[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.145 views

Onderwerpen

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-12 23:08
Mystikal schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:51:
Ik las ergens dat Gasly het stoeltje van Ocon gaat 'afpakken' volgend jaar. Kan natuurlijk clickbait geweest zijn, maar had het hier nog niet langs zien komen.

Zou niet raar zijn. Fransman in een Frans fabrieks team.En met de onzekerheid van het vertrek van Honda weet niemand hoe het zich gaat ontwikkelen.
Daarvoor hebben ze juist Ocon aangetrokken 8)7

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik las ergens dat Gasly het stoeltje van Ocon gaat 'afpakken' volgend jaar. Kan natuurlijk clickbait geweest zijn, maar had het hier nog niet langs zien komen.

Zou niet raar zijn. Fransman in een Frans fabrieks team.En met de onzekerheid van het vertrek van Honda weet niemand hoe het zich gaat ontwikkelen.
ThomasG schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Let op, allemaal speculatie en voor zover (mij) bekend niet gebaseerd op betrouwbare bronnen/interpretaties.

Ah een van de bronnen is een clickbait website zo te zien:

https://www.gptoday.net/n...vervangt-ocon-bij-renault
Gasly naar Renault
Hoe dan ook wordt Pierre Gasly nu in verband gebracht met een sensationele overstap naar Renault, ter vervanging van zijn landgenoot Esteban Ocon. Dat is echter niet de enige verandering want er staan nog meer schokkende overstappen te wachten, en coureurs die buitenspel zouden komen te staan.
Weet niet welke scheet/duim ze nu weer hebben genomen....
Sergio Perez is naar verluidt niet meer geïnteresseerd in Haas, maar de ervaren Mexicaan en zijn sponsors kunnen een contract tekenen bij Williams. Hij zou George Russell vervangen, omdat Nicholas Latifi wordt gesteund door zijn rijke vader Michael. Latifi's bedrijf Sofina staat op de achtervleugel.

Ten slotte worden Perez en Haas-coureur Kevin Magnussen in verband gebracht met een verhuizing naar Indycar met het team Meyer Shank Racing. F1-eigenaar Liberty Media heeft zich zojuist bij dat team ingekocht.
Geef mij ook even dat spul te roken...

[ Voor 45% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-10-2020 10:08 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 11:53

Mystikal

It never hurts to help!

ThomasG schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:53:
[...]
Oja, ik was even nog niet wakker. Die schijnt ook van de croissants te zijn... |:( 8)7

Basement Bios ---- Exo-S

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Ocon is Frans }:O

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Que? Omelet du Frommage? Ach draai de vlag en hij is Nederlands :p.

• ArcticWolf
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:01:
[...]

Que? Omelet du Frommage? Ach draai de vlag en hij is Nederlands :p.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Illegal_Alien schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:57:
[...]

[...]

Let op, allemaal speculatie en voor zover (mij) bekend niet gebaseerd op betrouwbare bronnen/interpretaties.

Ah een van de bronnen is een clickbait website zo te zien:

https://www.gptoday.net/n...vervangt-ocon-bij-renault

[...]

Weet niet welke scheet/duim ze nu weer hebben genomen....

[...]

Geef mij ook even dat spul te roken...
Zenuwinzinking denk ik. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Over dat Indie team: En het enige wat nog wel geloofwaardig is;

http://www.michaelshankra...ent-by-formula-one-group/
Pataskala, Ohio (2 October 2020) – Meyer Shank Racing is pleased to announce that Liberty Media has made a minority equity investment in the Ohio-based team, which is attributed to the Formula One Group.
Maar gaat wat offtopic, maar lijkt dus maar een minimale investering...

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12 19:11

Bloodclot

Jawier!

DIT IS EEN QUOTE VANUIT GPTODAY EERDER HIERBOVEN EERDER GENOEMD Sergio Perez is naar verluidt niet meer geïnteresseerd in Haas, maar de ervaren Mexicaan en zijn sponsors kunnen een contract tekenen bij Williams. Hij zou George Russell vervangen, omdat Nicholas Latifi wordt gesteund door zijn rijke vader Michael. Latifi's bedrijf Sofina staat op de achtervleugel.
Dacht dat russel nog een meerjarig contract had? tot 2022 iig.
Of perez per 2022 naar williams en russel vervangt bottas in 2022.

[ Voor 6% gewijzigd door Bloodclot op 15-10-2020 12:07 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:47

Pierre

Van nature lui!

Bloodclot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

Sergio Perez is naar verluidt niet meer geïnteresseerd in Haas, maar de ervaren Mexicaan en zijn sponsors kunnen een contract tekenen bij Williams. Hij zou George Russell vervangen, omdat Nicholas Latifi wordt gesteund door zijn rijke vader Michael. Latifi's bedrijf Sofina staat op de achtervleugel.

Dacht dat russel nog een meerjarig contract had? tot 2022 iig.
Of perez per 2022 naar williams en russel vervangt bottas in 2022.
Dat is een mooie copy&paste van dat bericht wat op GPtoday staat.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:45

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Pierre schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

scheelt je wel 2725213 cookies, dus thanks @Bloodclot !

Duidelijk dat in zo'n gat van twee weken waarin eigenlijk niet teveel in de f1 wereld gebeurd, de fantasie van de knippende pers op volle toeren door moet draaien.

ping 127.212.23.124

• ArcticWolf
  • Niet online
Hoop wel dat Hulkenberg naast Verstappen in stapt, in ieder geval voor 2021... ben benieuwd wat hij kan laten zien.

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Pierre schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

Goed gelezen! ik quote dus ook wat in dat nieuwsbericht staat...
Excuus had in quotjes moeten plaatsen...

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bloodclot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

Goed gelezen! ik quote dus ook wat in dat nieuwsbericht staat...
Excuus had in quotjes moeten plaatsen...
Paar posts erboven is het ook al c/p'ed ;) (exact in de post waar op gereageerd wordt :D )
Illegal_Alien in "[F1] Seizoen 2020"

Maar teveel F1 nieuws is nooit verkeerd :P

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 15-10-2020 11:45 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Palmer on the roll:

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

YakuzA schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

Paar posts erboven is het ook al c/p'ed ;) (exact in de post waar op gereageerd wordt :D )
Illegal_Alien in "[F1] Seizoen 2020"

Maar teveel F1 nieuws is nooit verkeerd :P
ja, ik quote dus ook dat stukje en geef mijn mening hierover. zodat mensen niet terug hoeven te scrollen waar ik het over heb... ik zal even nu quotes er bij plaatsen

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Bloodclot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

ja, ik quote dus ook dat stukje en geef mijn mening hierover. zodat mensen niet terug hoeven te scrollen waar ik het over heb... ik zal even nu quotes er bij plaatsen
Dit is niet het Verqulote de Kwoat - Deel 12 topic :p.

Achja, we kunnen weer lekker rellen. :Y

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Russel op de Nordschleife

[ Voor 5% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-10-2020 12:44 ]

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

mphilipp schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:36:
Ik bedenk net dè oplossing om F1 weer competetief te maken én een heel stuk goedkoper. Ga terug naar de roots en pak de ontwerpen uit de jaren '60 van de vorige eeuw. Lang voordat de aerodynamica zijn intrede deed in de sport. Lekker basic. Kiep er desnoods zo'n hybride motor in, maar liever de 1.5L V12 die ze toen gebruikten. Geen DRS, engine modes, vleugels enzo. Misschien moet je zelfs terug naar die geweldige banden met profiel ipv de slicks :+ , maar hele dikke slicks staat ook wel cool op die karretjes.
Lekker makkelijk in de reglementen ook: de auto moet op een sigaar lijken. Klaar >:)
[Afbeelding]
En dan gaan ze 800 km/u

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

En als je een klapper maakt dan ben je de sigaar :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lucht, héééél veel gebakken lucht..., en een paar dikke duimen; https://www.blick.ch/spor...m-cockpit-id16142800.html
je zult er je adblocker voor uit moeten zetten, maar dan krijg je ook wat

Testing, one, two ...

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:13

mphilipp

Romanes eunt domus

Succes met remmen dan....zonder downforce kun je niet eens zo hard. Als je de rem intrapt, glijdt ie gewoon door. Dat probleem lost zichzelf op denk ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Even een andere vraag. Marko heeft een paar dagen geleden in een interview gezegd dat RB interesse heeft om het Honda project over te nemen. Op zich is dat geen nieuws, want het werd hier ook al geopperd en dat leek (voor mij in tweede instantie pas) een reële optie. Maar...Marko zegt iets opmerkelijks:
"But this is only possible on condition that the engines are frozen by the first race in 2022 at the latest. We cannot afford further development, neither technically nor financially. That is a prerequisite."
Maar volgend jaar mag er toch nog wel wat aan de motoren gesleuteld worden? Tenminste...een beetje finetunen, want hele nieuwe ontwikkelingen doet niemand meer denk ik. En dat kunnen ze dan nog wel betalen blijkbaar? Dus hij wil dat ze 2022 in gaan met beperkt aangepaste motoren van 2021. In feite betekent dat dan dat ze met praktisch dezelfde motoren tot '26 blijven rijden, want dan pas wil men ook het motorenreglement weer gaan aanpassen. Tenminste, ik begreep dat voor '22 een paar kleine aanpassingen aan de motoren gedaan zouden moeten. Volgens mij gaat het verwijderen van de MGU-H niet door, maar wat er nu wél verandert aan de motoren is mij onduidelijk. Alleen het toerental verhogen om het geluid te verbeteren?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

mphilipp schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Succes met remmen dan....zonder downforce kun je niet eens zo hard. Als je de rem intrapt, glijdt ie gewoon door. Dat probleem lost zichzelf op denk ik.
Het probleem zichzelf laten oplossen wat betreft over de grens van het toelaatbare gaan, was in de jaren 50, 60 en 70 natuurlijk ook al een ding. Het geeft wel mooie tv denk ik, dat dan weer wel.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mphilipp schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:53:
Even een andere vraag. Marko heeft een paar dagen geleden in een interview gezegd dat RB interesse heeft om het Honda project over te nemen. Op zich is dat geen nieuws, want het werd hier ook al geopperd en dat leek (voor mij in tweede instantie pas) een reële optie. Maar...Marko zegt iets opmerkelijks:
gaat niet gebeuren;
1. fia moet instemmen met 'bevriezen' van motoren
2. -alle- teams moeten instemmen met bevriezen motoren

it's not going to happen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:45

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

himlims_ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

gaat niet gebeuren;
1. fia moet instemmen met 'bevriezen' van motoren
2. -alle- teams moeten instemmen met bevriezen motoren

it's not going to happen
Nope.
Volgend jaar 2 F1 teams te koop denk ik zo.

Kunnen we kijken naar een startgrid van 16 autos; als de rest het tenminste overleeft.

ping 127.212.23.124

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, prima, maar de vraag was niet of het ging gebeuren (Honda zou de F1 ook niet verlaten tenslotte), maar wat er nou precies op het programma staat vwb het motorenreglement.
Aanvankelijk namelijk, in 2018 is besloten dat de MGU-H eruit zou gaan om de motoren eenvoudiger te maken, de MGU-K zou krachtiger worden (ander gaan ze te langzaam) en het toerental zou omhoog gaan. Ik weet niet of er meer is, maar dit is wat ik zo kan vinden. Dit zou in 2021 ingaan, maar dat is dus uitgesteld, en ik begreep dat die MGU-H toch blijft omdat de motorfrabrikanten 'm toch niet kwijt wilden. Eigenlijk wilden ze geen nieuwe leveranciers hebben, want die paar die interesse hadden, hebben meteen afgehaakt toen dat bekend werd.

Dus...wat zijn de wijzigingen nou die Marko blijkbaar niet wil dat ze doorgaan. Of mis ik iets?

• Chiron
  • Laatst online: 20:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Mercedes en Ferrari gaan nooit akkoord met een ontwikkelstop idd. Vanwege de budgetlimiet heeft RBR opzich wel het geld ervoor, alles boven de budgetlimiet kunnen ze nu in de motor steken. Maar dan moet het niet geveto'ed worden.

Ik denk dat RBR en AT of met Renault aan de slag gaan, of RB trekt de stekker eruit en verkopen de boel. Ik denk dat ze dat laatste ook weer in gaan zetten als 'dreigement' om de ontwikkelstop erdoorheen te krijgen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@pjottum had een discussie met maatje van me hierover; is er nog wel een F1 over 10jr?
- geneuzel groen/emissie blablabla
- huidige motoren spelen 0 in op emotie
- uitzondering daar, weet je vooraf dat het een mercedes show wordt
- beperkt aanbod onafhankelijke motor producenten
- kosten erg hoog
- complexiteit van regels en wijzigingen daarop
- inconsitentie mbt straffen (ferrari komt er mee weg)

merk aan mijzelf dat het me ook steeds minder begint te boeien - kwalificatie gemist was paar jaar terug een ramp, nu boeit het me niet meer

we kwamen samen tot conclusie dat fia/F1/liberty -iets- moet veranderen, anders blijft er weinig entertainment over.

• Chiron

Chiron

mphilipp schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:05:
Ja, prima, maar de vraag was niet of het ging gebeuren (Honda zou de F1 ook niet verlaten tenslotte), maar wat er nou precies op het programma staat vwb het motorenreglement.
Aanvankelijk namelijk, in 2018 is besloten dat de MGU-H eruit zou gaan om de motoren eenvoudiger te maken, de MGU-K zou krachtiger worden (ander gaan ze te langzaam) en het toerental zou omhoog gaan. Ik weet niet of er meer is, maar dit is wat ik zo kan vinden. Dit zou in 2021 ingaan, maar dat is dus uitgesteld, en ik begreep dat die MGU-H toch blijft omdat de motorfrabrikanten 'm toch niet kwijt wilden. Eigenlijk wilden ze geen nieuwe leveranciers hebben, want die paar die interesse hadden, hebben meteen afgehaakt toen dat bekend werd.

Dus...wat zijn de wijzigingen nou die Marko blijkbaar niet wil dat ze doorgaan. Of mis ik iets?
De MGU-H eruit is doorgeschoven naar 2026, en om die reden is o.a. Porsche niet van plan om er voor die tijd in te stappen. Die hadden namelijk al een motor zonder MGU-H klaar.

Wat Marko wil is dat er een ontwikkelstop komt, want als ze de toko overnemen van Honda zal dat an sich al een enorme kluif zijn, laat staan de motoren doorontwikkelen zodat ze nog sneller worden. Die resources hebben Mercedes, Ferrari en Renault dus wel.
Zonder ontwikkelstop zal de Honda/Mugen/whatever ie dan heet-motor blijven steken, waarbij met name Mercedes en Ferrari stappen gaan maken, en dan heeft het geen zin om de boel over te nemen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Chiron schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:07:
Mercedes en Ferrari gaan nooit akkoord met een ontwikkelstop idd. Vanwege de budgetlimiet heeft RBR opzich wel het geld ervoor, alles boven de budgetlimiet kunnen ze nu in de motor steken. Maar dan moet het niet geveto'ed worden.

Ik denk dat RBR en AT of met Renault aan de slag gaan, of RB trekt de stekker eruit en verkopen de boel. Ik denk dat ze dat laatste ook weer in gaan zetten als 'dreigement' om de ontwikkelstop erdoorheen te krijgen.
Ik zie eigenlijk niet in waarom Merc niet okee zou zijn met een ontwikkelstop, ze hebben met afstand de beste motor, en hoe beter je blok is hoe lastiger het is om stappen te maken. Zo zijn ze nog 5 jaar verzekerd van dominantie zonder geld in ontwikkeling te hoeven steken.

Ferrari heeft nu al een Flintstone motor dus die zullen niet blij zijn nee.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:52
Eind 2021/begin 2022 geeft Mercedes natuurlijk de kans hun laatste stappen te zetten, Ferrari om het recht te trekken, Renault om de (éénmalige) investering goed te keuren en RBR dus om met de huidige door te rijden.

Denk dat hooguit Renault dwars gaat liggen omdat RBR dan niet van hun een PU af moet nemen, en dat is toch wel een paar miljoen per jaar die Renault dan ofwel kan investeren of van hun running expenses af kan halen.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 13:31

pro_6or

amateur_60r

asing schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

De ring is sinds de aanleg het meest uitdagende stuk asfalt op aarde. Je mag er zo hard als je wil en kan. Er zit een stukje met een limiet in en er is een officieel zebrapad.

Jackie Stewart noemde het de groene hel en dat is niet voor niets. Het aanpassen aan minder talent is gewoon zonde. Dus geen borden, wegwijzers etc. Je moet het zelf maar doen.

BTW, als je dat rondje van kubica post dan moet je ook de post doen met de opsomming van de schade :) . 36 rondjes blaffen op de ring is niet zonder gevolgen.
Je kan hier ook gewoon over de dijk-schleife komen blaffen. Genoeg talentlozen die dat ook niet ongestraft beëindigen.

een treffende spreuk

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mark-k schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
Ik zie eigenlijk niet in waarom Merc niet okee zou zijn met een ontwikkelstop, ze hebben met afstand de beste motor, en hoe beter je blok is hoe lastiger het is om stappen te maken. Zo zijn ze nog 5 jaar verzekerd van dominantie zonder geld in ontwikkeling te hoeven steken.

Het zou de stop vanaf 2022 inhouden, op dit moment zou er elk jaar één major update plaats mogen vinden meen ik gehoord/gelezen te hebben.

Red Bull wil voor beide stallen dezelfde krachtbron. De reden waarom men nu niet voor Renault (of Ferrari) warm loopt is simpelweg omdat deze nu beiden een fabrieksteam hebben, en RB een klantenteam zou worden en dan maar moet accepteren wat ze aan krachtbron ontwerp door de strot wordt geduwd (om het maar eens bot te zeggen). Zij moeten daarop hun ontwerp aan gaan passen los van het feit dat ze daarbij altijd afhankelijk blijven van een derde.

Ik zou het Sport1.de interview weer af moeten gaan luisteren waarom Marko de bevriezing zou willen hebben vanaf 2022, maar het had volgens mij met kennis en geld te maken en met het feit dat er voor die 4 jaar toch geen nieuwe fabrikant zijn geld op de huidige krachtbron stuk wil slaan.

Ze (RB) willen wel de nieuwe motor naar voren halen en daarbij aantrekkelijker maken voor nieuwe fabrikanten, voor het huidige concept loopt er geen enkele meer warm.

Testing, one, two ...

• Chiron

Chiron

RBR een andere motorfabrikant dan AT gaat 'm ook niet worden inderdaad, omdat de AT vanaf de helft tot de achterkant een 'oude' RBR is. Plus dat je dan weer voor twee verschillende motorenfabrikanten een chassis moet ontwikkelen, dat gaat flink in de papieren lopen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mark-k schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
Ik zie eigenlijk niet in waarom Merc niet okee zou zijn met een ontwikkelstop
Misschien om een concurrent te dwarsbomen die dan ineens het gat wél hebben gedicht. En als ze dan geen mogelijkheid meer hebben om te parreren... Als je op nr.1 staat, kun je alleen maar zakken.
Inderdaad. Ze zijn natuurlijk hard aan het werk, maar als ie dan volgend jaar wéér naatje is, dan wordt het erg penibel. Mocht blijken dat hun motor volgend jaar weer op sterkte is, zou het zomaar kunnen dat ze accoord gaan. Al was het alleen maar om te voorkomen dat andere ook weer verder ontwikkelen en ze alsnog de pas afsnijden.

Maar ja...zo heeft iedereen een reden om er voor, dan wel tegen te zijn. Een aangezien ze unaniem moeten beslissen, lijkt het mij ook erg lastig worden. Als ze tegen stemmen, is RBR verplicht de Renault motoren af te nemen, of op te stappen. Nou, dat laatste wordt ook niets, want dat kost geld en er komt niets voor terug. En met Renault gaan ze de oorlog ook niet winnen.

Maar, zoals Abiteboul zei, ze kunnen nog altijd met een konijn uit de hoge hoed komen...

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

mphilipp schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Misschien om een concurrent te dwarsbomen die dan ineens het gat wél hebben gedicht. En als ze dan geen mogelijkheid meer hebben om te parreren... Als je op nr.1 staat, kun je alleen maar zakken.
Mwah, ik neem aan dat ze pas volgend jaar beslissen, dan weet merc al vrij snel of de concurrent er inmiddels bij zit of niet.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mark-k schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:25:
[...]
Mwah, ik neem aan dat ze pas volgend jaar beslissen, dan weet merc al vrij snel of de concurrent er inmiddels bij zit of niet.
De beslissing zal eerder vallen verwacht ik, tenslotte moet RB er met Honda ook nog uit gaan komen. Eerst groen licht van de 3 krachtbronfabrikanten, daarna in overleg met Honda over wat er mogelijk kan zijn (aldus Marko). Dat eerste overleg is gepland direct na de volgende grand prix dacht ik, er is nogal haast bij (voor RB).

Testing, one, two ...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Fantastisch! Die van Max is wel creepy..

[ Voor 6% gewijzigd door Bloodclot op 15-10-2020 16:20 ]

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-12 23:08
Bloodclot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Fantastisch! Die van Max is wel creepy..
Max lijkt veel op Jackie Kennedy :+

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:58
Ik zou Ricciardo zeker doen!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-12 00:15

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Ik denk zelf dat de toekomst van RB heel erg afhankelijk is van het intellectueel eigendom wat ze van Honda over kunnen nemen, en de kwaliteit van dat eigendom.

Ze hebben met de Honda-kennis en patenten/geheimen de volgende mogelijkheden:

1. Zelf overnemen, een beperkt aantal ingenieurs aannemen/overnemen om de motoren op basis hiervan te prepareren en vervolgens de ontwikkelstop inzetten voor de F1-motoren. Dat laatste is een logische voorwaarde, de faciliteiten om een motor door te ontwikkelen zijn ongelooflijk duur, en het kost tijd om zo'n afdeling met 100en ingenieurs in te richten. Die mensen liggen niet voor het oprapen, vragen een flink salaris en dan hebben we het nog niet over de apparatuur gehad. Red Bull Advanced Technologies gaat dat niet kunnen opzetten voor 2022.

De ontwikkelstop voor de motoren is in de huidige tijd ook helemaal niet zo gek. De MGU-H is te duur en te fragiel om binnen afzienbare tijd bruikbaar te zijn in hybride auto's. Dat geldt voor zowel de hybrides van de gewone mens als voor de duurdere sportwagens, beide producten moeten allebei een stuk meer kilometers aan kunnen dan een F1-motor. De F1 moet onder ogen zien dat de huidige motorformule, ondanks de indrukwekkende efficiëntie, nauwelijks relevant is voor de autofabrikanten. Wat mij betreft is 2026 ook veel te laat voor een nieuwe aandrijflijn, deze moet voor de sport als ontwikkelplatform zo snel mogelijk weer technologisch relevant worden.

2. Met het intellectueel eigendom van Honda, naar Porsche stappen. Of dit door gaat is vooral afhankelijk van Porsche, die moeten met deze kennis hun eigen ontwikkeling een raketstart kunnen geven. Daarnaast moet Porsche überhaupt interesse hebben in de huidige F1-motorformule als ontwikkelplatform voor hun eigen auto's. Twee vraagtekens dus bij Porsche, en daar heeft alleen Porsche een antwoord op denk ik. Ik schrijf ze echter nog niet af, wellicht dat ze wel overstag gaan als ze van Red Bull een 'How to build an F1-engine' guide krijgen.

3. Met het intellectueel eigendom van Honda een goede deal bij Renault eruit slepen. Renault heeft vermoedelijk zeker wel interesse in de Honda-kennis, al is het maar ten behoeve van hun eigen project. Misschien dat Red Bull hiermee voldoende extra onderhandelruimte kan verkrijgen wat betreft het aanpassen van de motor-layout op hun verzoek, testruimte met eigen brandstof/smeermiddel en wat betreft de kosten van het afnemen van de Renault-motoren. Wellicht zouden ze hiermee, ondanks dat Renault het eigen team logischerwijs voorrang geeft, genoeg mogelijkheden krijgen om om de wereldtitel mee te vechten.

Als Red Bull geen van bovenstaande scenario's voor elkaar kan boksen denk ik dat het exit Red Bull is. Abiteboul heeft gelijk met zijn uitspraak dat je tegenwoordig een fabrieksteam moet zijn om te winnen. Dat is ook de belangrijkste reden waarom Red Bull naar Honda overstapte, daarmee werd het een de facto volledig onafhankelijk ontwikkelde auto, zoals dat Mercedes, Ferrari en Renault die ook hebben. De gehele 'synergie' in die auto's is beter, omdat je niet om een vaste, niet modificeerbare motorunit moet ontwikkelen, maar je je daadwerkelijk kan toeleggen op het perfectioneren van een concept en filosofie voor je F1-auto.

Red Bull wil dus dat óf iedereen zijn eigen vaste blok heeft (de belangrijkste reden voor de gevraagde onwikkelstop, misschien zelfs nog belangrijker dan de kosten van het doorontwikkelen zelf), zodat daar geen voordeel meer uit komt voor enkele teams in de ontwikkeling. Dat het ene blok wat beter is dan het andere, daar valt wel omheen te werken, want het zit momenteel best dicht bij elkaar, afgezien van Ferrari. De andere optie is alsnog kunnen garanderen dat ze de facto een fabrieksteam blijven, of in elk geval op eenzelfde manier kunnen blijven ontwikkelen. Gebeurt dat niet, dan gaat Red Bull realistisch bekeken geen kampioenschappen meer binnen halen (de kans dat het lukt in ieder geval heel erg klein, laten we het zo stellen). Aangezien de kampioenschappen en de bijkomende overwinningen toch de reden zijn voor RB om mee te doen, denk ik dat Mateschitz dan eieren voor zijn geld kiest. Het 4e team achter Mercedes, Ferrari en Renault zijn levert gewoon niet genoeg exposure op.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• YvoK
  • Laatst online: 17:03
Bij Albon is het lange haar echt het enige verschil, kennelijk is zijn gezicht al vrouwelijk genoeg...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat het misschien niet zo'n kansloze missie is. De autofabrikanten zijn op het moment werkelijk gigantische verliezen aan het incasseren en dan zullen ze al snel gaan kijken naar zoiets als uitgaven aan de Formule 1. Ze hebben een paar maanden geleden al afgesproken dat ze voor 2021, 2022 en 2023 maar een nieuwe PU mogen introduceren en dat het vanaf 2023 bevroren is. Inmiddels zal elke illusie dat deze viruskwestie wel snel opgelost zal zijn en back to business, niet gaat gebeuren. Dominicale neemt de boel ook over en als er iemand is die waarschijnlijk precies weet hoe hij alle teams moet bespreken, dan is hij het wel.

RBR zet nu in op een ontwikkel stop vanaf de introductie in 2021. Ik denk eigenlijk dat zowel Renault als Mercedes er wel voor te porren zullen zijn. Renault lijkt eindelijk op een respectabel niveau te zijn gekomen, mede geholpen door de partymode ban. Ook heeft Renault nog steeds geen klanten voor 2022 en een ontwikkelrace helemaal zelf betalen zit er denk ik ook niet zomaar in. Mercedes is Andy Cowell kwijt en het is maar de vraag hoeveel rek daar nog in zit en Honda gaat nog een keer alles op alles zetten en staakt de ontwikkeling dan ook.

Ferrari is een heel ander verhaal. Die zijn volledig door eigen toedoen zo achterop geraakt en dat gaat nogal een klus worden om in te lopen. Die zie ik moeilijk doen, zeker als ze voor het komende seizoen eigenlijk maar nauwelijks inlopen. Daar zal Dominicale alleen moeten komen met zijn eerste test. Het is waarschijnlijk in het belang dat een team zoals RBR haar eigen PU heeft in dit speelveld. Red Bull heeft twee teams, levert een circuit, Verstappen, Verstappen vult eigenhandig zowat hele tribunes als het weer zou kunnen, iets waar ciruits van afhankelijk zijn. Je hebt hiernaast je fabrieksoperaties in Ferrari, Mercedes en Renault en dan McLaren. Als die allemaal eens wat kunnen winnen met vier verschillende PU's, tja dat staat goed voor de sport. Ik denk dat het wet wat kans heeft als Ferrari erin gedwongen kan worden.

Iemand op reddit is gewoon gaan rekenen, de gruwel. :P
Het gemiddelde gat in kwalificatie in zowel tijd en positie van Gasly en Albon, vergeleken met Verstappen. Nou, Albon is dus slechter qua gemiddelde tijdsachterstand en beiden komen uit op 7,7 als plaats. Gasly had alleen te maken met Ferrari, Albon niet...

https://www.reddit.com/r/...ing_max_to_gaslyalbon_in/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:10
Het enige wat Albon wel met zich mee heeft is af en toe geweldige racecraft laten zien met mooie inhaal acties.

En Albon had soms toch echt wel heel botte pech, bv Brazilie vorig jaar.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:15
-nvm- tijd gezien maar niet naar datum gekeken.. ;(

[ Voor 195% gewijzigd door MuVo op 15-10-2020 19:35 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:54:
Ik denk dat het misschien niet zo'n kansloze missie is. De autofabrikanten zijn op het moment werkelijk gigantische verliezen aan het incasseren en dan zullen ze al snel gaan kijken naar zoiets als uitgaven aan de Formule 1. Ze hebben een paar maanden geleden al afgesproken dat ze voor 2021, 2022 en 2023 maar een nieuwe PU mogen introduceren en dat het vanaf 2023 bevroren is. Inmiddels zal elke illusie dat deze viruskwestie wel snel opgelost zal zijn en back to business, niet gaat gebeuren. Dominicale neemt de boel ook over en als er iemand is die waarschijnlijk precies weet hoe hij alle teams moet bespreken, dan is hij het wel.

RBR zet nu in op een ontwikkel stop vanaf de introductie in 2021. Ik denk eigenlijk dat zowel Renault als Mercedes er wel voor te porren zullen zijn. Renault lijkt eindelijk op een respectabel niveau te zijn gekomen, mede geholpen door de partymode ban. Ook heeft Renault nog steeds geen klanten voor 2022 en een ontwikkelrace helemaal zelf betalen zit er denk ik ook niet zomaar in. Mercedes is Andy Cowell kwijt en het is maar de vraag hoeveel rek daar nog in zit en Honda gaat nog een keer alles op alles zetten en staakt de ontwikkeling dan ook.

Ferrari is een heel ander verhaal. Die zijn volledig door eigen toedoen zo achterop geraakt en dat gaat nogal een klus worden om in te lopen. Die zie ik moeilijk doen, zeker als ze voor het komende seizoen eigenlijk maar nauwelijks inlopen. Daar zal Dominicale alleen moeten komen met zijn eerste test. Het is waarschijnlijk in het belang dat een team zoals RBR haar eigen PU heeft in dit speelveld. Red Bull heeft twee teams, levert een circuit, Verstappen, Verstappen vult eigenhandig zowat hele tribunes als het weer zou kunnen, iets waar ciruits van afhankelijk zijn. Je hebt hiernaast je fabrieksoperaties in Ferrari, Mercedes en Renault en dan McLaren. Als die allemaal eens wat kunnen winnen met vier verschillende PU's, tja dat staat goed voor de sport. Ik denk dat het wet wat kans heeft als Ferrari erin gedwongen kan worden.

Iemand op reddit is gewoon gaan rekenen, de gruwel. :P
Het gemiddelde gat in kwalificatie in zowel tijd en positie van Gasly en Albon, vergeleken met Verstappen. Nou, Albon is dus slechter qua gemiddelde tijdsachterstand en beiden komen uit op 7,7 als plaats. Gasly had alleen te maken met Ferrari, Albon niet...

https://www.reddit.com/r/...ing_max_to_gaslyalbon_in/
Het is nog maar de vraag hoe lang de F1 kan blijven bestaan, ze willen wel een motor regelement voor 2026 opstellen (en dat vind ik al ambitieus). Benzine motoren zullen nog wel een tijdje blijven bestaan, maar diesel wordt toch wel langzaamaan uitgefaseerd en daarna integreren met de FE? (een verschrikking om te zien).

Of ze passen Japanse gekkigheid toe :9
[YouTube: Cyber Formula SIN Kaga vs Kazami Final Race Speed Edit HD]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

F1 moet gewoon stoppen met moeilijk doen met motoren. Gewoon een flinke verbrandingsmotor waar het me begonnen is en het geneuzel met accu's lekker in de FE laten.

FE is nog heel ver weg van 300+ km/u, 300 km racen etc. Daarop richten bij F1 is zonde van de energie. Gewoon racen om het racen en niet dat halve gedoe met voorloper zijn voor de roestbakken pp de openbare weg.

Maakt het voor fabrikanten ook een stuk eenvoudiger en laagdrempeliger.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• ArcticWolf
  • Niet online
Bastien schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:03:
F1 moet gewoon stoppen met moeilijk doen met motoren. Gewoon een flinke verbrandingsmotor waar het me begonnen is en het geneuzel met accu's lekker in de FE laten.

FE is nog heel ver weg van 300+ km/u, 300 km racen etc. Daarop richten bij F1 is zonde van de energie. Gewoon racen om het racen en niet dat halve gedoe met voorloper zijn voor de roestbakken pp de openbare weg.

Dat was ook mijn punt, maar dan wordt de F1 dus enkel voor de entertainment en het is maar de vraag of de fabrikanten dat zien zitten.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sir_Lion schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:59:
Het enige wat Albon wel met zich mee heeft is af en toe geweldige racecraft laten zien met mooie inhaal acties.

En Albon had soms toch echt wel heel botte pech, bv Brazilie vorig jaar.
Dat valt eigenlijk ook wel mee. Soms is het wat, maar vaak is het eerder onbehouwen buitenom. Buitenom is gewoon gevaarlijk voor jezelf in de huidige Formule 1 waar je concurrent van de baan af laten lopen mag. Ook haal je de betere coureurs nooit in via de buitenkant. Dat is toch een beetje tegen het ego in. Ik zou het niet geweldig noemen. Wat geweldig was zijn voorbeelden zoals Leclerc en Verstappen vorig jaar in Silverstone of als Hamilton en Verstappen het direct tegen elkaar opnemen. Die rijden heel verschillende lijnen, proberen de ander een fout in te drukken en plannen hun acties meerdere bochten vooruit. Dat zie ik Albon niet doen. Ik vind Gasly indrukwekkender in zijn AlphaTauri. Die heeft gewoon een betrouwbare auto nodig, maar laat dan soms ook echt wat zien.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:26
Zoiets bestaat al.. dat heet Boss GP en daar kijkt niemand naar.

Er is geen grote fabrikant die geassocieerd willen worden met een ouderwetse only ICE. Nouja, Ferrari mss nog wel ;-).

Dus dan wordt het ‘Formula Ferrari’.

Leuk hoor, Mercedes weg, Renault weg. Nog 8 teams over, allemaal met Ferrari motor. En ieder jaar wint Leclerc.

Op zich best een goed plan als je F1 binnen no time kapot wil maken :-).

Wat er imo nodig is, is een grosso modo ICE freeze (waarbij alle ICE’s nagenoeg gelijk zijn). Dan eenvoudige hybride technologie. Verbeterde versie van het oude KERS (mgu-K) en de ontwikkeling op dit gebied wél vrij geven. Dus geen beperkingen qua energie etc.

Dan kunnen fabrikanten ‘pronken’ met hun duurzame tech, blijven de kosten beheersbaar en blijft F1 pinnae of tech. Oh ja, deployment svp alleen via coureur die op een knopje drukt.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ArcticWolf schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:09:
[...]

Dat was ook mijn punt, maar dan wordt de F1 dus enkel voor de entertainment en het is maar de vraag of de fabrikanten dat zien zitten.
Hoeveel anders is dat dan tov nu? Nu is het toch ook gewoon entertainment? F1 loopt hopeloos achter de feiten aan met de motor en dat is zo ongeveer het enige waar men een koppeling met de maatschappij claimt of claimde. Ik zie iedere raceklasse, ongeacht het aantal wielen, als entertainment en met mij en groot deel van de wereld denk ik.

Dus ik denk dat de fabrikanten en teams eens moeten kiezen wat ze willen zijn in de toekomst.

[ Voor 7% gewijzigd door Bastien op 15-10-2020 20:19 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• ArcticWolf
  • Niet online
Bastien schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:17:
[...]

Hoeveel anders is dat dan tov nu? Nu is het toch ook gewoon entertainment? F1 loopt hopeloos achter de feiten aan met de motor en dat is zo ongeveer het enige waar men een koppeling met de maatschappij claimt of claimde. Ik zie iedere raceklasse, ongeacht het aantal wielen, als entertainment en met mij en groot deel van de wereld denk ik.

Dus ik denk dat de fabrikanten en teams eens moeten kiezen wat ze willen zijn in de toekomst.
HCCI, MGU-K en de ERS technieken worden toch wel toegepast op de nieuwe wagens die uitkomen. Een NA V10 bied helemaal niks voor de toekomst.

Ik ben voor puur entertainment hoor, dus NA V10 terug en gaan met die banaan... maar denk dat de industrie daar helemaal niks in ziet.

• alexbl69
  • Laatst online: 21:29
Bij Bottas hebben ze 'gewoon' een foto van z'n ex vrouw genomen :).
Afbeeldingslocatie: https://www.essentiallysports.com/wp-content/uploads/images-50-2.jpg

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:18
Bastien schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:03:

Dat heeft 0 relevantie met de toekomst.
Verbrandingsmotor op 100% biodiesel gemaakt uit algen zou nog kunnen.
Mooie tegenhanger van de electra Formula-E

Geen probleem met lang tanken of opladen onderweg voor de auto gebruikers en nog steeds de aloude OTTO motor die geoptimaliseerd kan worden.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

.ScorpionSquad schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:47:
Ik denk zelf dat de toekomst van RB heel erg afhankelijk is van het intellectueel eigendom wat ze van Honda over kunnen nemen, en de kwaliteit van dat eigendom.

Ze hebben met de Honda-kennis en patenten/geheimen de volgende mogelijkheden
Met optie 2 en 3 heb je mogelijk een probleem dat Honda dat IP niet bij een andere autofabrikant wil hebben. Tenminste, zoiets kan ik mij voorstellen. En er is ook vorig jaar iets geroepen over een fan in de turbo die door de aerospace divisie van Honda is ontwikkeld. Daarvan kan ik mij ook voorstellen dat ze dat soort zaken niet bij een andere fabrikant willen hebben. Bovendien lijkt mij dat Porsche niet dood gevonden wil worden met de techniek van een ander. Stel dat ze dan WCC worden, dan roept iedereen 'ja. leuk, met de motor van Honda'. Dat kan natuurlijk niet.

Idem voor Renault.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:15
alexbl69 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:42:
[...]

Bij Bottas hebben ze 'gewoon' een foto van z'n ex vrouw genomen :).
[Afbeelding]
Altijd al geweten dat dat soort kerels vooral op zichzelf vallen :+

Maar die Magnussen is best een leuke meid :+

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-12 00:15

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

mphilipp schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:40:
[...]

Met optie 2 en 3 heb je mogelijk een probleem dat Honda dat IP niet bij een andere autofabrikant wil hebben. Tenminste, zoiets kan ik mij voorstellen. En er is ook vorig jaar iets geroepen over een fan in de turbo die door de aerospace divisie van Honda is ontwikkeld. Daarvan kan ik mij ook voorstellen dat ze dat soort zaken niet bij een andere fabrikant willen hebben. Bovendien lijkt mij dat Porsche niet dood gevonden wil worden met de techniek van een ander. Stel dat ze dan WCC worden, dan roept iedereen 'ja. leuk, met de motor van Honda'. Dat kan natuurlijk niet.

Idem voor Renault.
Daar valt zeker wat voor te zeggen, vanuit Honda's kant. Ik denk echter dat er genoeg kennis wel overdraagbaar is aan een andere fabrikant, dan bedoel ik bijvoorbeeld de kennis mbt het optimaliseren van deze motorformule. Verder hebben ze natuurlijk altijd de controle over wat ze wel en niet willen delen met een externe partij. Daarom zeg ik ook dat het van de waarde van de IP afhankelijk is of zo'n constructie mogelijk is, en dat ligt in de eerste plaats bij Honda.

Mocht dit intellectuele eigendom waardevol genoeg zijn, dan weet ik niet of het Porsche iets zou interesseren dat het achter de schermen uitbouwt op de techniek van Honda. Idem voor Renault. Dat soort principes maken weinig uit als er dergelijk grote bedragen mee gemoeid zijn. Als Porsche de garantie krijgt dat ze zonder exorbitante uitgaven een paar jaar in de top van de F1 mee kunnen draaien, met daarbij kennis die, in het geval van Porsche, misschien nog wel enige relevantie voor hun productieauto's heeft, dan zullen ze daar geen nee tegen zeggen. Als het al marketingtechnisch een probleem zou zijn als Porsche de motor van Honda overneemt, dan kan je er nog altijd voor zorgen dat het niet veel aan bod komt in de media door daar op de juiste manier op in te spelen. Voor Renault geldt hetzelfde, als zij op Mercedes-niveau of hoger kunnen komen qua motorvermogen, zonder al te veel extra uitgaven, zal het ze niet veel uitmaken hoe dat precies gebeurt. Die zullen zich eerder druk maken over het managen van de relatie met Red Bull in de media, dan over mensen die kritiek hebben op het feit dat ze deels technologie gebruiken die niet inhouse ontwikkeld is.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

.ScorpionSquad schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:56:
[...]
Mocht dit intellectuele eigendom waardevol genoeg zijn, dan weet ik niet of het Porsche iets zou interesseren dat het achter de schermen uitbouwt op de techniek van Honda. Idem voor Renault.
Tsja...het probleem is dat wij dat wel kunnen denken, maar wij weten niet (zeker) of een autofabrikant dat wél erg vindt. Porsche is toch zeer zeker een fabrikant die bekend is vanwege de racerij. Dat uitgerekend zij dan moeten gaan racen met een motor van (nota bene) een Japanse fabrikant.... Ik weet het niet. Gevoelsmatig zou ik zeggen 'no way'. Maar wie weet.
Audi heeft bijvoorbeeld het credo 'Voorsprong door techniek'. Ik weet niet wat de spreuk van Porsche is, maar ik denk toch echt dat zij gezien willen worden als leider in de techniek. Porsche hielp bv Harley Davidson met haar watergekoelde V-Twin. Dat kreeg HD zelf niet voor elkaar. Dát is de reputatie die Porsche heeft.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:16

basvn

Breezand - NHN

verrassend :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@mphilipp vervang Porsche door Cosworth, Ilmor, Judd, Mugen, AVL en er is ineens een stuk minder een probleem :)

@basvn stond die er nog op dan? :?

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 16-10-2020 08:07 ]

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
Wel vreemd. Ik werk dagelijks samen met collega's uit Ho Chi Minh, en er is nauwelijks sprake van Corona daar. Zouden ze bang zijn dat de teams het met zich meebrengen? Of zouden ze gewoon nog niet klaar zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 16-10-2020 08:11 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:16

basvn

Breezand - NHN

Jasphur schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:10:
[...]

Wel vreemd. Ik werk dagelijks samen met collega's uit Ho Chi Minh, en er is nauwelijks sprake van Corona daar. Zouden ze bang zijn dat de teams het met zich meebrengen? Of zouden ze gewoon nog niet klaar zijn?
geen plek op de kalender dit jaar.
gaat om de 2020 race. niet om de 2021

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Jasphur
@basvn Dat las ik ja. En ik bedenk mij nu pas dat de Vietnam GP in Hanoi zou zijn. Dat ligt best een stukje rijden van Ho Chi Minh trouwens :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:06:
@mphilipp vervang Porsche door Cosworth, Ilmor, Judd, Mugen, AVL en er is ineens een stuk minder een probleem :)
Dat zou zomaar een optie kunnen zijn, want de genoemde namen zijn van toko's die altijd al gesleuteld hebben aan andermans spullen. Of noem het de Red Bull motor en laar Mario er wat van zijn magic aan doen.

• Jasphur
mphilipp schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:35:
[...]

Dat zou zomaar een optie kunnen zijn, want de genoemde namen zijn van toko's die altijd al gesleuteld hebben aan andermans spullen. Of noem het de Red Bull motor en laar Mario er wat van zijn magic aan doen.
Tag Heuer!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als ze willen betalen. Jouw naam kan er ook op als je de poeplat trekt... 8)

• Chiron

Chiron

Jasphur schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:18:
@basvn Dat las ik ja. En ik bedenk mij nu pas dat de Vietnam GP in Hanoi zou zijn. Dat ligt best een stukje rijden van Ho Chi Minh trouwens :P
Het communistische noorden idd. Die zullen stiekem toch wel wat bureaucratische haken en ogen op het asfalt hebben gegooid in het licht van de huidige coronacrisis.

Kan me de chaos nog herinneren op het vliegveld in Ho Chi Minh, bij het hokje waar je je visa on arrival op moest halen :+

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:32:
[...]

Tsja...het probleem is dat wij dat wel kunnen denken, maar wij weten niet (zeker) of een autofabrikant dat wél erg vindt. Porsche is toch zeer zeker een fabrikant die bekend is vanwege de racerij. Dat uitgerekend zij dan moeten gaan racen met een motor van (nota bene) een Japanse fabrikant.... Ik weet het niet. Gevoelsmatig zou ik zeggen 'no way'. Maar wie weet.
Audi heeft bijvoorbeeld het credo 'Voorsprong door techniek'. Ik weet niet wat de spreuk van Porsche is, maar ik denk toch echt dat zij gezien willen worden als leider in de techniek. Porsche hielp bv Harley Davidson met haar watergekoelde V-Twin. Dat kreeg HD zelf niet voor elkaar. Dát is de reputatie die Porsche heeft.
Tja, als je nog steeds geloofd in techniek uit 1920, dan kan je beter de boel uitbesteden :P Zo gek is dat natuurlijk niet. Porsche heeft ook voor Volvo ontwikkeld. Net zoals dat Yamaha ook motoren ontwikkeld (heeft) voor Ford, Toyota en Volvo

Vaak bu'j te bang!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ah, daarom verwacht Ross Brawn, dat honda vanaf 2026 wel weer wil meedoen.

• alexbl69
  • Laatst online: 21:29
F1 wil een volledige kalender in 2021

Zal wel kunnen, maar zolang corona er nog is wordt dat dus telkens zonder publiek.

Wat betekent dat voor bijvoorbeeld Zandvoort? Die krijgen de exploitatie dan toch niet rond?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:17:
[...]
Tja, als je nog steeds geloofd in techniek uit 1920, dan kan je beter de boel uitbesteden :P Zo gek is dat natuurlijk niet. Porsche heeft ook voor Volvo ontwikkeld. Net zoals dat Yamaha ook motoren ontwikkeld (heeft) voor Ford, Toyota en Volvo
Zeker. Er zijn meer technologie uitwisselingen. Soms vindt iemand iets uit dat je gewoon moet hebben. De vijfklepper van Yamaha bv hebben ze (in licentie?) verkocht aan Audi. En in het kader van goedkoper produceren koopt BMW kleppen bij Mercedes (of andersom). Volvo heeft inderdaad ook met Ford motoren gereden. Maar Volvo is gewoon een kleine speler in de automarkt die meer de nadruk legt op veiligheid en voor hen is het geen afgang om met andermans motor te rijden. Ferrari zou er niet aan moeten denken een auto te produceren met de motor van een ander. Sommige dingen kúnnen gewoon niet. Porsche is wat dat betreft vergelijkbaar met Ferrari. Racen ís hun business. Dan ligt de nadruk op engineering, en naar mijn idee is het dan onbestaanbaar dat je een motor van iemand anders pakt.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:52
Volvo heeft ook met PSA motoren gereden, Mercedes en Renault delen motoren met Nissan, Ford en Mazda hebben een tijd lang samen dingen gedeeld, Mercedes heeft aan vrijwel elke small scale manufacturer motoren verkocht (denk aan bijvoorbeeld Pagani), Koenigsegg is begonnen met Ford motoren voor ze er hun eigen product van maakten (en met Freevalve zou je denken dat Koenigsegg ook wel op hun techniek beoordeeld zou willen worden).

Mijn mening: Het moment dat iemand een motor van iemand anders wholesale overneemt en inpast, is het een klant. Het moment dat ze de ideeën erachter overnemen, zelf ermee aan de slag gaan en het verder verbeteren, is het een eigen product.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:01

sjaool

Every life should have 9 cats

alexbl69 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:27:

Zal wel kunnen, maar zolang corona er nog is wordt dat dus telkens zonder publiek.

Wat betekent dat voor bijvoorbeeld Zandvoort? Die krijgen de exploitatie dan toch niet rond?
Zandvoort zonder publiek gaat ook niet gebeuren. Dat moet echt een hele happening worden. Dan wordt het gewoon nog een jaar uitgesteld, daar kun je wel op rekenen.

"When you grow up your heart dies"

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

alexbl69 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:27:

Jammer dat het achter een betaalmuur zit.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Bestla schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:41:
Ik ga jullie, de racefans verlaten. Veel plezier met de komende races, ik zal dat zonder jullie gaan doen.

:w
Ben je met vakantie? of ga je nooit meer kijken :?

• sjaool

sjaool

Pierre schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Raar, ik kan het gewoon lezen.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

sjaool schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Raar, ik kan het gewoon lezen.
Lol ik wilde lezen op de laptop van de zaak, daar werkt het niet, op de desktop thuis wel :P

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9a4Xf50rg5ruxBDnx_JmRXipjfk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B9xG7oHMQ0ScbSmP9Bqv8rco.png?f=user_large

toch mooi dat je tegenwoordig zonder 1001 stappen plaatje kan uploaden

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Eifel GP drive ‘maximum I can do to promote myself’ says Hulkenberg as he searches for 2021 seat

“Obviously, this is the best I can do, or the maximum I can do to promote myself and advertise,” said Hulkenberg. “But after Silverstone also, nothing really changed dramatically, immediately. I think it’s still a process. People know, obviously, that I’m around but we’ll just have to be a bit more patient to see what’s happening.”
https://www.formula1.com/...goELKwETv60ml1yfqqF2.html

#HulkenBack

[ Voor 40% gewijzigd door Illegal_Alien op 16-10-2020 10:55 ]

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

himlims_ schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

[Afbeelding]

toch mooi dat je tegenwoordig zonder 1001 stappen plaatje kan uploaden
En voor wie het van de man zelf wil horen (incl. vele "y'know"), deze quotes komen van de meest recente Beyond the Grid podcast. Gaat niet alleen over de kalender van volgend jaar natuurlijk, maar ook over hoe Carey zijn periode in de F1 tot nu toe heeft beleefd, waarom Domenicali dé opvolger voor hem is en meer. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 19-12 11:28
Hoeveel rek zit er nog in de elektrische systemen van de huidige F1 PU's? Nu zit er een limiet op de MGU-K en de accu, zou het verwijderen/verhogen van die limiet niet heel veel ruimte geven voor verbetering vanuit (nieuwe) motorfabrikanten?

Dan zou je bv. de ICE kunnen bevriezen, evenals de MGU-H (of die verwiijderen), en maak je een logisch pad om steeds verder over te gaan op puur elektrisch. Zeker als je dan de brandstoflimieten (en/of het minimum gewicht van de auto) ieder jaar verlaagd. Hoe efficienter je elektrische powertrain is, hoe meer performance je uit je PU kan halen. Zet tegelijkertijd ook 1 of 2 elektromotoren/dynamo's op de voorwielen en je hebt helemaal een recept voor spektakel en de toekomst van racen.

LinkedIn
BlackIntel

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:23:
Hoeveel rek zit er nog in de elektrische systemen van de huidige F1 PU's? Nu zit er een limiet op de MGU-K en de accu, zou het verwijderen/verhogen van die limiet niet heel veel ruimte geven voor verbetering vanuit (nieuwe) motorfabrikanten?

Dan zou je bv. de ICE kunnen bevriezen, evenals de MGU-H (of die verwiijderen), en maak je een logisch pad om steeds verder over te gaan op puur elektrisch. Zeker als je dan de brandstoflimieten (en/of het minimum gewicht van de auto) ieder jaar verlaagd. Hoe efficienter je elektrische powertrain is, hoe meer performance je uit je PU kan halen. Zet tegelijkertijd ook 1 of 2 elektromotoren/dynamo's op de voorwielen en je hebt helemaal een recept voor spektakel en de toekomst van racen.
Dus dan wordt het Formule E?

...

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:20

iichel

Gazoooo

Porsche en Toyota hadden in LMP1 allebei ongeveer 500pk ICE en een kleine 500pk uit de MGUs.
Toyota had een MGU-K op de vooras en eentje op de achteras.
Porsche had een MGU-H en 2 elektromotoren op de vooras. Dus een kleine 250pk uit uit een MGU moet zeker lukken.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 19-12 11:28
Luxicon schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Dus dan wordt het Formule E?
Nee, het blijfft Formule 1, waarbij in eerste instantie de aandacht vvan de ICE richting de hybride systemen verschuift, zodat F1 en FE (uiteindelijk) samen kunnen voegen. Tegelijkertijd blijft de optie open om F1 en FE lange tijd als aparte klassen te laten bestaan.

LinkedIn
BlackIntel

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Hoewel het onvermijdelijk lijkt, kan ik me het gewoon nog niet voorstellen: een F1 met het geluid van voorbijrijdende metro's...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

The Guardian heeft geen paywall?

(wel bizar dat je werk laptop kranten websites blokkeert btw)

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 16-10-2020 12:06 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Martinspire
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

Illegal_Alien schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:54:

Eifel GP drive ‘maximum I can do to promote myself’ says Hulkenberg as he searches for 2021 seat

[...]

https://www.formula1.com/...goELKwETv60ml1yfqqF2.html

#HulkenBack
Mja wat ik nog niet begrijp: waarom zetten teams hem niet gewoon op de vrijdag in voor extra info? Hij is toch ervaren genoeg dat een second opinion wel van waarde kan zijn over de huidige rijders? Of op zijn minst andere onderdelen kan verbeteren?

Ik zou hem als Red Bull zijnde gewoon bij Bahrein of Abu Dhabi erin zetten en kijken wat ie te melden heeft. Als dat goed is, dan is een contract wel prima. Maar waarom niet gewoon extra data verzamelen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Martinspire
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

Jasphur schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:10:
[...]

Ik zou zeggen dat het is omdat er veel publiek wil kijken. Het is een race in de stad en je wilt eigenlijk het risico niet nemen dat er veel mensen ziek worden en bij elkaar komen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Jasphur
DarkFire1985 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:59:
Hoewel het onvermijdelijk lijkt, kan ik me het gewoon nog niet voorstellen: een F1 met het geluid van voorbijrijdende metro's...
om alvast een beetje te wennen, gewoon eens in de zoveel tijd een FE race kijken :D

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

YakuzA schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

The Guardian heeft geen paywall?

(wel bizar dat je werk laptop kranten websites blokkeert btw)
Geen idee, daar lig ik niet wakker van trouwens.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
Martinspire schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:10:
[...]
Mja wat ik nog niet begrijp: waarom zetten teams hem niet gewoon op de vrijdag in voor extra info? Hij is toch ervaren genoeg dat een second opinion wel van waarde kan zijn over de huidige rijders? Of op zijn minst andere onderdelen kan verbeteren?

Ik zou hem als Red Bull zijnde gewoon bij Bahrein of Abu Dhabi erin zetten en kijken wat ie te melden heeft. Als dat goed is, dan is een contract wel prima. Maar waarom niet gewoon extra data verzamelen?
Omdat de huidige rijders waarschijnlijk ook een minimum aantal vrijdag trainingen in hun contract hebben staan

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 20-12 11:16

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Volgens mij heeft niemand van de huidige fabrikanten nog zin om veel in de motor te investeren.
Mercedes hoeft niet, die liggen ver genoeg voor. Renault doet het beter dan ze in jaren geweest zijn maar het gat naar Mercedes is te groot om te verwachten dat ze dat de komende jaren gedicht krijgen.

Dat Honda geen zin meer heeft hoef ik niet uit te leggen. RB heeft er volgens ook helemaal geen zin in om het over te nemen. Die willen een voorraad kant-en-klare motoren aanschaffen zodat ze alleen het onderhoud zelf hoeven te doen.

Dan hebben we alleen Ferrari over dat het met een ondermaatse motor zit. Ook daar zal niemand de illusie hebben dat ze Mercedes voorbij gaan. Het lijkt weer iets beter met ze te gaan, dus wellicht is de motor weer op acceptabel niveau tegen de tijd dat de boel op slot gaat. Maar eigenlijk heeft Ferrari niet te klagen. Leclerc staat in de top 10 met een realistisch kans op de 4e plek. Daarnaast is Williams nog altijd langzamer dan het traagste Ferrari team. Ten slotte hebben we het vermoeden dat het probleem van Ferrari vooral in de koeling van de motor zit. Daar is vast nog wel het en ander aan te verbeteren zonder de motor zelf aan te passen.

Nieuwe fabrikanten voor dit soort motoren kan ik me in dit stadium ook niet meer voorstellen.

Dus ik ben het helemaal eens met het voorstel. Zet de ontwikkeling van de (verbrandings)motoren stil en zorg dat teams kunnen investeren in een nieuw motorconcept zodat we in 2026(?) een redelijk alternatief hebben.

Ik ben bang dat F1 een beetje vast zit tussen generaties. Benzine-motoren lijken een aflopende zaak. Hoewel we ze nog wel lang zullen blijven gebruiken is dat niet het gebied waar de interesante ontwikkelingen plaatsvinden. Overstappen naar biodiesel of een andere klimaatneutrale olie-variant is niet spannend om naar te kijken en geeft niet het imago dat de motorfabrikanten willen.

De grote ontwikkelingen zitten momenteel in elektrisch auto's en daar heeft F1 zich de kaas van het brood laten eten door FE. En zelfs als dat niet zo was dan zijn de huidige FE auto's nog geen waardige opvolger voor F1, niettemin zou ik er best mee kunnen leven. Er is in ieder geval veel ruimte voor technische ontwikkeling.

Alternatieven zoals waterstof zijn nog minder klaar voor F1. Maar als alle F1 fabrikanten daar de komende 5 jaar aan gaan trekken dan wordt er vast wel iets bereikt.

Ik zeg dus dat we de komende jaren investeren in het verbeteren van de MGU's en tegelijkertijd steeds minder brandstof meegeven. Tot we het punt bereiken dat de benzinemotor zo zuinig moet draaien dat we die kunnen vervangen door een brandstofcel of waterstofmotor zonder al te grote sprong in performance.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• sjaool

sjaool

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:26:
Dat Honda geen zin meer heeft hoef ik niet uit te leggen. RB heeft er volgens ook helemaal geen zin in om het over te nemen. Die willen een voorraad kant-en-klare motoren aanschaffen zodat ze alleen het onderhoud zelf hoeven te doen.
Honda ontwikkeld volgend jaar gewoon door en komt zelfs met een compleet nieuwe motor. Het hangt er vanaf hoe het verhaal zich verder ontwikkeld in hoeverre ze die motor verder ontwikkelen. Als Red Bull de boel overneemt en daarbij ook enkele werknemers van Honda daarbij gaat inzetten dan kan ik mij voorstellen dat het gewoon op redelijk dezelfde voet doorgaat tot 2021.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:29:
[...]
Honda ontwikkeld volgend jaar gewoon door en komt zelfs met een compleet nieuwe motor. Het hangt er vanaf hoe het verhaal zich verder ontwikkeld in hoeverre ze die motor verder ontwikkelen. Als Red Bull de boel overneemt en daarbij ook enkele werknemers van Honda daarbij gaat inzetten dan kan ik mij voorstellen dat het gewoon op redelijk dezelfde voet doorgaat tot 2021.
Volgend jaar ontwikkeld Honda niets meer, dat doen ze tot het volgend seizoen begint.

Testing, one, two ...

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Jasphur schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

om alvast een beetje te wennen, gewoon eens in de zoveel tijd een FE race kijken :D
Oh ik heb er al genoeg gezien hoor. Best aardig om te kijken omdat je weet dat het FE is maar tegelijk vind ik het net botsautootjes en weer kunstmatig door die power boost en dan boost dingen.
Ik zal vast nog wel wat racen kijken maar ik maak mijn tijd er niet voor vrij.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

himlims_ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:09:
@pjottum had een discussie met maatje van me hierover; is er nog wel een F1 over 10jr?
- geneuzel groen/emissie blablabla
- huidige motoren spelen 0 in op emotie
- uitzondering daar, weet je vooraf dat het een mercedes show wordt
- beperkt aanbod onafhankelijke motor producenten
- kosten erg hoog
- complexiteit van regels en wijzigingen daarop
- inconsitentie mbt straffen (ferrari komt er mee weg)

merk aan mijzelf dat het me ook steeds minder begint te boeien - kwalificatie gemist was paar jaar terug een ramp, nu boeit het me niet meer
Dat heb ik dus ook, normaal wil ik de kwalificaties absoluut zien. Dit seizoen (ook deels door de aangepaste corona kalender) heb ik niet één kwalificatie gezien. Alsof ik de tijd heb om elke zaterdagmiddag voor de TV te zitten 8)7 <--- die gedachte was dus ooit absoluut uit den boze.
we kwamen samen tot conclusie dat fia/F1/liberty -iets- moet veranderen, anders blijft er weinig entertainment over.
Dat denk ik dus ook. Men moet naar een klasse waarbij meerdere teams en coureurs kans maken op een overwinning. Mocht dat dan seizoen na seizoen dezelfde WDC opleveren, soit.. Maar ik wil op dat moment wel een WDC zien die naar 't podium gedragen moet worden omdat-ie dusdanig uitgeput is dat-ie niet meer kan lopen, basta!

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• sjaool

sjaool

hardware-lover schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Volgend jaar ontwikkeld Honda niets meer, dat doen ze tot het volgend seizoen begint.
quote: Honda
For next [year] we will launch our new power unit so that together with the Red Bull we are going to aim for the season champion[ship].”

“Next year, we will continue to do our best. So we hope that the fans will continue to stay by us and support us.”
Dit doe mij toch anders vermoeden. Ze komen met een nieuwe motor en die ontwikkelen ze komend jaar nog gewoon door lees ik daar in.

• Chiron

Chiron

DarkFire1985 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:59:
Een paar jaar geleden zeiden we hetzelfde toen de V6 turbo aangekondigd werd.

Pagina: 1 ... 136 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport