[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.248 views

Onderwerpen

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-12 17:26
Je kunt zeggen wat je wil, maar dat is toch gewoon het meest legendarische automerk?

Als je die slangenkuil gemanaged krijgt net als Schumacher met zijn team, dan ben je wat mij betreft gewoon de eindbaas.

[ Voor 22% gewijzigd door Rudolf op 16-11-2020 16:29 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Omdat Ferrari al alle jaren mee doet, en Ferrari net zo F1 is als dat F1 Ferrari is. Lewis heeft dit min of meer ook wel eens aangegeven, dat Ferrari toch echt wel een naam in de sport heeft waar hij onder de juiste omstandigheden wel voor wil rijden. Of hij dat onder de huidige omstandigheden zou doen? Waarschijnlijk niet. Doet Ferrari volgend jaar weer goed mee, en weten ze een mooi verkooppraatje te houden voor Lewis zie ik hem nog wel over stappen.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Rudolf schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:22:
Als beste coureur ooit, wil je toch ook een keer WK worden in een Ferrari?
ik blijf erbij; lewis gaat in toekomst naar ferrari - geen idee wanneer, maar die rode overal en history [..] is toch iets waar idere kabouter van droom(de). Of het een match is [..] dat betwijfel ik, maar verwacht dat lewis zijn laatste jaartjes daar gaat rijden.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hmtsjmftsch schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:29:
[...]

Ik maak het ook voor de 2e keer mee. Kijk al ruim 25 jaar.
Hamilton vs Schumacher? Ik heb werkelijk geen idee. Ik denk dat het onmogelijk is een GOAT te benoemen. Er zijn zoveel variabelen die meespelen. Bovendien is het niet eens duidelijk wat de definitie van een GOAT is. Het lijkt mij in elk geval duidelijk dat ze beiden tot de groten der aarde behoren in de racesport. (y)
Mijn mening is dat we het minder over Geiten moeten hebben, maar meer over F1 :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-12 16:27
himlims_ schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:31:
[...]

ik blijf erbij; lewis gaat in toekomst naar ferrari - geen idee wanneer, maar die rode overal en history [..] is toch iets waar idere kabouter van droom(de). Of het een match is [..] dat betwijfel ik, maar verwacht dat lewis zijn laatste jaartjes daar gaat rijden.
Betwijfel het. Misschien als Mercedes voortijdig afgehaakt had zoals de geruchten gingen. maar als Mercedes volgend jaar nog gewoon in dezelfde samenstelling doorgaat, denk ik dat Lewis dat jaar nog rijdt, zijn 8e titel probeert binnen te halen en mogelijk het daarna voor gezien houdt als ook Toto weggaat per 2022 misschien. Hamilton hint er al geregeld naar dat ie eraan denkt om te stoppen. Hoewel hij ook geregeld roept dat ie voorlopig niet klaar is, dus wie zal het zeggen... Maar goed, denk dat er bij Ferrari weinig te halen valt voor hem met Leclerc als lieveling in het team. Eigenlijk kan hij daar alleen maar verliezen, zie Vettel nu en hoe die weggezet wordt door het team.

Ik snap de appeal van Ferrari ook nooit zo. Ja het is het meest historische team, maar het is ook een enorm politiek wespennest. En buiten de Schumacher periode die half Benetton naar Ferrari meegenomen had, zijn ze eigenlijk sinds de jaren 70 ook al niet heel erg succesvol meer.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Tomcatter_31 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:39:
[...]
Hamilton hint er al geregeld naar dat ie eraan denkt om te stoppen.
Ik denk dat iedereen die zo'n carrière heeft dat wel eens denkt. Soms zal ie misschien denken 'wat moet ik nou nog bewijzen?' of 'ik kan lekker achterover gaan liggen op het strand van mijn eigen eiland, af en toe wat rapmuziek maken, lekker chillen met mijn hondjes...maar uiteindelijk komen ze erop uit dat ze 'verslaafd' zijn aan de lifestyle van F1. En ook een beetje de aandacht, ook al heeft dat ook negatieve aspecten. Een rockster vindt de aandacht ook wel leuk op een bepaalde manier. Het betekent dat je toch interessant bent en dat je bewondert wordt.
Dat is denk ik de ene kant van het verhaal. Aan de andere kant zit ie of gaat ie nog aan de onderhandelingtafel zitten voor zijn nieuwe contract. Het kan dan nooit kwaad om wat twijfel te zaaien en/of de mensen te laten denken dat je er ook van kan weglopen.

Voor Toto geldt dat volgens mij ook. Die zal toch ook onder contract staan? Als hij Mercedes dreigt met vertrek, zien zij Lewis misschien ook vertrekken en dan wordt het een moeilijker verhaal. Dan moeten er twee lastige plekken ingevuld worden. Vergeet niet dat alle succesvolle F1 rijders een goed team om zich heen hadden. Als Toto weggaat, kun je er een heel deskundig leider neerzetten, maar als ie niet lekker met Lewis om kan gaan oid, gaat het ook niet goed meer.

Er stond wat dat betreft een aardig stukje op Autosport.com. Toto heeft ooit aan Alain Prost gevraagd hoe dat indertijd ging met Ayrton bij McLaren en hoe het kwam dat hun rivaliteit de boel zo liet escaleren. Blijkbaar heeft Prost toen gezegd dat bij McLaren nooit duidelijk was of het team achter je stond door politiek gekonkel. Nou weet ik niet of hij daar zelf niet debet aan was, want wat je steeds hoort over Prost is dat hij juist een politieke rat was... Maar ja, dat zeggen de Senna volgelingen en die was volgens mij ook niet vies van een spelletje. In zekere zin zijn veel grote kampioenen egoïstische eikels volgens mij. Anyway, het klinkt op zich wel logisch. Als je de rijders beiden het gevoel kan geven dat ze allebei dezelfde kansen hebben en geen spelletjes speelt door de een voor te trekken. Zolang je transparant bent en duidelijk over bv nieuwe onderdelen en de tactiek, zul je niet zo snel last krijgen. Maar je rijders moeten ook meedoen natuurlijk. Als eentje steeds spelletjes speelt of het team niet helpt gaat het alsnog fout.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:39
@r!k schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:59:
[...]

Als ik me niet vergis heeft hij Alonso niet verslagen, uit mijn hoofd eindigden ze op het zelfde aantal punten, allebei 1 punt achter Kimi.

Idd, allebei op 109 punten uitgekomen. Het jaar daarna was Alonso alweer weg dus geen teamgenoot van Hamilton.
Ze hebben inderdaad beide evenveel punten behaald maar omdat HAM (marginaal) beter geklasseerd is dat seizoen is hij tweede geëindigd in het eindklassement en Alonso derde. Het verschil was minimaal maar toch voldoende om het niet een gedeelde tweede plaats te laten zijn. Zo zijn nou eenmaal de regels, heb ze ook niet verzonnen ;).

Mijn punt was meer dat HAM al meermaals heeft laten zien best op te kunnen tegen capabele teamgenoten en ze ook niet uit de weg gaat. De suggestie die sommigen hier wekken dat hij bang zou zijn om VER als teamgenoot te hebben vind ik een schromelijke onderschatting van zijn (bewezen) prestaties, talent, ervaring en mentale veerkracht.
hardware-lover schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:59:
[...]

Het is mogelijk een beetje minder zwart/wit dan het lijkt misschien?

De Hamilton/Mercedes combinatie hoeft zelden tot 100% te gaan om de overige team combinaties op achterstand te rijden, zeker de laatste jaren. Die hebben al jaren zo'n solide pakketbasis met dito voorsprong op de rest. Het kan wel eens mis gaan (jubileum race dit jaar bijv.), maar dan komen ze snel met een oplossing waar prima mee te leven valt en waardoor de concurrentie weer op achterstand wordt gezet. De Verstappen/RB/Honda combinatie moet over het algemeen wel alles uit het pakket (proberen te) halen wat erin zit, tot 100% en soms zelfs wat erover (in theorie dan). Dan gaat het wel eens eerder mis, zoals gisteren.

Wat Verstappen gisteren achter Perez deed zou Hamilton misschien niet hebben geprobeerd (gezien zijn rondjes achter Vettel), maar Hamilton had een overwinning gisteren helemaal niet in het hoofd zitten als mogelijkheid (verwacht ik), dus die wachtte rustig zijn mogelijkheden af (op WK koers rijdende).

Het zal ook volgend jaar een hele opgave worden om het Mercedes moeilijk te maken (wat Wolff ook roept), ze hebben no steeds een flinke reserve die nauwelijks hoeft te worden aangesproken. Indien Honda werkelijk met een verbeterde krachtbron aan komt zetten voor 2021 dan krijgen we misschien een wat leuker seizoen (als niet Mercedes fan), dan dit seizoen eigenlijk het geval is.

Dat laatste als het gaat om de top, want achter de vaste top 3 is er best wel wat te genieten geweest (vind ik). Het donkere paard zie ik in Mclaren en daarbij ben ik ook nieuwsgierig wat Alonso aan reuring gaat brengen. Het zal iig eerder dichter bij elkaar komen te liggen, achter Mercedes dan bedoel ik :+
Volgens mij is de dominantie van HAM en Mercedes de laatste jaren kleiner dan het op papier lijkt. Van 2014 tot 2016 waren ze oppermachtig maar daarna zijn er echt wel kansen geweest voor anderen. In 2017 is het seizoen min of meer beslist op een twee DNF's van VET ten faveure van HAM. In 2018 ging VET tot aan de race in Hockenheim aan de leiding van het klassement. Door zijn uitvalbeurt vanuit leidende positie leek er mentaal iets te breken bij VET. Uiteindelijk ging HAM er dat seizoen met de titel vandoor. In 2019 lag het ook allemaal dicht bij elkaar en leek Ferrari zelfs aan de winnende hand tot de FIA er met een technical directive doorheen fietste :+

Door het wegvallen van Ferrari is het dit seizoen minder spannend dan gehoopt maar er waren best kansen voor VER/RBR mits ze hun betrouwbaarheid en tweede coureur op orde hadden gehad. Dat blijkt keer op keer de achilleshiel voor RBR te zijn. Als je wereldkampioen wil worden hoef je niet eens per se de allersnelste auto te hebben of iedere race te winnen maar je moet wel als team constant punten/podiums pakken. Helemaal op de (zeldzame) momenten dat je concurrent ze laat liggen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jorick schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:53:
[...]
[knip]
Volgens mij is de dominantie van HAM en Mercedes de laatste jaren kleiner dan het op papier lijkt. Van 2014 tot 2016 waren ze oppermachtig maar daarna zijn er echt wel kansen geweest voor anderen. In 2017 is het seizoen min of meer beslist op een twee DNF's van VET ten faveure van HAM. In 2018 ging VET tot aan de race in Hockenheim aan de leiding van het klassement. Door zijn uitvalbeurt vanuit leidende positie leek er mentaal iets te breken bij VET. Uiteindelijk ging HAM er dat seizoen met de titel vandoor. In 2019 lag het ook allemaal dicht bij elkaar en leek Ferrari zelfs aan de winnende hand tot de FIA er met een technical directive doorheen fietste :+

Door het wegvallen van Ferrari is het dit seizoen minder spannend dan gehoopt maar er waren best kansen voor VER/RBR mits ze hun betrouwbaarheid en tweede coureur op orde hadden gehad. Dat blijkt keer op keer de achilleshiel voor RBR te zijn. Als je wereldkampioen wil worden hoef je niet eens per se de allersnelste auto te hebben of iedere race te winnen maar je moet wel als team constant punten/podiums pakken. Helemaal op de (zeldzame) momenten dat je concurrent ze laat liggen.
Er is niemand die bevestigd/ontkracht heeft dat hetgeen Ferrari vorig jaar in de "grijze zone" heeft gebruikt (zoals Ferrari dat noemt), de jaren daarvoor ook niet eerder al hebben gebruikt, mogelijk minder verfijnt dan vorig jaar. Dus hoe je de resultaten van Ferrari van de voorgaande jaren in moet schatten vind ik een lastige.

Testing, one, two ...

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Hmtsjmftsch schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:29:
[...]

Ik maak het ook voor de 2e keer mee. Kijk al ruim 25 jaar.
Hamilton vs Schumacher? Ik heb werkelijk geen idee. Ik denk dat het onmogelijk is een GOAT te benoemen. Er zijn zoveel variabelen die meespelen. Bovendien is het niet eens duidelijk wat de definitie van een GOAT is. Het lijkt mij in elk geval duidelijk dat ze beiden tot de groten der aarde behoren in de racesport. (y)
Qua tegenstand en bijv de banden oorlog heeft Schumacher op mij meer indruk gemaakt dan Lewis .

Schumacher heeft dan ook 7 titels maar uit die tijd komen wel Mika en Fernando die er nog eens 4 titels mee pikte .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
backupdevice schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:35:
Qua tegenstand en bijv de banden oorlog heeft Schumacher op mij meer indruk gemaakt dan Lewis .

Schumacher heeft dan ook 7 titels maar uit die tijd komen wel Mika en Fernando die er nog eens twee titels mee pikte .
En de betrouwbaarheid van de wagens was ook nog eens stukken minder in het Schumacher tijdperk...

• Tomcatter_31
backupdevice schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:35:
[...]

Schumacher heeft dan ook 7 titels maar uit die tijd komen wel Mika en Fernando die er nog eens 4 titels mee pikte .
Bridgestone heeft ook jarenlang speciaal voor Ferrari gewerkt ten koste van andere teams. Uiteindelijk heeft dit ze de kop gekost doordat bijna iedereen naar Michelin overging en Ferrari/Bridgestone niet meer genoeg data kreeg.

Ferrari is ook een tijd lang tegen de gentlemans agreement in gegaan en gewoon door blijven testen terwijl andere teams dat veel minder deden.

Kortom je kan aan alle poten zagen als je wilt en de vergelijkingen zijn nagenoeg niet te doen. Verschillende tijden etc... uiteindelijk is het gewoon heel indrukwekkend wat Hamilton heeft gepresteerd.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:18
Tomcatter_31 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:39:
Eigenlijk kan hij daar alleen maar verliezen, zie Vettel nu en hoe die weggezet wordt door het team.
En daarom denk ik ook dat HAM de stap niet zal maken naar Ferrari, hij kan er alleen maar verliezen. Ik denk dat HAM nog een jaartje Mercedes doet, zijn 8e titel met relatief gemak binnenhaalt en dan stopt. Record alleen op zijn naam en stoppen op het hoogtepunt.

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Tomcatter_31 schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:35:
[...]

Bridgestone heeft ook jarenlang speciaal voor Ferrari gewerkt ten koste van andere teams. Uiteindelijk heeft dit ze de kop gekost doordat bijna iedereen naar Michelin overging en Ferrari/Bridgestone niet meer genoeg data kreeg.

Ferrari is ook een tijd lang tegen de gentlemans agreement in gegaan en gewoon door blijven testen terwijl andere teams dat veel minder deden.

Kortom je kan aan alle poten zagen als je wilt en de vergelijkingen zijn nagenoeg niet te doen. Verschillende tijden etc... uiteindelijk is het gewoon heel indrukwekkend wat Hamilton heeft gepresteerd.
Ik zaag aan geen een poot. Ik heb beide tijdsperken meegemaakt en ik vind de prestatie van Schumacher gewoon van hogere kwaliteit dan Lewis.

En mijn mening is geen absolute waarheid, maar wel mijn mening.

• Tomcatter_31
backupdevice schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:12:
[...]

Ik zaag aan geen een poot. Ik heb beide tijdsperken meegemaakt en ik vind de prestatie van Schumacher gewoon van hogere kwaliteit dan Lewis.

Jij geeft idd gewoon je mening, maar deze draad staat vol met mensen die roepen dat Ham’s prestaties niet zo bijzonder zijn omdat hij de beste auto heeft. Maar zo kan je dus overal wel aan zagen. Op Schumacher valt ook genoeg af te dingen, zoals ik dus al voorbeelden van gaf.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:35:
Bridgestone heeft ook jarenlang speciaal voor Ferrari gewerkt ten koste van andere teams.
Waren de Pirelli's 2 jaar geleden niet in het voordeel van Mercedes gewijzigd? Maar zelfs ondanks dat is Ferrari nooit zo dominant als Mercedes geweest... omdat de FIA toen gewoon ingreep.

[ Voor 4% gewijzigd door warp op 16-11-2020 21:58 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

warp schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:57:
[...]
Waren de Pirelli's 2 jaar geleden niet in het voordeel van Mercedes gewijzigd? Maar zelfs ondanks dat is Ferrari nooit zo dominant als Mercedes geweest... omdat de FIA toen gewoon ingreep.
In 2018 voor enkele races (dunner oppervlak meen ik), voor 2019 definitief voor alle races.

Edit: https://wtf1.com/post/pir...es-for-all-races-in-2019/

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 16-11-2020 22:27 ]

Testing, one, two ...

• Tomcatter_31
[...]

Mogelijk, maar dat verandert mijn punt toch niet? Mijn punt was dat je op Schumachers prestaties net zo goed af kunt dingen als op die van Hamilton. Maar ondanks dat wil aantal mensen doen alsof Hamilton’s prestaties niet zoveel voorstellen want beste auto... alsof Schumacher niet de beste auto had... Dat de dominante periode van Ferrari minder lang was dan Mercedes valt Hamilton niet aan te rekenen. Schumacher heeft zijn 7 titels ook gewonnen met de beste auto of een illegale auto (1994). Dus wat is dan het verschil? 🤔

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tomcatter_31 schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:03:
[...]
Maar ondanks dat wil aantal mensen doen alsof Hamilton’s prestaties niet zoveel voorstellen want beste auto... alsof Schumacher niet de beste auto had... Dat de dominante periode van Ferrari minder lang was dan Mercedes valt Hamilton niet aan te rekenen. Schumacher heeft zijn 7 titels ook gewonnen met de beste auto of een illegale auto (1994). Dus wat is dan het verschil? 🤔
Daarom zijn dit ook oeverloze discussies. Iedereen heeft zijn eigen mening en ik denk niet dat je de ander kunt overtuigen het anders te zien. Er is geen universele waarheid. Zeker niet in dit geval. Ik zie de kampioenen gewoon op hetzelfde nivo. Elk tijdperk is anders. Alberto Ascari was een held, net als Nuvolare en Fangio natuurlijk ook. Maar zouden zij dat nu ook zijn? Stel dat Fangio in 1995 was geboren, zou hij dan ook in elke willekeurige F1 wagen WK zijn geworden? Want dat is wat men ons wil doen geloven. Immers, hij werd bij elk team WK. Dat is een prestatie van formaat. Maar het racen toen is totaal onvergelijkbaar met nu. Je kunt net zo goed wielrennen en klootschieten gaan vergelijken. Het rijden is anders, de circuits zijn anders,de regels, de tegenstanders, de techniek, alles is anders. Ondanks alle vooruitgang zou je haast kunnen zeggen dat het rijden nu zelfs moeilijker is omdat er veel meer van de coureurs gevergd wordt. Al die systemen die ze hebben, en tot voor kort allerlei modes. Banden sparen, brandstof sparen...zou Fangio dat ook allemaal kunnen? En James Hunt? Die hield van een borrel. Wie weet zou ie nou niets meer klaar maken tegen al die fitte gasten.

Schumacher is ook een held die ik zeer bewonder. Maar Hamilton bewonder ik evenzeer. Beiden hebben ze een gigantische inzet, focus en doorzettingsvermogen. Zeuren over dominante auto is imho (en om met Jacobse en Van Es te spreken) gelul van een dronken aardbei. Dan volg je de sport niet goed als ik het zo mag uitdrukken. Kijk naar hun teamgenoten, kijk naar de marges, kijk naar de tegenstanders. Ja, natuurlijk is de auto dominant. In een kruiwagen wordt niemand wereldkampioen. Maar WK worden is niet alleen een dominante auto rijden. Dat heeft, en dat heb ik vaker geroepen en zal ik ooit nog wel een keer doen, Eddie Irvine gedemonstreerd. Die redde het niet in de overmachtige Ferrari toen Schu zijn poot brak. Omdat ie de inzet en focus niet had. En niet de mentale kracht die Schumacher had. Ik heb Schumacher nog nooit zijn kop zien laten hangen. Ook al was de auto niet goed, hij ging er altijd 200% voor. Dat houdt niet iedereen vol. Hamilton idem dito. Ja, achteraf is ie niet blij als het niet ging zoals ie wilde, maar dat hoort erbij. Je gaat voor winst, niet om het veld vol te maken.
Alonso is ook zo'n rijder met enorme focus en inzet. Helaas heeft ie een aantal keren verkeerd gegokt, maar dat kun je 'm niet helemaal kwalijk nemen. Maar wat ie naast F1 deed was niet mis. Le Mans is echt geen walk in the park, Dakar ook niet. Indy is ook een heel andere tak van sport. Maar hij heeft laten zien dat ie het kán.

Crux van dit verhaal: al die mannen die meerdere kampioenschappen op hun naam hebben, zijn bijzondere mannen. Het zijn allemaal helden. Om nou de één beter als de ander te gaan wegzetten is vreselijk moeilijk. Ook al hebben professoren een soort wetenschappelijke manier gevonden om de aller-allerbeste aan te wijzen, het maakt niet uit. Al die mannen hebben bijzondere prestaties neergezet. En of het nou 3, 4 of 7 wereldtitels zijn maakt eigenlijk misschien niet zoveel uit voor de eer die deze mannen toekomt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Tomcatter_31 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:37:
[...]

Jij geeft idd gewoon je mening, maar deze draad staat vol met mensen die roepen dat Ham’s prestaties niet zo bijzonder zijn omdat hij de beste auto heeft. Maar zo kan je dus overal wel aan zagen. Op Schumacher valt ook genoeg af te dingen, zoals ik dus al voorbeelden van gaf.
Ik zou gaan zagen als ik zeg dat Schumacher velen malen betere tegenstanders had . Bijv een Mika , een Fernando, een Kimi en eerder Jaq etc. Lewis heeft in zijn begin jaren met de McLaren laten zien dat hij onder druk WC kon worden.

Maar de andere 6 ? Fijn voor hem dat hij 7 wereld titels heeft en qua driver performance , kijkende naar de rest van veld, is hij de beste van deze tijd. Maar niemand die hem het vuur aan de schenen legt , door onkunde of mindere competitive auto’s.

Dat is zagen

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 17-11-2020 08:20 ]

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-12 20:15
backupdevice schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:12:
[...]

Is dat gevoel ook niet een beetje het gevolg van nostalgie? Voor mij in ieder geval wel. In mijn herinneringen was Schumacher bijna een god en herinner ik me eigenlijk niet (of wil ik het niet herinneren) wat voor "smeerlap" het eigenlijk was
[...]

En iedere keer wordt er niet bij gezegd dat anderen dit de juiste beslissing vonden. Er is iets aangepast voor de veiligheid en anderen vinden het de juiste beslissing. Dan heb ik toch ergens het idee dat je niet meer kan spreken van "ten voordele van".
Transportman schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:59:
[...]

En daarom denk ik ook dat HAM de stap niet zal maken naar Ferrari, hij kan er alleen maar verliezen. Ik denk dat HAM nog een jaartje Mercedes doet, zijn 8e titel met relatief gemak binnenhaalt en dan stopt. Record alleen op zijn naam en stoppen op het hoogtepunt.
Dat denk ik dus ook. Gewoon nog 1 jaar verder doen om die 8ste titel binnen te halen. Nu staat hij "maar" gelijk met Schumacher.

in het algemeen
Ben ik enige die het interview gezien heeft met Hamilton waarin hij gezegd heeft dat hij voor geen enkel team zal rijden dan Mercedes in de F1? Dacht dat het een Sky interview was in de build-up van een race paar weken geleden. Een paar weken ervoor (dacht in Silverstone) zei hij dat zijn verlenging niet afhing van geld (vond het toen niet correct om te discussiëren over geld terwijl miljoenen mensen geen werk meer hebben) maar dat het afhing van de toekomst van Wolff. Of ik moet het me allemaal helemaal verkeerd herinneren

Over Schumacher. Voor zijn generatie was hij de beste. Maar sommige uitspraken over hem wringen toch een beetje. "Hij heeft Ferrari heropgebouwd" klopt volgens mij helemaal niet. Hij is erin geslaagd om bepaalde mensen op de juiste plaats te krijgen en die hebben dan het team opgebouwd. Natuurlijk heeft hij er een aandeel in maar vind de verdienste toch meer naar anderen gaan dan naar hem. Anders doe je de verdienste van bijvoorbeeld Brawn toch echt te kort.
En er zijn natuurlijk genoeg "verhalen" over de al dan niet legale voordelen. De eigen "privé" ingenieur van Bridgestone e.d.

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:21

CoronelHimself

Division Brabant

Kenhas schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:46:
[...]

Is dat gevoel ook niet een beetje het gevolg van nostalgie? Voor mij in ieder geval wel. In mijn herinneringen was Schumacher bijna een god en herinner ik me eigenlijk niet (of wil ik het niet herinneren) wat voor "smeerlap" het eigenlijk was
Nope, dat stuk kan ik me een stuk beter voor de geest halen. Maar ik zat dan ook niet in het kamp Schumacher. Beter gezegd door hem ben ik Ferrari gaan 'haten', gelukkig is dat nu wel weggeebt. (het is sowieso nutteloos), maar laten we het er maar op houden dat dezelfde discussie als nu met Hamilton er ook toen met Schumacher speelde, alleen werd hij ook nog als een "kl**tzak" gezien, door al zijn dubieuze acties op de baan. :+ Iedereen kent natuurlijk de bekende voorbeeld waar hij mensen van de baan ramde of probeerde te drukken. Maar ook de "fout" die, die op Monaco maakte waardoor iedereen achter hem geen snellere tijd kon pakken. :X

Maar in zijn tijd moest zijn teamgenoot ook actief in de remmen, zodat hij 'gratis' de overwinning kon pakken. Oostenrijk 2002 was natuurlijk het dieptepunt van dit bijzonder onwenselijk gedrag. Hij had de punten natuurlijk ook hard nodig, want hij had pas 4 van de 5 races van dat seizoen gewonnen. :/

Steam - PTR83

• RobertMe
  • Nu online
Over Schumacher. Voor zijn generatie was hij de beste. Maar sommige uitspraken over hem wringen toch een beetje. "Hij heeft Ferrari heropgebouwd" klopt volgens mij helemaal niet. Hij is erin geslaagd om bepaalde mensen op de juiste plaats te krijgen en die hebben dan het team opgebouwd. Natuurlijk heeft hij er een aandeel in maar vind de verdienste toch meer naar anderen gaan dan naar hem. Anders doe je de verdienste van bijvoorbeeld Brawn toch echt te kort.
Nja, na een waardeloos seizoen kreeg Schumacher carte blanche om de juiste mensen aan te trekken. Uiteraard moet je dan nog steeds de juiste mensen kennen, en weten hen over te halen om naar Ferrari te komen. En natuurlijk was dat niet alleen Brawn, maar ook een Rory Byrne. Maar wat ook mee speelt is dat Schumacher tijdens de race blijkbaar vaak genoeg nog voldoende capaciteit over had om strategie mee te bepalen etc en dat zeker niet alleen van de pitmuur af kwam. Alhoewel dat dingetje op Silverstone met die stop & go penalty in de laatste ronde volgens mij wel van de hand van Brawn was?

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 09:42
Het is een onmogelijke vergelijking, want de sport is totaal anders geworden. Toen Ferrari en Schumacher domineerden was het uniek dat een team zo lang achter elkaar wist te winnen. Tegenwoordig is het gewoon normaal; na Ferrari kwam Red Bull, en na Red Bull kwam Mercedes. Wat de oorzaak er van is; geen idee... wellicht het verbod op testen en het maximaliseren van windtunneltijd waardoor het inlopen van een achterstand bijna niet meer te doen is.

In het Ferrari tijdperk hadden we Max Mosley bij de FIA die zich heel actief bemoeide met de Formule 1 en veranderingen in regels gebruikte om teams te straffen waarvan hij vond dat ze gestraft moesten worden. Het verbod op de bandenwissel was daarvan het meest extreme voorbeeld; zonder dat verbod had Ferrari met twee vingers in de neus het WK gewonnen.

Tegenwoordig onder Todt is de FIA mijns inziens veel professioneler, niet onnodig met de sport bemoeien maar constructief kijken hoe de sport verbeterd kan worden. Dit in samenspraak met de teams, en teams ook de tijd geven zich voor te bereiden op nieuwe regels.

Wat kan je dan wel vergelijken aan coureurs? Bijv. hoe ze zich gedragen op de baan. Ik ben altijd groot fan geweest van Schumacher, maar hij heeft tweemaal iemand van de baan geramd in het heetst van de titelstrijd en heeft in Monaco eens bewust z'n auto geparkeerd om er voor te zorgen dat Alonso z'n kwalificatieronde af moest breken. Van Hamilton zou ik geen smerige acties naar boven kunnen halen, hij doet geen domme dingen op de baan en wat dat betreft petje af voor hem.

Wel ben ik zeer benieuwd (en hopelijk gaan we dat nog eens zien) hoe Hamilton er mee om gaat als de druk weer eens vol op hem wordt gezet. Hopelijk kunnen Red Bull en/of Ferrari volgend jaar echt de strijd aangaan met Mercedes.... maar ik vrees er voor dat we Hamilton en Mercedes zien domineren tot het moment dat hij stopt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

[...]

Nee, voor mij geen nostalgie. En nogmaals , mijn mening is alleen een mening en geen absolute waarheid. Ik vond de tegenstanders van Schumacher velen malen beter dan de tegenstanders die Lewis nu heeft. En ja, er waren jaren dat Schumacher halverwege het seizoen al kampioen werd, maar er waren ook jaren dat het tot de laatste race duurde , of dat een Mika of een Fernando titels pakte.

Naast de tegenstanders had je ook nog een bandenoorlog . Niet alle races waren in het voordeel van Schumacher.

Nu is er geen bandenoorlog, door de regels was het 4 jaar geleden al duidelijk dat de Mercedes PU velen malen beter was als de rest. Dit samen met het Mercedes Chassis en Lewis als coureur maakt het niet het meeste spannende gedeelte uit de F1 geschiedenis. En ja, Ferrari was ook dominant in die tijd. Maar niet zoals het nu is.
CoronelHimself schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:59:
[...]

Maar in zijn tijd moest zijn teamgenoot ook actief in de remmen, zodat hij 'gratis' de overwinning kon pakken. Oostenrijk 2002 was natuurlijk het dieptepunt van dit bijzonder onwenselijk gedrag. Hij had de punten natuurlijk ook hard nodig, want hij had pas 4 van de 5 races van dat seizoen gewonnen. :/
Tja, ik heb Bottas ook een paar keer opzij zien gaan. Is van alle tijden. Redbull had ook zijn Multi 21 . Zo heeft ieder team dat.

Maar in deze tijd is Lewis zonder enige twijfel de beste. Maar dat in mijn ogen gebaseerd op Scoreboard Journalism. Zijn eerste, petje af. de rest ... mwah

• RobertMe
  • Nu online
XyritZz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:20:
Wat kan je dan wel vergelijken aan coureurs? Bijv. hoe ze zich gedragen op de baan. Ik ben altijd groot fan geweest van Schumacher, maar hij heeft tweemaal iemand van de baan geramd in het heetst van de titelstrijd en heeft in Monaco eens bewust z'n auto geparkeerd om er voor te zorgen dat Alonso z'n kwalificatieronde af moest breken. Van Hamilton zou ik geen smerige acties naar boven kunnen halen, hij doet geen domme dingen op de baan en wat dat betreft petje af voor hem.
Mwa, Hamilton doet het misschien niet zo extreem opvallend. Maar ook hij is wel van het van de baan af drukken en zo. Niet zo lomp als bv Rosberg het in Oostenrijk 2016 deed, maar ook Hamilton heeft bewust wel eens z'n auto scherper naar binnen of buiten laten lopen dan normaal puur om z'n tegenstander van de baan te houden. Zoals bv China 2018(?) waar Verstappen veel sneller is en Hamilton in een flauwe bocht de auto ineens veel wijder laat lopen waardoor Verstappen zijn inhaalpoging ruim buiten de baan eindigt. Of de incidenten met Albon waar vooral die in Oostenrijk een "ik wil en zal mijn plaats niet afstaan" was.

• Tomcatter_31
backupdevice schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:14:
[...]

Ik zou gaan zagen als ik zeg dat Schumacher velen malen betere tegenstanders had . Bijv een Mika , een Fernando, een Kimi en eerder Jaq etc. Lewis heeft in zijn begin jaren met de McLaren laten zien dat hij onder druk WC kon worden.

Maar de andere 6 ? Fijn voor hem dat hij 7 wereld titels heeft en qua driver performance , kijkende naar de rest van veld, is hij de beste van deze tijd. Maar niemand die hem het vuur aan de schenen legt , door onkunde of mindere competitive auto’s.

Dat is zagen
Ik was het toch al met je eens dat jij gewoon je mening gaf? :)

Hamilton had ook Alonso als tegenstander, zelfs als teamgenoot. En hoe goed zijn Schumachers andere tegenstanders? Villeneuve heeft na 1997 niet veel meer laten zien. Mika won pas toen hij in een door Newey ontworpen McLaren reed. Daarvoor heeft hij niet gewonnen. In 1997 verloor hij nog van Coulthard in de wk stand. Schumacher heeft nooit met zijn teamgenoten hoeven strijden, want dat was contractueel vastgelegd bij Benetton en Ferrari. Alleen bij Mercedes kreeg Rosberg gelijke behandeling en die versloeg hem ook. Maar goed, ook dat is geen eerlijke vergelijking, want Schumacher was toen met zijn comeback bezig en al over zijn hoogtepunt heen.

Dat niemand Hamilton het vuur aan de schenen legt, ben ik het niet mee eens. Hij heeft Alonso, Button Rosberg etc. als teamgenoot gehad. Bij Mercedes mochten Hamilton en Rosberg (en ook Bottas, alleen is die er niet echt toe in staat waardoor hij telkens als wingman eindigt) met elkaar strijden en streden die ook voor de wk's. Rosberg won er zelfs 1. Vettel heeft ook enkele seizoenen met Ferrari kunnen strijden met Hamilton. het is echt niet zo dat Hamilton elk seizoen met 2 vingers in zijn neus naar de titel reed.

Het is idd wat mphilipp zegt niet te doen om de vergelijkingen te maken. het is verschillende tijdperken vergelijken met verschillende rijders in verschillende auto's. Dus het is niet te doen om te zeggen wie er beter is. Wie weet wie de beste is. Misschien is het Fangio, misschien Jim Clark, misschien Alain Prost. geen idee.... ik las laatst een artikel van oud teambaas/coureur (weet even niet meer wie) die stelde dat Prost de beste was. Hij heeft gestreden met teamgenoten als Lauda, Senna en Mansell. Hij reed in een tijd dat je nog echt zorgzaam met het materiaal om moest gaan en hij was een meester in materiaal sparen/heelhouden. Er is wat voor te zeggen, maar ook dan eindig je met verschillende tijdperken, auto's, rijders etc. Verschillende tijdperken vereisen verschillende skillsets.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomcatter_31 op 17-11-2020 09:38 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Alle kampioenen hebben hun donkere kanten. Het zijn geen van allen lieverdjes. Lieverds worden geen WK. Gerhard Berger zei het zelf ook al.
Maar sommige uitspraken over hem wringen toch een beetje. "Hij heeft Ferrari heropgebouwd" klopt volgens mij helemaal niet. Hij is erin geslaagd om bepaalde mensen op de juiste plaats te krijgen en die hebben dan het team opgebouwd. Natuurlijk heeft hij er een aandeel in maar vind de verdienste toch meer naar anderen gaan dan naar hem. Anders doe je de verdienste van bijvoorbeeld Brawn toch echt te kort.
Dat is een kip-ei verhaal. Zonder Schumacher had Brawn daar niet gezeten. Schumacher heeft ervoor gezorgd dat die mannen daarheen gingen. Ieder heeft vervolgens zijn eigen werk gedaan. Omdat de coureur uiteindelijk degene is die het uitvoerende werk doet dat iedereen ziet, roept men altijd dat de coureur het team om zich heen heeft gebouwd. Dat doet ie natuurlijk niet letterlijk, maar zo gaat dat nu eenmaal. Hij heeft er wel in grote mate wat mee te maken. Door zijn inzet en prestaties wil het team heel graag voor hem werken en ook die inzet geven. Dat maakt het team als geheel succesvol. Dat zal voor Hamilton ook gelden. Iemand als Kvyat krijgt weer iets moeilijker de pitcrew op de banken. Uiteraard doen ze hun werk wel, maar die van Hamilton zijn veel meer gemotiveerd...

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:34:
[...]

Hamilton had ook Alonso als tegenstander, zelfs als teamgenoot. En hoe goed zijn Schumachers andere tegenstanders? Villeneuve heeft na 1997 niet veel meer laten zien. Mika won pas toen hij in een door Newey ontworpen McLaren reed. Daarvoor heeft hij niet gewonnen. In 1997 verloor hij nog van Coulthard in de wk stand. Schumacher heeft nooit met zijn teamgenoten hoeven strijden, want dat was contractueel vastgelegd bij Benetton en Ferrari. Alleen bij Mercedes kreeg Rosberg gelijke behandeling en die versloeg hem ook. Maar goed, ook dat is geen eerlijke vergelijking, want Schumacher was toen met zijn comeback bezig en al over zijn hoogtepunt heen.
Villeneuve was misschien niet zo goed als de rest, maar zijn auto wel. Dat is nu niet het geval.

Mika pakt wel 2 titels in de jaren dat Ferrari en Schumacher op hun top waren. Fernando hetzelfde.

En ja, de eerste titel was Lewis was zeer verdient.

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Meest indrukwekkende WK van HAM was z’n eerste, die 6 met Merc vind ik daar behoorlijke afbreuk aan doen. Het is zo’n saai, klinisch team geworden. Geen enkele emotie als er gewonnen wordt, zure gezichten als ze 1-3 eindigen in plaats van 1-2. Heb er helemaal niks mee en hoop dat Max daar nooit voor gaat rijden.

Zou zo graag HAM naast LEC bij Ferrari of Max bij RB zien. Dan zou hij laten zien dat ie ballen heeft en ook echt het gevecht aan durft te gaan, want daar was de laatste jaren gewoon totaal geen sprake van.

• Tomcatter_31
backupdevice schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:43:
[...]

Villeneuve was misschien niet zo goed als de rest, maar zijn auto wel. Dat is nu niet het geval.

Mika pakt wel 2 titels in de jaren dat Ferrari en Schumacher op hun top waren. Fernando hetzelfde.

En ja, de eerste titel was Lewis was zeer verdient.
Maar de andere titels van Hamilton zijn toch net zo goed verdiend?
Tja, ik heb Bottas ook een paar keer opzij zien gaan. Is van alle tijden. Redbull had ook zijn Multi 21 . Zo heeft ieder team dat.
Bottas is idd ook opzij gegaan voor Hamilton. maar er is wel een verschil. Aan de start van een seizoen mag Bottas net zo goed als Hamilton voor de titel gaan. Bottas wordt pas gevraagd opzij te gaan op moment dat hij zichzelf eigenlijk voor het wk al buitenspel heeft gezet. In Schumachers tijd bij Benetton en Ferrari was dit heel anders. teamgenoten mochten simpelweg de strijd niet aan gaan. Zie barichello 2x op Oostenrijk...

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12 10:16
mphilipp schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:38:
[...]
Dat is een kip-ei verhaal. Zonder Todt had Schumacher daar niet gezeten, zonder SchumacherTodt hadden Brawn en Byrne daar niet gezeten. SchumacherTodt heeft ervoor gezorgd dat die mannen daarheen gingen.
FTFY 8)

Niks ten nadele van Schumacher, want absoluut een groot rijder, kampioen en "mede-auto-ontwikkelaar", maar om nou te zeggen dat hij ervoor gezorgd heeft dat die mensen naar Ferrari gingen... Nee... Daar ga ik niet zo 1-2-3 in mee.

Blog

• Kenhas
mphilipp schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:38:
[...]

Alle kampioenen hebben hun donkere kanten. Het zijn geen van allen lieverdjes. Lieverds worden geen WK. Gerhard Berger zei het zelf ook al.

[...]

Dat is een kip-ei verhaal. Zonder Schumacher had Brawn daar niet gezeten. Schumacher heeft ervoor gezorgd dat die mannen daarheen gingen. Ieder heeft vervolgens zijn eigen werk gedaan. Omdat de coureur uiteindelijk degene is die het uitvoerende werk doet dat iedereen ziet, roept men altijd dat de coureur het team om zich heen heeft gebouwd. Dat doet ie natuurlijk niet letterlijk, maar zo gaat dat nu eenmaal. Hij heeft er wel in grote mate wat mee te maken. Door zijn inzet en prestaties wil het team heel graag voor hem werken en ook die inzet geven. Dat maakt het team als geheel succesvol. Dat zal voor Hamilton ook gelden. Iemand als Kvyat krijgt weer iets moeilijker de pitcrew op de banken. Uiteraard doen ze hun werk wel, maar die van Hamilton zijn veel meer gemotiveerd...
Eigenlijk zeg je een beetje hetzelfde als ik (of in ieder geval wat ik bedoelde). :+
Je moet een smeerlap zijn om kampioen te kunnen worden. Hoewel ik wel serieus moet denken hoe Hamilton een smeerlap is geweest. Maar had het misschien niet nodig. Er was hier een post dat er problemen waren bij een team omdat de leiding niet wou kiezen. Dat kan wel zo zijn maar het grootste probleem is dat je met twee grote ego's zit. Op zo'n niveau ben je toch altijd meer concurrent dan collega. Daarom ook dat het volgens mij uitgesloten is dat Hamilton en Verstappen ooit in hetzelfde team zitten
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:51:
[...]

FTFY 8)

Niks ten nadele van Schumacher, want absoluut een groot rijder, kampioen en "mede-auto-ontwikkelaar", maar om nou te zeggen dat hij ervoor gezorgd heeft dat die mensen naar Ferrari gingen... Nee... Daar ga ik niet zo 1-2-3 in mee.
Tja, hij heeft ervoor gezorgd dat bijvoorbeeld o.a. Brawn bij Ferrari kwam. En dan heeft Brawn gezorgd dat de juiste mensen aangetrokken werden. Schumacher heeft het team niet opgebouwd maar lag wel aan de basis ervan. Heeft de boel op gang getrokken

[ Voor 56% gewijzigd door Kenhas op 17-11-2020 10:10 ]

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 09:42
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:51:
[...]

FTFY 8)

Todt heeft bizarre dingen gedaan bij Ferrari. Vanaf moment één dat Todt bij Ferrari kwam kreeg Di Montezemolo het idee dat zijn positie bedreigd werd, en Di Montezemolo heeft echt gigantisch zijn best gedaan om Todt te laten falen. Keer op keer is dat mislukt, en steeg Todt boven zichzelf uit om elke uitdaging met vlag en wimpel te doorstaan.

Mercedes is de rust zelve, het perfect samenwerkende team wat nagenoeg foutloos is. Ferrari was zelfs in de succesjaren een wespennest.

Als Di Montezemolo niet zo dwars was geweest en Schumacher niet naar buiten had gewerkt, dan had het mij niets verbaasd als ze 2007 en 2008 nog gewonnen hadden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:49:
[...]

[...]

Bottas is idd ook opzij gegaan voor Hamilton. maar er is wel een verschil. Aan de start van een seizoen mag Bottas net zo goed als Hamilton voor de titel gaan. Bottas wordt pas gevraagd opzij te gaan op moment dat hij zichzelf eigenlijk voor het wk al buitenspel heeft gezet. In Schumachers tijd bij Benetton en Ferrari was dit heel anders. teamgenoten mochten simpelweg de strijd niet aan gaan. Zie barichello 2x op Oostenrijk...
Barichello op Oostenrijk in 2002, hiervoor was hij al 4 x uit 5 races uitgevallen en had Schumacher er al 4 gewonnen (6 om 44 punten in het WK). Dus in die zin had Barichello zich al redelijk buitenspel gezet.
Uiteraard weten we allemaal dat dit zo niet wordt gezien en dat Barichello altijd de 2e rijder zal zijn en op zich is dat ook niet heel onlogisch. Sterker nog, dat een team alle ballen op 1 rijder gooit lijkt me niet meer dan logisch. Dat vergroot je kansen op de WDC enorm.

Achteraf is het natuurlijk makkelijk lullen maar stel Schumacher wordt wel 2e en Barichello pakt de race. Het seizoen ontwikkelt zich anders dan de eerdere races en aan het einde van de rit komt Schumacher 3 punten te kort, dan is Ferrari een idioot team dat ze hun rijders in Oostenrijk niet hebben omgewisseld.
Dus nee het is niet leuk om te zien maar logisch wel degelijk. Je kan nooit uitgaan van het feit dat de overige races ook wel gewonnen worden en maximaliseren wat mogelijk is.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XyritZz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:24:
[...]
Als Di Montezemolo niet zo dwars was geweest en Schumacher niet naar buiten had gewerkt, dan had het mij niets verbaasd als ze 2007 en 2008 nog gewonnen hadden.
Ik heb dat vaker gehoord, maar ik vraag mij dan altijd af waarom Luca Schumacher eruit zou willen hebben? Volgens mij reed ie behoorlijk goed daar en leverde hij de punten en de overwinningen op. Het kostte wel een lieve duit, maar kijk waar ze nu staan...
Ik mis de logica. Misschien was het puur politiek om bv Todt dwars te zitten, maar dat is wel heel kras. Je eigen gouden kip slachten? Erg vreemd.

• Tomcatter_31
Kenhas schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:06:
[...]

Eigenlijk zeg je een beetje hetzelfde als ik (of in ieder geval wat ik bedoelde). :+
Je moet een smeerlap zijn om kampioen te kunnen worden. Hoewel ik wel serieus moet denken hoe Hamilton een smeerlap is geweest.
Hamilton heeft ook zijn auto wel naar buiten laten lopen, met name in de jaren dat hij streed met Rosberg. Hamilton deed het alleen handiger dan Rosberg. Hamilton deed het bij het uitkomen van een bocht waardoor hij soort van de race lijn kon houden en de auto naar buiten liet lopen, maar hier dwong hij Rosberg wel op de uitloopstroken. Rosberg was minder handig zoals in oostenrijk dat hij bij een bocht gewoon niet instuurde. maar ja, over geheel is Hamilton wel relatief netjes geweest. De acties van Hamilton zijn wel andere categorie vind ik dan Schumacher die bewust instuurde op Hill in 1994 en Villeneuve in 1997.

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:52
mphilipp schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:29:
[...]

Ik heb dat vaker gehoord, maar ik vraag mij dan altijd af waarom Luca Schumacher eruit zou willen hebben? Volgens mij reed ie behoorlijk goed daar en leverde hij de punten en de overwinningen op. Het kostte wel een lieve duit, maar kijk waar ze nu staan...
Ik mis de logica. Misschien was het puur politiek om bv Todt dwars te zitten, maar dat is wel heel kras. Je eigen gouden kip slachten? Erg vreemd.
Weet het niet meer helemaal uit mijn hoofd maar volgens mij wordt daar e.e.a. over gezegd in de biografie van Schumacher door James Allen (al een paar jaar geleden dat ik die gelezen heb :) ). Had er volgens mij mee te maken dat Kimi daar koste wat kost binnengehaald moest worden en Massa al een contract voor langere tijd had.

• Tomcatter_31
mphilipp schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:29:
[...]

Er stond een tijd terug keer heel artikel over de situatie toen. Weet alleen niet meer op welke nieuwssite dat stond. Verhaal was dat Di Montezemolo Kimi Raikkonen graag wilde hebben. Maar Todt en Schumacher wilden hem niet naast Schumacher hebben, want kemphanen etc. Dus die probeerden dit tegen te houden. Di Montezemolo vond dat het groepje van Todt, Schumacher etc. te machtig begonnen te worden binnen Ferrari en heeft toen in Monza besloten Schumacher te vervangen voor Raikkonen. Wat dus resulteerde in de emotionele aankondiging van Schumacher in Monza om te stoppen en ' Massa zijn kans te geven'. Ofwel een hoop politiek idd.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-12 14:52

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:04:
[...]
Er stond een tijd terug keer heel artikel over de situatie toen.
Ohwacht...er gaat een lampje branden..
Evengoed een briljante beslissing 8)7

• Tomcatter_31
mphilipp schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:08:
[...]

Evengoed een briljante beslissing 8)7
ja klopt, want hierdoor is in feite het hele succes team uit elkaar gevallen en is Ferrari eigenlijk weer terug bij af waar ze in de jaren 80 en 90 waren. Maar ja, dit soort dingen is bij verschillende teams gebeurd. Volgens mij ook wel bij McLaren met Ron Dennis, maar onlangs zag ik op youtube ook een video die ging over waar het bij Williams fout is gegaan. Daar ging het verhaal dat Newey een grotere rol wilde binnen het team en betrokken zou worden bij besluitvorming. maar Frank Williams en Patrick Head besloten in 1997 Villeneuve aan te trekken toen Newey met vakantie was en Newey werd hierin dus niet gevraagd. Hierdoor besloot Newey te vertrekken naar McLaren. Dus in zekere zin een vergelijkbare situatie en ook wel mogelijk begin van het einde van Williams.

[ Voor 46% gewijzigd door Tomcatter_31 op 17-11-2020 11:17 ]

• DarkFire1985

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:49:
[...]

Nee.

• Tomcatter_31

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Geen tegenstand van formaat, op het gebied van tegenstanders en andere auto's .

Verwijderd

Beginnen we weer opnieuw met de discussie :+

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:37:
Beginnen we weer opnieuw met de discussie :+
Waar kunnen we anders over praten.

• RobertMe
  • Nu online
Kenhas schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:06:
Je moet een smeerlap zijn om kampioen te kunnen worden. Hoewel ik wel serieus moet denken hoe Hamilton een smeerlap is geweest.
Wat me nu nog te binnen schiet (na mijn eerdere post over het vaker naar buiten laten lopen). Hongarije 2007, daar was Hamilton ook de smeerlap. Iedereen denkt daar dat Alonso de smeerlap was door bij de pitstop (tijdens kwalificatie) niet weg te rijden. Maar Hamilton was de smeerlap door teamafspraken te negeren. In die tijd moest je de race nog starten met dezelfde hoeveelheid benzine als dat je tijdens kwalificatie mee nam. Gevolg daarvan was dat iedereen bij start van Q meteen naar buiten ging en puur benzine deed verbranden om tegen het einde van de Q naar binnen te komen voor nieuwe banden. Bij McLaren was de afspraak dat de rijders per weekend om en om als eerste naar buiten mochten. Dat weekend was Alonso aan de beurt om als eerste naar buiten te gaan, maar Hamilton reed "ineens" als eerste weg en negeerde daarmee dus de afspraak. Tot Ron Dennis aan toe hebben zich toen op de boordradio ermee bemoeid maar Hamilton zweeg in alle talen. Vervolgens mocht / kon Alonso alsnog eerder de pitstop maken en die is toen dus op de rem blijven staan tot het moment dat hij wist dat Hamilton de vlag niet meer zou halen. En prompt wist Hamilton wel het knopje van de boordradio te vinden om zijn beklag over Alonso te doen.

• Tomcatter_31
backupdevice schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:37:
[...]

Geen tegenstand van formaat, op het gebied van tegenstanders en andere auto's .
Dat is jouw mening en in bovenstaande posts al genoeg voorbeelden genoemd om het te ontkrachten. Schumacher had in 2002 en 2004 ook geen tegenstand. Zijn die titels dan ook niet verdiend?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:14:
[...]
Daar ging het verhaal dat Newey een grotere rol wilde binnen het team en betrokken zou worden bij besluitvorming. maar Frank Williams en Patrick Head besloten in 1997 Villeneuve aan te trekken toen Newey met vakantie was en Newey werd hierin dus niet gevraagd. Hierdoor besloot Newey te vertrekken naar McLaren. Dus in zekere zin een vergelijkbare situatie en ook wel mogelijk begin van het einde van Williams.
Ja, dat was de druppel voor Newey. Ze hadden al eerder dat kunstje geflikt en toen heeft Newey geëist dat hij betrokken wordt bij dergelijke beslissingen en toen deden ze het weer. Nou ja...doei dan. En inderdaad, daarna zette het verval in.
Bij McLaren snap ik helemaal niet wat daar gebeurd is. Ze hebben Ron Dennis gewoon op een hele smerige manier naar buiten gewerkt. Je ziet 'm ook nooit meer op de circuits. Als het allemaal goed verlopen was, had ie vast en zeker nog een keer naar zijn kindje komen kijken, maar niks. Gewoon aan de kant gezet. En die flapdrol van een Zak Brown is ook helemaal niet geschikt voor zoiets. Het is een glorified advertentieverkoper. Als ik 'm zo zie heb ik altijd het idee dat ie eigenlijk geen idee heeft wat ie doet in dat wereldje. Echt jammer.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:39:
[...]
Wat me nu nog te binnen schiet (na mijn eerdere post over het vaker naar buiten laten lopen). Hongarije 2007, daar was Hamilton ook de smeerlap. Iedereen denkt daar dat Alonso de smeerlap was door bij de pitstop (tijdens kwalificatie) niet weg te rijden. Maar Hamilton was de smeerlap door teamafspraken te negeren.
Daarom...al die gasten zijn voornamelijk met zichzelf bezig. Max negeerde toch ook de eerdere afspraak om Carlos voorbij te laten omdat hij vond dat ie sneller was. Maar daar ging het niet om. Het was de afsrpaak. Multi-21 motherfucker... :+

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:43:
[...]

Dat is jouw mening en in bovenstaande posts al genoeg voorbeelden genoemd om het te ontkrachten. Schumacher had in 2002 en 2004 ook geen tegenstand. Zijn die titels dan ook niet verdiend?
Die zijn wel verdient. Want in die tijd hadden Schumacher en Ferrari serieuze tegenstand van MClaren en Renault, die ook met hun rijders gewoon 4 titels pakte.

Nu is het sinds 2016 duidelijk dat je alleen kampioen wordt als je in de Merc rijdt. En de enige tegenstand die Lewis heeft / had was zijn teamgenoot.

De rest van de teams zitten er al jaren minimaal .5 ervan af.

Dus, fijn dat die 7 titels heeft, maar imho heeft alleen de eerste glans.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:46
[...]

2 of 6 jaar is nogal een verschil en om nu te zeggen dat hij het heel zwaar gehad heeft of nipt de het kampioenschap won is ook weer niet het geval.
Hij kan goed rijden maar de mening dat het hem niet veel moeite heeft gekost deel ik ook.

• Kenhas
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:31:
[...]

Hamilton heeft ook zijn auto wel naar buiten laten lopen, met name in de jaren dat hij streed met Rosberg. Hamilton deed het alleen handiger dan Rosberg. Hamilton deed het bij het uitkomen van een bocht waardoor hij soort van de race lijn kon houden en de auto naar buiten liet lopen, maar hier dwong hij Rosberg wel op de uitloopstroken. Rosberg was minder handig zoals in oostenrijk dat hij bij een bocht gewoon niet instuurde. maar ja, over geheel is Hamilton wel relatief netjes geweest. De acties van Hamilton zijn wel andere categorie vind ik dan Schumacher die bewust instuurde op Hill in 1994 en Villeneuve in 1997.
De wagen naar buiten laten lopen, vind ik niet echt een smeerlap-streek. Denk dat iedere piloot dat wel doet (bewust of onbewust). Het is natuurlijk de kunst dat het niet opvalt ;)
Smeerlap-streek is meer zoals jij vernoemde, iemand echt van de baan rijden, echt een crash uitlokken.
RobertMe schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:39:
[...]

Wat me nu nog te binnen schiet (na mijn eerdere post over het vaker naar buiten laten lopen). Hongarije 2007, daar was Hamilton ook de smeerlap. Iedereen denkt daar dat Alonso de smeerlap was door bij de pitstop (tijdens kwalificatie) niet weg te rijden. Maar Hamilton was de smeerlap door teamafspraken te negeren. In die tijd moest je de race nog starten met dezelfde hoeveelheid benzine als dat je tijdens kwalificatie mee nam. Gevolg daarvan was dat iedereen bij start van Q meteen naar buiten ging en puur benzine deed verbranden om tegen het einde van de Q naar binnen te komen voor nieuwe banden. Bij McLaren was de afspraak dat de rijders per weekend om en om als eerste naar buiten mochten. Dat weekend was Alonso aan de beurt om als eerste naar buiten te gaan, maar Hamilton reed "ineens" als eerste weg en negeerde daarmee dus de afspraak. Tot Ron Dennis aan toe hebben zich toen op de boordradio ermee bemoeid maar Hamilton zweeg in alle talen. Vervolgens mocht / kon Alonso alsnog eerder de pitstop maken en die is toen dus op de rem blijven staan tot het moment dat hij wist dat Hamilton de vlag niet meer zou halen. En prompt wist Hamilton wel het knopje van de boordradio te vinden om zijn beklag over Alonso te doen.
om het met jouw woorden te zeggen
:)
Wist nog van het ophouden door Alonso maar dat Hamilton als eerste was buiten gereden was ontsnapt.
Met hetgeen Alonso daar gedaan heeft, heb ik eigenlijk helemaal geen probleem. Heeft niets verkeerd gedaan. Vond het eigenlijk zelfs een beetje briljant gedaan (maar de officials dachten er anders over)

• Tomcatter_31
backupdevice schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:51:
[...]

Die zijn wel verdient. Want in die tijd hadden Schumacher en Ferrari serieuze tegenstand van MClaren en Renault, die ook met hun rijders gewoon 4 titels pakte.

Nu is het sinds 2016 duidelijk dat je alleen kampioen wordt als je in de Merc rijdt. En de enige tegenstand die Lewis heeft / had was zijn teamgenoot.

De rest van de teams zitten er al jaren minimaal .5 ervan af.

Dus, fijn dat die 7 titels heeft, maar imho heeft alleen de eerste glans.
Ok, dus als Hamilton dominant wint zijn die titels niet verdiend, maar als Schumacher in 2002 en 2004 dominant wint, zijn deze titels wel verdiend. de logica ontgaat mij. ;)
Schumacher werd in 2004 in Magny Course al kampioen....

En 2003 kon Kimi kampioen worden op papier, maar Schumacher had 6 wins en Kimi 1 in dat seizoen.

Ferrari was dusdanig dominant dat ze verschillende keren de regels veranderd hebben in pogingen om het spannender te maken. ok dit is in geval van Mercedes minder het geval geweest, dat ben ik eens.
schumi2004 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:54:
[...]

2 of 6 jaar is nogal een verschil en om nu te zeggen dat hij het heel zwaar gehad heeft of nipt de het kampioenschap won is ook weer niet het geval.
Hij kan goed rijden maar de mening dat het hem niet veel moeite heeft gekost deel ik ook.
T/m 2016 heeft hij gestreden met Rosberg, in 2017 streed hij lange tijd met Vettel. Dus nee, ben het er niet mee eens dat hij zomaar even naar al die titels heeft gereden.

maar goed, dit blijft heen en weer discussieren en wat mphilipp al zei in zijn post, je gaat niemand overtuigen. iedereen heeft zijn eigen mening. Dus vrij zinloos om hier nog veel langer over te blijven dicussieren.

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:08:
[...]

maar goed, dit blijft heen en weer discussieren en wat mphilipp al zei in zijn post, je gaat niemand overtuigen. iedereen heeft zijn eigen mening. Dus vrij zinloos om hier nog veel langer over te blijven dicussieren.
Ik zie geen discussie. Ik geef mijn mening en ik hoef jou niet overtuigen van mijn mening. En vice versa :)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:04

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Schumacher heeft inderdaad jaren gehad waarin hij oppermachtig was. Het verschil is voor mij vooral dat Schumacher een veel interessantere coureur was om naar te kijken. Soms onstuimig maar altijd actie. Wat dat betreft is Hamilton een stuk berekender en eigenlijk gewoonweg saai om naar te kijken.

"When you grow up your heart dies"

• DarkFire1985
Maar dat is vooral de dominantie van de Mercedes en de betrouwbaarheid van de huidige auto's.
In de jaren van Schumacher was het echt niet een zekerheid dat je zou finishen. Vaak ging het goed maar oh zo vaak was er mechanische pech en dat ontbreekt bij de Mercedes.

Het aantal keer dat Lewis in zijn Mercedes tijdperk is uitgevallen is echt bizar weinig, dat ding is werkelijk onverwoestbaar. Mogelijk komt dat juist weer doordat de Mercedes zoveel voorsprong / reserve heeft dat ze niet tot het gaatje hoeven te gaan gecombineerd met het tijdperk waarin het (banden/brandstof/motor)management een veel grotere rol speelt als toen.

'Altijd actie' is overigens wel een nostalgische opmerking. Ook toen waren er zat races waarbij er treintje gereden werd, wellicht nog wel meer dan nu in verband met het gebrek aan DRS maar er waren er ook zat waarbij je op de punt van je stoel zat te kijken.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DarkFire1985 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:32:
Maar dat is vooral de dominantie van de Mercedes en de betrouwbaarheid van de huidige auto's.
In de jaren van Schumacher was het echt niet een zekerheid dat je zou finishen. Vaak ging het goed maar oh zo vaak was er mechanische pech en dat ontbreekt bij de Mercedes.
Zo waar, ik voel nu nog de pijn van Japan 2006. Schumacher die uitvalt in leidende positie en daarmee zijn kans op het WK letterlijk in rook op ziet gaan.

• RobertMe
  • Nu online
Muse schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:37:
[...]

Zo waar, ik voel nu nog de pijn van Japan 2006. Schumacher die uitvalt in leidende positie en daarmee zijn kans op het WK letterlijk in rook op ziet gaan.
Dat moment heeft Hamilton dan weer min of meer in Maleisië 2016 gehad. Hij op P1, Rosberg buiten of nipt in de punten, en dan uitvallen met vlammen uit de motor.

• DarkFire1985
Muse schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:37:
[...]

Aan de andere kant had je deze:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DarkFire1985 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:32:
Het aantal keer dat Lewis in zijn Mercedes tijdperk is uitgevallen is echt bizar weinig, dat ding is werkelijk onverwoestbaar. Mogelijk komt dat juist weer doordat de Mercedes zoveel voorsprong / reserve heeft dat ze niet tot het gaatje hoeven te gaan gecombineerd met het tijdperk waarin het (banden/brandstof/motor)management een veel grotere rol speelt als toen.
ik vrees er voor; ergens denk ik dat die mercedes gewoon op 80-90 % draait - zodra ander team in de buurt komt zetten ze de software weer op 'normaal' en winnen ze met ronden voorsprong :X

(heb t niet over tijdens race aanpassen - meer dat ze nu soort 'prestatie light' settings ingeladen hebben. blijkt na de race dat redbull dichtbij komt (2021) zetten ze de software terug op 'normaal' en vliegen ze weer in naar de horizon)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Tomcatter_31
sjaool schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:24:
[...]

Schumacher heeft inderdaad jaren gehad waarin hij oppermachtig was. Het verschil is voor mij vooral dat Schumacher een veel interessantere coureur was om naar te kijken. Soms onstuimig maar altijd actie. Wat dat betreft is Hamilton een stuk berekender en eigenlijk gewoonweg saai om naar te kijken.
Dat is idd ook een deel nostalgie. In die tijd waren er ook genoeg races dat hij van pole vertrok en aan de horizon verdween. Hij heeft ook genoeg races gehad dat hij won dmv zijn strategie ipv actie op de baan. En veel races waren idd treintje rijden toen.
Ik heb die nostalgie met de Prost/Senna periode. Dat is de periode waarmee ik ben opgegroeid. Dan heb ik ook het idee dat er veel meer actie was. En als je de statistieken bekijkt met aantal inhaalacties per seizoen, was dat ook wel zo. Maar ongetwijfeld als je races van toen terug gaat kijken dat er ook genoeg tussen zitten die helemaal niet zo spannend waren. Ik heb er tijdens de corona periode wel een paar aan gehad van die tijd, maar die waren ook niet allemaal even spannend.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomcatter_31 op 17-11-2020 16:05 ]

• DarkFire1985
himlims_ schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:01:
[...]

ik vrees er voor; ergens denk ik dat die mercedes gewoon op 80-90 % draait - zodra ander team in de buurt komt zetten ze de software weer op 'normaal' en winnen ze met ronden voorsprong :X

(heb t niet over tijdens race aanpassen - meer dat ze nu soort 'prestatie light' settings ingeladen hebben. blijkt na de race dat redbull dichtbij komt (2021) zetten ze de software terug op 'normaal' en vliegen ze weer in naar de horizon)
Dat niet alleen, ik ben ook bang dat ze gewoon nog een setje upgrades op de stelling in de fabriek hebben liggen voor het geval ze echt nodig zijn.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-12 14:52

basvn

Breezand - NHN

Zou het jammer vinden.
zijn mooie auto's de Mercs

Racefans.net meldt het volgende
The F1 safety and medical cars will be supplied by Aston Martin at more than 50% of races for the 2021 season.

RaceFans understands that a deal has been made for Aston Martin to supply the safety and medical cars at 12 of the planned 23 races next season.

A reliable source said that although the existing Mercedes safety and medical cars will not be scrapped, they will feature at 11 of the races, with Aston Martin taking preference for which weekends they will supply their cars for.

It is understood that the decision will be dictated by markets, with Aston Martin expected to pick countries where they have bigger interests, while Mercedes would supply races like the Brazilian Grand Prix where Aston Martin have a smaller market share.

It is believed the medical car at races where Aston Martin supply the cars will be a DBX, which uses the same 4l V8 engine as the current AMG GT R cars.

The Daimler group, which owns Mercedes Benz, recently took a 20% shareholding in Aston Martin.

[ Voor 72% gewijzigd door basvn op 17-11-2020 16:29 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• sjaool

sjaool

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:02:
[...]

Dat is idd ook een deel nostalgie. In die tijd waren er ook genoeg races dat hij van pole vertrok en aan de horizon verdween.
Daar noem je ook iets. Dat zou ik vele malen mooier vinden dan zoals het nu is. Nu rijden ze genoeg ze seconden weg dat het gat te managen is en dan is het gedaan. Ik zou zeggen knal lekker door en zet het hele veld op een ronde als dat kan. Maar dat komt ook door hoe de F1 nu werkt, helaas.

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

sjaool schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:15:
[...]

Daar noem je ook iets. Dat zou ik vele malen mooier vinden dan zoals het nu is. Nu rijden ze genoeg ze seconden weg dat het gat te managen is en dan is het gedaan. Ik zou zeggen knal lekker door en zet het hele veld op een ronde als dat kan. Maar dat komt ook door hoe de F1 nu werkt, helaas.
LOL, daar is Toto veel te slim voor. Waarom denk je dat er nog altijd geen anti-Mercedes maatregelen zijn genomen? Omdat Toto altijd bezig is om aan te geven hoe dicht de competitie erbij zit. En dat de aankomende race RB echt wel de favoriet is. Om ze daarna weer op een halve minuut te rijden, mit zwei finger in die nase. :P

En om Toto maar eens te quoten "we zijn al lang geleden gestopt met de ontwikkeling van deze wagen". Zo komt de competitie langzaam weer dichterbij (omdat ze vollop in de wagen van dit jaar aan het investeren zijn) en zijn ze volgens Toto een waardige uitdager voor volgend jaar. Om de eerste helft van het volgende jaar weer iedereen op een hoop te rijden.

Nee, Toto weet wel hoe hij het spelletje moet spelen/ manipuleren. 8)

[ Voor 22% gewijzigd door CoronelHimself op 17-11-2020 16:25 ]

Steam - PTR83

• sjaool

sjaool

Dit zouden we dus best wel wat vaker willen zien. :+

• Tomcatter_31
sjaool schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:15:
[...]

ja, maar ja, hele veld op een ronde zetten is ook niet heel spannend. :)
En dat gebeurde toen ook niet altijd. Prost vertelde laatst nog in een artikel dat hij altijd precies deed wat hij nodig had, niet meer. Hij wilde pole en winst pakken met zo min mogelijk belasting op het materiaal. Dus liever pole pakken met 1 tiende dan met 1 seconde en het materiaal veel zwaarder belasten.

Eind jaren 80 en begin jaren 90 is mijn favoriete periode uit F1, maar dat is nostalgie omdat ik er toen mee ben opgegroeid. De McLaren uit 1988, 1989 en de Williams uit 1991, 92 en 93 zijn nu nog altijd zo'n beetje mijn favoriete F1 auto's. Vond dat echt schitterende wagens.

tegelijk zitten daar ook auto's tussen van periodes die dus ook niet altijd even spannend waren. De Williams uit 92 en in iets mindere mate van 93 waren auto's waarmee je idd het hele veld kon lappen als je dat wilde. Volgens mij pakte Mansell in 92 op Silverstone de pole met 2 sec voorsprong ofzo... de McLaren uit 1988 won 15 van de 16 races. En de ene race die ze niet wonnen was door een fout van Senna. Anders hadden ze alle races gewonnen. Maar tegelijk was de rivaliteit tussen Prost en Senna als teamgenoten geweldig om naar te kijken, waardoor die seizoenen toch interessant waren. Maar ja, ook toen zag je dus dat de rest van het veld eigenlijk niet meedeed. Dus nu stellen sommigen dat Hamiltons titels minder waard zijn omdat hij niet veel strijd hoefde te leveren. Maar de F1 geschiedenis is eigenlijk heel vaak zo geweest.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Klopt, maar feit is wel dat het destijds altijd spannend was of je het einde haalde. Weet ook nog een race in Monaco waarin Schumacher het hele veld deklasseerde, maar uitviel met een gescheurde uitlaat.

Tegenwoordig ben ik er in ieder geval nooit mee bezig of Hamilton nog uit kan vallen. Bij Red Bull daarentegen... :+

• Tomcatter_31
Muse schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:33:
[...]

Klopt, maar feit is wel dat het destijds altijd spannend was of je het einde haalde. Weet ook nog een race in Monaco waarin Schumacher het hele veld deklasseerde, maar uitviel met een gescheurde uitlaat.

Tegenwoordig ben ik er in ieder geval nooit mee bezig of Hamilton nog uit kan vallen. Bij Red Bull daarentegen... :+
Maar ook dat is deels wel nostalgie. De Ferrari in die tijd was ook een van de meest betrouwbare auto's van die periode. In 2002 is Schumacher ook niet uitgevallen. In 2003 1x...

• RobertMe
  • Nu online
basvn schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:15:
[Twitter]
[Twitter]

Zou het jammer vinden.

[...]
My name is Mayländer, Bernd Mayländer.

• DarkFire1985
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:38:
[...]

Maar ook dat is deels wel nostalgie. De Ferrari in die tijd was ook een van de meest betrouwbare auto's van die periode. In 2002 is Schumacher ook niet uitgevallen. In 2003 1x...
Maar Barichello viel nog wel 10x uit in die 2 jaar tijd.
Tegelijk waren er ook minder races dan nu maar inderdaad de Ferrari was behoorlijk betrouwbaar, de andere auto's daarentegen... :)

• Tomcatter_31
DarkFire1985 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:50:
[...]

Maar Barichello viel nog wel 10x uit in die 2 jaar tijd.
Tegelijk waren er ook minder races dan nu maar inderdaad de Ferrari was behoorlijk betrouwbaar, de andere auto's daarentegen... :)
Tja, dat krijg je als alle aandacht binnen het team uitgaat naar 1 rijder. ;) :p

F1 nu is idd veel betrouwbaarder geworden, maar dat is gevolg van het reglement. Onderdelen die nu meerdere races mee moeten gaan. Dat was toen nog niet.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kijk, dat dus...luister nou maar naar de mensen die er verstand van hebben... :+

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:07
[Twitter]
[Twitter]

Zou het jammer vinden.

[...]
Enige echte Mercedes is waar je in kan staan en verder zijn het echt spuug lelijke wagens.

Ok ok ik kan er een paar bedenken, maar het gros is echt lelijk (imho)

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12 10:10
Modder flow vizzzzz. Foto’s via Scarbs

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Em5S27GW8AIjVZs?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Em5S2Y_W8AIW9I9?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12 10:10
[Twitter]
[Twitter]

Zou het jammer vinden.

[...]
Aston Martin Medical car :P nice

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jasphur schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:15:
[...]

Aston Martin Medical car :P nice
Ik ben wel benieuwd wat dat moet worden... .een omgebouwde Rapide of Lagonda ofzo? Dat wordt interessant :).
Als je dat ziet valt het nog wel mee met de dominantie..... Mika 38 seconden voor Michael, en die weer bijna een minuut voor de nr3. Wel zuur dat je hem dan niet thuis kan brengen met zo'n voorsprong, maar als de motor er mee ophoudt dan doe je er ook niks aan. Wat dat betreft had Hamilton mazzel dat hij hem met een klapband net wel over de finish kon sleuren voor Max erbij was.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:35

Pierre

Van nature lui!

Eerst zijn stoel bij RBR en nu zijn ex https://www.autoblog.nl/n...egende-aan-de-haak-188847

Of is het hoog Telegraaf gehalte?

[ Voor 12% gewijzigd door Pierre op 18-11-2020 09:00 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pierre schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:58:
Eerst zijn stoel bij RBR en nu zijn ex https://www.autoblog.nl/n...egende-aan-de-haak-188847

Of is het hoog Telegraaf gehalte?
En straks zijn datsja! :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zou het jammer vinden.
Boeit toch niet hoe die dingen eruit zien? Als ze maar snel genoeg zijn volgens Lewis :+
Volgens mij zijn Astons niet echt lelijke auto's. Maar ik kijk geen F1 voor de pace- of medical car eerlijk gezegd. Is meerstal een koffie- of wc moment.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17

Vuvuzela

My spire is forming

gwystyl schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:55:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat dat moet worden... .een omgebouwde Rapide of Lagonda ofzo? Dat wordt interessant :).
Ik gok de DBX. Ze gaan denk ik geen oude auto promoten.

I served in a company of heroes.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vuvuzela schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:09:
[...]

Oja daar zit wat in. Al wordt het wel spannend om daar een brancard in te proppen :+

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12 21:59
gwystyl schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:10:
[...]

Oja daar zit wat in. Al wordt het wel spannend om daar een brancard in te proppen :+
Het wordt een safety car, geen medical car ;)

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ook wel grappig om dit achteraf te zien. Een oud interview met Hamilton.

"I don't know if it will be possible to win 7 world championships; I'd be happy with just one' Die lijsten we in...

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
En zijn hond.... En voordat max het weet is hij geadopteerd en is zijn naam max kvyat
NLRev0lution schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:27:
[...]

Het wordt een safety car, geen medical car ;)
In het "nieuwsbericht" gaat het over safety en medical cars
Voor ongeveer de helft van de gp's volgend jaar vanuit AM

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:25

Moofnor

King of my castle

Aston als safety car: Prima! Mooie auto's, fijn voor de afwisseling.

Aston als medical car daarentegen: Je wil niet dood gevonden worden in een DBX (of in elke sportscar SUV dan ook), dus dat lijken mij tegenstrijdige belangen.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Moofnor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:55:

Aston als medical car daarentegen: Je wil niet dood gevonden worden in een DBX (of in elke sportscar SUV dan ook), dus dat lijken mij tegenstrijdige belangen.
Je hoeft ook niet liggend vervoerd te worden in de medical car. Daar hebben ze een ambulance voor. :*)

Steam - PTR83

• Melantrix
  • Laatst online: 16-12 11:20
[Twitter]
[Twitter]

Zou het jammer vinden.

[...]
Huh, ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat een 'eer' is van de WCC's van het jaar daarvoor? Maar dat is dus niet zo? :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Melantrix schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:01:
[...]

Huh, ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat een 'eer' is van de WCC's van het jaar daarvoor? Maar dat is dus niet zo? :+
Hoe vaak heb je een Ferrari of McLaren safety car gezien? :?

Nee, zo'n C63 is lekker ruim 8)7

Denk dat je in een DBX beter zit.

[ Voor 40% gewijzigd door MikeyMan op 18-11-2020 10:08 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als ik het mocht zeggen, zou ik voor deze stemmen als Medical Car. Er zit zelfs al een bordje op 'медслужба' (Medische Dienst). Prachtig karretje toch? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWsvyIoBfY3IDzivqn8G8LlOZiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUs4VxX9YOOwQZ0jydZV4F6m.jpg?f=fotoalbum_large

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:15:
Als ik het mocht zeggen, zou ik voor deze stemmen als Medical Car. Er zit zelfs al een bordje op 'медслужба' (Medische Dienst). Prachtig karretje toch? :+
[Afbeelding]
En je kunt ze nog nieuw kopen! Ik zeg: testen op Sochi de volgende keer.

https://www.autoweek.com/...ew-uaz-bukhanka-road-van/

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DeKaerften schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:20:
[...]
Het zijn wel gave karretjes. Er is een bedrijf waar je ze kunt huren als camper. Schijnt nog gewild te zijn ook. Ideale busjes; robuust en 4 wheel drive (proper 4wd). Ik denk dat je er verder mee komt in het bos als een BMW X5...

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
offtopic:
Stuurbekrachtiging is alleen geen optie, dus dat wordt wel hard werken bij door het bos rijden :X

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-12 17:19
Vuvuzela schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:09:
[...]

Lijkt mij bij uitstek een goed moment om de Valkyrie hiervoor te gaan gebruiken O-)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

https://www.bbc.co.uk/sport/formula1/54973818

Mooi interview met Ecclestone over Jochen Rindt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DeKaerften schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:20:
[...]

https://www.autoweek.com/...ew-uaz-bukhanka-road-van/
Da's een beetje de Russische variant van de Unimog zo te zien. Wel lachen, maar dat zie ik niet echt als ambulance bij een F1 race verschijnen.

• Kenhas
Moet toegeven dat ik, bij het lezen van Aston Martin safety car, toch direct aan de Valkyrie of misschien Vulcan moest denken. De piloten gaan nog altijd klagen dat het te traag gaat achter safety car maar zal toch al een beetje schelen, denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door Kenhas op 18-11-2020 15:19 ]

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
Je wil niet dood gevonden worden in een DBX (of in elke sportscar SUV dan ook), dus dat lijken mij tegenstrijdige belangen.
Ik wil de komende 40 jaar helemaal nergens dood gevonden worden :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Pagina: 1 ... 148 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport