3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Bljkbaar doen ze bij team Red ook aan social media.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
The International Pits Straight (where the F1 grid is) at Silverstone is to be renamed 'Hamilton Straight' in honour of Lewis Hamilton's achievements. The first time any part of the circuit has been named after a driver #F1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 12 december 2020
This is AWESOME 🙌 @SilverstoneUK will officially name the start-finish straight the ‘Hamilton Straight’. No other part of the circuit is named after a racing driver! 👏 @LewisHamilton pic.twitter.com/MtYS468rl9
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 12 december 2020
verdiend! en een mooi gebaar
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Of is dit een ode omdat HAM gaat stoppen?
[ Voor 32% gewijzigd door Maarten_E op 12-12-2020 19:20 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Een straight, ze hadden het net zo goed de Mercedes straight kunnen noemen, die auto gaat nou eenmaal het hardste rechtdoor..Maarten_E schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:19:
Is dat dan de tweede keer dat een actieve coureur over zijn eigen stuk baan rijdt, na Schumacher door Schumacher-S op de Nürburgring? (Ervanuit gaande dat er volgend jaar een Britse GP is.)
Of is dit een ode omdat HAM gaat stoppen?
Ja, natuurlijk. Dat deelt hij eerst met Silverstone, dat klinkt logisch genoeg...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dit kan Bottas beter maar permanent gaan doen als zogenaamde Youtube 'ster'. In het verleden enorme fan van de Finse coureurs Mika Hakkinen en Kimi Raikkonen die op goede dagen prachtige prestaties konden neerzetten. Maar Bottas is echt totaal kleurloos en loopt het seizoen voor de zoveelste keer achter de feiten aan en dan weer roeptoeteren in de media dat hij echt wel sneller kan zijn als Hamilton. En dan komend seizoen Bottas versie x is en na de eerste 3GP's alweer zijn WK aspiraties laat varen... Laat het dan eens zien dat je uit het juiste race hout gesneden bent!
Rosberg kom terug!
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Poll: Wie moet Verstappen's teamgenoot worden?
• Hulkenberg
• Perez
• Albon
Ook een poll maken? Klik hier
Dat niet, maar lijkt me dat hij dat zou delen met Mercedes, hun F1-activiteiten zitten in Engeland, hét circuit van Engeland is Silverstone. Dus zo heel gek zou ik dat niet vinden.mphilipp schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:49:
[...]
Ja, natuurlijk. Dat deelt hij eerst met Silverstone, dat klinkt logisch genoeg...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Lando.Bart-Willem schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:22:
Tijd voor een luchtige poll!
• Hulkenberg
• Perez
• Albon
[Afbeelding]
spoiler:Ik hoop op Hulkenberg, maar denk dat het Perez wordt, al dan niet onder druk/gelobby van Liberty Media.
erutangiS
Hamilton, kunnen Perez en Hulkenberg samen naar RBR.Bart-Willem schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:22:
Tijd voor een luchtige poll!
• Hulkenberg
• Perez
• Albon
[Afbeelding]
spoiler:Ik hoop op Hulkenberg, maar denk dat het Perez wordt, al dan niet onder druk/gelobby van Liberty Media.
alles kan off-topic
Kweenie. Als ik Hamilton was, zou ik zo lang mogelijk doorgaan met winnen. Ik krijg nou niet de indruk dat er aan het einde van elk seizoen helemaal doorheen zit of zich naar elke GP moet slepen. Hij verliest ook niet zoveel, dus zijn vorm is ook nog steeds prima. Ik zie totaal geen reden om aan te nemen dat ie er binnenkort mee gaat stoppen.Maarten_E schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:05:
[...]
Dat niet, maar lijkt me dat hij dat zou delen met Mercedes, hun F1-activiteiten zitten in Engeland, hét circuit van Engeland is Silverstone. Dus zo heel gek zou ik dat niet vinden.
Maar ik kan niet in zijn hoofd kijken, dus wie weet. Echter, als ik het elk jaar roep, krijg ik vanzelf een keer gelijk. Het is het dan zonder argumentatie, dus een lucky shot.
Kan ik me niet in vinden. Duizendsten. En zijn bodemplaat was misschien beetje debet. Max was nu toevallig (motor open geschroeft? en sowieso een betere rijder) sneller en Bottas ook. Zoals een enkele keer eerder Bottas ook deed. Niks mis met de snelheid van HAM. Morgen grote kans dat ie helaas -gaap gaap- weer wint. Zielige mauwert dat zijn auto niet meer hetzelfde voelde. Wat een ongelofelijke jankert en over het paard getilde gast is dat zeg. Hopelijk is MB verstandig en zijn die auto's volgend jaar gewoon weer Silberpfeile zoals het hoort.mphilipp schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:36:
Volgens mij zien we nou wat een race missen en niet je normale trainingsschema aan kunnen houden doet met een coureur. Hamilton loopt al het hele weekend achter de feiten aan. Niet langzaam, maar ook niet de snelste, zoals altijd eigenlijk. Meestal komt ie op het laatste moment nog met een duivelse ronde, maar ook dát lukte net niet.. Volgens mij komt dat echt omdat ie er gewoon even tussenuit was. Hij zal wel een beetje hebben kunnen trainen in het hotel waar ie was opgesloten, maar het is niet hetzelfde. Dit zien we nooit van Lewis.
Zoals het hoort, een recht stuk en niet een bocht naar hem vernoemen omdat hij bijna alles aan die motor te danken heeft. Ik vind het hilarisch.basvn schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:15:
[Twitter]
[Twitter]
verdiend! en een mooi gebaar
[ Voor 16% gewijzigd door MrMarcie op 12-12-2020 23:44 ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Verwijderd
Wel staat hij ingeschreven bij Mercedes voor volgendjaar volgens https://www.fia.com/event...la-one-world-championship

Hij rijdt dus volgend jaar in de merc??
Hmmm...ik merk dat je niet de grootste fan van Ham bent. Dat hoeft niet, maar het kleurt je mening wel. Als we kijken hoe het normaal gaat, is de afgelopen quali best wel a-typisch. Het kan zijn dat Bottas in de FP's sneller is, maar als FP3 of Quali aanbreekt, pakt Hamilton doorgaans zijn houten hamer en tikt Bottas weer op zijn plek. Alleen nu lijkt ie er steeds, in alle FP's en in Quali een beetje achteraan te hobbelen. Ja, het gaat om honderdsten en duizendsten van seconden, maar meestal zijn die naar hém toe, en niet van 'm af.MrMarcie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:42:
[...]
Kan ik me niet in vinden. Duizendsten. En zijn bodemplaat was misschien beetje debet. Max was nu toevallig (motor open geschroeft? en sowieso een betere rijder) sneller en Bottas ook. Zoals een enkele keer eerder Bottas ook deed. Niks mis met de snelheid van HAM.
Dat vond ik ook een vage. Natuurlijk hebben ze van alles aan de auto verandert. Dat zei Russel ook. Maar ik mag toch hopen dat het allemaal een beetje wetenschappelijk gebeurt en dat ze alles wat ze veranderen, netjes opschrijven. Ze knippen toch geen stukken uit de auto? Ze plaatsen of verplaatsen ballast en passen wat settings aan vwb de pedalen enzo, maar dat is toch allemaal geparametriseerd? Het mag geen enkel probleem zijn om die auto weer helemaal terug te bouwen voor Lewis. Dat ding gaat elke keer toch helemaal uit elkaar? Russel zelf doet natuurlijk helemaal niets aan die auto.Wat een ongelofelijke jankert en over het paard getilde gast is dat zeg.
Nee, ik zag in die opmerking juist een bevestiging van mijn vermoeden: Hamilton is echt wel een beetje beïnvloed door bijna 2 weken uit de roulatie te zijn geweest. En zoals ik al zei zal ie best wel wat hebben kunnen trainen, maar niet zijn normale schema hebben kunnen volgen. En men zei dat ie milde symptomen had, dus hij was wel degelijk (een beetje) ziek. En ook dat heeft invloed. Als ie weer gaat rijden, levert ie voor zijn eigen gevoel dezelfde input als normaal, alleen is de output niet hetzelfde, en dat snapt ie niet.
Olav Mol (de grote deskundige) zei ook zoiets over Schumacher bij zijn herintreden. Toen werd ie ook verslagen door Rosberg. Schumacher zelf doet gevoelsmatig hetzelfde als voorheen, maar de resultaten zijn niet hetzelfde.
Maar goed, dat is mijn deskundige mening. Het zou zomaar kunnen dat ie vanavon een peptalk krijgt van zijn spirituele guru en dat ie na een verfrissende yoga sessie en een salade weer helemaal de oude is...
Ach, je kan de coureurs op ieder moment nog updaten/vervangen, dus dit lijstje zegt niet zoveel, maar is wel weer lekkere HYPE in de categorie "BOTTAS HEP MERCEDES UIT SE INSTA BIO GEHAALTTT11!1!!1!1!"Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:47:
zover als ik gelezen heb heeft Lewis nog niet getekend voor volgendjaar.
Wel staat hij ingeschreven bij Mercedes voor volgendjaar volgens https://www.fia.com/event...la-one-world-championship
[Afbeelding]
Hij rijdt dus volgend jaar in de merc??
Dat soort dingen past helemaal in het conspiracy denken dat de laatste tijd steeds 'populairder' wordt. Ik heb daar een vreselijk hekel aan. Alle 'bewijzen' worden nl maar op één manier uitgelegd, en dat is naar de vermeende conclusie van de bedenker. Er is totaal geen open mind in het beschouwen van het 'bewijs', wat vaak ook helemaal geen bewijs is. Alles wordt naar één kant toe geredeneerd. Als je je bijvoorbeeld hebt voorgenomen dat Lewis er na dit jaar mee stopt, ga je elk ding dat ie doet uitleggen naar die conclusie. En dan past het altijd. Voor de bedenker dan. Voor de rest zegt het helemaal niets. Dat is ook het moeilijke als je probeert aan te geven dat het een nietszeggend 'bewijs' is, of ook gewoon helemaal geen bewijs. Bij Russel stond het er bv al langer niet in, of heeft het er misschien nooit in gestaan. Maar omdat iemand het nu pas ziet, is het ineens bewijs.The_Admin schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:38:
[...]
Ach, je kan de coureurs op ieder moment nog updaten/vervangen, dus dit lijstje zegt niet zoveel, maar is wel weer lekkere HYPE in de categorie "BOTTAS HEP MERCEDES UIT SE INSTA BIO GEHAALTTT11!1!!1!1!"
Het is soms om gek van te worden hoe simpel sommige (volwassen) mensen redeneren. We hoeven alleen maar naar de overkant van de oceaan te kijken om te zien waartoe dat kan leiden...
He set the pace for much of qualifying on Saturday, topping both Q1 and Q2. However, he ultimately had to settle for third, behind Max Verstappen and team-mate Valtteri Bottas.
After the session, Hamilton admitted he didn't feel fully fit, but said he was determined to do his best in Sunday's race. "I can really feel for those who are and have suffered from it, those who have lost ones from it and I can understand how because it's a nasty virus," he said.
"I'm not 100%. I still have some feeling within my lungs but nonetheless, normally I would drive if one of my arms was hanging off. That's what we do as racing drivers and luckily that's not the case. It definitely won't be the easiest of races physically. I mean, I will manage and give it absolutely everything I've got."
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ja, dat klopt deels. Ik ben misschien beetje kort door de bocht maar ik ben een grote F1 fan al sinds de jaren 70. Maar de F1 heeft zich ontwikkelt op een manier dat het als fan soms erg frustrerend is. En ja, dat is ook al eerder geweest met Schumachter en het jaar dat McLaren met o.a. Senna 16 van de 17 races won.mphilipp schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:24:
[...]
Hmmm...ik merk dat je niet de grootste fan van Ham bent. Dat hoeft niet, maar het kleurt je mening wel.
Ik moet zeggen ik ben wel fan van o.a. Lauda, Senna, mijn favoriet, en van Schumi. Vind ook HAM een absoluut grote coureur die er bovenuit steekt.
Ik mijn visie heb je 4 type coureurs.
De mensen die niet goed genoeg zijn maar geld meebrengen. Dan heb je de coureurs die echt de F1 aankunnen -grootste deel vna het veld- en dan heb je de toppers die erboven uit steken. Daar is HAM in mijn opinie er een van. Uitzonderlijke kwaliteiten dus.
Daarboven heb je nog de groep, een heel klein groepje, van de echte uitzonderlijken. Zeg de Messi's enzo. Daar schaar ik o.a. Lauda, Prost, Senna, Schumacher onder. En Max ook in de toekomst.
HAM heeft teveel WK's voor zijn kwaliteiten omdat de auto te dominant is. Dat zag je o.a. gedemonstreerd toen Russell inviel. Russel is trouwens ook zo'n coureur die erboven uit stijgt anders krijgt ie dat niet voor elkaar. Past niet in de auto, kent de auto niet maar doet gelijk bijzondere dingen. Dus mooi voor de toekomst.
HAM piept teveel over politieke zaken en piept teveel tijdens de race. Allemaal issues en bandenellende en dan bam snelste ronde eroverheen. En maar zeggen hoe zwaar ie het heeft en weer een race winnen. Dat is een strategie om jezelf belangrijk te maken en je resultaten cashe te geven. Vind ik dan he.
Volgend jaar gaat ie weer kampioen worden. Het is jammer dat er al veel bij voorbaat vast staat alhoewel dit jaar er wel veel specataculaire races zijn geweest door omstandigheden. Dus voor een 'neutrale' liefhebber wel een bijzonder jaar. Ik hoop, maar weet dat het niet gaat gebeuren, dat er bijvoorbeeld een 2e bandenleverancier bijkomt. Dan komt er weer echte competitie en word er ook weer geraced de hele tijd. Ni word er veel banden gespaard tijdens een race en is het allemaal iets te tactisch geworden.
Anyway, vanmiddag ga ik er weer voor zitten en hoop dat het Max toch lukt om die laatste race te winnen. Zou voor ons NL'ers een mooi einde zijn van het seizoen. Pole en winst. En als Bottas dan ff helpt om uit te vallen krijgt ie zijn verdiende P2 in kampioenschap. En dat is dan echt een prestatie van formaat.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ik heb het niet kunnen vinden, ik ben geen fan van hem, ik kan me voorstellen dat 'ie "zeurt" want er is altijd wel iets als 'ie niet 1e wordt maar dit vind ik een erg lastige hoor. Ik vraag me af of hij dat gezegd heeft want het klinkt zó achterlijk voor iets in de F1mphilipp schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:24:
[...]
Dat vond ik ook een vage. Natuurlijk hebben ze van alles aan de auto verandert. Dat zei Russel ook. Maar ik mag toch hopen dat het allemaal een beetje wetenschappelijk gebeurt en dat ze alles wat ze veranderen, netjes opschrijven. Ze knippen toch geen stukken uit de auto? Ze plaatsen of verplaatsen ballast en passen wat settings aan vwb de pedalen enzo, maar dat is toch allemaal geparametriseerd? Het mag geen enkel probleem zijn om die auto weer helemaal terug te bouwen voor Lewis. Dat ding gaat elke keer toch helemaal uit elkaar? Russel zelf doet natuurlijk helemaal niets aan die auto.
Edit: ondertussen gevonden: https://www.formula1.com/...CwGkQ6N8dEjFocymUI9b.html
Hij zegt het toch echt. Met wat fantasie kan het uitgelegd worden als dat hijzelf niet zo lekker zit of het gevoel "vergeten" is, mja. Ik gok dat hij dat bedoelde. Maar het blijft een rare quote.
[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 13-12-2020 12:15 ]
McLaren have sold a “significant minority” stake in the Formula 1 operation to a United States-based sports investment group in a bid to strengthen the racing team’s long-term future…
MSP Sports Capital will invest £185m into McLaren Racing (F1 and IndyCar), acquiring an initial 15% stake that will increase to 33% by the end of 2022, in a deal that values the team at £560m.
Zou ie dan misschien denken dat ie vandaag de race gewonnen heeft? 🤡Amphiebietje schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:34:
Een van de symptomen die bij Covid kunnen voorkomen zijn waanbeelden (en problemen met het geheugen ook). Dus misschien dat HAM een van die gevallen is die snel negatief test na een infectie, maar nog doorlopende symptomen heeft...
Testing, one, two ...
Wie heeft er nu gewonnen? (tellen Aitkin en Fittipaldi mee is de strijd om p20?) Hoewel MAG nu op p20 geeindigd is:metallicattim schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:41:
Gezien we het einde naderen, leek me een tussenstand wel leuk om te laten zien
Er zijn nog diverse zaken die niet vast staan, dus @nachtnet heeft nog niet perse gewonnen![]()
WDC+WCC F1.5 is nog super spannend! En HAM en WOLFF moeten nog een beslissing maken officieel.
RUS zou HEUL misschien toch nog dat ene puntje kunnen pakken in die laatste races!
Waarom hij overigens in de officiële standings onder LAT staat is me onduidelijk, maar ik ga uit van die lijst op F1.com.
[Afbeelding]
FOM dussuh
En Max beeing Max.
[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-12-2020 17:27 ]
Bottas dan over Toto.Illegal_Alien schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:21:
[YouTube: F1 Drivers Look Back On Their 2020 Predictions!]
FOM dussuh
En Max beeing Max.En Kimi; Kimi...
En ik denk wel dat ik weet wat Lando voorspelde. Ging waarschijnlijk over Albon.
[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-12-2020 17:40 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Relevantie - het is een kunstmatige track gebouwd op een kunstmatig eiland om vooral heel dure hotelovernachtingen te kunnen verkopen. Zoals alle andere totaal zinloze bouwprojecten in het Midden-Oosten is dit er ook eentje die mooie foto's oplevert op je influencer insta, maar voor de rest niemand met gevoel voor historie ook maar een klein beetje interesseert.
Optocht - De race wordt standaard gewonnen vanaf Pole. In een magisch parallel universum waarin het WDC pas in de laatste race wordt beslist, zou dit de slechtst mogelijke baan zijn. Heb je een team A die vaak goed is op zaterdag en een team B die het zondag op de heupen krijgt, is het bijna bij voorbaat al beslist. Ja je racet overal 1 keer dus oneerlijk is het niet, maar de laatste race mag toch ook meer spektakel bevatten.
Off-the-pace: - Op bijna 10 seconden (een jaar in F1-levens) van de Pole tijd worden er rustig rondjes gereden. Max is het beste als ie met z'n tanden in het stuur racet, als race overalls een rits hebben zou hij de race vandaag ook zonder handen kunnen winnen. Alle blokkerende wielen en foutjes in de race zijn op één hand te tellen, gewoonweg omdat je zo aan het cruisen bent.
Als Albon (die normaal 30 sec aan de broek krijgt van Max) in een mindere auto (de statistisch gezien beste coureur ooit) Hamilton kan bijhouden, dan weet je dat er niet echt wordt geracet. Dat maakt het punt hierboven nog erger; zo 'langzaam' rijden en elkaar toch niet kunnen aanvallen; da's toch wel heel droevig.
Dat rondje van Alonso was een pijnlijke reminder van hoe het was: compacte auto's die je schreeuwend om de hoeken gooit. Auto's die achter elkaar durven te rijden zodat je niet een armpje uit de cockpit kunt cruisen zonder dat iemand je kan inhalen. Auto's die door alle technologie niet zo makkelijk te besturen zijn dat een jonge knaap uit een Williams, in een te krappe Mercedes stapt en meteen weet hoe het moet en (zonder pech) zo naar de zege kan sturen.
En toch baal ik dat Max zoveel DNF's heeft anders had ie MER zeker gesplitst in het WDC en op 2 gestaan.nachtnet schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:51:
[...]
Wie heeft er nu gewonnen? (tellen Aitkin en Fittipaldi mee is de strijd om p20?) Hoewel MAG nu op p20 geeindigd is:
[Afbeelding]
Zelfs met al die DNF's scheelt het bijna niks.
[ Voor 50% gewijzigd door Help!!!! op 13-12-2020 18:35 ]
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Verwijderd
Eens. Huidige F1 is gewoon te geëvolueerd. Auto's plakken aan het asfalt en coureurs stappen fris als een hoentje uit. Vechten met de wagens is er niet meer bij. Ja misschien als je in een Williams zit.Franco10 schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:04:
Vergeet je even voor het gemak wie er gewonnen heeft, dan is de race in Abu Dhabi toch best wel een prachtige samenvatting van alles wat er mis is met moderne F1. Even een zure afsluiting van het seizoen:
Relevantie - het is een kunstmatige track gebouwd op een kunstmatig eiland om vooral heel dure hotelovernachtingen te kunnen verkopen. Zoals alle andere totaal zinloze bouwprojecten in het Midden-Oosten is dit er ook eentje die mooie foto's oplevert op je influencer insta, maar voor de rest niemand met gevoel voor historie ook maar een klein beetje interesseert.
Optocht - De race wordt standaard gewonnen vanaf Pole. In een magisch parallel universum waarin het WDC pas in de laatste race wordt beslist, zou dit de slechtst mogelijke baan zijn. Heb je een team A die vaak goed is op zaterdag en een team B die het zondag op de heupen krijgt, is het bijna bij voorbaat al beslist. Ja je racet overal 1 keer dus oneerlijk is het niet, maar de laatste race mag toch ook meer spektakel bevatten.
Off-the-pace: - Op bijna 10 seconden (een jaar in F1-levens) van de Pole tijd worden er rustig rondjes gereden. Max is het beste als ie met z'n tanden in het stuur racet, als race overalls een rits hebben zou hij de race vandaag ook zonder handen kunnen winnen. Alle blokkerende wielen en foutjes in de race zijn op één hand te tellen, gewoonweg omdat je zo aan het cruisen bent.
Als Albon (die normaal 30 sec aan de broek krijgt van Max) in een mindere auto (de statistisch gezien beste coureur ooit) Hamilton kan bijhouden, dan weet je dat er niet echt wordt geracet. Dat maakt het punt hierboven nog erger; zo 'langzaam' rijden en elkaar toch niet kunnen aanvallen; da's toch wel heel droevig.
Dat rondje van Alonso was een pijnlijke reminder van hoe het was: compacte auto's die je schreeuwend om de hoeken gooit. Auto's die achter elkaar durven te rijden zodat je niet een armpje uit de cockpit kunt cruisen zonder dat iemand je kan inhalen. Auto's die door alle technologie niet zo makkelijk te besturen zijn dat een jonge knaap uit een Williams, in een te krappe Mercedes stapt en meteen weet hoe het moet en (zonder pech) zo naar de zege kan sturen.
De wagens zijn ook veel te groot en missen emotie. Dat blijkt maar weer eens uit het optreden van de 2005 Renault. Laten we het maar niet gaan hebben over kunstmatige zaken zoals DRS.
Maar waarom is DRS kunstmatig? Omdat er in de regels iets staat dat het inhalen bevordert is het kunstmatig? Maar een overtake knop (of party mode) is niet kunstmatig? DRS is toch net zo goed een techniek om harder te gaan als dat een overtake knop ook is. Toch hoor je nooit iemand over dat een extra boost uit de batterij (wat de overtake knop zeker tegenwoordig alleen maar is) kunstmatig is. DRS is in die zin gewoon een techniek om harder te gaan, net zoals de overtake knop, of DAS, of wat dan ook.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:37:Laten we het maar niet gaan hebben over kunstmatige zaken zoals DRS.
Ik vind dit wel grappig. Hamilton is uitzonderlijk, maar wint teveel door de auto. Dat wordt dan gedemonstreerd door Russel, die ook uitzonderlijk is. Je geeft dus eigenlijk zelf al aan dat om die prestatie neer te zetten iemand toch wel uitzonderlijk moet zijn. Bottas wordt naar mijn idee nooit zo dominant als Hamilton. Kijk maar hoe hij heeft moeten knokken om 2de te worden in het kampioenschap, terwijl zijn teamgenoot dik 100 punten voor ligt. Net als Max op zijn teamgenoot.MrMarcie schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:43:
[...]
Daar is HAM in mijn opinie er een van. Uitzonderlijke kwaliteiten dus.
[knip]
HAM heeft teveel WK's voor zijn kwaliteiten omdat de auto te dominant is. Dat zag je o.a. gedemonstreerd toen Russell inviel. Russel is trouwens ook zo'n coureur die erboven uit stijgt anders krijgt ie dat niet voor elkaar. Past niet in de auto, kent de auto niet maar doet gelijk bijzondere dingen.
Wat is nu het verschil tussen Lewis nu en George straks?
Hoe goed de auto ook is, het is nooit makkelijk om kampioen te worden. Moeten we weer Rosberg uit de kast halen om dat aan te tonen en de diverse veelbelovende coureurs die het uiteindelijk niet voor elkaar kregen in een dominante auto? Coulthard had bv ook briljante races, maar trok het gewoon niet om dat nivo een heel seizoen vol te houden. Rosberg kon (beter als Bottas) rijden, maar moest alles uit de kast halen om dat nivo vol te houden. En daarna hield ie het voor gezien.HAM piept teveel over politieke zaken en piept teveel tijdens de race. Allemaal issues en bandenellende en dan bam snelste ronde eroverheen. En maar zeggen hoe zwaar ie het heeft en weer een race winnen. Dat is een strategie om jezelf belangrijk te maken en je resultaten cashe te geven. Vind ik dan he.
Ik denk dat velen denken dat het makkelijk is omdat Lewis zo makkelijk lijkt te winnen. Maar misschien is hij wel zo uitzonderlijk goed dat hij dat kan. Net als Schumacher. Nooit een keer slecht gemotiveerd, altijd volledige inzet en maximale prestaties. Er zijn er gewoon niet veel die dat kunnen.
En dat miepen wordt vaak aangedikt door de selectieve manier van boordradio's herhalen door de FIA. Zo lijkt het net of ie constant aan het zeuren is. Ik denk dat het wel meevalt en dat ie ook gewoon een perfectionist is die feedback geeft over hoe hij het had willen hebben. Voorlopig levert hij wel bijna genadeloos zijn resultaten, dus dan mág ie van mij ook kritisch zijn. Ach, en die politiek. Wat als hij dat nou gewoon écht als persoon belangrijk vindt? Wat is daar nou op tegen. Bono gebruikt/misbruikt zijn status ook om aandacht te krijgen voor bepaalde zaken. Moet iedereen maar zijn mond houden over zaken die 'm aan het hart gaan. En die bovendien naar mijn idee het ook verdienen om de aandacht te krijgen. Want dat wordt wel bewezen door de hysterische reacties van de (overwegend) blanke medemens. Want vooral die vinden dat de gekleurde medemens maar de mond moet houden en zijn achterstand moet accepteren. Nou wil ik niet de BLM discussie hier over gaan doen, maar als iemand dat vanuit zijn hart vindt, mag ie dat van mij uitdragen. En als je er een probleem mee hebt, kijk je af en toe maar even de andere kant op. Wees blij dat er een klimaat heerst in ons deel van de wereld waar je de vrijheid hebt om dat te uiten.
Toto #Wolff on @ValtteriBottas driving for Merc in 2021. "He's going to be in our car, I'm hereby confirming it. We have a contract with Valtteri. He's going to race next year. You need to kick me quite hard in a sensitive zone for me to ever lose my loyalty." #f1
— Byron Young (@byronf1) 13 december 2020
Translate it : “I would love to sack him but it’s not our policy”
— Raphaël Chekroun (@raphaelchekroun) 13 december 2020
Nee want een DRS kan je alleen gebruiken als aanvallende rijderRobertMe schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:51:
[...]
Maar waarom is DRS kunstmatig? Omdat er in de regels iets staat dat het inhalen bevordert is het kunstmatig? Maar een overtake knop (of party mode) is niet kunstmatig? DRS is toch net zo goed een techniek om harder te gaan als dat een overtake knop ook is. Toch hoor je nooit iemand over dat een extra boost uit de batterij (wat de overtake knop zeker tegenwoordig alleen maar is) kunstmatig is. DRS is in die zin gewoon een techniek om harder te gaan, net zoals de overtake knop, of DAS, of wat dan ook.
Een knop om motor open te schroeven kan de verdedigende rijder ook gebruik en daarmee maak je het eerlijker
DRS is een oneerlijk hulpmiddel voor de achterliggende coureur
Maar maak gewoon de auto beter volgbaar dan kan DRS weg.
Als je niet normaal kunt volgen is het weinig racen imo erg jammer dat dit al een tijd zo is. Hopelijk in 22 enig progressie op dat vlak
Het grappige is, toen Schumacher na zijn gebroken been terugkwam in Maleisië in '99, zette hij vrolijk de wagen op pole met bijna een seconde voorsprong destijds op Irvine. De enige reden dat hij niet won waren teamorders voor Eddie in het DWC. "Let Eddie pass for tze tsjempionsjiep", zal Todt geroepen hebben waarschijnlijk.mphilipp schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:24:
[...]
Hmmm...ik merk dat je niet de grootste fan van Ham bent. Dat hoeft niet, maar het kleurt je mening wel. Als we kijken hoe het normaal gaat, is de afgelopen quali best wel a-typisch. Het kan zijn dat Bottas in de FP's sneller is, maar als FP3 of Quali aanbreekt, pakt Hamilton doorgaans zijn houten hamer en tikt Bottas weer op zijn plek. Alleen nu lijkt ie er steeds, in alle FP's en in Quali een beetje achteraan te hobbelen. Ja, het gaat om honderdsten en duizendsten van seconden, maar meestal zijn die naar hém toe, en niet van 'm af.
[...]
Dat vond ik ook een vage. Natuurlijk hebben ze van alles aan de auto verandert. Dat zei Russel ook. Maar ik mag toch hopen dat het allemaal een beetje wetenschappelijk gebeurt en dat ze alles wat ze veranderen, netjes opschrijven. Ze knippen toch geen stukken uit de auto? Ze plaatsen of verplaatsen ballast en passen wat settings aan vwb de pedalen enzo, maar dat is toch allemaal geparametriseerd? Het mag geen enkel probleem zijn om die auto weer helemaal terug te bouwen voor Lewis. Dat ding gaat elke keer toch helemaal uit elkaar? Russel zelf doet natuurlijk helemaal niets aan die auto.
Nee, ik zag in die opmerking juist een bevestiging van mijn vermoeden: Hamilton is echt wel een beetje beïnvloed door bijna 2 weken uit de roulatie te zijn geweest. En zoals ik al zei zal ie best wel wat hebben kunnen trainen, maar niet zijn normale schema hebben kunnen volgen. En men zei dat ie milde symptomen had, dus hij was wel degelijk (een beetje) ziek. En ook dat heeft invloed. Als ie weer gaat rijden, levert ie voor zijn eigen gevoel dezelfde input als normaal, alleen is de output niet hetzelfde, en dat snapt ie niet.
Olav Mol (de grote deskundige) zei ook zoiets over Schumacher bij zijn herintreden. Toen werd ie ook verslagen door Rosberg. Schumacher zelf doet gevoelsmatig hetzelfde als voorheen, maar de resultaten zijn niet hetzelfde.
Maar goed, dat is mijn deskundige mening. Het zou zomaar kunnen dat ie vanavon een peptalk krijgt van zijn spirituele guru en dat ie na een verfrissende yoga sessie en een salade weer helemaal de oude is...
Dus vermoed wel degelijk dat HAM's idee van hoe de auto aan moet voelen ietwat beïnvloed is door COVID. Lijkt mij (zeker niet met 20 jaar technologische ontwikkeling erbij) dat Mercedes wel degelijk weet hoe ze de auto in elkaar moeten zetten en terug aan moeten passen aan HAM.
Die wat @basvn een paar dagen terug poste vind ik dan toch duidelijker:nachtnet schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:25:
Nog even de r25 en rs20 naast elkaar.[Afbeelding]
Geef mij die r25 maarnachtnet schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:25:
Hopen op een titanen strijd volgend jaar tussen minimaal max en Hamilton, maar zou het fijn vinden als daar een Ferrari en/of McLaren coureur er bij zit.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik twijfel er niet aan dat Hamilton uitzonderlijk goed is, maar ook dan helpt een enorm dominante auto wel, als hij/team/auto dan een uitzonderlijke off-day heeft, doet het niet echt pijn voor hem in het kampioenschap. Dat er dan vervolgens iemand naast zit die zeker over een heel seizoen geen vuist kan maken, lijkt het nog makkelijker.mphilipp schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:55:
[...]
Ik vind dit wel grappig. Hamilton is uitzonderlijk, maar wint teveel door de auto. Dat wordt dan gedemonstreerd door Russel, die ook uitzonderlijk is. Je geeft dus eigenlijk zelf al aan dat om die prestatie neer te zetten iemand toch wel uitzonderlijk moet zijn. Bottas wordt naar mijn idee nooit zo dominant als Hamilton. Kijk maar hoe hij heeft moeten knokken om 2de te worden in het kampioenschap, terwijl zijn teamgenoot dik 100 punten voor ligt. Net als Max op zijn teamgenoot.
[...]
Hoe goed de auto ook is, het is nooit makkelijk om kampioen te worden. Moeten we weer Rosberg uit de kast halen om dat aan te tonen en de diverse veelbelovende coureurs die het uiteindelijk niet voor elkaar kregen in een dominante auto? Coulthard had bv ook briljante races, maar trok het gewoon niet om dat nivo een heel seizoen vol te houden. Rosberg kon (beter als Bottas) rijden, maar moest alles uit de kast halen om dat nivo vol te houden. En daarna hield ie het voor gezien.
Ik denk dat velen denken dat het makkelijk is omdat Lewis zo makkelijk lijkt te winnen. Maar misschien is hij wel zo uitzonderlijk goed dat hij dat kan. Net als Schumacher. Nooit een keer slecht gemotiveerd, altijd volledige inzet en maximale prestaties. Er zijn er gewoon niet veel die dat kunnen.
En dat miepen wordt vaak aangedikt door de selectieve manier van boordradio's herhalen door de FIA. Zo lijkt het net of ie constant aan het zeuren is. Ik denk dat het wel meevalt en dat ie ook gewoon een perfectionist is die feedback geeft over hoe hij het had willen hebben. Voorlopig levert hij wel bijna genadeloos zijn resultaten, dus dan mág ie van mij ook kritisch zijn.
Dat hij zich politiek uit moet hij zeker weten, maar ik denk dat hij met zijn huidige manier meer schade doet in plaats van zijn doelen bereiken. Ik zie hem wel als de persoon die #WeRaceAsOne heeft aangezwengeld, een doel dat ik volledig ondersteun, maar vervolgens is er 1 coureur die daar niet aan mee doet en dat is hij zelf door met afwijkende shirts bij die ceremonie op te dagen en bijna te eisen dat alle coureurs met hem meedoen met het op de knie gaan. Dan gaan mensen inderdaad wegkijken en verliest de campagne van de F1 aan effectiviteit.Ach, en die politiek. Wat als hij dat nou gewoon écht als persoon belangrijk vindt? Wat is daar nou op tegen. Bono gebruikt/misbruikt zijn status ook om aandacht te krijgen voor bepaalde zaken. Moet iedereen maar zijn mond houden over zaken die 'm aan het hart gaan. En die bovendien naar mijn idee het ook verdienen om de aandacht te krijgen. Want dat wordt wel bewezen door de hysterische reacties van de (overwegend) blanke medemens. Want vooral die vinden dat de gekleurde medemens maar de mond moet houden en zijn achterstand moet accepteren. Nou wil ik niet de BLM discussie hier over gaan doen, maar als iemand dat vanuit zijn hart vindt, mag ie dat van mij uitdragen. En als je er een probleem mee hebt, kijk je af en toe maar even de andere kant op. Wees blij dat er een klimaat heerst in ons deel van de wereld waar je de vrijheid hebt om dat te uiten.
En (inderdaad) gelukkig leven we in een deel van de wereld waar hij de vrijheid heeft om zijn mening te uiten, en waar ik de vrijheid hem om bovenstaande mening te uiten.
F1 live pro kost 70 euro + ook nog toegang tot de live data wat ik dan op een tablet erbij kan houden. Enige waar ik dan op in zou leveren is commentaar van Olaf, wat ik ondanks zijn makken best kan waarderen. En de show erom omheen met Doornbos, dat ik toch ook graag kijk.
Toegang tot de live timings is wel weer een mooi voordeel.
Ik bezit sinds black friday een prachtige Qled samsung tv. Ik denk dat ik dit dan via de ingebouwde browser moet kijken.
Nieuwsgierig naar jullie bevindingen!
[ Voor 19% gewijzigd door RoyK op 13-12-2020 23:22 ]
Newsflash: elke coureur in de F1 is in principe wel uitzonderlijk, je wordt niet zomaar bij de 20 beste rijders ter wereld gezet en ja dat geld ook voor onze paydrivers. Zelfs op hun slechtste dag rijden ze hier elke Tweaker eruit. Tenzij Verstappen ook een tweakers-account heeftmphilipp schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:55:
[...]
Ik vind dit wel grappig. Hamilton is uitzonderlijk, maar wint teveel door de auto. Dat wordt dan gedemonstreerd door Russel, die ook uitzonderlijk is. Je geeft dus eigenlijk zelf al aan dat om die prestatie neer te zetten iemand toch wel uitzonderlijk moet zijn. Bottas wordt naar mijn idee nooit zo dominant als Hamilton. Kijk maar hoe hij heeft moeten knokken om 2de te worden in het kampioenschap, terwijl zijn teamgenoot dik 100 punten voor ligt. Net als Max op zijn teamgenoot.
Toch heb je binnen de F1 nog wel mensen die het beter doen of beter gedaan hebben. Kimi en Vettel zijn duidelijk over hun hoogtepunt heen, maar nog steeds hebben ze zo hun goede momenten. Verstappen, Leclerc en Russell kun je wel onder de toptalenten zetten. Ricciardo was dat een paar jaar terug ook wel maar is even lastig thuis te brengen. Ocon is weer op de weg terug maar zat ook in een dip. Gasly is op de weg vooruit, al weet ik niet of ie van hetzelfde hout gesneden is maar gaat ook lekker en ik zie Sainz en Norris ook nog wel een hoger niveau bereiken. Hamilton heeft de mazzel in een aantal racewinnende autos te hebben gereden, maar is over het algemeen wel een toprijder. Erg breed inzetbaar, kan met veel type auto's overweg, is consistent en intelligent. Maar de auto en het geluk wat ie toch door de jaren heen heeft, is ongekend. Ja je kunt erg consistent zijn, maar 47 races achter elkaar finishen in de punten, dat is ook gewoon een dikke dosis mazzel. Iets wat geen van zijn concurrenten heeft ervaren. Men heeft het vaak over Maleisië, maar dat was in de laatste jaren ook de enige keer dat de auto hem echt in de steek liet. Is er contact dan kan Hamilton meestal wel doorrijden. Bij Rosberg raakt zijn voorvleugel los of zit ie klem aan de voorkant, Albon spint rond en ligt laatste. Verder kan ik me de laatste keer al niet herinneren dat Bottas hem op snelheid op de baan inhaalt, dus dat zegt ook wel wat. Ja Hamilton is enorm goed en betrouwbaar, maar de laatste paar jaar is hem gewoon weinig in de weg gelegd om te doen wat ie heeft gedaan. Zolang Hamilton niet onder druk wordt gezet door Bottas of Verstappen, hecht ik minder waarde aan zijn prestaties en is het simpelweg afvinken en door naar de volgende race, hopend op verandering.
En wat doet de FIA vervolgens? Die doet al het hierin geïnvesteerde kapitaal teniet door een GP aan Saudi Arabië te gunnen. Een land waar de doodstraf staat op homofilie.Transportman schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:20:
[...]Ik zie hem wel als de persoon die #WeRaceAsOne heeft aangezwengeld, een doel dat ik volledig ondersteun...
Hup, daar gaan de idealen voor een grote zak geld en de volgende bloedeloze race in een woestijn.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het was inderdaad opvallend hoe Horner gisteren Albon 'prees' met een middelmatig optreden. Voelde als het afscheidspraatje bij het vertrek van een collega waar men niet zo rouwig om is.hansvk schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:56:
Veel geruchten dat RBR Perez gaat contracteren. Albon wordt dan test- en reserverijder.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Idealen zijn mooi maar het moet niet teveel geld kosten, zie ook het WK in Qatar...alexbl69 schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:21:
Hup, daar gaan de idealen voor een grote zak geld en de volgende bloedeloze race in een woestijn.
Ik begreep dat de R25 op slicks 1:39 deed... dat is qua racepace sneller dan de RS20nachtnet schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:25:
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Reed de R25 race pace of qualifying pace? Gezien het een tribute/show-off is, is het aantal ronden beperkt en ik schat dat Alonso gewoon wil raggen, dus dat zal wel meer richting qualifying pace zijn geweest en de RS20 reed bij de qualifying 1:36.ArcticWolf schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:29:
[...]
Ik begreep dat de R25 op slicks 1:39 deed... dat is qua racepace sneller dan de RS20enige nadeel is dat de R25 bijgetankt moet worden maar ik vind het nogal wat dat ze niet sneller zijn geworden (15 jaar later).
Dus ja, de r25 is qua tijd vergelijkbaar met de huidige auto's en dat is opzich wel interessant, maar ik denk dat je niet zo maar kunt stellen dat ze niet sneller zijn geworden.
Daarnaast is het ook een licht scheve vergelijking omdat de R25 het kampioenschap won, waar de RS20 dat echt niet doet en is de huidige auto ook zo'n 140 kilo lichter (incl. bestuurder enzo) met een vergelijkbaar aantal paardenkracht. De auto's zijn dus een stuk efficienter geworden om net iets sneller/ongeveer even snel te zijn.
Nee, natuurlijk is het niet vergelijkbaar de huidinge lomp grote obese wagens zijn inderdaad een stuk zwaarder, maar hebben ook veel meer koppel dan de V10's. Vroeger had je ook race coureurs nodig in de wagens, tegenwoordig zijn dat race managers.Gropah schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:38:
[...]
Reed de R25 race pace of qualifying pace? Gezien het een tribute/show-off is, is het aantal ronden beperkt en ik schat dat Alonso gewoon wil raggen, dus dat zal wel meer richting qualifying pace zijn geweest en de RS20 reed bij de qualifying 1:36.
Dus ja, de r25 is qua tijd vergelijkbaar met de huidige auto's en dat is opzich wel interessant, maar ik denk dat je niet zo maar kunt stellen dat ze niet sneller zijn geworden.
Daarnaast is het ook een licht scheve vergelijking omdat de R25 het kampioenschap won, waar de RS20 dat echt niet doet en is de huidige auto ook zo'n 140 kilo lichter (incl. bestuurder enzo) met een vergelijkbaar aantal paardenkracht. De auto's zijn dus een stuk efficienter geworden om net iets sneller/ongeveer even snel te zijn.
1 zich niet druk hoefde te maken dat onderdelen 6,5 race mee moeten kunnen gaan.
2 ze gewoon bij kunnen tanken
3 er vroeger geen hybide meuk op zat die tijdens de kwali 100% kan worden ingezet en in de race niet (onvoldoende capaciteit)
Maar dat de wagens in de loop der tijd niet sneller zijn geworden is ook een bewuste keuze van de FIA. Want snellere wagens betekend ook:
Minder inhaalacties
Meer gevaar (dus aanpassen circuits)
En het publiek ziet het verschil toch niet.
Steam - PTR83
ik kijk graag via skyf1 - imho meest complete verslaglegging van het event, in tegenstelling tot ziggo (4 man) is skyf1 met ruim 50 aanwezig; men ziet/hoort meer, heeft meer poppetjes op plekken waar ziggo niet kan/mag komen, heeft meer oud coureurs die ervaring delen.RoyK schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:20:
Nieuwsgierig naar jullie bevindingen!
incidenteel heb ik een 'brakke' stream of mijn torrent loopt niet lekker; dan kijk wel eens via ziggo [..] vind het een beste knakker die olaf, maar "alleen" is zon event bijna niet te dragen. Hij vertelt wat ik ook zie ... iemand in de pits, betere sector pietje, vlaggetje etc. dat zie ik ook. Sky gaat veel verder.
Andere kant, dat bij skyf1 wordt veelal 'schreeuwerig' ervaren, persoonlijk vind ik het wel mooi; beetje extra spanning.
f1 pro vind ik wel mooie toevoeging om zelf te kunnen switchen tussen de onboards/livetiming/pits etc. app zelf vind ik useless; geen streaming opties ...
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 14-12-2020 09:52 ]
Uhm, de 2017 regelgeving was juist om de auto's een stuk sneller te maken? Daarom dat ze juist breder geworden zijn, bredere banden, etc. Allemaal zodat ze harder door de bochten kunnen. Qua absolute topsnelheid komen ze dus niet aan de oude snelheden, maar de rondetijden zijn sinds 2017 wel flink gedaald.CoronelHimself schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:49:
Maar dat de wagens in de loop der tijd niet sneller zijn geworden is ook een bewuste keuze van de FIA. Want snellere wagens betekend ook:
Minder inhaalacties
Meer gevaar (dus aanpassen circuits)
En het publiek ziet het verschil toch niet.
Hard door de bocht is een compromis met hard rechtdoor natuurlijk.RobertMe schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:38:
[...]
Uhm, de 2017 regelgeving was juist om de auto's een stuk sneller te maken? Daarom dat ze juist breder geworden zijn, bredere banden, etc. Allemaal zodat ze harder door de bochten kunnen. Qua absolute topsnelheid komen ze dus niet aan de oude snelheden, maar de rondetijden zijn sinds 2017 wel flink gedaald.
De autos van nu zijn (veel) te groot en niet te volgen, gevolg is dat je niet kan inhalen. Als een auto 5,5 meter lang is, moet je 5,5 meter inhalen. Aan de andere kant kan je die lengte gebruiken om de ander te blokken in de bocht, die daar meestal niet ruim genoeg voor is.
Dat is wel op te lossen, maar voor het onderscheid in de klasses moet je dan f2 ook kleiner maken (ook 5m lang!) en de f3 ook etc en dat gaat in die klassen natuurlijk ten koste van wat uiteindelijk de survival-cel is..
ping 127.212.23.124
Ja, maar dat kwam omdat ze iets teveel snelheidsbeperkende aanpassingen hadden gedaan, dat ze maar eens een keer wat anders hebben gedaan.RobertMe schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:38:
[...]
Uhm, de 2017 regelgeving was juist om de auto's een stuk sneller te maken? Daarom dat ze juist breder geworden zijn, bredere banden, etc. Allemaal zodat ze harder door de bochten kunnen. Qua absolute topsnelheid komen ze dus niet aan de oude snelheden, maar de rondetijden zijn sinds 2017 wel flink gedaald.
Ik heb alleen nog steeds geen idee wat het idee achter de bredere auto's = hogere bochtensnelheid = minder kans op inhalen was. Zolang er geen makkelijk en betrouwbare meeteenheid is voor de hoeveelheid vuile lucht die een auto produceert, kan de FIA aanpassingen doen wat ze willen om het makkelijker volgen van andere auto's te promoten. Maar de teams zullen nog steeds bewust extra vuile lucht creëren om dit te voorkomen.
Steam - PTR83
Ik vind het juist het toonbeeld van hoe ongeloofelijk ver we gekomen zijn. Je moet wel bedenken wat er allemaal gebeurt is:ArcticWolf schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:29:
[...]
Ik begreep dat de R25 op slicks 1:39 deed... dat is qua racepace sneller dan de RS20enige nadeel is dat de R25 bijgetankt moet worden maar ik vind het nogal wat dat ze niet sneller zijn geworden (15 jaar later).
De huidige auto's:
V6 ipv V10
10x veiliger met hetzelfde gewicht
Verbruikt 1/3e brandstof t.o.v. de R25
De moter gaat veel races + quali's mee
De R25 kon nog gewoon ongelimiteerd brandstof inspuiten. Als de R25 over de finishlijn kwam het 2de weekend, kon 100 meter verderop met stoffer en blik de moter bij elkaar geveegd worden.
Er zijn tientallen maatregelen groot en klein om de snelheid eruit te halen en toch zijn ze sneller. Vooral het brandstof aspect is echt iets om niet te onderschatten.
I served in a company of heroes.
Met sneaky Albon/Perez dingetje. (11:20 en verder)
[ Voor 14% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-12-2020 16:04 ]
Ik vond Albon gisteren het juist wel aardig doen. Reed de hele race op ongeveer 20 seconden van verstappen, redelijk in het pitwindow van Hamilton/Bottas. Wel wat geluk gehad met de safety car dat hij daardoor weer dichterbij kon komen, maar zo had hij het hele jaar moeten rijdenhoevenpe schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:26:
[...]
Het was inderdaad opvallend hoe Horner gisteren Albon 'prees' met een middelmatig optreden. Voelde als het afscheidspraatje bij het vertrek van een collega waar men niet zo rouwig om is.
Op het eind kwam hij nog aardig dicht bij Hamilton in de buurt.
Hail to the king baby!
Verwijderd
Albon deed gisteren wat hij het hele seizoen had moeten doen. Gewoon lekker achter Max en de mercedessen rijden zodat die beperkt worden in hun pit strategieën. Dan kan je de druk erop houden en gebruik maken safety cars.urk_forever schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:35:
[...]
Ik vond Albon gisteren het juist wel aardig doen. Reed de hele race op ongeveer 20 seconden van verstappen, redelijk in het pitwindow van Hamilton/Bottas. Wel wat geluk gehad met de safety car dat hij daardoor weer dichterbij kon komen, maar zo had hij het hele jaar moeten rijden![]()
Exact dit. Als hij dit het hele jaar had gedaan, was er geen enkele twijfel geweest over het 2e zitje.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:37:
[...]
Albon deed gisteren wat hij het hele seizoen had moeten doen. Gewoon lekker achter Max en de mercedessen rijden zodat die beperkt worden in hun pit strategieën. Dan kan je de druk erop houden en gebruik maken safety cars.
Vermoed dat hij gisteren al wist dat het zijn laatste race was en daarom de druk veel minder was...Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:37:
Albon deed gisteren wat hij het hele seizoen had moeten doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-12-2020 16:55 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Hij lijkt er inderdaad een beetje in te komen, mooi om te zien. We moeten namelijk ook met zijn allen niet vergeten dat dit pas zijn tweede jaar is met een extreem lastige auto (algemeen bekend) en ook nog is Verstappen als teamgenoot welke echt alles uit die auto kan krijgen. Dat kan je niet simpelweg vergelijken met een Russel die in de veel makkelijker te besturen Mercedes stapt, dit zag je ook bij een Stroll en Perez die met de Mercedes van vorig jaar ineens een stuk beter rijden. Ik denk dat Red Bull's dilemma hier ook ligt: is het wel een zekerheid dat Perez veel beter gaat presteren of begint na Gasly en Albon de ontwikkeling weer vanaf 0.urk_forever schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:35:
[...]
Ik vond Albon gisteren het juist wel aardig doen. Reed de hele race op ongeveer 20 seconden van verstappen, redelijk in het pitwindow van Hamilton/Bottas. Wel wat geluk gehad met de safety car dat hij daardoor weer dichterbij kon komen, maar zo had hij het hele jaar moeten rijden![]()
Albon lijkt zichzelf nog steeds beetje bij beetje te ontwikkelen ondanks alle tegendruk (je zou spontaan een depressie krijgen als je soms hoort wat Sky allemaal uitkraamt over Albon in 1 race weekend), Horner heeft dit ook al meermaals benoemd. Mij zou het dus niks verbazen als ze hem gewoon aanhouden of Perez een eenmalige kans geven om een daadwerkelijk vergelijk te kunnen maken. Perez wordt nu voornamelijk beoordeeld op zijn laatste resultaten maar Red Bull is zijn mindere acties van verleden jaren natuurlijk ook nog niet compleet vergeten. Ik vraag mij sterk af of ze dat wel echt in het team willen hebben zonder de garantie dat hij ook daadwerkelijk kan presteren in die auto.
Mag ook wel gezegd worden dat de Mercs gisteren gewoon de pace niet hadden en vooral daardoor de kansen voor RBR (zowel Max als Alex dus) kwamen. Of ze nou écht een MGU-K issue hadden of wat er dan ook was weet ik niet, maar normaliter pakt Albon niet 0,5 - 1 seconde per ronde op Hamilton, wat nu tegen het einde van de race wel het geval was.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:37:
[...]
Albon deed gisteren wat hij het hele seizoen had moeten doen. Gewoon lekker achter Max en de mercedessen rijden zodat die beperkt worden in hun pit strategieën. Dan kan je de druk erop houden en gebruik maken safety cars.
Natuurlijk, je moet op die plek zitten om te profiteren, blabla, is ook zo, en door in hun pit window te zitten voorkwam hij iig dat ze IETS konden proberen met bv. een extra pit en switch naar softs ofzo, maar dit is zo'n beetje de eerste en enige keer dit seizoen dat hij dus in een positie was om Max van wat rugdekking te voorzien.
Daarmee wil ik niet zeggen dat Checo de verlosser gaat zijn, maar ik ben wel erg benieuwd wat een meer ervaren coureur met die auto doet. Is het net zo lastig voor hem als voor Kvyat, Gasly, Albon, of blijkt het toch ook gewoon een stukje ervaring en volwassenheid te zijn. In het geval van het laatste meteen de doodsteek voor Marko's juniorenprogramma natuurlijk, maar soit
Sky zou t melden, maar zie t nog niet. Lijkt voorbarig.
[ Voor 15% gewijzigd door d0s op 14-12-2020 20:15 ]
Ik zit ook te kijken, maar twitter meldt niets, site van skysport zie ik hey niet, lijkt me dat ie een reactie uit Jos probeerde te krijgen.d0s schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:13:
Van Gelder meldt Albon exit. Perez in. Bij Peptalk
Jammer, ik vind het programma altijd wel leuk, maar zo primeurs proberen te scoren is een beetje jammer.
Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
Gelderkots...bah.
Edit, ik vind het ook een leuk programma en kijk altijd.
[ Voor 24% gewijzigd door pro_6or op 14-12-2020 20:33 ]
een treffende spreuk
Zou geinig zijn als hij het weer op dit artikel heeft gebaseerd: https://www.rtl.de/cms/me...bei-red-bull-4667977.html wat weer gebaseerd is op geruchten die Sky gisteren uitte.neocon schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:28:
[...]
Ik zit ook te kijken, maar twitter meldt niets, site van skysport zie ik hey niet, lijkt me dat ie een reactie uit Jos probeerde te krijgen.
Jammer, ik vind het programma altijd wel leuk, maar zo primeurs proberen te scoren is een beetje jammer.
een treffende spreuk
Oftewel, Albon gaat een hele goede kerst tegemoet of een hele slechte.
-
d0s schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:13:
Van Gelder meldt Albon exit. Perez in. Bij Peptalk
Waarschijnlijk hieruit. Zie mijn eerdere post.Illegal_Alien schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:00:
[YouTube: Victorious Verstappen & end of F1 season review 🏁| The Notebook with Ted Kravitz | Abu Dhabi GP]
Met sneaky Albon/Perez dingetje. (11:20 en verder)
Ze weten de boel wel te rekken...Edd schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:04:
Marko: Red Bull F1 decision on Albon due "before Christmas"
"We have to go through all the data. There are so many things we have to look at."Edd schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:04:
Marko: Red Bull F1 decision on Albon due "before Christmas"
Nou, als ze naar de data kijken is het niet zo lastig: http://en.mclarenf-1.com/...pen&dr2=Alexander%20Albon
Verstappen is in vrij verkeer gemiddeld ruim 0,5s sneller dan Albon. En dit is dan één van Albon's beste races.
Lijkt me dat je dan toch iemand wil die er iets dichter bij zit.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
En dan is het nog niet bekend of het wel de kerst van dit jaar is.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
"In sommige wedstrijden stond Max er echt alleen voor. Het is te hopen dat zijn nieuwe teamgenoot er volgend jaar iets dichter bij zit."Jos Verstappen: 'Max nog steeds groeiende, maar ook al heel sterk' - https://nos.nl/l/2360703
No matter the age, never lose the Kramer inside
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij zegt Jos dat het (hem) niet uitmaakt of het een nieuwe teamgenoot of Albon is, zolang diegene maar dicht bij Max in de buurt kan rijden. Wat hij wel zegt, is dat hij weleens namen genoemd heeft, maar die namen 'bij het team laat'.Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:02:
Volgens NOS geeft Jos het over een "nieuwe teamgenoot" gehad:
[...]
"In sommige wedstrijden stond Max er echt alleen voor. Het is te hopen dat zijn nieuwe teamgenoot er volgend jaar iets dichter bij zit."
...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat ze gaan doen is Alex behouden
En mocht Yuki het beter doen in de 1ste helft van 21 dan Pierre dan komt de RBR swap weer aan bod
Alleen maar omdat ze bij Ziggo hem woorden in de mond probeerden te leggen. Kwamen ook met dat Sky had bevestigd dat Perez er ging rijden. Jack zei het echt. Maar Jos liet zich niet verder uit erover.Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:02:
Volgens NOS geeft Jos het over een "nieuwe teamgenoot" gehad:
[...]
"In sommige wedstrijden stond Max er echt alleen voor. Het is te hopen dat zijn nieuwe teamgenoot er volgend jaar iets dichter bij zit."
Klopt. Ted Kravitz heeft in zijn notebook gezegd dat ze een aankondiging van Perez verwachten ergens komende week, maar Jack gebruikte dit meteen om een reactie bij Jos uit te lokken. Zeker geen nette actie van Jack.Martinspire schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 01:58:
[...]
Alleen maar omdat ze bij Ziggo hem woorden in de mond probeerden te leggen. Kwamen ook met dat Sky had bevestigd dat Perez er ging rijden. Jack zei het echt. Maar Jos liet zich niet verder uit erover.
Die Alonso kan nog wat gaan worden! veel rondes, snelste tot nu toe! ben erg benieuwd naar hem
[ Voor 34% gewijzigd door basvn op 15-12-2020 08:10 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Misschien al beantwoord ben niet helemaal bij in het topic. De auto's werden groter en zwaarder omdat anders het hybride systeem er niet in paste. Tevens wat breder in de hoop op meer mechanische grip waardoor je makkelijker zou kunnen inhalen want minder afhankelijk van downforce.Gropah schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:39:
[...]
Ik kijk pas sinds vorig jaar (drive to survive slachtoffer) maar dit viel mij inderdaad ook erg op. De huidige auto's zijn echt een stuk breder en langer. Ik schat zo maar dat het met de regels te maken heeft, maar waarom hebben ze die regels opgesteld? Wat is de redenatie er achter geweest?
ik zie dat Sato en Shwartzman hun rondjes achterstevoren hebben afgelegdbasvn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:08:
''young'' drivertest tot nu toe
[Afbeelding]
Die Alonso kan nog wat gaan worden! veel rondes, snelste tot nu toe! ben erg benieuwd naar hem
spoiler:
Bla bla bla...
Lekker gewerkt pik.basvn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:13:
BUE heeft hem in de muur gezet een 30/45min geleden
[Afbeelding]
Vergeet de 100 kilo brandstof niet.roda_djavulen schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:22:
[...]
Misschien al beantwoord ben niet helemaal bij in het topic. De auto's werden groter en zwaarder omdat anders het hybride systeem er niet in paste. Tevens wat breder in de hoop op meer mechanische grip waardoor je makkelijker zou kunnen inhalen want minder afhankelijk van downforce.
Bijdehand van Buemi ook... Hele dag naar de kloten zo?
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 15-12-2020 09:26 ]
Wellicht handig om een overzichtje te hebben:basvn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:08:
''young'' drivertest tot nu toe
[Afbeelding]
spoiler:
| Mercedes | Stoffel Vandoorne - Nyck de Vries |
| Red Bull | Sebastien Buemi - Juri Vips |
| Renault | Fernando Alonso - Guanyu Zhou |
| Ferrari | Robert Schwartzman - Antonio Fuoco |
| AlphaTauri | Yuki Tsunoda - Marino Sato |
| Alfa Romeo | Robert Kubica - Callum Ilott |
| Haas | Mick Schumacher |
| Williams | Jack Aitken - Roy Nissany |
Wel relax voor Mick, die heeft gewoon het rijk voor zich alleen en kan meters maken!
Is dat nou de zoon van die wereldkampioen Alonso van 2005/2006?basvn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:08:
En warom mochten Vettel Jr., Sainz III en Ricciardo Jr. dan niet meedoen van de FIA?Den_S85 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:40:
[...]
Is dat nou de zoon van die wereldkampioen Alonso van 2005/2006?
Dit topic is gesloten.
![]()
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport
:strip_exif()/f/image/z0tLdx8mdlRLcx6XiaZ8kMm2.jpg?f=fotoalbum_large)