Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 7
Acties:

• chickpoint
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09-04 14:00

KPN logo

Inhoud

Terug naar boven

Inleiding

KPN is een toonaangevende leverancier van telecommunicatie en IT en marktleider in Nederland. Met vaste en mobiele netwerken voor telefonie, data en televisie bedienen ze klanten in binnen- en buitenland. KPN richt zich op zowel particuliere klanten als zakelijke gebruikers, van klein tot groot. Daarnaast biedt KPN telecomproviders toegang tot wijdvertakte netwerken.

In dit topic spitsen wij ons alleen op het Glasvezel aanbod van KPN. Voor xDSL is er een afzonderlijk topic.

Terug naar boven

Producten

Bij KPN is het mogelijk om diverse diensten af te nemen, waaronder internet en televisie.
Sinds Oktober 2019 heeft KPN het aanbod gewijzigd naar KPN Hussel. Hierdoor is het mogelijk om voor jezelf een pakket samen te stellen van diensten die jij nodig hebt.

Neem je ook andere diensten af van KPN (bijvoorbeeld mobiele telefonie), dan kom je in aanmerking voor extra voordeel op het entertainment pakket.

Internet
Bij Glasvezel krijg je symetrische internet snelheden, dit betekend dus dat je upload snelheid net zo snel is als je download snelheid. Je kunt internet afnemen met de volgende snelheden:

Download Snelheid:
50 Mbit/s
100 Mbit/s
200 Mbit/s
500 Mbit/s
Upload Snelheid:
50 Mbit/s
100 Mbit/s
200 Mbit/s
500 Mbit/s
Maandelijkse kosten:
€42,50
€47,50
€50,00
€55,00

Naast internet kun je nog aanvullende "internetopties" afsluiten:

Naam Pakket:
Maandelijkse kosten:
€4,99
€5,-

*KPN levert standaard de experiabox als wifi-modem, je krijgt geen keus of je een V8, V9, V10 of V10A krijgt, dit beslist KPN.
Terug naar boven

Televisie
Bij KPN Hussel kan je televisie bij je pakket nemen, dit kost je €10,- per maand, als je TV afneemt dan zit daarbij 1 settop-box bij inbegrepen. Daarnaast krijg je de beschikking over 65 tv-zenders, waaronder de bekende Nederlandse publieke en commerciële zenders en een breed aanbod van regionale en internationale zenders. Mocht het standaard pakket nog niet de zenders bevatten die je wilt, dan kan je bij Entertainment voor extra zenderpaketten kiezen.

Naast de normale dienst televisie biedt KPN nog een aantal extra diensten aan die je af kunt nemen:

Dienst:
Extra settop-box
Zenders in 4K ontvangen
Programma's opnemen
Maandelijkse kosten:
€5,- (per box)
€2,50
€4,99
Bijzonderheden:
1 settop-box inbegrepen bij het televisie pakket
-
Gratis bij afname van 2 of meer settop-boxen

Terug naar boven

Telefonie
Bij je pakket kun je ook telefonie nemen, dit kost €2,00 per maand. Hiervoor gelden de reguliere tarieven. Daarnaast kun je nog extra bundels afsluiten voor onbeperkt bellen.

Naam Bundel:
BelOnbeperkt NL
BelOnbeperkt Altijd
Maandelijkse kosten:
€9,99
€16,50

Terug naar boven

Entertainment
Het is mogelijk om bij KPN Hussel extra entertainment pakketten af te sluiten. Onder deze catergorie vallen niet alleen zenderpaketten, maar ook diensten zoals bijvoorbeeld Spotify. Het is mogelijk om de volgende diensten of zenderpaketten af te nemen via KPN.

Naam Pakket
Maandelijkse kosten
Spotify Premium
€8,99
Spotify Family
€13,99
Film1
€9,99
Videoland
€8,99
Fox Sports
€12,99
Ziggo Sport
€14,99
Duits Pakket
€3,99
Erotiek Pakket
€12,99
Hindi Pakket
€14,99
Plus Pakket
€6,99
Kids Pakket
€4,99
Turks Pakket
€7,99

Terug naar boven

Entertainmentvoordeel

Als je meedere diensten afneemt van KPN (bijvoorbeeld mobiele telefonie) kom je in aanmerking voor entertainmentvoordeel. Hierbij krijg je €5,- korting per maand op een entertainmentpakket naar keuze.

Dit entertainmentvoordeel is onderdeel van het KPN Hussel pakket, maar je krijgt dit voordeel ook als je mobiel abbonement nog onder de oude KPN Compleet constructie valt. Schakel je over van KPN Compleet Thuis naar KPN Hussel Thuis blijven de KPN Compleet voordelen op je mobiele abonnementen behouden. Deze komen dus niet te vervallen, tot je met het mobiel abonnement ook overstapt op KPN Hussel.

Terug naar boven

Contractduur en opzeggen

Bij KPN Hussel is de normale contractduur 12 maanden, na deze 12 maanden kun je maandelijks opzeggen. Wil je de vrijheid om direct maandelijks op te kunnen zeggen kost dit €3,- per maand extra.

Terug naar boven

Modems

KPN levert een Experia Box.

Deze hebben een versienummer(V..). Het kan zijn dat je een ZTE H220N (V7), Thompson TG789vn, de Arcadyan VGV7519 (V8), de ZTE H368N (V9), de ZTE H369A (V10) of de Arcadyan VRV9517 (V10a) in bruikleen hebt.

Alle modems hebben Wi-Fi en zijn tevens een router.

Handleidingen voor de modems vind je hier

Zelf service

Met de Servicetools kan je online en offline stap voor stap je probleem met WiFi, internet, e-mail, Vast Bellen en Interactieve TV oplossen. Klik hier om naar de servicetools pagina te gaan.

Terug naar boven

Eigen router

Inmiddels staat KPN toe om een eigen router te gebruiken voor jouw internetverbinding. Let op!: Als je een eigen router gebruikt voor je internetverbinding ben je ook zelf verantwoordelijk als deze niet werkt. KPN levert hier geen support op! Het gebruik van een eigen router geschied dus geheel op eigen risico.

De gegevens die je nodig hebt om je eigen router in te stellen kun je vinden op de website van KPN:
https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Daarnaast zijn er een aantal topics hier op Tweakers die zich hier ook mee bezig houden:Terug naar boven

Contactgegevens

Als je een vraag wil stellen aan KPN dan kan je op de volgende manieren in contact komen met KPN:

Telefonisch: 0800-0402 (Gratis).
24/7 bereikbaar voor storingen & technische vragen
Van 08:00 t/m 22:00 bereikbaar voor overige vragen

Chat: die vind je hier Hier kan je contact opnemen over Mobiel, Mobiel Internet, TV, Internet & Bellen (Koper) & TV, Internet & Bellen (Glasvezel).

Winkels: Deze vind je via deze link: Klik

Twitter: Het twitteraccount van KPN Webcare is: @KpnWebcare

Facebook: Het facebookaccount van KPN Webcare is: @kpn

Forums: Ze zijn actief op de volgende fora:Helaas nog niet op tweakers

Terug naar boven

Veelgestelde vragen

:? Wat zijn de SMTP/POP/IMAP adressen van KPN

De standaardinstellingen van de KPN mailserver zijn:

IMAP (beveiligd) - aanbevolen

Inkomende server:
  • imap.kpnmail.nl
  • SSL aanvinken
  • SSL/TLS poort 993
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server:
  • smtp.kpnmail.nl
  • SSL/TLS poort 587
POP3 (beveiligd)

Inkomende server:
  • pop.kpnmail.nl
  • SSL aanvinken
  • SSL/TLS poort 995
Uitgaande server:
  • smtp.kpnmail.nl
  • SSL/TLS poort 587
:? Heeft KPN ook nieuwsgroepen
Ja, KPN heeft nieuwsgroepen:
Nieuwsserver is: news.kpn.nl

Er hoeft geen gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld te worden. U moet wel gebruik maken van een KPN internet verbinding.

Berichten voor allerlei nieuwsgroepen worden verzameld op een nieuwsserver. KPN biedt aan abonnees een aparte nieuwsserver, zodat u direct toegang krijgt tot deze informatie. Deze nieuwsserver biedt toegang tot een groot aantal verschillende nieuwsgroepen.

Voor Nieuwsgroepen geldt:
  • De download snelheid is maximaal 6,6 Mb/s
  • De upload snelheid is maximaal 2Mb/s
  • Tekstberichten worden 1 jaar bewaard
  • De retentie van de binaries is 28 dagen
:? Hoe meet ik het beste mijn snelheid

Er zijn verschillende sites om je snelheid te meten maar ze zijn niet allemaal even betrouwbaar. Meet eerst via: Officiële KPN Speedtest.

Download daarna verschillende testbestanden, hieronder een aantal servers waar je die bestanden kan downloaden:? Hoe weet ik welke snelheid ik kan halen op mijn adres?

Je kan hier kijken wat de maximaal haalbare snelheid op jou adres is.
Dit geeft meestal een vrij accurate indicatie van de snelheid die jij kan halen.

:? Waar vind ik alle voorwaarden van KPN

Alle voorwaarden voor de KPN producten vind je op deze pagina

:? Heeft KPN nog meer extra diensten

Jazeker!

Een aantal zijn al besproken in deze post maar een volledig overzicht van de extra diensten zoals "Internet beveiliging" en "Muziek" vind je hier

:? Waar vind ik een overzicht met alle storingen en geplande werkzaamheden

Die kan je hier vinden

:? Krijg je bij KPN een vast IP?

Nee, KPN geeft geen vaste IP-adressen uit. De ervaring leert wel dat het IP dat je van KPN krijgt gekoppeld is aan jouw adres en vrijwel niet verandert.

Terug naar boven

Tot slot

Deze Topicstart is met grote zorgvuldigheid samengesteld, toch is het mogelijk dat de gegevens niet actueel zijn of dat er ergens nog iets over het over het hoofd is gezien.

Wanneer je (positieve)feedback of aanvullingen hebt, stuur dan een https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif dan pas ik het zo spoedig mogelijk aan. Of nog beter: word mede-auteur :*)

Terug naar boven

KPN logo

[Voor 102% gewijzigd door chickpoint op 20-06-2020 16:34. Reden: Nieuwe fourstack link]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• chickpoint
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09-04 14:00
De bedoeling is dat dit het ervaringen en discussie topic deel 3 wordt. Deze is al voorzien van de nieuwe topic start, maar door mijn dikke vinger die perongeluk op enter drukte klopt de titel nog niet. Ik heb al een topic report aangemaakt om dit te laten wijzigen.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:08
Laat ik meteen in huis vallen met de vraag of KPN al enigszins denkt aan Gbit verbindingen? Tweak is al aardig op weg en Ziggo met zijn Giganet (ok, vooralsnog alleen download) begint ook al uit te rollen.

Iemand een idee of KPN zich al begint te roeren?

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:53
ik222 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:21:
Ik dacht dat KPN dit op een paar plaatsen inmiddels levert / aan het testen is?
Nog niet aan het testen maar wel in voorbereiding. Op de een of andere vreemde manier heeft KPN dat gekoppeld aan hun GPON plannen. Terwijl alle PoPs momenteel al Gbit geschikt zijn gemaakt.

• Barre73
Thralas schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:11:
Heeft GPON niet een link rate van ≥1 Gbit/s? Dat lijkt me makkelijker te combineren met IPTV zonder overboeking of QoS.
Dat klopt maar dan nog. Tweak en T-Mobile doen het ook zonder Gpon. Bij een abonnement van 1 Gbit is het echt niet zo erg meer dat je bij gebruik van TV en dergelijke wat minder downloadsnelheid hebt...

• wilfer
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 30-03 08:45
Overstap van Telfort naar kpn. Instalatiepakket ontvangen met de v10A.
Op de dag van oplevering is inderdaad de internet verbinding weg. Op aanraden van Barre73 probeer ik de V10 van Telfort te blijven gebruiken. Na een herstart en even de stroom eraf nog geen internet. Toen maar even de V10a geprobeerd. Deze maakte wel gelijk verbinding.
Meteen kwam ik er ook achter dat Barre gelijk had. Onstabiele wifi en vage openstaande poorten.
Toch nog maar eens de V10 proberen.
Terug naar fabrieksinstellingen gaf ook geen resultaat.
Maar wanneer ik de herstelknop en het resetknopje tegelijkertijd een paar seconden indruk start de EB een paar keer uit zichzelf op. En voilá internet. Stabiel en met de bekende interface. Het draait nu al een paar dagen stabiel. Dus inderdaad de raad van Barre opvolgen en de V10 niet terug sturen maar V10a gaat retour als telfort hier nog naar vraagt.

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 16:40
Lang leve eigen hardware i.p.v. die experia meuk ;-)

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:40
endless90 schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:24:
Ik heb nu KPN Basic Internet 50Mbit up/down, 1 TV ontvanger en Spotify, daar betaal ik nu 61,49 euro voor. Sinds een paar weken ben ik contractvrij.
Zojuist contact opgenomen met KPN en gevraagd naar een verlengingsvoorstel.
Ik kan 6 maanden 15,- euro korting krijgen (46,49 euro per maand). Daarna betaal ik 61,49 euro per maand. Dit is het KPN Hussel abonnement 50MBit, met 1 TV-ontvanger en Spotify.

Als ik ditzelfde abonnement als nieuwe klant afsluit betaal ik de eerste 6 maanden 43,49 euro. Ergens voelt dit krom... :?
Ik was direct akkoord gegaan eigenlijk. Voor die drie euro als bestaande klant ga ik niet moeilijk doen, zeker niet als je tevreden bent met de diensten.

Wat is er krom aan? Nieuwe klanten krijgen altijd een lekkere korting. KPN hoopt natuurlijk dat ze blijven plakken na die kortingsperiode en daar verdient KPN het uiteindelijk weer mee terug. Uiteindelijk ben je 18 euro duurder uit. Zou je overstappen naar een andere provider, dan betaal je daar weer aansluitkosten van 25 euro. Zo raar aanbod van KPN is het dus niet.

• endless90
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18:03
krakendmodem schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:17:
[...]

Ik was direct akkoord gegaan eigenlijk. Voor die drie euro als bestaande klant ga ik niet moeilijk doen, zeker niet als je tevreden bent met de diensten.

Wat is er krom aan? Nieuwe klanten krijgen altijd een lekkere korting. KPN hoopt natuurlijk dat ze blijven plakken na die kortingsperiode en daar verdient KPN het uiteindelijk weer mee terug. Uiteindelijk ben je 18 euro duurder uit. Zou je overstappen naar een andere provider, dan betaal je daar weer aansluitkosten van 25 euro. Zo raar aanbod van KPN is het dus niet.
Zojuist even gebeld, en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Nu in plaats van 6 maanden 15,- euro korting, 9 maanden 15,- euro korting.

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
Leuk 2 weken geleden, die "Black Friday" aanbieding bij KPN waar je de 1e 4 maanden 50% korting kreeg op de abonnementskosten.

Dat was natuurlijk exact dezelfde actie die ze de weken daarvoor ook al hadden, echter nu moest iedereen op stel en sprong, en ook degenen die al klant waren, contact opnemen met KPN om ook deze actie te kunnen krijgen.

Kijk je deze week op de site...de 1e 6(!) maanden 50% korting op de abonnementskosten... ben benieuwd of we nu weer een volledig nieuw topic hieraan kunnen wijden en hoeveel bestaande klanten hier wederom gaan dreigen op te zeggen als ze ook niet deze actie mogen ;).

Gelukkig zat ik nog binnen respijt...

• OosterF
  • Registratie: maart 2017
  • Nu online
Vandaag een kaartje in de bus van KPN NetwerkNL over glasvezelaanleg naar mijn woning. Erg blij mee aangezien ik het nu moet doen met een 15 Mbit lijntje. Afspraak gemaakt voor aanstaande maandag om "te kijken naar de meest geschikte plaats voor glasvezel in mijn woning". Iemand hier ervaring mee die weet hoe lang het ongeveer zal duren totdat ik daadwerkelijk gebruik kan maken van glasvezel? Fourstack laat nog geen verwachte upgrades zien.

• Barre73
OosterF schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:16:
Vandaag een kaartje in de bus van KPN NetwerkNL over glasvezelaanleg naar mijn woning. Erg blij mee aangezien ik het nu moet doen met een 15 Mbit lijntje. Afspraak gemaakt voor aanstaande maandag om "te kijken naar de meest geschikte plaats voor glasvezel in mijn woning". Iemand hier ervaring mee die weet hoe lang het ongeveer zal duren totdat ik daadwerkelijk gebruik kan maken van glasvezel? Fourstack laat nog geen verwachte upgrades zien.
Na dat bezoekje zouden ze binnen enkele weken in je straat moeten graven en de kabel naar je gevel brengen. Dan kan het nog wel een paar maanden duren voordat ze huisaansluitploegen de wijk in komen.
Welke plaats is dit?

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:48
OosterF schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:07:
[...]

Bedankt voor de informatie. Ik wacht geduldig af. Dit gaat om Groningen stad.
Om maar even een beeld te geven: we hebben in de zomer iemand over de vloer gehad om de locatie te bepalen. Ik heb nu net 3 weken KPN glasvezel actief hier.

Ga er maar van uit dat als de kabel eindelijk door de woning is, er nog wel zes weken aan levertijd aan vast zit. Want die tijd hebben ze nodig voor de wijkcentrale.

• Barre73
Ui
Dennisweb schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 23:52:
[...]

Om maar even een beeld te geven: we hebben in de zomer iemand over de vloer gehad om de locatie te bepalen. Ik heb nu net 3 weken KPN glasvezel actief hier.

Ga er maar van uit dat als de kabel eindelijk door de woning is, er nog wel zes weken aan levertijd aan vast zit. Want die tijd hebben ze nodig voor de wijkcentrale.
Als het goed is niet. Dat is afgelopen jaar wel veel gebeurd maar zo hoort het niet. De wijkcentrale hoort eigenlijk klaar voor diensten te zijn als de eerste aansluiting gemaakt wordt.

• jackaubrey
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 09-04 15:30
krakendmodem schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:53:
Hmm, hier zijn ze ook druk bezig met de aanleg van glasvezel. Alleen is de upgrade in Fourstack verdwenen. KPN.com geeft aan dat er glasvezel aanwezig is, maar die kabel ligt hier nog niet in de straat (ik woon op de oneven kant). Overkant van de straat heeft het weer wel, en daar liggen de vezels ook al in de woning.

Aan de andere kant ben ik er niet heel rouwig om, de aanleg vind ik een beetje rommelig verlopen. Straatklinkers liggen schots en scheef in de straat na het dichtgooien, waar ik al een beetje bang voor was. De huidige straat ligt er sinds 4 jaar in, maar het lijkt momenteel niet heel netjes meer.

Misschien herstarten ze boel als de hele straat is aangesloten. Je struikelt nu namelijk erover, dat kan echt niet de bedoeling zijn.

Was hier rond de zomer dat KPN aangaf met glas te gaan beginnen. Ik wist het in het voorjaar al, door een klein foutje bij Fourstack :P
Kortste klap is slecht straatwerk gewoon aan te geven bij de gemeente, die hebben als het goed is wekelijks overleg met de aannemer over onder andere dit soort dingen.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
@GRAD85 De 1e is een hoeveelheid en de 2e is een snelheid, ze zijn dus allebei juist als je de goede vraag stelt.

[Voor 39% gewijzigd door Fable op 20-12-2019 15:22]

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
889Mbit/s download en 738Mbit/s upload laat die test zien. Het andere getal is de hoeveelheid verplaatste data voor de test.

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
koen0s schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:25:
Is het mogelijk om de Experiabox zo in te richten? Met de oude Horizon dozen bij mijn ouders thuis had ik nog wel eens problemen dat de WiFi van de box niet uitgeschakeld kon worden o.i.d.
Daar is een heel KPN topic over: Gebruik een eigen router achter de Experiabox
Eventueel kan de Experiabox ook de kliko kast in, maar dat kost iets meer moeite. Als er alleen internet nodig is, en geen telefonie of TV, dan is een router die VLANs aan kan voldoende en kan de EB er tussenuit.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:55
Fable schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:13:
[...]

Ik had het fout, 500/500 kost 12,50, die 7,50 was actieprijs.
€12,99 :+

• Barre73
krakendmodem schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:22:
Gaat iets niet goed bij kpn.

Vul net mijn postcode in:

Standaard internet beschikbaar op jouw adres.
Nog geen glasvezel.

Op jouw adres is de maximale internetsnelheid: 500 Mbit/s download- en 500 Mbit/s uploadsnelheid. :+

Ik heb nu dsl, nog geen glasvezelaansluiting. Hoewel de glasvezel momenteel wordt aangelegd in m’n woonplaats, lijkt Netco aan te geven dat die hele upgrade voor mijn adres is geschrapt... Dit zal ongetwijfeld een foutje zijn, want de buren aan de overkant die al wel glas hebben, kunnen volgens Netco ook geen glasvezel afnemen :P

Ik wacht rustig af.

Edit: en een andere site van kpn geeft weer aan dat ik al glas heb op dit adres :+
Ergens niet vreemd, aangezien eind november hier de kabel naar binnen gelegd zou worden.. Raar
FPI Fourstack is niet altijd goed gevuld. De site van KPN netwerk is beter want die staat live gekoppeld aan de database van voormalig Reggefiber.

https://www.kpnnetwerk.nl

In jouw geval staat de plandatum op begin februari 2020. Bestellen via websites van providers is daardoor al wel mogelijk (niet bij alle providers) zodat je bij de huisaansluiting ook direct gepatcht wordt in de PoP en de NT geplaatst kan worden. Als je dan zelf de rest aansluit hoef je niet te wachten op een monteur van de provider.
Die mogelijkheid tot vooruit bestellen zorgt ervoor dat je op de site van KPN.com te zien krijgt dat er al glas beschikbaar is. Is niet helemaal onwaar, alleen staat er niet bij dat het nog aangelegd moet worden :-)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:45

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Modbreak:Even het topic over ‘Gigabit FTTH’ samengevoegd met dit topic :)

www.google.nl

• Nuevocasa
Clemensmaxt schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:53:
Heb ook TV & Internet via KPN glasvezel aangeschaft (500/500), en denk dat ik er snel weer vanaf ga binnen de proefperiode.

Internet is zoals verwacht met lage ping, maar
de zapsnelheid van de televisie is dramatisch (4-5 seconden). Er komt nog een technische monteur om te kijken of een ander kastje gaat werken, maar 2x de nieuwe Arris (HD) zet iig geen zoden aan de dijk.

Heeft iemand anders ook deze ervaring & mogelijk een oplossing?
Hier gaat het zappen gewoon erg snel. Al jaren werkt het erg goed. Wel vreemd!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

de zapsnelheid van de televisie is dramatisch (4-5 seconden). Er komt nog een technische monteur om te kijken of een ander kastje gaat werken, maar 2x de nieuwe Arris (HD) zet iig geen zoden aan de dijk.

Ik heb ervaring met 2 verschillende STB's, de 2260 en 2952. Maar zappen is gewoon instant!

Kanaal +/-, of rechtstreeks een kanaalnummer intoetsen en direct 'springt' 'ie naar die zender.

Dus als dat niet op die manier werkt, is er iets anders aan de hand...

Mooie Plaatjes   

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Nu online
Doet hij het die hele 5s niet, of zie je vrijwel direct na het zappen nog een fractie van een seconde bewegend beeld? Apparatuur in het netwerkpad (switches, routers) dat niet van KPN is?

Als het 5s duurt dan is de opbouw van de multicast stream blijkbaar bijzonder traag. Dat is héél vreemd, tenzij je zelf iets van een switch hebt die iets geks met IGMP doet.

Echter zou hij dan alsnog voor een fractie van een seconde bewegend beeld moeten laten zien - men gebruikt namelijk een aparte (kortstondige) unicast stream om het zappen sneller te maken.

Benieuwd of die monteur nog helpt - kan me niet voorstellen dat het typische 'apparatuur omwisselen' hier heel zinnig is. Die combinatie Experiabox/STB werkt wel en kun je omwisselen tot je een ons weegt, vrees ik.

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 16:40
Ik zou er niet aan beginnen met het huidige 'aanbod' 4K zenders, een stuk of 3 á 4 waar je niets aan hebt :-)

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Meneerik schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:42:
Ik zit te twijfelen om een 4K abbo + de 4K decoder te nemen. iemand ervaring met de beeld kwali tussen de "gewone" HD ontvanger en de 4K?

Is dit een toegevoegde waarde?
qua internetsnelheid zit het wel goed met 200/200
Ik heb zelf één 4K ontvanger en nog 3 andere ontvangers.

In beeldkwaliteit zie je eigenlijk geen verschil, de beeldchip van de 4K ontvanger is in theorie wel beter maar de beperkende factor is daar toch de kwaliteit van de streams. Voor het zeer beperkte 4K aanbod hoeft je het ook nog niet te doen. Verder is de 4K ontvanger wel een stuk sneller in de menu's maar het zappen daarentegen is juist duidelijk trager dan op de Arris VIP2952v2...

• pekanoot
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 05-04 10:24
Met de VIP5202 heb je o.a. Dolby Atmos voor geluid en Dolby Vision voor beeldverbetering als je TV dit ondersteund.

[Voor 12% gewijzigd door pekanoot op 07-01-2020 11:03]

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08-04 12:23
Nuevocasa schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:35:
[...]

Volgens mij zit er op het kpn kastje ook een optische aansluiting. Zou je HDMI naar je tv en een optische kabel naar je versterker kunnen laten gaan. Kan ook een mogelijkheid zijn. Voor radio hoeft dan niet je tv aan te staan.
Dat is de setup bji mij thuis. Was min of meer nodig omdat mijn versterker geen geluid via HDMI kan verwerken, maar bijkomend voordeel is ook dat de TV uit kan blijven als ik de radio aanzet via de STB.

• ninjazx9r98
  • Nu online
@Clemensmaxt
Hier in huis twee keer de Arris 5202 en die zappen instant.

• Nuevocasa
Clemensmaxt schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:55:
[...]

Daarom is de hypothese nu ook dat t ligt aan dat we het nieuwste HD kastje hebben. Welke hebben jullie als ik vragen mag?
De 2260 volgens mij.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:45

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Clemensmaxt

Zou je je posts willen wijzigen in plaats van meerdere posts onder elkaar te plaatsen?
Dit kan door op de ‘Wijzig’ knop te drukken van de originele post.

Alvast bedankt. :)

www.google.nl

• Thralas
  • Nu online
Clemensmaxt schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:53:
Bedankt voor je reactie!

Eerst een paar seconden zwart beeld (3s?) daarna een stil/haperend beeld (1-2s) en daarna 'normaal'. Vervolgens doorzappen: hetzelfde bij de volgende zender, en de volgende, en de volgende...
Oeps, ik had je post verkeerd gelezen. Zoals je het beschrijft werkt het uiteindelijk prima (dus: multicast werkt), maar juist het initiële stukje unicast (wat ze gebruiken om de 'zaptijd' te overbruggen) niet.
Kan ik nog iets van informatie geven wat kan helpen bij de diagnose? Kan het bijvoorbeeld aan de gebruikte HDMI poort liggen?
Onwaarschijnlijk. De output verandert niet als je van kanaal wisselt.

De desbetreffende service kun je verder niet echt makkelijk testen. Maar daar waar multicast met enige regelmaat niet (goed) werkt door apparatuur in je eigen netwerk, zou dat hier niet aan de orde moeten zijn.

Als je het echt verder wilt uitzoeken zul je het verkeer naar de STB moeten bekijken (mirror port op een switch of iets anders). Vrees alleen dat je vervolgens weinig kunt met die informatie richting KPN.

• Thralas
  • Nu online
Clemensmaxt schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:34:
Thx! Helder vd HDMI. Gelukkig komt er dus een monteur langs - gratis, omdat ze snappen dat ik anders weg ben.
Ik ben benieuwd.
Gegeven dat je het eerder anders inschatte: denk je dat een ander STB evt verschil kan maken? Of suggereer je dat een defect in de Experiabox bijv een oorzaak zou kunnen zijn?
Software is voor iedereen hetzelfde, en bovendien heb je al een nieuwe gehad. Experiabox lijkt me al helemaal onwaarschijnlijk. Verder gissen heeft niet zoveel zin. Enkel de eerdergenoemde capture zou je hier meer kunnen vertellen (namelijk of je wel al meteen na het zappen een stream krijgt, maar je STB er ogenschijnlijk niets mee doet).

Of, als dat ding nog een klassieke audio jack output heeft (of toslink), even checken of je inderdaad ook geen audio krijgt als het beeld zwart is - dan heb je meteen uitgesloten dat het aan de combinatie TV/STB ligt (maar dat lijkt me al gek).

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:50

Get!em

Oh die ja!

Heb je de postcode check gedaan bij het begin van de aanvraagformulier? Anders gaat hij default naar dsl met async snelheden.

• Dennis-L
  • Laatst online: 19:19
robcoenen schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:10:
[...]

Het was nog niet bekend dat 2 maart de vaste datum zou worden. ;)
Dit is een aanvulling op bovenstaand artikel.
2 maart was eigenlijk ook al bekend in december :9

Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen op de wholsesale pagina van KPN zit te kijken ;)
Dus dank voor je toevoeging :*)

[Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 10-01-2020 15:26]

• supayoshi
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09-04 19:28
Sinds vandaag aangesloten op de glasvezelkabel, monteur heeft het glasvezel opzet stuk gemonteerd en de kabel gemonteerd in huis... Nu moet er nog een NTU op, ben al KPN klant en heb nu DSL diensten. ;) Wil eigenlijk zo snel mogelijk dat NTU kastje krijgen, heb al gebeld met KPN en die geeft aan dat KPN NetwerkNL vanzelf contact opneemt binnen 20 werkdagen... maar dat moet natuurlijk sneller kunnen... ;)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat er zsm een NTU wordt geplaatst hier?

• Barre73
lHybridl schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:38:
[...]

Dit is ook mogelijk als ik zoveel mogelijk bedraad wil hebben? Zoals een console, PC etc.
Ik heb nooit echt gewerkt met access points/switch.
Zoals gezegd kan dat perfect. Losse switch in je woonkamer en daar een apart accesspoint op aansluiten voor de beste wifi. Kan je nog kiezen of je er zelf eentje koopt of dat je de Wifi Experia koopt bij KPN.
Let op! De switch die je gebruikt moet IGMP snooping ondersteunen als je hierop ook je TV decoder gaat aansluiten. Anders krijg je allerlei vage problemen die je niet wil.

Achtergrond: https://forum.kpn.com/kpn...-is-het-belangrijk-456968

De genoemde Netgear SG105 of 108 zijn sowieso prima.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:52
Omdat je beroerd bereik gaat hebben als hij in je meterkast staat, en dan alleen maar een stoorzender is (letterlijk).

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Barre73
Hmmbob schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:53:
Omdat je beroerd bereik gaat hebben als hij in je meterkast staat, en dan alleen maar een stoorzender is (letterlijk).
Op zich kan je ze natuurlijk wel op elkaar afstemmen maar ik zou hier de wifi van de EB uitzetten omdat deze in de meterkast zit en die meterkast op de gang min of meer buiten het appartement zit.
@Get!em waarom zou de KPN app niet werken? De EB is nog steeds de router hoor. We hebben het over een accesspoint, niet over een eigen router.

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:39

TFHfony

Professional Weirdo

PNJvG schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:57:
[...]

Heb je niet voor akkoord moeten tekenen na afloop? Moest ik een paar weken terug wel nl. :Y
Kreeg daarna ook keurig een (geautomatiseerd) mailtje met de handtekening die ik net gezet had en dat alles 100% oké is bevonden door mij. Soort van indekken aan KPN-zijde :P

Geen idee hoe ze dat doen als er géén monteur langs zou komen...
Moest ik ook hoor.
Maar Ziggo schijnt gewoon dhz-pakketten te sturen en dat is bijna meer werk.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• henri8096
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:57

henri8096

BIM is not a software!

PNJvG schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:57:
[...]
Soort van indekken aan KPN-zijde :P
Die monteurs hebben dan wellicht een KPN shirtje aan, maar die zijn niet in dienst van KPN.
Dat wordt allemaal geoutsourced.
(hebben misschien zelfs shirtjes van verschillende aanbieders in hun bus liggen,
bij de buren hebben ze weer een tele2 of ziggo shirt aan)
Die handtekening is meer als bewijs naar KPN dat de werkzaamheden voltooid zijn
en ze een werkende verbinding hebben opgeleverd.
(die worden waarschijnlijk betaald per aansluiting en geen handtekening, geen geld)

Het is dus niet zo zeer indekken vanaf KPN zijde.

--iRacing Profiel-- --Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

henri8096 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:26:
[...]

Die monteurs hebben dan wellicht een KPN shirtje aan, maar die zijn niet in dienst van KPN.
Dat wordt allemaal geoutsourced.
(hebben misschien zelfs shirtjes van verschillende aanbieders in hun bus liggen,
bij de buren hebben ze weer een tele2 of ziggo shirt aan)
Die handtekening is meer als bewijs naar KPN dat de werkzaamheden voltooid zijn
en ze een werkende verbinding hebben opgeleverd.
(die worden waarschijnlijk betaald per aansluiting en geen handtekening, geen geld)

Het is dus niet zo zeer indekken vanaf KPN zijde.
Hier geen KPN busje of KPN shirt. Volker Wessels Telecom :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Mel33 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:22:
vraagje, ik wil ook kpn, maar via de postcode-check wordt ik niet veel wijzer wat ik kan krijgen, glas ligt er net, maar is nog niet in mijn huis, nu is mijn vraag, is er een andere nieuwe site zoals https://netco-fpi-info.fo...ddresses/redirect_channel te vinden?
https://kpn-compleet-fpi-...C%93&address=&commit=Zoek

Nadat er glasvezel in jou huis ligt, kan het nog best even duren voor de centrale klaar is. Hier heeft het nog 3 maanden geduurd.

• Barre73
Get!em schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:59:
Sinds de update van december. Tenminste als ik de changelogs zie.

Experia WiFi: https://forum.kpn.com/int...i-update-1-00-26v3-484206

Maar goed, je koopt je eigen klantenbinding. De extra mesh points kosten dan 199 (of 149), zijn van arcadyan, maar bevatten kpn-firmware. Daardoor kun je ze niet gebruiken met andere routers.
Dat laatste zal wel meevallen. Alle vorige apparaten waren ook te gebruiken in combinatie met andere routers. Updaten van firmware ging wat omslachtiger maar lukte ook wel.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik hou het toch liever bij mijn Fritz!box 7590 met 2 x Fritz!Repeater 3000 in Mesh opstelling :)

• Maarren
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:37
SledgehammerNL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:51:
[...]

Maar wel met KPN-software...en dan wordt het ineens minder interessant
Ik kan nu niet controleren hoe groot het nadeel is omdat ik zelf nu inderdaad op een KPN aansluiting zit. Voorzover ik kan zien kun je de accesspoints gewoon via de webinterface benaderen waar je SSID en dergelijke kunt instellen en firmware updates kunt doen. Er lijkt mij niet direct een reden dat ze het niet zouden doen op een willekeurige andere router, maar kan dit op dit moment niet testen. Wat in ieder geval wel een nadeel kan zijn als je wat meer wil, is dat de KPN software heel eenvoudig is, SSID instellen en een gast netwerk en een beetje logging en dat is het wel.
TFHfony schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:00:
Ik hou het toch liever bij mijn Fritz!box 7590 met 2 x Fritz!Repeater 3000 in Mesh opstelling :)
Ja dat is natuurlijk nog mooier. Met een groter budget zou ik ook wat anders gekocht hebben. Mijn punt was eigenlijk om wat ervaring met die ronde KPN wifipunten te delen, aangezien ik daar nog niets/niet veel van had gezien op dit forum en dat ze in ieder geval met de oude prijs van ca. €50 per AP en volgens mij ook met de nieuwe prijs van ca. €75 per AP qua prijs/prestatie best voordelig lijken te zijn, vergeleken met veel andere mesh systemen. Mits je de nadelen van KPN software en simpele functionaliteit accepteert.

• Ferret
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:23

Ferret

Mok, mok, mok...

Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:31:
[...]

De FTU mag niet op de boot en de glasvezelkabel dus ook niet naar de boot. In die gevallen moet een walkast worden geplaatst (door de bewoner of gemeente) waar de FTU in kan komen. Bewoner is dan zelf verantwoordelijk voor een UTP kabel naar de boot waar dan de router kan staan.
Heel toevallig in Groningen?
Nee, Amsterdam.

Er is een schouw geweest maar die man wist helemaal niks; niet over hoe de kabel zou lopen en of het wel of niet los te koppelen zou zijn. Daar had ik dus niks aan.
Ik denk dat ik op de wal een kast monteer (IP68 in elk geval) en daarvandaan met UTP naar binnen ga. Goeie tip, thanks!

edit: Nog een vraagje; wat zijn de afmetingen van die FTU en NTU? Dan weet ik naar wat voor kast ik op zoek moet ;)

[Voor 7% gewijzigd door Ferret op 29-01-2020 05:40. Reden: extra info]

• Barre73
Meestervisser schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:54:
[...]

Beter is werken met twee switches.

Sluit meteen alle genummerde kabels aan, eventueel via een extra switch als de experiabox te weinig aansluitingen heeft.
Waarom twee switches en waar moeten die twee dan komen naar jouw idee?

• lHybridl
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-03 12:05
@Meestervisser en @Hmmbob
De experia box wordt nu geplaatst in de woonkamer. Aansluiting komt binnen via de meterkast en dan gaat kabel nummer 2 naar de woonkamer en wordt de experia box op aangesloten. :)

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:52
lHybridl schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:05:
@Meestervisser en @Hmmbob
De experia box wordt nu geplaatst in de woonkamer. Aansluiting komt binnen via de meterkast en dan gaat kabel nummer 2 naar de woonkamer en wordt de experia box op aangesloten. :)
Lijkt me het meest efficiënte d:)b

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

KPN rant incoming...

Ik heb thuis KPN Glasvezel: internet + telefonie + TV + Eredivisie Live + 4 mobiele abonnementen van KPN.

Bij 'KPN Compleet' kon je jaren geleden Spotify Premium gratis krijgen. Erg fijn. En verder nog veel meer kortingen.

Jaren verder, het gezin wil ook Spotify Premium. Dus ik contant gezocht met KPN.

Bij KPN (chat) navraag gedaan waarom ik niet met dezelfde korting (Spotify Premium van €10 gratis) kan upgraden naar Spotify Family.

1e medewerker:
<hele zooi argumenten>
Lang verhaal kort:
'Meneer u krijgt 3 maandenlang €12,50 extra korting, uw maandbedrag daalt extra met €5 en u betaalt per maand vanaf nu (wanneer akkoord) minder dan voorheen".
Klinkt goed!

<chat verbroken>

:(

2e medewerker:

Ik: chat werd verbroken, ik was aan het onderhandelen over nieuwe voorwaarden.
<KPN> even checken
<chat verbroken>

3e medewerker:
Chat met David

Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN. Waar kan ik je mee helpen?
ik wil een chat vervolgen
Op dit moment zijn er geen medewerkers die je hiermee kunnen helpen.

Van 08.00 tot 22.00 uur zitten mijn collega's weer voor je klaar. We helpen je dan graag verder.
de chats liepen steeds vast, en nu is mijn aanbieding hoger uitgevallen dan in de chat werd besproken
<KPN> Wat balen dat je chatverbinding is verbroken. Ik kan je niet doorverbinden met dezelfde medewerker, maar wel met een andere. Om doorverbonden te worden met een medewerker klik je hier.
klik je hier.
Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig.

Wat is je voornaam?
* Ramzzz
<KPN> Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.

<KPN> Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

<KPN> Welkom! Je chat met David. Goed dat je contact met ons opneemt! Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?
OK
Verbinding (op mobiel, ook van KPN) viel steeds weg in de chat

De propositie kwam goedkoper uit dan mijn huidige abonnement, maat wat ik in de e-mail ontving was duurder.
<KPN> Om welk nummer/abonnement gaat dit precies?
Het ging er juist om, dat ik nu Spotify Premium (1 account) gratis heb, en me afvroeg waarom ik bij aanvraag van een 'Familiy' abonnement ineens geen korting meer krijg, althans minder dan eerst, als jarenlange klant van KPN, met Compleet en 4 mobiele abonnementen.
Ik wil behouden wat ik heb, mar upgraden van 1x Spotify Premium naar een Spotify Family-account.
<KPN> En om welk abonnement gaat het precies dan, ik zie namelijk meerdere abonnement op je huishouden.
Dat bedoel ik, ik heb KPN Internet + Bellen + TV + Eredivisie Live + 4 mobiele abonnementen. Per saldo ga ik (zonder speciale kortingsaanbieding) van €10 korting (dus - €10) (Spotify Premium gratis) naar + €15 (Spotify Family volledig betalen)
En KPN Compleet vervalt.
Hoe kan dat, wanneer je decennialang trouwe klant bent van KPN.
<KPN> Ik zie dat je vandaag de wijziging met een collega hebt doorgevoerd?
Ja, maar die ik per e-mail ontving was duurder dan mij huidige, en het zou goedkoper worden! En - nogmaals - ik heb dus nu Spotify Premium Gratis.
<KPN> Ik zie dat je op dit moment het nieuwe abonnement hebt. DIt is doorgevoerd door Nathan.
De besproken kwestie was dat ik minder per maand ging betalen, en 3 maanden lang €12,50 extra korting. Nu betaal ruim ik €1 meer dan voorheen. En meer is niet minder.
Dus dan ben ik niet akkoord.
<KPN> Ik zie inderdaad de €12,50 actiekorting voor de eerste 3 maanden ingevoerd.
En €5,- hussel entertainment korting.
Check het in de eerdere chats, ik zou vast minder betalen + 3 maanden lang €12,50 extra korting.
Nu is het eindbedrag (zonder de 3 maanden korting) hoger dan eerst.
Meer =/= minder
<KPN> Ik lees het gesprek net terug inderdaad, maar hier ging het er om als Spotify premium werd behouden. Wat niet het geval was.
Neen, dat was meteen duidelijk, Spotify Premium zou vervallen, en mij werd een voorstel gedaan waarin de abonnementsprijs 'vast' zou >>dalen<<, bij overgang van Spotify Premium naar 'Family'.
<KPN> Wat ik teruglees is dat mijn collega heeft gezegd dat bij behoud van Spotify Premium dit meer scheelt. Ik lees nergens terug dat Family voordeliger zou zijn.
Ik heb een bedrag gezien dat lager is dan mijn huidige abonnement.
Een abonnement waar niets aan wijzigt had ik niets aan. Ik vroeg expliciet om een voorstel met Spotify Premium, en vroeg daarbij waarom ik bij wijziging mijn €10,- korting kwijtraak, en juist ruimschoots meer moet betalen. Mijn 'verworven recht' op de korting van €10 is dan ineens . Vandaar mijn vraag om een voorstel, mede vanwege mijn decennialange berkentrouw. Wat mij terugbrengt bij mijn 1e vraag: waarom moet een vast klant telkens weer meer betalen.
Het is echt geen hogere wiskunde.
<KPN> De prijs van je Spotify premium was simpelweg verwerkt in het totale maandbedrag. De hele compositie is veranderd.
Ik zie dat je voorheen €107,35 betaalde op maandelijkse basis.
Ja, en als jarenlange klant, is jouw 'voordeel' van KPN Compleet, verwerkt in een hele berg kortingen, die dan ineens vervallen, omdat je 1 klein item wilt wijzigen. Dat wil er bij mij niet in.
De propositie is nu: €108,46 (vast), en 3 maanden korting van €12,50 per maand.
De enige korting die vervalt na drie maanden is €12,50
€108,46 i.p.v. €107,35 - dat is méér en niet minder.
<KPN> Daarna betaal je €98,46 op maandelijkse basis
Dat staat er niet. Er staat €108,46.
<KPN> Ik weet niet hoe je op €108,46 komt...
Dat staat in de propositie.
Totaal incl.kortingen €90,96
Staat er
<KPN> Na korting is dat 3 maandenlang €90,96
Hierbij is de Husselkorting ook niet meegerekend.
Nee, er staat €108,46.
Ik kan hier geen screenshot dumpen, maar het staat er gewoon.
<KPN> Kun jij mij het mailtje door sturen naar kpnlivechat@kpn.com
Ik zie in het systeem in ieder geval een ander bedrag staan, ga er maar van uit dat dit wel de leidraad is, dus je hoeft je daar geen zorgen over te maken. :-)
mail is onderweg.
Het gaat mij erom, dat ik akkoord ging met een ander bedrag dat er nu staat.
<KPN> Ik zie ook in het mailtje dat jij doorstuurt hetzelfde bedrag staan, als het bedrag dat ik zojuist benoemde.
Het staat onder 'totaal'
Maar - het bedrag 'na korting' geldt alleen de eerste 3 maanden. En dat was niet wat ik heb afgesproken.
Mijn bedrag na 3 maanden zou lager uitvallen dan nu, en het is nu hoger!
<KPN> Nee, alleen de €12,50 korting geldt de eerste drie maanden
Nogmaals, geen hogere wiskunde. Hoogstens een Babylonische spraakverwarring ergens.
Dat was de afspraak niet.
Ik kan de chats niet meer inzien, maar dat stond er wel.
<KPN> Dus; €90,96 is het leidende bedrag, dit is exclusief hussel korting
Met hussel korting kom je uit op €85,96 per maand
Maar, de korting van €12,50 vervalt na drie maanden
Daarna betaal je €12,50 boven op het eerdergenoemde bedrag.
Ik ken heel die 'hussel korting' niet.
<KPN> De hussel korting ontvang je omdat je een mobiel abonnement hebt van KPN.
En dat staat ook niet in de propositie.
Of gekoppeld hebt binnen het huishouden.
Deze is niet verwerkt binnen de propositie, maar inmiddels wel in het systeem.
Je kan van mij uitgaan dat je komende drie maanden €85,96 betaald per maand en daarna €12,50 meer.
Maar staat nu in de mij toegezonden voorwaarden niet vermeld.
Zometeen is deze chat ook foetsie, en heb ik geen garantie dat dit werkt, hoe graag ik je ook wil geloven.
<KPN> Je kan deze gegevens in mijn KPN inzien als het goed is, ook het feit dat je Hussel korting ontvangt.
De overeenkomst zal moeten worden gespecificeerd conform deze afspraak, en niet conform een afspraak die ik niet geaccordeerd heb.
<KPN> Alles is gespecificeerd, behalve de Hussel korting. In principe kun je het teruglezen in de e-mail die je ontvangen hebt. Ik heb deze ook voor je ontcijfert, de €5,- husselkorting wordt daarin niet vermeld inderdaad. Dit gebeurd achteraf.
En ik ontvang graag een cumulatieve weergave van de chats, die ik zometeen niet meer kan inzien.
<KPN>€90,96 inclusief korting
Na drie maanden vervalt de €12,50 korting.
Wat ik hier nou zo onhandig / vervelend aan vind, is dat ik nu een hele berg info moet gaan doorworstelen om te kijken of ik ergens een 'mindere' voorwaarde heb dan voorheen. Niet erg transparant, wanneer de chats niet worden gearchiveerd.
<KPN> Voel je vrij om screenshots te maken. :)
Op mijn mobiel? Van een chat van meters lang?
<KPN> Helaas heeft onze software geen 'bewaar' functie, ik denk dat ze er mee bezig zijn.
Je zou ook alles kunnen selecteren en kopiëren en plakken in een notitieblok.
Ik heb verder geen alternatieven hiervoor.
Wat raak ik onder deze voorwaarden kwijt? (naast Spotify Premium, dat verandert mijn Family)
<KPN> Hoe bedoel je precies?
Alles wat is afgesproken met mijn collega is verwerkt, je kan in de e-mail zien wat je meeneemt en dit kun je vergelijken met een factuur van afgelopen maand bijvoorbeeld.
Ik zie ineens kosten staan waar eerst €0,00 stond, en ik heb geen behoefte aan telkens mijn voorwaarden opnieuw bedingen.
<KPN> De kosten waren eerst binnen je internetpakket verwerkt, deze waren dus niet te zien. Met Hussel zijn de kosten voor elke individueel element transparanter in te zien.
Wat er uiteindelijk toe doet is het totaalbedrag dat je betaald. En deze is lager dan voorheen.
Nu moet ik zowel TV, als Telefonie, als Mobiel, als Internet gaan nalopen.
<KPN> Nee, je hoeft niets na te lopen aangezien alles verwerkt is in één bedrag binnen het factuur. Er veranderd ook niets met deze kosten als jij hier niks aan wijzigt. Dit zijn vaste kosten geen variabele kosten.
Het gaat mij erom, of ik met een lager maandbedrag ook niet zonder het in de gaten te hebben, allerlei andere voorwaarden tegen ga komen, na een tijd. Is KPN Compleet-voordeel ergens vervallen? Waarom ineens 'transparant' kosten waar eerst 'onzichtbaar' €0,00 stond?
Bij verenging mobiele abonnementen had ik nu diverse kortingen, en waar zijn die bij de volgende verlenging?
En wat werkt die 'mijnkpn'-site bedroevend slecht zeg, telkens 'plain text' pagina's...
Ik zit hier op een 100MB-glasvezel lijn en dan dit. Of mag je KPN niet bezoeken van achter een VPN of zo?
<KPN> Ik heb inmiddels alles met je doorgelopen, ik kan hier verder op dit moment niets aan toevoegen. De afdeling waar ik mij nu in bevindt is nu aan het sluiten/is gesloten. Ik heb geprobeerd je zo goed mogelijk te helpen, maar ik kan je op dit moment niet verder helpen helaas. Voel je vrij om morgen contact op te nemen met een collega van mij! :)
Ik ben niets wijzer.
<KPN> Ik had je dolgraag verder geholpen, maar ik moet eigenlijk weg nu en de chat beëindigen.
En toen?

Toen stond er in 'mijnKPN' ineens glasvezelinternet 100MB/10MB waar het voorheen 100MB/100MB was.

Krijg de %#I&^I^%^%#U^%O^$I^%$I&^% :(

Nog 2 regels chat kunnen tikken en <poef> weg was de chat.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Misschien maar eens wat op het KPN forum posten en het daar met een webcare medewerker oppakken? Vaak ook wel een lange adem nodig, maar wel beter te administreren dan via de webchat.

• SledgehammerNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18:42
@Ramzzz Zeker posten op het KPN-forum! Daar zitten web-care medewerkers die alles terug kunnen lezen.

Ik hoop alleen écht voor je dat ze het abonnement niet omgezet hebben naar Hussel..je kunt dan namelijk NIET meer terug naar wat je had. Omdat "het technisch niet mogelijk is" volgens KPN. Met Hussel ben je namelijk ook je gratis zender kwijt (Foxsport of Plus). Daar krijg je dan €5 korting voor terug maar dat schiet natuurlijk niet op. Dat gelieg en gekonkel van de klantenservice heeft KPN al veel klanten gekost en het wordt alleen maar erger. Het hele KPN-forum staat vol met de leugens van KS..alleen omdat ze betaald worden om zoveel mogelijk Husseltjes te slijten..

[Voor 19% gewijzigd door SledgehammerNL op 31-01-2020 09:59]

XS4ALL FttH | Fritz!Box 7590 | 3 x Fritz!Repeater 3000

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:50

Get!em

Oh die ja!

Via KPN forum had ik begrepen dat KPN speciale firmware erop zet, net als op de Experia. En dat de apparatuur wel generiek is, maar door de firmware niet meer generiek is in te zetten. Tenzij je dus die firmware er weer af weet te flashen.

• Racer89
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Het werkt met een hoofdapparaat en de andere luisteren hierna. Soort van Master en Slave structuur, tevens worden gegevens opgeslagen op het moment dat jij het apparaat reset haalt hij de gegevens weer terug uit het systeem.

Dit systeem werkt i.c.m. de V10a, maar niet meer met de V10 of ouder. Je zult het apparaat wel los kunnen gebruiken, zoals ook de experia wifi. Maar naderhand als Mesh in zetten zal niet meer werken. Tevens worden de firmware updates zoals aangegeven alleen op het KPN netwerk beschikbaar gezet voor het apparaat. Je kunt hem dus niet updaten via een ziggo of andere provider.

• WhatsappHack
  • Niet online
@Hmmbob @ehtweak
Yup, vond het ook heel verrassend goed en zeer indrukwekkend... En ik heb duidelijk ff een Red Bull nodig. M’n terminal stond nog open op een server in Canada. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Barre73
Racer89 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:10:
[...]

Het mesh systeem werkt tot nu toe alleen met een v10a. Kan mss in de toekokst veranderen maar denk het niet.

De wifi op de v10 wordt zelfs uitgeschakeld bij het installeren van een experia wifi.
De super wifi punten werken met V8, V9 V10 en V10A. Voorlopig moet op alle modems de wifi uit (ook op de V10A). Later dit jaar wordt de software van de V10A aangepast en kan de wifi daar ook aan en dan helemaal samenwerken met de super wifi punten.
Bron: interne FAQ...

• Barre73
Nee. Dit komt puur omdat elke nieuwe KPN klant een monteur krijgt voor die NT.
Blijkbaar vinden ze het nog steeds te veel risico om de klant te geloven. Provider KPN kan niet zien dat er al een NT hangt en van welk type.
Dat zou KPN WBA wel kunnen zien maar dat is niet ingeregeld. Dus komen monteurs wat dat betreft voor niets want deze NT is dus gewoon geschikt. Je zal een nieuwere witte krijgen maar dat had op zich niet gehoeven.
Wel is de KPN monteur er natuurlijk ook om dan de rest aan te sluiten (wat bij een overstap van XS4all naar KPN ook niks voorstelt).

• Barre73
WhatsappHack schreef op zondag 16 februari 2020 @ 06:01:

Ben heel erg benieuwd naar die 4K ontvanger...!
Heeft iemand enig idee wat het stroomverbruik is van dat ding? Kan het nergens vinden, wat me verbaasde omdat ik meende dat het verplicht is om die informatie te verstrekken. Heb nu een Arcadyan of Arrys staan, even vergeten welke van de twee, maar die zuipt geloof ik maar 8W ofzo in bedrijf.
Ik denk dat het dan toch niet verplicht is om dat te melden want zelfs de fabrikant meldt het niet:
https://www.commscope.com...izuite/62416-vip5202w.pdf

Citaat: Compliant to Energy Using Products Legislation EC No 1275/2008
and amendment EU 801/2013

Dus alleen maar melden dat het voldoet aan de EU regels is voldoende blijkbaar....

• bravoure
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:07
Ben heel erg benieuwd naar die 4K ontvanger...!
Heeft iemand enig idee wat het stroomverbruik is van dat ding? Kan het nergens vinden, wat me verbaasde omdat ik meende dat het verplicht is om die informatie te verstrekken. Heb nu een Arcadyan of Arrys staan, even vergeten welke van de twee, maar die zuipt geloof ik maar 8W ofzo in bedrijf.
Kijk anders bij XS4ALL, die gebruiken dezelfde:
https://www.xs4all.nl/ser...ficaties-tv-ontvanger.htm

• Maarren
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:37
..
Heeft iemand enig idee wat het stroomverbruik is van dat ding? ...
Ik heb hem hier gemeten op 3,5W bij gewoon tv kijken en 3-3,5W in standby.

[Voor 4% gewijzigd door Maarren op 16-02-2020 12:52]

• Barre73
WhatsappHack schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:19:
Thnx allen :) Dat is dan nog beter dan de huidige kastjes. Niet dat ‘t superveel scheelt, maar toch weer wat zuiniger. ;)
Via de site van XS4all zag ik dat hij in standby ook naar 0,35 watt kan maar dan schijn het wel lang te duren om uit slaapstand te komen.

• Racer89
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:45:
Ik zat ook te kijken naar dat bluetooth vs infrarood gebeuren vanwege de Harmony, volgens de mensen op 't KPN forum reageert het nieuwe kastje ook gewoon op de oude IR-afstandsbedieningen. Ben benieuwd wat daar dan van klopt. De Harmony heeft echter ook Bluetooth aan boord en lijkt ondersteuning te hebben voor 't nieuwe KPN kastje, dus 't zal hoe dan ook wel loslopen I guess. :)
Hij werkt inderdaad gewoon op beide, Je krijg een nieuwe bluetooth afstandbediening er bij ( zwarte onderkant ). Echter werkt hij ook nog gewoon altijd op de oude IR afstandsbediening ( witte onderkant ).

• DeBers
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17:38
KPN heeft een aanbieding op de KPN SUPer wifi punten.
Weet iemand welke hardware dit is?

Klinkt als een hele mooie deal met mesh functie en ik mag switchen nu.

[Voor 29% gewijzigd door DeBers op 17-02-2020 16:32]

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:36
Dual-band mesh lijkt me nou niet echt een "super"-oplossing. Er zijn tegenwoordig voldoende tri-band oplossingen met een dedicated wireless backhaul, dat werkt behoorlijk goed.

• Racer89
  • Niet online
wiebjuh16 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:24:
Zoals iedereen weet is KPN (netwerk ) glasvezel aan het uitrollen. Zo ook in Wolvega, waar ik woon. Maar ik nergens niet een pop station staan? Of komen alle vezels in de wijkcentrale binnen? In Wolvega is dat Wolvega Centrum.
Tegenwoordig plaatsen ze de POP ook op de oude centrale terreinen.

• Dennis-L
Zoals iedereen weet is KPN (netwerk ) glasvezel aan het uitrollen. Zo ook in Wolvega, waar ik woon. Maar ik nergens niet een pop station staan? Of komen alle vezels in de wijkcentrale binnen? In Wolvega is dat Wolvega Centrum.
PoPs zijn er in verschillende vormen en formaten.
Heel misschien weet @Barre73 wat van toepassing is in Wolvega en waar de PoP geplaatst worden/zijn.

• Barre73
Goed geraden. In de telefooncentrale is een aparte ruimte ingericht als FttH PoP.

• Barre73
Geen verdeelkasten, alleen ondergrondse boxen. Ik kan niks zeggen over de techniek qua Gpon of AON.

En het is volkomen normaal dat de kabel op rol ligt bij de gevel. Dat wordt eerst een aantal weken gedaan door de graaf- en schietploegen. Daarna komen de aansluitploegen op afspraak om de kabel naar binnen te brengen en af te monteren.
Meteen naar binnen brengen is logistiek gezien onmogelijk. Dan zou iedereen thuis moeten zijn tijdens de graafwerkzaamheden. Dat staat trouwens allemaal in de informatie krant die je aan het begin krijgt.

• ninjazx9r98
  • Nu online
@snefkens
Alles wat je opnoemt kan de harmony probleemloos. Shield, blu-ray, cd, receiver, oled, kpn tv kastje, hue gaat allemaal met 1 afstandsbediening en dat is de Harmony Elite in ons geval.

PS
Heb zelf cec uitgezet op alle apparaten, werkt vaker niet dan wel of werkt half omdat de verschillende fabrikanten de standaard allemaal net wat anders interpreteren.

• WhatsappHack
  • Niet online
+1 voor Harmony, dat werkt prima - al blijft de Hub een instabiel rotding. Maarja, noodzakelijk kwaad om te koppelen aan HomeKit :P

Hier is hdmi-cec ook altijd ‘t eerste dat uitgaat op een nieuw apparaat, super vervelend. Harmony is een goede investering en werkt tenminste zoals je wilt. :)

Ik zou jezelf een lol doen @snefkens en lekker naar glasvezel overgaan. Op alle fronten superieur aan de kabel :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• WhatsappHack
  • Niet online
Yzord schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:58:
Ik zit even te kijken naar het Super Wifi verhaal van ze. Iemand er ervaring mee?

Nu zag ik dat je dus een set van 2 clients krijgt, maar waarvan er eentje dus aan je modem geconnect met worden. Wat heeft dat voor nut? De modem is toch al een punt waar wifi vanaf komt?
Of kan ik ze beide op een verdieping neerzetten en laten connecten met die experiadoos?
Wifi van de experiabox schakelt naar mijn weten uit met superwifi.

• Dennis-L
krakendmodem schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 07:32:
[...]

Het "zwarte Nokia" kastje is daar gemonteerd. En in de rest van de straat ook. Ik ben nieuw in de fiberwereld en gebruikte altijd de term FTU.

De monteur vertelde wel heel droog dat als iemand een andere NTU dan die Nokia gaat ophangen, 32(uit m'n hoofd) klanten geen licht meer krijgen. (Doet me denken aan dat oude coax systeem waarmee je vroeger je pc aansloot. 1 lostrekken en de hele ring werkte niet meer).

Dat vond ik persoonlijk wel heftig. Geen idee hoe vaak dat gaat gebeuren, maar dan kun je lang gaan zoeken totdat je de dader hebt.
De FTU is de grondplaat waarop de fiber is afgemonteerd.

Wat betreft ONU (ONT), OLT e.d. hier staat daar wel een beetje uitleg over.

• Barre73
Mint schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:16:
Krijg net deze mail van KPN:

[...]

Als je er verder geen voordeel mee hebt, waarom biedt KPN het dan nog aan eigenlijk?
Dat staat in het tweede deel van die mail en dat heb je niet gekopieerd..

"U kunt uw Spotify account gewoon via KPN blijven betalen. Hierdoor ziet u alles op 1 factuur."

Misschien zal KPN het hierdoor niet meer aan gaan bieden voor nieuwe klanten. Of alleen als service om 1 factuur te hebben.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jebice schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:40:
Kpn netwerk heeft bij ons in het dorp overal glasvezel aangelegd. 2 weken geleden is de kabel tot de meterkast gebracht en aansluit klaar gemaakt (wit kastje) Wij stappen thuis over van Ziggo naar KPN waarbij KPN de benodigde spullen al heeft opgestuurd. De afspraak met de KPN monteur staat op 10 maart waarbij ook het abonnement ingaat. Maar als ik op fourstack zoek zie ik dat er op ons adres geen glasvezel beschikbaar is, alleen koper. Hoe zit dit nu? Iemand enig idee.
Dat was bij mij ook. Kijk (over-)morgen nog maar eens een keer. Dan staat het er weer.
Veel plezier met je glas aansluiting!

• Barre73
krakendmodem schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:39:
[...]

Dit "probleem" speelt bij ons ook. Komt later beschikbaar.

Overigens ziet alleen de website van KPN dat we glasvezel hebben (koppeling met NetwerkNL?). Andere providers tonen nog steeds maximaal 50Mbit beschikbaar via DSL. Ik snap dus die verwarring :p
As ik me goed herinner is het probleem bij jou dat de PoP niet opengesteld is voor levering door KPN WBA. Dus geen enkele provider zou bij jou een positieve postcodecheck moeten geven. Ik heb jouw adres nog bewaard en ik zie dat naast KPN ook XS4all ook weet dat er glasvezel komt.

Geen enkele provider heeft een directe lijn met KPN NetwerkNL en dat is ook verboden. Wat deze twee wel doen is de adressendatabase die ze van KPN WBA krijgen al openzetten voor pre-orders. Het is een handmatige adressenlijst zal ik maar zeggen.
Andere providers die wel zijn aangesloten bij KPN WBA kiezen er voor om pas te laten zien wat er leverbaar is als het bij KPN WBA ook bekend is in de leverstraat. En aangezien die PoP nog altijd niet open lijkt te zijn zie je daar dus niks.

• Tacoos
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:02

Tacoos

i am i

Racer89 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:32:
[...]

Eergisteren had ik ook deze melding, gewoon niet gelezen en weg geklikt opeens reageerde de afstandsbediening niet meer. Bleef alleen het blauwe ledje branden. STB aan en uit gezet daarna deed hij het weer. Gisteren weer deze melding en toch maar even gelezen en een paar minuten gewacht, daarna werkte alles weer.
Een of andere grapjas had ook nog ff de batterijen verkeerdom erin gestopt |:(

Na een reboot van de Arris werkt de AB weer normaal.

MX-5 10th anniversary, Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dennis-L
Op Fourstack is inmiddels te zien of er op jouw adres vanaf morgen 1000Mbit leverbaar is.
De prijs zal vanaf morgen ook bekend zijn bij KPN.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
supayoshi schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:43:
even gebeld, ze weten nog van niks daar bij KPN :P 1000?! dat doen we helemaal niet lol
Omdat het vanaf morgen ook pas mogelijk gaat zijn.
Gewoon morgen af en toe Mijn KPN checken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
Racer89 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 05:22:
[...]

Ik vraag me af waar hier het einde van is, 95% van de klanten heeft het niet eens nodig.
Als we nou alles eens weg zouden gooien wat we niet per se nodig hebben... :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bobicter
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 06-04 10:13
Hier ook netjes de bestelling kunnen plaatsen in mijn kpn zelfs. bevestiging op de mail. en nu overal van de site. postcode checker gaat ook niet hoger dan 500.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-04 23:22
Baiko schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:30:
Ik heb nog een oud alles in 1 pakket zo te zien. Even lopen spelen met de opties.. alleen ik heb al TV van KPN met twee ontvangers, de optie om de ontvanger uit te vinken is er niet? Zou toch weer 5 euro per maand schelen?

[Afbeelding]
Is toch correct? Je pakt TV + 1 Interactieve TV Ontvanger. Als je er dus 2 wilt, verander je dat naar 2 :9

i5-8600K @ 5G - H110i | MSI-Z370 | 16G | MSI GTX1080 @ 2G | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Baiko schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Ja ik heb er al twee :P Als ik het dan zo lees, heb ik er straks 3?
Ga je de oude niet terug moeten sturen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:48
Baiko schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Ja ik heb er al twee :P Als ik het dan zo lees, heb ik er straks 3?
Als je rechts goed kijkt naar het overzicht zie je dat je het hele pakket aan het aanpassen bent, de 2 oude ontvangers gaan er uit, en er komt er 1 voor terug onder de nieuwe propositie. Die ene wordt niet op het huidige aantal toegevoegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09-04 16:08
TFHfony schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:39:
[...]

Ga je de oude niet terug moeten sturen?
Daar heb je inderdaad een punt.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07-04 01:56
KPN helpdesk (chat) contact opgenomen. Maar die weten nog niets van de 1000/500 :p

--edit--

middels de tool om te kijken wat er technisch mogelijk is, gezien dat 1000 nog niet mogelijk is.
Helaas bij een vriend (2 straten verder) wel :+

[Voor 50% gewijzigd door diefightdie op 03-03-2020 14:26]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:08

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Waarom klopt de lijst met plaatsen niet die per direct 1Gbit glas zouden moeten kunnen krijgen?
De 1 Gbit/s glasvezelinternet snelheid van KPN is beschikbaar op meer dan 1,2 miljoen adressen in Nederland in gemeentes als Baarn, Barneveld, Bilthoven, Culemborg, Doetinchem, Emmeloord, Emmen, Houten, Huizen en Noordwijk. Ook in delen van Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht en Den Haag kunnen bewoners met een glasvezelverbinding bij KPN 1 Gbit/s glasvezelinternet bestellen. In de loop van 2021 verwacht KPN dat alle glasvezelaansluitingen gebruik kunnen maken van de 1 Gbit/s snelheid optie.
Bron : Overons.kpn

Ik woon in een van die plaatsen, maar bij de PC check zegt KPN dat er maximaal 500/500 leverbaar is...

[Voor 79% gewijzigd door JackSparrow op 03-03-2020 14:27]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
Dennis-L schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:45:
Het lijkt er overigens op dat 1000/500 enkel geleverd gaat worden via PON, dit in tegenstelling tot het nieuwsbericht van KPN-WBA die spreekt over GoF én PON

Hierdoor is het binnenkort mogelijk om met de GoF en de GPON technologie naast de 500 Mb/s ook 1 Gb/s te bestellen.

Ik heb ook nog geen enkel screenshot voorbij zien komen waarbij iemand het heeft besteld en ook al kan gebruiken zonder tussenkomst van een monteur, daarnaast wel de berichten dat mensen die nu 500/500 (GoF) hebben nu in afwachting zijn van een monteur en de enige reden die ik dan kan bedenken is dat die monteur een ONU/ONT komt monteren.
Ik ben er ook druk mee bezig om te achterhalen maar het lijkt me totale onzin. Er zijn nog maar een handvol PoPs met Pon apparatuur en dat zijn nieuw geplaatste PoPs in nieuwe aanleggebieden.
knorde schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Ik heb momenteel 500 mbit hussel :)
Dan zou ik ook even geen idee hebben nu...

[Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 04-03-2020 12:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
Barre73 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Ik ben er ook druk mee bezig om te achterhalen maar het lijkt me totale onzin. Er zijn nog maar een handvol PoPs met Pon apparatuur en dat zijn nieuw geplaatste PoPs in nieuwe aanleggebieden.
Het lijkt mij inderdaad ook onzin, maar de enige reden die ik zo kon bedenken.
Nu gaat de introductie van gigabit sowieso wat rommelig, mensen met Hussel die recent hun abonnement hebben aangepast kunnen de 1000Mbit optie niet kiezen.
Mensen met 500/500 die een upgraden hebben besteld zijn in afwachting van een monteur.
Dus ik kan me ook nog wel ergens voorstellen dat het orderprodces nog niet helemaal goed is ingeregeld :)
Ben benieuwd of jij de komende dagen kan achterhalen hoe het zit :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-04 23:22
Ik vraag me af waar ze die 1,5 Miljoen aansluitingen vandaan halen, Anyway, zuiden des lands, met wat gespam op de postcodechecker.

Status 04 Maart 2020

500 / 500mbit te verkrijgen

Baarlo
Beegden
Berg a.d. Maas
Brunssum (Rumpen, Rozengaard, De Eggen, Schuttersveld, Langeberg)
Echt
Geulle
Grathem
Haelen - Buggenum
Heel
Horn
Hulsberg
Ittervoort & Neeritter
Koningsbosch
Linne
Maasbracht
Meerssen
Meijel
Nuth - Wijnandsrade
Ohe en Laak
Roggel - Heythuysen
Panningen - Stogger - Helden
Schimmert
Spaubeek
Stein - Elsloo - Beek - Neerbeek
Stramproy
Swalmen
Thorn
Treebeek
Ulestraten
Urmond
Vaesrade
Wessem

1000 / 500mbit te verkrijgen

Brunssum (Klingbemden, Kerkeveld, De Kling)
Bunde
Maasbree
Nieuwstadt
Schin op Geul
Susteren
Valkenburg
Weert - Nederweert

[Voor 64% gewijzigd door menonv op 05-03-2020 16:07. Reden: spacing, updates]

i5-8600K @ 5G - H110i | MSI-Z370 | 16G | MSI GTX1080 @ 2G | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:18

Hier staat hij aan in Roden! Ook keurig net een SMS dat de wijziging gereed is.
Heb echter nog nergens meer als 840mbit gezien, draai met een FRITZ!Box 7590.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
V-rg schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:35:
[...]

Het klopt inderdaad niet.
Ik heb gewoon een Point-to-Point verbinding en ik kan met een nieuwe bestelling de 1gbit optie selecteren.

Aparte is wel dat ik in Zwolle woon maar Zwolle niet voorkomt op het lijstje van KPN.
Een aantal mensen die nu GoF 500/500 hebben én Hussel én 1000Mbit hebben gekozen hebben te horen gekregen dat er een monteur nodig is en dat is vreemd.
En een aantal mensen die het, terwijl het wel leverbaar is, niet kunnen kiezen terwijl ze wel Hussel hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
menonv schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:25:
Ik vraag me af waar ze die 1,5 Miljoen aansluitingen vandaan halen, Anyway, zuiden des lands, met wat gespam op de postcodechecker.

Status 04 Maart 2020

........
In principe zijn dit alweer oude glasvezel gebieden. Ze zijn nu wel in de nieuwbouw gebieden glasvezel direct mee aan het leggen. Zo is in Maastricht een stukje al op glasvezel en in Kerkrade. Deze zitten dan op een kleine straat kast en niet meer zon grote POP locatie.

Tevens is het nu al mogelijk om aparte lijnkaarten in een buitenring ( Koper xDSL kast ) te plaatsen voor glasvezel te kunnen leveren op kleinschalig niveau.

[Voor 12% gewijzigd door Racer89 op 04-03-2020 18:07]

• Cyclonic
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08-04 09:39
menonv schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:25:

Status 04 Maart 2020

Baarlo
Beegden
Berg a.d. Maas
Brunssum (Rumpen, Rozengaard, De Eggen, Schuttersveld, Langeberg)
Echt
Geulle
Grathem
Haelen - Buggenum
Heel
Horn
Hulsberg
Ittervoort & Neeritter
Koningsbosch
Linne
Maasbracht
Meerssen
Meijel
Nuth - Wijnandsrade
Ohe en Laak
Roggel - Heythuysen
Panningen - Stogger - Helden
Schimmert
Spaubeek
Stein - Elsloo - Beek - Neerbeek
Stramproy
Swalmen
Thorn
Treebeek
Ulestraten
Urmond
Vaesrade
Wessem

1000 / 500mbit te verkrijgen

Brunssum (Klingbemden, Kerkeveld, De Kling)
Bunde
Maasbree
Nieuwstadt
Schin op Geul
Susteren
Valkenburg
Weert - Nederweert
Mijn Oma woont in de wijk Klingbemden ze heeft niet eens internet maar krijgt wel 1 gig |:( ik moet het voorlopig nog met 500mb doen in de hemelder, denk dat het onder Rumpen valt, hoop dat ze dit hier ook snel gaan aanbieden :+

• trankilo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-01 13:13
BertP schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:37:
[...]
Ik zag de KPN superwifi folder hier laatst binnenkomen en dacht dat met de mesh techniek dat best een aardige oplossing zou kunnen zijn. Wat ik hier echter lees is dat je 1 node sowieso al in de meterkast moet plaatsen (tot een firmware upgrade voor de V10a exp. box). Tot zover, dacht ik.. Of is het eenvoudiger om extra nodes toe te voegen en zo het netwerk beter te maken?
Je moet 1 superwifi punt bedraad aangesloten hebben op je experiabox. Dat hoeft natuurlijk niet perse in de meterkast te zijn. De experia-wifi werkt overigens samen met de superwifi mash en roaming als je die aangesloten laat.

Je geeft aan dat je op een Telfort verbinding zit. Die verschillen van een KPN verbinding. Dat betekend ook dat de firmware van bv de V10A anders is bij een Telfort klant als die bij een KPN klant. Ook worden updates niet zomaar uitgerold op Telfort verbindingen.
Een workaround is om een V10A van een Telfort verbinding terug te zetten naar fabrieksinstellingen en die vervolgens op een KPN verbinding aan te melden. Dan haalt hij wel de laatste firmware op. (daarna weer naar fabrieksinstellingen en terug op de Telfort verbinding ;) ).

Maar omdat je al een experia-wifi hebt zal het allemaal wel niet zo'n vaart lopen als je een setje super-wifi in huis hebt :*)

• Racer89
  • Niet online
Cyclonic schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:49:
[...]

Mijn Oma woont in de wijk Klingbemden ze heeft niet eens internet maar krijgt wel 1 gig |:( ik moet het voorlopig nog met 500mb doen in de hemelder, denk dat het onder Rumpen valt, hoop dat ze dit hier ook snel gaan aanbieden :+
Je wilt niet weten hoeveel snelheid sommige oudere hebben die alleen tv kijken. Daar is de gemiddelde tweaker nog jaloers op :9

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Ik ben enkele dagen geleden van 500/500 overgestapt op 1000/500. Netjes binnen 24 uur een SMSje dat mijn internetsnelheid verhoogd is, en inderdaad vrijwel direct snelheden tot 900Mbps gemeten (grappig genoeg krijg ik bij de speedtest.net server van KPN zelf maar 850Mbps binnen, maar bij andere speedtests kom ik tot zo'n 920-930Mbps).

Ik loop nu alleen tegen een ander probleem aan. Wanneer ik bijv. een groot spel via Steam download loopt mijn snelheid vlug op tot 850Mbps. Hier blijft het een tijdje hangen, en daarna zakt het ineens allemaal in elkaar. Steam gaat tot enkele Kbps, mijn homelab-achtige server (die direct op de modem van KPN aangesloten zit) lijkt ineens grotendeels de verbinding te verliezen, en de verbinding via Multiplicity tussen mijn eigen PC en mijn werk laptop wordt enorm traag en valt na een paar seconden weg.

Nou heb ik wel wat dingen tussen mijn PC/laptop en Experiabox zitten, maar dit zijn allemaal apparaten waar ik nooit problemen heb gehad en waarvan ik weet dat ze in een gigabit omgeving draaien. Een voorbeeld is een EdgeRouter PoE waar mijn PC en een router op aangesloten zitten, en het enige dat op die router aangesloten zit is mijn werklaptop (via WiFi). Het feit dat zelfs mijn server die direct via Cat6 op de Experiabox aangesloten is (die vooralsnog gebruikt wordt voor DHCP en de WAN-verbinding) ook dezelfde kuren vertoont duidt erop dat de Experiabox gewoon heel simpel geen gigabitverbinding aan kan.

Ik heb (buiten dit topic) nog niemand kunnen vinden die überhaupt aangeeft gigabit van KPN te gebruiken, laat staan dezelfde problemen ziet. Ik gebruik mijn verbinding voor flink wat meer dingen dan alleen spellen downloaden via Steam, maar heb hier vaak de gehele 500Mbps meerdere minuten achter elkaar volledig benut zonder problemen. Dezelfde apparatuur als ik nu intern gebruik heb ik eerder ook gebruikt op een subnet waar ik regelmatig intern gigabitsnelheden behaalde. Single point of failure lijkt dus echt het kastje van KPN te zijn.

Is er iemand hier die dit toevallig herkent, voordat ik enorm veel moeite ga steken in een post op het KPN forum en weer een hele tijd kwijt ben met monteurs die zeggen dat er niks mis is met mijn kastje?

Edit: Het uitschakelen van de QoS-pakketplanner voor de netwerkinterface lijkt geholpen te hebben. Nog nooit voor een interne verbinding hoeven doen, maar het lijkt het probleem wel opgelost te hebben in dit geval

Edit 2: Blijkt toch nog niet helemaal opgelost te zijn :/ Hier een speedtest:

Edit 3: Nu even later weer nette ping, maar zeker geen gigabit snelheden:

[Voor 9% gewijzigd door Oon op 08-03-2020 17:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19:27

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Racer89 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:14:
Ik vraag me soms af hoe ze zoveel klanten kunnen voorzien van 1000 mb. De switch / DSLAM heeft volgens mij een max van 10 gb. Ze kunnen dan wel meerdere lijnen bundelen maar dan nog. Als iedereen tegelijk een download test doet zakt de hele snelheid in elkaar volgens mij.

Ze rekenen er op dat niet zoveel klantem dat pakket afnemen denk ik.
Overboeking.

Ze doen de aanname dat niet iedere klant met een 1Gb-abo tegelijk die 1Gb voltrekt; ze verkopen dus meer kaartjes dan er stoelen zijn en hopen dat er een aantal mensen niet op komt dagen.

Komt het toch voor dat teveel mensen de 1Gb tegelijk voltrekken, dan zal, zoals je zelf al stelt, bij iedereen de verbinding inzakken zodat het geheel binnen de beschikbare capaciteit komt van de straatkast. Daarom staan er ook geen harde garanties over snelheid in je contract met KPN.

[Voor 7% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 09-03-2020 11:13]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of www.bartonsontheweb.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:18
Daarnaast: marketing.
In de publiciteit wordt de 1Gb verbinding ingezet om te laten zien dat KPN een snel netwerk heeft. Daarmee wordt opgeboden tegen de concurrentie, m.n. Ziggo.

In de prijsstelling valt op dat tussen de abonnementen van 50/50 tot en met 500/500 steeds een stap van 2,50 of 5 euro zit. De 1Gb verbinding daarentegen is 10 euro duurder, wat minder uitnodigt om op dat abonnement over te stappen.

Aan de vraagkant is het zo dat minder dan de helft (tussen 45-50%) van de huishoudens met een glasvezel aansluiting ook een glasvezel abonnement afneemt.
Pagina: 1 2 3 ... 7

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True