Hm ik meende dat er een KPN Glasvezel kastje aan zat maar weet niet 100% zeker. Er is iig sws glasvezel naar de woning, is te zien op klic melding. Dit is van voor de sloop:Hmmbob schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:24:
@Hertog_Martin de blauwe kabel (met een rode en witte ader buiten erbij) is het koper netwerk van kpn. Als je in glasvezel gebied zit, kan je daar geen nieuw internet abonnement over afsluiten (alleen via glasvezel dus). Die twee kabels die daaruit de woning inlopen zullen waarschijnlijk naar 2 van die oude 4-polige telefoonaansluitingen lopen, 99,9% kans één in de woonkamer en één in de hoofdslaapkamer. Hier ga je hoogstens DSL uit kunnen halen.
Die witte kabel lijkt op deze crappy foto inderdaad coax. Normaliter heb je daar ook een AOP (abonnee overname punt) van in je meterkast of woonkamer, uit je verhaal maak ik op dat dat misschien het "kastje" is wat ze eraf gesloopt hebben. Als dat allemaal weer met het juiste spul terug is gezet, zou je er Ziggo op kunnen aanvragen.
Mooier zou zijn als je wél in glasvezel gebied zit, dan zou ik 100% daarvoor kiezen. Als je nu nog geen glasvezelkabel binnen hebt liggen (vaak oranje of paars), ligt hij buiten in de tuin of onder de grond te wachten om naar binnen gebracht te worden. Abo aanvragen en ze komen hem vanzelf aansluiten voor je.
ik dacht rechts KPN en ernaast kabel/Ziggo. Maar hoopte dat het uit kelder kwam maar denk direct uit grond dus moet er nog gegraven worden om het via kelder naar de meterkast te krijgen.
Nieuwe cat6 aansluitingen komen uit bij meterkast dus ontkom er denk ik niet aan dat aansluiting naar meterkast moet ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 30-07-2026 18:53 ]
/f/image/ZyfYz7QBb1yDvAObNbCtCLa0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mSaI8cHhQ1FKCyuUUsplr5p3.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jGfJ5UwqhhynbBM2pllMYRdO.jpg?f=fotoalbum_large)