[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.009 views

Onderwerpen

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-12 09:58
@Ankona De naam blijft zeggen ze; vraag me wel af in hoeverre Frank en Claire er blijven werken, dat staat er niet duidelijk in.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:34
Ankona schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:25:
En zo verdwijnt een monumentale naam uit de F1
In het persbericht van Williams zelf staat dat de naam behouden blijft. Het is natuurlijk niet het zelfde als onafhankelijk, maar wellicht wordt het nog wat :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:04
Hoe mooi het er ook staat, voor Dorilton Capital is dit gewoon een kwestie van geld (verdienen), terwijl het voor Frank zijn levenswerk is/was. Als er blijvend geld bij moet, of de investering komt (te) langzaam terug. Dan zie ik wel dat "Williams" in stukken geknipt wordt. Je houdt dan uiteindelijk alleen een leeg uitgebeend karkas over.

• Wormaap
nachtnet schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:30:
Hoe mooi het er ook staat, voor Dorilton Capital is dit gewoon een kwestie van geld (verdienen), terwijl het voor Frank zijn levenswerk is/was. Als er blijvend geld bij moet, of de investering komt (te) langzaam terug. Dan zie ik wel dat "Williams" in stukken geknipt wordt. Je houdt dan uiteindelijk alleen een leeg uitgebeend karkas over.
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Van de andere kant zal Frank Williams z'n levenswerk niet lichtzinnig verkocht hebben. Dus ik ben bang (en dat is pure onderbuikspeculatie :P) dat't zonder deze overname sowieso over en uit geweest zou zijn.
Dus in het beste geval zien we een sterker Williams, en in het slechtste geval zien we langer een aanmodderend Williams dan zonder de overname.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Melantrix schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:18:
[...]
Dat en daarnaast, als er maar 1 mode is, hoeven teams uberhaupt geen switches e.d. te hebben. dat gegeven plus telemetrie en evt controle van software moet makkelijk uitwijzen dat er meer dan 1 is. Het probleem met exceptions is dat je dus altijd een discussie gaat krijgen. "Ja maar deze mapping is voor pit out, en deze voor pit in, en deze voor de eerste 2 bochten achter een sc, etc etc" Laat het aan teams over om daar een of andere onderbouwing voor te vinden om toch een performance winst te kunnen halen.
In principe is het denk ik niet zo ingewikkeld. Als je ervoor zorgt dat er een omschreven aantal modes mogen zijn, is het niet erg ingewikkeld (denk ik). Wij hebben natuurlijk geen idee hoe dat precies zit, maar aangezien de ECU's gelijk zijn, denk ik dat het niet zomaar mogelijk is om een geheime engine mode te hebben.
Die engine modes zijn ook niet zomaar om te zetten naar een geheime performance mode. Ik bedoel, ze kunnen niet de mode voor outlaps of SC laps stiekem voorzien van parameters voor een party mode. Ze kunnen bovendien zien wanneer die modes geactiveerd zijn en als jij de snelste ronde zet terwijl je in een SC mode zit, krijg je wel wat wenkbrauwen omhoog bij de stewards denk ik... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• nachtnet
om er dan ook nog maar een stukje historie in te plakken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKm7p9XCA6Oz0AN6FSVeZO1z6t4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqIjFlWt5zFZpenOgF39bGTK.jpg?f=fotoalbum_large

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
roda_djavulen schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:27:
@Ankona De naam blijft zeggen ze; vraag me wel af in hoeverre Frank en Claire er blijven werken, dat staat er niet duidelijk in.
Nu wel, maar je weet hoe het gaat met de teams als het handelswaar geworden is. Over twee jaar gaat het weer in de verkoop en over 5 jaar heeft het team al 3 nieuwe namen gehad.

alles kan off-topic

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:20

Pierre

Van nature lui!

Dat soort lui zijn goed in de stekker ergens uit trekken als het niets meer opleverd.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wormaap schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
In het persbericht van Williams zelf staat dat de naam behouden blijft. Het is natuurlijk niet het zelfde als onafhankelijk, maar wellicht wordt het nog wat :)
Het einde van een tijdperk...
Maar hoe eea verloopt is natuurlijk volledig afhankelijk van de afspraken die ze gemaakt hebben. Ik hoop niet dat ze met de eerste de beste VC in zee zijn gegaan die het interessant vond om een F1 team in zijn portefeuille te hebben. Je kunt afspraken maken, waar je bijvoorbeeld vastlegt dat ze het bedrijf niet opknippen en in delen verkopen. Als ze dat wél doen, is het F1 team weg. De andere onderdelen maken volgens mij namelijk nog steeds winst. Alleen de F1 tak is een zwart gat. Ik heb niet paraat wat ze precies hebben, maar ik meen dat het oa hybride systemen zijn en heel lang geleden had een vriend van me een mountain bike met Williams vering.
We gaan het zien. Maar ze zullen niet zo stom zijn om de tent aan een figuur te verkopen met een korte termijn planning. Wie zoiets koopt, moet een lange termijn visie hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:05

Edd

@mphilipp Wat ik lees is dat ze alleen Williams Racing hebben overgenomen. Dat onderdeel wat wel winst maakt (Williams Advanced Engineering) valt hier, volgens mij, buiten.

-

• nachtnet
Edd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:54:
@mphilipp Wat ik lees is dat ze alleen Williams Racing hebben overgenomen. Dat onderdeel wat wel winst maakt (Williams Advanced Engineering) valt hier, volgens mij, buiten.
Dat was ik juist aan het opzoeken, kan ook niets vinden over de Williams Advanced Engineering of Williams Heritage bedrijven.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is maar weinig te vinden over die Dorilton Capital;
Dorilton Capital is a family equity investment firm focused on the lower middle market. Dorilton invests on behalf of a single family, which gives it the ability to think in the long term with no set investment horizon while using a fraction of the leverage used in traditional private equity. The firm seeks to acquire, recapitalize, and support the long-term growth of small to medium-sized businesses across a range of industry sectors. Dorilton seeks control situations and prefer to partner with incumbent management to create value over the long term. Since inception, including bolt-on acquisitions, Dorilton Capital has completed over 40 transactions. Dorilton targets new platform companies with EBITDA generally between $3m and $25m. Target Industries include: Testing and Inspection; Industrial Services; Healthcare Services; and other business services and niche manufacturing.
Klinkt niet alsof ze het capitaal hebben om een F1 team op de been te houden?

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:45

basvn

Breezand - NHN

nachtnet schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Dat was ik juist aan het opzoeken, kan ook niets vinden over de Williams Advanced Engineering of Williams Heritage bedrijven.
Volgens mij was Williams Advanced Engineering al verkocht laatst?

https://www.gptoday.net/n...iams-advanced-engineering
Williams Advanced Engineering komt grotendeels in handen van EMK Capital. Williams Grand Prix Holdings heeft een overeenkomst gesloten met de investeringsmaatschappij, dat de meerderheid van de aandelen in het bedrijf opkoopt.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Edd

Edd

nachtnet schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Heritage was dacht ik al als onderpand voor een lening gebruit.
https://www.motorsport.co...ught-28m-company/4799818/
There are two distinct elements, with one involving the land, factory and other assets in Grove, and the second over 100 heritage cars that span the years 1978 to 2019.
En @basvn heeft gelijk. Adv Engineering is verkocht (in hetzelfde artikel):
Williams says the change was necessary after the sale of its Advanced Engineering division in December.

-

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Tomcatter_31 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Ja klopt, maar dat kan je van elke coureur stellen dat je alleen kan concluderen dat hij beter is dan zijn teamgenoot. Maar mensen willen niet erkennen dat Hamilton gewoon heel goed is omdat veel mensen hem gewoon niet mogen....vermoed ik. :)
Vervolgens wordt dan aangehaald als argument dat Hamilton niet in de rijtjes van beste allertijden thuishoort omdat hij verloren heeft van teamgenoten... tja, hij heeft in zijn debuutjaar ook Alonso verslagen. Maar daar hoor je ze dan weer niet over. :)
Iedereen verliest om wat voor reden dan ook wel eens. Je kan niet altijd alles winnen. Alleen als je een team hebt wat volledig rond jouw gebouwd is, versla je ten alle tijden je teamgenoot, zoals Schumacher had. En Alonso ook gehad heeft. Hamilton heeft daarentegen nooit gevraagd om een 2e rijder die in dienst van hem reed. Dat alleen al maakt hem in mijn ogen meer een topper dan coureurs als Schumacher en Alonso...
Alleen toppers als Alonso en Schumacher (en Vettel) hadden niet 6 jaar op rij ruim de beste auto onder hun kont... Elke vorm van vergelijking in die zin gaat wat mij betreft sowieso nat, maar bij de meeste andere echte toppers was de team dominantie lang niet zo sterk aanwezig als bij Mercedes nu. Er waren altijd wel jaren waar het minder makkelijk ging en het kampioenschap een stuk closer was. En Lewis kan er natuurlijk niets aan doen dat de andere teams het zo laten afweten ten opzichte van Mercedes in de Turbo-Hybrid era, maar het is daarmee bepaald niet onlogisch dat dat soort feiten worden meegenomen bij het overwegen van de kwaliteit van Lewis z'n rijkunsten.

Daarnaast is mijn persoonlijke argument dat hij in de quali nog regelmatig van Bottas verliest, een coureur van wie ik nou niet bepaald dezelfde hoge pet op heb als een Schumacher, Vettel, Alonso, Senna, Prost etc. Zelfs bij bijvoorbeeld Leclerc zie je dat hij eigenlijk heel vaak voor Vettel staat, om maar een voorbeeld te noemen. Dus is Bottas dan echt zo ontzettend bloedsnel in de quali of is Hamilton niet de godheid die men hem in de schoenen wil schuiven?

Eigenlijk komt het wat mij betreft op het volgende neer.
Is Hamilton een all time great? Zeker. Staat er "in meest dominante F1 team ooit" als asterisk naast 5 van z'n 6 wdc's? Absoluut.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Volgens mij moet 3 engine modes voor de ICE voldoende zijn. 1 voor Q/Race, 1 voor (V)SC/in-/outlaps en 1 voor regen (alleen nadat FIA heeft aangegeven dat de baan/race wet is). Lijkt mij dat je tijdens droog en nat niet met dezelfde enginemode wil rijden, komt de veiligheid niet echt ten goede.

Overigens denk ik dat kunstmatige trucjes met de banden meer spanning op kunnen leveren, al komt ook daar weer het aspect van veiligheid om de hoek.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Edd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:54:
Inderdaad. Ik lees het nu ook. En dit:
The announcement confirmed there are no plans to change the name of the team or the chassis, with the new owner recognising "the importance of respecting and retaining Williams' heritage".
Maar goed, we gaan het zien. De naam van het team veranderen zou trouwens ook erg dom zijn. In de wereld van marketing zijn juist die legendarische namen veel geld waard. Nou heeft Williams wat van zijn glans verloren, maar het is nog steeds een legendarische naam. Ik hoop dat ze nu wat meer centjes hebben om de weg naar boven te vinden.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

https://www.formula1.com/...hjIdxTo9MOBOlHkmfGjo.html
“This may be the end of an era for Williams as a family owned team, but we know it is in good hands. The sale ensures the team’s survival but most importantly will provide a path to success. We are enormously grateful to Dorilton for the faith they have shown in our team and we look forward to working with them now. I would also like to thank the Williams Board and our advisers who have worked tirelessly over the past months to make this happen and our employees who have remained steadfastly loyal.”
Lijkt inderdaad een alles of niets scenario te zijn geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 21-08-2020 11:05 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

In ieder geval kunnen ze deze kip niet meer plukken, want dat is allang gedaan...
Er is niks over nu de fabriek in onderpand is, de engineering afdeling verkocht en de collectie ook in onderpand is gebracht. Twintig jaar wanbeleid heeft hiertoe geleid en nu kijken we of het nog om te draaien is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
Ik vond ze al de goede kant op gaan dit seizoen (of Haas en Alfa zijn slechter geworden, ligt er aan hoe je het bekijkt), wie weet komen ze door deze stap te zetten nog verder naar voren.

Het is zonde dat het nu geen familie bedrijf meer is, maar als het niet werkt dan werkt het niet en zul je naar andere mogelijkheden moeten zoeken. Ben benieuwd naar de verdere toekomst van Williams.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:20
Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:11:
Ik vond ze al de goede kant op gaan dit seizoen (of Haas en Alfa zijn slechter geworden, ligt er aan hoe je het bekijkt), wie weet komen ze door deze stap te zetten nog verder naar voren.
Ik denk persoonlijk dat Haas en Alfa Romeo harder achteruit zijn gegaan dan dat Williams vooruit is gegaan.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

Ik denk persoonlijk dat Haas en Alfa Romeo harder achteruit zijn gegaan dan dat Williams vooruit is gegaan.
Ik denk beide,
Haas en Alfa hebben last van hun PU.
en denk dat Williams wel een aardige stap heeft gezet (die hebben meestal de grootste stap gemaakt in Q rijden)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:11:

Het is zonde dat het nu geen familie bedrijf meer is, maar als het niet werkt dan werkt het niet en zul je naar andere mogelijkheden moeten zoeken. Ben benieuwd naar de verdere toekomst van Williams.
Wacht maar totdat de FIA klaar is met hun geprutst en die Q modes verboden heeft. :z
Haas is gewoon een puinzooi en dat is het al jaren. Ze begrijpen systematisch hun auto's niet en het is pure willekeur of ze het eens goed doen. Alfa Romeo zit gewoon met een krap budget en kan maar geen goed personeel aantrekken. Simone Resta die van wat ik heb begrepen, grotendeels achter de SF-70H zat, is ook weer terug bij Ferrari. Die deed namelijk meteen een flinke stap bij Alfa toen hij daar zat.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• RobertMe
basvn schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:14:
[...]

Ik denk beide,
Haas en Alfa hebben last van hun PU.
en denk dat Williams wel een aardige stap heeft gezet (die hebben meestal de grootste stap gemaakt in Q rijden)
Ik zeg dan ook niet dat Williams niet vooruit is gegaan :+ Maar dat Russell nu een paar keer door kon naar Q2 ligt denk ik ook aan het gebrek aan snelheid bij Haas en Alfa Romeo. Als die niet zo waren terug gevallen denk ik dat Williams nog steeds niet Q1 uit kwam, ondanks dat ze dan wel sneller zijn dan vorig jaar.

• TheBrut3
basvn schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:14:
En nu die eigenwijze Claire niet meer het laatste woord heeft kunnen ze ook kiezen om nog wat extra onderdelen bij Mercedes in te kopen. Dat wat ze al een paar jaar geleden hadden moeten doen.

• nachtnet

De vraag is wat er naast die koopsom nog aan extra investeringen nodig is om van Williams weer iets te maken?

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:22:
[...]

En nu die eigenwijze Claire niet meer het laatste woord heeft kunnen ze ook kiezen om nog wat extra onderdelen bij Mercedes in te kopen. Dat wat ze al een paar jaar geleden hadden moeten doen.
Tsja eigenwijs of zielig.
Het is nogal een erfenis. Ik weet niet of Frank er goed aan gedaan heeft haar daarmee op te zadelen.

Ik weet ook niet wat hier nu van moet komen. Deze partij zal er echt flink geld tegenaan moeten gooien. Gaan ze bouwen of 1/2 jaar vermarketen en nog verder uithollen om de naam door te verkopen? Lastig moment hoor om nu in te stappen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Williams Grand Prix Holdings PLC : Conclusion of Strategic Review and Formal
Sale Process - Sale of Williams Grand Prix Engineering Limited

Williams Grand Prix Holdings PLC (0W4R)
Williams Grand Prix Holdings PLC : Conclusion of Strategic Review and Formal
Sale Process - Sale of Williams Grand Prix Engineering Limited

21-Aug-2020 / 10:16 CET/CEST
Dissemination of a Regulatory Announcement that contains inside information
according to REGULATION (EU) No 596/2014 (MAR), transmitted by EQS Group.
The issuer is solely responsible for the content of this announcement.

------------------------------------------------------------------------------

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR
INDIRECTLY, IN OR INTO ANY JURISDICTION WHERE TO DO SO WOULD CONSTITUTE A
VIOLATION OF THE RELEVANT LAWS OF SUCH JURISDICTION.

The information contained within this announcement is deemed by the Company to
constitute inside information as stipulated under the Market Abuse Regulation
(EU) No. 596/2014 ('MAR'). With the publication of this announcement via a
Regulatory Information Service, this inside information is now considered to
be in the public domain.

21 August 2020

Williams Grand Prix Holdings PLC (the 'Company' and together with its
subsidiary undertakings, the 'Group')

Conclusion of Strategic Review and Formal Sale Process

Following the announcement of the start of a Strategic Review and Formal Sale
Process on 29 May 2020, the Company (Ticker: WGF1) is today pleased to
announce the completion of the sale of Williams Grand Prix Engineering Limited
('WGPE'), the operating subsidiary of the Group, to BCE Limited, a fund
managed by Dorilton Capital Management LLC (the 'Transaction'). WGPE consists
of the Formula 1 business, the minority stake in Williams Advanced
Engineering, and all other trading assets and liabilities, including third
party indebtedness, of the Group.

Under the terms of the Transaction, the Enterprise Value of WGPE is €152
million
and the net cash proceeds that have been received by the Company for
the shares in WGPE, after repayment of third party indebtedness and
transaction expenses, are €112 million. The Company may also receive
additional deferred consideration as part of the Transaction subject to
certain conditions being satisfied. The Company currently expects to return
substantially all of the net cash proceeds to Shareholders. The Company will
update Shareholders on the amount and method of distribution in due course.

Following a comprehensive review of all the strategic options available to the
Company, the Board of the Company has unanimously concluded that the
Transaction delivers the best outcome for shareholders. In addition the
Transaction has the irrevocable support of Sir Frank Williams who holds 52% of
the issued share capital, and who has confirmed in writing to the Panel on
Takeovers and Mergers that he approves the transaction and would vote in
favour of any resolution which would be required for the purposes of Rule 21.1
of the City Code on Takeovers and Mergers (the 'Takeover Code').

The Formal Sale Process announced on 29 May 2020 has now concluded. The
Company is no longer in an offer period for the purposes of the Takeover Code
and the requirement to make disclosures under Rule 8 of the Takeover Code in
relation to the Company has now ceased.

Enquiries:

Williams Grand Prix Holdings PLC Tel: +44 1235 777 842
Tim Hunt

Allen & Company LLC (Joint Financial Adviser) Tel: +1 (212) 339 2383
Paul Gould
Georg Schloendorff

Lazard & Co., Limited (Joint Financial Adviser) Tel: +44 20 7187 2000
Richard Shaw
Matt Knott

- End of ad-hoc announcement -

Important Notices

Notes relating to the Joint Financial Advisers

Allen & Company LLC, which is registered with and licensed as a broker-dealer
by the United States Securities and Exchange Commission and incorporated in
the state of New York, is acting as financial adviser to Williams Grand Prix
Holdings PLC and no one else in connection with the matters described in this
announcement and will not be responsible to anyone other than Williams Grand
Prix Holdings PLC for providing the protections afforded to clients of Allen &
Company LLC nor for providing advice in relation to the matters described or
referred to in this announcement. Neither Allen & Company LLC nor any of its
affiliates owes or accepts any duty, liability or responsibility whatsoever
(whether direct or indirect, whether in contract, in tort, under statute or
otherwise) to any person who is not a client of Allen & Company LLC in
connection with this announcement, any statement contained herein or the
matters described or referred to in this announcement or otherwise.

Lazard & Co., Limited, which is authorised and regulated in the United Kingdom
by the Financial Conduct Authority, is acting as financial adviser to Williams
Grand Prix Holdings PLC and no one else in connection with the matters
described in this announcement and will not be responsible to anyone other
than Williams Grand Prix Holdings PLC for providing the protections afforded
to clients of Lazard & Co., Limited nor for providing advice in relation to
the matters described or referred to in this announcement. Neither Lazard &
Co., Limited nor any of its affiliates owes or accepts any duty, liability or
responsibility whatsoever (whether direct or indirect, whether in contract, in
tort, under statute or otherwise) to any person who is not a client of Lazard
& Co., Limited in connection with this announcement, any statement contained
herein or the matters described or referred to in this announcement or
otherwise.

Forward looking statements

This announcement (including information incorporated by reference in this
announcement), oral statements made regarding the formal sale process, and
other information published by the Company may contain statements about the
Company that are or may be deemed to be forward looking statements. Such
statements are prospective in nature. All statements other than historical
statements of facts may be forward looking statements. Without limitation,
statements containing the words 'targets', 'plans', 'believes', 'expects',
'aims', 'intends', 'will', 'may', 'anticipates', 'estimates', 'projects' or
'considers' or other similar words may be forward looking statements.

Forward looking statements inherently contain risks and uncertainties as they
relate to events or circumstances in the future. Important factors such as
business or economic cycles, the terms and conditions of the Company's
financing arrangements, tax rates, or increased competition may cause the
Company's actual financial results, performance or achievements to differ
materially from any forward looking statements. Due to such uncertainties and
risks, readers are cautioned not to place undue reliance on such forward
looking statements, which speak only as of the date hereof. The Company
disclaims any obligation to update any forward looking or other statements
contained herein, except as required by applicable law.

This announcement is for information purposes only and is not intended to, and
does not, constitute or form part of any offer, invitation or the solicitation
of an offer to purchase, otherwise acquire, subscribe for, sell or otherwise
dispose of, any securities or the solicitation of any vote in any jurisdiction
whether pursuant to this announcement or otherwise. The distribution of this
announcement in jurisdictions outside the United Kingdom may be restricted by
law and therefore persons into whose possession this announcement comes should
inform themselves about, and observe such restrictions. Any failure to comply
with the restrictions may constitute a violation of the securities law of any
such jurisdiction.

The securities of the offeree company have not and will not be registered
under the Securities Act of 1933, as amended, or any U.S. state or
jurisdiction securities laws, and cannot be offered or sold in the U.S. or to
a U.S. person without registration or an applicable exemption from
registration.

Legal Entity Identifier: 213800AFJXFAVYBTE915

END

Mark Biddle
General Counsel
Mark.Biddle@WilliamsF1.com

------------------------------------------------------------------------------

ISIN: DE000A1H6VM4
Category Code: DIS
TIDM: 0W4R
LEI Code: 213800AFJXFAVYBTE915
OAM Categories: 2.2. Inside information
3.1. Additional regulated information required to be disclosed
under the laws of a Member State
Sequence No.: 82577
EQS News ID: 1121567

End of Announcement EQS News Service
https://www.bloomberg.com...le-of-williams-grand-prix

Team was dus €152 miljoen waard en na aflossing van schulden aan derden, hebben ze €112 miljoen gekregen. Dat zal de klap wat verlichten denk ik. :z

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-12 14:07
Bansheeben schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:01:
[...]

Alleen toppers als Alonso en Schumacher (en Vettel) hadden niet 6 jaar op rij ruim de beste auto onder hun kont... Elke vorm van vergelijking in die zin gaat wat mij betreft sowieso nat, maar bij de meeste andere echte toppers was de team dominantie lang niet zo sterk aanwezig als bij Mercedes nu. Er waren altijd wel jaren waar het minder makkelijk ging en het kampioenschap een stuk closer was. En Lewis kan er natuurlijk niets aan doen dat de andere teams het zo laten afweten ten opzichte van Mercedes in de Turbo-Hybrid era, maar het is daarmee bepaald niet onlogisch dat dat soort feiten worden meegenomen bij het overwegen van de kwaliteit van Lewis z'n rijkunsten.

Daarnaast is mijn persoonlijke argument dat hij in de quali nog regelmatig van Bottas verliest, een coureur van wie ik nou niet bepaald dezelfde hoge pet op heb als een Schumacher, Vettel, Alonso, Senna, Prost etc. Zelfs bij bijvoorbeeld Leclerc zie je dat hij eigenlijk heel vaak voor Vettel staat, om maar een voorbeeld te noemen. Dus is Bottas dan echt zo ontzettend bloedsnel in de quali of is Hamilton niet de godheid die men hem in de schoenen wil schuiven?

Eigenlijk komt het wat mij betreft op het volgende neer.
Is Hamilton een all time great? Zeker. Staat er "in meest dominante F1 team ooit" als asterisk naast 5 van z'n 6 wdc's? Absoluut.
Fair enough, maar zo kan je bij meer rijders een asterisk plaatsen, waaronder ook bij Schumacher zoals ik in mijn vorige post al aanhaalde.

Hamilton verliest nog wel eens in kwalificatie idd, maar Senna verloor ook wel eens van Prost en Berger etc. Als je in team zit waar de kansen in de basis gelijk zijn dan win je gewoon niet alles. Schumacher en Alonso hadden een team wat helemaal op hun gericht was. Dus dan zie je ook veel meer eenzijdige cijfers. Max verloor in de tijd tegen Ricciardo ook wel aantal keer in de kwalificatie. In races was Max vervolgens over het algemeen een stuk sterker. Hamilton heeft intussen ook 91 poles gereden.

De Mercedes is idd dominant sinds 2014. Dat zal ik niet ontkennen. Maar wat je zegt, dat kan je Hamilton niet aanrekenen. Maar de Ferrari was tussen 2000 en 2004 ook dominant. En je noemt in je rijtje met toppers wel Senna, Prost en Vettel. Senna en Prost verloren ook geregeld van elkaar en ook van andere rijders. Prost verloor in 1993 ook wel aantal keer van Hill bijvoorbeeld. Vettel werd vaak verweten dat hij 4x kampioen werd omdat hij in een Newey wagen reed. Zijn tijd bij Ferrari is stuk minder indrukwekkend en ook niet bepaald dominant. Dus waarom zijn die rijders dan wel toppers en komt er bij Hamilton een asterisk naast zijn naam? Maar wat je zegt de vergelijkingen gaan gewoon nat. Elke rijder reed in zijn eigen unieke situatie in verschillende tijden en verschillende teams. Dus je kan gewoon niet vergelijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomcatter_31 op 21-08-2020 11:32 ]

• TheBrut3
VIOLATION OF THE RELEVANT LAWS OF SUCH JURISDICTION.
Uhmmm... :+ Mag Bloomberg dat wel publiceren?

• Jasphur
Wat betekend dit voor pay-drivers als LAT bij Williams? Zou er nu weer tijd en geld geinvesteerd kunnen worden in talent?

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:23

Player1S

Probably out in the dark

Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:31:
Wat betekend dit voor pay-drivers als LAT bij Williams? Zou er nu weer tijd en geld geinvesteerd kunnen worden in talent?
Het is een investeringsmaatschappij. Ben ik zelf nooit happig op want echt geld verdienen als team in F1 is vrijwel onmogelijk. En geld verdienen is nu net het doel van elk investerings-bedrijf.

Ik vermoed dat nu elk team de concorde overeenkomst getekend heeft ze op korte termijn (2-3 jaar) de boel weer gaan doorverkopen. Ondertussen zo veel mogelijk besparen dus Latifi met zn geld is veilig en waarschijnlijk lading spullen van Mercedes kopen om de kosten te drukken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Player1S schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:38:
[...]

waarschijnlijk lading spullen van Mercedes kopen om de kosten te drukken.
Zouden ze eindelijk afstappen van hun eigen gearboxen? :X

• Bansheeben

Bansheeben

Tomcatter_31 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Fair enough, maar zo kan je bij meer rijders een asterisk plaatsen, waaronder ook bij Schumacher zoals ik in mijn vorige post al aanhaalde.

Hamilton verliest nog wel eens in kwalificatie idd, maar Senna verloor ook wel eens van Prost en Berger etc. Als je in team zit waar de kansen in de basis gelijk zijn dan win je gewoon niet alles. Schumacher en Alonso hadden een team wat helemaal op hun gericht was. Dus dan zie je ook veel meer eenzijdige cijfers. Max verloor in de tijd tegen Ricciardo ook wel aantal keer in de kwalificatie. In races wa Max vervolgens over het algemeen een stuk sterker. Hamilton heeft intussen ook 91 poles gereden.

De Mercedes is idd dominant sinds 2014. Dat zal ik niet ontkennen. Maar wat je zegt, dat kan je Hamilton niet aanrekenen. Maar de Ferrari was tussen 2000 en 2004 ook dominant. En je noemt in je rijtje met toppers wel Senna, Prost en Vettel. Senna en Prost verloren ook geregeld van elkaar en ook van andere rijders. Prost verloor in 1993 ook wel aantal keer van Hill bijvoorbeeld. Vettel werd vaak verweten dat hij 4x kampioen werd omdat hij in een Newey wagen reed. Zijn tijd bij Ferrari is stuk minder indrukwekkend en ook niet bepaald dominant. Dus waarom zijn die rijders dan wel toppers en komt er bij Hamilton een asterisk naast zijn naam? Maar wat je zegt de vergelijkingen gaan gewoon nat. Elke rijder reed in zijn eigen unieke situatie in verschillende tijden en verschillende teams. Dus je kan gewoon niet vergelijken.
Ik was denk ik niet volledig. Mijn punt is min of meer dat bij elke grote naam zo'n asterisk staat. Dus in die zin zijn we het absoluut eens denk ik. Natuurlijk was overigens ook Ferrari tussen 2000 en 2004 ongenaakbaar en Red Bull ook van 2010 tot 2013. Beide teams vallen echter in het niet bij Mercedes. Het enige WDC wat spannend was van 2014 tot nu was 2016. En dat ging tussen beide Mercedes coureurs... Het irritante is denk ik vooral dat Hamilton waarschijnlijk ècht zo goed is, alleen nu rijdt hij de meeste races op z'n sloffen naar P1. Bijna achteloos... Ik denk dat men een veel minder grote hekel aan Hamilton zou hebben als ze 'm nu eindelijk weer eens een keer een seizoen lang zouden zien vechten voor wat ie waard is. Niet dat het Lewis of Merc verder veel zal kunnen boeien, maar zelfs Lewis zelf hoor ik vaak zeggen dat hij nu toch eindelijk wel een beetje tegenstand wenst.

Ik denk dat als Max een keer een dominant zitje weet te bemachtigen, hij ook van zijn underdog publiekslieveling troon valt :+

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Jasphur
Player1S schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:38:
[...]

Het is een investeringsmaatschappij. Ben ik zelf nooit happig op want echt geld verdienen als team in F1 is vrijwel onmogelijk. En geld verdienen is nu net het doel van elk investerings-bedrijf.

Ik vermoed dat nu elk team de concorde overeenkomst getekend heeft ze op korte termijn (2-3 jaar) de boel weer gaan doorverkopen. Ondertussen zo veel mogelijk besparen dus Latifi met zn geld is veilig en waarschijnlijk lading spullen van Mercedes kopen om de kosten te drukken.
Niet alle investeringmaatschappijen zijn sharks :)

Ik heb nog geen onderzoek gedaan naar Dorilton Capital, dus kan het nog niet uitsluiten. Maar als Dorilton Capital er zit voor de long run is er volgens mij meer geld te verdienen met talent dan pay drivers. Pay drivers is snel geld, dat wel.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TheBrut3 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:31:
[...]
Uhmmm... :+ Mag Bloomberg dat wel publiceren?
Wel de hele waarschuwing lezen:
VIOLATION OF THE RELEVANT LAWS OF SUCH JURISDICTION
.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:23

Player1S

Probably out in the dark

Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:45:
[...]

Ik heb nog geen onderzoek gedaan naar Dorilton Capital, dus kan het nog niet uitsluiten. Maar als Dorilton Capital er zit voor de long run is er volgens mij meer geld te verdienen met talent dan pay drivers. Pay drivers is snel geld, dat wel.
Geen enkel investeringsmaatschappij bestaat om enkel geld te verliezen. Zelfs de louche witwas clubjes ;)

Vraag me af hoeveel een Red Bull verdient met met hun talenten tak. Denk dat daar ook geld bij moet maar dat de winst in de naamsbekendheid zit voor de blikjes verkoop.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Jasphur
Player1S schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Geen enkel investeringsmaatschappij bedrijf bestaat om enkel geld te verliezen. Zelfs de louche witwas clubjes ;)

Vraag me af hoeveel een Red Bull verdient met met hun talenten tak. Denk dat daar ook geld bij moet maar dat de winst in de naamsbekendheid zit voor de blikjes verkoop.
FTFY

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 13:31

pro_6or

amateur_60r

Helixes schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:38:
[...]

Hoe gaat je dit helpen :?

Eerdere olieverbranding ging om het brandstofverbruik. Omdat de hoeveelheid brandstof in een race gelimiteerd is, zou je daar net nog een procentje bij kunnen trekken door een liter olie te verbranden. Dat betekent dat je net iets langer in een agressievere engine mode zou kunnen rijden.

Party mode gaat over piekvermogen van een motor. Tenzij de motor het beter doet met mengsmering (daar heb je het dan over), bereik je dat makkelijker en beter met good ol' petrol. Dus waarom zou Mercedes dan op dat moment olie willen verbranden?
Om er additieven in te stoppen die knock tegen gaan bij hogere compressie.

een treffende spreuk

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:37
Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:45:
[...]

Aah, maar Williams is wel een team met geschiedenis en dat speelt ook mee voor de toekomstige concorde agreement.

In de toekomst komen er altijd wel nieuwe miljonairs welke een speeltje willen kopen.
Met de budgetcap in de toekomst en wat investeringen voor 2022 kan je dan een mooi team hebben ter overname. Misschien iets voor Panthera?

Dat is veel goedkoper dan van de grond af aan alles opbouwen. Kijk maar eens naar Haas.

En belangrijker, je bent 100% eigenaar. Dat maakt harde beslissingen qua management nemen een stuk gemakkelijker.

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-12 16:10
Zijn mensen Hamilton zijn prestaties alweer aan het downplayen?

Zonder dominante auto win je niet (WDC).
Je kan de snelste auto hebben maar als hij elke keer na 40 laps uitvalt heb je er weinig aan.

*knip*
Op de man en ranten gaan we hier niet doen

[ Voor 28% gewijzigd door tweakduke op 21-08-2020 13:13 ]

• Martin0
  • Laatst online: 19-12 14:18
Crashhill schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:10:

Je kan de snelste auto hebben maar als hij elke keer na 40 laps uitvalt heb je er weinig aan.

Dat de huilies maar gaan huilen als Hamilton alle records van Schumacher de boeken uitrijdt.
En ga maar lekker Asterixsjes plakken achter zijn naam (Serieus?). Wat een ** bedoeling.
No offence maar volgens mij ben je 2 dagen te laat? dit hoofdstuk was al afgesloten.

Twitch

• Crashhill
Martin0 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

No offence maar volgens mij ben je 2 dagen te laat? dit hoofdstuk was al afgesloten.
No offence maar volgens mij heb je 5 post hierboven niet gelezen? dit hoofdstuk is niet afgesloten.

• Martin0
Klopt want ik dacht dat het al afgesloten was aangezien de laatste x aantal post over de overname van williams gingen en dat er toevallig nog 1 post tussen staat over dat kansloze gezeik van/over hamilton over het hoofd gezien heb.

Twitch

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ Iemand is met verkeerde been uit bed gestapt vandaag...

Vraag me af hoeveel invloed de Williams familie nog heeft hierna.

• Bansheeben

Bansheeben

Dat de huilies maar gaan huilen als Hamilton alle records van Schumacher de boeken uitrijdt.
En ga maar lekker Asterixsjes plakken achter zijn naam (Serieus?). Wat een ** bedoeling.
Dit getuigt niet bepaald van een objectieve kijk op de zaak. En ook niet van het idee dat je überhaupt gelezen en begrepen hebt wat ik schreef.

• Tomcatter_31
Martin0 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:20:
Klopt want ik dacht dat het al afgesloten was aangezien de laatste x aantal post over de overname van williams gingen en dat er toevallig nog 1 post tussen staat over dat kansloze gezeik van/over hamilton over het hoofd gezien heb.
Mensen zijn gewoon aan het discussiëren, daar is een discussieforum voor toch? :)
Niet echt nodig om dat als kansloos gezeik weg te zetten.

• Crashhill
Bansheeben schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:20:
[...]

Dit getuigt niet bepaald van een objectieve kijk op de zaak. En ook niet van het idee dat je überhaupt gelezen en begrepen hebt wat ik schreef.
Mijn post was ook niet richting die van jou bedoeld. Want je post is gewoon de waarheid.
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Mensen zijn gewoon aan het discussiëren, daar is een discussieforum voor toch? :)
Wanneer het niet jou mening is, is het gelijk gezeik toch :P :+

[ Voor 32% gewijzigd door Crashhill op 21-08-2020 12:24 ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Tomcatter_31 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Dat kansloze gezeik daarvoor was niet gezeik ;) Waar het wel kansloos gezeik werd hou ik maar in het midden ;).

• Bansheeben

Bansheeben

Illegal_Alien schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

Dat kansloze gezeik daarvoor was niet gezeik ;) Waar het wel kansloos gezeik werd hou ik maar in het midden ;).
It's kansloos gezeik all the way down :+

• Martin0
Wellicht dat mijn woorden licht overdreven zijn.

Echter vind ik het wel knap dat er gesuggereerd word wat mijn mening is op deze zaak zonder hier ook maar een mening over gedeeld te hebben.

Twitch

• Jasphur
Illegal_Alien schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:20:

Vraag me af hoeveel invloed de Williams familie nog heeft hierna.
Denk dat elke beslissing vanuit de Williams fam straks langs een extra aantal aandeelhouders moet gaan.
Wat ik verwacht is dat de trots van Williams wel een beetje zal zakken er misschien eens wat verstandigere zakelijke keuzes gemaakt gaan worden. Of althans, dat hoop ik.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:57

Zelfs Schumacher kan ineens niets meer. Echt vermoeiend die discussie hier elke maand.

• Tomcatter_31
Arjantje72 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

Zelfs Schumacher kan ineens niets meer. Echt vermoeiend die discussie hier elke maand.
Gaat er niet om dat Schumacher niks kon. Tuurlijk is dat niet waar. Maar kan ook omdraaien. Schumacher wordt door velen als grootheid gezien terwijl Hamilton door aantal wordt weggezet als een middelmatige coureur. Dat slaat net zo goed nergens op. Beide hebben grootse dingen gepresteerd en op beide valt ook een en ander aan te merken. Zo is het nu eenmaal.

• Jasphur
Zou iemand een "De grote dicussie omtrent de prestaties van F1 coureur Hamilton topic" topic willen starten? :)

De langlopende discussie vervuild mijn inziens het andere F1 nieuws in dit algemene topic. Maar dat is mijn mening.

• Martin0
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:36:
[...]

Gaat er niet om dat Schumacher niks kon. Tuurlijk is dat niet waar. Maar kan ook omdraaien. Schumacher wordt door velen als grootheid gezien terwijl Hamilton door aantal wordt weggezet als een middelmatige coureur. Dat slaat net zo goed nergens op. Beide hebben grootse dingen gepresteerd en op beide valt ook een en ander aan te merken. Zo is het nu eenmaal.
Uiteraard, Lewis is geen middelmatige courreur, Denk wat een hoop mensen dwars zit is het verschil hiertussen. Schumi heeft zijn titels en dergelijke behaald in een tijd perk waarbij meerdere teams weerstand konden bieden, er minder races waren (en dus een uitval beurt meer impact heeft) en minder punten te verdienen waren (en ook voor minder posities).

Twitch

• Tomcatter_31
Martin0 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:41:
[...]
Uiteraard, Lewis is geen middelmatige courreur, Denk wat een hoop mensen dwars zit is het verschil hiertussen. Schumi heeft zijn titels en dergelijke behaald in een tijd perk waarbij meerdere teams weerstand konden bieden, er minder races waren (en dus een uitval beurt meer impact heeft) en minder punten te verdienen waren (en ook voor minder posities).
Dat zou kunnen, maar dat is ook van alle tijden. Schumacher heeft bv weer seizoenen gehad dat hij meer races per seizoen had dan bv Senna en Prost in hun tijd. Maar ook daarom kan je idd niet vergelijken. Door de jaren heen heb je idd dat er meer races per seizoen zijn, puntentellingen die zijn gewijzigd etc.
Qua weerstand bieden ben ik overigens niet helemaal mee eens. Ferrari was in 2000 t/m 2004 ook dominant, had Bridgestone ongeveer exclusief voor hun werken en deden meer aan testen dan de andere teams. In 2002 werd Schumacher al tijdens de GP van Frankrijk kampioen. Ook niet bepaald spannend... Nogmaals ook op Schumachers prestaties valt het nodige aan te merken, net als nu op Hamilton.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:36:
[...]

Hamilton kan sturen als de beste maar is een vervelend ventje.

Schumacher was gewoon een valse klootzak maar dat had weer zo zijn charmes.

alles kan off-topic

• Martin0
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:46:
[...]

Dat zou kunnen, maar dat is ook van alle tijden. Schumacher heeft bv weer seizoenen gehad dat hij meer races per seizoen had dan bv Senna en Prost in hun tijd. Maar ook daarom kan je idd niet vergelijken. Door de jaren heen heb je idd dat er meer races per seizoen zijn, puntentellingen die zijn gewijzigd etc.
Qua weerstand bieden ben ik overigens niet helemaal mee eens. Ferrari was in 2000 t/m 2004 ook dominant, had Bridgestone ongeveer exclusief voor hun werken en deden meer aan testen dan de andere teams. In 2002 werd Schumacher al tijdens de GP van Frankrijk kampioen. Ook niet bepaald spannend... Nogmaals ook op Schumachers prestaties valt het nodige aan te merken, net als nu op Hamilton.
Zeker, dit ben ik ook met je eens, Tijdperken vallen niet met elkaar te vergelijken. Denk dat het er ook mee te maken heeft dat Lewis in de toekomst voornamelijk herdacht zal worden voor zijn tijd MB en zijn spannende finale met Massa op interlagos, waar courreurs als Senna en Schumi voor meer "grotere of spannendere" prestaties herdacht zullen worden en dat mensen hierdoor een minder beeld hebben van Lewis.

Des ondanks is het voor mij vrij simpel, Lewis is een van de grootste binnen de Formule 1 en zal door mij ook zo herdacht worden mocht hij stoppen met F1.

Twitch

• roda_djavulen
Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:40:
Zou iemand een "De grote dicussie omtrent de prestaties van F1 coureur Hamilton topic" topic willen starten? :)

De langlopende discussie vervuild mijn inziens het andere F1 nieuws in dit algemene topic. Maar dat is mijn mening.
Helemaal mee eens! Zou liever over nieuws die met dit seizoen te maken heeft lezen.

• tweakduke
  • Laatst online: 23:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Wellicht ten overvloede, maar de discussie Hamilton vs Schumacher laten we bij deze maar even rusten.

Tweakers Discord

• Jasphur
Ik kan het niet lezen maar dit is een lijstje met de strat betekenissen van Mercedes. Doe er mee wat je wilt. Haha

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ef77-huXsAAZu4w?format=jpg&name=small

Strat 1 Recharge
Strat 2 Quali (0.11)
Strat 3 Race Plus High SOC (0.00)
Strat 4 Race Plus Low SOC (0.00)
Strat 5 Race Plus Deploy SOC (0.04)
Strat 6 Race High SOC (0.11)
Strat 7 Race Low SOC (0.00)
Strat 8 Race Deploy (0.00)
Strat 9 Race Save High SOC (0.31)
Strat 10 PSI ? (0.18)
Strat 11 Race Save Deploy (0.29)
Strat 12 Race Save 100 Deploy (0.18)

• Jasphur
Ik denk overigens dat als Mercedes slim is en ze weten dat dit lijstje naar buiten is gekomen, ze de waarde van de strat nummer een andere volgorde gaan geven :P

• nachtnet
Wist dit nog niet helemaal terug te vinden in dit topic, maar Ferrari lijkt hun veto rechten gehouden te hebben tot tenminsten einde van komende concord agreement:
"We at least got what was essential for us. Which was to still keep what's the importance of the condition of our brand for the importance of the F1," said Binotto in an exclusive interview with Sky Sports F1.

"We have maintained what we call the protection right, or the veto right, which is important for Ferrari because what Ferrari represent for the entire F1 and the history. So overall, yes, satisfied.

• RobertMe
Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:42:
Ik denk overigens dat als Mercedes slim is en ze weten dat dit lijstje naar buiten is gekomen, ze de waarde van de strat nummer een andere volgorde gaan geven :P
Hoezo dat? Het is niet alsof het super geheim is en niet te achterhalen valt. Dat bij McLaren "scenario 7" wat extra power geeft is ook wel duidelijk na die last laps van Norris in Oostenrijk. En dat Ferrari's "K1 Plus" het illegale standje was is ook bekend. En bv bij Red Bull "Engine mode 11" na Oostenrijk vorig jaar. Met een beetje moeite (lees: eens een race in onboard terug kijken) kom je een heel eind om te bepalen wanneer welke mode gebruikt wordt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:36:
Ik kan het niet lezen maar dit is een lijstje met de strat betekenissen van Mercedes. Doe er mee wat je wilt. Haha
Of ze 'lekken' dat expres en het betekent heel wat anders.
Ze kunnen makkelijk wat zaken omgooien. De coureurs moeten alleen maar weten op welke stand ze het knopje moeten zetten. De betekenis zal ze worst wezen.

• Jasphur
RobertMe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:00:
[...]

Hoezo dat? Het is niet alsof het super geheim is en niet te achterhalen valt. Dat bij McLaren "scenario 7" wat extra power geeft is ook wel duidelijk na die last laps van Norris in Oostenrijk. En dat Ferrari's "K1 Plus" het illegale standje was is ook bekend. En bv bij Red Bull "Engine mode 11" na Oostenrijk vorig jaar. Met een beetje moeite (lees: eens een race in onboard terug kijken) kom je een heel eind om te bepalen wanneer welke mode gebruikt wordt.
Ik vind het nogal een verschil of we nu 1 strat weten of meteen alle(?) 12 :P Maar inderdaad. De andere teams zullen dit lijstje al wel hebben. Wel weer extra informatie voor de FOM om op het scherm te zetten als nog een data veldje :P

• Wormaap
nachtnet schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:47:
Wist dit nog niet helemaal terug te vinden in dit topic, maar Ferrari lijkt hun veto rechten gehouden te hebben tot tenminsten einde van komende concord agreement:

[...]
Er is helaas maar weinig info te vinden over hoe Ferrari hun veto daadwerkelijk gebruikt. Het lijkt erop dat het daadwerkelijk uitspreken niet zo vaak gebeurt, maar dat betekent natuurlijk niet per se dat er niet mee gedreigd wordt waardoor regels al aangepast zijn voordat ze in stemming gebracht worden. Ik ben wel erg benieuwd naar hoe veel invloed het nou daadwerkelijk heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 21-08-2020 14:05 ]

• RobertMe
Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Ik vind het nogal een verschil of we nu 1 strat weten of meteen alle(?) 12 :P Maar inderdaad. De andere teams zullen dit lijstje al wel hebben. Wel weer extra informatie voor de FOM om op het scherm te zetten als nog een data veldje :P
Dat lijstje was dan ook meer als voorbeeld. Zoals geschreven. Kijk eens een race in onboard en je hoort verschillende modes langs komen. Daaruit kun je zo afleiden hoe en wat. Mode 12 is bij Red Bull / Honda volgens mij SC? bv. Race rijden ze veel in mode 7, etc

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:42:
Zou Mercedes het wat uitmaken of dit naar buiten is gekomen? RBR Honda heeft een soortgelijke lijst maar dan andersom (mode 11 is de hoogste meen ik?).

Waar staat SOC eigenlijk voor? (en nee niet System on a Chip :p)

edit;
het staat voor State of Charge blijkbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 21-08-2020 14:23 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:13:
IMO gaat de vergelijking met Schumacher niet helemaal op. Schumacher is zeker een top coureur, maar heeft ook altijd een team gehad wat volledig om hem heen is gebouwd, behalve zijn comeback jaren bij Mercedes.
Desondanks heeft Schumacher nooit een team gehad dat zoveel jaren achtereen dominant is als Mercedes. Ferrari is naar mijn weten maar 2 seizoen écht oppermachtig geweest. Hij heeft echt wel harder moeten knokken voor zijn WDC's.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar er is eindelijk eens duidelijkheid wat de FIA nu wil. Vanaf Monza is het:
-Een mapping voor de hele kwalificatie en de race.
-Uitzonderingen zijn voor formatieronde, ronden achter SC, langzame ronden in kwalificatie en na de race. Voor de rest een mapping.
-Overtake mag alleen gebruikt worden in de race.
-Hybride systemen zijn nog vrij in te stellen.
-Vanaf Monza geldt dat het derde motorblok die word geïntroduceerd, gelijkgetrokken is over alle auto's. Dus een derde motorblok in de Mercedes van Bottas, moet dan dezelfde mapping draaien tijdens kwalificatie en de race als bijvoorbeeld die van Stroll. Oudere PU's zijn uitgezonderd omdat die door verschillende settings te rijden, asymmetrische zijn versleten. Lees: er gaan heel veel nieuwe PU's naar Spa meegenomen worden. :P
-Er is ook een speciale betrouwbaarheidsmodus die ze mogen activeren. De FIA moet alleen meteen worden geïnformeerd en deze moet merkbaar minder krachtig zijn en de PU mag voor de rest van haar levensduur niet meer in een andere mode worden gezet. Effectief is dit dus om over de finishlijn te komen en dan is die PU waardeloos buiten vrije trainingen.

En dit zou de FIA als engine mapping definiëren.
  • Fuel flow rate
  • Air volume
  • Boost pressure
  • Combustion phasing
  • Injection times
  • Switching speed
  • Fuel temperature
  • Pressure in the pneumatic valve system, crankcase
  • oil pressure
  • Wastegate valve timing and MGU-H working time
  • Control of the power measured on the output shaft
https://www.auto-motor-un...ils-technische-direktive/
https://translate.google....nd-sport.de%2Fformel-1%2F

Ik ben hier zo blij mee. :*)
Natuurlijk gaat Mercedes waarschijnlijk alsnog 1-2 kwalificeren, tenminste totdat Newey eens met veel nieuw spul komt, maar dit zou het gat al moeten verkleinen. Verder is het afgelopen met Mercedes die in hun eerste stint zo hard gaan om een gat te slaan, makkelijk te stoppen en dan de boel terugschroeven waardoor andere teams niet meer kunnen inlopen. Juist dat maakt races soms zo saai en voorspelbaar.

• roda_djavulen
@DaniëlWW2 Bedankt voor het overzicht. Ik hoop dat het echt zo gaat werken, maar ik wil het eerst zien voor ik het geloof.

En als inderdaad iedereen nog snel ff zijn nieuwe motor introduceert in Spa heb je kans dat we er dit jaar weinig effect van gaat zien.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

roda_djavulen schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:10:
@DaniëlWW2 Bedankt voor het overzicht. Ik hoop dat het echt zo gaat werken, maar ik wil het eerst zien voor ik het geloof.

En als inderdaad iedereen nog snel ff zijn nieuwe motor introduceert in Spa heb je kans dat we er dit jaar weinig effect van gaat zien.
De mappings gaan gewoon voor iedereen gelden. Het is meer dat je nog zaken per coureur kan aanpassen als je nu snel wat PU's meeneemt. :)

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:50:

Natuurlijk gaat Mercedes waarschijnlijk alsnog 1-2 kwalificeren, tenminste totdat Newey eens met veel nieuw spul komt, maar dit zou het gat al moeten verkleinen. Verder is het afgelopen met Mercedes die in hun eerste stint zo hard gaan om een gat te slaan, makkelijk te stoppen en dan de boel terugschroeven waardoor andere teams niet meer kunnen inlopen. Juist dat maakt races soms zo saai en voorspelbaar.
Waarom denkt iedereen dat alleen Mercedes hier nadeel van gaat ondervinden?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Wormaap
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:25:
[...]

Volgens mij gaan de meeste mensen ervan uit dat Mercedes hier het meeste nadeel van gaat ondervinden.
De tijd zal het leren.

• Jasphur
[...]

Andere gaan hier ook last van krijgen, maar zoals Wormaap al zegt: de verwachting is dat Mercedes het hardst geraakt wordt door deze regel

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Wormaap schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

Volgens mij gaan de meeste mensen ervan uit dat Mercedes hier het meeste nadeel van gaat ondervinden.
De tijd zal het leren.
Als Q3 van de laatste race maatstaf is, dan vrees ik dat het gat alleen groter wordt, Mercedes heeft als de beste motor, de rest zal de performance harder nodig hebben om dichterbij te komen.
Maar goed, vanaf Monza zullen we zien wat er gebeurt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 11:19
Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:28:
[...]

Andere gaan hier ook last van krijgen, maar zoals Wormaap al zegt: de verwachting is dat Mercedes het hardst geraakt wordt door deze regel
Of misschien is hoop nog beter verwoord...

• TheBrut3
Zouden ze dan geen regen mapping hebben? Ik ben benieuwd hoeveel impact dat gaat hebben bij een natte race. Ik begreep altijd dat de 'regen mode' vrij geknepen accelereert en minder agressief schakelt.
Dat vraag ik mij ook af. Persoonlijk denk ik dat RBR het ook wel gaat merken. Voor mijn gevoel gebruikt RBR "mode 11" meer dan dat overige teams hun performance mode gebruiken.
Al leest ik ook dit:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:50:
-Overtake mag alleen gebruikt worden in de race.
Dus kan je volgens mij tijdens de race gewoon een performance mode gebruiken. Of is er een limit aan wanneer/hoelang die overtake gebruikt mag worden?

• Jasphur
TheBrut3 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:53:
Zouden ze dan geen regen mapping hebben? Ik ben benieuwd hoeveel impact dat gaat hebben bij een natte race. Ik begreep altijd dat de 'regen mode' vrij geknepen accelereert en minder agressief schakelt.

[...]

Dat vraag ik mij ook af. Persoonlijk denk ik dat RBR het ook wel gaat merken. Voor mijn gevoel gebruikt RBR "mode 11" meer dan dat overige teams hun performance mode gebruiken.
Al leest ik ook dit:

[...]

Dus kan je volgens mij tijdens de race gewoon een performance mode gebruiken. Of is er een limit aan wanneer/hoelang die overtake gebruikt mag worden?
Ik presenteer u de overtake button. Of wel. Push to pass. Ik zie dit niet als een engine mode, maar gewoon een hele korte power boost. Als de FIA deze buttom verbiedt wordt de kans op een pass heel erg klein met de huidge wagens.
Wikipedia: Push-to-pass

• TheBrut3
Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:58:
Ik presenteer u de overtake button. Of wel. Push to pass.
Volgens mij heeft een F1 geen overtake knop, maar is overtake een engine mode. In je link staat ook dat de "overtake knop" de DRS knop is.

Site met uitleg van de stuurtjes van Ferrari van afgelopen jaar.
https://www.gptoday.net/e...els-of-vettel-and-leclerc

En volgens mij is dit het Mercedes stuur van afgelopen jaar.
Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/f1-wheel-steering-wheel-1552593550.png?

Bij beide zie ik geen overtake knop.

• Jasphur
Ik dacht dat ze de KERS als power boost gebruikte voor een overtake.

Edit: Ik zie nu inderdaad bij recente stuurtjes geen OT meer staan. Laatste wat ik kan vinden is een stuurtje van McLaren 2016 waar nog een overtake button op zit.

I stand corrected. Overtake bij de F1 lijkt dus wel degelijk op een engine mode

[ Voor 65% gewijzigd door Jasphur op 21-08-2020 17:19 ]

• TheBrut3
Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:11:
Ik dacht dat ze de KERS als power boost gebruikte voor een overtake.

Edit: Ik zie nu inderdaad bij recente stuurtjes geen OT meer staan. Laatste wat ik kan vinden is een stuurtje van McLaren 2016 waar nog een overtake button op zit.

I stand corrected. Overtake bij de F1 lijkt dus wel degelijk op een engine mode
Misschien is onderstaande link handig om te lezen. Het is dus compleet vooraf geprogrammeerd.
https://f1i.com/magazine/...-ers-deployment-work.html

Nieuwsitem uit 2016, maar volgens mij is dat hoe het nu nog werkt.

Edit: Bij dat plaatje van het Ferrari stuur van Vettel is dus het wieltje bij nummer 20 waarmee je de energy deployment agressiever kan zetten, dit in combinatie met een agressieve motorsetting = Overtake.
Maar dat is hoe ik het interpreteer.

[ Voor 15% gewijzigd door TheBrut3 op 21-08-2020 17:27 ]

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

“Overtake” button in Indycar vergroot de Turbo Boostpressure (is gereguleerd). Las ik in een oud filmpje ergens. Vertaald naar de F1 FIA is dat dus ook een engine mode.

“Overtake” in de F1 moet dus ook een engine mode zijn, maar je kan indd ook nog eens ERS gebruiken (mits je ES SOC voldoende is).
Je kan met die Strats bv, de paar rondjes dat je achter iemand ‘vast’ zit ervoor kiezen om meer energie te sparen dan dat je verbruikt. (Tot de reglementaire limiet), en dan met de Overtake volle bak releasen bij je inhaalpoging. Zoiets, lijkt me...

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• RobertMe
Overtake moet nog steeds een knop zijn, of op z'n minst bij McLaren. Kijk Norris' laatste ronde van Oostenrijk maar terug. Will Joseph vertelt hem continu push overtake, press and hold overtake for 5 seconds. Lijkt me sterk dat het dan geen knop is :+

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:58:
[...]

Ik presenteer u de overtake button. Of wel. Push to pass. Ik zie dit niet als een engine mode, maar gewoon een hele korte power boost. Als de FIA deze buttom verbiedt wordt de kans op een pass heel erg klein met de huidge wagens.
Wikipedia: Push-to-pass
Van wat ik begreep mag die overtake button blijven. Echter, gebruikt men die knop niet ook om te verdedigen? Dus zou het effectief wat uitmaken als hij voor iedereen wordt verboden?

Edit: woord

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Waar zeg ik dat alleen Mercedes benadeeld zal worden? ;)
Het gaat er juist om dat Mercedes zwaarder benadeeld zal worden omdat ze meer verschil hebben tussen hun mappings. Dat zien we elke kwalificatie weer en ook aan het begin van elke race als ze weer eens wegrijden. Na hun pitstop is het meestal gedaan met het snelheidsverschil en rijden ze rustig hun rondjes tot de finish. Dat gaat hopelijk heel wat minder worden. :)

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:42:
[...]

Waar zeg ik dat alleen Mercedes benadeeld zal worden? ;)
Het gaat er juist om dat Mercedes zwaarder benadeeld zal worden omdat ze meer verschil hebben tussen hun mappings. Dat zien we elke kwalificatie weer en ook aan het begin van elke race als ze weer eens wegrijden. Na hun pitstop is het meestal gedaan met het snelheidsverschil en rijden ze rustig hun rondjes tot de finish. Dat gaat hopelijk heel wat minder worden. :)
Dat maakt toch niet uit. Of ze nu eerst snel rijden en daarna langzaam, of dadelijk iets minder snel. Uiteindelijk zullen ze wel om en nabij net zo lang over de race doen, of dadelijk zelfs iets sneller zijn (want kunnen continu wat sneller doordat er geen party mode meer is in de Q). Dus als anderen nu gewoon de race op "maximaal" reden dan kon het best dat ze uiteindelijk aan het einde van de race ook weer bij Mercedes konden komen. Alleen heeft de enige tegenstander (Verstappen dus) dat nooit echt geprobeerd.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasphur schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:28:
[...]
Tenzij het niet alleen maar spierballentaal van Wolf was toen ie zei dat ze dan meer overhielden voor in de race.

We moeten het nog maar eens zien. Zonde quali mode moeten ze ook al in staat zijn om op de eerste rij te komen, kijk maar naar de trainingstijden en Q1/2. Misschien dat ze niet altijd meer op pole staan, maar dat boeit niet. De racepace is ook altijd erg bestraffend.

Dit doet mij denken aan een flink aantal jaren geleden waar ze in de World Superbike klasse zoiets hadden om Ducati te stoppen. Strafgewicht. Het leuke was: ze gingen steeds harder. Ook in de DTM (de oude, toen iedereen nog geld had) gebeurde hetzelfde met Mercedes. In een poging Klaus Ludwig te stoppen deden ze er ook strafgewicht in. Maar ook daar wonnen ze mee. Kaum zu fassen! :o

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12 08:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Dat niemand het er hier over heeft dat Williams is verkocht aan Dorilton Capital.

Het is in ieder geval geen durfkapitaal investeringsmaatschappij. Volgens hun website gaan ze voor investeringen op de lange termijn. Het is te hopen dat Williams hierdoor er weer bovenop komt.

"When you grow up your heart dies"

• Edd

Edd

sjaool schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:00:
Dat niemand het er hier over heeft dat Williams is verkocht aan Dorilton Capital.
Je hebt alleen de laatste pagina bekeken?? :+

nachtnet in "[F1] Seizoen 2020"

-

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

sjaool schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:00:

Het is in ieder geval geen durfkapitaal investeringsmaatschappij. Volgens hun website gaan ze voor investeringen op de lange termijn. Het is te hopen dat Williams hierdoor er weer bovenop komt.
Heeft niemand ook hier nog niet Russel WDC 2021 confirmed? :+

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• sjaool

sjaool

De laatste 2 pagina's. Ik had verwacht dat er wel heftiger discussies over zouden zijn. Valt mij een beetje tegen van Tweakers. :+

• Edd

Edd

[ Voor 33% gewijzigd door Edd op 21-08-2020 18:07 ]

-

• nachtnet
@Edd is die ene positieve Checo?

Of niet, kortere periode, 14 augustus klonk al als races geleden.. |:(

[ Voor 52% gewijzigd door nachtnet op 21-08-2020 18:08 ]

• sjaool

sjaool

Perez weer? :+

Ik las van de week ook dat er veel valse positieven voor komen bij het testen.

• Edd

Edd

Volgens mij niet. Dit is het resultaat van de testen tussen 14 en 20 augustus.
Als het Checo zou zijn, zou hij op de vrijdag niet in de auto hebben kunnen stappen.
nachtnet schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:08:
Of niet, kortere periode, 14 augustus klonk al als races geleden.. |:(
Ik weet het.. Triple headers wennen snel ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Edd op 21-08-2020 18:10 ]

-

Pagina: 1 ... 109 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport