[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.008 views

Onderwerpen

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:38

sjaool

Every life should have 9 cats

nachtnet schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:22:
Ik weet alleen niet hoe goed nieuws dit is voor Williams als team:

[...]

Zie mogelijk V&D/Hema scenario's. Knippen, plakken en met schulden het bedrijf in delen doorverkopen..
In dat stukje tekst staat juist dat ze een goede samenwerking voor de lange termijn willen hebben met het bestaande management. De founder van Dorilton Capital is een oud-werknemer van Rothschild.
We zoeken controlesituaties en werken het liefst samen met het bestaande management om waarde op lange termijn te creëren.

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 21-08-2020 18:12 ]

"When you grow up your heart dies"

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:44
Het bestaande management blinkt nu helaas niet uit in goede keuzes/stappen vooruit maken. De Paddy Lowe Affaire & de geklapte sponsordeal met ROKIT helpen nu eenmaal niet. De laatste "winst" die Williams gehaald heeft is het verkopen van een stoeltje aan Lance Stroll, waardoor ze dat jaar wat nieuwe dingen hebben kunnen kopen/maken.

Iedere investeringsmaatschappij zegt dat ze het beste voor het gekochte bedrijf willen, maar als het puntje bij het paaltje komt moet er wel geld (terug) verdient worden.

Een belangrijk deel van de waarde van Williams (williams advanced engineering en het heritage deel) is eerder al verkocht of gebruikt als onderpand.

Het raceteam is al tijden van beperkte waarde, met drivers die betere sponsoren meebrachten dan talent.

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 21-08-2020 18:26 ]

• sjaool

sjaool

nachtnet schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:23:
Het bestaande management blinkt nu helaas niet uit in goede keuzes/stappen vooruit maken. De Paddy Lowe Affaire & de geklapte sponsordeal met ROKIT helpen nu eenmaal niet. De laatste "winst" die Williams gehaald heeft is het verkopen van een stoeltje aan Lance Stroll, waardoor ze dat jaar wat nieuwe dingen hebben kunnen kopen/maken.

Iedere investeringsmaatschappij zegt dat ze het beste voor het gekochte bedrijf willen, maar als het puntje bij het paaltje komt moet er wel geld (terug) verdient worden.
Nou ja, de meeste teams halen ieder jaar het break even punt wel. Ik denk dat ze bij Dorilton Capital ook wel weten dat de F1 geld kost en dat ze er misschien niet aan verliezen maar ook niet aan verdienen. Ik denk dat de directie heel graag een keer Monaco wil meemaken. :+

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:20
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:50:
Maar er is eindelijk eens duidelijkheid wat de FIA nu wil. Vanaf Monza is het:
-Een mapping voor de hele kwalificatie en de race.
-Uitzonderingen zijn voor formatieronde, ronden achter SC, langzame ronden in kwalificatie en na de race. Voor de rest een mapping.
-Overtake mag alleen gebruikt worden in de race.
-Hybride systemen zijn nog vrij in te stellen.
-Vanaf Monza geldt dat het derde motorblok die word geïntroduceerd, gelijkgetrokken is over alle auto's. Dus een derde motorblok in de Mercedes van Bottas, moet dan dezelfde mapping draaien tijdens kwalificatie en de race als bijvoorbeeld die van Stroll. Oudere PU's zijn uitgezonderd omdat die door verschillende settings te rijden, asymmetrische zijn versleten. Lees: er gaan heel veel nieuwe PU's naar Spa meegenomen worden. :P
-Er is ook een speciale betrouwbaarheidsmodus die ze mogen activeren. De FIA moet alleen meteen worden geïnformeerd en deze moet merkbaar minder krachtig zijn en de PU mag voor de rest van haar levensduur niet meer in een andere mode worden gezet. Effectief is dit dus om over de finishlijn te komen en dan is die PU waardeloos buiten vrije trainingen.

En dit zou de FIA als engine mapping definiëren.

[...]

https://www.auto-motor-un...ils-technische-direktive/
https://translate.google....nd-sport.de%2Fformel-1%2F

Ik ben hier zo blij mee. :*)
Natuurlijk gaat Mercedes waarschijnlijk alsnog 1-2 kwalificeren, tenminste totdat Newey eens met veel nieuw spul komt, maar dit zou het gat al moeten verkleinen. Verder is het afgelopen met Mercedes die in hun eerste stint zo hard gaan om een gat te slaan, makkelijk te stoppen en dan de boel terugschroeven waardoor andere teams niet meer kunnen inlopen. Juist dat maakt races soms zo saai en voorspelbaar.
Kunnen de coureurs zich tenminste weer concentreren op het racen in plaats van part-time DJ te spelen :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• sjaool

sjaool

alexbl69 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:27:
[...]

Kunnen de coureurs zich tenminste weer concentreren op het racen in plaats van part-time DJ te spelen :).
Als ik het stuk zo lees komen er nog genoeg momenten voor ze waarbij ze wel aan de knoppen mogen draaien. ;)

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55

pinda powerrr

Slow down...

Mooie laatste pagina's, heerlijk leesvoer!

Ik vlak Merc totaal nog niet uit, de motorstanden gaan misschien voor andere partijen grotere problemen geven. Straks rijdt Ferrari echt achteraan!

Waiting on the world to change

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

En wat als straks blijkt dat het verschil in racepace tussen Mercedes en de rest groter is geworden, gaat de FIA de regels dan weer aanpassen?

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
Hippocampus schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:51:
En wat als straks blijkt dat het verschil in racepace tussen Mercedes en de rest groter is geworden, gaat de FIA de regels dan weer aanpassen?
Als dat zo zou zijn icm dat de motor van Mercedes het ook nog eens keurig volhoudt, misschien.

Maar als Mercedes de racepace vergroot en de motor trekt het slecht,dan zal er een motor wissel komen en na 3, dacht ik, motoren wordt het een gridstraf.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hippocampus schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:51:
Dat kan inderdaad nog wel een dingetje worden. :X Wat als het gat juist nóg groter lijkt te worden omdat Mercedes' turbosuperpower-mode minder verschil lijkt te maken ten opzichte bij bijvoorbeeld Honda? :/

Volvotips.com

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55

pinda powerrr

Slow down...

Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:56:
[...]

Als dat zo zou zijn icm dat de motor van Mercedes het ook nog eens keurig volhoudt, misschien.

Maar als Mercedes de racepace vergroot en de motor trekt het slecht,dan zal er een motor wissel komen en na 3, dacht ik, motoren wordt het een gridstraf.
En dan weten we allemaal dat vanaf P6 starten alsnog een P1 wordt aan het einde van de race :X
Zet dus geen zoden aan de dijk.

Waiting on the world to change

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:51
sjaool schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:27:
[...]

Nou ja, de meeste teams halen ieder jaar het break even punt wel.
Volgens mij is het eerder zo dat de teams inkomsten hebben uit sponsoring, FOM etc en om de boekhouding dekkend te krijgen betaalt de eigenaar de rest (Mercedes-Benz Daimler, Red Bull de drankjesfabrikant / Dietrisch Mateschitz, Renault de autofabrikant, ...) waardoor ze dus op break even uit komen. Alleen gaat dat bij Williams niet omdat er niks boven staat wat dat geld kan ophoesten.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vraagje...
Of ik heb ik iets gemist (en jullie ook }) , want ik lees elke dag braaf mee op de achtergrond...) maar een collega zei dat het 100% is dat Vettel naar RP gaat.

Nee toch? Dat zijn nog steeds geruchten toch?
(die wel heel erg sterk zijn)

Ik kon vanmiddag ook niets vinden waarin het staat dat het definitief is. Maar hij blijft volhouden dat hij dat "ergens" gelezen had.

Meer dan ik dacht...

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:05

Edd

TheBrut3 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:07:
Bij beide zie ik geen overtake knop.
Toevallig zie ik deze video net op Reddit gepost..

En ja.. Er zit een Overtake-knop op ;)

-

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:42
Edd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:23:
Ahja, daar zie ik een OT zitten inderdaad. Kunnen ze beter hernoemen naar OP. :+

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

TheBrut3 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:34:
[...]

Ahja, daar zie ik een OT zitten inderdaad. Kunnen ze beter hernoemen naar OP. :+
Overtake Party? :P

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

streamnl schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:18:
Vraagje...
Of ik heb ik iets gemist (en jullie ook }) , want ik lees elke dag braaf mee op de achtergrond...) maar een collega zei dat het 100% is dat Vettel naar RP gaat.

Nee toch? Dat zijn nog steeds geruchten toch?
(die wel heel erg sterk zijn)

Ik kon vanmiddag ook niets vinden waarin het staat dat het definitief is. Maar hij blijft volhouden dat hij dat "ergens" gelezen had.
Als je het niet makkelijk kan vinden is het dus ook nog niet definitief. Leuk dat een collega dat vindt maar ik betwijfel ten zeerste dat die ergens werkt waar zulke inside info voor het oprapen ligt.

• sjaool

sjaool

Bart-Willem schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:02:
[...]

Dat kan inderdaad nog wel een dingetje worden. :X Wat als het gat juist nóg groter lijkt te worden omdat Mercedes' turbosuperpower-mode minder verschil lijkt te maken ten opzichte bij bijvoorbeeld Honda? :/
Van mij mag het hele hybride gedeelte van de wagens af. Gewoon weer ruwe pk's op de baan. :P

De F1 is nu bezig met een onderzoek of het mogelijk is om in de toekomst met 2-takt motoren te gaan rijden.

• demonic
  • Laatst online: 07-12 12:51
[...]

Toevallig zie ik deze video net op Reddit gepost..

[YouTube: Mercedes F1 Steering Wheel EXPLAINED!]

ik zweer het je!! de F1 leest hier het topic mee...
hele discussie over overtake-knop en andere shit... *poef* uurtje later video op youtube.. (zelfde was laatst ook met HAM en zijn geschiedenis..)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

sjaool schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:58:
[...]

Van mij mag het hele hybride gedeelte van de wagens af. Gewoon weer ruwe pk's op de baan. :P

De F1 is nu bezig met een onderzoek of het mogelijk is om in de toekomst met 2-takt motoren te gaan rijden.
En dan ook 2 wielen en de rijder bovenop de auto? Noem het iets als MotoGT of SuperCars, lijkt me wel een succes formule.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

demonic schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:33:
[...]

ik zweer het je!! de F1 leest hier het topic mee...
hele discussie over overtake-knop en andere shit... *poef* uurtje later video op youtube.. (zelfde was laatst ook met HAM en zijn geschiedenis..)
Eens testen: Ferarri speelt vals!

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:49

Martinspire

Awesomeness

Is met de nieuwe motorstand regels ook niet makkelijk te cheaten. Dat je gaspedaal in de race ineens niet helemaal meer 100% gaat, maar alleen 90% of zo?
Of met een DAS systeem de maximale motorstand bepalen oid?

En de coureur kan zelf natuurlijk gewoon wat minder gas geven.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Martinspire schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:01:
Bandenmangement noemen ze dat.
Hoop overigens dat ze de sensoren op de banden ook wat gaan beperken.

• RobertMe
Jullie wouden video's? FOM heeft zich vandaag uitgeleefd:

Verstappens pitstop uit alle hoekjes

En ja, ik mis een hoek. Er zit immers een cameraman op z'n knieën bijna voor de auto.
Daarnaast duurt de daadwerkelijke video / compilatie zo ongeveer korter dan alle "reclame" erna.

Will & Lawrence over Williams

Bandjes die niet willen

Persoonlijk snap ik die van Irvine niet. Ja, tyre issue, maar als die erin hoort dan mis ik Ricciardo in Monaco 2016 ook.

Hoe Verstappen 70th anniversary GP won

Hopelijk staat er een lange versie op F1TV (nog niet gekeken), want deze is wel heel erg beknopt.

• TheBrut3
  • Laatst online: 22:42

• Jasphur
Martinspire schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:01:
Is met de nieuwe motorstand regels ook niet makkelijk te cheaten. Dat je gaspedaal in de race ineens niet helemaal meer 100% gaat, maar alleen 90% of zo?
Of met een DAS systeem de maximale motorstand bepalen oid?

Het is al later in de vrijdagavond, maar volgens mij staat er ergens in de regels een regel over het gebruik van het gaspedaal wat de mogelijkheid tot wat jij voorsteld tegengaat.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:01

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Zo bijzonder is dat toch niet?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• demonic
  • Laatst online: 07-12 12:51
Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:12:
[...]

Het is al later in de vrijdagavond, maar volgens mij staat er ergens in de regels een regel over het gebruik van het gaspedaal wat de mogelijkheid tot wat jij voorsteld tegengaat.
klopt! de enige keer wanneer dit mag is met regen. Dan mag de motor andere mappings krijgen tov pedaal.
(dit komt neer om max torque is lager dan normaal)

• Edd

Edd

mphilipp schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:19:
[...]

Zo bijzonder is dat toch niet?
Ik vind van niet, maar er was hier iemand die dacht dat er geen Overtake-button opzit O-)

-

• sjaool

sjaool

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:33:
[...]

En dan ook 2 wielen en de rijder bovenop de auto? Noem het iets als MotoGT of SuperCars, lijkt me wel een succes formule.
2-takt is niets nieuws in de F1 jaren gelden hebben ze er ook mee gereden. Bovendien zijn de motoren simpeler dus ook goedkoper. De F1 is juist de autosport waarin ze die techniek flink kunnen perfectioneren zodat deze ook in straatauto's gebruikt zou kunnen worden.

• Taakbalk
  • Laatst online: 19-12 07:14

Taakbalk

weergeven

Edd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:33:
[...]

Ik vind van niet, maar er was hier iemand die dacht dat er geen Overtake-button opzit O-)
Ze noemen het overtake, het gebruik van de opgebouwde energie. ERS-deployment klinkt niet sexy genoeg voor de F1. Als het beestje maar een naam heeft...

Computing bit by bit

• ND863

ND863

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:33:
[...]

Ga jij uit van de 2 takt in 1995? :+

Gelukkig staat de tijd niet stil. Entry Ignition, wat feitelijk ook 2 takt is (vanaf 04:55):

2-takt Opposed Piston Engine:

• ND863

ND863

Taakbalk schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 07:55:
[...]

Ze noemen het overtake, het gebruik van de opgebouwde energie. ERS-deployment klinkt niet sexy genoeg voor de F1. Als het beestje maar een naam heeft...
FIA: RBR jullie hebben verschillende Engine Modes! (“Engine Mode 3 Position 12”)
Mercedes: We are not it, wij hebben alleen een Strat selector!
FIA: Ok, top! Zet svp uw dominatie voort, nothing to see here at Mercedes! :+

[ Voor 6% gewijzigd door ND863 op 22-08-2020 08:12 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Bijna RACEWEEK! *O* *O* :P })

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Edd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:33:
[...]
Volgens mij hebben ze dat in F1 al heel lang. Zolang de coureur dingen kan aanpassen aan de motor, dus ik denk sinds de electronische injectie.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Taakbalk schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 07:55:
[...]
Het hoeft niet altijd via ERS deployment te gaan. Voordat ze die hybride hadden, was er ook al een overtake button. Een soort tijdelijke engine mapping die je extra power geeft, maar die je liever niet de hele race gebruikt. Zo ingewikkeld is dat niet. Nu wordt het dat wel, omdat je meerdere mogelijkheden hebt voor een inhaalactie: DRS, turbo boost (hoewel dat gelimiteerd is, dus ik denk het niet eigenlijk), ERS of een andere mapping.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ND863 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:05:
[...]
Gelukkig staat de tijd niet stil. Entry Ignition, wat feitelijk ook 2 takt is (vanaf 04:55):
Interessant. Eigenlijk een heel nieuw soort motor. Geen 2 takt en ook geen 4 takt in de klassieke zin. Ze noemen het 2 takt omdat het effectief daarop neerkomt. Zo worden er nog heel wat leuke dingen uitgedacht. Eigenlijk zou dat in F1 mogelijk moeten zijn, maar dan krijg je weer giga kosten en dat kan niemand betalen. Vroeger had je dat nog: de ene met een V12, de andere met een V6 turbo, maar ja, toen kon alles nog. Het zou nu complete zelfvernietiging zijn voor de F1.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:45

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• sjaool

sjaool

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:14
Eigenlijk is het gat tussen F3 & F2 nog zo groot niet, als je kijkt naar het gat tussen F1 & F2.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-12 17:41
Marko is niet te beroerd om ook andere teamleden onder de bus te gooien:
https://www.motorsportwee...tupid-in-barcelona-marko/
Albon’s race engineer made him ‘look stupid’ in Barcelona – Marko
by Ryan Wood

Red Bull’s Alexander Albon was made to “look stupid” during the Spanish Grand Prix, according to team advisor Helmut Marko, who placed the blame on his race engineer.

Albon has struggled to get on top of the RB16 and trails team-mate Max Verstappen by 55-points, but his performance in Barcelona was particularly poor as he slipped from sixth on the grid to eighth come the chequered flag, as McLaren’s Carlos Sainz and Ferrari’s Sebastian Vettel overhauled him.

Simon Rennie returned as Albon’s race engineer ahead of the Spanish GP, replacing Mike Lugg, as the team hoped an engineer with more experience would assist the Anglo-Thai racer in moving past his recent struggles.

However Marko was less than pleased with the strategy on Albon’s side of the garage after he was put into traffic following his first stop, which severely hampered his progress.

“The performance in Barcelona including the strategy is on the head of his race engineer,” Marko told SpeedWeek. “Alex looked stupid, but it was not because of his fault.”

Asked if Albon’s seat is under threat, given Marko’s famous lack of patience with underperforming drivers, the Austrian replied: “It was his worst race, but as long as he keeps going [forward] he is out of that discussion.”

Team boss Christian Horner is standing by Albon, believing the 24-year-old has the pace, but needs a more stable car to extract the maximum.

“He is a very deep thinking driver rather than a seat of the pants driver, so he is trying to understand the car and he is very sensitive to what the car is doing.

“So I think with Alex, it’s time in the seat and it’s getting himself comfortable.”

Marko meanwhile isn’t happy with Daniil Kvyat’s recent form, but insisted he is safe for now.

“Daniil is not performing as we expected. But we’re still just before half-season. We are not thinking of exchanging Kvyat.”

Kvyat has scored just two points compared to team-mate Pierre Gasly’s 14.
Zeg dan gewoon dat het team een fout heeft gemaakt.
Als bij een pitstop de linker achterband er niet goed opgaat, dan gaat een team toch ook niet zeggen: "Pietje Pietersen was de gunman linksachter, die heeft zijn werk niet goed gedaan?"
Houd dat dan binnenskamers.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Is de head of strategy ook niet verantwoordelijk voor de strategie?

• sjaool

sjaool

Maarten_E schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:30:
Marko is niet te beroerd om ook andere teamleden onder de bus te gooien:
https://www.motorsportwee...tupid-in-barcelona-marko/

[...]

Zeg dan gewoon dat het team een fout heeft gemaakt.
Als bij een pitstop de linker achterband er niet goed opgaat, dan gaat een team toch ook niet zeggen: "Pietje Pietersen was de gunman linksachter, die heeft zijn werk niet goed gedaan?"
Houd dat dan binnenskamers.
Tja, dat is Helmut Marko die neemt geen blad voor de mond. Niet leuk voor sommigen maar wel duidelijk. Niki Lauda was ook zo iemand die van zijn hart geen moordkuil maakte. De F1 is een harde wereld, kun je daar niet tegen dan moet je andere bezigheden gaan zoeken. ;)

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
mphilipp schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:34:
[...]

Interessant. Eigenlijk een heel nieuw soort motor. Geen 2 takt en ook geen 4 takt in de klassieke zin. Ze noemen het 2 takt omdat het effectief daarop neerkomt. Zo worden er nog heel wat leuke dingen uitgedacht. Eigenlijk zou dat in F1 mogelijk moeten zijn, maar dan krijg je weer giga kosten en dat kan niemand betalen. Vroeger had je dat nog: de ene met een V12, de andere met een V6 turbo, maar ja, toen kon alles nog. Het zou nu complete zelfvernietiging zijn voor de F1.
Dat heeft ook maar 5 jaar geduurd, dat V12’s en turbo auto’s samen op de grid stonden, van 1980 tot en met 1984. Aan het einde alleen nog maar bij de kleine teams Osella/Alfa en Talbot, omdat de grote teams allemaal al naar de snellere turbo’s waren geswapped. Aan het einde van het turbo tijdperk (1988) stonden er geen V12’s op de grid, dat kwam pas weer in 1989 toen de turbo’s alweer verboden waren.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je hebt toen nog wel een tijd V8/V10/V12 samen in het veld gehad

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:20

Crazy D

I think we should take a look.

Exact expert nodig?

• Snowdog
  • Laatst online: 21:12
Crazy D schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:29:
[...]

Dus de Williams heeft idd een F2 motor :+
Net als Mercedes?

• Abracadaniel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09-2023
Zei er al iemand raceweek?

Piece together what could never be.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:44
Lewis en zijn bandjes samengevat:

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Raceweek *O*

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-12 23:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xC6skt6EBYuHfE2xbOHPT1cFvHY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/snxMe5HRXnkLGhmyggUGi2Tc.jpg?f=user_large

• basvn

basvn

Breezand - NHN

alvast een kleine opfris cursus

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Erapaz
MikeyMan schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 08:21:
Je hebt toen nog wel een tijd V8/V10/V12 samen in het veld gehad
Ja, het 3 liter tijdperk, toen lag alleen de maximale inhoud vast en niet de configuratie. Als je naar WEC kijkt zie je dat het lastig is om NA en Turbo te combineren, zeker i.c.m. hybride. Maar misschien is maximale brandstof (desnoods omgerekend met calorische waarde als je ook Diesel/etc wil toestaan) het makkelijkst. Gewoon 100 kg benzine en zie maar wat voor motor je bouwt, NA boxer 12 of een V4 turbo hybride.

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Erapaz schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:14:
[...]

Ja, het 3 liter tijdperk, toen lag alleen de maximale inhoud vast en niet de configuratie. Als je naar WEC kijkt zie je dat het lastig is om NA en Turbo te combineren, zeker i.c.m. hybride. Maar misschien is maximale brandstof (desnoods omgerekend met calorische waarde als je ook Diesel/etc wil toestaan) het makkelijkst. Gewoon 100 kg benzine en zie maar wat voor motor je bouwt, NA boxer 12 of een V4 turbo hybride.
Dat roep ik al jaren, maar dit zal en het budget uiteindelijk niet helpen, en uiteindelijk blijkt er 1 idee beter dan de andere, en dan haalt de rest het nooit meer in.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Afbeeldingslocatie: https://www.spagrandprix.com/Instances/Front/Shop/Images/Track/spa-francorchamps-track-black.png Moet eigenlijk zwarte achtergrond hebben. (En bocht 3 bestaat niet :P)

02 = Eau Rouge
03 = ???
04 = Raidillion

Aldus: :P https://www.spagrandprix.com/en/le-circuit#track :9

• Jasphur
@Illegal_Alien Volgens Wiki hebben niet alle bochten een naam. Afbeeldingen uit 2007

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/Circuit_Spa_2007.png
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/54/Spa-Francorchamps_of_Belgium.svg/1920px-Spa-Francorchamps_of_Belgium.svg.png

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 24-08-2020 10:27 ]

• RobertMe
Illegal_Alien schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:20:
[...]

[...]

[Afbeelding] Moet eigenlijk zwarte achtergrond hebben. (En bocht 3 bestaat niet :P)

02 = Eau Rouge
03 = ???
04 = Raidillion

Aldus: :P https://www.spagrandprix.com/en/le-circuit#track :9
Maar Pouhon is toch ook 10 & 11, en Fagne 12 & 13? Dus Raidillon kan dan ook 3 & 4 zijn :+

• RobertMe
Jasphur schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:26:
@Illegal_Alien Volgens Wiki hebben niet alle bochten een naam. Afbeeldingen uit 2007

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die onderste klopt sowieso geen fluit van? :+ Bruxelle i.p.v. Rivage. Blanchimont staat een bocht eerder. Malmedy staat er niet op

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-12 20:23
Aha! Het is weer tijd voor de jaarlijkse pedanterie.

Tijd voor een bakje popcorn en, wellicht, een spaatje rood.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Jasphur
@RobertMe dat dacht ik ook al dus was alweer wat verder aan het zoeken naar een recentere afbeelding.
Hier eentje van ronden 2018 waarbij Pouhon is vervangen door double Gauche :P

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/qpt4u4e315b11.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=d8a63e7dacd3f13ad77cbd2269f9894edc0cac35

en uit een Reddit:
There are double corner names for a lot of the corners at Spa.

Turn 7 - Malmedy or Bohn
Turn 8 - Rivage or Bruxelles
Turn 9 - Copenhague or Speakers or the corner with no name
Turn 10 - Double Gauche or Pouhon
Turns 12 + 13 - Fagnes or Pif-Paf.
Turn 14 - Campus or Rome or Stavelot (When combined with Turn 15)
Turn 15 - Stavelot or Liege or Courbe Paul Frere

[ Voor 39% gewijzigd door Jasphur op 24-08-2020 10:35 ]

• Waah
  • Nu online
Jasphur schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:34:
@RobertMe dat dacht ik ook al dus was alweer wat verder aan het zoeken naar een recentere afbeelding.

[Afbeelding]

en uit een Reddit:

[...]
Moeten die dubbelen namen eigenlijk ook geen Nederlandse vertaling hebben? en evt nog een Duitse? :Y)

• RobertMe
Jasphur schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:34:

[Afbeelding]

en uit een Reddit:

[...]
Verklaart dit de hele Eau-Rouge discussie niet ook tot uhm, nitpicking? Als bij elke bocht "maar iets wordt gedaan" (andere naam, 1 bocht, combinatie van bochten), waarom wordt er dan wel zo stellig beweerd dat Eau-Rouge de dip onderin naar links is, en dus niet (ook) de bocht naar rechts omhoog? :+

• Jasphur
Nja weet in ieder geval 1 ding zeker met dit soort dingen: je bent hoe dan ook in België

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:03

Spotmatic

Ken sent me

Misschien is zo duidelijker waarom het Eau Rouge heet (eigen foto).
Hoewel, "Eau Roest" komt meer in de buurt. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lz_cx1A-ICIHEL09i5uut6sMYr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDuNhhVybXYfO70GRNbuLYSZ.jpg?f=fotoalbum_large

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:27
Spotmatic schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:53:
Misschien is zo duidelijker waarom het Eau Rouge heet (eigen foto).
Hoewel, "Eau Roest" komt meer in de buurt. ;)

[Afbeelding]
Laat rouge nu net Frans zijn voor rood .. en de kleur van roest is rood/bruin. Maar dat wist je natuurlijk al :P

Hier is leuk leesvoer te vinden over Eau Rouge / Raidillon

https://www.circuitsofthepast.nl/eau-rouge-of-raidillon/

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:36

Mef

Nr 9: speakers corner, of the bocht zonder naam, ... is sinds de GP van 2018 de Jacky Ickx bocht.

Linkje naar artikel

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De weersvoorspellingen voor komende week zien er wel interessant uit. Benieuwd of deze lange termijnsplanning gaat uitkomen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAqHupFE8Qf9yjCQVEKtXOcgxyQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J3g4CCyNMIVckkrNtHcZBFmO.png?f=user_large

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Woudloper schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:29:
De weersvoorspellingen voor komende week zien er wel interessant uit. Benieuwd of deze lange termijnsplanning gaat uitkomen: [Afbeelding]
Regen in de voorspelling. Dan zal het wel weer een droge race en kwalificatie zijn :/

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Martinspire schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

Regen in de voorspelling. Dan zal het wel weer een droge race en kwalificatie zijn :/
Stortbui als de interviews zijn :+

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-12 19:15
Martinspire schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

Bijna elke race weekend voorspellen ze regen maar is eigenlijk maar een voorspelling die bijna altijd uitkomt. Een Mercedes wint zondags de race 8)7

• ND863

ND863

De voorspelling is dat Mercedes Red Bull als dé favoriet ziet voor de aankomende race :+

Mercedes zal het zwaar krijgen met het circuit wat hun wagen goed ligt :+

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:03

Spotmatic

Ken sent me

Ik kijk enorm uit naar weer een Mercedes front row lockout. En natuurlijk een podium voor Mercedes en Max. :+

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

basvn schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:35:
[...]

Stortbui als de interviews zijn :+
En 50 minuten lang

Rain is coming within 5 minutes.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Helixes schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:33:
Aha! Het is weer tijd voor de jaarlijkse pedanterie.

Tijd voor een bakje popcorn en, wellicht, een spaatje rood.
Boterhammen en een bèkske koffie, en dan mag het morgen weer allemaal opnieuw als het Spa topic open gaat 😉

Mijn voorspelling voor komende race......., ik ga weer kijken 👍

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Woudloper schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:29:
De weersvoorspellingen voor komende week zien er wel interessant uit. Benieuwd of deze lange termijnsplanning gaat uitkomen: [Afbeelding]
De weercijfers kloppen niet daar onderin voor het weekend, dat zouden negens of tienen moeten zijn 🤡

Testing, one, two ...

• Edd

Edd

-

• Jasphur
Hoe graag ik banden wil zien knappen, die knal van BUT is wel levensgevaarlijk!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/42cttz4sixi51.jpg?width=640&height=899&crop=smart&auto=webp&s=f4e1b19bba2e7864f15cf98c1a0a10a7475e706b
sparks :9~

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 13:31

pro_6or

amateur_60r

Spotmatic schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:00:
Ik kijk enorm uit naar weer een Mercedes front row lockout. En natuurlijk een podium voor Mercedes en Max. :+
Ik denk dat je hier de porco rosso's (ik weet dat dat rood betekend, maar het lijkt zo op roze), pink panthers, copycats etc op de 2e rij mag verwachten. zo'n lang circuit, party mode nog in bedrijf. Het s dat Max hier altijd zo goed is. Wordt zaterdag arse tense.

een treffende spreuk

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:35
Volgens mij is het [F1 2020] Race 7 GP van België topic een dag te laat open. :Y)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• RobertMe
Normaal is het volgens mij toch ook maandag 8 uur? Alleen bij double-header maandagavond sluiten en dinsdagmorgen open.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:55
RobertMe schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:01:
[...]

Normaal is het volgens mij toch ook maandag 8 uur? Alleen bij double-header maandagavond sluiten en dinsdagmorgen open.
Het is ook een triple-header...

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:01:
[...]

Was het maar zo..
Altijd dinsdag helaas

• Nibbz
  • Laatst online: 21:24

Nibbz

Postmaster General

Ik dacht dat we nog een weekje moesten wachten voor een raceweek... maar tis al hier!!! RACEWEEK!

13:37

• Jasphur
Ik weet nu al dat ik deze niet ga halen, maar er zullen er hier vast een aantal zijn die dat wel kunnen.

QUIZ: Can you name every driver to score an F1 podium since Lewis Hamilton took his first?

• RobertMe
Jasphur schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:31:
Ik weet nu al dat ik deze niet ga halen, maar er zullen er hier vast een aantal zijn die dat wel kunnen.

QUIZ: Can you name every driver to score an F1 podium since Lewis Hamilton took his first?
Ach, gewoon wat gokken op carriere duur :P De eerste haalde zijn eerste podium in 2002 en laatste in 2018. Dan blijven er niet veel rijders over zeg maar.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-12 17:41
RobertMe schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:36:
[...]

Ach, gewoon wat gokken op carriere duur :P De eerste haalde zijn eerste podium in 2002 en laatste in 2018. Dan blijven er niet veel rijders over zeg maar.
Je bedoelt 1992? ;)

Nvm, had niet op de link geklikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten_E op 24-08-2020 13:38 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-12 19:15
Iedereen behalve Hulkenberg :P 8)7

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45

db87

Mach 2 GT modded

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEI423NcMjdDckCW3AIJMD9xZcs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jsmq78m9brhjqQ6pqlnIXeNj.jpg?f=user_large Ok, ik stop 8)7

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

• RobertMe
Dat vroeg ik mij dus ook al af. Ik heb Raikkonen ook moeten Googlen hoe je die naam schreef (en zonder allemaal die gekke trema's er in gezet). Maar dat geldt natuurlijk voor alle namen, maak een typo in de naam en je hebt een fout antwoord op basis van foute spelling? En in jouw geval dan waarschijnlijk doordat je voor & achternaam hebt ingevuld.

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als ik de typefouten goed reken
spoiler:
(Kvyat en Räikkönen)
dan heb ik 22 van de 33 goed.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Dat had ik dus ook, als ze dan zelf een foutieve spelling gaan gebruiken.....

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

Hoe graag ik banden wil zien knappen, die knal van BUT is wel levensgevaarlijk!
Wel supermooi hoe ie door de piepschuim reclame van Allianz heenknalt, stuk leuker dan de CGI ads van tegenwoordig.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Verstappen die Verhoeven in elkaar timmert: https://www.nu.nl/282726/...kstraining-in-monaco.html

Excusez moi for le Nu.nl link.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:24
Illegal_Alien schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:51:
Verstappen die Verhoeven in elkaar timmert: https://www.nu.nl/282726/...kstraining-in-monaco.html

Excusez moi for le Nu.nl link.
Het origineel staat hier:

https://www.instagram.com/ricoverhoeven/

https://wren.co/join/Devian

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hopen dat Verhoeven geen super-verspreider is van COVID-19. Immers heeft hij meerdere trainingen gedaan en verzorgd.

• Waah
  • Nu online
:+ dat krijg je ervan als je google'd en vervolgens het antwoord copy-paste :+

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12 21:24
Waah schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:09:
[...]

:+ dat krijg je ervan als je google'd en vervolgens het antwoord copy-paste :+
Kimi werd ook goedgekeurd anders hoor _O-

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Erapaz
MikeyMan schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:18:
[...]

Dat roep ik al jaren, maar dit zal en het budget uiteindelijk niet helpen, en uiteindelijk blijkt er 1 idee beter dan de andere, en dan haalt de rest het nooit meer in.
Maar is dat niet wat er altijd in de F1 gebeurt? Teams die het geld hebben maken het toch wel op, nu aan cloud compute kosten om maar duizendsten te kunnen winnen met CFD analyses waardoor er ergens een stripje op een vleugeltje 0.5 mm korter wordt. Daar heb je dus als toeschouwer helemaal niks aan. Toen testen nog mocht sliep MSC op Fiorano en reed hij 10 uur per dag rondjes. Dat is al leuker.
De vraag is wat heb je liever, dat er geld uitgegeven wordt aan verschillende motoren of dat er complexe regels zijn die alle vrijheid wegnemen en dat geld naar onzichtbare optimalisaties gaat?
Uiteindelijk is er meestal 1 (soms 2) team dominant, dat heeft de geschiedenis wel bewezen.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Voel je je toch lullig, jaren je nekspieren als een malle getrained, inmiddels een nek als een buffel en dan je hoofd niet stil kunnen houden.... :P :+

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 24-08-2020 16:00 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

Pagina: 1 ... 110 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport