf VR6 GTI (of weetik hoe die dingen heten tegenwoordig), ben je ook veel sneller. Niet alleen omdat die Golf sneller is, maar hij ligt beter, stuurt fijner, geeft betere feedback etc.. Met die Lada ben je steeds aan het vechten om op de baan te blijven en is een snelle ronde erg lastig. Je bent met een betere wagen ook eerder in staat om een snelle ronde te rijden. Die Mercedes gaat op rails over het circuit en met de Williams is het een constant gevecht om de bocht te halen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nee, dit dan... Ferrari heeft eindelijk door dat ze met rommel bezig zijn. Ze weten nu waarom hun pitstops zo dramatisch zijn dit jaar (gemiddeld >3.5s).
It has now revealed that a wheel nut issue has been identified as the root cause of the slow pitstops, with plans in place to rectify the problem for next year.

"It's true that the number of stops over 3.5 seconds is too high by the Scuderia's past standards, but the vast majority of times that there has been a less than optimal stop, it has been down to a specific problem linked to the wheel nut," said Diego Ioverno, Ferrari's vehicle operation engineer.

"The thread is not strong enough and so the nut has stripped several times. It's a reliability problem we are working hard on to fix for next year.
En het gaat verder:
"When the guys feel, even unconsciously, that they are using a component that is more at risk, with a margin of error for engaging the wheel-gun that is much smaller, that has a negative effect on the whole procedure.

"That can be seen from the fact that for us, an average time for a good pitstop is 2.73 seconds, which means there is room for improvement there too."

Ioverno also explained that the Ferrari pit crew is "relatively new" as part of Ferrari's ongoing restructuring and rebuild, and would take time to gel together.
Te lezen op Autosport.com.

Speechless... :X |:(

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Je zou toch denken dat die wheelnuts al sinds jaren hetzelfde zijn? Hoeveel zou je daar nou aan willen veranderen?

• mavamal
pjlgt schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:57:
Je zou toch denken dat die wheelnuts al sinds jaren hetzelfde zijn? Hoeveel zou je daar nou aan willen veranderen?
Had RBR niet ooit een geblazen wheelnut, voor betere temperatuursbeheersing van de banden?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mavamal schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:01:
[...]
Had RBR niet ooit een geblazen wheelnut, voor betere temperatuursbeheersing van de banden?
Een geblazen as was dat. De warmte werd op die manier afgevoerd. Mercedes had iets gemaakt waarmee ze de banden opwarmden via de velg. Maar dat is verboden dacht ik.

• sanderb
  • Laatst online: 19:59
pjlgt schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:57:
YouTube: Wheel nuts by RedBull

9 verschillende designs in 11 jaar.. van 2005 tot 2016.. Of er in die 4 jaar daarna nog veel aan gedaan is? geen idee, maar ik gok dat ze niet stilzitten :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DataGhost schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:23:
[...]

Wat veel mensen volgens mij alweer vergeten zijn is dat Perez en Stroll in een auto rijden die door een behoorlijk deel van het veld nog steeds als illegaal beschouwd wordt, een kopie van de vorig jaar beste auto en ondertussen begint 'ie meer en meer op de momenteel beste auto te lijken.

Dat is ook te zien aan de punten en de plek in het rijdersklassement. Perez heeft in zijn F1-carriere 16, 10, 11, 10, 9, 7, 7, 8, 10 en nu 4e gestaan. Dat is al een duidelijke outlier naar boven, zeker als je ziet dat hij drie uitvalbeurten heeft gehad (twee COVID, een motorbrand). Bij Stroll is het iets onduidelijker, namelijk 12, 18, 15 en nu 10e. Maar hij heeft dit jaar zes uitvalbeurten gehad, eentje vanwege COVID, een klapband en vier keer schade. Als je het gemiddeld aantal punten per uitgereden race pakt zijn dat er (74/10=) 7.4, en als hij alle races gefinisht zou zijn met zijn gemiddelde resultaat zijn dat opeens 118 punten, waarmee hij gewoon binnenkomt op de 5e plek in het WDC, net onder Perez en boven Ricciardo. Dat begint toch ook op een outlier naar boven te lijken.

Het team heeft nu ook vier podiums gehaald dit jaar, wat nog nooit is voorgekomen. Ze hebben er hooguit twee in hetzelfde jaar weten te halen, maar doorgaans hebben ze gewoon 0 podiums per jaar. Ook zijn de auto's dit jaar slechts één keer buiten de punten gefinisht, wat neerkomt op 96% puntenfinishes, waar dat voorgaande jaren 41%, 64% en pas in 2017 enigszins vergelijkbaar was met 95%. Ze staan nu dus ook derde ondanks de opgelegde puntenstraf, wederom hun hoogste resultaat.

Vergeet niet dat Albon veel punten heeft laten liggen dit seizoen en die dus vergeven zijn aan de concurrenten. Een groot deel daarvan gingen direct naar Leclerc maar uiteraard ook genoeg naar Racingpoint. Dus naast het feit dat de Racing point een 'rose Mercedes' zou zijn hebben ze ook wel 'gratis' puntjes gekregen vanwege het falen van de snellere concurrent(en).

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:43:
[...]

Dat lijkt mij ook. Daarom zou 80% van de rijders met de auto van Hamilton een race kunnen winnen. Een auto die zo goed is, is makkelijker snel te berijden. Als jij in een Lada over de Ring gaat, en daarna met een Golf VR6 GTI (of weetik hoe die dingen heten tegenwoordig), ben je ook veel sneller. Niet alleen omdat die Golf sneller is, maar hij ligt beter, stuurt fijner, geeft betere feedback etc.. Met die Lada ben je steeds aan het vechten om op de baan te blijven en is een snelle ronde erg lastig. Je bent met een betere wagen ook eerder in staat om een snelle ronde te rijden. Die Mercedes gaat op rails over het circuit en met de Williams is het een constant gevecht om de bocht te halen.
Ik meen me te herinneren, dat Ferrari een paar jaar terug ook nieuwe wheel-nuts had ontwikkeld, maar dan met minder windingen, zodat ze sneller vast te draaien zijn, met als gevolg dat ze 50% van de tijd cross-thread-en. Those who don't know their history, etc...

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind het opvallend dat Perez zo zeker lijkt te zijn dat in 2022 wel een stoeltje heeft maar er geen duidelijkheid is over 2021.
Ik denk dat RedBull hem een reserve/test-rol heeft aangeboden voor 2022 met een 'stand by' optie voor 2021. Albon mag in 2021 beginnen maar als het niet direct goed gaat dan neemt Perez het over. Eventueel wordt er nog wat geschoven van/naar Alpha Tauri.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• FelizNavidad
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:44:
Ik vind het opvallend dat Perez zo zeker lijkt te zijn dat in 2022 wel een stoeltje heeft maar er geen duidelijkheid is over 2021.
Ik denk dat RedBull hem een reserve/test-rol heeft aangeboden voor 2022 met een 'stand by' optie voor 2021. Albon mag in 2021 beginnen maar als het niet direct goed gaat dan neemt Perez het over. Eventueel wordt er nog wat geschoven van/naar Alpha Tauri.
Denk eerder dat die een 22 optie heeft bij Alfa, Kimi heeft ook niet t eeuwige leven

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mavamal schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:01:
[...]

Blown axle was voornamelijk om outwash te genereren en de vuile lucht achter de voorwielen weg te trekken van het chassis.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Tristan
[YouTube: Sergio Perez: 'More determined than ever']

iets af te lezen of hij al meer weet of hij volgend jaar gewoon weer mee doet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
https://www.formula1.com/...rMz5aWmfElFkpMdTpLwL.html

Lewis keert terug en is al in Abu Dhabi.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
-O-
Bah, echt super zuur zeg voor RUS :X Ik gunde hem echt een tweede race in de Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
sloth schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:50:
-O-
Bah, echt super zuur zeg voor RUS :X Ik gunde hem echt een tweede race in de Mercedes.
Aan de ene kant wel, aan de andere wist hij dat ie "de invaller" was en het over zou zijn zodra Hamilton weer negatief testte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09
-O- -O- -O- -O- -O-

Mooi dat 'ie weer fit is, maar damn wat had ik deze race graag met Russel gezien.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• FelizNavidad
Jammer Valteri ook al getest neem ik aan
Zuur deze maar zat er wel in

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Iemand nog interesse in wat scorebord journalistiek? :P

Voor de 16 gereden races dit seizoen de uitslagen er eens bij gepakt en met de 'standaard positie' van de rijders bewerkt. Er vanuit gaande dat HAM #1, BOT #2, VER #3, ALB #4, PER #5 en STR #6.
(Als ik STR en PER zou omdraaien dan komt PER er nog beter vanaf en pakt het slechter uit voor STR. Maar dit leek me realistischer)

Hadkunnenzijn is als de rijders boven hem niet scoorde waar hij dan had moeten/kunnen finishen met het bijbehorend puntenverschil van de werkelijke uitslag. (hierbij kan je opmerken dat Hamilton niks kon winnen en enkel kon verliezen.)

Hamilton (#1)
Doel 16x25 pt = 400 pt
Doel gemist = 5x
Uitgevallen = 1x
Geworden = 332 pt
Gemist = 68 pt (17%)

Gemist (68) min uitval (1x25) = 43

Hadkunnenzijn = 400 pt
Potentieelgemist = 68 pt

Bottas (#2)
Doel 16x18 pt = 288 pt
Doel gemist = 9x
Uitgevallen = 1x
Geworden = 205 pt
Gemist = 83 pt (28%)

Gemist (83) min uitval (1x18) = 68

Hadkunnenzijn = 315 pt
Potentieelgemist = 110 pt

Verstappen (#3)
Doel 16x15 pt = 240 pt
Doel gemist = 6x
Uitgevallen = 5x
Geworden = 189 pt
Gemist = 51 pt (21%)

Gemist (51) min uitval (5x15=75) = -25

Hadkunnenzijn = 297 pt
Potentieelgemist = 108 pt

Albon (#4)
Doel 16x12 pt = 192 pt
Doel gemist = 13x
Uitgevallen = 2x
Geworden = 93 pt
Gemist = 99 pt (51%)

Gemist (99) min uitval (2x12=24) = 75

Hadkunnenzijn = 253 pt
Potentieelgemist = 160 pt

Perez (#5)
Doel 16x10 pt = 160 pt
Doel gemist = 10x
Uitgevallen = 3x
Geworden = 125 pt
Gemist = 35 pt (21%)

Gemist (35) min uitval (3x10=30) = 5

Hadkunnenzijn = 245 pt
Potentieelgemist = 120 pt

Stroll (#6)
Doel 16x8 pt = 128 pt
Doel gemist = 12x
Uitgevallen = 6x
Geworden = 74 pt
Gemist = 54 pt (42%)

Gemist (54) min uitval (6x 8=48) = 6

Hadkunnenzijn = 223 pt
Potentieelgemist = 149 pt

Mijn wellicht foute conclusie is dat STR niet eens zo slecht is als je het vergelijkt met ALB.
Mijn wellicht goed conclusie is dat VER ondanks zijn uitvalbeurten erg goede zaken doet.
Maar laat vooral jullie commentaar horen over hoe Racingpoint en RedbullRacing met hun punten omgaan.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

mphilipp schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:38:
[...]
En ook Buemi mag om dezelfde reden voor Red Bull Racing meedoen. Waarom RBR Buemi in wil zetten is mij onduidelijk. Denken ze dat ie misschien bijgeleerd heeft en willen ze 'm inzetten naast Max? Of is het omdat ze geen goede reserverijders meer hebben en hem een update willen geven? Of gewoon een pesterijtje/FIA testen?
Buemi is gewoon de officiële test/reserve van RBR/AT. Bij gebrek aan jong talent dat echt op de deur bonkt, lijkt het me prima om je reserverijder wat kilometers te geven.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hippocampus schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:32:

Voor de 16 gereden races dit seizoen de uitslagen er eens bij gepakt en met de 'standaard positie' van de rijders bewerkt. Er vanuit gaande dat HAM #1, BOT #2, VER #3, ALB #4, PER #5 en STR #6.
(Als ik STR en PER zou omdraaien dan komt PER er nog beter vanaf en pakt het slechter uit voor STR. Maar dit leek me realistischer)

Hadkunnenzijn is als de rijders boven hem niet scoorde waar hij dan had moeten/kunnen finishen met het bijbehorend puntenverschil van de werkelijke uitslag. (hierbij kan je opmerken dat Hamilton niks kon winnen en enkel kon verliezen.)

Hamilton (#1)
Doel 16x25 pt = 400 pt
Doel gemist = 5x
Uitgevallen = 1x
Geworden = 332 pt
Gemist = 68 pt (17%)

Hadkunnenzijn = 400 pt
Potentieelgemist = 68 pt

Bottas (#2)
Doel 16x18 pt = 288 pt
Doel gemist = 9x
Uitgevallen = 1x
Geworden = 205 pt
Gemist = 83 pt (28%)

Hadkunnenzijn = 315 pt

Verstappen (#3)
Doel 16x15 pt = 240 pt
Doel gemist = 6x
Uitgevallen = 5x
Geworden = 189 pt
Gemist = 51 pt (21%)

Hadkunnenzijn = 297 pt

Albon (#4)
Doel 16x12 pt = 192 pt
Doel gemist = 13x
Uitgevallen = 2x
Geworden = 93 pt
Gemist = 99 pt (51%)

Hadkunnenzijn = 253 pt

Perez (#5)
Doel 16x10 pt = 160 pt
Doel gemist = 10x
Uitgevallen = 3x
Geworden = 125 pt
Gemist = 35 pt (21%)

Hadkunnenzijn = 245 pt

Stroll (#6)
Doel 16x8 pt = 128 pt
Doel gemist = 12x
Uitgevallen = 6x
Geworden = 74 pt
Gemist = 54 pt (42%)

Hadkunnenzijn = 223 pt

Mijn wellicht foute conclusie is dat STR niet eens zo slecht is als je het vergelijkt met ALB.
Mijn wellicht goed conclusie is dat VER ondanks zijn uitvalbeurten erg goede zaken doet.
Maar laat vooral jullie commentaar horen over hoe Racingpoint en RedbullRacing met hun punten omgaan.
Als je de mechanische pech en andermans ongeluk nog even uitfiltert ;)

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar dat F1tv Pro jaarabonnement van 65 euro, is dat echt een jaar als in 365 dagen, dus tot 11 december 2021, of is het per seizoen of kalenderjaar?

Als ik nu vandaag een abonnement afsluit dan kan ik de race van komend weekend nog zien en het hele seizoen van volgend jaar, ervan uitgaande dat ze dan weer van maart-november racen. Dan zou je als het ware een race gratis krijgen. Toch?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FelizNavidad
grun93 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:34:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar dat F1tv Pro jaarabonnement van 65 euro, is dat echt een jaar als in 365 dagen, dus tot 11 december 2021, of is het per seizoen of kalenderjaar?

Als ik nu vandaag een abonnement afsluit dan kan ik de race van komend weekend nog zien en het hele seizoen van volgend jaar, ervan uitgaande dat ze dan weer van maart-november racen. Dan zou je als het ware een race gratis krijgen. Toch?
vrijwel zeker die 365 dagen
als het een schrikkeljaar is heb je mazzel en krijg je n dag cadeau
dus vandaag afsluiten is tot 10dec 2021 toegang
idd als ze maart november doen volgendjaar heb je deze race gratuit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Volgens mij per jaar, effectief 365 dagen. Die van mij loopt nog tot 22 maart 2021.
Dus ik zou nog net de eerste race moeten kunnen meepakken :+

Afgelopen jaren hebben ze ook kortingsacties gehad aan het begin van het seizoen, met 25% of 50% korting.
Dus ik heb juist opgezegd, om hopelijk weer met zo'n actie mee te kunnen doen.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

MikeyMan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:32:
[...]

Als je de mechanische pech en andermans ongeluk nog even uitfiltert ;)
Je hebt daar wel een goed punt. Uiteraard is een uitval niet per definitie pech en komt dat door de rijder zelf. Maar ik was te lui om dat allemaal op te zoeken het leek me makkelijker om alles over één kam te scheren om toch snel een indruk te geven van de verhoudingen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
Harrie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:41:
Volgens mij per kalender jaar. Die van mij loopt nog tot 22 maart 2021.
Ik versta onder een kalenderjaar 1 januari tot en met 31 december.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hippocampus schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:44:
[...]

Je hebt daar wel een goed punt. Uiteraard is een uitval niet per definitie pech en komt dat door de rijder zelf. Maar ik was te lui om dat allemaal op te zoeken het leek me makkelijker om alles over één kam te scheren om toch snel een indruk te geven van de verhoudingen. ;)
Op zich mee eens, maar die gouden pik van Hamilton vertekent het beeld wel een beetje.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

MikeyMan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:46:
[...]

Op zich mee eens, maar die gouden pik van Hamilton vertekent het beeld wel een beetje.
Ja, maar die heeft niet eens een uitval gehad dit seizoen, enkel een no show. what you gonna do? ¯\_(ツ)_/¯

• Harrie

Harrie

NederVlaming

grun93 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:45:
[...]

Ik versta onder een kalenderjaar 1 januari tot en met 31 december.
Oei, ja daar heb ik mij vergist. Het is per jaar, 365 dagen dus :+ *schaam*

[ Voor 30% gewijzigd door Harrie op 10-12-2020 21:52 ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Volgens de FIA is HAM op het circuit aangekomen en mag het paddock betreden. Dat is dan het einde van de merc carrière van RUS.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:23

Abonnement loopt gewoon 365 dagen vanaf het moment van afsluiten. Vanwege de Corona crisis loopt mijn abonnement zelfs 2 maanden langer voordat ik weer voor een nieuw jaar moet gaan betalen. Daar kwam F1TV Pro gewoon zelf mee. Vond ik wel een mooi gebaar.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Is dat niet redelijk vertekent omdat als iemand structureel ondermaats presteert (Albon) degene daaronder daar ook structureel profijt van hebben? En bovendien zit er een aanname in dat Stroll achter Perez finisht, dus hij lijkt sowieso al beter als hij voor zijn teamgenoot finisht terwijl PER geen extra punten krijgt als hij voor Stroll eindigt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:42
Ferrari's CEO Louis Camilleri is opgestapt wegens persoonlijke redenen en stopt ook als chairman bij Philip Morris (Marlboro). Hij was recentelijk nog opgenomen in het ziekenhuis door coronabesmetting en nog herstellende maar dat was niet de hoofdoorzaak van zijn vertrek.
https://www.bloomberg.com...rom-ferrari-philip-morris
"Toevallig" is Binotto ook naar huis gevlogen, hij voelde zich ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pushedspore schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 04:17:
Ferrari's CEO Louis Camilleri is opgestapt wegens persoonlijke redenen en stopt ook als chairman bij Philip Morris (Marlboro). Hij was recentelijk nog opgenomen in het ziekenhuis door coronabesmetting en nog herstellende maar dat was niet de hoofdoorzaak van zijn vertrek.
Ik lees het ook net op Autosport. Klinkt niet zo best eigenlijk. Het is met onmiddelijke ingang. Meestal is dat dan om (acute) gezondheidsredenen. Murray Walker zei dan altijd 'I don't want to be a Jeremiah, but...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hamilton (#1)
Doel 16x25 pt = 400 pt
Doel gemist = 5x
Uitgevallen = 1x
Geworden = 332 pt
Gemist = 68 pt (17%)

Hadkunnenzijn = 400 pt
Potentieelgemist = 68 pt

Bottas (#2)
Doel 16x18 pt = 288 pt
Doel gemist = 9x
Uitgevallen = 1x
Geworden = 205 pt
Gemist = 83 pt (28%)

Hadkunnenzijn = 315 pt

Verstappen (#3)
Doel 16x15 pt = 240 pt
Doel gemist = 6x
Uitgevallen = 5x
Geworden = 189 pt
Gemist = 51 pt (21%)

Hadkunnenzijn = 297 pt

Albon (#4)
Doel 16x12 pt = 192 pt
Doel gemist = 13x
Uitgevallen = 2x
Geworden = 93 pt
Gemist = 99 pt (51%)

Hadkunnenzijn = 253 pt

Perez (#5)
Doel 16x10 pt = 160 pt
Doel gemist = 10x
Uitgevallen = 3x
Geworden = 125 pt
Gemist = 35 pt (21%)

Hadkunnenzijn = 245 pt

Stroll (#6)
Doel 16x8 pt = 128 pt
Doel gemist = 12x
Uitgevallen = 6x
Geworden = 74 pt
Gemist = 54 pt (42%)

Hadkunnenzijn = 223 pt

Ik had laatst eens gekeken hoe vaak Albon onder Stroll / Perez eindigde in de kwalificatie (spoiler: Net zo vaak er boven als er onder). En toen bleek het mijns inziens helemaal niet zo evident te zijn dat RBR #3 en #4 zijn op de grid. "Zouden willen" waarschijnlijk, en "zouden moeten" als je naar budgetten kijkt. Maar als je sec naar de auto's kijkt dan is dat helemaal geen zekerheidje. Dan kun je wel heel makkelijk zeggen dat dit aan Albon ligt, maar je kunt ook concluderen dat Perez en Stroll al het hele seizoen in een auto hebben gereden die mee moet kunnen doen voor het podium. Maakt je sommetje nog even wat anders ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:07
Volgens Erik van Haren (Telegraaf) kunnen we Nederlandse inbreng verwachten tijdens de test komende week. Nyck de Vries die wellicht voor Mercedes mag rijden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Herax10NL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:33:
Volgens Erik van Haren (Telegraaf) kunnen we Nederlandse inbreng verwachten tijdens de test komende week. Nyck de Vries die wellicht voor Mercedes mag rijden?
Is een sim-rijder voor MERC, dus waarschijnlijk kijken wat hij kan in de praktijk vs sim
zou trouwens zijn eerste keer in een F1 auto zijn voor zover ik weet. Ondanks dat hij McLaren junior rijder was (samen met Norris)

DEV & VAN in de auto dus

[ Voor 8% gewijzigd door basvn op 11-12-2020 09:38 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:47
Dat is best gaaf. Hopelijk doet Nyck geen domme dingen, en levert ie gewoon puik werk :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:22
Herax10NL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:33:
Nu definitief:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eo8qkjqXIAEBul9?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eo8qjXvXYAAXflO?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Gadver, ziet er beide niet uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 10:02
@basvn : Is dat Michael Jackson die daar uit de auto stapt?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Zal wel komen door het smaakverlies bij covid-19 :+

ja, ik weet dat het voor zijn besmetting niet beter was

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tristan
[YouTube: Valtteri Bottas and Lewis Hamilton waving each other on the straight]

Het is altijd makkelijk om te zien wat je wilt zien. Ik zie hier 1 van de 2 alvast afscheid nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Perez en Magnussen beginnen achteraan morgen;

https://twitter.com/F1/status/1337355196532281344?s=19

Max net snelste in FP1

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eo9u2yLUYAA7m2F?format=jpg&name=large
15 jaar verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Had heel graag een comparison gezien tussen een 2020 auto en de 2005 wagen. Ik snap dat ze de 2005 wagen niet op de staart willen trappen, maar gewoon zij aan zij van de hairpin het rechte stuk op tot aan de bocht.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
En dan op dit soort momenten stoort de Halo mij dan weer :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
De nieuwe heeft wel een grotere kreukelzone.
Al blijf ik de oude modellen toch mooier vinden. Minder flapjes en rare dingen die alleen maar stuk kunnen en races verpesten :P

En beter geluid. :+

https://streamable.com/f62y6b

[ Voor 23% gewijzigd door Paulus07 op 11-12-2020 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Wat een heerlijk geluid zeg, filmpje op Youtube in HD te bekijken (later nog 4K?)

Leuk weetje: Fernando used this very car in the final six races of the 2005 championship. It scored a podium every time, including a win at the championship decider in China - in fact, the map of the Chinese track is still inside the car!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Jasphur schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:18:
[...]

Mij echt totaal niet meer, gelukkig. Vooral jammer dat de auto's zo groot zijn geworden, helpt niet bij het inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Paulus07 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:26:
De nieuwe heeft wel een grotere kreukelzone.
Al blijf ik de oude modellen toch mooier vinden. Minder flapjes en rare dingen die alleen maar stuk kunnen en races verpesten :P

En beter geluid. :+

[Streamable]
https://streamable.com/f62y6b
Grofweg 1:43 voor een rondje. Dat is op zich niet eens heel gek als je kijkt naar de FP2 tijden van 1:36? Mooi om te zien en vooral om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

roda_djavulen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:31:
[...]

Mij echt totaal niet meer, gelukkig. Vooral jammer dat de auto's zo groot zijn geworden, helpt niet bij het inhalen.
Ik kijk pas sinds vorig jaar (drive to survive slachtoffer :P) maar dit viel mij inderdaad ook erg op. De huidige auto's zijn echt een stuk breder en langer. Ik schat zo maar dat het met de regels te maken heeft, maar waarom hebben ze die regels opgesteld? Wat is de redenatie er achter geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
J0YR1D3R schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:38:
[...]

Grofweg 1:43 voor een rondje. Dat is op zich niet eens heel gek als je kijkt naar de FP2 tijden van 1:36? Mooi om te zien en vooral om te horen :)
En ga er maar vanuit dat de Renault niet echt zal zijn afgesteld voor Abu Dhabi en ik denk ook niet op zijn staart getrapt. Gok dat in qualitrim er een hoge 1:40, lage 1:41 mogelijk zou zijn.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Maarten_E schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:40:
[...]

En ga er maar vanuit dat de Renault niet echt zal zijn afgesteld voor Abu Dhabi en ik denk ook niet op zijn staart getrapt. Gok dat in qualitrim er een hoge 1:40, lage 1:41 mogelijk zou zijn.
niet helemaal vergelijkbaar,

maar de snelste ronde van Australie was door Alonso in 2005 gereden op : 1.25.683
in 2019 door Bottas op 1.25.580
lengte van het circuit is even lang, hooguit is er hier en daar een kerb neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ach al zijn die oude wagens langzamer. Ze klinken gewoon sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:33
Paulus07 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:49:
Dat is het voor mij ook, inderdaad. Hoe het eruit ziet maakt mij niet zoveel uit, maar wat mis ik dat geluid! Als je dat live meemaakt, gaat het dwars door je lichaam en laat het je botten rammelen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ze gaan voor Ziggo nog wat anders doen volgend jaar met de F1 programmering:
https://www.instagram.com/p/CIqXnophNfp/
Op plaats van F1 Cafe dus iets met een quiz?

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 11-12-2020 17:16 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Krankenhausen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:30:
[...]

Is dat niet redelijk vertekent omdat als iemand structureel ondermaats presteert (Albon) degene daaronder daar ook structureel profijt van hebben?
Ja, zoiets zei ik eerder ook al. Elk gemist punt van de toppers vloeit naar de subtop.
(trickle down so to speak ;) )
En bovendien zit er een aanname in dat Stroll achter Perez finisht, dus hij lijkt sowieso al beter als hij voor zijn teamgenoot finisht terwijl PER geen extra punten krijgt als hij voor Stroll eindigt?
Klopt, en in diezelfde lijn der gedachten kan Hamilton ook alleen maar verliezen. Maar ik ben van mening dat Perez beter is dan Stroll. Dat het team Stroll eerste rijder maakt is eerder wishfull thinking in mijn ogen. Niet dat ik Stroll wil afvallen maar hij is gewoon niet zo goed.
naitsoezn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:02:
[...]

Ik had laatst eens gekeken hoe vaak Albon onder Stroll / Perez eindigde in de kwalificatie (spoiler: Net zo vaak er boven als er onder). En toen bleek het mijns inziens helemaal niet zo evident te zijn dat RBR #3 en #4 zijn op de grid. "Zouden willen" waarschijnlijk, en "zouden moeten" als je naar budgetten kijkt. Maar als je sec naar de auto's kijkt dan is dat helemaal geen zekerheidje. Dan kun je wel heel makkelijk zeggen dat dit aan Albon ligt, maar je kunt ook concluderen dat Perez en Stroll al het hele seizoen in een auto hebben gereden die mee moet kunnen doen voor het podium. Maakt je sommetje nog even wat anders ;)
Ik snap je punt, alleen geloof ik niet dat de Racingpoint beter is dan de Redbull. Ik denk ook dat we waarschijnlijk niet het volle potentie van de Racingpoint gezien hebben dankzij de kwaliteit van de rijders maar dan nog is het verschil in racepace gewoon te groot. Verstappen weet met enige regelmaat Bottas aan te vallen, en dat is wat ik de Racingpoints gewoon niet zie doen. (ze komen amper in de buurt)
Het is dus te makkelijk om te zeggen dat omdat het zogenaamd een één op één kopie van de Mercedes zou zijn dat het dus ook de 2e auto op de grid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hippocampus schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:45:
Het is dus te makkelijk om te zeggen dat omdat het zogenaamd een één op één kopie van de Mercedes zou zijn dat het dus ook de 2e auto op de grid is.
Ik zeg ook niet dat ze het 2e team op de grid zijn, ik vind je aanname dat RBR duidelijk de 2e auto op de grid is (en Max en Albon #3 en #4 zouden moeten zijn) alleen niet zo evident. Dit seizoen (veel meer dan vorige seizoenen) is het veld juist meer in elkaar geschoven en jammer genoeg lijkt alleen Mercedes daaraan te ontkomen (al moet gezegd worden dat zelfs Bottas tegenwoordig meer moeite heeft dan ooit lijkt te hebben om van achter uit het veld op te stomen na malheur). Er zit flink wat overlap tussen de teams wmb, en een duidelijke nummer 2, 3, 4 of zelfs 5 is niet echt aan te wijzen. Fun fact: Racing point heeft net zoveel overwinningen dit seizoen als RBR en Stroll heeft net zo vaak op het podium gestaan als Albon maar is 5x vaker uitgevallen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 11-12-2020 18:03 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tristan
Jasphur schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:18:
[...]

Ik kan daar nu doorheen kijken, wetende wat hij waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

naitsoezn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:59:
[...]

Ik zeg ook niet dat ze het 2e team op de grid zijn, ik vind je aanname dat RBR duidelijk de 2e auto op de grid is (en Max en Albon #3 en #4 zouden moeten zijn) alleen niet zo evident. Dit seizoen (veel meer dan vorige seizoenen) is het veld juist meer in elkaar geschoven en jammer genoeg lijkt alleen Mercedes daaraan te ontkomen (al moet gezegd worden dat zelfs Bottas tegenwoordig meer moeite heeft dan ooit lijkt te hebben om van achter uit het veld op te stomen na malheur). Er zit flink wat overlap tussen de teams wmb, en een duidelijke nummer 2, 3, 4 of zelfs 5 is niet echt aan te wijzen. Fun fact: Racing point heeft net zoveel overwinningen dit seizoen als RBR ;)
Ja okee, maar dat komt gedeeltelijk door het wegvallen van de originele nummer twee Ferrari. En het feit dat RBR 'maar' één overwinning heeft is ook nog niet zo gek als je kijkt naar het aantal uitvalbeurten van Verstappen en het gebrek aan races /originele circuits. (als je twee keer op een baan moet rijden waarop je niet kan winnen is dat nogal een domper bv.)
Maar ik denk dat vele het met mij eens zijn als ik zeg dat de tweede rijder het gewoon teveel heeft laten afweten. Dus daar waar Max uitviel had Alexander het af moeten maken en die momenten zijn er eigenlijk niet geweest.

Uiteindelijk zijn er best een aantal gekke uitslagen geweest dit seizoen en dat komt met name door het wegvallen van Ferrari en het falen van Redbull. (ik denk dat je dat zo best kan stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Mjah, ik vind het een beetje dubbel. Aan de ene kant wordt gezegd dat Max meer uit de auto haalt dan er in zit (wat dus m.i. impliceert dat die 3e plek helemaal niet in beton gegoten is voor RBR) maar aan de andere kant wordt Albon er op afgerekend dat hij geen nummer 4 is...

Ik geloof dat de waarheid in het midden ligt: Max haalt een paar tienden extra uit die auto en Albon laat een paar tienden liggen. Maak je dan de vergelijking met Racing Point opnieuw, dan zitten ze een stuk dichter bij elkaar.... Misschien zou RBR dan nog steeds de betere zijn, maar niet zo overduidelijk dat hun twee coureurs altijd #3 en #4 op de grid zouden moeten zijn.
Uiteindelijk zijn er best een aantal gekke uitslagen geweest dit seizoen en dat komt door het wegvallen van Ferrari en het falen van Redbull. (ik denk dat je dat zo best kan stellen)
Daar zijn we het over eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@naitsoezn Maar die plekken staan ook niet vast. Het is achteraf bekeken en door mij zo toegepast.
Dat is ook het stukje wat niet echt eerlijk is.
Want zeggen dat de #4 niet beter hoeft te doen dan de #3 is natuurlijk krom.

Maar ik schat dat in aan de hand van de uitslagen en ging daarmee rekenen. Ik denk dat je rustig kan zeggen dat dat zo niet werkt in de F1 :9

Maar uiteindelijk denk ik dat door het wegvallen van Ferrari, het ondermaats scoren van Albon en het uitvallen van Verstappen de resultaten van Racingpoint ook wat geflatteerd zijn.

Edit: Maar goed, dat geld eigenlijk voor elk team onder de toppers die de kruimels mogen oprapen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hippocampus op 11-12-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Paulus07 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:49:
Dat is toch ook met dat beroemde filmpje van Senna op Monaco. Ziet er uit alsof ie zo snel als het geluid gaat, maar Hamilton is geloof ik 15s sneller nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik hoop vooral dat ze gewoon afstappen van al die kleine vleugeltjes overal. Dat als er bij een klein beetje contact ergens 3mm carbon afbreekt heel de race of balans van de wagen weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:54:
[...]

Dat is het voor mij ook, inderdaad. Hoe het eruit ziet maakt mij niet zoveel uit, maar wat mis ik dat geluid! Als je dat live meemaakt, gaat het dwars door je lichaam en laat het je botten rammelen.
Wat mij betreft kopiëren ze die Renault van Alonso 20x en organiseren ze daar elk jaar een gala-race mee ofzo. Alle wagens hetzelfde afgesteld, 1 kwalificatie sessie en dan een race. En dan kijken wie het snelst is met gelijk materiaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
CF230 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:34:
[...]

Wat mij betreft kopiëren ze die Renault van Alonso 20x en organiseren ze daar elk jaar een gala-race mee ofzo. Alle wagens hetzelfde afgesteld, 1 kwalificatie sessie en dan een race. En dan kijken wie het snelst is met gelijk materiaal!
Hamilton.

Want die mag natuurlijk als eerste starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:42:
[...]

Dat is toch ook met dat beroemde filmpje van Senna op Monaco. Ziet er uit alsof ie zo snel als het geluid gaat, maar Hamilton is geloof ik 15s sneller nu.
Verschil valt best wel mee... zeker als je bedenkt dat die wagens 18 jaar geleden reden en geen slicks hadden (en na 2005 niet verder ontwikkelt zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@ArcticWolf Ik denk dat @mphilipp het niet over 2000nogwat heeft maar over minimaal tien jaar eerder.
Toen reden ze op Monaco inderdaad zomaar 10 seconden trager dan vandaag de dag.
Niet dat het daardoor een 'walk in the park' was want die auto's waren toen niet zo handelbaar als nu.
Het merendeel van die auto's wilde enkel hard rechtdoor 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Nouja, als je kijkt naar de voor- en achtervleugels in de Formule 1 van rond de eeuwwisseling, vergeleken met wat het nu is ziet er allemaal erg rudimentair uit. Ook als je kijkt naar de input die de coureurs moeten geven, je ziet ze veel meer vechten tegen het motorvermogen dan dat ze nu doen, zelfs zonder traction control. Geen fijne stuurbewegingen maar de correcties die ze maken om een auto de apex in te krijgen of op exit, het ziet er haast uit alsof ze in een powerboat bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hippocampus schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 00:06:
@ArcticWolf Ik denk dat @mphilipp het niet over 2000nogwat heeft maar over minimaal tien jaar eerder.
Toen reden ze op Monaco inderdaad zomaar 10 seconden trager dan vandaag de dag.
Niet dat het daardoor een 'walk in the park' was want die auto's waren toen niet zo handelbaar als nu.
Het merendeel van die auto's wilde enkel hard rechtdoor 😅
Inderdaad. Doordat het zo'n gevecht was met de auto ziet het er veel sneller uit. Dat en het gestuiter. Wat dat betreft is het een stuk beter geworden voor de coureurs.

Echter, dat moet naar mijn idee niet verward worden met 'makkelijker'. Als de snelheden hoger zijn, is het ook weer moeilijker, ook al is de auto makkelijker te besturen. En tegenwoordig hebben ze allerlei instellingen waarmee ze dan ook de hele race aan het spelen zijn. Elke ronde weer steeds de rembalans aanpassen bv. Het is toch weer een extra activiteit en op een circuit als Monaco is dat iets dat je er liever niet bij hebt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tristan
Dit vind ik een mooi interview waarin o.a. de auto van Jos z’n tijd vergelijken wordt met die van Max nu. Absoluut de moeite waard om te kijken!

Pagina: 1 ... 158 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport