[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 158 ... 181 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
tweakenpeak schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:23:
Iedereen bedankt voor het meedenken!

@Occy74 Aangezien jij dezelfde netwerkkaart heb en wel de juiste snelheid krijg. Wat krijg jij te zien in Windows PowerShell als je Get-NetAdapterHardwareInfo invoerd. Ik krijg onderstaand:
[Afbeelding]

Aanvankelijk dacht ik het probleem te hebben opgelost door mijn netwerk kaart een PCI-e slot hoger te doen, daarvoor kreeg ik PCieLinkWidth van slechts 2 en nu dus 4. Maar nul snelheid erbij dus ook dit lijkt niet het probleem.

[...]

Volgens KPN website hoor je minimaal 75% van de beloofde snelheid te krijgen. Dat is dus in mijn geval 3000mbps down en up. Daar kom ik niet aan.
Ik heb dezelfde settings als bij jou alleen maar pcielink speed 1, en toch haal ik de volledige snelheid.

Je hebt idd de Genexis ONT die ik ook had, nu met de Nokia is het wel goed..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 10:40
Hmm ik heb al best een tijdje last van een random wegvallende verbinding, dan zie ik in opnsense dat de pppoe verbinding weg is, en na 1 / 2 minuten werkt het weer.

Dacht eerst dat het de UDM was dus die heb ik al vervangen door een opnsense doos.

Meer mensen dat issue eens gehad? Wat was de oplossing?

Hele oude aon hier :) maar nooit eerder gehad.

KPN modem tussen hangen zou kunnen waren het niet dat telefonie hier over een eigen centrale gaat, wat dus niet gaat werken met die experiabox want dan wil die weer telefonie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 15:02
Hoi bevalt jullie de Box 14, ik heb nu een archer c5400x met 1gb down van ziggo.
Ik ben overgestapt naar 4gb glasvezel, echter die modem die daarbij komt moet ik wel gaan gebruiken met DHCP anders kan ik de netwerksnelheid niet gebruiken.

Ik heb ook een Deco mesh wifi 6 staan die ik wil aansluiten.

Ik ben bang dat de Archer c5400x overbodig gaat worden, was wel een beest van een router paar jaar geleden.. koste me 350,- volgens mij.

Iemand hier ervaring met Box 14 met ongeveer 15/20 clients erop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
die 4gb is trouwens wel echt zware overkill, ik heb een nieuw asus moederbord hero 790 waar een 2.5Gb op zit. dit bord was 700,- topmodel. Dus je netwerkkaart en switches zijn deze snelheden nog helemaal niet gangbaar. 2.5gb up/down is voor nu wel ff de max voor de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44
shakespeare schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:35:
die 4gb is trouwens wel echt zware overkill, ik heb een nieuw asus moederbord hero 790 waar een 2.5Gb op zit. dit bord was 700,- topmodel. Dus je netwerkkaart en switches zijn deze snelheden nog helemaal niet gangbaar. 2.5gb up/down is voor nu wel ff de max voor de meeste mensen.
Ik denk dat je zo een 4-Gbps abo vooral moet zien als iets waarbij je bij 10 of meer gebruikersapparaten effectief per apparaat meer capaciteit hebt - in ieder geval tot aan de kpn-pop. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat de eigen, interne netwerkapparaten allemaal 2,5-Gbps of meer doen - voor de .gebruikersapparaten is 1-Gbps nog steeds prima omdat de doorsnee Internet sites per sessie hooguit een paar 100-Mbps doen.

Als er intern iets is wat veel bandbreedte vereist wordt het wellicht een ander verhaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Airw0lf op 10-05-2024 10:14 ]

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 13:37
Hier al lange tijd problemen met de bekend google nest audio speakers die meerdere meldingen geven ‘er iets fout gegaan, probeer het over enkele seconden opnieuw’. Is daar al nieuws over in welke firmware van de experiabox v12 een oplossing voor is/komt? Of ligt het bij Google qua firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:35
Airw0lf schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:40:
[...]

Ik denk dat je zo een 4-Gbps abo vooral moet zien als iets waarbij je bij 10 of meer gebruikersapparaten effectief per apparaat meer capaciteit hebt - in ieder geval tot aan de kpn-pop. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat de eigen, interne netwerkapparaten allemaal 2,5-Gbps of meer doen - voor de .gebruikersapparaten is 1-Gbps nog steeds prima omdat de doorsnee Internet sites per sessie hooguit een paar 100-Mbps doen.

Als er intern iets is wat veel bandbreedte vereist wordt het wellicht een ander verhaal.
Ik ken een bedrijf met tienduizenden medewerkers inclusief thuiswerken via VPN en Citrix. Die trekken nog geen 2 Gbps vol. Dan kan ik echt geen enkele usecase bedenken waarom je thuis meer dan 1Gbps nodig zou moeten hebben.

Hier heb ik ook 1Gbps omdat ik een oude actie had waardoor deze even duur is als een 100Mbps. Maar een paar minuten per maand heb ik een piek als een XBOX of PS5 spel wordt ge-update. Dat is dan wel lekker snel klaar, maar met een 100Mbps lijn was dat ook gelukt want de rest van de tijd loopt er nog geen 20Mpbs over de lijn heen als er wat video wordt gestreamed en thuisgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
jongetje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:38:
[...]

Ik ken een bedrijf met tienduizenden medewerkers inclusief thuiswerken via VPN en Citrix. Die trekken nog geen 2 Gbps vol. Dan kan ik echt geen enkele usecase bedenken waarom je thuis meer dan 1Gbps nodig zou moeten hebben.

Hier heb ik ook 1Gbps omdat ik een oude actie had waardoor deze even duur is als een 100Mbps. Maar een paar minuten per maand heb ik een piek als een XBOX of PS5 spel wordt ge-update. Dat is dan wel lekker snel klaar, maar met een 100Mbps lijn was dat ook gelukt want de rest van de tijd loopt er nog geen 20Mpbs over de lijn heen als er wat video wordt gestreamed en thuisgewerkt.
Details weet ik niet - maar ik ken 4-6 persoons huishoudens die 1-Gbps met enige regelmaat voltrekken.

Maar los van wel/niet voltrekken: met een 4-Gbps abo heb je een transmissiesnelheid van 10-Gbps (aanname-1) waardoor de latency laag is (aanname-2) - iets waar gamers op zitten te azen - zo is me meer dan eens uitgelegd.

Sinds kort gebruik ik zelf een 1-Gbps Internet verbinding (komende van 200-Mbps) en heb ik de router vervangen door een exemplaar met 2.5-Gbps poorten. Ondanks dat alles op 1-Gbps draait en ik nergens boven de 100-Mbps kom merk ik wel verschil: de reactisnelheid is beter geworden - de grootste winst zat hem in het vervangen van de router... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Airw0lf op 10-05-2024 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:08
jongetje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:38:
[...]

Bedenk je ook dat bij dat bedrijf van tienduizenden werknemers, ze vooral baat hebben bij het snel afsluiten van lopende verbindingen; oftewel het voorkomen van filevorming in het dataverkeer. Een snelweg met 10 rijbanen zal ook niet snel een file krijgen bij een bepaalde hoeveelheid verkeer, en dan lijkt het misschien dat er veel te veel ruimte is; maar stop dat auto-verkeer op een snelweg met 6 rijbanen en ze zitten ineens veel te dicht op elkaar, moeten op elkaar wachten en je krijgt een file. Dus het lijkt alsof ze er geen baat bij hebben maar dat is uiteindelijk een gevolg van de brede toegangsweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Middenberm
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-05 18:24
Wellicht een wat vreemde vraag,

Momenteel zijn wij al jaren klant van KPN, maar inmiddels hebben wij steeds meer het gevoel "dief van eigen portemonnee te zijn" door niet regelmatig over te stappen.

Nieuwe klanten krijgen allerhande kortingen of welkomstgeschenken en bestaande klanten krijgen alleen prijsverhogingen of extra flut zenders waar wij toch nooit naar kijken.

Wat ons deels weerhoudt over te stappen is een duurzaamheidsvraagstuk.

Wat doet KPN (lees providers in het algemeen) met de modem die je retour moet sturen? Worden die hergebruikt? Worden ze vernietigd?

Als ze vernietigd worden is overstappen dus alles behalve duurzaam.

Dit is geen bericht om vervolgens een discussie over duurzaamheid te starten, maar mijn persoonlijke mening dat ik dit belangrijk vind om een keuze te maken over te stappen.

Ik stel de vraag hier omdat ik van de providers toch het politiek correcte antwoord verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Middenberm op 10-05-2024 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Middenberm schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:53:
Wellicht een wat vreemde vraag,

Momenteel zijn wij al jaren klant van KPN, maar inmiddels hebben wij steeds meer het gevoel "dief van eigen portemonnee te zijn" door niet regelmatig over te stappen.

Nieuwe klanten krijgen allerhande kortingen of welkomstgeschenken en bestaande klanten krijgen alleen prijsverhogingen of extra flut zenders waar wij toch nooit naar kijken.

Wat ons deels weerhoudt over te stappen is een duurzaamheidsvraagstuk.

Wat doet KPN (lees providers in het algemeen) met de modem die je retour moet sturen? Worden die hergebruikt? Worden ze vernietigd?

Als ze vernietigd worden is overstappen dus alles behalve duurzaam.

Dit is geen bericht om vervolgens een discussie over duurzaamheid te starten, maar mijn persoonlijke mening dat ik dit belangrijk vind om een keuze te maken over te stappen.

Ik stel de vraag hier omdat ik van de providers toch het politiek correcte antwoord verwacht.
Je kunt toch elk jaar vragen (en krijgen) naar een korting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
Arjantje72 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:04:
[...]

Je kunt toch elk jaar vragen (en krijgen) naar een korting?
Vragen wel - krijgen is een ander... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:27
Airw0lf schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:08:
[...]

Vragen wel - krijgen is een ander... :+
Krijgen gaat hem momenteel niet worden. Ik heb vandaag nog gebeld en kon met twee jaar verlengen maar liefst 6 maanden een korting van 7,50€ krijgen. 8)7

Ik heb dus maar de overstap naar Odido geregeld, dat scheelt me de komende 10 maanden ruim 25€ per maand. Vaste klanten boeien KPN echt niets.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik wil komend weekend ook eens alles goed tegen het licht houden in een Excel bestand.

We hebben al jaren kpn, Netflix via KPN (kijken we eigenlijk te weinig naar), Simyo en kpn mobiel. Hierdoor hier en daar korting.

Op zich werkt alles gewoon goed maar soms is overstappen ook goed voor de portemonnee.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Aziraphale schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:22:
[...]

Krijgen gaat hem momenteel niet worden. Ik heb vandaag nog gebeld en kon met twee jaar verlengen maar liefst 6 maanden een korting van 7,50€ krijgen. 8)7

Ik heb dus maar de overstap naar Odido geregeld, dat scheelt me de komende 10 maanden ruim 25€ per maand. Vaste klanten boeien KPN echt niets.
Klinkt als een berg frustatie... :+

Ik ken je situatie niet - maar met alleen Internet is het makkelijk overstappen.

Wij maken veel gebruik van het opnemen/terugkijken van series en films. Dat maakt een overstap op zijn minst lastig(er). Bovendien ga ik met een vergelijkbaar abonnement bij Odido en Ziggo bijna net zoveel betalen - en na de kortingsperiode zelfs veel meer.

Of vaste klanten KPN echt niets boeien weet ik zo niet. Maar dat spel met die aanbiedingen is er vooral om de omzet voorspelbaar te maken en te houden. Immers, net als elk bedrijf heeft KPN een bepaalde omzet per jaar nodig om te kunnen draaien. En mensen die switchen blijven toch vaak een aantal jaren hangen - zeker als ze (net als wij) ook gebruik maken van opnemen.

Als het onder de vaste klanten klachten regent gaan mensen zeker niet switchen en gaan ook vaste klanten uiteindelijk lopen - ik schat dat het nieuwe TV platform bij KPN redelijk wat klanten en omzet gekost heeft. Idem voor Odido het afgelopen jaar met een aanhoudende klachtenstroom van een slechte verbinding... :+

En als je dat allemaal bij elkaar veegt heb je de situatie van nu... klanten die over het algemeen tevreden zijn met de prijs/kwaliteit/prestatie verhouding van KPN en dus geen behoefte hebben om over te stappen... tenzij de concurrent een echt mooie aanbieding heeft....

[ Voor 7% gewijzigd door Airw0lf op 10-05-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:27
@Airw0lf Nou, een berg valt ook wel weer mee en ik heb inderdaad alleen internet. TV kijken doen we via NLZIET, dus dat heb ik van de provider niet nodig.

Qua kosten ben ik met de volle prijs ook goedkoper uit bij Odido, maar de kwaliteit is inderdaad even afwachten. Aan de andere kant lees je altijd meer problemen dan positieve verhalen, dus we zullen het wel zien.

Maar wat ik wel wat frustrerend vind (niet enorm, maar wel wat) is dat er zo weinig interesse en meedenken qua mogelijkheden is wanneer een vaste klant aangeeft vanwege de prijs te willen switchen. Ik zat er nu 4 jaar en dat beviel verder prima, en misschien ga ik volgend jaar wel weer terug, maar het verschil was nu gewoon te groot.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
streamnl schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:34:
Ik wil komend weekend ook eens alles goed tegen het licht houden in een Excel bestand.

We hebben al jaren kpn, Netflix via KPN (kijken we eigenlijk te weinig naar), Simyo en kpn mobiel. Hierdoor hier en daar korting.

Op zich werkt alles gewoon goed maar soms is overstappen ook goed voor de portemonnee.
In vergelijking met Simyo is KPN mobiel stevig aan de prijs - ook na allerhande (combi-)kortingen - dit voorjaar de nodige energie gestoken in een prijs vergelijk. :P

Die 7x24 uur helpdesk zal uiteindelijk toch betaald moeten worden... maar als het allemaal goed werkt heb je die eigenlijk niet (meer?) nodig - toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Aziraphale schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:28:
@Airw0lf
Qua kosten ben ik met de volle prijs ook goedkoper uit bij Odido, maar de kwaliteit is inderdaad even afwachten. Aan de andere kant lees je altijd meer problemen dan positieve verhalen, dus we zullen het wel zien.
Wij hebben een KPN abonnement met twee TV kastjes en opnames - waren bij Odido en Ziggo duurder uit. De aanbieding om te switchen was niet echt geweldig - zowel de maandelijkse kosten als de eenmalige kosten.
Maar wat ik wel wat frustrerend vind (niet enorm, maar wel wat) is dat er zo weinig interesse en meedenken qua mogelijkheden is wanneer een vaste klant aangeeft vanwege de prijs te willen switchen. Ik zat er nu 4 jaar en dat beviel verder prima, en misschien ga ik volgend jaar wel weer terug, maar het verschil was nu gewoon te groot.
Mja - maar we zitten tegen de prijsindexeringperiode aan... en in de voorwaarden staat dat als je contract minder dan 3 maanden oud is je geen indexering krijgt. Dat zal zo zijn wissel trekken op een aanbieding om te verlengen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:21
mad-dog schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:28:
[...]

Alsof je die modellen uberhaupt nog wil activeren :P Wel vervelend als je eentje op stock had liggen om geen lange downtime te hebben na een defect
Vandaag heb ik een genexis gekregen. Het is een GMC-TK01-XGS2110-EU-1, kpn artikel 894423, 2024-02 HV 1.1
Deze is wel in orde? Ik heb het al aangesloten maar het alarm lampje brand rood. De aansluit datum is 17 mei, misschien nog geduld hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:04
markdejong schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:32:
[...]

Vandaag heb ik een genexis gekregen. Het is een GMC-TK01-XGS2110-EU-1, kpn artikel 894423, 2024-02 HV 1.1
Deze is wel in orde? Ik heb het al aangesloten maar het alarm lampje brand rood. De aansluit datum is 17 mei, misschien nog geduld hebben...
Alarm rood, betekent dat er überhaupt geen licht binnenkomt. Vermoedelijke is er ergens een breuk. Reken maar dat de 17e em niet gaat worden. Helaas kan ik eea niet checken vanuit de Egyptische zon ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
Helaas kan ik eea niet checken vanuit de Egyptische zon ☀️
Ik ga wel bellen naar 0800 0402. Fijne vakantie nog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:02

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

markdejong schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:56:
[...]

Geen licht is wel een dingetje, dat kan zomaar ff duren voor ze dat opgepakt hebben hoor.
Bij mij stond er al licht op voordat ik uberhaupt iets binnen had van kpn, sterker nog, ik heb mijn internet 1 week eerder gekregen omdat ze zagen dat alles aangesloten was, en hebben toen de monteur geannuleerd.

Kan zomaar zijn dat de monteur nog naar de pop moet, en dan idd pas 17 mei actief licht erop staat.

[ Voor 37% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-05-2024 12:02 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
markdejong schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:56:
[...]

Dat heeft helaas geen zin, aangezien er voor de wensdatum geen actie ondernomen kan worden. Als je even pm stuurt kan ik morgenavond kijken vanuit ons kikkerlandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
Kan zomaar zijn dat de monteur nog naar de pop moet, en dan idd pas 17 mei actief licht erop staat.
Dit is een nieuw glasvezel gebied, ik denk dat ik nog geduld moet hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

markdejong schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:13:
[...]

Dit is een nieuw glasvezel gebied, ik denk dat ik nog geduld moet hebben...
Ik zit ook in een nieuw gebied, sterker nog het is hier een maand of 2 geleden in de grond gelegd, 3 weken terug naar binnen getrokken, ik was 6 dagen later online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

mad-dog schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:12:
[...]

Dat heeft helaas geen zin, aangezien er voor de wensdatum geen actie ondernomen kan worden. Als je even pm stuurt kan ik morgenavond kijken vanuit ons kikkerlandje
Dit klopt, echter als er al licht opstaat en je ONT komt gewoon online, activeren ze je verbinding vanzelf voor de wensdatum, bij mij was het een week eerder online, omdat alles gewoon technisch funtioneel en gereed was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:16:
[...]

Dit klopt, echter als er al licht opstaat en je ONT komt gewoon online, activeren ze je verbinding vanzelf voor de wensdatum, bij mij was het een week eerder online, omdat alles gewoon technisch funtioneel en gereed was.
Dat klopt, mits de zogenoemde internet Access ook is afgerond, anders krijg je een 172.x adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

mad-dog schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:18:
[...]

Dat klopt, mits de zogenoemde internet Access ook is afgerond, anders krijg je een 172.x adres
Ja dat was bij mij ook zo tot ze het activeerden, ik heb nog 3 verwoede pogingen gedaan om het nog eerder voor elkaar te krijgen, maar zoals jij ook aangeeft, kunnen ze het echt niet vooruit zetten, althans niet de medewerkers die je te spreken krijgt.

Wat wellicht ook meespeelt is dat ik de technische kant zelf kon volgen via IRMA hahahaha en dus precies wist wanneer ik kon bestellen omdat er al een verbindings id te zien was :D (Begin 2025 mijn reet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
mad-dog schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:12:
[...]Als je even pm stuurt kan ik morgenavond kijken vanuit ons kikkerlandje
Check.

Ps

Ik heb de dsl weer aangesloten. De genexis staat nog aan.

[ Voor 48% gewijzigd door markdejong op 11-05-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
KPN gaf telefonisch aan dat er 10m CAT 6A bij zat voor de 10gb LAN. ik heb net de doos binnen daar zitten alleen korte kabeltjes ?

Waren deze bij jullie wel geleverd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

shakespeare schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:04:
KPN gaf telefonisch aan dat er 10m CAT 6A bij zat voor de 10gb LAN. ik heb net de doos binnen daar zitten alleen korte kabeltjes ?

Waren deze bij jullie wel geleverd ?
In mijn doos zat ook geen 10m CAT6A, 3 weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
ok net even cat6a gehaald, 10m. ik hoop dat de router een beetje functioneert. goede ervaringen met de box 14 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:53

ViezeVis

Sample Text

ViezeVis schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:32:
Weet iemand of dit een 'normale' aanbieding is voor de opzeglijn van KPN? Zelf heb ik geen behoefte aan TV maar in sommige gevallen is het voordeliger om het erbij te hebben (bepaalde propositie, @mad-dog refereerde er hierboven al ergens naar). Wat mij zelf weerhoud is het aangaan van een 2-jarig contract omdat de techniek best snel ontwikkelt. En dan zou een 1jr abonnement mij beter passen.

1 jaar contract 1Gbit met TV, Videoland en Netflix
Eerste 6 maanden: €51,-
Volgende 6 maanden: €88,-
€834,- (€834 per jaar)

1 jaar contract via Odido 1Gbit zonder TV (Videoland en Netflix los afsluiten)
Eerste 10 maanden: €30,-
Volgende 2 maanden: €55,-
€650,- (€650,- per jaar) incl €120,- Videoland en €120,- Netflix

2 jaar contract 1Gbit met TV, Videoland en Netflix
Eerste 12 maanden: €36,-
Volgende 12 maanden: €88,-
€1448 (€744 per jaar)

2 jaar contract 1Gbit ZONDER TV, MET Videoland en Netflix
Eerste 12 maanden: €64,-
Volgende 12 maanden: €69,-
€1596 (€798 per jaar)
Weet iemand dit toevallig?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ViezeVis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:16:
[...]

Volgens mij staan er hier in het topic genoeg voorbeelden van aangeboden kortingen.

Welke korting krijg je via https://www.kpn.com/shop/aanpassen/verlengen/internet-tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
ViezeVis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:16:
[...]

Waarschijnlijk is het antwoord "neen". :+

Afgaande op mijn eigen ervaring en de reacties hier hangt korting bij contractverlenging af van nogal wat factoren:
* hoe lang ben je klant zonder korting
* hoe lang ben je klant met korting
* in welk postcode gebied zit je
* loopt het tegen blackfriday (o.i.d.) aan
* staat er een prijsindexering aan te komen
* ... en-wellicht-nog-een-paar-meer ...

Kortom - er is geen silver-bullet. En bovendien kan het over een week weer anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Dj-sannieboy schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:44:
[...]

Volgens mij staan er hier in het topic genoeg voorbeelden van aangeboden kortingen.

Welke korting krijg je via https://www.kpn.com/shop/aanpassen/verlengen/internet-tv ?
Ik heb dus even gebeld, want in de verlengshop staat nu iets heel aparts. Ik heb nu voor:
- 1Gbit
- Netflix
- Videoland
- Looptijd 1jr
- Geen TV

een aanbieding voor 12 maanden van €38. Daar ben ik maar voor gegaan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ViezeVis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:39:
[...]

Ik heb dus even gebeld, want in de verlengshop staat nu iets heel aparts. Ik heb nu voor:
- 1Gbit
- Netflix
- Videoland
- Looptijd 1jr
- Geen TV

Dat zijn nog eens aanbiedingen 😅

Zelf 2 maanden geleden verlengd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bp74fh1T5d_A87WCtwgWzAtSujU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y114y15vkSHg8QfiqwPfsrup.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
ViezeVis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:39:
[...]

- 1Gbit
- Netflix
- Videoland
- Looptijd 1jr
- Geen TV

Maar wel een 2-jarig contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Lord_Dain schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:28:
[...]

Dat zou het addertje wel eens kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-06 06:09
ik kreeg in me mijn kpn app en in me mail een aanbieding voor 2 jaar en dan 75 euro korting pffff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Lord_Dain schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:28:
[...]

Nee:

"- Looptijd 1jr"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WN30kmTaChx6JbKxImrC2PPvrlQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iHCPFYtdH9YqMLKjw0X1N17c.png?f=user_large

[ Voor 100% gewijzigd door ViezeVis op 13-05-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:18

P_Tingen

omdat het KAN

Dit weekend heeft mijn modem zichzelf ineens spontaan naar fabrieksinstellingen teruggezet. Mijn wifi was ineens weg, maar het default ssid was wel in de lucht. Via de beheerpagina kon ik het ssid en het wachtwoord weer terugzetten, maar hoe kan zoiets gebeuren?

[ Voor 4% gewijzigd door P_Tingen op 13-05-2024 15:02 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 08:35
Airw0lf schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:01:
[...]

Waarschijnlijk is het antwoord "neen". :+

Afgaande op mijn eigen ervaring en de reacties hier hangt korting bij contractverlenging af van nogal wat factoren:
* hoe lang ben je klant zonder korting
* hoe lang ben je klant met korting
* in welk postcode gebied zit je
* loopt het tegen blackfriday (o.i.d.) aan
* staat er een prijsindexering aan te komen
* ... en-wellicht-nog-een-paar-meer ...

Kortom - er is geen silver-bullet. En bovendien kan het over een week weer anders zijn.
Nooit geweten dat deze link ook bestond voor de thuis abonnementen (wel voor mobiel).

Ik heb net even gekeken, maar ik krijg dus (ergens ook wel verwacht) geen aanbieding te zien. Bijzonder. Vooral omdat wij nog onder de oude Hussel formule vallen, met 50Mb glasvezel. We zitten al sinds 2005 bij KPN, voorheen HetNet

Ziggo strooit hier trouwens ook met aanbiedingen, maar dan moeten die lui eerst maar een coax-kabel naar onze woning toe leggen :'). Die ligt er namelijk niet, maar wel post sturen met aanbiedingen :+.

Maar eens bellen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 22:54
mgiebels schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:42:
ik kreeg in me mijn kpn app en in me mail een aanbieding voor 2 jaar en dan 75 euro korting pffff
Ik krijg vandaag ook de aanbieding per mail. 12,50eur korting voor 6 maanden maar wel de voorwaarde van een 2jaar verlenging. :/
Mijn contract loopt komende zomer af. Ik bel ze wel voor een deal voor 1jaar verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-06 06:09
Soulizer schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:31:
[...]

Ik krijg vandaag ook de aanbieding per mail. 12,50eur korting voor 6 maanden maar wel de voorwaarde van een 2jaar verlenging. :/
Mijn contract loopt komende zomer af. Ik bel ze wel voor een deal voor 1jaar verlenging.
Ga ik ook nog eens doen want dit is een lachtertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Weet iemand of je op die "KPN TV+ Entertainment Box" ook TV kunt kijken van KPN? Een normale tv-box van kpn kost namelijk al zeker €12,50 per maand. En een Entertainment box maar 2,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ViezeVis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:40:
Weet iemand of je op die "KPN TV+ Entertainment Box" ook TV kunt kijken van KPN? Een normale tv-box van kpn kost namelijk al zeker €12,50 per maand. En een Entertainment box maar 2,50.
Dat is de tv kijk box.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Tylen schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:43:
[...]

Dat is de tv kijk box.
Ja zo. Dus entertainmentbox is écht wat anders dan het kastje voor tv waar je €12,50 p/m voor betaalt. Vind het zonde om zoveel te betalen voor TV en overweeg dan misschien NLZiet :) (enNPO opzeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ViezeVis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:56:
[...]

Ja zo. Dus entertainmentbox is écht wat anders dan het kastje voor tv waar je €12,50 p/m voor betaalt. Vind het zonde om zoveel te betalen voor TV en overweeg dan misschien NLZiet :) (enNPO opzeggen).
Nee het tv+ kastje is het kastje waarmee je, onder andere, tv kijkt. En de eerste zit bij je abbo, de tweede kost je €5,- ofzo per maand.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 14:37
ViezeVis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:56:
[...]

Het is hetzelfde kastje. Maar voor 2,50 krijg je geen live TV maar huur je dit kastje om via apps te kijken. Zeker handig als je alles bij elkaar wil hebben en wellicht geen (handige) smart TV hebt. Je dient wel zelf uiteraard te zorgen voor een werkende account op die apps (Netflix ,NLziet, Amazon, etc, etc) maar de meest bekende diensten kan je ook via KPN afsluiten en daarmee ook maandelijks aan of uitzetten.

Vrijwel alle apps zijn beschikbaar omdat het kastje gebruik maakt van Google TV.

Voor 10 euro extra per maand worden ook de live TV zenders via datzelfde kastje ontgrendeld.

Zie hier.

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 13-05-2024 19:59 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 09:23
Misschien moet ik ook maar ns gaan bellen want via de kpn verlengen website word ik niet echt vrolijk..heb nu nog een oud XS4All abbo met 2xtv ontvangers(arris), fritzbox, espn, Spotify, 100/100 glas en dan kijk je wat je krijgt als je "overstapt" naar KPN minus 1 TV ontvanger, KPN-Service Plus en een fritzbox (want ik heb nu een eigen firewall die de verbinding opzet) als ik dat dan vergelijk met sommige aanbiedingen van een paar posts geleden, schieten de tranen in m'n ogen.. (terwijl ik nu contractvrij ben)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHPv-UAG6JxISROVs38An0VuGcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nL4VZLbztlxsjSLAiHV8agwO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door NIK0 op 13-05-2024 22:39 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06:49
Soulizer schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:31:
[...]

Ik heb gister gebeld. 27,50 korting eerste 12 maanden op een contract van 24 maanden (1Gbit/s+TV). Heb het maar geaccepteerd want ik heb geen zin in overstappen momenteel.

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ik snap deze niet. De actiekorting is in 2023 ingegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Lord_Dain schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:31:
[...]

Scherp! Bijzonder inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Charlie_Root schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:01:
[...]

Ik heb gister gebeld. 27,50 korting eerste 12 maanden op een contract van 24 maanden (1Gbit/s+TV). Heb het maar geaccepteerd want ik heb geen zin in overstappen momenteel.
Is dit 27,50 korting in totaal? Of per maand?

Ik zit er ook aan te denken om te verlengen, maar ben er nog niet over uit of ik die nieuwe KPN TV+ doosjes wil hebben of niet.

Dus als iemand positieve ervaringen heeft met die ontvangers t.o.v. de oude Interactive TV ontvangers, dan hoor ik dat graag. Lees hier en daar nog wel wat issues met geluidsverschil met beeld en audio, waar ik niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Lord_Dain schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:31:
[...]

Ik denk dat dit dus ook idd de catch is. Want ik heb in 2023 die 'blijf bij ons' korting heb gehad van 35,- per maand voor 12 mnd lang. Die zal wel verdwijnen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
krakendmodem schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:11:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om te verlengen, maar ben er nog niet over uit of ik die nieuwe KPN TV+ doosjes wil hebben of niet.

Dus als iemand positieve ervaringen heeft met die ontvangers t.o.v. de oude Interactive TV ontvangers, dan hoor ik dat graag. Lees hier en daar nog wel wat issues met geluidsverschil met beeld en audio, waar ik niet op zit te wachten.
Ik ben er blij mee, alleen is het overzicht in de tv-gids slechter! HBO max en e.d. opstarten via telefoon en tv box werkt flawless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06:49
krakendmodem schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:11:
[...]

Per maand voor de eerste 12 maanden.

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Laatst online: 03-06 10:40
Ik dacht laat ik het ook eens proberen in de verlengshop, maar dat is ook redelijk waardeloos.

Heb 10 euro korting, wat alleen maar is omdat internet 5 euro goedkoper is en ik 5 euro korting kreeg als combikorting.

Zit ik wel vast aan die TV+ gevallen, dus nee dan betaal ik nog graag die 10 euro extra :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-05 09:26
Gisteren ook even op de verlengpagina gekeken maar dat aanbod viel tegen, toch nog even gebeld en na doorverbonden te worden naar iemand die een bod mocht doen viel ook dat tegen. 12 maanden contract, 1gbit + tv, 1e 3 maanden 50e, volgende 3 maanden 55, rest originele prijs. Dan maar naar Odido en wellicht weer tot volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Djie schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:45:
Gisteren ook even op de verlengpagina gekeken maar dat aanbod viel tegen, toch nog even gebeld en na doorverbonden te worden naar iemand die een bod mocht doen viel ook dat tegen. 12 maanden contract, 1gbit + tv, 1e 3 maanden 50e, volgende 3 maanden 55, rest originele prijs. Dan maar naar Odido en wellicht weer tot volgend jaar :)
Je moet bij KPN inspreken waarover je belt. Ik spreek dan 'opzeggen' in dus ik word niet doorverbonden door een medewerker. Zit ik dan wel direct bij de juiste afdeling?
(ze nemen wel direct op :P)

Ik heb mijn 1jr verlengingscontract in ieder geval laten beëindigen omdat die korting die ik dacht te krijgen, dit jaar vervalt. Kon nog mooi binnen 14 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door ViezeVis op 15-05-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 22:54
Charlie_Root schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:01:
[...]

Dan schat ik zo in dat dit voor iedereen zulke deals zijn. Vorig jaar was een topjaar met korting. Ik vermoed dat ik deze ook ga nemen, want eigenlijk geen zin in overstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:14

Reneger

Wie? IK?

ONT is preventief vervangen vanmorgen. Meneer was de deur uit na 3 minuten, 5 minuten daarna was de verbinding weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
Edit: Verkeerd topic

[ Voor 96% gewijzigd door Roekeloos op 21-05-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:09
Ik ben momenteel contractvrij dus ik dacht laat ik KPN eens bellen voor een verlengaanbod.
Krijg ik 3 maanden 5 euro korting voorgeschoteld bij 1 jaar en 6 maanden 5 euro korting bij 2 jaar.

Normaal krijg ik elk jaar een heel goed aanbod, is dit normaal tegenwoordig?
Ik stap niet graag over maar dit is mij wel heel erg minimaal.

Ik heb 1 gbit glasvezel.
2 tv ontvangers.
Vaste telefoon.
Onbeperkt bellen pakket.

Hebben jullie nog tips of meer korting weten te regelen (zo ja hoe :P)?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:29
Ik kreeg vandaag een mailtje van KPN over verlenging. Mijn contract loopt nog tot 03-03-2025
Blijf lekker zitten
Want bij ons geniet je van razendsnel internet én tv. En met onze deal voor jou als vaste klant zit je straks nóg lekkerder. Login in MijnKPN en pak nu 12 maanden lang, élke maand 5,- korting vanuit je luie stoel.

Verleng & bespaar
In totaal 60,- korting
Je verlengt je internet- en TV abonnement met 2 jaar
Je abonnement blijft hetzelfde
Blijf die communicatie toch vreemd vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 08:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_X1c9Vb21rkHRyYTjafI1fQH4Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S1vdAKMObaV3VRF7pZB0PBjD.png?f=user_large
Ruim 10 jaar klant en dan durven ze dit verleng 'cadeau' aan te bieden?
Goed misselijkmakend dit bah bah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Zilverdael80 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:11:
[Afbeelding]
Ruim 10 jaar klant en dan durven ze dit verleng 'cadeau' aan te bieden?
Goed misselijkmakend dit bah bah
Haha krijg het idee dat de langstzittende klanten juist vrijwel geen aanbieding krijgen. Hier helemaal geen aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkh
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03:07
Wij hebben bij ons in de straat het geval dat er een dubbele glasvezel aansluiting wordt aangelegd, er ligt momenteel al glasvezel van Odido en daar komt nu KPN bij. KPN heeft nu toestemming gevraagd om een aansluiting te plaatsen bij ons in huis, is het nuttig om daar nu toestemming voor te geven of overbodig om twee aansluiting te hebben?

NH, rijtjeshuis bouwjaar 1952, enkele Quatt, Tado V3+, droogbouw vloerverwarming, HR++ glas, spouwisolatie, kruipruimte isolatie, dak isolatie 2.5rd, 12x zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
rinkh schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:36:
Wij hebben bij ons in de straat het geval dat er een dubbele glasvezel aansluiting wordt aangelegd, er ligt momenteel al glasvezel van Odido en daar komt nu KPN bij. KPN heeft nu toestemming gevraagd om een aansluiting te plaatsen bij ons in huis, is het nuttig om daar nu toestemming voor te geven of overbodig om twee aansluiting te hebben?
Het kan nog jaren duren voordat de markt zodanig tot rust is gekomen dat er heel misschien nog 1 partij is overgebleven. Tot die tijd is het dus zeer nuttig om ook die tweede aansluiting te laten plaatsen, zeker omdat het niks kost. Want bij partij 1 kan je kiezen uit enkele providers, bij partij 2 uit een zooi andere providers. En meestal zit daar geen of weinig overlap in.

Door twee aansluitingen te hebben breid je de toekomstige keuzevrijheid flink uit. En je weet nooit of je dat volgend jaar of over twee jaar nodig gaat hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:35
Altijd doen. Kost je niets en als je ooit wilt overstappen hoef je niet eerst op een ploeg te wachten die het binnen moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06 18:49

NEK

Absoluut doen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
krakendmodem schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:17:
[...]

Haha krijg het idee dat de langstzittende klanten juist vrijwel geen aanbieding krijgen. Hier helemaal geen aanbieding.
Hier ook geen aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:45

Peetman

Tjah....

Zojuist gebeld voor verlengen glasvezel 100mbit en tv+. Via mail kreeg ik aanbod voor 5 euro eerste 6 maanden bij jaar verlengen, aan de telefoon 7,50 voor 6 maanden.
Probeer het eind volgende week nog wel, maar anders stap ik wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:18
Ik heb thuis een aantal Raspberry Pis als internet radio die ik kan benaderen via hun .local adres. Echter sinds de overstap naar KPN met KPN box 12, lijkt het mDNS protocol alleen kort te werken na het (opnieuw) opstarten van de KPN box; na een tijdje (verschilt hoe lang, kan enkele dagen zijn) resolven de .local adressen niet meer (ze zijn nog wel te benaderen met hun lokale ip adres, maar minder handig). Zijn er hier soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:10
jongetje schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:51:
[...]

Altijd doen. Kost je niets en als je ooit wilt overstappen hoef je niet eerst op een ploeg te wachten die het binnen moet brengen.
ODF wil graag bij mij het sprietje in de meterkast gaan afwerken, maar gezien de geringe ruimte in mijn meterkast en het beperkte aanbod providers bij ODF, heb ik dan liever een KPN FTU daar hangen. Dus wacht ik nog wel even af tot KPN hier in Utrecht ook gaat uitrollen.

Dus ik zeg dan nee tegen de ODF FTU. Binnenkort maar eens een stoeptegel lichten om het sprietje eronder te doen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sjoerd001 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:44:
[...]

ODF wil graag bij mij het sprietje in de meterkast gaan afwerken, maar gezien de geringe ruimte in mijn meterkast en het beperkte aanbod providers bij ODF, heb ik dan liever een KPN FTU daar hangen. Dus wacht ik nog wel even af tot KPN hier in Utrecht ook gaat uitrollen.

Dus ik zeg dan nee tegen de ODF FTU. Binnenkort maar eens een stoeptegel lichten om het sprietje eronder te doen. >:)
Tegenwoordig is dat spul zo klein dat ik me niet kan voorstellen dat ze niet allebei in je meterkast passen. Het zijn niet meer die enorme lompe Genexis FTU's uit de begintijd van 2006 of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik zou ODF gewoon laten afwerken in jouw meterkast hoor.
Je zal zien dat later een monteur heus nog wel een plekje vindt voor de KPN glasvezel aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
Voorheen zat ik bij Caiway met een 600 Mbit lijn, nu sinds februari bij KPN met een 1 Gbit lijn. Ik heb het gevoel dat ik by far niet de maximale snelheid bereik. Hebben meer mensen daar last van? Nu snap ik dat je afhankelijk ben van de zender, maar bij Caiway kon ik op speedtest wel redelijk strak tegen mijn max testen, maar bij KPN dus niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
BootVluchteling schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:45:
Voorheen zat ik bij Caiway met een 600 Mbit lijn, nu sinds februari bij KPN met een 1 Gbit lijn. Ik heb het gevoel dat ik by far niet de maximale snelheid bereik. Hebben meer mensen daar last van? Nu snap ik dat je afhankelijk ben van de zender, maar bij Caiway kon ik op speedtest wel redelijk strak tegen mijn max testen, maar bij KPN dus niet..
Nee dat is niet normaal, maar 99% van de mensen voert de test verkeert uit waardoor het probleem niet de glasvezelverbinding is of de apparatuur van de provider, maar zijzelf dus. Dus de vraag is, hoe test jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:34
Ik dacht vandaag ik bel ook eens met KPN voor een verleng deal.

Korting was mager:
1 jaar verlenging 3 * 5 euro
2 jaar verlenging 6 * 7,50 euro.

Aparte is, ik heb nu 1Gbit, Interactive TV met opnemen en een extra ontvanger en 4K, type abonnement Hussel Internet 1Gbps op AON verbinding en hiervoor betaal ik 79 euro per maand.

Wordt ik nu nieuw klant, even afgezien de kortingen, betaal ik 72,50 per maand.
Ik krijg dan KPN TV+, 2 ontvangers, opnemen en 4K en misschien dan (X)GPON. Maar ik ben dan minder kwijt, dan een contract verlenging. De korting die ik dan zou hebben, is 6,50 per maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCro5DWx_boF2N-epN3cHXc4ths=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ChH1PKSRkozq2I4v0i2wFEOD.jpg?f=user_large
Bij navraag, zou dit iets met inflatie of nieuwe klanten betalen minder zijn.
Die tijdelijk korting maakt mij niet uit, maar die 6,50 euro per maand wil ik graag hebben.....

Miscshien later nog maar een keer bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:11
Rolfie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:01:

Korting was mager:

Aparte is, ik heb nu 1Gbit, Interactive TV met opnemen en een extra ontvanger en 4K, type abonnement Hussel Internet 1Gbps op AON verbinding en hiervoor betaal ik 79 euro per maand.

Ik krijg dan KPN TV+, 2 ontvangers, opnemen en 4K en misschien dan (X)GPON. Maar ik ben dan minder kwijt, dan een contract verlenging. De korting die ik dan zou hebben, is 6,50 per maand.

[Afbeelding]
Die tijdelijk korting maakt mij niet uit, maar die 6,50 euro per maand wil ik graag hebben.....

Nieuwe klanten betalen minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

TFHfony

Professional Weirdo

Hier eigenlijk nooit een probleem met de snelheid:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/16282914732.png

En dan wordt er ook nog gewoon gewerkt door 2 personen op deze lijn.

[ Voor 5% gewijzigd door TFHfony op 22-05-2024 16:21 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
Hoezo heb je het gevoel dat je niet de maximale snelheid hebt? Je kan het toch meten? Als je een bekabelde snelheidstest uitvoert zou je de snelheid die hierboven geplaatst is moeten opleveren (930/930).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 08:54

Korting was mager:

[Afbeelding]

Hussel is, meen ik, het oude abonnement.
Als je dus overstapt naar het nieuwe abonnement ga je standaard minder betalen door het nieuwe abonnement.

Enige is dat je weer een jaarcontract aangaat met kpn.
Maar ik denk dat dat geen probleem voor jou is.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
MarcoC schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:18:
[...]

Nieuwe klanten betalen minder.
Voor discount kan ik dit begrijpen. Voor het abonnement kan ik dit niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
Sjowhan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:00:
[...]

Hussel is, meen ik, het oude abonnement.
Als je dus overstapt naar het nieuwe abonnement ga je standaard minder betalen door het nieuwe abonnement.

Enige is dat je weer een jaarcontract aangaat met kpn.
Maar ik denk dat dat geen probleem voor jou is.
Juist een verlenging is waar ik naar op zoek ben inderdaad. Of ik dan moet overstappen naar een ander abonnement maakt mij niet uit.

Zal morgen nog een keer bellen naar KPN. Kijken wat er mogelijk is, als ik overstap naar een ander abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Nee, geen problemen hier met de snelheid, speedtest komt (altijd) uit op 934/934 Mbit.

Korting was mager:

[Afbeelding]

Ze verlengen liever je (duurdere) Hussel abonnement met korting, maar dat is natuurlijk een sigaar uit eigen doos.

KPN bellen en aangeven dat je wil overstappen naar de nieuwe propositie (met korting), aangezien Hussel in de basis duurder is.

[ Voor 55% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-05-2024 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
Rolfie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:42:
[...]

Voor discount kan ik dit begrijpen. Voor het abonnement kan ik dit niet verklaren.
Het is gewoon zo. Bestaande "slapende" klanten verdienen providers meer geld aan dan nieuwe klanten. Tegelijkertijd is acquisitie van nieuwe klanten de enige manier om te groeien, en dit moet ten koste van andere providers. Dit leidt er toe dat nieuwe klanten minder betalen dan bestaande klanten. Kan je leuk vinden of niet, zo is het nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 08:54
Rolfie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:44:
[...]

Juist een verlenging is waar ik naar op zoek ben inderdaad. Of ik dan moet overstappen naar een ander abonnement maakt mij niet uit.

Zal morgen nog een keer bellen naar KPN. Kijken wat er mogelijk is, als ik overstap naar een ander abonnement.
Ik heb deze overstap ook eerder gedaan, het zal mij niets verbazen als ze je dit nieuwe abonnement graag willen geven. Ik heb het overigens toen via de webcare op twitter geregeld. Maar als je liever belt is dat natuurlijk ook goed.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 14:11
Hier zojuist gebeld met KPN om te zeggen dat ik tot mijn schrik bijna €80 ga betalen voor mijn abonnement (1Gbit glasvezel met tv, extra kastje en opnemen). Dit na het eerste jaar de actieprijs van €40 totaal per maand en zonder erom te vragen voor het 2e jaar een brief in de bus gehad dat ze blij met me waren en graag nog een jaar dezelfde prijs wilden aanbieden.

Paar minuten in de wacht gezet om te kijken wat ze voor me konden betekenen en kwamen terug met iets van: "de eerste 3 maanden €59, maand 3-6 €68, daarna €79". Ik heb ze vriendelijk bedankt en gevraagd hoe het werkt met overstappen naar Odido die voor dezelfde propositie nu €40 per maand rekenen voor een jaar. Netjes uitleg gekregen en ga de overstap maar regelen.

Wel jammer, want kwam van T-Mobile vandaan en daar had ik toch nét iets vaker een internetstoring dan bij KPN. Maar dat is mij geen €39 per maand extra waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
kleinelievewolff schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:31:
Hier zojuist gebeld met KPN om te zeggen dat ik tot mijn schrik bijna €80 ga betalen voor mijn abonnement (1Gbit glasvezel met tv, extra kastje en opnemen). Dit na het eerste jaar de actieprijs van €40 totaal per maand en zonder erom te vragen voor het 2e jaar een brief in de bus gehad dat ze blij met me waren en graag nog een jaar dezelfde prijs wilden aanbieden.

Paar minuten in de wacht gezet om te kijken wat ze voor me konden betekenen en kwamen terug met iets van: "de eerste 3 maanden €59, maand 3-6 €68, daarna €79". Ik heb ze vriendelijk bedankt en gevraagd hoe het werkt met overstappen naar Odido die voor dezelfde propositie nu €40 per maand rekenen voor een jaar. Netjes uitleg gekregen en ga de overstap maar regelen.

Wel jammer, want kwam van T-Mobile vandaan en daar had ik toch nét iets vaker een internetstoring dan bij KPN. Maar dat is mij geen €39 per maand extra waard.
Er mist iets in je verhaal. Normaliter is het namelijk 70 euro:

1 gbit: 52,50
TV: 12,50
Extra decoder (waarbij opnemen gratis is): 5,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:08
Barre73 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:48:
[...]

Er mist iets in je verhaal. Normaliter is het namelijk 70 euro:

1 gbit: 52,50
TV: 12,50
Extra decoder (waarbij opnemen gratis is): 5,-
Vermoed dan nog het oude hussel abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
mrdemc schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Volgens mij het nieuwe met TV+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

kleinelievewolff schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:31:

waar heb je de odido aanbieding gezien? Kreeg ook de factuur van KPN, schrok dat ik de volle mep weer aan het betalen. Wil wel bij KPN blijven maar niet voor de volle mep.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
mrdemc schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Inderdaad het oude TV abonnement (geen TV+), kan zijn dat het hussel heet.
DancePlaza schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:59:
[...]

waar heb je de odido aanbieding gezien? Kreeg ook de factuur van KPN, schrok dat ik de volle mep weer aan het betalen. Wil wel bij KPN blijven maar niet voor de volle mep.
Gewoon op hun eigen site. 1e 10 maanden flinke korting, laatste 2 maanden betaal je dan de volle mep, maar die is nog steeds lager dan bij KPN. Heb dan ook voor 2 Gbit gekozen voor dezelfde prijs de eerste 10 maanden, wist niet eens dat dat bestond. Dan zet ik het na die 10 maanden weer terug in snelheid voor die laatste 2 maanden.

Het kan zijn dat ik een lagere prijs te zien heb gekregen omdat Odido al jaren een eigen netwerk heeft bij mij in de straat (Houten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:56

Prosperot

Today is a gift...

Ik ben van Hussel overgestapt naar KPNTV+, scheelt idd een paar euro op de 1Gb internet aansluiting.
Wel heb ik het oude Arris 5202 kastje gehouden, dat nieuwe kastje is echt een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Prosperot schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:02:
Ik ben van Hussel overgestapt naar KPN+, scheelt idd een paar euro op de 1Gb internet aansluiting.
Wel heb ik het oude Arris 5202 kastje gehouden, dat nieuwe kastje is echt een drama.
Dat was één van de dingen waarom ik graag wilde verlengen bij KPN. Had het ook op kunnen zeggen en op naam van mijn vrouw afsluiten, maar dan was ik bang dat ik nieuwe (TV+) apparatuur zou krijgen. Daar hoorde ik slechte verhalen over, kan zijn dat het nu wel beter is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:12
Toen het TV+-kastje kwam hebben we het mogen pilotten. Ik moet zeggen dat er destijds best wat bugs in zaten die vervelend waren. Toen de pilot afliep en we de mogelijkheid kregen om het kastje (betaald) af te nemen, besloten we om dat niet te doen en terug naar de Arris te gaan.

Inmiddels zijn we even verder en maakten we al enige tijd gebruik van de webapp op een Firestick 4k. Met name vanwege het in een dashboard kunnen gebruiken van ook de streamingapps, aangezien het Tizen besturingssysteem op de TV (van 2015) inmiddels ontzettend traag is.

Sinds een paar weken hebben we ons abonnement bij KPN verlengd en de Arris omgeruild voor de TV+. Daar zijn we eigenlijk heel tevreden over. Onze ervaring is dat eigenlijk alleen het zappen langzamer is t.o.c. de Arris en zo nu en dan is er eens een vastloper/herstart. Alleen met het "nu op TV" overzicht die we ook op de firestick gebruikten, zappen we vrijwel nooit meer. TV-kwaliteit is wat ons betreft prima. Daarnaast is het voordeel (t.o.v. de firestick) dat de hardware sneller is (waardoor apps zoals bv Kodi bij ons prima werken), de NPO plus app native werkt en het een ingebouwde Chromecast-functie heeft. T.o.v. de Arris is bijkomend voordeel dat de afstandbediening met TV+ geen line of sight hoeft te hebben, waardoor het kastje in de (gesloten) TV-meubel staat. Terwijl we eerder altijd de kast open moesten zetten of een lelijk kastje in plain sight moesten neerzetten.

Al met al heeft wat ons betreft het nieuwe kastje meer voordelen dan nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:18

mb1

Wij zijn nog steeds klant bij KPN uit de Telfort periode, helemaal prima en goedkoop.
Ik had verwacht dat ze onze propositie wel zouden laten uitsterven, maar tot mijn verrassing krijg ik vandaag ineens een brief dat onze snelheid gratis van 50 (in de praktijk 80) naar 200 wordt gezet.
Pagina: 1 ... 158 ... 181 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen