Edgenumber schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:51:
Wat ik me afvraag, en de toekomst zal het misschien uitwijzen. Stel dat de RB een onbestuurbaar hok is voor iedereen behalve Max. En als Perez of de Hulk in de 2e auto zitten ze staan eveneens ruim achter Max. Wat dan? Word Perez of de Hulk dan ook weer publiek gefileerd door Dieter?
En dan, weer een nieuwe in de auto?
Albon en gasly zijn echt niet de beste. Maar het lijkt zo op paniek voetbal van een ooit eens stabiel team. Een team wat ooit leuk was en volgens mij nu alleen maar leuk als je Max ben.
De RBR is voor iedereen een onbestuurbaar hok, Verstappen heeft er ook mee moeten dealen in het begin van het jaar en daarom geloof ik ook weinig van de claims dat "de auto om Verstappen" heen gebouwd zou worden. Dat je een auto bouwt en rekening houd met de wensen van een coureur kan ik nog in komen maar daar houd het wel op.
De eerder genoemde situatie Schumacher / Verstappen was ook een heel ander verhaal, Jos had praktisch 0 ervaring met F1 auto's en de auto's van toen waren ook wel een tikkeltje lastiger te rijden dan de hedendaagse auto's om nog maar te zwijgen over de vermeende extra's en support die Schumacher had. Jos werd ingevlogen om die 2e auto maar rond te laten rijden en meer werd er ook niet verwacht.
Jos heeft nooit "eerlijke" kans gehad bij Benetton maar heeft misschien toen zelf ook de situatie niet optimaal uit weten te buiten (en ook Rothenggatter niet). Jaren later heeft hij z'n best in ieder geval gedaan om Max te behoeden voor de valkuilen waar hij destijds zelf in is gelopen.
Perez zou ik als RBR ook niet aan willen, zelfde als Hulkenberg. Beide coureurs die in hun hele carrière eigenlijk weinig tot niets gepresteerd hebben. Perez heeft het zolang vol kunnen houden met de centen van Telcel en Hulkenberg omdat ie de gunfactor heeft maar beiden zijn gewoon niet goed genoeg... tenzij je een Mercedes rijd, dan kun je prima weg komen met een Bottas, Perez of een Hulkenberg.
RBR / Alpha Tauri heeft de laatste jaren veel teveel goede mensen laten gaan, James Key, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz e.d. zijn toch aardige verliezen geweest voor het team.
[
Voor 4% gewijzigd door
R2D2 op 10-12-2020 11:30
]