[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.134 views

Onderwerpen

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:29

Destruction

(ex-)Automonteur

mphilipp schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:28:
[...]

Ja, tuurlijk. Zij weten dat zij er niet over gaan, dus ze kunnen alles roepen :+
Ik denk dat ze het wel leuk vinden om zich te meten met iemand. Zoals ik al zei zijn die coureurs toch allemaal haantjes. Van Hamilton zegt men dat ie de beste is, al twijfelen een hoop daarover, en als ze dan van Verstappen zeggen dat hij de enige is die Lewis kan verslaan, hebben ze beide een enorm incentive om het tegen elkaar op te nemen. Hamilton om te bewijzen dat hij de GOAT is, en Max om aan te tonen dat hij de Dragonslayer is... 8)
Ik denk dus niet dat het ooit gaat gebeuren, maar ik zou het wel willen zien. HAM-VER bij Mercedes, equal contracts. Racen maar heren, kijken wie de snelste is zolang er geen schade van komt. Mocht HAM dan toch nog met WDC #8 aan de haal gaan, misschien daarna een overstap naar Ferrari (naast Leclerc) om te kijken of-ie dat team ook weer een titel kan bezorgen :P Als 'm dat lukt is-ie wellicht wel zo groot als men 'm toedicht. Bovendien kan-ie dan nog een dikke vinger opsteken naar Seb :+

Don't get me wrong: Statistisch gezien behoort HAM wel tot de grootsten. En in je rookie seizoen meteen Alonso (op dat moment regerend WK) onder druk zetten, heel goed d:)b _/-\o_ Maar hij rijdt momenteel bij een team dat al 7 seizoenen een absoluut dominante auto en motor levert... Is dat dan echt de allergrootste coureur ooit :? Voor mij persoonlijk niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 07-10-2020 21:46 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

ShellGhost schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:38:
[...]

Rossi is de GOAT binnen de motor gp sport vind ik. Maar het wordt inderdaad eens tijd dat hij het werk aan zijn pupillen laat.

Ik geef het nog max drie jaar, dan stopt Hamilton ermee en gaat wat anders doen. WEC ofzo. Of heel misschien Indycar. Goed voor zijn BLM acties.
Ik zie Lewis eerder een of andere veel te dure veganistische kledinglijn beginnen ofzo.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Destruction schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Ik denk dus niet dat het ooit gaat gebeuren, maar ik zou het wel willen zien. HAM-VER bij Mercedes, equal contracts. Racen maar heren, kijken wie de snelste is zolang er geen schade van komt. Mocht HAM dan toch nog met WDC #8 aan de haal gaan, misschien daarna een overstap naar Ferrari (naast Leclerc) om te kijken of-ie dat team ook weer een titel kan bezorgen :P Als 'm dat lukt is-ie wellicht wel zo groot als men 'm toedicht. Bovendien kan-ie dan nog een dikke vinger opsteken naar Seb :+
Met de huidige ferrari kun je niet eens geflitst worden dus dan moeten ze toch echt nog wat werk verzetten.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
mark-k schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Ik zie Lewis eerder een of andere veel te dure veganistische kledinglijn beginnen ofzo.
Dat doet hij er naast, in ieder geval de promotie. Het ontwerpen besteed hij uiteraard uit.
Wel een vetorecht uiteraard.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ach, en als Lewis Max met 16-6 verslaat, krijg je weer "Maar Lewis had de betere auto/monteurs/goddelijke wind"

Zelf denk ik dat Lewis Max wel aankan, niet zozeer op absolute racepace, maar door gewoon voortdurend druk te blijven zetten, tot hij fouten gaat maken, meen dat Rosberg ook eens heeft gezegd dat dat nog wel het zwaarste van rijden tegen Hamilton was,

Feit is en blijft dat de WDC vaak in de WCC-auto zit, nu wordt er over Hamilton gemekkerd met "dominantuh muhseedus", over 10 jaar is dat ook wel voorbij, zie alle andere coureurs die wonnen in een auto die te goed was, Vettel, Schumi, Button, zelfs Senna.

People as things, that’s where it starts.

• ShellGhost
Destruction schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Dan wordt het kampioenschap dat jaar beslist op de allerlaatste racedag. _/-\o_
Als beide auto's heel blijven en ze soort van omstebeurt winnen.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:15

mphilipp

Romanes eunt domus

warp schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:31:
[...]
Van Hamilton wordt toch altijd gezegd dat hij zoveel inspraak heeft?
Tsjaa...ze zullen best wat zaken aan hem voorleggen, maar ik denk dat ze ook de optie hebben om hem te negeren als ze denken dat wat ze willen in het belang van het team is. Maar goed, dat weten we pas als ie rollend over de vloer met Toto gaat omdat Max ingehuurd wordt... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RobinHood schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:43:
Feit is en blijft dat de WDC vaak in de WCC-auto zit, nu wordt er over Hamilton gemekkerd met "dominantuh muhseedus", over 10 jaar is dat ook wel voorbij, zie alle andere coureurs die wonnen in een auto die te goed was, Vettel, Schumi, Button, zelfs Senna.
Feit is en blijft dat niemand van de coureurs die je noemt zo lang achter elkaar in een dominante auto heeft gereden. Daar zorgde de FIA indertijd wel voor. Dat houdt de sport ook leuker.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ShellGhost schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:38:
[...]
Rossi is de GOAT binnen de motor gp sport vind ik. Maar het wordt inderdaad eens tijd dat hij het werk aan zijn pupillen laat.

Ik geef het nog max drie jaar, dan stopt Hamilton ermee en gaat wat anders doen. WEC ofzo. Of heel misschien Indycar. Goed voor zijn BLM acties.
Zolang iemand nog in de top blijft meedoen, is er nog niet veel aan de hand. Rossi is nog lang geen zielige schaduw die achterin meerijdt. Ik hoop dat hij het op tijd doet, want het zou niet leuk zijn om hem inderdaad als hekkensluiter te zien meesukkelen. Momenteel heeft ie nog wat problemen met de motor, en zijn teammaat presteert ook niet echt consistent. Ik denk dat als ie een goed sturende motor heeft, of zijn rijstijl kan aanpassen, hij nog best een keer een overwinning mee kan pikken.

Zolang Marques maar thuis blijft :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Destruction
  • Laatst online: 11:29

Destruction

(ex-)Automonteur

warp schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Feit is en blijft dat niemand van de coureurs die je noemt zo lang achter elkaar in een dominante auto heeft gereden. Daar zorgde de FIA indertijd wel voor. Dat houdt de sport ook leuker.
Precies. Wat dat betreft zou ik wel een regel willen zien die het team dat bijvoorbeeld 3 jaar achtereen de titels pakt én in die 3 seizoenen dus ook de meeste races gewonnen heeft, de tekeningen van de auto moet vrijgeven om andere teams de kans te geven dichterbij te komen. Misschien een goede manier om dominantie te beperken.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• ShellGhost
mphilipp schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:50:
[...]

Zolang iemand nog in de top blijft meedoen, is er nog niet veel aan de hand. Rossi is nog lang geen zielige schaduw die achterin meerijdt. Ik hoop dat hij het op tijd doet, want het zou niet leuk zijn om hem inderdaad als hekkensluiter te zien meesukkelen. Momenteel heeft ie nog wat problemen met de motor, en zijn teammaat presteert ook niet echt consistent. Ik denk dat als ie een goed sturende motor heeft, of zijn rijstijl kan aanpassen, hij nog best een keer een overwinning mee kan pikken.

Zolang Marques maar thuis blijft :X
Hij "sukkelt" al een paar jaar met "zijn" motoren heb ik het idee en van wat ik meekrijg vanuit de media.
Ik zou het echt heel jammer vinden als hij een soort van Schumi gaat doen. Ergens halverwege het veld bungelen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:09
ShellGhost schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:53:
[...]

Hij "sukkelt" al een paar jaar met "zijn" motoren heb ik het idee en van wat ik meekrijg vanuit de media.
Ik zou het echt heel jammer vinden als hij een soort van Schumi gaat doen. Ergens halverwege het veld bungelen.
Dat denk ik ook van Kimi.

Ondanks dat het echt een toffe peer is, had ik allang gekapt als ik zo bij Alfa had moeten rond sukkelen.
Andere kant als je passie racen is dan race je zelfs achteraan met een glimlach.

• ShellGhost
Mektheb schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:55:
[...]

Ondanks dat het echt een toffe peer is, had ik allang gekapt als ik zo bij Alfa had moeten rond sukkelen.
Andere kant als je passie racen is dan race je zelfs achteraan met een glimlach.
Ik zou dat niet kunnen. Ik zou gillend gek worden en steeds strontchagrijnig in die auto zitten.
Wetende dat ondanks alle tijd die je er in stopt om die auto beter te krijgen, die auto niet beter gaat worden.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:55:
[...]

Racing is toch meer een hobby voor hem :+

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:09
ShellGhost schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:00:
[...]

Ik zou dat niet kunnen. Ik zou gillend gek worden en steeds strontchagrijnig in die auto zitten.
Wetende dat ondanks alle tijd die je er in stopt om die auto beter te krijgen, die auto niet beter gaat worden.
Ik weet het niet, ene kant denk ik ja andere kant denk ik nee stoppen op je hoogte punt.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:50:
Precies. Wat dat betreft zou ik wel een regel willen zien die het team dat bijvoorbeeld 3 jaar achtereen de titels pakt én in die 3 seizoenen dus ook de meeste races gewonnen heeft, de tekeningen van de auto moet vrijgeven om andere teams de kans te geven dichterbij te komen. Misschien een goede manier om dominantie te beperken.
Inderdaad. En/of dat tokensysteem (en dito freezes) afschaffen voor de niet dominante teams, omdat het anders heel erg moeilijk is om de achterstand nog in te lopen.

• ShellGhost
Begin dan eerst met het vetorecht van Ferrari aan te pakken.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zat net ineens te denken... Zou het niet kunnen dat Honda halverwege volgend jaar toch ineens besluit door te gaan? Als de regelwijziging vervroegd gaat worden?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MikeyMan schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:13:
Zat net ineens te denken... Zou het niet kunnen dat Honda halverwege volgend jaar toch ineens besluit door te gaan? Als de regelwijziging vervroegd gaat worden?
Lijkt mij extreem onwaarschijnlijk. Het is niet hun cultuur om zo via powerplay te onderhandelen. En hun argumenten waren/zijn valide om uit te stappen. Het zou weinig eervol zijn om dat te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 07-10-2020 22:16 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ShellGhost schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:53:
[...]
Nouja...voorlopig doet ie nog wel leuk mee. Vorig jaar was een negatieve uitschieter en eindigde hij als 7de in het kampioenschap. Het jaar daarvoor nog 3de, in 2017 5de en daarvoor 3x 2de. Echt tobben is het nog niet. Alleen is ie dit jaar bizar genoeg 2x op zijn plaat gegaan. De laatste keer was heel raar; ik denk dat ie zelf niet snapte wat er gebeurde. Heel a-typisch voor iemand met zijn reputatie. Maar hij heeft er nog zin in. Ik vermoed dat als hij volgend jaar (dan rijdt hij voor het satelliet team van Yamaha) niet in de top 5 voorkomt, hij de eer aan zichzelf houdt. Tenminste...dat zou ik doen. Niet eindigen als een also-ran.

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Zelf denk ik dat Lewis Max wel aankan, niet zozeer op absolute racepace, maar door gewoon voortdurend druk te blijven zetten, tot hij fouten gaat maken, meen dat Rosberg ook eens heeft gezegd dat dat nog wel het zwaarste van rijden tegen Hamilton was,
Door de marge van die Mercedes hebben fouten daar niet zoveel effect op het eindresultaat na een jaar maar HAM heeft dit jaar toch al wel wat fouten gemaakt. Ook vorig wel wat. Sterker nog als hij echt onder druk wordt gezet komen er toch weleens wat (haar)scheurtjes, juist daarom lijkt het zo interessant om ze in hetzelfde team te zien (of beide competitieve auto).

Max lijkt me overigens niet iemand die bezwijkt onder de druk en lijkt daar veel te nuchter voor. Weten doen we het niet maar de keren dat hij echt ronden lang iemand achter zich had, bleef hij prima in lijn.
Het zou mij dus verbazen als Max onder de druk bezwijkt.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:22
Ben nu de Amazon serie Fernando aan het kijken. Erg vermakelijk. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:30
warp schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:03:
[...]

Inderdaad. En/of dat tokensysteem (en dito freezes) afschaffen voor de niet dominante teams, omdat het anders heel erg moeilijk is om de achterstand nog in te lopen.
Een soort van concessiesysteem zoals in de MotoGP.

Motorsport.com heeft er al een keer een artikel aan gewijd.

https://www.motorsport.co...les-good-example/4459879/

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DarkFire1985 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:49:
[...]
Door de marge van die Mercedes hebben fouten daar niet zoveel effect op het eindresultaat na een jaar maar HAM heeft dit jaar toch al wel wat fouten gemaakt. Ook vorig wel wat. Sterker nog als hij echt onder druk wordt gezet komen er toch weleens wat (haar)scheurtjes, juist daarom lijkt het zo interessant om ze in hetzelfde team te zien (of beide competitieve auto).
Dat zie je bij al die toppers. Ik herinner mij nog een race waar Schumacher WK kon worden. Had natuurlijk pole (of plek 2, daar wil ik vanaf zijn), en dan laat ie 'm stallen op de grid met de parade lap. Dus achteraan starten... Ze staan altijd onder enorme druk, en als het erop aan komt, zoals met een WK, krijg je extra druk. Je ziet dat er dan van alles mis gaat. Die race dan waar 5 man wereldkampioen konden worden, en uiteindelijk werd het Raïkkonen. En die had uitgerekend mathematisch de minste kans. Dus hij reed waarschijnlijk op zijn Kimmi's, heel stoïcijns naar de plek die 'm zijn enige WK opleverde. De rest maakte allemaal kleine foutjes die voor een knotsgekke race zorgden.
En inderdaad, ook Hamilton is daar niet immuun voor.
Het zou mij dus verbazen als Max onder de druk bezwijkt.
Nou, het zou mij verbazen als het 'm niets doet. Bezwijken is ook een groot woord. Alle coureurs staan onder grote druk, de toppers nog meer. Maar Max heeft tot nu toe de redelijk 'comfortabele' positie gehad dat ie nooit een kampioenschaps auto had. Dat neemt wel wat druk weg. Natuurlijk verwachten de fans wel van alles, maar daar sluit hij zich zoveel mogelijk voor af. Maar het team zegt niet tegen 'm 'hier heb je de snelste auto, sleep effe dat kampioenschap binnen'. Hamilton heeft die druk dan weer wél. Hij is al WK en hij heeft de snelste auto. Hij heeft geen excuus. Als Max derde wordt, is dat het beste wat er uit die auto te slepen was. Soms wint ie en dat is bonus. Ik denk dat ie zelfs in die eerste race voor Red Bull niet enorm veel druk had, behalve de druk die hij op zichzelf zet (check Kvyat,Gasly) en dat kan hij wel aan. Iedereen zei 'enjoy the race, probeer wat aan de auto te wennen'. Maar ja...de hand van God besloot de Mercedessen van de baan te knikkeren, en dan hoef je aan Meneer Verstappen geen uitnodigingen te sturen. Maar nog steeds is dat geen druk zoals je bij een 6voudig WK hebt die wéér moet laten zien dat ie $40mln waard is.

Maar zoals ik zeg: bezwijken is een groot woord. Vettel, Schumacher, Hamilton zijn nooit echt bezweken onder de druk (hoewel...Vettel :X ). Het is meer dat ze dan ineens een fout maken die ze anders nooit zouden maken. Mol heeft het altijd over die extra hersencapaciteit die ze hebben. Nou, die is dan op op zo'n moment zeg maar... :F

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12 15:16
mphilipp schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:38:
[...]

Dat zie je bij al die toppers. Ik herinner mij nog een race waar Schumacher WK kon worden. Had natuurlijk pole (of plek 2, daar wil ik vanaf zijn), en dan laat ie 'm stallen op de grid met de parade lap. Dus achteraan starten... Ze staan altijd onder enorme druk, en als het erop aan komt, zoals met een WK, krijg je extra druk. Je ziet dat er dan van alles mis gaat. Die race dan waar 5 man wereldkampioen konden worden, en uiteindelijk werd het Raïkkonen. En die had uitgerekend mathematisch de minste kans. Dus hij reed waarschijnlijk op zijn Kimmi's, heel stoïcijns naar de plek die 'm zijn enige WK opleverde. De rest maakte allemaal kleine foutjes die voor een knotsgekke race zorgden.
En inderdaad, ook Hamilton is daar niet immuun voor.

[...]

Nou, het zou mij verbazen als het 'm niets doet. Bezwijken is ook een groot woord. Alle coureurs staan onder grote druk, de toppers nog meer. Maar Max heeft tot nu toe de redelijk 'comfortabele' positie gehad dat ie nooit een kampioenschaps auto had. Dat neemt wel wat druk weg. Natuurlijk verwachten de fans wel van alles, maar daar sluit hij zich zoveel mogelijk voor af. Maar het team zegt niet tegen 'm 'hier heb je de snelste auto, sleep effe dat kampioenschap binnen'. Hamilton heeft die druk dan weer wél. Hij is al WK en hij heeft de snelste auto. Hij heeft geen excuus. Als Max derde wordt, is dat het beste wat er uit die auto te slepen was. Soms wint ie en dat is bonus. Ik denk dat ie zelfs in die eerste race voor Red Bull niet enorm veel druk had, behalve de druk die hij op zichzelf zet (check Kvyat,Gasly) en dat kan hij wel aan. Iedereen zei 'enjoy the race, probeer wat aan de auto te wennen'. Maar ja...de hand van God besloot de Mercedessen van de baan te knikkeren, en dan hoef je aan Meneer Verstappen geen uitnodigingen te sturen. Maar nog steeds is dat geen druk zoals je bij een 6voudig WK hebt die wéér moet laten zien dat ie $40mln waard is.

Maar zoals ik zeg: bezwijken is een groot woord. Vettel, Schumacher, Hamilton zijn nooit echt bezweken onder de druk (hoewel...Vettel :X ). Het is meer dat ze dan ineens een fout maken die ze anders nooit zouden maken. Mol heeft het altijd over die extra hersencapaciteit die ze hebben. Nou, die is dan op op zo'n moment zeg maar... :F
Wel bijzonder dat je je het zo herinnert, Kimi werd in 2007 WK, en toen deed Schumacher aan een lange vakantie.
Edit, ik weet wel wat je bedoeld, het was Japan 1998 met Mika

Vincere Per Belli

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:42
Ik keek even op een andere site en daar hebben ze de beste coureur gevonden. Onderbouwd en wel!
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.momentogp.com/wp-content/uploads/2019/10/XPB_198824_1200px.jpg?fit=1200%2C799&ssl=1
TIL Markus Winkelhock led 6 of the 13 laps he raced in his F1 career. Leading 46% of his career laps raced puts him ahead of Hamilton (34%), Schumacher (30%), and Vettel (25%).

[ Voor 56% gewijzigd door ge-flopt op 08-10-2020 11:57 ]

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:08
ge-flopt schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:55:
Ik keek even op een andere site en daar hebben ze de beste coureur gevonden. Onderbouwd en wel!
[Afbeelding]
TIL Markus Winkelhock led 6 of the 13 laps he raced in his F1 career. Leading 46% of his career laps raced puts him ahead of Hamilton (34%), Schumacher (30%), and Vettel (25%).
En toevallig is het F1 circus komend weekend daar waar Markus dat gerealiseerd heeft. :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56
ge-flopt schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:55:
[Afbeelding]
Dat is meteen ook de kortste F1 carrière denk ik :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• ge-flopt
asing schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:09:
[...]
Dat is meteen ook de kortste F1 carrière denk ik :)
Nee hoor Lotterer korter.. Ik geloof 100 meter oid in de GP van Belgie toen de aandrijving van de Lotus/Caterham brak. :P

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

ge-flopt schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Nee hoor Lotterer korter.. Ik geloof 100 meter oid in de GP van Belgie toen de aandrijving van de Lotus/Caterham brak. :P
Formula One
Apicella's good performances in Japan during 1992 and early 1993 gave him a drive at the Jordan Formula One team for his home race in the 1993 season, with team boss Eddie Jordan wanting to try out up-and-coming Formula 3000 drivers.[4] He qualified in 23rd position, but retired on the first corner of the first lap of the race after a multi-car collision.[2] He was replaced by Emanuele Naspetti for the following round in Portugal.[4] As a result of this, he is falsely considered to have had the shortest Formula 1 career out of any driver, a record held by Ernst Loof.[5]
Ernst Loof:
Biography
Loof participated in one Formula One World Championship Grand Prix, the German Grand Prix held on 2 August 1953. He retired with fuel pump failure after two metres of racing and scored no championship points. Having only made it six feet off the starting grid, Loof holds the undesirable record for the driver with the shortest Formula One career, a record often falsely attributed to Marco Apicella.[citation needed]

Loof was also a famous motorcycle racer and designer, who scored numerous successes in pre-war years for Imperia of Bad Godesberg and for BMW. He later became one of the founders of the Veritas company, successful in Formula Two with the Meteor racer in the immediate post-war period. The company also built sports cars, mostly BMW-engined, as well as the Panhard-engined Dyna-Veritas cabriolets.

Loof was the head designer of the Veritas car he drove in this race. The company had already gone bankrupt by this time, and its assets were purchased by BMW. He was hired by BMW in styling and body engineering and worked there until he retired due to illness. Loof died in 1956 of a brain tumour.[2]
2 hele meters. :X :P

In de jawel: Wikipedia: 1953 German Grand Prix (Hey kennen we die? :P)

Bronnen: Wikipedia: Ernst Loof / Wikipedia: Marco Apicella

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-10-2020 12:41 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:10
https://www.gpupdate.net/...k-volgend-jaar-formule-1/

Nog een jaartje genieten van Kimi :D

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:45

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ping 127.212.23.124

• Extigo
  • Laatst online: 09:01
Clickbait:
"Een officiële bevestiging is er nog niet, maar die wordt in de komende dagen op de Nürburgring verwacht."

Dit was vorige week al het gerucht.

• Knul
  • Laatst online: 11:10
demo31051987 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Clickbait:
"Een officiële bevestiging is er nog niet, maar die wordt in de komende dagen op de Nürburgring verwacht."

Dit was vorige week al het gerucht.
Je hebt gelijk. Wel extreme clickbait, zeker gezien de eerste alinea:
Kimi Raikkonen rijdt ook volgend seizoen bij Alfa Romeo in de Formule 1. De 40-jarige Fin had een aflopend contract bij de Italiaans-Zwitserse renstal, maar voelt zich nog gemotiveerd genoeg om er een negentiende seizoen in de koningsklasse van de autosport aan vast te plakken.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EjqBSGPXsAI20Pk?format=jpg&name=small

Lekker Kimikaans!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/card_img/1314138735815000064/Vf19_ivx?format=jpg&name=small oOo *O* _/-\o_
2020 Eifel Grand Prix weather forecast
FRIDAY, OCTOBER 9 - FP1 & FP2 WEATHER
Conditions: Overcast and wet with a high chance of frequent drizzle during the day.
Maximum temperature expected: 14 Celsius
Chance of rain: 80%

SATURDAY, OCTOBER 10 - FP3 & QUALIFYING WEATHER
Conditions: Cloudy start with a moderate chance of rain, then progressively scattered during the afternoon.
Maximum temperature expected: 11 Celsius
Chance of rain: 60%

SUNDAY, OCTOBER 11 - RACE WEATHER
Conditions: Chilly morning and scattered clouds all day long. Increasing chance of rain during the afternoon.
Maximum temperature expected: 9 Celsius
Chance of rain: 60%

[ Voor 83% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-10-2020 12:56 ]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

60% kans op regen, dat is niks in de F1, wordt gewoon een droge race dus.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:46

nu vrees ik alleen wel voor Lewis dat het dan andersom gaat zien. Rosberg liet zich nogal gemakkelijk piepelen maar verstappen is niet onder de indruk van Lewis denk ik, andersom wel..

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:16

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
Flink wat Duitsers hier :P En deze opstelling is toch veel leuker dan 3 naast elkaar? (Corona opstelling daargelaten)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12 19:26

Killjoy

Klingon lawn products

Dan staat hij met twee coureurs op de grid die zonen zijn van coureurs waarmee hij op de grid heeft gestaan.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En even om iedereen af te laten koelen: https://www.formula1.com/...Pm7LNB5qjx3lBjyDRaUi.html

Raikkonen denies reports he’s taken up option with Alfa Romeo as he insists no decision made on F1 future.

And on overtaking Rubens Barrichello to break the F1 starts record, Raikkonen was typically relaxed about it. Asked whether his 21-year-old self would have imagined he would still be in F1 almost 20 years after he made his debut in 2001 he said: "Definitely not. But then I never had really, let’s say, longer plans. It’s just how it has worked out."

[ Voor 37% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-10-2020 19:43 ]

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12 15:08

Max perst 115% uit die RB om in de buurt te blijven. Elke race en kwali.

Hamilton hoeft die wagen op 90% foutloos rond te rijden omdat hij altijd op P1 kan beginnen.

Hamilton is een grootheid en wordt de meest succesvolle coureur aller tijden.

Maar de snelste of beste? Nee, naar mijn mening niet.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En Max via de NOS:
https://nos.nl/artikel/23...fred-flintstone-word.html
Geen zorgen Verstappen over exit Honda: 'Als ik maar geen Fred Flintstone word'
:*)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Big brain Vettel koopt aandelen Aston Martin. Zo kunnen ze hem dus geen tweede rang laten spelen. ;)
https://racer.com/2020/10...s-shares-in-aston-martin/

Maar ik denk dat Vettel zich zo echt committeert. Die gaat denk ik ook voor een ambassadeursrol. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12 20:23
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:28:
Big brain Vettel koopt aandelen Aston Martin. Zo kunnen ze hem dus geen tweede rang laten spelen. ;)
https://racer.com/2020/10...s-shares-in-aston-martin/

Maar ik denk dat Vettel zich zo echt committeert. Die gaat denk ik ook voor een ambassadeursrol. :)
Ja ik kijk al uit de Aston Martin Valkerie Vettel Platinum Edition bij de dealer.

Oh wacht...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Voor de liefhebbers; Redbull zoekt studenten: https://www.redbull.com/i...g/student-placements-2020
Have you ever watched Formula One and thought that you wanted to be a part of it? That with your skills and attitude you could make a difference to a team? Did you dare dream that if you were given the opportunity you could help create a winning car? Well this might be the opportunity for you.
The Team is offering 12 highly skilled and motivated students a placement within the Factory across a range of departments – so apply now! The various areas you could work in include Aerodynamics, Electronics, Vehicle Design and Vehicle Dynamics.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

is ook een manier om je budget cap omlaag te krijgen :X :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Extigo
  • Laatst online: 09:01
Verkeerde topic :P

[ Voor 93% gewijzigd door Extigo op 09-10-2020 14:48 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

loekf2 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:32:
[...]
Ja ik kijk al uit de Aston Martin Valkerie Vettel Platinum Edition bij de dealer.
Ik hoorde dat je daar zo'n leuke sleutelhanger bij krijgt. In de vorm van zo'n bord waar de auto's bij moeten stoppen na de race met 1,2 en 3. De sleutelhanger heeft een hologrammetje erop van een 1 die, afhankelijk van hoe je kijkt, een 2 wordt als je 'm draait... :+

• Jasphur
Nice nice

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
Spa-Francorchamps kondigt grootschalige verbouwing aan: 13.000 nieuwe permanente zitplaatsen + de terugkeer van de grindbak!

https://t.co/QaqV4emsq3 #RTLGP #SpaFrancorchamps @circuitspa

[ Voor 14% gewijzigd door Sahi_NL op 09-10-2020 18:41 ]

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:08
€80m. :o
En een aantal jaar geleden zaten ze nog op het randje van failliet gaan.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Steekje
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-12 22:58
Wel een leuke edit van antwoorden.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus Red Bull lijkt een oepsie te hebben gedaan. :P

Dit mag je namelijk normaal gesproken niet zien, maar daar is het. De endplates van de RB16, tja die lijken hol te zijn. Er mag geen gat in zitten, gezien vanuit de zijkant voor meer outwash, maar volgens mij is er niks gezegd over de onderkant. :+
Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/6AEdwRN6/s8/red-bull-racing-rb16-front-win-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/6l95WP40/s8/red-bull-racing-rb16-front-win-1.jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Joris748
MotoGP terug op Spa-Francorchamps :9

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• RobertMe
  • Laatst online: 11:39
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:22:
Dus Red Bull lijkt een oepsie te hebben gedaan. :P

Dit mag je namelijk normaal gesproken niet zien, maar daar is het. De endplates van de RB16, tja die lijken hol te zijn. Er mag geen gat in zitten, gezien vanuit de zijkant voor meer outwash, maar volgens mij is er niks gezegd over de onderkant. :+
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Laat me raden, dit is een work-a-round voor het sealen van de vloer en eventueel nog voor het opvangen van verbod op blown axle.

• Jasphur
alesandro_46 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:06:
[...]

€80m. :o
En een aantal jaar geleden zaten ze nog op het randje van failliet gaan.
En het is ook echt geen kleine tribune:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ej5tuqbXsAAyNUA?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ej5tuqnWAAQbN6W?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ej5tuqXWoAEQWl4?format=jpg&name=large

• RobertMe
Jasphur schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:58:
[...]

En het is ook echt geen kleine tribune:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Awww, volgens mij valt dat karakteristieke, oude, witte huis bovenaan Raidillon dan weg? Zelfs op foto's van Spa in jaren 50 of 60 of zo zag je dat huis al staan.

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-12 22:22
RobertMe schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:02:
[...]

Awww, volgens mij valt dat karakteristieke, oude, witte huis bovenaan Raidillon dan weg? Zelfs op foto's van Spa in jaren 50 of 60 of zo zag je dat huis al staan.
Dat viel mij ook al op. Zonde.

Dat huis 'hoort' bij het beeld van Radilon.

Die tribune tegenover de oude Pitstraat is is iig wel een verbetering. Dat was echt een oud betonnen vervallen tribune geworden.
Althans dat beeld had ik zo'n 7 jaar geleden toen ik voor het laatst op Spa was.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 17:55

StarWing

Huh ?!?

Ik vraag me af, als belg zijnde, waar ze dat geld gaan halen. T'is nu niet dat Wallonie veel geld op overschot heeft de laatste jaren.

Page intentionally left blank.

Verwijderd

RobertMe schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:02:
[...]

Gewoon een impressie van een architect he. Die laten wel vaker iets weg of toveren er iets bij om het plaatje mooier te maken.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000

Crazy D

I think we should take a look.

Maar nog steeds geen tribune helemaal bovenaan na Raidillion? Heb daar jaren terug op een tribune gezeten, was best vette plek. Gebeurt in de F1 regelmatig wat, uitremmen of de bocht missen, en ook in de mini cup die toen reed een spectaculaire 10-voudige pirouette gezien :D

Exact expert nodig?

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-12 10:15

Mef

StarWing schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:34:
Ik vraag me af, als belg zijnde, waar ze dat geld gaan halen. T'is nu niet dat Wallonie veel geld op overschot heeft de laatste jaren.
https://www.knack.be/nieu...rticle-belga-1651419.html

Volgens Knack 20milj van het circuit zelf, 30milj van een investeringsfonds en nog eens 30milj via lening bij de bank.

https://www.gpblog.com/nl...a-francorchamps-goed.html
Volgens dit artikel van begin vorig jaar investeert Waalse regering 30milj (wsl het investeringsfonds) en kan dat bedrag oplopen tot 80milj als de motogp daadwerkelijk naar spa komt. Dus denk dat de rest van die lening en die 20 miljoen die het circuit investeert dan ook wel zal afbetaald worden door de regering eens dat contract in orde komt.
In elk geval nog maar eens het bewijs dat auto/motorsport enkel in het zuidelijke deel van ons land bestaat of serieus genomen wordt. Op zolder moeten ze op niet te veel overheidssteun rekenen. In Vlaanderen investeren ze liever in onderzoeksprojecten naar nieuwe voetbalstadions die er nooit komen. De meeste recente subsidie van Vlaanderen in zolder is 188000€, peanuts dus,voor een nieuwe asfaltlaag paar jaar terug. Zelfde voor belgische bedrijven die zich amper achter Belgische piloten/talenten zetten om hen financieel wat te steunen. En de media tsja. Recente rijders als Stoffel of Bas Leinders moeten co-commentaar gaan leveren in de Walen waar ze wel naar waarde geschat worden omdat ze bij play sports liever 2 incapabele commentatoren zetten waar met geluk 1 van de 2 ervaring heeft met racen op een niveau van Belcar ofzo. En als er al artikels over motor/autosport verschijnen dan staan ze vol fouten.

• ge-flopt
Het valt mij op de laatste tijd dat er zo veel mensen ("fans") lopen te klagen en zeuren.

Net als gisteren dat er niet gereden werd ivm de mist. Het is al jaren de regel dat er binnen 20 minuten bij een ziekenhuis moet kunnen zijn. Er waren veel mensen die vonden dat ze maar moesten rijden want daar zijn de coureurs voor.
Het hoofdstuk Honda is ook zo'n stuk: Mercedes heeft aangegeven dat ze niet kunnen leveren: Met mclaren hebben ze volgend jaar 4 teams die ze van motoren voorzien. Lopen er weer mensen te klagen dat ze bang zijn voor MV... Ja en?
Ook elke keer weer dat MV maar moet verhuizen naar een ander team. Dat gaat ook niet 1..2..3...
Ik wordt ook moe van het elke keer herhalen dat Albon zo slecht is....

Tuurlijk is het makkelijk om te zijken en te zagen, maar waar zijn de tijden gebleven dat er naar de sport gekeken werd voor plezier en niet om te gaan lopen vitten. Ik heb sterk het vermoeden dat degene die nu lopen te klagen veelal nieuwe fans zijn die pas F1 zijn gaan volgen sinds MV in F1 is geland. Niets ten nadele van deze fans, maar ze kijken niet naar F1 waar MV onderdeel van is, maar MV die F1 draaiend houd.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12 15:08
ge-flopt schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:04:
Het valt mij op de laatste tijd dat er zo veel mensen ("fans") lopen te klagen en zeuren.

Net als gisteren dat er niet gereden werd ivm de mist. Het is al jaren de regel dat er binnen 20 minuten bij een ziekenhuis moet kunnen zijn. Er waren veel mensen die vonden dat ze maar moesten rijden want daar zijn de coureurs voor.
Het hoofdstuk Honda is ook zo'n stuk: Mercedes heeft aangegeven dat ze niet kunnen leveren: Met mclaren hebben ze volgend jaar 4 teams die ze van motoren voorzien. Lopen er weer mensen te klagen dat ze bang zijn voor MV... Ja en?
Ook elke keer weer dat MV maar moet verhuizen naar een ander team. Dat gaat ook niet 1..2..3...

Tuurlijk is het makkelijk om te zijken en te zagen, maar waar zijn de tijden gebleven dat er naar de sport gekeken werd voor plezier en niet om te gaan lopen vitten. Ik heb sterk het vermoeden dat degene die nu lopen te klagen veelal nieuwe fans zijn die pas F1 zijn gaan volgen sinds MV in F1 is geland. Niets ten nadele van deze fans, maar ze kijken niet naar F1 waar MV onderdeel van is, maar MV die F1 draaiend houd.
Kan zo zijn hoor, durf het niet te zeggen. Maar dit is een fenomenen sinds iedereen online anoniem zijn ongezouten mening kan achterlaten. Of socials of fora. Het is nog nooit zo eenvoudig geweest om dit te doen.

Dus dan voelt een steeds grotere groep zich geroepen om dit ook te doen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

ge-flopt schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:04:

Tuurlijk is het makkelijk om te zeiken en te zagen, maar waar zijn de tijden gebleven dat er naar de sport gekeken werd voor plezier en niet om te gaan lopen vitten. Ik heb sterk het vermoeden dat degene die nu lopen te klagen veelal nieuwe fans zijn die pas F1 zijn gaan volgen sinds MV in F1 is geland. Niets ten nadele van deze fans, maar ze kijken niet naar F1 waar MV onderdeel van is, maar MV die F1 draaiend houd.
Ah de typische "Max fans zijn geen echte fans" reactie. Wel te verwachten natuurlijk. Typisch Nederlands om te klagen over het klagen :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:02
Ach, iedereen maar dan iedereen wil gewoon een strijd zien. Als die strijd niet mogelijk is, is dat frustrerend. Dat uit iedereen hier op het forum als een uitlaatklep.

Denk dat er vrij weinig er niet over eens zijn dat het veel leuker is als er meerdere gelijkwaardige auto's meedoen voor de overwinning :P dat was vandaag tijdens de quali ook weer zo.

Behalve dat, heb ik nu ook het idee dat er best veel druk bij RBR hing om met Honda om te gaan, iedere keer kwamen die geruchten weer naar buiten dat Honda eruit zou stappen. Nu die druk weg is, denk ik dat het snel de goede kant weer op gaat (zeker als ze het voor elkaar krijgen een eigen motordivisie op te zetten). Wellicht is dit ijdele hoop, maar ik hoop ook de strijd op de baan terug te zien!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 22:35
Ik heb van 1993 tot 2004 F1 gekeken en toen tot 2015 niet. Ben weer gaan kijken omdat er een jong Nederlands talentje mee ging doen. En dankzij dat talentje ben ik weer gaan kijken. De succesvolle jaren van Alonso, Vettel en Massa of de opkomst van Hamilton en de terugkeer en vertrek van Schumacher heb ik allemaal gemist.

Dankzij Verstappen ben ik weer gaan kijken maar merk dat er een bepaalde magie is verdwenen. Het is fijn dat Verstappen er wat spanning in brengt. En met Norris, Gasly, Russel en Leclerc in het veld zou het nog veel leuker kunnen worden als er meer competitie mogelijk was. Ik hoop dan ook echt dat 2022 het veld dichterbij elkaar brengt.

Terug bij de vrijdag trainingen. Die mogen van mij ook weg. Dit maakt de zaterdag een stuk interessanter om naar te kijken. Maar dan alleen als de wagens meer gelijk zijn.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:51:
[...]

Laat me raden, dit is een work-a-round voor het sealen van de vloer en eventueel nog voor het opvangen van verbod op blown axle.
Ik denk het niet. Van wat ik namelijk heb begrepen sluiten de bargeboards de vloer af en inmiddels heeft een aanzienlijk deel van het veld, het ontwerp van de RB14 eigenlijk gekopieerd. Dit is ook vrij constant gebleven sinds 2018 bij RBR.

Nee, ik denk dat ze bezig zijn met de voorwielophanging. Kees van de Grint zei dat een paar slip streams opeens dat hij denkt dat er daar een probleem zit en we hebben nogal wat gehad dit weekend. In FP3 reden Verstappen en Albon met flow viz op elk een van de twee voorwielophangingen. We hebben deze nieuwe voorvleugel die voor meer outwash zou moeten zorgen en de auto was vandaag eigenlijk veel stabieler en beduidend meer competatief dan bijna het hele seizoen. Ook zouden ze voor Albon een ander chassis gebouwd hebben waar de voorwielophanging op andere punten gemonteerd is. Ik vermoed dan ook dat Kees van de Grint gelijk heeft.

Komt deze er nog eens bij. Kennelijk heeft RBR de normale camera's tijdelijk vervangen voor camera's die gericht lijken te zijn op de uiteinden van de voorvleugel die beweging hierin kunnen registreren.
https://www.youtube.com/watch?v=oDRqOkHl_u8

Ik denk dat het probleem niet bij de vloer zit. Ik denk dat het probleem bij de luchttoevoer naar de vloer zit en alles begint erop te wijzen dat ze het bij RBR ook door hadden en nu zaken beginnen op te lossen. Als het zo doorzet, nou we zagen wat Verstappen opeens kan doen terwijl Albon nu wel P4 kan kwalificeren. Nog steeds niet in de buurt, maar het is P4 en dat wat verwacht moet worden.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hugo schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:08:
<>
Terug bij de vrijdag trainingen. Die mogen van mij ook weg. Dit maakt de zaterdag een stuk interessanter om naar te kijken. Maar dan alleen als de wagens meer gelijk zijn.
De magie is minder dan 20 jaar geleden inderdaad. Maar wat betreft (alle) trainingen, het os toch wel leuk als de teams de auto een beetje kunnen finetunen op het circuit, zeker gezien het aantal beperkte testmogelijkheden nu. Anders wordt de Q helemaal de finishvolgorde en dat is al een groot probleem.
Naar mijn mening is er geen zak aan om naar trainingen te kijken en schakel ik dus bij Q1 of Q2 in.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:58
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:21:
[...]
terwijl Albon nu wel P4 P5 kan kwalificeren. Nog steeds niet in de buurt, maar het is P4 P5 en dat wat verwacht moet worden.
Psst P4 is voor

[YouTube: "It is I, Leclerc" ( ALLO ALLO )] :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Helemaal gemist, maar dat is ook weer mooi. Verslagen worden door een Ferrari op een baan waar de RB16 behoorlijk goed lijkt te gaan...

• Hugo
  • Laatst online: 20-12 22:35
franssie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:39:
[...]

De magie is minder dan 20 jaar geleden inderdaad. Maar wat betreft (alle) trainingen, het os toch wel leuk als de teams de auto een beetje kunnen finetunen op het circuit, zeker gezien het aantal beperkte testmogelijkheden nu. Anders wordt de Q helemaal de finishvolgorde en dat is al een groot probleem.
Naar mijn mening is er geen zak aan om naar trainingen te kijken en schakel ik dus bij Q1 of Q2 in.
Met de huidige situatie ben ik het helemaal met je eens. Echter als de wagens meer gelijk zijn wat betreffende performance, betrouwbaarheid en afstelling dan heeft elk team dezelfde uitdaging.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-12 11:16

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Voor mij is de betrouwbaarheid van de auto's het heikele punt.

Vanuit het oogpunt van entertainment wil je een onvoorspelbare race.
Vanuit het oogpunt van veiligheid wil je alles juist zo voorspelbaar hebben.
Liever een iets langzamere auto die betrouwbaar een paar punten pakt dan een auto die soms wint en soms uitvalt. (Denk maar aan de situatie Verstappen vs Bottas)
De meeste teams willen ook voorspelbaarheid, dat maakt hun werk de moeite waard. Ze willen beloond worden voor hun harde werk. Daarbij is alles zo afhankelijk van computermodellen dat voorspelbaarheid heel belangrijk is om die computers goed te laten werken.

Van de ene kant ben ik daarom blij met het voorstel om minder te trainen. Van de andere kant maak je het belang van voorspellende computers daarmee nog groter. Op de baan is er geen tijd meer om de auto te veranderen, de computer moet alles vooraf goed voorspellen.
Ergens is het ook wel gek om een sport te hebben waarbij de atleten nauwelijks "echt" trainen. Hoeveel tijd brengt een coureur nu in een F1 auto door? Minder dan 8 uur per (race)week.
Nu trainen ze natuurlijk ook in het sportcentrum en in de simulator, maar ergens is het gek.

Misschien moeten we een nevencompetitie opzetten. We geven alle F1 teams een F2 auto. In plaats van FP3 rijden de F1 coureurs een F2 wedstrijd. Ze hebben allemaal hetzelfde materiaal en hoeven daar dus niet aan te ontwikkelen. Met die F2 auto mogen de coureurs zoveel trainen als ze willen. Het is toch niet relevant voor de ontwikkeling van hun F1 auto.
Zo kunnen de coureurs meer oefenen en krijgen ze een kans om hun onderlinge krachten te meten.
Bijkomend voordeel (of nadeel) is dat we ze ook direct met F2 coureurs kunnen gaan vergelijken.

Het vervelende aan deze voorstellen is dat ze om de coureurs draaien. Die zijn volgens mij niet het probleem. Het probleem zit bij de auto's. Ik zou dus liever hebben dat F1 een dappere sprong in het diepe neemt en de fabrikanten dwingt om met experimentele technologie te komen waarbij de performance voordelen zo groot zijn dat ze de kans op uitval voor lief nemen.
Gezien de grote creativiteit van F1 ontwerpers denk ik dat daarvoor extreme maatregelen nodig zijn. Geef ze nog maar 20kg brandstof en laat het ze maar uitzoeken. Verbiedt alle vleugels en laat het ze maar uitzoeken. Maak de auto's 300kg lichter zonder iets aan de veiligheidseisen te veranderen en laat het ze maar uitzoeken.
Mijn eigen favo is het verplicht maken dat ze iedere race een nieuw motor gebruiken maar wel binnen de budgetcap (aan het einde van de race halen we de gebruikte motoren door de shredder). Zo moeten ze de constructie van de motor eenvoudiger en goedkoper maken, maar hebben ze wel iedere race de kans om met nieuwe ontwikkelingen te komen. En als er een keer een verkeerde beslissing wordt genomen dan hoeven ze daar niet lang onder te lijden.
Jaren geleden was het heel normaal dat teams meerdere motoren per weekend versleten. Dat is gestopt vanwege de extreme kosten, maar als we toch een budget cap hebben is dat geen probleem meer.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Waah
  • Nu online
Trainen met een F2 auto en zo de baan leren kennen... Is hetzelfde als in een VW Polo oefenen, en vervolgens in een Ferrari Spider de race te doen....

Dan kun je misschien beter niet oefenen. Lijkt me dat je dan juist je muscle memory enorm in de war schopt. Rempunten liggen op andere plekken ook...

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

Gokken dat Abiteboul straks een tattoo mag zetten met iets als "Love Daniel" er in?

Verwijderd

“I love Honda”

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Amphiebietje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:56:
Gokken dat Abiteboul straks een tattoo mag zetten met iets als "Love Daniel" er in?
Wordt vast een honeybadger met een Duitse vlag in de hand. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-12 00:15

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Interessante statistiekjes na de Eifel GP: Max scoort met 1 auto, en 3 DNF's meer punten dan Racing Point, McLaren en Renault in 11 races. Loopt tevens maar 14 punten achter op Bottas, die 1 DNF minder heeft, terwijl deze een auto rijdt waarmee hij elke race minstens 3 punten uit hoort te lopen op Max. Dit zou dus, inclusief DNF's, eigenlijk 27+18=45 punten voorsprong moeten zijn.

Hulkenberg heeft met 2 races in een Racing Point, met bijzonder weinig voorbereiding, nu al meer punten dan alle rijders van Alfa Romeo, Williams en Haas bij elkaar. Goed, dat zijn niet de snelste auto's, maar desalniettemin een knappe prestatie. Verdient echt een plek in de F1.

Lance Stroll loopt na 4 0-punters, hetzelfde aantal als dat Gasly heeft, maar 4 punten voor op Gasly, in een veel snellere auto.

Charles Leclerc zit op 1 punt van Albon, na 5(!) keer 0 punten, waar Albon slechts 3 keer 0 punten heeft gescoord. In een Fiatrrari Duoblo. Heeft tevens 12 punten meer dan Carlos Sainz, die ook 5 keer 0 punten achter zijn naam heeft staan.

Ik heb verder niet gegraven in m'n geheugen naar welke rijders veel pech hebben gehad en dergelijke, maar dit sprong er voor mij wel even uit.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Rustig aan kruipt RBR dichterbij en hoop je op steeds meer competitie en met bijna gelijke regels volgend jaar verwacht je dan ook spanning. Echter hoeft Mercedes niet meer te ontwikkelen dit jaar. Hamilton kan bijna 4 races uitvallen en dan nog moet Max ze allen winnen om voor te komen en er zijn nog maar 6 races te gaan.

Ik verwacht dus geen upgrades van Mercedes meer dit jaar, hoewel ze die waarschijnlijk wel bedacht en uitgewerkt hebben. Die blijven netjes op de plank om volgend jaar direct weer een voorsprong te hebben.

• meenkdrie
  • Laatst online: 19-12 09:31
DarkFire1985 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:09:
Rustig aan kruipt RBR dichterbij en hoop je op steeds meer competitie en met bijna gelijke regels volgend jaar verwacht je dan ook spanning. Echter hoeft Mercedes niet meer te ontwikkelen dit jaar. Hamilton kan bijna 4 races uitvallen en dan nog moet Max ze allen winnen om voor te komen en er zijn nog maar 6 races te gaan.

Ik verwacht dus geen upgrades van Mercedes meer dit jaar, hoewel ze die waarschijnlijk wel bedacht en uitgewerkt hebben. Die blijven netjes op de plank om volgend jaar direct weer een voorsprong te hebben.
Ik heb het idee dat de wijzigingen van volgend jaar zeer worden onderschat. 5-10% minder DF.

Volgorde zal verder wel niet veranderen.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
meenkdrie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:52:
[...]

Ik heb het idee dat de wijzigingen van volgend jaar zeer worden onderschat. 5-10% minder DF.

Volgorde zal verder wel niet veranderen.
Er zijn geen wijzigingen?

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Chiron
  • Laatst online: 10:47

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Jawel. De vloer gaat voor de achterwielen schuin naar binnen dacht ik. Dat gaat wel enorm verschil maken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

YakuzA schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Wordt vast een honeybadger met een Duitse vlag in de hand. :)
Ik dacht dat je een grapje maakte, maar in elk geval het Duitse thema klopt:

https://www.motorsport.co...dget&ic_campaign=widget-6

Misschien een drop bear gebruiken?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

franssie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:39:
[...]
De trainingen zijn een leuke achtergrond als ik op vrijdag aan het werk ben. Niet interessant genoeg om geconcentreerd naar te kijken. Je hebt toch weinig idee wat ze aan het proberen zijn. Dat krijg je meestal pas door aan het einde van hun stint of als je heel goed naar de tijden kijkt enzo.
Wat quali betreft kijk ik vaak alleen Q3. Heel soms gebeurt er wat geinigs in 1/2, maar meestal zijn het de toppers die 1 rondje doen om naar de volgende te gaan, en de 'strijd' speelt zich af tussen de 'bubbling under'. Heel spannend... :X

• Jasphur

Ik had het idee dat HAM na de SC van afgelopen race vooral heel veel voordeel had van zijn DAS. Als dat volgend jaar weg is en er komt een ontwikkelstop op de PU dan verwacht ik inderdaad meer close racing tussen RBR (specifiek Max) en Mercedes. En miscshien zelfs wel Renault, Mclaren en RacingPoint (Aston Martin).

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-12 13:30

Ik ben ook bang dat we volgend jaar weer eenzelfde scenario gaan zien als afgelopen jaren: In de wintertests neemt Mercedes een paar flinke zandzakken mee in de auto, iedereen heeft hoop dat RB, Ferrari mee kunnen strijden om de titel. Dan komen we aan bij de eerste race en zit het gehele veld op 0,7 seconde van de Mercedes. Dat gat wordt in de loop van het jaar kleiner maar verdwijnt nooit.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ik denk dat deze wel even voorlopig blijft staan: ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArujscqYwWS_ibsL90Ltbd4_bPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IKQAc8cXooSEYWSmV2B7KWr9.png?f=fotoalbum_large

• RobertMe
Illegal_Alien schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:15:
Ik denk dat deze wel even voorlopig blijft staan: ;)

[Afbeelding]
Zal natuurlijk ook eraan liggen wat de kalender voor volgend jaar wordt. Als de Nurburgring daar (ook) op staat kan het volgend jaar nog wel eens sneller gaan*. Als volgend jaar weer een "standaard" kalender wordt zal die nog wel een aantal jaren blijven staan ja.

* Ja, de vloer wordt volgend jaar aangepast om minder downforce te genereren. Maar volgens mij is de verwachting dat ze volgend jaar later in het seizoen weer gewoon op de downforce niveau's van dit jaar zitten. Het "terug zetten" is puur om te voorkomen dat de downforce volgend jaar nog hoger wordt en daardoor de banden gaan ploffen.

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/07k591z8his51.jpg?width=640&height=560&crop=smart&auto=webp&s=5fe511d3b4f167e60d53a5b2b9cbf693c82c0cdb

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EkE5aITXkAEgmjE?format=jpg&name=small

Dat blauw van de vlag mag wel wat donkerder :P.

[ Voor 13% gewijzigd door Illegal_Alien op 12-10-2020 11:58 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Abiteboul pakt het wel sportief op iig:
https://www.motorsport.co...d-by-a-few-beers/4890711/
"I'm always getting confused with that one," he said. "But I think he gets to choose a design, and I get to choose the location and size, because size matters!

"So as long as I've got the size, I think I can cope or get away with pretty much any design.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Meanwhile, Christian Horner has offered his own suggestion.

"Congrats to Renault today on their first podium in a while," said the Red Bull boss. "We look forward to seeing a big Red Bull emblazoned on Cyril's derriere."
Ook goede suggestie. :P

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-12 13:30
Red Bull lijkt toch wel met de Honda motoren verder te gaan:

https://www.gpupdate.net/...-project-door-vanaf-2022/

Op voorwaarde dat motorische ontwikkeling geheel bevroren zal worden ipv 1 update per jaar. Ben benieuwd of de andere teams hier in mee willen gaan.

Het volledige bevriezen is ook wel een risicotje. Mocht je de plank flink misslaan voor 2022 dan ben je vrijwel kansloos de jaren daarna.

[ Voor 27% gewijzigd door Er1k989 op 12-10-2020 13:42 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Er1k989 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:31:

Op voorwaarde dat motorische ontwikkeling geheel bevroren zal worden ipv 1 update per jaar. Ben benieuwd of de andere teams hier in mee willen gaan.

Het volledige bevriezen is ook wel een risicotje. Mocht je de plank flink misslaan voor 2022 dan ben je vrijwel kansloos de jaren daarna.
ze zouden het willen - moet nog zien dat het gebeurd; sowieso moet de FIA regels aanpassen & -alle- teams instemmen daarmee [..] kans dat je corona krijgt is grooter :X :+

//edit; nieuws zie ik overigens nog niet langs komen bij de welbekende f1 portals

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 12-10-2020 14:22 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• meenkdrie
  • Laatst online: 19-12 09:31
Chiron schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:39:
[...]

Jawel. De vloer gaat voor de achterwielen schuin naar binnen dacht ik. Dat gaat wel enorm verschil maken.
Precies dit, Binotto gaf ook al aan dat de hele achterkant zal veranderen.

• Joris748
Er1k989 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:31:

Het zou kunnen werken als men alleen de ontwikkeling van de beste motor bevriest. Door middel van concessies kunnen de mindere motoren dan op gelijke hoogte komen.

Pagina: 1 ... 133 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport