DarkFire1985 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:49:
[...]
Door de marge van die Mercedes hebben fouten daar niet zoveel effect op het eindresultaat na een jaar maar HAM heeft dit jaar toch al wel wat fouten gemaakt. Ook vorig wel wat. Sterker nog als hij echt onder druk wordt gezet komen er toch weleens wat (haar)scheurtjes, juist daarom lijkt het zo interessant om ze in hetzelfde team te zien (of beide competitieve auto).
Dat zie je bij al die toppers. Ik herinner mij nog een race waar Schumacher WK kon worden. Had natuurlijk pole (of plek 2, daar wil ik vanaf zijn), en dan laat ie 'm stallen op de grid met de parade lap. Dus achteraan starten... Ze staan altijd onder enorme druk, en als het erop aan komt, zoals met een WK, krijg je extra druk. Je ziet dat er dan van alles mis gaat. Die race dan waar 5 man wereldkampioen konden worden, en uiteindelijk werd het Raïkkonen. En die had uitgerekend mathematisch de minste kans. Dus hij reed waarschijnlijk op zijn Kimmi's, heel stoïcijns naar de plek die 'm zijn enige WK opleverde. De rest maakte allemaal kleine foutjes die voor een knotsgekke race zorgden.
En inderdaad, ook Hamilton is daar niet immuun voor.
Het zou mij dus verbazen als Max onder de druk bezwijkt.
Nou, het zou mij verbazen als het 'm niets doet. Bezwijken is ook een groot woord. Alle coureurs staan onder grote druk, de toppers nog meer. Maar Max heeft tot nu toe de redelijk 'comfortabele' positie gehad dat ie nooit een kampioenschaps auto had. Dat neemt wel wat druk weg. Natuurlijk verwachten de fans wel van alles, maar daar sluit hij zich zoveel mogelijk voor af. Maar het team zegt niet tegen 'm 'hier heb je de snelste auto, sleep effe dat kampioenschap binnen'. Hamilton heeft die druk dan weer wél. Hij is al WK en hij heeft de snelste auto. Hij heeft geen excuus. Als Max derde wordt, is dat het beste wat er uit die auto te slepen was. Soms wint ie en dat is bonus. Ik denk dat ie zelfs in die eerste race voor Red Bull niet enorm veel druk had, behalve de druk die hij op zichzelf zet (check Kvyat,Gasly) en dat kan hij wel aan. Iedereen zei 'enjoy the race, probeer wat aan de auto te wennen'. Maar ja...de hand van God besloot de Mercedessen van de baan te knikkeren, en dan hoef je aan Meneer Verstappen geen uitnodigingen te sturen. Maar nog steeds is dat geen druk zoals je bij een 6voudig WK hebt die wéér moet laten zien dat ie $40mln waard is.
Maar zoals ik zeg: bezwijken is een groot woord. Vettel, Schumacher, Hamilton zijn nooit echt bezweken onder de druk (hoewel...Vettel

). Het is meer dat ze dan ineens een fout maken die ze anders nooit zouden maken. Mol heeft het altijd over die extra hersencapaciteit die ze hebben. Nou, die is dan op op zo'n moment zeg maar...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.