Thanks voor het checken. Was een lokale storing in de wijk denk ik. Glas lampje brandde niet meer en verbinding lag er ook bij familie uit (paar straten verder). Inmiddels weer online.
[ Voor 6% gewijzigd door crunchytail op 22-07-2026 21:50 ]
Thanks voor het checken. Was een lokale storing in de wijk denk ik. Glas lampje brandde niet meer en verbinding lag er ook bij familie uit (paar straten verder). Inmiddels weer online.
[ Voor 6% gewijzigd door crunchytail op 22-07-2026 21:50 ]
Kan morgen wel ff in de rapportage kijken wat het was. Of je geeft even postcode in DM dan kan ik gerichter zoekencrunchytail schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:49:
[...]
Sometimes you need to plan for coincidence

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ongeveer 90 seconden.Raven schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:58:
@DanielvdMark Hoeveel tijd zit er tussen vanaf het moment dat het opbouwen van de verbinding begint en de disconnect? Hier was dat +/-30sec, veroorzaakt door 2 instellingen die niet in KPN\s eigen router pdf staan: lcp echo interval en lcp echo failure.
1
2
| lcp-echo-failure=5 lcp-echo-interval=20 |
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
KPN dropt jouw verbinding nadat jij iets stuurt, of iets vergeet te sturen na x seconden. Zo lees ik jouw chronologische lijn. Als je wel 2way communicatie ziet in je logs dan heb je end to end verbinding.DanielvdMark schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 00:07:
Thanks maar die instellingen kan ik niet aanpassen. Die zijn in de UI ook niet beschikbaar. Rondzoeken op internet / ai laat zien dat het probleem bij KPN ligt (hun authenticatie systeem lijkt mijn lijn te blokkeren).
Het irritante is dat ze niet verder willen kijken want geen experiabox. Inmiddels 3,5 geen internet en nu eerst moeten wachten op een nieuwe experiabox om dan te concluderen dat die ook niet werkt en dat ze dan pas verder kunnen onderzoeken. Beetje frustrerend 🙂
[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 29-07-2026 09:06 ]
De logs die ik kan inzien staan in mijn initiële post, volgens mij heb ik geen andere mogelijkheid om gedetailleerdere logs op te vragen. Ik heb geen testserver staanstormfly schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:58:
[...]
KPN dropt jouw verbinding nadat jij iets stuurt, of iets vergeet te sturen na x seconden. Zo lees ik jouw chronologische lijn. Als je wel 2way communicatie ziet in je logs dan heb je end to end verbinding.
Heb je echte debug logs van PPP vanuit je router op het laagste log level?
Je hebt geen test server met PPP gekoppeld welke ook een (tweede) sessie opzet?
Ben heel benieuwd wat de EB voor resultaat geeft. Wil je dat laten weten t.z.t. wanneer komt de EB binnen? Je hebt nog niet met een EB getest omdat je deze niet meer hebt?DanielvdMark schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:13:
[...]
De logs die ik kan inzien staan in mijn initiële post, volgens mij heb ik geen andere mogelijkheid om gedetailleerdere logs op te vragen. Ik heb geen testserver staan
Overigens vanochtend blij verrast want internet is er weer. De laatste request for disconnect by peer was om 06:01 en daarna was er internet. Het is alleen nog niet de snelheid die ik zou moeten hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 29-07-2026 09:30 ]
Dan kaapt de gekruiste verbinding je PPP sessie weg? Dan heeft die persoon ook een klapperende verbinding gehad?DanielvdMark schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 19:39:
Update: Ik ben vandaag gebeld door KPN: de medewerker was al eerder actief met mijn ticket en had maandag al geconstateerd dat er een kruising was en dat er een monteur moest komen. Dit had hij ook in het ticket gecommuniceerd en hij vond het zeer vreemd dat de helpdeskmedewerker maar bleef verwijzen naar het aansluiten van een experiabox. Ook omdat KPN bij elke meting een KPN experiabox op mijn lijn aantroffen. Bij het eerste telefoontje van afgelopen zaterdag had ik al aangegeven dat er geen Experiabox bij mij aanwezig is, toen had de monteur al ingeschakeld moeten worden.
Morgen komt er een monteur om het allemaal correct in te stellen. Ik heb nu een 200 verbinding i.p.v. de 1gb verbinding van mijn abonnement.
Jammer hoe lang het geduurt heeft, maar ik ben iig blij dat het aan KPN ligt en niet aan foutieve instelling veroorzaakt door mijzelf.
er loopt vanuit de grond een blauwe kabel de kelder binnen die hier links aangesloten is, vervolgens een oud PTT kastje en dan ergens de woning in.
die kabel is dikker en witter dan wat er in bovenste foto rechts de kelder uit gaat. [ Voor 77% gewijzigd door Hmmbob op 30-07-2026 18:30 ]
Hm ik meende dat er een KPN Glasvezel kastje aan zat maar weet niet 100% zeker. Er is iig sws glasvezel naar de woning, is te zien op klic melding. Dit is van voor de sloop:Hmmbob schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:24:
@Hertog_Martin de blauwe kabel (met een rode en witte ader buiten erbij) is het koper netwerk van kpn. Als je in glasvezel gebied zit, kan je daar geen nieuw internet abonnement over afsluiten (alleen via glasvezel dus). Die twee kabels die daaruit de woning inlopen zullen waarschijnlijk naar 2 van die oude 4-polige telefoonaansluitingen lopen, 99,9% kans één in de woonkamer en één in de hoofdslaapkamer. Hier ga je hoogstens DSL uit kunnen halen.
Die witte kabel lijkt op deze crappy foto inderdaad coax. Normaliter heb je daar ook een AOP (abonnee overname punt) van in je meterkast of woonkamer, uit je verhaal maak ik op dat dat misschien het "kastje" is wat ze eraf gesloopt hebben. Als dat allemaal weer met het juiste spul terug is gezet, zou je er Ziggo op kunnen aanvragen.
Mooier zou zijn als je wél in glasvezel gebied zit, dan zou ik 100% daarvoor kiezen. Als je nu nog geen glasvezelkabel binnen hebt liggen (vaak oranje of paars), ligt hij buiten in de tuin of onder de grond te wachten om naar binnen gebracht te worden. Abo aanvragen en ze komen hem vanzelf aansluiten voor je.
ik dacht rechts KPN en ernaast kabel/Ziggo. [ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 30-07-2026 18:53 ]
Dat rechter witte doosje is een glasvezel FTU. Daarop wordt de ONT geschoven. Is dat ook gesloopt moet er een monteur komen, kosten zijn dan wel voor u.Hertog_Martin schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:45:
[...]
Hm ik meende dat er een KPN Glasvezel kastje aan zat maar weet niet 100% zeker. Er is iig sws glasvezel naar de woning, is te zien op klic melding. Dit is van voor de sloop:
[Afbeelding] ik dacht rechts KPN en ernaast kabel/Ziggo.
Maar hoopte dat het uit kelder kwam maar denk direct uit grond dus moet er nog gegraven worden om het via kelder naar de meterkast te krijgen.
Nieuwe cat6 aansluitingen komen uit bij meterkast dus ontkom er denk ik niet aan dat aansluiting naar meterkast moet ook.
Die moet toch al komen voor de verplaatsingernstoud schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:36:
[...]
Dat rechter witte doosje is een glasvezel FTU. Daarop wordt de ONT geschoven. Is dat ook gesloopt moet er een monteur komen, kosten zijn dan wel voor u.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| interfaces {
ethernet eth0 {
description WAN
duplex auto
mtu 1512
speed auto
vif 6 {
description KPN-inet
mtu 1508
pppoe 0 {
default-route auto
dhcpv6-pd {
pd 0 {
interface eth1 {
host-address ::1
prefix-id :0
service slaac
}
prefix-length /48
}
rapid-commit enable
}
firewall {
in {
ipv6-name WAN_IN_V6
name WAN_IN
}
local {
ipv6-name WAN_LOCAL_V6
name WAN_LOCAL
}
}
ipv6 {
enable {
}
}
mtu 1500
name-server auto
password internet
user-id internet
}
}
}
protocols {
static {
interface-route6 ::/0 {
next-hop-interface pppoe0 {
}
}
}
} |
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
[ Voor 3% gewijzigd door TVL op 01-08-2026 20:26 ]
KPN biedt voor alsnog alleen voor haar eigen tv apparatuur multicast streams aan die ook in beduidende hogere kwaliteit worden aangeboden.Wild Chocolate schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:18:
@Robin4 Als je nu afsluit, betaal je ook €12,75 voor tv inclusief 1 TV+ kastje. Je kan ook zonder het kastje bestellen, maar dan betaal je nog steeds €12,75. Het eerste kastje is dus in de prijs inbegrepen. Voor elk extra kastje betaal je €6,-
Alternatieve boxen heb ik me niet in verdiept, die van KPN doet het prima. Je kan de App wel op diverse Android devices downloaden, alleen heb je dan bij mijn weten geen multicast en daardoor mindere beeldkwaliteit. Ik wacht met smart op een app voor Apple-TV, in de hoop dat die wel multicast ondersteunt.
Of je de telefonie €4,- waard vindt, kan je alleen zelf bepalen. Als je vrouw er elke dag gebruik van maakt, het is 13,15 cent per dag. Maar er zijn natuurlijk ook opties die goedkoper zijn, bijvoorbeeld bellen via WhatsApp, of een goedkope VOIP service. En veel mensen hebben ook al een mobiel abonnement met onbeperkt bellen.
Er was ooit een IPTV op je HTPC-topic met info over hoe eigen apparatuur te gebruiken, je mag 1 keer raden waarom dat topic verborgen isMiki schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:46:
[...]
KPN biedt voor alsnog alleen voor haar eigen tv apparatuur multicast streams aan die ook in beduidende hogere kwaliteit worden aangeboden.
Oscar Wilde
Ik snap waar je naar toe wil wilt alleen ik bedoel wat andersRaven schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:28:
[...]
Er was ooit een IPTV op je HTPC-topic met info over hoe eigen apparatuur te gebruiken, je mag 1 keer raden waarom dat topic verborgen is, zie Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?
Pre-paid is denk ik hier niet echt een optie.TVL schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:11:
Je hebt een Fritzbox en hierin kan je heel makkelijk Cheapconnect gebruiken om uitgaand te bellen. Je betaalt naar vaste nummers 0,0238 cent per minuut naar vaste nummers en 0,05 cent naar mobiele nummers in Nederland. Dat zou ruim 500 minuten bellen zijn naar vaste nummers tov onbeperkt bellen met KPN. Je kan ook je nummer naar Cheapconnect porteren dat kost eenmalig 5,95 en je betaald dan 8,95 per jaar voor het nummer. Het is op basis van prepaid.
Ik gebruik dit zelf ook omdat ik mijn vaste nummer wilde houden.
[ Voor 11% gewijzigd door Robin4 op 31-07-2026 20:57 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Een 'eigen' KPN box, van bijvoorbeeld Marktplaats, kan je alleen activeren als die nog niet aan een ander KPN abonnement is gekoppeld.Robin4 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:52:
[...]
Betreft de TV box. Zou ik deze ook ergens anders kunnen kopen (worden overal wel ergens aangeboden. En dan zelf gebruiken..? Of moet een tweede box eerst door KPN geactiveerd worden?
Op hun website hebben ze het over 0,0238 Euro per minuut en 0,05 Euro per minuut, factor 100 verschilTVL schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:11:
0,0238 cent per minuut naar vaste nummers en 0,05 cent naar mobiele nummers in Nederland
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik heb even de link naar de bron er bij gezocht voor wat extra informatie: https://www.overons.kpn/n...voor-voetbalfans-bij-kpn/Donnu schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 09:39:
KPN gaat ESPN compleet doorgeven in UHD zonder meerkosten voor alle vier de kanalen.
Voor klanten die combi-voordeel hebben is dit maar liefst € 12,50 per maand goedkoper dan Delta of Ziggo voor de UHD versie. Ik vind dit een nette keuze van KPN.
Ik neem aan alleen via multicast en niet via unicast.KPN verhoogt beeldkwaliteit naar UHD
Met de aftrap van het nieuwe Eredivisieseizoen versterkt KPN de voetbalbeleving voor klanten. KPN heeft voor de komende jaren een nieuwe overeenkomst met ESPN gesloten en kiest er bewust voor om ESPN gratis beschikbaar te houden via Combivoordeel. Wie geen voetbal kijkt, betaalt bij KPN dus niet automatisch mee. En wie wél voetbal kijkt, krijgt ESPN zonder extra 'voetbaltax': geen verplichte €2,50 per maand bovenop het abonnement om Eredivisievoetbal te blijven volgen.
Daarbovenop krijgen KPN-klanten vanaf 6 augustus een gratis upgrade naar UHD-kwaliteit op alle ESPN-zenders. Klanten met een TV+ Box of TV+ Soundbox kijken daardoor zonder extra kosten naar hun favoriete club met scherper beeld, meer detail en levendigere kleuren. De upgrade geldt voor ESPN op de kanalen 14 en 221 tot en met 224.
Dat zou dan weer jammer zijn, ik krijg (netjes) geen UTP naar de plek waar mijn TV staat.....Witlof schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 09:50:
Ik neem aan alleen via multicast en niet via unicast.
De hoogste kwaliteit kan ook over WiFi als je de juiste apparatuur hebt staan.Hmmbob schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:16:
[...]
Dat zou dan weer jammer zijn, ik krijg (netjes) geen UTP naar de plek waar mijn TV staat.....
Dank voor de headsup. De IGMP-proxy op de mikrotik weer enabled - die had ik jaren terug uitgezet toen we via Canal+ TV gingen kijken. En inderdaad, werkt weer prima. 6 augustus maar eens kijken of die UHD stream het ook een beetje wil doen, 221 is nu nog ~7,2MbpsMuis666 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:52:
[...]
De hoogste kwaliteit kan ook over WiFi als je de juiste apparatuur hebt staan.
Zie TV kijken zonder kabel - Is mijn modem geschikt.
Ik hoop dat je Mikrotik ook mc2uc (Multicast to Unicast) ondersteunt. Dat heb je ook nodig om via WiFi multicast te kunnen kijken zonder vervelende storingen/hickups ...Hmmbob schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:26:
[...]
Dank voor de headsup. De IGMP-proxy op de mikrotik weer enabled - die had ik jaren terug uitgezet toen we via Canal+ TV gingen kijken. En inderdaad, werkt weer prima. 6 augustus maar eens kijken of die UHD stream het ook een beetje wil doen, 221 is nu nog ~7,2Mbps
Je kan eigenlijk 2 kanten op met een KPN TV+ decoder; of Unicast of Multicastandredewaard schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:17:
Hoi alle. Op het moment is ons nieuwbouwhuis opgeleverd en ben ik mij aan het oriënteren in mijn netwerk. Het liefst wil ik glasvezel vanwege de lage latency maar als dit te veel gedoe is icm eigen router denk ik er aan toch bij Ziggo te blijven.
Ik wil straks een Ubiquiti UCG Fiber kopen met daar achter een USW Pro Max 16 Poe. Wij (lees mijn vrouw) kijken nog regelmatig TV en dit willen wij ook zo houden.
Is het nog steeds nodig voor KPN om het speciale script te installeren om TV te kijken?
En wat is de makkelijkste/foolproof methode om dit te doen? Zodat ik zelf niet steeds dingen in het netwerk moet aanpassen als KPN tijdelijk is weg gevallen of als het stroom er af ligt.
Zelf ben ik programmeur en heb ik tijdens mijn studie enige ervaring opgedaan over netwerken maar ik ben geen netwerk engineer dus het moet nog wel enigszins te doen zijn.
Het voordeel wat ik vooral lees is de lage latency en dat je glasvezel direct aan de UCG Fiber kan sluiten via hun ONT. Of is het vele malen gemakkelijker om gewoon Ziggo te nemen en hun modem in bridge mode te zetten?
[ Voor 15% gewijzigd door xares op 05-08-2026 07:43 ]
Tenzij je drukbezochte servers thuis host heb je er (nu nog) echt niets aan. Ja leuk je steam download is binnen 10 seconden binnen in plaats van binnen 1 minuut.... Poeh poeh wat een winst. Daarnaast blijft nog maar de vraag wat er van die 10G voor jou overblijft zodra je op de backbone zit want die moet je delen. Als je in een "drukke" regio woont zou het zo maar kunnen dat je praktisch maar maximaal 1G haaltxares schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:41:
Ik zag op Reddit iemand die richting de 8 Gbit gaat bij KPN: (of het is een photoshop natuurlijk): https://www.reddit.com/r/.../1vcy678/kpn_netherlands/
Iemand anders die nu 4 Gbit heeft en al hogere snelheden heeft gezien?
Zou KPN 8 Gbit aan het uitrollen zijn?
Delta en Odido bieden al 8 Gbit aan, ze willen natuurlijk ook 8 Gbit kunnen aanbieden
Ben je altijd zo zuur? Hij vraagt toch enkel of iemand anders dit soort hoge snelheden al gezien heeft? Prima vraag lijkt me, want dat zou "technisch nieuws" zijn voor het KPN glasvezel netwerk.servies schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:29:
[...]
Tenzij je drukbezochte servers thuis host heb je er (nu nog) echt niets aan. Ja leuk je steam download is binnen 10 seconden binnen in plaats van binnen 1 minuut.... Poeh poeh wat een winst. Daarnaast blijft nog maar de vraag wat er van die 10G voor jou overblijft zodra je op de backbone zit want die moet je delen. Als je in een "drukke" regio woont zou het zo maar kunnen dat je praktisch maar maximaal 1G haalt
Bedankt voor het delen. Ik scan het netwerk even. Mocht de post waar zijn dan is dit een slechte dag voor hem… maar ik betwijfel het. Want inderdaad 8gbps is gewoon mogelijk, maar hebben overal shapers op staan :- )xares schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:41:
Ik zag op Reddit iemand die richting de 8 Gbit gaat bij KPN: (of het is een photoshop natuurlijk): https://www.reddit.com/r/.../1vcy678/kpn_netherlands/
Iemand anders die nu 4 Gbit heeft en al hogere snelheden heeft gezien?
Zou KPN 8 Gbit aan het uitrollen zijn?
Delta en Odido bieden al 8 Gbit aan, ze willen natuurlijk ook 8 Gbit kunnen aanbieden
[ Voor 7% gewijzigd door Economics op 05-08-2026 09:54 ]
Na nog 5 keer dat ding aan en uitgezet te hebben, heb ik toch maar KPN gebeld. Ze hebben een monteur voor me ingepland (volgende week), maar dat was wel een moeizaam telefoongesprek. Ik heb het gevoel dat ik een verkeerde monteur krijg voor een ander probleem en dat ik een tolk nodig heb om het probleem überhaupt in KPN-termen aan de monteur uit te kunnen leggen.leander-s schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:07:
Heb je een Genexis FTU/ONT? Dan kan je er eentje uit een slechte batch hebben:
nieuws: KPN gaat bestaande Genexis-glasvezelkastjes vervangen door nieuwe mod...
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
[ Voor 77% gewijzigd door rens-br op 07-08-2026 20:26 ]
Het lijkt mij dat er iets aan de hand is met de ONT....Sando schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:42:
[...]
Na nog 5 keer dat ding aan en uitgezet te hebben, heb ik toch maar KPN gebeld. Ze hebben een monteur voor me ingepland (volgende week), maar dat was wel een moeizaam telefoongesprek. Ik heb het gevoel dat ik een verkeerde monteur krijg voor een ander probleem en dat ik een tolk nodig heb om het probleem überhaupt in KPN-termen aan de monteur uit te kunnen leggen.
De WAN-indicator van mijn eigen router springt op foutmelding, en die foutmelding gaat weg 1 minuut nadat ik het glasvezelkastje aan- en uitzet. Eerst had ik het nooit, en dit jaar al een keer of 15.
De klantenservice vraagt dingen als: Hebt u dat op alle apparaten of alleen op uw telefoon? Heeft u een monteur nodig voor uw wifi of voor uw televisie? U moet eerst de KPN-modem installeren, etc.
Ik wil eigenlijk gewoon dat een technicus in de KPN-logs ziet: Ja inderdaad, het Glasvezelkastje is al 15 keer uitgevallen, dus die moet vervangen worden. We sturen een monteur met nieuw kastje die de ferrule mag hanteren. Nu ben ik bang dat er iemand komt voor de Wifi en de Smart TV en vervolgens zegt: Ik heb geen FON-kastje en ik mag de glasvezel niet aanraken. Je moet een nieuwe afspraak maken.
Of we gaan samen de KPN-router aansluiten en mijn hele LAN onnodig slopen, terwijl de storing misschien pas over twee weken weer terugkomt en daar heeft het hele LAN natuurlijk verder niets mee te maken.
Heeft iemand tips? Shiboleet? Hoe worden die monteurs intern genoemd? Moet ik terugbellen naar de klantenservice en vragen in de aantekeningen te zetten: Neem een Nokia genexis kastje mee? Kijk in de FON-connectielogs?
Ik heb deze dingen proberen uit te leggen maar de klantenservice zei dat de monteur zelf een andere monteur zal inschakelen als dat nodig is. Zo ging dat bij het aansluiten ook. (De eerste monteur keek 10 seconden in de meterkast en constateerde wat ik zo uitgebreid had uitgelegd: Je hebt helemaal geen FTU. Daarvoor heb je een andere monteur nodig.)
Vorige week ook voorbij gekomen op GoT dat bleek een KPN kruising te zijn in fibers waardoor de twee klanten de PPP sessie kaapte van elkaar. Ook kort na een reboot viel het weg, monteur heeft daar de kruising opgelost.Sando schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:03:
Mijn gigabit internet valt na anderhalf jaar probleemloos KPN met een eigen Asus router steeds uit.
Vandaag tot 3 keer toe. De eigen router geeft aan dat WAN weg is. Als ik het FTU/ONT-kastje van KPN uit zet en vervolgens weer aan, dan werkt het internet (na een paar minuten) weer. Dat is simpel genoeg, maar het begint wel irritant te worden, en ik heb geen ideeën meer:Het ligt uiteraard niet nergens aan, dus ik was benieuwd of jullie misschien weten hoe dit zou kunnen komen?
- KPN heeft geen storing of werkzaamheden, en de online diagnose (via KPN account) zegt dat het ook niet aan KPN ligt.
- Ik kan niks in de security logs van mijn router vinden, dus ben ik niet geblacklist vanwege een botnet-infectie.
- Alle overige interne communicatie en NAS via de router gaan nog steeds prima, dus het ligt niet aan mijn router.
- We hebben al een tijdje geen apparaten toegevoegd of wijzigingen aangebracht, dus ik heb ook niet iets kapotgetweaked.
- Ik heb ook de router een keer gereboot, voor de zekerheid. Maar twee uur later lag WAN er weer uit.
Is UnicastHmmbob schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:58:
Over dat ESPN UHD - dat lijkt unicast te zijn, niet multicast? Of gaat er iets mis in mijn opstelling thuis?
Ik snap je vraag niet helemaal? Apps zijn altijd Unicast. Via de apps is uhd überhaupt niet beschikbaarWitlof schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 23:27:
[...]
Unicast wat alleen op UHD is via de DIW7022 (en dat sound-dingetje) of ook via de apps?
Juist omdat het unicast is, had ik gehoopt dat het ook op de apps toegepast zou worden.mad-dog schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 23:32:
[...]
Ik snap je vraag niet helemaal? Apps zijn altijd Unicast. Via de apps is uhd überhaupt niet beschikbaar
Dat heeft puur te maken met alle verschillende hardware in alle TVsWitlof schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:46:
[...]
Juist omdat het unicast is, had ik gehoopt dat het ook op de apps toegepast zou worden.
Hebben we het nu over unicast of over UHD?mad-dog schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:27:
[...]
Dat heeft puur te maken met alle verschillende hardware in alle TVs
Ja, nu alleen nog een app voor kpn op de Apple TV dan.Donnu schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:36:
Het beste voor streamen is gewoon een Apple TV 4K
XBL gamertag StayingPow3r
Dat vertikt KPN al jaaaaren…Mr. Freeze schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:40:
[...]
Ja, nu alleen nog een app voor kpn op de Apple TV dan.
Kun je dat ook onderbouwen? KPN heeft geen app voor de Appletv, laat staat 4k streams via enige app.Donnu schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:36:
Het beste voor streamen is gewoon een Apple TV 4K
Apple TV 4K = premium, snel, ad‑vrij, beste beeld & audio.jongetje schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 12:25:
[...]
Kun je dat ook onderbouwen? KPN heeft geen app voor de Appletv, laat staat 4k streams via enige app.
Ik adviseer een amazon firestick. Kost (rond de) 25euro en ondersteund alle grote tv providers in Nederland en streamingdiensten. Daar heb je echt geen kastje van ruim 200euro voor nodig met een Apple logo.