Tomcatter_31 schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:03:
[...]
Maar ondanks dat wil aantal mensen doen alsof Hamilton’s prestaties niet zoveel voorstellen want beste auto... alsof Schumacher niet de beste auto had... Dat de dominante periode van Ferrari minder lang was dan Mercedes valt Hamilton niet aan te rekenen. Schumacher heeft zijn 7 titels ook gewonnen met de beste auto of een illegale auto (1994). Dus wat is dan het verschil? 🤔
Daarom zijn dit ook oeverloze discussies. Iedereen heeft zijn eigen mening en ik denk niet dat je de ander kunt overtuigen het anders te zien. Er is geen universele waarheid. Zeker niet in dit geval. Ik zie de kampioenen gewoon op hetzelfde nivo. Elk tijdperk is anders. Alberto Ascari was een held, net als Nuvolare en Fangio natuurlijk ook. Maar zouden zij dat nu ook zijn? Stel dat Fangio in 1995 was geboren, zou hij dan ook in elke willekeurige F1 wagen WK zijn geworden? Want dat is wat men ons wil doen geloven. Immers, hij werd bij elk team WK. Dat is een prestatie van formaat. Maar het racen toen is totaal onvergelijkbaar met nu. Je kunt net zo goed wielrennen en klootschieten gaan vergelijken. Het rijden is anders, de circuits zijn anders,de regels, de tegenstanders, de techniek, alles is anders. Ondanks alle vooruitgang zou je haast kunnen zeggen dat het rijden nu zelfs moeilijker is omdat er veel meer van de coureurs gevergd wordt. Al die systemen die ze hebben, en tot voor kort allerlei modes. Banden sparen, brandstof sparen...zou Fangio dat ook allemaal kunnen? En James Hunt? Die hield van een borrel. Wie weet zou ie nou niets meer klaar maken tegen al die fitte gasten.
Schumacher is ook een held die ik zeer bewonder. Maar Hamilton bewonder ik evenzeer. Beiden hebben ze een gigantische inzet, focus en doorzettingsvermogen. Zeuren over dominante auto is imho (en om met Jacobse en Van Es te spreken) gelul van een dronken aardbei. Dan volg je de sport niet goed als ik het zo mag uitdrukken. Kijk naar hun teamgenoten, kijk naar de marges, kijk naar de tegenstanders. Ja, natuurlijk is de auto dominant. In een kruiwagen wordt niemand wereldkampioen. Maar WK worden is niet alleen een dominante auto rijden. Dat heeft, en dat heb ik vaker geroepen en zal ik ooit nog wel een keer doen, Eddie Irvine gedemonstreerd. Die redde het niet in de overmachtige Ferrari toen Schu zijn poot brak. Omdat ie de inzet en focus niet had. En niet de mentale kracht die Schumacher had. Ik heb Schumacher nog nooit zijn kop zien laten hangen. Ook al was de auto niet goed, hij ging er altijd 200% voor. Dat houdt niet iedereen vol. Hamilton idem dito. Ja, achteraf is ie niet blij als het niet ging zoals ie wilde, maar dat hoort erbij. Je gaat voor winst, niet om het veld vol te maken.
Alonso is ook zo'n rijder met enorme focus en inzet. Helaas heeft ie een aantal keren verkeerd gegokt, maar dat kun je 'm niet helemaal kwalijk nemen. Maar wat ie naast F1 deed was niet mis. Le Mans is echt geen walk in the park, Dakar ook niet. Indy is ook een heel andere tak van sport. Maar hij heeft laten zien dat ie het kán.
Crux van dit verhaal: al die mannen die meerdere kampioenschappen op hun naam hebben, zijn bijzondere mannen. Het zijn allemaal helden. Om nou de één beter als de ander te gaan wegzetten is vreselijk moeilijk. Ook al hebben professoren een soort wetenschappelijke manier gevonden om de aller-allerbeste aan te wijzen, het maakt niet uit. Al die mannen hebben bijzondere prestaties neergezet. En of het nou 3, 4 of 7 wereldtitels zijn maakt eigenlijk misschien niet zoveel uit voor de eer die deze mannen toekomt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.