[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.147 views

Onderwerpen

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Chiron schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Een paar jaar geleden zeiden we hetzelfde toen de V6 turbo aangekondigd werd.
En het is toch ook zo?

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:50

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Het geluid van F1 is door de jaren heen altijd al aan verandering onderhevig geweest. Gaan we het tegenhouden? nee.. als het stiller is maar wel sneller, dan wordt het dat.

Daarom nog maar even een homage aan het geluid uit een tijd wat voor mij persoonlijk 'het echte' f1 geluid is, als het dan toch gejank moet zijn ;)

Die harde doffe klappen ook bij het terugschakelen.. die zijn er nog steeds, maar hoor je niet op TV.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Misschien een ontwikkelgrens qua pk's instellen. Heb je behaald dan moet je stoppen met ontwikkelen. Net zoiets als de budget-cap een pk-cap. :P

"When you grow up your heart dies"

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Tja, ik vind het een dick move van red bull, maar ik kan het wel snappen. Ze willen competatief zijn en denken dat niet te kunnen doen als klantenteam. En er zijn schijnbaar wel meer die de motoren duur vinden, wat ook niet helpt om nieuwe fabrikanten in te laten stappen... Maar goed, als red bull er uit stapt betekend natuurlijk niet dat de teams ook daadwerkelijk weg zijn. Het zou mij niets verbazen als er iemand is die ze wil opkopen en er dan wel klant willen worden van een team. Alleen dan waarschijnlijk wel met andere verwachtingen.

Heel gek idee, maar waarom niet iedereen een klanten team maken? Iedereen krijgt een spec engine en alles er omheen mogen ze zelf fabrieken en maken en doen.

De motoren zelf zijn volgens mij redelijk uitontwikkeld en tenzij er een overstap word gemaakt naar elektrisch of waterstof hebben de motorproducenten waarschijnlijk ook niet al te veel meer aan de F1 als ontwikkel-accelerator op motortechnisch gebied.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
Gaat uit de F1 stappen RBR niet meer geld kosten dan 1 jaar nieuwe motoren van Renault?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-12 00:15

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Jasphur schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:08:
Gaat uit de F1 stappen RBR niet meer geld kosten dan 1 jaar nieuwe motoren van Renault?
Als ze op Renault over moeten is dat voor 4 jaar, als ze daadwerkelijk wachten met de introductie van een nieuwe aandrijflijn tot 2026.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Chiron
  • Laatst online: 20:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
RB in de F1 levert inderdaad lucratieve inkomsten op die ze dan kwijt raken. Ben ook benieuwd wat het nieuwe budgetplafond voor effect heeft, als er daarboven nog budget over blijft kunnen ze dat mooi in de motoren steken. Het is dan niet alleen RBR waar de stekker uit gaat, AT wordt dan ook in de etalage gezet.

Het was uiteraard te verwachten dat RB zou dreigen om uit de F1 te stappen, om die ontwikkelstop er doorheen te duwen. Waarbij Ferrari uiteraard zal veto'en, dus dat is nog een leuke patstelling.

Bedenk ook dat als ze wel Renault klant worden, ze de complete wagen opnieuw mogen ontwerpen en ontwikkelen, want die is nu ontworpen op het Honda blok met compleet andere afmetingen en aansluitingen.

Tevens hebben ze dan weer het gedoe met de brandstofleverancier, het Renault blok is ontworpen voor een andere brandstoffabrikant.

[ Voor 19% gewijzigd door Chiron op 16-10-2020 16:42 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Ze stappen er niet uit want dat gaat ze veel geld kosten. Alhoewel was er geen ontsnappingsclausule?

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

sjaool schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:50:
[...]

Ze stappen er niet uit want dat gaat ze veel geld kosten. Alhoewel was er geen ontsnappingsclausule?
Gewoon jaarlijks opzegbaar, ik zou er lekker uitstappen i.p.v met van de Franse rommel te gaan rijden. Of koop Williams uit en pak hun Mercedes motoren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2020 17:16 ]

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12 22:30

CoronelHimself

Division Brabant

Top entertainment van Kimi. _/-\o_

Steam - PTR83

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zoals ik een paar dagen geleden eigenlijk al zei. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

Ik snap hem even niet. Waarom wil Red Bull een engine freeze als hun motor of potentiële klantenmotor niet even snel is als de Mercedes?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21
Martinspire schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Ik snap hem even niet. Waarom wil Red Bull een engine freeze als hun motor of potentiële klantenmotor niet even snel is als de Mercedes?
Omdat RB het Honda IP wil kopen en runnen, maar niet de kennis, capaciteit en het geld heeft om de motoren te blijven doorontwikkelen.

Honda is nu 15-20pk achter Mercedes. Als dat 5-10 wordt, vindt RB het ws prima.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Martinspire schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Zoals @Requiem19 aangeeft zal Red Bull dan waarschijnlijk bij wijze van spreken gewoon een stuk of 60 motoren kopen van Honda aan het eind van het komende seizoen en die de komende 4 jaar op rijden en klaar. Red Bull zelf zal in ieder geval niet de kennis hebben om een motor te ontwikkelen, en als ze met een partij in zee gaan, zoals dus een Mugen, zal dat er nog steeds niet veel op vooruit gaan. Daarom dat ze ontwikkelen stil willen leggen. Liever ontwikkeling stil leggen met 15PK te kort en zo blijven dan eind 2025 ineens 50PK achter liggen doordat je zelf stil hebt gestaan en de rest niet.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Good old Alonso.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Russel heeft ook een rondje Nordschleife gedaan:

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:29

pinda powerrr

Slow down...

Het blijft toch een apart stel mensen daar in de F1. Ferrari roept elk jaar dat ze eruit stappen, vervolgens krijgen ze weer iets voor elkaar. Mercedes heeft het helemaal verziekt met contracten tussen rijders en teams, overal een vinger in de pap.
Nu dreigt RBR en iedereen gaat zijn poot stijf houden. Vier auto's weg is veel en kost uiteindelijk de andere teams het stoppen van de F1.

Tijd dat iemand eens boven de teams gaat roepen wat er gaat gebeuren en ze hebben maar te luisteren. Misschien was Ecclestone zo gek nog niet....

Waiting on the world to change

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pinda powerrr schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:29:
Het blijft toch een apart stel mensen daar in de F1. Ferrari roept elk jaar dat ze eruit stappen, vervolgens krijgen ze weer iets voor elkaar. Mercedes heeft het helemaal verziekt met contracten tussen rijders en teams, overal een vinger in de pap.
Nu dreigt RBR en iedereen gaat zijn poot stijf houden. Vier auto's weg is veel en kost uiteindelijk de andere teams het stoppen van de F1.

Tijd dat iemand eens boven de teams gaat roepen wat er gaat gebeuren en ze hebben maar te luisteren. Misschien was Ecclestone zo gek nog niet....
Daar is Domenicali voor. Zoals ik al zei is dit zijn eerste test want in het belang van de sport zal hij zich tegen Ferrari moeten keren. Desnoods geef je Ferrari een extra token voor gebruik tijdens 2022 met goedkeuring van de FIA. Ferrari hangt toch al aan FIA verplichtingen als het om PU's gaat vanwege het valsspelen. Laat alle teams hun PU maar op een testbank leggen en alles verklaren aan de FIA. Dan bepaal je als FIA de verhoudingen en kijk je of een team een uitzondering nodig heeft om in te lopen. Die moeten ze alleen wel laten controleren zodat ze niet opeens veel beter zijn. Dan bevriezen de boel. Voor 2022 moet het goedkoper en meer competitief en zo bereik je dat.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-12 21:28

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@DaniëlWW2 Was het maar zo simpel dat het enkel de motor was. Kijk naar Mercedes en Williams, de snelste en langzaamste op de grid met (als het goed is) identieke ICE.

Maar is het trouwens nodig dat RBR het rechten over het intellectuele eigendom krijgt als ze de Honda motor over willen nemen? Kunnen ze niet gewoon die rekening voor die afdeling oppakken? Dan is Honda Japan blij, en de motor kan doorontwikkeld worden. En wie weet wil er later nog een ander team gebruik van maken.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hippocampus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:59:
@DaniëlWW2 Was het maar zo simpel dat het enkel de motor was. Kijk naar Mercedes en Williams, de snelste en langzaamste op de grid met (als het goed is) identieke ICE.

Maar is het trouwens nodig dat RBR het rechten over het intellectuele eigendom krijgt als ze de Honda motor over willen nemen? Kunnen ze niet gewoon die rekening voor die afdeling oppakken? Dan is Honda Japan blij, en de motor kan doorontwikkeld worden. En wie weet wil er later nog een ander team gebruik van maken.
De budgetcap maakt het alleen dat Williams niet meer een relatief straatarm team zal zijn vergeleken met Mercedes. Dat gaat helemaal niks uitmaken voor 2021, maar voor 2022 iets meer. Nee, ik denk niet dat Williams opeens een topteam zal zijn. Immers zit het echt goede personeel gewoon bij RBR en Mercedes en in iets mindere mate bij McLaren, Renault en er is natuurlijk altijd nog de complete onvoorspelbaarheid van Ferrari. Het zou alleen niet meer zo moeten zijn dat ze standaard op een ronde gezet worden.

Qua PU, tja ik denk dat ze misschien het IP niet willen hebben of niet kunnen krijgen. Een licentie is ook afdoende als er een ontwikkel stop komt. Verder kan Mugen zo ook een deel van de Sakura faciliteit "overnemen" om met een kernteam door te gaan met de PU's bouwen en de ondersteuning aan RBR en AlphaTauri leveren. Dat zal ook een veel kleinere financiële last zijn en misschien betaald Honda die dan zelf ook wel. Zo kan je via de achterdeur toch in de sport blijven, maar niemand kijkt er naar op. Een beetje hetzelfde met Renault die opeens Alpine worden of de geruchten dat Mercedes alleen doorgaat als AMG. Hangt de grote naam er niet meer aan, maar ze doen nog wel mee voor gereduceerde kosten. Daarom zei ik ook meteen dat het niet kansloos is omdat Red Bull-Honda, Renault en Mercedes hier gezamenlijke doelen delen. Ze weten allemaal hoe duur het is en het geld is op het moment wel even op. Het probleem is Ferrari waar het geld voorlopig niet op zal zijn en waar ze door eigen toedoen zo achter liggen qua vermogen.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-12 21:28

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:10:
[...]
De budgetcap maakt het alleen dat Williams niet meer een relatief straatarm team zal zijn vergeleken met Mercedes. Dat gaat helemaal niks uitmaken voor 2021, maar voor 2022 iets meer. Nee, ik denk niet dat Williams opeens een topteam zal zijn. Immers zit het echt goede personeel gewoon bij RBR en Mercedes en in iets mindere mate bij McLaren, Renault en er is natuurlijk altijd nog de complete onvoorspelbaarheid van Ferrari. Het zou alleen niet meer zo moeten zijn dat ze standaard op een ronde gezet worden.
Maar een FIA gereguleerde motor(vermogen) maakt het ook niet per definitie spannender. Die Mercedes motor zou dan niet meer mogen ontwikkelen (dus die houden geld over voor andere zaken) en bv. de Ferrari moet er nog een smak geld tegenaan gooien willen ze uberhaubt een beetje in de buurt komen. Sowieso zijn de laatste procenten uit een motorblok persen relatief duur, dus blijf je kans houden dat een motorfabrikant gewoon niet mee komt puur op techniek. Welk ander team wil er dan nog jouw motoren hebben? (want ze worden nooit meer beter) en wat moet de FIA vervolgens dan weer doen om die ongelijkheid eruit te halen?

Afijn, ik denk niet dat het proberen gelijk te trekken op die manier gaat werken. Daarnaast blijf ik me afvragen of het streven naar gelijkheid wel zo'n goede zaak is. Nu de party mode ban eigenlijk helemaal verkeerd uit lijkt te pakken begint men steeds gekkere dingen te bedenken en voor je het weet komt iemand met het idee om met strafgewicht te gaan rijden ofzo. :D

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hippocampus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Maar een FIA gereguleerde motor(vermogen) maakt het ook niet per definitie spannender. Die Mercedes motor zou dan niet meer mogen ontwikkelen (dus die houden geld over voor andere zaken) en bv. de Ferrari moet er nog een smak geld tegenaan gooien willen ze uberhaubt een beetje in de buurt komen. Sowieso zijn de laatste procenten uit een motorblok persen relatief duur, dus blijf je kans houden dat een motorfabrikant gewoon niet mee komt puur op techniek. Welk ander team wil er dan nog jouw motoren hebben? (want ze worden nooit meer beter) en wat moet de FIA vervolgens dan weer doen om die ongelijkheid eruit te halen?

Afijn, ik denk niet dat het proberen gelijk te trekken op die manier gaat werken. Daarnaast blijf ik me afvragen of het streven naar gelijkheid wel zo'n goede zaak is. Nu de party mode ban eigenlijk helemaal verkeerd uit lijkt te pakken begint men steeds gekkere dingen te bedenken en voor je het weet komt iemand met het idee om met strafgewicht te gaan rijden ofzo. :D
Het gaat niet om een FIA limiet bereiken, maar voorkomen dat Ferrari opeens beter is dan de andere teams die beperkt zijn. Daar is precedent voor omdat Renault een decennium geleden een vergelijkbare uitzondering kreeg om in te lopen, maar niet passeren, mede met met dank aan lobbyen van Horner. ;)

Wat er toen gebeurde was dat de Renault nog steeds de zwakte motor was qua rauw vermogen, maar ze gebruikte deze gelegenheid om de meest efficiënte te worden en met mappings aan de slag te gaan. Het was Mercedes die dit heel goed begreep net zoals dat het Mercedes was die begreep dat onder aerodynamische reglementen met DRS, het zinloos was om niet voor maximale neerwaartse druk te gaan. Immers in kwalificatie heb je DRS, als je binnen 1s van een voorligger rijd heb je DRS en meer recentelijk als je vooraan rijdt en je zoveel vuile lucht produceert door meer neerwaartse druk dat het heel lastig is om binnen 1s te komen, dan heeft de achterligger geen DRS.

Dit deed RBR immers ook en die wonnen ermee. Ik vermoed al jaren dat RBR stiekem probeert om de vuile lucht achter hun auto te verergeren. Het is te opvallend dat deze auto's die het toch vaak al moeilijk hebben, het helemaal moeilijk krijgen als ze vlak achter een Red Bull zitten. Dat zal gaan veranderen als ze 2022 reglementen werken. Hopelijk gaat DRS er dan ook aan, want het speelt een kwalijke rol in de sport. Het is geen toeval dat de twee teams die het spelletje zo goed begrijpen, elk kampioenschap hebben gewonnen sinds de introductie in 2011, en het was zelden echt spannend.

Mercedes is in sommige opzichten een beter gefinancierde en geïntegreerde RBR. Dat lijken ze bij RBR ook te begrijpen en ik denk dat hier ook de sterke wens van een eigen PU vandaan komt. Ze willen die integratie behouden.

• RobertMe
Hippocampus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:23:
(dus die houden geld over voor andere zaken)
Onder de budgetcap maakt dat natuurlijk niet uit. Dat geld kunnen ze niet (rechtstreeks) in het F1 team pompen om de auto / aero te verbeteren. Geld dat ze besparen door de budgetcap zouden ze wel in motor kunnen steken AFAIK. Maar als je die bevriest kan dat natuurlijk ook weer niet

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12 10:44
Als er een ontwikkelstop komt, dan zie ik geen reden voor Honda om zich terug te trekken. Althans niet op basis van de gegeven verklaring; hoge ontwikkelkosten, focus op andere technieken. Het scheelt partijen bovendien een ingewikkelde overdracht.

En daarmee ontgaat mij de logica van de RBR-strategie, tenzij de ontwikkelstop eerder is gevraagd en gestrand en hiermee in een uiterste poging de druk nog eens wordt opgevoerd.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:52
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

Ik vermoed al jaren dat RBR stiekem probeert om de vuile lucht achter hun auto te verergeren. Het is te opvallend dat deze auto's die het toch vaak al moeilijk hebben, het helemaal moeilijk krijgen als ze vlak achter een Red Bull zitten.
Hoe bedoel je dit precies? De enige keer dat ik me kan herinneren dat er iemand te lang* achter een Red Bull bleef hangen was Mexico volgens mij**, en andersom heeft Mercedes natuurlijk lange tijd de sterkste PU gehad. Achterligger heeft DRS, maar als Mercedes op Monza de halve ronde volle batterij kan gebruiken kom je nog niet dichterbij.

*Te lang in dit geval als zijnde zou er makkelijk op tempo langs moeten kunnen, maar kon dat niet. Bottas in Monza dit jaar bijvoorbeeld.
**En kwam dat niet ook omdat dat hele Mercedes chassis eigenlijk best shit was in het omgaan met dirty air in het algemeen? Dat lijkt daarna wel beter te zijn geworden, als Hamilton een keer met wat achterstand moet beginnen vliegt hij er ook overal langs.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mavamal schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? De enige keer dat ik me kan herinneren dat er iemand te lang* achter een Red Bull bleef hangen was Mexico volgens mij**, en andersom heeft Mercedes natuurlijk lange tijd de sterkste PU gehad. Achterligger heeft DRS, maar als Mercedes op Monza de halve ronde volle batterij kan gebruiken kom je nog niet dichterbij.

*Te lang in dit geval als zijnde zou er makkelijk op tempo langs moeten kunnen, maar kon dat niet. Bottas in Monza dit jaar bijvoorbeeld.
**En kwam dat niet ook omdat dat hele Mercedes chassis eigenlijk best shit was in het omgaan met dirty air in het algemeen? Dat lijkt daarna wel beter te zijn geworden, als Hamilton een keer met wat achterstand moet beginnen vliegt hij er ook overal langs.
Ik vermoed dat RBR bewust probeert om hun vuile lucht van onder de vloer, niet al te veel naar boven te duwen maar het juist laag te houden als ze het even kunnen helpen met als doel het saboteren van de concurrent hun neerwaartse druk. Dit met als doel ze buiten DRS te houden. Officieel zal het zijn omdat de diffuser zijn taak het normaliseren van de verschillende snelheden en luchtdruk van stromen boven en onder de auto, maar dit kan wel eens een welkom bijeffect zijn.

Ik vermoed dit omdat in 2017 en 2018 het me opviel dat zowel Mercedes als Ferrari best wel eens op 1,5s van elkaar konden rijden, maar voor een Red Bull was 2s meestal al het uiterste tenzij ze echt veel sneller waren. Omgedraaid kon een Red Bull ook makkelijker op 1,5s zitten op een Mercedes of Ferrari in bepaalde scenario's waar het vermogen een kleinere rol speelde. :)

• mavamal
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:47:
[...]

Ik vermoed dit omdat in 2017 en 2018 het me opviel dat zowel Mercedes als Ferrari best wel eens op 1,5s van elkaar konden rijden, maar voor een Red Bull was 2s meestal al het uiterste tenzij ze echt veel sneller waren. Omgedraaid kon een Red Bull ook makkelijker op 1,5s zitten op een Mercedes of Ferrari in bepaalde scenario's waar het vermogen een kleinere rol speelde. :)
Ik zal het eens terugkijken, want zoals je het beschrijft zou het best wel eens een Newey-ding kunnen zijn. Hoewel het misschien ook wel aan de omstandigheden zou kunnen liggen, volgens mij was RBR in 2017 en '18 eigenlijk gewoon het 3e team dat op sommige banen heel goed uit de hoek kon komen.

(en het is iig niet zo extreem als de Williams-BMW toen Jos vol achterop Montoya klapte. Meerdere coureurs klaagden er toen over dat achter de Williams je wagen gewoon niet reageerde zoals deze zou moeten)
(en ik heb een klein beetje een gat in mijn F1 geheugen, 1999, 2002, 2003 en daarna eigenlijk niet meer gekeken tot 2017/2018 dus ik kan wel eens wat missen 8)7 )

• Jasphur
Om alvast in de stemming komen…

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ekm-w5JW0AAtpin?format=jpg&name=large

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-12 10:04

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Grindbakken 🥳

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:14

rammes

koekebakker 1e klas

Bochtig baantje.

Ik zou het doen!

• Jasphur
Met helaas redelijk wat geasfalteerde uitloop er voor

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En redelijk wat kleine hoogteverschillen, ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien ;)

Overigens lijkt mij de DRS zone wel heel erg lang te zijn en zal deze beslist voor diverse inhaalmogelijkheden kunnen gaan zorgen, vanaf bocht 14 gaat het namelijk al vol gas?

Testing, one, two ...

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:31
Ik heb gisteren wat rondjes op Portimao gereden in rFactor 2 en het is een soort rollercoaster. Veel bochten die op een heuvel liggen, waardoor er middenin de bocht minder downforce is...
Het filmpje hieronder is trouwens uit Assetto Corsa.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Jasphur
PatrickC schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:53:
Ik heb gisteren wat rondjes op Portimao gereden in rFactor 2 en het is een soort rollercoaster. Veel bochten die op een heuvel liggen, waardoor er middenin de bocht minder downforce is...
Het filmpje hieronder is trouwens uit Assetto Corsa.[YouTube: F1 Portimao/Algarve Circuit | Charles Leclerc Onboard | 2020 Portuguese Grand Prix]
Met dit camera-standpunt zijn er al veel blinde bochten. Kun je nagaan dat de coureurs veel lager zitten.

• Umamiplayer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-11 11:05
Het blijft mij verbazen hoe groot het hoogteverschil is. Vanaf de foto lijkt het circuit erg op Barcelona, maar op de onboards is het qua 'heuvels' net de Red Bull Ring

• PatrickC
Jasphur schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Met dit camera-standpunt zijn er al veel blinde bochten. Kun je nagaan dat de coureurs veel lager zitten.
Klopt, toen ik de rondjes reed viel me inderdaad op hoeveel blinde bochten er zijn en dan zat ik waarschijnlijk nog iets hoger in de cockpit dan de coureurs in het echt doen. Ik denk dat het wel een circuit is wat Max zou moeten liggen. Hopelijk ook voor de Red Bull! >:)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-12 18:27

p0st

Dutch Reefer

Het filmpje hieronder is trouwens uit Assetto Corsa.[YouTube: F1 Portimao/Algarve Circuit | Charles Leclerc Onboard | 2020 Portuguese Grand Prix]
Ah tof om te zien, dank voor het maken en uploaden delen!
Het enige rechte stuk is volgens mij de start-grid, verder echt een achtbaan idd!
Heerlijk, nu al voorpret voor komend weekend :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• PatrickC
p0st schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:52:
[...]

Ah tof om te zien, dank voor het maken en uploaden!
Het enige rechte stuk is volgens mij de start-grid, verder echt een achtbaan idd!
Heerlijk, nu al voorpret voor komend weekend :)
Ik heb de video niet gemaakt, maar evengoed graag gedeeld! ;)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
Idd, omhoog en omlaag, en dat blijft maar gaan. Ik heb het al vaak in andere klassen gezien maar ben, zoals eerder al gezegd, erg benieuwd naar hoe de F1 coureurs dit ervaren. Ik denk dat de meesten het uitdagend en geweldig zullen vinden.

Ik heb gezocht naar een overzicht waarin dit te zien is (statisch), misschien wordt het zo een beetje duidelijker?
Afbeeldingslocatie: https://drivetribe.imgix.net/XTYUihW0QIyHlyQv5y3ArQ?w=800&h=400&fm=webp&auto=compress&lossless=true&fit=crop&crop=faces&dpr=1
@Umamiplayer Project CARS 2

Testing, one, two ...

• Wom
  • Registratie: Januari 2002

Wom

Geen racegame bekend waar dit circuit in zit toevallig?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:18
Wom schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:38:
Geen racegame bekend waar dit circuit in zit toevallig?
Hierboven zag ik er al twee voorbij komen. :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Wom
  • Registratie: Januari 2002

Wom

alesandro_46 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:38:
[...]

Hierboven zag ik er al twee voorbij komen. :)
Excuus, totaal overheen gelezen 😅 Ik steek het maar op de twee Duvels die ik op heb. Ik ga Youtube eens aanslingeren voor gameplay.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Umamiplayer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-11 11:05
Off topic: Is dit van Project Cars?

• Edd
  • Laatst online: 21:44

Edd

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/lRKkzn6j-Uw/maxresdefault.jpg

-

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:12

Vuvuzela

My spire is forming

Hell yeah brother.

I served in a company of heroes.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nou kom maar op met de statistieken over F1 in Portugal. Wanneer was ie voor het laatst en wat is er leuk aan?

• Jasphur
Martinspire schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 02:15:
Nou kom maar op met de statistieken over F1 in Portugal. Wanneer was ie voor het laatst en wat is er leuk aan?
Geen idee, maar in 2009 waren ze er in ieder geval aan het testen.

[ Voor 29% gewijzigd door Jasphur op 19-10-2020 07:42 ]

• Jasphur
En op de website van F1 zie ik dit :P Let ook even op de First Grand Prix

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGdQ_fdM5vagIbzqtXgpkB04UvQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JsBUpcJZhPIkZMDgyMB4vqPb.png?f=user_large
Portimao
When was the track built?
The Autodromo Internacional do Algarve – known more colloquially as Portimao, after the port city it sits half an hour outside of – was opened in the autumn of 2008, with construction of the permanent facility completed in just seven months, and at a cost of €195 million.
When was its first Grand Prix?
Portimao, like Mugello – another track that joined the F1 calendar in 2020 – has never hosted a Formula 1 World Championship event. The track was used for F1 pre-season testing in the winter of 2008-09, however – while several drivers on the grid, including Daniel Ricciardo, Charles Leclerc and Valtteri Bottas, experienced the Portuguese circuit during their junior careers.
What’s the circuit like?
Rather like Austin’s Circuit of The Americas, Portimao is a modern venue with elevation change baked into its layout. The Ricardo Pena-designed 4.6-km lap sends drivers swooping up hill and down dale, before culminating in a plunge down to the final right-hander at Galp leading back onto the pit straight.
Why go?
While the track itself is a world-class facility, its location in the Algarve puts you squarely in one of Europe’s most popular tourist destinations – such a nice area, in fact, that it’s where Ayrton Senna chose to set up his European home, just an hour down the coast from the track in Almancil.
Where is the best place to watch?
Watching F1 cars come steaming into the double-apex, Acque Minerali-evoking Portimao corner is a sight to be seen, while parking yourself at any of the stands at the end of the main straight will give you a great view of the Turn 1 overtaking hotspot.

[ Voor 84% gewijzigd door Jasphur op 19-10-2020 07:47 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:28

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Raceweek *O* *O* _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:04
Moet zeggen dat het me ergens verrast dat Albon ook deze race weer in de RedBull zit, blijkbaar gaan ze dus toch het seizoen met hem uitrijden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
Jasphur schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 07:13:
[...]

Geen idee, maar in 2009 waren ze er in ieder geval aan het testen.

[YouTube: F1 Tests Autodromo Internacional Algarve 21/01/09]
IF LapRecord = "null" then LapRecord = "No time set yet".

Is toch niet zo moeilijk? :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21
hoevenpe schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:16:
Moet zeggen dat het me ergens verrast dat Albon ook deze race weer in de RedBull zit, blijkbaar gaan ze dus toch het seizoen met hem uitrijden.
Wie je er nu ook mid season in zet, hij (of zij 😉) is toch langzaam eerste paar races. Dus het zou RB weinig brengen.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 11:28
alexbl69 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:19:
[...]

IF LapRecord = "null" then LapRecord = "No time set yet".

Is toch niet zo moeilijk? :)
Niet moeilijk, maar hoe vaak komt het voor? Denk dat dit een van de weinige keren is dat het fout gaat?

LinkedIn
BlackIntel

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

EvilWhiteDragon schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:29:
[...]

Niet moeilijk, maar hoe vaak komt het voor? Denk dat dit een van de weinige keren is dat het fout gaat?
Nurburgring had hetzelfde :)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Trackinfo:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeA6JarB6FjRXyqYVK7QrEyBos0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7relOpNs4lvIMUSOSBFxO4Xc.png?f=fotoalbum_large

"F1 Track record"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWF5i4sjWM9OPxGHsKMVtdVvrps=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YffxivhYlsDvYvy2b5hsbGHd.png?f=user_large

https://autodromodoalgarve.com/the-park/racing-track/

Afbeeldingslocatie: https://f1.autodromodoalgarve.com/Local/EstacionamentoF1.jpg
https://f1.autodromodoalg...soes?IdEvento=5226&idvp=0

Afbeeldingslocatie: https://f1.autodromodoalgarve.com/Local/Stands_map_new_ENG.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-10-2020 08:52 ]

• basvn

basvn

Breezand - NHN

maare, niemand die het doet?? blijkbaar wel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeIMaBofOJ2vrDUMFbH4g0oolqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NKhMOWn3KduV9QezxzNTGz42.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door basvn op 19-10-2020 09:25 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• G_Dragon

G_Dragon

basvn schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:10:
maare, niemand die het doet??

[Afbeelding]

we hebben het wel over de race, maar geen officiële opening van de week :X
Ik heb het wel al geroepen :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

basvn schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:10:
maare, niemand die het doet??

[Afbeelding]

we hebben het wel over de race, maar geen officiële opening van de week :X
Je hebt koffie nodig, is allang geroepen. :P

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12 22:00
Ahh, we gaan naar Barcelona's broertje!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Maarten_E schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:23:
Ahh, we gaan naar Barcelona's broertje!
Tha brothah from anotha motha! :p

[ Voor 13% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-10-2020 09:25 ]

• basvn

basvn

Breezand - NHN

@G_Dragon @Illegal_Alien ik zie het |:(

nu maar met plaatje dan :+

• G_Dragon

G_Dragon

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Afbeeldingslocatie: https://www.draadbreuk.nl/wp-content/uploads/2015/03/talkband-b2-huawei1.jpg

:+ 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-10-2020 09:38 ]

• Jasphur
Wolff confirms Mercedes have stopped developing the W11 as Silver Arrows shift focus to 2021
https://www.formula1.com/...jLQ4onDmmKWOcKMpEIlQ.html

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• Jasphur
Met andere woorden: Mercedes WCC 2021 confirmed

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Jasphur schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:46:
Met andere woorden: Mercedes WCC 2021 confirmed
Aangezien er zo goed als niks anders is volgend jaar, ga ik daar wel vanuit :X
zelfde met WDC. of RBR/Honda moeten opeens iets gevonden hebben

• PatrickC
Umamiplayer schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:58:
[...]

Off topic: Is dit van Project Cars?
Beetje off-topic:
Ja, in Project Cars 2 zit het circuit ook, officieel.

Zojuist even een poging gedaan om in Assetto Corsa met de RSS Formula Hybrid 2020 (wat volgens de meeste sim racers het dichtste bij de echte F1 2020 komt, voor zover je dat natuurlijk kunt beoordelen zonder echt in deze auto te hebben gereden :+ ) een clean rondje te rijden, maar... dat is nog niet zo makkelijk. :N Op het moment dat CrewChief (pitradio) tegen je begint te schelden dat je steeds buiten 'track limits' komt, weet je genoeg. >:) Dit is echt een uitdagend baantje voor de huidige F1 bolides! Ik kan nu al niet wachten om de onboards op F1 TV Pro te bekijken en dan te zien hoe ze deze baan 'aanvallen'. :9~

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:06
Requiem19 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:21:
[...]

Wie je er nu ook mid season in zet, hij (of zij 😉) is toch langzaam eerste paar races. Dus het zou RB weinig brengen.
Ja true maar dan kan die nieuwe coureur wel alvast wennen aan de RB auto. Hophop Hulk erin.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Lijkt wel wat op Spanje, dit circuit. Ik hoop dat het op deze makkelijker inhalen is dan in Barcelona :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EkR0TqXXsAIQTfs?format=jpg&name=large

[ Voor 31% gewijzigd door basvn op 19-10-2020 11:46 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zoals elk jaar sinds 2014 kan Mercedes eerder stoppen met ontwikkelen en eerder beginnen aan de auto van volgend jaar. Het is dat ook Mercedes nu veel minder kan aanpassen, want anders was 2021 bij voorbaat ook verloren. Niet dat ik echt de illusie koester dat het in 2021 niet alweer Mercedes gaat worden, maar enige spanning zou toch vermakelijk zijn.

• Martin0
  • Laatst online: 16:13
DaniëlWW2 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Zoals elk jaar sinds 2014 kan Mercedes eerder stoppen met ontwikkelen en eerder beginnen aan de auto van volgend jaar. Het is dat ook Mercedes nu veel minder kan aanpassen, want anders was 2021 bij voorbaat ook verloren. Niet dat ik echt de illusie koester dat het in 2021 niet alweer Mercedes gaat worden, maar enige spanning zou toch vermakelijk zijn.
De enige manier waarop het weer spannend kan worden is als de Fia drastisch ingrijpt zoals ze dit in het verleden gedaan hebben bij Ferarri bvb (2004 - 2005).

Twitch

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Martin0 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

De enige manier waarop het weer spannend kan worden is als de Fia drastisch ingrijpt zoals ze dit in het verleden gedaan hebben bij Ferarri bvb (2004 - 2005).
Dat was het plan ook en toen kwam een of ander virus. :P
Maar ik vind het eigenlijk een gemiste kans dat ze de 2021 regels hebben doorgeschoven. Ik begrijp het wel omdat niet duidelijk was of bepaalde teams niet in lockdown terecht zouden komen, maar toch is het een gemiste kans. De 2021 regels zijn echt radiaal anders en je krijgt er meteen ook heel andere banden bij die hopelijk veel meer prestatie georiënteerd zijn en veel minder kunstmatig.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

• PatrickC
DaniëlWW2 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Red Bull kan dit toch ook gewoon doen? Waarom zouden ze de auto nog voor 2020 verder ontwikkelen? Wereldkampioen bij de coureurs en constructeurs worden ze toch niet meer in 2020, dus zorg er dan voor dat je volgend seizoen niet weer met een (grotere) achterstand op Mercedes begint. Of Max nou 3e of 2e wordt in het WK... niet echt boeiend lijkt mij.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

PatrickC schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Red Bull kan dit toch ook gewoon doen? Waarom zouden ze de auto nog voor 2020 verder ontwikkelen? Wereldkampioen bij de coureurs en constructeurs worden ze toch niet meer in 2020, dus zorg er dan voor dat je volgend seizoen niet weer met een (grotere) achterstand op Mercedes begint. Of Max nou 3e of 2e wordt in het WK... niet echt boeiend lijkt mij.
RBR doet dit al, al het hele seizoen, net als altijd. En nog is het niet goed genoeg, want als ze dan aan het einde van het seizoen het gat ongeveer (maar net niet helemaal) gedicht lijken te hebben, komt er een mega-update van Mercedes aan het begin van het nieuwe seizoen waardoor de achterstand weer is wat het was :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PatrickC schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Omdat met relatief stabiele reglementen je ook zaken kan uitproberen voor het volgende jaar. Verder heeft RBR tot 2019 gezeten met een PU die simpelweg niet competitief was en zitten ze nu met chassis problemen die ze blijkbaar niet in simulaties zien, maar wel op de baan. Dan zullen ze dus door moeten gaan om het op te lossen. :)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

PatrickC schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Beetje off-topic:
Ja, in Project Cars 2 zit het circuit ook, officieel.

Zojuist even een poging gedaan om in Assetto Corsa met de RSS Formula Hybrid 2020 (wat volgens de meeste sim racers het dichtste bij de echte F1 2020 komt, voor zover je dat natuurlijk kunt beoordelen zonder echt in deze auto te hebben gereden :+ ) een clean rondje te rijden, maar... dat is nog niet zo makkelijk. :N Op het moment dat CrewChief (pitradio) tegen je begint te schelden dat je steeds buiten 'track limits' komt, weet je genoeg. >:) Dit is echt een uitdagend baantje voor de huidige F1 bolides! Ik kan nu al niet wachten om de onboards op F1 TV Pro te bekijken en dan te zien hoe ze deze baan 'aanvallen'. :9~
Wat voor rondetijden moeten we hieraan denken trouwens? Ik snap dat je er wat vanaf zit, maar is het meer richting de 1 minuut of 2 minuten bv.

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martinspire schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Wat voor rondetijden moeten we hieraan denken trouwens? Ik snap dat je er wat vanaf zit, maar is het meer richting de 1 minuut of 2 minuten bv.
1:15-1:20 Denk ik

• PatrickC
[...]

Onder de 1:20 moet makkelijk kunnen denk ik.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

[...]

~1,27 als ik de (test?) ronde van Buemi erbij haal met een F1 wagen (Zie mijn post stukkie terug.).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWF5i4sjWM9OPxGHsKMVtdVvrps=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YffxivhYlsDvYvy2b5hsbGHd.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-10-2020 12:42 ]

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

~1,27 als ik de (test?) ronde van Buemi erbij haal met een F1 wagen (Zie mijn post stukkie terug.).

[Afbeelding]
Maar dat was in 2009. In 2009 was de Barcelona pole-tijd 1:20.527 (Jenson Button in een Brawn) en in 2020 was dat 1:15.584. Dus onder de 1:20 lijkt me niet onmogelijk.

De snelste tijd die dag was overigens Mark Webber in een Redbull Racing Renault in Q2 met 1:20.007.

[ Voor 7% gewijzigd door DeKaerften op 19-10-2020 12:56 ]

• Jasphur
Als ik dit zo lees: https://www.formula1.com/...2po9qP14JCK4l9ZLb2FV.html

Hoe geinig zou het zijn als de FIA een F1,5 trophy aan de nummer 4 geeft :P
#NotGoingToHappen maar zou grappig zijn

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-12 13:30
Wat vinden jullie van de prestaties van Russel? Hij wordt telkens de hemel ingeprezen als een supertalent maar ik moet zeggen dat ik hem in de races (zeker dit jaar) echt tegen vind vallen. Hij heeft wel goede kwalificatie pace maar laat het in de races telkens liggen, dit jaar ook wel veel 'rookie' mistakes. Hoewel hij vorig- en dit jaar bepaald geen fantastische teamgenoten heeft en de Williams een matige auto is, is hij vorig jaar als laatste in het kampioenschap geëindigd en staat hij nu na 2/3 van het seizoen ook weer laatste.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Er1k989 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:30:
Wat vinden jullie van de prestaties van Russel? Hij wordt telkens de hemel ingeprezen als een supertalent maar ik moet zeggen dat ik hem in de races (zeker dit jaar) echt tegen vind vallen. Hij heeft wel goede kwalificatie pace maar laat het in de races telkens liggen, dit jaar ook wel veel 'rookie' mistakes. Hoewel hij vorig- en dit jaar bepaald geen fantastische teamgenoten heeft en de Williams een matige auto is, is hij vorig jaar als laatste in het kampioenschap geëindigd en staat hij nu na 2/3 van het seizoen ook weer laatste.
Dit is het eerste jaar dat hij echt kan ''racen'' vorig jaar was het enkel races uit rijden.
De Williams is er nog steeds niet helemaal, maar kan zich nu wel mengen met Haas en Alfa Romeo.

Ik vind dat hij het wel okay doet. hij heeft helaas ook wat pech (zie vorige race met Kimi)

• Jasphur

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Russels unlucky 2020: (Hmm, wel steeds de Alfa Romeo`s :P)

[YouTube: F1 George Russel and kimi Raikkonen crash EIFEL GRAND PRIX Nürburgring 2020]

Dus je die heeft af en toe pech gehad...

En nog wat regenbandjes info:

[ Voor 37% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-10-2020 13:55 ]

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Illegal_Alien schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

[Afbeelding]
Weet niet wat voor auto dat was, maar 2009 was niet het snelste jaar. Ik ga toch voor sub 1:20 ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bij RBR lijken ze nog steeds de oude kalender aan te houden. :P

• RobertMe
Er1k989 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:30:
is hij vorig jaar als laatste in het kampioenschap geëindigd
Daarvoor was dan wel een DSQ van beide Alfa Romeo's nodig. Kubica was op Hockenhem 12e, vervolgens kregen beide Alfa Romeo's een DSQ voor afstelling koppeling bij de start en werd Kubica daarmee 10e. Dat terwijl volgens mij Russell betere resultaten had gehad in normale races. In die zin is "laatste vorig jaar" IMO scorebordjournalistiek. Feitelijk correct, maar 0 vs 1 punt en dat ene punt van Kubica in een knotsgekke race en met hulp van twee DSQs post-race.

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-12 13:30
RobertMe schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Daarvoor was dan wel een DSQ van beide Alfa Romeo's nodig. Kubica was op Hockenhem 12e, vervolgens kregen beide Alfa Romeo's een DSQ voor afstelling koppeling bij de start en werd Kubica daarmee 10e. Dat terwijl volgens mij Russell betere resultaten had gehad in normale races. In die zin is "laatste vorig jaar" IMO scorebordjournalistiek. Feitelijk correct, maar 0 vs 1 punt en dat ene punt van Kubica in een knotsgekke race en met hulp van twee DSQs post-race.
Klopt, vorig jaar had Russel wel een redelijk seizoen ondanks de Williams die vorig jaar echt de aansluiting niet had. Dit jaar weet hij de kwalificaties wel goed te doen maar blijft het in de races matig naar mijn mening. Als je in 1,66 seizoen waar toch best wat gekke races tussen hebben gezeten geen enkel punt hebt gehaald en in de races dit jaar ook (ondanks wat pech) rookie Latifi niet om de oren rijdt dan vind ik dat toch tegenvallen van zo'n "supertalent". Ruwe snelheid heeft hij echt wel, maar 'racecraft' mis ik bij Russel

• mavamal
In de Formule 2 had hij die racecraft wel degelijk, dus dat is het jammere van continu je eigen race achteraan moeten rijden.
Al kan het misschien wel goede oefening voor als hij in de Mercedes plots helemaal alleen vooraan zijn eigen race moet rijden.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar silliest of silly seasons slaat wederom ook toe. Het lijkt er namelijk steeds meer op dat zowel Magnussen als Grosjean einde verhaal zijn in de Formule 1. Perez en Mazepin lijken die plekken in te gaan nemen. Het alternatief zou zijn dat Mazepin naar Williams gaat en Russel eruit geschopt zou worden...

Is er ook nog Hulkenberg waar het maar niet stil over word omtrent RBR en dan ook nog het idee dat Gasly, Ocon gaat vervangen en dat Ocon ook klaar is. Dan zou Tsunoda naar AlphaTauri komen en Albon terug. Kvyat is waarschijnlijk ook klaar in de Formule 1.

Is er ook nog Schumacher die naar Haas of Alfa zou gaan. Denk zelf Alfa en dat is einde Giovinazzi. Is er ook nog Perez naar Williams voor Russel of Schwartzman ook naar Haas naast Mazepin.

Dit seizoen, werkelijk wat is het silly aan het worden. :P
https://www.racefans.net/...021-silly-season-rumours/

edit: Dus zodat ik het ook nog begrijp zijn dit de mogelijkheden.
-Perez naar Haas of Williams
-Hulkenberg naar RBR en Albon naar AlphaTauri
-Gasly naar Renault en Ocon eruit
-Mazepin naar Williams of Haas
-Schumacher en Schwatzman naar Haas en/of Alfa
-Tsunoda naar AlphaTauri, Kvyat eruit
-Grosjean, Magnussen, Russel, Kvyat, Giovinazzi en Ocon dus in gevaar voor einde carrière.

[ Voor 40% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-10-2020 15:10 ]

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:29
DaniëlWW2 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:57:
Maar silliest of silly seasons slaat wederom ook toe. Het lijkt er namelijk steeds meer op dat zowel Magnussen als Grosjean einde verhaal zijn in de Formule 1. Perez en Mazepin lijken die plekken in te gaan nemen. Het alternatief zou zijn dat Mazepin naar Williams gaat en Russel eruit geschopt zou worden...

Is er ook nog Hulkenberg waar het maar niet stil over word omtrent RBR en dan ook nog het idee dat Gasly, Ocon gaat vervangen en dat Ocon ook klaar is. Dan zou Tsunoda naar AlphaTauri komen en Albon terug.

Is er ook nog Schumacher die naar Haas of Alfa zou gaan. Denk Alfa en dat is einde Giovinazzi. Is er ook nog Perez naar Williams voor Russel of Schwartzman ook naar Haas naast Mazepin.

albon terug en dus kvy ook exit (dat mist even in je verhaal) en om het nog gekker te maken...eventueel mazepin koopt haas, en dan rus ernaast: welkom kvy

@DaniëlWW2 dat ik albon terug hierin zet was bedoeld om te verduidelijken waarom kvy dan exit is.

[ Voor 8% gewijzigd door Snowhite0901 op 19-10-2020 15:05 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Snowhite0901 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

albon terug en dus kvy ook exit (dat mist even in je verhaal)
Albon staat er al in en Kvyat heb ik nu allang afgeschreven dat ik die gewoon vergeet. :P

• tweakduke
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DaniëlWW2 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:57:

Is er ook nog Hulkenberg waar het maar niet stil over word omtrent RBR en dan ook nog het idee dat Gasly, Ocon gaat vervangen en dat Ocon ook klaar is. Dan zou Tsunoda naar AlphaTauri komen en Albon terug. Kvyat is waarschijnlijk ook klaar in de Formule 1.

Is er ook nog Schumacher die naar Haas of Alfa zou gaan. Denk zelf Alfa en dat is einde Giovinazzi. Is er ook nog Perez naar Williams voor Russel of Schwartzman ook naar Haas naast Mazepin.

edit: Dus zodat ik het ook nog begrijp zijn dit de mogelijkheden.
-Perez naar Haas of Williams
-Hulkenberg naar RBR en Albon naar AlphaTauri
-Gasly naar Renault en Ocon eruit
-Mazepin naar Williams of Haas
-Schumacher en Schwatzman naar Haas en/of Alfa
-Tsunoda naar AlphaTauri, Kvyat eruit
-Grosjean, Magnussen, Russel, Kvyat, Giovinazzi en Ocon dus in gevaar voor einde carrière.
Een grote stoelendans op komst wellicht. Ik vind het alleen maar mooi, als er coureurs zijn die al enkele jaren niet verder komen dan verdienen aankomende talenten hun kans :)

Tweakers Discord

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12 18:48

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik kwam deze nog tegen.
Was die al gepost?

• basvn

basvn

Breezand - NHN

in aanvulling daarop :

Pagina: 1 ... 137 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport