Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hij heeft in ieder geval in Michael's auto gereden tijdens dat Hockenheim weekend. Om die vervolgens in de grindbak te parkeren.Muse schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
Ik kan de quote nu niet vinden, maar er is een training geweest waarin Jos in de auto van Michael stapte, omdat zijn eigen auto kapot was (gereden?).
Jos zei daar later over dat de auto van Schumacher veel makkelijker te besturen was. Dat kan natuurlijk zijn door andere onderdelen, maar ook door illegale foefjes.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
SpeedfreakR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:40:
Wie kan mij helpen? Ik zoek een afbeelding van de auto van max of in ieder geval de redbull waarbij de camera op het stuur zit en richting de coureur kijkt. De auto moet dan zonder coureur zijn.
Ik weet dat er genoeg beelden zijn van dit camera punt maar kan ze zo snel niet vinden.
Wil graag een leuke achtergrond voor tijdens mijn meetings
Voorbeeld is dit plaatje.. maar dit is dan de ferrari.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/tFQbDGjRdMcEwRi6UEbo00gq.jpg?f=fotoalbum_large)
zoiets?
Ik weet niet of deze link al gedeeld was, maar hier is de documentaire 'De Zandvoortformule' terug te kijken, die gisteravond uitgezonden was op NPO2.
Ja...nadat ik voor de 10e keer nagel-vijlende vrouwen zag heb ik deze maar afgezet...CH4OS schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:29:
https://www.npostart.nl/2doc/12-10-2020/BV_101401895
Ik weet niet of deze link al gedeeld was, maar hier is de documentaire 'De Zandvoortformule' terug te kijken, die gisteravond uitgezonden was op NPO2.
https://wren.co/join/Devian
Of naar een boswachter die met tranen in zijn ogen naar een bloemetje keek.Devian schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:32:
[...]
Ja...nadat ik voor de 10e keer nagel-vijlende vrouwen zag heb ik deze maar afgezet...
Denk dat daar het grootste probleem zit. Er is geprobeerd om een Red Bull te maken die volledig is afgestemd op de rijstijl van Verstappen. Denk dat er niemand in die auto kan stappen en de prestaties van Verstappen kan benaderen. Met specifieke afstelling kan je wel iets opvolgen maar zeker niet alles.alexbl69 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:47:
[...]
Dat probleem had z'n vader destijds naast Schumacher ook. De Benneton was tailer-made voor de (wat onconventionele) rijstijl van de Duitser. Andere coureurs hadden heel veel moeite met het wat nerveuse gedrag van die auto.
Daarnaast had Schumacher destijds wat extra James Bond foefjes die zijn teamgenoot moest ontberen.
Albon (en Gasly) zijn zeker niet slecht maar ik vermoed dat de Red Bull hen slechter doet lijken dan ze eigenlijk zijn
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Wat een onzin. Ze maken die auto gewoon zo snel mogelijk. Denk je echt dat Verstappen vraagt om een nerveuze auto waar het zoeken van de balans af en toe schier onmogelijk is?Kenhas schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:26:
[...]
Denk dat daar het grootste probleem zit. Er is geprobeerd om een Red Bull te maken die volledig is afgestemd op de rijstijl van Verstappen. Denk dat er niemand in die auto kan stappen en de prestaties van Verstappen kan benaderen. Met specifieke afstelling kan je wel iets opvolgen maar zeker niet alles.
Albon (en Gasly) zijn zeker niet slecht maar ik vermoed dat de Red Bull hen slechter doet lijken dan ze eigenlijk zijn
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Tuurlijk dat hij dat niet wil. Ik zeg ook niet dat het Red Bull gelukt is maar ben redelijk zeker dat de opzet was om een auto op maat van Verstappen te maken. Gelijk wie je er naast zet, Verstappen is hun grootste kans op een wereldtitel. Dus is het niet meer dan normaal dat ze de auto helemaal op hem afstemmen.Bansheeben schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:28:
[...]
Wat een onzin. Ze maken die auto gewoon zo snel mogelijk. Denk je echt dat Verstappen vraagt om een nerveuze auto waar het zoeken van de balans af en toe schier onmogelijk is?
En hoe denk je dat je een auto het snelst maakt? Dat is niet enkel de auto en niet enkel de piloot maar die twee laten samenwerken
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Perfect! Net uitgeprobeerd op Zoom
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee, het is niet een kwestie van de auto op maat van Verstappen maken denk ik. Het is wellicht wel een kwestie van dat de Red Bull met een nerveuze achterkant en Verstappen achter het stuur sneller is, dan een Red Bull met een stabiele achterkant en Verstappen achter het stuur. Dus als die auto makkelijker was om te beteugelen, dan hadden Gasly en Albon ongetwijfeld dichterbij gezeten. Het punt is alleen dat dan Verstappen zelf weer verder van de Mercedessen was verwijderd. Maar dat heeft natuurlijk niets te maken met de auto om Verstappen heen bouwen. Ze willen gewoon zo snel mogelijk met de tools die ze hebben, waar Verstappen er een van is. Jammer voor dat 2e zitje, maar degene daarin zal zich gewoon moeten aanpassen. Ze gaan natuurlijk geen WDC punten verspelen om Gasly of Albon tegemoet te komen. Het is toch geen sociale werkplaats?Kenhas schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:39:
[...]
Tuurlijk dat hij dat niet wil. Ik zeg ook niet dat het Red Bull gelukt is maar ben redelijk zeker dat de opzet was om een auto op maat van Verstappen te maken. Gelijk wie je er naast zet, Verstappen is hun grootste kans op een wereldtitel. Dus is het niet meer dan normaal dat ze de auto helemaal op hem afstemmen.
En hoe denk je dat je een auto het snelst maakt? Dat is niet enkel de auto en niet enkel de piloot maar die twee laten samenwerken
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Zou het zo werken? Die Merc is zo stabiel als een trein op nieuwe rails en is retesnel. Het lijkt me dat wanneer je auto stabiel is, je afstelmogelijkheden (window) veel uitgebreider zijn.Bansheeben schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:49:
[...]
Nee, het is niet een kwestie van de auto op maat van Verstappen maken denk ik. Het is wellicht wel een kwestie van dat de Red Bull met een nerveuze achterkant en Verstappen achter het stuur sneller is, dan een Red Bull met een stabiele achterkant en Verstappen achter het stuur. Dus als die auto makkelijker was om te beteugelen, dan hadden Gasly en Albon ongetwijfeld dichterbij gezeten. Het punt is alleen dat dan Verstappen zelf weer verder van de Mercedessen was verwijderd. Maar dat heeft natuurlijk niets te maken met de auto om Verstappen heen bouwen. Ze willen gewoon zo snel mogelijk met de tools die ze hebben, waar Verstappen er een van is. Jammer voor dat 2e zitje, maar degene daarin zal zich gewoon moeten aanpassen. Ze gaan natuurlijk geen WDC punten verspelen om Gasly of Albon tegemoet te komen. Het is toch geen sociale werkplaats?
Zo werkt het specifiek voor de RBR. High rake filosofie tot het uiterste. Als RBR een auto kon ontwikkelen die net zo on rails op snelheid ligt als de Merc, hadden ze dat al lang gedaan natuurlijk.albino71 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:24:
[...]
Zou het zo werken? Die Merc is zo stabiel als een trein op nieuwe rails en is retesnel. Het lijkt me dat wanneer je auto stabiel is, je afstelmogelijkheden (window) veel uitgebreider zijn.
Persoonlijk heb ik liever ook overstuur dan onderstuur.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Een nerveuze achterkant betekent juist overstuur, zeker bij de exit. In de F1 hebben ze juist liever onderstuur dan overstuur geloof ik, omdat onderstuur stabiel en voorspelbaar is. Wat ze iig altijd willen voorkomen is wanneer onderstuur over gaat in overstuur in dezelfde bocht. Dat is echt funest voor elke vorm van vertrouwen.ArcticWolf schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:28:
De RB16 heeft de neiging om snel onder te sturen toch? Kan mij voorstellen dat de meeste coureurs dat niet heel erg tof vinden, Max kan daar gewoon goed mee omgaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Bansheeben op 13-10-2020 13:33 ]
https://www.f1maximaal.nl...-onderstuur-eigenlijk-toeBansheeben schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
Een nerveuze achterkant betekent juist overstuur, zeker bij de exit. In de F1 hebben ze juist liever onderstuur dan overstuur geloof ik, omdat onderstuur stabiel en voorspelbaar is.
Ik meen dat hij eerder dit jaar ook had gezegd dat de RB16 teveel last had van onderstuur.
Bij RWD wordt juist overstuur voorspelbaar en onderstuur niet, bij FWD is dat weer andersom. Maar goed ben ook geen mega expert
Kan aan mij liggen maar de logica ontgaat me volledig in deze.Kenhas schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:39:
[...]
Tuurlijk dat hij dat niet wil. Ik zeg ook niet dat het Red Bull gelukt is maar ben redelijk zeker dat de opzet was om een auto op maat van Verstappen te maken. Gelijk wie je er naast zet, Verstappen is hun grootste kans op een wereldtitel. Dus is het niet meer dan normaal dat ze de auto helemaal op hem afstemmen.
Waarom zou een team volledig inzetten en de auto om die ene coureur bouwen waarbij je tweede coureur volledig kansloos is?
Je vergooit hier op voorhand al direct het constructeurs kampioenschap en verder ga je er vanuit dat 1 coureur het wel eventjes flikt in zijn eentje? Die tweede rijder, nergens voor nodig joh dit winnen we wel even.
Ik heb hem afgelopen weekend toch "ergens" uit horen spreken dat ze normaal gesproken eerder met overstuur zaten maar dat het dit weekeinde omgeslagen was naar onderstuur (agv updates?), wat ie minder prettig vind.ArcticWolf schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:34:
[...]
https://www.f1maximaal.nl...-onderstuur-eigenlijk-toe
Ik meen dat hij eerder dit jaar ook had gezegd dat de RB16 teveel last had van onderstuur.
Bij RWD wordt juist overstuur voorspelbaar en onderstuur niet, bij FWD is dat weer andersom. Maar goed ben ook geen mega experthoop altijd maar dat ik op de Nürburgring (Nordschleife) de entry speed goed heb ingeschat
Edit: https://www.gpblog.com/en...t-rid-of-understeer-.html
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2020 13:58 ]
Testing, one, two ...
Vanuit dat standpunt zou het interessant kunnen zijn als dat RB accepteert dat Max dit seizoen derde wordt en niet meer. Als hij de Mercedessen toch niet voorbij kan dan wordt het voor het team belangrijker om te zorgen dat Albon zo veel mogelijk punten binnen haalt. 0.1s per rondje winnen gaat niks uitmaken in Max vs Mercedes maar voor Albon kan het veel verschil maken.
"Helaas" lukt het Verstappen steeds weer om zo dicht in de buurt van Mercedes te komen dat het heel begrijpelijk is dat het team nooit de gok durft te nemen om Albon een keertje een voordeeltje te gunnen. Want als Verstappen dan weer de halve race op 4s achter een Mercedes rijdt dan gaat iedereen vragen of ze het niet toch hadden kunnen winnen.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ze kunnen natuurlijk gewoon bij de 1 meer vleugel schroeven dan bij de ander. Maar het pakket wat ze krijgen voor zo'n weekend, daar moeten ze het gewoon mee doen. Aangezien ze voor elk circuit wel zo'n beetje een unieke achtervleugel ontwerpen, lijkt me niet dat Verstappen veel inspraak heeft bij de daadwerkelijke bouw van de onderdelen. Uiteindelijk is de coureur natuurlijk wel beste sensor die ze hebben, dus in die zin zullen ze zeker wel naar 'm luisteren. Maar je ziet regelmatig dat wanneer die auto niet lekker ligt op vrijdag, dat Verstappen achteraf zegt dat ze echt van alles geprobeerd hebben qua setup. Lijkt me niet dat ze daarbij de input van Albon over hoofd zien/niet zelf hebben uitgedacht.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:45:
Zo'n auto bouwen zal toch wel in samenspraak met de coureurs gaan. Die moeten feedback geven. Als Verstappen (bijvoorbeeld) steeds zegt dat hij voor meer downforce wil dan krijgt hij dat. Als de engineers waarschuwen dat de auto dan (bijvoorbeeld) achter uit gaat breken dan is het aan de coureur om te laten zien waar de grens ligt. Een auto sneller maken is vaak een compromis tussen topsnelheid op de rechte stukken en stabiliteit in de bochten. Ik kan me heel goed voorstellen dat Verstappen de lakens uitdeelt bij RB en dat bij alle design keuzes de voorkeuren van Verstappen gevolgd worden en Albon maar moet zien of hij de afstelling kan aanpassen aan zijn eigen stijl. Het is ook maar de vraag hoeveel ervaring Albon heeft met het geven van dat soort feedback als Verstappen altijd voor mag gaan.
Vanuit dat standpunt zou het interessant kunnen zijn als dat RB accepteert dat Max dit seizoen derde wordt en niet meer. Als hij de Mercedessen toch niet voorbij kan dan wordt het voor het team belangrijker om te zorgen dat Albon zo veel mogelijk punten binnen haalt. 0.1s per rondje winnen gaat niks uitmaken in Max vs Mercedes maar voor Albon kan het veel verschil maken.
"Helaas" lukt het Verstappen steeds weer om zo dicht in de buurt van Mercedes te komen dat het heel begrijpelijk is dat het team nooit de gok durft te nemen om Albon een keertje een voordeeltje te gunnen. Want als Verstappen dan weer de halve race op 4s achter een Mercedes rijdt dan gaat iedereen vragen of ze het niet toch hadden kunnen winnen.
Ik denk dat het voor hun imago en recalme-inkomsten veel belangrijker is dat Verstappen mee doet voor de titel, of in ieder geval die illusie levend houdt, dan hoeveel punten ze precies scoren.schumi2004 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:40:
Kan aan mij liggen maar de logica ontgaat me volledig in deze.
Waarom zou een team volledig inzetten en de auto om die ene coureur bouwen waarbij je tweede coureur volledig kansloos is?
Misschien dat op de achtergrond nog de angst leeft dat Verstappen naar een ander team oVerstapt. Nu zou ik op dit moment niet weten waar hij heen moet maar je weet nooit wanneer Bottas of Hamilton van de trap valt en z'n been breekt, of wanneer je auto/motor wordt verboden. Het is publiek geheim dat alle F1 auto's in overtreding van de regels zijn. Iedereen zal rekening moeten houden met een "Ferrari'tje" of een verbod op "party mode" waardoor de verhoudingen plosteling veranderen.
Mwa, onderstuur is een stuk controleerbaarder dan overstuur. Overstuur kan je aardig verassenArcticWolf schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:28:
De RB16 heeft de neiging om snel onder te sturen toch? Kan mij voorstellen dat de meeste coureurs dat niet heel erg tof vinden, Max kan daar gewoon goed mee omgaan.
Vaak bu'j te bang!
Zo gaat dat dus ieder seizoen. Mercedes ligt een straatlengte voor en halverwege het seizoen liggen ze zo ver voor, dat ze zich op het volgende seizoen kunnen gaan richten. Concurrentie komt dat wel dichterbij en pakken meer punten, maar nooit genoeg om echt een bedreiging te vormen.
Feitelijk gaat het op deze manier nooit veranderen. Zelfs met enorme wijzigingen in een seizoen erna, heeft Mercedes zo'n voorsprong, dat ze dit altijd weer meenemen naar een voordeel voor het seizoen erna door eerder de focus te kunnen verleggen.
Verwacht dan ook dat ze als een van de eersten ook al weer volle bak op 2022 gaan tijdens het 2021 seizoen. Volgens mij moet er eens een constructeur (zoals RBR) ook eens een seizoen als een overgangsjaar gaan beschouwen om uberhaupt ooit nog eens in de buurt van Mercedes te komen.
Maar er staat waarschijnlijk te veel op het spel om dit te doen.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Tnx! werkt leuk icm snapcam en met een dikke redbull helmet op. Redelijk wat koffie van collega's door de teamsmeeting heen zien gaan.
[ Voor 25% gewijzigd door Bloodclot op 13-10-2020 14:07 ]
Daar heb je een punt, had het afgelopen weekend tijdens die regen... achterkant gleed alle kanten op een kruispunt-tom-562 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:01:
[...]
Mwa, onderstuur is een stuk controleerbaarder dan overstuur. Overstuur kan je aardig verassen
Blijft allebei een dingetje en dat is dus de kunst in de F1 die Mercedes zeer goed onder controle heeft zo te zien. Eerst leunde de auto wel erg veel op de banden, dat hebben ze nu ook opgelost. RB heeft er moeite mee om de auto zo af stellen dat hij "altijd" stabiel blijft en dat de marge waarin je kan blijven als coureur erg klein is.
Ah, dus het seizoen gaat net als de races, bedoel je?Tripl3 D schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:02:
Zat net een artikel te lezen dat Mercedes wel onder de indruk is van de vorderingen van RBR, maar zich geen zorgen maken (begrijpelijk met zo'n voorsprong) en dat zer volgens Toto al weer 100% gefocust zijn op 2021.
Zo gaat dat dus ieder seizoen. Mercedes ligt een straatlengte voor en halverwege het seizoen liggen ze zo ver voor, dat ze zich op het volgende seizoen kunnen gaan richten. Concurrentie komt dat wel dichterbij en pakken meer punten, maar nooit genoeg om echt een bedreiging te vormen.
volgens mij heeft Chainbear hier al een filmpje over gemaakt icm de financiering:
Als je het meeste geld hebt, kan je het meeste investeren.
Als je het meeste investeert, win je de meeste punten.
Als je de meeste punten hebt, krijg je het meeste geld.
Cirkel is daarmee rond. Omdat Mercedes met zoveel voorsprong kan beginnen doen de volgend 6 races er eigenlijk niet meer echt toe, en kan je een deel van je 1000 man (?)* al aan de wagen van volgend jaar laten beginnen. Die van 2022 rijd al rondjes in een cloud ergens.
Dit model is natuurlijk de downfall van bijvoorbeeld Williams geworden want het werkt ook andersom: geen geld, geen punten, geen investeringen, geen geld.
Nou, nee dus, want je kan die 300 miljoen die je dan misloopt dus niet missen.Verwacht dan ook dat ze als een van de eersten ook al weer volle bak op 2022 gaan tijdens het 2021 seizoen. Volgens mij moet er eens een constructeur (zoals RBR) ook eens een seizoen als een overgangsjaar gaan beschouwen om uberhaupt ooit nog eens in de buurt van Mercedes te komen.
ping 127.212.23.124
Waarom reed Ricciardo dan niet op 1 minuut van Max? Juist.... omdat dat gewoon een prima driver is. Van een ander kaliber als Gasly en Albon. Ook niet vreemd, hij gaat al íéts langer mee.
Ja, Max is snel. Absoluut. Maar je maakt mij niet wijs dat als Max 1 minuut voorligt op zijn teammate, dat dat énkel de verdienste van Max is. Daar zit ook een stukje van Albon bij die gewoon niet lekker rijd.
En daar ligt vast niet één ding aan ten grondslag... Maar énkel dat Max geweldig is? nope... dat gaat er bij mij niet in. Het zal een samenspel zijn van een passende auto, 1st driver zijn (en dus meer inspraak), ervaring én talent.
Wat ook meespeelt is dat de RB14 niet de RB15 en RB16 is. Red Bull heeft "iets" verloren met de 2019 regelgeving (versimpelde voorvleugel). Volgens mij steekt Verstappen in zoverre ook niet onder stoelen of banken dat de auto van vorig jaar en dit jaar minder is dan die van 2018. Daardoor gaat een Ricciardo vs Gasly & Albon vergelijking ook al scheef.Waah schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:47:
Wel grappig, 2 coureurs maken het niet waar naast Max, en het ligt meteen aan Max...
Waarom reed Ricciardo dan niet op 1 minuut van Max? Juist.... omdat dat gewoon een prima driver is. Van een ander kaliber als Gasly en Albon. Ook niet vreemd, hij gaat al íéts langer mee.
Ja, Max is snel. Absoluut. Maar je maakt mij niet wijs dat als Max 1 minuut voorligt op zijn teammate, dat dat énkel de verdienste van Max is. Daar zit ook een stukje van Albon bij die gewoon niet lekker rijd.
En daar ligt vast niet één ding aan ten grondslag... Maar énkel dat Max geweldig is? nope... dat gaat er bij mij niet in. Het zal een samenspel zijn van een passende auto, 1st driver zijn (en dus meer inspraak), ervaring én talent.
Overigens ben ik het wel met je eens dat Ricciardo de betere coureur is van de drie. Maar de auto is ook daadwerkelijk moeilijker te rijden, en wellicht dat Ricciardo het anders afgelopen twee jaar ook een stuk slechter vanaf had gebracht.
Zo werkt het alleen niet meer in de Formule 1. Die teams verzamelen letterlijk een paar TB per raceweekend en dat is de focus. De coureur in FP1 en FP2 zijn taak is een programma afwerken zodat de gewenste data verkregen word. Dat is waar Verstappen zo goed in is. Horner heeft hem nu al zo vaak een metronoom genoemd en dat is met reden. Je kan hem een laptime target geven en hij rijdt het elke ronde weer. Zo leert het team wat er anders moet afgesteld worden en dan komt de feedback van de coureur pas kijken. Zo stelt Verstappen die auto steeds af. Tijdens kwalificatie vraagt hij vaak om meer voorvleugel en dat heeft denk ik twee redenen. De eerste is dat de RB16 snel last lijkt te hebben van wat onderstuur. Tweede is dat je steeds sneller wil tussen de runs en daar zal meer voorvleugel helpen. Ik twijfel er eigenlijk niet over dat ze die weer omlaag schroeven voor de race. Dat mag ook als een van de weinige dingen onder parc ferme.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:45:
Zo'n auto bouwen zal toch wel in samenspraak met de coureurs gaan. Die moeten feedback geven. Als Verstappen (bijvoorbeeld) steeds zegt dat hij voor meer downforce wil dan krijgt hij dat. Als de engineers waarschuwen dat de auto dan (bijvoorbeeld) achter uit gaat breken dan is het aan de coureur om te laten zien waar de grens ligt. Een auto sneller maken is vaak een compromis tussen topsnelheid op de rechte stukken en stabiliteit in de bochten. Ik kan me heel goed voorstellen dat Verstappen de lakens uitdeelt bij RB en dat bij alle design keuzes de voorkeuren van Verstappen gevolgd worden en Albon maar moet zien of hij de afstelling kan aanpassen aan zijn eigen stijl. Het is ook maar de vraag hoeveel ervaring Albon heeft met het geven van dat soort feedback als Verstappen altijd voor mag gaan.
Het probleem met zowel Gasly als Albon lijkt te zijn dat ze die auto constant over haar grenzen duwen om maar in de buurt te komen van Verstappen. Zo maken ze constant fouten, heeft het team geen data voor de afstelling en het gat wordt zo alleen maar groter met elke vrije training omdat er wel dingen worden aangepast voor de andere auto van Verstappen. Daarom kreeg je ook het gedoe dat ze Verstappen zijn setup maar moesten overnemen. Dat is namelijk beter dan niks, maar als ze dat pas voor FP3 doen, tja dan loop je alsnog achter de feiten aan.
Dan komt kwalificatie, stopt Verstappen met target times rijden en geeft hij echt gas en dan is het gat opeens enorm. Dag later zit coureur twee te balen met zijn slechte kwalificatie, starten ze, gaat er wat mis en vanaf dat punt gaat het van kwaad tot erger. Dat is waarom ze Gasly eruit hebben gehaald bij RBR en dat is waarom ze Albon nu ook moeten vervangen. Ze waren niet klaar voor dat team en mentaal niet klaar om met een coureur in een team te zitten die ze niet gingen verslaan. Wat je nodig hebt is iemand met ervaring die nauwelijks kijkt naar de ander zijn tijden en zelf zijn eigen ding doet. Dat deed Ricciardo en die is in 2017 en 2018 ook behoorlijk verslagen in kwalificatie, maar pakte het soms nog. Ik zie Hulkenberg dat ook doen. Die heeft inmiddels genoeg races gereden voor verschillende teams en verschillende coureurs. Ik denk dat hij het eerder als een uitdaging zal zien hoe dichtbij hij kan komen en als validatie voor zijn eigen carrière. Oh en eens een verdomd podium scoren, dat ook.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Maar het is inderdaad een cirkeltje waarin ze blijven hangen met ALB, slechte setup, slechte kwalificatie, slechte race. Hij komt steevast in het verkeer vast te zitten en dan gaat er daardoor vaak ook nog iets stuk of sloopt ie zijn banden en moet zijn strategie naar plan b... het helpt allemaal gewoon niet.
En dan vergelijken ze je met VER die dus bijna per default als nummer drie eindigt (mede dankzij het gebrek aan concurrenten) en het er nog makkelijk uit laat zien ook.
Het is toch mede dankzij de grillige auto dat ze ALB niet in het juiste spoor krijgen. Ik denk ook dat ze dat wel weten bij Redbull en dat ALB daarom nog in die auto zit.(en het gebrek aan alternatief uiteraard, want ze hebben gewoon weinig talent in de pijpleiding momenteel)
Misschien mag ALB het nog eens proberen met de auto van volgend seizoen.
(Al durf ik er geen geld op in te zetten
En dan eindelijk een podium voor de HulkPatrickC schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:31:
Mocht Hulkenberg dat 2e stoeltje krijgen, dan is het maar net met welke instelling hij in die auto gaat zitten. Nico is in de basis natuurlijk minder snel als Max, dus Max verslaan zal lastig worden. Maar structureel dichterbij zitten in de kwalificatie en races (dus meer punten voor RB in het constructeurs kampioenschap) zou wel moeten kunnen, want met al zijn ervaring zou hij minder gevoelig moeten zijn voor de druk. En hopelijk kan hij dan ook wat bijdragen aan het sneller maken van de auto. Wat heeft hij verder ook te verliezen? Hij zit richting het einde van zijn F1 carrière, dus alles wat hij nu nog meemaakt in de F1 is een bonus. Voor Gasly en Albon is dat natuurlijk heel anders... die lopen het risico hun F1 stoeltje te verliezen, wat een vroegtijdig einde van hun F1 carrière zou betekenen. Die druk leidt tot foutjes en uitspraken als... “they are racing me so hard...”.
Het ligt er ook een beetje aan wat de instelling van Albon is. Die kan bijvoorbeeld zijn "Max is de tegenstander ik moet hem verslaan met mijn eigen ding" en dan dus zoals @DaniëlWW2 zegt nergens komt en uit arren moede dan maar zijn setup kopieert, of die kan zijn "Max is mijn vriend teamgenoot en samen kijken we naar data waar we sneller kunnen zijn".PatrickC schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:31:
Mocht Hulkenberg dat 2e stoeltje krijgen, dan is het maar net met welke instelling hij in die auto gaat zitten. Nico is in de basis natuurlijk minder snel als Max, dus Max verslaan zal lastig worden. Maar structureel dichterbij zitten in de kwalificatie en races (dus meer punten voor RB in het constructeurs kampioenschap) zou wel moeten kunnen, want met al zijn ervaring zou hij minder gevoelig moeten zijn voor de druk.
Ik denk dat Hülkenberg meer van 2 is en Albon meer van 1. En dan ook meer van nut kan zijn. Albon wil Max verslaan maar kan het niet. Hülkenberg zal er niet mee zitten dat hij Max niet kan verslaan maar wil wel hard gaan en een keer op het podium landen.
Dat lijkt me een betere synergie.
Of ik heb een te rooskleurig beeld hoe in het algemeen de twee helften van de garage werken
Signatures zijn voor boomers.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Verwijderd
De beste onboards van afgelopen weekend.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2020 20:35 ]
Hoho. Wat lezen we daar nog meer:
Hoeveel mensen zijn ‘Many others’ ?? En wie waren dat?Speaking to German channel Sport1, Marko said: "We were already in talks with Hulkenberg on Friday, because Albon, like many others, had an inconclusive test result.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Klopt natuurlijk helemaal. Zowel de WDC als de WCC zijn zo goed als binnen dus waarom zou je je 2020 auto nog verbeteren? Uiteraard ontwikkelen ze wel door, zeker omdat de regels beperkt wijzigen maar ik verwacht niet dat ze de upgrades (die ze vast hebben) al introduceren en daarmee ogen van de concurrentie ongewild kunnen openen en die dit weer kunnen nabouwen of meenemen in hun doorontwikkelingen.Tripl3 D schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:02:
Zat net een artikel te lezen dat Mercedes wel onder de indruk is van de vorderingen van RBR, maar zich geen zorgen maken (begrijpelijk met zo'n voorsprong) en dat zer volgens Toto al weer 100% gefocust zijn op 2021.
Feitelijk gaat het op deze manier nooit veranderen. Zelfs met enorme wijzigingen in een seizoen erna, heeft Mercedes zo'n voorsprong, dat ze dit altijd weer meenemen naar een voordeel voor het seizoen erna door eerder de focus te kunnen verleggen.
Verwacht dan ook dat ze als een van de eersten ook al weer volle bak op 2022 gaan tijdens het 2021 seizoen. Volgens mij moet er eens een constructeur (zoals RBR) ook eens een seizoen als een overgangsjaar gaan beschouwen om uberhaupt ooit nog eens in de buurt van Mercedes te komen.
Nee wat ik verwacht is dat Mercedes het een en ander op de plank laat liggen voor begin 2021 en er dan weer direct zullen staan. De eerste race (Melbourne of toch weer wat anders ivm Covid) zakt RBR wederom weg nadat het in Barcelona er zo goed uit zag en Mercedes heeft opeens weer een gat van 0,5-1 seconde. RBR start weer een inhaalrace en in het 2e helft van 2021 lijken ze er weer bij te komen, te laat.
2022 geeft wel ruimte om hier wat meer spanning in te krijgen omdat je opnieuw moet beginnen. Echte doorontwikkeling is er niet en daarmee is het lastiger simuleren wat upgrades zullen doen en is er een mogelijkheid dat de concurrentie er dichter op zal zitten.
Laten we het met zijn allen hopen, nog meer jaren deze dominantie van Mercedes is, naast het wegvallen van Honda, de totale doodsteek van de F1.
Wellicht leuk voor de 33-fans om hun kans te slaan en wie weet de laatste kans om Verstappen merchandise te kopen in Red Bull kleurenIn de Max Verstappen pop-up store kunnen klanten bijzondere Max Verstappen race-items bekijken en officiële Max Verstappen en Red Bull Racing merchandise kopen. Onze ruime collectie bestaat uit caps, kleding, accessoires en schaalmodellen. Een groot deel van de Max Verstappen en Red Bull Racing merchandise is verkrijgbaar voor heren, dames en kinderen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Daar is verder niet op in gegaan, ik heb net het originele interview afgeluisterd wat zondag_avond is uitgezonden via het Duitse AvD Motorsport Magazin.YakuzA schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:53:
[...]
Hoho. Wat lezen we daar nog meer:
[...]
Hoeveel mensen zijn ‘Many others’ ?? En wie waren dat?
[VPN noodzakelijk]
Testing, one, two ...
Ook erg afhankelijk van de coureur, Alonso is/was de koning van het onderstuur, ga een beetje 'overdriven' in, corrigeer en ga er uit terwijl je achter grip houd. Aardig videotje:ArcticWolf schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:28:
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Nordschleife met de Renault rijders.
En Nico*
* Rosberg
[ Voor 35% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-10-2020 10:52 ]
That first taste of an F1 car 👌
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) 14 oktober 2020
We have @yuki_TY0511 with us in Faenza for a seat fit! 👊
Getting prepped for a previous car outing at Imola on the 4th of November 🤙#AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/tmKn2q4BbQ
gaat in de 2018 auto gebeuren, na de race in imola
[ Voor 14% gewijzigd door basvn op 14-10-2020 10:41 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Illegal_Alien schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:38:
[YouTube: Nordschleife vs Ricciardo and Ocon]
Nordschleife met de Renault rijders.
En het tweede rondje :
Daar *REM* je niet, stel pussies
Misha's commentaar elders in de video : when you see footage of an F1 driver on the Nordschleife and it seems to go realy fast, this is what it actually looked like.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Gelukkig is zijn gezicht helemaal niet met iets als Photoshop aangepakt zodat ie er als een oude man uit ziet.Paulus07 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:15:
Hoelang heeft Alonso zitten testen in die renault?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Deze is ook wel mooi, Kubica onboard.asing schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:51:
[...]
[YouTube: F1 Drivers on the Nürburgring Nordschleife | Kimi, Russell, Ricciardo, Ocon]
En het tweede rondje :
[YouTube: F1 Drivers on the Nürburgring Nordschleife | Kimi, Russell, Ricciardo, Ocon]
Daar *REM* je niet, stel pussies!
Misha's commentaar elders in de video : when you see footage of an F1 driver on the Nordschleife and it seems to go realy fast, this is what it actually looked like.
I served in a company of heroes.
Laten we hopen van niet zeg, Albon is al een keer afgeserveerd door dhr Marko en toen terug gehaald omdat de nood erg hoog was maar als men serieus voor een kampioenschap wil gaan strijden gaat dat hem niet worden met een Albon, en naar mijn mening ook niet met een Hulkenberg of Perez.Hippocampus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:32:
Misschien mag ALB het nog eens proberen met de auto van volgend seizoen.
(Al durf ik er geen geld op in te zetten)
Hulkenberg heeft natuurlijk de gun factor en beiden zijn ze leuk voor de middenmoot maar voor een echt topteam gewoonweg niet geschikt. Tenzij je ze in de huidige Mercedes zet en hoopt dat de rest van de constructeurs vooral zo blijft presteren zoals ze nu doen.
Ergens zou je haast gaan denken dat men wat van plan is met Alpha Tauri, dat een Gasly er moet blijven zitten voor de verkoop aan bijvoorbeeld een Mazepin om zo een mooi compleet plaatje te verkopen, heb je een prima eerste coureur voor dat team, kan "het zoontje van" de tweede auto mooi met regelmaat kort rijden besturen
Er zullen vast redenen zijn waarom Albon er nog zit maar dat zijn in ieder geval niet zijn prestaties want daar ontbreekt het behoorlijk aan dit jaar met 2 vierde plekken als beste resultaat en iedere race een halve ronde of meer achter Verstappen.
Is een Bottas dan zoveel beter? Ik acht ze allemaal op gelijk niveau hoor. Dus geef Hulkenberg een competitive auto zoals een RB en kijk waar hij terecht komt.R2D2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:43:
[...]
als men serieus voor een kampioenschap wil gaan strijden gaat dat hem niet worden met een Albon, en naar mijn mening ook niet met een Hulkenberg of Perez.
Toto`s memory lane.Vuvuzela schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Deze is ook wel mooi, Kubica onboard.
[YouTube: F1 Driver Robert Kubica in BMW M4 on the Nürburgring! | Fast&Fun]
En waarschijnlijk al gepost maar HEEL erg intressant:
[ Voor 18% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-10-2020 12:01 ]
Eh... Ben je niet in de war met Kvyat? Wanneer is Albon afgeserveerd?R2D2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:43:
[...]
Laten we hopen van niet zeg, Albon is al een keer afgeserveerd door dhr Marko en toen terug gehaald omdat de nood erg hoog was maar als men serieus voor een kampioenschap wil gaan strijden gaat dat hem niet worden met een Albon, en naar mijn mening ook niet met een Hulkenberg of Perez.
Gamertag: FinrazielNL
Nog voordat 'ie in de F1 kwam.Finraziel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
Eh... Ben je niet in de war met Kvyat? Wanneer is Albon afgeserveerd?
https://www.autosport.com...g-after-2012-red-bull-axeFinraziel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
Zo te zien heeft ie wel wat meer ervaringVuvuzela schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Deze is ook wel mooi, Kubica onboard.
[YouTube: F1 Driver Robert Kubica in BMW M4 on the Nürburgring! | Fast&Fun]
Toch blijf ik me verbazen dat er bij bepaalde bochten maar weinig staat om aan te geven hoe snel ie is en welke vorm. Ze zouden aardig wat domme fouten voorkomen van mensen die niet op tijd zien hoe zwaar ze moeten remmen, of verkeerd inschatten hoe de bochtencombinatie gaat. Als ze de opbrengst van een dagje racen eens bij elkaar leggen om wat borden te plaatsen, dan maakt dat het een stuk veiliger, lijkt me.
Als je tijd hebt in de auto om die borden te lezen dan ga je sowieso niet snel genoeg op de RingMartinspire schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:27:
[...]
Zo te zien heeft ie wel wat meer ervaring
Toch blijf ik me verbazen dat er bij bepaalde bochten maar weinig staat om aan te geven hoe snel ie is en welke vorm. Ze zouden aardig wat domme fouten voorkomen van mensen die niet op tijd zien hoe zwaar ze moeten remmen, of verkeerd inschatten hoe de bochtencombinatie gaat. Als ze de opbrengst van een dagje racen eens bij elkaar leggen om wat borden te plaatsen, dan maakt dat het een stuk veiliger, lijkt me.
Kubica had natuurlijk al flink geoefend in de sim (vertelt hij ook tegen Mishra).
Ze ontmoedigen juist het racen af tegenwoordig dus snap wel dat ze die borden niet neerzettenMartinspire schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:27:
[...]
Oh... don't hit the kerb
Bij mijn weten mag je je ronde ook niet meer timen, ook om het wedstrijd idee eruit te halen.ArcticWolf schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:31:
[...]
Ze ontmoedigen juist het racen af tegenwoordig dus snap wel dat ze die borden niet neerzettenDenk dat ik zo'n 14 rondjes heb gereden in totaal en het is gewoon blijven oefenen en proberen de rempunten in te schatten. Je hebt helaas wel weinig fout marge
er is volgens mij wel (deels) nieuw asfalt op gekomen dus dat helpt voor de grip.
Oh... don't hit the kerb
"When you grow up your heart dies"
...en om te voorkomen dat straks blijkt dat sommige pronkers slomer blijken te zijn dan een bezoekende Trabant/Tourbus/Opgevoerde scooter.sjaool schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:48:
[...]
Bij mijn weten mag je je ronde ook niet meer timen, ook om het wedstrijd idee eruit te halen.
Youtube filmpjes genoeg van soms zeer spectaculaire crashes van mensen die iets tot veel te hard gaan...
Nee klopt idd, maar goed de timing apps werken natuurlijk nog gewoon.sjaool schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:48:
[...]
Bij mijn weten mag je je ronde ook niet meer timen, ook om het wedstrijd idee eruit te halen.
Zoals ik al zei, in een Mercedes kan iedereen een wedstrijd winnen maar ik acht de kans vrij groot dat een Bottas naast een Verstappen in een RBR ook een regelrechte flater zou zijn. Als men echt serieus een bedreiging zou willen vormen voor Mercedes in de huidige vorm heb je 2 hele snelle rijders nodig. Met 1 RBR ga je Mercedes niet veel pijn doen met bijvoorbeeld een alternatieve strategie aangezien ze daar 2 paarden hebben om op te wedden.Tristan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Is een Bottas dan zoveel beter? Ik acht ze allemaal op gelijk niveau hoor. Dus geef Hulkenberg een competitive auto zoals een RB en kijk waar hij terecht komt.
Een Hulkenberg Of Perez gaat misschien iets verder naar voren staan dan een Albon en zal voor de vierde plek vechten in de standaard situatie maar dat zal dan nog steeds op ruime achterstand zijn van de nummer 3. Een Ricciardo, Leclerc, Norris, Sainz e.d. die zou je nu in die 2e Red Bull willen hebben zitten om nog enigszins druk uit te oefenen op Mercedes.
Albon zou in de Formule E zijn beland (oftewel einde carrière) nadat hij uit het RBR programma was gezet, gelukkig voor hem rijden er nog slechtere coureurs rond en was Brendon Hartley deze keer geen optie meer deze keer nadat Ricciardo vertrok en Gasly werd gepromoveerd naar Red Bull.Finraziel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door R2D2 op 14-10-2020 13:24 ]
De ring is sinds de aanleg het meest uitdagende stuk asfalt op aarde. Je mag er zo hard als je wil en kan. Er zit een stukje met een limiet in en er is een officieel zebrapad.Martinspire schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:27:
[...]
Jackie Stewart noemde het de groene hel en dat is niet voor niets. Het aanpassen aan minder talent is gewoon zonde. Dus geen borden, wegwijzers etc. Je moet het zelf maar doen.
BTW, als je dat rondje van kubica post dan moet je ook de post doen met de opsomming van de schade
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ja herinnerde me dat nu bij nader inzien ook... Het klonk heel erg als Kvyat maar dat zegt misschien meer over Red Bull dat ze dit soort grapjes gewoon te vaak uithalenR2D2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:19:
[...]
Albon zou in de Formule E zijn beland (oftewel einde carrière) nadat hij uit het RBR programma was gezet, gelukkig voor hem rijden er nog slechtere coureurs rond en was Brendon Hartley deze keer geen optie meer deze keer nadat Ricciardo vertrok en Gasly werd gepromoveerd naar Red Bull.
Gamertag: FinrazielNL
FTFYasing schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:22:
[...]
BTW, als je dat rondje van kubica post dan moet je ook de post doen met de opsomming van de schade slijtage. 36 rondjes blaffen op de ring is niet zonder gevolgen.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Misschien wil Williams hem weer terugwowly schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:37:
Bottas is een erg goede coureur, ik denk dat RBR hem zeer graag als 2e rijdt zou hebben. Schat heb in naast Ricciardo. Beter dan hulkenberg, alhoewel, ze hebben allebei eenzelfde rijstijl weer kunnen omschrijven als "degelijk"
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De monteur leek van mening te zijn dat Kubica z'n auto minder had versleten dan het geval is bij mindere coureurs, ondanks dat die minder hard gaan. Een pro als Kubica weet precies wat hij doet en dat alle overbodige wrijving hem alleen maar langzamer maakt. Een mindere god verslijt z'n remmen omdat de traction control voortdurend ingrijpt maar Kubica heeft dat niet nodig om de auto onder controle te houden en is sneller zonder.asing schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:22:
BTW, als je dat rondje van kubica post dan moet je ook de post doen met de opsomming van de schade. 36 rondjes blaffen op de ring is niet zonder gevolgen.
Gasly schijnt geen vrienden gemaakt te hebben binnen RBR en na dit seizoen ook klaar te zijn bij AT, of in ieder geval niet weer naar RBR gepromoveerd te worden.R2D2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:43:
[...]
Er zullen vast redenen zijn waarom Albon er nog zit maar dat zijn in ieder geval niet zijn prestaties want daar ontbreekt het behoorlijk aan dit jaar met 2 vierde plekken als beste resultaat en iedere race een halve ronde of meer achter Verstappen.
Ondertussen is er vanwege de coronacrisis een aanpassing geweest van de FIA, er zijn nu minder punten nodig voor de superlicentie waardoor Yuri Vips nu makkelijker een superlicentie kan halen mits hij hoog genoeg eindigt in zijn raceklasses. Dan heeft Red Bull samen met Tsunoda (die is echt niet alleen vanwege Honda kandidaat voor AT/RBR) 2 coureurs klaar staan om Kvyat en Gasly af te lossen. Als Albon er ook nog uit gaat zie ik ze nog echt wel een Hulkenberg of Perez neerzetten. Elke nieuweling (ik zie Tsunoda of Vips niet direct instappen in de RBR, die gaan eerst naar AT) die je naast Verstappen in de wagen zet wordt gesloopt, dan heb je veel meer aan een ervaren rijder naast Max.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik vind Bottas ook wel ondergewaardeerd. Hij is snel en betrouwbaar.. Alleen hij is niet spectaculair.. ipv punten te winnen door inhaalacties, wint/scoort hij veel punten door uit de problemen te blijven en te finishen.wowly schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:37:
Bottas is een erg goede coureur, ik denk dat RBR hem zeer graag als 2e rijdt zou hebben. Schat heb in naast Ricciardo. Beter dan hulkenberg, alhoewel, ze hebben allebei eenzelfde rijstijl weer kunnen omschrijven als "degelijk"
Vergeet ook niet dat Kubica een zeer getalenteerd rallyrijder is. Die rallywagens gaan na elke race ook volledig uitelkaar door de techneuten voor een complete revisie met nieuwe onderdelen.DataGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:35:
[...]
FTFYHij heeft niks kapotgereden, alleen maar opgereden.
Ik denk dat elke willekeurige superlicentie rijder die zo'n auto op een dagje Nurburgring zo hard over de baan host de wagen tot op de draad verslijt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Chiron schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:46:
[...]
Gasly schijnt geen vrienden gemaakt te hebben binnen RBR en na dit seizoen ook klaar te zijn bij AT, of in ieder geval niet weer naar RBR gepromoveerd te worden.
Ondertussen is er vanwege de coronacrisis een aanpassing geweest van de FIA, er zijn nu minder punten nodig voor de superlicentie waardoor Yuri Vips nu makkelijker een superlicentie kan halen mits hij hoog genoeg eindigt in zijn raceklasses. Dan heeft Red Bull samen met Tsunoda (die is echt niet alleen vanwege Honda kandidaat voor AT/RBR) 2 coureurs klaar staan om Kvyat en Gasly af te lossen. Als Albon er ook nog uit gaat zie ik ze nog echt wel een Hulkenberg of Perez neerzetten. Elke nieuweling (ik zie Tsunoda of Vips niet direct instappen in de RBR, die gaan eerst naar AT) die je naast Verstappen in de wagen zet wordt gesloopt, dan heb je veel meer aan een ervaren rijder naast Max.
Hebben we straks i.p.v. Daniil/Daniel straks Jüri/Yuki
Ik las ergens anders ook al zoiets inderdaad, zal mij benieuwen wat hij gedaan heeft dan... het is meer een haantje dan een Albon en misschien wat eigenwijs maar bij Alpha Tauri heb ik toch de indruk dat men nog altijd blij met hem is.Chiron schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:46:
[...]
Gasly schijnt geen vrienden gemaakt te hebben binnen RBR en na dit seizoen ook klaar te zijn bij AT, of in ieder geval niet weer naar RBR gepromoveerd te worden.
Aan de andere kant, je hoeft er bij RBR maar 1 over de zeik (Dr Helmut
Maar dat zijn beide ook geen echte hoogvliegers, dan zou ik als RB zijnde echt liever vast houden aan Gasly of een Albon en Kvyat wippen voor een "talent".Ondertussen is er vanwege de coronacrisis een aanpassing geweest van de FIA, er zijn nu minder punten nodig voor de superlicentie waardoor Yuri Vips nu makkelijker een superlicentie kan halen mits hij hoog genoeg eindigt in zijn raceklasses. Dan heeft Red Bull samen met Tsunoda (die is echt niet alleen vanwege Honda kandidaat voor AT/RBR) 2 coureurs klaar staan om Kvyat en Gasly af te lossen. Als Albon er ook nog uit gaat zie ik ze nog echt wel een Hulkenberg of Perez neerzetten. Elke nieuweling (ik zie Tsunoda of Vips niet direct instappen in de RBR, die gaan eerst naar AT) die je naast Verstappen in de wagen zet wordt gesloopt, dan heb je veel meer aan een ervaren rijder naast Max.
Bottas is een prima coureur als je een hele sterke wagen hebt die standaard om de overwinning mee doet. Snel genoeg maar een kampioenschap winnen gebeurd alleen als ook echt alles 100% mee zit en het kwartje bij de concurrenten niet de goede kant op valt.Vuvuzela schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:47:
[...]
Ik vind Bottas ook wel ondergewaardeerd. Hij is snel en betrouwbaar.. Alleen hij is niet spectaculair.. ipv punten te winnen door inhaalacties, wint/scoort hij veel punten door uit de problemen te blijven en te finishen.
Iets wat vaak pijnlijk duidelijk wordt als er een keer een probleem is en men daardoor wat terug gevallen is in het veld en er ingehaald moet worden.
Tsja maar het is niet alleen bij Red Bull een treurige bedoeling, ook bij Mercedes en Ferrari sneuvelen de nodige talenten omdat er simpelweg geen plek is. Een Russel bijvoorbeeld verdiend dat tweede Merc stoeltje echt veel meer dan een Bottas die weinig bijzonders laat zien maar wel ieder jaar een jaartje verlengd word.Finraziel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
Ja herinnerde me dat nu bij nader inzien ook... Het klonk heel erg als Kvyat maar dat zegt misschien meer over Red Bull dat ze dit soort grapjes gewoon te vaak uithalen
Als Mercedes wat aan de spanning wil doen laten ze dan een beginnen met een tweede coureur die het Hamilton op wekelijkse basis lastig kan maken
[ Voor 14% gewijzigd door R2D2 op 14-10-2020 14:35 ]
Vergeet niet dat wanneer Bottas de snelste coureur zou zijn bij Merc, al zijn 2e plekken achter Ham omgezet worden in winsten. Dat scheelt nogal een zak punten. Ook Bottas zou op zijn sloffen WDC worden in de 2020 Merc met een mindere teamgenoot.R2D2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:30:
[...]
Bottas is een prima coureur als je een hele sterke wagen hebt die standaard om de overwinning mee doet. Snel genoeg maar een kampioenschap winnen gebeurd alleen als ook echt alles 100% mee zit en het kwartje bij de concurrenten niet de goede kant op valt.
Iets wat vaak pijnlijk duidelijk wordt als er een keer een probleem is en men daardoor wat terug gevallen is in het veld en er ingehaald moet worden.
Dat weten we totaal niet. Kan BOT met de druk omgaan als er van hem wordt verwacht dat hij altijd vooraan finisht? Nu is hij de 2e rijder en van hem wordt toch echt iets anders verwacht dan van HAM. Bovendien zal Max (als die nog bij RBR is) hem het vuur na aan de schenen leggen.Bansheeben schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:52:
[...]
Vergeet niet dat wanneer Bottas de snelste coureur zou zijn bij Merc, al zijn 2e plekken achter Ham omgezet worden in winsten. Dat scheelt nogal een zak punten. Ook Bottas zou op zijn sloffen WDC worden in de 2020 Merc met een mindere teamgenoot.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Welke druk? Als hij, net zoals Hamilton nu, beduidend sneller zou zijn dan zijn teamgenoot (zeker op zondag), zou er geen vuiltje aan de lucht zijn. Het is niet alsof een Bottas nou een sukkel is hè. Je wordt alleen maar F1 coureur als je belachelijk veel wint in alle racing series ernaartoe.Spotmatic schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:59:
[...]
Dat weten we totaal niet. Kan BOT met de druk omgaan als er van hem wordt verwacht dat hij altijd vooraan finisht? Nu is hij de 2e rijder en van hem wordt toch echt iets anders verwacht dan van HAM. Bovendien zal Max (als die nog bij RBR is) hem het vuur na aan de schenen leggen.
Dat laatste geldt eigenlijk voor alle coureurs die nu in de F1 rijden, dus dat kun je niet gebruiken als argument. De vraag blijft staan: kan BOT het team dragen? ROS is er bijvoorbeeld mee gestopt omdat hij de druk niet meer wilde. Daarom wilde hij zijn kampioenschap ook niet (meer) verdedigen.Bansheeben schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:02:
[...]
Welke druk? Als hij, net zoals Hamilton nu, beduidend sneller zou zijn dan zijn teamgenoot (zeker op zondag), zou er geen vuiltje aan de lucht zijn. Het is niet alsof een Bottas nou een sukkel is hè. Je wordt alleen maar F1 coureur als je belachelijk veel wint in alle racing series ernaartoe.
Gasly zou (uitspraak di Resta) idd niet in aanmerking komen voor een RBxx zitje omdat ie wat mensen tegen zich in het harnas zou hebben gejaagd. Blijft buiten kijf dat ie het gewoon meer dan prima doet in die AT. Die zie ik blijven voor 2021.Chiron schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:46:
[...]
Albon doet het volgens Marko (zie mijn reactie betreffende het interview van afgelopen zondag_avond bij Sport1.de), nog steeds voldoende goed. Op de opmerking van waarom niet Perez of Hulkenberg, werd Ricciardo meegenomen als vergelijking tot die 2 en het gat wat ze zouden hebben met hem. Dat verschil zou vergelijkbaar zijn met wat Albon nu laat zien. Ze zouden er zogezegd niet veel mee opschieten (aldus Dr. Marko). Tsunoda is nog afhankelijk van zijn F2 resultaat maar deze heeft, bij voldoende punten, toch een aardige kans op een AT zitje.
Dus...., Kvyat eruit, en de overige 3 zijn er op dit moment al (volgens Herr Doktor).
Juri Vips lijkt het dit jaar sowieso vwb noodzakelijke punten niet te gaan halen al zou 30 als minimum voor sommigen al voldoende kunnen zijn begrijp ik.
Testing, one, two ...
Rosberg is ermee gestopt omdat hij de druk van Hamilton niet aankon. De beste man moest zijn hele leven dag en nacht in het teken van performance zetten om zijn ene kans op dat WDC uit te buiten, terwijl Lewis gewoon op zaterdag ging zitten en er competitieve laps uit knalde alsof het niets was (en dat doet ie nog steeds). Als je een hogere raw speed dan je teamgenoot hebt, valt de druk wel mee verder kan ik me zo voorstellen. Dus dat zal ook voor Bottas gelden. Zet een Albon of Kvyat naast Bottas en dan loopt Bottas met het WDC naar huis. Het is niet alsof Bottas er in de meeste races enorm veel moeite mee heeft om Verstappen van z'n lijf te houden dit seizoen.Spotmatic schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
Dat laatste geldt eigenlijk voor alle coureurs die nu in de F1 rijden, dus dat kun je niet gebruiken als argument. De vraag blijft staan: kan BOT het team dragen? ROS is er bijvoorbeeld mee gestopt omdat hij de druk niet meer wilde. Daarom wilde hij zijn kampioenschap ook niet (meer) verdedigen.
Nou ja, "enorm" is overdreven. Hadden zowel VER als BOT geen DNF's gehad dan denk ik dat Max nog steeds voor BOT had gestaan in het WDC. Maar goed, dit is allemaal theoretisch geneuzel. Waar het om gaat is dat ik BOT niet als kampioen zie, ook niet als 1e rijder bij Mercedes.Bansheeben schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:14:
[...]
Het is niet alsof Bottas er in de meeste races enorm veel moeite mee heeft om Verstappen van z'n lijf te houden dit seizoen.
Nee, dat is waar. Maar bij mij is die mening enkel en alleen gebaseerd op het feit dat hij Hamilton het leven niet moeilijk kan maken/moeite heeft met efficiënt inhalen. En vanuit Mercedes zullen ze Hamilton pas willen vervangen op het moment dat het 2e zitje sneller is of hij er zelf uit stapt. In het eerste geval zal er dus iemand anders dan Bottas in dat 2e zitje plaats moete nemen en in het tweede geval komt er dan iemand als Verstappen voor terug tegenover Bottas.Spotmatic schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:20:
[...]
Nou ja, "enorm" is overdreven. Hadden zowel VER als BOT geen DNF's gehad dan denk ik dat Max nog steeds voor BOT had gestaan in het WDC. Maar goed, dit is allemaal theoretisch geneuzel. Waar het om gaat is dat ik BOT niet als kampioen zie, ook niet als 1e rijder bij Mercedes.
Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat Bottas prima WDC zou kunnen worden onder de juiste omstandigheden. Kimi is ook kampioen geworden door een hoop geluk. Ik denk dat hij er snel genoeg voor is, dus dan blijft de vraag in hoeverre de andere teams merc dan onder druk kunnen zetten in zo'n situatie. Dus als je dan 2020 als referentie neemt, dan is het antwoord dat helemaal niemand Merc echt onder druk kan zetten.
In 2003 en 2005 was Kimi best of the rest en had hij ook wereldkampioen kunnen worden. Met geluk in 2007 inderdaad, maar het had ook anders kunnen vallen en dan was hij meervoudig wereldkampioen geweest.Bansheeben schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:30:
[...]
Kimi is ook kampioen geworden door een hoop geluk.
Grappig genoeg is Kimi precies het tegenovergestelde van Bottas: Niet de snelste in de kwalificatie maar (zeker in zijn hoogtijddagen) een heel goede racepace en gedurfde inhaalacties.
Telkens als Marko zegt dat ze dit jaar voor het kampioenschap gaan wordt het niks. Ik denk dat dat net zoiets is als dat Mercedes zegt dat ze problemen hebben en dan ineens de snelste ronde neerzetten en de race met een ronde verschil winnen.
Deels, door alle hulpmiddelen uit te zetten slijten de remblokken een stuk minder. De auto doet zelf geen remingreep meer. Wil niet zeggen dat de rest niet harder sleet.CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:45:
[...]
De monteur leek van mening te zijn dat Kubica z'n auto minder had versleten dan het geval is bij mindere coureurs, ondanks dat die minder hard gaan. Een pro als Kubica weet precies wat hij doet en dat alle overbodige wrijving hem alleen maar langzamer maakt. Een mindere god verslijt z'n remmen omdat de traction control voortdurend ingrijpt maar Kubica heeft dat niet nodig om de auto onder controle te houden en is sneller zonder.
Of als hij een keer teveel vraagt en Mercedes het gewoon niet meer wil betalen. Dat betekent dan eigenlijk van beide kanten dat ze niet verder willen met iemand. Maar als hij elk jaar meer vraagt, komt er een moment dat het genoeg is Ook al is ie 10x kampioen geweest. Met een andere coureur zal het misschien ook wel lukken, maar dan moet je die goede coureur wel kunnen krijgen op dat moment. Stel dat Lewis per einde dit seizoen zou vertrekken en ze promoten Bottas naar het 1ste stoeltje en iemand anders op nr.2, weet ik nog zo net niet of ze nog net zo makkelijk kampioen worden. Zou kunnen, maar ik denk dat het geen uitgemaakte zaak is. Hij zal er dan hard aan moeten trekken.Bansheeben schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:30:
[...]
En vanuit Mercedes zullen ze Hamilton pas willen vervangen op het moment dat het 2e zitje sneller is of hij er zelf uit stapt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik volg het nieuws de laatste tijd niet helemaal op de voet, maar ik had begrepen dat Albon afgelopen weekend ook een beetje ziek was. Dat zou verklaren waarom ie er best wat moeite mee had. Maar normaal gesproken is ie niet heel erg slecht. RBR heeft al eerder gezegd (of dat waar is laat ik in het midden) dat Albon soms extra langzaam lijkt omdat ze Max allerlei dingen laten uitproberen. Die nieuwe onderdelen heeft Albon niet. Op een bepaalde manier onderstreept dat ook wel de positie van die jongen binnen het team. Alex is een fijne knul, erg aardig enzo, kan best een rondje sturen, maar ze hebben niets aan hem om de auto te ontwikkelen. Dat moeten ze Max laten doen. En die extra druk op Max doet 'm blijkbaar niets. Ja, misschien is ie soms wat gefrustreerd over de radio, maar goed, het is in feite een eenmansteam met Albon die voor spek en bonen meerijdt.hardware-lover schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:42:
[...]
Albon doet het volgens Marko (zie mijn reactie betreffende het interview van afgelopen zondag_avond bij Sport1.de), nog steeds voldoende goed.
Maar of een andere coureur het beter zou doen weet ik ook niet. Die zou misschien wel wat nuttiger zijn om de problemen op te lossen, dingen te testen enzo. Maar daar heb je dan iemand voor nodig die de auto beter kent, dus dat kan Hülkenberg ook niet meteen.
Dat beeld bestaat inderdaad, maar ik vraag me af of het wel klopt. Van Marc Priestly hoor ik dat Lewis van 's ochtends tot 's avonds in de garage te vinden is en overal het fijne van wil weten.Bansheeben schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:14:
terwijl Lewis gewoon op zaterdag ging zitten en er competitieve laps uit knalde alsof het niets was (en dat doet ie nog steeds)
Ik denk niet dat ie dat bedoelde. Op de baan is Lewis 150% met het racen bezig. Maar buiten de baan heeft Lewis, naast het verplichte trainen, nog tal van activiteiten en hobbies. Daar is vaak kritiek op geweest, vooral toen hij in bepaalde seizoenen een mindere start had (wat ie volgens mij expres doet om gemotiveerd te raken). Dan riep 'iedereen' (de pers dus) dat ie afgeleid is en meer aandacht moet besteden aan het racen. Wolff zei een keer dat zij (Mercedes) dat soms ook dachten, maar het blijkt dat Lewis dat gewoon nodig heeft om zich op te laden en een uitgang te geven aan de druk oid.CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:30:
[...]
Dat beeld bestaat inderdaad, maar ik vraag me af of het wel klopt. Van Marc Priestly hoor ik dat Lewis van 's ochtends tot 's avonds in de garage te vinden is en overal het fijne van wil weten.
Maar Rosberg heeft zich - in overleg met zijn vrouw - dat jaar helemaal op het racen toegelegd. En dát is de reden dat ie ermee gekapt is. Het ultieme doel was bereikt, en nóg een jaar zich helemaal op dat racen gooien trok hij én zijn vrouw niet. En misschien wist ie in zijn achterhoofd wel dat hij ook een heel klein beetje geluk heeft gehad en dat Lewis zich niet een tweede keer zou laten pakken. Waarmee ik niets af wil doen aan de prestatie, want naar mijn idee kon hij het Lewis moeilijk maken, en dat lukt Bottas voorlopig niet.
Lekker makkelijk in de reglementen ook: de auto moet op een sigaar lijken. Klaar
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
En dan op de Nordschleiffe de race?
Die uiteraard wel modern, maar de rest old school.DeKaerften schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:39:
En de survival cell, crash structures en kreukel zones uit die tijd! Oh wacht...
[ Voor 98% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-10-2020 08:40 ]
Ach, da's voor watjes...DeKaerften schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:39:
En de survival cell, crash structures en kreukel zones uit die tijd! Oh wacht...
(wie shopt er een Halo op?)
[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 15-10-2020 08:53 ]
Is niet nodig, zit een voorruit op toch?mphilipp schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:53:
[...]
Ach, da's voor watjes...
(wie shopt er een Halo op?)
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Bron: https://www.wired.com/201...chool-in-vintage-f1-cars/
Uiteraad zonder Halo.
En deze voor Ferarri:
https://www.autoevolution...omes-tracktor-109386.html
[ Voor 33% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-10-2020 09:04 ]
Zou niet raar zijn. Fransman in een Frans fabrieks team.En met de onzekerheid van het vertrek van Honda weet niemand hoe het zich gaat ontwikkelen.
Basement Bios ---- Exo-S
Dit topic is gesloten.
![]()
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport
/f/image/LjaSUnxdP3MOwxWeaLoJovYN.png?f=fotoalbum_large)