[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 160 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Afgelopen weken kreeg mijn Fritz!Box 7590 steeds meer kuren. Nu had ik deze al sinds mijn Ziggo tijdperk en heb deze meegenomen naar mijn KPN Fiber aansluiting zo'n 4 jaar geleden. Omdat ik verder wel tevreden was, maar een Fritz!Box 5590 AON besteld en deze rechtstreeks op mijn glasvezel aangesloten zodat de ONT er af kon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_MNbOjxkp5twVR0roJYUq_2HLk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lnTNCmNx3j6nJmIFixrlGAo1.jpg?f=user_large

Nog geen 5 minuten werk, inc. het backuppen van de settings van de vorige Fritz!Box. Heerlijk :) En een adapter minder in de meterkast. En gelijk voor de fun ook maar een 2,5gbps switch er tussen gemikt naar mijn computerhok met het oog op de toekomst :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VF_82vu_m-zxUF062E9-x66BO8U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sjbSRgOJ6zg3mSDbNEnOHwqo.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMxnqpR9s1jyXV2bNXONv42Yr1o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P8enwJAK3sknzulVwWzpu6Z9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/16322024445.png

[ Voor 21% gewijzigd door TFHfony op 01-06-2024 13:45 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:48
TFHfony schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:27:
Afgelopen weken kreeg mijn Fritz!Box 7590 steeds meer kuren. Nu had ik deze al sinds mijn Ziggo tijdperk en heb deze meegenomen naar mijn KPN Fiber aansluiting zo'n 4 jaar geleden. Omdat ik verder wel tevreden was, maar een Fritz!Box 5590 AON besteld en deze rechtstreeks op mijn glasvezel aangesloten zodat de ONT er af kon:

[Afbeelding]

Nog geen 5 minuten werk, inc. het backuppen van de settings van de vorige Fritz!Box. Heerlijk :) En een adapter minder in de meterkast. En gelijk voor de fun ook maar een 2,5gbps switch er tussen gemikt naar mijn computerhok met het oog op de toekomst :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes hoor, welke switch heb je ertussen gezet (zit er namelijk ook naar 1 te zoeken :P ).

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

huubhuub schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:35:
[...]

Netjes hoor, welke switch heb je ertussen gezet (zit er namelijk ook naar 1 te zoeken :P ).
Gewoon een budget model: https://www.amazon.nl/dp/B0B6BS8X3K
Hij doet het prima in ieder geval.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 15:08

CyberThug

Formatting C: 1%

Rolfie schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:51:
@Sjowhan
@Dj-sannieboy

Ik heb vandaag nog een keer gebeld met KPN, nu eigenlijk met de vraag om mijn om te zeggen naar Interactive TV en om 4K er af te halen, aangezien ik nu icm Hussel 79 euro per maand betaal, en dit nu naar 70 euro zou gaan.

Dit was mogelijk, en ik ben dus nu 12 * 9 euro goedkoper uit. Beter dan de verleng aanbiedingen die KPN momenteel aanbied.

Ik was tevreden.
Wat is het nummer waar jullie naartoe bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:41
CyberThug schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:43:
[...]

Wat is het nummer waar jullie naartoe bellen?
0800-0402, al is dit volgens mij hetzelfde als het 088 nummer. Ik kreeg hetzelfde bandje met de vraag om in te spreken, waarvoor je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:39
Zo te zien komt KPN niet met een jaarlijkse prijsverhoging per 1 juli, anders hadden ze dit uiterlijk gisteren kenbaar moeten maken.

[ Voor 14% gewijzigd door zx9r_mario op 02-06-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 23:42
zx9r_mario schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:49:
Zo te zien komt KPN niet met een jaarlijkse prijsverhoging per 1 juli, anders hadden ze dit uiterlijk gisteren kenbaar moeten maken.
Die komt er wel per 1-7, echter lager dan het indexcijfer, dus geen reden om op te zeggen als je in contract zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 09:39
mad-dog schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:33:
[...]

Die komt er wel per 1-7, echter lager dan het indexcijfer, dus geen reden om op te zeggen als je in contract zit
Dat klopt,.maar ze moeten het 30 dagen vtv kenbaar maken. Deden ze vorig jaar wel op 1 juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@zx9r_mario Een inflatiecorrectie hoef je niet expliciet minimaal een maand van tevoren aan te kondigen. Deze is reeds opgenomen in de algemene voorwaarden.

[ Voor 19% gewijzigd door Jay-B op 02-06-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 16:32
zx9r_mario schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Dat klopt,.maar ze moeten het 30 dagen vtv kenbaar maken. Deden ze vorig jaar wel op 1 juni.
Is inmiddels al wel kenbaar gemaakt (ook per mail de komende dagen):

https://www.kpn.com/service/wijziging2024

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
Even een vraag over de wissel van de ene provider naar de andere over het KPN glasvezelnetwerk: vanwege een prijsverhoging bij Online stap ik over naar Youfone. Online wordt beëindigd per 8 juli en op 8 juli gaat ook Youfone gelijk weer leveren. Het monteursbezoek van Youfone staat gepland op 9 juli (vorige keer werkte alles direct nadat ik het zelf had aangesloten en bedankte de monteur dat hij thuis kon blijven na alles op afstand te hebben doorgemeten).

Gaat dit goed of kunnen de twee providers in de knel komen en kan ik er beter een dagje tussen laten? Online geeft aan niet mee te willen werken aan de overstapservice wanneer klanten vanwege de prijsverhoging opzeggen, dus dat lijkt uitgesloten.

Excuses als ik in het verkeerde topic zit maar "[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud" dekt ook niet helemaal de lading denk ik en ik verwacht in dit topic de meeste kennis te treffen over KPN(-wholesale).

[ Voor 19% gewijzigd door herrieschopper op 03-06-2024 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
herrieschopper schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:44:
Even een vraag over de wissel van de ene provider naar de andere over het KPN glasvezelnetwerk: vanwege een prijsverhoging bij Online stap ik over naar Youfone. Online wordt beëindigd per 8 juli en op 8 juli gaat ook Youfone gelijk weer leveren. Het monteursbezoek van Youfone staat gepland op 9 juli (vorige keer werkte alles direct nadat ik het zelf had aangesloten en bedankte de monteur dat hij thuis kon blijven na alles op afstand te hebben doorgemeten).

Gaat dit goed of kunnen de twee providers in de knel komen en kan ik er beter een dagje tussen laten? Online geeft aan niet mee te willen werken aan de overstapservice wanneer klanten vanwege de prijsverhoging opzeggen, dus dat lijkt uitgesloten.

Excuses als ik in het verkeerde topic zit maar "[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud" dekt ook niet helemaal de lading denk ik en ik verwacht in dit topic de meeste kennis te treffen over KPN(-wholesale).
Deze zin is echt briljant: "Online geeft aan niet mee te willen werken aan de overstapservice wanneer klanten vanwege de prijsverhoging opzeggen".
ALsof dat een keuze is als je deelneemt aan de overstapservice van providers onderling :-)

Maar goed... In principe zou alles goed moeten gaan, net als de vorige keer. Beide partijen gebruiken KPN Wholesale en er is dus geen fysieke omzetting in de centrale nodig, en ook geen wijziging van je NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
Barre73 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:11:
[...]

Deze zin is echt briljant: "Online geeft aan niet mee te willen werken aan de overstapservice wanneer klanten vanwege de prijsverhoging opzeggen".
ALsof dat een keuze is als je deelneemt aan de overstapservice van providers onderling :-)
Bedoel je daarmee dat Online daar niks over te zeggen heeft in dit geval en dat de "overstapservice" alsnog gewoon van kracht zal zijn? Dat zou fijn zijn namelijk :P
Maar goed... In principe zou alles goed moeten gaan, net als de vorige keer. Beide partijen gebruiken KPN Wholesale en er is dus geen fysieke omzetting in de centrale nodig, en ook geen wijziging van je NT.
Vorige keren ging het inderdaad van een leien dakje. Hoe laat voert KPN eigenlijk volgens hun proces de switch uit naar een nieuwe provider?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
herrieschopper schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:43:
[...]

Bedoel je daarmee dat Online daar niks over te zeggen heeft in dit geval en dat de "overstapservice" alsnog gewoon van kracht zal zijn? Dat zou fijn zijn namelijk :P

[...]

Vorige keren ging het inderdaad van een leien dakje. Hoe laat voert KPN eigenlijk volgens hun proces de switch uit naar een nieuwe provider?
De overstapservice is opgezet vanuit COIN. Een vereniging van nederlandse telecomaanbieders. Binnen die vereniging zijn dus afspraken gemaakt over de overstapservice. Die kan worden gebruikt als de klant opzegt en daarom vraagt. Dat doe je overigens bij je nieuwe provider. Niet bij Online dus.
Ik weet niet beter dan dat de afspraak is dat de oude provider (online) mee moet werken als dat verzoek binnen komt. Of je nou opzegt omdat het duurder wordt, of om een andere reden.
"Klein" detail: Ik zie Online niet staan bij de leden van COIN (wel het moederbedrijf Canal+) Dat zou dan inderdaad misschien roet in het eten kunnen gooien. Maar dan nog is dat alleen praktisch omdat je zelf moet opzeggen bij Online (nadat je zeker weet dat de migratie gepland staat voor 8 juli) en dat zou je iets meer abonnement kunnen kosten..
Voor de technische uitvoering maakt het niet uit.

En vraag 2: Ergens in de nacht tussen 0:00 en 6:00 volgens mij (als het softwarematig is).

DM je adres maar, dan kijk ik of die migratie er ook in staat bij KPN Wholesale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Laatst online: 02-07 14:45
Zit nu bij odombo. De laatste tijd valt internet vaak kort of langer weg. Veel verder dan: reset, vervang kabel, fijne dag meneer kom je daar niet.

Ik ben er een beetje klaar mee, en wil dit graag snel oplossen. Stabiele verbinding.

Kan ik dan zo naar KPN gaan, nog voordat contract afloopt? Dit moet voor de zomer klaar. Maakt me niet uit dat ik dubbel betaal. Als het maar werkt.

Ook belangrijk: gaat dit helpen? Als je over zelfde glas gaat...

[ Voor 8% gewijzigd door TimtheToolman op 04-06-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TimtheToolman schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:55:
Zit nu bij odombo. De laatste tijd valt internet vaak kort of langer weg. Veel verder dan: reset, vervang kabel, fijne dag meneer kom je daar niet.

Ik ben er een beetje klaar mee, en wil dit graag snel oplossen. Stabiele verbinding.

Kan ik dan zo naar KPN gaan, nog voordat contract afloopt? Dit moet voor de zomer klaar. Maakt me niet uit dat ik dubbel betaal. Als het maar werkt.

Ook belangrijk: gaat dit helpen? Als je over zelfde glas gaat...
De vezel mag dan hetzelfde zijn, die vezel wordt belicht door apparatuur in de PoP. En die kan wel verschillen. KPN en Odido kunnen beide eigen apparatuur in de PoP hebben staan en daarbij horen dus andere diensten, andere technische oplossingen, andere netwerkpaden, etc, etc...

Welke snelheid zou je bij KPN kunnen bestellen? Indien dat max 1 Gbit is mag je er bijna zeker vanuit gaan dat je op een niet PON verbinding van KPN zelf komt. En zo te horen zit je nu op een PON verbinding van Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Laatst online: 02-07 14:45
Barre73 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:41:
[...]

De vezel mag dan hetzelfde zijn, die vezel wordt belicht door apparatuur in de PoP. En die kan wel verschillen. KPN en Odido kunnen beide eigen apparatuur in de PoP hebben staan en daarbij horen dus andere diensten, andere technische oplossingen, andere netwerkpaden, etc, etc...

Welke snelheid zou je bij KPN kunnen bestellen? Indien dat max 1 Gbit is mag je er bijna zeker vanuit gaan dat je op een niet PON verbinding van KPN zelf komt. En zo te horen zit je nu op een PON verbinding van Odido.
Bij KPN kan ik 4Gb, bij Odido zelfs 8Gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 06:36
Weet iemand dat toevallig :

Stroomstoring Oostelijke Eilanden in Amsterdam.
Dat is al even zo maar nu na 20 minuten ofzo valt hier ook de verbinding weg.
Is er geen noodvoorziening op zo'n wijkcentrale ?

https://storingen.web.liander.nl/overzicht
Postcode: 1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 19:26
TimtheToolman schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:45:
[...]

Als de juiste apparatuur aanwezig is in de glasvezel POP zou je inderdaad 8Gbp/s moeten kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
TimtheToolman schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:45:
[...]

Mijn huis is in 2022 opgeleverd met een Ziggo en een KPN branded glasvezel'kastje' in de meterkast.

Ik kan bij KPN max 1Gbit krijgen en bij odido 8Gbit.

Klopt dat dan wel?

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
funk-e schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:42:
[...]

Mijn huis is in 2022 opgeleverd met een Ziggo en een KPN branded glasvezel'kastje' in de meterkast.

Ik kan bij KPN max 1Gbit krijgen en bij odido 8Gbit.

Klopt dat dan wel?
Ja, dat klopt. Er zijn twee verschillende technieken die door KPN gehanteerd worden: AON (active optical network) en PON (passive optical network). Bij AON heb je een directe verbinding met het verdeelstation (POP, point of presence) helemaal voor jou alleen, bij PON wordt het signaal over meerdere glasvezelkabels verdeeld vanuit het POP. Bij een PON-verbinding wordt In jouw meterkast jouw internet uit het glasvezelsignaal gefilterd met een ONT (optical network terminal). Het voordeel van POP is dat er hogere snelheden mogelijk zijn, het nadeel is dat je de verbinding "deelt" met je buren en er in theorie overboeking kan plaatsvinden waardoor je niet de maximale snelheid haalt. In de praktijk is dat echter nooit een probleem.

Als op jouw adres volgens KPN maximaal 1 gbit/s haalbaar is betekent dat zeer waarschijnlijk dat er in jouw POP AON-apparatuur geïnstalleerd staat en geen PON-apparatuur. Op termijn wil KPN volgens mij PON gaan aanbieden in alle verdeelstations, waarschijnlijk zul je dan handmatig aangesloten worden op een PON-verbinding zodra je een snelheid hoger dan 1 gbit/s aanvraagt. Dit vereist ook een aanpassing in je meterkast omdat je dan een ONT in plaats van NTU krijgt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:34
MarcoC schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:10:
[...]Het voordeel van PON is dat er hogere snelheden mogelijk zijn, het nadeel is dat je de verbinding "deelt" met je buren en er in theorie overboeking kan plaatsvinden waardoor je niet de maximale snelheid haalt. In de praktijk is dat echter nooit een probleem.
Sorry maar dat dit is gewoon bangerij maken. AON, PON whatever je ook hebt, alles deel je. Bij PON ligt het aggegratie punt alleen eerder dan bij AON. In the end komt het achter de DSLAM/OLT weer lekker samen. Sterker nog, de LT kaart heeft ook een backplane speed, op AON deel je die met 36 klanten.

Fyi, het hele internet bestaat uit overboeking dat is gewoon wat het is.

[ Voor 6% gewijzigd door Economics op 04-06-2024 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Economics schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:46:
[...]

Sorry maar dat dit is gewoon bangerij maken. AON, PON whatever je ook hebt, alles deel je. Bij PON ligt het aggegratie punt alleen eerder dan bij AON. In the end komt het achter de DSLAM/OLT weer lekker samen. Fyi, het hele internet bestaat uit overboeking dat is gewoon wat het is.
Dat is waar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
Economics schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:46:
[...]
Fyi, het hele internet bestaat uit overboeking dat is gewoon wat het is.
Precies dit, en in je woning wordt die verbinding ook weer over alle devices verdeelt. Nog meer overboeking :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
klopt, providers gaan er standaard vanuit dat 90% van de mensen hun betaalde snelheid niet gebruikt, zouden ze hier rekening mee moeten houden betaal je geen 50 euro meer voor je gbit maar eerder 200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 17:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Vandaag is hier thuis de glasvezel naar binnen gebracht (lag al even voor de voordeur), maar ik kan (op kpn.nl) niet vinden hoe ik een aanvraag inschiet om de huidige VDSL-verbinding om te zetten naar glasvezel of wat dat gaat kosten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Freee!! schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:07:
Vandaag is hier thuis de glasvezel naar binnen gebracht (lag al even voor de voordeur), maar ik kan (op kpn.nl) niet vinden hoe ik een aanvraag inschiet om de huidige VDSL-verbinding om te zetten naar glasvezel of wat dat gaat kosten.
Volgens mij heb ik dat ook nog nooit online (of in MIJNKPN) gezien. De normale werkwijze is dat KPN dit zelf in de maanden na de aansluiting initieert.
De andere mogelijkheid is om te bellen en te vragen naar een CUF migratie (koper naar glas), of op het KPN-forum een bericht te plaatsen en te wachten tot een webcare medewerker je daar helpt.

Voordat je KPN belt of een forumbericht plaatst, is het wel slim om bij de netwerkafdeling te checken of je adres ook als gereed is gemeld in hun administratie. Anders kom je in een kastje-muur verhaal terecht.
URL: https://netwerk.kpn.com/

Bij KPN zijn de kosten gelijk, er is geen onderscheid tussen glas en koper. Uiteraard kan je wel je abonnement aanpassen waardoor het duurder (of soms goedkoper) wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 07-06-2024 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:42
Ik heb KPN opgezegd en ga weer 12 maanden gebruik maken van een eerder geaccepteerde aanbieding van Ziggo. Na het opzeggen belde KPN mij met een aanbod voor 6 maanden 7,50 korting bij een jaar abonnement. Toen ik aangaf daar geen interesse in te hebben kwamen er nog allerlei oude koeien over COAX uit de sloot. Over een maand of 10 mogen ze weer bellen ;) .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

My-life schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:24:
Ik heb KPN opgezegd en ga weer 12 maanden gebruik maken van een eerder geaccepteerde aanbieding van Ziggo. Na het opzeggen belde KPN mij met een aanbod voor 6 maanden 7,50 korting bij een jaar abonnement. Toen ik aangaf daar geen interesse in te hebben kwamen er nog allerlei oude koeien over COAX uit de sloot. Over een maand of 10 mogen ze weer bellen ;) .
Als je het puur voor de kosten doet snap ik het. Zelf zou ik niet overstappen naar een provider die via het inferieure coax netwerk levert :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:19
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:39:
[...]

Zelf zou ik niet overstappen naar een provider die via het inferieure coax netwerk levert :)
Haha incoming boze Ziggo lovers in 3…2…1 :+ :+

Daarom ben ik naar YF overgestapt. Technisch blijf je toch bij KPN en dan volgend jaar met korting “terug”… tenminste als het dan nog nog als merknaam bestaat. “Nee meneer u bent al klant van ons” 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:21
JerryJerryJerry schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:07:
[...]

Haha incoming boze Ziggo lovers in 3…2…1 :+ :+

Daarom ben ik naar YF overgestapt. Technisch blijf je toch bij KPN en dan volgend jaar met korting “terug”… tenminste als het dan nog nog als merknaam bestaat. “Nee meneer u bent al klant van ons” 8)7
Hahaha okey okey :P Het is inderdaad gedoe met mijn coax aansluiting, in de wijk klappen de D3.1 modems er collectief uit op bepaalde momenten. Ik ken alle namen van de Ziggo monteurs weer en we zitten samen met koffie in de tooling te grasduinen naar matching faults. Dat alles had ik niet toen ik een jaartje glasvezel had van KPN, heb nooit een monteur gezien.

Toch heeft het merk Ziggo iets voor mij wat mij aantrekt, hun inzet om deze storing te verhelpen is echt ongekend goed. En hun Hollandsnieuwe mobiele abonnementen zijn gewoon geniaal, je kunt dat tientje aan van alles op belllen, marktplaats advertenties omhoog bellen zonder bijbetalen.

Maar...als ik dan op mijn werk zit en mijn monitoring geeft door dat alles er weer 3 minuten uit heeft gelegen dan denk ik altijd: blackfriday ga ik weer overstappen want dan is mijn contract eindig.

Maar goed: waarom YF en niet BudgetThuis?

EDIT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKXKJAgJit2r_8f7tOpWn9_LfWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SuFJZbv5mPvSs26FiTAGIDBk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 08-06-2024 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Als je het puur voor de kosten doet snap ik het. Zelf zou ik niet overstappen naar een provider die via het inferieure coax netwerk levert :)
Internet, tv of beide? Hier internet via glasvezel, tv via coax. Dan hoeven we geen door de provider opgedrongen ontvangers te huren voor elk apparaat waar we het basispakket op kijken en we kunnen opnames lokaal opslaan, dit zie ik met IPTV nooit gebeuren, zie ook Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven? :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 21:41
Raven schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:25:
[...]

Internet, tv of beide? Hier internet via glasvezel, tv via coax. Dan hoeven we geen door de provider opgedrongen ontvangers te huren voor elk apparaat waar we het basispakket op kijken en we kunnen opnames lokaal opslaan, dit zie ik met IPTV nooit gebeuren, zie ook Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven? :/
Wat bedoel je precies met TV via coax?

Ik zoek nog steeds naar een mogelijkheid om van die ISP TV-kastjes af te komen.
En vindt het geen probleem om iets aan te schaffen zodat opnames lokaal bewaard kunnen worden.

Iemand enig idee?

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Laatst online: 08:03
Airw0lf schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:22:
[...]

Wat bedoel je precies met TV via coax?

Ik zoek nog steeds naar een mogelijkheid om van die ISP TV-kastjes af te komen.
En vindt het geen probleem om iets aan te schaffen zodat opnames lokaal bewaard kunnen worden.

Iemand enig idee?
Koop een dvd-c ontvanger met interne harddisk. Of met een usb aansluiting waarop je een harde schijf op aan kan sluiten.
Edit: Dan moet je natuurlijk wel een kabel aansluiting hebben. Voor KPN is dit niet mogelijk. Dan is er alleen nog de mogelijkheid om de NPO lokaal op te nemen met een dvb-T2 ontvanger.

[ Voor 16% gewijzigd door devriesjande op 08-06-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Airw0lf zie ^ , elk apparaat met DVB-C ontvanger (of die nu ingebouwd is of los aangeschaft) kan zonder extra kosten per apparaat het basispakket bekijken en opnemen (indien opslag aanwezig).

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 08-06-2024 10:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
@Raven en @devriesjande :
Ja - die optie ken ik - maar is alleen voor het basispakket.
En kijken is dan beperkt tot die ene DVB-C ontvanger.

Ik zoek het meer in een een-op-een vervanger van het ISP-TV-kastje - maar dan met lokale opslag. Zeg een soort van front-end waar alle TV-kanalen binnenkomen (gecodeerd of niet). En waarmee je dan opnames kunt maken die lokaal opgeslagen worden.

Kijken doe je vervolgens door met 2 of meer apparaten via het interne netwerk verbinding te maken met die front-end. Die streamt dan life-TV of de opname naar die apparaten.

Als je bedoeld wat ik begrijp... :+

Voor de goede orde: ik vindt het niet erg om te betalen voor een TV abonnement - ik zou alleen graag niet meer afhankelijk willen zijn van de ISP zijn TV-kastjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Airw0lf op 08-06-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:14
Dat klinkt als een Dreambox.

Maar dan zit je alsnog wel vast aan DVB-C. Dat hoeft niet een ramp te zijn natuurlijk. CI module erin en klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 08-06-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Airw0lf schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:43:

Ik zoek het meer in een een-op-een vervanger van het ISP-TV-kastje - maar dan met lokale opslag. Zeg een soort van front-end waar alle TV-kanalen binnenkomen (gecodeerd of niet). En waarmee je dan opnames kunt maken die lokaal opgeslagen worden.

Kijken doe je vervolgens door met 2 of meer apparaten via het interne netwerk verbinding te maken met die front-end. Die streamt dan life-TV of de opname naar die apparaten.

Voor de goede orde: ik vindt het niet erg om te betalen voor een TV abonnement - ik zou alleen graag niet meer afhankelijk willen zijn van de ISP zijn TV-kastjes.
TVHeadend? Een van de ontvangers die we hier hebben, uitvoering: Anysee E30TCPlus , hangt aan een Raspberry Pi met [TV Headend] Het grote TV Headend topic en kan naar elk apparaat met netwerktoegang en mediaplayer streamen. Zowel via TVHeadend app (als client) als een playlist file met links naar de streams die van de RPi komen. Daarnaast is lokaal opslaan van opnames mogelijk.
krakendmodem schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:47:
Dat klinkt als een Dreambox.

Maar dan zit je alsnog wel vast aan DVB-C. Dat hoeft niet een ramp te zijn natuurlijk. CI module erin en klaar.
Iets a la https://www.astrasat.nl/v...-tuner-outlet-b-ware.html ?

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 08-06-2024 10:56 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Raven schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:51:
[...]

TVHeadend? Een van de ontvangers die we hier hebben, uitvoering: Anysee E30TCPlus , hangt aan een Raspberry Pi met [TV Headend] Het grote TV Headend topic en kan naar elk apparaat met netwerktoegang en mediaplayer streamen. Zowel via TVHeadend app (als client) als een playlist file met links naar de streams die van de RPi komen. Daarnaast is lokaal opslaan van opnames mogelijk.

[...]
En kun je dan ook - pak hem beet - 3 programma's tegelijk opnemen?
Terwijl er vanaf 3 tablets gekeken wordt?
En wat zou bij dit kastje dan dan de TV-signaal-bron moeten gaan worden?

[ Voor 27% gewijzigd door Airw0lf op 08-06-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Airw0lf schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:04:
[...]

En kun je dan ook - pak hem beet - 3 programma's tegelijk opnemen?
Terwijl er vanaf 3 tablets gekeken wordt?
Als die zenders in dezelfde transport stream zitten, kan dat geloof ik met de TVHeadend oplossing, is dat niet het geval dan heb je een ontvanger met FBC nodig.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Laatst online: 08:03

We gaan wel heel off-topic in dit KPN forum.
Maar ik heb hier drie zgemma ontvangers staan. Op elke ontvanger kan ik via mijn netwerk opnames bekijken die op een andere ontvanger zijn gemaakt.

Zoek op het internet eens naar Linux Enigma2 ontvangers. En kijk eens op https://openpli.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

devriesjande schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:08:
[...]

Zie het als een discussie tussen wat bij KPN niet en Ziggo wel kan/mag :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
devriesjande schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:08:
[...]

Ik kan me voorstellen dat dit als off-topic gezien wordt.

Maar ik schrijf dat hier met het idee dat er wellicht iemand is die ervaring heeft met een opstelling waarbij gewerkt is met het TV-signaal wat binnenkomt via een KPN abonnement.

Dus analoog aan de inzet van een eigen router nu "iets" met een eigen TV-kastje:
Je hebt een KPN Internet met TV abonnement. En "iets" waarmee je het KPN-TV-signaal zodanig kunt verwerken dat alles lokaal afgehandeld wordt - inclusief opnemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Airw0lf op 08-06-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Airw0lf Dan komen we helaas bij Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven? , dergelijke informatie is na juridische druk van Verimatrix van het forum verwijdert.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC

Moderne TV's kunnen dit volgens mij meestal out of the box opnames maken en opslaan op een harde schijf (in ieder geval kon mijn goedkope Samsung TV uit 2019 het al). Streamen over het netwerk wordt wel een lastig verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 08-06-2024 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:51
Iedereen die het hier over DVB-C heeft moet zich wel realiseren dat ook Ziggo op termijn overgaat op IPTV:
"All-IP-tv is efficiënter en gebruikt minder bandbreedte dan DVB-C-tv. Uiteindelijk verwachten we alle televisiediensten via Docsis, dus via internet, te kunnen aanbieden. Maar we hebben nog veel apparatuur in het veld staan die nog een coaxaansluiting nodig heeft. Daarnaast zijn er ook nog veel mensen die lineaire televisie zonder mediabox kijken. Die overstap van DVB-C-tv naar all-IP-tv is dan ook een meerjarenproject waar je die oude apparatuur geleidelijk uitfaseert en nieuwe apparatuur introduceert. Belangrijk om te benadrukken is dat we ook in de toekomst lineaire televisie blijven aanbieden, maar dan via all-IP."

review: Ziggo-directeur over toekomst van coax: 'Nu geen reden om verder te v...
Niet op korte termijn, maar je ziet het stapje voor stapje gebeuren: Ziggo aankondiging begin uitfaseren DVB-C niet onverwacht

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
[...]

Het tv platform van Ziggo is fijner. De internet verbinding maakt voor de huissituatie hier geen verschil. Stabiliteit is hier bij beide aanbieders altijd top geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Raven schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:25:
[...]

Internet only, voor TV hebben we NLZiet (via AppleTV).
My-life schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:32:
[...]

Het tv platform van Ziggo is fijner. De internet verbinding maakt voor de huissituatie hier geen verschil. Stabiliteit is hier bij beide aanbieders altijd top geweest.
Zelfs toen wij nog TV bij KPN afnamen heb ik nooit getwijfeld om over te stappen naar coax. Inmiddels hebben wij internet only bij KPN en gebruiken we NLZiet.

Het grote voordeel van glasvezel is natuurlijk dezelfde download- en uploadsnelheid. Verder is de latency lager bij glasvezel en zover ik weet zijn er niet zoveel docsis modem/routers verkrijgbaar waardoor je bij coax wat beperkter bent ik het gebruik van eigen apparatuur.

[ Voor 42% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-06-2024 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:19
stormfly schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:07:
[...]
Maar goed: waarom YF en niet BudgetThuis?
Euh omdat YF er in jouw prijslijst het beste uitkomt misschien ? O-) Hier alleen inet only. Alles gaat via 2 AppleTV's in huis ( NLZiet, Netflix, F1 tv pro, Disney+ en nog wat dingetjes )

Offtopic: Ooit als een van de eersten internet via de kabel gehad (Telekabel) maar zodra glasvezel hier aangekondigd werd wel een gat in de lucht gesprongen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tom Paris schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:12:
Iedereen die het hier over DVB-C heeft moet zich wel realiseren dat ook Ziggo op termijn overgaat op IPTV:

[...]

Niet op korte termijn, maar je ziet het stapje voor stapje gebeuren: Ziggo aankondiging begin uitfaseren DVB-C niet onverwacht
Hopelijk dan wel op zo'n manier dat er qua functionaliteit niets verandert, anders is er voor veel mensen geen reden meer om (voor tv) nog bij Ziggo te blijven.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Raven schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:07:
[...]

Hopelijk dan wel op zo'n manier dat er qua functionaliteit niets verandert, anders is er voor veel mensen geen reden meer om (voor tv) nog bij Ziggo te blijven.
Zoals je overal kunt lezen heb je ook bij Ziggo een 'kastje' nodig voor IPTV (Mediabox Next / Mini). Dus het verhaal dat je bij Ziggo direct de coax-kabel in meerdere TV's of eigen PVR's/decoders kunt prikken is dan verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:35
We weten alleen niet wanneer dat "dan" is.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Om even wat meer ontopic te gaan, KPN had wel even mogen waarschuwen dat bij de meest recente update van de EB op beveiligingsgebied het een en ander is verandert, kan met de huidige beveiligingsinstellingen niet via ftps bij mijn webspace komen (externe hostingpartij). De beveiliging moet omlaag geschroefd worden om toegang te krijgen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Bij Ziggo kun je de modem bridge modus (laten) zetten zodat je gebruik kunt maken van je eigen router. Bij Odido kun je hun modem/router achterwege laten als je in je eigen router een vlan 300 instelt. Dit laatste heb ik overigens nooit gedaan. Hoe zit het bij KPN? Welke stappen moet je ondernemen als je van je eigen router gebruik wil maken? Nu met de EK TV weekend deals overweeg ik een overstap naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:33
meesje schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:56:
Bij Ziggo kun je de modem bridge modus (laten) zetten zodat je gebruik kunt maken van je eigen router. Bij Odido kun je hun modem/router achterwege laten als je in je eigen router een vlan 300 instelt. Dit laatste heb ik overigens nooit gedaan. Hoe zit het bij KPN? Welke stappen moet je ondernemen als je van je eigen router gebruik wil maken? Nu met de EK TV weekend deals overweeg ik een overstap naar KPN.
https://forum.kpn.com/ken...-je-kpn-verbinding-588388

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Ik heb de genoemde handleiding gescand (kopje technisch details internet). Dit lijkt me dus meer werk dan vlan300 in je router inrichten zoals bij Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmit
meesje schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:56:
Lang verhaal kort, na de KPN ONT, je router aansluiten, op VLAN 6, en dan een PPPoE verbinding opzetten.
Let wel op dat je router goed performed met PPPoE anders haal je niet de volledige snelheid van je verbinding eruit.(grootste nadeel aan KPN is PPPoE, beperkt je keuze voor routers enorm)

Is er een specifieke reden om je eigen router te willen, anders zou ik gewoon die van KPN gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
ArnoldSmit schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:20:
[...]

Lang verhaal kort, na de KPN ONT, je router aansluiten, op VLAN 6, en dan een PPPoE verbinding opzetten.
Let wel op dat je router goed performed met PPPoE anders haal je niet de volledige snelheid van je verbinding eruit.(grootste nadeel aan KPN is PPPoE, beperkt je keuze voor routers enorm)

Is er een specifieke reden om je eigen router te willen, anders zou ik gewoon die van KPN gebruiken.
Indien ik de router gebruik van KPN ben ik voor betere dekking (mesh) verplicht om extra mesh punten te huren. Of ik moet gaan voor de fritzbox modem en dan ik zelf Fritz mesh punten aanschaffen, maar voor dit modem moet je weet 7,50 per maand betalen.
Ik vind dat ze het bij Ziggo en Odido op dit vlak beter voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:41

Mr. Freeze

¡GO!

meesje schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Indien ik de router gebruik van KPN ben ik voor betere dekking (mesh) verplicht om extra mesh punten te huren. Of ik moet gaan voor de fritzbox modem en dan ik zelf Fritz mesh punten aanschaffen, maar voor dit modem moet je weet 7,50 per maand betalen.
Je hoeft niet persé de nieuwste Fritz te hebben toch? Al vanaf de FB 4040 en later kan je prima uit de voeten bij KPN mits 1Gb/s voldoende voor je is. Staan voor weinig op marktplaats en KPN staat al kant en klaar bij beschikbare configuraties.

KPN heeft dat prima voor elkaar juist is mijn mening.

Edit: Zojuist even gekeken; een fb 7490 als router en twee x een 4040 als meshclient ben je voor nog geen 8 tientjes klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Freeze op 10-06-2024 14:40 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 09:14
Reden voor eigen router was voor mij doodsimpel.
Na 3 keer de experiabox om te ruilen omdat het WiFi telkens wegviel en een aangeschaft 'super'WiFi punt geen oplossing bood, heb ik een 'simpele' TP link deco er voor in de plaats gezet, nooit meer problemen ondervonden.
Opzetten was simpel, TP Link rtfm volgen, internet verbinding PPPoE en Vlan 6 instellen en gaan met die raket.
Haal netjes 965MBit/sec zonder verder te pielen aan enige configuratie.

KPN kan de boom in met hun meuk hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
meesje schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Je kan hun router gebruiken, de Wifi ervan uitzetten.
En een eigen wifi MESH netwerk opzetten achter de router, TP-Link, Netgear hebben prima platformen omdat mee te doen.

Dit zou zomaar een prima optie voor je kunnen zijn:
https://www.amazon.nl/TP-...1&pd_rd_i=B09ZRY9YHB&th=1

[ Voor 25% gewijzigd door ArnoldSmit op 10-06-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
ArnoldSmit schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:36:
[...]

En een eigen wifi MESH netwerk opzetten achter de router, TP-Link, Netgear hebben prima platformen omdat mee te doen.

Waarom zou je de KPN Experiabox hier tussen hangen? Dat is niet echt nodig tenzij dat je KPN storingen laat uitmeten.
Zo'n dikke set in access point mode zetten lijkt mij zonde van het geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
ArnoldSmit schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:36:
[...]

Dat is inderdaad een mooi setje en zoals @Zilverdael80 al aangeeft, is het zonde om die experiabox er tussen te houden. Goed om te horen dat dit toch redelijk makkelijk kan. @Zilverdael80 Welke deco heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
Zilverdael80 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:42:
[...]

Waarom zou je de KPN Experiabox hier tussen hangen? Dat is niet echt nodig tenzij dat je KPN storingen laat uitmeten.
Zo'n dikke set in access point mode zetten lijkt mij zonde van het geld
Een reden zou kunnen zijn dat je niet de volledige performance haalt van je lijn vanwege PPPoE.
Geen idee hoe goed de Deco dat afgaat, kan je snelheidsresultaten delen aan de kabel ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Pijnloze overgang van KPN naar Budget Thuis vandaag. Volgend jaar weer terug voor de welkomstkorting.

Heb een Fritzbox van mezelf, niks aan de instelingen veranderd. De monteur van Budget belde voor niks. Alles werkt normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
Azqi schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:00:
Pijnloze overgang van KPN naar Budget Thuis vandaag. Volgend jaar weer terug voor de welkomstkorting.

Heb een Fritzbox van mezelf, niks aan de instelingen veranderd. De monteur van Budget belde voor niks. Alles werkt normaal.
Goed om te horen. Mede dankzij jouw bericht ook besloten om mijn XS4ALL abonnement te stoppen en te verhuizen naar BudgetThuis. Dit scheelt me behoorlijk wat geld. Ook al lever ik gratis gebruik van een Fritzbox en Spotify Premium in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
alex3305 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:24:
Zojuist een mail van KPN dat ze mijn glasvezelkastje komen vervangen. Ik heb nu een Genexis en blijkbaar komen ze die voor een Nokia vervangen. Ik ben benieuwd, vooral omdat mijn ONT momenteel enorm strak tegen het Ziggo AOP aanzit. Ik ben altijd een beetje huiverig voor dit soort veranderingen.
Vandaag een zeer vriendelijke monteur van KPN op de stoep gehad voor het wisselen van de Genexis ONT. Bij de eerste ronde een paar maanden geleden hebben we niemand gezien en een eigen afspraak maken was er door omstandigheden bij in geschoten. Echter was het zo gepiept en de verbinding kwam eigenlijk meteen na het wisselen weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
Heb zelf de eerste (onaangekondigde) afspraak voor het vervangen van de Genexis ONT. gemist. Heb aansluitend contact opgenomen met het nummer vermeld op de kaart. Hierbij kan je enkel je nummer achter laten om teruggebeld te worden. Hier heb ik twee weken terug een reactie op gehad dat het is doorgezet, sindsdien is er nog geen contact opgenomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
Ter info:
Heb eerder vanmiddag gebeld voor een contractverlenging met een switch naar TV+.

Kreeg een aanbod met 12,50 korting voor een periode van een jaar (gelijk aan de contracttermijn) - na dat jaar wordt het 70 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Airw0lf schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:36:
Ter info:
Heb eerder vanmiddag gebeld voor een contractverlenging met een switch naar TV+.

Kreeg een aanbod met 12,50 korting voor een periode van een jaar (gelijk aan de contracttermijn) - na dat jaar wordt het 70 per maand.
Netjes! Komend van KPN contract of XS4ALL? Welke snelheid en heb je nog andere zaken zoals ESPN?

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
NIK0 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:07:
[...]

Netjes! Komend van KPN contract of XS4ALL? Welke snelheid en heb je nog andere zaken zoals ESPN?
Komend van KPN contract met 1-Gbps en 2x TV+ - verder niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:45
Mijn verlengkorting is "3 maanden 5 euro korting" (van 74,49 naar 69,49). Dat vind ik zwaar teleurstellend. Gaat KPN klanten bellen met een beter aanbod als ze opzeggen? Want dan zeg ik nu nog op. En anders wordt het weer een jaartje Ziggo of wellicht Youfone. Bij die laatste krijg ik een vergelijkbaar pakket de eerste 6 maanden voor 36,75 ipv 68,50. Ofwel KPN kost me 879 euro, bij Youfone is dat 631,50. Dat scheelt toch bijna 250 euro op jaarbasis.

[ Voor 32% gewijzigd door robert.v.w. op 13-06-2024 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Tom Paris schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:29:
[...]

Zoals je overal kunt lezen heb je ook bij Ziggo een 'kastje' nodig voor IPTV (Mediabox Next / Mini). Dus het verhaal dat je bij Ziggo direct de coax-kabel in meerdere TV's of eigen PVR's/decoders kunt prikken is dan verleden tijd.
Hoe kom je daar nou bij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bqGmqJDxZiHwB75JDCW0tOfmlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTYo5p1v7sYbTgIa3aEpEUVr.jpg?f=fotoalbum_large www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 23:42
Allemaal leuk en aardig, maar qua opnemen is het allemaal erg beperkt(en zul je een externe HD moeten aanschaffen) en kun je dit op geen enkele andere TV terugkijken. Daarnaast zal de TV aan moeten staan tijdens opnemen en fanatieke opnemers kunnen maar 1 opname maken als ze iets live aan het kijken zijn(er vanuit gaande dat een TV 2 tuners heeft)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Ja, nu nog wel... Maar Ziggo is inmiddels begonnen met enkele zenders permanent van de DVB-C te gooien (dat wat je dus gebruikt met "Digitale TV") en de algemene verwachting is dat zij dit langzaam maar zeker willen gaan doorzetten. Maar toegegeven, dat zal een langjarig plan zijn.
Overigens citeer je nu alleen die post maar ervoor er na ging het over hetzelfde. Niet nu al, maar op termijn....

En zoals hierboven al aangegeven: Voor veel klanten zal dit qua hoofdtelevisie te beperkt zijn (opnemen, terugkijken, etc...) en dan moet je alsnog naar de mini-decoder.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 13-06-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Wel even de hele discussie lezen... Je kunt nu nog toe zonder Mediabox door direct je DVB-C tuner in de TV te gebruiken, maar zodra Ziggo overgaat van DVB-C op IPTV heb je 'een kastje' nodig. Dat was het punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
robert.v.w. schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:01:
Mijn verlengkorting is "3 maanden 5 euro korting" (van 74,49 naar 69,49). Dat vind ik zwaar teleurstellend. Gaat KPN klanten bellen met een beter aanbod als ze opzeggen?
Dat is ook het ‘fooitje’ dat ik van KPN krijg als ik zou verlengen. Mijn overstap naar een andere aanbieder staat dus al ingepland, volgend jaar krijg ik dan weer de nieuwe klanten korting bij KPN. Ik verwacht een weinig beter aanbod te krijgen wanneer ik nu nog bel. Vorig jaar ben ik verhuisd, toen was de aanbieding als ik het oude abonnement zou meeverhuizen ook zoiets als een paar maanden 5 of 10 euro korting. Terwijl een nieuw abonnement op het nieuwe adres 9 maanden korting gaf van 30 euro. Keuze snel gemaakt, dan ben ik een ‘nieuwe klant’. Dit jaar dus maar even naar een andere aanbieder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Barre73 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:13:
[...]

Ja, nu nog wel... Maar Ziggo is inmiddels begonnen met enkele zenders permanent van de DVB-C te gooien (dat wat je dus gebruikt met "Digitale TV") en de algemene verwachting is dat zij dit langzaam maar zeker willen gaan doorzetten. Maar toegegeven, dat zal een langjarig plan zijn.
Overigens citeer je nu alleen die post maar ervoor er na ging het over hetzelfde. Niet nu al, maar op termijn....

En zoals hierboven al aangegeven: Voor veel klanten zal dit qua hoofdtelevisie te beperkt zijn (opnemen, terugkijken, etc...) en dan moet je alsnog naar de mini-decoder.
Tom Paris schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:45:
[...]

Wel even de hele discussie lezen... Je kunt nu nog toe zonder Mediabox door direct je DVB-C tuner in de TV te gebruiken, maar zodra Ziggo overgaat van DVB-C op IPTV heb je 'een kastje' nodig. Dat was het punt.
Het zijn behoorlijk specifieke pakketen die nu uit het DVB-C aanbod worden gehaald. De Mediabox Next en CI+ modules worden nog altijd door Ziggo aangeboden.
De mogelijkheid bestaat dat DVB-C ooit uitgeschakeld gaat worden, maar de komende jaren is dat niet waarschijnlijk. Het is een van de dingen waarmee Ziggo zich onderscheid t.o.v. vrijwel alle andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
My-life schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:51:
De mogelijkheid bestaat dat DVB-C ooit uitgeschakeld gaat worden, maar de komende jaren is dat niet waarschijnlijk. Het is een van de dingen waarmee Ziggo zich onderscheid t.o.v. vrijwel alle andere providers.
Zoals ik in mijn eerste post quote, een directeur van Ziggo heeft het letterlijk aangekondigd in een interview met Tweakers: review: Ziggo-directeur over toekomst van coax: 'Nu geen reden om verder te v...

Maargoed, ik stop met dit offtopic welles-nietes gepost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmit
Tom Paris schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:06:
[...]

Zoals ik in mijn eerste post quote, een directeur van Ziggo heeft het letterlijk aangekondigd in een interview met Tweakers: review: Ziggo-directeur over toekomst van coax: 'Nu geen reden om verder te v...

Maargoed, ik stop met dit offtopic welles-nietes gepost :)
De tijd verandert, Ziggo loopt steeds verder terug qua klanten bestand.
Dit zou zomaar iets zijn waar ze op terug gaan komen om weer relevant te worden voor potentiële klanten en behoud van hun klanten bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is het KPN topic, dus zouden jullie de verhalen over Ziggo kunnen voortzetten in : [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 12:31
Ik heb nu sinds een jaar KPN glasvezel 1GB. Een jaar lang geen problemen gehad. 2 dagen geleden opeens uitval van internet en tv. De modem etc gereset, uiteindelijk deed internet het weer. Echter nu 2 dagen later is de snelheid nog steeds belabberd. Ik haal maximaal 120 MB bekabeld. Ben gisteren 3 uur bezig geweest alles te resetten, andere kabels, andere apparaten, fabrieksinstellingen herstellen, drivers van m'n netwerkkaart in m'n pc opnieuw installeren etc.
Zojuist telefonisch contact gehad met KPN en morgen zal er een monteur komen. De mevrouw gaf wel aan dat dit hoogstwaarschijnlijk voor eigen rekening zal zijn aangezien ze van haar kant niks kan zien. Nu twijfel ik hier ten zeerste aan, aangezien van mijn kant ook geen reden te vinden is voor de plotselinge trage snelheden.
Is er iemand die dit eerder heeft meegemaakt? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Vincedf schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:10:
Ik heb nu sinds een jaar KPN glasvezel 1GB. Een jaar lang geen problemen gehad. 2 dagen geleden opeens uitval van internet en tv. De modem etc gereset, uiteindelijk deed internet het weer. Echter nu 2 dagen later is de snelheid nog steeds belabberd. Ik haal maximaal 120 MB bekabeld. Ben gisteren 3 uur bezig geweest alles te resetten, andere kabels, andere apparaten, fabrieksinstellingen herstellen, drivers van m'n netwerkkaart in m'n pc opnieuw installeren etc.
Zojuist telefonisch contact gehad met KPN en morgen zal er een monteur komen. De mevrouw gaf wel aan dat dit hoogstwaarschijnlijk voor eigen rekening zal zijn aangezien ze van haar kant niks kan zien. Nu twijfel ik hier ten zeerste aan, aangezien van mijn kant ook geen reden te vinden is voor de plotselinge trage snelheden.
Is er iemand die dit eerder heeft meegemaakt? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Ik neem aan de 120Mb haalt (Megabit), want 120MB (120Megabyte) is namelijk precies de snelheid die je maximaal met 1Gb/s moet halen.
Heb je er toevallig iets van switches oid tussen zitten? Bij veel netwerk apparatuur kan je aan de kleur van de lampjes bij de netwerkaansluiting zien of ze op 100Mb/s of 1000Mb/s werken. Ook zou je bij de eigenschappen van je netwerkadapter in Windows moeten kunnen zien welke snelheid de bekabelde verbinding heeft. Ik zou daar eens beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:15
Vincedf schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:10:
Wellicht is er in de PoP een verkeerde patch gezet. Dat zou de uitval en snelheidsafname verklaren.
Die 120 Mbit is namelijk de snelheid die je kan halen bij een 100 Mbit abonnement. Heb je toevallig ook opeens een ander IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
TFHfony schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:19:
[...]

Ik neem aan de 120Mb haalt (Megabit), want 120MB (120Megabyte) is namelijk precies de snelheid die je maximaal met 1Gb/s moet halen.
Heb je er toevallig iets van switches oid tussen zitten? Bij veel netwerk apparatuur kan je aan de kleur van de lampjes bij de netwerkaansluiting zien of ze op 100Mb/s of 1000Mb/s werken. Ook zou je bij de eigenschappen van je netwerkadapter in Windows moeten kunnen zien welke snelheid de bekabelde verbinding heeft. Ik zou daar eens beginnen.
Inderdaad 120 MB, mn download snelheid is ongeveer 15 megabyte/s nu. 3 dagen geleden nog 100+ megabyte/s. Lichtjes zijn oranje. Netwerkadapter van pc zegt 1000/1000 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Muis666 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Wellicht is er in de PoP een verkeerde patch gezet. Dat zou de uitval en snelheidsafname verklaren.
Die 120 Mbit is namelijk de snelheid die je kan halen bij een 100 Mbit abonnement. Heb je toevallig ook opeens een ander IP adres?
Hier zat ik ook aan te denken, maar dan had ik wel verwacht dat ze dit aan de telefoon als mogelijkheid hadden aangegeven. IP adres durf ik niet te zeggen aangezien ik niet zeker weet wat het hiervoor was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:41

Mr. Freeze

¡GO!

Vincedf schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:47:
[...]

Hier zat ik ook aan te denken, maar dan had ik wel verwacht dat ze dit aan de telefoon als mogelijkheid hadden aangegeven. IP adres durf ik niet te zeggen aangezien ik niet zeker weet wat het hiervoor was..
Je oude ip adres kan je achterhalen als je weleens de speedtest app hebt gebruikt via wifi thuis op je telefoon, staat vermeld bij resultaten.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Azqi schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:00:

Als je van KPN overstapt naar Budget, hoef je het glasvezel kastje dan ook niet te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
En KPN levert toch ook gewoon via Odildo's glasvezelnetwerken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:15
Blaze85 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:46:
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
Blaze85 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:46:
Odido heeft geen (consumenten) glasvezel netwerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Blaze85 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:20:
[...]

Als je van KPN overstapt naar Budget, hoef je het glasvezel kastje dan ook niet te vervangen?
Nee. Mijn meterkast heb ik niet open gehad. Spullen van Budget zitten nog in de doos. Heb alleen nieuwe abonnee nummer KPN tv ingevoerd in de tv ontvanger.

Let op: had dus al eigen Fritzbox, ooit ingesteld op KPN profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Ik zie het nu, was door Open Dutch Fiber in samenwerking met T-Mobile toendertijd. Maar dat houdt idd in dat KPN er toch op kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Blaze85 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:45:
[...]

[...]

Ik zie het nu, was door Open Dutch Fiber in samenwerking met T-Mobile toendertijd. Maar dat houdt idd in dat KPN er toch op kan :)
Technisch gezien kan KPN prima op een Open Dutch Fiber netwerk. In de praktijk zullen water en olie nog beter mengen met elkaar ;-)
Dus nee, KPN is niet van plan om contracten af te sluiten met Open Dutch Fiber om op hun netwerk te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Azqi schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:41:
[...]

Nee. Mijn meterkast heb ik niet open gehad. Spullen van Budget zitten nog in de doos. Heb alleen nieuwe abonnee nummer KPN tv ingevoerd in de tv ontvanger.

Let op: had dus al eigen Fritzbox, ooit ingesteld op KPN profiel.
Die eigen Frtizbox maakt in dit verhaal ook niet uit. De NT (glasvezelkastje) blijft exact hetzelfde.
En de Experia Box zou ook prima kunnen blijven werken, ware het niet dat je die van KPN moet terug sturen en die van Budget moet aansluiten. Meestal is dat nog een versie ouder ook maar goed... je hoeft dus niet zoveel moeilijke dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10:01
Ligt het aan mij of zit er een vertraging in het geluid uit de KPN+ box, tijdens de wedstrijd Duitsland vs Schotland?

Ben vandaag overgestapt dus dat valt op. Wat is trouwens de beste geluid instelling en hebben jullie de beeldweergave op Dolby Vision of op HDR10 staan?

[ Voor 40% gewijzigd door DeJurist op 14-06-2024 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boschhd
  • Niet online
De KPN iTV app op Android TV heeft ook een kanaal 690 gekregen voor de uitzendingen van NPO1 tijdens de EK wedstrijden, met idd UHD 1080p HDR/HLG. Dit keer dan ook voor mijn oude Telfort abonnement. :)

@DeJurist
De instelling qua hdr standaard is dacht ik HLG. O, het is afhankelijk van de app/hardware waarmee je kijkt: KPN forum.

[ Voor 60% gewijzigd door boschhd op 15-06-2024 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmit
jongetje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Dat klopt niet Odido levert ook via ODF, ODF is van Odido, wat er voor zorgt dat Odido via een eigen netwerk kan leveren op veel plekken.

Ik zit zelf hier op Odido via ODF, echter in veel nieuwbouw hier levert Odido wel via KPN Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
ArnoldSmit schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 03:12:
[...]

Dat klopt niet Odido levert ook via ODF, ODF is van Odido, wat er voor zorgt dat Odido via een eigen netwerk kan leveren op veel plekken.

Ik zit zelf hier op Odido via ODF, echter in veel nieuwbouw hier levert Odido wel via KPN Glasvezel.
staat hier ook duidelijk uitgelegd

https://opendutchfiber.nl...werk-van-Open-Dutch-Fiber
Pagina: 1 ... 160 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen