Toon posts:

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste
Acties:

• man-o-script
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 29-11 10:27
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:05:
[...]
Ik zie dat de 12mnd 35€ BBW KPN deal alleen 50/5 is, hoe kom jij dan tot de conclusie/inzicht dat dit voor elke snelheid geldt? Ik wil minimaal die 110/30 houden ivm thuiswerken.. en liever pairbonden maar 220/60 🥳
Als je op jouw adres in aanmerking komt voor de 12 maanden korting, geldt die 12 maanden € 35,00 ook voor hogere snelheden dan dat. Dus ook gewoon voor 1 Gbit glas bijvoorbeeld.
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:05:
[...]
Edit; ik beantwoord mijn eigen vraag maar even. Bij de opties/bestel knop kom ik verder en kan ik voor 40 euro cashback ipv 50€ (gisteren was het nog €85!) naar 190mbit
€ 85,00 cashback zit alleen op pakketten met tv en vanaf 100 Mb. Kies je alleen voor internet dan is het inderdaad € 40,00. Hier is sinds gister niets in gewijzigd.

//

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Als mensen de Blackfriday deals willen bespreken dan kan dat eventueel hier: [Black Friday] KPN Thuis & Mobiel (2021) gisteren speciaal een topic voor aangemaakt.

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
Kan ik bij het afsluiten van "Hussel Glasvezel Internet en TV 1.000 Mb" TV na 6 maanden weer opzeggen? De eerste 6 maanden is dat gratis, maar ik weet niet zeker of ik dat na 6 maanden wil behouden. Of kan dat pas na het jaarcontract?

[Voor 8% gewijzigd door PerlinNoise op 16-11-2021 21:22]

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:03

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

PerlinNoise schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:22:
Kan ik bij het afsluiten van "Hussel Glasvezel Internet en TV 1.000 Mb" TV na 6 maanden weer opzeggen? De eerste 6 maanden is dat gratis, maar ik weet niet zeker of ik dat na 6 maanden wil behouden. Of kan dat pas na het jaarcontract?
Je kan kiezen voor maandelijks opzegbaar maar dan krijg je geen korting of 1 van de andere kado's en anders is het inderdaad 12maanden contract

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01-12 21:53
Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:31:
[...]

Je kan kiezen voor maandelijks opzegbaar maar dan krijg je geen korting of 1 van de andere kado's en anders is het inderdaad 12maanden contract
Ook is het abonnement wat maandelijks opzegbaar ook iets duurder per maand (3 Euro dacht ik)

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:39
PerlinNoise schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:22:
Dat is geen probleem. Je kan inderdaad na de eerste zes maanden het TV deel weer stoppen zonder gevolgen.
Sowieso kan je binnen Hussel maandelijks je abonnement aanpassen zonder gevolgen voor je contractsduur.

• deTuinman
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15:54
Ik zit momenteel nog aan Ziggo vast, maar na het verhuizen heb ik een KPN Glaspunt beschikbaar. Is de KPN Box 12 voldoende als m'n netwerk niet meer bestaat uit een switch met wat eigen deco acces-points?

Of hebben jullie eigen routers in gebruik.

[Voor 10% gewijzigd door deTuinman op 17-11-2021 16:19]

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:37
deTuinman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:18:
Ik zit momenteel nog aan Ziggo vast, maar na het verhuizen heb ik een KPN Glaspunt beschikbaar. Is de KPN Box 12 voldoende als m'n netwerk niet meer bestaat uit een switch met wat eigen deco acces-points?

Of hebben jullie eigen routers in gebruik.
De Box 12 is dan voldoende, je zet de wifi erop uit neem ik aan, en verder is het een doorgeefluik.

Genoeg mensen hier met een eigen router, dus als je wil pielen kan dat zeker, maar in jou geval geen toegevoegde waarde, dus waarom extra investeren in een andere router oplossing als je er gratis een in bruikleen krijgt inclusief support er op.

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:43
Ik heb sinds maandag een Fritzbox 7590 op mijn glasvezel verbinding, maar het valt me op als ik in event log kijk dat hij best wel vaak de connection cleared, dan een timeout op PPP en na paar seconden is de verbinding er weer.

Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? Het begint steeds meer voor te komen.

[Voor 6% gewijzigd door Korumera op 17-11-2021 16:40]

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• deTuinman
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15:54
swhnld schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:22:
[...]

De Box 12 is dan voldoende, je zet de wifi erop uit neem ik aan, en verder is het een doorgeefluik.

Genoeg mensen hier met een eigen router, dus als je wil pielen kan dat zeker, maar in jou geval geen toegevoegde waarde, dus waarom extra investeren in een andere router oplossing als je er gratis een in bruikleen krijgt inclusief support er op.
Thanks, de wifi gebruik ik dan idd niet.

[Voor 85% gewijzigd door deTuinman op 17-11-2021 16:27]

• joey82
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:02
vraagje,

we keken hier normaal netflix etc via chromecast maar deze doet het niet meer op 1 of andere manier,

nu kijken we via het tv kastje van kpn maar we vinden het niet echt mooi ofzo, er lijkt een waas overheen te zitten en het is niet echt scherp meer zoals we waren gewend van de chromecast,

heeft iemand een idee hoe dit kan en of er wat aan gedaan kan worden?

• Barre73
joey82 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:14:
vraagje,

we keken hier normaal netflix etc via chromecast maar deze doet het niet meer op 1 of andere manier,

nu kijken we via het tv kastje van kpn maar we vinden het niet echt mooi ofzo, er lijkt een waas overheen te zitten en het is niet echt scherp meer zoals we waren gewend van de chromecast,

heeft iemand een idee hoe dit kan en of er wat aan gedaan kan worden?
Keek je via de Chromecast in 4k/UHD?
Zo ja, kan het zijn dat je tv kastje geen 4K ondersteunt?

Andere mogelijkheid is de instellingen van je TV kastje. Misschien dat iemand anders hier weet waar dat zit? Ik gok even op de HLR instellingen?

• joey82
Barre73 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:19:
[...]

Keek je via de Chromecast in 4k/UHD?
Zo ja, kan het zijn dat je tv kastje geen 4K ondersteunt?

Andere mogelijkheid is de instellingen van je TV kastje. Misschien dat iemand anders hier weet waar dat zit? Ik gok even op de HLR instellingen?
we hebben een full hd tv,

zelf hebben we er weinig verstand van maar het viel ons wel op....

[Voor 8% gewijzigd door joey82 op 17-11-2021 17:39]

• SledgehammerNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 12:53
joey82 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:25:
[...]

we hebben een full hd tv,

zelf hebben we er weinig verstand van maar het viel ons wel op....
Welke ontvanger heb je?

XS4ALL FttH | Fritz!Box 7590 | 3 x Fritz!Repeater 3000

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:57
man-o-script schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:11:
[...]

[...]

€ 85,00 cashback zit alleen op pakketten met tv en vanaf 100 Mb. Kies je alleen voor internet dan is het inderdaad € 40,00. Hier is sinds gister niets in gewijzigd.
Nope! Echt nog steeds 40€ inclusief TV voor pairbonding op BBW. Heb het net net even gecheckt dat TV er echt bij zat. Ook nog gekeken of er een verschil in prijs zat tussen overstappen van Ziggo of Budget. Zelfde €40

• man-o-script
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 29-11 10:27
Stinger_Ventura schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:24:
[...]

Nope! Echt nog steeds 40€ inclusief TV voor pairbonding op BBW. Heb het net net even gecheckt dat TV er echt bij zat. Ook nog gekeken of er een verschil in prijs zat tussen overstappen van Ziggo of Budget. Zelfde €40
Excuus, gaat het om een pakket met 12 maanden korting? De cashbacks hierop zijn inderdaad wel recent (04-11) verlaagd op een aantal pakketten.
Stuur me anders even een privébericht voor wat extra cashback ;)

//

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Korumera schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:26:
Ik heb sinds maandag een Fritzbox 7590 op mijn glasvezel verbinding, maar het valt me op als ik in event log kijk dat hij best wel vaak de connection cleared, dan een timeout op PPP en na paar seconden is de verbinding er weer.

Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? Het begint steeds meer voor te komen.
ik ben geen kenner, maar dit heb ik ook op mijn kpn box 12. ik kan verder niet meepraten over de technische aspecten.

• joey82
deze, ( kon even op de site van kpn geen plaatje vinden )

https://www.xs4all.nl/ser.../2952-2260-1853-resetten/

• SledgehammerNL
Aangezien ik andere heb weet ik het niet zeker, maar kijk eens in het menu en dan bij beeldopties.
Kun je daar kiezen voor de HDR-mode? Zo ja, zet die eens uit.

• joey82
SledgehammerNL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:12:
[...]

Aangezien ik andere heb weet ik het niet zeker, maar kijk eens in het menu en dan bij beeldopties.
zal vanavond eens kijken, wist niet eens dat er HDR in zat....

• jopoh
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01-12 23:33
SledgehammerNL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:12:
[...]

de hmb2260 en vip2952 hebben geen HDR mode.
de netflixapp wordt 1 op 1 aangeleverd door netflix zelf.
enige onder beeldscherm instellingen zou kunnen aanpassen of op auto zetten en vast op 1080p

• SledgehammerNL
jopoh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:14:
[...]

de hmb2260 en vip2952 hebben geen HDR mode.
de netflixapp wordt 1 op 1 aangeleverd door netflix zelf.
enige onder beeldscherm instellingen zou kunnen aanpassen of op auto zetten en vast op 1080p
Daarom zei ik al dat ik het niet zeker weet 8)7

• SalihTakavci35
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 17:01
Ik kreeg zo juist een sms van kpn:

Nu heb ik als router mijn eigen asus ac87u ingesteld, moet ik de box van KpN weer terug aansluiten op het rode kabeltje of kan mijn router gewoon angesloten blijven?

Iemand enig ervaring met mijn situatie/vraag?

• Korumera
SalihTakavci35 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:21:

[Afbeelding]

Nu heb ik als router mijn eigen asus ac87u ingesteld, moet ik de box van KpN weer terug aansluiten op het rode kabeltje of kan mijn router gewoon angesloten blijven?

Nee dat hoeft niet, kan je gewoon aangesloten laten.

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Korumera schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:53:
Helemaal geen Experiabox aangesloten?

Mij boeit het helemaal niet of er wel een Experiabox aangesloten of niet, alleen krijg je dan niet de update en daar ging die sms toch over?

Ik zat nog in dubio om wel of niet te reageren... next time I know :)

[Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 18-11-2021 15:50]

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:28

TFHfony

Professional Weirdo

CreativeS schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:16:
[...]
Heerlijk juist, geen experiabox. Hier ook alleen maar een (eigen) Fritz!Box. De box12 ligt hier nog letterlijk in het cellofaan.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• SalihTakavci35
Korumera schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:53:
[...]

Thnx voor je snell antwoord :) weet voldoende :)

• SalihTakavci35
[...]

[...]

Nope gewoon mijn eigen asus router :)

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17:12

Dat lijkt op het bericht als je overgaat van Telfort naar KPN. Of heb je altijd al bij KPN gezeten en maak je gebruik van VLAN 6?
Als je nog op VLAN34 zit dan moet je wel aanpassingen in je eigen router aanbrengen, anders stopt je verbinding na 2 weken...

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Muis666 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:26:
[...]

Dat lijkt op het bericht als je overgaat van Telfort naar KPN. Of heb je altijd al bij KPN gezeten en maak je gebruik van VLAN 6?
Als je nog op VLAN34 zit dan moet je wel aanpassingen in je eigen router aanbrengen, anders stopt je verbinding na 2 weken...
Volgens mij gaat het bericht daar niet over.
Met deze update wordt de wifi op de Box12 aangepast.

• Blackouts
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-12 22:50
Van de week gebeld om het 4K pakket aan te zetten zodat ik een nieuwe ontvanger krijg die een stuk vlotter is. Plan was om daarna het 4K pakket weer te annuleren.
Echter bleek dat met het aanzetten van het 4K pakket mijn korting verviel. Dus meteen gebeld om dat recht te zetten. Enige wat mogelijk was om die korting te behouden, was om het 4K pakket weer te annuleren.
Dus dat maar gedaan. Intussen was het pakket blijkbaar al verzonden, want ik ontving de dag er na de nieuwe ontvanger.
Mooi. Gaat dat oude trage ding gewoon terug >:)

• kwondoo
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:48
Internet viel net weg tijdens het werken. Via https://www.kpn.com/servi...men-en-storingen/internet alle stappen doorlopen en uiteindelijk monteur voor morgenavond in gepland via het formulier.

Lampje Alarm van het Zwarte Kastje (ont?) brand rood.

Eerste keer dat we nu storing hebben in een jaar (exact een jaar geleden KPN besteld). Wel jammer dat alle resets en nog een keer bellen met 0800 0402 niet het probleem hebben kunnen verhelpen. Fingers crossed voor morgen

• Korumera
[...]

[...]

Nee had hier voor een ASUS AC87U maar die was oud en wifi deed het niet meer, heb hem sinds maandag vervangen met een FB 7590

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Krijg je bij KPN TV een kastje met zo'n kaartje erin? Zo ja, kan ik dat kaartje ook eruit halen en via CI+ module aan de achterkant van mijn smart TV pluggen? Dan hoef ik dat kastje + extra afstandbediening niet te gebruiken.

• Korumera
Xtr3me4me schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:35:
Krijg je bij KPN TV een kastje met zo'n kaartje erin? Zo ja, kan ik dat kaartje ook eruit halen en via CI+ module aan de achterkant van mijn smart TV pluggen? Dan hoef ik dat kastje + extra afstandbediening niet te gebruiken.
Nee, KPN TV werkt niet met een CI+ module kaartje (zoals ziggo bijvoorbeeld).
Kleine nuance dat werkt wel voor Digitenne als ik mij niet vergis.

[Voor 7% gewijzigd door Korumera op 18-11-2021 15:36]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Korumera schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:36:
[...]

Nee, KPN TV werkt niet met een CI+ module kaartje (zoals ziggo bijvoorbeeld).
Damn :( nah ja, was het vragen waard. Hoe zijn die kastjes in het algemeen? Reageert het snel als je van kanaal veranderd?

• Korumera
Xtr3me4me schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:36:
[...]

Damn :( nah ja, was het vragen waard. Hoe zijn die kastjes in het algemeen? Reageert het snel als je van kanaal veranderd?
Het is al even geleden dat ik KPN gehad heb voor TV (heb geen tv verder). Maar volgens mij is dat wel aanzienlijk verbeterd. Maar daar kunnen andere hier beter antwoord op geven.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Xtr3me4me schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:36:
[...]

De huidige VIP5202 reageert gewoon eigenlijk direct. Interface ziet er ook goed uit (zeker in Dark mode). Het kastje hoeft niet in het zicht (werkt via bluetooth) en de afstandsbediening kan je kopellen met je TV zodat je het volume kan aanpassen, andere inputs kan kiezen, etc...
De AB van de TV ligt hier al enige tijd in de kast.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TFHfony schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:45:
[...]

De huidige VIP5202 reageert gewoon eigenlijk direct. Interface ziet er ook goed uit (zeker in Dark mode). Het kastje hoeft niet in het zicht (werkt via bluetooth) en de afstandsbediening kan je kopellen met je TV zodat je het volume kan aanpassen, andere inputs kan kiezen, etc...
De AB van de TV ligt hier al enige tijd in de kast.
Ok top, anders had ik een boze vrouw om me heen :P

28 december word ik geactiveerd op de glasvezel 1gbit, dat interesseert mij meer. Nu ook hopen dat ik dat ook behaal. Soms laat Ziggo ook ter wensen over. 600Mbit, terwijl ik maar 400Mbit behaal en pas de 600Mbit in de avond. Bizar iets.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Xtr3me4me schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:49:
[...]

Ok top, anders had ik een boze vrouw om me heen :P

28 december word ik geactiveerd op de glasvezel 1gbit, dat interesseert mij meer. Nu ook hopen dat ik dat ook behaal. Soms laat Ziggo ook ter wensen over. 600Mbit, terwijl ik maar 400Mbit behaal en pas de 600Mbit in de avond. Bizar iets.
Zou geen probleem moeten zijn:

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ja maar bedoel over de gehele dag. Lijkt wel of ik soms geknepen word bij Ziggo door drukte in de begin van de middag en laat in de avond ( +/- 22:00) de volle snelheid krijg.
Ik download en upload redelijk wat, dagelijks 4-5Tb aan data. 1 van de redenen waarom ziggo sucks balls is vanwege die upload. Nu download ik meer dan ik upload maar goed. (Allemaal werk gerelateerd uiteraard, geen piracy crap)
Nog een maandje, halleluja. _/-\o_

• SalihTakavci35
Muis666 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:26:
[...]

ik heb altijd al bij kpn gezeten, had hier voor ziggo tot ik glasvezel kreeg en sinds dien bij kpn. Dus nooit telfort gehad of andere glasvezel provider.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Xtr3me4me schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:53:
[...]

Ja maar bedoel over de gehele dag. Lijkt wel of ik soms geknepen word bij Ziggo door drukte in de begin van de middag en laat in de avond ( +/- 22:00) de volle snelheid krijg.
Ik download en upload redelijk wat, dagelijks 4-5Tb aan data. 1 van de redenen waarom ziggo sucks balls is vanwege die upload. Nu download ik meer dan ik upload maar goed. (Allemaal werk gerelateerd uiteraard, geen piracy crap)
Ik haal deze snelheiden altijd. Alleen is het wel zo dat bij 1gbps gelimiteerd bent aan zo'n 940mpbs. En als je TV kijkt gaat dat ook nog van je downstream af.
Maar, eerlijkheid gebied te zeggen: Tot een kleine 2 jaar geleden zal ik bij Ziggo en daar haalde ik eigenlijk ook altijd mijn volledige snelheid ongeacht het tijdstip.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:55
[...]

Bij Ziggo deel je de lijn met je hele straat. Dat de snelheid op drukke momenten inzakt kan dan ook kloppen.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TFHfony schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:58:
[...]

Ik haal deze snelheiden altijd. Alleen is het wel zo dat bij 1gbps gelimiteerd bent aan zo'n 940mpbs. En als je TV kijkt gaat dat ook nog van je downstream af.
Maar, eerlijkheid gebied te zeggen: Tot een kleine 2 jaar geleden zal ik bij Ziggo en daar haalde ik eigenlijk ook altijd mijn volledige snelheid ongeacht het tijdstip.
Ben al blij met 900mbps down en up. Ben wel van plan volgend jaar te upscalen qua mobo naar 2,5Gbit of als het er is 10gbit lan port.
Mijn router heeft in ieder geval een 2,5Gbit wan port, dus als glasvezel upscaled in de toekomst, kan ik makkelijk mee hierin.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nuevocasa schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:00:
[...]

Bij Ziggo deel je de lijn met je hele straat. Dat de snelheid op drukke momenten inzakt kan dan ook kloppen.
Ik dacht dat je bij Coax je verbinding niet deelde in de verdeelkast. Maar goed anders kan ik het niet verklaren, maar irritant is het zekers.

• Nuevocasa
Xtr3me4me schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:03:
[...]

Ik dacht dat je bij Coax je verbinding niet deelde in de verdeelkast. Maar goed anders kan ik het niet verklaren, maar irritant is het zekers.
Je deelt het zeker wel. 9 jaar geleden zat bij ons de hele straat op Ziggo (nieuwbouw) en we hadden daar echt last van. Gelukkig hebben we hier nu alweer iets van 6-7 jaar Glas.

Edit: Uiteindelijk komt het natuurlijk altijd ergens samen.

https://community.ziggo.n...breide-uitleg/td-p/401773
Aantal modems per coaxsegment
Vanwege het delen van de capaciteit binnen het coaxsegment wordt de kabel internet gebruikerservaring mede bepaalt door het aantal modems dat is aangesloten op een coaxsegment, de gezamenlijke maximale abonnementssnelheid van die modems en het internet gedrag van de gebruikers van die modems. Allemaal zaken waar kabelproviders geen informatie over verstrekken. Analyses van het kabel internet signaal uit diverse regio's van het Ziggo netwerk laten zien dat er tussen 400 en 600 modems actief zijn per coaxsegment wat overeenkomt met de verwachtingen op basis van wat spaarzame publicaties van organisaties zoals TNO. Ook op dit forum is in een blog van Ziggo het één en ander terug te vinden over het aantal aansluitingen (homes passed) op het coaxsegment wat deze aantallen modems onderschrijft.
Mijn ervaring is dat Glas van KPN iig veel stabieler is. Jaartje T-Mobile gehad, dat was erg instabiel.

[Voor 56% gewijzigd door Nuevocasa op 18-11-2021 16:28]

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:15
[...]

...

dagelijks 4-5Tb aan data.

...
HOE DAN!!?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Nu online

route99

just passionately curious...

Nuevocasa schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:14:Mijn ervaring is dat Glas van KPN iig veel stabieler is. Jaartje T-Mobile gehad, dat was erg instabiel.
Als dat over dezelfde glasvezel kabel is? Laat ik het dan bijzonder noemen?
Wij krijgen wrs T-Mobile Thuis over de KPN glasvezel..... (heb me iig aangemeld voor deelname tav de glasvezel aanleg)

[Voor 17% gewijzigd door route99 op 19-11-2021 09:29]

Je eigen geluk bepaal je zelf!

• Nuevocasa
route99 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:27:
[...]
Wij krijgen wrs T-Mobile Thuis over de KPN glasvezel..... (heb me iig aangemeld voor deelname tav de glasvezel aanleg)
Jup, was via WBA. De Routing/ het achterliggende netwerk van T-Mobile is gewoon anders.
In mijn geval ging ik van een gemiddelde ping +-5ms bij KPN naar de eerste paar maanden 12ms en later zelfs gemiddeld 19-23ms bij T-Mobile en was het gewoon regelmatig niet stabiel.
Nu bij KPN zit ik weer op een ping van 4-5ms gemiddeld. Heb een eigen Fritzbox, dus aan mijn apparatuur kan het niet liggen.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:44
route99 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:27:
[...]
Draadje is hetzelfde, de apparatuur aan de andere kant niet (incl core netwerk diensten van de provider zelf)

[Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 19-11-2021 09:37]

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hmmbob schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:37:
[...]

Draadje is hetzelfde, de apparatuur aan de andere kant niet (incl core netwerk diensten van de provider zelf)
Idd!
Het fysieke draadje is wel hetzelfde, het logische draadje, de transportstreams, echter niet...

Zelfs tussen een Xs4all en KPN FttH klant zie ik verschil qua routering. Mijn buurman zit op dezelfde wijkPoP, dezelfde fysieke route naar de glasvezelinfrastructuur. En toch is zijn (KPN) hopcount/ping tijd richting veel servers, via de AMS-IX, net ietsje hoger dan die bij mij (Xs4all).

Paar huizen verderop, een hardnekkige klant van Ziggo; tja... laten we het daar maar niet over hebben. :-(

[Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 19-11-2021 10:58]

Mooie Plaatjes   

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Gebruikt hier iemand smartftp? Ik haal daar bekabeld 600mbps met upload. Terwijl mijn speedtest op 950mbps zit. Heeft iemand tips hoe ik dit kan verbeteren bij dit programma?

• Hmmbob
Nee, maar weet je zeker dat de host waarvan/waarheen je verbinding loopt die snelheid ook aan kan?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• swhnld
  • Laatst online: 17:37
Farabi schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 01:02:
Gebruikt hier iemand smartftp? Ik haal daar bekabeld 600mbps met upload. Terwijl mijn speedtest op 950mbps zit. Heeft iemand tips hoe ik dit kan verbeteren bij dit programma?
Ik zou deze vraag bij de makers van het programma onder de aandacht brengen. Het heeft niets te maken met je internet verbinding, maar meer met je computer hardware, besturingssysteem, je anti virus, je netwerk inrichting, en de ontvangende partij.

• Hmmbob

• Hawkeye_NL
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 30-11 11:29
Goedemorgen allemaal, heeft iemand ervaring of de KPN Box 12 en de KPN TV Box goed overweg kunnen met met de Cat6a S/FTP PIMF LSZH kabels ?

Ik krijg namelijk binnenkort een 1Gbit/s glasvezel verbinding en wil graag nieuwe kabels aanschaffen ook gezien de toekomst.

Of is het toch beter om te kiezen voor de Cat6 S/FTP PIMF LSOH kabels ?

Daarnaast gebruik ik ook de Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E op zolder om 2 PC's en een printer bekabeld te kunnen verbinden.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Hawkeye_NL Heel veel zin & onzin over superfancy/dure UTP kabels en -stekers vind je alhier:
Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
en hier:
Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4
:+

BTW: met zowat 20 jaar oude CAT5e bekabeling en zelf aangeknepen RJ-45 connectors heb ik in m'n huis ook prima Gb verbindingen. No problemo, zonder storingen.

[Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 21-11-2021 09:50]

Mooie Plaatjes   

• Stinger_Ventura
Ik heb mijn vraag over de aanbieding van Breedbandwinkel verplaatst naar het KPN Xdsl topic, aangezien de 12 maanden korting daar voor van toepassing is.

[Voor 82% gewijzigd door Stinger_Ventura op 21-11-2021 12:23]

• Hawkeye_NL
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 30-11 11:29
ehtweak bedankt voor je reactie maar dat was niet mijn vraag (:

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01-12 22:36
@Stinger_Ventura Dan declareer je dus eigenlijk een te verkopen X-Box bij je werkgever?

• Barre73
Hawkeye_NL schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:19:
ehtweak bedankt voor je reactie maar dat was niet mijn vraag (:
Niet helemaal maar hij verwijst je eigenlijk door naar het goede topic om die vraag in te stellen of het antwoord te zoeken. Heeft namelijk op zich weinig specifieke relatie met KPN Glasvezel.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Hawkeye_NL Zoals @Barre73 al zegt. ;)
Mocht je nog niet weten of de door jou genoemde kabeltjes geschikt c.q. overkill zijn, voor wat jij er mee beoogt, dan zijn de genoemde topics de plek om dat te bespreken en de kennis aldaar op te doen.

tip: definieer wat je wilt bereiken en/of wat er nu nog niet goed (genoeg) is.

Mooie Plaatjes   

• Stinger_Ventura
Rallye schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:42:
@Stinger_Ventura Dan declareer je dus eigenlijk een te verkopen X-Box bij je werkgever?
Neen,
Of ik betaal 60 euro per maand, en kan 50 euro bruto/netto declareren aan de internet aansluiting van KPN, ik verkoop dan de X-Box die ik er bij krijg voor cash geld en verlaging van de maandlasten.

Of ik neem de BreedBandWinkel deal voor 12 maanden 35 euro voor internet/TV. De vraag is dan alleen hoe de rekening er uit ziet die ik Bruto/netto kwijt kan bij de werkgever. Voor de werkgever maakt dit niets uit, want ze houden het in op het bruto loon en keren het netto uit (belasting technisch) Want ik krijg de helft van de kosten terug.
Daarom ben ik benieuwd hoe KPN zijn rekening opbouwt.

50 euro Internet
10 Euro TV
-25 euro korting
--------
35 euro per maand

Of bijvoorbeeld:
25 euro internet na korting
10 euro tv
-------
35 euro per maand

[Voor 6% gewijzigd door Stinger_Ventura op 21-11-2021 11:12]

• dutchnltweaker
  • Nu online
Vraagje, stel je stapt over en neemt 1Gbit glasvezel nu en merkt binnen het jaar in die 6 maanden dat 200Mbit ook wel genoeg is. Kan je dan na de eerste 6 maanden downgraden in snelheid?

• supercop7373
  • Laatst online: 13:49
Waar zit die optie van 12 maanden verstopt bij breedbandwinkel? Ik zie alleen maar 6 maanden.

• dutchnltweaker
  • Nu online
supercop7373 schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:45:
Waar zit die optie van 12 maanden verstopt bij breedbandwinkel? Ik zie alleen maar 6 maanden.
Die optie is alleen beschikbaar als je VDSL hebt (dus koper), voor glas is het inderdaad maar 6 maanden.

[Voor 68% gewijzigd door dutchnltweaker op 21-11-2021 11:51]

• supercop7373
  • Laatst online: 13:49
dutchnltweaker schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:46:
[...]

Die optie is alleen beschikbaar als je VDSL hebt (dus koper), voor glas is het inderdaad maar 6 maanden.
Oh zo, wel raar want die optie kan ik niet eens kiezen. Heb beiden liggen hier. VDSL geeft die KPN niet als optie.

• dutchnltweaker
  • Nu online
supercop7373 schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:49:
[...]

Oh zo, wel raar want die optie kan ik niet eens kiezen. Heb beiden liggen hier. VDSL geeft die KPN niet als optie.
Klopt, als je vanaf nu glasvezel hebt liggen krijg je geen opties meer vanuit KPN om VDSL af te sluiten. Koper wordt nu uitgefaseerd, dus als je koper hebt en er wordt glas aangelegd wordt je automatisch omgezet als glas daadwerkelijk actief gaat in jouw wijk.

Aanvulling:
https://www.breedbandwink...-en-tv-200-mb--aanbieding @supercop7373 hier is die link, dan zie je ook dat er VDSL bij staat. Als je dan klikt op Opties en bestel en je adres gegevens invult krijg je de melding:
Dit KPN abonnement is op uw adres helaas niet beschikbaar.

• thof1
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17:29

thof1

FP ProMod
Box 12 heeft hier een update gehad naar SGEJ10000448.

Sindsdien aangepaste GUI, waarbij er geen lijstjes meer zijn maar er ineens een network map is. Vond de vorige niet ideaal, maar de huidige wordt ik nog minder enthousiast van omdat niet alles uitgeklapt/zichtbaar is. Ook was het admin password ineens gereset naar de default, stond een waarschuwing voor op de login-pagina. Ontdekt doordat beide Chromecasts werden ineens niet meer gezien als Cast-target. Wi-Fi lijkt ook iets minder stabiel op de Chromecasts na deze update. Meer mensen ervaren?

Edit, ik zie dat ik wat laat was met deze update:
https://forum.kpn.com/int...-mesh-sgej10000448-552046

[Voor 6% gewijzigd door thof1 op 21-11-2021 17:15]

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:36
Ik heb hier nu een aantal maanden de glasvezelaansluiting, Ziggo heeft toen een upgrade aangeboden waardoor ik daar gebleven ben. Ik merk dat ik steeds vaker drops heb in de stabiliteit van mijn internet en zit nu toch weer te twijfelen om naar KPN over te gaan.

Ziggo:
- 150/15mbit
- CI+ module (afstandsbediening tv)
- nu nog F1
-€59,-/maand

KPN
- 200/200mbit
- KPN tv kastje+afstandsbediening ( werkt dit goed en snel?)
-€60,-/maand

Doordat KPN een nieuwe aansluiting gemaakt heeft lijkt mij de stabiliteit ook veel beter dan nu via koper waar ik zelf en vorige bewoners hebben zitten kloten met de COAC aansluiting.

Wat raden jullie aan?

• Nuevocasa
kurk_droog schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:04:
Ik heb hier nu een aantal maanden de glasvezelaansluiting, Ziggo heeft toen een upgrade aangeboden waardoor ik daar gebleven ben. Ik merk dat ik steeds vaker drops heb in de stabiliteit van mijn internet en zit nu toch weer te twijfelen om naar KPN over te gaan.

Ziggo:
- 150/15mbit
- nu nog F1
-€59,-/maand

KPN
- 200/200mbit
-€60,-/maand

Doordat KPN een nieuwe aansluiting gemaakt heeft lijkt mij de stabiliteit ook veel beter dan nu via koper waar ik zelf en vorige bewoners hebben zitten kloten met de COAC aansluiting.

Wat raden jullie aan?
Altijd doen ;) glas van KPN is rete stabiel! Even goed kijken naar een deal nu rond black friday. Via Cashbackxl en dan breedbandwinkel.nl scheelt het vaak ook nog extra.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ziggo:
- 150/15mbit
- nu nog F1
-€59,-/maand

KPN
- 200/200mbit
-€60,-/maand

Wat raden jullie aan?
F1 is nog letterlijk 2 races.
Het kastje van KPN kan je uit het zicht plaatsen. Deze wordt bedient dmv bluetooth. De AB van KPN kan je ook nog eens gebruiken voor de belangrijkste TV functies (andere input, volume , etc..) de AB van de TV ligt hier in de kast.

• Hmmbob
TFHfony schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:11:
[...]

F1 is nog letterlijk 2 races.
En gewoon de login van een andere ziggo klant (familie, vrienden) gebruiken om ziggo go te casten naar je tv

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Doen! Na 2 jaar nog geen moment spijt van gehad. We hadden sinds 2016 al internet-only van KPN en TV via Ziggo. De Arris Next was (ook tijdens lange testperiode) verbonden met Ziggo via KPN lijn. Later wilde Ziggo geen TV-only met Next doen, dus toen was ik er helemaal klaar mee. Heb daarna ook TV en vaste lijn bij KPN gedaan. Speelt natuurlijk wel mee dat KPN een inhaalslag met hun Arris VIP5202 heeft gedaan. Bijna alle functies van de Arris Next werken ook bij KPN zo. Alleen geen thumbnails bij voor- en achteruitspoelen. Ik heb met alle plezier voor Ziggo Sport Totaal betaald, want we hadden niet meer al die frustraties zoals bij Ziggo.
TFHfony schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:11:
De AB van KPN kan je ook nog eens gebruiken voor de belangrijkste TV functies (andere input, volume , etc..) de AB van de TV ligt hier in de kast.
En ook je eventuele receiver mee bedienen... zoals dat ook kon bij de Arris Next.

[Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 22-11-2021 18:41]

• kurk_droog
En qua snelheid tussen zappen, is dat goed te doen zonder al te vertragen?

Mocht er een leuke aanbieding zijn dan zou alleen het contract bij ziggo nog kunnen dwarsbomen of is dat zelden een probleem?

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

kurk_droog schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:48:
En qua snelheid tussen zappen, is dat goed te doen zonder al te vertragen?
Een seconde... net als de Next en nergens meer een losse coax ;)
kurk_droog schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:48:
Mocht er een leuke aanbieding zijn dan zou alleen het contract bij ziggo nog kunnen dwarsbomen of is dat zelden een probleem?
Als je contract nog loopt, ga je een nabetaling van de resterende termijnen krijgen. Daar is men echt niet coulant in.

[Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 22-11-2021 17:51]

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:31

Ziggo:
- 150/15mbit
- nu nog F1
-€59,-/maand
Ik moet in het KPN topic toch wat tegengas geven :P persoonlijk vond ik de Ziggo box Next op bijna alle fronten prettiger dan mijn huidige 4k KPN Box. Ten opzichte van een ci+ module vermoed ik dat je toch blij gaat zijn.

Wat betreft F1, Ik had een Ziggo TV abonnement in combi met Vodafone mobiel en daardoor een gratis sport Plus pakket waarbij ook gratis een F1 TV Pro abonnement. Het is me nog steeds niet duidelijk of die laatste volgend jaar wel blijft bestaan.

• JanR1969
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 30-11 21:37
4tune schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:08:
[...]

Ik moet in het KPN topic toch wat tegengas geven :P persoonlijk vond ik de Ziggo box Next op bijna alle fronten prettiger dan mijn huidige 4k KPN Box. Ten opzichte van een ci+ module vermoed ik dat je toch blij gaat zijn.

Wat betreft F1, Ik had een Ziggo TV abonnement in combi met Vodafone mobiel en daardoor een gratis sport Plus pakket waarbij ook gratis een F1 TV Pro abonnement. Het is me nog steeds niet duidelijk of die laatste volgend jaar wel blijft bestaan.
Ik heb een andere ervaring. Vind de 4K box van KPN prettiger. Menu’s zijn een stuk sneller. Alles is IPTV. Mediabox Next van Ziggo is een combi van DVB-C en VOD voor terugkijken. Zo af en toe merkte ik dat. Ik heb bij Ziggo ook de Humax 5200c gehad. Die vond ik op het punt van opnemen wel net zo goed vanwege de ingebouwde harddisk.
Enige wat ik bij KPN een beetje onhandig vind, is dat de HD Glas zenders op 661 en verder zitten en niet automatisch op 1 en verder. Opnemen kost € 5 per maand, heb ik er niet voor over. Kan alles tot een week terug kijken (zelfde als bij Ziggo) en anders kijk ik via NPO Start terug.
Internet veel stabieler dan bij Ziggo, dus zou ook echt niet meer terug Will naar Ziggo. En ben € 10 per maand goedkoper uit.😊

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

4tune schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:08:
F1 TV Pro abonnement blijft ook volgend bestaan... is al wat maandjes duidelijk.
JanR1969 schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:34:
Enige wat ik bij KPN een beetje onhandig vind, is dat de HD Glas zenders op 661 en verder zitten en niet automatisch op 1 en verder. Opnemen kost € 5 per maand, heb ik er niet voor over. Kan alles tot een week terug kijken (zelfde als bij Ziggo) en anders kijk ik via NPO Start terug.
Internet veel stabieler dan bij Ziggo, dus zou ook echt niet meer terug Will naar Ziggo. En ben € 10 per maand goedkoper uit.😊
Internet is inderdaad véél stabieler en met een uitgebreider pakket worden veel 'opties' inbegrepen. Neem een tweede decoder en opnemen is gratis. Hussel en ga zo maar door.

• xFeverr
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12:04
JanR1969 schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:34:
[...] Enige wat ik bij KPN een beetje onhandig vind, is dat de HD Glas zenders op 661 en verder zitten en niet automatisch op 1 en verder. [...]
Wat bedoel je hier precies mee? Op het KPN Zenderoverzicht staan de HD-zenders gewoon vanaf 1.

Over twee weken heb ik het ook in huis, ben benieuwd. Heb altijd TV via DVB-C gekeken, kijken met een decoder was ik altijd vies van, maar het zag er toch best goed uit toen ik het zag bij iemand.

• Dennis-L
  • Nu online
xFeverr schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:54:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Op het KPN Zenderoverzicht staan de HD-zenders gewoon vanaf 1.

Over twee weken heb ik het ook in huis, ben benieuwd. Heb altijd TV via DVB-C gekeken, kijken met een decoder was ik altijd vies van, maar het zag er toch best goed uit toen ik het zag bij iemand.
Je hebt HD (8Mbit/s) kanalen en HD glas (12Mbit/s).
Het zijn beide gewoon HD zenders, alleen de HD glas hebben een iets hogere bitrate en zitten op 661 t/m 670

• jk-5
  • Registratie: november 2015
  • Nu online
Dennis-L schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:01:
[...]

Je hebt HD (8Mbit/s) kanalen en HD glas (12Mbit/s).
Het zijn beide gewoon HD zenders, alleen de HD glas hebben een iets hogere bitrate en zitten op 661 t/m 670
Ik vroeg me al af wat die extra zenders waren. Maar waarom zetten ze die dan niet gewoon tussen de normale kanalen? Op 661 kan ik me voorstellen dat weinig mensen ze gebruiken.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
jk-5 schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:06:
[...]

Ik vroeg me al af wat die extra zenders waren. Maar waarom zetten ze die dan niet gewoon tussen de normale kanalen? Op 661 kan ik me voorstellen dat weinig mensen ze gebruiken.
Scheeld KPN waarschijnlijk capaciteit.

• Dennis-L
  • Nu online
[...]

Voor de meeste mensen zullen de gewone HD kanalen (die op de gewone plekken staan) goed genoeg zijn.
Ooit later in de verre verre verre toekomst zullen de HD glas kanalen op de gewone plekken komen, als zijn die plannen recent weer in de vriezer gezet.

[Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 22-11-2021 20:16]

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:54
[...]

Dat heeft te maken dat KPN haar IPTV netwerk heeft ingericht voor zowel glas als ADSL/VDSL klanten, zogenaamd Multicast. Iedereen krijgt dezelfde onderliggende livestreams toegewezen waarbij de Glas-klanten de 66x serie erbij krijgen. Ze kunnen niet zoals Netflix of NLZIET de streams afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding in kwaliteit opschalen wat ook bekend staat als Unicast.

Voordeel is dat KPN met minder data verkeer een landelijk IPTV netwerk heeft maar daardoor niet flexibel is. Ze kunnen dus niet voor de glasklanten de zenders omwisselen voor de reguliere 1,2,3 kanalen tenzij ze de tv boxen van de Glas klanten van een apart profiel gaan voorzien.

[Voor 9% gewijzigd door Miki op 22-11-2021 20:22]

Samsung QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen2 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmbob schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:11:
[...]

En gewoon de login van een andere ziggo klant (familie, vrienden) gebruiken om ziggo go te casten naar je tv
En dat is niet eens nodig...
Ziggo haalt tegenwoordig het kabelsignaal er niet meer af. Ik ben al 2 jaar weg bij Ziggo en kan zonder problemen het FTC pakket ontvangen, inc. Ziggo Sport op kanaal 14.
Maar goed, verder eerst maar eens kijken wat de exacte plannen van Viaplay worden.

• draakhoofd
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Ik wil overstappen van Ziggo naar KPN met wat BF-korting. Ik was in de veronderstelling dat ik geen glasvezel had (ouder huis) want Ziggo heeft hier 3 jaar geleden bij de verhuizing de aansluiting in de meterkast vernieuwd. Vorige week bij KPN daarom een Haalbaarheidsverzoek gedaan, omdat ik dacht dat er wel een kabel fysiek naar het huis moet worden getrokken, maar ik krijg als reactie terug:

Het adres dat u heeft aangevraagd heeft al een aansluiting van glasvezel. De provider kan de aansluiting verder aansluiten wanneer dit gewenst is. Echter is de aansluiting momenteel al in gebruik door een provider. U kunt zich het beste melden bij uw provider.

Kan dit wel juist zijn, aangezien ik nu bij Ziggo zit en zij neem ik aan een andere kabel gebruiken? Foto is van het aansluitpunt van Ziggo, voor de rest kan ik niets vinden wat de meterkast inkomt qua ongebruikte glasvezelkabel. Of zit in die groen-witte kabel ook glasvezel? :?

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Nu online

route99

just passionately curious...

kurk_droog schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:04:Doordat KPN een nieuwe aansluiting gemaakt heeft lijkt mij de stabiliteit ook veel beter dan nu via koper waar ik zelf en vorige bewoners hebben zitten kloten met de COAC aansluiting.
Toen we 2 jaar geleden van analoog naar digitale Tv bij Ziggo gingen, kwam er eerst een monteur die de hele binnenkomende aansluiting vernieuwd heeft. De nieuwe banden lopen tot 1200 MHz ipv eerder tot 860 MHz. We hebben een goed coax netwerk in ons huis en met een nieuw versterkertje kon alles gewoon doorgaan.
De glasaanmelding is net gedaan, zal ivm nieuwe aanleg ca 1 jaar duren?
We hebben nu 100/30 vrij stabiel VDSL (ca 10 jaar gelden een nieuwe centrale in de wijk) en hopen dus naar glas over te gaan voor hetzelfde tarief is beloofd.
Kosten per maand: ca 21 + ca 28 euro= 49 euro./maand

Dus een hardware upgrade van Ziggo kan prima kwaliteit leveren, kan niet het internet meten, mar daar hoor ik hier in de buurt geen klachten over.

[Voor 7% gewijzigd door route99 op 22-11-2021 20:43]

Je eigen geluk bepaal je zelf!

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:31
CreativeS schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:48:
[...]

F1 TV Pro abonnement blijft ook volgend bestaan... is al wat maandjes duidelijk.
Aha, wijs ons de weg! Waar staat dat ook volgend F1 seizoen het F1 TV pro abbo gratis blijft bij een Ziggo sport totaal pakket?

/offtopic

• Barre73
draakhoofd schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:41:
Ik wil overstappen van Ziggo naar KPN met wat BF-korting. Ik was in de veronderstelling dat ik geen glasvezel had (ouder huis) want Ziggo heeft hier 3 jaar geleden bij de verhuizing de aansluiting in de meterkast vernieuwd. Vorige week bij KPN daarom een Haalbaarheidsverzoek gedaan, omdat ik dacht dat er wel een kabel fysiek naar het huis moet worden getrokken, maar ik krijg als reactie terug:

Het adres dat u heeft aangevraagd heeft al een aansluiting van glasvezel. De provider kan de aansluiting verder aansluiten wanneer dit gewenst is. Echter is de aansluiting momenteel al in gebruik door een provider. U kunt zich het beste melden bij uw provider.

Kan dit wel juist zijn, aangezien ik nu bij Ziggo zit en zij neem ik aan een andere kabel gebruiken? Foto is van het aansluitpunt van Ziggo, voor de rest kan ik niets vinden wat de meterkast inkomt qua ongebruikte glasvezelkabel. Of zit in die groen-witte kabel ook glasvezel? :?

[Afbeelding]
Op de foto is alleen maar coax te zien. Aansluiting kan natuurlijk ergens anders in huis zitten. Zie voorbeelden hier.
Of de kabel ligt klaar bij de gevel of erfgrens. Dan kan je ook gewoon bestellen en wordt deze alsnog kosteloos binnengebracht omdat je er gebruik van gaat maken.

NB: ik wil wel even kijken wat de status is volgens KPN Netwerk als je je adres DM't.

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

4tune schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:03:
[...]

Aha, wijs ons de weg! Waar staat dat ook volgend F1 seizoen het F1 TV pro abbo gratis blijft bij een Ziggo sport totaal pakket?

/offtopic
Niet in die combi met Ziggo natuurlijk… duh, beetje vragen naar de bekende weg of niet soms? Maar goed, dan gaat men maar gewoon lekker betalen. Al lang genoeg “gratis” geweest (zowel bij Ziggo zelf, als het gratis F1TV Pro bij Ziggo icm Ziggo Sport Totaal).

• kurk_droog
route99 schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:41:
[...]
Toen we 2 jaar geleden van analoog naar digitale Tv bij Ziggo gingen, kwam er eerst een monteur die de hele binnenkomende aansluiting vernieuwd heeft. De nieuwe banden lopen tot 1200 MHz ipv eerder tot 860 MHz. We hebben een goed coax netwerk in ons huis en met een nieuw versterkertje kon alles gewoon doorgaan.
De glasaanmelding is net gedaan, zal ivm nieuwe aanleg ca 1 jaar duren?
We hebben nu 100/30 vrij stabiel VDSL (ca 10 jaar gelden een nieuwe centrale in de wijk) en hopen dus naar glas over te gaan voor hetzelfde tarief is beloofd.
Kosten per maand: ca 21 + ca 28 euro= 49 euro./maand

Dus een hardware upgrade van Ziggo kan prima kwaliteit leveren, kan niet het internet meten, mar daar hoor ik hier in de buurt geen klachten over.
Ja maar die monteur zal ik in mijn geval zelf moeten betalen. Mijn contract loopt tot mei en mensen hier gaven al aan dat ze niet coulant zijn zonder boetes of iets over te stappen dus ik blijf tot mei 22 bij ziggo.

• michaell958
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 29-11 23:14
Doet KPN ook aan die SFP connectoren ? of is dat alleen bij tmobile? ik wil graag mijn edgerouter daar op krijgen, maar dat zal wel niet gaan vanwege de Experia box die alleen WAN heeft.

• Barre73
michaell958 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 02:27:
Doet KPN ook aan die SFP connectoren ? of is dat alleen bij tmobile? ik wil graag mijn edgerouter daar op krijgen, maar dat zal wel niet gaan vanwege de Experia box die alleen WAN heeft.
Ja hoor kan prima bij KPN, maar alleen als je glasvezelaansluiting langer dan circa 2 jaar geleden is geplaatst.
Als deze nieuwer is krijg je bij KPN op een GPON kastje waar je Experiabox of router op aangesloten wordt. Dan kan je niet zelf een SFP module gebruiken.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:39

JB

Cédric roelt!

Wie is de laatste tijd nog aangesloten op glas van KPN? Ik ga van T-Mobile (WBA > ODF) terug naar KPN. Dat is in mijn regio AON. Krijg je dan nog altijd een NT op die "oranje bak/FTU"?

Ik word 2 december verhuisd, hoeveel tijd zat er de laatste tijd tussen het ontvangen installatiepakket en aansluitdatum, iemand ervaringen?

[Voor 4% gewijzigd door JB op 23-11-2021 09:20]

Mijn boefje is liev!

• Barre73
JB schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:20:
Wie is de laatste tijd nog aangesloten op glas van KPN? Ik ga van T-Mobile (WBA > ODF) terug naar KPN. Dat is in mijn regio AON. Krijg je dan nog altijd een NT op die "oranje bak/FTU"?

Ik word 2 december verhuisd, hoeveel tijd zat er de laatste tijd tussen het ontvangen installatiepakket en aansluitdatum, iemand ervaringen?
Als je voor je T-Mobile avontuur bij KPN nog op een AON aansluiting zat krijg je die nu ook weer gewoon. KPN is nog (lang) niet bezig met het bijplaatsen of vervangen van apparatuur in bestaande PoPs. Alleen in nieuwe netwerken wordt GPON gebouwd. Nieuw sinds een jaar of twee dan..
Dus ja, in jouw geval een NT op je TY-01 FTU (die met die twee oranje of witte kapen neem ik aan).

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:39

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:50:
[...]

Als je voor je T-Mobile avontuur bij KPN nog op een AON aansluiting zat krijg je die nu ook weer gewoon. KPN is nog (lang) niet bezig met het bijplaatsen of vervangen van apparatuur in bestaande PoPs. Alleen in nieuwe netwerken wordt GPON gebouwd. Nieuw sinds een jaar of twee dan..
Dus ja, in jouw geval een NT op je TY-01 FTU (die met die twee oranje of witte kapen neem ik aan).
Jep, dat zal de TY-01 zijn inderdaad. Ik zat voor mei nog op AON via T-Mobile (eerst Vodafone) met een Draytek vanuit die FTU. De welbekende NT die GPON plat legt :X

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee