[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.140 views

Onderwerpen

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:36

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
meenkdrie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Precies dit, Binotto gaf ook al aan dat de hele achterkant zal veranderen.
Duidelijker plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Technical/2020/2021_floor_regs/2021-FLOOR.jpg.transform/9col/image.jpg

Het is niet alleen die schuine 'hap' trouwens, het zal ook verboden worden om inkepingen/gaten in de rand van de vloer aan te brengen.

[ Voor 15% gewijzigd door Chiron op 12-10-2020 14:27 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
Op SKY was ergens de afgelopen dagen een interview met oa abiteboul en zijn visie op de toekomst van de PU in F1. Ik kan mij heugen dat hij het ook over waterstof had. Heeft iemand toevallig dit interview tot zijn beschikking? Ik kan het nergens terug vinden. Aanleiding van het interview was volgens mij het vertrek van Honda

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Jasphur schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:16:
Op SKY was ergens de afgelopen dagen een interview met oa abiteboul en zijn visie op de toekomst van de PU in F1. Ik kan mij heugen dat hij het ook over waterstof had. Heeft iemand toevallig dit interview tot zijn beschikking? Ik kan het nergens terug vinden. Aanleiding van het interview was volgens mij het vertrek van Honda
Alstu.Ow dat is de andere Fransman :P

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 12-10-2020 14:28 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.motorsport.co...dget&ic_campaign=widget-6 had er ook een artikeltje over

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Jasphur
Precies wat ik zocht. Thanks!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:45

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Waterstof .. want de huidige ploffen zijn saai. *O*

"Jos, waar is Max geeindigd?" "Op de Nordschleife."

-O-

ping 127.212.23.124

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-12 10:40
Ik ben echt heel erg benieuwd waar F1 heen wil gaan. Ik stel mij zo voor dat dit echt een zware discussie is binnen de F1 gelederen momenteel.

Persoonlijk zie ik een fusie tussen F1 en FE gebeuren.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12 12:51
pjottum schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:41:
[...]

Waterstof .. want de huidige ploffen zijn saai. *O*

"Jos, waar is Max geeindigd?" "Op de Nordschleife."

-O-
we gaan er maar vanuit dat het sarcasme is.
Zo niet snap je niet helemaal hoe waterstof werkt. :X

Waterstof is een hele intressant om te kijken wat het kan bieden. Zeker mbt optimalisatie en zo is er nog veel te winnen. Go waterstof!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12 14:25
demonic schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

we gaan er maar vanuit dat het sarcasme is.
Zo niet snap je niet helemaal hoe waterstof werkt. :X

Waterstof is een hele intressant om te kijken wat het kan bieden. Zeker mbt optimalisatie en zo is er nog veel te winnen. Go waterstof!
Dat zou wel gaaf zijn! Waterstof verbranden in je motorblok. Komen mooie plofjes van! :D

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-12 00:15

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Andere opties voor F1, maar het staat allebei nog heel erg in de kinderschoenen: Metal fuel of mierenzuur-brandstofcellen (welke eigenlijk een variant op waterstofcellen zijn).

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Jasphur
Hennie-M schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Dat zou wel gaaf zijn! Waterstof verbranden in je motorblok. Komen mooie plofjes van! :D
Nee toch? Waterstof verbrand toch niet anders dan benzine? En dat de tank knalt... Waneer is de laatste keer dat we een benzinetank in de F1 zagen ontploffen. Een waterstof tank is prima veilig te maken

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:52
Tristan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:42:
[...]

Ik ben echt heel erg benieuwd waar F1 heen wil gaan. Ik stel mij zo voor dat dit echt een zware discussie is binnen de F1 gelederen momenteel.

Ik denk eerder dat ze het exclusieve recht van FE afkopen. Daarna zal de F1 natuurlijk veel meer gericht blijven op hoge snelheid en het beste van het beste, en de FE zal nog wel een paar jaar voortploeteren als een semi-spec series met "grote karts".

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12 14:25
Jasphur schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:50:
[...]

Nee toch? Waterstof verbrand toch niet anders dan benzine? En dat de tank knalt... Waneer is de laatste keer dat we een benzinetank in de F1 zagen ontploffen. Een waterstof tank is prima veilig te maken
In een waterstof/fuel-cell oplossing zoals een Toyota Mirai wordt de waterstof door een chemische reactie omgezet naar schoon water en electriciteit. Dus eigenlijk is het een full electric waarbij je cylinders met vloeibare waterstof ipv zware accu's bij je hebt.

Waar ik op speelde was waterstof in je motorblok blazen, en dat tot ontploffing brengen. En ik weet het niet zeker maar waterstof knalt wel een stukje harder dan vernevelde benzine. Dus die plofjes zullen wel zorgen voor rondvliegende zuigers.
pjottum schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:57:
[...]
Wel krijg je water uit je uitlaat, dus dan kan Ham met slicks rijden, de volgende 4 met intermediates en de rest met full wets. :) (=sarcasme, @demonic)
hardop gelachen, bedankt! :D

[ Voor 20% gewijzigd door Hennie-M op 12-10-2020 15:01 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:45

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hennie-M schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

In een waterstof/fuel-cell oplossing zoals een Toyota Mirai wordt de waterstof door een chemische reactie omgezet naar schoon water en electriciteit. Dus eigenlijk is het een full electric waarbij je ipv zware accu's bij je hebt, je tanks met waterstof bij je hebt.

Waar ik op speelde was waterstof in je motorblok blazen, en dat tot ontploffing brengen. En ik weet het niet zeker maar waterstof knalt wel een stukje harder dan vernevelde benzine. Dus die plofjes zullen wel zorgen voor rondvliegende zuigers.
.. en ik had het over tanks die gemaakt worden door de teams die ons de 'vulslang zonder filter zodat het harder stroomt' gaven. :)

Maar twee opties: of je maakt er een ICE van of een FCV. FCV is FE, dus saai. ICE leuk, ben benieuwd wat er zou gebeuren. Oh, of een hybrid die beide heeft. Ook mooi.

Wel krijg je water uit je uitlaat, dus dan kan Ham met slicks rijden, de volgende 4 met intermediates en de rest met full wets. :) (=sarcasme, @demonic)

[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 12-10-2020 14:58 ]

ping 127.212.23.124

• Jasphur
pjottum schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

.. en ik had het over tanks die gemaakt worden door de teams die ons de 'vulslang zonder filter zodat het harder stroomt' gaven. :)

Maar twee opties: of je maakt er een ICE van of een FCV. FCV is FE, dus saai. ICE leuk, ben benieuwd wat er zou gebeuren. Oh, of een hybrid die beide heeft. Ook mooi.

Zou dat water theoretisch gezien gebruikt kunnen worden voor koeling?

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

[...]

Dat is niet helemaal waar, waterstofmoleculen (H2) gedragen zich natuurlijk wel heel anders dan benzine (benzine is naar mijn weten een verzameling moleculen tussen C4H8 en C12H24, met een berg cyclische en vertakte varianten daarvan).

Een waterstofbrandstofcel werkt door middel van het opwekken van elektriciteit door het combineren van zuurstof en waterstof tot water, en dit drijft dan een elektromotor aan. Een F1 auto op waterstof gaat dus net zo stil zijn als een FE auto.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Nee hoor, waterstof kan ook worden verbrand in een otto motor. De vrachtwagen fabrikanten azen hierop

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• mavamal
Waterstof in een ICE is meer gelijk aan diesel dan aan benzine, maar dan met nog sneller spontane ontbranding. Je kan er dus veel minder kracht uit halen, want als je compressie ver genoeg opschroeft voor PKs dan krijg je spontane ontbranding.
Ik weet niet of ze er iets aan toe zouden kunnen voegen voor een hoger octaangetal, ik ben geen chemicus :P

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tristan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:42:
[...]

Per welke termijn zie jij dit gebeuren dan? Ik in ieder geval niet per korte termijn, en dan bedoel ik < 10 jaar.

Testing, one, two ...

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik snap echt niet waarom de F1 perse naar een alternatieve krachtbon moet. De hele wereld rijdt in de toekomst op elektrisch, laat de F1 dan toch lekker "ouderwets" blijven met lekker vervuilende motoren/brandstof. Dan kan de liefhebber tenminste naar echte autosport kijken ipv naar fake raceklassen die puur in het leven zijn geroepen uit politieke correcte redenen (formule e etc).

• mavamal
magnifor schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:07:
Ik snap echt niet waarom de F1 perse naar een alternatieve krachtbon moet. De hele wereld rijdt in de toekomst op elektrisch, laat de F1 dan toch lekker "ouderwets" blijven met lekker vervuilende motoren/brandstof. Dan kan de liefhebber tenminste naar echte autosport kijken ipv naar fake raceklassen die puur in het leven zijn geroepen uit politieke correcte redenen (formule e etc).
2 redenen.
1. De huidige F1 is afhankelijk van fabrikanten die uiteindelijk iets moeten verkopen. Red Bull en Haas zijn hierin de grote uitzondering, maar de rest zal ergens naar moeten wijzen of ze zullen minder geld kunnen investeren.
2. Wat is er precies fake aan Formule E? Waarom zou dat alleen bestaan vanwege politiek correcte redenen, en niet als toonbeeld van innovatieve elektrische aandrijvingen? Want als ik het bekijk, zie ik een autosport met veel support van autofabrikanten en regelmatig erg spannende races, ondanks de wat rare gimmicks (Fanboost etc.). Het zit in ieder geval een stuk beter in elkaar dan A1GP oid

• Jasphur
Voor veel fabrikanten, zo niet alle, die deelnemen aan de FE gaat het gezegde "Win on sunday, sell on monday" steeds meer gelden. Dus daar is niks fake aan :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

imho is F1 "altijd" vooruitstrevend geweest als gaat om ontwikkelingen van (laatste) technieken. Persoonlijk :r ik op bevriezen en token systeem - maar vanuit kosten begrijpelijk. Maar dat neemt niet weg dat waterstof (of andere techniek) niet zou kunnen.

Het is altijd een 'mooi promotie' praatje geweest; ontwikkeld in de F1, nu in jouw auto (zie bijv. wiliams > kers voor porsche).

Daarom kan waterstof of andere 'nieuwe' techniek prima. Waterstof vs electrisch (al dan niet combinatie) is de toekosmt. Electrisch ben ik geen fan van want is 'geen verbetering'; a. beperkte afstand, b. kosten/vervuiling van natuur (helemaal die batterijen).

Waterstof is een serieuze kandidaat - mits rendabel. En die stap naar rendabel kan de F1 maken .... of tenminste bij helpen met ontwikkeling.

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 12-10-2020 15:19 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:43

Bestla

Kvinne

F1 zal denk ik een classic series worden, de FE zal volwassener worden en steeds belangrijker zijn.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mavamal schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

2 redenen.
1. De huidige F1 is afhankelijk van fabrikanten die uiteindelijk iets moeten verkopen. Red Bull en Haas zijn hierin de grote uitzondering, maar de rest zal ergens naar moeten wijzen of ze zullen minder geld kunnen investeren.
2. Wat is er precies fake aan Formule E? Waarom zou dat alleen bestaan vanwege politiek correcte redenen, en niet als toonbeeld van innovatieve elektrische aandrijvingen? Want als ik het bekijk, zie ik een autosport met veel support van autofabrikanten en regelmatig erg spannende races, ondanks de wat rare gimmicks (Fanboost etc.). Het zit in ieder geval een stuk beter in elkaar dan A1GP oid
2:

De enige reden dat de formule e veel support krijgt van de fabrikanten is omdat de samenleving dat verwacht. Als je als fabrikant niet meegaat in deze onzin dan geef je zogenaamd niks om het milieu en het simpele volk koopt dan geen auto's meer van dat fabrikant. Dat is het hoe het werkt.

Het is niet zomaar dat Mercedes in de toekomst meer nadruk zal leggen op AMG en Renault verder gaat als Alpine omdat ze dan onder hun "eigen naam" verder kunnen met dat gehele elektrische motoren onzin en hun sporttak meer de focus zal leggen op F1 en traditionele motoren. 1 dak, 2 afdelingen.

• Tristan
hardware-lover schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Per welke termijn zie jij dit gebeuren dan? Ik in ieder geval niet per korte termijn, en dan bedoel ik < 10 jaar.
Om F1 relevant te houden als dé koningsklasse van de racesport denk ik juist wel < 10 jaar.

10 jaar geleden was elektrisch rijden nog helemaal geen ding (Model S is van 2012) en kijk ons nu eens. Over nog eens 10 jaar zie de wereld zoal we die nu kennen er alweer heel anders uit. Het tempo in deze hoek is nu eenmaal erg hoog.

• mavamal
Renault is uit de Formule E gestapt om op de F1 te focussen, en nu is er geen plek meer. Als ze weer daar willen instappen, zullen ze toch iemand uit moeten kopen. Een model waar de F1 ook naartoe lijkt te gaan, met de mogelijkheid om in te kopen vanaf het nieuwe Concorde Agreement.
Verder zitten fabrikanten als Honda, Toyota, Fiat/Chrysler, Ford en dergelijke ook niet in de FE. Ik denk dat geen van die fabrikanten er per se 'last' van heeft dat ze niet vertegenwoordigd zijn in de FE of dat mensen daarom denken dat ze niets om het milieu geven.

Verwijderd

magnifor schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

De enige reden dat de formule e veel support krijgt van de fabrikanten is omdat de samenleving dat verwacht. Als je als fabrikant niet meegaat in deze onzin dan geef je zogenaamd niks om het milieu en het simpele volk koopt dan geen auto's meer van dat fabrikant. Dat is het hoe het werkt.
Plus, het kost je ook maar 10 - 15 miljoen om een team te runnen. Das peanuts voor een fabrikant en dus een goedkope manier om te laten zien hoe groen je wel niet bent.

Zie:
https://www.forbes.com/si...mula-e-team/#7309a62f5924

• Bestla

Bestla

Kvinne

De FE zal eens af moeten van al die straten circuitjes en op de circuits gaan rijden waar vroeger de F1 reed. De F1 op Mugello, de FE op Monza bijvoorbeeld.

Goeie zou ook zijn de FE in Monaco.

Ik zou ook de naam veranderen in F1e

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 12-10-2020 15:42 ]

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:16

basvn

Breezand - NHN

Bestla schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:39:

Goeie zou ook zijn de FE in Monaco.
doen ze elke 2 jaar :)
voorheen op een kleiner circuit
maar ze zouden de volgende keer het volledige circuit gebruiken

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tristan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:23:
[...]
Om F1 relevant te houden als dé koningsklasse van de racesport denk ik juist wel < 10 jaar.

10 jaar geleden was elektrisch rijden nog helemaal geen ding (Model S is van 2012) en kijk ons nu eens. Over nog eens 10 jaar zie de wereld zoal we die nu kennen er alweer heel anders uit. Het tempo in deze hoek is nu eenmaal erg hoog.
Dat in diverse landen EV rijden zo "populair" is geworden heeft vaak meer met een Overheid te maken dan dat iedereen zich graag op deze techniek wilde storten. Er zal nog heel veel moeten veranderen in die <10 jaar. En laten we wel wezen, behalve de toename van het aantal EV fabrikanten en modellen is er nog steeds niet werkelijk een technische EV doorbraak geweest sinds die Tesla uit 2012. Dat is misschien een pluim voor Tesla of gebrek aan mogelijkheden met een batterij aangedreven voertuig?

Deze documentaire al eens gezien; Wikipedia: Who Killed the Electric Car?

Afijn, ik zie het zo'n vaart nog niet lopen. Eigenlijk is het de complexiteit van de huidige F1 krachtbron (dank Mercedes), die de boel aardig heeft verziekt vwb interesse andere motor-leveranciers. Een technisch hoogstandje, dat beslist, maar met een V8/V10 Turbo aangedreven F1 bolide zouden de fans minimaal hetzelfde plezier beleven aan deze klasse, en zou het gezeur over het versimpelen van de huidige krachtbron er eenvoudigweg helemaal niet zijn.

Testing, one, two ...

• Tristan
hardware-lover schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

Dat in diverse landen EV rijden zo "populair" is geworden heeft vaak meer met een Overheid te maken dan dat iedereen zich graag op deze techniek wilde storten. Er zal nog heel veel moeten veranderen in die <10 jaar. En laten we wel wezen, behalve de toename van het aantal EV fabrikanten en modellen is er nog steeds niet werkelijk een technische EV doorbraak geweest sinds die Tesla uit 2012. Dat is misschien een pluim voor Tesla of gebrek aan mogelijkheden met een batterij aangedreven voertuig?

Deze documentaire al eens gezien; Wikipedia: Who Killed the Electric Car?

Afijn, ik zie het zo'n vaart nog niet lopen. Eigenlijk is het de complexiteit van de huidige F1 krachtbron (dank Mercedes), die de boel aardig heeft verziekt vwb interesse andere motor-leveranciers. Een technisch hoogstandje, dat beslist, maar met een V8/V10 Turbo aangedreven F1 bolide zouden de fans minimaal hetzelfde plezier beleven aan deze klasse, en zou het gezeur over het versimpelen van de huidige krachtbron er eenvoudigweg helemaal niet zijn.
Eens, maar de wereld wil vooruit en daar is blijkbaar geen plek meer voor fossiele brandstoffen zoals we die nu aan de reguliere pomp kennen. Dus de kans dat we de V8/V10/V12 terug zien acht ik nul.

• demonic
[...]

Ik zelf werk aan machines welke Zowel waterstof als ook kerosine of ethanol gebruiken voor verbranding. (Thermal spraying).

Het verschil tussen waterstof en de andere brandstof is echt niet heel bijzonder. (als je het als een ICE ziet). Waterstof maakt in ons geval meer volume en een hogere toon, dit komt door de hoge flows waarop de systemen dan draaien.

De verbranding ansich is hetzelfde.Opslag van kerosine of ethanol tov. waterstof heeft beide zijn voor en nadelen.
Waterstof heeft als voordeel dat het zeer snel vervliegt, waarbij vloeibare brandstoffen kunnen vernevelen en die blijven juist hangen. Hierbij is waterstof dus eigenlijk veiliger dan andere brandstoffen.
Het grootste nadeel is dat om dezelfde hoeveelheid energie te krijgen, als bv je haalt uit 1 liter kero, is dat bij waterstof veel meer liters voor nodig. Dit zorgt ervoor dat je de tanks op druk gaat zetten.

Dat laatste is IMO het grootste probleem met opslag. Maar dat was vroeger met andere brandstoffen niet anders. Of zijn we dingen zoals niki zijn crash met gigantische brand vergeten?

• Bestla

Bestla

Kvinne

Is methanol net zoals in de Indycar series dan geen mogelijkheid?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Bestla schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:36:
Is methanol net zoals in de Indycar series dan geen mogelijkheid?
Het verbruik licht hoger dus ik denk dat ze dan het tanken ook weer mogen invoeren.

"When you grow up your heart dies"

• Bestla

Bestla

Kvinne

sjaool schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

Het verbruik licht hoger dus ik denk dat ze dan het tanken ook weer mogen invoeren.
Prima toch, andere strategiën
Doen ze bij Indycar ook. Alleen was het vroeger link, want je zag het niet branden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 12-10-2020 16:41 ]

• Chiron
  • Laatst online: 14:36

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
De enige manier waarop alternatieve brandstoffen danwel elektriciteit het gaan redden als vervanger van de huidige benzinemotoren, is als ze de auto's net zo hard (en zo ver) laten gaan als de huidige F1 wagens, of in ieder geval heel dicht daarbij in de buurt. Dan krijg je pas echt een race, tussen benzine, diesel, hybride, of full elektrisch.
Helaas is dat bij lange na niet het geval. Het dichtst wat hierbij komt is WEC.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

• sjaool

sjaool

Bestla schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:40:
[...]
Prima toch, andere strategiën
Doen ze bij Indycar ook. Alleen was het vroeger link, want je zag het niet branden.
Yep, daarom dat water wat er overheen gespoten wordt.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:39

Had iemand deze al gepost?

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

• Yamotek
  • Laatst online: 15:41
One thing is clear: three of the four cockpits are as good as fixed: Pierre Gasly and Yuki Tsunoda are to drive for Alpha Tauri, Max Verstappen for Red Bull. “We want to be clear about the fourth position in Istanbul at the latest,” reveals Marko. The race is scheduled for November 15.
Aldus Marko volgens https://f1-insider.com/en...e-and-hulkenberg-a-topic/.

Hoe betrouwbaar is deze website? Anders is het toch Kvyat out confirmed and Tsunoda in? Daarnaast, hoe Albon afgelopen race eruit is gehaald doet mij echt denken dat Hulk met Istanbul in een RB zit... (misschien al in Portugal). Als Marko al aangaf dat de Hulk al bijna in een RB zat afgelopen weekend..

In ieder geval hoop ik persoonlijk op een switch, het is gewoon niet om aan te zien met Albon op het moment.

• Arjan90
  • Laatst online: 21-12 00:14
Yamotek schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:09:
[...]
Als Marko al aangaf dat de Hulk al bijna in een RB zat afgelopen weekend..
Omdat Albon minder fit was en de uitslag van de corona test niet duidelijk positief of negatief was. Lijkt me dan ook een voor de hand liggende reservecoureur, gezien zijn ervaring en mogelijk wisten ze dat hij in de buurt was.

Stoffel zal zich ook lekker voelen trouwens. Ben je beschikbaar, ben je reservecoureur, word je niet gekozen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Arjan90 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:13:
[...]

Stoffel zal zich ook lekker voelen trouwens. Ben je beschikbaar, ben je reservecoureur, word je niet gekozen.
Tja, Stoffel had een minder goed jaar dan Hulkenberg in 2018, en is toch een jaar langer uit de F1-running geweest. Of het allemaal fair was bij McLaren, geen idee, maar dat die 21-0 in de kwalificatie echt alleen bij Stoffel lag leek me sterk. Desalniettemin zal het wel meewegen denk ik, maar de belangrijkste factor is gewoon de jaren ervaring van Hulkenberg in de F1, in combinatie met het feit dat ie er uiteindelijk pas 10 maanden uit ligt, en al een keer eerder in dezelfde auto gereden heeft.

In dat licht denk ik dat Stoffel niet heel erg veel moeite zal hebben met deze beslissing van Otmar, hij is voornamelijk toch een reserve van Mercedes en niet van RP.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dat Red Bull eerst contact zoekt met Hulkenberg en niet met Vandoorne spreekt voor zich lijkt mij. Red Bull die met een Mercedes reserve komt aanzetten zou ook een raar verhaal zijn. Daarnaast heeft Hulkenberg al aangegeven zeer beperkt contact gehad te hebben met Marko, na zijn invalbeurt in Silverstone.
In dit geval is het eerder lullig voor Buemi, die officieel de reserve Red Bull & Alpha Tauri coureur is. Maarja, hoe lang heeft die al weer niet in een F1 auto gereden? En heeft die überhaupt ooit in een hybride F1 auto gereden/geracet?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:51

Oekol

waka waka hey hey

mavamal schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

2. Wat is er precies fake aan Formule E?
Dat de accu's van de auto's opgeladen worden met aggregaten? Dan boeit het milieu toch alsnog niet?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Oekol schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:50:
[...]
Dat de accu's van de auto's opgeladen worden met aggregaten? Dan boeit het milieu toch alsnog niet?
Heb je daar een bron van? Ik kan het zo niet vinden.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Aggregaten die draaien op een biofuel idd. Glycere-nogiets.

Verder wel compleet off-topic in het F1 topic :P

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 12-10-2020 19:01 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Paulus07
  • Niet online

SCH, VET en LEC kunnen nu gewoon met 1 auto doen tijdens een race.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
gysman11 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

Heb je daar een bron van? Ik kan het zo niet vinden.
https://www.fiaformulae.c...s-emission-free-charging/

2e hit op google. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Yamotek schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:09:
[...]

Aldus Marko volgens https://f1-insider.com/en...e-and-hulkenberg-a-topic/.

Hoe betrouwbaar is deze website? Anders is het toch Kvyat out confirmed and Tsunoda in? Daarnaast, hoe Albon afgelopen race eruit is gehaald doet mij echt denken dat Hulk met Istanbul in een RB zit... (misschien al in Portugal). Als Marko al aangaf dat de Hulk al bijna in een RB zat afgelopen weekend..

In ieder geval hoop ik persoonlijk op een switch, het is gewoon niet om aan te zien met Albon op het moment.
Van wat ik heb begrepen is dat interview gegeven, maar is er ook informatie zelf toegevoegd zoals dat Tsunoda een zekerheid is. Ik kan me ook niet voorstellen dat Marko dat zo zou zeggen. Maar het opent wel de mogelijkheid dat Hulkenberg echt naar RBR gaat en Albon terug naar AlphaTauri.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Waah
  • Laatst online: 15:17
Alles wat naast Max komt kraakt uiteindelijk XD. Zet hem nou eens naast Hamilton ;-)

Maar meer serieus: pff Albon wat een blamage zeg. Ik gun hem het allerbeste, maar als je op díé manier iemands voorvleugel eraf rijd... En dan klaagt dat ze hard tegen je racen... Ouch.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zeker, maar de "aggregaten" werden volgens mij genoemd als zijnde alsnog milieuvervuilend en dus Fake Elektrisch. Deze aggregaten draaien inderdaad op glycerine (een restproduct van biodiesel), en zijn daarmee vrijwel emissievrij. Lijkt me milieutechnisch op zich best ok, voor high performance raceautos

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:44:
[...]

Van wat ik heb begrepen is dat interview gegeven, maar is er ook informatie zelf toegevoegd zoals dat Tsunoda een zekerheid is. Ik kan me ook niet voorstellen dat Marko dat zo zou zeggen. Maar het opent wel de mogelijkheid dat Hulkenberg echt naar RBR gaat en Albon terug naar AlphaTauri.
Er wordt iig flink aan de stoelpoten gezaagd van Albon en Kvyat.

PSN

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:29:
[...]

Er wordt iig flink aan de stoelpoten gezaagd van Albon en Kvyat.
Dat is ook niet zo vreemd. Kvyat is eigenlijk al uitgerangeerd geweest en teruggehaald omdat de opties op waren. Hij laat het alleen niet echt zien. Hij was nauwelijks beter dan Albon en legt het af tegen Gasly. Albon heeft heel wat meer kansen gehad dan Gasly, maar presteert ook niet in een nota bene minder competitieve omgeving omdat Ferrari geïmplodeerd is. Abon hoort minimaal ergens tussen Verstappen en het middenveld te rijden, maar dat gebeurd zelden. Marko moet denk ik maar eens over zijn programma stappen. Er zijn inmiddels races genoeg geweest waar Verstappen weinig kon omdat ze geen strategie konden voeren om tenminste een Mercedes te pakken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:44:
[...]
Dat is ook niet zo vreemd. Kvyat is eigenlijk al uitgerangeerd geweest en teruggehaald omdat de opties op waren. Hij laat het alleen niet echt zien. Hij was nauwelijks beter dan Albon en legt het af tegen Gasly. Albon heeft heel wat meer kansen gehad dan Gasly, maar presteert ook niet in een nota bene minder competitieve omgeving omdat Ferrari geïmplodeerd is. Abon hoort minimaal ergens tussen Verstappen en het middenveld te rijden, maar dat gebeurd zelden. Marko moet denk ik maar eens over zijn programma stappen. Er zijn inmiddels races genoeg geweest waar Verstappen weinig kon omdat ze geen strategie konden voeren om tenminste een Mercedes te pakken.
RB heeft idd de talentenboot gemist de laatste paar jaren, dat ze niemand van de volgende generatie als een Russell, Norris, Illott, Schumacher, Schwartzman etc hebben kunnen vinden is wel een flater om eerlijk te zijn.

PSN

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12 21:44

InFamous

excommunicado

RobertMe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:43:
[...]

Dat Red Bull eerst contact zoekt met Hulkenberg en niet met Vandoorne spreekt voor zich lijkt mij. Red Bull die met een Mercedes reserve komt aanzetten zou ook een raar verhaal zijn. Daarnaast heeft Hulkenberg al aangegeven zeer beperkt contact gehad te hebben met Marko, na zijn invalbeurt in Silverstone.
In dit geval is het eerder lullig voor Buemi, die officieel de reserve Red Bull & Alpha Tauri coureur is. Maarja, hoe lang heeft die al weer niet in een F1 auto gereden? En heeft die überhaupt ooit in een hybride F1 auto gereden/geracet?
Om een superlicentie te behouden moet je toch ook rijden in een F1 wagen?

Daarom viel Hulk de eerste keer in bij Racingpoint omdat de Mercedes reserves niet beschikbaar waren, Vandoorne had andere verplichtingen en Gutierrez had een verlopen licentie en er was niet genoeg tijd om hem 300KM te laten rijden binnen 2 dagen.

Lijkt me dan ook sterk dat Buemi nog nooit in de huidige wagens heeft gereden.

Formerly known as Ragdoll

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

RB heeft idd de talentenboot gemist de laatste paar jaren, dat ze niemand van de volgende generatie als een Russell, Norris, Illott, Schumacher, Schwartzman etc hebben kunnen vinden is wel een flater om eerlijk te zijn.
RBR was ook totaal niet aantrekkelijk toen Ricciardo en Verstappen er eenmaal zaten. Ferrari is ook een enorme gok of je wel in de Formule 1 komt, tenzij je Schumacher heet en Russel zal ook blij zijn met Mercedes die hem bij Williams hebben gedumpt. :z
Norris, tja die heeft het wel goed gepland en gespeeld want McLaren is bereid om echt goede coureurs ook in hun team op te nemen.

Het is denk ik niet eens dat het Red Bull programma slecht is, maar ze nemen heel wat aan dat uiteindelijk niet goed genoeg blijkt te zijn. Uiteindelijk heb je ook maar een coureur uit je programma nodig die een topper is. De afgelopen decennia zijn er nauwelijks situaties geweest waar het echt competitief was in het team dat dat jaar kampioen werd. Dit millennium in 2010 en in 2016 gebeurde het eigenlijk voor het laatst. 2007 technisch gezien niet want McLaren werd eruit gegooid.

• RobertMe
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:09:
Uiteindelijk heb je ook maar een coureur uit je programma nodig die een topper is.
Als dat zo was, dan was er nu niet alweer ruim een dag lang zoveel gesproken over de situatie van Albon. Dan kon die gewoon lekker blijven zitten waar die zit. Je zult ook een goede wingman moeten hebben. En als die ook uit je eigen opleidingsprogramma komt en later de vlag kan over nemen is dat natuurlijk mooi meegenomen.

"Probleem" waar Red Bull IMO een beetje mee zit is dat ze de luxe van 4 stoeltjes hebben. Als ze Alpha Tauri niet hadden konden ze gewoon hetzelfde doen als Mercedes en Ferrari. Een junior bij een bevriend team zetten, en vervolgens kijken of die goed genoeg is voor het eigen team en hem dan daar plaatsen, en anders gewoon een andere coureur aantrekken. Is de junior niet goed genoeg laat je hem gewoon los en klaar. Red Bull heeft nu zelf de verwachting gecreeerd dat ze 4 eigen coureurs hebben voor de 4 zitjes, en daarbij ook nog eens continu twee toppers, of in ieder geval een topper en ideale wingman, zitten. En dat blijkt gewoon onmogelijk te zijn. Ook als je kijkt naar de totale historie van de teams. Zeer weinig coureurs stromen door en wat dan doorstroomt blijkt het ook nog regelmatig niet te zijn (zoals gezegd, die Klien, Doornbos, Kvyat, Gasly, Albon, ... En als succes hebben ze alleen Vettel, Ricciardo en Verstappen. En als soort van mislukking hebben ze Sainz, goed genoeg voor F1, maar juist los gelaten, al dan niet om politieke redenen).

• demonic
[...]

Omdat Albon minder fit was en de uitslag van de corona test niet duidelijk positief of negatief was. Lijkt me dan ook een voor de hand liggende reservecoureur, gezien zijn ervaring en mogelijk wisten ze dat hij in de buurt was.

Stoffel is reserve coureur van Mercedes, niet van RP.
Daarnaast is stoffel in een RP zetten een stuk moeilijk als bv. Hulk.

En het eerste weekend was Stoffel nog bezig met de FE en niet beschikbaar. Om nu dan wel voor Stoffel te kiezen zou helemaal niet handig zijn, omdat hij helemaal niet up-and-running is binnen RP.
Nico is een stuk beter bekend binnen RP natuurlijk.

• Edd
  • Laatst online: 11:52

Edd

DaniëlWW2 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:09:
Russel zal ook blij zijn met Mercedes die hem bij Williams hebben gedumpt. :z
Laten we eerlijk zijn, dat stoeltje heeft hij zelfs niet aan Mercedes te danken. Maar aan zijn eigen PowerPoint-skills ;)

-

• RobertMe
  • Nu online
demonic schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

Stoffel is reserve coureur van Mercedes, niet van RP.
Daarnaast is stoffel in een RP zetten een stuk moeilijk als bv. Hulk.
Pre-season (/pre Oostenrijk) is echter naar buiten gebracht dat de Mercedes reserverijders (Vandoorne en Gutierez dus) ook de reserves van Racing Point en McLaren zouden zijn. Ironie is nu dus echter dat toen in Silverstone bleek dat Vandoorne helemaal niet beschikbaar was, en Gutierez geen superlicentie heeft (zoals @InFamous hierboven terecht opmerkte). En ja, toen bleek uberhaupt dat Hulkenberg de veel betere kandidaat was. Beschikbaar, niet gevonden aan een ander team, bekend binnen het in Silverstone gevestigde team (Racing Point / Force India dus), zeer recente F1 ervaring (alleen wintertests en 3 races gemist). En in het geval van McLaren, die hebben na Silverstone Paul DiResta "vast gelegd" als reserve. Niet dat die verder iets met McLaren heeft, maar voordeel is wel dat die bij veel races al aanwezig zal zijn (dus ook alle covid tests gehad / toegang tot paddock, maar ook meteen beschikbaar zonder reistijden), en hij heeft ook al een seat-fitting gedaan op de fabriek.

• demonic
RobertMe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

Pre-season (/pre Oostenrijk) is echter naar buiten gebracht dat de Mercedes reserverijders (Vandoorne en Gutierez dus) ook de reserves van Racing Point en McLaren zouden zijn.
Volgens mij is er gezegd dat als teams willen de reserve coureurs van Mercedes gebruikt mogen worden. Dat was niet vastgelegd volgens mij.

Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet veel uit. Ik ben wel benieuwd welke coureurs een zitje krijgen als iemand in de RBR stal ongeschikt is, of bv. AR etcetra.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:59

Killjoy

Klingon lawn products

DaniëlWW2 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:44:
[...]

Laten we hopen dat Nico dit jaar nog een 'Mika Salo' kan doen. Dan geloof ik erin. Als de keuze nu gaat tussen hem en Perez, dan vrees ik dat het Perez wordt. Ook gezien zijn sponsors.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Killjoy schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:25:
[...]

Laten we hopen dat Nico dit jaar nog een 'Mika Salo' kan doen. Dan geloof ik erin. Als de keuze nu gaat tussen hem en Perez, dan vrees ik dat het Perez wordt. Ook gezien zijn sponsors.
Ik denk juist Hulkenberg omdat Perez ook een beetje een reputatie heeft dat hij niet graag verslagen word door zijn teamgenoot. Dat moet je naar RBR halen met Verstappen ernaast. :P
Verder wordt Perez gelinkt aan Haas.

Hulkenberg heeft ook wat voordelen. Goede relatie met Verstappen, spreekt ook Duits, heeft geen plek in de Formule 1 met weinig kansen en heeft twee goede invalbeurten gehad waar hij meteen presteerde met minimale voorbereidingstijd. Ik schat hem ook niet in als een naïef type die denkt dat die wel even Verstappen zal verslaan of iemand die politieke spelletjes zal spelen. Qua marketing zit het ook wel goed.

Ik zou dit eigenlijk ook keihard spelen. Het is de Formule 1, er kan geen sprake zijn van "gunsten". Ik zou Albon voor de volgende race al naar AlphaTauri terugzetten en Hulkenberg voor de rest van het seizoen in RBR zetten. Presteert hij echt, dan krijgt hij een meerjarencontract. Zo niet, dan naar Perez kijken. RBR heeft niks te verliezen want Verstappen heeft alleen die tweede plaats in het WCC al veilig gesteld. AlphaTauri gaat denk ik ook zevende eindigen in het WCC. Ze staan nu op 67 punten. Net te kort voor Ferrari die voornamelijk dankzij Leclerc op 80 staan, maar P8 en lager zijn echt gigantisch buiten bereik. Alfa staat op 5, Haas op 3 en Williams is nog steeds niks.

[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-10-2020 22:44 ]

• RobertMe
  • Nu online
demonic schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:40:
Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet veel uit. Ik ben wel benieuwd welke coureurs een zitje krijgen als iemand in de RBR stal ongeschikt is, of bv. AR etcetra.
Ongeschikt in de zin van "niet presteren"? Dat is natuurlijk een beetje de vraag / de discussie van afgelopen dagen. "Ongeschikt" in de zin van "positief getest op corona" / "ziek" / ...., dan blijkt dat dus Hulkenberg te zijn, gezien Marko hem al gebeld zou hebben gezien Albon ziekjes was in combinatie met een inconclusive covid test. Wat dan wel weer opvallend is. Red Bull was dus al bezig met iets te regelen, terwijl Racing Point wacht tot zaterdagmorgen 11 uur, terwijl Stroll blijkbaar al meteen na Sochi ziek was. In die zin dus ook een flater van jewelste dat Racing Point niet de Hulk al had geregeld om op donderdag of vrijdag "in de buurt" te zijn en die dus op zaterdag om 12 uur (of op vrijdag) in de auto kon zitten. Dan was die ook geen 20e in de kwalificatie geworden en had de race er ook interessanter uit kunnen zien.

• demonic
RobertMe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:40:
[...]

Ongeschikt in de zin van "niet presteren"? Dat is natuurlijk een beetje de vraag / de discussie van afgelopen dagen. "Ongeschikt" in de zin van "positief getest op corona" / "ziek" / ...., dan blijkt dat dus Hulkenberg te zijn, gezien Marko hem al gebeld zou hebben gezien Albon ziekjes was in combinatie met een inconclusive covid test. Wat dan wel weer opvallend is. Red Bull was dus al bezig met iets te regelen, terwijl Racing Point wacht tot zaterdagmorgen 11 uur, terwijl Stroll blijkbaar al meteen na Sochi ziek was. In die zin dus ook een flater van jewelste dat Racing Point niet de Hulk al had geregeld om op donderdag of vrijdag "in de buurt" te zijn en die dus op zaterdag om 12 uur (of op vrijdag) in de auto kon zitten. Dan was die ook geen 20e in de kwalificatie geworden en had de race er ook interessanter uit kunnen zien.
als in ziekjes ja.
Hulk waarschijnlijk voor RBR en RP dus.

Maar wie bv. bij ferrari?
Zouden ze kiezen voor Kimi? en dan schumacher in alfa?
Of gaan ze kubica gebruiken? (die is nu test rijder daar toch?)

Etcetra. erg intressant als je er over nadenkt.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DaniëlWW2 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:44:
Abon hoort minimaal ergens tussen Verstappen en het middenveld te rijden, maar dat gebeurd zelden.
Of hij rijdt precies waar hij hoort omdat de RB gewoon niet beter is dan de andere auto's in de top 8 a 10, maar is Max gewoon veel beter dan de rest :P

Dit dus.

• RobertMe
  • Nu online
demonic schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:10:
Maar wie bv. bij ferrari?
Zouden ze kiezen voor Kimi? en dan schumacher in alfa?
Of gaan ze kubica gebruiken? (die is nu test rijder daar toch?)
Kubica is in dienst bij Alfa Romeo en heeft geen banden met Ferrari. Wat wel wat is geroddeld is dat Ferrari dan Kimi of Giovinazzi zou pakken en Kubica instapt bij Alfa. Maar eigenlijk zou dat ook raar zijn, dan zitten ineens twee teams met een andere coureur. In zoverre hetzelfde als dat er ook gesproken is over dat Red Bull Gasly of Kvyat zou pakken. Maar ik kan mij stiekem niet indenken dat ze Hulkenberg gesproken zouden hebben over het rijden bij Alpha Tauri / hoe ik het interpreteerde zou Hulkenberg de directe vervanger van Albon zijn en geen hele stoelendans met een van de Alpha coureurs.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Had eerst nog wel "hoop" voor Albon maar die ruit heeft hij afgelopen weekend wel echt ingegooid. En Hulk is capabel genoeg om 2u voor de Q gebeld te worden op het terras of hij even in kan vallen voor Stroll en uiteindelijk nog 8e te worden in de race 8)7

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-12 09:19
Ondertussen zegt Jacques Villeneuve dit over zijn landgenoot Lance Stroll:
"Even with a stomach ache, you just go racing," Villeneuve, a former Williams and Honda as well as IndyCar driver, told Sky Italia.

"If you really want to make it in Formula 1, you don't just drop out of a race," Villeneuve said. "Either Lance is really in a lot of pain, which would mean he has something serious, or he just doesn't have the will to make it at the highest level."
https://www.autoweek.com/...ck-stroll-at-nurburgring/

• Damian
  • Laatst online: 20-12 21:32

Damian

Insane Obtrusion

U123456 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:08:
[...]
Mjah, als iemand de grootste azijnzeiker van het F1 wereldje is dan is het Frère Jacques wel :/ Ik kan die kop van die vent al niet meer zien na alle uitspraken van hem vanaf de zijlijn sinds ie gestopt is.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Waah
  • Laatst online: 15:17
FunkyTrip schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:29:
[...]

Of hij rijdt precies waar hij hoort omdat de RB gewoon niet beter is dan de andere auto's in de top 8 a 10, maar is Max gewoon veel beter dan de rest :P
Ik geloof niet dat Max zóveel beter is dat die het hele middenveld op een minuut zet.... Ik denk toch echt dat dit Albon is die de auto niet onder controle krijgt.

Het kan best zijn dat Max heel goed met een lastig controleerbare auto kan rijden. En dat daarom 2 coureurs naast hem falen. Maar er zit gewoon een maximale laptime in elke auto. Ongeacht hoe goed je bent. En ik acht de kans groter dat Max daar dichterbij weet te komen, dan dat Max sneller kan rijden dan die maximale laptime.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-12 18:12

ThunderNet

Flits!

U123456 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:08:
[...]
Villeneuve ook weer, voor hetzelfde geld is Lance flink verkouden, en ook dat wil je momenteel niet verspreiden binnen je team/paddock.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• alexbl69
  • Laatst online: 12:43
Waah schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:33:
[...]

Ik geloof niet dat Max zóveel beter is dat die het hele middenveld op een minuut zet.... Ik denk toch echt dat dit Albon is die de auto niet onder controle krijgt.

Het kan best zijn dat Max heel goed met een lastig controleerbare auto kan rijden. En dat daarom 2 coureurs naast hem falen. Maar er zit gewoon een maximale laptime in elke auto. Ongeacht hoe goed je bent. En ik acht de kans groter dat Max daar dichterbij weet te komen, dan dat Max sneller kan rijden dan die maximale laptime.
Dat probleem had z'n vader destijds naast Schumacher ook. De Benneton was tailer-made voor de (wat onconventionele) rijstijl van de Duitser. Andere coureurs hadden heel veel moeite met het wat nerveuse gedrag van die auto.

Daarnaast had Schumacher destijds wat extra James Bond foefjes die zijn teamgenoot moest ontberen O-).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

ThunderNet schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:39:
[...]

Villeneuve ook weer, voor hetzelfde geld is Lance flink verkouden, en ook dat wil je momenteel niet verspreiden binnen je team/paddock.
Of lekker je hele cockpit volschijten, als je echt flinke buikkrampen hebt kun je niet meer autorijden, is echt te gevaarlijk dan.

• sjaool

sjaool

Waah schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:33:
[...]

Ik geloof niet dat Max zóveel beter is dat die het hele middenveld op een minuut zet....
Schijnbaar toch wel, je hebt het zelf kunnen zien afgelopen zondag. ;)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

ThunderNet schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:39:
[...]

Mja dit ook inderdaad. Even de halve paddock aan steken.

Maar het was duidelijk, hij kon niet van de WC weg, dan lijkt het mij ook overmacht. Dan ga je niet de auto in, dat is gewoon niet verantwoordelijk. Ik vond het juist wel goed dat ie niet ging rijden. Geen risico voor jezelf of voor anderen. Anno 2020 is dat gewoon acceptabel.

De beslissing was ook pas 30 minuten van tevoren gemaakt, dat was dus niet in de planning. Natuurlijk is Villeneuve weer zo'n bikkel die nooit aan anderen denkt, dus deze reactie was te verwachten. Ik heb de laatste jaren ook het idee dat ie vooral in het nieuws wil komen om nog een beetje relevant te blijven, want als ik het zo hoor is zijn commentaar ook niet echt geweldig.

Daarbij strijdt ie ook niet voor de hoogste plekken in het kampioenschap. De vraag is maar hoeveel punten het team heeft verloren (zo slecht deed Hulkenberg het ook weer niet), maar gezien het F1 is, kan vanalles gebeurd zijn dus ook daar kun je weinig over zeggen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-12 13:56
mark-k schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:02:
[...]

Of lekker je hele cockpit volschijten, als je echt flinke buikkrampen hebt kun je niet meer autorijden, is echt te gevaarlijk dan.
Heeft Damon Hill niet ooit overgegeven in zijn helm midden in een race? En gewoon doorgereden?

• demonic
RonaldMcDonald schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Heeft Damon Hill niet ooit overgegeven in zijn helm midden in een race? En gewoon doorgereden?
dat was webber volgens mij.

[ Voor 30% gewijzigd door demonic op 13-10-2020 09:36 ]

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-12 13:56

• mavamal
.ScorpionSquad schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:34:
[...]
Tja, Stoffel had een minder goed jaar dan Hulkenberg in 2018, en is toch een jaar langer uit de F1-running geweest. Of het allemaal fair was bij McLaren, geen idee, maar dat die 21-0 in de kwalificatie echt alleen bij Stoffel lag leek me sterk.
Eigenlijk wel bizar hoe alle teamgenoten van Alonso minder presteren met Alonso als teamgenoot. Uitgezonderd wellicht Hamilton.
[...]

Ik meen enkele rapporten te herinneren dat het alsnog efficiënter en schoner was om op "vuile" elektriciteit te rijden dan op benzine. Nou zijn aggregaten niet helemaal de juiste weg voorwaarts, maar toch.
Overigens kan je dezelfde kanttekening plaatsen bij het verplaatsen over de hele wereld per vliegtuig of het racen an sich, want dat is toch ook maar zinloze verspilling.

[ Voor 37% gewijzigd door mavamal op 13-10-2020 09:47 ]

• Tristan
alexbl69 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:47:
[...]
Daarnaast had Schumacher destijds wat extra James Bond foefjes die zijn teamgenoot moest ontberen O-).
Zoals?

• RobertMe
  • Nu online
Nu ken ik het precieze verhaal van Webber niet. Maar kan het niet zijn dat hij zich niet 100% voelde, wel instapte, en vervolgens moest overgeven? In het geval van Stroll schijnt het dat hij al niet lekker was sinds de GP van Sochi twee weken terug.

En zoals ik eerder al schreef. Blijf het raar vinden dat ze Hulkenberg op zaterdagmorgen om 11 uur bellen, terwijl ze al blijkbaar om en nabij twee weken wisten dat Stroll niet 100% was en mogelijk niet kon rijden. Nu heeft het ze een (zeer kostbare) FP gekost die Hulkenberg sowieso maar een aantal plekken had kunnen opleveren. Perez was immers 4e, dus de auto was goed genoeg. Hulkenberg had dus zomaar 1, 2, 3 plekken hoger kunnen eindigen. Maar dat lukte nu uiteraard niet doordat alleen 4 rondes in Q echt te weinig zijn om een competitieve tijd te rijden.

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12 22:30

CoronelHimself

Division Brabant

Traction Control
Fuel flow filter
Launch control

Steam - PTR83

• mavamal
Volgens mij bestaat er filmmateriaal dat Verstappen ook "voordeel" haalde uit het ontbrekende fuel flow filter...

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:16

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EkMidRAXgAk4LSG?format=jpg&name=large

https://streamable.com/udjb7f

terug naar het begin

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Wie kan mij helpen? Ik zoek een afbeelding van de auto van max of in ieder geval de redbull waarbij de camera op het stuur zit en richting de coureur kijkt. De auto moet dan zonder coureur zijn.
Ik weet dat er genoeg beelden zijn van dit camera punt maar kan ze zo snel niet vinden.

Wil graag een leuke achtergrond voor tijdens mijn meetings

Voorbeeld is dit plaatje.. maar dit is dan de ferrari.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EWEsby8XQAIjgdv?format=jpg&name=large

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:05
[...]

Ukyo Katayama tijdens zijn debuutrace :Y) .

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

SpeedfreakR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:40:
Wie kan mij helpen? Ik zoek een afbeelding van de auto van max of in ieder geval de redbull waarbij de camera op het stuur zit en richting de coureur kijkt. De auto moet dan zonder coureur zijn.
Ik weet dat er genoeg beelden zijn van dit camera punt maar kan ze zo snel niet vinden.

Wil graag een leuke achtergrond voor tijdens mijn meetings

Voorbeeld is dit plaatje.. maar dit is dan de ferrari.
[Afbeelding]
Is dit niet een afbeelding van de Ferrari met het stuur eraf? Dus dat de camera hier eigenlijk ook gewoon achter het stuur zit.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Verwijderd

Bansheeben schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Is dit niet een afbeelding van de Ferrari met het stuur eraf? Dus dat de camera hier eigenlijk ook gewoon achter het stuur zit.
Serieus?!

• Bansheeben

Bansheeben

Zeg ik iets wat enorm gek is?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:47:
[...]

Dat probleem had z'n vader destijds naast Schumacher ook. De Benneton was tailer-made voor de (wat onconventionele) rijstijl van de Duitser. Andere coureurs hadden heel veel moeite met het wat nerveuse gedrag van die auto.

Ik kan de quote nu niet vinden, maar er is een training geweest waarin Jos in de auto van Michael stapte, omdat zijn eigen auto kapot was (gereden?).

Jos zei daar later over dat de auto van Schumacher veel makkelijker te besturen was. Dat kan natuurlijk zijn door andere onderdelen, maar ook door illegale foefjes.

Verwijderd

Bansheeben schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Yup. ;)

Tenzij de airbox tegenwoordig voor op de auto zit en de halo is omgedraait en en en...... :+

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Bansheeben schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Ja inderdaad.. maar er zijn ook wel beelden van waarbij max uit is gestapt toch? Ik heb geen F1 access account anders ging ik zelf wel even aan de slag

• Bansheeben

Bansheeben

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Yup. ;)

Tenzij de airbox tegenwoordig voor op de auto zit en de halo is omgedraait en en en...... :+
Volgens mij gaat er iets niet helemaal lekker in mijn communicatie :P Ik bedoelde dat het stuur er nog niet terug op is gezet nadat Leclerc of Vettel is uitgestapt en dat je dus daardoor nu (de achterkant van) het stuur niet ziet op de foto

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Bansheeben schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Neehoor, je zegt niets gek. Dit is de camera die achter het stuur zit en op de helm van de coureur gericht is.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Verwijderd

Bansheeben schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

Volgens mij gaat er iets niet helemaal lekker in mijn communicatie :P Ik bedoelde dat het stuur er nog niet terug op is gezet nadat Leclerc of Vettel is uitgestapt en dat je dus daardoor nu (de achterkant van) het stuur niet ziet op de foto
Ah! Ja dan wel ja. :P

• Bansheeben

Bansheeben

SpeedfreakR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Ja inderdaad.. maar er zijn ook wel beelden van waarbij max uit is gestapt toch? Ik heb geen F1 access account anders ging ik zelf wel even aan de slag
Aah ja, lijkt me wel. Ik heb helaas ook geen F1 tv access...

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:29
[...]

Overgegeven weet ik niet, dat was misschien Webber zoals anderen al aanhalen. Hill heeft wel een keer met griep gereden, Argentinie 1996 meen ik.

EDIT: even gegoogled. Was idd Argentinie 1996 en Hill had last van voedselvergiftiging. Evengoed wel de race gewonnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tomcatter_31 op 13-10-2020 11:13 ]

Pagina: 1 ... 134 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport