Dan ben ik benieuwd of ze dit ook gaan doen bij de Hussel Abonnementen van 50Mb. Zou leuk zijn. Dan blijf ik ook liever op de oude propositie dan die nieuwe TV ontvangers. Al krijg ik het idee dat de oude KPN abonnementen juist dit niet gaan krijgen.mb1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:58:
Wij zijn nog steeds klant bij KPN uit de Telfort periode, helemaal prima en goedkoop.
Ik had verwacht dat ze onze propositie wel zouden laten uitsterven, maar tot mijn verrassing krijg ik vandaag ineens een brief dat onze snelheid gratis van 50 (in de praktijk 80) naar 200 wordt gezet.
Ik zit ook nog op een Hussel abonnement en heb 2 weken terug een kosteloze upgrade gekregen - in mijn geval van 200-Mbps naar 1000-Mbps.krakendmodem schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:39:
[...]
Dan ben ik benieuwd of ze dit ook gaan doen bij de Hussel Abonnementen van 50Mb. Zou leuk zijn. Dan blijf ik ook liever op de oude propositie dan die nieuwe TV ontvangers. Al krijg ik het idee dat de oude KPN abonnementen juist dit niet gaan krijgen.
makes it run like clockwork
Hier ongeveer hetzelfde verhaal terwijl Ziggo veel meer korting geeft. Zelf durf ik Odido niet aan vanwege radar voorbeelden. Daarmee ga ik qua upload snelheid wel achteruit.kleinelievewolff schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:31:
Hier zojuist gebeld met KPN om te zeggen dat ik tot mijn schrik bijna €80 ga betalen voor mijn abonnement (1Gbit glasvezel met tv, extra kastje en opnemen). Dit na het eerste jaar de actieprijs van €40 totaal per maand en zonder erom te vragen voor het 2e jaar een brief in de bus gehad dat ze blij met me waren en graag nog een jaar dezelfde prijs wilden aanbieden.
Paar minuten in de wacht gezet om te kijken wat ze voor me konden betekenen en kwamen terug met iets van: "de eerste 3 maanden €59, maand 3-6 €68, daarna €79". Ik heb ze vriendelijk bedankt en gevraagd hoe het werkt met overstappen naar Odido die voor dezelfde propositie nu €40 per maand rekenen voor een jaar. Netjes uitleg gekregen en ga de overstap maar regelen.
Wel jammer, want kwam van T-Mobile vandaan en daar had ik toch nét iets vaker een internetstoring dan bij KPN. Maar dat is mij geen €39 per maand extra waard.
Meer mensen deze overstap gemaakt en achteraf tegen of mee gevallen? Ik maak nu gebruik van de unifi dream machine pro.
Dan wacht ik nog even, dan gok ik dat ze de oude 50Mb ook vanzelf gaan upgraden.Airw0lf schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:56:
[...]
Ik zit ook nog op een Hussel abonnement en heb 2 weken terug een kosteloze upgrade gekregen - in mijn geval van 200-Mbps naar 1000-Mbps.
Ik heb aan de 70Mb in de praktijk al voldoende, maar meer is altijd leuker. Zelfs in het weekend blijft er ruim voldoende snelheid over als er 3 televisies aan het streamen zijn, geen centje pijn. En echt grote bestanden downloaden doe ik weinig meer.
Kan nu wel trouwens verlengen met korting: 7,50 korting p/m de 1e 3 maanden. Verleidelijk hoor
Voor mij hetzelfde, leuke verassing.mb1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:58:
Wij zijn nog steeds klant bij KPN uit de Telfort periode, helemaal prima en goedkoop.
Ik had verwacht dat ze onze propositie wel zouden laten uitsterven, maar tot mijn verrassing krijg ik vandaag ineens een brief dat onze snelheid gratis van 50 (in de praktijk 80) naar 200 wordt gezet.
Ben wel benieuwd of het 200/200 wordt.
Mijn 50/50 was overigens in de praktijk al 78/95.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Vandaag ein-de-lijk m'n KPN NTU glasvezel opgeleverd en daarom ook het volgende (bijna) overgenomen van: https://gist.github.com/R...872a7c4ffff058ae291ef2627 en in m'n Ubiquiti Edge X router gegooid.
Ik heb nu alleen nog de helft van m'n uploadsnelheid (1 Gb), wat heb ik mogelijk over het hoofd gezien? De downloadsnelheid is de volle mep dus je zou denken dat ik gewoon 1 Gb down én up zou moeten hebben.
Met de Experiabox getest en toen kreeg ik natuurlijk de snelheid..
Ik heb nu alleen nog de helft van m'n uploadsnelheid (1 Gb), wat heb ik mogelijk over het hoofd gezien? De downloadsnelheid is de volle mep dus je zou denken dat ik gewoon 1 Gb down én up zou moeten hebben.
Hier vandaag ook de brief gekregen, maar dan als voormalige Oxxio klant. Betaal tot op heden nog steeds 49,90 per maand voor internet en tv.mb1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:58:
Volgens mij is dat een limitatie van de EdgeRouter X, de hardware is niet krachtig genoeg voor 1 Gbit/s synchroon over PPPoE. Daarom ben ik overgestapt op een Fritz!box 5530, met als bijkomend voordeel dat ik de NT ook gedag kon zeggenRavonsDaro schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:44:
Vandaag ein-de-lijk m'n KPN NTU glasvezel opgeleverd en daarom ook het volgende (bijna) overgenomen van: https://gist.github.com/R...872a7c4ffff058ae291ef2627 en in m'n Ubiquiti Edge X router gegooid.
Zou je even op het KPN forum moeten kijken (klinkt een beetje als vloeken in de kerk dit)RavonsDaro schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:44:
Daar zit een gast die configuraties heeft lopen met die edgerouters ... volgens mij (uit mijn hoofd) had het uiteindelijk te maken met pakket grootte? MTU als ik mij niet vergis
link
Ik heb in december de overstap naar Ziggo gemaakt (puur op financiële gronden) en ik moet zeggen dat het prima bevalt. Ik betaal nu 12x €45 voor 1000/100, incl ESPN Totaal, Ziggo Sport Totaal en het meest uitgebreide zenderpakket (incl. SkyShowtime). TV dienst is top. Internet superstabiel (upload heb ik niet nodig). Ik hoor mijn zoon (fanatiek gamer) ook niet over de hogere latency. Ik gebruik eigen apparatuur (Fritzbox 6690 en 3 FritzRepeaters) en waar mogelijk alles bekabeld aangesloten. Als ze mij in december een leuk verlengingsvoorstel doe dan blijf ik nog een jaartje. Terug maar KPN kan altijd nog.Kweetnie080 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:01:
[...]
Hier ongeveer hetzelfde verhaal terwijl Ziggo veel meer korting geeft. Zelf durf ik Odido niet aan vanwege radar voorbeelden. Daarmee ga ik qua upload snelheid wel achteruit.
Meer mensen deze overstap gemaakt en achteraf tegen of mee gevallen? Ik maak nu gebruik van de unifi dream machine pro.
Ik heb ingelogd op de Samsung website, alleen moest ik na aanmelden een actiecode invullen om de modellen te zien.meesje schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:23:
Bij KPN hebben ze nu onderstaande actie. Ik kan echter nergens vinden welke model/type dit betreft. Is dit bij jullie wel bekend?
Bedankt. Even gefilterd op 65 inch en gesorteerd op prijs. Hierbij gekeken naar de adviesprijs. Qua uiterlijk en prijs lijkt het de Q70C serie te zijn. 65 inch kost nu 999 euro. Je betaalt daar dan 599 euro voor. Dus 400 cadeau. Moet wel net de tv zijn die je wenst.jongetje schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:50:
[...]
Ik heb ingelogd op de Samsung website, alleen moest ik na aanmelden een actiecode invullen om de modellen te zien.
https://www.samsung.com/n...k-smart-tv-qe65q70catxxn/
Edit: ik zie dat de Q70C niet verkrijgbaar is in in kleinere afmetingen…
[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 24-05-2024 18:01 ]
Dan ben ik benieuwd wat er met de 100Mb/s abonnementen gebeurt.mb1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:58:
Het is onvoorstelbaar maar wat gekloot met de MTU en mss-clasping en we zitten zo goed als op onze up en downsnelheden.Zilverdael80 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:35:
[...]
Zou je even op het KPN forum moeten kijken (klinkt een beetje als vloeken in de kerk dit)
Daar zit een gast die configuraties heeft lopen met die edgerouters ... volgens mij (uit mijn hoofd) had het uiteindelijk te maken met pakket grootte? MTU als ik mij niet vergis
link
Heb ik voor Jan met de korte achternaam een Ubiquiti Gateway Ultra besteld
Toch is de latency bij Ziggo wel degelijk hoger dan bij glasvezel, maar of je dat in praktijk merkt..Edje040 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:52:
[...]
Ik heb in december de overstap naar Ziggo gemaakt (puur op financiële gronden) en ik moet zeggen dat het prima bevalt. Ik betaal nu 12x €45 voor 1000/100, incl ESPN Totaal, Ziggo Sport Totaal en het meest uitgebreide zenderpakket (incl. SkyShowtime). TV dienst is top. Internet superstabiel (upload heb ik niet nodig). Ik hoor mijn zoon (fanatiek gamer) ook niet over de hogere latency. Ik gebruik eigen apparatuur (Fritzbox 6690 en 3 FritzRepeaters) en waar mogelijk alles bekabeld aangesloten. Als ze mij in december een leuk verlengingsvoorstel doe dan blijf ik nog een jaartje. Terug maar KPN kan altijd nog.
Zelf weiger ik over te stappen naar het, in mijn ogen, inferieure kabelnetwerk, ondanks dat het wellicht financieel voordeliger kan zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-05-2024 00:13 ]
43" 43DU7150meesje schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:23:
Bij KPN hebben ze nu onderstaande actie. Ik kan echter nergens vinden welke model/type dit betreft. Is dit bij jullie wel bekend?
[Afbeelding]
50" 50DU7150
55" 55Q72D
65" 65Q72D
Tuurlijk is de latency hoger. Dat weet ik ook wel. In de praktijk merk je daar als gemiddelde gebruiker echetr nauwelijks tot niets van.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 00:12:
[...]
Toch is de latency bij Ziggo wel degelijk hoger dan bij glasvezel, maar of je dat in praktijk merkt..
Zelf weiger ik over te stappen naar het, in mijn ogen, inferieure kabelnetwerk, ondanks dat het wellicht financieel voordeliger kan zijn.
Het netwerk is ook inferieur, maar als het mij €50 per maand scheelt neem ik dat nu op de koop toe. Ik merk het namelijk niet. En Ik kan gewoon weer terug naar glas als ik dat wil. Dan zal het wel KPN worden want over Odido hoor ik niet al te beste ervaringen.
Gisteren een berekening gemaakt en omdat wij een geregistreerde kvk op ons adres hebben scheelt het op jaarbasis ~€395, - (incl btw vergelijk).Edje040 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:07:
[...]
Tuurlijk is de latency hoger. Dat weet ik ook wel. In de praktijk merk je daar als gemiddelde gebruiker echetr nauwelijks tot niets van.
Het netwerk is ook inferieur, maar als het mij €50 per maand scheelt neem ik dat nu op de koop toe. Ik merk het namelijk niet. En Ik kan gewoon weer terug naar glas als ik dat wil. Dan zal het wel KPN worden want over Odido hoor ik niet al te beste ervaringen.
:strip_exif()/f/image/lITzBDuHRubvzSffpjHdQLci.jpg?f=fotoalbum_large)
Aangezien ik meerdere personen van kpn heb gesproken en ze niets kunnen op basis van 1jr is dit echt een te groot verschil. De eerste persoon die ik sprak bij kpn deed nog eens geen moeite. Hij gaf zelfs aan om de overstapservice ipv eerst opzeggen (opzegtermijn) te gebruiken omdat je dan eerder van Ziggo kan genieten en besparen. Een tweede persoon bevestigde dit ook.
[ Voor 15% gewijzigd door Kweetnie080 op 25-05-2024 09:15 ]
Dat bedoel ik inderdaad. Verschil is gewoon echt groot. KPN lijkt gebruik te maken van zijn machtspositie en de leegloop bij Ziggo. Wellichtvdatver richting BF iets leuks voorbij komt.Kweetnie080 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:12:
[...]
Gisteren een berekening gemaakt en omdat wij een geregistreerde kvk op ons adres hebben scheelt het op jaarbasis ~€395, - (incl btw vergelijk).
[Afbeelding]
Aangezien ik meerdere personen van kpn heb gesproken en ze niets kunnen op basis van 1jr is dit echt een te groot verschil. De eerste persoon die ik sprak bij kpn deed nog eens geen moeite. Hij gaf zelfs aan om de overstapservice ipv eerst opzeggen (opzegtermijn) te gebruiken omdat je dan eerder van Ziggo kan genieten en besparen. Een tweede persoon bevestigde dit ook.
Ik heb juist het omgekeerde gedaan na 15 jaar bij Ziggo gezeten te hebben!Edje040 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:52:
[...]
Ik heb in december de overstap naar Ziggo gemaakt (puur op financiële gronden) en ik moet zeggen dat het prima bevalt. Ik betaal nu 12x €45 voor 1000/100, incl ESPN Totaal, Ziggo Sport Totaal en het meest uitgebreide zenderpakket (incl. SkyShowtime). TV dienst is top. Internet superstabiel (upload heb ik niet nodig). Ik hoor mijn zoon (fanatiek gamer) ook niet over de hogere latency. Ik gebruik eigen apparatuur (Fritzbox 6690 en 3 FritzRepeaters) en waar mogelijk alles bekabeld aangesloten. Als ze mij in december een leuk verlengingsvoorstel doe dan blijf ik nog een jaartje. Terug maar KPN kan altijd nog.
Ik betaalde 79 euro per maand voor internet en TV (zonder extra pakketen). 600 Mbit/s download- en 60 Mbit/s uploadsnelheid.
Naast de modem dan haalde ik ongeveer 500 down en 60 up. Op 10 meter van de modem een kwart hiervan!
Ik had 2 jaar geleden al gebeld voor een 'korting voor trouwe klanten' en ze boden mij 15 euro per maand. Ik ben maar akkoord gegaan, maar vond het wel erg teleurstellend.
Onlangs dus een 2-jarig KPN abonnement aangegaan: 1 Gbps (down en up) en TV (ook zonder extra pakketen) voor 35 euro het eerste jaar en 65 euro het tweede jaar. Kortom in 2 jaar tijd betaal ik bij KPN EUR. 1200. Dit zou dus bij Ziggo 1896 zijn geweest... 700 euro meer!
Tot nu toe merk ik geen enkel verschil tussen Ziggo of KPN. Downloadsnelheid is vergelijkbaar (ook al had ik dus bij Ziggo 600 Mbit en bij KPN 1000) en even stabiel.
Qua beeldkwaliteit op TV merk ik wel wat verschil. Het lijkt dat KPN meer 'kleuren' heeft en wat scherper, wat feller. Maar ook bij logo's en zo, lijkt het juist dat het wat waziger is (soort van jpg artifacts). Dus aan de ene kant lijkt het beter dan bij Ziggo en op andere punten juist minder. Wel duidelijk verschil in ieder geval.
Meer die dit verschil merken?
Maar goed... mijn eerste ervaring is dat het al met al één pot nat is
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
@Galois Hieruit blijkt maar weer dat elk jaar/twee jaar wisselen loont. Je krijgt als vaste klant nooit de korting bij nieuwe klanten. Vorig jaar zat ik bij Odido, straks ga ik weer naar Ziggo.
Ja, klopt. Alleen het is zoveel werk! Ik stap ook elk jaar over van energieleverancier, maar dat gaat heel soepel. Je hoeft daar niets voor te regelen (dan aanmelden).meesje schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:23:
@Galois Hieruit blijkt maar weer dat elk jaar/twee jaar wisselen loont. Je krijgt als vaste klant nooit de korting bij nieuwe klanten. Vorig jaar zat ik bij Odido, straks ga ik weer naar Ziggo.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik heb er destijds (van Ziggo naar Odido) geen gebruik van gemaakt. Maar ze bieden allemaal een overstap service aan. Zal in principe ook naadloos moeten gaan. Hetzelfde als bij mobiele telefonie.Galois schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:30:
[...]
Ja, klopt. Alleen het is zoveel werk! Ik stap ook elk jaar over van energieleverancier, maar dat gaat heel soepel. Je hoeft daar niets voor te regelen (dan aanmelden).
Je zult toch altijd minstens een (andere) modem moeten installeren, instellen, enz, enz. Dat hoeft bij stroom nietmeesje schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:54:
[...]
Ik heb er destijds (van Ziggo naar Odido) geen gebruik van gemaakt. Maar ze bieden allemaal een overstap service aan. Zal in principe ook naadloos moeten gaan. Hetzelfde als bij mobiele telefonie.
Vraagje: ik ga verhuizen. KPN heeft me wijsgemaakt dat er al glasvezel in de woning aanwezig was, maar dat blijkt na controle bij KPN Netwerk niet zo te zijn. Het ligt in de straat, maar het is niet naar mijn nieuwe woning getrokken. Het is een bovenwoning, dus voor het doortrekken naar de bovenwoning is waarschijnlijk de juridische toestemming van de bewoners onder nodig. Dat moet ik nog uitzoeken.
De woningbouw heeft al wel gezegd dat ze ook toestemming geven om het bij de gevel langs te doen.
Wie weet wat het kost om glasvezel van de straat naar binnenin de woning te brengen? Ik las al bedragen van 1500 euro…
De woningbouw heeft al wel gezegd dat ze ook toestemming geven om het bij de gevel langs te doen.
Wie weet wat het kost om glasvezel van de straat naar binnenin de woning te brengen? Ik las al bedragen van 1500 euro…
Wanneer het op jouw adres, volgens de postcodecheck bij KPN, leverbaar is, dan 0 euro.RiccardoNL schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:26:
Vraagje: ik ga verhuizen. KPN heeft me wijsgemaakt dat er al glasvezel in de woning aanwezig was, maar dat blijkt na controle bij KPN Netwerk niet zo te zijn. Het ligt in de straat, maar het is niet naar mijn nieuwe woning getrokken. Het is een bovenwoning, dus voor het doortrekken naar de bovenwoning is waarschijnlijk de juridische toestemming van de bewoners onder nodig. Dat moet ik nog uitzoeken.
Hoop dat het klopt. Net KPN gebeld, maar KPN en KPN zijn dus twee verschillende bedrijven. Maandag dus met de ‘tweede’ KPN bellen.Dennis-L schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:46:
[...]
Wanneer het op jouw adres, volgens de postcodecheck bij KPN, leverbaar is, dan 0 euro.
Gewoon naar submerk over voor 1 jaartje (ik ben naar budget gegaan). Ik heb het niet eens gemerkt, behalve ander IP. Monteur was verplicht, maar die heb maar laten weten dat hij niet hoeft te komen. Hij blij, ging even koffie drinken (ja, dat mocht bij mij ook, maar hij wilde zich het ritje besparen). Rond blackfriday gaat ik wel weer bij KPN kijken.Galois schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:30:
[...]
Ja, klopt. Alleen het is zoveel werk! Ik stap ook elk jaar over van energieleverancier, maar dat gaat heel soepel. Je hoeft daar niets voor te regelen (dan aanmelden).
O'ja.. eigen router, dat wel.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
@Barre73 Kan ik jou een vraag stellen per DM?
Dat is inderdaad een verschil. Maar is niet echt veel werk toch? Daarnaast zal menig tweaker eigen apparatuur hebben (ik overigens nietGalois schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:17:
[...]
Je zult toch altijd minstens een (andere) modem moeten installeren, instellen, enz, enz. Dat hoeft bij stroom niet
Maar nogmaals het is niet veel werk voor wat je er voor terug krijgt. Idem voor wissel van mobiele provider. Op een bepaald moment moet je even van sim kaart wisselen. Dat is alles.
Edit: het verhaal dat ik plaatste klopt niet. Onderbuurvrouw vertelde dat de kabel beneden ligt en alleen nog door de slaapkamer naar mijn woning moet. Daar geeft ze ‘natuurlijk’ toestemming voorDennis-L schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:46:
[...]
Wanneer het op jouw adres, volgens de postcodecheck bij KPN, leverbaar is, dan 0 euro.

[ Voor 46% gewijzigd door RiccardoNL op 25-05-2024 20:27 ]
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun internetverbinding in regio Almere?
Sinds een half uur ervaar ik problemen die ik nog niet eerder heb meegemaakt.
Een aantal websites, waaronder die van de NOS en Tweakers werken wel, andere weer niet. Netflix op de Apple TV werkt, maar NLZiet en YouTube niet. Videoland laadt de app en de content, maar laad geen streams. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Op Allestoringen zie ik niks voorbij komen, dus ik hoop bevestiging van anderen in de regio te kunnen krijgen.
Sjees wat slecht, ik kwam er uiteindelijk achter dat ik via IPv6 wel het een en ander kon bereiken. IPv4 deed het niet. Waar ga je dan kijken? Is er iets met mijn NAT regels gebeurd? En ja hoor, de NAT regel van mijn interne netwerken was verdwenen.
Alles werkt nu weer naar behoren.
Een aantal websites, waaronder die van de NOS en Tweakers werken wel, andere weer niet. Netflix op de Apple TV werkt, maar NLZiet en YouTube niet. Videoland laadt de app en de content, maar laad geen streams. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Op Allestoringen zie ik niks voorbij komen, dus ik hoop bevestiging van anderen in de regio te kunnen krijgen.
Sjees wat slecht, ik kwam er uiteindelijk achter dat ik via IPv6 wel het een en ander kon bereiken. IPv4 deed het niet. Waar ga je dan kijken? Is er iets met mijn NAT regels gebeurd? En ja hoor, de NAT regel van mijn interne netwerken was verdwenen.

Alles werkt nu weer naar behoren.
[ Voor 22% gewijzigd door RnB op 25-05-2024 21:35 ]
Gebruik je een eigen DNS?RnB schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:14:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun internetverbinding in regio Almere?
Dat hoeft niet. Je kunt ook een eigen router kopen en die eenmalig instellen precies voor jouw netwerk thuis. Vervolgens stap je ieder jaar over en het modem laat je in bridge zetten, dan ben je ieder jaar binnen een paar minuten klaar, de kabels laat je gewoon liggen voor het volgende jaar.Galois schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:17:
Je zult toch altijd minstens een (andere) modem moeten installeren, instellen, enz, enz. Dat hoeft bij stroom niet
Ieder jaar ben je weer een nieuwe klant en dat levert veel financieel voordeel op, soms honderden euro's.
KPN modem kan (mag/wil/<vul maar in>) niet in bridge.grun93 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 06:18:
[...]
Dat hoeft niet. Je kunt ook een eigen router kopen en die eenmalig instellen precies voor jouw netwerk thuis. Vervolgens stap je ieder jaar over en het modem laat je in bridge zetten, dan ben je ieder jaar binnen een paar minuten klaar, de kabels laat je gewoon liggen voor het volgende jaar.
Ieder jaar ben je weer een nieuwe klant en dat levert veel financieel voordeel op, soms honderden euro's.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Bij Odido ook niet maar je hebt bij hun het modem niet nodig als je op je eigen router vlan300 instelt. Kan zoiets ook niet bij KPN?Cyberpope schreef op zondag 26 mei 2024 @ 06:46:
[...]
KPN modem kan (mag/wil/<vul maar in>) niet in bridge.
Jazeker, en kun je zonder problemen switchen tussen de submerken van KPN. Maar als het dan het niet doet omdat KPN iets veranderd heeft, zit je wel te kloten. Dat is het nadeel juist van switchen.meesje schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:35:
[...]
Bij Odido ook niet maar je hebt bij hun het modem niet nodig als je op je eigen router vlan300 instelt. Kan zoiets ook niet bij KPN?
Soort van - gaat via PPPoE - waar Odido het doet met "gewoon" ethernet.meesje schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:35:
[...]
Bij Odido ook niet maar je hebt bij hun het modem niet nodig als je op je eigen router vlan300 instelt. Kan zoiets ook niet bij KPN?
Als je inderdaad elk jaar wil switchen is het handiger om een combi te maken van een eigen router en de ISP router. De eigen router heeft dan altijd dezelfde instellingen - ongeacht welke ISP er tegenover staat.
De ISP router werkt doorgaans meteen na aanzetten - eventueel met wat hulp van een monteur.
[ Voor 32% gewijzigd door Airw0lf op 26-05-2024 08:41 ]
Dat is natuurlijk een kwestie van even inlezen als je overstapt. KPN heeft gewoon een duidelijke en uitgebreide handleiding online staan.Cyberpope schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:37:
[...]
Jazeker, en kun je zonder problemen switchen tussen de submerken van KPN. Maar als het dan het niet doet omdat KPN iets veranderd heeft, zit je wel te kloten. Dat is het nadeel juist van switchen.
https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur
En voor Odido:
https://www.odido.nl/serv.../instellingen/eigen-modem
Voor Ziggo:
https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/eigen-modem
Youfone:
https://www.youfone.nl/thuis/vrije-modem-keuze
(en zo kan ik nog even doorgaan)
Als je hier niet op zit te wachten, dan gebruik je gewoon de apparatuur van de provider en wijzig je daarin het Wi-Fi wachtwoord en eventueel de DHCP ip-adresreeks. Zoveel werk is dat ook niet.
[ Voor 32% gewijzigd door jongetje op 26-05-2024 09:22 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Waar heb je deze informatie gevonden? Zelf gebruik gemaakt van de actie?MarcoC schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 06:22:
[...]
43" 43DU7150
50" 50DU7150
55" 55Q72D
65" 65Q72D
Als ik het zo bekijk zijn de 55" en 65" modellen aanzienlijk luxer uitgerust dan de kleinere modellen. 50" vind ik een mooi formaat, maar iets bijleggen voor de 55" QLED is eigenlijk een no brainer.
Ik denk er ook aan om gebruik te maken van de actie en overkom vanaf Ziggo, al moet ik eerst afstemmen met mijn verhuurder dat ik het internet zelf ga regelen. Zou deze EK actie komende weekenden weer terugkomen, net als voorgaande acties?
Ik kreeg vannacht deze mail, is het dan nog steeds 0 euro?Dennis-L schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:46:
[...]
KPN Netwerk neemt contact met u op voor het maken van een afspraak
U wordt aangesloten op glasvezel. Wij zien dat u nog geen glasvezelkabel heeft in uw woning. KPN Netwerk neemt contact met u op voor het maken van een afspraak voor het aanleggen van de glasvezelkabel.
Ik wil graag overstappen naar KPN i.c.m. met de TV deal, mijn huidige Odido contract loopt 1 sep af maar ik kan bij KPN geen weekenddagen kiezen. Enig idee wat voor consequenties het heeft als ik per 2 sep KPN kies?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dhdadFLI80IBs1D9jDCtfQfq.jpg?f=user_large)
KPN kent (volgens mij)geen extra kosten voor het achteraf naar binnenbrengen van de glasvezel wanneer het op de website van KPN bestelbaar is op je adres.RiccardoNL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:25:
[...]
Ik kreeg vannacht deze mail, is het dan nog steeds 0 euro?
[...]
Voor de zekerheid tag ik @Barre73 even
Klopt. Als er wel een eigen bijdrage geldt (buitengebieden en zo) dan is het niet direct bestelbaar.Dennis-L schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:50:
[...]
KPN kent (volgens mij)geen extra kosten voor het achteraf naar binnenbrengen van de glasvezel wanneer het op de website van KPN bestelbaar is op je adres.
Voor de zekerheid tag ik @Barre73 even
Dit geldt overigens niet voor een eenmalige vastrecht vergoeding op bedrijventerreinen die door Glaspoort worden verglaasd. Die zijn wel bestelbaar maar later in het proces volgt dan die vastrecht vergoeding.
De TV actie is op=op en pas mogelijk als het abonnement in gaat. Mijn abonnement gaat per 2 september in
dit is wel een best risico zo.

Pak van m’n hart! Gaat hier om een gewone bovenwoning. De aanvraag voor het abonnement is ook particulierBarre73 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:58:
[...]
Klopt. Als er wel een eigen bijdrage geldt (buitengebieden en zo) dan is het niet direct bestelbaar.
Dit geldt overigens niet voor een eenmalige vastrecht vergoeding op bedrijventerreinen die door Glaspoort worden verglaasd. Die zijn wel bestelbaar maar later in het proces volgt dan die vastrecht vergoeding.
Je Odido contract loopt dan toch door t/m 2 september? Met overstapservice wordt dit volgens mij allemaal voor je geregeld. Dat was tenminste bij mij zo toen ik van Ziggo naar Odido ging.Soru schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:50:
Ik wil graag overstappen naar KPN i.c.m. met de TV deal, mijn huidige Odido contract loopt 1 sep af maar ik kan bij KPN geen weekenddagen kiezen. Enig idee wat voor consequenties het heeft als ik per 2 sep KPN kies?
[Afbeelding]
Klopt, zo te zien gaat het puur over de opzegtermijn, dit is natuurlijk ruimschoots geen probleem.meesje schreef op zondag 26 mei 2024 @ 16:22:
[...]
Je Odido contract loopt dan toch door t/m 2 september? Met overstapservice wordt dit volgens mij allemaal voor je geregeld. Dat was tenminste bij mij zo toen ik van Ziggo naar Odido ging.
Mijn probleem nu is de op=op voorwaarde op de TV actie. Hebben jullie hier ervaring mee gehad met andere acties?
Het kwam dus niet goed. De kabel ligt tot aan de woning, maar het project is sinds 2019 afgesloten en Netwerk komt niet meer in mijn woonplaats. Netwerk zegt dat KPN de provider het maar zelf moet doen. KPN de provider wijst naar Netwerk, en nu moet de back office in beraad met Netwerk over hoe het nu verder moet.Barre73 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:58:
[...]
Klopt. Als er wel een eigen bijdrage geldt (buitengebieden en zo) dan is het niet direct bestelbaar.
Er schijnt een lange voorgeschiedenis met een lastige voormalig bewoner te zijn (die nu dus mijn onderbuurman wordt). Geen idee hoe nu verder, maar ik wil geen Ziggo.
@RiccardoNLRiccardoNL schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:23:
[...]
Het kwam dus niet goed. De kabel ligt tot aan de woning, maar het project is sinds 2019 afgesloten en Netwerk komt niet meer in mijn woonplaats. Netwerk zegt dat KPN de provider het maar zelf moet doen. KPN de provider wijst naar Netwerk, en nu moet de back office in beraad met Netwerk over hoe het nu verder moet.
Er schijnt een lange voorgeschiedenis met een lastige voormalig bewoner te zijn (die nu dus mijn onderbuurman wordt). Geen idee hoe nu verder, maar ik wil geen Ziggo.
1) stuur me even een DM met het adres
2) Het een sluit het ander niet uit. Er werd me gevraagd of er kosten waren en ik zei nee. En dat klopt nog steeds. Met Netwerk wordt nu de aannemer in de uitrol bedoeld maar dat is niet compleet. Als de uitrol klaar is (en project is opgeleverd aan Beheer) dan gaat Netwerk nog steeds die aansluiting maken, maar dan wel pas na ontvangst van een order voor een abonnement, En dat wordt dan met de Beheersaannemer gedaan.
Zit op dit moment op een 1 gbit verbinding en 2 jaar lang genoten van de 35 euro per maand abbo.Zilverdael80 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:11:
[Afbeelding]
Ruim 10 jaar klant en dan durven ze dit verleng 'cadeau' aan te bieden?
Goed misselijkmakend dit bah bah
Krijg deze verlengaanbieding, wat behoorlijk telleurstellend is. Als ik overstap naar odido heb ik betere prijs maar mis ik de combi voordeel met de mijn sim abbo van 7,50 in de maand (90 op jaar basis). Ik denk dat ik ga overstappen. Iemand toevallig een betere aanbieding gehad voor een 1 jarig abbo.

[ Voor 4% gewijzigd door DancePlaza op 28-05-2024 08:30 ]
Van het kastje naar de muur lopen...
Toch eigenlijk te gestoord voor woorden dit ... Als 'jongere' klant krijg je een betere start aanbieding (2 jaar 35 euro voor 1gbit) én een beter verlengaanbod.DancePlaza schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:30:
[...]
Zit op dit moment op een 1 gbit verbinding en 2 jaar lang genoten van de 35 euro per maand abbo.
Krijg deze verlengaanbieding, wat behoorlijk telleurstellend is. Als ik overstap naar odido heb ik betere prijs maar mis ik de combi voordeel met de mijn sim abbo van 7,50 in de maand (90 op jaar basis). Ik denk dat ik ga overstappen. Iemand toevallig een betere aanbieding gehad voor een 1 jarig abbo.
[Afbeelding]
KPN legt hiermee wel een hele dikke drol op trouwe klanten zeg
Hier 5 euro korting per maand voor 3 maanden bij 1 jaar bijtekenen.
Ik twijfel over die TV+ box, ik probeer het nu zo simpel mogelijk te houden voor m'n ouders maar krijg soms het idee dat het alleen maar ingewikkelder wordt met die Tv+ doosjes.
Ik twijfel over die TV+ box, ik probeer het nu zo simpel mogelijk te houden voor m'n ouders maar krijg soms het idee dat het alleen maar ingewikkelder wordt met die Tv+ doosjes.
Ik vroeg mij iets af
Ik heb KPN glasvezel aansluiting zo een wit kastje, als ik overstap naar Odido dan schijnt dat kastje en waarschijnlijk de aansluiting in de wijkkast veranderd te moeten worden een monteur gaat dat allemaal regelen.
Maar nu komt het, wat nou als ik weer terug wil naar KPN dan moet het weer allemaal omgezet worden, correct?
Gaat KPN dat dan kosteloos doen of moet Odido dat na contract periode weer in orde maken?
Deze vraag had ik eerder in het Odido topic gesteld maar geen duidelijk antwoord daarop gehad
Ik heb KPN glasvezel aansluiting zo een wit kastje, als ik overstap naar Odido dan schijnt dat kastje en waarschijnlijk de aansluiting in de wijkkast veranderd te moeten worden een monteur gaat dat allemaal regelen.
Maar nu komt het, wat nou als ik weer terug wil naar KPN dan moet het weer allemaal omgezet worden, correct?
Gaat KPN dat dan kosteloos doen of moet Odido dat na contract periode weer in orde maken?
Deze vraag had ik eerder in het Odido topic gesteld maar geen duidelijk antwoord daarop gehad
ook met een belletje naar KPN afdelingen opzeggingen.Zilverdael80 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:38:
[...]
Toch eigenlijk te gestoord voor woorden dit ... Als 'jongere' klant krijg je een betere start aanbieding (2 jaar 35 euro voor 1gbit) én een beter verlengaanbod.
KPN legt hiermee wel een hele dikke drol op trouwe klanten zeg
Beste korting dat ik kon krijgen was 6 maanden, 17 euro nog wat korting. Toch iet te weinig, dus ik ga naar odido voor een 2gb verbinding
doe vooral je voordeel hiermee, als je naar KPN belt

Van het kastje naar de muur lopen...
Ik betaal liever wat meer bij KPN dan dat ik (terug) naar dat gare Odido ga...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik lees zoveel wisselende verhalen dat ik het niet meer weet 😅TommyGun schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:52:
Ik betaal liever wat meer bij KPN dan dat ik (terug) naar dat gare Odido ga...
Eventueel kan ik Odido binnen 14 dagen weer opzeggen.
Wat mij op het moment doet twijfelen is dat overzetten
Het kleine witte kastje aan de muur is de grondplaat/FTU. Die verandert niet en blijft gewoon hangen. Indien je een abonnement neemt bij Odido komt de monteur van Odido daar een apart kastje op aansluiten met een kabeltje (de ONT) en vanaf dat kastje een UTP kabel naar een router. De router van Odido of je eigen router..NicoHF schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:32:
Ik vroeg mij iets af
Stel dat je naar KPN wil overstappen, dan hoeft alleen dat kabeltje van de FTU naar die ONT weggehaald te worden (en die ONT uiteraard) en krijg je van KPN een nieuwe ONT. Alleen is die van KPN geschikt om direct over je FTU te schuiven en te klikken dus dan is er geen los kabeltje meer tussen FTU en ONT.
Dit is in principe doe-het-zelf maar indien gewenst kan de KPN monteur het ook voor je doen waarbij dan dat Odido kabeltje weggehaald kan worden.
En ja, in de meeste gevallen moet een monteur naar de wijkkast. Maar dat is enkel om een kabeltje te verbinden of om te prikken. Dat gebeurt nu ook al bij DSL verbindingen maar dat merk je niet eens :-)
NB: als je nu een actief KPN abonnement hebt, wat zit er dan op/over dat witte kastje? (foto mag ook)
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 28-05-2024 12:02 ]
Dat zijn de aansluitkosten die elke provider rekent, maar vaak ook meteen weer wegstreept als korting.NicoHF schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:32:
Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken of er over 1 of 2 jaar aansluitkosten worden gerekend, maar vaak is dit kosteloos (net zoals nu je naar Odido gaat).
[ Voor 21% gewijzigd door jongetje op 28-05-2024 12:26 ]
Momenteel zit ik bij Ziggo en wil overstappen naar Odido en dan het jaar daarop 's er een goede aanbieding is weer overstappen naar KPN.Barre73 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:59:
[...]
Het kleine witte kastje aan de muur is de grondplaat/FTU. Die verandert niet en blijft gewoon hangen. Indien je een abonnement neemt bij Odido komt de monteur van Odido daar een apart kastje op aansluiten met een kabeltje (de ONT) en vanaf dat kastje een UTP kabel naar een router. De router van Odido of je eigen router..
Stel dat je naar KPN wil overstappen, dan hoeft alleen dat kabeltje van de FTU naar die ONT weggehaald te worden (en die ONT uiteraard) en krijg je van KPN een nieuwe ONT. Alleen is die van KPN geschikt om direct over je FTU te schuiven en te klikken dus dan is er geen los kabeltje meer tussen FTU en ONT.
Dit is in principe doe-het-zelf maar indien gewenst kan de KPN monteur het ook voor je doen waarbij dan dat Odido kabeltje weggehaald kan worden.
En ja, in de meeste gevallen moet een monteur naar de wijkkast. Maar dat is enkel om een kabeltje te verbinden of om te prikken. Dat gebeurt nu ook al bij DSL verbindingen maar dat merk je niet eens :-)
NB: als je nu een actief KPN abonnement hebt, wat zit er dan op/over dat witte kastje? (foto mag ook)
Maar de grote vraag was of KPN weer gaat regelen dat ik van hun netwerk gebruik kan maken als ik daarvoor opdracht gegeven had aan odido om dat te veranderen.
Maar KPN veranderd het dus gewoon weer terug begrijp ik uit je reactie, is dat correct?
Service monteur is meestal wel gratis in zo een actie periode
Je gaat niet naar een ander netwerk. Tenminste niet de kabels, grondplaat en dergelijke. Dat netwerk blijft gewoon van KPN.NicoHF schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:19:
[...]
Momenteel zit ik bij Ziggo en wil overstappen naar Odido en dan het jaar daarop 's er een goede aanbieding is weer overstappen naar KPN.
Maar de grote vraag was of KPN weer gaat regelen dat ik van hun netwerk gebruik kan maken als ik daarvoor opdracht gegeven had aan odido om dat te veranderen.
Maar KPN veranderd het dus gewoon weer terug begrijp ik uit je reactie, is dat correct?
Service monteur is meestal wel gratis in zo een actie periode
Met verandering van netwerk wordt hier bedoeld: de actieve apparatuur in de wijkkast/centrale. Odido heeft meestal eigen apparatuur staan in die KPN centrale. Daar wordt jouw aansluitkabeltje dan op gepatcht. En als je terug gaat naar KPN wordt je weer op hun apparatuur gepatcht.
Nergens worden kosten voor gerekend, dat zit gewoon in de maandprijs. Enige kosten die je kan hebben zijn monteurskosten van 50 of 75 euro. Bij Odido zie ik die nog wel eens langskomen, bij KPN eigenlijk bijna nooit (in dit soort gevallen).
Anoniem: 1420638
Odido heeft de betere aanbieding op het moment: 1000MB voor 30 euro voor 10 maanden echter zijn er zoveel negatieve verhalen die ik voorbij zie komen dat ik maar overstap na een dochterbedrijf van KPN aangezien het niet loont om bij KPN te blijven maar te overstappen.
Bij anderen vind je in verhouding een vergelijkbare hoeveelheid negatieve verhalen. Daar heb je alleen niet opgezocht.
[ Voor 6% gewijzigd door bjusterbaarlik op 28-05-2024 13:43 ]
Nee dat ben ik niet met je eens Odido maakt er echt een puinhoop van en daarom hebben ze ook aandacht van Radar/Kassa dat soort programma's.bjusterbaarlik schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:43:
Bij anderen vind je in verhouding een vergelijkbare hoeveelheid negatieve verhalen. Daar heb je alleen niet opgezocht.
Lieve medetweakers. Leuke situatie hier...
Collega van mij huurt een huis in Rotterdam. Huis heeft ze sinds kort betrokken. Toen kwam er een pakketje van KPN met een glasvezelmodem. Niet door haar besteld maar vermoedelijk door de oude bewoner. Nu wil ze zelf internet via Odido afnemen.
Odido geeft aan dat het niet kan, want de lijn is "bezet" door KPN die een contract had / heeft met de vorige bewoner van het huis. Vorige bewoner pakt het bij de huisbaas bekende telefoonnummer al 4 dagen niet op.
Net 40 (!) minuten met KPN aan de telefoon gezeten maar die kan niks voor mijn collega betekenen want ze is niet de contractant van KPN.
Wat moet ik dan nu? KPN weigert contact op te nemen met hun contractant omdat ik een "vreemde" ben van KPN en weigert de lijn vrij te geven voor Odido. Zelf contact opnemen met de oude huurder levert ook niks op. E-mail adres niet bekend en telefoon wordt niet opgepakt.
Collega van mij huurt een huis in Rotterdam. Huis heeft ze sinds kort betrokken. Toen kwam er een pakketje van KPN met een glasvezelmodem. Niet door haar besteld maar vermoedelijk door de oude bewoner. Nu wil ze zelf internet via Odido afnemen.
Odido geeft aan dat het niet kan, want de lijn is "bezet" door KPN die een contract had / heeft met de vorige bewoner van het huis. Vorige bewoner pakt het bij de huisbaas bekende telefoonnummer al 4 dagen niet op.
Net 40 (!) minuten met KPN aan de telefoon gezeten maar die kan niks voor mijn collega betekenen want ze is niet de contractant van KPN.
Wat moet ik dan nu? KPN weigert contact op te nemen met hun contractant omdat ik een "vreemde" ben van KPN en weigert de lijn vrij te geven voor Odido. Zelf contact opnemen met de oude huurder levert ook niks op. E-mail adres niet bekend en telefoon wordt niet opgepakt.
Ik lees: Gratis internet. Je hebt je best gedaan.BootVluchteling schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:47:
Lieve medetweakers. Leuke situatie hier...
Helaas, internet lijkt niet te werken, anders was het geen "probleem" geweest. Gratis internet inderdaad. Helaas...Reneger schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:53:
[...]
Ik lees: Gratis internet. Je hebt je best gedaan.
Sinds wanneer hebben dat soort programma's kennis van zaken?stormfly schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:47:
[...]
Nee dat ben ik niet met je eens Odido maakt er echt een puinhoop van en daarom hebben ze ook aandacht van Radar/Kassa dat soort programma's.
PPPoE ingesteld in vlan6?BootVluchteling schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:56:
[...]
Helaas, internet lijkt niet te werken, anders was het geen "probleem" geweest. Gratis internet inderdaad. Helaas...
Kan je aub uitleggen wat je precies bedoeld? Normaal is het toch allemaal redelijk plug and play ..?
Je hebt een iets ontvangen van een provider, is dat een volledig modem/router of een kastje om de glasvezel te belichten ONT? Voor glasvezel internet heb vaak je twee apparaten met een stekker nodig.BootVluchteling schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:17:
[...]
Kan je aub uitleggen wat je precies bedoeld? Normaal is het toch allemaal redelijk plug and play ..?
Mijn gedachte als je alleen de ONT hebt ontvangen en je hebt even een PC "ingeprikt" dan is de conclusie juist dat het internet niet werkt, door ontbrekende vlan tags of het PPPoE protocol. Als jij getest hebt met een modem en daarbij de instellingen voor de juiste ISP geladen hebt dan is de test wel betrouwbaar geweest.
Dus ik kan gewoon zonder zorgen naar Odido en dan over een jaar als er een goede aanbieding is weer terug naar KPN?Barre73 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:28:
[...]
Je gaat niet naar een ander netwerk. Tenminste niet de kabels, grondplaat en dergelijke. Dat netwerk blijft gewoon van KPN.
Met verandering van netwerk wordt hier bedoeld: de actieve apparatuur in de wijkkast/centrale. Odido heeft meestal eigen apparatuur staan in die KPN centrale. Daar wordt jouw aansluitkabeltje dan op gepatcht. En als je terug gaat naar KPN wordt je weer op hun apparatuur gepatcht.
Nergens worden kosten voor gerekend, dat zit gewoon in de maandprijs. Enige kosten die je kan hebben zijn monteurskosten van 50 of 75 euro. Bij Odido zie ik die nog wel eens langskomen, bij KPN eigenlijk bijna nooit (in dit soort gevallen).
Zonder extra kosten? Want daar zat ik een beetje tegenop omdat je er zelf tenslotte voor kiest om naar Odido te gaan en KPN vervolgens weer moeite/kosten moet maken om alles weer 'opnieuw' in orde te maken.
Ik heb een raar ding hier... kan niet naar https://nmap.org/ via de vaste Internet asl. van KPN. Wel via de mobiele asl. Nog geen problemen met andere URL's gezien.
Ik heb met verschillende apparaten geprobeerd: Win11, Anrdoid en Chromebook.
Heb ook getest met een touwtje op de EB12.
Allemaal zonder resultaat.
Er zijn geen filters ingesteld in de EB12.
Wat me wel opvalt is dat de EB12 geen aangesloten apparaten laat zien.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
[ Voor 15% gewijzigd door Airw0lf op 29-05-2024 08:15 ]
Een traceroute helpt in de beeldvorming.Airw0lf schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:10:
Ik heb een raar ding hier... kan niet naar https://nmap.org/ via de vaste Internet asl. van KPN. Wel via de mobiele asl. Nog geen problemen met andere URL's gezien.
Ik kan de website hier benaderen met een EB10 en de standaard KPN DNS.Airw0lf schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:10:
stormfly schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:21:
[...]
Je hebt een iets ontvangen van een provider, is dat een volledig modem/router of een kastje om de glasvezel te belichten ONT? Voor glasvezel internet heb vaak je twee apparaten met een stekker nodig.
Mijn gedachte als je alleen de ONT hebt ontvangen en je hebt even een PC "ingeprikt" dan is de conclusie juist dat het internet niet werkt, door ontbrekende vlan tags of het PPPoE protocol. Als jij getest hebt met een modem en daarbij de instellingen voor de juiste ISP geladen hebt dan is de test wel betrouwbaar geweest.
:strip_exif()/f/image/mSXIc8YsyHxK8EdRWkG7ah53.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cZCliRHnC50x18DEuBaichFJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie bovenstaande foto's. Op de modem/router brandt nu het "internet" lampje, maar die knippert. Op het glasvezelkastje brandt het "connection" lampje niet.
Ik kan nmap.org hier ook niet bereiken!Airw0lf schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:10:
Modem: FRITZ!Box 7590 AX
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| tracert nmap.org Tracing route to nmap.org [45.33.49.119] over a maximum of 30 hops: 1 2 ms 1 ms 1 ms fritz.box [10.0.0.1] 2 5 ms 3 ms 3 ms static.kpn.net [195.190.228.106] 3 * * * Request timed out. 4 * * * Request timed out. 5 22 ms 15 ms 8 ms ae-3.r20.amstnl07.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.7.86] 6 14 ms 13 ms 13 ms ae-15.r20.londen12.uk.bb.gin.ntt.net [129.250.5.1] 7 80 ms 81 ms * ae-7.r20.nwrknj03.us.bb.gin.ntt.net [129.250.6.147] 8 102 ms 82 ms 91 ms ae-0.a00.nwrknj03.us.bb.gin.ntt.net [129.250.2.213] 9 83 ms 82 ms 82 ms ae-0.akamai.nwrknj03.us.bb.gin.ntt.net [128.241.10.113] 10 86 ms 86 ms 86 ms ae1.r01.ewr01.icn.netarch.akamai.com [23.203.154.34] 11 101 ms 102 ms 101 ms ae19.r01.ord01.icn.netarch.akamai.com [23.193.113.37] 12 167 ms 155 ms 150 ms ae16.r01.sjc01.icn.netarch.akamai.com [23.32.62.79] 13 156 ms 154 ms 155 ms ae0.r02.sjc01.icn.netarch.akamai.com [23.32.63.75] 14 155 ms 160 ms 154 ms ae2.r12.sjc01.ien.netarch.akamai.com [23.207.232.41] 15 151 ms 148 ms 162 ms a23-203-158-53.deploy.static.akamaitechnologies.com [23.203.158.53] 16 * * * Request timed out. 17 * * * Request timed out. 18 * * * Request timed out. 19 147 ms 145 ms 145 ms ack.nmap.org [45.33.49.119] Trace complete. |
Ja, dat kan je. En ja, zonder extra kosten.NicoHF schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:27:
[...]
Dus ik kan gewoon zonder zorgen naar Odido en dan over een jaar als er een goede aanbieding is weer terug naar KPN?
Zonder extra kosten? Want daar zat ik een beetje tegenop omdat je er zelf tenslotte voor kiest om naar Odido te gaan en KPN vervolgens weer moeite/kosten moet maken om alles weer 'opnieuw' in orde te maken.
Er is geen verbinding met de actieve poort in de PoP (alarm lampje brandt). Kan een software probleem zijn, kabelbreuk of simpelweg nog niet geactiveerd.BootVluchteling schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:47:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie bovenstaande foto's. Op de modem/router brandt nu het "internet" lampje, maar die knippert. Op het glasvezelkastje brandt het "connection" lampje niet.
@Economics Nog aanvullingen of correcties?
Ik kreeg ineens een ingeving en heb ipv6 uitgeschakeld op mijn laptop. Nu kan ik er ook niet meer bij.Airw0lf schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:10:
Het lijkt erop dat de website via Ipv4 niet te bereiken is en wel via IPV6.
En ik gok dat je ook een KPN simkaart hebt met de APN "internet" ingesteld, want die APN heeft ook ipv6. Schakel ik die APN op m'n telefoon uit en gebruik ik alleen een IPV4 APN, dan kan ik ook niet bij die website komen op de telefoon.
@N0EL Heb je IPv6 ingeschakeld?
Ik kan overigens ook niet via Vodafone 4G naar de website toe en via de internetprovider van mijn werk ook niet (zakelijke Tele2) via Ipv4, dus denk dat er iets anders aan de hand is.
[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 29-05-2024 09:21 ]
Software problemen komen eigenlijk nauwelijks voor, led connection die blijvend knippert zien we meestal als die niet geactiveerd is, of gekruist is. maar wel probeert te handshaken met de OLT. Alarm die rood brand is inderdaad wat je zegt een of een kabelbreuk of missende patch bij MVP 1. In ieder geval is er geen communicatie met OLT mogelijk, dus iets niet in orde met de fysieke laagBarre73 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:13:
[...]
Er is geen verbinding met de actieve poort in de PoP (alarm lampje brandt). Kan een software probleem zijn, kabelbreuk of simpelweg nog niet geactiveerd.
@Economics Nog aanvullingen of correcties?
Ligt niet aan KPN, groter issue. Probleem ligt zo te zien bij Akamai.Airw0lf schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:10:
/f/image/bInl8Y2vhYGrPETMlp1DqrbH.png?f=fotoalbum_large)
Stuur even je pc in DM. Dan kijk ik wat er allemaal aan de hand is, het word er nu allemaal niet duidelijker opBootVluchteling schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:47:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inzake de bereikbarheid van nmap.org:
Inmiddels zie ik van Cloudflare ook meldingen terugkomen van geen https beschikbaarheid.
Heb IPv6 op de EB weer aangezet - heeft geen verbetering.
Bedankt voor het meedenken en de reacties - top!
Inmiddels zie ik van Cloudflare ook meldingen terugkomen van geen https beschikbaarheid.
Heb IPv6 op de EB weer aangezet - heeft geen verbetering.
Bedankt voor het meedenken en de reacties - top!
Je hebt gelijk. Als ik het serienummer opzoek kom ik een andere naam tegen dan de echte naam van @BootVluchteling die in zijn profiel staat (vermoedelijk oude bewoner). Er is geen overname van Odido bekend dus ze kunnen gewoon een migrate inschieten. Niets houd tegen dat dat niet kan.Barre73 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:27:
@Economics
Hier het eigenlijke probleem.
Volgens mij moet Odido gewoon een normale migratie aanvragen
Wel is het wel zo dat er met de fysieke laag ook iets aan de hand is, want de verbinding zou gewoon moeten werken. Geactiveerd en al
Connection moet branden anders gaat het niet werken.BootVluchteling schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:47:
Dit is jouw foto? Zo is het geïnstalleerd? Dan klopt het wel dat alarm rood is de ONT zit er namelijk niet opgeschoven.
Zo scherp zegbjusterbaarlik schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:06:
[...]
Dit is jouw foto? Zo is het geïnstalleerd? Dan klopt het wel dat alarm rood is de ONT zit er namelijk niet opgeschoven.
Dan heeft de bewoner zo dadelijk met 1 schuif/klik actie van de ONT gratis internet ;-)Economics schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:40:
[...]
Wel is het wel zo dat er met de fysieke laag ook iets aan de hand is, want de verbinding zou gewoon moeten werken. Geactiveerd en al
Ik weet niet of ik nu zo scherp ben of jullie aan het slapen zijn, scheelt nogal veel op de foto.
Dat idee heb ik zelf wel, ook de gele waarschuwingssticker zit er nog op namelijk.misschien zit het rubberdopje er nog in?
Haha ik was zo gefixeerd op het serienummer dat ik inzoomde en daarna de foto weg klikte. Het is inderdaad er op schuiven en gratis internetbjusterbaarlik schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:33:
[...]
Ik weet niet of ik nu zo scherp ben of jullie aan het slapen zijn, scheelt nogal veel op de foto.
[...]
Dat idee heb ik zelf wel, ook de gele waarschuwingssticker zit er nog op namelijk.

Zit gewoon rechts klem tegen zo te zien verhuisdozen. Daarom valt hij niet naar benedenEconomics schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:49:
[...]
Haha ik was zo gefixeerd op het serienummer dat ik inzoomde en daarna de foto weg klikte. Het is inderdaad er op schuiven en gratis internet
Goedemorgen allen. Update betreft het avontuur met m'n collega. Ze had vermoedelijk, zoals meerdere mensen al aangaven, het kastje niet goed bevestigd. Nu heeft ze dus inderdaad gratis internet. Had al meerdere lijntjes uitgegooid om te kijken hoe ik zsm het contract met KPN kon laten beëindigen, wat nu ook in gang is gezet. Dus het gratis internet is van korte duur, maar situatie uiteindelijk dus toch opgelost. Dank allen voor jullie hulp en meedenken.
Wat me toch van het hart moet, is dat de behulpzaamheid van de dame die ik van KPN kreeg ver ondermaats was. Ze kon niks voor me betekenen en wilde ook geen moeite doen omdat mijn collega geen klant van ze is. Feitelijk waar, maar ze wilde ook niet even contact opnemen met haar contractant om het te verifiëren. Dat viel me zwaar tegen van ze.
Wat me toch van het hart moet, is dat de behulpzaamheid van de dame die ik van KPN kreeg ver ondermaats was. Ze kon niks voor me betekenen en wilde ook geen moeite doen omdat mijn collega geen klant van ze is. Feitelijk waar, maar ze wilde ook niet even contact opnemen met haar contractant om het te verifiëren. Dat viel me zwaar tegen van ze.
Volgens mij zijn de aanbiedingen zeer mager dit jaar.knorde schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:18:
Ik ben momenteel contractvrij dus ik dacht laat ik KPN eens bellen voor een verlengaanbod.
Krijg ik 3 maanden 5 euro korting voorgeschoteld bij 1 jaar en 6 maanden 5 euro korting bij 2 jaar.
Normaal krijg ik elk jaar een heel goed aanbod, is dit normaal tegenwoordig?
Ik stap niet graag over maar dit is mij wel heel erg minimaal.
Ik heb 1 gbit glasvezel.
2 tv ontvangers.
Vaste telefoon.
Onbeperkt bellen pakket.
Hebben jullie nog tips of meer korting weten te regelen (zo ja hoe)?
Ik kreeg onderstaand voorgeschoteld:
6 maanden € 12,82p/m korting op internet/tv (hussel 200, 2x box, spotify)
12 maanden € 3,50 p/m korting op mobiel abonnement (ipv € 16 / maand)
Bij odido ben ik zo'n € 220 per jaar goedkoper uit voor 400 mbit.
Lastige keuze, wel tevreden met KPN en de stabiliteit en al ruim 10 jaar klant.
note: aan de telefoon zei de medewerker, verlenging met 1 jaar, in het contract dat ik ontving staat 2 jaar. Dus iets om goed op te latten.
[ Voor 6% gewijzigd door geenstijl op 31-05-2024 14:56 ]
@Sjowhan
@Dj-sannieboy
Ik heb vandaag nog een keer gebeld met KPN, nu eigenlijk met de vraag om mijn om te zeggen naar Interactive TV en om 4K er af te halen, aangezien ik nu icm Hussel 79 euro per maand betaal, en dit nu naar 70 euro zou gaan.
Dit was mogelijk, en ik ben dus nu 12 * 9 euro goedkoper uit. Beter dan de verleng aanbiedingen die KPN momenteel aanbied.
Ik was tevreden.
@Dj-sannieboy
Ik heb vandaag nog een keer gebeld met KPN, nu eigenlijk met de vraag om mijn om te zeggen naar Interactive TV en om 4K er af te halen, aangezien ik nu icm Hussel 79 euro per maand betaal, en dit nu naar 70 euro zou gaan.
Dit was mogelijk, en ik ben dus nu 12 * 9 euro goedkoper uit. Beter dan de verleng aanbiedingen die KPN momenteel aanbied.
Ik was tevreden.
Mijn ervaring met KPN bij verlenging was om te huilen. Ruim voor afloop een aanbod gevraagd en gekregen: 3 mnd €5 + 6 mnd €7,5 + 12 mnd €12,5. Toen ik dat (na familieoverleg) wilde bevestigen “gold de aanbieding niet meer”. Boos geworden en uiteindelijk toch die aanbieding gekregen (dacht ik).
Na de eerste maand in de nieuwe contractperiode kom ik er achter dat er geen korting wordt verrekend. Zegt KPN eerst “hé, dat is gek” en daarna doodleuk dat de aanbieding niet is doorgevoerd. Ze konden me wel een andere aanbieding doen (€150 in mijn nadeel).
KPN beweert nu 1 dag na verlenging een mail te hebben gestuurd dat ze de aanbieding toch niet konden doen “omdat de verlenging te vroeg kwam”.
Ik heb de klachtenprocedure niet afgewacht en ben dezelfde dag nog overgestapt naar Odido. Was uiteindelijk ook nog €200 goedkoper…
Na de eerste maand in de nieuwe contractperiode kom ik er achter dat er geen korting wordt verrekend. Zegt KPN eerst “hé, dat is gek” en daarna doodleuk dat de aanbieding niet is doorgevoerd. Ze konden me wel een andere aanbieding doen (€150 in mijn nadeel).
KPN beweert nu 1 dag na verlenging een mail te hebben gestuurd dat ze de aanbieding toch niet konden doen “omdat de verlenging te vroeg kwam”.
Ik heb de klachtenprocedure niet afgewacht en ben dezelfde dag nog overgestapt naar Odido. Was uiteindelijk ook nog €200 goedkoper…
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen