Toon posts:

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste
Acties:

• Engelen87
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 13:18
Ik wil overstappen van Ziggo naar KPN, maar klopt het dat de TV-ontvanger bedraad aan het modem moet worden aangesloten? Ik voel er weinig voor om een kabel te trekken, aangezien mijn wifi netwerk prima werkt.

Is die 4K tv-ontvanger niet draadloos? Dat vind ik wel een groot minpunt.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:57
Engelen87 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:05:
Ik wil overstappen van Ziggo naar KPN, maar klopt het dat de TV-ontvanger bedraad aan het modem moet worden aangesloten? Ik voel er weinig voor om een kabel te trekken, aangezien mijn wifi netwerk prima werkt.

Nee helaas, niet draadloos.

Wordt hier nogmaals aangehaald :)

• Engelen87
Hm, dan moet ik maar even kijken of ik wel overstap. Bedankt!

• dutchnltweaker
Engelen87 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:14:
[...]

En anders gebruik je toch een accespoint waarbij je die als ''wifi ontvanger'' kan gebruiken en die sluit je dan bedraad aan :) (moet je wel een stopcontact vrij hebben hiervoor).

• Engelen87
dutchnltweaker schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:19:
[...]

En anders gebruik je toch een accespoint waarbij je die als ''wifi ontvanger'' kan gebruiken en die sluit je dan bedraad aan :) (moet je wel een stopcontact vrij hebben hiervoor).
Die heb ik helaas niet meer liggen, of ik moet één van m'n TP-linkjes daar neer zetten. Dan staan er alleen twee mesh-apparaten binnen 2 meter van elkaar, met enkel een muur ertussen.

En als ik er eentje bij moet kopen, gaat het voordeel van KPN ook weer teniet.

Eens kijken of NLZiet etc. iets is.

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:19:
[...]

Dit gaat ook niet werken. KPN gebruikt multicast voor real time IPTV. Multicast kent geen retry dus is gevoelig voor delays en collissions als je via WiFI probeert te versturen. Wat zal resulteren in veel storingen in je beeld.

T-Mobile en NLZiet gebruiken gewoon IP voor real time TV. Maar wel met een lagere bitrate. KPN stuurt gepauzeerde/opgenomen TV wel gewoon via Unicast, wat wel retry ondersteunt.
Engelen87 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:14:
[...]

Er bestaat eigenlijk geen enkele draadloze TV decoder voor TV bij DSL of glasvezel. Bij geen enkele provider.en als het wel kan via wifi is het eigenlijk stiekem een app op de decoder (android TV bijvoorbeeld) hetgeen niet bepaald de beste TV kwaliteit oplevert.

[Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 23-11-2021 11:14]

• dutchnltweaker
Barre73 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:52:
[...]

Er bestaat geen enkele draadloze TV decoder. Bij geen enkele provider.en als het wel kan via wifi is het eigenlijk stiekem een app op de decoder (android TV bijvoorbeeld) hetgeen niet bepaald de beste TV kwaliteit oplevert.
En de ziggo next box? https://www.ziggo.nl/klan...odemverbinding-wijzigen#/ Daar kan je gewoon wifi instellen ipv kabel.

• Engelen87
Barre73 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:52:
[...]

Er bestaat geen enkele draadloze TV decoder. Bij geen enkele provider.en als het wel kan via wifi is het eigenlijk stiekem een app op de decoder (android TV bijvoorbeeld) hetgeen niet bepaald de beste TV kwaliteit oplevert.
De Ziggo Next werkt via de oude TV-aansluiting + WiFi. Voor deze KPN-box zou ik een ethernetkabel moeten trekken.

• Satfreak
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-11 12:02

Mijn Fritzbox heb ik zelf aangesloten met SFP. Wel op de T-Mobile manier

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:35

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Engelen87 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:05:

??? Haal die legacy coax uit je muur en vervang die voor ethernet. Welkom in 2021 ;)
(sommig verkeer wil je echt niet over wifi)

[Voor 4% gewijzigd door Tylen op 23-11-2021 11:14]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Engelen87
Tylen schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:14:
[...]

??? Haal die legacy coax uit je muur en vervang die voor ethernet. Welkom in 2021 ;)
(sommig verkeer wil je echt niet over wifi)
Dat kan natuurlijk ook nog. De coax vervangen door ethernet.

En wat betreft WiFI: ik heb nooit problemen gehad met de stabiliteit of kwaliteit van m'n netwerk. Ook de 4k-uitzendingen van Ziggo (F1 en in de zomer het WK voetbal) waren top.

• Tylen

Tylen

Barre73 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:46:
[...]

Ja hoor kan prima bij KPN, maar alleen als je glasvezelaansluiting langer dan circa 2 jaar geleden is geplaatst.
Als deze nieuwer is krijg je bij KPN op een GPON kastje waar je Experiabox of router op aangesloten wordt. Dan kan je niet zelf een SFP module gebruiken.
Daar ben ik het niet mee eens. Vorig jaar ben ik aangesloten (nieuwbouw huis) op glasvezel en heb gewoon een AON verbinding gekregen.

Dan het verhaal over SFP. Dat kan natuurlijk nog steeds. Als je een SFP hebt waar je een ethernet kabel indrukt kan je achter het GPON kastje gewoon een edge router plaatsen waar de sfp module ingaat (met dus de echternet kabel daar weer in).

• CreativeS
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Engelen87 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:18:
Dat kan natuurlijk ook nog. De coax vervangen door ethernet.
Inderdaad... gewoon UTP kabel aan de oude coax vastmaken en de coax-kabel door de buis trekken :)
UTP afmonteren... in een switch pluggen en je hebt boven gelijk wat extra poorten.
En wat betreft WiFI: ik heb nooit problemen gehad met de stabiliteit of kwaliteit van m'n netwerk. Ook de 4k-uitzendingen van Ziggo (F1 en in de zomer het WK voetbal) waren top.
Was het niet zo dat bij de Next de opnames en dergelijke (Netflix et cetera) via ethernet/wifi gingen en alleen live TV (SD en HD) via coax? En ook de 4K uitzending van F1?

Ik citeer even een reactie op de Ziggo Community:
Stream via IPTV of DVB-C?
"In tegenstelling tot bijvoorbeeld Love Nature 4K, zal deze stream via DVB-C gaan. De Mediabox Next zal herkennen wanneer 4K kan en wanneer niet. Is er bijvoorbeeld geen 4K-tv aangesloten, dan zul je gewoon de HD-stream te zien krijgen. Er is dan ook geen losse uitzending op kanaal 13."

• jk-5
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14:14
JB schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:20:
Wie is de laatste tijd nog aangesloten op glas van KPN? Ik ga van T-Mobile (WBA > ODF) terug naar KPN. Dat is in mijn regio AON. Krijg je dan nog altijd een NT op die "oranje bak/FTU"?

Ik word 2 december verhuisd, hoeveel tijd zat er de laatste tijd tussen het ontvangen installatiepakket en aansluitdatum, iemand ervaringen?
Ik ben 2 weken geleden verhuisd van T-Mobile ODF naar KPN (zelfde situatie als jou, Dus TM WBA > TM ODF > KPN). Nu ook gewoon weer aangesloten met een GOF verbinding.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Tylen schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:22:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Vorig jaar ben ik aangesloten (nieuwbouw huis) op glasvezel en heb gewoon een AON verbinding gekregen.

Dan het verhaal over SFP. Dat kan natuurlijk nog steeds. Als je een SFP hebt waar je een ethernet kabel indrukt kan je achter het GPON kastje gewoon een edge router plaatsen waar de sfp module ingaat (met dus de echternet kabel daar weer in).
Je eerste opmerking: Ja, dat kan uiteraard. Maar als ik alle mitsen en maren ga opnoemen dan wordt het een heel lastig verhaal. Voor bestaande adressen geldt grofweg die 2 jaar. Voor nieuwbouwadressen soms ook en soms niet. Het ligt helemaal aan de PoP waar de nieuwbouwwoning op wordt aangesloten.
Dus ik heb een simpele richtlijn gegeven (die soms dan niet klopt)

Wat je tweede opmerking betreft: Dat wordt toch lastig... Een SFP is bedoeld om een glasvezelkabel in te prikken en het apparaat waar je die SFP module instopt zet het om in ethernet zodat je verder kunt met een UTP kabel. Dat is dus exact hetzelfde als wat de ONT doet bij een GPON aansluiting: Bij een GPON aansluiting wordt de glasvezel vanuit je FTU op een GPON ONT aangesloten (direct opklikbaar of via een aparte ONT en een bijbehorende glaspatchkabel) en vanuit de ONT komt een ethernetkabel naar je router.
De SFP module in die GPON ONT kan je niet zelf "kopieren". Dat kan wel bij een AON aansluiting.

[Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 23-11-2021 11:48]

• Tylen

Tylen

Barre73 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:47:
[...]

Wat je tweede opmerking betreft: Dat wordt toch lastig... Een SFP is bedoeld om een glasvezelkabel in te prikken en het apparaat waar je die SFP module instopt zet het om in ethernet zodat je verder kunt met een UTP kabel. Dat is dus exact hetzelfde als wat de ONT doet bij een GPON aansluiting: Bij een GPOn aansluiting wordt de glasvezel vanuit je FTU op een GPON ONT aangesloten (direct opklikbaar of via een aparte ONT en een bijbehorende glaspatchkabel) en vanuit de ONT komt een ethernetkabel naar je router.
Een sfp kan je ook een utp kabel in prikken (zie foto in mijn post hierboven). En omdat je met gpon vast zit aan dat extra kastje (waar dus weer een utp kabel uitkomt) kan je die via een sfp in je edgerouter stoppen. Het is niet lastig ;)

Dus fiber -> ftu --> gpon ont -> utp kabel -> ftp (met utp rj45 aansluiting) -> edgerouter.
(hoe de verbinding van ftu/gpon ont loopt is niet relevant)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:39

JB

Cédric roelt!

jk-5 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:44:
[...]

Ik ben 2 weken geleden verhuisd van T-Mobile ODF naar KPN (zelfde situatie als jou, Dus TM WBA > TM ODF > KPN). Nu ook gewoon weer aangesloten met een GOF verbinding.
Wanneer heb jij het installatie pakket ontvangen, als ik vragen mag?

Mijn boefje is liev!

• jk-5
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14:14
JB schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:56:
[...]

Wanneer heb jij het installatie pakket ontvangen, als ik vragen mag?
Ik ontving het pakket volgens mij op de 9e, of in het weekend ervoor. De monteur was hier op de 12e om alles aan te sluiten.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• Engelen87
CreativeS schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:35:
[...]

Inderdaad... gewoon UTP kabel aan de oude coax vastmaken en de coax-kabel door de buis trekken :)
UTP afmonteren... in een switch pluggen en je hebt boven gelijk wat extra poorten.
Ja inderdaad een prima idee. Ik zat ermee in mn hoofd dat ik én ethernet én coax nodig had. Al heb je daar tegenwoordig ook combi-kabels voor.

Maar er komt toch een monteur langs voor KPN (gratis, glasvezel moet nog in de meterkast geregeld worden). Dan mag hij gelijk die kabel trekken.
Was het niet zo dat bij de Next de opnames en dergelijke (Netflix et cetera) via ethernet/wifi gingen en alleen live TV (SD en HD) via coax? En ook de 4K uitzending van F1?

Ik citeer even een reactie op de Ziggo Community:

[...]
Oprecht geen idee... Ik kreeg altijd in beeld bij de 4K-uitzending: 'Internetsnelheid wordt gecontroleerd'. Dus had wel het idee dat het via de WiFi ging.

• JB

JB

Cédric roelt!

jk-5 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:01:
[...]

Ik ontving het pakket volgens mij op de 9e, of in het weekend ervoor. De monteur was hier op de 12e om alles aan te sluiten.
Ik moet nog even afzien... Alweer 2 dagen routeringsproblemen ipv GPON ellende. Drama.

Mijn boefje is liev!

• PThijssen
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:23
Gisteren is de monteur langsgeweest om de glasvezel in te stellen bij mij thuis. Na veel berichten op internet te hebben gelezen was ik erg hoopvol op het te leveren werk. Helaas was deze monteur redelijk kort af en heeft ook niet super veel gedaan. Alle apparaten in de woonkamer neergezet en geconfigureerd. Aangegeven, kijk het werkt en ... doei. Daarna ben ik zelf nog een tijd bezig geweest om de rest te configureren. Hij wist
bijvoorbeeld ook niet hoe je de LG remote aan de TV box moest koppelen.
De "superwifi" punten zijn eigenlijk ook niet wat ze me hadden beloofd. Het wifi gedeelte van het modem gaat uit op het moment dat er 1 wifi punt op aangesloten wordt. Dan heb je 1 hoofd wifi punt en een tweede welke "synct" met de eerste. Ik heb ze nu wel bedraad aangesloten op een switch, maar heb dus de initiele plaats moeten veranderen omdat ik anders niet overal goede wifi dekking zou hebben. Ook had hij wel mogen aangeven dat als ik daarna wil inloggen in de app niet het wachtwoord op het modem moest gebruiken maar het wachtwoord op de tweede wifi punt.

+ snel geleverd
+ stabiele en snelle verbinding
+ KPN iTV
- erg sumiere uitleg over de apparatuur
- wifi van modem staat uit
- zappen op de tv box is "traag"

De komende dagen maar verder testen en kijken of het stabiel blijft.

(p.s. heb je een LG TV en wil je de ab koppelen, gebruik de handmatige instelling, druk het scrolwieltje in als er gevraagd wordt om CH+ te doen)

i7 7700K - Asus Prime Z270-A - 32GB DDR4 - MSI GTX 1080Ti - Samsung 850 Pro - Oculus Quest 2

• Torgo
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:30
Leuke review :). Ik heb ook sinds vandaag 1000/1000 FTTH van KPN.

De 2 super-wifi dingen die er bij zouden moeten zitten heb ik nog niet gekregen, foutje.

Nou heb ik zelf een Ubiquity, UniFi setup.

Security Gateway > US-8-60W switch > UAP-AC-lite (zolder)
---------------------------------------------------> USW-Flex-Mini > UAP-AC-lite (beneden)

Nou heb ik dat KPN modem gewoon gekoppeld aan de Security Gateway en dat werkt op zich wel. Weet alleen niet of het ideaal is (2 routers achter elkaar). Heeft iemand daar ook ervaring mee? Ik kan ook de Security Gateway ertussenuit halen al werkte het vanmiddag op die manier niet meteen lekker, maar misschien was dat tijdelijk.

Nou viel het me ook op dat vanaf de bank de WiFi 6 van de router van KPN die helemaal aan de andere kant staat in de meterkast op mijn iPad PRO die een WiFi 6 chip heeft toch sneller was (500/500Mbit) dan via mijn UAP-AC-lite die op 2 meter afstand stond (230/230Mbit) alleen leek het wel alsof het via de UAP-AC-lite sneller op 230/230 zat dan via de KPN router op 500/500Mbit. Dus twijfel nog een beetje of ik die UAP-AC-lite er maar uit moet gooien en gewoon de router WiFi gebruiken vanuit de meter kast. Beetje lastig in te schatten wat nou de beste performance geeft (download/upload speed zegt ook niet alles)

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:26
Ik krijg 6 december de sleutel van mijn “nieuwe” huis waar zowaar glasvezel aanwezig is. Ik kan dus ook overstappen van Ziggo naar KPN. Ik heb een paar vragen.

1. Ik heb nu Ziggo modem in bridge modus i.c.m. OPNsense router switch, OpenWrt AP’s en Pi-Hole. Ik neem aan dat ik straks in de KPN apparatuur ergens een utp kabel in kan pluggen om mijn spullen aan te sluiten? Zijn er nog zaken die ik in moet stellen (VLAN voor tv wellicht?).

2. Ik ga een LG 48C16LA televisie aan de muur hangen. Hoe groot is die 4k box van KPN? Kan ik die ergens achterop de tv plakken?

3. Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

OPNsense (Odroid H2), OpenWrt (Netgear R7800), DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Pi-Hole (Le Maker Banana Pi Pro)

Videopac schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:00:
Ik krijg 6 december de sleutel van mijn “nieuwe” huis waar zowaar glasvezel aanwezig is. Ik kan dus ook overstappen van Ziggo naar KPN. Ik heb een paar vragen.

1. Ik heb nu Ziggo modem in bridge modus i.c.m. OPNsense router switch, OpenWrt AP’s en Pi-Hole. Ik neem aan dat ik straks in de KPN apparatuur ergens een utp kabel in kan pluggen om mijn spullen aan te sluiten? Zijn er nog zaken die ik in moet stellen (VLAN voor tv wellicht?).

2. Ik ga een LG 48C16LA televisie aan de muur hangen. Hoe groot is die 4k box van KPN? Kan ik die ergens achterop de tv plakken?

Vraag 1 en 2 kan je gewoon zelf vinden hoor. Begin eens met de startpost van dit topic. En Google eens op 4K decoder KPN.
Dit is Tweakers, niet het KPN forum...

• EnigmA-X
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-11 15:14
Videopac schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:00:

1. Ik heb nu Ziggo modem in bridge modus i.c.m. OPNsense router switch, OpenWrt AP’s en Pi-Hole. Ik neem aan dat ik straks in de KPN apparatuur ergens een utp kabel in kan pluggen om mijn spullen aan te sluiten?
Yep, in de experia box of Fritzbox (ligt eraan welke je besteld).
Zijn er nog zaken die ik in moet stellen (VLAN voor tv wellicht?).
Ligt eraan of je experiabox of fritzbox in bridge-mode staat (of dat kan weet ik zo niet, mikrotik gebruiker hier). Je krijgt altijd een RJ45 koper aansluiting (tenzij je heel creatief bent). Ik zou zorgen dat mijn opnsense bak daar rechtstreeks op inprikt en dat je zelf een pppoe verbinding maakt via opnsense, dan kan je de hele experiabox/fritzbox achterwege laten.

VLAN 4 = iptv
VLAN 6 = internet/voip
Dimensions
Height
25 mm | 0.98 in
Width
120 mm | 4.72 in
Length
120 mm | 4.72 in

Source: https://www.commscope.com...s-for-android-tv/vip5202/
Vast niet.

• EnigmA-X
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-11 15:14
Barre73 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:15:
[...]
Dit is Tweakers, niet het KPN forum...
:(:)

• PThijssen
Volgende dingetje... Gisteren is dus glasvezel aangesloten en nu doet mijn webmail het niet meer op de telefoon. Via 4g wel. Moet er iets in het modem aangepast worden?

i7 7700K - Asus Prime Z270-A - 32GB DDR4 - MSI GTX 1080Ti - Samsung 850 Pro - Oculus Quest 2

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:44
PThijssen schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:22:
Volgende dingetje... Gisteren is dus glasvezel aangesloten en nu doet mijn webmail het niet meer op de telefoon. Via 4g wel. Moet er iets in het modem aangepast worden?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit lijkt me een ipv6 dingetje op server5?

Pinging server5.exacthost.nl [2a04:e1c0:1::5] with 32 bytes of data:
Destination host unreachable.

Pinging server5.exacthost.nl [46.182.180.20] with 32 bytes of data:
Reply from 46.182.180.20: bytes=32 time=11ms TTL=121
Reply from 46.182.180.20: bytes=32 time=10ms TTL=121
Reply from 46.182.180.20: bytes=32 time=12ms TTL=121
Reply from 46.182.180.20: bytes=32 time=9ms TTL=121

server6 reageert goed op ipv6

Pinging server6.exacthost.nl [2a04:e1c0:1::6] with 32 bytes of data:
Reply from 2a04:e1c0:1::6: time=11ms
Reply from 2a04:e1c0:1::6: time=10ms

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01-12 21:53
Tylen schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:22:
[...]

[Afbeelding]
Waarom zou je een SFP met koper/RJ45 connector aansluiten? De meeste routers hebben dit al on-board..... Ik vind een SFP alleen van toegevoegde waarde als een fiber module is (Gbic). Of je moet een tekort aan RJ45-koper poorten hebben, dan zou je de WAN poort vanuit de ONT op die manier kunnen aansluiten.

• PThijssen
Dennis-L schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:28:
[...]

Dit lijkt me een ipv6 dingetje op server5?

Pinging server5.exacthost.nl [2a04:e1c0:1::5] with 32 bytes of data:

Pinging server5.exacthost.nl [46.182.180.20] with 32 bytes of data:
Reply from 46.182.180.20: bytes=32 time=11ms TTL=121
Reply from 46.182.180.20: bytes=32 time=10ms TTL=121
Reply from 46.182.180.20: bytes=32 time=12ms TTL=121
Reply from 46.182.180.20: bytes=32 time=9ms TTL=121

server6 reageert goed op ipv6

Pinging server6.exacthost.nl [2a04:e1c0:1::6] with 32 bytes of data:
Reply from 2a04:e1c0:1::6: time=10ms
Dank je voor de snelle reactie.
Alleen staat mijn mail op server5 en niet 6. Daarnaast heb ik gewoon een ipv4 adres en volgens mij geen 6. Ik denk dat ik morgen maar moet gaan bellen met KPN en mijn mailprovider.

• LCD_viewer
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Vreemd iets hier, heb een kpn glasvezel met een gpon aansluiting en sinds vanmiddag geen wan connectie meer.
Wat niet helpt is dat ik gisteren een overstap naar t-mobile glasvezel aangevraagd heb maar dat zou pas volgende maand worden uitgevoerd......

KPN wilde eerst nieuw experia box laten afnemen, hier aan geen gevolg gegeven aangezien mijn eigen router (pfsense) het niet doet én de nauwelijks gebruikte experiabox het ook niet doet. Krijg geen ppoe verbinding.

Morgen komt een monteur naar de storing kijken.

• Dennis-L
PThijssen schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:36:
[...]

Dank je voor de snelle reactie.
Alleen staat mijn mail op server5 en niet 6. Daarnaast heb ik gewoon een ipv4 adres en volgens mij geen 6. Ik denk dat ik morgen maar moet gaan bellen met KPN en mijn mailprovider.
Als je net KPN hebt gekregen dan is de kans heel groot dat je ook een IPv6 adres hebt.
Check het maar eens op https://www.watismijnip.nl/

[Voor 14% gewijzigd door Dennis-L op 23-11-2021 20:12]

• Soundwork
LCD_viewer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:04:
Vreemd iets hier, heb een kpn glasvezel met een gpon aansluiting en sinds vanmiddag geen wan connectie meer.
Wat niet helpt is dat ik gisteren een overstap naar t-mobile glasvezel aangevraagd heb maar dat zou pas volgende maand worden uitgevoerd......

KPN wilde eerst nieuw experia box laten afnemen, hier aan geen gevolg gegeven aangezien mijn eigen router (pfsense) het niet doet én de nauwelijks gebruikte experiabox het ook niet doet. Krijg geen ppoe verbinding.

Morgen komt een monteur naar de storing kijken.
Welke lampjes branden nu op de ONT?

• LCD_viewer
  • Niet online
Soundwork schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:14:
[...]

Welke lampjes branden nu op de ONT?
Er zijn vier lamjes, Power, alarm pon en lan / wan.

Power, lan zijn aan, alarm uit en de pon knippert. Was volgens de supportdesk van kpn in orde maar ze konden niet verder doormeten wat er aan de hand was.
Alles al inmiddels 5 keer gereset en nog niets. :/

• PThijssen
Dennis-L schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:10:
[...]

Als je net KPN hebt gekregen dan is de kans heel groot dat je ook een IPv6 adres hebt.
Had ik al nagekeken, maar heb gewoon een ipv4 adres.

• Soundwork
LCD_viewer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:21:
[...]

Power, lan zijn aan, alarm uit en de pon knippert. Was volgens de supportdesk van kpn in orde maar ze konden niet verder doormeten wat er aan de hand was.
PON hoort niet te knipperen volgens mij.
Het lijkt wel of er een "alien" op de bus zit, maar bij KPN WBA komt dit eigenlijk nagenoeg nooit voor.
Ben benieuwd wat de monteur morgen aantreft.....

• Gijs007
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10:50
Ik ga binnenkort een OPNsense firewall gebruiken, i.p.v. de ExperiaBox.
Is het dan nog wel mogelijk om de Experiabox 12 en de Experia WiFi extenders te gebruiken als access points voor mijn netwerk?

AMD Ryzen 9 5950X | NZXT Kraken X62 | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16Q-32GTZR | EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC Ultra | Corsair AX860I | 2 x WD Black NVMe SSD SN850 2TB | 1 x Intel Optane 900P 480GB

• JB

JB

Cédric roelt!

LCD_viewer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:21:
[...]

Staat je migratie order niet gewoon administratief fout in het systeem?

Mijn boefje is liev!

• LCD_viewer
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:55:
[...]
Staat je migratie order niet gewoon administratief fout in het systeem?
Ik vermoed dat het geval is maar ik kan niet zelf in de kpn systemen kijken, de helpdesk heeft er wel ingekeken maar daar stond keurig volgende maand in.
Er zit ook een partij zoals Guidion tussen / bij die de overstap naar t-mobile glasvezel gaat realiseren.

Ik hoor het morgen waarschijnlijk.

• JB

JB

Cédric roelt!

LCD_viewer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:02:
[...]

Ik vermoed dat het geval is maar ik kan niet zelf in de kpn systemen kijken, de helpdesk heeft er wel ingekeken maar daar stond keurig volgende maand in.
Er zit ook een partij zoals Guidion tussen / bij die de overstap naar t-mobile glasvezel gaat realiseren.

Ik hoor het morgen waarschijnlijk.
Ik ken het proces van de andere kant. Ook de overstap naar GPON vanuit WBA bij T-Mobile doorgemaakt. Het knipperen van de PON LED is bij T-Mobile normaliter dat de ONT zich niet kan registreren op de OLT. Dat kan meerdere oorzaken hebben.

In jouw geval lijkt het me een administratief iets, want het is te vers dat er al daadwerkelijk gepatched kan zijn?

Mijn boefje is liev!

• LCD_viewer
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:04:
[...]
Ik ken het proces van de andere kant. Ook de overstap naar GPON vanuit WBA bij T-Mobile doorgemaakt. Het knipperen van de PON LED is bij T-Mobile normaliter dat de ONT zich niet kan registreren op de OLT. Dat kan meerdere oorzaken hebben.

In jouw geval lijkt het me een administratief iets, want het is te vers dat er al daadwerkelijk gepatched kan zijn?
Dat moet haast wel want KPN gaf ook aan dat de lijn minimaal een maand in een "freeze" periode komt vanwege de overstap. Al met al wel vreemd aangezien ik nog x dagen heb om te annuleren.

Er is ook een draad op het t-mobile forum en got topic, blijkbaar zijn er veel migratie problemen zoals hier te lezen: https://community.t-mobil...ostid=1635798#post1635798
Ik gok dat ik ook hiermee te maken heb, dus overstappers beware!

[Voor 20% gewijzigd door LCD_viewer op 23-11-2021 23:18]

• JB

JB

Cédric roelt!

LCD_viewer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:09:
[...]

Dat moet haast wel want KPN gaf ook aan dat de lijn minimaal een maand in een "freeze" periode komt vanwege de overstap. Al met al wel vreemd aangezien ik nog x dagen heb om te annuleren.

Er is ook een draad op het t-mobile forum en got topic, blijkbaar zijn er veel migratie problemen zoals hier te lezen: https://community.t-mobil...ostid=1635798#post1635798
Ik gok dat ik ook hiermee te maken heb, dus overstappers beware!
Dat ben ik :P Dit ging om migratie orders de andere kant op en daardoor had ik ook geen diensten meer maar geen knipperende PON LED dit keer. Dat is gecorrigeerd aan de T-Mobile kant en heeft normaliter niets met jou te maken omdat de opdracht andersom op werkt.

Nu alweer 2 dagen last gehad van routering ellende bovenop GPON verstoringen sinds ODF netwerk om 1 Gbit te kunnen genieten. Klant vanaf Vodafone Thuis. Nooit ellende gekend tot aan mei toen ik omgepatched werd van WBA > ODF. Nog even volhouden en dan eindelijk naar KPN om hopelijk van al deze ellende af te zijn. Met fulltime thuiswerken geen doen.

[Voor 3% gewijzigd door JB op 24-11-2021 07:37]

Mijn boefje is liev!

• PThijssen
Dennis-L schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:10:
[...]

Top, bleek dus inderdaad een IPv6 dingetje te zijn. De mailprovider heeft iets op de server aangepast en het werkt nu wel. tnx!

• Slayer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 16:13

Slayer

1981 - 2019

Hoi,

Sinds maandag zijn wij overgestapt van T-Mobile thuis internet naar KPN, de installatie ging vlot gezien er al een glasvezelaansluiting heeft gezeten van T-Mobile.
De monteur heeft het netjes aangesloten en de KPN Box 12 werkt goed.

Problemen:
  • De werklaptop van mijn vrouw kan de wifi net werk niet vinden terwijl de andere apparatuur het netwerk netjes weet te vinden
Mijn oplossing:
  • Dit heb ik opgelost door Wifi6 uit te schakelen (802.11ax) In de modem: Home - Wi-Fi - Advance configuration - Wireless Mode te veranderen van 802.11ax naar 802.11b+g+n
Huidige probleem:
  • Ik heb Pihole draaien via mijn Nas, die kon ik eerst niet benaderen. Door de DNS aan te passen in de modem is Pihole nu wel werkzaam, alleen zie ik de wijziging niet terug in het overzicht:
    Primary DNS Server 195.121.1.34
    Secondary DNS Server 195.121.1.66
    maar Pihole werkt op 192.168.2.66

[Voor 4% gewijzigd door Slayer op 24-11-2021 11:26. Reden: nw foto]

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser KINKpuntnl

• Dennis-L
PThijssen schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:18:
[...]

Top, bleek dus inderdaad een IPv6 dingetje te zijn. De mailprovider heeft iets op de server aangepast en het werkt nu wel. tnx!
Mooi dat ze dat zo snel hebben opgelost :)

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:05
PThijssen schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:05:
Gisteren is de monteur langsgeweest om de glasvezel in te stellen bij mij thuis. Na veel berichten op internet te hebben gelezen was ik erg hoopvol op het te leveren werk. Helaas was deze monteur redelijk kort af en heeft ook niet super veel gedaan. Alle apparaten in de woonkamer neergezet en geconfigureerd. Aangegeven, kijk het werkt en ... doei. Daarna ben ik zelf nog een tijd bezig geweest om de rest te configureren. Hij wist
bijvoorbeeld ook niet hoe je de LG remote aan de TV box moest koppelen.
De "superwifi" punten zijn eigenlijk ook niet wat ze me hadden beloofd. Het wifi gedeelte van het modem gaat uit op het moment dat er 1 wifi punt op aangesloten wordt. Dan heb je 1 hoofd wifi punt en een tweede welke "synct" met de eerste. Ik heb ze nu wel bedraad aangesloten op een switch, maar heb dus de initiele plaats moeten veranderen omdat ik anders niet overal goede wifi dekking zou hebben. Ook had hij wel mogen aangeven dat als ik daarna wil inloggen in de app niet het wachtwoord op het modem moest gebruiken maar het wachtwoord op de tweede wifi punt.

+ snel geleverd
+ stabiele en snelle verbinding
+ KPN iTV
- erg sumiere uitleg over de apparatuur
- wifi van modem staat uit
- zappen op de tv box is "traag"

De komende dagen maar verder testen en kijken of het stabiel blijft.

(p.s. heb je een LG TV en wil je de ab koppelen, gebruik de handmatige instelling, druk het scrolwieltje in als er gevraagd wordt om CH+ te doen)

[Afbeelding]
Dat koppelen van een LG remote valt ook helemaal niet onder de installatie. Het koppelen van de KPN remote aan de TV wel

• PThijssen
mad-dog schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:40:
[...]

Dat koppelen van een LG remote valt ook helemaal niet onder de installatie. Het koppelen van de KPN remote aan de TV wel
Die KPN remote heeft hij dus ook niet gekoppeld. De LG remote snap ik dan wel, maar de rest van de installatie was gewoon beneden maats. Ik kan me voorstellen dat als hij dit zo bij mijn schoonouders had gedaan dat die nu nog steeds niet alles werkend zouden hebben.

• Ben.Hahlen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:27
Nu heb ik gisteren een snelheidsverhoging naar 1GBit aangevraagd en het lijkt er op dat deze ook al is doorgevoerd (want dat lijkt mij instant?).

Maar mijn speedtest komt (nog) niet zo hoog uit als dat ik zou verwachten...
Resultaat staat hier
De upload zit redelijk goed, maar de download zit een factor 3 lager dan ik zou verwachten.

Ik heb een Netgear R7800 met OpenWRT, die deze snelheden gewoon aan zou moeten kunnen.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Blog

• Cool_Mod_E
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 30-11 17:04

Cool_Mod_E

1120 Wp

Ik heb een vergelijkbaar issue.... als ik bedraad rechtstreeks aan het modem ga hangen, lijkt het wel alsof mijn download op 500mb gecapped is...

[Voor 113% gewijzigd door Cool_Mod_E op 24-11-2021 14:16]

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:44
Probeer eens router en (O)NT stroomloos te maken, dan eerst (O)NT weer inpluggen en daarna router.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Dennis-L
Hmmbob schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:38:
Probeer eens router en ONT stroomloos te maken, dan eerst ONT weer inpluggen en daarna router.
Niet iedereen heeft een ONT ;) maar ik snap wat je bedoelt en het is waarschijnlijk ook de oplossing.
Even het glasvezelkastje ((O)NT) stroomloos maken.

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
Ben.Hahlen schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:46:
Nu heb ik gisteren een snelheidsverhoging naar 1GBit aangevraagd en het lijkt er op dat deze ook al is doorgevoerd (want dat lijkt mij instant?).

Maar mijn speedtest komt (nog) niet zo hoog uit als dat ik zou verwachten...
Resultaat staat hier
De upload zit redelijk goed, maar de download zit een factor 3 lager dan ik zou verwachten.

Ik heb een Netgear R7800 met OpenWRT, die deze snelheden gewoon aan zou moeten kunnen.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Dit hoort denk ik meer thuis in het OpenWRT topic. Heb je Software Flow Offloading aanstaan? (Onder Network - Firewall). Check tijdens je speedtest hoe druk je router is met top...

• corsat
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:05
vanaf vandaag heb ik kpn telefonie en daar heb ik 2 super wifi units bij gekregen en die wil ik aansluiten op mijn Asus 5300rt modem maar dat lukt mij niet. Ik ga geen internet van KPN gebruiken maar wil wel een sterker wifi systeem. Hoe krijg ik deze 2 super wifi schotels werkend ?

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, en 4800wp zonnepanelen

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 01-12 03:47

aex351

I am the one

Maakt KPN nu echt reclame door te doen alsof ze een review geven over hun eigen apparaat :F :+ .

< dit stukje webruimte is te huur >

• dennisk.
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:06
corsat schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:16:
vanaf vandaag heb ik kpn telefonie en daar heb ik 2 super wifi units bij gekregen en die wil ik aansluiten op mijn Asus 5300rt modem maar dat lukt mij niet. Ik ga geen internet van KPN gebruiken maar wil wel een sterker wifi systeem. Hoe krijg ik deze 2 super wifi schotels werkend ?
KPN Super Wifi werkt enkel in combinatie met een Experiabox van KPN. Daar je aangeeft geen internet van KPN te gebruiken, zal je ook geen experiabox hebben en heb je dus niets aan de KPN Super Wifi.

[Voor 12% gewijzigd door dennisk. op 24-11-2021 17:29]

Reviewtjes..

• Soundwork
Dennis-L schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:48:
[...]

Niet iedereen heeft een ONT ;) maar ik snap wat je bedoelt en het is waarschijnlijk ook de oplossing.
Even het glasvezelkastje ((O)NT) stroomloos maken.
@Cool_Mod_E en @Ben.Hahlen als dit niet het gewenste effect heeft, dan is de port profile update niet doorgevoerd.
In dat geval zal je contact op moeten nemen met KPN Klantenservice of melding maken op het KPN forum...

• Ben.Hahlen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:27
Muis666 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:03:
[...]
Dit hoort denk ik meer thuis in het OpenWRT topic. Heb je Software Flow Offloading aanstaan? (Onder Network - Firewall). Check tijdens je speedtest hoe druk je router is met top...
Heb Software (en Hardware) flow offloading aangezet en dat heeft iig al een stuk geholpen.
De router is ~50% idle tijdens de speedtest, dus dat valt ook alleszins mee.
De Zyxel Switch heeft het ook niet druk tijdens de test...
Soundwork schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:25:
[...]
@Cool_Mod_E en @Ben.Hahlen als dit niet het gewenste effect heeft, dan is de port profile update niet doorgevoerd.
In dat geval zal je contact op moeten nemen met KPN Klantenservice of melding maken op het KPN forum...
Heb het (O)NT er af gehad, maar heeft inderdaad niet helemaal het gewenste effect gehad.

Overigens denk ik dat het eventueel in mijn netwerk setup zit, want kopiëren van mijn server naar mijn laptop gaat ook niet sneller dan ~500/600Mbps...
Ik ga even verder zoeken :)

Dank!

Blog

• Ilja Meijer
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-12 22:54
corsat schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:16:
Je moet ze eerst beide bedraad aansluiten.
Vervolgens log je in via het ip-adres, op 1 van de swp'en.
Dan kun je ze handmatig configureren.
Maak dan verbinding met de KPN thuis app en als het goed is kun je ze dan via de app verder bedienen.
Als alles ingesteld is, moet er 1 punt bedraad aangesloten blijven. Het 2e punt kun je dan ergens plaatsen om je wifi netwerk verder uit te bereiken.
Groen goed bereik
Oranje matig bereik, verplaats dichter naar primair punt
Rood buiten bereik.

Let wel op, je moet handmatig de firmware update. Inloggen via ip.

• JB

JB

Cédric roelt!

MeNTaL_TO schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

Over de overstap service gesproken, ik heb bevestiging van Ziggo in mijn email, echter de status bij KPN is nog steeds "Overstap wordt geregeld."
De stap erna is mijn pakket wordt ingepakt.

Aangezien mijn overstap datum op 3 september staat, had ik al verwacht dat in ieder geval mijn pakket verstuurd zou zijn. Iemand enig idee hoeveel dagen van te voren je ongeveer je pakket krijgt?

[Afbeelding]
Waar komt dit overzicht vandaan? Ik zie (nog steeds) niets terug in mijn link "volg je bestelling". Order is 2 november ingelegd met verhuisservice op 3 december. Afspraak van monteur op die datum heb ik wel in de mail.

Mijn boefje is liev!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-12 21:06

MeNTaL_TO

The future is not set

JB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:26:
[...]

Waar komt dit overzicht vandaan? Ik zie (nog steeds) niets terug in mijn link "volg je bestelling". Order is 2 november ingelegd met verhuisservice op 3 december. Afspraak van monteur op die datum heb ik wel in de mail.
Heb je wel al je inloggegevens van KPN gekregen? Ik kon daarmee inloggen op de portal en de orderstatus terug vinden, was wel ergens goed verstopt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• JB

JB

Cédric roelt!

MeNTaL_TO schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:05:
[...]

Heb je wel al je inloggegevens van KPN gekregen? Ik kon daarmee inloggen op de portal en de orderstatus terug vinden, was wel ergens goed verstopt.
Ik heb zelf een Mijn KPN account aangemaakt, op basis van de order. Verdere gegevens ken ik niet? Ik krijg alleen internet (geen tv en/of telefoon).

Hopelijk een NTU die op de FTU (TY-01) past, zoals de eerste lijnen hier zijn opgeleverd.

[Voor 9% gewijzigd door JB op 25-11-2021 10:36]

Mijn boefje is liev!

• Slayer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 16:13

Slayer

1981 - 2019

verkeerd gelezen..

[Voor 94% gewijzigd door Slayer op 25-11-2021 11:17. Reden: verkeerd gelezen..]

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser KINKpuntnl

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

JB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:29:
[...]

Ik heb zelf een Mijn KPN account aangemaakt, op basis van de order. Verdere gegevens ken ik niet? Ik krijg alleen internet (geen tv en/of telefoon).

Hopelijk een NTU die op de FTU (TY-01) past, zoals de eerste lijnen hier zijn opgeleverd.
Tis nog vroeg (of meer, was nog niet echt wakker) die maak je inderdaad zelf aan. Ik kreeg alleen gelijk een inlogcode voor IPTV van KPN. Het duurde bij mij ook een aantal dagen voordat de order zelf ook zichtbaar was.
Aangezien KPN ook de opzegging bij Ziggo voor mij deed, ben ik ook niet gebeld door het retentieteam.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• JB

JB

Cédric roelt!

MeNTaL_TO schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:29:
[...]

Tis nog vroeg (of meer, was nog niet echt wakker) die maak je inderdaad zelf aan. Ik kreeg alleen gelijk een inlogcode voor IPTV van KPN. Het duurde bij mij ook een aantal dagen voordat de order zelf ook zichtbaar was.
Aangezien KPN ook de opzegging bij Ziggo voor mij deed, ben ik ook niet gebeld door het retentieteam.
Alles is vergelijkbaar alhier, behalve dat ik geen status kan inzien zoals jouw screenshot. Kreeg zojuist een mail dat het installatiepakket verstuurd is. Dus het zal wel goed komen, maar bijzonder dat ik de order niet kan volgen in het "Mijn KPN" systeem :)

Mijn boefje is liev!

• mrdemc
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:40
JB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:33:
[...]

Alles is vergelijkbaar alhier, behalve dat ik geen status kan inzien zoals jouw screenshot. Kreeg zojuist een mail dat het installatiepakket verstuurd is. Dus het zal wel goed komen, maar bijzonder dat ik de order niet kan volgen in het "Mijn KPN" systeem :)
Als je hierheen gaat en vervolgens inlogt kun je de bestelstatus zien: https://www.kpn.com/servi...stelling/bestelstatus.htm

Als daar niks staat moet je mogelijk (moest ik ook nog doen) je klantnummer invoeren. Als je die nog niet hebt ontvangen krijg je die nog en anders kun je deze via de chat opvragen.

• JB

JB

Cédric roelt!

mrdemc schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:25:
[...]

Als je hierheen gaat en vervolgens inlogt kun je de bestelstatus zien: https://www.kpn.com/servi...stelling/bestelstatus.htm

Als daar niks staat moet je mogelijk (moest ik ook nog doen) je klantnummer invoeren. Als je die nog niet hebt ontvangen krijg je die nog en anders kun je deze via de chat opvragen.
Die doet inderdaad meer! Gek dat ik hier niet fatsoenlijk terecht kwam. De "Mijn KPN" omgeving laat niets zien, maar wellicht omdat dit voortraject nog niet helemaal doorlopen is?

Mijn boefje is liev!

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Met KPN glasvezel en TV:
Je kunt kiezen voor een 2e ontvanger voor 5 euro per maand en dan is opnemen gratis
Of je betaalt 4,99 voor opnemen.

Is er een andere verschil die ze verbergen?
Zoals: Heb je die 2e ontvanger per definitie voor de gehele contractduur terwijl je opnemen maandelijks kan opzeggen?

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• mrdemc
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:40
JB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:35:
[...]
Die doet inderdaad meer! Gek dat ik hier niet fatsoenlijk terecht kwam. De "Mijn KPN" omgeving laat niets zien, maar wellicht omdat dit voortraject nog niet helemaal doorlopen is?

[Afbeelding]
Als het goed is zou je daar nu wel moeten kunnen komen via de mijnkpn omgeving. Ik ben zelf op deze pagina gekomen via kpn.com > Service (in het menu bovenin) > en onder het kopje 'algemeen' naar 'bestelstatus' te gaan waarna je kunt kiezen voor 'Internet, TV & bellen bestelstatus opvragen'.

Als ik nu via mijnkpn daarheen wil gaan moet ik via:
- service
- help mij direct met... 'internet'
- 'status bestelling'.
- klikken op de knop 'ga verder'.

• gjtm
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:29
Hann1BaL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:36:
Met KPN glasvezel en TV:
Je kunt kiezen voor een 2e ontvanger voor 5 euro per maand en dan is opnemen gratis
Of je betaalt 4,99 voor opnemen.

Is er een andere verschil die ze verbergen?
Zoals: Heb je die 2e ontvanger per definitie voor de gehele contractduur terwijl je opnemen maandelijks kan opzeggen?
Beide kun je maandelijks opzeggen. Als je al weet dat je de 2de niet gaat gebruiken dan gewoon opnemen pakket los er bij nemen. Al is het maar uit milieuoogpunt. Ontvanger die jaren lang stof zit te verzamelen heeft niemand wat aan. En als in de toekomst de pakketten weer is worden aangepast en deze constructie eruit gaat moet je bij een verlenging misschien alsnog de ontvanger terugsturen ofzo.

• Hann1BaL

Hann1BaL

gjtm schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:04:
[...]

Beide kun je maandelijks opzeggen. Als je al weet dat je de 2de niet gaat gebruiken dan gewoon opnemen pakket los er bij nemen. Al is het maar uit milieuoogpunt. Ontvanger die jaren lang stof zit te verzamelen heeft niemand wat aan. En als in de toekomst de pakketten weer is worden aangepast en deze constructie eruit gaat moet je bij een verlenging misschien alsnog de ontvanger terugsturen ofzo.
Zeker! Er is wel degelijk een 2e TV, dus ik ga even bedenken of ik die van ontvanger wil gaan voorzien.

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01-12 22:36
Een recente Samsung of LG (wellicht ook Android) hebben ook de KPN app. Daarop kun je ook opnames terugkijken (behalve van de HD-glas zenders gek genoeg). Mits opnamepakket natuurlijk.

[Voor 8% gewijzigd door Rallye op 25-11-2021 17:29]

• YvoK
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:37
Herkennen andere KPN glasklanten dit?

Sinds een paar weken heb ik gedurende de hele dag regelmatig hikken in mijn internetverbindingen. Teams-calls haperen, YouTube draait minder lekker, online portals die ik voor mijn werk gebruik moet ik regelmatig verversen of er even op wachten. Ik vind het echt irritant worden. Als ik dan naar google voor een speedtest ga, valt de snellheid soms terug tot 1-5 Mbps. Meestal is het echter "gewoon" rond de 80Mbps.

Ik zit op Wifi, dat is waar, maar ik gebruik al 2 Experia WiFi-punten zodat de dekking op mijn verdieping eigenlijk gewoon goed is. Ik snap er niks van :-(

• JB

JB

Cédric roelt!

@YvoK Bedraad gaan werken. Dan kun je eea uitsluiten.

Mijn boefje is liev!

• Soundwork
YvoK schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:41:

Sinds een paar weken heb ik gedurende de hele dag regelmatig hikken in mijn internetverbindingen. Teams-calls haperen, YouTube draait minder lekker, online portals die ik voor mijn werk gebruik moet ik regelmatig verversen of er even op wachten. Ik vind het echt irritant worden. Als ik dan naar google voor een speedtest ga, valt de snellheid soms terug tot 1-5 Mbps. Meestal is het echter "gewoon" rond de 80Mbps.

Ik zit op Wifi, dat is waar, maar ik gebruik al 2 Experia WiFi-punten zodat de dekking op mijn verdieping eigenlijk gewoon goed is. Ik snap er niks van :-(
Ik heb vandaag veel problemen gehad. Mijn Outlook E-mail van de zaak (Office 365 omgeving) liep om de haverklap vast en ook de VPN tunnel moest ik meerdere keren opnieuw opbouwen. Of dit aan KPN heeft gelegen weet ik niet, kan ook bij de andere kant gezeten hebben. Lage snelheden heb ik niet, ook YouTube, Netflix e.d. werken gewoon.

• LCD_viewer
  • Niet online
Nou, even een update van mijn situatie met overstappen naar t-mobile.

De lijn welke pas volgende maand overgezet zou moeten worden, volgens de afspraak, was dinsdag "opeens" gekaapt voor de mutatie, ruim een maand voordat er overgestapt zou worden.

Na wat heen-en-weer gebel, gaven kpn en t-mobile elkaar de schuld. De KPN monteur kan het ook niet herstellen omdat door de "kaping" van de nieuwe provider, effectief het huidige abbonement was stopgezet en de lijn niet teruggegeven kan worden.

Omdat ik de t-mobile "ellende" uit het andere topic ook heb gelezen en het tegenstrijdige verhaal heb ik besloten om t-mobile abbonement maar te annuleren en een nieuw KPN abbonement af te sluiten, deze wordt met spoed hersteld.
In tussen tijd krijg ik van KPN een 4/5g modem te leen zodat ik weer een beetje kan internetten.

Ik kan het zelf helaas niet terugzien in gegevens maar er is gewoon een fout gemaakt én nog ging t-mobile het ontkennen. Ze durfden zelfs te stellen dat dit een bewuste actie van KPN was om klanten niet te laten overstappen. :(

• JB

JB

Cédric roelt!

LCD_viewer schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:11:
Nou, even een update van mijn situatie met overstappen naar t-mobile.

De lijn welke pas volgende maand overgezet zou moeten worden, volgens de afspraak, was dinsdag "opeens" gekaapt voor de mutatie, ruim een maand voordat er overgestapt zou worden.

Na wat heen-en-weer gebel, gaven kpn en t-mobile elkaar de schuld. De KPN monteur kan het ook niet herstellen omdat door de "kaping" van de nieuwe provider, effectief het huidige abbonement was stopgezet en de lijn niet teruggegeven kan worden.

Omdat ik de t-mobile "ellende" uit het andere topic ook heb gelezen en het tegenstrijdige verhaal heb ik besloten om t-mobile abbonement maar te annuleren en een nieuw KPN abbonement af te sluiten, deze wordt met spoed hersteld.
In tussen tijd krijg ik van KPN een 4/5g modem te leen zodat ik weer een beetje kan internetten.

Ik kan het zelf helaas niet terugzien in gegevens maar er is gewoon een fout gemaakt én nog ging t-mobile het ontkennen. Ze durfden zelfs te stellen dat dit een bewuste actie van KPN was om klanten niet te laten overstappen. :(
Welke datum was dat? Ik weet dat je het hier eerder gemeld hebt. Ik beweeg de andere kant op van T-Mobile naar KPN en die migratie order staat gelukkig ook goed maar ik had net als alle anderen met een migratie order (weg bewegend van T-Mobile) geen diensten meer op 16-11 door een administratieve f*ck up bij T-Mobile. Dit is vervolgens hersteld maar wellicht herkenbare datum?

JB in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

edit:
Ah wacht dat was later... Desalniettemin niet rouwig om zijn dat je bij KPN blijft :P Afgelopen maandag en dinsdag ook weer (routering) problemen bij T-Mobile...

[Voor 8% gewijzigd door JB op 25-11-2021 20:52]

Mijn boefje is liev!

• SledgehammerNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 12:53
Rallye schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:29:
Een recente Samsung of LG (wellicht ook Android) hebben ook de KPN app. Daarop kun je ook opnames terugkijken (behalve van de HD-glas zenders gek genoeg). Mits opnamepakket natuurlijk.
De app is tegenwoordig beschikbaar voor alle Android TV's (vanaf 8 dacht ik). Onder de veranda staat hier een Salora Android TV en daar draait het prima op.

XS4ALL FttH | Fritz!Box 7590 | 3 x Fritz!Repeater 3000

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:18

AvK

Ready Set Go

Ja ik ervaar dit ook. Het Internet is hikkerig. Vanwege de Corona werk ik veel vanuit huis en zit dus constant achter mijn werk laptop. Teams, Mail en meestal via Citrix. Een constante stream / download is geen probleem, dat gaat gewoon goed. Internet pagina's laden gaat soms erg traag. Dan duurt het gewoon 10 seconden of meer voordat de pagina staat. En andere pagina staat binnen 0,2 seconden. Teams klappert ook meer dan voorheen. Collega's bevriezen in beeld voor bijvoorbeeld 5 seconden of hun geluid valt ineens weg of is onverstaanbaar. Binnen Citrix valt de mail regelmatig uit voor een paar seconden (No response of trying to connect). Geen idee waar het aan ligt. Zou het overbelasting kunnen zijn nu er weer veel meer vanuit huis gewerkt wordt?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Torgo
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:30
@YvoK & @AvK, Jullie zouden een continu traceroute programma zoals Pingplotter kunnen draaien. Dit laat je dan constant traceroutes (een ping waarbij ook de hops worden weergegeven en getest) doen. Bijvoorbeeld naar een DNS server op internet zoals 8.8.8.8. Als het dan mis gaat kijk je naar je traceroute, gaan de eerste hops wél goed? Geen verhoogde latency op de eerste hops? Dan is je WiFi en je thuis netwerk in iedergeval ok. Waar gaat het wél mis? En hoe lang? Dat helpt behoorlijk om het e.e.a. te kunnen pinpointen.

https://www.pingplotter.com/

(De gratis versie is prima)

• YvoK
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:37
Torgo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:09:
@YvoK & @AvK, Jullie zouden een continu traceroute programma zoals Pingplotter kunnen draaien. Dit laat je dan constant traceroutes (een ping waarbij ook de hops worden weergegeven en getest) doen. Bijvoorbeeld naar een DNS server op internet zoals 8.8.8.8. Als het dan mis gaat kijk je naar je traceroute, gaan de eerste hops wél goed? Geen verhoogde latency op de eerste hops? Dan is je WiFi en je thuis netwerk in iedergeval ok. Waar gaat het wél mis? En hoe lang? Dat helpt behoorlijk om het e.e.a. te kunnen pinpointen.

https://www.pingplotter.com/

(De gratis versie is prima)
Goede tip, thnx!

• thof1
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

thof1

FP ProMod

Hier ook, maar dat is alleen als het via WiFi verloopt heb ik het idee. Ik heb geen extra WiFi punten, enkel de Box 12. De inlogpagina van het modem is dan ook traag.

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

• Soundwork
thof1 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:14:
[...]

Hier ook, maar dat is alleen als het via WiFi verloopt heb ik het idee. Ik heb geen extra WiFi punten, enkel de Box 12. De inlogpagina van het modem is dan ook traag.
Ik kan mij niet voorstellen dat WiFi het probleem is. Dit moet dan echt in de KPN glasvezel verbinding zitten.
Zal het komende werkweek eens testen door i.p.v. WiFi bekabeld te werken....

Wat je met WiFi uiteraard hebt is channel interferentie op beide frequenties, doordat het erg druk is in de lucht met verschillende SSID's, maar dat heeft niets met de KPN glasvezelverbinding te maken.

• SledgehammerNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 12:53
thof1 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:14:
[...]

Dat zou met de meest recente update te maken kunnen hebben (SGEJ10000448). Die firmware is compleet brak en levert heel veel (wifi-)problemen op. De uitrol is ook stilgelegd vanwege de problemen.

XS4ALL FttH | Fritz!Box 7590 | 3 x Fritz!Repeater 3000

• Hann1BaL

Hann1BaL

Klopt het dat de ExperiaBox V12 het niet toe staat om de interne IP range te wijzigen? en je vast zit aan 192.168.2.1/24? Ik lees een beetje gemixte verhalen.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hann1BaL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:23:
Klopt het dat de ExperiaBox V12 het niet toe staat om de interne IP range te wijzigen? en je vast zit aan 192.168.2.1/24? Ik lees een beetje gemixte verhalen.
Klopt, is inderdaad niet aan te passen.

PS let op, als je een portmapping aanmaakt, kan je intern wel een reeks opgeven, alleen doet de router daar niets mee, die gebruikt dan intern alleen de eerste opgegeven port (oftewel, voor een reeks van 10 porten, moet je 10 portmappingregels maken (en ook nog 10 gaatjes indien je IPv6 gebruikt).
Nog het ergste, je kan geen backup maken van je config, dus mocht je hem ooit reseten (of doet KPN dat voor je met een update, mag je weer alles aanmaken.

Heel die box12 voelt gewoon aan als niet af/haast werk, dit kan echt niet meer tegenwordig.

• JB

JB

Cédric roelt!

Vandaag de EB ontvangen. Ik ging er vanuit dat de NT ook wel in dit pakket zou zitten, net zoals bij T-Mobile een ONT mee kwam bij overzetten WBA > ODF.

Ik kan er vanuit gaan dat de monteur van KPN volgende week die NT bij zich heeft? Geen zin in "Oh u heeft niet alles ontvangen? Dan kan ik niets doen"...

Mijn boefje is liev!

• Soundwork
JB schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:32:
Vandaag de EB ontvangen. Ik ging er vanuit dat de NT ook wel in dit pakket zou zitten, net zoals bij T-Mobile een ONT mee kwam bij overzetten WBA > ODF.

Ik kan er vanuit gaan dat de monteur van KPN volgende week die NT bij zich heeft? Geen zin in "Oh u heeft niet alles ontvangen? Dan kan ik niets doen"...
Klopt, de NT krijg je tegenwoordig niet meer in het pakket, dat neemt de monteur voor je mee.
Vroeger zat de NT er wel in, maar dat hebben ze eruit laten halen.....
Deze monteur zet ook zelf de patch in de PoP om ;)

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:58:
[...]

Klopt, is inderdaad niet aan te passen.

PS let op, als je een portmapping aanmaakt, kan je intern wel een reeks opgeven, alleen doet de router daar niets mee, die gebruikt dan intern alleen de eerste opgegeven port (oftewel, voor een reeks van 10 porten, moet je 10 portmappingregels maken (en ook nog 10 gaatjes indien je IPv6 gebruikt).
Nog het ergste, je kan geen backup maken van je config, dus mocht je hem ooit reseten (of doet KPN dat voor je met een update, mag je weer alles aanmaken.

Heel die box12 voelt gewoon aan als niet af/haast werk, dit kan echt niet meer tegenwordig.
Je kunt het ook anders bekijken, de Box12 is voor de doorsnee particulier die gewoon internet thuis wil hebben, en voor de mensen die meer willen heeft KPN een Fritzbox in de aanbieding of kun je je eigen router oplossing kopen en implementeren. Ze hebben miljoenen huishoudens te ondersteunen, dus doel is het leven zo gelijk mogelijk te maken bij al die huishoudens voor ondersteuning door de helpdesk van KPN. Hoe minder kan, hoe minder er mis kan gaan, en 99% doet niet meer dan het ding aanzetten en er nooit meer naar omkijken.

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:44:
[...]

Vroeger zat de NT er wel in, maar dat hebben ze eruit laten halen.....
Daar zal T-Mobile wel om gevraagd hebben dan ivm de GPON perikelen :+

Mijn boefje is liev!

• Soundwork
JB schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:48:
[...]
Daar zal T-Mobile wel om gevraagd hebben dan ivm de GPON perikelen :+
Daar heeft T-Mobile niets mee te maken.
Het feit dat KPN de NT uit het installatie pakket heeft laten halen is een eigen beslissing geweest.

Ongeacht vanaf welke ISP je overstapt, KPN doet het nu zo voor alle nieuwe glasvezelklanten.

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:51:
[...]

Het feit dat KPN de NT uit het installatie pakket heeft laten halen is een eigen beslissing geweest.

Ongeacht vanaf welke ISP je overstapt, KPN doet het nu zo voor alle nieuwe glasvezelklanten.
No shit Sherlock...

Mijn boefje is liev!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

swhnld schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:45:
[...]

Je kunt het ook anders bekijken, de Box12 is voor de doorsnee particulier die gewoon internet thuis wil hebben, en voor de mensen die meer willen heeft KPN een Fritzbox in de aanbieding of kun je je eigen router oplossing kopen en implementeren. Ze hebben miljoenen huishoudens te ondersteunen, dus doel is het leven zo gelijk mogelijk te maken bij al die huishoudens voor ondersteuning door de helpdesk van KPN. Hoe minder kan, hoe minder er mis kan gaan, en 99% doet niet meer dan het ding aanzetten en er nooit meer naar omkijken.
En dat is het argument om basis zaken niet of half mogelijk te maken?

Zoals IPv6 die na een tijd gewoon steeds wegvalt waardoor je de router moet herstarten een config opslaan zat er ook al niet in bij de 10a en zou gewoon een wettelijke verplichting moeten zijn.

Beetje als een Opel van de zaak krijgen en zeggen als je een stuur wilt hebben, je zelf maar een mercedes moet kopen, de gemiddelde rijder heeft toch geen stuur nodig.

• Videopac
Nou, mijn ervaring met KPN is vooralsnog niet positief. Vandaag telefonisch contract afgesloten voor het huis waar ik naar toe ga verhuizen. Telefonisch gedaan omdat online niet aan te geven is wanneer de installatie gedaan kan worden. Telefonisch afgesproken dat het op 22 december geïnstalleerd gaat worden. Apparatuur wordt zo’n drie dagen ervoor verstuurd. Krijg ik een mail dat de installatie gepland staat voor 3 december. Ik weer bellen, datum installatie wordt aangepast naar de afgesproken datum van 22 december. Prima. Maar nu krijg ik net een mailtje dat de apparatuur verzonden is. Net weer gebeld, moeilijk, moeilijk. Maar verzending, die nog niet bij PostNL is zou geannuleerd worden en opnieuw wel goed ingepland worden. Daar nog geen mails over ontvangen. Pfff.

OPNsense (Odroid H2), OpenWrt (Netgear R7800), DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Pi-Hole (Le Maker Banana Pi Pro)

• swhnld
  • Nu online
Videopac schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:14:
Nou, mijn ervaring met KPN is vooralsnog niet positief. Vandaag telefonisch contract afgesloten voor het huis waar ik naar toe ga verhuizen. Telefonisch gedaan omdat online niet aan te geven is wanneer de installatie gedaan kan worden. Telefonisch afgesproken dat het op 22 december geïnstalleerd gaat worden. Apparatuur wordt zo’n drie dagen ervoor verstuurd. Krijg ik een mail dat de installatie gepland staat voor 3 december. Ik weer bellen, datum installatie wordt aangepast naar de afgesproken datum van 22 december. Prima. Maar nu krijg ik net een mailtje dat de apparatuur verzonden is. Net weer gebeld, moeilijk, moeilijk. Maar verzending, die nog niet bij PostNL is zou geannuleerd worden en opnieuw wel goed ingepland worden. Daar nog geen mails over ontvangen. Pfff.
Je kunt bij de track en trace het pakket laten afgeven bij PostNL afhaalpunt mocht het toch verstuurd zijn, dan heb je het in ieder geval, en grijp je niet mis.

Waarschijnlijk wil je iets wat niet in het standaard systeem zit, en dan zijn dit soort providers echt logge reuzen, ze willen het wel goed doen om de klant te helpen, maar dat is handmatig ingrijpen en vragen om fouten, dan kun je inderdaad beter de afspraak verzetten na bestelling wat nu ook gebeurt is. Dus ik ga er van uit dat het goed komt met de afspraak, hopelijk ook met het pakket, zo niet, onderschep het pakket, anders ben je verder van huis.
Soundwork schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:51:
[...]

Het bleek goedkoper te zijn om bij alle monteurs op de wagen een aantal verschillende NT's te leggen, dan om 100 procent te vertrouwen op een goede logistiek waarbij elke klant in zijn pakket de juiste NT krijgt voor zijn/haar FTU.

En inderdaad: dit geldt voor de provider KPN, niet voor de operator. Dus of en wat andere providers doen mogen ze zelf weten.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16:58

Wildfire

Joy to the world!

Videopac schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:14:
Had dat pakket maar laten komen, PostNL is nu zo druk dat je niet weet wanneer het pakket binnen is...

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Videopac
Wildfire schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:20:
[...]

Had dat pakket maar laten komen, PostNL is nu zo druk dat je niet weet wanneer het pakket binnen is...
Ja, maar nu wordt het dus afgeleverd bij de huidige bewoners van mijn toekomstige huis en die wil ik er juist niet mee lastig vallen. Pakket is niet te routeren naar mijn huidige adres.

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:36

Yonix

Gamertag: Yonix360

Dag Ziggo en hallo glasvezel van KPN! 8) Woop, woop! *O*

Aanstaande maandag wordt door KPN de glasvezelaansluiting in ons huis, dat nu verbouwd wordt, gerealiseerd en 01-12 gaat het abonnement live.

De verwachting is dat begin januari de grote verbouwing klaar is en we ons huis weer kunnen betrekken. Geeft mij mooi de tijd om in de kerstvakantie alles rustig aan te sluiten. (y)

Intel Core i9-10900KF | Asus Maximus XII Hero | Asus TUF Gaming RTX 3090 | Corsair LPX (32GB) | Samsung 850 EVO (500GB) - 860 EVO/QVO (1TB/1TB) - 970 EVO (1TB) | Acer Predator X27P | be quiet! Dark Base 700 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5

• swhnld
  • Nu online
Videopac schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:54:
[...]

Ja, maar nu wordt het dus afgeleverd bij de huidige bewoners van mijn toekomstige huis en die wil ik er juist niet mee lastig vallen. Pakket is niet te routeren naar mijn huidige adres.
Je krijgt een track en trace code toch? Dat met de postcode is genoeg om bij een Postnl afleverpunt of ander adres te laten bezorgen.
Hier wordt dat uitgelegd:
https://www.postnl.nl/kla.../ander-moment-of-locatie/
Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee