[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 140 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.196 views

Onderwerpen

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:21
Hippocampus schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

'There’s some quality drivers, obviously, on the market, that could be unemployed for next year'

Dan denk ik dus niet meteen aan een rookie als hij dit zo zegt.
Ook als ie dat niet zegt ;) De kans lijkt mij vrij klein dat Red Bull een rookie voor hun gaat laten rijden. Die zouden ze dan wel eerst bij Alpha Tauri plaatsen. En volgens mij is ook al min of meer uitgesloten dat Gasly of Kvyat terug komen naar Red Bull.
Maar naast de meest voor de hand liggende namen als HUL, PER en nu dus ook GRO en MAG, hoe groot is de kans dat als RUS gewipt gaat worden hij naar RBR mag / kan?
Grosjean zie ik niet gebeuren, en blijkbaar wordt er ook al genoeg gesproken over dat die zelf afscheid van F1 gaat nemen.
"Suck my balls" Magnussen zie ik ze ook niet snel mee in zee gaan. Egotje dat denk ik niet past binnen Red Bull en daarnaast vind ik zijn staat van dienst ook niet geweldig.
Voor beide Haas coureurs geldt ook dat ze (extreem) wisselend zijn, en dat waarschijnlijk niet alleen aan de auto ligt.

Dan Perez. Will Buxton heeft hem gevraagd "meerjarig contract of kort met kans op podium". En Perez verkiest blijkbaar het eerste. Oftewel: Red Bull lijkt mij daarmee uitgesloten, want die zullen weer zo snel mogelijk een junior uit eigen gelederen willen plaatsen. Daarnaast is Perez ook een beetje een ego / vechter die zich denk ik niet in rol als tweede rijder kan / wil schikken. Wat je ook op zou kunnen maken over dat die liever meerdere jaren naar een minder team gaat, om op te bouwen.

Hulkenberg heeft voor Red Bull een bewezen track record, maar helaas ook een track record om het podium nooit te behalen. Voordeel van Hulkenberg is wel dat zijn carrière min of meer over is. Dus die zal blij zijn met de kans die die krijgt, en zich kunnen schikken in een rol als tweede rijder naast Verstappen (zoals die in Silverstone al grapte met "Max laat ik meteen langs"). Daarnaast heeft Hulkenberg nu bewezen zonder voorbereiding in een auto te kunnen stappen en er te staan. Dat geeft ook hoop dat die zich aan een auto kan aanpassen en dus wel het maximale uit de Red Bull auto kan halen.

Dan je vraag naar Russell. Dat zal ook afhangen van wat Mercedes wil. Als Mercedes hem als Mercedes Junior wil verhuren dan zal Red Bull hem never nooit nemen. Daarnaast is Russell ook een risico. Ja, die auto rijdt als een dweil waardoor die niet veel kan laten zien. Maar in het land der blinden is eenoog koning. En kort door de bocht weten we nu dat die beter is dan een gehandicapte en een paydriver. Maar hoe goed Russell daadwerkelijk is hebben we nog steeds niet kunnen zien. Dus ondanks dat Russell nu zijn tweede seizoen rijdt blijft het toch een enorme gok om hem bij Red Bull te plaatsen. En persoonlijk zou ik dat een grotere gok vinden dat een Alpha Tauri coureur bij Red Bull plaatsen. Immers weet Red Bull precies wat voor vlees ze in de kuip hebben bij de Alpha Tauri coureurs. Dus ook al kunnen ze niks laten zien op de baan weet Red Bull wel precies hoe goed een coureur is (hoe die met engineers om gaat, hoe die rijdt, zich aanpast naar de auto, ...). Als ze een coureur van buitenaf aantrekken hebben ze die "inside info" niet, iets dat Russell dus een gok zou maken. Immers weten we alleen dat die beter is dan Kubica & Latifi, en die nog wel eens aardig kan kwalificeren.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:58
Max op 2,5 tiende van Mercedes. Dat lijkt ergens op! Helaas wederom weer veel te laat in het seizoen :'(

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:57

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:14:
[...]

Dan je vraag naar Russell. Dat zal ook afhangen van wat Mercedes wil. Als Mercedes hem als Mercedes Junior wil verhuren dan zal Red Bull hem never nooit nemen. Daarnaast is Russell ook een risico. Ja, die auto rijdt als een dweil waardoor die niet veel kan laten zien. Maar in het land der blinden is eenoog koning. En kort door de bocht weten we nu dat die beter is dan een gehandicapte en een paydriver. Maar hoe goed Russell daadwerkelijk is hebben we nog steeds niet kunnen zien. Dus ondanks dat Russell nu zijn tweede seizoen rijdt blijft het toch een enorme gok om hem bij Red Bull te plaatsen.
Je hebt het hier wel over George Russell, die in zijn eerste GP3 seizoen meteen kampioen werd, die formule 2 in zijn rookie kampioenschap heeft gewonnen over Albon en Norris en die Robert Kubica volledig naar huis heeft gereden en dat ook met Latifi lijkt te doen.

Ja hij heeft in F1 nog niet heel veel bewezen, maar zijn aanloop naar F1 is echt top. Als die volgend jaar geen F1 rijdt, maakt niet alleen Mercedes of Red Bull, maar ook de FIA hun hele feeder series programma volkomen belachelijk.

En het domme is ook, als Aston Martin gewoon met hem in zee was gegaan, dan hadden ze ook gewoon een topper gehad die bovendien veel minder duur was dan wat ze nu krijgen. Vettel is gewoon duidelijk over zijn hoogtepunt heen, Russell kan alleen maar beter worden. En ik bedoel, een Britse rijder bij een brits team, zo heel raar was die combo ook niet geweest.

Als ik Russell was, zou ik de banden met Merc opzetten. Het lijkt er toch niet op dat ze Hamilton of Bottas aan de kant gaan schuiven, dus waarom zou je daar blijven zitten?

Hell, je kunt nog beter in een Alfa zitten, dan gewoon helemaal niet te rijden.

Het ding is ook vooral: dergelijke nieuwe rijders hebben ook geen sponsoren meer. Ze worden op jonge leeftijd opgepakt en voorzien van stoeltjes en races. Dit maakt dat ze ook nooit hoeven te zoeken naar sponsoren, terwijl dat toch elke keer een grote factor is of je in F1 blijft of niet. Zeker in dit soort tijden moet je gewoon gaan zoeken. Zie zo'n Perez. Die had van mij ook al 3 jaar geleden uit de F1 gemogen, maar door zijn rijke sponsor kan ie nog lekker door etteren. Hij is echt niet beter dan Grosjean en Magnussen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-12 14:07
Hmmmm Russel of de Hulk....lastig.
Russel heeft de opportunistische keuze, Hulkenberg de zekere keuze.

Mits ze Russel kunnen losweken van Wolff zou dat mijn keuze zijn denk ik. Daarna zeker Hulkenberg. Perez vind ik geen supertalent. Wel een Erg goede, op hetzelfde nivo als Hulkenberg maar dan met een attitude, wat de Hulk zeker niet heeft.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12 07:14
wowly schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:09:

Mits ze Russel kunnen losweken van Wolff zou dat mijn keuze zijn denk ik. Daarna zeker Hulkenberg. Perez vind ik geen supertalent. Wel een Erg goede, op hetzelfde nivo als Hulkenberg maar dan met een attitude, wat de Hulk zeker niet heeft.
Met Russell pak je weer een nieuwe Gasly/Albon die wellicht beter is of wellicht ook niet. Hij heeft zijn teamgenoten dan wel dik verslagen, maar dat waren nou ook niet echt zwaargewichten. Dan zou ik zelf toch voor de Hulk gaan waarvan je weet dat hij gewoon een ok 2e rijder kan zijn. Als ook hij enorm faalt, dan weet je dat er toch wel iets mis moet zijn met die auto. Een extra echte topper hebben ze bij RB op dit moment sowieso niet nodig (en ik denk persoonlijk ook dat Russell gewoon hard afgemaakt gaat worden door Max, of wellicht dat hij ervan kan herstellen though).

[ Voor 6% gewijzigd door Snowdog op 24-10-2020 19:14 ]

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-12 14:07
Snowdog schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Met Russell pak je weer een nieuwe Gasly/Albon die wellicht beter is of wellicht ook niet. Hij heeft zijn teamgenoten dan wel dik verslagen, maar dat waren nou ook niet echt zwaargewichten. Dan zou ik zelf toch voor de Hulk gaan waarvan je weet dat hij gewoon een ok 2e rijder kan zijn. Als ook hij enorm faalt, dan weet je dat er toch wel iets mis moet zijn met die auto. Een extra echte topper hebben ze bij RB op dit moment sowieso niet nodig (en ik denk persoonlijk ook dat Russell gewoon hard afgemaakt gaat worden door Max, of wellicht dat hij ervan kan herstellen though).
Ja..ja ik denk dat je gelijk kan hebben. We zullen het pas weten als het zover is. In ieder geval een fantastisch silly season dit jaar hahaha

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Snowdog
wowly schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Ja..ja ik denk dat je gelijk kan hebben. We zullen het pas weten als het zover is. In ieder geval een fantastisch silly season dit jaar hahaha
Nouja, veel is al wel duidelijk, ik vind het persoonlijk wel jammer dat Grosjean weggaat. Hij is toch een van mijn favs ondanks dat hij qua rijden niet altijd de beste is. Vind hem gewoon een enorm toffe gast en sympathiek. Maar dat laatste stoeltje van RB, ik verwacht gewoon dat ze Hulk gaan pakken. Perez zou ik ook niet tegen zijn, maar die brengt gewoon wat meer problemen met zich mee en dat zullen ze zich bij RB ook wel realiseren denk ik. Het sponsorgeld hebben ze ook niet echt nodig, dus denk niet dat hij veel kans maakt.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:57

Martinspire

Awesomeness

wowly schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:09:

Als je Russell alleen beoordeeld op zijn tijd bij Williams, dan negeer je dus (zoals ik hierboven aangeef) zijn weg naar F1 en die was gewoon indrukwekkend te noemen. Nog beter dan Leclerd. Albon ging met de hakken over de sloot mee naar F1. Die kon goed karten, maar daarna heeft ie niet zo heel veel bereikt. Dat is met Russell wel anders.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grosjean is er ook klaar mee. :P
Hij zegt gewoon even dat de achterwielophanging van de Haas auto het hele seizoen al oververhit raakt en hierdoor per ronde er variatie kan optreden. Grosjean lijkt er meer last van te hebben met een aerodynamische verschuiving van 4% en Magnussen met 3%. Ze kunnen die auto dus nooit eens afstellen omdat het willekeur lijkt te zijn wat er gaat gebeuren met de rijhoogte achter. Ja, dat verklaard nogal wat...
https://www.racefans.net/...pension-problem-all-year/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:45
Misschien dat het hier al langs is gekomen. Maar op Netflix staat een docu "bad boy billionares - india". Ik zit nu aflevering 1 te kijken die over Vijay Mallya gaat. Op zich wel een grappig doorkijkje met wat leuke beelden. Nooit geweten dat hij indiaas kampioen formule wagens was.

Edit: gaat 99,99% over kingfisher en hoe hij zijn geld kwijtraakte / de boel oplichte. Maar toch wel intressant om te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Edgenumber op 24-10-2020 22:18 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12 17:42

Dentist

Next patient please...

[...]

Met Russell pak je de opvolger van Hamilton. Met Hulk pak je iemand die constant nooit op het podium komt. Ik zou het wel weten met het oog op de toekomst.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-12 09:20
[...]

Hulkenberg is de logische keuze.
Een ervaren rijder die de 2022/23 auto goed kan helpen ontwikkelen met de nieuwe reglementen.

Daarna mogen Gasly en Tsunado uitvechten wie hem gaat opvolgen.

Wat Russel betreft, dat is een mercedes rijder en tenzij zijn contract wordt ontbonden uberhaupt geen optie.
Dan houd men nog liever Albon een jaar

• Snowdog
Dentist schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

Met Russell pak je de opvolger van Hamilton. Met Hulk pak je iemand die constant nooit op het podium komt. Ik zou het wel weten met het oog op de toekomst.
Als het de opvolger van Hamilton zou zijn, dan zou RB dat natuurlijk nooit doen, die vinden het niet zo geweldig als Hamilton geen opvolger heeft, want dan zou Max dat evt kunnen zijn. Dat lijkt me dus geen argument. En hoewel Hulk een gave heeft om het podium op te fucken, moet hem dat in een RB wel lukken, da's toch net wat beter dan waarin hij voorheen reed.

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:21
Verstappen zou zich uitspreken voor Hulkenberg, zou ook mijn voorkeur hebben :)

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anoniemand schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:34:
Verstappen zou zich uitspreken voor Hulkenberg, zou ook mijn voorkeur hebben :)
Verdacht dat het artikel een speciale paragraaf besteedt aan de ervarenheid van de nieuws-brengers. Ten eerste: alsof senioriteit gelijk staat aan betrouwbaarheid van informatie? en ten tweede: als je het er zo dik bovenop legt dat de info "betrouwbaar" is, dan zal het wel niet betrouwbaar zijn ;)

ik zou het wel leuk vinden :o

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Nu op RTL Duitsland is Marko aardig duidelijkheid. Albon heeft tot december de tijd om te bewijzen. Hulkenberg was er ook bij en tussen de regels door lijkt hij ook rond die tijd wel een beslissing te nemen over de toekomst

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-12 10:09

basvn

Breezand - NHN

stekkiekiller schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:31:
Nu op RTL Duitsland is Marko aardig duidelijkheid. Albon heeft tot december de tijd om te bewijzen. Hulkenberg was er ook bij en tussen de regels door lijkt hij ook rond die tijd wel een beslissing te nemen over de toekomst
Dus tot einde van het seizoen.
hij zal continue 4e moeten worden, en/of in de buurt moeten blijven van Max.

Hulk zal nog wel een paar keer uitgenodigd worden in de RB-sim

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Kan me voorstellen dat Hulkenberg gewoon ergens anders tekent als hij de kans krijgt. Je kunt wel op RB wachten, maar voor hetzelfde geld wacht je te lang en vis je dan helemaal achter het net.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-12 14:47
Hoe groot is de kans dat HAM na 2021 full time in de Extreme E gaat rijden?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jasphur schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:38:
Hoe groot is de kans dat HAM na 2021 full time in de Extreme E gaat rijden?
Wat is Exteme E?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Jasphur

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:33

DataGhost

iPL dev

Het is wel een andere tak van sport he. Toto rijdt zelf ook geen F1. En juist omdat het niet echt vergelijkbaar is met F1 lijkt het me niet logisch dat 'ie op dezelfde manier als nu eenzaam vooraan zal rijden. Er wordt ook vaak gezegd dat dat een van de redenen is dat hij niet in de FE gaat rijden. Als je een image hoog zou willen houden (daar lijkt hij me wel de persoon voor) kan je beter de Rosberg-manier dan de Vettel-manier kiezen.

• Jasphur
Juist omdat HAM een imago hoog te houden heeft zal ik een overstap naar een raceklasse die het mileu “hoog in het vaandel” heeft staan begrijpen.

Gezien de FE een vergelijkbare sport is zal er snel een vergelijking tussen HAM zijn resultaten in de FE en F1 gemaakt worden. Tussen ExE en F1 gaat die vergelijking mijn inziens minder makkelijker op.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:34
Jasphur schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:41:
Juist omdat HAM een imago hoog te houden heeft zal ik een overstap naar een raceklasse die het mileu “hoog in het vaandel” heeft staan begrijpen.

Gezien de FE een vergelijkbare sport is zal er snel een vergelijking tussen HAM zijn resultaten in de FE en F1 gemaakt worden. Tussen ExE en F1 gaat die vergelijking mijn inziens minder makkelijker op.
Ik krijg de laatste tijd bij Hamilton steeds meer het gevoel dat het hem vooral om de aandacht voor de persoon Hamilton gaat, zeker met zijn gedrag rond #WeRaceAsOne/BLM, het knielen, de Black Power gebaren en zijn shirt in Mugello, en zolang hij niet structureel dezelfde aandacht kan krijgen in de ExE, zal hij ook niet structureel in die klasse mee gaan doen. Hij zal als het kan eerder een keer meedoen voor de extra aandacht die dat genereert voor hem, dan dat hij echt de overstap maakt. Of zijn team moet het zo bizar goed doen zoals Mercedes nu in de F1 is, dat hij het gebruikt als middel om te laten zien dat hij ook in een compleet andere klasse de beste kan zijn.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor iemand die hem gemist heeft, Max + Alex.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-12 08:53

ricardo246

Life's what you make it!

Er is een reden waarom Toto en HAM er nog niet uit zijn. Toto zei vandaag bij de voorbeschouwing @ziggo dat ze nog geen tijd hadden gevonden om dit met elkaar te bespreken. I.M.H.O. is dit BS, HAM en Toto zijn duidelijk de boel aan het vertragen, zodat ze tijd hebben om hun plan verder uit te werken/bevestigen. Hij noemde ook specifiek loyaliteit, dus ik gok dat wat Toto doet, HAM ook doet en vice versa.
Mijn gok is dat HAM en Toto in het volgende seizoen nog wel bij MERC zijn, maar nu bezig zijn om 2022 plannen op papier af te ronden. Dan heeft HAM zijn 8e in de pocket en alle records gebroken en kan hij een vers avontuur aan in een groene raceklasse. Het zou me niet verbazen als beide heren een nieuw klasse uit de grond zouden willen stampen, volledig elektrisch.
Einde van mijn onderbuik gevoel... >:)

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Tristan
Het niet kunnen vinden van geen tijd is natuurlijk bullshit. Zoiets belangrijks als een contract, daar vindt en maak je tijd voor.

Ik hoorde dat HAM meer geld wilt en dat de nieuwe CEO van Mercedes dat niet ziet zitten. Dat zou natuurlijk waar kunnen zijn, maar ik gok dat dit fake news is en dat er met dit soort geruchten een rookgordijn wordt opgetrokken om het maar niet te hoeven hebben over waarom er nog geen aankondiging gedaan is.

Imo zijn ze zoals @ricardo246 ook aangeeft al plannen aan het maken voor na 2021. Ik ben erg benieuwd!

Oh en Albon is uitgespeeld. Zijn optreden van vandaag was wederom niet wat RedBull nodig heeft en ik zie dit niet meer goed komen. Het zou mij dan ook zeer verbazen als hij volgend jaar nog in de F1 rijdt, laat staan weer naast Max.

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Voorbereidingen voor na 2021 kun je toch prima doen nadat je je contract voor 2021 al hebt aangekondigd? Die 2 dingen kunnen gewoon los van elkaar gedaan worden.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-12 17:32

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Transportman schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:56:
[...]

Ik krijg de laatste tijd bij Hamilton steeds meer het gevoel dat het hem vooral om de aandacht voor de persoon Hamilton gaat, zeker met zijn gedrag rond #WeRaceAsOne/BLM, het knielen, de Black Power gebaren en zijn shirt in Mugello, en zolang hij niet structureel dezelfde aandacht kan krijgen in de ExE, zal hij ook niet structureel in die klasse mee gaan doen. Hij zal als het kan eerder een keer meedoen voor de extra aandacht die dat genereert voor hem, dan dat hij echt de overstap maakt. Of zijn team moet het zo bizar goed doen zoals Mercedes nu in de F1 is, dat hij het gebruikt als middel om te laten zien dat hij ook in een compleet andere klasse de beste kan zijn.
Dat is ook de reden waarom ik Hamilton niet nog naar een ander team zie gaan. Afbreukrisico is te groot. Dan blijkt dat hij ook gewoon weer 3e tot 10e wordt en niet meer.
Hij wordt gewoon nog een paar keer wereldkampioen in de easymode auto met een B-rijder naast 'm en dan stopt hij op zijn absolute hoogtepunt als 'GOAT'.

Dit dus.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:46

mphilipp

Romanes eunt domus

pjlgt schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:52:
Kan me voorstellen dat Hulkenberg gewoon ergens anders tekent als hij de kans krijgt. Je kunt wel op RB wachten, maar voor hetzelfde geld wacht je te lang en vis je dan helemaal achter het net.
Dat geldt voor alle teams/kansen. Je moet ervoor oppassen dat je niet zoals Jan Lammers niet tekent voor een testcontract bij Ferrari omdat je ergens anders meteen kunt racen. Ik weet niet meer welk team dat was, maar dat ging geloof ik op de fles oid, en bij Ferrari had ie na een paar races kunnen instappen als GP rijder. Maar ja, achteraf kun je de beste beslissingen nemen. Hulkenberg of wie dan ook moet de kansen nemen wanneer die zich voordoen. Wachten op een telefoontje van RBR dat misschien niet komt is niet verstandig. Er kan ook zomaar ineens een andere coureur opduiken die ze liever hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-12 18:46

pinda powerrr

Slow down...

mphilipp schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:25:
[...]

Dat geldt voor alle teams/kansen. Je moet ervoor oppassen dat je niet zoals Jan Lammers niet tekent voor een testcontract bij Ferrari omdat je ergens anders meteen kunt racen. Ik weet niet meer welk team dat was, maar dat ging geloof ik op de fles oid, en bij Ferrari had ie na een paar races kunnen instappen als GP rijder. Maar ja, achteraf kun je de beste beslissingen nemen. Hulkenberg of wie dan ook moet de kansen nemen wanneer die zich voordoen. Wachten op een telefoontje van RBR dat misschien niet komt is niet verstandig. Er kan ook zomaar ineens een andere coureur opduiken die ze liever hebben.
Verstappen kon bij Mercedes tekenen, maar kon dan niet gelijk rijden. RBR bood hem die kans wel.
We zullen dus ook nooit weten wat er gebeurt zou zijn als hij wél dat jaartje geduld zou hebben gehad, misschien dat hij dan ergens in een Williams hebben gereden, of misschien wel in de Mercedes.

Waiting on the world to change

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pinda powerrr schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:17:
[...]
Verstappen kon bij Mercedes tekenen, maar kon dan niet gelijk rijden. RBR bood hem die kans wel.
We zullen dus ook nooit weten wat er gebeurt zou zijn als hij wél dat jaartje geduld zou hebben gehad, misschien dat hij dan ergens in een Williams hebben gereden, of misschien wel in de Mercedes.
Inderdaad onmogelijk te zeggen. In principe zou je kunnen stellen dat de move naar RBR beter is geweest, omdat hij heeft kunnen laten zien wat ie kon in een F1 auto. Want er zijn vele talenten in andere klassen, maar zodra je ze in een F1 auto zet, gaat het ineens minder/anders. Inmiddels weet de hele wereld (minus een aantal zuurpruimen) dat Max een van de beste coureurs op dit moment is. Wie de beste is, laat ik aan de deskundigen over. Het had zomaar gekund dat als Max bij Mercedes had getekend en ze hadden 'm een keer een VT laten rijden, waarin hij dan bv sneller was als Lewis (one can always dream...), zou je kunnen denken/dromen dat ze Bottas niet meer hadden verlengd en Max in die auto gezet.

Maar...it didn't happen, dus we weten het niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tristan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:29:
Ik hoorde dat HAM meer geld wilt en dat de nieuwe CEO van Mercedes dat niet ziet zitten.
Meer geld is natuurlijk een nobrainer. Daar hoef je geen insider voor te zijn. Natuurlijk wil Lewis meer geld zien. Maar hij heeft geen haast, laat Mercedes maar zweten. De manager/ceo die besluit Lewis zijn zin niet meer te geven, en hem daardoor kwijt raakt, wat tot gevolg heeft dat Mercedes geen WK meer binnenhaalt krijgt het zwaar... Dat weet Lewis, dus hij gokt dat ze er wel uitkomen, met meer centjes (om de wereld te redden natuurlijk) als gevolg.

Als je heel ingewikkeld wilt doen, kan het zijn dat Lewis niet akkoord gaat, en vertrekt. Daardoor komt er ineens een groot budget vrij waardoor ze Max kunnen wegkopen bij RBR. Maar heel realistisch is dat niet. Maar just in case het wél gebeurt heb ik het maar vast gezegd.

RBR is wel slim geweest om hem tot en met 2023 vast te leggen, want straks zou er een mooi moment geweest zijn voor een herbezinning met de nieuwe regels. Het kost ze alleen een hele smak geld. Daarmee én een wellicht even belachelijke afkoopsom hopen ze dat ie gewoon te duur is om weg te kapen. Hij kan dan geen WK worden, maar hij heeft het salaris van een meervoudig kampioen. Het is dus een kwestie van wat Max belangrijker vindt...

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:34
pinda powerrr schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:17:
[...]

Gezien het feit dat ze Russell weg laten kwijnen bij Williams en zoals het er nu naar uit ziet laten vallen op het moment dat het stoeltje mogelijk gaat naar iemand met een grotere zal geld, kan je die laatste misschien wel weg strepen.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Maar zou een Mercedes een Max wel echt moeten uitkopen? Er is vaak gesproken over een "prestatieclausule". Dit seizoen presteert de RBR gewoon minder dan iedereen had gehoopt (1 overwinning tot dusver voor Max) dus ik kan me indenken dat er hoger is ingezet. Wat misschien zou betekenen dat Max ook zonder "boete" weg kan naar een ander team.

• alexbl69
  • Laatst online: 23-12 17:44
Razr schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:15:
Maar zou een Mercedes een Max wel echt moeten uitkopen? Er is vaak gesproken over een "prestatieclausule". Dit seizoen presteert de RBR gewoon minder dan iedereen had gehoopt (1 overwinning tot dusver voor Max) dus ik kan me indenken dat er hoger is ingezet. Wat misschien zou betekenen dat Max ook zonder "boete" weg kan naar een ander team.
Heb dit ook vaak genoeg gelezen, en het lijkt me niet onlogisch.

Hoop ook zo dat Mercedes de ballen heeft om Verstappen naast Hamilton te zetten. Of voor mijn part een andere rijder die zich niet als een mak schaap a la Bottas in z'n reserverol schikt. Op dit moment lijkt Verstappen daarvoor echter de enige serieuze kandidaat.

Mercedes heeft zo'n enorme voorsprong dat ze sowieso kampioen worden. Zolang ze beschikken over 1 van de beste (zo niet dé beste) rijder van het veld (Hamilton) en die blijven voorzien van een dociele nummer 2 zullen we nog vele jaren van tevoren weten wie er WDC wordt.

Neemt niets weg van de prestaties van Hamilton overigens. Heb er diep respect voor hoe hij na al die jaren van glorie en het fortuin dat hij al bij elkaar heeft geharkt nog steeds de absolute topmotivatie heeft om elk weekend 100% te geven, waar hij het waarschijnlijk ook met 95% wel zou kunnen redden.

Maar het begint zo langzamerhand wel heel erg saai te worden :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat er in dat contract staat weten maar weinig mensen, maar de sterkste geruchten gaan over een clausule met betrekking tot performance van de motor en een top-3 notering voor Red Bull/Verstappen. Dus hoewel hij niet kan strijden om de titel, lijkt de auto me competitief genoeg om niet zomaar weg te kunnen lopen bij RBR.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik denk dat Max gewoon het 1e jaar met de nieuwe reglementen in 2022 bij RB probeert, en dan voor 2023 bij het beste team uit 2022 tekent.

PSN

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-12 13:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ricardo246 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:11:
Er is een reden waarom Toto en HAM er nog niet uit zijn. Toto zei vandaag bij de voorbeschouwing @ziggo dat ze nog geen tijd hadden gevonden om dit met elkaar te bespreken. I.M.H.O. is dit BS, HAM en Toto zijn duidelijk de boel aan het vertragen, zodat ze tijd hebben om hun plan verder uit te werken/bevestigen.
Ik vond het ook een gemiste kans met het interview tussen Olav en Toto dat Olav niet even vroeg "je hebt HAM niet onder contract, stel dat er nu een andere coureur naar je toe komt en zegt dat hij bij je wil racen, wat zeg je dan?"

Signatures zijn voor boomers.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Is RACEWEEK! al geroepen? :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZbpXb6xXpjht42SvzAalhzbGHs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hHfhKdVWHbJ4yZBV8DyfHLRf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-10-2020 09:28 ]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:07
alexbl69 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:35:
Hoop ook zo dat Mercedes de ballen heeft om Verstappen naast Hamilton te zetten. Of voor mijn part een andere rijder die zich niet als een mak schaap a la Bottas in z'n reserverol schikt.
Zolang Mercedes met het huidige duo elke race 40-44 punten haalt zie ik niet in wat ze daarmee te winnen hebben...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Muse
  • Niet online
Klopt de circuitmap niet, of is de chicane voor start/finish weg?
Ik kan het me haast niet voorstellen.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:32
Muse schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

Dat is sinds 2008 weg.

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-12 18:45
[...]

Dat was vroeger de lay-out, maar die chicane bestaat al een tijdje niet meer.
Na Rivazza is het 1 lange run naar Variante Tamburello

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12 22:30

CoronelHimself

Division Brabant

[...]

Er is nog wel een chicane, maar die wordt alleen nog voor de MotoGP gebruikt. Variante Bassa

Zie ook deze link voor de evolutie van het circuit.

Steam - PTR83

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:37
Dat wordt dus weer een mooi DRS-feest richting de eerste bocht, joepie..

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• alexbl69
  • Laatst online: 23-12 17:44
hoevenpe schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:01:
[...]
Zolang Mercedes met het huidige duo elke race 40-44 punten haalt zie ik niet in wat ze daarmee te winnen hebben...
Een beetje goodwill kweken... en wat meer spektakel bieden :).

Al rammen ze elkaar er elke 3e race af, dan nog wordt één van de twee fluitend kampioen. Maar je trekt als team wel alle aandacht naar je toe.

Momenteel zijn de Mercedessen bijna niet in beeld. Bij de start, de pit-stops, en een half rondje voor het einde van de race. De rest van de uitzending is gevuld met F1.5, waar nog wel wat gebeurt *).

Stel je een seizoen voor met Hamilton en Verstappen die elke race op het scherpst van de snede om de overwinning strijden. Toto zal een paar extra psychologen in moeten huren, maar spektakel (en aandacht) verzekerd :).

*) En natuurlijk elke race die ene obligate radio-call van Lewis, dat de banden een tikje harder slijten dan verwacht of dat hij ergens een krampje heeft.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Muse
  • Niet online
Ah, wordt weer lekker DRS-en dus.

Niet dat je vroeger nu veel kon inhalen bij die chicane, maar die lange rechte stukken vind ik echt de doodsteek voor spannende gevechten.

• Destruction
  • Laatst online: 00:32

Destruction

(ex-)Automonteur

Maasluip schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Ik vond het ook een gemiste kans met het interview tussen Olav en Toto dat Olav niet even vroeg "je hebt HAM niet onder contract, stel dat er nu een andere coureur naar je toe komt en zegt dat hij bij je wil racen, wat zeg je dan?"
Dit is toch ook min of meer wat er is gebeurd in 2012, toen Schumacher de tijd nam om na te denken over z'n toekomst?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Waah
  • Laatst online: 24-12 07:44
[...]

En je denkt dat die dan géén open antwoord geeft?
Kan hem wel invullen hoor: "Currently we are focussing completely on our current drivers and hoping to sign them as soon as possible".

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElMYcZVXUAIf1ex?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Tuurlijk, en daar gaat Toto op antwoorden? Je kunt het een gemiste kans vinden, maar ik vind het gewoon een vraag waarvan je weet dat je er geen antwoord op krijg. Hij zal hooguit minzaam glimlachen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:35:
[...]
Hoop ook zo dat Mercedes de ballen heeft om Verstappen naast Hamilton te zetten. Of voor mijn part een andere rijder die zich niet als een mak schaap a la Bottas in z'n reserverol schikt. Op dit moment lijkt Verstappen daarvoor echter de enige serieuze kandidaat.
Heeft vrij weinig met ballen te maken. Ja, een ander soort ballen...$$$
Lewis krijgt naar schatting (je weet nooit of het klopt) $45mln en van Max las ik ergens dat een Italiaanse krant denkt dat ie $40mln krijgt. Ergens anders lees ik weer $12,5mln. Daar zit nogal wat tussen. Nou heb ik geen idee wat 'redelijk' is om als afkoopsom te vragen, maar laten we voor het gemak aannemen dat Max inderdaad een escape clause heeft die hij kan aanroepen en dan zonder financiele consequentie kan overstappen.
Bottas krijgt naar verluidt iets van $7mln. Max gaat niet naar Mercedes voor minder dan $20 en als het echt zo is dat ie nu $40 krijgt, moet dat bedrag hetzelfde blijven.

Je hoeft geen groot financieel genie te zijn om uit te rekenen dat $45mln plus $7mln minder is dan $45 plus $35 (we gaan in het midden zitten) meer is dan $52mln. Is dat het waard voor hetzelfde resultaat? Want dat Mercedes dan WCC wordt is zeker, en dan zijn hun rijders 1 en 2 in het WDC. Oh, dat is ook hetzelfde.

Ik zou het nooit goedkeuren als CEO van AMG F1...geldverspilling. Max ipc Lewis, ja, maar niet allebei. Kost een vracht extra geld, extra problemen met hanengevechten en het resultaat is hetzelfde.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mphilipp schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Lewis krijgt naar schatting (je weet nooit of het klopt) $45mln en van Max las ik ergens dat een Italiaanse krant denkt dat ie $40mln krijgt. Ergens anders lees ik weer $12,5mln. Daar zit nogal wat tussen. Nou heb ik geen idee wat 'redelijk' is om als afkoopsom te vragen, maar laten we voor het gemak aannemen dat Max inderdaad een escape clause heeft die hij kan aanroepen en dan zonder financiele consequentie kan overstappen.
Bottas krijgt naar verluidt iets van $7mln. Max gaat niet naar Mercedes voor minder dan $20 en als het echt zo is dat ie nu $40 krijgt, moet dat bedrag hetzelfde blijven.

Je hoeft geen groot financieel genie te zijn om uit te rekenen dat $45mln plus $7mln minder is dan $45 plus $35 (we gaan in het midden zitten) meer is dan $52mln. Is dat het waard voor hetzelfde resultaat? Want dat Mercedes dan WCC wordt is zeker, en dan zijn hun rijders 1 en 2 in het WDC. Oh, dat is ook hetzelfde.

Ik zou het nooit goedkeuren als CEO van AMG F1...geldverspilling. Max ipc Lewis, ja, maar niet allebei. Kost een vracht extra geld, extra problemen met hanengevechten en het resultaat is hetzelfde.
Om met het Mercedes imago meer jongeren aan te spreken, zoals ze willen, valt die uitgave best te rechtvaardigen.

Mercedes wil graag van het 'oude lullen' en 'taxi' imago af om meer jongeren aan te spreken en de verkoop een boost te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 26-10-2020 11:42 ]

PSN

• Jasphur
Bovenste is Ocon en de onderste is Ricciardo? :+

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

lewis nieuw contract zou 120miljoen pond gaan opleveren voor hem (over 3jr gesmeerd)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

YakuzA schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
Om met het Mercedes imago meer jongeren aan te spreken, zoals ze willen, valt die uitgave best te rechtvaardigen.
Ik hoor het al, jij moet CEO worden daar... :+
Mercedes wil graag van het 'oude lullen' en 'taxi' imago af om meer jongeren aan te spreken en de verkoop een boost te geven.
Mercedes maakt niet echt auto's voor jongeren. Als ze jongeren willen aanspreken, moeten ze goedkopere auto's maken. Een schoolverlater kan geen Mercedes betalen.
En zolang zij winnen, vinden ze het best. Voorlopig is (nou ja...was voor corona) Mercedes AMG F1 de enige die winst maakte. Dus ik denk niet dat er iets geboost moet worden. En geen enkel bedrijf geeft voor de grap $40mln extra uit. Ook niet als je een paar miljard winst maakt.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Jasphur schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

kleine trowback naar 2018 is het denk!
Afbeeldingslocatie: https://www.grandprix247.com/wp-content/uploads/2018/11/Ds2vpZ-XQAAABXW.jpg

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verstappen krijgt geen 40 miljoen per jaar. En hij heeft al vaker aangegeven dat het salaris hem veel minder boeit dan een auto waarmee hij daadwerkelijk mee kan doen voor het kampioenschap. Dat is hem veel meer waard dan het geld. Dus ik zie hem zelfs voor het salaris van Bottas wel in die 2e Mercedes gaan zitten.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ok let's talk conspiracies... :+
Wat zit er achter de woorden van Vettel na de race gisteren:
"But, on the other hand, it is obvious that the other car is much faster. Where do I lose time? I have been biting my tongue all year long. Some idiot might never figure it out, but am I a complete idiot? I doubt it.
Men denkt dat ie tussen de regels door zegt dat zijn auto anders is dan die van Leclerc. Zelf denk ik altijd dat dat soort verhalen onzin zijn, want een team is helemaal niet gebaat bij een slecht resultaat. Hun inkomsten zijn afhankelijk van de stand in het WCC, dus als Vettel net zo zou kunnen scoren als Leclerc zouden ze een betere positie hebben. Dus ik vind dat altijd erg ingewikkeld om te geloven. Zeker nu het al niet zo best gaat. Een hele dure pesterij alleen maar om Vettel dwars te zitten. Klinkt niet heel logisch.
Nou is Charles altijd al iets sneller geweest als Seb, maar nu is het erg dramatisch. En ik geloof ook niet dat Seb een pannekoek is. Nu is ie gewoon bijna zielig...ik bedoel...eruit gereden worden door een Williams in quali...dat is toch een dieptepunt in je carrière?

• warp
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:56:
Men denkt dat ie tussen de regels door zegt dat zijn auto anders is dan die van Leclerc. Zelf denk ik altijd dat dat soort verhalen onzin zijn, want een team is helemaal niet gebaat bij een slecht resultaat. Hun inkomsten zijn afhankelijk van de stand in het WCC, dus als Vettel net zo zou kunnen scoren als Leclerc zouden ze een betere positie hebben. Dus ik vind dat altijd erg ingewikkeld om te geloven. Zeker nu het al niet zo best gaat. Een hele dure pesterij alleen maar om Vettel dwars te zitten. Klinkt niet heel logisch.
Aan de andere kant zijn het natuurlijk wel Italianen en die doen ook wel eens wat minder rationele dingen...
Nou is Charles altijd al iets sneller geweest als Seb, maar nu is het erg dramatisch. En ik geloof ook niet dat Seb een pannekoek is. Nu is ie gewoon bijna zielig...ik bedoel...eruit gereden worden door een Williams in quali...dat is toch een dieptepunt in je carrière?
Precies.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

warp schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:56:
[...]
Verstappen krijgt geen 40 miljoen per jaar. En hij heeft al vaker aangegeven dat het salaris hem veel minder boeit dan een auto waarmee hij daadwerkelijk mee kan doen voor het kampioenschap. Dat is hem veel meer waard dan het geld. Dus ik zie hem zelfs voor het salaris van Bottas wel in die 2e Mercedes gaan zitten.
Dat geloof ik ook niet. $40mln is erg veel. Ik denk dat die $12.5mln meer in de richting zit. Daar kan ik mij ook wel iets bij voorstellen, want ze wilden hem met dat contract écht vastketenen. Niet zomaar vastleggen, maar vastspijkeren haast. Dan zou ik daar ook een aardige monetaire vergoeding tegenover laten zetten, want die vette afkoopsom verdient hij niets aan. Hij moet tot 2024 blijven zitten, dus dat mag wat kosten.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12 09:43
Red Bull werkt (wat ik heb begrepen) met een vrij hoge bonusstructuur. Een lager basissalaris kan toch veel opleveren als elk podium je een miljoen brengt.

Vettel vs Charles... Tja, volgens mij is algemeen bekend dat Vettel een stabiele achterkant wil en Ferrari deze momenteel niet heeft.
Haas heeft jarenlang de onderdelen van Ferrari overgenomen, misschien hebben zij ook iets last van de achterwielophanging die oververhit? Als er iemand is die volgens mij consistentie nodig heeft om voluit te kunnen gaan, is dat Vettel.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Ik kwam deze nog ergens tegen omdat ik benieuwd was hoe ver Gasly nu echt feitelijk van VER af zat;

Gasly vs. Verstappen 2019;

Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2019/08/gas_ver_quali_overview_12.svg

Galsy (2019) / Albon (2020) vs. Verstappen
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/svhgplqwayj51.png

Gasly mag van mij een nieuwe kans krijgen in die RBR.

[ Voor 7% gewijzigd door d0s op 26-10-2020 12:17 ]

• Muse
  • Niet online
mavamal schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:10:

Vettel vs Charles... Tja, volgens mij is algemeen bekend dat Vettel een stabiele achterkant wil en Ferrari deze momenteel niet heeft.
Haas heeft jarenlang de onderdelen van Ferrari overgenomen, misschien hebben zij ook iets last van de achterwielophanging die oververhit? Als er iemand is die volgens mij consistentie nodig heeft om voluit te kunnen gaan, is dat Vettel.
Ik denk dat het een optelsom van alles is. Vettel heeft duidelijk geen vertrouwen in de auto, is ook echt niet meer gemotiveerd en vanuit Ferrari ligt de focus volledig op Leclerc.

Met dat laatste wil ik niet insinueren dat Leclerc andere onderdelen op de auto heeft zitten, maar men steekt vermoedelijk ook niet al te veel energie in het toespitsen van de auto op de rijstijl van Vettel als blijkt dat Leclerc wel steeds beter gaat op de huidige ontwikkelkoers.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
d0s schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:16:
Ik kwam deze nog ergens tegen omdat ik benieuwd was hoe ver Gasly nu echt feitelijk van VER af zat;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is een beetje appels met peren vergelijken:
Andere auto, andere banen, etc.

Je zou dan ook Max moeten vergelijken dit jaar en vorig jaar en vandaaruit een baseline opstellen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:42:
[...]
*) En natuurlijk elke race die ene obligate radio-call van Lewis, dat de banden een tikje harder slijten dan verwacht of dat hij ergens een krampje heeft.
...waarna hij meestal nog even de snelste ronde eruit knalt.
(voordat iemand begint ze zeuren dat ie een cry baby is of in paniek raakt)

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Sir_Lion schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Het is een beetje appels met peren vergelijken:
Andere auto, andere banen, etc.

Je zou dan ook Max moeten vergelijken dit jaar en vorig jaar en vandaaruit een baseline opstellen.
Eens hoor. Maar Het zegt wel wat dat Albon na meer dan een vol jaar (!) Red Bull nog steeds niet binnen die gemiddelde 0,4 seconden zit.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:22

[...]

eens met je betoog....tenzij
er iets gebeurd (ik laat legaal of illegaal even in het midden) wat je als rijder actief moet gebruiken waarvan je niet wil dat je concurrenten weten wat/hoe...

vet komt de laatste tijd ook wel eens uit de q met: ik heb er het beste uitgehaald..en toch is lec dan veel sneller. Ook opvallend het verschil laatste circuit rechte stuk inhalen vet <-> lec.

[ Voor 7% gewijzigd door Snowhite0901 op 26-10-2020 13:25 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Tristan

"time is converging" ... Horner kan beter zeggen "time is running out"

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat een vreemde locatie voor de speed-trap?

Testing, one, two ...

• Waah
hardware-lover schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Wat een vreemde locatie voor de speed-trap?
Want? Einde van een recht stuk?
Ze rijden tegen de klok in hè ;-) niet met de klok mee.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 18:19

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Dat geloof ik bij een team als Ferrari ook niet. Als je een klein team hebt en maar geld hebt voor 1 update, doe je dat bij degene waarvan je denkt dat die er het meeste uit haalt en minste crasht. Maar bij Ferrari lijkt me dat ongeloofwaardig daar is geld genoeg. En er is teveel geld mee gemoeid om Vettel expres slecht materiaal te geven. Ik kan me wel voorstellen dat als de auto meer op de rijstijl van LeClerc is aangepast, en Vettel heeft daar veel meer moeite mee dat ze misschien nu wat minder moeite zullen doen de auto aan te passen voor Vettel, maar zelfs dan. Financieel kunnen ze dan beter wat aanpassingen doen zodat Vettel ook leuk puntjes rijdt dat levert meer op dan hem zo te laten modderen. Sneu is het wel. Hoop dat hij volgend jaar weer opleeft, geweldige coureur.

Exact expert nodig?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waah schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:35:
[...]
Want? Einde van een recht stuk?
Ze rijden tegen de klok in hè ;-) niet met de klok mee.
De speedtrap staat niet net voor het einde van het rechte stuk (einde DRS) :+ Of zie jij een ander plaatje dan ik zie?

Testing, one, two ...

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
Jasphur schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

Ik neem aan dat de meeste wel weten dat het Alonso is in de 2006 Renault, de laatste winnaar op Imola

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoBkbYbTsffXWwgW31XAn0Fu8Ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXhSy4Q96pOUAkzUKFwD2yei.jpg?f=fotoalbum_large

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Waah
hardware-lover schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:41:
[...]

De speedtrap staat niet net voor het einde van het rechte stuk (einde DRS) :+ Of zie jij een ander plaatje dan ik zie?
Suzuka heeft/had dat ook
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Japan_Circuit.png.transform/9col/image.png

En Spa heeft hem volgens mij vóórdat de DRS open gaat.

[/quote]
Preferably, the speed trap is often installed at the middle of the straight where the accurate top speed is expected since by the end of the straight or near the corner, the battery loses a huge amount of power.
[quote]

Dus ze verwachten blijkbaar niet de top speed bij start/finish?

[ Voor 29% gewijzigd door Waah op 26-10-2020 13:49 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
SnowDude schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:41:
[...]

Ik neem aan dat de meeste wel weten dat het Alonso is in de 2006 Renault, de laatste winnaar op Imola

[Afbeelding]
Toen de pitstops nog bijna 10s duurde en de motoren een stuk meer jankte (ook al was dat het eerste jaar van de V8)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Jasphur
Ik was in ieder geval 1 van de ontwetenden :)
Thanks voor de informatie wel!.

Sowieso wel benieuwd naar wat ALO volgend jaar gaat doen wat prestaties betreft.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Jasphur schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:50:

Sowieso wel benieuwd naar wat ALO volgend jaar gaat doen wat prestaties betreft.
Hoop Ocon om zijn oren rijden :*)

• warp
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Toen de pitstops nog bijna 10s duurde en de motoren een stuk meer jankte (ook al was dat het eerste jaar van de V8)

[YouTube: San Marino GP F1 2006 Highlights]
Wat praat die commentator snel zeg :')

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daar gaat ook een aardig lang stuk aan vooraf om topsnelheid te kunnen halen, de 130R is tenslotte ook volgas. Maar blijkbaar gaat het nu niet om een hoogste snelheid maar om een max snelheid na de variante-alta?

Testing, one, two ...

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:33

DataGhost

iPL dev

d0s schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:16:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Jammie, selectieve statistiek (of juist niet) zonder context. Beide plaatjes vergelijken iets anders maar wel ongeveer hetzelfde. Het onderste plaatje heeft Canada als behoorlijke outlier voor Gasly en die wordt mede gebruikt voor de trendlijn. Ik herinner me vaag een Magnussen die zijn auto tegen het eind van de Q he-le-maal naar de klote rijdt waardoor Max geen tijd meer kon zetten. Als je de daadwerkelijk gezette tijden vergelijkt, sure, klopt helemaal, maar als je het prestatieverschil probeert aan te geven geeft dat toch een vertekend beeld. Dit is ook de race waar het onderste grafiekje ophoudt, terwijl de bovenste grafiek suggereert dat de lineaire trendlijn iets compleet anders gedaan zou hebben als je gewoon alle 12 VER-GAS qualies meepakt waardoor het verschil uiteindelijk wel meevalt. Op dezelfde manier is de eerste race (waar Gasly niet eens uit Q1 kwam) een soort outlier die flinke invloed heeft op het positiever laten uitkomen van zijn trendlijn.
In Baku was Gasly in Q1 inderdaad sneller dan Max, maar ook gediskwalificeerd voor fuel flow.

Ik vond het vooral vreemd waarom het onderste grafiekje al na 7 races ophield, terwijl we van beide seizoenen ondertussen al gewoon 12 races hebben gehad. Ik heb het daarom eens nagemaakt met de eerste 7 races, de eerste 12 races en de eerste 12 races zonder Canada. Wat eerst opvalt is dat bij Albon Hongarije, Groot-Brittanië en 70th Anniversary verwisseld zijn, maar dat maakt voor de trendlijn niks uit. Als naar het hele seizoen van Gasly wordt gekeken zijn de trendlijnen redelijk gelijk aan die van Albon over de eerste 7 races, en het weglaten van Canada maakt in dat geval weinig uit voor de RC. Kijken we dan ook naar het hele seizoen van Albon tot nu toe wordt 'ie voor hem iets minder gunstig maar het verschil is er eigenlijk nauwelijks. Dus op basis hiervan zou ik concluderen dat ze allebei eenzelfde trend hebben over het seizoen. Valt best mee dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMYrbfwLfZjLl3WAxRCKO41IqfY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RxMRYTqHJtnxGTJGRmZ73OeV.png?f=user_large

• ArcticWolf
  • Niet online
warp schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Wat praat die commentator snel zeg :')

Beter? :P

• Finraziel
  • Laatst online: 07:21
Hij zegt eigenlijk dus ook dat hij niet denkt dat Gasly nu beter is dan Albon, klinkt in ieder geval niet alsof ze hem weer terug gaan halen (zou me ook verrassen eigenlijk).

Gamertag: FinrazielNL

• Waah
@DataGhost je doet je naam eer aan _/-\o_ Mooi stukje

Gasly halen is sowieso niet handig voor ze. Als hij het niet haalt, roept iedereen "Zie je wel!" De kans dat die het Max moeilijk gaat maken, is sowieso klein.

Ben benieuwd wat hun plan is. Je hebt in de F1 maar een heel select groepje waar je uit kan kiezen. En een deel daarvan ligt gewoon vast momenteel. (HAM gaat niet bij Merc weg, Lec niet bij Fer etc)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Ook dat ze ongeveer 1 op 1 rijden: 79 liter erbij, goed voor 20 rondjes! Dat gaat toch beter nu. :)

ping 127.212.23.124

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

basvn schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:52:
[...]
Hoop Ocon om zijn oren rijden :*)
Zou wel aanfluiting zijn als hij dat neit gaat doen - in begin moet nog zien [..] maar uiteindelijk zou alonso het toch de baas moeten zijn :+
Ik gun het alonso van harte - maar je moet maar net op de juiste plek zitten bij het juiste team.

Zou belooft/voorziet men voor Max gouden bergen, unicors en regenbogen... moet je wel bij het juiste team zitten, en alonso heeft laten zien dat je met talent alleen er neit komt. Zo vrees ik voor max een vergelijkbare toekomst.

Los van max staat leclerc erg sterk - ben erg benieuwd hoe dit twee gaan de aankomende jaren. En ocon ... misschien kan die tzt met stroll gaan kaarten ofzo

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• ArcticWolf
  • Niet online
pjottum schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Ook dat ze ongeveer 1 op 1 rijden: 79 liter erbij, goed voor 20 rondjes! Dat gaat toch beter nu. :)
Volgens mij valt het verschil wel mee tussen toen en nu... ze verbruikten in het V10 tijdperk zo'n 190L (ooit een keer berekend) per race en nu zo'n 140L. De laatste generatie V10 zat op ca. ~950pk (ongeblazen) de huidige V6T zitten op ~840pk

• ProudElm
  • Laatst online: 21-12 19:56
Ja dat zal, maar ze gaan nu echt een stuk sneller rond ;-)

• ArcticWolf
  • Niet online
ProudElm schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:41:
Ja dat zal, maar ze gaan nu echt een stuk sneller rond ;-)
Ik vind 2 a 3s niet echt een stuk.. maar goed, meeste komt door de aero lijkt mij en niet door het vermogen.

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 26-10-2020 14:42 ]

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElQj-NtWoAEk53i?format=jpg&name=large

• ProudElm
  • Laatst online: 21-12 19:56
Dacht dat het gat groter was, maar ja, groot deel zal zeker aero zijn. Maar dan blijft, minder brandstof en toch harder is een goeie zaak :)

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElQosGcWoAEEjyV?format=jpg&name=large
foto van Haas

[ Voor 8% gewijzigd door basvn op 26-10-2020 14:56 ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:03
[...]

Heerlijke beelden alleen al om het geluid en wat een berg monteurs bij die pitstops!!

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12 09:43
ArcticWolf schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

Volgens mij valt het verschil wel mee tussen toen en nu... ze verbruikten in het V10 tijdperk zo'n 190L (ooit een keer berekend) per race en nu zo'n 140L. De laatste generatie V10 zat op ca. ~950pk (ongeblazen) de huidige V6T zitten op ~840pk
Dat klinkt niet correct, laat ik eens kijken.
Max fuel flow limit 100kg/uur, is ongeveer 143 liter
Brandstoftank 110kg max, is ongeveer 155 liter

De meeste races duren ongeveer 1,5 uur, de 70th anniversary GP duurde ongeveer 1 uur 20 minuten.

Silverstone is 70% full throttle, laten we ervan uitgaan dat ze ongeveer 75% van de maximum fuel flow kunnen halen, dan zouden ze tijdens de 70th Anniversary ongeveer 143 liter... ah, het klopt.

• Muse
  • Niet online
Mooie battle, Schumacher op de top van zijn kunnen, prachtig om terug te zien.
Let ook even op hoe dicht ze achter elkaar kunnen blijven rijden. Mooie tijden.

• vhal
  • Laatst online: 24-12 16:28

vhal

ಠ_ಠ

De Variante Bassa is niet meer begrijp ik?

Strava

• De_Bastaard
  • Laatst online: 24-12 16:42
Wat is dit gerucht/gedoe nu weer rondom Max eens een rondje om de kerk rijden in een Mercedes n.a.v. afgelopen weekend? _O-

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De_Bastaard schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:29:
Wat is dit gerucht/gedoe nu weer rondom Max eens een rondje om de kerk rijden in een Mercedes n.a.v. afgelopen weekend? _O-
Dat had Max een beetje uitdagend gesuggereerd aan Hamilton na de kwalificatie. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 140 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport