[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 147 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.247 views

Onderwerpen

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

MazeWing

The plot thickens...

mphilipp schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:47:
[...]

Inderdaad indrukwekkend. Maar het zijn een soort standaard oplossingen in de logistiek. Grote bands als Rolling Stones en U2 doen dit ook als ze op wereldtournee zijn. Er zijn dan constant 3 complete podia in omloop: 1 op de plek waar ze die avond spelen, 1 die wordt afgebroken op de plak waar ze daarvoor waren en 1 is al onderweg naar waar ze moeten spelen. Dat soort bands hebben zulke krankzinnige stages waardoor het meerdere dagen duurt voor de boel is opgebouwd. En dan moet het nog op transport ook... En in het kader van efficiency doen ze het dan maar zo. Kost natuurlijk een vermogen, maar ja...voor zo'n stadiontoer betaal je ook dik voor een kaartje.
Maar het is zeer zeker een sterk staaltje planning. Ze doen het ook wel zo 'goedkoop' mogelijk door de spullen die iedereen kan missen met een boot te sturen. Scheepsvracht is heel goedkoop, maar het duurt erg lang. Voor bepaalde spullen is dat niet erg. De kritische zaken gaan uiteraard per vliegtuig. Als de boot met keukenspullen bv onverhoopt niet op tijd aankomt, kunnen ze altijd lokaal ergens spullen kopen of huren desnoods.

Nachtmerrieplanning is het volgens mij. De persoon die de heleboel aanstuurt kan vervroegd met pensioen denk ik...
Maar een concert van U2 of the Rolling Stones is een veredeld kinderfeestje vergeleken met de logistieke (jaar)planning van al die formule 1 races!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

MazeWing schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:55:
[...]
Maar een concert van U2 of the Rolling Stones is een veredeld kinderfeestje vergeleken met de logistieke (jaar)planning van al die formule 1 races!
Nou...het zijn soms toernees van 2 jaar die dan 2/3 keer per week 50.000 man trekken. Uiteraard met een paar pauzes, maar die trekken ook best wel wat mensen en het zijn aardig wat vrachtwaggels voor een kinderfeestje. De Vertigo Tour van U2 trok met 131 concerten bij elkaar 4.619.021 personen (gemiddeld 35k/concert). Uiteraard is F1 groter, maar daar staan niet slechts 4 poppetjes op het podium... In verhouding is het ook een mega uitdaging.

On an unrelated sidenote: het gaat wel eens mis. Mijn 'idool' Jean Michel Jarre zou een mega concert geven bij de pyramiden van Teotihuacan in Mexico, maar de boot met het podium en een hoop apparatuur zonk midden op de oceaan. Hij kon een hele poos geen Mexicaans eten meer zien.... ;(

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:06
Maar euhm,.. niet om bijdehand te doen hoor (okee stiekem toch een beetje).. 2020 duurt nog anderhalve maand.
Dus 2021 is Toto weg of? Het artikel haalt herhaaldelijk 2020 aan, dus het zal geen eenmalige typo zijn.
Vind het dus maar wat vreemd.

*sowieso

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@MazeWing @mphilipp Ik zal je - als logistiek project manager - een tip geven. Niet alle reclame van DHL is helemaal waarheid. Ik zal niet zeggen dat het niet lastig is, maar degene binnen DHL die hier die eindverantwoordelijkheid over heeft heeft een stuk minder stress dan wat jullie denken en ze hier doen voor komen.

DHL doet en deed vele malen grotere projecten dan dit...

[ Voor 3% gewijzigd door Zwerver op 11-11-2020 09:45 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

MazeWing

The plot thickens...

Zwerver schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:43:
@MazeWing @mphilipp Ik zal je - als logistiek project manager - een tip geven. Niet alle reclame van DHL is helemaal waarheid. Ik zal niet zeggen dat het niet lastig is, maar degene binnen DHL die hier die eindverantwoordelijkheid over heeft heeft een stuk minder stress dan wat jullie denken en ze hier doen voor komen.

Waarschijnlijk is het een evolutie van jaren en jaren. Ik neem aan dat dit soort logistieke taken tot in detail zijn opgesplitst naar verschillende mensen die allen een klein deel van het hele proces voor rekening nemen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zwerver schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:43:

Ik kan mij voorstellen dat het inmiddels wel voornamelijk bekende verhalen zijn. Daarom haalde ik ook de grote concert tours aan. De schaal is misschien anders, maar ik denk dat dat weinig uitmaakt. Ze zullen er inderdaad de scenario's klaar hebben liggen.
Ik ging een beetje uit van de eigen ervaring met niet-logistieke projecten dat er altijd factoren zijn die je niet in de hand hebt. Schepen die vertraagd zijn, momenteel met de pandemie heb je soms te maken met wisselende eisen/procedures aan de grens, en weetikwat er allemaal mis gaat tijdens al die processen. Je zult er bovenop moeten zitten om tijdig maatregelen te kunnen nemen als er ergens iets stokt. Maar aangezien ze dit spelletje al een hele tijd doen, denk ik dat ze wel alles onder controle hebben en allerlei backup plannen hebben. Maar evengoed zul je toch best wel enige stress ondervinden volgens mij. Misschien zijn ze geen wrak na afloop van het seizoen, maar een rustig kantoorbaantje is het ook niet. Anders had ik het ook kunnen doen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MazeWing schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:48:
[...]

Waarschijnlijk is het een evolutie van jaren en jaren. Ik neem aan dat dit soort logistieke taken tot in detail zijn opgesplitst naar verschillende mensen die allen een klein deel van het hele proces voor rekening nemen.
Het is opgesplitst, maar er is altijd één eindverantwoordelijk. Als ik het me goed herinner is dat hier een Vice President en op uitvoeringsniveau een GM.
mphilipp schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:57:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat het inmiddels wel voornamelijk bekende verhalen zijn. Daarom haalde ik ook de grote concert tours aan. De schaal is misschien anders, maar ik denk dat dat weinig uitmaakt. Ze zullen er inderdaad de scenario's klaar hebben liggen.
Ik ging een beetje uit van de eigen ervaring met niet-logistieke projecten dat er altijd factoren zijn die je niet in de hand hebt. Schepen die vertraagd zijn, momenteel met de pandemie heb je soms te maken met wisselende eisen/procedures aan de grens, en weetikwat er allemaal mis gaat tijdens al die processen. Je zult er bovenop moeten zitten om tijdig maatregelen te kunnen nemen als er ergens iets stokt. Maar aangezien ze dit spelletje al een hele tijd doen, denk ik dat ze wel alles onder controle hebben en allerlei backup plannen hebben. Maar evengoed zul je toch best wel enige stress ondervinden volgens mij. Misschien zijn ze geen wrak na afloop van het seizoen, maar een rustig kantoorbaantje is het ook niet. Anders had ik het ook kunnen doen.
Je werkt niet in de logistiek om een rustig kantoorbaantje te hebben. Niet bij DHL, niet bij Bol.com (uitvoering door IM/oude docdata). Maar het wordt vanzelf gewoon.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-12 14:52

basvn

Breezand - NHN

kleine trowback naar 2018 (Brazilië)

alleen klikken als je het aan kan :+

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EmiF5NuXEAEFecQ?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EmiF5_uW4AEPP4I?format=jpg&name=large
[img]https://pbs.twimg.com/media/EmiF7hDXIAAOwxc?format=jpg&name=large[img]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EmiF8o3XIAAhEGt?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mphilipp schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:13:
[...]

Nou...het zijn soms toernees van 2 jaar die dan 2/3 keer per week 50.000 man trekken. Uiteraard met een paar pauzes, maar die trekken ook best wel wat mensen en het zijn aardig wat vrachtwaggels voor een kinderfeestje. De Vertigo Tour van U2 trok met 131 concerten bij elkaar 4.619.021 personen (gemiddeld 35k/concert). Uiteraard is F1 groter, maar daar staan niet slechts 4 poppetjes op het podium... In verhouding is het ook een mega uitdaging.

On an unrelated sidenote: het gaat wel eens mis. Mijn 'idool' Jean Michel Jarre zou een mega concert geven bij de pyramiden van Teotihuacan in Mexico, maar de boot met het podium en een hoop apparatuur zonk midden op de oceaan. Hij kon een hele poos geen Mexicaans eten meer zien.... ;(
Waar het bij F1 wel eens problematisch is, is bij het inklaren van F1 bolides die meerdere miljoenen kosten, daar moeten weer allemaal extra hoepeltjes voor doorgesprongen worden met in/uitklaren bij douane etc.

Voor een concert tour zal dit er wel zijn met de geluid/licht installatie, maar dat is toch iets minder gevoelige tech.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:32

Martinspire

Awesomeness

En deze is ook wel interessant:

Martinspire - PC, PS5, XSX

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[Instagram: https://www.instagram.com/p/CHevVJloXdP/]

woehoe! extra opvulling in het raceweekend
Formule W, gaat in (waarschijnlijk) Europese races ook mee met F1

Ik denk dat ze mee gaan met F2, want het zijn F3 auto's

dan zou het eventuele verschil tussen de F3, en de W serie te zien zijn. en dat zullen ze wel niet willen

[ Voor 33% gewijzigd door basvn op 12-11-2020 08:52 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-12 07:15
Ik vind dit zo'n geweldig nieuws. Was echt een leuke serie die W Series. En heel goed dat zo de klasse serieuzer genomen gaat worden. Ook meer publiek wat de races dan gaat zien, dus hopelijk komen hierdoor ook meer vrouwen in de sport!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

grappig(?) njah interresant vond ik het in iedergeval wel;

https://www.crash.net/f1/...team-maranello-turkish-gp

thuiswerken als F1 team boss :+ proeft me beetje als zon ns conducteur die gaat thuiswerken :X van de andere kant, misschien overschat ik de rol van z'n teamboss (toto is schijnbaar ook niet actief aan managen tijdens races)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

himlims_ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:20:
thuiswerken als F1 team boss :+ proeft me beetje als zon ns conducteur die gaat thuiswerken :X van de andere kant, misschien overschat ik de rol van z'n teamboss (toto is schijnbaar ook niet actief aan managen tijdens races)
In principe is het net de manager op je werk. Eigenlijk is hun taak het bewaken van de grote lijn en zorgen dat iederen zijn werk kan doen en zorgen dat dat ook op tijd gebeurt. Hij dealt niet met de afzonderlijke engineers, maar met het baasje van de engineers. Die weten wel hoe ze hun werk moeten doen. Binotto bepaalt niet de race strategie, daarvoor heeft ie zijn mannetjes. Tijdens de meetings moet hij zorgen dat iedereen weet wat ie moet doen en dat ze met elkaar praten. Dat kan best van afstand. Een beetje professioneel team heeft die manager niet continue nodig.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

himlims_ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:20:
grappig(?) njah interresant vond ik het in iedergeval wel;

https://www.crash.net/f1/...team-maranello-turkish-gp

Binotto is nog steeds technisch directeur ook toch?
Een heel weekend in Turkije zijn, kost je best wel wat tijd die je anders in de auto kan steken.

Wolff was vorig jaar ook niet bij de GP van Brazilië

Binotto heeft ook aangegeven dat hij er volgend jaar niet altijd bij zal zijn.
zeker niet met 23 races

[ Voor 7% gewijzigd door basvn op 12-11-2020 11:28 ]

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
basvn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:27:
[...]

Binotto heeft ook aangegeven dat hij er volgend jaar niet altijd bij zal zijn.

[...]
Omdat 'ie er dan niet meer werkt

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

basvn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:27:
[...]
Binotto is nog steeds technisch directeur ook toch?
Heeft ie dat onlangs niet afgestoten?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

basvn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:46:
[knip]

dan zou het eventuele verschil tussen de F3, en de W serie te zien zijn. en dat zullen ze wel niet willen
Dat verschil zou sowieso overduidelijk zijn, beiden beschikken over een verschillende motor (en vermogen) voor de aandrijving? Dat kan dus prima in hetzelfde weekeinde, het zijn 2 verschillende configuraties (los van het geslacht).

Testing, one, two ...

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-12 16:33

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-12 16:33
At your service @mphilipp !

:D

[ Voor 9% gewijzigd door roda_djavulen op 12-11-2020 13:55 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zouden er koppen gaan rollen dit weekend in Turkije? Mede door de enomer downforce die de F1 wagens nu hebbeb, zouden de G-krachten in de beroemde Triple 8 bocht hoger zijn dan voorheen. Dus maakt 'men' zich zorgen om de nekjes van die arme rijders. Georgie Porgie bijvoorbeeld:
Williams driver George Russell said: "I've learned that it's going to be brutal for us drivers.

"With the current speeds of these modern-day Formula 1 cars, that should be flat, and hopefully for half of the race, it should be flat out.

"I can't remember how long the duration of that corner is, but it's 4-5G of load, which is like the equivalent of 45 kilos, 50 kilos on our necks that we have to sustain for the six seconds. That's going to be a real task."
Maar dan heb je natuurlijk ook de bikkels als onze eigen Max:
While drivers will have the option of adding some extra padding to their cockpit to help rest their neck, Verstappen says under no circumstance will he consider it.

"I remember my very first F3 test I did," he said. "After one day I couldn't hold my neck straight.

"And then I had to put the padding in, and my dad was laughing at me for using that.

"Since that day I refused to put padding next to my head. I prefer that my head falls off, than I'm running with padding. So it will be the same also this weekend."
Allemaal in het kader van bladvulling, in dit geval van Autosport.

Ik denk dat ze hier wel op getraind hebben. De houding van Max mag ik wel. Geen gezeik met een kussentje voor je nek, gewoon rijden. Maar aan de andere kant zou ik niet meer bijkomen als hij na de vrije trainingen toch maar besluit om met een kussentje te gaan rijden omdat het toch wel érg zwaar is...

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:00
mphilipp schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:30:
Zouden er koppen gaan rollen dit weekend in Turkije? Mede door de enomer downforce die de F1 wagens nu hebbeb, zouden de G-krachten in de beroemde Triple 8 bocht hoger zijn dan voorheen. Dus maakt 'men' zich zorgen om de nekjes van die arme rijders. Georgie Porgie bijvoorbeeld:

[...]

[...]

Ik denk dat ze hier wel op getraind hebben. De houding van Max mag ik wel. Geen gezeik met een kussentje voor je nek, gewoon rijden. Maar aan de andere kant zou ik niet meer bijkomen als hij na de vrije trainingen toch maar besluit om met een kussentje te gaan rijden omdat het toch wel érg zwaar is...
Ach, de reden "Mijn vader lachtte me uit en sindsdien doe ik het niet meer" vind ik minder sterk... Zie het probleem niet met kussentjes ter ondersteuning verder hoor.

Voortaan ook geen op maat gemaakte stoelen meer, stuurbekrachtiging weg, etc? (Beetje doorgetreokken, maar hey... ;) )

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

m0ridin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:40:
[...]
Ach, de reden "Mijn vader lachtte me uit en sindsdien doe ik het niet meer" vind ik minder sterk... Zie het probleem niet met kussentjes ter ondersteuning verder hoor.
Wel als je een badass image hoog wilt houden 8)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:54

-tom-562

Oliesjeik

[...]

[...]

Max heeft ook echt een nek van een stier, dat is echt niet normaal :P

Vaak bu'j te bang!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zozo, deze had ik even gemist tussendoor:
De Formule 1 streeft ernaar om in 2026 over te gaan op duurzame brandstoffen. Het is een van de doelen van een breder milieuplan in de koningsklasse van autosport.
https://www.nu.nl/formule...randstoffen-te-racen.html

die linkt weer door naar o.a.:
https://www.formula1.com/...g65PmpOqqa2ilgMdHrts.html

Denk alleen dat ze bij nu.nl wat verkeerd hebben geïnterpreteerd, bij de F1 staat alleen:
By 2025 F1 will also ensure all events are sustainable. This will mean the use of sustainable materials at all events with single-use plastics being eliminated and all waste reused, recycled or composted.

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 13-11-2020 11:55 ]

PSN

• Destruction
  • Laatst online: 19:25

Destruction

(ex-)Automonteur

De houding van Max mag ik wel. Geen gezeik met een kussentje voor je nek, gewoon rijden. Maar aan de andere kant zou ik niet meer bijkomen als hij na de vrije trainingen toch maar besluit om met een kussentje te gaan rijden omdat het toch wel érg zwaar is...
Precies dit. Wat dat betreft is het toch een gevaarlijke uitspraak. Als nu gedurende het weekend toch blijkt dat-ie ze nodig heeft, heeft-ie zichzelf met een stoer praatje vooraf ontzettend voor lul gezet :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Korte G pieken zijn meestal wel te handlen, maar die triple (quad?) apex bocht op topsnelheid is toch wel errug lang :P

Meestal kan je ook wel aan Max zien als ie aan het pushen is, dan zit ie een beetje voorovergebogen met zn helm in de wagen. (tanden nog net niet in het stuur :+)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-12 16:01
Meer mensen die F1TV Pro gebruiken hier middels danwel de Kodi add-in (https://github.com/bbsan2k/plugin.video.f1tv) of de Android TV app (https://github.com/Groggy/race-control-tv)?
Vorige paar races geen problemen gehad, en nu geven ze allebei een 'login failed' / 'credentials rejected by F1.com' error. Wachtwoord geverifieerd, kan er gewoon mee inloggen op iPad en browser, subscription is active en had géén 6 devices gekoppeld (toch paar verwijderd, maar zelfde probleem).

Lijkt alsof de apps of de API endpoints die ze gebruiken actief geblockt worden. Enorm irritant, zeker bij het gebrek aan Chromecast ondersteuning of een behoorlijke officiële Android TV app. Dit gaat zo géén verlenging worden aan het eind van het seizoen voor F1TV Pro...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

The_Admin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:45:
Meer mensen die F1TV Pro gebruiken hier middels danwel de Kodi add-in (https://github.com/bbsan2k/plugin.video.f1tv) of de Android TV app (https://github.com/Groggy/race-control-tv)?
Vorige paar races geen problemen gehad, en nu geven ze allebei een 'login failed' / 'credentials rejected by F1.com' error. Wachtwoord geverifieerd, kan er gewoon mee inloggen op iPad en browser, subscription is active en had géén 6 devices gekoppeld (toch paar verwijderd, maar zelfde probleem).

Lijkt alsof de apps of de API endpoints die ze gebruiken actief geblockt worden. Enorm irritant, zeker bij het gebrek aan Chromecast ondersteuning of een behoorlijke officiële Android TV app. Dit gaat zo géén verlenging worden aan het eind van het seizoen voor F1TV Pro...
Het blijven third party apps

[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?

PSN

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-12 16:01
Oh zeker, dus ik snap ook dat het garantie tot de deur is, maar men schept natuurlijk wel een beetje een markt voor dit soort apps / add-ins door een product als F1TV Pro te lanceren en dan geen fatsoenlijke manier te bieden om dat op een TV te bekijken. Ongetwijfeld om de rechtenhouders niet teveel in de wielen te rijden (haha!), maar het blijft wel k*k als je niet aan de Ziggo kan of wil, en je dus moet kloten met dit soort appjes of je browser windows casten. Anyway, misschien meer een post voor in het topic wat je linkt ja.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:38
[Aluhoedje]to a 100 percent, kan het net zo goed 0 percent zijn [/Aluhoedje]
:P

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
The_Admin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:45:
F1 heeft de inlog methode veranderd, met wat extra checks.
https://github.com/SoMuch...11#issuecomment-726685932

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

alesandro_46 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:08:
[...]

[Aluhoedje]to a 100 percent, kan het net zo goed 0 percent zijn [/Aluhoedje]
:P
Hij moet volgens mij nogsteeds tekenen.. :P

Al heeft-ie in interviews gezegd dat-ie zelf zijn opvolger wil aanwijzen/inwerken. Dan denk ik dat hij zeker in '21 nog wel aan de pitmuur zit en Hamilton dus ook nog wel een jaar doorgaat. Misschien zitten die 2 wel te wachten tot de ander bijtekent :+ Bij Hamilton zou het probleem o.a zijn dat Mercedes voor 3 jaar door wil, en HAM zelf echt niet weet of-ie nog 3 jaar door wil.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Chiron schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:36:
Korte G pieken zijn meestal wel te handlen, maar die triple (quad?) apex bocht op topsnelheid is toch wel errug lang :P

Meestal kan je ook wel aan Max zien als ie aan het pushen is, dan zit ie een beetje voorovergebogen met zn helm in de wagen. (tanden nog net niet in het stuur :+)
Je moet even zoeken naar de drivers press conference van donderdag. Staat ergens op yotube.

Max geeft aan dat hij zijn 1e race met "steuntje" reed maar daarna door Jos werd uitgelachen. Sindsdien zonder. Ook op Istanbul Park! ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Chiron
  • Laatst online: 11:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
asing schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:26:
[...]

Je moet even zoeken naar de drivers press conference van donderdag. Staat ergens op yotube.

Max geeft aan dat hij zijn 1e race met "steuntje" reed maar daarna door Jos werd uitgelachen. Sindsdien zonder. Ook op Istanbul Park! ;)
I know. Daar reageerde ik dan ook op. Scroll eens 12 posts terug: mphilipp in "[F1] Seizoen 2020" :)

Voorlopig hoeven ze weinig zorgen te maken, de baan is simpelweg te glad om volgas door die bocht te kunnen }:O

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ter ere van hun 300ste race.

Testing, one, two ...

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nog even een losse opmerking...ik heb dus zaterdag de quali niet live kunnen kijken. See what happened...
mag ik nou de race nog wel kijken?

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:48
mphilipp schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:31:
Nog even een losse opmerking...ik heb dus zaterdag de quali niet live kunnen kijken. See what happened...
Wat denk je zelf?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:31:
Nee. Eerst de q kijken nu, dan de wedstrijd.
Dat zijn de Tweakers F1 voorwaarden

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de mensen die de frontpage nooit bezoeken :+ :

video: Hoe augmented reality televisie verrijkt - Achter de schermen bij Zigg...

[ Voor 17% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-11-2020 09:41 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Wat een semen slurping ‘sport’ is het toch ook.
50 laps op dezelfde band.
Hamilton die MS evenaart zonder enige skill.
Jammer dit

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-12 11:36

Liveshort

Certified Crazy Person

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:09:
Jammer dit
Nounou, als er een race was die Hamilton verdiend gewonnen heeft was het deze wel. Je kunt veel van hem vinden, maar zodra er wat te halen valt staat hij altijd vooraan. Goeie start in de race, stuurt overal rustig langs en rijdt Bottas helemaal het bos in. Onnodig zure comment, verdiende winst vandaag.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Jammer dit
Zonder enige skill zou ik nou ook weer niet willen zeggen. Vergeet niet dat Hamilton debuteerde naast de toenmalig regerende tweevoudig kampioen Alonso*, en deze eigenlijk meteen onder druk zette en tot (vrijwel) de laatste race nog kans maakte om WK te worden. Dan ben je geen prutser.

Aan de andere kant staan de mensen die hem nu de absolute GOAT noemen. Die gaan echter volledig voorbij aan het feit dat die Mercedes al 7 jaar lang alles wint. Zo extreem dominant is de Ferrari van Schumacher nooit geweest. Als dat wel zo geweest zou zijn, had Schumacher ook wel meer titels gehad dan die 7 ;)

Dus het is niet 100% de auto, maar ook zeer zeker niet 100% Lewis. Ik zou zeggen 40% Lewis, die gewoon een verrot goede coureur is. Maar 60% kun je wel toeschrijven aan die extreem dominante auto van 'm.

Wel leuk om te zien hoe andere omstandigheden de boel door elkaar kunnen schudden. Bottas die volledig door het ijs zakt, om te zwijgen over een coureur als Latifi :X Verstappen te gretig, hierdoor een podium en zelfs mogelijke winst weggegooid. Albon moet de rest van de races dit seizoen rijden zoals vandaag, om volgend jaar weer in die RB te zitten. Of mogelijk weet Albon al dat-ie volgend seizoen niet in die RB zal zitten en gaat de het gevecht nu nog om een AT zitje. Dat kan ook.

*Alonso, je weet wel. Die had net in 2005 en 2006 Schumacher verslagen, die op dat moment de GOAT was.

[ Voor 21% gewijzigd door Destruction op 15-11-2020 13:33 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jammer dit
Ja, jammer dit. De reactie dan. Als je vindt dat ie geen skill heeft, ben ik benieuwd wie je dan wél skills toedicht? Zijn teammaat presteerde praktiesch niets in deze race. Zelfde auto.
En heb je de tijd genomen om die banden te bekijken? Echt niet een geval van wonderbanden die het 50 rondes uithouden, want ze waren praktisch kaal.

Prima dat je Hamilton niet mag, daar ben je helemaal vrij is. Maar door dergelijke onzin uit te kramen zet je jezelf aardig voor gek.

• Umamiplayer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-11 11:05
Inderdaad een zure reactie... Je kunt zeggen wat je wilt maar hij wint niet alleen van zijn team-maten, maar hij vernederd ze bijna met gelijk materiaal. Tuurlijk heeft hij de beste auto onder zijn kont, maar dat had anders geweest als hij zelf niet de gok nam om naar Mercedes te gaan (een team dat toen nog niet veel bereikt had). Hij nam de gok, en plukt nu de vruchten.
Verder kun je vergelijkbare dingen zeggen over Schumacher, die (naar mijn mening) vaker het regelementenboekje overtreden heeft om de top te kunnen bereiken dan Hamilton. Beiden heren zijn overigens de beste coureurs van hun tijdperk (eind 90's - begin 00's, en mid 10's respectievelijk)

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12 10:10
Ik verwacht overigens dat HAM volgend jaar gewoon voor WDC nummer 8 gaat. Want dan is hij pas echt beter dan Schumi :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12 10:10
En P3 in het WCC is ook bog niet beklonken trouwens. Denk dat Racing Point / Aston Martin het geld goed kan gebruiken volgend jaar. https://www.formula1.com/en/results.html/2020/team.html

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Vandaag gekeken, maar ik had moeite de aandacht er bij te houden. De race liet ook goed zien waar het probleem zit met de huidige wagens: inhalen op eigen kracht gaat op veel circuits nauwelijks. Het is maar hopen dat iemand een foutje maakt en anders gebruikmaken van DRS.

Ook pijnlijk dat mensen geduldig gedrag verdedigen. Ene Senna zei ooit: "By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you're no longer a racing driver, because we are competing" Juist de mensen die risico's durven nemen worden direct afgestraft wanneer het even niet mee zit. Neem Verstappen vandaag, die in de aanval ging, maar vervolgens direct alle grip kwijt raakte toen hij te dicht op z'n voorligger zat. Opeens is het een slechte coureur, had hij geduld moeten hebben, moeten wachten, niet zo agressief zijn, etc. Fuck. Dat. Ik kijk naar een race om topsport te zien. Om te zien dat coureurs de kloten hebben daadwerkelijk te racen, in te halen, risico's te nemen en noem maar op. Sure, soms moet je wat meer geduld hebben, maar als er een mogelijkheid is dan moet je daar ook gewoon voor gaan. Liever vechten op een podiumplek en falen dan voor veilig gaan en wat minder punten scoren.

Hamilton is een verdomd goeie coureur, ongetwijfeld, maar die kan winnen alleen al door voorzichtig te doen, af te wachten en te stampen wanneer het makkelijker kan (lees: in vrije lucht). Vervolgens rijdt ie iedereen zoek want z'n wagen is gewoon veel sneller. Dat is gewoon niet leuk om te zien. Ik wil gevechten zien aan de top (en in de rest van 't veld), coureurs die risico's nemen en wagens die makkelijker op elkaar kunnen zitten zonder direct grip kwijt te raken.

Nee. Tegenwoordig heb je met wat mazzel een paar rondes actie maar komt het verder aan op afwachten, geduld hebben en hopen dat een ander z'n pitstrategie of bochtjes verneukt. Dat is gewoon niet wat F1 hoort te zijn naar mijn mening. Ik hoop echt dat het in 2022 anders gaan zijn en dat er weer écht geracet kan worden in plaats van dit tamme gedoe.

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 15-11-2020 17:02 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:04

DataGhost

iPL dev

SomerenV schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:59:
Vandaag gekeken, maar ik had moeite de aandacht er bij te houden. De race liet ook goed zien waar het probleem zit met de huidige wagens: inhalen op eigen kracht gaat op veel circuits nauwelijks. Het is maar hopen dat iemand een foutje maakt en anders gebruikmaken van DRS.
Op een opdrogende baan is maar 1 lijn mogelijk en dat is de drooggereden lijn die iedereen rijdt en die ronde na ronde sneller wordt. Dat heeft verder helemaal niks met DRS of de wagens te maken. Voor een inhaalactie moet je eventjes naast elkaar rijden, dus een van beide moet van die lijn af. Als achterligger van die lijn af betekent dat je direct in de natte zooi zit, wat altijd langzamer gaat zijn dan de droge lijn, en met een beetje pech doe je dat met halve slicks om het nog wat erger te maken. Je moest dus hopen op een fout van je voorligger, en daardoor kwam het merendeel van de inhaalacties van vandaag. DRS werd pas toegestaan toen de baan op de DRS-stukken droog genoeg was geworden en toen coureurs al regelmatig weer het nat naast de lijn op reden omdat hun inters anders zouden oververhitten, waardoor een groter deel van de baan bruikbaar werd. De droge lijn was nog steeds het snelst, maar daarbuiten was er net genoeg grip gekomen om met DRS een inhaalactie te kunnen doen. Als het de hele tijd was blijven regenen hadden we meer inhaalacties gezien gok ik.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:58

Ook pijnlijk dat mensen geduldig gedrag verdedigen. Ene Senna zei ooit: "By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you're no longer a racing driver, because we are competing" Juist de mensen die risico's durven nemen worden direct afgestraft wanneer het even niet mee zit. Neem Verstappen vandaag, die in de aanval ging, maar vervolgens direct alle grip kwijt raakte toen hij te dicht op z'n voorligger zat. Opeens is het een slechte coureur, had hij geduld moeten hebben, moeten wachten, niet zo agressief zijn, etc. Fuck. Dat. Ik kijk naar een race om topsport te zien. Om te zien dat coureurs de kloten hebben daadwerkelijk te racen, in te halen, risico's te nemen en noem maar op. Sure, soms moet je wat meer geduld hebben, maar als er een mogelijkheid is dan moet je daar ook gewoon voor gaan. Liever vechten op een podiumplek en falen dan voor veilig gaan en wat minder punten scoren.

Hamilton is een verdomd goeie coureur, ongetwijfeld, maar die kan winnen alleen al door voorzichtig te doen, af te wachten en te stampen wanneer het makkelijker kan (lees: in vrije lucht). Vervolgens rijdt ie iedereen zoek want z'n wagen is gewoon veel sneller. Dat is gewoon niet leuk om te zien. Ik wil gevechten zien aan de top (en in de rest van 't veld), coureurs die risico's nemen en wagens die makkelijker op elkaar kunnen zitten zonder direct grip kwijt te raken.

Nee. Tegenwoordig heb je met wat mazzel een paar rondes actie maar komt het verder aan op afwachten, geduld hebben en hopen dat een ander z'n pitstrategie of bochtjes verneukt. Dat is gewoon niet wat F1 hoort te zijn naar mijn mening. Ik hoop echt dat het in 2022 anders gaan zijn en dat er weer écht geracet kan worden in plaats van dit tamme gedoe.
Hoewel ik zeker ook vóór meer actie op de baan ben, is het wel lichtelijk ironisch om dat kracht bij te zetten met een quote waarvan Senna zelf heeft toegegeven dat't BS was dat'ie verzon om weg te komen met een bewust slechte actie op Prost.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

Blokker_1999

Full steam ahead

Jammer dit
Ik denk dat hij in deze race net getoond heeft waarom hij voor de 7de keer wereldkampioen is geworden. Hij heeft heel de race nagenoeg foutloos gereden en heeft als 1 van de weinige zo lang met die banden kunnen rijden, en als enige ook nog eens performant kunnen blijven. Hij heeft zijn teamgenoot weten te dubbelen.

Maar wil je echt zijn skills eens op een andere manier zien? GP2, 2006, Turkije, Sprint race. Veel plezier.

En ik denk dat vele anderen hier nog wel andere races kunnen aanhalen die aantonen waarom hij wel degelijk skills heeft. De enige in de F1 die minstens 1 race heeft gewonnen in elk jaar dat hij heeft deelgenomen. En daar hebben dus ook mindere races tussen gezeten. In de regen is hij sowieso bij de beteren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasphur schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:01:
Ik verwacht overigens dat HAM volgend jaar gewoon voor WDC nummer 8 gaat. Want dan is hij pas echt beter dan Schumi :)
In principe is ie dat nu al. Zonder zuur te zijn (ik bewonder Schumacher enorm) kun je stellen dat 1 kampioenschap door vuil spel is behaald. Hij heeft Hill eraf gekeild en is toen zelf wel uitgevallen, maar helaas viel Hill ook uit. Die doet er wel sportief over, maar feit is dat hij fair and square door Hill werd ingehaald. We kunnen onmogelijk het verloop van die race weten als hij die actie niet gedaan had, maar dat hij bewust op Hill instuurde is wel duidelijk. Daar hoef je geen anti-fan voor te zijn.

Maar goed, de geschiedenisboeken enzo...hij is toen tot WK uitgeroepen, dus daar moeten we het mee doen. Dat is denk ik ook de reden dat Hill doet alsof ie er niet met wrok op terugkijkt. Het is dan net of ie een zure oude man is met eeuwig wroeging. Past ook bij de Britse mentaliteit natuurlijk.

Als ik Hamilton was, zou ik doorgaan zolang ik er nog zin in heb en nog competitief ben. Na 2021 is het niet zeker dat ie zomaar wint omdat de auto's dan best wel anders zijn, maar 'don't hold your breath' voor een complete reshuffle van de kaarten...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wormaap schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:11:
[...]
Hoewel ik zeker ook vóór meer actie op de baan ben, is het wel lichtelijk ironisch om dat kracht bij te zetten met een quote waarvan Senna zelf heeft toegegeven dat't BS was dat'ie verzon om weg te komen met een bewust slechte actie op Prost.
Maar je moet wél toegeven dat het een hele mooie (speudo) filosofische uitspraak is. Plato zou jaloers zijn denk ik :+

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
mphilipp schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:31:
[...]

In principe is ie dat nu al. Zonder zuur te zijn (ik bewonder Schumacher enorm) kun je stellen dat 1 kampioenschap door vuil spel is behaald. Hij heeft Hill eraf gekeild en is toen zelf wel uitgevallen, maar helaas viel Hill ook uit. Die doet er wel sportief over, maar feit is dat hij fair and square door Hill werd ingehaald. We kunnen onmogelijk het verloop van die race weten als hij die actie niet gedaan had, maar dat hij bewust op Hill instuurde is wel duidelijk. Daar hoef je geen anti-fan voor te zijn.

Maar goed, de geschiedenisboeken enzo...hij is toen tot WK uitgeroepen, dus daar moeten we het mee doen. Dat is denk ik ook de reden dat Hill doet alsof ie er niet met wrok op terugkijkt. Het is dan net of ie een zure oude man is met eeuwig wroeging. Past ook bij de Britse mentaliteit natuurlijk.

Als ik Hamilton was, zou ik doorgaan zolang ik er nog zin in heb en nog competitief ben. Na 2021 is het niet zeker dat ie zomaar wint omdat de auto's dan best wel anders zijn, maar 'don't hold your breath' voor een complete reshuffle van de kaarten...
En Schumacher had nog een aantal WK's extra kunnen hebben als het zo mee zou zitten als bij Lewis. Een aantal keer heel dichtbij 2e in het WK en in 1999 een seizoen gemist vanwege een gebroken been waar zelfs Irvine nog streed voor het WK.
Daarnaast wel echte competities gehad met zowel Renault als McLaren waar Mercedes sinds 2013 praktisch geen competitie heeft gekend. Alleen 2017 en 2018 was Ferrari in de eerste helft een tegenstander(tje).

Het feit dat Hamilton 50% meer poles heeft dan Schumacher terwijl ze ongeveer dezelfde hoeveel wins hebben, vind ik nog wel statistisch in het voordeel van Schumacher. Uiteraard kun je het ook vertalen als dat Hamilton beter is in kwalificeren maar het is vooral het verschil geweest tussen competitie met andere teams. Er waren jaren waarin Ferrari vocht met zowel McClaren en BMW, mooie jaren waren dat.

Maar uiteindelijk, Hamilton is een ongekend goede coureur maar dat Mercedes zo dominant is, is wel erg jammer. Dat haalt veel glans weg.

Wel hebben we vandaag weer gezien wat voor een gedrocht DRS is. Zonder DRS kon Hamilton Vettel niet eens voorbij, met DRS vloog hij Perez voorbij. Inhalen moet een kunst zijn, niet een makkie.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:18
DarkFire1985 schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:02:
Wel hebben we vandaag weer gezien wat voor een gedrocht DRS is. Zonder DRS kon Hamilton Vettel niet eens voorbij, met DRS vloog hij Perez voorbij. Inhalen moet een kunst zijn, niet een makkie.
DRS is ook niets anders dan een pleister om het werkelijke probleem te verdoezelen, namelijk dat het niet goed mogelijk is om een voorganger te volgen en in veel bochten er maar 1 lijn doorheen is zonder meteen tig bochten met verrotte banden te zitten door al het vuil. Door DRS wordt er tijdens races nog een beetje ingehaald, haal je de DRS weg blijven er gewoon verdomd weinig inhaalacties over. Het heeft bijna het niveau van "hier heb je een extra boost om even voorbij jouw voorganger te komen" en wordt inhalen te simpel. Als het nou nog een boost was om dichtbij te komen voor de volgende remzone zodat het nog echt op de coureur aan zou komen om de inhaalactie daadwerkelijk af te ronden zou het niet zo erg zijn, maar vaak zijn de zones zodanig dat het of er ruim voorbij is of compleet niet in de buurt en eigenlijk nooit precies goed.

• DarkFire1985
Transportman schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:14:
[...]

DRS is ook niets anders dan een pleister om het werkelijke probleem te verdoezelen, namelijk dat het niet goed mogelijk is om een voorganger te volgen en in veel bochten er maar 1 lijn doorheen is zonder meteen tig bochten met verrotte banden te zitten door al het vuil. Door DRS wordt er tijdens races nog een beetje ingehaald, haal je de DRS weg blijven er gewoon verdomd weinig inhaalacties over. Het heeft bijna het niveau van "hier heb je een extra boost om even voorbij jouw voorganger te komen" en wordt inhalen te simpel. Als het nou nog een boost was om dichtbij te komen voor de volgende remzone zodat het nog echt op de coureur aan zou komen om de inhaalactie daadwerkelijk af te ronden zou het niet zo erg zijn, maar vaak zijn de zones zodanig dat het of er ruim voorbij is of compleet niet in de buurt en eigenlijk nooit precies goed.
Ja ik weet waar het voor is geïntroduceerd.
Persoonlijk vind ik het echter erg ruk. Zo kan ik genieten als Schumacher of Alonso de hele race achter de ander rijd. Het ziet er rete saai uit en zo'n schaakspel kan ik wel van genieten. Wachten op een fout en er zijn om er gebruik van te maken. Dat maakt de inhaalpoging ook gelijk zoveel meer voldoening geven.

Nu is het zorgen dat je wat overspeed hebt, binnen een paar tienden zit en vleugel openen maar. Zeker met die Mercedes.
Zo zag je dat Max bijvoorbeeld zelfs met de DRS niet voorbij Bottas kwam totdat hij werkelijk tegen de versnellingsbak zat toen DRS begon.

• Blokker_1999
  • Laatst online: 18:59

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]
Er is natuurlijk iets meer aan de hand. Ook zonder DRS is die Mercedes een stuk sneller, maar op een baan waar je welgeteld 1 lijn hebt om op te rijden dankzij de regen is het zeer moeilijk inhalen. Je merkte dat niet alleen bij Hamilton. In de eerste helft van de race kon er amper ingehaald worden, kwam je van achter je voorligger had je geen tractie meer en als je dan op je remmen durfde te staan kwam je bijna automatisch naast de baan terecht. Op zo een moment wil je echt niet met 2 naast elkaar naar een bocht toe gaan want op het moment jij daar aan komt en naast de ideale lijn zit en je gaat op je remmen staan, is het game over, mogelijks zelfs voor alle twee.

Later in de race, als de baan droger werd, zag je meer mensen beginnen inhalen, er was meer grip naast de ideale lijn en er werd dus meer mogelijk.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Jammer dit
Als jouw mening is dat Hamilton 7 wereldtitels behaald heeft zonder skills dan adviseer ik je voortaan geen sporten meer te kijken want daar heb je absoluut niet genoeg skills voor .

"Beautiful Clean Coal"

• alexbl69
  • Laatst online: 19:53
Maar uiteindelijk, Hamilton is een ongekend goede coureur maar dat Mercedes zo dominant is, is wel erg jammer. Dat haalt veel glans weg.
Dit vooral. We zullen het helaas nooit echt weten.

Hamilton heeft gisteren wel enorm veel indruk op me gemaakt. Een slechte uitgangspositie door gewoon rustig en kalm te blijven en met je schat aan ervaring en uitstekende kwaliteiten omzetten in een overwinning met meer dan een halve minuut voorsprong op de rest betekent dat je een hele grote bent.

Het feit dat Mercedes nu al voor het 7e jaar op rij op een dusdanige manier dominant is dat elke coureur in een Mercedes het kampioenschap zou winnen van elke coureur in een andere wagen haalt echter inderdaad veel van de glans weg.

Daar kan Hamilton natuurlijk niet veel aan doen, en gezien hoe hij in de regel met z'n teamgenoten afrekent denk ik dat hij ongeacht wie er naast hem in het team zou zitten de meeste keren ook wel kampioen was geworden. Wellicht als een Vettel of Verstappen z'n teamgenoot was geweest dat hij het kampioenschap 1 of 2 keer niet had gewonnen, maar dat zou dan ook de max zijn.

Verstappen heeft gisteren (en eergisteren) in mijn optiek geen beste beurt gemaakt. Volslagen dominant in de trainingen, Q1 en Q2. Maar op het moment dat de prijzen echt verdeeld worden er (net) niet staan.

Daar is - bijvoorbeeld in vergelijking tot Hamilton - nog een wereld te winnen voor hem. Het zal Hamilton niet snel overkomen dat hij 1 of 2 seconden sneller is dan de rest in de trainingen of Q1/Q2. Je ziet bij hem dat hij pas echt op stoom komt in Q3 en in de race. Bij Verstappen lijkt het af en toe of die dan al z'n kruit al verschoten heeft.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Mystikal
  • Laatst online: 12:38

Mystikal

It never hurts to help!

alexbl69 schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:23:
[...]
Het feit dat Mercedes nu al voor het 7e jaar op rij op een dusdanige manier dominant is dat elke coureur in een Mercedes het kampioenschap zou winnen van elke coureur in een andere wagen haalt echter inderdaad veel van de glans weg.
Waar is Bottas dan? Waar is Rosberg dan? Het is niet zo dat die altijd 2e is geworden in 'elke' race of kampioenschap.

Basement Bios ---- Exo-S

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-12 11:20
Dit is geen haat post op hamilton, verre van dat, ik ben onder de indruk wat hij allemaal presteerd, en ik denk dat hij een bijzondere coureur is, maar waarom vind ik het niks aan bij hem vroeg ik me af..:

Ik denk dat het probleem (wat ik heb) ermee heb. Hij berekend alles tot in de details, is veel te geduldig en te afwachtend. Waarom te? Omdat het geen epische gevechten laat zien.

Wat heeft Hamilton gisteren laten zien? Alleen dat hij goed de balans van de auto in de regen kan beheersen ten opzichte van Bottas. Verder heeft hij alleen gevolgd tot er iemand ging pitten, spinde en 1x heeft hij zelf ingehaald met mega veel overspeed. DAar krijgt hij de overwinning mee, en met die houding behaald hij wereldtitels. Dat is leuk voor hem en voor de statistiek, maar dat zuigt hard voor ons als kijker want dat levert niet bepaald interessante races op.

Draai het dan om naar Verstappen, Albon, Le Clerc (o.a.). Die laten acties zien waar je blij van wordt, waar je van op het puntje van je stoel voor gaat zitten, het uitschreeuwt als het mislukt, of juist wel lukt. Dát zijn de gevechten die we willen zien, dat is de houding die we willen zien. @%@#!$ de houding van die oudere coureurs die met hun ervaring weten dat ze gewoon moeten wachten. Gá ervoor.

Oprechte felicitaties voor Hamilton. Hij verdient het, maar wat hoop ik toch dat hij dit jaar er mee stopt en wat anders gaat doen. Ik wil gevechten zien..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• DarkFire1985
Mystikal schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:44:
[...]

Waar is Bottas dan? Waar is Rosberg dan? Het is niet zo dat die altijd 2e is geworden in 'elke' race of kampioenschap.
2014 => Rosberg 2e
2015 => Rosberg 2e
2016 => Rosberg WK
2017 => Bottas nipt 3e
2018 => Kansloos seizoen
2019 => Bottas 2e
2020 => Bottas 2e (uitgaande dat dit niet meer veranderd)

Dus ja ook een Bottas had al 2 WK's kunnen hebben en kunnen opgaan voor zijn 3e.
Hierbij doe ik even de aanname dat hij 2017 in zijn voordeel had kunnen beslechten als Hamilton niet 1e coureur geweest zou zijn.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
En Schumacher had nog een aantal WK's extra kunnen hebben als het zo mee zou zitten als bij Lewis. Een aantal keer heel dichtbij 2e in het WK en in 1999 een seizoen gemist vanwege een gebroken been waar zelfs Irvine nog streed voor het WK.
[knip]
Ja, maar het is niet zo gegaan. Hamilton kan er niets aan doen dat het gaat zoals het gaat. In dit tijdperk, met deze auto's en deze vorm van F1, is hij voorlopig de beste. En dan kunnen we zeggen dat als Max in de auto van Bottas had gezeten het geen gelopen race zou zijn, en dat zou zomaar kunnen. Maar het is nu eenmaal zoals het is. En aan de prestaties van Bottas kunnen we zien dat ook hij niet zomaar WK zou worden in die auto zonder Hamilton als teammaat. Hij heeft er veel kans voor, maar ik denk zeer zeker dat het niet vanzelfsprekend is.
Nou, dat is niet helemaal hoe het ging. Toen DRS open ging, was de baan al aan het opdrogen en kan je makkelijker iemand eruit accelereren. Wat we gisteren hebben gezien, was een unieke situatie. Normaal gesproken zou den rijders als Max en Lewis totaal geen moeite moeten hebben met een kletsnatte baan. Maar deze baan was droog als glad en nu helemaal. Waarom de roze Mercedessen zo goed gingen in het begin is mij ook een raadsel, maar het was gewoon erg moeilijk voor bijna iedereen om de auto goed op de baan te houden. Dus toen de baan opdroogde, kon je iets eerder weer gas gaan geven en kon je er voorbij. Het was niet helemaal toe te schrijven aan DRS, maar ik denk eerder en meer aan de veranderende omstandigheden.
En wat DRS betreft herhaal ik wat ik altijd zeg: met DRS kun je NIET iemand inhalen die sneller is. Maar helaas is het momenteel in F1 zo dat ook al ben je 0.2s per rondje sneller, je een andere auto niet zomaar kunt inhalen. Tenzij je heel veel sneller kunt accelereren, en dan nog moet dat voldoende zijn om op het rechte stuk genoeg snelheid te maken om 'm bij de volgende bocht voorbij te zijn. Maar als je net zo snel bent, lukt het je niet. Dan pakt ie je meteen weer terug. Dus je bént sneller. Maar het is zeer zeker niet een ding waarmee je iemand kunt inhalen als je niet sneller bent. Dus dan vind ik het een gerechtvaardigd doekje voor het bloeden. Als de nieuwe reglementen in '22 komen zou het beter moeten worden omdat je dan eerder (op eigen kracht) zou kunnen inhalen. Dat juich ik ook toe, maar zoals het nu is, moeten we het doen met DRS. Maar ik vind het niet kunstmatig.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DarkFire1985 schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:51:
[...]
2014 => Rosberg 2e
2015 => Rosberg 2e
2016 => Rosberg WK
2017 => Bottas nipt 3e
2018 => Kansloos seizoen
2019 => Bottas 2e
De positie zegt niet zoveel. Zet er nu eens de marges bij naar de nr.1 en de nr.3.

• Muse
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:23:
[...]
Verstappen heeft gisteren (en eergisteren) in mijn optiek geen beste beurt gemaakt. Volslagen dominant in de trainingen, Q1 en Q2. Maar op het moment dat de prijzen echt verdeeld worden er (net) niet staan.

Daar is - bijvoorbeeld in vergelijking tot Hamilton - nog een wereld te winnen voor hem. Het zal Hamilton niet snel overkomen dat hij 1 of 2 seconden sneller is dan de rest in de trainingen of Q1/Q2. Je ziet bij hem dat hij pas echt op stoom komt in Q3 en in de race. Bij Verstappen lijkt het af en toe of die dan al z'n kruit al verschoten heeft.
Ik denk toch niet dat dit het geval is. Om Turkije maar als recent voorbeeld te pakken, hier was Verstappen gewoonweg slachtoffer van de omstandigheden. De Red Bull werkte fantastisch op slicks en full wet, maar was een drama op de Intermediates. Na rondenlang Perez alleen kunnen volgen ontstaat er een inhaalkans en die mislukt. Helaas, gegokt en verloren, de dood of de gladiolen. Was hij er voorbij gegaan, dan lag de overwinning voor het oprapen.

Op de intermediates had Red Bull het gewoon lastig, daar waar Mercedes juist op stoom kwam. Verstappen had simpelweg de overspeed niet, die Hamilton later wel had. Als het weer harder was gaan regenen en men terug naar de full wets had gemoeten, dan denk ik dat we een overwinning van Verstappen hadden kunnen zien met 30 seconden voorsprong.

Conclusie: de huidige wagen blijft een diva, waarbij het optimale operating window heel erg smal is. Oftewel, nog steeds niet goed genoeg.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:25
Muse schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:00:
[...]

Ik denk toch niet dat dit het geval is. Om Turkije maar als recent voorbeeld te pakken, hier was Verstappen gewoonweg slachtoffer van de omstandigheden. De Red Bull werkte fantastisch op slicks en full wet, maar was een drama op de Intermediates. Na rondenlang Perez alleen kunnen volgen ontstaat er een inhaalkans en die mislukt. Helaas, gegokt en verloren, de dood of de gladiolen. Was hij er voorbij gegaan, dan lag de overwinning voor het oprapen.

Op de intermediates had Red Bull het gewoon lastig, daar waar Mercedes juist op stoom kwam. Verstappen had simpelweg de overspeed niet, die Hamilton later wel had. Als het weer harder was gaan regenen en men terug naar de full wets had gemoeten, dan denk ik dat we een overwinning van Verstappen hadden kunnen zien met 30 seconden voorsprong.

Conclusie: de huidige wagen blijft een diva, waarbij het optimale operating window heel erg smal is. Oftewel, nog steeds niet goed genoeg.
We vergeten dat het voor HAM totaal niet boeiend was om de GP te winnen gisteren. Voor Bottas finishen was het enige wat telde. Als je geen druk heb om eerste te worden, geen druk om in te halen, loop je in een regenrace een stuk meer risico op crashes en spins.

Aan de ronde tijden van VER te zien kon hij 2-2.5 seconden sneller rijden dan PER. Daarbij reed PER het gat naar STR niet dicht, als het enige wat je hebt de winnen de race dan P1 is, dan probeer je een inhaalactie, was echt geen do or die maar een goede kans.

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-12 16:16
DarkFire1985 schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:51:
[...]

2014 => Rosberg 2e
2015 => Rosberg 2e
2016 => Rosberg WK
2017 => Bottas nipt 3e
2018 => Kansloos seizoen
2019 => Bottas 2e

Dus ja ook een Bottas had al 2 WK's kunnen hebben en kunnen opgaan voor zijn 3e.
Hierbij doe ik even de aanname dat hij 2017 in zijn voordeel had kunnen beslechten als Hamilton niet 1e coureur geweest zou zijn.
Tel daarbij op dat er wellicht ook kleine nuances kunnen zijn in de afstelling van de auto die nu meer Hamilton gericht zijn. Als eerste rijder met zijn eigen fijnafstemming was ie wellicht iets sneller geweest.

Wat vooral een 'smet' is op het palmares van Lewis is dat bij Mercedes zijn grootste tegenstander zijn teamgenoot was, op 2017 en 2018 na.

Schumacher had dat ook een jaar of 2, maar had ook grote (en smakelijke) rivaliteiten met Hill, Villeneuve, Hakkinen en Montoya.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BasvanS schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:27:
[...]
We vergeten dat het voor HAM totaal niet boeiend was om de GP te winnen gisteren. Voor Bottas finishen was het enige wat telde. Als je geen druk heb om eerste te worden, geen druk om in te halen, loop je in een regenrace een stuk meer risico op crashes en spins.
Maar hij heeft er zelf voor gezorgd dat hij in deze positie kwam. Hij had in principe nog 3 races om het af te sluiten. Inderdaad geen druk, dus dat is een hele fijne uitgangspositie, zeker als de omstandigheden zo zijn als ze gisteren waren. Dit had eigenlijk de laatste race moeten zijn met 3 man die WK konden worden. Dan was het superspannend geweest.

• Muse
  • Niet online
[...]
Aan de ronde tijden van VER te zien kon hij 2-2.5 seconden sneller rijden dan PER. Daarbij reed PER het gat naar STR niet dicht, als het enige wat je hebt de winnen de race dan P1 is, dan probeer je een inhaalactie, was echt geen do or die maar een goede kans.
Klopt, wil het zeker geen do-or-die noemen, maar in die omstandigheden zo dicht achter je voorganger in die snelle knik was gewoonweg een risico.

Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer dat Verstappen dat risico neemt, want anders zat hij nog 15 ronden klem waarschijnlijk en kijken we naar een saaie optocht. Maar om dan te zeggen dat Verstappen te gretig is, te vroeg piekt en nog veel te leren heeft vind ik niet helemaal terecht.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:04

DataGhost

iPL dev

[...]

DRS was gewoon hard nodig gisteren. Zonder DRS had er niet ingehaald kunnen worden. Dat had verder helemaal niks met de auto's te maken en ook niet met de hoeveelheid Tilke die in de baan verwerkt zat. De baan was ook helemaal niet uniform aan het opdrogen. In alle remzones en bochten was het nog steeds tragisch om te rijden, maar door het opdrogen van de racelijn moesten coureurs hun banden gaan koelen. Dat doe je het beste op lange rechte stukken, waardoor die ook wat op beginnen te drogen. Laat dat nou toevallig de DRS-stukken zijn waardoor die plekken de enige kans op een inhaalmogelijkheid zouden gaan geven. Echter, de grip daar was nog steeds minder dus uitremmen wordt lastig, DRS geeft dan de mogelijkheid om er voorbij te zijn en liefst weer terug op de racelijn voordat je moet remmen. Maar dat was dan ook de enige optie, andere lijnen rijden in bochten kon je nog steeds lekker vergeten. Aangezien veel auto's (Max incluis) ongelofelijk werden opgehouden door langzame voorliggers was DRS deze race juist een welkome toevoeging. Een makkie was het zeker niet, het opende juist een mogelijkheid en verder was het helemaal de coureur die het moest doen. De pace was er dan ook naar, wat je op verschillende momenten had kunnen zien. Na de spin van Max liep 'ie weer meerdere seconden per ronde in op Perez, en zo zijn er meer voorbeelden te vinden.
mphilipp schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:57:
[...]
Wat we gisteren hebben gezien, was een unieke situatie. Normaal gesproken zou den rijders als Max en Lewis totaal geen moeite moeten hebben met een kletsnatte baan. Maar deze baan was droog als glad en nu helemaal.
Dit heeft niet heel veel te maken met het gladde asfalt op Istanbul. Max en Lewis hebben inderdaad geen moeite met een kletsnatte baan, maar dan moet het wel blijven regenen. Als het niet meer regent en de baan op dit tempo opdroogt (zodat de hele race op intermediates gereden wordt) is het gewoon onmogelijk om in te halen, omdat de droge lijn zo ongelofelijk veel sneller is. Dan kan je nog zo'n regengod zijn, van de droge lijn af kost je gewoon meerdere seconden. In de regen is het verschil tussen nat en "droog" veel minder waardoor het wel lonend is om andere lijnen te gaan proberen. Deze race was voornamelijk uniek als je kijkt naar de temperatuur. De meeste races worden toch wel boven de 20 graden buitentemperatuur gereden, waardoor het water veel sneller opgedroogd zou zijn. Helaas was het koud en bijna windstil dus alles bleef lekker op de baan liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 16-11-2020 11:27 ]

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:25
Franco10 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:51:
[...]

Tel daarbij op dat er wellicht ook kleine nuances kunnen zijn in de afstelling van de auto die nu meer Hamilton gericht zijn. Als eerste rijder met zijn eigen fijnafstemming was ie wellicht iets sneller geweest.

Wat vooral een 'smet' is op het palmares van Lewis is dat bij Mercedes zijn grootste tegenstander zijn teamgenoot was, op 2017 en 2018 na.

Schumacher had dat ook een jaar of 2, maar had ook grote (en smakelijke) rivaliteiten met Hill, Villeneuve, Hakkinen en Montoya.
Het grootste smetje is toch wel dat hij verloor van Rosberg. De enige echte tegenstander die hij heeft gehad. En hij verloor. HAM was de juiste man op de juiste plaats op het juiste tijdstip. Vettel, Alonso, Raikonen, Hulkenberg, ik vermoed dat ze allemaal zeker 4-5 titels hadden gepakt bij Mercedes de afgelopen 7 jaar. Dat HAM er 6 pakt is zeer zeker efficiënt te noemen en is op basis van statistieken wellicht GOAT te noemen. Maar meer dan dat zeker niet.

Volgens mij had Schumacher van alle 7 titels maar 2x zijn teamgenoot in de T3. Natuurlijk had dat ook weer andere oorzaken, maar het laat wel zien hoeveel geluk HAM heeft gehad met het materiaal en ook bij zijn eerste titel met een extra DNF van Massa.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12 20:04
Volgens mij is er voor Hamilton maar één manier om van alle kritieken af te komen: Volgend seizoen tekenen bij een sub topper als Red Bull of Renault (of een ander team wat geen Mercedes motor heeft). Zetten we Hulkenberg in de Mercedes neer en dan kunnen we het gaan zien...

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BasvanS schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:26:
[...]

Het grootste smetje is toch wel dat hij verloor van Rosberg. De enige echte tegenstander die hij heeft gehad. En hij verloor. HAM was de juiste man op de juiste plaats op het juiste tijdstip. Vettel, Alonso, Raikonen, Hulkenberg, ik vermoed dat ze allemaal zeker 4-5 titels hadden gepakt bij Mercedes de afgelopen 7 jaar. Dat HAM er 6 pakt is zeer zeker efficiënt te noemen en is op basis van statistieken wellicht GOAT te noemen. Maar meer dan dat zeker niet.

Volgens mij had Schumacher van alle 7 titels maar 2x zijn teamgenoot in de T3. Natuurlijk had dat ook weer andere oorzaken, maar het laat wel zien hoeveel geluk HAM heeft gehad met het materiaal en ook bij zijn eerste titel met een extra DNF van Massa.
Ik blijf het zeggen; maar Schumacher had met een beetje meer geluk of in sommige gevallen wijsheid 8-10 WK's kunnen hebben... 97/98/99, maar ook 2006/2007/2008 was niet heel ver gezocht geweest.

Begrijp me niet verkeerd; niks tegen Hamilton verder; maar ik vind dat ie het net een beetje makkelijker heeft gehad. Maargoed; volledig subjectief natuurlijk, en wellicht gestoeld op nostalgie ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 16-11-2020 11:32 ]

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-12 16:16
[...]

Uiteindelijk zal dit een never ending discussie blijven. Of Max pakt er straks 10 en we zijn klaar.

Statistieken vertellen gewoon niet het hele verhaal. Heel simpel; als Schumi z'n been niet brak had ie er 8 en als Glock niet uitgleed had Ham er nu 6. Dan zou hij hem wellicht niet eens kunnen evenaren. Als Schumi bleef zitten bij Ferrari had ie er zo 10.

Maar zoals Vettel al wijselijk zei gisteren: would could should.

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:21

CoronelHimself

Division Brabant

MikeyMan schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:29:
[...]

Ik blijf het zeggen; maar Schumacher had met een beetje meer geluk of in sommige gevallen wijsheid 8-10 WK's kunnen hebben... 97/98/99, maar ook 2006/2007/2008 was niet heel ver gezocht geweest.

Begrijp me niet verkeerd; niks tegen Hamilton verder; maar ik vind dat ie het net een beetje makkelijker heeft gehad. Maargoed; volledig subjectief natuurlijk, en wellicht gestoeld op nostalgie ;)
Hij had er net zo makkelijk een paar kunnen verliezen. 2003 pakt hij met 2 punten, omdat Kimi 2 keer vaker is uitgevallen. Mensen lijken inderdaad vergeten te zijn dat er het verleden ook Schumi een aantal titels heeft kunnen pakken waar zijn enige "tegenstander" zijn teamgenoot was. :+ Daarom moet je mijn inziens ook helemaal niet mensen tegen elkaar willen vergelijken. Zeker niet als die in een dominante wagen tegen een zwakke teamgenoot rijdt.

Steam - PTR83

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-12 20:15
[...]

Denk dat je het eergevoel toch iets onderschat. Je wil toch geen wereldkampioen worden in een race waarin je zesde of zo eindigt. Je wilt toch winnen in de race waarin je wereldkampioen wordt? Of toch op zijn minst op het podium. Ik ga niet zeggen dat het evenveel druk oplevert maar helemaal op zijn gemak zal hij toch ook niet gereden hebben, denk ik ;)
[...]

...Dat HAM er 6 pakt is zeer zeker efficiënt te noemen en is op basis van statistieken wellicht GOAT te noemen. Maar meer dan dat zeker niet...
Mensen zouden beter stoppen met dat GOAT gedoe. Het zijn maar f1-kijkers en pers die daarmee bezig. Hamilton in ieder geval niet. Hij zegt zelf altijd dat je generaties niet kunt vergelijken.
Hij is meer GOHG (Greatest Off His Generation) maar dat bekt natuurlijk moeilijker :+
.... Ene Senna zei ooit: "By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you're no longer a racing driver, because we are competing" ...
Naast het woord GOAT mogen mensen ook eens stoppen met maar die quote te herhalen. Er zal ook wel een quote te vinden zijn dat de wereld plat is en dat je niet te dicht bij de rand mag gaan. Tijden veranderen. Die quote komt uit een tijd dat de commerciële belangen bijlange zo groot niet waren en dat de auto's helemaal anders waren. Blies je een motor op, dan spurtte je naar de pits en stapte je in de reserve auto.
Daarnaast hield Senna zich ook niet echt helemaal aan die quote. Anders had hij Prost niet van de baan gereden om zijn WK veilig te stellen maar ervoor gereden.
Ben wel blij dat er eens iemand de volledige quote gebruikt. Meestal "vergeten" ze een belangrijk stukje, namelijk "that exists". Met de huidige wagens is de kans op "a gap that exists" gewoon veel kleiner. Op tv, vanuit onze luie zetel, kan je de indruk krijgen dat er een gaatje is maar denk dat, als ze aan 300 over een circuit vliegen, de piloten er toch net iets anders over denken

Om er een andere quote van Senna er tegenaan te gooien: Winning is most important. Everything is consequence of that.
Een andere goeie is (weet niet van wie): to finish first, first you have to finish

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:51
Qualifying duels after Saturday in Turkey:
Mercedes: Hamilton - Bottas 10 - 4
Red Bull Racing: Verstappen - Albon 14 - 0
Ferrari: Leclerc - Vettel 11 - 3
McLaren: Sainz - Norris 7 - 7
Renault: Ricciardo - Ocon 13 - 1
AlphaTauri: Gasly - Kvyat 12 - 2
Racing Point: Perez - Stroll 8 - 3
Alfa Romeo: Raikkonen - Giovinazzi 8 - 6
Haas: Magnussen - Grosjean 7 - 7
Williams: Russell - Latifi 14 - 0
Mustn’t forget that Russell is also 21-0 against Kubica last year, which makes him 35-0 against team mates, which is a 100% record in his whole F1 career so far.
https://www.gpblog.com/en...ll-season-undefeated.html

Wat een held is die Russel toch ook he _/-\o_ :D

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:32
Ik snap wel dat Mercedes hem er niet in durft te zetten. Aka, dat HAM dat aan het tegenhouden is.

• RKD
  • Laatst online: 14:23

RKD

Pff bij de helft van de teams rijd de ene teamgenoot de andere zoek qua qualify als je het zo ziet.
RobertMe schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:50:
[...]

En de andere helft wordt vernederd door hun teamgenoot? :+

spoiler:
Waarschijnlijk bedoel je dat bij de helft van de teams de ene teamgenoot de ander zoek rijdt. Of dat de een kwart hun teamgenoot zoek rijdt.
;) Dank je ;)

[ Voor 35% gewijzigd door RKD op 16-11-2020 12:54 ]

iRacing Profiel

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:21
Wel tof om te zien dat Giovinazzi steeds dichter bij Kimi komt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• RobertMe
RKD schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:47:
[...]

Pff de helft van de rijders rijd hun teamgenoot zoek qua qualify als je het zo ziet.
En de andere helft wordt vernederd door hun teamgenoot? :+

spoiler:
Waarschijnlijk bedoel je dat bij de helft van de teams de ene teamgenoot de ander zoek rijdt. Of dat de een kwart hun teamgenoot zoek rijdt.

• RobertMe
Kenhas schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:07:
[...]

Denk dat je het eergevoel toch iets onderschat. Je wil toch geen wereldkampioen worden in een race waarin je zesde of zo eindigt. Je wilt toch winnen in de race waarin je wereldkampioen wordt? Of toch op zijn minst op het podium. Ik ga niet zeggen dat het evenveel druk oplevert maar helemaal op zijn gemak zal hij toch ook niet gereden hebben, denk ik ;)
In 2017 of 2018 werd Hamilton 9e of 10e en toch WDC. Ding is dat je als coureur niet altijd kunt bepalen waar je finisht als je WDC wordt. Het maakte niet uit wat Hamilton gisteren deed, hij werd toch WDC. Dat aangezien Bottas (minimaal) 8 punten moest inlopen om de theoretische kans op het kampioenschap te behouden maar hij ook ver achteraan bundelde.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TheBrut3 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:40:
Aka, dat HAM dat aan het tegenhouden is.
Kunnen we nou een keer ophouden met dat soort ongefundeerde en imho domme toevoegingen?
Het slaat gewoon nergens op. Er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat Lewis actief bepaalde rijders tegen houdt. Het zijn alleen vermoedens van zuurpruimen die hem het succes niet gunnen. Stop dan met F1 kijken, want de komende jaren blijft het misschien wel zo.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:39
MikeyMan schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:29:
[...]

Als je zo gaat redeneren dan had HAM ook al op negen wereldtitels kunnen staan. In zijn rookie season in 2007 werd hij met één punt verschil tweede en in 2016 werd hij tweede met vijf punten verschil (had één DNF meer dan Rosberg).

Ongeacht of je nou een goede auto hebt of niet, feit blijft dat je op zijn minst je teamgenoot moet verslaan om kampioen te worden. Ga je naar de teamgenoten kijken dan heeft Schumacher in zeventien seizoenen twee teamgenoten gehad die ook wereldkampioen zijn geworden namelijk Piquet sr. en Rosberg. Geen van beide heeft hij in een rechtstreeks duel kunnen verslaan. Hamilton heeft in de veertien seizoenen dat hij actief is drie wereldkampioenen als teamgenoot gehad (Button, Alonso & Rosberg) en heeft ze alle drie minimaal een keer verslagen.

Max heeft tot op heden nog geen enkele kampioen als teamgenoot gehad en het is hem tot op heden ook nog niet gelukt een wereldkampioen te verslaan. Het wil niet zeggen dat dit niet gaat gebeuren maar tot op heden moet VER eerst nog bewijzen een wereldkampioen te kunnen verslaan en/of zelf wereldkampioen te worden. Als je dan ziet hoe VER & RBR afgelopen weekend een uitgelezen kans hadden op de overwinning maar verzaken dan is er nog een lange weg te gaan naar het winnen van meerdere wereldtitels. Blijkbaar is het allemaal niet zo eenvoudig als HAM & Mercedes het doen lijken.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-12 20:15
RobertMe schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:52:
[...]

In 2017 of 2018 werd Hamilton 9e of 10e en toch WDC. Ding is dat je als coureur niet altijd kunt bepalen waar je finisht als je WDC wordt. Het maakte niet uit wat Hamilton gisteren deed, hij werd toch WDC. Dat aangezien Bottas (minimaal) 8 punten moest inlopen om de theoretische kans op het kampioenschap te behouden maar hij ook ver achteraan bundelde.
Ah, ik wist dat die ene keer in mijn gezicht gesmeten ging worden :+ Helemaal gelijk. Maar denk dat hij gisteren toch persé op het podium wou. Klonk in team radio nog iets te gedreven om "zonder druk" rond te rijden. Hij had zeker geen druk om wereldkampioen te worden maar misschien druk voor de manier waarop hij wereldkampioen werd. Maar zoals met zoveel in dit topic, het is speculatie en enkel gebaseerd op een indruk ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
DarkFire1985 schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:37:
[...]

Zo kan ik genieten als Schumacher of Alonso de hele race achter de ander rijd. Het ziet er rete saai uit en zo'n schaakspel kan ik wel van genieten. Wachten op een fout en er zijn om er gebruik van te maken. Dat maakt de inhaalpoging ook gelijk zoveel meer voldoening geven.
Dat is alleen leuk als ze echt volledig op de limiet van de auto rijden, dan is een fout snel gemaakt. maar zolang ze op cruisecontrol rijden en niet met met mes tussen de tanden is het saai.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12 14:06

@r!k

It is I, Leclerq

Jorick schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:35:
[...]

Als je zo gaat redeneren dan had HAM ook al op negen wereldtitels kunnen staan. In zijn rookie season in 2007 werd hij met één punt verschil tweede en in 2016 werd hij tweede met vijf punten verschil (had één DNF meer dan Rosberg).

Ongeacht of je nou een goede auto hebt of niet, feit blijft dat je op zijn minst je teamgenoot moet verslaan om kampioen te worden. Ga je naar de teamgenoten kijken dan heeft Schumacher in zeventien seizoenen twee teamgenoten gehad die ook wereldkampioen zijn geworden namelijk Piquet sr. en Rosberg. Geen van beide heeft hij in een rechtstreeks duel kunnen verslaan. Hamilton heeft in de veertien seizoenen dat hij actief is drie wereldkampioenen als teamgenoot gehad (Button, Alonso & Rosberg) en heeft ze alle drie minimaal een keer verslagen.

Max heeft tot op heden nog geen enkele kampioen als teamgenoot gehad en het is hem tot op heden ook nog niet gelukt een wereldkampioen te verslaan. Het wil niet zeggen dat dit niet gaat gebeuren maar tot op heden moet VER eerst nog bewijzen een wereldkampioen te kunnen verslaan en/of zelf wereldkampioen te worden. Als je dan ziet hoe VER & RBR afgelopen weekend een uitgelezen kans hadden op de overwinning maar verzaken dan is er nog een lange weg te gaan naar het winnen van meerdere wereldtitels. Blijkbaar is het allemaal niet zo eenvoudig als HAM & Mercedes het doen lijken.
Als ik me niet vergis heeft hij Alonso niet verslagen, uit mijn hoofd eindigden ze op het zelfde aantal punten, allebei 1 punt achter Kimi.

Idd, allebei op 109 punten uitgekomen. Het jaar daarna was Alonso alweer weg dus geen teamgenoot van Hamilton.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jorick schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:35:
[...]
[knip]

Het is mogelijk een beetje minder zwart/wit dan het lijkt misschien?

De Hamilton/Mercedes combinatie hoeft zelden tot 100% te gaan om de overige team combinaties op achterstand te rijden, zeker de laatste jaren. Die hebben al jaren zo'n solide pakketbasis met dito voorsprong op de rest. Het kan wel eens mis gaan (jubileum race dit jaar bijv.), maar dan komen ze snel met een oplossing waar prima mee te leven valt en waardoor de concurrentie weer op achterstand wordt gezet. De Verstappen/RB/Honda combinatie moet over het algemeen wel alles uit het pakket (proberen te) halen wat erin zit, tot 100% en soms zelfs wat erover (in theorie dan). Dan gaat het wel eens eerder mis, zoals gisteren.

Wat Verstappen gisteren achter Perez deed zou Hamilton misschien niet hebben geprobeerd (gezien zijn rondjes achter Vettel), maar Hamilton had een overwinning gisteren helemaal niet in het hoofd zitten als mogelijkheid (verwacht ik), dus die wachtte rustig zijn mogelijkheden af (op WK koers rijdende).

Het zal ook volgend jaar een hele opgave worden om het Mercedes moeilijk te maken (wat Wolff ook roept), ze hebben no steeds een flinke reserve die nauwelijks hoeft te worden aangesproken. Indien Honda werkelijk met een verbeterde krachtbron aan komt zetten voor 2021 dan krijgen we misschien een wat leuker seizoen (als niet Mercedes fan), dan dit seizoen eigenlijk het geval is.

Dat laatste als het gaat om de top, want achter de vaste top 3 is er best wel wat te genieten geweest (vind ik). Het donkere paard zie ik in Mclaren en daarbij ben ik ook nieuwsgierig wat Alonso aan reuring gaat brengen. Het zal iig eerder dichter bij elkaar komen te liggen, achter Mercedes dan bedoel ik :+

Testing, one, two ...

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
DT is helaas de moderne f1. Managen, sparen , systemen opladen. Racen is gewoon van start tot finish trappen.

alles kan off-topic

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ankona schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:59:
DT is helaas de moderne f1. Managen, sparen , systemen opladen. Racen is gewoon van start tot finish trappen.
Maar dat is ook de double edge in het hele F1 verhaal, waar andere top klasses of een 'fairplay' systeem gebruiken (kilo extra, pk minder), of extreme voorschriften van design/motor (1/2 leveranciers, fixed auto's) om alles weer gelijk aan elkaar te trekken, is juist het aspect van F1 dat enorme stuk innovatie en creatie van verschillende teams en fabrikanten.

Maar dat is maar 1 aspect, de 'problemen' zijn meer opeenstapeling van. De 3 banden zitten juist door dat sparen helemaal geen 1,5 sec apart om die extra pitstop te rechtvaardigen, zelfs als dat het geval is, is er op veel circuits amper tot geen inhaalmogelijkheid, volgende probleem: design.

Maar in de jaren is het ook beetje die kant opgerold, heb niet het idee dat FIA ooit iets heeft gedaan om het echt gelijk te trekken (of andere insteek), die beetjes aanpassingen waren meer uitdaging van grens opzoeken, nog betere management/sparen van de auto en het meer endurance racen is geworden om gewoon de finish te halen dan helemaal los te gaan in de snelste auto ter wereld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:57

backupdevice

No Risk , Full Push

Toch ff 2 x meegemaakt dat iemand 7 x WC F1 wordt 👍

Hamilton vs Schumacher? Ik kies voor Schumacher, juist omdat die meer tegenstand had van Mika en Fernando bv

Oa dit -> https://www.formula1.com/...XeHIzXx8e8JEyBC401ET.html

Lewis is heel goed maar ik heb het idee dat die nooit 100+ % uit de auto hoeft te halen.

[ Voor 23% gewijzigd door backupdevice op 16-11-2020 14:43 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat is in andere classes wel; geef ze gewoon meer brandstof / degelijke banden :+ dan kan men echt racen, mjah mileu normen knip

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 16-11-2020 22:45 . Reden: Rant is nergens voor nodig ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:24
backupdevice schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:37:
Toch ff 2 x meegemaakt dat iemand 7 x WC F1 wordt 👍

Hamilton vs Schumacher? Ik kies voor Schumacher, juist omdat die meer tegenstand had van Mika en Fernando bv

Oa dit -> https://www.formula1.com/...XeHIzXx8e8JEyBC401ET.html

Lewis is heel goed maar ik heb het idee dat die nooit 100+ % uit de auto hoeft te halen.
Ik maak het ook voor de 2e keer mee. Kijk al ruim 25 jaar.
Hamilton vs Schumacher? Ik heb werkelijk geen idee. Ik denk dat het onmogelijk is een GOAT te benoemen. Er zijn zoveel variabelen die meespelen. Bovendien is het niet eens duidelijk wat de definitie van een GOAT is. Het lijkt mij in elk geval duidelijk dat ze beiden tot de groten der aarde behoren in de racesport. (y)

No matter the age, never lose the Kramer inside

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12 22:21

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Sparen in de F1 is van alle tijdens geweest:

"Without going to what I think is my limit. I always say that my ideal is to get pole with the minimum effort, and to win the race at the slowest speed possible." - Alain Prost

Als merken meer aan elkaar gewaagd zijn, dan gaan er pas meer risico's genomen worden. Ik hoop dat het aero concept van 2022 gaat helpen auto's dichter tegen elkaar te laten rijden, waardoor je meer aanval kan krijgen, en natuurlijk gelijkwaardigere auto's gaat opleveren. Maar ben bang dat er toch weer één team gaat zijn die een gaatje in de regels heeft gevonden of het gewoon beter voor elkaar heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door majoh op 16-11-2020 16:16 ]

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-12 17:26
Als beste coureur ooit, wil je toch ook een keer WK worden in een Ferrari?

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:42
Rudolf schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:22:
Als beste coureur ooit, wil je toch ook een keer WK worden in een Ferrari?
Waarom?
Pagina: 1 ... 147 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport