Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• chickpoint
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09-04 14:00

KPN logo

Inhoud

Terug naar boven

Inleiding

KPN is een toonaangevende leverancier van telecommunicatie en IT en marktleider in Nederland. Met vaste en mobiele netwerken voor telefonie, data en televisie bedienen ze klanten in binnen- en buitenland. KPN richt zich op zowel particuliere klanten als zakelijke gebruikers, van klein tot groot. Daarnaast biedt KPN telecomproviders toegang tot wijdvertakte netwerken.

In dit topic spitsen wij ons alleen op het Glasvezel aanbod van KPN. Voor xDSL is er een afzonderlijk topic.

Terug naar boven

Producten

Bij KPN is het mogelijk om diverse diensten af te nemen, waaronder internet en televisie.
Sinds Oktober 2019 heeft KPN het aanbod gewijzigd naar KPN Hussel. Hierdoor is het mogelijk om voor jezelf een pakket samen te stellen van diensten die jij nodig hebt.

Neem je ook andere diensten af van KPN (bijvoorbeeld mobiele telefonie), dan kom je in aanmerking voor extra voordeel op het entertainment pakket.

Internet
Bij Glasvezel krijg je symetrische internet snelheden, dit betekend dus dat je upload snelheid net zo snel is als je download snelheid. Je kunt internet afnemen met de volgende snelheden:

Download Snelheid:
50 Mbit/s
100 Mbit/s
200 Mbit/s
500 Mbit/s
Upload Snelheid:
50 Mbit/s
100 Mbit/s
200 Mbit/s
500 Mbit/s
Maandelijkse kosten:
€42,50
€47,50
€50,00
€55,00

Naast internet kun je nog aanvullende "internetopties" afsluiten:

Naam Pakket:
Maandelijkse kosten:
€4,99
€5,-

*KPN levert standaard de experiabox als wifi-modem, je krijgt geen keus of je een V8, V9, V10 of V10A krijgt, dit beslist KPN.
Terug naar boven

Televisie
Bij KPN Hussel kan je televisie bij je pakket nemen, dit kost je €10,- per maand, als je TV afneemt dan zit daarbij 1 settop-box bij inbegrepen. Daarnaast krijg je de beschikking over 65 tv-zenders, waaronder de bekende Nederlandse publieke en commerciële zenders en een breed aanbod van regionale en internationale zenders. Mocht het standaard pakket nog niet de zenders bevatten die je wilt, dan kan je bij Entertainment voor extra zenderpaketten kiezen.

Naast de normale dienst televisie biedt KPN nog een aantal extra diensten aan die je af kunt nemen:

Dienst:
Extra settop-box
Zenders in 4K ontvangen
Programma's opnemen
Maandelijkse kosten:
€5,- (per box)
€2,50
€4,99
Bijzonderheden:
1 settop-box inbegrepen bij het televisie pakket
-
Gratis bij afname van 2 of meer settop-boxen

Terug naar boven

Telefonie
Bij je pakket kun je ook telefonie nemen, dit kost €2,00 per maand. Hiervoor gelden de reguliere tarieven. Daarnaast kun je nog extra bundels afsluiten voor onbeperkt bellen.

Naam Bundel:
BelOnbeperkt NL
BelOnbeperkt Altijd
Maandelijkse kosten:
€9,99
€16,50

Terug naar boven

Entertainment
Het is mogelijk om bij KPN Hussel extra entertainment pakketten af te sluiten. Onder deze catergorie vallen niet alleen zenderpaketten, maar ook diensten zoals bijvoorbeeld Spotify. Het is mogelijk om de volgende diensten of zenderpaketten af te nemen via KPN.

Naam Pakket
Maandelijkse kosten
Spotify Premium
€8,99
Spotify Family
€13,99
Film1
€9,99
Videoland
€8,99
Fox Sports
€12,99
Ziggo Sport
€14,99
Duits Pakket
€3,99
Erotiek Pakket
€12,99
Hindi Pakket
€14,99
Plus Pakket
€6,99
Kids Pakket
€4,99
Turks Pakket
€7,99

Terug naar boven

Entertainmentvoordeel

Als je meedere diensten afneemt van KPN (bijvoorbeeld mobiele telefonie) kom je in aanmerking voor entertainmentvoordeel. Hierbij krijg je €5,- korting per maand op een entertainmentpakket naar keuze.

Dit entertainmentvoordeel is onderdeel van het KPN Hussel pakket, maar je krijgt dit voordeel ook als je mobiel abbonement nog onder de oude KPN Compleet constructie valt. Schakel je over van KPN Compleet Thuis naar KPN Hussel Thuis blijven de KPN Compleet voordelen op je mobiele abonnementen behouden. Deze komen dus niet te vervallen, tot je met het mobiel abonnement ook overstapt op KPN Hussel.

Terug naar boven

Contractduur en opzeggen

Bij KPN Hussel is de normale contractduur 12 maanden, na deze 12 maanden kun je maandelijks opzeggen. Wil je de vrijheid om direct maandelijks op te kunnen zeggen kost dit €3,- per maand extra.

Terug naar boven

Modems

KPN levert een Experia Box.

Deze hebben een versienummer(V..). Het kan zijn dat je een ZTE H220N (V7), Thompson TG789vn, de Arcadyan VGV7519 (V8), de ZTE H368N (V9), de ZTE H369A (V10) of de Arcadyan VRV9517 (V10a) in bruikleen hebt.

Alle modems hebben Wi-Fi en zijn tevens een router.

Handleidingen voor de modems vind je hier

Zelf service

Met de Servicetools kan je online en offline stap voor stap je probleem met WiFi, internet, e-mail, Vast Bellen en Interactieve TV oplossen. Klik hier om naar de servicetools pagina te gaan.

Terug naar boven

Eigen router

Inmiddels staat KPN toe om een eigen router te gebruiken voor jouw internetverbinding. Let op!: Als je een eigen router gebruikt voor je internetverbinding ben je ook zelf verantwoordelijk als deze niet werkt. KPN levert hier geen support op! Het gebruik van een eigen router geschied dus geheel op eigen risico.

De gegevens die je nodig hebt om je eigen router in te stellen kun je vinden op de website van KPN:
https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Daarnaast zijn er een aantal topics hier op Tweakers die zich hier ook mee bezig houden:Terug naar boven

Contactgegevens

Als je een vraag wil stellen aan KPN dan kan je op de volgende manieren in contact komen met KPN:

Telefonisch: 0800-0402 (Gratis).
24/7 bereikbaar voor storingen & technische vragen
Van 08:00 t/m 22:00 bereikbaar voor overige vragen

Chat: die vind je hier Hier kan je contact opnemen over Mobiel, Mobiel Internet, TV, Internet & Bellen (Koper) & TV, Internet & Bellen (Glasvezel).

Winkels: Deze vind je via deze link: Klik

Twitter: Het twitteraccount van KPN Webcare is: @KpnWebcare

Facebook: Het facebookaccount van KPN Webcare is: @kpn

Forums: Ze zijn actief op de volgende fora:Helaas nog niet op tweakers

Terug naar boven

Veelgestelde vragen

:? Wat zijn de SMTP/POP/IMAP adressen van KPN

De standaardinstellingen van de KPN mailserver zijn:

IMAP (beveiligd) - aanbevolen

Inkomende server:
  • imap.kpnmail.nl
  • SSL aanvinken
  • SSL/TLS poort 993
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server:
  • smtp.kpnmail.nl
  • SSL/TLS poort 587
POP3 (beveiligd)

Inkomende server:
  • pop.kpnmail.nl
  • SSL aanvinken
  • SSL/TLS poort 995
Uitgaande server:
  • smtp.kpnmail.nl
  • SSL/TLS poort 587
:? Heeft KPN ook nieuwsgroepen
Ja, KPN heeft nieuwsgroepen:
Nieuwsserver is: news.kpn.nl

Er hoeft geen gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld te worden. U moet wel gebruik maken van een KPN internet verbinding.

Berichten voor allerlei nieuwsgroepen worden verzameld op een nieuwsserver. KPN biedt aan abonnees een aparte nieuwsserver, zodat u direct toegang krijgt tot deze informatie. Deze nieuwsserver biedt toegang tot een groot aantal verschillende nieuwsgroepen.

Voor Nieuwsgroepen geldt:
  • De download snelheid is maximaal 6,6 Mb/s
  • De upload snelheid is maximaal 2Mb/s
  • Tekstberichten worden 1 jaar bewaard
  • De retentie van de binaries is 28 dagen
:? Hoe meet ik het beste mijn snelheid

Er zijn verschillende sites om je snelheid te meten maar ze zijn niet allemaal even betrouwbaar. Meet eerst via: Officiële KPN Speedtest.

Download daarna verschillende testbestanden, hieronder een aantal servers waar je die bestanden kan downloaden:? Hoe weet ik welke snelheid ik kan halen op mijn adres?

Je kan hier kijken wat de maximaal haalbare snelheid op jou adres is.
Dit geeft meestal een vrij accurate indicatie van de snelheid die jij kan halen.

:? Waar vind ik alle voorwaarden van KPN

Alle voorwaarden voor de KPN producten vind je op deze pagina

:? Heeft KPN nog meer extra diensten

Jazeker!

Een aantal zijn al besproken in deze post maar een volledig overzicht van de extra diensten zoals "Internet beveiliging" en "Muziek" vind je hier

:? Waar vind ik een overzicht met alle storingen en geplande werkzaamheden

Die kan je hier vinden

:? Krijg je bij KPN een vast IP?

Nee, KPN geeft geen vaste IP-adressen uit. De ervaring leert wel dat het IP dat je van KPN krijgt gekoppeld is aan jouw adres en vrijwel niet verandert.

Terug naar boven

Tot slot

Deze Topicstart is met grote zorgvuldigheid samengesteld, toch is het mogelijk dat de gegevens niet actueel zijn of dat er ergens nog iets over het over het hoofd is gezien.

Wanneer je (positieve)feedback of aanvullingen hebt, stuur dan een https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif dan pas ik het zo spoedig mogelijk aan. Of nog beter: word mede-auteur :*)

Terug naar boven

KPN logo

[Voor 102% gewijzigd door chickpoint op 20-06-2020 16:34. Reden: Nieuwe fourstack link]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• chickpoint
De bedoeling is dat dit het ervaringen en discussie topic deel 3 wordt. Deze is al voorzien van de nieuwe topic start, maar door mijn dikke vinger die perongeluk op enter drukte klopt de titel nog niet. Ik heb al een topic report aangemaakt om dit te laten wijzigen.

• chickpoint
Ik moet eerlijk zeggen dat ik te lui ben om KPN op te bellen om te verlengen.
Mijn huidige abonnement is vrij sinds 2014, maar hoe tof zou het zijn als je een kleinigheidje zou krijgen omdat je X aantal jaar abonnementhouder bent? :D

• chickpoint
Zag de nieuwe STB gisteren bij mijn ouders, die gaan over van Telfort naar KPN. Dat is wel echt een iniminie ding!! De nieuwe afstandbediening vind ik persoonlijk wel veel fijner aanvoelen dan de oude.

De enige klacht die ze hadden.. ze missen het klokje :9

• chickpoint
lHybridl schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:03:
Hoe heet die site ook alweer waar je ook je je wifi kan aanpassen en SSID kan aanpassen? Dus niet in de modem zelf maar op een site. Ik heb het een paar keer gebruikt maar kan het niet meer vinden.
Deze kan je onder de service tools vinden, ik gok dat je deze bedoeld:
https://www.kpn.com/servi...m-wachtwoord-wijzigen.htm

• chickpoint
Ik heb even de topicstart aangepast. Eigen router heeft nu een eigen kopje met een link naar de instel gegevens op de website van KPN. Daardoor is de vraag over eigen routers in de faq vervallen.

Misschien dat dit wat herhalende vragen kan voorkomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chickpoint
Er staat Mic op de silk van de printplaat, dus ik zou haast wel verwachten dat het een microfoontje is.
Misschien dat het een of ander ingekocht afstandbedieningsmodel is, met bijvoorbeeld ondersteuning voor een spraak assistent zoals sommige TVs hebben.

• chickpoint
Soundwork schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:20:
Ik ben zojuist overgezet naar KPN, maar helaas doet mijn SFP het dus niet op de DSLAM van KPN. Ik heb de NT/mediaconverter er maar weer tussen gezet.

Geeft de GBIC van de DSLAM een ander licht dan de fiber switches van Glasoperator (T-Mobile)?

Als er mensen zijn met Ubiquity Edgerouters en SFP die wel een werkende poort hebben, welke SFP gebruiken jullie?
Geen idee hoe T-Mobile het glas aanlicht, maar KPN heeft de benodigde gegevens op de website staan.
Deze kan je hier vinden: https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm
SFP Specs: TX 1310 nm / RX 1490/1550 nm

• chickpoint
jbdeiman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:25:
[...]

DVS is zeker afhankelijk van het stroomnet, dat beseffen we ons ook wel, kabel leggen is/ was ook geen optie. Maar het heeft gewoon altijd goed gewerkt en is echt iets van de laatste tijd. Vandaar ook mijn vraag. (we hebben nu ong 5 jaar KPN, en stroomnet is bij ons niet veranderd)

Weet je ook of het rebooten van de Stb over hetzelfde type gaat, of dat dit om de nieuwere apparaten gaat, of juist in brede zin (alle apparaten), of waar ik daar meer informatie over kan vinden?
Aan je stroomnet hoeft fysiek niks te veranderen om problemen te kunnen krijgen met je DVS. Vaak zijn dit (slecht afgeschermde) apparaten die voor storing zorgen. Ga dus ook even voor jezelf na of je niet toevallig een nieuw apparaat hebt aangeschaft/gesloten sinds dat je problemen zijn ontstaan.

Misschien helpt dat een beetje met het vinden van jouw probleem.

• chickpoint
Upload wordt zeker actief beperkt, alleen duurt het soms even tot je teruggeschroeft wordt.
Een fatsoenlijke upload snelheid is zeker belangrijk voor videobellen, maar zo ontzettend veel heeft het ook weer niet nodig.

Dit zijn vijvoorbeeld de requirements voor Teams:
BandwidthScenarios
30 kbpsPeer-to-peer audio calling
130 kbpsPeer-to-peer audio calling and screen sharing
500 kbpsPeer-to-peer quality video calling 360p at 30fps
1.2 MbpsPeer-to-peer HD quality video calling with resolution of HD 720p at 30fps
1.5 MbpsPeer-to-peer HD quality video calling with resolution of HD 1080p at 30fps
500kbps/1MbpsGroup Video calling
1Mbps/2Mbps HD Group video calling (540p videos on 1080p screen)

• chickpoint
Heb aleen op 17 december een klein piekje in de ping gehad. Maar verder is het net zo stabiel als anders.
Geen packetloss ofzo gehad.

Snelheid is heer ook gewoon prima, 500/500 tijdens de drukke uurtjes.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True