[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.256 views

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-12 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

gwystyl schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:10:
[...]
Da's een beetje de Russische variant van de Unimog zo te zien. Wel lachen, maar dat zie ik niet echt als ambulance bij een F1 race verschijnen.
Niet? :?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kenhas schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:16:
Moet toegeven dat ik, bij het lezen van Aston Martin safety car, toch direct aan de Valkyrie of misschien Vulcan moest denken. De piloten gaan nog altijd klagen dat het te traag gaat achter safety car maar zal toch al een beetje schelen, denk ik
Het gaat denk ik niets schelen. De safetycar rijdt volgens mij bewust een bepaald tempo. Uiteraard rij je in zo'n auto dan nog steeds het licht uit je ogen, maar het was de bedoeling dat ze het veld afremmen. Anders hadden ze wel iets als een LMP1 bolide gepakt. Die zijn in de regen ook nog steeds bloedsnel. Maar de bedoeling was dat ze veilig langs de baan konden werken. Niet dat er nog steeds wagens met 200+ langs suizen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-12 20:15
mphilipp schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:31:
[...]

Het gaat denk ik niets schelen. De safetycar rijdt volgens mij bewust een bepaald tempo. Uiteraard rij je in zo'n auto dan nog steeds het licht uit je ogen, maar het was de bedoeling dat ze het veld afremmen. Anders hadden ze wel iets als een LMP1 bolide gepakt. Die zijn in de regen ook nog steeds bloedsnel. Maar de bedoeling was dat ze veilig langs de baan konden werken. Niet dat er nog steeds wagens met 200+ langs suizen.
Helemaal gelijk. even verbeteren:

Moet toegeven dat ik, bij het lezen van Aston Martin safety car, toch direct aan de Valkyrie of misschien Vulcan moest denken. De piloten gaan nog altijd klagen dat het te traag gaat achter safety car maar zal er toch al een beetje schelen minder traag uitzien, denk ik

:+

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:05
Kenhas schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:40:
[...]

Helemaal gelijk. even verbeteren:

Moet toegeven dat ik, bij het lezen van Aston Martin safety car, toch direct aan de Valkyrie of misschien Vulcan moest denken. De piloten gaan nog altijd klagen dat het te traag gaat achter safety car maar zal er toch al een beetje schelen minder traag uitzien, denk ik

:+
Ik dacht even dat je het over vliegtuigen had :-) De XB-70 is errug mooi

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En nu zijn er foto's van de voorvleugel van Verstappen. Lijkt me duidelijk.
Het probleem was dus dat een schroef de andere kant opdraaide en dat nu opeens 7 graden verschil opleverde tussen de twee. Aangezien Verstappen zelf zei dat maximaal 0,25 normaal is, vermoed ik twee problemen. Ik denk dat zowel software als de omgedraaide draairichting van de schroef het probleem hier was.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/op004sovfzz51.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=013081ab90f4e7946c275c7db2f2d9060cb17dfd
https://www.formule1.nl/n...tappen-duidelijk-te-zien/

Maar daar gaat het me niet eens zozeer om. Nee, ik begin me af te vragen wat er met RBR aan de hand is. Dat team, tja het lijkt de laatste tijd eigenlijk zo scherp niet te zijn zoals we gewend zijn. De geïnspireerde strategie calls, de bravoure, het lijkt allemaal een beetje weg. Ze zijn nog steeds geweldig qua pitstops, maar dit soort fouten horen niet bij een team van deze status met ambities.

Is er ook nog al het gedoe dat Honda vertrekt en dat de tweede auto nu al twee seizoenen gewoon niet presteert. Het lijkt ook alleen maar erger te worden qua stabiliteit van de auto over de afgelopen twee jaar. Dan was in Turkije het eerste moment dit seizoen waar Albon eens enigszins comfortabel leek te zijn in de auto. Ze waren zo goed op de wets en toen ging werkelijk alles mis.

Verstappen die te dicht op Perez kwam en spinde. Hij heeft zelf allang toegegeven dat het een fout was en hij helemaal niet probeerde in te halen, maar probeerde uit te wijken omdat Perez eerst een fout maakte en hij te dichtbij kwam. Toen die vleugel die vervolgens de rechter band zo flink liet slijten dat het verloren was. Albon spint dan ook weer eens na tot dat punt een voor zijn standaarden goed weekend en verloor zelfs die P6 nog aan Verstappen. Rampzalige race voor wat een zeer goed weekend leek te worden.

Het is alleen niet de eerste keer nu. Die auto is soms echt een kreng, er blijven maar problemen opduiken met software integratie met de PU, Albon kan geen deuk in een pakje boter rijden en staat inmiddels negende op 70 punten met Gasly op 63 punten als tiende. Veel auto's krijgen de toch al zeer matige Pirelli banden niet op temperatuur en RBR is hier soms helemaal dramatisch hierin. En dan is er eens een kans om puur op snelheid een race re winnen en toen kwam deze puinzooi.

Dit was het seizoen dat ze geen excuses meer hadden. Zonder al die problemen had Verstappen ruim tweede gestaan in het kampioenschap, maar dat is Bottas verslaan en niet Hamilton. Ze zijn gewoon echt niet scherp bij RBR. Of het virus en de belachelijke overuren die ze draaien omdat er nu zoveel races worden afgewerkt het probleem is, geen idee. Maar het wil daar op het moment ook niet.

Ik word op het moment ook echt niet goed van Horner en Marko. Horner die altijd maar het "team" verdedigd in de media en soms zo ontiegelijk hypocriet bezig is over beide coureurs. Marko die er maar rondhangt, tenminste eens eerlijk is, maar ook maar geen leiding lijkt te geven als het bijvoorbeeld om de tweede coureur in 2021 gaat. Als je Albon dumpt, test dan iemand zoals Hulkenberg, desnoods alleen FP1. Doe je het niet, regel het dan.

Het moet ook van RBR komen. Ferrari was al een puinzooi voordat ze werden gepakt op valsspelen, McLaren lijkt de stap van de subtop naar de echte top toch ook erg lastig te vinden, Renault lijkt beter te zijn dan ze zijn vanwege Ricciardo en Racing Point laat telkens zien dat een kampioenschap waardige auto kopiëren, nog geen podium waardig team maakt. Alle podia buiten de "drie M's" zijn door ongeluk van die drie.

Ik maak me inmiddels namelijk al aardig wat zorgen over hoe 2021 zal gaan. Ik zit namelijk echt niet te wachten op nog een seizoen van Mercedes 1-2 waar alleen Verstappen nog iets kan doen, want Verstappen. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vind het eigenlijk verbluffend dat een engineer een vleugel ontwerpt met een bedieningselement dat precies andersom werkt als voorheen. En dat als het seizoen bijna klaar is. Zoiets doe je (heel misschien) met de nieuwe auto, maar niet tijdens. Leren ze dat niet op de TU? Echt...dát is de misser van het jaar, niet dat die arme mechanic de verkeerde kant op draait.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:25:

Ik maak me inmiddels namelijk al aardig wat zorgen over hoe 2021 zal gaan. Ik zit namelijk echt niet te wachten op nog een seizoen van Mercedes 1-2 waar alleen Verstappen nog iets kan doen, want Verstappen. :/
Ik zit me een klein beetje te verbazen dat je (men) nog steeds hoop hebt (heeft) op RBR > Mercedes voor 2022.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:21
En nu zijn er foto's van de voorvleugel van Verstappen. Lijkt me duidelijk.
Het probleem was dus dat een schroef de andere kant opdraaide en dat nu opeens 7 graden verschil opleverde tussen de twee. Aangezien Verstappen zelf zei dat maximaal 0,25 normaal is, vermoed ik twee problemen. Ik denk dat zowel software als de omgedraaide draairichting van de schroef het probleem hier was.

[Afbeelding]
https://www.formule1.nl/n...tappen-duidelijk-te-zien/
Misschien even laatste pagina van het racetopic lezen, daar waren een aantal mensen het niet eens met deze foto.

Verder gedeeltelijk eens met je verhaal, ik heb alleen wel het idee dat de auto de laatste races stabieler begint te worden. Dat icm en nieuwe Honda geeft de dwaas (die ik ben) toch weer een sprankje hoop. Al weet je gewoon dat Mercedes halverwege dit seizoen zich alweer vol op volgend jaar kon starten dus dat zij sowieso weer een giga sprong gaan maken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:30

basvn

Breezand - NHN

translate door windows:

De F1 wil 24 GP per jaar met circuit rotaties. Ik hou van rotaties, frisse lucht. Maar het zijn te veel races. Met budgetbeperkingen moeten menselijke teams meer betrokken raken. Motorsport is een manier van leven, maar geen leven. En meer na 2020

Chainbear heeft er een mooi filmpje over

[ Voor 21% gewijzigd door basvn op 20-11-2020 08:25 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-12 17:21

CoronelHimself

Division Brabant

basvn schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:04:
[Twitter]

translate door windows:

De F1 wil 24 GP per jaar met circuit rotaties. Ik hou van rotaties, frisse lucht. Maar het zijn te veel races. Met budgetbeperkingen moeten menselijke teams meer betrokken raken. Motorsport is een manier van leven, maar geen leven. En meer na 2020
Ben benieuwd het lijken me inderdaad wat veel races. En ben ook benieuwd hoeveel circuits nu echt interesse hebben om dik te moeten betalen om dan 1 jaar op de kalender te mogen staan. Daar kunnen geen investeringen tegenover staan.

Dit jaar was anders dan anders natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat Imola, Portimao of 1 van de andere circuits geld naar de F1 hebben overgemaakt. Het zal toch wel eerder andersom zijn geweest, om het circuit af te huren.... Iemand hier misschien wat meer info over.

Hoop dan wel dat de F1 elk jaar een bijzonder (en arm) circuit aandoet wat het normaal nooit kan betalen.

Steam - PTR83

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CoronelHimself schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:13:
[...]
En ben ook benieuwd hoeveel circuits nu echt interesse hebben om dik te moeten betalen om dan 1 jaar op de kalender te mogen staan. Daar kunnen geen investeringen tegenover staan.
Ik vraag mij ook af of ze inmiddels niet wat hebben gedaan aan die belachelijke bedragen die je moet betalen om een GP te mogen organiseren. Want dat zorgde juist voor problemen bij de organisatoren van veel GP's, zelfs als die goed bezocht waren. De investeringen die ze moeten doen, de FIA fees en tegenwoordig moet je ook steeds meer aan beveiliging doen enzo...het is voor veel organisatoren bijna niet meer te doen.

Maar het circuleren is wel een goed idee. Volgens mij is dat wel vaker geroepen de afgelopen jaren.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 20-11-2020 08:45 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Devaluatie van de races.

F1 is juist zo gaaf omdat er niet elke week geracet wordt.

Zonde :(

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

basvn schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:04:
[Twitter]

translate door windows:

Chainbear heeft er een mooi filmpje over

[YouTube: The F1 Calendar Headache - the season's too long AND there's not enough tracks on it]
Voor de rijders valt het nog wel mee, voor de team staff zal het flink slopend zijn.
Die gaan dan waarschijnlijk met rotaties werken, 1 team doet dan 12 races.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Requiem19 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:48:
Devaluatie van de races.

Zonde :(
Eens hoor. Zeker als de kampioen al halverwege het seizoen bekend is.

Ik denk dat het sowieso een beetje uitzoeken wordt welke races wel en niet te kijken.

• Requiem19
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:56:
[...]

Eens hoor. Zeker als de kampioen al halverwege het seizoen bekend is.

Ik denk dat het sowieso een beetje uitzoeken wordt welke races wel en niet te kijken.
Een basisprincipe van economie is dat schaarste de waarde verhoogt. Liberty vindt de cashflow kennelijk belangrijker :(.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Veel races vind ik geen probleem, zolang de races maar vermakelijk zijn en geen saaie optocht. Qua WK puntentelling moeten ze wel iets veranderen, desnoods dat van de 24 races alleen je 15 beste resultaten tellen, dat houd het kampioenschap een stuk langer open en vergeeft iedereen ook een aantal uitvalbeurten.

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-12 13:11
Ik vind zoveel races ook geen probleem. Mijn vrouw denkt er echter anders over....

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:19
YakuzA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:51:
[...]

Voor de rijders valt het nog wel mee, voor de team staff zal het flink slopend zijn.
Die gaan dan waarschijnlijk met rotaties werken, 1 team doet dan 12 races.
Zoiets zal het wel worden, al is het imho vrij contra-productief om enerzijds met een budgetplafond te willen werken en anderzijds juist het aantal races uit te breiden. Bierviltjes-wiskunde leert ons dat je dan dus eigenlijk gewoon minder uit kan geven per race en het dus lastiger wordt om twee volledige getrainde ploegen in dienst te hebben, want die mag je wel gewoon beide het hele jaar doorbetalen, naast je stijgende logistieke kosten e.d.

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Snowhite0901 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 06:45:
[...]

Misschien even laatste pagina van het racetopic lezen, daar waren een aantal mensen het niet eens met deze foto.

Verder gedeeltelijk eens met je verhaal, ik heb alleen wel het idee dat de auto de laatste races stabieler begint te worden. Dat icm en nieuwe Honda geeft de dwaas (die ik ben) toch weer een sprankje hoop. Al weet je gewoon dat Mercedes halverwege dit seizoen zich alweer vol op volgend jaar kon starten dus dat zij sowieso weer een giga sprong gaan maken.
Zou Redbull niet ook al lang bezig zijn met de nieuwe wagen? Het werd toch al snel duidelijk dat Max geen WK zou worden en de 2e plaats bij de constructeurs staat ook al een tijdje vast...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Requiem19 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:48:
Devaluatie van de races.
Dat is wel de vreemdste reden om een sport leuk te vinden... :?
Omdat het niet elke week is...voorlopig heeft een jaar 52 weken en met 24 races is dat nog steeds niet elke week. Ik vind het prima, zolang ze het maar leuk houden. Dus inderdaad meer circuits circuleren. Verder prima hoor. Lekker veel races. Bring it on!

• The_Admin
Homeland schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:22:
Veel races vind ik geen probleem, zolang de races maar vermakelijk zijn en geen saaie optocht. Qua WK puntentelling moeten ze wel iets veranderen, desnoods dat van de 24 races alleen je 15 beste resultaten tellen, dat houd het kampioenschap een stuk langer open en vergeeft iedereen ook een aantal uitvalbeurten.
Dat soort wiskundige trucjes voel ik weinig voor, het zou zeker spanning terugbrengen hoor, maar ik denk dat je meer de kant op moet van een eerlijkere verdeling van de $$$ en een budgetplafond, zowel voor de kosten om het team te runnen en de auto te ontwikkelen, als voor de coureurs. Al zou je bij die laatste imho best een uitzondering mogen maken voor grote talenten of bewezen wereldkampioenen oid, al weet ik ook niet zo snel hoe dat er dan in de praktijk uit moet zien.

Niemand heeft baat bij nog een paar seizoenen Mercedes-dominantie, uiteindelijk haakt de neutrale kijker gewoon af als het continue HAM/BOT/VER is, met incidenteel eens een andere uitslag als een team technische problemen heeft of het een regenweekend is.Wat dat betreft wil je eigenlijk gewoon een team of 5/6 hebben wat toch iedere paar jaar wel mee kan doen om het kampioenschap, met daaronder gewoon wat jonge teams die ruimte aan de talenten geven.

• Requiem19
  • Nu online
mphilipp schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:46:
[...]

Dat is wel de vreemdste reden om een sport leuk te vinden... :?
Omdat het niet elke week is...voorlopig heeft een jaar 52 weken en met 24 races is dat nog steeds niet elke week. Ik vind het prima, zolang ze het maar leuk houden. Dus inderdaad meer circuits circuleren. Verder prima hoor. Lekker veel races. Bring it on!
De waarde van een F1 weekend is groot omdat het schaars is. Om het even om te draaien: hoe waardevol zouden de Olympische spelen zijn als ze elk jaar gehouden werden?

Je kunt ongeveer 52 weken per jaar voetbal zien en daarom is het niet zo erg als je eens een wedstrijdje mist. Zo'n F1 weekend heeft veel anticipatie omdat het er weinig zijn.

Ik merkte het bij mijzelf al vorig jaar toen ze begonnen met de triple headers, op een gegeven moment worden de verschillende weekenden een waas ivp dat je het nog echt goed herinnerd.

Ze zijn nu gewoon bezig met verwatering, wat echt zonde is.

Commercieel begrijp ik het, want groei is de meest belangrijke KPI en meer races => meer omzet voor Liberty. Maar vanuit een branding perspectief vind ik het strategisch een slechte keuze.

Daarnaast zijn er veel signalen dat een nog vollere kalender niet haalbaar is voor de monteurs etc. Maar die belangen zijn voor Liberty niet zo belangrijk uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door Requiem19 op 20-11-2020 10:04 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Requiem19 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:04:
[...]
Daarnaast zijn er veel signalen dat een nog vollere kalender niet haalbaar is voor de monteurs etc. Maar die belangen zijn voor Liberty niet zo belangrijk uiteraard.
Nou, ik denk dat als de teams het niet goed vinden, er een gezamelijk protest komt en dan zal men er toch over moeten nadenken. Volgens mij zijn de teams geen willoze slaven van Liberty.

Mij maakt het niet uit. Ik kijk graag F1, dus ik vind het geen probleem.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:56
mphilipp schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:42:
[...]

Nou, ik denk dat als de teams het niet goed vinden, er een gezamelijk protest komt en dan zal men er toch over moeten nadenken. Volgens mij zijn de teams geen willoze slaven van Liberty.
Liberty is toch Amerikaanse en laten we eerlijk zijn meeste Amerikaanse bedrijven zien werknemers maar al te graag als slaven.

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor de liefhebber, vandaag op ibood een RBR jas:

https://next.ibood.com/nl...bull-racing-team-regenjas

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wLpJoColLswHV6IzETwoePxsUQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nkYfEKVb13pnP9iOq5VLyTFs.jpg?f=user_large

En daar gaat de 2e reserve rijder voor RedBull.
Samen met Buemi in de Formule E

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Albinoraptor schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:04:
[...]
Liberty is toch Amerikaanse en laten we eerlijk zijn meeste Amerikaanse bedrijven zien werknemers maar al te graag als slaven.
Ja, maar dat gaat hier niet op. De teams hebben wel degelijk een bepaalde macht. Je kunt ervan uitgaan dat als ze die niet gebruiken, ze een of ander voordeel eruit hebben gesleept oid. En als ze alsnog gaan piepen, is dat alleen maar hypocriet.

Ferrari dreigt vaker de F1 te verlaten om allerlei domme dingen, dus als dit ze niet zou aanstaan, zouden ze zeker protesteren. Wacht maar af wat er gebeurt en trek je eigen conclusies.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:07
Als Max nou echt geen wereldkampioen kan worden de komende jaren kan die sinds kort ook nog een carrière switch maken van racer naar piloot; https://tmhc.nl/max-verst...andsje-geeft-je-vleugels/

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Maar daar gaat het me niet eens zozeer om. Nee, ik begin me af te vragen wat er met RBR aan de hand is. Dat team, tja het lijkt de laatste tijd eigenlijk zo scherp niet te zijn zoals we gewend zijn.
Je hebt wel een erg lang verhaal nodig om te zeggen dat het een rotzooitje is bij RBR.

Nee, het gaat niet zo als zij zich van hoog naar laag hadden voorgesteld. Maar het jaar loopt ook niet zo als iedereen zich in maart had voorgesteld.

• The_Admin
NoahAmber schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:37:
[...]

Je hebt wel een erg lang verhaal nodig om te zeggen dat het een rotzooitje is bij RBR.

Nee, het gaat niet zo als zij zich van hoog naar laag hadden voorgesteld. Maar het jaar loopt ook niet zo als iedereen zich in maart had voorgesteld.
Je wordt uiteindelijk gewoon 'op de sloffen' tweede, al is dat meer aan Ferrari te danken. Max minstens derde, tweede in theorie nog mogelijk, maar zie ik niet meer gebeuren. Dus na wat jaren strijd hebben ze zich wel duidelijk gemanifesteerd als het tweede topteam dit jaar, maar opnieuw; vooral dankzij het falen van Ferrari.

Dat gezegd hebbende; de strijd is eigenlijk geen enkel moment spannend geweest, al na de eerste twee races was wel duidelijk dat Mercedes de lijn gewoon doortrok. Had je echt mee willen doen om iig die tweede plek in het rijdersklassement heb je ook iets meer betrouwbaarheid/consistentie nodig, Max toch alweer 4x uitgevallen dit seizoen. Beide Mercedessen gecombineerd één keer.

Allemaal harstikke leuk hoe wild de NLse media wordt van het feit dat Max tot de vorige GP iedere race die hij uitreed op het podium stond, maar uiteindelijk schiet je er geen flikker mee op. :+

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:18
CF230 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:46:
[...]

Zou Redbull niet ook al lang bezig zijn met de nieuwe wagen? Het werd toch al snel duidelijk dat Max geen WK zou worden en de 2e plaats bij de constructeurs staat ook al een tijdje vast...
Volgend jaar zijn de reglementen wel grotendeels hetzelfde. Wat je nu dus al op de wagen kunt schroeven is dus mooi meegenomen omdat je nu al weet of het werkt en evt. de vruchten van plukt.

In die zin is het alleen voor Mercedes interessant om juist op de achtergrond te ontwikkelen. Ze wisten al lang dat ze WCC zouden worden en Hamilton WDC zou worden. Nu stoppen met ontwikkelen en ze kunnen mooi doen alsof de concurrentie dichterbij komt en hun "nieuwe dingen" verborgen houden. Vervolgens staan ze er begin 2021 weer met een auto die iedereen het snot voor de ogen rijdt en worden ze weer lachend kampioen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:58:
[...]
Vervolgens staan ze er begin 2021 weer met een auto die iedereen het snot voor de ogen rijdt en worden ze weer lachend kampioen.
En lekker sandbaggen bij de pre-season test, om in Australië iedereen weer te demotiveren... :+

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:15
He, ik lees net dat Lewis toch wel wat heeft verloren dit seizoen.

Hij was kennelijk via zijn bedrijf een rechtzaak begonnen tegen de horlogemaker Hamilton over hun gebruik van de naam Hamilton. Lewis wil onder de naam Lewis Hamilton kleding, en zaken zoals smartwatches uit gaan brengen en vond dat horlogemerk Hamilton hem daarbij in de weg zat. Hamilton zou namelijk ook van plan zijn om smartwatches onder de naam Hamilton op de markt te gaan brengen.

Lewis (zijn advocaten) dachten wel even de naam Hamilton afhandig te maken. Lewis zou meer economisch belang hebben. En de naam werd toch niet meer gebruikt. En het gebeurt wel vaker dat big daddy de locale groenteboer zijn naam afhandig maakt. Maar kennelijk hadden de advocaten slecht geslapen en weet Lewis niet hoe google werkt.

Hamilton is namelijk geen kleine jongen (onderdeel van de swatch group).
Is geen nobody plakmerk, ze maken ze al meer dan 100 jaar horloges.
Hebben een eigen imago (misschien niet bij iedereen bekend maar zeker bij horlogeliefhebbers) wat een aanzienlijke economische waarde vertegenwoordigd.
En het lastige voor Lewis is dat ze nog steeds gewoon horloges maken.

Dus in dit geval moet Lewis eens uithuilen en opnieuw beginnen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NoahAmber schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:37:
[...]

Daarom. Ze hebben een hoop afleiding. Dat corona gedoe, maar ook een tweede rijder die niet echt mee kan komen, een auto die het niet doet zoals ze hadden gewild, Honda die vertrekt, en wie weet wat er intern nog meer speelt. Bij Mercedes is het stabiliteit troef. En hun auto doet het ook nog eens goed, coureurs houden zich koest en harken de puntje binnen.
Hoe je het ook wendt of keert, dat vertrek van Honda heeft invloed op de mensen die er werken. Die hebben een extra onzekerheid gekregen en dat heeft gewoon invloed, hoe professioneel je ook bent. Het is een afleiding, en dat is nooit goed. Maar ik denk dat de auto die het niet lekker doet erger is. Daardoor krijg je een soort paniekvoetbal op de engineering afdeling en de druk om nieuwe dingen te maken die wél goed werken is groot. Dan krijg je van die rare dingen als een schroef voor de vleugel die andersom werkt. Als je meer tijd hebt om iets goed te maken, heb je dat niet. Dan kijken er meer mensen mee en kunnen de ontwerper corrigeren. Je kunt dan zeggen dat Newey als hoofdontwerper heeft zitten slapen, maar hij kan ook niet elk schroefje en moertje nakijken. Hij zal er ook op enig moment op vertrouwen dan zijn mensen zoiets alleen ook wel kunnen.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is dit nu het welbekende zout wat nog even in de ....... :+

Testing, one, two ...

• Damian
  • Laatst online: 12:23

Damian

Insane Obtrusion

hardware-lover schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:11:
[...]

Is dit nu het welbekende zout wat nog even in de ....... :+
Pff nou zeg, gloaten zijn ze bij Merc wel erg goed in altijd.... Beetje :r

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
RobertMe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:58:
[...]

Volgend jaar zijn de reglementen wel grotendeels hetzelfde. Wat je nu dus al op de wagen kunt schroeven is dus mooi meegenomen omdat je nu al weet of het werkt en evt. de vruchten van plukt.

In die zin is het alleen voor Mercedes interessant om juist op de achtergrond te ontwikkelen. Ze wisten al lang dat ze WCC zouden worden en Hamilton WDC zou worden. Nu stoppen met ontwikkelen en ze kunnen mooi doen alsof de concurrentie dichterbij komt en hun "nieuwe dingen" verborgen houden. Vervolgens staan ze er begin 2021 weer met een auto die iedereen het snot voor de ogen rijdt en worden ze weer lachend kampioen.
Maar dat geldt toch ook voor RB? De 2e plek staat ook allang vast bij gebrek aan serieuze concurrentie. En de P3 van Max ook min of meer (zou nog P2 kunnen worden). Laten we hopen dat RB daarom ook al een tijdje bezig is en er deze keer wel gelijk competitief is.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
#UnfairAdvantage #PoweredByWolffandPartnersLobbying

per aspera ad astra

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CF230 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:20:
[...]
Maar dat geldt toch ook voor RB? De 2e plek staat ook allang vast bij gebrek aan serieuze concurrentie. En de P3 van Max ook min of meer (zou nog P2 kunnen worden). Laten we hopen dat RB daarom ook al een tijdje bezig is en er deze keer wel gelijk competitief is.
https://www.f1-fansite.co...eys-2019-car-on-schedule/

https://www.motorsport.co...r-ahead-schedule/4614554/

Dit keer dan maar 4 weken "ahead of schedule" uit voorzorg? 8)

Testing, one, two ...

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zou leuk zijn als ze er eens vanaf het begin goed bij / langs staan :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hier is wat ik denk: Max heeft last van het loyaliteits-syndroom waar veel jonge mensen mee kampen in het zakenleven. Ze denken dat loyaliteit daadwerkelijk iets waard is.

In het zakenleven betekent dat gemiddeld ieder jaar +3% salaris. Terwijl je bij een switch van werkgever toch makkelijk opeens +20% of meer los kan praten.

In de racingwereld betekent dit dat Max in zijn eentje een team om zich heen vormt. Red Bull Racing wordt door Max in zijn eentje verheven tot een team wat, op gepaste afstand, tweede is onder de constructeurs.

Maar ik denk dat dit niet waar is. Ik denk dat Red Bull Racing puur en alleen door Max hoger uitkomt dan waar ze horen. Zonder Max zou RBR namelijk in het BESTE geval op de 3e plaats eindigen, en in het slechtste geval op de 5e of zelfs 6e plaats. Dus: achter Mercedes (obviously), Renault en ook achter de roze Mercedes. Mogelijk zelfs achter McLaren en met een klein beetje pech ook achter Ferrari.

Stop Max in een Mercedes, Racing Point, of zelfs een Renault, en hij had het veel beter kunnen doen dan in RBR. Zet hem naast Leclerk in een Ferrari en het zou mij niet verbazen dat hij Leclerk er compleet uitrijdt.

Max zou in een Mercedes gewoon kampioen worden, ook als Lewis zijn team mate is.

Dit alles gezegd hebbende: 2021 wordt extreem saai, een kopie van 2020 met iets meer races. Het kampioenschap zal halverwege al zijn bepaald waarna de rest van de races eigenlijk niet meer interessant zijn. Het zal een lang seizoen worden met uiteindelijk maar weinig spannende races.

In 2022 wordt het weer interessant omdat we gewoon niet weten hoe die grandioos veranderde auto's gaan zijn. Mercedes zal nog steeds een gruwelijke voorsprong hebben op het motor-technische gebied, maar voor de rest (aero etc.) begint iedereen op gelijke voet.

En zelfs dan verwacht ik Mercedes #1 en #2, en dat Max in z'n uppie een #6-team eruit laat zien alsof ze stiekem een #2-team zijn.

Ik hoop daarom dat Max eigenlijk volgend jaar al naast Lewis kan rijden in een Mercedes. Dan kunnen we zien welke coureur beter is (en krijg je talloze reacties dat Lewis over zijn piek is...). Dan zien we ook dat Formule 1 in zijn geheel een belachelijke "sport" is met een dominant team zoals Mercedes.

F1 heeft handicaps nodig, vind ik. Puur om de sport interessant te houden voor de kijker. Win je een race als team? Dan race je de volgende keer met 5KG minder brandstof. Zoiets.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:22
Blue-eagle schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:38:
Hier is wat ik denk:[...] veel tekst weggeknipt[...]

F1 heeft handicaps nodig, vind ik. Puur om de sport interessant te houden voor de kijker. Win je een race als team? Dan race je de volgende keer met 5KG minder brandstof. Zoiets.
Met 5KG minder brandstof kun je eerder harder rijden. (minder gewicht = minder verbruik & minder slijtage aan banden) Dat geeft tot een zeker punt meer voordeel dan nadeel.

"straf-"gewicht toevoegen zou een betere route zijn.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ergens zeg ik ja; dichter bij elkaar alleen maar mooi (wordt in 9/10 raceclasses gedaan)
f1 niet, f1 is anders :9 dat gezegd hebben.... is het nu wel beetje saai.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hier is wat ik denk: Max heeft last van het loyaliteits-syndroom waar veel jonge mensen mee kampen in het zakenleven. Ze denken dat loyaliteit daadwerkelijk iets waard is.
Ik denk dat je de plank mis slaat. Max kreeg een mooi contract aangeboden op een moment dat hij nergens anders heen kon. Mercedes zat dicht, dus zat er eigenlijk niets anders op dan het aanbod van RBR accepteren. Dat klinkt als zielig, maar dat is het niet. Hij kreeg er een vette opslag voor in ruil, de gebruikelijke escape clausules blijven in het contract zitten (volgens mij standaard in elk meerjarencontract) en er kwam een hogere prijs op zijn hoofd. Dus volgend jaar Mercedes kun je rustig schudden. Dat is al zo vaak gezegd. Mercedes heeft er totaal geen belang bij om Max volgend jaar voor heel veel geld naar Lewis te zetten. Het resultaat is namelijk precies hetzelfde als nu. Misschien staat dan Max op 1 en Lewis 2, maar ik betwijfel het. Lewis is absoluut niet te vergelijken met Gasly, Kvyat of Albon. Die wordt echt niet zenuwachtig als ie een paar races van Max zou verliezen. Dat maakt 'm alleen maar sterker.
Nee, voor Mercedes is er niets te winnen, en alles te verliezen: heel veel geld kwijt en wie weet wel gedonder tussen de rijders. Ik denk dat de contractonderhandelingen voor Lewis volgend jaar wél weer anders gaan verlopen. Want volgens mij is Max dan ook bijna 'klaar' en kunnen ze tegen Lewis zeggen 'pleurt maar lekker op met die $50mln', die geven we wel aan 'that guy' (ervan uitgaande dat Lewis elk jaar méér wil hebben).

• wowly
  • Laatst online: 11:17
Max is loyaal geweest, maar RBR en HONDA hebben niet geleverd. Helaas.
En Nu, niets, er is op dit moment geen betere plaats voor hem. Afwachten wat 2022 gaat brengen en dan keuzes maken.
Ik blijf erbij dat Renault tot op heden de beste keuze is vanwege fabrieksteam met eigen motor... Ondanks abiteboul.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

En zelfs dan verwacht ik Mercedes #1 en #2, en dat Max in z'n uppie een #6-team eruit laat zien alsof ze stiekem een #2-team zijn.
Ik denk dat je Max zijn kwaliteiten iets overschat. Ik denk dat een Gasly en Albon beter zouden rijden als Max niet hun teamgenoot is. En dat Max niet een #6 auto op plek 2 weet te zetten. Ik denk ook niet dat Max in de Merc naast Lewis fluitend kampioen wordt. Ik zou een Rosberg-seizoen verwachten waarbij het pokkehard werken is voor beiden... (al heeft Lewis een voordeel van de auto beter kennen). Maar zoals al gezegd, Merc wint er niks mee als ze Max ernaast zetten, zij kunnen alleen maar verliezen.
Tjah, ik vind het onzin. Je bent de beste, hebt alles goed voor elkaar, en wat win je? 20kg strafgewicht? Het is geen school waar je leerlingen die heel goed zijn extra wilt uitdagen of zo door ze wat extra werk te geven (oh je hebt weer een 10? Maak jij dan maar 40 sommen i.p.v. 20 zoals de rest). Eenheidsklassen zijn er al genoeg. F1 is o,a. interessant juist doordat er verschillende constructeurs zijn, en totdat DRS zijn intrede deed, ook geen kunstmatig geneuzel om het inhalen te bevorderen (waarbij ik overigens vind dat inhalen omdat je eenvoudig er voorbij kunt dankzij DRS net zo spannend als dat in Le Mans de LMS1 serie de andere wagens voorbij vliegen...). Dat het wellicht wat spannender moet? Ja, maar asjeblieft niet door de beste te straffen in de hoop dat als je ze genoeg straft, de volgende kan winnen en daarom straf krijgt.

(trouwens afgelopen dagen een paar races van seizoen 97 zitten kijken, en het was niet alsof dat elke race 90 minuten lang puntje-van-de-stoel werk was, Villeneuve en Schumi waren lekker aan het knokken maar ook toen reden de nummers 1 en 2 regelmatig met flinke voorsprongen op de nummer 3 en 4).

Exact expert nodig?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nachtnet schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:42:
[...]
In DTM maakte het geen ros uit. Die Mercedes leek er indertijd alleen maar harder van te gaan lopen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Crazy D schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:11:
[...]
Ik denk dat je Max zijn kwaliteiten iets overschat. Ik denk dat een Gasly en Albon beter zouden rijden als Max niet hun teamgenoot is. En dat Max niet een #6 auto op plek 2 weet te zetten. Ik denk ook niet dat Max in de Merc naast Lewis fluitend kampioen wordt. Ik zou een Rosberg-seizoen verwachten waarbij het pokkehard werken is voor beiden... (al heeft Lewis een voordeel van de auto beter kennen). Maar zoals al gezegd, Merc wint er niks mee als ze Max ernaast zetten, zij kunnen alleen maar verliezen.
Precies. Zou denk ik wel leuk zijn om te zien, en ik verwacht dat ze beiden steeds met elkaar in gevecht gaan. Deze mannen kunnen diep gaan. In eerste instantie is Lewis inderdaad in het voordeel. Hij rijdt al jaren met deze kar in dit team, dus hij kent alle ins en outs. Maar wie weet. Wij kunnen alleen maar gokken. Maar het wordt voor beiden geen walk in the park, dat weet ik zeker. Het zou toch heel bizar zijn als Max ineens Lewis op 0,2s zet. Dat is echt een SF scenario.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Max zit op de plek waar hij hoort en dat heeft verder niks met Mercedes te maken. Red Bull heeft de gok gewaagd en het aangedurfd om een jongen van 17 jaar de Formule 1 in te helpen. Mercedes of Ferrari hadden dat ook kunnen doen maar deden dat niet. Dat de daarop volgende jaren de wagen en de motor van Red Bull niet konden leveren is jammer maar niks aan te doen. En dat er op dit moment geen mogelijkheden zijn is voor sommigen misschien jammer maar voor mij als liefhebber vind ik het prima. Op dit moment zie ik hem liever in de under dog rol dan iedere race met flinke afstand winnen. Die tijd komt nog wel, daar ben ik van overtuigd.

"When you grow up your heart dies"

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sjaool schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:31:
Die tijd komt nog wel, daar ben ik van overtuigd.
ik hoop t - maar kan ook verkeerd uitpakken (zie een alonso), over algemeen komen de beste drivers bij de beste teams uit. Toen lewis bij mclaren wegging naar mercedes verklaarde iedereen m voor gek [..]
Ik verwacht in toekomst meer van leclerc dan van max :X vrees ik zo

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Edgenumber schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:52:
He, ik lees net dat Lewis toch wel wat heeft verloren dit seizoen.

Hij was kennelijk via zijn bedrijf een rechtzaak begonnen tegen de horlogemaker Hamilton over hun gebruik van de naam Hamilton. Lewis wil onder de naam Lewis Hamilton kleding, en zaken zoals smartwatches uit gaan brengen en vond dat horlogemerk Hamilton hem daarbij in de weg zat. Hamilton zou namelijk ook van plan zijn om smartwatches onder de naam Hamilton op de markt te gaan brengen.

Lewis (zijn advocaten) dachten wel even de naam Hamilton afhandig te maken. Lewis zou meer economisch belang hebben. En de naam werd toch niet meer gebruikt. En het gebeurt wel vaker dat big daddy de locale groenteboer zijn naam afhandig maakt. Maar kennelijk hadden de advocaten slecht geslapen en weet Lewis niet hoe google werkt.

Hamilton is namelijk geen kleine jongen (onderdeel van de swatch group).
Is geen nobody plakmerk, ze maken ze al meer dan 100 jaar horloges.
Hebben een eigen imago (misschien niet bij iedereen bekend maar zeker bij horlogeliefhebbers) wat een aanzienlijke economische waarde vertegenwoordigd.
En het lastige voor Lewis is dat ze nog steeds gewoon horloges maken.

Dus in dit geval moet Lewis eens uithuilen en opnieuw beginnen.
Jezus, dat je eraan begint is al vrij retarded te noemen.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

himlims_ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:48:
[...]

ik hoop t - maar kan ook verkeerd uitpakken (zie een alonso), over algemeen komen de beste drivers bij de beste teams uit. Toen lewis bij mclaren wegging naar mercedes verklaarde iedereen m voor gek [..]
Leclerc blijft ook niet 10 jaar bij Ferrari zitten als hij geen kampioenschappen kan pakken..

• Requiem19
  • Nu online
[...]

Omdat Leclerc vorig jaar best goed het voordeel van z'n niet-helemaal-legale-power unit goed gebruikt heeft?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Requiem19 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:06:
[...]

Omdat Leclerc vorig jaar best goed het voordeel van z'n niet-helemaal-legale-power unit goed gebruikt heeft?
omdat leclerc wat berekender lijkt te rijden - hebben beide solide geschiedenis. Somehow acht ik hem een 'lucky basterd' waarbij de kaarten zijn kant op vallen. Maar goed, russel komt er ook nog wel bij.

• Requiem19
  • Nu online
himlims_ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:07:
[...]

omdat leclerc wat berekender lijkt te rijden - hebben beide solide geschiedenis. Somehow acht ik hem een 'lucky basterd' waarbij de kaarten zijn kant op vallen. Maar goed, russel komt er ook nog wel bij.
De laatste race nam Leclerc ook iets teveel risico.

Leclerc leek vorig seizoen wellicht iets berekender te rijden, maar met zo'n topsnelheid / acceleratie voordeel worden veel situaties ook 'makkelijker'.

Als je een motor nadeel hebt, zul je of van veel verder weg moeten uitremmen, of iemand op onverwachte plaatsen inhalen. Een motorvoordeel maakt verdedigen daarnaast ook makkelijker.

Ik ben erg benieuwd hoe Leclerc het doet zonder dit voordeel. Afgelopen race was wellicht al een teken. Zelfs met DRS vol open liep hij niet uit op Perez en moest hij laat remmen naast de ideale lijn en verloor hij P2, wat uiteindelijk een P4 werd.

Oostenrijk dit jaar ramde hij ook nog Vettel eraf.. vorig seizoen paar keer gekke foutjes (Baku crash)... the jury is still out on him wat mij betreft.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-12 17:26
Ik zie Jos nog eerder zijn eerste GT3 wedstrijd winnen dan dat Max WK wordt met Red Bull.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:46

-tom-562

Oliesjeik

Ik krijg steeds meer het gevoel dat Max de grootste 'had-kunnen-zijn' gaat worden :P

Vaak bu'j te bang!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Requiem19 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:10:
[...]
De laatste race nam Leclerc ook iets teveel risico.

Leclerc leek vorig seizoen wellicht iets berekender te rijden, maar met zo'n topsnelheid / acceleratie voordeel worden veel situaties ook 'makkelijker'.

Als je een motor nadeel hebt, zul je of van veel verder weg moeten uitremmen, of iemand op onverwachte plaatsen inhalen. Een motorvoordeel maakt verdedigen daarnaast ook makkelijker.

Ik ben erg benieuwd hoe Leclerc het doet zonder dit voordeel. Afgelopen race was wellicht al een teken. Zelfs met DRS vol open liep hij niet uit op Perez en moest hij laat remmen naast de ideale lijn en verloor hij P2, wat uiteindelijk een P4 werd.

Oostenrijk dit jaar ramde hij ook nog Vettel eraf.. vorig seizoen paar keer gekke foutjes (Baku crash)... the jury is still out on him wat mij betreft.
Misschien wil Leclerc niets meer of minder dan wat Verstappen nu ook wil? Maximaal alles uit de auto (en jezelf) proberen te halen en daarbij soms nét over het randje gaan? Verstappen heeft, ook al is ie nog zo jong, inmiddels wel bijna 6 jaar F1 "ervaring" achter de kiezen, dat heeft Leclerc nog niet ;)

@Requiem19 eens met je conclusie, vorig jaar had Leclerc nog de extra luxe van de "grijze" Ferrari :+

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 20-11-2020 17:26 ]

Testing, one, two ...

• Requiem19
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:09:
[...]

Misschien wil Leclerc niets meer of minder dan wat Verstappen nu ook wil? Maximaal alles uit de auto (en jezelf) proberen te halen en daarbij soms nét over het randje gaan? Verstappen heeft, ook al is ie nog zo jong, inmiddels wel bijna 6 jaar F1 "ervaring" achter de kiezen, dat heeft Leclerc nog niet ;)
Daarom vind ik het ook niet zo gek wat Leclerc doet.

Punt waar ik op reageerde was dat hij berekender reed, wat m.i. te kort door de bocht is.

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
nachtnet schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:42:
[...]

Met 5KG minder brandstof kun je eerder harder rijden. (minder gewicht = minder verbruik & minder slijtage aan banden) Dat geeft tot een zeker punt meer voordeel dan nadeel.

Als dat waar zou zijn, dan zouden teams nu al met minder brandstof van start gaan dan maximale toegestaan.
Ik durf niet te zeggen of ze dat ook werkelijk doen maar de maximale brandstof is niet voor niets de afgelopen jaren ieder jaar met 5 KG verhoogd (om de zwaardere auto's te compenseren).

• RobertMe
  • Laatst online: 14:18
DarkFire1985 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:12:
[...]

Als dat waar zou zijn, dan zouden teams nu al met minder brandstof van start gaan dan maximale toegestaan.
Ik durf niet te zeggen of ze dat ook werkelijk doen maar de maximale brandstof is niet voor niets de afgelopen jaren ieder jaar met 5 KG verhoogd (om de zwaardere auto's te compenseren).
Er zijn races waar er met minder gestart wordt, er zijn ook races waar ze met volle tank alsnog lift and coast moeten doen om ondanks maximale benzinelading te finish te halen. Ligt uiteraard ook aan het verbruik wat er op het circuit is etc. Volgens mij had Bottas daar in Canada 2016 nog issues mee. Finishte op het podium (in Williams toen nog) en parkeerde de auto veel eerder dan de bedoeling (begin vs einde pitstraat). Scheen ook te gaan om een (vrijwel) lege tank. Waarbij ze dus ook weer voldoende benzine moeten overhouden voor de checks die daar op gedaan worden.

• The_Admin
Ik denk dat Red Bull Racing puur en alleen door Max hoger uitkomt dan waar ze horen. Zonder Max zou RBR namelijk in het BESTE geval op de 3e plaats eindigen, en in het slechtste geval op de 5e of zelfs 6e plaats.
Uhh nee, RBR is wel een top 3 team, Max presteert misschien regelmatig iets beter, diegene die naast hem zit wat slechter, maar in deze vorm zou je als je 10 jaar rijdt gewoon gemiddeld top 3 staan, heus een keer 4/5e, maar misschien ook eens 2e en 1e. Renault heeft de afgelopen jaren z'n shit echt slechter voor elkaar gehad dan RBR.

Maar goed, Max is wel op het punt dat hij serieus over z'n carrière na moet gaan denken wil hij een paar WK's pakken en RBR toch ieder jaar weer niet het gat met Mercedes mag dichten. Wachten op de nieuwe regelgeving is natuurlijk ook een wilde gok uiteindelijk.

• sjaool

sjaool

The_Admin schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:13:
[...]

Maar goed, Max is wel op het punt dat hij serieus over z'n carrière na moet gaan denken wil hij een paar WK's pakken en RBR toch ieder jaar weer niet het gat met Mercedes mag dichten. Wachten op de nieuwe regelgeving is natuurlijk ook een wilde gok uiteindelijk.
Zolang deze motoren gebruikt blijven worden mijn je er bijna zeker van zijn dat Mercedes ieder jaar wereldkampioen wordt. Zo simpel is het.

Pas als de motoren weer simpeler worden en er nieuwe motoren leveranciers tot de F1 toetreden zal hier denk ik verandering in komen.

Tot die tijd zit Max gewoon goed op zijn plek bij Red Bull. Als je kijkt naar de leeftijd van Kimi heeft hij nog meer dan genoeg tijd om (meervoudig) wereldkampioen te worden. ;)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sjaool schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:40:
[...]

Zolang deze motoren gebruikt blijven worden mijn je er bijna zeker van zijn dat Mercedes ieder jaar wereldkampioen wordt. Zo simpel is het.

Pas als de motoren weer simpeler worden en er nieuwe motoren leveranciers tot de F1 toetreden zal hier denk ik verandering in komen.

Tot die tijd zit Max gewoon goed op zijn plek bij Red Bull. Als je kijkt naar de leeftijd van Kimi heeft hij nog meer dan genoeg tijd om (meervoudig) wereldkampioen te worden. ;)
Tenzij er in de tussentijd een nog groter talent opduikt, zoals een mazepin oid :+

PSN

• DarkFire1985
The_Admin schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:13:
[...]

Lewis had 1 titel op zijn 28e.
Max is pas 23 dus heeft nog een paar jaartjes.

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

[...]

Maar dan opnieuw de vraag, waar zou Max heen moeten gaan? Mercedes? Wat hebben die eraan als Max erbij komt, zolang Lewis wint worden ze toch wel kampioen. Ferrari, in de hoop dat die de komende jaren ook weer voor de top positie kunnen strijden? Of gokken: overstappen naar een team dat nu niet vecht om P1 is net zo'n grote gok als blijven bij RB. Dus kan hij net zo goed blijven zit.

Exact expert nodig?

• DarkFire1985
Crazy D schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:22:
[...]

Maar dan opnieuw de vraag, waar zou Max heen moeten gaan? Mercedes? Wat hebben die eraan als Max erbij komt, zolang Lewis wint worden ze toch wel kampioen. Ferrari, in de hoop dat die de komende jaren ook weer voor de top positie kunnen strijden? Of gokken: overstappen naar een team dat nu niet vecht om P1 is net zo'n grote gok als blijven bij RB. Dus kan hij net zo goed blijven zit.
Mercedes zal toch een keer moeten voorsorteren op het vertrek van Lewis. 1 overgangsjaar waarin ze er beide rijden zou daarmee niet heel onlogisch zijn.
Persoonlijk denk ik dat Lewis na volgend jaar stopt en zich verder gaat richten op het 'verbeteren' van de wereld naast een eventuele adviseurs rol bij Mercedes of Aston (mocht Toto daar naartoe verhuizen).

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4a73LQ9EKrO_D18qFFIEH_YxSYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4fETqfpv1fX9DOpX6YeWDsC.jpg?f=fotoalbum_large

• Blokker_1999
  • Laatst online: 10:14

Blokker_1999

Full steam ahead

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

DarkFire1985 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:31:
[...]

Mercedes zal toch een keer moeten voorsorteren op het vertrek van Lewis. 1 overgangsjaar waarin ze er beide rijden zou daarmee niet heel onlogisch zijn.
Persoonlijk denk ik dat Lewis na volgend jaar stopt en zich verder gaat richten op het 'verbeteren' van de wereld naast een eventuele adviseurs rol bij Mercedes of Aston (mocht Toto daar naartoe verhuizen).
En een jaar met 2 haantjes rijden? Ik weet niet of ze nog een keer een Rosberg-seizoen aandurven. Spannend en leuk als het allemaal goed gaat, maar de lijn tussen succes of falen is bij dat soort wedstrijden erg klein. Ik zou het uiteraard tof vinden, maar geloof er gewoon niet in dat ze dat risico gaan nemen. Met Lewis en Bottas zijn ze wel zeker dat ze volgend jaar kampioen worden en dat ook Lewis zijn 8e kan binnenslepen. Bottas is toch niet sterk genoeg om het Lewis echt moeilijk te maken, maar goed genoeg om er wel voor te zorgen dat hij lekker vaak veel punten haalt (en er staat als Lewis een keer echt pech heeft). En wat Lewis aan Max kan leren rondom het rijden van de Merc (en wat hij eventueel nog meer kan leren) kan hij prima in de winter op de sim en het jaar daarna als adviseur.

Exact expert nodig?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
2023 zal de kans zijn voor Merc om toe te slaan.
Als Max in 2022 weer kansloos is voor WDC in de RB tov de Mercedes zal die wel de overstap serieus overwegen.

PSN

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:17

https://www.youtube.com/watch?v=g_ShZT_OGMQ

Nieuwe video van de FOM. Het gaat dus niet om momenten uit 2020.

[ Voor 9% gewijzigd door SpeedQber op 21-11-2020 18:32 ]

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12 10:10
RACE over een WEEK

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• basvn

basvn

Breezand - NHN

nog 3 weken los gaan
en dan is het weer over :'(

• wowly
  • Laatst online: 11:17
Ah ik zie dta er niets te melden is over F1, en de max-waar moet hij heen-discussie weer is gestart :)

Hij gaat nergens heen, en als hij zich niet wat proffesioneler opstelt in het mediagebeuren verbrand hij wat teveel kansen achter zich (zowel ferrari als renault zullen hem niet graag zien komen)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wowly schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:28:
Ah ik zie dta er niets te melden is over F1, en de max-waar moet hij heen-discussie weer is gestart :)

Hij gaat nergens heen, en als hij zich niet wat proffesioneler opstelt in het mediagebeuren verbrand hij wat teveel kansen achter zich (zowel ferrari als renault zullen hem niet graag zien komen)
Ferrari zou best kunnen, daar hebben ze nu al Leclerc voor de komende jaren.

Maar Renault vergeeft direct alles als ze iemand van het kaliber Verstappen zouden kunnen tekenen.

• DarkFire1985
Voor de eeuwige discussie een leuke: https://nl.motorsport.com...get&ic_campaign=widget-22

Echt bizar weinig uitvalbeurten voor Lewis in zijn 7 titels, wat is die Mercedes toch ongekend betrouwbaar.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-12 10:13

TrekDr0p

QR niet scannen

Zei iemand raceweek????

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeIMaBofOJ2vrDUMFbH4g0oolqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NKhMOWn3KduV9QezxzNTGz42.jpg?f=user_large

nog 3x dit jaar! :D :'(

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
[...]

Als je de Euro7 norm eisen ziet van de EU die klaar staan voor 2025 denk ik dat er na Lewis geen mercedes f1 meer bestaat .
Er zijn al langer heftige discussies bij mercedes over het voortbestaan van een F1 team terwijl ze als autofabrikant overgaan naar elektrisch .

"Beautiful Clean Coal"

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12 15:34
Gezien we het einde naderen, leek me een tussenstand wel leuk om te laten zien :)

Er zijn nog diverse zaken die niet vast staan, dus @nachtnet heeft nog niet perse gewonnen ;)
WDC+WCC F1.5 is nog super spannend! En HAM en WOLFF moeten nog een beslissing maken officieel.
RUS zou HEUL misschien toch nog dat ene puntje kunnen pakken in die laatste races!
Waarom hij overigens in de officiële standings onder LAT staat is me onduidelijk, maar ik ga uit van die lijst op F1.com.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVAJDwmgn652rFd-cWjZjzVP0po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhOZnphC15IzV2XslWUVvHru.jpg?f=fotoalbum_large

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

metallicattim schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:41:
Gezien we het einde naderen, leek me een tussenstand wel leuk om te laten zien :)

Er zijn nog diverse zaken die niet vast staan, dus @nachtnet heeft nog niet perse gewonnen ;)
WDC+WCC F1.5 is nog super spannend! En HAM en WOLFF moeten nog een beslissing maken officieel.
RUS zou HEUL misschien toch nog dat ene puntje kunnen pakken in die laatste races!
Waarom hij overigens in de officiële standings onder LAT staat is me onduidelijk, maar ik ga uit van die lijst op F1.com.

[Afbeelding]
Reverse gridwas het toch? Dan doe ik het niet slecht! :+

Te koop....

• metallicattim
albino71 schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:46:
[...]

Reverse gridwas het toch? Dan doe ik het niet slecht! :+
Dan sta ik ook nog in de top10 :+

• DeKaerften
  • Niet online
We kunnen nog met z'n zevenen winnen, als SAI PER inhaalt :'( :P

• sjaool

sjaool

Wat zijn de tijden van de trainingen en race van komend weekend eigenlijk. Mijn kalender geeft voor de race 17:10 uur aan maar als ik alle andere programmeringen bekijk is de race gewoon om 14:10 uur. Het lijkt erop dat in mijn kalender de lokale tijd is aangehouden en nog niets is geupdate.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

sjaool schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:30:
Wat zijn de tijden van de trainingen en race van komend weekend eigenlijk. Mijn kalender geeft voor de race 17:10 uur aan maar als ik alle andere programmeringen bekijk is de race gewoon om 14:10 uur. Het lijkt erop dat in mijn kalender de lokale tijd is aangehouden en nog niets is geupdate.
Misschien dat je data in de war is, omdat alle tijden pas later zijn toegevoegd? en/of veranderd.

1e race is is om 15.10
en de 2e om 18.10
(zie f1.com)

• DeKaerften
  • Niet online
Mijn agenda zegt dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IV-7Y1d-HXuHHCsrWuTgK2vz9B8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q3UISHNSgCOCXXyuE18W3mpC.png?f=user_large

• Extigo
  • Laatst online: 13:12
F1.com zegt dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BZK6JyFc/image.png

• sjaool

sjaool

@basvn @DeKaerften @demo31051987 Thanks mensen! :D

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://f1calendar.com/ (kan er een calender bestandje vinden om te importeren bij iets :+)

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

[Afbeelding]
Ik dacht eerst, oeh 3e, mr het is dus gedeeld 2e met 10 anderen xD

RUS staat trouwens onder LAT omdat LAT hoger geeindigd is (11e in de race met maar 11 finishers) dan hij in zijn beste race (RUS heeft als hoogste plek P12 dacht ik)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:26

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

(jarig!)

Ik kijk nu al uit naar de 2021 versie! Dan kloppen mijn deelnemers ook!

ping 127.212.23.124

• metallicattim
pjottum schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:29:
[...]

Ik kijk nu al uit naar de 2021 versie! Dan kloppen mijn deelnemers ook!
Ja leuk! Ik wil het wel weer opzetten/bijhouden.
Moeten we maar alvast na gaan denken over leuke vragen :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Indien mensen geen punten hebben, wordt de ranking gedaan op de beste finish posities.
(meeste 11e plekken etc)
LAT heeft 3 11e plekken en RUS maar 1.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 23-11-2020 10:48 ]

PSN

• sjaool

sjaool

himlims_ schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:16:
[...]

https://f1calendar.com/ (kan er een calender bestandje vinden om te importeren bij iets :+)
Het leuke is dat ik de #GOMAX F1 kalender gebruik en ik dus alleen de 17:10 uur zag staan.
Maar dat is of nu veranderd of ik heb op maandagmorgen mijn ogen eindelijk goed open gekregen. :+

• Rene
  • Registratie: September 2007
Ik hoorde zojuist dat Max confirmed WDC wordt in 2021.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdBfDKrPT2YLaee9lz-xIbs-yQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/20pnTxph9CuffswQFcxEssgu.jpg?f=user_large

De kids willen Max onder de kerstboom ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-12 20:55

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Rene schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:46:

[Afbeelding]

offtopic:
Hier heeft mijn oudste zoon van 7 ook deze baan... Natuurlijk ook fan van Max. Leuk om meerdere layouts te maken maar met looping blijft steeds vervelend omdat dan de DRS/turbo knop gebruikt moet worden, maar in de bochten kan dat weer niet want dan spin je.

|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Rene schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:46:

[Afbeelding]

Is albon though, gele Tcam

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

himlims_ schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:16:
[...]
Er zijn kalender opties beschikbaar op de officiële website? https://www.formula1.com/en/racing/2020.html#
Die werkt hier dus uitstekend en iedere keer kloppend, wat ze er ook van maken op het laatste moment ;)

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 149 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport