[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.183.057 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:33
Stroll maakt zich niet populair. Hoe lang zou pa Stroll hem nog de hand boven het hoofd houden. Ook voordat de overige shareholders gaan morren?

https://www.telegraaf.nl/...ris-uit-naar-lance-stroll

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:10
Leon Zwiers schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:37:
Stroll maakt zich niet populair. Hoe lang zou pa Stroll hem nog de hand boven het hoofd houden. Ook voordat de overige shareholders gaan morren?

Lang. Ik kan me nog wel herinneren dat Max in zijn begin jaren ook wel wat blikschade heeft gereden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:33
De_Bastaard schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Lang. Ik kan me nog wel herinneren dat Max in zijn begin jaren ook wel wat blikschade heeft gereden :+
Ja maar 2 x op precies dezelfde manier, in 1 raceweekend? En vervolgens ook nog een extra keer 5 sec pakken voor tracklimits? _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-06 10:01

basvn

Breezand - NHN

Leon Zwiers schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:37:

is ook niet raar als je van de baan gereden word?

Norris heeft zich trouwens verontschuldigd over de uitspraak

https://streamable.com/ci3isq

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:02

Martinspire

Awesomeness

Leon Zwiers schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Ja maar 2 x op precies dezelfde manier, in 1 raceweekend? En vervolgens ook nog een extra keer 5 sec pakken voor tracklimits? _O-
Ik moet nog steeds de 2e crash van Norris zijn camera zien. Van Verstappen was het al duidelijk dat er te weinig ruimte was, maar ik had het idee dat Stroll nu meer ruimte gaf en Norris dit helemaal niet benutte

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
basvn schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

[Streamable]
Hij verontschuldigd zich voor wat die over lance zei....die zei Dat is best een groot verschil :P
Martinspire schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

Ik moet nog steeds de 2e crash van Norris zijn camera zien. Van Verstappen was het al duidelijk dat er te weinig ruimte was, maar ik had het idee dat Stroll nu meer ruimte gaf en Norris dit helemaal niet benutte
Dit is vlak voor Norris hem raakt. Waar had Norris hier nog moeten zijn? In rook moeten opgaan? Vol in de ankers gemoeten? Of had die met enkel zijn linkerwiel over de curbs gemoeten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzrtQV_vY6AhuoT8zN04sGLAsuU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UyRJnBlEf25NZ04I8n2RJsoh.png?f=user_large

Ben wel benieuwd naar de beelden van Norris trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 26-10-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 14:09

mark-k

AKA markkNL

basvn schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

[Streamable]
En daarna zegt hij dat hij gewoon nergens van leert en hetzelfde deed als vrijdag (in de post race interviews), dus Lando was er zeker niet blij mee. Hij heeft zich alleen verontschuldigd voor het schelden, niet voor het incompetent vinden van Lance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:22

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:32:
[...]
Dat had Max een beetje uitdagend gesuggereerd aan Hamilton na de kwalificatie. ;)
Oh, was het niet een reactie nav een opmerking van een journalist? Dat ie zei dat ze misschien maar een keer moesten ruilen van auto?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 17:02

Martinspire

Awesomeness

Waah schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Hij verontschuldigd zich voor wat die over lance zei....die zei Dat is best een groot verschil :P

[...]

Dit is vlak voor Norris hem raakt. Waar had Norris hier nog moeten zijn? In rook moeten opgaan? Vol in de ankers gemoeten? Of had die met enkel zijn linkerwiel over de curbs gemoeten.
[Afbeelding]

Ben wel benieuwd naar de beelden van Norris trouwens.
Is dit niet al als er contact gemaakt is? Van wat ik begreep was er nog wel wat asfalt beschikbaar tussen zijn auto en die van Norris

Maar goed, het blijft debiel dat je maar 1 POV ziet en niet gewoon beiden, dan kun je ook als kijker een weloverwogen beslissing maken. Nu werd Stroll al afgeserveerd voor er ook maar enige beelden te zien waren. En vanwege die bias in de Britse pers zie je ook op internet weer iedereen doen alsof het een rookie is.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 26-10-2020 17:09 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:52

DataGhost

iPL dev

Sorry hoor, maar de hele opbouw naar de actie zag er al debiel genoeg uit om maar 1 POV nodig te hebben. Ook is uit die onboard meer dan genoeg te halen als je even iets langer ernaar kijkt. Het lijkt alsof de onboard van Norris achteruit gericht stond (tenminste, zo zie ik hem overal, en ik heb geen F1TV) dus ik weet niet of de vooruit-beelden daarvan openbaar zijn.

Als ik de onboard van Stroll terugkijk zie ik pas een paar frames later de tik pas gebeuren als de kerb niet eens meer in beeld is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI2WddCHU9d8QKq2JpGdo6ICmbo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/56cgZ7dY1CYz2Fp8bnbPVGHV.png?f=user_large
Nog later daarop volgde zijn "overstuurcorrectie" pas. Als er op dat punt al contact gemaakt was en dat de reden was dat hij zo dicht bij de kerb was, klopt de richting van zijn auto niet, dan zou hij ongeveer dwars op de kerb gestaan hebben, en dan kan hij niet in dezelfde richting door zijn gereden om pas na de kerb te gaan draaien. Dus het contact heeft niet voor de apex plaatsgevonden. Voordat hij voorbij de apex is zie je juist dat hij duidelijk instuurt en precies de baan houdt die hij kiest, tot voorbij de apex. Als daar een auto naast moet zitten heb je dus keihard geen ruimte gelaten en we hebben het gevolg gezien.

Van buitenaf zie je dat ze ook de hele tijd naast elkaar zijn, dit is precies op of heel erg kort na de tik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LFUM9x_yqc0-6IwL-WZ8hcBlOk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9pAVy06myYnrgHiV1jtzy0qY.png?f=user_large
Nou is dat lastig in een stilstaand beeld maar je ziet het rechte stuk niet meer dus voor de apex is het niet. De T-cam van Norris is nog voor de achtervleugel van Stroll dus hij zit er royaal naast, zoals verwacht. Stroll was er echt nog niet voorbij op het moment dat hij moest remmen voor de bocht.
Nu werd Stroll al afgeserveerd voor er ook maar enige beelden te zien waren.
Dit gebeurde live terwijl we onboard meekeken bij Stroll, dus iedereen heeft het gezien.
De reden dat hij direct werd afgeserveerd is omdat de getoonde beelden voor de meeste mensen, en zeker kenners, al heel duidelijk waren. De ietsjes latere beelden van buiten de auto bevestigden het alleen maar. Scheidsrechters in verschillende sporten zien ook allerlei dingen waar ik als leek echt even de replay nodig heb om het uberhaupt te kunnen zien. Dat jij het niet kan wil niet zeggen dat er geen verslaggevers (vaak ook met F1- of race-achtergrond) zijn die dit direct kunnen beoordelen.
De reden dat iedereen op internet zit te doen alsof hij een rookie is is dat hij relatief vaak acties heeft die echt dom zijn of waar uit de boordradio blijkt dat hij geen flauw idee heeft wat er is gebeurd en wat hij daaraan heeft bijgedragen. Zo ongeveer iedereen thuis had (als ze dat van andere races niet al duidelijk was) uit bijvoorbeeld de actie op vrijdag al enorm duidelijk kunnen zien dat je kan inlopen op een auto maar dat het uit de slipstream sturen ervoor zorgt dat je kleine beetje overspeed vrijwel direct weg is. Alleen aan zijn opmerking te horen lijkt het alsof hij dat gewoon niet snapt, "dacht dat ik er al voorbij was". Combineer dat met het grote verlies aan controle over de kerbs en dan kan je je eigenlijk nooit bedenken dat op die manier insturen een goed idee is. Ik zou persoonlijk de hele inhaalactie al niet langs die kant over de kerbs begonnen zijn, maar goed ik rij dan ook niet in de F1. Ik moet in dat opzicht juist een compliment geven dat hij de bocht nog zo netjes gehaald had, als Norris er niet had gereden.

Beelden komen uit dit filmpje. Kijk het anders nog een paar keer, eventueel op 0.25x.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Iets zegt me dat die Hamilton het wel okay doet :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:58
Foto van Imola toch? Gemaakt door Haas. :+
mavamal schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Dat klinkt niet correct, laat ik eens kijken.
Max fuel flow limit 100kg/uur, is ongeveer 143 liter
Brandstoftank 110kg max, is ongeveer 155 liter

De meeste races duren ongeveer 1,5 uur, de 70th anniversary GP duurde ongeveer 1 uur 20 minuten.

Silverstone is 70% full throttle, laten we ervan uitgaan dat ze ongeveer 75% van de maximum fuel flow kunnen halen, dan zouden ze tijdens de 70th Anniversary ongeveer 143 liter... ah, het klopt.
_O- _O-

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Martinspire schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:08:
[...]

Is dit niet al als er contact gemaakt is? Van wat ik begreep was er nog wel wat asfalt beschikbaar tussen zijn auto en die van Norris
Nee hier was nog geen contact gemaakt. Dat is pas meerdere frames later. Ik heb deze gepakt omdat je hier de curbs nog ziet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 10:44

p0st

Dutch Reefer

Haha het woord "Mongol" van Max richting Lance tijdens FP werd dus niet op prijs gesteld :9

https://www.reddit.com/r/...anization_has_issued_max/

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/r94ponfq6fv51.jpg

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:56
basvn schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:26:
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

Zitten er natuurlijk ook veel bij die door de jaren vertekend zijn. Nu is er een andere puntentelling waardoor een overwinning tot 16 punten meer kan opleveren dan bv in de Schumacher tijd. Daarnaast dan dat vroeger P7 al geen punten meer kreeg en nu pas P11 (Hockenheim vorig jaar had hij met een uiteindelijke P9 dus geen punten gehad met de oude puntentelling, bv). Daarnaast dat er nu meer races zijn in een seizoen, dus makkelijker de hoge aantallen verschillende GPs, opeenvolgende starts, finishes, puntenscorende finishes, ... te behalen.

Absoluut indrukwekkende cijfers, maar niet te vergelijken met bv Schumacher. Puur omdat F1 nu anders in elkaar steekt dan toen. Als je nog met de oude puntentelling werkt zullen de cijfers dan ook compleet anders uitvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

p0st schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:43:
Haha het woord "Mongol" van Max richting Lance tijdens FP werd dus niet op prijs gesteld :9

[Afbeelding]
Alweer?

Hij had toch ook een keer een steward zo genoemd na aanmoediging van ons aller relnicht Jack?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

alesandro_46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:29:
[...]

Foto van Imola toch? Gemaakt door Haas. :+

[...]

_O- _O-
Nee rechtsonder in het bos zit ie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

[Afbeelding]
Oh, ik dacht dat ie 'what a wanker' gezegd had aangezien ik een W dacht te horen vlak voor de beep, maar dat was t dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:22

[Afbeelding]
Misschien moet iemand die organisatie uitleggen dat 'Mongol' een normale aanspreektitel is in de geboortestreek van Verstappen :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36

[Afbeelding]
Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens. Het maakt niet of je nou met kanker scheld of met mongool. Dat doe je niet. En zeker niet als je op het toneel voor een miljoenen publiek staat.

Max is de afgelopen jaren qua racen absoluut volwassen geworden, maar hierin heeft hij nog een stap te maken vind ik.

En zeg nou niet dat zoiets kan gebeuren in het heetst van de strijd, want er zijn genoeg andere krachttermen die hij zou kunnen gebruiken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 22:55
Tristan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:21:
[...]

En zeg nou niet dat zoiets kan gebeuren in het heetst van de strijd, want er zijn genoeg andere krachttermen die hij zou kunnen gebruiken!
Bullshirt! ;) Hoe kan je nou in een opwelling vloeken, maar er wel eerst goed over nadenken? Dat is niet compatibel imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
rachez schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

Bullshirt! ;) Hoe kan je nou in een opwelling vloeken, maar er wel eerst goed over nadenken? Dat is niet compatibel imho.
Jezelf trainen in goed vloeken :P . Maar eigenlijk: stoppen met vloeken, een stukje ontwikkeling wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vloeken mag best in the heat of the moment, maar deze is gewoon niet zo netjes en verre van handig op een wereldplatform. Dan is het wachten op deze reactie. Hoge bomen enzo. En 't clubje heeft wat mij betreft een prima punt en brengt dat uitermate correct.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Afbeelding]
Stuur die brief dan ook ff naar de fom die ervoor kiezen om het uit te zenden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

[Afbeelding]
Die stichting is volgens mij pas 24-10 geregistreerd.

Vraag me af of er meer dan 1 persoon achter zit. Die tweet met die brief is nog niet eens 100x geretweet...

Er is weer iemand "offended" :r

Moet dan altijd aan steve hughes denken:

[ Voor 22% gewijzigd door R.E. op 26-10-2020 21:03 ]

Vette shit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bundin schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:23:
Vloeken mag best in the heat of the moment, maar deze is gewoon niet zo netjes en verre van handig op een wereldplatform. Dan is het wachten op deze reactie. Hoge bomen enzo. En 't clubje heeft wat mij betreft een prima punt en brengt dat uitermate correct.
Ik zeg: pak hem mee in de komende persco, kondig meteen aan dat je, weet ik veel, 5k overmaakt aan het goede doel en met een sticker op de auto rijdt dit weekend.

Hopla! 100 karma punten en je kan de rest van zijn carriere Stroll uitschelden.

En als Max het niet doet - Stroll, kom er maar in: Ik vind het belachelijk wat Max zegt, ik maak 5k over en rijd dit weekend met een sticker van die club.

Aan de andere kant, deze society bestaat nu 2 maanden en komt zo op het podium. Ik moet denken aan Rich Energy.

https://oscr.org.uk/about...rity-details?number=50376

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tristan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:21:
[...]
Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens. Het maakt niet of je nou met kanker scheld of met mongool. Dat doe je niet. En zeker niet als je op het toneel voor een miljoenen publiek staat.
Slecht argument.
Max heeft gewoon een privé gesprek met de pitwall.
Dat de FOM vind dat ze daar weer een miljoen kliks mee kunnen halen door het de ether in te slingeren is weer iets wat hij niet in de hand heeft.
Hij kan niet zo makkelijk als een voetballer even een handje voor de mond houden zodat de liplezers het niet zien.

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 26-10-2020 20:54 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"Dickhead" en "cunt" zijn geen probleem begrijp ik? Want niemand die Norris op de brandstapel wil ;)

Verstappen kan verwijzen naar Nederlands erfgoed, iets met een friettent? :+

Niet dat ik het verder goed praat, maar het zal misschien wel een "standaard" scheldwoord zijn wat als eerste in hem opkomt? Misschien kunnen we er gewoon; "What a Stroll" van maken :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 03-06 05:58
YakuzA schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:52:
[...]

Slecht argument.
Dat de FOM vind dat ze daar weer een miljoen kliks mee kunnen halen door het de ether in te slingeren is weer iets wat hij niet in de hand heeft.
Hij kan niet zo makkelijk als een voetballer even een handje voor de mond houden zodat de liplezers het niet zien.
Een privé gesprek is een besloten gesprek waarvan je weet dat het niet wordt opgenomen en uitgezonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:00

ricardo246

Life's what you make it!

[...]

Slecht argument.
Die gesprekken zijn gewoon openbaar hoor, tenminste, velen daarvan, als je op F1TV mee luistert.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:22
[...]

Slecht argument.
Dit dus.

Dat de FOM ter zake doende uitingen uitzendt a la. Maar iets 'minder handige' emotionele uitspraken zijn nu eenmaal inherent aan het beoefen van zo'n intensieve en gevaarlijke sport.

Ze hoeven het niet uit te zenden, maar doen het wel heel overwogen. Gecensureerd met piepjes, waarbij toch altijd naar buiten komt wat er wel gezegd is. En dan later verbolgen doen als er reacties op komen.

Zend het dan gewoon niet uit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

hardware-lover schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:54:
"Dickhead" en "cunt" zijn geen probleem begrijp ik? Want niemand die Norris op de brandstapel wil ;)

Niet dat ik het verder goed praat, maar het zal misschien wel een "standaard" scheldwoord zijn wat als eerste in hem opkomt? Misschien kunnen we er gewoon; "What a Stroll" van maken :)
Norris heeft in de outlap vd race daar al zijn excuses voor aangeboden, en zij dat hij dat niet had mogen zeggen..
Kijk eens op F1 Instagram, komen veel van deze momentjes voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ricardo246 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:59:
[...]
Norris heeft in de outlap vd race daar al zijn excuses voor aangeboden, en zei dat hij dat niet had mogen zeggen..
Kijk eens op F1 Instagram, komen veel van deze momentjes voorbij.
Dat was mij bekend ja (zonder Instagram), maar je mag iedereen uitmaken voor wat je maar zou willen, als je later maar even zegt dat je het niet had moeten zeggen begrijp ik. En daarna is het allemaal weer in orde, alsjeblieft zeg :?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
[...]

Slecht argument.
Nee dat is geen slecht argument. Hij weet toch dat hij een helm op heeft met een microfoon? En hij weet toch dat het de FOM vrij staat om te broadcasten wat zij nodig achten voor het entertainmentgehalte.

Prima dat je een vechtersmentaliteit heb en dat je pissed ben op dat moment, maar moet je daarvoor iemand uitmaken voor een mongool (I.e: iemand met down). Nee toch? Sucker, asshole of zelfs retard zou ik nog ok vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
hardware-lover schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:54:

Ik weet dat “wat een mongool” redelijk als normaal schelden wordt gezien in Nederland. Ik ben ook niet heilig en roep dat ook wel eens. Dus ik snap wel waarom Max dat 1-op1 vertaald naar het Engels. Maar in tegenstelling tot waar ik alleen in de auto zit, zit Max met de hele wereld in z’n bolide.. klein verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tristan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:33:
[...]
Ik weet dat “wat een mongool” redelijk als normaal schelden wordt gezien in Nederland. Ik ben ook niet heilig en roep dat ook wel eens. Dus ik snap wel waarom Max dat 1-op1 vertaald naar het Engels. Maar in tegenstelling tot waar ik alleen in de auto zit, zit Max met de hele wereld in z’n bolide.. klein verschil.
Tja, daarin verschillen wij dus, ik zal dat soort woorden nooit gebruiken, maar ik sta er ook niet erg lang bij stil indien een ander dat wel doet. Er zijn ook geen "betere" scheldwoorden als alternatief, met vrijwel ieder scheldwoord raak je een bepaalde groep, dus dan liever niet. Voor mij voldoet "idioot" meer dan prima, daarmee raak ik ook een bepaalde groep, maar die hebben dat ook over zichzelf afgeroepen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Als ik, gebukt in de keuken sta, en ik ga recht op staan, en ik ben vergeten dat ik het deurtje boven me heb open laten staan, en ik raak die beroemde hoekpunt, dan komen er millisecondes na impact een behoorlijke keur aan woorden uit mijn mond, die ik niet kan inhouden (automagische reflex), die waarschijnlijk zijn gevoed door opvoeding, keuze van vrienden etc.
Ik scheld zelden bewust, nooit eigenlijk, maar dat is zo'n moment dat er minder fijne woorden uitkomen. Wil ik daar mensen mee kwetsen? Nee. Kwets ik daar mensen mee? Nee, de mensen die zien dat ik mijn hoofd heb gestoten, snappen dat ik even los was van de wereld. Die zien de context.

Ik kan me voorstellen dat als je in een F1 auto met xxx km/uur eraf geragged wordt dat niet alles netjes uit je mond komt. Wederom die reflex. Ik vind het dan wel netjes dat je achteraf sorry zegt. Maar nogmaals, context is key in dit soort situaties. Het is zo makkelijk om dit in deze wereld, in deze tijden wederom genadeloos af te keuren. We zijn mensen, we maken fouten, maar ik geloof altijd dat de intentie achter wat je zegt veel belangrijker is.

Terug naar F1..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:24

Destruction

(ex-)Automonteur

hardware-lover schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Tja, daarin verschillen wij dus, ik zal dat soort woorden nooit gebruiken, maar ik sta er ook niet erg lang bij stil indien een ander dat wel doet. Er zijn ook geen "betere" scheldwoorden als alternatief, met vrijwel ieder scheldwoord raak je een bepaalde groep, dus dan liever niet. Voor mij voldoet "idioot" meer dan prima, daarmee raak ik ook een bepaalde groep, maar die hebben dat ook over zichzelf afgeroepen.
Die laatste groep, dat zijn tegenwoordig dan weer de complotgekkies. Maar zo mag je ze niet noemen, want dan zijn ze gekwetst :+

Mij maakt het allemaal niet zoveel uit, dat hele politiek correcte gezwam. Zeg gewoon wat je vindt, zolang we het schelden met een bepaalde ziekte (beginnend met K) maar achterwege laten. We zijn het er allemaal wel over eens dat dat not done is. Einde discussie wmb :) Ik ben niet heilig, zeker niet. Moet ik dan van een jochie van 22/23 verwachten dat-ie dat, in the heat of the moment, wel is :? En wat dan te denken van Kimi? Is dat gewoon heat of the moment, of moeten we hem als totaal onvolwassen gaan bestempelen?

Nee hoor. Laat ze racen, die gasten staan stijf van de adrenaline en als er dan iets gebeurd komen er (zoals gezegd, in the heat of the moment) wel eens woorden uit die misschien niet heel handig zijn. Zullen we dat gewoon laten voor wat het is? Alsof we zelf nooit onhandige taal gebruiken 8)7

Heb me deze race wel aardig vermaakt in ieder geval, hopelijk gaat de FOM voortaan meer rouleren met circuits ipv elk jaar vrijwel hetzelfde rijtje te behandelen. Albon viel imo weer zwaar tegen, gewoon op een ronde gezet door z'n eigen teamgenoot... :X

@ricardo246 Dat ken ik, vorig jaar heb ik me lelijk gestoten aan de arm van een 2koloms brug (beetje lomp gegaan, niet goed opgelet etc). Toen vlogen er wat woorden uit die ik normaal niet of zeker niet snel zal gebruiken, en ja.. Ook dat woord dat ik eigenlijk behoorlijk not done vindt :X Ik heb nog steeds een deuk in m'n schedel, door de impact :+

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 26-10-2020 22:01 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De eerste twee reacties in de Reddit draad werkten samen aan dit plaatje wat het wel goed weergeeft richting een organisatie die dus blijkbaar speciaal hiervoor is opgericht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-wdNvv5mwNpDvGuxjCMMoCMddg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jse5jXH65vqwev7iLqWNdchM.jpg?f=user_large

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

basvn schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:26:
Komt alleen maar door dominante auto's... :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

mphilipp schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:09:
[...]

Komt alleen maar door dominante auto's... :+
Ik ga toch maar even happen.

Het komt niet 100% door die dominante auto, nee. Maar veel mensen (o.a Britten) doen alsof het 100% Hamilton is, en het niets te maken heeft met een dominante auto 8)7 Dat is natuurlijk bullcrap.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tommy The Cat schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:11:
[...]
Jezelf trainen in goed vloeken :P . Maar eigenlijk: stoppen met vloeken, een stukje ontwikkeling wat mij betreft.
Dat is een beetje het punt. Het zal niet hoog op zijn lijstje staan. Dus blijft het woord in zijn systeem zitten en flapt ie het eruit op dit soort momenten.

Ik flap er ook wel eens woorden uit die eigenlijk niet zo keurig zijn. Afhankelijk van hoe boos je mij maakt, kan er zomaar een enge ziekte en Max's favoriete scheldwoord uit flappen. Maar ja...ik word meestal niet boos ten overstaan van een paar miljoen mensen :+

Je kunt er gewoon soms niets aan doen. Misschien als je uit een keurig gezinnetje komt waar het vloeken van kinds af aan is afgeleerd, maar als dat niet zo is, is het bijzonder moeilijk om te voorkomen dat er zo'n woord uitfloept. Ik moet wat dat betreft altijd weer denken aan André Hazes (nee, ik ben geen fan) in die docu 'Zij gelooft in mij'. Hij wordt ergens heen gebracht door zijn chauffeur en op een parkeerplaats rijdt een auto tegen hun auto aan. Achter het stuur zit een mevrouw die niet oplette. Hazes 'Godverrr...vuile k#th##r'. Tsja...het kwam wel uit de grond van zijn hart. Als zoiets er eenmaal in zit, moet je echt heel veel moeite doen om dat er weer uit te krijgen.

Hij moet het maar op zijn Amerikaans doen: $10.000 doneren aan dat fonds, aankondigen dat ie in therapie gaat en zijn excuses aanbieden. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Destruction schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:11:
[...]
Ik ga toch maar even happen.
Doe nou niet, ik had er toch een :+ achter gezet. Het heeft echt wel iets met Hamilton te maken. Die auto helpt (in een Williams had het 'm niet gelukt denk ik), maar een groot deel is Lewis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:52

DataGhost

iPL dev

Tristan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

iemand uitmaken voor een mongool (I.e: iemand met down). Nee toch? Sucker, asshole of zelfs retard zou ik nog ok vinden.
Schelden is heel erg aan cultuur gebonden. Voor als je het nog niet wist: het grootste deel van het Engelssprekende internet viel juist over "retard".
Verstappen: "Is this f****** guy blind? What the f*** is wrong with him? Jesus Christ. What a r*****. I have damage. What a mongol. I swear."
So to clarify for anyone - the R word is an ableist slur used to hurtful effect against a whole bunch of people and shouldn't be used ever.

*Maybe* you didn't know but now you do and I've got no tolerance for it at all.
Het "probleem" is dat veel scheldwoorden hun originele betekenis voor een groot deel kwijt zijn geraakt over de jaren en op die manier als relatief "normaal" worden beschouwd. Dat is in elk land anders gegaan natuurlijk. Bij vertalingen wordt gauw juist naar etymologie of betekenis gekeken en niet naar het gevoel. Alleen dwingt iedereen (beide kampen) die dat gevoel niet heeft hun eigen cultuur er overheen om te zeggen dat iets echt niet kan of juist wel, en daarbij is de SJW- en PC-cultuur echt heel hip de afgelopen jaren. Als ie iets als "What a Stroll!" gezegd had werd er vast een nieuw blik wormen opengetrokken op het Internet, dat hij suggereert dat heel die familie iets niet lekker heeft zitten ofzo. Dus eigenlijk kan je het op zo'n moment nooit goed doen.

Als ik (persoonlijk) iets zou roepen als "wat een mongool!" dan bedoel ik daar niks direct negatiefs mee tegenover mensen met Down, maar is het voor mij een gevoel waarmee ik mijn frustratie kan uiten en kwijtraken. Dat maakt mij vast een slecht persoon, maar het is wel iets wat inherent is aan scheldwoorden. Zoals hierboven gezegd, scheldwoorden zijn uitingen van boosheid en zijn op de een of andere manier aanstootgevend, anders zijn het geen scheldwoorden. Iets simpels als "jeetje" is al afkomstig van "Jezus Christus" en dat lijkt onschuldig totdat je je bedenkt dat je "die naam niet licht moet gebruiken", a.k.a. dat is een aanstootgevende uitspraak en die is ook zo bedoeld. "Asshole" "sucker" en "dickhead" zijn allemaal sexuele referenties dus ook aanstootgevend en zeker niet geschikt voor kinderen. Op die manier blijft er echt heel weinig over. Ik hoor Max de volgende keer dat Stroll hem eraf beukt al "Gompie, dat was niet slim!!!!!!!111" roepen. Dit was trouwens het enige woord wat ik zo kon bedenken maar het zal ook wel een "verkeerde" oorsprong hebben. (Edit: heh, oeps, dat is dus een verbastering van "godverdomme". Jezus wat lastig dit)
hardware-lover schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

"Idioot" is net als "achterlijke" een "ableist slur" en ze betekenen vrijwel hetzelfde, of die woorden komen in ieder geval uit dezelfde groep aandoeningen. Achterlijk is gewoon hetzelfde als "retarded" en dat is dus onacceptabel omdat dat vroeger samen met idioot een serieuze mentale achterstand aanduidde, net als "mongool" dus. Het is behoorlijk heftig dat je dan zegt dat die mensen dat over zichzelf hebben afgeroepen. "Gek" en "gestoord" vallen ook in dat rijtje dus die mag je ook niet gebruiken :+

Waarom al deze uitleg? Nou, ik vind het persoonlijk nogal naar wanneer iedereen allemaal arbitraire grenzen verzint voor wat betreft welke scheldwoorden wel en welke niet acceptabel zijn, terwijl ze misschien zelfs tot dezelfde groep/klasse behoren, en omdat dat dus niet alleen cultuurgebonden is maar zelfs per persoon verschilt. Als je zelf scheldwoorden wilt gebruiken ga je toch op de een of andere manier akkoord met dat het aanstootgevend kan zijn voor sommigen en dan vind ik het raar dat je iemand anders (met andere grenzen) daar wel voor veroordeelt als het voor jou aanstootgevend is.

Dit soort uitspraken gebeuren in the heat of the moment en daar zal ik geen seconde van wakker liggen, ook al zou hij scheldwoorden gebruiken die op mij zouden kunnen slaan. Ik ben nog net niet zo'n ontzettende ****** om daar allerlei letterlijke betekenissen achter te gaan zoeken, maar je mag best toch vinden dat ik dat ben.
mphilipp schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:20:
[...]
Misschien als je uit een keurig gezinnetje komt waar het vloeken van kinds af aan is afgeleerd
Ik denk dat hier juist de ergste van de ergste scheldwoorden diep, heel diep binnenin opgekropt zitten en er op een verkeerd moment misschien zelfs met geweld uit kunnen komen. Of anders schelden ze op een andere manier en dan ben ik hoogst benieuwd naar de gebruikte scheldwoorden en welke betekenissen daarbij te vinden zijn :P
Hij moet het maar op zijn Amerikaans doen: $10.000 doneren aan dat fonds, aankondigen dat ie in therapie gaat en zijn excuses aanbieden. Klaar.
Lucratief dan, zo'n fondsje oprichten after the fact.

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 27-10-2020 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DataGhost schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 02:38:
[...]
Lucratief dan, zo'n fondsje oprichten after the fact.
Laten we er voor het gemak van uitgaan dat die beweging oprecht is en niet meegaan in (eventuele) propaganda van types die bij alles wat ze niet aanstaat 'politiek correct' roepen. Ik heb deze beweging niet bestudeerd, maar we weten nu eenmaal dat vloeken en bepaalde scheldwoorden niet goed liggen bij iedereen. Dus om een protest met zoiets af te doen, is niet echt chique.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:12
Daar gaan we weer!
[F1 2020] Race 13 GP van Toscane

[ Voor 31% gewijzigd door Jasphur op 27-10-2020 08:01 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-06 13:40

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DataGhost schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 02:38:
[...]

Schelden is heel erg aan cultuur gebonden. Voor als je het nog niet wist: het grootste deel van het Engelssprekende internet viel juist over "retard".

[...]

[...]
Ja, want wat mongool in Nederlands is is retard in Engels.
En tegenwoordig mag je niet meer schelden met beperkingen. Want foei.
Dus kut en lul en klootzak mag gewoon (totdat de bond tegen het vloeken zich begint te roeren natuurlijk), mongool, blinde vink, dove kwartel, dat mag niet meer.
Want je zou toch eens iemand kunnen kwetsen. Boehoe.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Maasluip schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:17:
[...]

Ja, want wat mongool in Nederlands is is retard in Engels.
En tegenwoordig mag je niet meer schelden met beperkingen. Want foei.
Dus kut en lul en klootzak mag gewoon (totdat de bond tegen het vloeken zich begint te roeren natuurlijk), mongool, blinde vink, dove kwartel, dat mag niet meer.
Want je zou toch eens iemand kunnen kwetsen. Boehoe.
Tja sorry, maar ik ben het daar gewoon mee eens. Schelden met afwijkingen/ziektes doen we gewoon niet. Of zullen we dan andere ernstige ziektes ook maar weer toelaten? En er zit nog wel een verschil tussen blinde vink (een vogel) of dove kwartel (ook een vogel), en mongool (een bevolkingsgroep/ernstige verstandelijke beperking).

En dat vind ik trouwens al zo'n 25 jaar. Net als dat k....lijer ook écht niet kan.

Daarbij snap ik dat mensen een verstandelijk gehandicapped persoon een "downie" of "mongool" noemen. Dáár zit het issue trouwens ook niet. Het zit hem meer in de bedoeling. En Max zijn bedoelingen waren niet sjiek. Als die hem een idioot had genoemd was er niks aan de hand geweest.

Maja, zal wel teveel New Kids hebben gekeken :+

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 27-10-2020 08:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Mensen, het gaat hier niet over Down 'mongolen' maar over daadwerkelijke Mongolen uit Mongolië. Die zijn terecht geïrriteerd (imo, hoewel ik t zelf ook vaak genoeg doe) dat hun naam elke keer gebruikt wordt als scheldwoord. Hoe zouden jullie het vinden als de hele wereld 'fucking Dutchie' zou roepen als iemand iets debiels deed? Ik snap best dat de Mongolen daar wel klaar mee zijn eigenlijk, die constante associatie met haat en incompetentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Waah schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:27:
[...]

Tja sorry, maar ik ben het daar gewoon mee eens. Schelden met afwijkingen/ziektes doen we gewoon niet. Of zullen we dan andere ernstige ziektes ook maar weer toelaten? En er zit nog wel een verschil tussen blinde vink (een vogel) of dove kwartel (ook een vogel), en mongool (een bevolkingsgroep/ernstige verstandelijke beperking).

En dat vind ik trouwens al zo'n 25 jaar. Net als dat k....lijer ook écht niet kan.

Daarbij snap ik dat mensen een verstandelijk gehandicapped persoon een "downie" of "mongool" noemen. Dáár zit het issue trouwens ook niet. Het zit hem meer in de bedoeling. En Max zijn bedoelingen waren niet sjiek. Als die hem een idioot had genoemd was er niks aan de hand geweest.

Als hij m Downie genoemd had was er ook niks aan de hand geweest, want het gaat hier niet over geestelijk gehandicapten maar over inwoners van een land. De brief geeft ook aan dat de medische wereld al lang geen gebruik meer maakt van de term mongool voor Down, om obvious reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
mark-k schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

Als hij m Downie genoemd had was er ook niks aan de hand geweest, want het gaat hier niet over geestelijk gehandicapten maar over inwoners van een land. De brief geeft ook aan dat de medische wereld al lang geen gebruik meer maakt van de term mongool voor Down, om obvious reasons.
Klopt, maar Max is geen medisch professional. Die bedoelde zelf wel degelijk de "medische" term.
En juist omdat (de gemiddelde Nederlander) juist wel vaak die term bedoeld, zijn de Mongolen (het volk) boos omdat ze daarmee geassocieerd worden.

Nederlanders worden vaak als Cheap weggezet, of direct (en das meestal níét positief, itt wat wij vaak denken). Maar als Mercedes straks Hamilton niet meer geld wil geven, en hamiltion noemt Mercedes een groep "Dutch bastards" gaat Rutte echt geen brief schrijven _O-

Anyway, heeft niets met politiek correct te maken, dat was mijn punt.

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 27-10-2020 08:48 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

dr.lowtune

Deugt niet

Misschien moet Max gewoon zeggen dat mensen zich eens niet zo als sneeuwvlokjes moeten gedragen en er verder geen aandacht aan besteden. Iedereen is tegenwoordig maar gekwetst of beledigd, alsof iedereen even van dat "recht" gebruik moet maken om er bij te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Het meest opvallende aan 2019 en 2020 mbt F1 (en waarom ik het ook steeds minder tot niet meer kijk) is het hele gezeur buiten races om.

Races zelf is bijna altijd standaard verhaaltje mbt uitslag etc. Dus die zijn zo klaar.
Dan week lang geneuzel rondom de race en elk nieuwsbericht op welke site dan ook zit die dr marko er wel weer in. Net of hij over alle teams gaat wie waar komt te rijden etc blah blah blah.

Het gaat niet eens meer over de rijders maar gewoon enkel om het geld.
Wie heeft het meeste want die krijgt een plekje.

Zelfs samenvattingen zijn vaak enkel start en eind van de race.
Best wel jammer. Want races zoals een 24H van spa etc gaat nog wel lekker over het racen en zijn ook leuker om te kijken.
De F1 begint behoorlijk in te kakken. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
dr.lowtune schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:04:
Misschien moet Max gewoon zeggen dat mensen zich eens niet zo als sneeuwvlokjes moeten gedragen en er verder geen aandacht aan besteden. Iedereen is tegenwoordig maar gekwetst of beledigd, alsof iedereen even van dat "recht" gebruik moet maken om er bij te horen.
Ah, de snowflake wordt erbij gehaald. het wapen van mensen die vinden dat ze alles maar mogen roepen :Y
Max mag het zeggen, en de mongoolse samenleving mag daar óók wat van zeggen. De FIA bepaald vervolgens of zij dit toestaan of niet. Moeilijker is het niet.

Dat gezegd hebbende, het is altijd makkelijk roepen als het geen betrekking heeft op jezelf. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Paulus07 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:16:
Het meest opvallende aan 2019 en 2020 mbt F1 (en waarom ik het ook steeds minder tot niet meer kijk) is het hele gezeur buiten races om.

Races zelf is bijna altijd standaard verhaaltje mbt uitslag etc. Dus die zijn zo klaar.
Dan week lang geneuzel rondom de race en elk nieuwsbericht op welke site dan ook zit die dr marko er wel weer in. Net of hij over alle teams gaat wie waar komt te rijden etc blah blah blah.

Het gaat niet eens meer over de rijders maar gewoon enkel om het geld.
Wie heeft het meeste want die krijgt een plekje.

Zelfs samenvattingen zijn vaak enkel start en eind van de race.
Best wel jammer. Want races zoals een 24H van spa etc gaat nog wel lekker over het racen en zijn ook leuker om te kijken.
De F1 begint behoorlijk in te kakken. :P
Jup, ik denk dat ómdát de races niet zo spectaculair zijn (uitzonderingen daargelaten) er veel gemekker is over alles buiten de weekenden om... Wat moet je anders? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
mark-k schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:40:
Mensen, het gaat hier niet over Down 'mongolen' maar over daadwerkelijke Mongolen uit Mongolië. Die zijn terecht geïrriteerd (imo, hoewel ik t zelf ook vaak genoeg doe) dat hun naam elke keer gebruikt wordt als scheldwoord. Hoe zouden jullie het vinden als de hele wereld 'fucking Dutchie' zou roepen als iemand iets debiels deed? Ik snap best dat de Mongolen daar wel klaar mee zijn eigenlijk, die constante associatie met haat en incompetentie.
Ik snap oprecht wel dat de mensen 'mongol' als beledigend ervaren, maar je voorbeeld 'fucking Dutchie' doet mij persoonlijk echt helemaal niks... Anyway, als Max nu gewoon z'n excuses aanbiedt, kan dit hoofdstuk ook weer afgesloten worden!

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Het gaat om interne communicatie tussen een rijder en zijn engineer. Dat de FOM/FIA het commercieel interessant vindt dat de hele wereld mee moet kunnen luisteren is hun keuze. Geen issue dus. De FOM/FIA vinden het een goed idee dit de wereld in te slingeren, zij zijn daar dus voor verantwoordelijk.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 23:11
Paulus07 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:16:
De meeste van die artikelen zijn ook nog eens overgetypt van bijvoorbeeld de officiële* F1podcast of een tv-show :'(.

*edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ankona schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:19:
[...]

Het gaat om interne communicatie tussen een rijder en zijn engineer. Dat de FOM/FIA het commercieel interessant vindt dat de hele wereld mee moet kunnen luisteren is hun keuze. Geen issue dus. De FOM/FIA vinden het een goed idee dit de wereld in te slingeren, zij zijn daar dus voor verantwoordelijk.
Intern? Alle radio-info is toch openbaar en ook luisterbaar via de streams van F1 TV Pro? Dat weet Max ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
LAD93 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Ik snap oprecht wel dat de mensen 'mongol' als beledigend ervaren, maar je voorbeeld 'fucking Dutchie' doet mij persoonlijk echt helemaal niks... Anyway, als Max nu gewoon z'n excuses aanbiedt, kan dit hoofdstuk ook weer afgesloten worden!
Omdat "dutchie" geen associatie heeft met "verstandelijk gehandicapped". Als men jarenlang opeens "Dutchie" gaat gebruiken als scheldwoord voor achterlijke, dom etc... EN je ook gaat merken dat mensen dat als waarheid gaan zien en je daardoor anders gaan behandelen..... Dan doet het je misschien wél iets O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 27-10-2020 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:06

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat loopt de F1 Organisatie weer te zeuren om niks, hun moeten toch ook wel weten dat het in het heetst van de strijd gezegd werd en er verder niks mee bedoeld word. Wat een gedoe om niks ...

Als het nou doelgericht was had ik nog zoiets van oke jullie hebben gelijk :o

[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 27-10-2020 09:25 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Waah schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Intern? Alle radio-info is toch openbaar en ook luisterbaar via de streams van F1 TV Pro? Dat weet Max ook...
Dat zeg ik, dat is de keuze van de FOM/FIA. Het radio verkeer zelf is interne communicatie. Het is niet zo dat RBR / Max met zijn woorden de wereld toespreekt. Wij zijn en blijven een soort voyeurs, maar dan auditief.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Waah schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:45:
[...]

Klopt, maar Max is geen medisch professional. Die bedoelde zelf wel degelijk de "medische" term.
En juist omdat (de gemiddelde Nederlander) juist wel vaak die term bedoeld, zijn de Mongolen (het volk) boos omdat ze daarmee geassocieerd worden.

Nederlanders worden vaak als Cheap weggezet, of direct (en das meestal níét positief, itt wat wij vaak denken). Maar als Mercedes straks Hamilton niet meer geld wil geven, en hamiltion noemt Mercedes een groep "Dutch bastards" gaat Rutte echt geen brief schrijven _O-

Anyway, heeft niets met politiek correct te maken, dat was mijn punt.
Klopt, wij worden als gierig gezien, en zo zijn er nog een hoop andere vooroordelen die vast ergens op gebaseerd zijn. Ligt toch net ff anders dan het gebruik van Mongool, plus dat het een stuk incidenteler is. Ik ben ook absoluut niet van het aanbieden van excuses etc, gekwetst zijn is meestal een keuze, maar stel jij wordt jarenlang elke dag door iedereen uitgescholden gaat dat toch wat met je doen ook al ben je niet zo'n sneeuwvlokje. In dat licht snap ik Mongolie dus best wel, die zijn het gewoon zat om onterecht geassocieerd te worden met Down en daarnaast ook nog eens elke keer gebruikt te worden als scheldwoord voor iedereen die ze een Downie hadden willen noemen. Ik denk dat je in die zin best ff kunt zeggen dat je de mening van Mongolie begrijpt.

Ik vraag me inmiddels ook af hoe alle vrouwen die Karen heten zich moeten voelen dat zij nu standaard geassocieerd worden met 'Karens'. Kan me best indenken dat die ook niet enorm happy gaan zijn als we die link nog 50+ jaar gaan leggen. Dat is de situatie die bedoeld wordt, niet de 'jij maakt een grapje over een verzonnen figuurtje en nu ben ik zo diep gekwetst dat ik je hoofd eraf ga hakken' mafkezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

LAD93 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Nu doet je dat nog niks nee, en mij ook niet, maar stel het wordt stelselmatig honderd jaar gedaan door de hele wereld, denk je er dan nog steeds zo over? Dat is een vraag die je nu nog niet kunt beantwoorden maar ik gok dat het gevoel erbij dan wel anders is. Stel jij hoort je hele leven elke keer als iemand vind dat een ander de tering kan krijgen dat die persoon echt net een 'LAD93' is, wordt op een gegeven moment ook wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

dr.lowtune

Deugt niet

Waah schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Ah, de snowflake wordt erbij gehaald. het wapen van mensen die vinden dat ze alles maar mogen roepen :Y
Max mag het zeggen, en de mongoolse samenleving mag daar óók wat van zeggen. De FIA bepaald vervolgens of zij dit toestaan of niet. Moeilijker is het niet.

Dat gezegd hebbende, het is altijd makkelijk roepen als het geen betrekking heeft op jezelf. :+
Natuurlijk mag de Mongoolse samenleving daar wat van zeggen, Max mag het ook negeren, of daar op reageren dat hij de reactie overtrokken vindt (alleen dan zal hij de poppen wel weer aan het dansen hebben).

Ik denk inderdaad dat wij verschillende opvattingen hebben over wat je wanneer kan zeggen en hoe erg dat is. Overigens maak jij er van dat ik dan maar van mening ben dat je alles maar mag roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Waah schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:23:
[...]

Omdat "dutchie" geen associatie heeft met "verstandelijk gehandicapped". Als men jarenlang opeens "Dutchie" gaat gebruiken als scheldwoord voor achterlijke, dom etc... EN je ook gaat merken dat mensen dat als waarheid gaan zien en je daardoor anders gaan behandelen..... Dan doet het je misschien wél iets O-)
"mongol" in het engels heeft ook geen associatie met "verstandelijk gehandicapt".

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Dat zeg ik, dat is de keuze van de FOM/FIA. Het radio verkeer zelf is interne communicatie. Het is niet zo dat RBR / Max met zijn woorden de wereld toespreekt. Wij zijn en blijven een soort voyeurs, maar dan auditief.
Ze weten heel goed dat het publiekelijk is en gebruiken het ook zo, openbare bedankjes na de race, richting fans bijvoorbeeld, of klagen dat een safety car te langzaam rijd, dat is niet voor het team, dat is omdat fans en FIA meeluisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vertaal dat eens en zeg dit eens in het engels.. Zitten mensen je heeeel raar aan te kijken, ziekte of sterrenbeeld in Engels is nooit een vloekwoord geweest. Zo heeft Nederlands wel meer woorden die in andere talen totaal geen inhoud hebben.

Een leukere versie vind ik het god misbruik, goddamned mag niet, oh my god wordt oh my gosh, maar OMG uitschruiven.. is toch gewoon prima?
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1319586331622842374

Een woord, een begrip, een uitspraak, alles kan worden omgezet tot iets of iemand die uiteindelijk 'offended' is door deze uitspraak.

Ik hoop ooit dat het kind van een ex-collega in de F1 komt.. die heet Fukkink.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:43

Spotmatic

Ken sent me

Ik zie het zo: Mongolië staat weer even (gratis) op de kaart en daarna is het glas - plas - was.

Max kan in het vervolg zijn slecht rijdende medecoureurs beter "wanker" noemen. Dan voelen alleen mannelijke zolderkamerbewoners met een gebrek aan vitamine D zich eventueel aangesproken. Gelukkig is dat niet de doelgroep van Tweakers. :P

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/0e079660922089307f88a7b0d2bbf803/tenor.gif?itemid=17975943

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
De hele wereld scheldt en tiert met poep. Stelletje viespeuken, wij Nederlanders zijn toch een stuk hygiënischer.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Volgens mij gaat het alleen nog maar over wat er nog wel en niet gezegd kan worden. Beetje offtopic, maar ik boeg nog wat toe :p
Volgens mij is het zo dat gevoel voor iedereen anders is, even zo met waarden en normen. Het nadeel is dat als er iets wordt gezegd wat voor de een acceptabel is, kan het voor een ander kwetsend zijn of niet acceptabel. Ik denk dat als je iets in een omgeving zegt waar miljoenen mensen je kunnen horen er altijd wel iemand kan vinden die "offended" is. Dat is vervelend, maar het hoeft niet het gevoel van de ander te zijn.
Het is dan de vraag of er rekening moet worden gehouden met iedereen die wel eens gekwetst zou kunnen raken. Ik denk dat iedereen die afweging voor zichzelf moet maken. Anders zitten we in een situatie waar iemands recht van spreken wordt beperkt door de massa. Dat lijkt me een zeer onwenselijke situatie.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Recht van spreken =! recht van beledigen natuurlijk...

Anyway ;-) ieder zijn ding. Max mag roepen wat die wil, Tot de FIA daar iets van vind. Aangezien max toch een rolmodel is, kan ik begrijpen dat een FIA daar iets van vind trouwens ;-). Zowel als rolmodel als marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Waah schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:00:

Anyway ;-) ieder zijn ding. Max mag roepen wat die wil, Tot de FIA daar iets van vind. Aangezien max toch een rolmodel is, kan ik begrijpen dat een FIA daar iets van vind trouwens ;-). Zowel als rolmodel als marketing.
Iemand die gewoon zegt wat hij wilt zeggen is ook goede marketing; Kimi is ook zoiets; bwoah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Illegal_Alien schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Iemand die gewoon zegt wat hij wilt zeggen is ook goede marketing; Kimi is ook zoiets; bwoah.
Jup, maar die scheld enkel in zijn eigen taal, (vitti, fuck) of steekt zijn middelvinger op. Das toch anders blijkbaar O-)

En sowieso bullshit. Kimi zegt nooit wat :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dr.lowtune schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:04:
Ja, dat zal de discussie meteen doen verstommen... :X

Iedereen heeft een mening. En iedereen mag die mening uitten binnen bepaalde kaders (fatsoen enzo). Dus waarom het erg is dat iemand iets vind van zijn uitspraken snap ik niet goed. Ik vind dát nu juist een snowflake opmerking. Want de mensen die heel hard snowflake en pc roepen, kunnen blijkbaar geen kritische noot verdragen.

Kom, laat iedereen gewoon in zijn waarde. Accepteer dat iemand om een of andere reden bezwaar maakt tegen zo'n opmerking. Het is net als de discussie over onze grote kindervriend en zijn hulpje: als men weetik hoeveel jaar geleden gewoon geaccepteerd had dat mensen dat niet zo grappig vinden, loopt die discussie niet zo uit de hand steeds. Want er wordt niets opgelost, niet gepraat, alleen maar over en weer gescholden. Dus roepen dat iemand niet het recht heeft op een mening is ondemocratisch en ook een vorm van onderdrukking. Het helpt de discussie in ieder geval niet, dat is duidelijk. Anders moeten we ook geen commentaar hebben op Putin en zijn vrienden Lukasjenko en Un.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
Zullen we nu de discussies over het schelden weer achterwege laten en het weer gewoon over het racen hebben? Dank!

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:03:
Zullen we nu de discussies over het schelden weer achterwege laten en het weer gewoon over het racen hebben? Dank!
Het gaat tenminste een keer niet over Hamilton, wees blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
mark-k schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:40:
The Netherlands has a long history of global trade and colonialism, and those centuries of international involvement led to a lasting mark on the English language.

The English, in particular, came up with some very colourful ways of describing or referring to the Dutch during the 17th century and beyond.

Reflection of Dutch - English relations
Most idioms about the Dutch in the English language came into being after 1665.

This was a time when the Netherlands had conflicts with the English on both land and sea, including the loss of the Dutch colony of what later became New York.

Idioms with the word Dutch
Here are some of the descriptive ways the English used to refer to Dutch people.

› Beat the Dutch: To exceed expectations.

› Dutch act / cure: Committing suicide.

› Dutch agreement: An agreement made while intoxicated.

› Dutch auction: An auction in which the goods are offered at gradually decreasing prices. The first bidder to accept wins.

› Dutch bargain: A bargain settled over drinks.

› Dutch collar: A horse collar.

› Dutch comfort: Deriving comfort from the fact that things could be worse.

› Dutch concert: Lots of noise, like that made by a group of drunken Dutchmen.

› Dutch courage: Liquid courage provided by alcohol.

› Dutch defence: A sham defence.

› Dutch generosity: Stinginess.

› Dutch headache: Hangover.

› Dutch leaf: False gold leaf.

› Dutch leave: When a soldier is absent without leave, AWOL.

› Dutch gold: An alloy of copper and zinc, yellow in colour, that’s easily tarnished unless lacquered. Imitation gold leaf is made from it, hence the name Dutch leaf. It is also called Dutch metal.

› Dutch nightingales: Frogs.

› Dutch reckoning: an excessively high bill that’s neither itemised nor detailed.

› Dutch rub: To rub your knuckles across the top of someone’s head while holding their head under your other arm.

› Dutch talent: More brawn than brain.

› Dutch treat: When you go out to eat and each person pays for themselves. To go Dutch has the same meaning.

› Dutch widow: A prostitute.

› Dutch wife: A long bolster.

› Dutched: Cancelled.

› Dutchman's draught: A very large beer.

› Double Dutch: Gibberish, hard to understand language. Also a jump rope game.

› To go Dutch: When you go out to eat and each person pays for themselves. Same as Dutch treat.

› To be in Dutch with someone: Being in trouble with someone.

› I'm a Dutchman if I do: A strong refusal.

› If not, I'm a Dutchman: Used to strengthen an affirmation or assertion.

› In Dutch: In trouble, out of favour, under suspicion.

› To talk like a Dutch uncle: Being stern and firm.

› Well, I'm a Dutchman!: An exclamation of strong incredulity.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

blijft ziggo, maar bij deze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ja dat weet ik, en dat soort zaken heb je ook over alle andere volkeren, maar hoe vaak wordt zoiets nou echt gebruikt? Lang niet zo vaak als het Mongolen stukje. Verder zijn die uitdrukkingen allemaal ergens op gebaseerd en lang niet allemaal negatief of scheldend. Heb jij ooit al eens iemand horen zeggen dat iemand 'on Dutch leave' was toen hij AWOL ging? Ik niet in elk geval, en zo met een hoop uit die lijst. Enige die je nog wel eens hoort is 'going Dutch' als je de rekening split, of 'Dutch oven' als je n scheet laat in bed en iemand eronder houdt. Beide zijn niet enorm frequent en de eerste is ook gewoon gebaseerd op het feit dat dat hier vaak gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.E.
Dit is dus niet waar. Je geeft aan dat recht van spreken niet recht van beledigen is. Maar dat is het dus wel. En hoezo is dat natuurlijk? Wie bepaald dan wat beledigend is? Want wat ik dus betoog, is dat wat ik ook zeg, als het publiek groot genoeg is, er altijd wel iemand beledigd is.
Als we deze logica volgen, dan kunnen een hoop komieken wel stoppen. De ene persoon vindt dat het moet kunnen, de ander niet, maar in een vrije samenleving waar we hier in leven betekend dat er voor beide ruimte is, ook al is het voor een ander onacceptabel.
Precies dit dus. De FIA is aan zet, of de FOM. Zij bepalen de normen en waarden in het bedrijf formule 1 waar max een van de medewerkers is. En Max kan natuurlijk zelf de angel er al uit halen door excuses te maken, maar dat moet hij helemaal zelf weten. Ik verwacht dat hij het er gewoon bij laat.
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:03:
Eensch! Ik hou het dan maar hier bij :D

[ Voor 9% gewijzigd door R.E. op 27-10-2020 11:37 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@R.E. ik verwoorde het wat slecht, my bad.
Maar je mening kunnen uiten, is natuurlijk wat anders dan een bevolkingsgroep beledigen zonder dat daar enige "mening" aan vast hangt. En recht van spreken maakt je niet automatisch immuum voor enige gevolgen.

En een FIA kan daar gewoon gevolgen aan hangen. En dat is dan ook terecht, want de FIA probeert (itt wat mesnen denken) de belangen van de sport te behartigen. Men heeft in het verleden bijvoorbeeld wel gewaarschuwd dat schelden niet bij de media-momenten hoort. Is dat dan het beperken van het recht van spreken? Nee, want je kan nog steeds hetzelfde vertellen zónder een irrelevante (voor je punt) bevolkingsgroep erbij te trekken als scheldwoord.

En ook hier geld: Just because you can, doesn't mean you should. Genoeg scheldwoorden waar géén stigma op zit. Wanker, idiot etc had allemaal prima gekund en iedereen snapt dat het uit emotie komt. Net als dat het handiger is om "verdomme" ipv "godverdomme" kan roepen in de Bible Belt.

Max zal geen excuus maken. Want er meer aandacht aan schenken verergerd de situatie alleen maar (voor beide partijen trouwens). En dat hoeft ook niet. Maar het is natuurlijk verstandiger om een ander woord te kiezen volgende keer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
@Waah we zijn het eens :)

[ Voor 46% gewijzigd door R.E. op 27-10-2020 11:45 ]

Vette shit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

De "Rookies". :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 18:36
Sorry maar dit was toch al lang duidelijk? Die jongen heeft gewoon geen kans meer om het stoeltje te krijgen bij RedBull. Dat is al veel vaker duidelijk gemaakt en ze noemen zijn naam nooit als potentiële rijder bij RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 20:39

Blokker_1999

Full steam ahead

Gasley voelt zich ook gewoon meer op zijn gemak bij AT. Niet vergeten dat je bij RBR onder enorm veel druk komt te staan om Max bij te houden. Het zal mij vooral benieuwen wie er volgend jaar naast Max komt te zitten in de tweede RBR. De kans dat het Albon is lijkt me op dit moment zeer klein. En terug naar AT zie ik ook niet direct gebeuren. Voor zowel Kvyat als Albon zal het waarschijnlijk einde van de rit zijn bij Red Bull na dit jaar.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Interessante tech tuesday bij F1, gaat over de voorbereidingen op 2021 die teams nu ook al af en toe in de FP's mee testen :)

https://www.formula1.com/...0NcMBailNPbmw0CvZ7tv.html

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://d3cm515ijfiu6w.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/10/26114604/ElKtypiXIAAB1hx-768x417.jpeg

... max and lewis confirmed! :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
"a" Mercedes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:50
Max een rondje in de safetycar. Kijken of die em dan nog zo langzaam vind ;)

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

De W124 waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Deze lijkt mij ook wel wat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-06 13:40

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Driften in een W100.

De goeie Top Gear moet gewoon terug komen en elke F1 coureur in hun reasonably priced car zetten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Horner v.s. Albon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Maasluip schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Driften in een W100.

De goeie Top Gear moet gewoon terug komen en elke F1 coureur in hun reasonably priced car zetten.
vond prachtig om te zien hoe gedreven ze daarmee zijn. die van ricciardo was leuke uitzending;

https://www.topgear.com/v...d-scenes-daniel-ricciardo

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElWVs1JW0AAZ41g?format=png&name=large

BREAK: Hamilton is beter als Hamilton :+

een 7e en een 4e plek, en nog steeds beter zijn als 2019 en 2015..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

basvn schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:53:
[Afbeelding]

most lobsided season evaaaah :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

basvn schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:53:
Grappig: het eerste jaar dat Bottas voor Mercedes reed, zat ie best dicht op Lewis in de eindstand (58 punten achterstand). Dat werd flink groter in 2018 (161 punten), om in 2019 weer iets kleiner te worden (87 punten) en nu is het 77 punten verschil. In het grafiekje lijkt het in 2020 trouwens groter. Ben benieuwd of het aan het einde van het seizoen weer groter is dan het gat vorig jaar. Maar ja...hij heeft ook een paar keer pech gehad, en dat maakt veel uit qua punten. Vooral als Lewis dan wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Meer dan grappig is dat niet: lees statistics ;)
Pagina: 1 ... 141 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport