[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 194 195 Laatste
Acties:

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 01:37
neeecht schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:04:
https://community.kpn.com/modems-123/kpn-box-14-update-naar-kpn-software-v14-c-26-04-04-649653/index2.html

Mochten hier ook mensen zijn met een 4 Gbps abo en nog maar 350-400 Mbps upload halen na een reboot en/of firmware update?
Graag hier melden aub. :)
Is momenteel in onderzoek :)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 14:24

Sometimes you need to plan for coincidence

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-06 23:24
Een van mijn buren had last van een kabelbreuk. Er kwam gisteren een monteur de breuk opspeuren en precies op dat moment had ik opeens ook een kabelbreuk |:(

Dus gebeld met de klantenservice en ik kwam tot haar verrassing direct in aanmerking voor een "Mobile WiFi" pakket. Deze is binnen 25 uur opgestuurd en werkt nu. Voor zover het goede nieuws.

Mijn frustaties:
  • Op de Alcatel Mobile WiFi router staat een admin wachtwoord dat niet werkt. Ik kan dus niet de 5G band aanzetten of kijken hoeveel data ik nog heb (Ik kreeg 100 GB). Morgen dus maar weer bellen...
  • In de documentatie staat een QR code naar een Alcatel http link die dood is.
  • Ze verwijzen naar een Android beheer applicatie die super verouderd is en dus niet meer op recente Android toestellen geïnstalleerd kan worden.
Update: Gebeld, bleek dat ze waren vergeten de WiFi router te resetten. Na de reset werkt het admin wachtwoord wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Muis666 op 26-06-2026 08:25 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand enig idee, in mijn box 12 zie ik alleen nog maar mijn wifi devices in mijn Home Network.

Ook na een reset en een netwerk reset. Niet dat ik ze zo belangrijk vind, maar vond het wel opvallend en vroeg me af of dit nu een feature is geworden (of een bug).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04:38
Sinds vandaag overgestapt van Odido naar KPN. Nu krijg ik echter niet de volledige snelheid van 1Gbps/1Gbps. Ik snap dat je er soms wat onder zit maar ik zit er naar mijn mening ruim onder. Ik zal op een later moment nog even met de meegeleverde hardware testen van KPN.

Met Odio haalde ik altijd de volle snelheid en soms zelf nog wat erboven. Ook heb ik via Odido een paar maanden geleden de 2Gbps/2Gbps verbinding gehad en dit kon de UCG-Fiber ook gewoon aan met IDS/IPS enabled.

Mijn situatie is het volgende:

- AON Glasvezelverbinding (KPN)
- Rechtstreeks aangesloten op mijn UCG-Fiber (Unifi) via deze SFP module.
- Achter de UCG-Fiber zit een USW Pro Max 16 PoE (aangesloten via 10G DAC op de UCG-Fiber) en mijn PC zit met 2.5G (CAT6) aangesloten op deze switch.
- IDS/IPS is ingeschakeld op de UCG-Fiber (uitgeschakeld geen verschil)
- IPV6 ingeschakeld (uitgeschakeld geen verschil)
- SFP poort (naar kpn) handmatig ingesteld op 1 Gbps FDX i.p.v. Auto Negotiate

- Speedtest rechtstreeks op UCG-Fiber (804 Mbps / 792 Mbps)
- Speedtest via https://www.kpn.com/internet/speedtest (636.7 Mbps / 830.5 Mbps)

Is dit een bekend probleem (KPN in combinatie met Unifi apparatuur) / Iemand die mijn in de juiste richting kan wijzen?
EDIT: Volgens mij heb ik het opgelost. Als ik de QOS rule "Critical Apps Prioritization" verwijder dan haal ik met de laatste speedtest op de UCG-Fiber 934 Mbps / 940 Mbps en van KPN 927 Mbps / 833 Mbps. Iemand anders had dit probleem ook (zie hier) met Unifi apparatuur lijkt het. Wel raar dat ik er met Odido nooit problemen mee heb gehad maar dat zal met met PPPOE te maken hebben?

[ Voor 21% gewijzigd door qwasd op 27-06-2026 03:30 ]

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:13
@qwasd PPPoE is veel CPU intensiever dan normale IP(DHCP) based routing. Dus ja dit kan zeker impact hebben, het beetje ruimte wat de CPU met Odido over had heeft hij nu nodig voor het verpakken van verkeer in PPPoE.

Volgens mij haal je met een UCG-Fiber 1,7/1,7Gbps over PPPoE met alle enhanced features uit. En 4/4Gbps met hardware offloading ingeschakeld, door de QoS features gaat hardware offloading automatisch uit.

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 27-06-2026 07:42 ]

Pagina: 1 ... 194 195 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
- KPN TV+: [KPN TV+] - Ervaringen en discussie