[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 142 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.182.835 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:15

pinda powerrr

Slow down...

Hmmm, lees hier niks over een mogelijk uitstel van de GP Zandvoort.
Ok, bron is NOS, dus in hoeverre dit clickbait is valt over te discussiëren (de artikelen van Louis Dekker zijn vaak een beetje sensatie zoeken).

https://nos.nl/collectie/...voort-race-in-najaar-2021

Op de conceptkalender van de Formule 1 voor 2021, die door de NOS is ingezien, prijkt een recordaantal van 23 races. De Grand Prix van Nederland staat voorlopig pas voor na de zomer (september/oktober) op de planning.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Of schrap dat Zandvoort weer helemaal.
Geeft toch teveel gedoe en velen zien Spa toch al als thuis GP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Laat ze er eens een einde aan maken. We weten toch dat Albon einde verhaal is en Kvyat helemaal. Albon de rest van het seizoen naar AlphaTauri. Als die daar echt opleeft dan mag Tsunuda nog een jaar in de Formule 2. Hulkenberg uitproberen in RBR en als dat ook niet werkt dan kan je nog verder kijken. Perez en Russel heb ik bezwaren tegen. Perez brengt geld en zal zo eisen denken te kunnen stellen. Yea right. :P
Russel zal helemaal los van Mercedes moeten voordat dit een optie is. RBR gaat echt geen coureur faciliteren voor Mercedes. Niet tenzij je er Mercedes PU's voor krijgen, maar dat gaat ook niet gebeuren. ;)

Beide coureurs zie ik zich ook absoluut niet schikken in een tweede rol, iets dat ik Hulkenberg wel zie doen. Kimi kan ook nog, maar die lijkt helemaal goed te zitten bij Alfa Romeo.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:38:
Kimi kan ook nog, maar die lijkt helemaal goed te zitten bij Alfa Romeo.
Kimi was juist blij dat hij van de druk en verplichtingen van een topteam af was en ik zie hem ook niet echt meegaan in de marketingmachine die Red Bull heet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:53:
[Afbeelding]

BREAK: Hamilton is beter als Hamilton :+

een 7e en een 4e plek, en nog steeds beter zijn als 2019 en 2015..
Bottas moet zich schamen :X
warp schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:07:
[...]

Kimi was juist blij dat hij van de druk en verplichtingen van een topteam af was en ik zie hem ook niet echt meegaan in de marketingmachine die Red Bull heet...
Bwoah }:O

[ Voor 29% gewijzigd door ArcticWolf op 28-10-2020 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:38:
[...]
Kimi kan ook nog, maar die lijkt helemaal goed te zitten bij Alfa Romeo.
Kimi is ook wel klaar hoor. Een leuke eerste ronde maakt hem niet direct weer topteam waardig.
Nee ik verwacht gewoon Hulkenberg in het zitje, in principe de mindere van Perez (in ieder geval gem. genomen in de seizoenen dat ze met elkaar in 1 team zaten) maar wel een stabiele factor die niet zeurt en allang blij is dat hij weer een seizoen mag rijden.
Als hij daarnaast ook, zoals ze bij RP beweren, inderdaad zo goed is in het doorontwikkelen van de auto dan is dat natuurlijk helemaal fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Papa Stroll is nog betere vriendjes geworden met Mercedes:
https://www.nu.nl/auto/60...che-samenwerking-uit.html

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Toto has Russels back:

https://wtf1.com/post/tot...be-on-the-grid-next-year/
Despite concerns that Russell might not have a drive next year, Mercedes Boss Toto Wolff has apparently told the Williams driver that he’s “got his back
“He said you’ll be on the grid next year, so don’t worry. Everything will be fine and I’d say 100% clarified from the team’s perspective probably no later than the end of next week.”

Russell also confirmed he had spoken to the new owners of Williams, Dorilton Capital.

“They’ve been here, I spoke with them, they said don’t worry, everything’s going to be fine.
Doei Russel? :X

[ Voor 39% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-10-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is er ook een samenvatting? Of is het 35 minuten gezwets over dat we al weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

MikeyMan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

Geen flauw idee, niet geluisterd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Red Bull probeert nu met oplossingen te komen waardoor een ontwikkelstop minder nadelig is voor met name Ferrari. Bijvoorbeeld door ontwikkeling tot een bepaald prestatieniveau toe te laten en door met brandstoflimieten een sterkere motor te balanceren met de rest van het veld.

https://www.racefans.net/...ls-over-to-engine-freeze/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Want aan brandstoflimieten hebben ze geen nare herinneringen bij Ferrari. :+

Maar in feite stelt hij dus voor dat ze op een elektronische manier (door de brandstoftoevoer te knijpen) de snellere auto's extra ballast mee geven. Even los van alle criteria hoe je dit moet meten en beperken:
Waarom doen ze dat dan niet gewoon letterlijk met ballast? Een gewicht er bij en succes. Valt ook niet mee te sjoemelen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 13:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MikeyMan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

YouTube: "We know the options that are available to us" | Horner on Red Bull'...
Een korte versie.

Gasly doet het goed in AT omdat die auto makkelijker is, zat hij nu bij RBR dan was het precies hetzelfde geweest, RBR wagen is blijkbaar stuk moeilijker en vooralsnog kan alleen Max hiermee rijden. En keuze van rijder? 'within the next few weeks'. Hij mag de komende races zich blijkbaar weer bewijzen.

Ergens klinkt het bijna alsof die wagen gemaakt is voor Max, en dat anderen hier simpel niet mee kunnen rijden.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:18:
Maar in feite stelt hij dus voor dat ze op een elektronische manier (door de brandstoftoevoer te knijpen) de snellere auto's extra ballast mee geven. Even los van alle criteria hoe je dit moet meten en beperken:
Waarom doen ze dat dan niet gewoon letterlijk met ballast? Een gewicht er bij en succes. Valt ook niet mee te sjoemelen.
Zoals Coronel dat ooit zei, waarom dan moeite doen om de beste te zijn? Veel raceklasses werken met zulke systemen om ze gelijk te krijgen, maar probleem is dat zo'n penalty of boost op bepaalde tracks met bepaalde omstandigheden heel anders uitpakken. Een 10kg extra kan makkelijk zijn op droog/warm, maar absoluut drama koud/nat circuit, net als vermogen op bepaalde banen meer of juist minder belangrijk is.

[ Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 28-10-2020 10:22 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@SinergyX geloof ook niet dat max er heel blij mee is. Zal wel inherent zijn aan het high rake concept van Newey.
Vooral ook benieuwd hoe dat gaat als er een stuk van de vloer af wordt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:24

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

SinergyX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

Gasly doet het goed in AT omdat die auto makkelijker is, zat hij nu bij RBR dan was het precies hetzelfde geweest, RBR wagen is blijkbaar stuk moeilijker en vooralsnog kan alleen Max hiermee rijden. En keuze van rijder? 'within the next few weeks'. Hij mag de komende races zich blijkbaar weer bewijzen.

Ergens klinkt het bijna alsof die wagen gemaakt is voor Max, en dat anderen hier simpel niet mee kunnen rijden.
Of Max kan zich goed aanpassen aan/beter overweg met een niet zo gemakkelijk bestuurbare auto en heeft Albon dat vermogen niet. Dat er dingen aan de auto zijn die beter werken voor Max dan voor Albon geloof ik direct omdat Max eerste rijder is maar RBR is er alles aan gelegen om minimaal 3e en 4e te zijn in de race maar ook dat lukt Albon niet.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

SinergyX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:19:
Zoals Coronel dat ooit zei, waarom dan moeite doen om de beste te zijn? Veel raceklasses werken met zulke systemen om ze gelijk te krijgen, maar probleem is dat zo'n penalty of boost op bepaalde tracks met bepaalde omstandigheden heel anders uitpakken. Een 10kg extra kan makkelijk zijn op droog/warm, maar absoluut drama koud/nat circuit, net als vermogen op bepaalde banen meer of juist minder belangrijk is.
Oh, maar ik ben het er ook niet mee eens! De formule 1 draait net zo veel om de technologische ontwikkelingen en proberen met technische oplossingen een voorsprong te krijgen, als om de rijders. Misschien nog wel meer. Er moet dus ook een incentive zijn om te blijven innoveren, en niet zodra iemand een voordeel heeft ontdekt, dat weer de kop indrukken.
Het hoeft dan ook niet allemaal perfect in balans te zijn. Het enige probleem is dat de balans nu gewoon te ver is doorgeslagen.

Maar performance meten, verschillen beoordelen, brandstoftoevoer knijpen (en tot welk niveau??), dát dan weer controleren... Klinkt niet als iets waar ik bij de FIA veel vertrouwen in heb.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:32

Martinspire

Awesomeness

Mja ik heb de laatste dagen het idee gekregen dat Williams dit vooral doet om Mercedes te dwingen met geld of korting op tafel te komen. Een rijder die graag in F1 wil blijven toch even onder druk zetten, zodat Toto nog wat gaat regelen. En Russell is de pion in het spel.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Tommy The Cat schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:09:
Red Bull probeert nu met oplossingen te komen waardoor een ontwikkelstop minder nadelig is voor met name Ferrari. Bijvoorbeeld door ontwikkeling tot een bepaald prestatieniveau toe te laten en door met brandstoflimieten een sterkere motor te balanceren met de rest van het veld.
Klinkt een beetje als het systeem dat ze bij Endurance hebben toegepast in de LMP1 klasse. Omdat je daar van alles door elkaar had rijden en Audi bv met hun diesel een motor hadden die niemand kon maken en dus altijd zou winnen (als ze niet uitvallen), hebben ze berekend hoeveel energie elke liter brandstof bevat. Dus kregen de Audi's dus minder grote tanks. Maar dat werkte uiteindelijk ook niet. Ik denk dat er teveel aannames en slagen om de arm in die berekeningen zitten, want Audi bleef gewoon winnen. Met de hybrides werd het een stuk ingewikkelder. Niet iedereen had hetzelfde systeem. De een alleen op de achterwielen, Audi op alle wielen geloof ik. Ze waren gewoon veel te verschillend (ook qua deployment) om een generieke regel voor te maken.

In F1 zou het misschien kunnen omdat alle motoren hetzelfde zijn. Wat je dan doet is een kunstmatige 'equalizer' maken waardoor alle auto's min of meer hetzelfde vermogen hebben. Dus een stimulans om de motor efficiënter te maken. Kost weer ontwikkeltijd en dus weer geld. Uiteindelijk is Mercedes dan alsnog in het voordeel. Geld wint. Ik ben benieuwd in welk vat ze dit gaan gieten en wat het betekent voor de competitie. Het lijkt mij niet iets waar Mercedes blij mee is, want zo worden al die miljarden die zij in die motor gestoken hebben teniet gedaan en kan straks iemand die de helft uitgeeft alsnog winnen omdat ie meer benzine mee krijgt.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Iemand dit al gezien? The Race to Perfection van Sky en F1. Ik heb ze gisteren ergens 'gevonden' en ben bezig met de eerste aflevering. Erg mooi om te zien. Je krijgt echt de indruk dat ze vroeger maar wat deden. Niet dat super professionele van nu. Vooral een type als Hunt natuurlijk. En die Fittipaldi blijft geweldig met zijn mega sideburns.

[YouTube: https://youtu.be/OuX7tdDcsy8]

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 28-10-2020 11:47 ]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Zoals verwacht...

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Maar zou het in de geest van F1 dan niet beter zijn om simpelweg de ontwikkeling van de beste motor stil te leggen?

Dus zeg dat de Mercedes nu de benchmark is. Honda, Ferrari en Renault mogen de motoren nog wel doorontwikkelen, maar Mercedes dus niet. De vraag is alleen hoe je dan de performance gaat meten, want een motor omvat meer dan alleen ruwe pk's. De Mercedes lijkt ook heel goed te scoren op driveability en dat is natuurlijk moeilijk te kwantificeren. Maar goed, genoeg knappe koppen in de F1 die daar een ei over kunnen leggen.

Ik voel er ook weinig voor om met een balance of power te gaan werken in F1, veel te kunstmatig en situatie afhankelijk. Ik zou dan eerder denken aan test- en ontwikkelcapaciteit beperken voor de topteams. Als je de CFD, windtunneluren en testdagen voor bijvoorbeeld Mercedes beperkt geef je de achtervolgers de kans om dichterbij te komen. Dat in combinatie met een budgetplafond zie ik nog wel eens kans van slagen hebben. Hoe lager je eindigt, hoe minder beperkingen je hebt. De bonusstructuur die je nu hebt nodigt ook niet uit tot bewust laag eindigen om extra capaciteit te krijgen voor een volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:34

Crazy D

I think we should take a look.

mphilipp schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:45:
Iemand dit al gezien? The Race to Perfection van Sky en F1. Ik heb ze gisteren ergens 'gevonden' en ben bezig met de eerste aflevering. Erg mooi om te zien. Je krijgt echt de indruk dat ze vroeger maar wat deden. Niet dat super professionele van nu. Vooral een type als Hunt natuurlijk. En die Fittipaldi blijft geweldig met zijn mega sideburns.

[YouTube]
Staat gewoon op F1 TV. Maar goede, even onthouden om te kijken bij het indoor fietsen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DarkFire1985 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:48:
[...]

Kimi is ook wel klaar hoor. Een leuke eerste ronde maakt hem niet direct weer topteam waardig.
Nee ik verwacht gewoon Hulkenberg in het zitje, in principe de mindere van Perez (in ieder geval gem. genomen in de seizoenen dat ze met elkaar in 1 team zaten) maar wel een stabiele factor die niet zeurt en allang blij is dat hij weer een seizoen mag rijden.
Als hij daarnaast ook, zoals ze bij RP beweren, inderdaad zo goed is in het doorontwikkelen van de auto dan is dat natuurlijk helemaal fantastisch.
Ik zou een van de meest natuurlijk getalenteerde coureurs die deze sport ooit heeft gekend, niet zomaar afschrijven. Zeker niet omdat het ook nog eens de meest ervaren Formule 1 coureur ooit is. ;)
warp schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:07:
[...]

Ik denk ook niet dat het snel zal gebeuren, maar ik sluit niks meer uit na dit silliest of seasons. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:01

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

Ik zou een van de meest natuurlijk getalenteerde coureurs die deze sport ooit heeft gekend, niet zomaar afschrijven. Zeker niet omdat het ook nog eens de meest ervaren Formule 1 coureur ooit is. ;)

[...]

Ik denk ook niet dat het snel zal gebeuren, maar ik sluit niks meer uit na dit silliest of seasons. :P
Volgens mij houdt Kimi niet van het jusite drankje en zal ie daarom nooit bij RBR instappen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:01
Muse schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:54:
Maar zou het in de geest van F1 dan niet beter zijn om simpelweg de ontwikkeling van de beste motor stil te leggen?
Nee, dan kan je net zo goed knikkeren voor nep.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
pjottum schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:47:
[...]

Volgens mij houdt Kimi niet van het jusite drankje en zal ie daarom nooit bij RBR instappen.
Ach wodka/red Bull moet nog wel lukken bij hem toch? :+

En hij hoeft het niet te drinken hè. Ze kunnen alles in dat blikje stoppen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-06 18:33
Een budgetplafond voor de salarissen van de coureurs is er ook doorheen.
Max zit nog wel goed, die had al verlengd maar Hamilton.......

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Overigens is het niet zo dat dit betekent dat de beide coureurs samen voortaan echt niet meer dan 30 miljoen dollar per jaar kunnen verdienen. Ze mogen hun salaris nog wel blijven aanvullen met persoonlijke sponsorovereenkomsten. Bovendien is er een koppeling gemaakt met het budgetplafond. Als ze dat willen mogen de teams meer dan de beoogde 30 miljoen dollar aan salaris uitgeven, maar als ze dat doen worden ze wel - voor hetzelfde bedrag - gekort op het budgetplafond.
Sponsorcontractje erbij, geen probleem. Boterzacht dit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pjottum schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:47:
[...]

Kimi aan het begin van zijn carriere bij Sauber.
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2018/09/raik-saub.jpg

Kimi tijdens zijn rally periode.
Afbeeldingslocatie: http://f1.imgci.com/PICTURES/CMS/7500/7576.2.jpg

Je punt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:01

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hippe jonge gasten drinken Red Bull, toch? Toch? TOCH!?! *burps*

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:01
[...]

[Afbeelding]

Dus als je de Redbull in Vodka Redbull vervangt door meer vodka dan werken de vleugels niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:27
Anoniem: 677216 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

En wat is een sponsor? Kan Mercedes Hamilton ook 15 miljoen aan salaris geven en vervolgens 25 miljoen sponsoren? Of mag dat niet omdat het de eigenaar van het team is? Maar mag Monster of Petronas dat dan wel bijleggen? En als een sponsor van het team niet de coureur mag sponsoren, hoe zit het dan met persoonlijke sponsoren die met de coureur mee hoppen? Jumbo sponsort Verstappen, maar staat ook op de auto in Oostenrijk. Zou dat dan wel/niet mogen?

En vallen prestatiebonussen onder salaris? "Lewis, als je aan het eind van het jaar minimaal 10 punten hebt krijg je een bonus van 25 miljoen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Moeten beide auto's van een team hetzelfde geverfd zijn? Of mag een team ook een stuk aan de rijder geven om dat aan een persoonlijke sponsor te verkopen?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Ankona schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:54:
Moeten beide auto's van een team hetzelfde geverfd zijn? Of mag een team ook een stuk aan de rijder geven om dat aan een persoonlijke sponsor te verkopen?
Zover ik weet moeten ze hetzelfde zijn. Ik herinner mij nog een probleem met BAR in 1999 welke twee verschillende liveries wilden rijden, maar kregen daar geen akkoord voor van de FIA.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.the-race.com/wp-content/uploads/2020/06/25161632/BAR-launch-high-res.jpg

Uiteindelijk hebben ze gekozen voor een combinatie livery, wat ronduit lelijk was in mijn ogen:

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.formulaspy.com/v3/wp-content/uploads/2019/01/17101549/BAR-1999-Villeneuve.jpg

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eigenlijk is Kimi gewoon een RB junior dus!

Kimi is de redding voor Marko ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:49:
[...]

En wat is een sponsor? Kan Mercedes Hamilton ook 15 miljoen aan salaris geven en vervolgens 25 miljoen sponsoren? Of mag dat niet omdat het de eigenaar van het team is? Maar mag Monster of Petronas dat dan wel bijleggen? En als een sponsor van het team niet de coureur mag sponsoren, hoe zit het dan met persoonlijke sponsoren die met de coureur mee hoppen? Jumbo sponsort Verstappen, maar staat ook op de auto in Oostenrijk. Zou dat dan wel/niet mogen?

En vallen prestatiebonussen onder salaris? "Lewis, als je aan het eind van het jaar minimaal 10 punten hebt krijg je een bonus van 25 miljoen".
Beetje de Michael Jordan methode.
1 dollar aan salaris ivm salarisplafond. En dan 50 Miljoen per jaar (oid) van Nike krijgen 8)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Beetje de Michael Jordan methode.
1 dollar aan salaris ivm salarisplafond. En dan 50 Miljoen per jaar (oid) van Nike krijgen 8)
Bv. En ook voor Ferrari makkelijk bedenk ik me nu. Volgens mij zit Marlboro daar nog steeds tussen. Alle sponsoren gaan naar Marlboro, en Marlboro betaald Ferrari voor het totaalplaatje. Dus dan geeft Marlboro iets minder geld aan Ferrari en gaan de coureurs in dienst van Marlboro rijden of krijgen ze het "salaris" als sponsoring.

En bij Red Bull is dat natuurlijk ook al raar. De coureurs staan alle 4 onder contract van een en dezelfde entiteit, en niet onder contract van Red Bull Racing of Alpha Tauri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik snap alle commotie. Maar ik zie. bijvoorbeeld, een Jumbo niet Red Bull blijven sponsoren als Max naar Mercedes zou gaan. Dan gaat Jumbo natuurlijk mee met Max....

Ik verwacht, aangezien er een aantal teams is die dit plafond graag willen, ze daar vast wel over na gedacht hebben trouwens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9f3rKXr7dnqQaSyHyfmPSQvkxmo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4DquNuvCOVvnT91VrF1TH1tP.png?f=user_large

Fijne verjaardag Bernie (deze is van 10 jaar terug) hij is nog steeds zo volgens mij, overal die middelvinger. Komt van Reddit trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 28-10-2020 14:49 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:31:
Ik snap alle commotie. Maar ik zie. bijvoorbeeld, een Jumbo niet Red Bull blijven sponsoren als Max naar Mercedes zou gaan. Dan gaat Jumbo natuurlijk mee met Max....

Ik verwacht, aangezien er een aantal teams is die dit plafond graag willen, ze daar vast wel over na gedacht hebben trouwens.
Ze hebben er vast over nagedacht, maar denk dat de teams wel een manier hebben om onder beide budgetplafonds te komen zonder dat het opvalt, of zonder dat de FIA er iets aan kan doen }:O De zuid-as heeft niet voor niks zoveel brievenbussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waah schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:31:

Is Jumbo niet een persoonlijke sponsor van Verstappen en eigenlijk niet aan Red Bull zelf gekoppeld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
hardware-lover schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Is Jumbo niet een persoonlijke sponsor van Verstappen en eigenlijk niet aan Red Bull zelf gekoppeld?
Dat is inderdaad correct. En de enige in het rijtje welke sponsor gelijk is, van Max zijn persoonlijke sponsors, en de Red Bull sponsers, is Red Bull zelf.

Dus het zou best kunnen dat ze zeggen dat een persoonlijke sponsor niet op de auto mag staan en vice versa. En dan is het niet zo interessant voor bedrijven als Tag Heuer om Max te sponsoren.

Red bull sponsors:
Rauch, Honda, Mobil 1 Esso, Aston Martin, Puma, Tag Heuer, Citrix, Futurocoin, Piquadro, Siemens, AT&T, Hewlett Packard, IBM, Dita, W66.com, Hexagon, DMG Mori, PWR, Snowflake, Ansys, Sabelt, OZ, kx technology and Pirelli.

Max Verstappen sponsors:
Jumbo, Exact, Ziggo, G-Star, Carnext.

Die laatste is een meerjarige deal. Dus dat verhuist met de coureur mee, niet het team.

[ Voor 25% gewijzigd door Waah op 28-10-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Anoniem: 677216 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Yep, vergoeding van enkele miljoenen per jaar voor wat 'promotionele activiteiten'. Of de merchandise in eigen beheer laten houden. Daar verdient Rossi miljoenen aan.

www.vr46.com
hardware-lover schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Jumbo is een persoonlijke sponsor. Het logo van Jumbo staat niet op de auto en niet op de teamkleding. In ieder geval wel op de helm van Verstappen en misschien op zijn petje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Was het niet zo dat (in ieder geval bij Toro Rosso) hij een deel van zijn persoonlijke sponsorinkomsten moest afstaan? Ik meen dat ooit gehoord te hebben. Klinkt op zich wel redelijk. Hij hoefde zich niet in te kopen, en krijgt wel een salaris, dus dan mag je ook wel wat van die sponsors afromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Joris748 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Yep, vergoeding van enkele miljoenen per jaar voor wat 'promotionele activiteiten'. Of de merchandise in eigen beheer laten houden. Daar verdient Rossi miljoenen aan.

www.vr46.com

[...]

Jumbo is een persoonlijke sponsor. Het logo van Jumbo staat niet op de auto en niet op de teamkleding. In ieder geval wel op de helm van Verstappen en misschien op zijn petje.
Het is toch ook geen probleem dat de coureurs veel verdienen? Het probleem is dat de teams nu óók heel veel geld kunnen bieden. De grote teams welteverstaan...

Die persoonlijke sponsors, of een eigen site zoals Rossi blijft gelijk. En daardoor heeft Rossi al op heel wat merken rondgereden... Aprillia, Honda, Yamaha, Ducati, en weer Yamaha.

Coureurs die zeggen dat ze het niet om het geld doen, liegen dat ze barsten. Ze wonen niet voor niks bijna allemaal in Monaco.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waah schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:45:
[...]
Coureurs die zeggen dat ze het niet om het geld doen, liegen dat ze barsten. Ze wonen niet voor niks bijna allemaal in Monaco.... O-)
Dat hangt er vanaf hoe je het wil stellen. Het is nooit de primaire motivatie. Dus 'het erom doen' klinkt alsof dat de primaire motivatie is. Maar daar redt je het niet mee. Want voordat je bij de grootverdieners komt, moet je eerst jarenlang afzien, en dan verdien je nog niets/vrij weinig. Of het kost zelfs geld. Daarom zijn de meeste coureurs van redelijk goede komaf. Max heeft ook geluk dat paps een goed gevulde beurs heeft. Hamilton lijkt een uitzondering, want zijn vader was niet rijk.

Dus nee, ze doen het niet om het geld. Het is erg fijn, en ze vinden het uiteraard belangrijk. Het is ook weer niet zo dat ze voor niets zouden willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Waah schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

Het is toch ook geen probleem dat de coureurs veel verdienen? Het probleem is dat de teams nu óók heel veel geld kunnen bieden. De grote teams welteverstaan...
Nee, zeker niet. Maar het wordt schimmig als de sponsor rechtstreeks de coureur gaat betalen. In plaats van via het team. Er zijn genoeg manieren om deze regel te omzeilen.
Die persoonlijke sponsors, of een eigen site zoals Rossi blijft gelijk. En daardoor heeft Rossi al op heel wat merken rondgereden... Aprillia, Honda, Yamaha, Ducati, en weer Yamaha.
VR46 is wel iets meer dan een eigen site ;) VR46 is een miljoenenbedrijf. In dit bedrijf wordt de merchandise ontworpen, ze besteden de productie uit en doen de complete logistiek zelf. Verkopen niet alleen via de website, maar hebben ook de verkoop van de merchandise tijdens MotoGP weekenden in eigen beheer. Rossi zorgt er zo voor dat er weinig aan andere strijkstokken blijft hangen.

Oh ja, niet alleen voor Rossi, maar eigenlijk voor alle rijders uit de VR46 stal.
Neeeee, dat is vooral omdat het zo handig is :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik lees btw net wat grappigs over Lewis en zijn kramp. Als je het hebt over selectief radiofragmenten laten horen, was dat wel een goed voorbeeld. Het team zag nl dat Lewis plotseling van zijn gas af ging, en vroeg wat er was:
Mercedes could see what was happening in the data - but was seemed to be unsure of the cause, hence Peter Bonnington's understanding reply to Hamilton's radio report: "Ahh, copy. Okay, understood."

"We saw it on the data that he lifted and asked him about it," explained Toto Wolff afterwards. "As a team you can't do anything about it. I can't put the physiotherapist in his car. But these things can happen when you are dehydrated or you tense up in the car. And that happens to the best, as you can see."
bron

Die vraag van het team hebben ze dus weggelaten, wat sommigen weer prompte om te roepen dat ie weer eens aan het zeuren was.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 28-10-2020 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
mphilipp schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:05:
Ik lees btw net wat grappigs over Lewis en zijn kramp. Als je het hebt over selectief radiofragmenten laten horen, was dat wel een goed voorbeeld. Het team zag nl dat Lewis plotseling van zijn gas af ging, en vroeg wat er was:

[...]

bron

Die vraag van het team hebben ze dus weggelaten, wat sommigen weer prompte om te roepen dat ie weer eens aan het zeuren was.
Als die wat harder had gereden, had die nog een pitstop kunnen doen, zodat zijn fysiotherapeut het er even uit kon masseren O-)

Zou wel stoere actie zijn trouwens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joris748 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:03:
[...]
Nee, zeker niet. Maar het wordt schimmig als de sponsor rechtstreeks de coureur gaat betalen. In plaats van via het team. Er zijn genoeg manieren om deze regel te omzeilen.
Het was toch ook zo dat Shell het (grootste deel van) salaris van Schumacher betaalde? Dat werd toen gezegd. Volgens mij is het tegenwoordig redelijk normaal met de mega salarissen van bepaalde coureurs. Een beetje zoals de aanbiedingen bij de AH, waar de leverancier ook een bijdrage in heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:45:
Was het niet zo dat (in ieder geval bij Toro Rosso) hij een deel van zijn persoonlijke sponsorinkomsten moest afstaan? Ik meen dat ooit gehoord te hebben. Klinkt op zich wel redelijk. Hij hoefde zich niet in te kopen, en krijgt wel een salaris, dus dan mag je ook wel wat van die sponsors afromen.
Was dat werkelijk zo, zou best kunnen hoor? Het is niet dat ie al meteen een flink salaris kreeg bij zijn eerste jaar in de Toro Rosso. Als ik er naar zoek dan kom ik (los van sponsoring en eventuele extra inkomsten voor ieder punt wat ie bij elkaar reed), $250.000 als basissalaris tegen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 10:22
mphilipp schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Dat hangt er vanaf hoe je het wil stellen. Het is nooit de primaire motivatie. Dus 'het erom doen' klinkt alsof dat de primaire motivatie is. Maar daar redt je het niet mee. Want voordat je bij de grootverdieners komt, moet je eerst jarenlang afzien, en dan verdien je nog niets/vrij weinig. Of het kost zelfs geld. Daarom zijn de meeste coureurs van redelijk goede komaf. Max heeft ook geluk dat paps een goed gevulde beurs heeft. Hamilton lijkt een uitzondering, want zijn vader was niet rijk.

Dus nee, ze doen het niet om het geld. Het is erg fijn, en ze vinden het uiteraard belangrijk. Het is ook weer niet zo dat ze voor niets zouden willen rijden.
Kimi had in zijn ouderlijk huis geen wc in huis maar alleen zo'n compost toilet in de tuin, dus die hadden het volgens mij ook niet breed :D Al het geld ging op aan het karten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-06 18:43

Player1S

Probably out in the dark

demo31051987 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Zover ik weet moeten ze hetzelfde zijn. Ik herinner mij nog een probleem met BAR in 1999 welke twee verschillende liveries wilden rijden, maar kregen daar geen akkoord voor van de FIA.

[Afbeelding]

Uiteindelijk hebben ze gekozen voor een combinatie livery, wat ronduit lelijk was in mijn ogen:

[Afbeelding]
Vind het nog steeds een bezopen achterhaalde regel.
Volgens mij valt hier nog een aardig zakcentje extra uit te halen voor teams.

Nu sta je als persoonlijke sponsor misschien op de sidepods maar dan zou je als team ook kunnen zeggen, lap een miljoentje meer en jouw rijder rijdt in jouw kleuren.
Doe zelfde bij sponsor van andere rijder en 2 miljoen meer in het laatje.

Nu lijkt 2 miljoen niet veel maar voor kleine teams en straks budgetcap toch wel gewoon 2 miljoen meer.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:06
mphilipp schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Het was toch ook zo dat Shell het (grootste deel van) salaris van Schumacher betaalde? Dat werd toen gezegd. Volgens mij is het tegenwoordig redelijk normaal met de mega salarissen van bepaalde coureurs. Een beetje zoals de aanbiedingen bij de AH, waar de leverancier ook een bijdrage in heeft.
Supermarkten verdienen dik aan aanbiedingen van leveranciers. Dat is geen bijdrage maar een verdienmodel. Maar goed, ik denk dat hier al lang over nagedacht is. De salarissen van de top en de coureurs zijn heel bewust uit de budgetcap gehaald en dat hebben ze natuurlijk niet gedaan om het daarna op dezelfde manier in een salariscap vast te leggen. Desnoods doen ze het met merkrechten, voor het gebruik van de naam Verstappen krijgt Verstappen B.V. een royalty van het merk Red Bull i.p.v. Red Bull Racing welke alle reclamerechten hebben gekocht (zoals Mission Winnow). Constructies genoeg te verzinnen en ik denk niet dat het echt een probleem gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:23:
[...]
Als ik er naar zoek dan kom ik (los van sponsoring en eventuele extra inkomsten voor ieder punt wat ie bij elkaar reed), $250.000 als basissalaris tegen?
Ja, het was sappelen toen... :+ Op het circuit was het eten gratis en tussendoor ging ie denk ik gewoon bij paps en mams eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BlackMonkey schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:46:
[...]
Supermarkten verdienen dik aan aanbiedingen van leveranciers. Dat is geen bijdrage maar een verdienmodel.
Niet om te ver offtopic te gaan, maar ik heb ooit aan de software voor de aanbiedingen/acties van AH gewerkt. In het systeem heet het 'bijdrage leverancier'. Dus de leverancier doet een paar cent van de prijs af en AH doet daar ook een schepje bij, dus betaal je beiden de korting die de klant krijgt. De winst van de leverancier zit 'm in het in bulk verkopen van een hele vracht van de rommel die ze verkopen. Beiden verdienen dik aan de aanbiedingen, anders deden ze het op enig moment niet meer. Er zijn tal van voorbeelden waar AH of een ander te ver ging en de leverancier dan maar stopte met leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:48:
[...]
Ja, het was sabbelen toen... :+ Op het circuit was het eten gratis en tussendoor ging ie denk ik gewoon bij paps en mams eten.
Daar zal beslist een grote kern van waarheid in zitten in dat eerste jaar, vooral van dat thuis eten :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-06 16:05

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:47
Red Bull komt met harde deadline voor motorakkoord

https://nl.motorsport.com...ng-krachtbronnen/4900466/

Ik snap nog steeds niet helemaal wat ik hier nou van moet vinden.

Als Red Bull z'n zin krijgt, dan gaat degene die eind 2021 de beste motor heeft de komende 5 jaar toch sowieso domineren? Of zie ik het verkeerd?

Ik snap dat het alternatief ook niet cool is voor Red Bull, maar of we dit nou moeten willen..

Misschien dat ze beter iets met tokens kunnen doen. Bijvoorbeeld: de motorleverancier wiens hoogste team het laagst scoort bij de constructeurs tov de andere motoren krijgt 1 token, de rest niks. Dan is er in ieder geval nog een kans om in te lopen voor degene met de slechtste motoren. Maar misschien is dit ook niet helemaal realistisch omdat er dan een fabriek in touw moet blijven om een eventueel token over 3 jaar goed te kunnen benutten. Maar ja, what else..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Biggg schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:33:

Als Red Bull z'n zin krijgt, dan gaat degene die eind 2021 de beste motor heeft de komende 5 jaar toch sowieso domineren? Of zie ik het verkeerd?

Ik snap dat het alternatief ook niet cool is voor Red Bull, maar of we dit nou moeten willen..

Misschien dat ze beter iets met tokens kunnen doen. Bijvoorbeeld: de motorleverancier wiens hoogste team het laagst scoort bij de constructeurs tov de andere motoren krijgt 1 token, de rest niks. Dan is er in ieder geval nog een kans om in te lopen voor degene met de slechtste motoren. Maar misschien is dit ook niet helemaal realistisch omdat er dan een fabriek in touw moet blijven om een eventueel token over 3 jaar goed te kunnen benutten. Maar ja, what else..
Op de internationale site van motorsport.com bestaat dit artikel niet.
Zal wel iets, een rehash?, zijn om wat Nederlandse RB fanaten te triggeren.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:17:
[...]
Op de internationale site van motorsport.com bestaat dit artikel niet.
Zal wel iets, een rehash?, zijn om wat Nederlandse RB fanaten te triggeren.
Het komt hier vandaan volgens mij; https://f1-insider.com/f1...-red-bull-deadline-motor/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online

Volgens mij zou motor ontwikkelen na 2022 toch al op slot gaan, het een jaar naar voren halen maakt in principe dan niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pierre schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:33:
Fijne verjaardag Bernie (deze is van 10 jaar terug) hij is nog steeds zo volgens mij, overal die middelvinger.
Ik denk dat ze beiden terugverlangen naar die tijd...Bernie nog een baasje en Seb bij een team waarmee hij kon winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou...het alternatief is niet cool voor de sport. Red Bull dreigt ermee te stoppen. Hoe serieus we dát moeten nemen durf ik ook niet te zeggen. Er is wel een boeteclausule, maar ik kan mij voorstellen dat je ook weer niet wil meedoen om het veld vol te maken. Als je vooraf al weet dat je gewoon geen kans maakt om Mercedes voorbij te gaan, wat heeft het dan nog voor zin om er een paar honderd miljoen per jaar tegenaan te smijten?
Het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk dat de klantenteams met een Mercedes motor iets kunnen uitrichten. Dan zou je wel een héél slimme truuk moeten bedenken met je chassis om je auto sneller te maken. Je kunt hooguit theoretisch nét zo snel worden. Dan moet je nog een coureur hebben die het kan waarmaken gedurende een heel seizoen.
Maar RBR gaat geen Mercedes motoren krijgen. Ze zijn veroordeeld tot Renault als ze de Honda spullen niet overnemen en daar gaan ze de oorlog echt niet mee winnen. Eeuwig 2 of 3 in het kampioenschap...

Nee, ik kan mij de frustratie van Mateschitz heel goed voorstellen. Tenzij hij alleen maar in de sport zit voor de reclame, dan zou het hem niet moeten boeien en maakt ie alleen maar tamtam voor de bühne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41

2022 gaat de boel toch op slot qua ontwikkeling, RB wil het een jaar naar voren halen zodat ze de boel van Honda over kunnen nemen zonder er honderden miljoenen aan ontwikkeling in te moeten rammen.

Het liefst zou ik overigens zien dat ze een engine freeze doen als ze ook in de V8 periode hebben gehad; de beste motor mag niet ontwikkelen en motoren die achter lopen mogen verbeteringen doorvoeren. Deze verbeteringen werden toendertijd volgens mij wel door de FIA aandachtig bekeken en mochten niet dusdanig zijn dat de beste motor voorbij gestoken werd.

Met de huidige stand van zaken zou Mercedes dus op slot gaan; en mag de rest ontwikkelen totdat ze op het niveau van Mercedes zitten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Naar aanleiding van een onderzoek is gebleken dat Sergio Perez naar Red Bull Racing gaat:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElckmbSWMAcLfzv?format=jpg&name=large

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mphilipp schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:17:
[...]
Het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk dat de klantenteams met een Mercedes motor iets kunnen uitrichten. Dan zou je wel een héél slimme truuk moeten bedenken met je chassis om je auto sneller te maken. Je kunt hooguit theoretisch nét zo snel worden. Dan moet je nog een coureur hebben die het kan waarmaken gedurende een heel seizoen.
Die snap ik eigenlijk nooit zo goed. Natuurlijk heb je een (kleine) voorsprong als je het chassis en alle overige onderdelen kunt afstemmen op hoe de motor in het geheel past, maar hoezo zou dit betekenen dat je zelfs in theorie niet sneller kunt zijn / worden? Als ik zie hoe een McLaren momenteel Renault het vuur na aan de schenen legt, zie ik niet direct waarom ze dat niet ook bij Mercedes zouden kunnen doen. Ik denk dat RBR er iig een serieuze concurrent bij krijgt en dat het splitten van de Mercedes volgend jaar niet alleen maar aan Max voorbehouden is.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

demo31051987 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:57:
Naar aanleiding van een onderzoek is gebleken dat Sergio Perez naar Red Bull Racing gaat:
[Twitter]
[Afbeelding]
-O-

Naja dan blijft Russel in ieder geval
Maar ik wil Hulk naast max eigenlijk

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

niet heel breaking
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ele1AN0XYAAySI-?format=jpg&name=large

bericht

[ Voor 42% gewijzigd door basvn op 29-10-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 13:34
basvn schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:01:
[...]

-O-

Naja dan blijft Russel in ieder geval
Maar ik wil Hulk naast max eigenlijk
Ik ben blij dat Russel blijft, maar ik had ook liever de Hulk naast Max gezien. Tenminste, als dit gerucht klopt. We weten dat bepaalde kampen niet bepaald vies zijn van een politiek steekspel.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Of Russell naar RBR was ook leuk geweest, die perst ook alles uit die Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

asing schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

Ik ben blij dat Russel blijft, maar ik had ook liever de Hulk naast Max gezien. Tenminste, als dit gerucht klopt. We weten dat bepaalde kampen niet bepaald vies zijn van een politiek steekspel.
Mercedes Junior worden betekent dus gewoon een stoeltje in de FE ipv de F1.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

naitsoezn schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:00:
[...]
Die snap ik eigenlijk nooit zo goed. Natuurlijk heb je een (kleine) voorsprong als je het chassis en alle overige onderdelen kunt afstemmen op hoe de motor in het geheel past, maar hoezo zou dit betekenen dat je zelfs in theorie niet sneller kunt zijn / worden?
Ik bedoel het in dit geval specifiek voor Mercedes. McLaren is al sneller dan het Renault fabrieksteam, en dat was RBR ook al. Maar Mercedes heeft er een hele goede en slimmer strategie op na gehouden de afgelopen jaren. De motor was al top, maar dat is inmiddels door Honda en Renault aardig ingelopen. Zij analyseren ook wat er gedurende de seizoenen gebeurt en zien ook wel dat als RBR of een ander team een heel goed chassis hebben, zij af en toe kunnen winnen. Stop er dan ook nog eens een goede motor in, en dan zijn ze het haasje.
Dus Mercedes is de laatste jaren veel meer effort gaan steken in chassis design en ik denk dat zij daar nu ook wel top in zijn. Uiteraard kan iemand nog wat verbeteren, maar ik weet niet of je een zodanig beter chassis kunt maken dat je de Mercedes voorbij komt om het kampioenschap te winnen. Je moet ook nog de coureur hebben die het kan. RBR doet het slim, want ook al hebben tal van mensen commentaar op het high rake concept, het is anders dan wat Mercedes heeft en ik denk dat beiden toch in staat zijn om het maximale uit hun concept te halen. Het is best een prestatie van RBR dat zij een auto maken die onder de juiste omstandigheden de Mercedes moeilijk kan maken. Dat terwijl de motor iets minder is en volgens de leunstoeldeskundigen met een suboptimaal chassisconcept... :+
Als RBR Mercedes gaat nadoen qua chassisontwerp gaan ze het volgens mij zeker niet redden. Dan heb je nl te maken met dezelfde sterke en zwakke punten, en kun je nooit echt veel sneller zijn. Dan moet je coureur het verschil gaan maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 09:31
[Twitter]
[Afbeelding]
Misschien ligt het aan mij, maar wat is dit voor een bericht? Ik weet dat je veel info uit social media kan halen, maar dit...?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:42:
[...]

Misschien ligt het aan mij, maar wat is dit voor een bericht? Ik weet dat je veel info uit social media kan halen, maar dit...?
En het is ook nog lang geen 1 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1344348

Tleilaxu schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

En het is ook nog lang geen 1 april.
Idd. We zullen snel weten of het klopt. Zo ja: petje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 16:31
Ben ik slechtziend of is er geen topic open voor Imola dit weekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
[...]

Op zich kan je vanuit patronen van mensen veel halen. Ik vind dit ook vergezocht, maar vond het wel leuk om hier te delen. We zullen zien. Ik zie liever Hulkenberg, maar Perez heeft wel meer bereikt en neemt geld mee.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
tlpeter schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:46:
Ben ik slechtziend of is er geen topic open voor Imola dit weekend?
[F1 2020] Race 13 GP van Emilia-Romagna

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[Twitter]
[Afbeelding]
Haha, die bron zal wel Mexicaans zijn?
Doet me denken aan de Jos Verstappen tijd hier in NL. Die zou ook ieder jaar, na zijn Benneton avontuur, naar Ferrari gaan volgens de wildstee verhalen. Zeker op het verstappen-forum was het ieder jaar raak.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

https://f1store.formula1....=p-SRP:m-GRID:i-r0c0:po-0

F1 70 jarige history in een boek, €32 Euro.

Afbeeldingslocatie: https://images.footballfanatics.com/formula-1-merchandise/le-livre-histoire-officielle-de-formula-1_ss4_p-12045337+u-1ctievhgax39piatm6om+v-caa7efc60bad41fba8fd3a4833249676.jpg?_hv=1&w=900

Also voor de liefhebber: https://f1store.formula1....=p-CLP:m-GRID:i-r0c1:po-1

Afbeeldingslocatie: https://images.footballfanatics.com/formula-1-merchandise/formula-one-to-whom-it-may-concern-t-shirt-black-mens_ss4_p-11997516+u-198ig189nz349z665c57+v-818f9d26b24940acbca2829cf2f8d5d1.jpg?_hv=1&w=900

>:) :+

[ Voor 36% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-10-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
demo31051987 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Op zich kan je vanuit patronen van mensen veel halen. Ik vind dit ook vergezocht, maar vond het wel leuk om hier te delen. We zullen zien. Ik zie liever Hulkenberg, maar Perez heeft wel meer bereikt en neemt geld mee.
Want Red Bull is zo'n arm bedrijf :+ Zeker dadelijk met de budget cap zou je toch verwachten dat Red Bull zeer zeker geen "paydriver" nodig heeft. Qua diversiteit / bereik zal het bij Perez wel beter gesteld zijn dan de zoveelste Europeaan, en zeker tegenover Hulkenberg & Verstappen waarbij het bereik niet veel verder komt dan Nederland, Duitsland, België, Oostenrijk, Zwitserland etc.

Maar ik denk persoonlijk dat het Perez niet wordt. Beetje te zeer een haantje en zal zich continu willen bewijzen ten opzichte van Verstappen en kans op ongelukken zal lijkt mij relatief groot zijn. Daarnaast schijnt Perez dus tegen Will Buxton gezegd te hebben dat hij liever een langdurig contract heeft bij een midfielder / backmarker en daar kan opbouwen, dan korte duur met kans op podium. En dat laatste lijkt mij toch (o.a.) een verwijzing naar Red Bull. Want als die een nieuwe coureur hebben (uit junior programma) zullen ze Perez ook weer zo aan de kant zetten (tenzij tegen die tijd Verstappen weg zou zijn / moeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:39
Krankenhausen schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 00:45:
[...]

Volgens mij zou motor ontwikkelen na 2022 toch al op slot gaan, het een jaar naar voren halen maakt in principe dan niet zo veel uit.
Dit maakt zeker veel uit, Ferrari kampt met veel problemen en hun kunnen volgend jaar goed gebruiken om tenminste iets te kunnen doen. Of vind jij het leuk zo? HAM 1, BOT 2 en VER 3? Dit is doodsaai dus nee dit zou super slecht zijn voor de sport.

Laat Ferrari op zijn minst nog iets doen om het allemaal weer wat spannender te maken, dit maakt dus in principe heel veel uit voor de sport (nee niet voor Max).

Daarnaast blijft er een tokensysteem over die naar mijn weten ook op motorisch gebied ingezet mag worden zodat de ''motor lock'' er komt.
RobertMe schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

Want Red Bull is zo'n arm bedrijf :+ Zeker dadelijk met de budget cap zou je toch verwachten dat Red Bull zeer zeker geen "paydriver" nodig heeft. Qua diversiteit / bereik zal het bij Perez wel beter gesteld zijn dan de zoveelste Europeaan, en zeker tegenover Hulkenberg & Verstappen waarbij het bereik niet veel verder komt dan Nederland, Duitsland, België, Oostenrijk, Zwitserland etc.

Maar ik denk persoonlijk dat het Perez niet wordt. Beetje te zeer een haantje en zal zich continu willen bewijzen ten opzichte van Verstappen en kans op ongelukken zal lijkt mij relatief groot zijn. Daarnaast schijnt Perez dus tegen Will Buxton gezegd te hebben dat hij liever een langdurig contract heeft bij een midfielder / backmarker en daar kan opbouwen, dan korte duur met kans op podium. En dat laatste lijkt mij toch (o.a.) een verwijzing naar Red Bull. Want als die een nieuwe coureur hebben (uit junior programma) zullen ze Perez ook weer zo aan de kant zetten (tenzij tegen die tijd Verstappen weg zou zijn / moeten).
Sponsoren heeft niks te maken in deze met een paydriver, een paydriver koopt zijn plek. Dit is iets anders..

Perez krijgt de plek (mocht het kloppen uiteraard) omdat hij kan race en dit bewezen heeft. Logisch neemt hij zijn sponsoren mee en logisch zien de sponsoren hun naam liever icm Mercedes of RBR ipv met RacingPoint. Dat dit automatisch betekend dat RBR geld krijgt is doodnormaal.

[ Voor 48% gewijzigd door LopendeVogel op 29-10-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
[...]

Dit dus! Vervang Perez met iedere willekeurige niet-bevestigde coureur en je kan hetzelfde bericht eruit gooien...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-06 16:50

Chiron

Moderator Discord
ArcticWolf schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:08:
Of Russell naar RBR was ook leuk geweest, die perst ook alles uit die Williams.
Het schijnt dat de nieuwe eigenaren van Williams wel een clausule hebben gevonden om beide coureurs te wippen, dan zie ik eerder Russell instappen bij RBR dan Hulk of Perez.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Spotmatic schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:51:
Ik zie het zo: Mongolië staat weer even (gratis) op de kaart en daarna is het glas - plas - was.

Max kan in het vervolg zijn slecht rijdende medecoureurs beter "wanker" noemen. Dan voelen alleen mannelijke zolderkamerbewoners met een gebrek aan vitamine D zich eventueel aangesproken. Gelukkig is dat niet de doelgroep van Tweakers. :P
Ik vond het wel typisch dat de moeder met het kindje met het syndroom van down zich aangesproken voelde. Volgens mij wordt het woord mongool als jaren niet gebruikt voor die mensen. Maar het zal mijn gevoel wel wezen. Ik kan mij ophef nog wel herinneren toen André van Duin met zijn typetje Willempie op de proppen kwam.

Maar goed, mensen moeten niet vergeten, je laat je beledigen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

LAD93 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:03:
[...]

Dit dus! Vervang Perez met iedere willekeurige niet-bevestigde coureur en je kan hetzelfde bericht eruit gooien...
Als ik Hulkenberg en de twitter berichten combineer met de combinatie RB omdat iedereen het er over heeft is het ook waar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 10:22
RobertMe schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

Dat Albon onder een Thaise licentie rijd is volgens mij ook de reden dat ze hem zoveel kansen geven. Qua diversiteit/bereik + red bull is 50% uit Thailand is dat natuurlijk erg mooi voor RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Chiron schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Het schijnt dat de nieuwe eigenaren van Williams wel een clausule hebben gevonden om beide coureurs te wippen, dan zie ik eerder Russell instappen bij RBR dan Hulk of Perez.
Eens, sowieso ook beter voor RBR voor de lange termijn. Een Hulk of Perez doet het kunstje nog maximaal één, twee jaar. Maar aangezien RBR ook binnen één of twee jaar (imho) nog een opvolger in eigen huis heeft, kun je dan beter nu direct voor de langere termijn iemand aantrekken.

Russell lijkt me dan uitermate geschikt, gelet op wat ie heeft laten zien in de Williams. Moet ie wel losgelaten worden door Mercedes, maar aangezien ze al een soort van flater hebben geslagen met Ocon (die ze uiteindelijk ook losgelaten hebben) denk ik niet dat dit een probleem hoeft te zijn.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Gewoon iemand die grappig wil zijn. Het komt erop neer dat het wel waar moet zijn omdat 'iedereen' het op social media erover heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chiron schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:04:
[...]
Kweenie hoor...sympathieke vent, die Russel, maar ik weet niet of ie goed genoeg is voor RBR. Dan zou ik liever de Hulk zien vanwege zijn ervaring en ook wel zijn skills. Het is geen pannekoek. Perez heeft een aantal rare dingen laten zien die mij doen twijfelen aan zijn stabiliteit onder druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

sjaool schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:12:
[...]
Ik kan mij ophef nog wel herinneren toen André van Duin met zijn typetje Willempie op de proppen kwam.
offtopic:
Serieus? Was daar ophef over? Goed, ik was 4 toen. Ik weet wel dat Kweetniet niet meer mocht, want een zwarte die dom was, nee dat was een stereotiep.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:19
Een overstap van Russel naar RB zou wat mij betreft onverstandig zijn. Laat hem eerst verder rijpen bij een middenmotor team, waar hij dan af en toe een gooi naar een podiumplek zou moeten kunnen doen. En dan wanneer Lewis met pensioen gaat, instappen bij Mercedes. Als jonge talentvolle coureur moet je nu niet langs Max of Lewis willen zitten, want je wordt er dan steeds op afgerekend dat je zoveel langzamer bent. Langs Lewis en Max moet je gewoon een degelijke 2e coureur hebben (wat Bottas is), met ervaring, waarvoor het geen probleem is dat hij altijd 0.3 langzamer is. Naar mijn mening zou Hulkenberg die rol perfect kunnen vervullen bij RB. Perez heb ik ook mijn twijfels over... niet vanwege zijn capaciteiten, maar omdat hij een hoop geld meebrengt en wil je dan wel 2e coureur spelen? Verder denk ik dat Max en Nico een betere match zijn als persoon, maar dat zou natuurlijk geen factor mogen zijn... het zijn allemaal professionals.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Hier is dus geen plek bij Mercedes voor Russel
[Twitter: https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1321744209964052480]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Maasluip schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

offtopic:
Serieus? Was daar ophef over? Goed, ik was 4 toen. Ik weet wel dat Kweetniet niet meer mocht, want een zwarte die dom was, nee dat was een stereotiep.
offtopic:
Kweetniet was bij mijn weten niet zwart. Hij werd zelfs door 6 personen gespeeld.

De clown van het trio werd door maar liefst 6 personen gespeeld. Dat was eerst Tony Maples, toen Larry Jackson, daarna Joost Hes, en vervolgens Hans van der Laarse. Willem Kort en Wolf Gerritsen waren de vaste invallers.

Ophef over Willempie (van Wikipedia):
Kritiek
Twee onderwijskrachten van de W. v.d. Berghschool (later hernoemd tot De Trimaran) in Kampen spanden, met financiële steun van ouders van gehandicapte kinderen, een kort geding aan tegen Van Duin. Zij zagen in Willempie en in het filmpje van AVRO's Toppop een karikaturale typering van een minder begaafd iemand. Een aantal diskjockeys, onder leiding van Felix Meurders, begon het plaatje te boycotten. Van een kort geding kwam het niet. De eisers namen genoegen met een openlijke verklaring van Van Duin waarin hij stelde nooit de bedoeling gehad te hebben om iemand te beledigen of te kwetsen. Ondanks alle ophef werd Willempie een hit.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny73
  • Laatst online: 11-06 18:33
sjaool schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

Ik vond het wel typisch dat de moeder met het kindje met het syndroom van down zich aangesproken voelde. Volgens mij wordt het woord mongool als jaren niet gebruikt voor die mensen. Maar het zal mijn gevoel wel wezen. Ik kan mij ophef nog wel herinneren toen André van Duin met zijn typetje Willempie op de proppen kwam.

Maar goed, mensen moeten niet vergeten, je laat je beledigen. ;)
Ja, ze had het gehoord tijdens de race......

jaja, het was in de vrije training |:(

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PatrickC schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:30:
Perez heb ik ook mijn twijfels over... niet vanwege zijn capaciteiten, maar omdat hij een hoop geld meebrengt en wil je dan wel 2e coureur spelen?
Hij zou weinig keus hebben dan achter Max aan te hobbelen denk ik... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:56
Vorige week bij F1 cafe hadden ze het ook over dat Red Bull een betere positie in Mexico wilden t.o.v. Monster en dat Perez daar natuurlijk ook wel e.e.a. In kan betekenen. Persoonlijk zou ik ook liever de Hulk bij Max zien , maarja geruchten he.... nog even geduld en dan horen we het vanzelf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

mphilipp schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Hij zou weinig keus hebben dan achter Max aan te hobbelen denk ik... :+
Perez is niet een persoon om 2e rijder te zijn.. denk dat dat nog wel voor spanning gaat zorgen.
Anoniemand schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:20:
Vorige week bij F1 cafe hadden ze het ook over dat Red Bull een betere positie in Mexico wilden t.o.v. Monster en dat Perez daar natuurlijk ook wel e.e.a. In kan betekenen. Persoonlijk zou ik ook liever de Hulk bij Max zien , maarja geruchten he.... nog even geduld en dan horen we het vanzelf :)
RB zit voor de marketing in F1. qua dat is Perez een betere keuze ja.

Maar ik denk dat het voor promo's beter is om een Hulk te hebben, want leuke band met Max (zie Ric-Ver)

Pagina: 1 ... 142 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport