[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 196 197 Laatste
Acties:

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 18:48
Economics schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 23:43:
[...]

In Soest is de bedrijventerrein P2MP en de woonwijken P2P waar Odido hun eigen apparatuur in onze PoPs hebben staan. Des-al-niet-te-min wil ik graag met je mee kijken zodat je als nog klant bij ons blijft :- )
Glasoperator dus (of heet deze partij anders tegenwoordig?).
Sowieso is Odido met zijn eigen spullenboel zeker geen heilige graal.
Maar wel ontzettend vervelend wat @Frango heeft meegemaakt met zijn XGS-PON verbinding. Dit zijn wel de grote uitzonderingen.....

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:03
Soundwork schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:49:
[...]

Maar wel ontzettend vervelend wat @Frango heeft meegemaakt met zijn XGS-PON verbinding. Dit zijn wel de grote uitzonderingen.....
Glasoperator ja, dus in volksmond gewoon Odido dan weet iedereen waar we het over hebben.

Ik heb het probleem gevonden van @Frango en na mijn wijzigingen zie dat hij vanaf nu weer diensten heeft :- )

Ik verifieer het nog even, ik zie de ONT nu in ieder geval up, alleen nog geen PPPoE sessie. Dus modem lijkt nog niet aangesloten te zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Economics op 02-09-2026 00:15 ]

• Frango
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 10:14
Soundwork schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:49:
[...]

Enorm bedankt voor je betrokkenheid en deze update!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:49
Economics schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 23:24:
[...]

Glasoperator ja, dus in volksmond gewoon Odido dan weet iedereen waar we het over hebben.

Ik heb het probleem gevonden van @Frango en na mijn wijzigingen zie dat hij vanaf nu weer diensten heeft :- )

Ik verifieer het nog even, ik zie de ONT nu in ieder geval up, alleen nog geen PPPoE sessie. Dus modem lijkt nog niet aangesloten te zijn.
Kun je uitleggen wat het probleem nou was?

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:03
marktweakt schreef op woensdag 2 september 2026 @ 09:02:
[...]

Lang verhaal kort, kaart reset uitgevoerd vanwege een probleem wat ik heb ontdekt, inhoudelijk kan ik daar nog niets over zeggen, maar het heeft de aandacht ook vanuit de leverancier :) en ja, dat dit 9 monteurs kost ik vind dit heel erg spijtig en ik probeer echt om dit soort dingen te voorkomen... maar KPN is meer dan alleen één man, kan ik helaas ook niets aan doen :(

[ Voor 31% gewijzigd door Economics op 02-09-2026 10:12 ]

• Frango
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 10:14
marktweakt schreef op woensdag 2 september 2026 @ 09:02:
[...]

Het werkt weer allemaal! Het KPN modem stond gekoppeld aan het Odido modem. Na dat ik alles weer correct had aangesloten en geherstart werkte alles weer! Ookla geeft 940 Mbps up en down op mijn PC en Wifi via de KPN versterkers rond de 450 Mbps op mobiel.

Enorm dankbaar voor je hulp.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Economics schreef op woensdag 2 september 2026 @ 10:09:
[...]

Lang verhaal kort, kaart reset uitgevoerd vanwege een probleem wat ik heb ontdekt, inhoudelijk kan ik daar nog niets over zeggen, maar het heeft de aandacht ook vanuit de leverancier :) en ja, dat dit 9 monteurs kost ik vind dit heel erg spijtig en ik probeer echt om dit soort dingen te voorkomen... maar KPN is meer dan alleen één man, kan ik helaas ook niets aan doen :(
Fijn dat je meegekeken hebt!
KPN is natuurlijk een veelkoppig monster wat me alleen verbaast is die monteurs kosten ook geld. Ik zou verwachten dat na de 2e of 3e monteur iemand van de tweede of derde lijn ingeschakeld zou worden. Zeg maar iemand van jouw kaliber probleemoplosser.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 17:39
Mensen zoals Economics zijn erg waardevol in dit draadje en wellicht voor mij de hoofdreden om begin van dit jaar gewoon bij KPN glas te blijven en niet te gaan hopperdepoppen want hulp hier wordt echt gewaardeerd!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.305.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• synoniem
  • Niet online
snah001 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:57:
Mensen zoals Economics zijn erg waardevol in dit draadje en wellicht voor mij de hoofdreden om begin van dit jaar gewoon bij KPN glas te blijven en niet te gaan hopperdepoppen want hulp hier wordt echt gewaardeerd!
Je kunt ook hopperdepoppen tussen KPN en KPN-dochters: wel de voordelen niet de sores.

• alexfop
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:22
Begrijp dat er een storing is in postcode gebied 3843br, weet iemand hoelang die gaat duren ongeveer? Anders ga ik vroeg naar bed 😉

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:38
snah001 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:57:
Wat je beschrijft is hetgeen voor mij ook heel belangrijk is; het gevoel maar ook het feit dat (een) medewerker(s) van KPN betrokkenheid en soms net even een stapje meer geeft. Dat zorgt voor vertrouwen. Als groot bedrijf een vleugje transparante kunnen geven door dit soort interactie op Tweakersforum kan een flink verschil maken. @Economics en @mad-dog, heb het al eens gezegd, maar nu opnieuw, KPN mag blij zijn met jullie _/-\o_

• JerryJerryJerry
  • Laatst online: 21-09 17:06
WIj zitten met ons werk in een bedrijfsverzamelpand. Hier ligt blijkbaar nog een "oudere" glasvezelkabel van KPN met 'maar' 200/200 actief. We hebben zwaar geadviseerd om meer af te nemen maar daar zou volgens het beherende ICT bedrijf een nieuwe FTTH-verbinding moeten worden aangelegd. Die hebben ze, na akkoord van pandeigenaar, een jaar geleden hebben aangevraagd. Jullie raden het al, na meerdere aanvragen is het nog steeds niet gelukt om het in gang te zetten. Zowel bij kpnnetwerk als bij glaspoort zijn er gegevens achtergelaten. Wie van de netwerkjongens hier zou hier eens even mee kunnen kijken? DM mij gerust. Dank alvast :*)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:17
@JerryJerryJerry Dat gaat volgens mij met ee nhaalbaarheidsonderzoek, dan zou je dat nummer moeten vragen aan die ict beheerpartij.

Al vraag ik me wel af of die ICT beheerpartij wel kennis van zaken heeft. Lijkt mij namelijk enorm sterk dat je niet minimaal 1Gbps zou kunnen afnemen.

• synoniem
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:50:
@JerryJerryJerry Dat gaat volgens mij met ee nhaalbaarheidsonderzoek, dan zou je dat nummer moeten vragen aan die ict beheerpartij.

Al vraag ik me wel af of die ICT beheerpartij wel kennis van zaken heeft. Lijkt mij namelijk enorm sterk dat je niet minimaal 1Gbps zou kunnen afnemen.
Zou kunnen dat het nog een oud zakelijk glasvezelnet net is. Ik ken een voorbeeld daarvan op een industrieterrein zonder overboeking met vrij prijzige verplichte Cisco apparatuur en nog hogere abonnementskosten. Inmiddels is Glaspoort daar ook langs geweest en heeft zijn eigen aansluiting naar binnen gebracht met de standaard dienstverlening. Mogelijk dat het hier een vergelijkbare situatie is.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:05
synoniem schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:57:
[...]

Zou kunnen dat het nog een oud zakelijk glasvezelnet net is. Ik ken een voorbeeld daarvan op een industrieterrein zonder overboeking met vrij prijzige verplichte Cisco apparatuur en nog hogere abonnementskosten. Inmiddels is Glaspoort daar ook langs geweest en heeft zijn eigen aansluiting naar binnen gebracht met de standaard dienstverlening. Mogelijk dat het hier een vergelijkbare situatie is.
Als er in het pand al glasvezel ligt maar die kan niet meer dan 200/200 aan dan is dat geen reguliere FttH maar zakelijk glas. Bij reguliere FttH maakt de kabel niet het verschil maar de apparatuur erachter. En dat kan max 1 gbit zijn of max 8 Gbit (4 Gbit commercieel aanbod), niet max 200 mbit.

Dat is simpel te checken: Kan je via kpn.com (consument) een abonnement bestellen op glasvezel? Dan is het FttH. Zo niet, dan dus zakelijk glas.

Verder: Als het een bedrijventerrein is in aanleg (door Glaspoort want KPN doet dat niet), dan is een Haalbaarheidsonderzoek (nog) niet mogelijk. Dat kan pas als de aanleg afgerond is en de aannemer alles heeft opgeleverd naar Beheer. Daar zou je dan wel meteen bericht van moeten krijgen.

@JerryJerryJerry DM het betreffende adres maar even.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:33
(Eerder in het topic over KPN aanleg geplaatst, door hoorde het uiteraard niet thuis, daarom hiernaartoe verplaatst.)

Ik post het ook even hier omdat het lijkt dat gebruikers op KPN infra er iets minder last van hebben, dus ik ben benieuwd of mensen met in de monitoring de Ookla SpeedTest CLI versie ook sinds gisteren storing ervaren:

ernstoud in "Ookla SpeedTest storing?"

Duurt nu al een dag.

Storing is aan Ookla gemeld, hoop dat het verholpen wordt.

Op KPN zie ik dus dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYjxEr3LQWKeBF9utSSFJsLI6rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGfJ5UwqhhynbBM2pllMYRdO.jpg?f=fotoalbum_large

Een SpeedTest die het doet en direct daarna weer niet. Op Delta, Odido en Vodafone vrijwel helemaal niet.

De server cli.speedtest.net is volledig benaderbaar maar de API daarop dus niet. Omgevallen proces o.i.d.

—-

Update: Met (goede!) support van Ookla is dit nu opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 14-09-2026 11:29 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Pagina: 1 ... 196 197 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
- KPN TV+: [KPN TV+] - Ervaringen en discussie
- KPN 5G voor thuis: [KPN 5G-Internet Thuis] Ervaringen & Discussie