Ook als ie dat niet zegtHippocampus schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:53:
[...]
'There’s some quality drivers, obviously, on the market, that could be unemployed for next year'
Dan denk ik dus niet meteen aan een rookie als hij dit zo zegt.
Grosjean zie ik niet gebeuren, en blijkbaar wordt er ook al genoeg gesproken over dat die zelf afscheid van F1 gaat nemen.Maar naast de meest voor de hand liggende namen als HUL, PER en nu dus ook GRO en MAG, hoe groot is de kans dat als RUS gewipt gaat worden hij naar RBR mag / kan?
"Suck my balls" Magnussen zie ik ze ook niet snel mee in zee gaan. Egotje dat denk ik niet past binnen Red Bull en daarnaast vind ik zijn staat van dienst ook niet geweldig.
Voor beide Haas coureurs geldt ook dat ze (extreem) wisselend zijn, en dat waarschijnlijk niet alleen aan de auto ligt.
Dan Perez. Will Buxton heeft hem gevraagd "meerjarig contract of kort met kans op podium". En Perez verkiest blijkbaar het eerste. Oftewel: Red Bull lijkt mij daarmee uitgesloten, want die zullen weer zo snel mogelijk een junior uit eigen gelederen willen plaatsen. Daarnaast is Perez ook een beetje een ego / vechter die zich denk ik niet in rol als tweede rijder kan / wil schikken. Wat je ook op zou kunnen maken over dat die liever meerdere jaren naar een minder team gaat, om op te bouwen.
Hulkenberg heeft voor Red Bull een bewezen track record, maar helaas ook een track record om het podium nooit te behalen. Voordeel van Hulkenberg is wel dat zijn carrière min of meer over is. Dus die zal blij zijn met de kans die die krijgt, en zich kunnen schikken in een rol als tweede rijder naast Verstappen (zoals die in Silverstone al grapte met "Max laat ik meteen langs"). Daarnaast heeft Hulkenberg nu bewezen zonder voorbereiding in een auto te kunnen stappen en er te staan. Dat geeft ook hoop dat die zich aan een auto kan aanpassen en dus wel het maximale uit de Red Bull auto kan halen.
Dan je vraag naar Russell. Dat zal ook afhangen van wat Mercedes wil. Als Mercedes hem als Mercedes Junior wil verhuren dan zal Red Bull hem never nooit nemen. Daarnaast is Russell ook een risico. Ja, die auto rijdt als een dweil waardoor die niet veel kan laten zien. Maar in het land der blinden is eenoog koning. En kort door de bocht weten we nu dat die beter is dan een gehandicapte en een paydriver. Maar hoe goed Russell daadwerkelijk is hebben we nog steeds niet kunnen zien. Dus ondanks dat Russell nu zijn tweede seizoen rijdt blijft het toch een enorme gok om hem bij Red Bull te plaatsen. En persoonlijk zou ik dat een grotere gok vinden dat een Alpha Tauri coureur bij Red Bull plaatsen. Immers weet Red Bull precies wat voor vlees ze in de kuip hebben bij de Alpha Tauri coureurs. Dus ook al kunnen ze niks laten zien op de baan weet Red Bull wel precies hoe goed een coureur is (hoe die met engineers om gaat, hoe die rijdt, zich aanpast naar de auto, ...). Als ze een coureur van buitenaf aantrekken hebben ze die "inside info" niet, iets dat Russell dus een gok zou maken. Immers weten we alleen dat die beter is dan Kubica & Latifi, en die nog wel eens aardig kan kwalificeren.
/f/image/hHfhKdVWHbJ4yZBV8DyfHLRf.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/uXhSy4Q96pOUAkzUKFwD2yei.jpg?f=fotoalbum_large)