[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 195 196 Laatste
Acties:

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:08
Economics schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:37:
[...]

Zie niks geks in regio Haarlem
Thanks voor het checken. Was een lokale storing in de wijk denk ik. Glas lampje brandde niet meer en verbinding lag er ook bij familie uit (paar straten verder). Inmiddels weer online. :)

[ Voor 6% gewijzigd door crunchytail op 22-07-2026 21:50 ]

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18:07
crunchytail schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:49:
[...]

Thanks voor het checken. Was een lokale storing in de wijk denk ik. Glas lampje brandde niet meer en verbinding lag er ook bij familie uit (paar straten verder). Inmiddels weer online. :)
Kan morgen wel ff in de rapportage kijken wat het was. Of je geeft even postcode in DM dan kan ik gerichter zoeken :)

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Denk 1,5 maand geleden brandde het storingslampje oranje op de modem.

De modem is uitgezet en na een aantal minuten weer aangezet.

Het lampje brandde nog en had nog geen internet/WiFi.

Een aantal keren herstarten hielp.

Echter valt sindsdien continu het signaal weg of is zwak.

Bij het aanzetten van de tv en naar internet/YouTube te gaan geeft de tv eenmalig aan geen internet te hebben.

Daarna werkt het weer.

Sindskort heb ik ook een Quest 3 vr bril.

Daar is een snelle verbinding voor nodig, maar die geeft soms ook aan dat de verbinding zwak is.

Hebben meer mensen dit probleem sinds 1,5 maand ongeveer?

Er is een nieuwere modem op te markt bij KPN, moet ik die nemen of mijn huidige van 5 jaar oud nog goed?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01
Wat zegt de helpdesk?

Sometimes you need to plan for coincidence

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 19:44
Hi,

Ik gebruik sinds oktober 2025 mijn eigen TPLink ER7206 gateway om via KPN internet te hebben. 2 maanden geleden verhuist en alles opnieuw ingesteld en het werkte prima. Tot afgelopen zaterdag. In de middag gaf mijn iPhone aan dat ik wel Wifi had maar dat er geen internet verbinding was. 

Ik dacht eerst dat het misschien een storing was maar dat was het niet. In de avond heb ik alles gereset en opnieuw ingesteld maar zonder resultaat. Diverse malen met de klantenservice gesproken en die voeren dan tests uit die allen goed zijn maar het resultaat is dat ik geen internet heb. Op zondag heeft een medewerker een ticket aangemaakt om te escaleren naar een andere afdeling. Die zijn er gisteren mee bezig geweest en ik kreeg een melding dat het opgelost was. Maar helaas, geen verbinding. Vanochtend gebeld en het bleek dat de medewerker dezelfde test had uitgevoerd als de eerdere medewerkers (en bedankt 1,5 dag later en dan nog horen dat er niets veranderd is) en dat hij verder geen ondersteuning gaat bieden omdat ik geen Experiabox heb.

in de log bestanden van mijn gateway is te zien dat de gateway wel verbinding maakt met via PPPoe en dat dit succesvol is, dat de authenticatie ook door KPN geaccepteerd wordt maar dat de gateway dan een verzoek tot disconnect krijgt van de peer:

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/4cdcd1e9-1a75-43f4-aa7d-06739d3b972c.png

Dit zijn mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/06530775-afae-4872-aaa4-20ccdea36068.png

Zoals gezegd: alles werkte vlekkeloos tot afgelopen zaterdagmiddag. glasvezelkastje branden alle lichtjes groen. 

Wat ik zelf heb gedaan:
  • gateway en netwerk volledig gereset
  • kabels vervangen
  • meerdere keren alles uitgezet en weer gefaseerd aangezet
  • nieuwe gateway gekocht (om uit te sluiten dat de andere kapot is)

Zijn er nog andere instellingen die ik kan bekijken?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@DanielvdMark Hoeveel tijd zit er tussen vanaf het moment dat het opbouwen van de verbinding begint en de disconnect? Hier was dat +/-30sec, veroorzaakt door 2 instellingen die niet in KPN\s eigen router pdf staan: lcp echo interval en lcp echo failure.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DanielvdMark
Raven schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:58:
@DanielvdMark Hoeveel tijd zit er tussen vanaf het moment dat het opbouwen van de verbinding begint en de disconnect? Hier was dat +/-30sec, veroorzaakt door 2 instellingen die niet in KPN\s eigen router pdf staan: lcp echo interval en lcp echo failure.
Ongeveer 90 seconden.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@DanielvdMark Hmm en dat is consistent?

Kijk eens of je terug kan vinden waar die 2 instellingen op staan ingesteld, hier losten deze het op:
Bash:
1
2
lcp-echo-failure=5
lcp-echo-interval=20
toegepast op de ppp-interface

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DanielvdMark
Thanks maar die instellingen kan ik niet aanpassen. Die zijn in de UI ook niet beschikbaar. Rondzoeken op internet / ai laat zien dat het probleem bij KPN ligt (hun authenticatie systeem lijkt mijn lijn te blokkeren).

Het irritante is dat ze niet verder willen kijken want geen experiabox. Inmiddels 3,5 geen internet en nu eerst moeten wachten op een nieuwe experiabox om dan te concluderen dat die ook niet werkt en dat ze dan pas verder kunnen onderzoeken. Beetje frustrerend 🙂

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DanielvdMark schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 00:07:
Thanks maar die instellingen kan ik niet aanpassen. Die zijn in de UI ook niet beschikbaar. Rondzoeken op internet / ai laat zien dat het probleem bij KPN ligt (hun authenticatie systeem lijkt mijn lijn te blokkeren).

Het irritante is dat ze niet verder willen kijken want geen experiabox. Inmiddels 3,5 geen internet en nu eerst moeten wachten op een nieuwe experiabox om dan te concluderen dat die ook niet werkt en dat ze dan pas verder kunnen onderzoeken. Beetje frustrerend 🙂
KPN dropt jouw verbinding nadat jij iets stuurt, of iets vergeet te sturen na x seconden. Zo lees ik jouw chronologische lijn. Als je wel 2way communicatie ziet in je logs dan heb je end to end verbinding.

Heb je echte debug logs van PPP vanuit je router op het laagste log level?

Je hebt geen test server met PPP gekoppeld welke ook een (tweede) sessie opzet?

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 29-07-2026 09:06 ]

• DanielvdMark
stormfly schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:58:
[...]

KPN dropt jouw verbinding nadat jij iets stuurt, of iets vergeet te sturen na x seconden. Zo lees ik jouw chronologische lijn. Als je wel 2way communicatie ziet in je logs dan heb je end to end verbinding.

Heb je echte debug logs van PPP vanuit je router op het laagste log level?

Je hebt geen test server met PPP gekoppeld welke ook een (tweede) sessie opzet?
De logs die ik kan inzien staan in mijn initiële post, volgens mij heb ik geen andere mogelijkheid om gedetailleerdere logs op te vragen. Ik heb geen testserver staan

Overigens vanochtend blij verrast want internet is er weer. De laatste request for disconnect by peer was om 06:01 en daarna was er internet. Het is alleen nog niet de snelheid die ik zou moeten hebben.

• stormfly
  • Niet online
DanielvdMark schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:13:
[...]

De logs die ik kan inzien staan in mijn initiële post, volgens mij heb ik geen andere mogelijkheid om gedetailleerdere logs op te vragen. Ik heb geen testserver staan

Overigens vanochtend blij verrast want internet is er weer. De laatste request for disconnect by peer was om 06:01 en daarna was er internet. Het is alleen nog niet de snelheid die ik zou moeten hebben.
Ben heel benieuwd wat de EB voor resultaat geeft. Wil je dat laten weten t.z.t. wanneer komt de EB binnen? Je hebt nog niet met een EB getest omdat je deze niet meer hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 29-07-2026 09:30 ]

• DanielvdMark
Klopt. Die heb ik niet meer.

• DanielvdMark
Update: Ik ben vandaag gebeld door KPN: de medewerker was al eerder actief met mijn ticket en had maandag al geconstateerd dat er een kruising was en dat er een monteur moest komen. Dit had hij ook in het ticket gecommuniceerd en hij vond het zeer vreemd dat de helpdeskmedewerker maar bleef verwijzen naar het aansluiten van een experiabox. Ook omdat KPN bij elke meting een KPN experiabox op mijn lijn aantroffen. Bij het eerste telefoontje van afgelopen zaterdag had ik al aangegeven dat er geen Experiabox bij mij aanwezig is, toen had de monteur al ingeschakeld moeten worden.

Morgen komt er een monteur om het allemaal correct in te stellen. Ik heb nu een 200 verbinding i.p.v. de 1gb verbinding van mijn abonnement.

Jammer hoe lang het geduurt heeft, maar ik ben iig blij dat het aan KPN ligt en niet aan foutieve instelling veroorzaakt door mijzelf.

• stormfly
  • Niet online
DanielvdMark schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 19:39:
Update: Ik ben vandaag gebeld door KPN: de medewerker was al eerder actief met mijn ticket en had maandag al geconstateerd dat er een kruising was en dat er een monteur moest komen. Dit had hij ook in het ticket gecommuniceerd en hij vond het zeer vreemd dat de helpdeskmedewerker maar bleef verwijzen naar het aansluiten van een experiabox. Ook omdat KPN bij elke meting een KPN experiabox op mijn lijn aantroffen. Bij het eerste telefoontje van afgelopen zaterdag had ik al aangegeven dat er geen Experiabox bij mij aanwezig is, toen had de monteur al ingeschakeld moeten worden.

Morgen komt er een monteur om het allemaal correct in te stellen. Ik heb nu een 200 verbinding i.p.v. de 1gb verbinding van mijn abonnement.

Jammer hoe lang het geduurt heeft, maar ik ben iig blij dat het aan KPN ligt en niet aan foutieve instelling veroorzaakt door mijzelf.
Dan kaapt de gekruiste verbinding je PPP sessie weg? Dan heeft die persoon ook een klapperende verbinding gehad?

Laat de monteurs feedback nog maar even horen.

• DanielvdMark
Volgens de medewerker zou de andere persoon alleen last hebben als die vaste telefonie zou hebben. Het andere gevolg kan zijn dat hij mijn snelheid zou hebben.

Mijn internet verbinding is nog wel een aantal keren weggevallen maar dat was voor korte duur. Monteur is vanmiddag langs geweest en heeft de kruising verholpen. Daarnaast zou er ook een glasvezel beschadigd zijn die hij ook gerepareerd heeft.

Voor nu werkt alles weer.

Ik heb wel een klacht ingediend bij KPN en ze hebben ook ingezien dat het allemaal wel anders had kunnen gaan. Ik heb een stukje coulance gekregen.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 20:45
Bezig met internet vinden bij onze verbouwing:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKRO3UdpvWskGoVtDC4T0VPI0cU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBoDg7vTwq45xCeAOg0uWxG1.jpg?f=fotoalbum_large er loopt vanuit de grond een blauwe kabel de kelder binnen die hier links aangesloten is, vervolgens een oud PTT kastje en dan ergens de woning in.

Het Kpn kastje zat in woonkamer, maar willen het naar meterkast. Slopers hebben het kastje er af gesloopt dus daar steekt nu alleen een witte kabel uit die er zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0T7u0wfY2BBPHfOWF-s-pFRPxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMBm9QSJvCJZdjL3jef9qsYR.jpg?f=fotoalbum_large die kabel is dikker en witter dan wat er in bovenste foto rechts de kelder uit gaat.

Ik gok dus dat de blauwe kabel oude coax is en de witte kabel in woonkamer daar rechtstreeks van buiten door de spouwmuur komt.

Kan iemand dit wellicht bevestigen wat wat is? Is er nog internet te halen van de blauwe kabel in kelder, al zij het bv voor Ziggo? KPN zouden we dan verplaatsing a 300 euro moeten aanvragen, Ziggo rekent per kwartier de kosten.

• Hmmbob
@Hertog_Martin de blauwe kabel (met een rode en witte ader buiten erbij) is het koper netwerk van kpn. Als je in glasvezel gebied zit, kan je daar geen nieuw internet abonnement over afsluiten (alleen via glasvezel dus). Die twee kabels die daaruit de woning inlopen zullen waarschijnlijk naar 2 van die oude 4-polige telefoonaansluitingen lopen, 99,9% kans één in de woonkamer en één in de hoofdslaapkamer. Hier ga je hoogstens DSL uit kunnen halen.

Die witte kabel lijkt op deze crappy foto inderdaad coax. Normaliter heb je daar ook een AOP (abonnee overname punt) van in je meterkast of woonkamer, uit je verhaal maak ik op dat dat misschien het "kastje" is wat ze eraf gesloopt hebben. Als dat allemaal weer met het juiste spul terug is gezet, zou je er Ziggo op kunnen aanvragen.

Mooier zou zijn als je wél in glasvezel gebied zit, dan zou ik 100% daarvoor kiezen. Als je nu nog geen glasvezelkabel binnen hebt liggen (vaak oranje of paars), ligt hij buiten in de tuin of onder de grond te wachten om naar binnen gebracht te worden. Abo aanvragen en ze komen hem vanzelf aansluiten voor je.

[ Voor 77% gewijzigd door Hmmbob op 30-07-2026 18:30 ]

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 20:45
Hmmbob schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:24:
@Hertog_Martin de blauwe kabel (met een rode en witte ader buiten erbij) is het koper netwerk van kpn. Als je in glasvezel gebied zit, kan je daar geen nieuw internet abonnement over afsluiten (alleen via glasvezel dus). Die twee kabels die daaruit de woning inlopen zullen waarschijnlijk naar 2 van die oude 4-polige telefoonaansluitingen lopen, 99,9% kans één in de woonkamer en één in de hoofdslaapkamer. Hier ga je hoogstens DSL uit kunnen halen.

Die witte kabel lijkt op deze crappy foto inderdaad coax. Normaliter heb je daar ook een AOP (abonnee overname punt) van in je meterkast of woonkamer, uit je verhaal maak ik op dat dat misschien het "kastje" is wat ze eraf gesloopt hebben. Als dat allemaal weer met het juiste spul terug is gezet, zou je er Ziggo op kunnen aanvragen.

Mooier zou zijn als je wél in glasvezel gebied zit, dan zou ik 100% daarvoor kiezen. Als je nu nog geen glasvezelkabel binnen hebt liggen (vaak oranje of paars), ligt hij buiten in de tuin of onder de grond te wachten om naar binnen gebracht te worden. Abo aanvragen en ze komen hem vanzelf aansluiten voor je.
Hm ik meende dat er een KPN Glasvezel kastje aan zat maar weet niet 100% zeker. Er is iig sws glasvezel naar de woning, is te zien op klic melding. Dit is van voor de sloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCH52xYcOSMjeUuvVnlbrgyxAiA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/S570yBovJWgofpjK59boq4wa.jpg?f=user_large ik dacht rechts KPN en ernaast kabel/Ziggo.

Maar hoopte dat het uit kelder kwam maar denk direct uit grond dus moet er nog gegraven worden om het via kelder naar de meterkast te krijgen.

Nieuwe cat6 aansluitingen komen uit bij meterkast dus ontkom er denk ik niet aan dat aansluiting naar meterkast moet ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 30-07-2026 18:53 ]

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:14
Hertog_Martin schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:45:
[...]

Hm ik meende dat er een KPN Glasvezel kastje aan zat maar weet niet 100% zeker. Er is iig sws glasvezel naar de woning, is te zien op klic melding. Dit is van voor de sloop:

[Afbeelding] ik dacht rechts KPN en ernaast kabel/Ziggo.

Maar hoopte dat het uit kelder kwam maar denk direct uit grond dus moet er nog gegraven worden om het via kelder naar de meterkast te krijgen.

Nieuwe cat6 aansluitingen komen uit bij meterkast dus ontkom er denk ik niet aan dat aansluiting naar meterkast moet ook.
Dat rechter witte doosje is een glasvezel FTU. Daarop wordt de ONT geschoven. Is dat ook gesloopt moet er een monteur komen, kosten zijn dan wel voor u.

RIPE Atlas probe: 1005104

• Hmmbob
En die ernaast is inderdaad het "binnenkomstpunt" (of AOP) van Ziggo.

• Hmmbob
ernstoud schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:36:
[...]

Dat rechter witte doosje is een glasvezel FTU. Daarop wordt de ONT geschoven. Is dat ook gesloopt moet er een monteur komen, kosten zijn dan wel voor u.
Die moet toch al komen voor de verplaatsing :+

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:46
Mijn PPPoE sessie knalde er zojuist uit en komt niet meer up. Ik gebruik een Edgerouter Lite 3p. De KPN box 12 werkt wel gewoon normaal. Ik gebruik onderstaande config en die heeft altijd gewoon netjes gewerkt, tot net rond 12:30.
code: config.txt
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
interfaces {
     ethernet eth0 {
         description WAN
         duplex auto
         mtu 1512
         speed auto
         vif 6 {
             description KPN-inet
             mtu 1508
             pppoe 0 {
                 default-route auto
                 dhcpv6-pd {
                     pd 0 {
                         interface eth1 {
                             host-address ::1
                             prefix-id :0
                             service slaac
                         }
                         prefix-length /48
                     }
                     rapid-commit enable
                 }
                 firewall {
                     in {
                         ipv6-name WAN_IN_V6
                         name WAN_IN
                     }
                     local {
                         ipv6-name WAN_LOCAL_V6
                         name WAN_LOCAL
                     }
                 }
                 ipv6 {
                     enable {
                     }
                 }
                 mtu 1500
                 name-server auto
                 password internet
                 user-id internet
             }
         }
     }
 protocols {
     static {
         interface-route6 ::/0 {
             next-hop-interface pppoe0 {
             }
         }
     }
 }

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:30
Ik graag bij deze een beetje advies willen vragen betreft mijn abbo bij KPN glasvezel via glaspoort.

Ik gebruik hier een Fritzbox 5530Fiber XGS-PON, aangesloten via de ONT SFP van AVM met gele fiber kabel)

Periode 22 jul t/m 21 aug

KPN Internet 1 Gbit/s 58,15
BelOnbeperkt Nederland 11,99
KPN TV+ met TV+ Box 12,75
Vast telefoonnummer 4,00.

Kosten zijn met 2,11 euro omhoog gegaan deze maand. Opzicht geen probleem, gebeurd bij zowat iedere provider.

Waar het een beetje in de maag zit is de KPN TV+ met TV+ box.

Zie op de website dat er in de nieuwe vorm er niet meer voor het kastje betaald hoef te worden. (gratis bij nieuw abbo)
Ik heb zelf geen idee of dat wij hier nog voor dit kastje moeten betalen, aangezien dit niet apart gespecificeerd is. Maar onder 1 bedrag valt en op die manier niet goed in te zien is.. (waarschijnlijk is dit door KPN dit extra zo gedaan, geen idee)

Ik weet niet hoe lang ik de looptijd nog hebt van het contract. Weet wel dat het in November / December 2025 wij het hier met 1 jaar hebben verlengd, aangezien we enkele maanden korting konden krijgen.
Dus dat toen maar gedaan, dan het abbo zo laten staan en elke maand het zelfde hogere bedrag te moeten betalen.

Ik zag laatst op i-net, dat er andere losse tv kastjes te verkrijgen zijn.. Ben daar niet zo geheel op de hoogte van over hoe en wat.

Nou dat ik al sinds 2023 een abbo heb bij KPN wens ik eigenlijk ook niet meer extra geld te moeten ophoesten om elke maand nog voor dat tv kastje te moeten betalen... Leuk als ik hem gratis bij het abbo erbij zou kunnen hebben.
Maar elke maand er extra te voor moeten dokken, terwijl door de inflatie correctie 2,11 euro PER MAAND meer te moeten betalen voor het zelfde zie ik eigenlijk ook niet zo zitten.

Zijn er eventueel andere optionele TV+ box kastjes te koop die het zelfde doen. Of nog beter zijn dan die van KPN zelf.
En als ik die optionele TV+ box kastjes kan vinden. Is het voor mijn ook met handig als ik een tweede zou willen kopen voor bijvoorbeeld de tv op de slaapkamer of eventueel nog 1 voor boven op zolder

Zou de vraag eventueel later ook nog op het KPN forum kunnen stellen. Maar wil graag eerst weten wat hier uitkomt.

Daarnaast nog de telefoon gedeelte. Gekozen omdat mijn vrouw met haar moeder bijna elke avond beeld.
Denk dat zonder onbeperkt bellen Nederland wij hier hoger belkosten zouden hebben.

Ik eens iets meegekregen dat je ook voor een andere bel provider kan kiezen.
Neem aan dat ik dan geen mogelijkheid meer heb voor dat onbeperkte bellen abbo?

Is de prijs van 4 euro redelijk normaal voor het hebben van het vaste telefoon nummer.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:09

TVL

Je hebt een Fritzbox en hierin kan je heel makkelijk Cheapconnect gebruiken om uitgaand te bellen. Je betaalt naar vaste nummers 0,0238 Euro per minuut naar vaste nummers en 0,05 Euro naar mobiele nummers in Nederland. Dat zou ruim 500 minuten bellen zijn naar vaste nummers tov onbeperkt bellen met KPN. Je kan ook je nummer naar Cheapconnect porteren dat kost eenmalig 5,95 en je betaald dan 8,95 per jaar voor het nummer. Het is op basis van prepaid.

Ik gebruik dit zelf ook omdat ik mijn vaste nummer wilde houden.

[ Voor 3% gewijzigd door TVL op 01-08-2026 20:26 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:01
@Robin4 Als je nu afsluit, betaal je ook €12,75 voor tv inclusief 1 TV+ kastje. Je kan ook zonder het kastje bestellen, maar dan betaal je nog steeds €12,75. Het eerste kastje is dus in de prijs inbegrepen. Voor elk extra kastje betaal je €6,-
Alternatieve boxen heb ik me niet in verdiept, die van KPN doet het prima. Je kan de App wel op diverse Android devices downloaden, alleen heb je dan bij mijn weten geen multicast en daardoor mindere beeldkwaliteit. Ik wacht met smart op een app voor Apple-TV, in de hoop dat die wel multicast ondersteunt.

Of je de telefonie €4,- waard vindt, kan je alleen zelf bepalen. Als je vrouw er elke dag gebruik van maakt, het is 13,15 cent per dag. Maar er zijn natuurlijk ook opties die goedkoper zijn, bijvoorbeeld bellen via WhatsApp, of een goedkope VOIP service. En veel mensen hebben ook al een mobiel abonnement met onbeperkt bellen.

iRacing Profiel

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:43
Wild Chocolate schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:18:
@Robin4 Als je nu afsluit, betaal je ook €12,75 voor tv inclusief 1 TV+ kastje. Je kan ook zonder het kastje bestellen, maar dan betaal je nog steeds €12,75. Het eerste kastje is dus in de prijs inbegrepen. Voor elk extra kastje betaal je €6,-
Alternatieve boxen heb ik me niet in verdiept, die van KPN doet het prima. Je kan de App wel op diverse Android devices downloaden, alleen heb je dan bij mijn weten geen multicast en daardoor mindere beeldkwaliteit. Ik wacht met smart op een app voor Apple-TV, in de hoop dat die wel multicast ondersteunt.

Of je de telefonie €4,- waard vindt, kan je alleen zelf bepalen. Als je vrouw er elke dag gebruik van maakt, het is 13,15 cent per dag. Maar er zijn natuurlijk ook opties die goedkoper zijn, bijvoorbeeld bellen via WhatsApp, of een goedkope VOIP service. En veel mensen hebben ook al een mobiel abonnement met onbeperkt bellen.
KPN biedt voor alsnog alleen voor haar eigen tv apparatuur multicast streams aan die ook in beduidende hogere kwaliteit worden aangeboden.

Er zijn overigens geen hardware beperkingen om het ook voor TV’s met Android beschikbaar te maken of voor andere oplossingen zoals een Apple TV. Maar ik vermoed dat het vele malen lucratiever is om de hardware te verhuren aan hun klanten en zeer waarschijnlijk ook voor minder kopzorgen zorgt ivm beperkte points of failure in de hardware keten als het gaat om support.

Unicast streams kun je simpelweg knijpen en een buffertijd op gooien om het voor grote gemene deler acceptabel maar wel failure proof te houden. Odido heeft bewust voor dat laatste gekozen bij hun tv oplossing.

Wat betreft Apple TV en KPN, volgens mij gaan we nu richting het 4de jaar na de eerste aankondigingen. Ik heb er weinig vertrouwen in dat het ooit van de grond gaat komen. Ze hebben er simpelweg geen zin in om die aan te bieden.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Miki schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:46:
[...]

KPN biedt voor alsnog alleen voor haar eigen tv apparatuur multicast streams aan die ook in beduidende hogere kwaliteit worden aangeboden.
Er was ooit een IPTV op je HTPC-topic met info over hoe eigen apparatuur te gebruiken, je mag 1 keer raden waarom dat topic verborgen is :/ , zie Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?

Oscar Wilde

• Miki
  • Registratie: November 2001
Raven schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:28:
[...]

Er was ooit een IPTV op je HTPC-topic met info over hoe eigen apparatuur te gebruiken, je mag 1 keer raden waarom dat topic verborgen is :/ , zie Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?
Ik snap waar je naar toe wil wilt alleen ik bedoel wat anders :)

De TV+ boxen gebruiken gewoon een app met een launcher om het platform mogelijk te maken. Daar is echt helemaal niets bijzonders aan en zo ook de hardware. KPN kan dus zelf haar app aanbieden waarin de mogelijkheid zit om multicast streams te kunnen ontvangen. Het zou daarmee dus prima op andere Android apparaten kunnen draaien.

Ook als het gaat om DRM is dat anno 2026 wel ondervangen op hardware en speelt dit niet zoals je aanhaalde in je link. Probeer maar eens op je telefoon een screenshot of schermopname te maken met Android of iOS apparaat van een app als Netflix of KPN TV. Je krijgt alleen maar zwart beeld te zien. Dat geldt dus ook voor Android tv boxen of Tv’s.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:30
TVL schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:11:
Je hebt een Fritzbox en hierin kan je heel makkelijk Cheapconnect gebruiken om uitgaand te bellen. Je betaalt naar vaste nummers 0,0238 cent per minuut naar vaste nummers en 0,05 cent naar mobiele nummers in Nederland. Dat zou ruim 500 minuten bellen zijn naar vaste nummers tov onbeperkt bellen met KPN. Je kan ook je nummer naar Cheapconnect porteren dat kost eenmalig 5,95 en je betaald dan 8,95 per jaar voor het nummer. Het is op basis van prepaid.

Ik gebruik dit zelf ook omdat ik mijn vaste nummer wilde houden.
Pre-paid is denk ik hier niet echt een optie.

Dan moet ik namelijk ook gaan opwaarderen? Op dit moment is de telefoon wel altijd beschikbaar.

Betreft de TV box. Zou ik deze ook ergens anders kunnen kopen (worden overal wel ergens aangeboden. En dan zelf gebruiken..? Of moet een tweede box eerst door KPN geactiveerd worden?

[ Voor 11% gewijzigd door Robin4 op 31-07-2026 20:57 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Robin4 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:52:
[...]

Betreft de TV box. Zou ik deze ook ergens anders kunnen kopen (worden overal wel ergens aangeboden. En dan zelf gebruiken..? Of moet een tweede box eerst door KPN geactiveerd worden?
Een 'eigen' KPN box, van bijvoorbeeld Marktplaats, kan je alleen activeren als die nog niet aan een ander KPN abonnement is gekoppeld.
Maar daar gaat KPN waarschijnlijk ook kosten voor in rekening brengen , zie: Extra betalen voor een zelf aangekochte KPN tv-ontvanger

De KPN App kun je wel gewoon op andere devices gebruiken, mits je een TV abonnement hebt. Beeldkwaliteit is wel minder.

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik ben zeer tevreden over KPN glasvezel, maar de tv box met Android 11 meen ik...soms haperingen, dan een app (YouTube, prime video, hbo max, etc) die weer vastloopt. Zodra de nieuwe Apple TV verkrijgbaar is, ga ik tv annuleren bij KPN. We kijken sowieso geen tv meer. Genoeg alternatieven te verkrijgen en scheelt toch weer minimaal € 144,- per jaar O-)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TVL schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:11:
0,0238 cent per minuut naar vaste nummers en 0,05 cent naar mobiele nummers in Nederland
Op hun website hebben ze het over 0,0238 Euro per minuut en 0,05 Euro per minuut, factor 100 verschil ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 17:03
KPN gaat ESPN compleet doorgeven in UHD zonder meerkosten voor alle vier de kanalen.

Voor klanten die combi-voordeel hebben is dit maar liefst € 12,50 per maand goedkoper dan Delta of Ziggo voor de UHD versie. Ik vind dit een nette keuze van KPN.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:30
Donnu schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 09:39:
KPN gaat ESPN compleet doorgeven in UHD zonder meerkosten voor alle vier de kanalen.

Voor klanten die combi-voordeel hebben is dit maar liefst € 12,50 per maand goedkoper dan Delta of Ziggo voor de UHD versie. Ik vind dit een nette keuze van KPN.
Ik heb even de link naar de bron er bij gezocht voor wat extra informatie: https://www.overons.kpn/n...voor-voetbalfans-bij-kpn/
KPN verhoogt beeldkwaliteit naar UHD

Met de aftrap van het nieuwe Eredivisieseizoen versterkt KPN de voetbalbeleving voor klanten. KPN heeft voor de komende jaren een nieuwe overeenkomst met ESPN gesloten en kiest er bewust voor om ESPN gratis beschikbaar te houden via Combivoordeel. Wie geen voetbal kijkt, betaalt bij KPN dus niet automatisch mee. En wie wél voetbal kijkt, krijgt ESPN zonder extra 'voetbaltax': geen verplichte €2,50 per maand bovenop het abonnement om Eredivisievoetbal te blijven volgen.

Daarbovenop krijgen KPN-klanten vanaf 6 augustus een gratis upgrade naar UHD-kwaliteit op alle ESPN-zenders. Klanten met een TV+ Box of TV+ Soundbox kijken daardoor zonder extra kosten naar hun favoriete club met scherper beeld, meer detail en levendigere kleuren. De upgrade geldt voor ESPN op de kanalen 14 en 221 tot en met 224.
Ik neem aan alleen via multicast en niet via unicast.

• Hmmbob
Witlof schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 09:50:
Ik neem aan alleen via multicast en niet via unicast.
Dat zou dan weer jammer zijn, ik krijg (netjes) geen UTP naar de plek waar mijn TV staat.....

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:27
Hmmbob schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:16:
[...]

Dat zou dan weer jammer zijn, ik krijg (netjes) geen UTP naar de plek waar mijn TV staat.....
De hoogste kwaliteit kan ook over WiFi als je de juiste apparatuur hebt staan.

Zie TV kijken zonder kabel - Is mijn modem geschikt.

• Hmmbob
Muis666 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:52:
[...]

De hoogste kwaliteit kan ook over WiFi als je de juiste apparatuur hebt staan.

Zie TV kijken zonder kabel - Is mijn modem geschikt.
Dank voor de headsup. De IGMP-proxy op de mikrotik weer enabled - die had ik jaren terug uitgezet toen we via Canal+ TV gingen kijken. En inderdaad, werkt weer prima. 6 augustus maar eens kijken of die UHD stream het ook een beetje wil doen, 221 is nu nog ~7,2Mbps

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:27
Hmmbob schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:26:
[...]

Dank voor de headsup. De IGMP-proxy op de mikrotik weer enabled - die had ik jaren terug uitgezet toen we via Canal+ TV gingen kijken. En inderdaad, werkt weer prima. 6 augustus maar eens kijken of die UHD stream het ook een beetje wil doen, 221 is nu nog ~7,2Mbps
Ik hoop dat je Mikrotik ook mc2uc (Multicast to Unicast) ondersteunt. Dat heb je ook nodig om via WiFi multicast te kunnen kijken zonder vervelende storingen/hickups ...

• Hmmbob
Mijn Omada WIFi wel (y)

• andredewaard
  • Registratie: Juni 2014
Hoi alle. Op het moment is ons nieuwbouwhuis opgeleverd en ben ik mij aan het oriënteren in mijn netwerk. Het liefst wil ik glasvezel vanwege de lage latency maar als dit te veel gedoe is icm eigen router denk ik er aan toch bij Ziggo te blijven.

Ik wil straks een Ubiquiti UCG Fiber kopen met daar achter een USW Pro Max 16 Poe. Wij (lees mijn vrouw) kijken nog regelmatig TV en dit willen wij ook zo houden.

Is het nog steeds nodig voor KPN om het speciale script te installeren om TV te kijken?
En wat is de makkelijkste/foolproof methode om dit te doen? Zodat ik zelf niet steeds dingen in het netwerk moet aanpassen als KPN tijdelijk is weg gevallen of als het stroom er af ligt.

Zelf ben ik programmeur en heb ik tijdens mijn studie enige ervaring opgedaan over netwerken maar ik ben geen netwerk engineer dus het moet nog wel enigszins te doen zijn.

Het voordeel wat ik vooral lees is de lage latency en dat je glasvezel direct aan de UCG Fiber kan sluiten via hun ONT. Of is het vele malen gemakkelijker om gewoon Ziggo te nemen en hun modem in bridge mode te zetten?

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:26
andredewaard schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:17:
Hoi alle. Op het moment is ons nieuwbouwhuis opgeleverd en ben ik mij aan het oriënteren in mijn netwerk. Het liefst wil ik glasvezel vanwege de lage latency maar als dit te veel gedoe is icm eigen router denk ik er aan toch bij Ziggo te blijven.

Ik wil straks een Ubiquiti UCG Fiber kopen met daar achter een USW Pro Max 16 Poe. Wij (lees mijn vrouw) kijken nog regelmatig TV en dit willen wij ook zo houden.

Is het nog steeds nodig voor KPN om het speciale script te installeren om TV te kijken?
En wat is de makkelijkste/foolproof methode om dit te doen? Zodat ik zelf niet steeds dingen in het netwerk moet aanpassen als KPN tijdelijk is weg gevallen of als het stroom er af ligt.

Zelf ben ik programmeur en heb ik tijdens mijn studie enige ervaring opgedaan over netwerken maar ik ben geen netwerk engineer dus het moet nog wel enigszins te doen zijn.

Het voordeel wat ik vooral lees is de lage latency en dat je glasvezel direct aan de UCG Fiber kan sluiten via hun ONT. Of is het vele malen gemakkelijker om gewoon Ziggo te nemen en hun modem in bridge mode te zetten?
Je kan eigenlijk 2 kanten op met een KPN TV+ decoder; of Unicast of Multicast :)

Je kan de KPN TV+ decoder als Unicast draaien. Dan hoef je geen scripts uit te voeren of rare dingen uit te halen. Enige nadeel is dat je een iets lagere bitrate hebt wat inhoudt dat de kwaliteit van de zenders wat lager zijn.

Maar wil je de hoogste kwaliteit en minste netwerkbelasting met Multicast moet je dit script installeren (https://github.com/fabianishere/udm-iptv). Enige is wel als je de firmware upgrade van je router moet je het script opnieuw installeren. Beetje een workaround dus.

Hoop (en vele andere tweakers met mij) dat er native ondersteuning gaat komen om zonder tweaks multicast te kunnen configureren dat je niet met iedere update van de router weer commando's moet gaan lopen aftrappen. Blijft een beetje een workaround zo. Recentelijk is er ook nog een topic geopend bij Ubiquiti hier over ook door medetweaker @esp8266. Hoe meer reacties hoe beter zou ik zeggen:
Feature Request: Native routed-IPTV (KPN/XS4ALL, NL) — extend IGMP Proxy with dedicated WAN VLAN + DHCP static routes | Ubiquiti Community

Er is hier op Tweakers een heel topic over dit onderwerp:
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie - Netwerken - GoT

Hier staan ook veel ervaringen en setups in met name voor Ubiquiti.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-08 19:31
Ik zag op Reddit iemand die richting de 8 Gbit gaat bij KPN: (of het is een photoshop natuurlijk): https://www.reddit.com/r/.../1vcy678/kpn_netherlands/

Iemand anders die nu 4 Gbit heeft en al hogere snelheden heeft gezien?
Zou KPN 8 Gbit aan het uitrollen zijn?

Delta en Odido bieden al 8 Gbit aan, ze willen natuurlijk ook 8 Gbit kunnen aanbieden 8)

[ Voor 15% gewijzigd door xares op 05-08-2026 07:43 ]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:22

servies

Veni Vidi Servici

xares schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:41:
Ik zag op Reddit iemand die richting de 8 Gbit gaat bij KPN: (of het is een photoshop natuurlijk): https://www.reddit.com/r/.../1vcy678/kpn_netherlands/

Delta en Odido bieden al 8 Gbit aan, ze willen natuurlijk ook 8 Gbit kunnen aanbieden 8)
Tenzij je drukbezochte servers thuis host heb je er (nu nog) echt niets aan. Ja leuk je steam download is binnen 10 seconden binnen in plaats van binnen 1 minuut.... Poeh poeh wat een winst. Daarnaast blijft nog maar de vraag wat er van die 10G voor jou overblijft zodra je op de backbone zit want die moet je delen. Als je in een "drukke" regio woont zou het zo maar kunnen dat je praktisch maar maximaal 1G haalt

• Hmmbob
servies schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:29:
[...]

Tenzij je drukbezochte servers thuis host heb je er (nu nog) echt niets aan. Ja leuk je steam download is binnen 10 seconden binnen in plaats van binnen 1 minuut.... Poeh poeh wat een winst. Daarnaast blijft nog maar de vraag wat er van die 10G voor jou overblijft zodra je op de backbone zit want die moet je delen. Als je in een "drukke" regio woont zou het zo maar kunnen dat je praktisch maar maximaal 1G haalt
Ben je altijd zo zuur? Hij vraagt toch enkel of iemand anders dit soort hoge snelheden al gezien heeft? Prima vraag lijkt me, want dat zou "technisch nieuws" zijn voor het KPN glasvezel netwerk.

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18:07
xares schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:41:

Bedankt voor het delen. Ik scan het netwerk even. Mocht de post waar zijn dan is dit een slechte dag voor hem… maar ik betwijfel het. Want inderdaad 8gbps is gewoon mogelijk, maar hebben overal shapers op staan :- )

8gbps bieden we commercieel niet aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Economics op 05-08-2026 09:54 ]

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Na nog 5 keer dat ding aan en uitgezet te hebben, heb ik toch maar KPN gebeld. Ze hebben een monteur voor me ingepland (volgende week), maar dat was wel een moeizaam telefoongesprek. Ik heb het gevoel dat ik een verkeerde monteur krijg voor een ander probleem en dat ik een tolk nodig heb om het probleem überhaupt in KPN-termen aan de monteur uit te kunnen leggen.

De WAN-indicator van mijn eigen router springt op foutmelding, en die foutmelding gaat weg 1 minuut nadat ik het glasvezelkastje aan- en uitzet. Eerst had ik het nooit, en dit jaar al een keer of 15.

De klantenservice vraagt dingen als: Hebt u dat op alle apparaten of alleen op uw telefoon? Heeft u een monteur nodig voor uw wifi of voor uw televisie? U moet eerst de KPN-modem installeren, etc.

Ik wil eigenlijk gewoon dat een technicus in de KPN-logs ziet: Ja inderdaad, het Glasvezelkastje is al 15 keer uitgevallen, dus die moet vervangen worden. We sturen een monteur met nieuw kastje die de ferrule mag hanteren. Nu ben ik bang dat er iemand komt voor de Wifi en de Smart TV en vervolgens zegt: Ik heb geen FON-kastje en ik mag de glasvezel niet aanraken. Je moet een nieuwe afspraak maken.

Of we gaan samen de KPN-router aansluiten en mijn hele LAN onnodig slopen, terwijl de storing misschien pas over twee weken weer terugkomt en daar heeft het hele LAN natuurlijk verder niets mee te maken.

Heeft iemand tips? Shiboleet? Hoe worden die monteurs intern genoemd? Moet ik terugbellen naar de klantenservice en vragen in de aantekeningen te zetten: Neem een Nokia genexis kastje mee? Kijk in de FON-connectielogs?

Ik heb deze dingen proberen uit te leggen maar de klantenservice zei dat de monteur zelf een andere monteur zal inschakelen als dat nodig is. Zo ging dat bij het aansluiten ook. (De eerste monteur keek 10 seconden in de meterkast en constateerde wat ik zo uitgebreid had uitgelegd: Je hebt helemaal geen FTU. Daarvoor heb je een andere monteur nodig.)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
-knip-. Geen idee wat je ermee bedoeld. Maar het lijkt me erg offtopic.

[ Voor 77% gewijzigd door rens-br op 07-08-2026 20:26 ]

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 21:32
Sando schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:42:
[...]

Na nog 5 keer dat ding aan en uitgezet te hebben, heb ik toch maar KPN gebeld. Ze hebben een monteur voor me ingepland (volgende week), maar dat was wel een moeizaam telefoongesprek. Ik heb het gevoel dat ik een verkeerde monteur krijg voor een ander probleem en dat ik een tolk nodig heb om het probleem überhaupt in KPN-termen aan de monteur uit te kunnen leggen.

De WAN-indicator van mijn eigen router springt op foutmelding, en die foutmelding gaat weg 1 minuut nadat ik het glasvezelkastje aan- en uitzet. Eerst had ik het nooit, en dit jaar al een keer of 15.

De klantenservice vraagt dingen als: Hebt u dat op alle apparaten of alleen op uw telefoon? Heeft u een monteur nodig voor uw wifi of voor uw televisie? U moet eerst de KPN-modem installeren, etc.

Ik wil eigenlijk gewoon dat een technicus in de KPN-logs ziet: Ja inderdaad, het Glasvezelkastje is al 15 keer uitgevallen, dus die moet vervangen worden. We sturen een monteur met nieuw kastje die de ferrule mag hanteren. Nu ben ik bang dat er iemand komt voor de Wifi en de Smart TV en vervolgens zegt: Ik heb geen FON-kastje en ik mag de glasvezel niet aanraken. Je moet een nieuwe afspraak maken.

Of we gaan samen de KPN-router aansluiten en mijn hele LAN onnodig slopen, terwijl de storing misschien pas over twee weken weer terugkomt en daar heeft het hele LAN natuurlijk verder niets mee te maken.

Heeft iemand tips? Shiboleet? Hoe worden die monteurs intern genoemd? Moet ik terugbellen naar de klantenservice en vragen in de aantekeningen te zetten: Neem een Nokia genexis kastje mee? Kijk in de FON-connectielogs?

Ik heb deze dingen proberen uit te leggen maar de klantenservice zei dat de monteur zelf een andere monteur zal inschakelen als dat nodig is. Zo ging dat bij het aansluiten ook. (De eerste monteur keek 10 seconden in de meterkast en constateerde wat ik zo uitgebreid had uitgelegd: Je hebt helemaal geen FTU. Daarvoor heb je een andere monteur nodig.)
Het lijkt mij dat er iets aan de hand is met de ONT....
Ik neem aan dat je de Box 12 van KPN ook nog in de kast hebt liggen.
Wat doet deze zodra je hem aansluit op de ONT? Valt dan ook om de haverklap de verbinding uit? Zo ja, dan is de ONT defect en moet de KPN monteur deze vervangen.

• stormfly
  • Niet online
Sando schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:03:
Mijn gigabit internet valt na anderhalf jaar probleemloos KPN met een eigen Asus router steeds uit.

Vandaag tot 3 keer toe. De eigen router geeft aan dat WAN weg is. Als ik het FTU/ONT-kastje van KPN uit zet en vervolgens weer aan, dan werkt het internet (na een paar minuten) weer. Dat is simpel genoeg, maar het begint wel irritant te worden, en ik heb geen ideeën meer:
  1. KPN heeft geen storing of werkzaamheden, en de online diagnose (via KPN account) zegt dat het ook niet aan KPN ligt.
  2. Ik kan niks in de security logs van mijn router vinden, dus ben ik niet geblacklist vanwege een botnet-infectie.
  3. Alle overige interne communicatie en NAS via de router gaan nog steeds prima, dus het ligt niet aan mijn router.
  4. We hebben al een tijdje geen apparaten toegevoegd of wijzigingen aangebracht, dus ik heb ook niet iets kapotgetweaked.
  5. Ik heb ook de router een keer gereboot, voor de zekerheid. Maar twee uur later lag WAN er weer uit.
Het ligt uiteraard niet nergens aan, dus ik was benieuwd of jullie misschien weten hoe dit zou kunnen komen?
Vorige week ook voorbij gekomen op GoT dat bleek een KPN kruising te zijn in fibers waardoor de twee klanten de PPP sessie kaapte van elkaar. Ook kort na een reboot viel het weg, monteur heeft daar de kruising opgelost.

Wat zegt je PPP log?

• Hmmbob
Over dat ESPN UHD - dat lijkt unicast te zijn, niet multicast? Of gaat er iets mis in mijn opstelling thuis?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31
Hmmbob schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:58:
Over dat ESPN UHD - dat lijkt unicast te zijn, niet multicast? Of gaat er iets mis in mijn opstelling thuis?
Is Unicast

• Witlof
Unicast wat alleen op UHD is via de DIW7022 (en dat sound-dingetje) of ook via de apps?

• mad-dog
Witlof schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 23:27:
[...]

Unicast wat alleen op UHD is via de DIW7022 (en dat sound-dingetje) of ook via de apps?
Ik snap je vraag niet helemaal? Apps zijn altijd Unicast. Via de apps is uhd überhaupt niet beschikbaar

• Witlof
mad-dog schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 23:32:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal? Apps zijn altijd Unicast. Via de apps is uhd überhaupt niet beschikbaar
Juist omdat het unicast is, had ik gehoopt dat het ook op de apps toegepast zou worden.

• mad-dog
Witlof schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:46:
[...]

Juist omdat het unicast is, had ik gehoopt dat het ook op de apps toegepast zou worden.
Dat heeft puur te maken met alle verschillende hardware in alle TVs

• Witlof
mad-dog schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:27:
[...]

Dat heeft puur te maken met alle verschillende hardware in alle TVs
Hebben we het nu over unicast of over UHD?

• Donnu
Het beste voor streamen is gewoon een Apple TV 4K

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:16
Donnu schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:36:
Ja, nu alleen nog een app voor kpn op de Apple TV dan.

XBL gamertag StayingPow3r

• Donnu
Mr. Freeze schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:40:
[...]

Ja, nu alleen nog een app voor kpn op de Apple TV dan.
Dat vertikt KPN al jaaaaren…

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21
Donnu schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:36:
Kun je dat ook onderbouwen? KPN heeft geen app voor de Appletv, laat staat 4k streams via enige app.

Ik adviseer een amazon firestick. Kost (rond de) 25euro en ondersteund alle grote tv providers in Nederland en streamingdiensten. Daar heb je echt geen kastje van ruim 200euro voor nodig met een Apple logo.

• Donnu
jongetje schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 12:25:
[...]

Kun je dat ook onderbouwen? KPN heeft geen app voor de Appletv, laat staat 4k streams via enige app.

Ik adviseer een amazon firestick. Kost (rond de) 25euro en ondersteund alle grote tv providers in Nederland en streamingdiensten. Daar heb je echt geen kastje van ruim 200euro voor nodig met een Apple logo.
Apple TV 4K = premium, snel, ad‑vrij, beste beeld & audio.

Fire TV Stick = goedkoop, veel apps, Alexa, maar trager en vol advertenties.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21
@Donnu Ik zie weinig tot geen advertenties. Ik start de app op die ik nodig heb en extra snelheid is niet nodig om tv of een serie te kijken. Krijg het niet sneller binnen 😉. Daarbij is er wel een app om KPN tv te kijken voor mijn firestick en mijn googletv en niet voor een AppleTV kastje. Premium is ook maar een gevoel/marketing ding.

Ik heb een Android en iPhone (de iPhone verplicht voor werk ivm afgeschermde apps) en is maar net waar je voorkeur ligt. Zo vind ik het juist handig om datalimieten in te stellen, zeker op die telefoons van mijn kinderen. Iets dat Apple voor mij bepaald dat dit niet mogelijk is...

Maar ik zal stoppen met deze discussie, voordat we erg offtopic gaan.
Pagina: 1 ... 195 196 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
- KPN TV+: [KPN TV+] - Ervaringen en discussie
- KPN 5G voor thuis: [KPN 5G-Internet Thuis] Ervaringen & Discussie