[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 07:02
Dat dacht ik al, maar toch.
Ik ben nu een duidelijke tut aan het zoeken om pfsense in te stellen alsm vervanger voor de v10a

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
Boomster schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:38:
[...]

Dat dacht ik al, maar toch.
Ik ben nu een duidelijke tut aan het zoeken om pfsense in te stellen alsm vervanger voor de v10a

thanks
wellicht vind je hier iets:

https://forum.kpn.com/search?q=pfsense

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomster
Thanks, had er ondertussen al 1 gevonden.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 21:21
menonv schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:14:
@Raindeer
Kun je eens het geluid via hdmi proberen? of?
Gaat al via HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:48
Vandaag gaan we van DSL naar glas. De KPN monteur (toffe gast!) probeert hier de glasvezel aan de praat te krijgen, maar waarschijnlijk is de patching in de PoP niet helemaal goed, dus we moeten nog even afwachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
krakendmodem schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:25:
Vandaag gaan we van DSL naar glas. De KPN monteur (toffe gast!) probeert hier de glasvezel aan de praat te krijgen, maar waarschijnlijk is de patching in de PoP niet helemaal goed, dus we moeten nog even afwachten :P
Kan de monteur dan zelf niet gaan patchen in de PoP??
Scheelt weer wachttijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
xSmooth- schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:37:
[...]

Toch nog een poging gewaagd maar tevergeefs.
Het DHCP verhaal en een poort minder werd trouwens compleet genegeerd.

[Afbeelding]

kreeg als laatste nog; "Als je had geannuleerd had je sowieso 4 weken moeten wachten. En dan nog stuurt het systeem het modem toe wat bij jouw verbinding hoort, past een box12 niet op jouw verbinding dan zal je alsnog geen box12 krijgen." en toen werd de chat gesloten.

't was te proberen en het zal vast meevallen met de v10a.
En anders hang ik er een FRITZ!Box aan, schijnt geweldig te werken.
Wat je kan proberen is om de klantenservice van KPN te bellen zodra die staat, stroom er uit te trekken en te zeggen dat die het niet doet. Wellicht dat je dan de V12 als vervanging krijgt?

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Boomster schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:32:
[...]

Kan de monteur dan zelf niet gaan patchen in de PoP??
Scheelt weer wachttijd.
Heeft ie net gedaan. TV werkt inmiddels, maar geen internet en VoIP. Waarschijnlijk een administratieve probleem aangezien tv wel werkt. Betreft migratie DSL naar GPON.

Ik krijg namelijk netjes Ipv4/ipv6 adres maar krijg er geen bit doorheen.

Inmiddels is de monteur vertrokken en ben ik verbonden :). via VDSL :+. Vandaag dus nog geen internet via glas. Aangezien de fiber zelf wel werkt (er is licht), ga ik komend weekend even kijken of ik daarna wel internet krijg (en VOIP) krijg.

Inmiddels zijn we online via glasvezel :). Geen idee waarom het omzetten zo stroef verliep, maar goed, de internetverbinding en de vaste lijn werken nu ook. (voornamelijk de vaste lijn was even spannend vanwege ziekte in familie).

Toch kregen we geen verbinding met de bestaande Experiabox V10. Ik heb een ExperiaBox V9 afgestoft en vervolgens aangesloten. Binnen 20 seconden had ik een werkende verbinding, waar de EB10 de verbinding bleef verbreken. Ik vertrouw de PPPoE nog niet helemaal, om de een of andere reden lijkt deze even voor 5 seconden weg te zijn en vervolgens weer online te komen. Maar nu is de PPPoE sessie inmiddels weer bijna een uurtje actief.

Ik heb beide modems nu naast elkaar draaien, dus heb nu tijdelijk 2 internetlijnen actief :+. Beide verbindingen zijn van KPN, dus mooi moment om één en ander met elkaar te vergelijken.

Latency is nu uiteraard véél lager. Waar ik naar de eerste hop buiten het modem al 21ms latency had, is dit nu 1. Ping naar 1.1.1.1 4ms, ping naar tweakers 5ms. Heerlijk 8).

Hopelijk blijft de verbinding nu wel stabiel, ging niet helemaal soepel direct na het aansluiten ervan.

[ Voor 69% gewijzigd door krakendmodem op 19-06-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Raindeer schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:58:
De Arris 5202 heeft me voor een interessant probleem gesteld. Beneden, bij de sjieke LG TV komt er niet voldoende geluid uit om er goed gebruik van te maken. Het geluid op 100 is ongeveer gelijk aan het geluid op 20. Daar krijg je de buren niet boos mee. Boven op de pauper LG TV doet ie het wel goed dan is alles boven de 40 ruim voldoende voor burengerucht. Ik heb nu maar het oude TV kastje naar beneden gezet en de arris naar boven gebracht, maar ja dan hebben we niet Bluetooth en geen Netflix knop.
Staat je HDMI op stereo of Dolby? Bij Dolby is het bij mij hard, alleen heeft niet ieder kanaal dolby bij KPN (ik had het probleem bij Ziggo niet) en daardoor krijg je een hart verzakking als je van stereo kanaal naar dolby zapt (geluid 10 keer zo hard), daardoor alles maar op stereo gezet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik ben nu een nachtje over op glasvezel, maar ben nog niet helemaal tevreden. De PPPoE verbinding vanuit de Experiabox lijkt compleet willekeurig verbroken te worden. Na twee/drie seconden is de verbinding dan weer terug. Dit lijkt mij niet echt normaal. Bij DSL bleef de PPPoE wekenlang online. Soms is er urenlang niks aan de hand, op een ander moment valt de sessie na enkele minuten al weer weg. Voornamelijk te merken met online radio.

De TV streams blijven wel gewoon goed doorlopen, maar die snap ik ergens ook nog wel, aangezien dat over een ander vlan loopt.

Het probleem is dat bij het verbreken van de PPPoE sessie de VoIP lijn er dan uiteraard ook uit ligt.

Herkent iemand deze problemen en wat is hier aan te doen? Anders prik ik eerst alles maar weer om naar de VDSL aansluiting, die was namelijk wel stabiel.

Geen goede start dit :/

Edit: 13:20. Meerdere modems/Experiaboxen aangesloten, geen resultaat. Verbindingen blijven wegvallen. Ik had me echt verheugd op de komst van glasvezel, maar de oude DSL lijn was véél stabieler :(.

Na wat lezen kan het ook de NTU zijn, maar ik vind zo snel geen problemen icm met GPON. De verbinding van de buren draait al 10 dagen onafgebroken.

Toch jammer. Ik ga maar eens bellen, maar gezien het specifieke probleem kan dit nog wel een tijdje gaan duren...

[ Voor 40% gewijzigd door krakendmodem op 20-06-2020 13:23 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 14:35
Voor diegene die het interessant zouden vinden.

Ik heb de GUI van de KPN Box 12 uitgetypt in een forumbericht bij KPN.

Bevat dus alle beschikbare menu’s.

https://forum.kpn.com/int...12-een-eerste-blik-501604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Alpha89 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:40:

Erg mooie post! Hier vandaag ook de KPN box 12 mogen ontvangen gelukkig, vond het toch wel fijn om het nieuwe type maar direct in huis te hebben. Nadeel is dat er zeer weinig informatie beschikbaar is, itt de Experiabox. Zo vraag ik me bijv af hoe ik het beste mijn eigen router straks kan aansluiten achter de KPN box (icm iTV), daar deze geen bridge mode ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
krakendmodem schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:54:
Ik ben nu een nachtje over op glasvezel, maar ben nog niet helemaal tevreden. De PPPoE verbinding vanuit de Experiabox lijkt compleet willekeurig verbroken te worden. Na twee/drie seconden is de verbinding dan weer terug. Dit lijkt mij niet echt normaal. Bij DSL bleef de PPPoE wekenlang online. Soms is er urenlang niks aan de hand, op een ander moment valt de sessie na enkele minuten al weer weg. Voornamelijk te merken met online radio.

De TV streams blijven wel gewoon goed doorlopen, maar die snap ik ergens ook nog wel, aangezien dat over een ander vlan loopt.

Het probleem is dat bij het verbreken van de PPPoE sessie de VoIP lijn er dan uiteraard ook uit ligt.

Herkent iemand deze problemen en wat is hier aan te doen? Anders prik ik eerst alles maar weer om naar de VDSL aansluiting, die was namelijk wel stabiel.

Geen goede start dit :/

Edit: 13:20. Meerdere modems/Experiaboxen aangesloten, geen resultaat. Verbindingen blijven wegvallen. Ik had me echt verheugd op de komst van glasvezel, maar de oude DSL lijn was véél stabieler :(.

Na wat lezen kan het ook de NTU zijn, maar ik vind zo snel geen problemen icm met GPON. De verbinding van de buren draait al 10 dagen onafgebroken.

Toch jammer. Ik ga maar eens bellen, maar gezien het specifieke probleem kan dit nog wel een tijdje gaan duren...
Maar is dit in de praktijk ook een probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ernemmer schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:27:
[...]

Maar is dit in de praktijk ook een probleem dan?
Ja. De internetverbinding valt dus weg :P.

De radio op de sonos stopt er dan mee en herstart na enkele seconden weer. Websites die je op dat moment bezoekt geven de melding dat de website niet beschikbaar is, en de vaste telefonie die dan wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:34
krakendmodem schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:21:
[...]

Ja. De internetverbinding valt dus weg :P.

De radio op de sonos stopt er dan mee en herstart na enkele seconden weer. Websites die je op dat moment bezoekt geven de melding dat de website niet beschikbaar is, en de vaste telefonie die dan wegvalt.
In het Freedom forum was er ook iemand die dit probleem had. Weet niet of dat inmiddels is opgelost. Misschien hebben jullie hetzelfde probleem?
Edit: hier [Freedom] PPPoE drops op FTTH

[ Voor 5% gewijzigd door henk26 op 20-06-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:03
quelake schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:10:
[...]

Erg mooie post! Hier vandaag ook de KPN box 12 mogen ontvangen gelukkig, vond het toch wel fijn om het nieuwe type maar direct in huis te hebben. Nadeel is dat er zeer weinig informatie beschikbaar is, itt de Experiabox. Zo vraag ik me bijv af hoe ik het beste mijn eigen router straks kan aansluiten achter de KPN box (icm iTV), daar deze geen bridge mode ondersteunt?
Dat kan al niet meer sinds de V8. Beste oplossing is je eigen router gebruiken in plaats van de Box 12. En anders geen eigen router denk ik...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
henk26 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:25:
[...]

In het Freedom forum was er ook iemand die dit probleem had. Weet niet of dat inmiddels is opgelost. Misschien hebben jullie hetzelfde probleem?
Edit: hier [Freedom] PPPoE drops op FTTH
Daar wordt gesproken dat de TV ook wegvalt. Dat is bij mij niet het geval (ergens wel logisch aangezien dat bij KPN over een ander VLAN gaat, hoe het zit bij Freedom weet ik niet).

Ik verdenk wel de ONT ervan (ik zit in GPON gebied). Andere buren hebben nergens last van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
quelake schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:10:
[...]

Dankjewel!

Volgens mij val je dan al snel terug op het uitschakelen van DHCP en de Wireless functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
Welke TV ontvangers worden er nu uitgeleverd? Kun je op deze ontvangers het volume regelen met de KPN ab?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Alpha89 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:40:

Toppertje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
pennywiser schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:09:
Welke TV ontvangers worden er nu uitgeleverd? Kun je op deze ontvangers het volume regelen met de KPN ab?
Als het goed is krijg je als nieuwe klant de Arris VIP5202 en als bestaande klant de VIP5202 / VIP2952 of sporadisch nog de Arcadyan HMB2260.

Ja. De afstandbiedingen zijn te koppelen aan de tv.

Zie ook [KPN Interactieve TV] - Ervaringen en discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

pennywiser schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:09:
Ik heb de ARRIS VIP5202 ontvangen. YouTube: KPN 4K TV-Ontvanger ARRIS VIP5202 - Review (Consumentenbond) Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen, heb het altijd afgehouden om extern kastje te moeten gebruiken bij Ziggo, maar helaas doen ze bij KPN niet aan smartcards in je tv :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ik bedoel eigenlijk het volume van de ontvanger zelf, niet van de TV. Dit is bij T-Mobile nu ook mogelijk en bij Ziggo kon het ook altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
quelake schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:25:
[...]

Ik heb de ARRIS VIP5202 ontvangen. YouTube: KPN 4K TV-Ontvanger ARRIS VIP5202 - Review (Consumentenbond) Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen, heb het altijd afgehouden om extern kastje te moeten gebruiken bij Ziggo, maar helaas doen ze bij KPN niet aan smartcards in je tv :'(
Voordeel is wel dat de afstandsbediening met Bluetooth werkt. Kastje kan dus braaf weggewerkt worden in een TV kast ;-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pennywiser schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:38:
[...]

Ik bedoel eigenlijk het volume van de ontvanger zelf, niet van de TV. Dit is bij T-Mobile nu ook mogelijk en bij Ziggo kon het ook altijd.
Geluid loopt over HDMI of toslink. Verschil in volume tussen dolby en stereo is in te stellen. Eindversterking doe je met tv , geluid set of soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Alpha89 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:21:
[...]

Voordeel is wel dat de afstandsbediening met Bluetooth werkt. Kastje kan dus braaf weggewerkt worden in een TV kast ;-) !
Kijk, dat is goede info! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
pennywiser schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:38:
[...]

De KPN ontvanger/decoder heeft geen eigen volume zoals die van T-Mobile of Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
Bij mijn broertje thuis is zijn 100/100 abonnement in gezakt tot 100/30. Hij heeft al van alles geprobeerd, tot aan UniFi wifi (te leen van mij).

Zojuist constateerde we nog een spraakverwarring, ik ging uit van een EB V10 paperclip reset. Hij deed echter een power reset + NTU reset.

Wat zou dit nog meer kunnen zijn, alles blijft hangen in de 30Mbit upload en NetFlix op zijn tv hapert ook. Mijn gevoel zegt packetloss op de glasverbinding.

Julie nog tips? @Barre73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

mvds

Totally awesome!

Ik ben het topic door aan het lezen en ik lees erg veel problemen. Nou weet ik dat mensen sneller problemen gaan vertellen dan dat ze vertellen dat alles goed werkt maar toch geeft mij dit geen lekker gevoel.

Ik heb over een tijdje, bij de oplevering van een nieuwbouwwoning, de mogelijkheid om over te stappen van Ziggo kabel (waar ik vrijwel nooit storing heb en een retestabiele verbinding heb) naar glas maar ik heb geen zin om een hele stabiele verbinding op te geven om vervolgens een hoop gedoe te gaan krijgen.

Aangezien ik binnenkort aan moet geven of ik ook CAI wil hebben door het hele huis (Ziggo) of alleen CAT6 (Glas) ben ik mij dus een beetje aan het orienteren wat slim is. Ik weet al dat ik af moet stappen van de smartcard in de tv naar een los kastje wat ik al jammer vind maar overkombaar. Maar als ik straks steeds storing heb dan blijf ik lekker bij Ziggo.

Zijne rmensen die de overstap van Ziggo (ik zit in postcodegebied 52xx) naar Glas hebben gedaan en hun ervaring met mij willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06
mvds schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:05:
Ik ben het topic door aan het lezen en ik lees erg veel problemen. Nou weet ik dat mensen sneller problemen gaan vertellen dan dat ze vertellen dat alles goed werkt maar toch geeft mij dit geen lekker gevoel.

Ik heb over een tijdje, bij de oplevering van een nieuwbouwwoning, de mogelijkheid om over te stappen van Ziggo kabel (waar ik vrijwel nooit storing heb en een retestabiele verbinding heb) naar glas maar ik heb geen zin om een hele stabiele verbinding op te geven om vervolgens een hoop gedoe te gaan krijgen.

Aangezien ik binnenkort aan moet geven of ik ook CAI wil hebben door het hele huis (Ziggo) of alleen CAT6 (Glas) ben ik mij dus een beetje aan het orienteren wat slim is. Ik weet al dat ik af moet stappen van de smartcard in de tv naar een los kastje wat ik al jammer vind maar overkombaar. Maar als ik straks steeds storing heb dan blijf ik lekker bij Ziggo.

Zijne rmensen die de overstap van Ziggo (ik zit in postcodegebied 52xx) naar Glas hebben gedaan en hun ervaring met mij willen delen?
Ik heb nog nooit storing gehad in de 7 jaar dat ik bij KPN/Telfort zit. Je leest altijd wel dat soort verhalen, ook van Ziggo. Ik heb persoonlijk helemaal niets te klagen over de stabiliteit van KPN. Ik ben toentertijd van Ziggo naar KPN overgestapt en dat verliep prima. KPN regelde de overstap en er zat een kleine overlap in zodat ik 1-2 dagen Ziggo én KPN internet thuis had. Verder merkte ik eigenlijk niets, apparatuur was een kwestie van kabels inprikken en alles werkte (wel nog even WIFI naam/wachtwoord aangepast).

Weet niet wat de meerprijs is, maar waarom niet gewoon UTP én CAI laten leggen? Als het betaalbaar is houd je altijd de optie om in de toekomst eventueel nog naar Ziggo over te stappen. Maar daarmee gaat het wel al offtopic voor hier. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mint op 22-06-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

Als ik mij niet vergis heeft de NEXT unit van Ziggo alleen coax nodig. En opvolgende units UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 10:20

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

De overstap van mij naar KPN is ook probleemloos gegaan en dat is nu ook al meer dan 5 jaar geleden en tot nu eigenlijk geen problemen gehad. Lijnen geven altijd de snelheid weer die ik afneem, in het begin 100/100, daarna 500/500 en nu zit ik op 200/200 en dat haal ik altijd.

Sinds enige tijd ook een aantal Experia Wifi Versterkers er tussen met een V10a en ook dat is al stukken beter. (tuurlijk kan het altijd beter, maar deze waren gratis en we zijn holllanders natuurlijk :P )

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mint schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Ik heb nog nooit storing gehad in de 7 jaar dat ik bij KPN/Telfort zit. Je leest altijd wel dat soort verhalen, ook van Ziggo. Ik heb persoonlijk helemaal niets te klagen over de stabiliteit van KPN. Ik ben toentertijd van Ziggo naar KPN overgestapt en dat verliep prima. KPN regelde de overstap en er zat een kleine overlap in zodat ik 1-2 dagen Ziggo én KPN internet thuis had. Verder merkte ik eigenlijk niets, apparatuur was een kwestie van kabels inprikken en alles werkte (wel nog even WIFI naam/wachtwoord aangepast).

Weet niet wat de meerprijs is, maar waarom niet gewoon UTP én CAI laten leggen? Als het betaalbaar is houd je altijd de optie om in de toekomst eventueel nog naar Ziggo over te stappen. Maar daarmee gaat het wel al offtopic voor hier. :)
Nou, er is in de tekeningen rekening gehouden met één loze leiding, wanneer ik CAT6 én CAI wil moet ik dus per aansluitpunt (dat zijn er 11 in totaal) een extra loze leiding laten leggen. Die kosten zijn best aanzienlijk :) Daarbij vind ik het een beetje zonde om zoveel extra loze leidingen te hebben die ik niet nodig ga hebben :)
stormfly schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:46:
[...]

Als ik mij niet vergis heeft de NEXT unit van Ziggo alleen coax nodig. En opvolgende units UTP.
Op welke termijn gaan we dan die nieuwe units zien?
supernova schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:56:
[...]

De overstap van mij naar KPN is ook probleemloos gegaan en dat is nu ook al meer dan 5 jaar geleden en tot nu eigenlijk geen problemen gehad. Lijnen geven altijd de snelheid weer die ik afneem, in het begin 100/100, daarna 500/500 en nu zit ik op 200/200 en dat haal ik altijd.

Sinds enige tijd ook een aantal Experia Wifi Versterkers er tussen met een V10a en ook dat is al stukken beter. (tuurlijk kan het altijd beter, maar deze waren gratis en we zijn holllanders natuurlijk :P )
Ik zal gebruik gaan maken van Ubiquiti apparatuur aangezien ik dat nu ook al gebruik. Dus eigen router met daarachter eigen infra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 15:10
Vandaag de overstap naar KPN 500/500 en dus stond stond mijn vriendin in alle vroegte naast het bed met de mededeling; "Het internet is dood!1!"
Binnen enkele minuten had ik de V10A draaiend gevolgd door de Arris 5202.

Paar dingen die opvallen:

- De UI op de Arris 5202 is een grote verbetering tov de oude UI. _/-\o_
- De Arris 5202 is merkbaar trager tijdens het wisselen van zender. (2 sec zwart scherm - 3 sec bevroren beeld)
- Als ik naast de Experiabox sta pak ik met de wifi gemiddeld 150mbps. (en boven dus +-30)
- AP die boven bedraad aangesloten staat geeft via de wifi maar +- 40mbps af. (op 5ghz 175)

Het Acces Point werd boven gebruikt omdat ik voorheen 50/50 had en dat resulteerde in maar 10mbit boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4CK4L
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08 10:44

Ik heb jaren geleden (Ik gok 10 jaar) de overstap gemaakt van Ziggo naar Glas. Ik heb geen seconde spijt gehad en mijn internetverbinding is stabieler dan ooit. Waar ik in de Ziggo tijd nog wel eens 's ochtends verrast werd dat het internet down was heb ik dat met glas nooit.

Ook ik haal eigenlijk altijd de glasvezel snelheid van abo en mijn ping is lager dan bij ziggo.

Mijn overstap ging ook heel soepel en kan me geen downtime herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4CK4L
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08 10:44
mvds schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:16:
[...]

Nou, er is in de tekeningen rekening gehouden met één loze leiding, wanneer ik CAT6 én CAI wil moet ik dus per aansluitpunt (dat zijn er 11 in totaal) een extra loze leiding laten leggen. Die kosten zijn best aanzienlijk :) Daarbij vind ik het een beetje zonde om zoveel extra loze leidingen te hebben die ik niet nodig ga hebben :)
Voor zover ik weet zijn er ook combi kabels van cai en UTP/STP. Ik zou denk ik daarvoor kiezen als het mogelijk is. (Link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
xSmooth- schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:24:
Vandaag de overstap naar KPN 500/500 en dus stond stond mijn vriendin in alle vroegte naast het bed met de mededeling; "Het internet is dood!1!"
Binnen enkele minuten had ik de V10A draaiend gevolgd door de Arris 5202.

Paar dingen die opvallen:

- De UI op de Arris 5202 is een grote verbetering tov de oude UI. _/-\o_
- De Arris 5202 is merkbaar trager tijdens het wisselen van zender. (2 sec zwart scherm - 3 sec bevroren beeld)
- Als ik naast de Experiabox sta pak ik met de wifi gemiddeld 150mbps. (en boven dus +-30)
- AP die boven bedraad aangesloten staat geeft via de wifi maar +- 40mbps af. (op 5ghz 175)

Het Acces Point werd boven gebruikt omdat ik voorheen 50/50 had en dat resulteerde in maar 10mbit boven.
Ja 5 Ghz is key als je glasvezel hebt.

Met welke (vorige) TV oplossing maak je het Arris 5202 vergelijk, dat is de 4K ontvanger toch? Zit de TV STB direct in de EB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
mvds schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:16:

Op welke termijn gaan we dan die nieuwe units zien?
Er is schaarste op het NEXT platform, om de uitstroom van klanten in te dammen zijn er nu wel weer NEXT units toegewezen aan het retentie team.

https://community.ziggo.n...abox-next-bestellen-50898

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:57
J4CK4L schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:40:
[...]

Voor zover ik weet zijn er ook combi kabels van cai en UTP/STP. Ik zou denk ik daarvoor kiezen als het mogelijk is. (Link)
Als die buis niet gigantisch klein is kan je ook makkelijk beide kabels naast elkaar erdoorheen trekken. Storing op elkaar zou je geen last van moeten hebben, al helemaal niet als er 1 toch niet gebruikt wordt. @mvds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
stormfly schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Ja 5 Ghz is key als je glasvezel hebt.

Met welke (vorige) TV oplossing maak je het Arris 5202 vergelijk, dat is de 4K ontvanger toch? Zit de TV STB direct in de EB?
Absoluut! Heb de 2Ghz boven uit gezet en de 5Ghz daarvan dezelfde SSID als de EB gegeven.
Eens kijken hoe dat gaat.

Wat betreft de STB was dat de Arris 2952 V2.
Hij is momenteel verbonden via de Telfort/KPN draadloze verbindingsset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:46:
De Next heeft coax én UTP nodig. Elke extra Next ook. Opnames via UTP en tv zenders via coax. Gelukkig kun je de Next perfect draadloos laten verbinden, dan heb je enkel coax nodig. Sinds november 2019 geen Next meer, maar tijdens de test hadden we twee in gebruik. Ze staan hier zelfs nog... :X
Barre73 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:11:
De KPN ontvanger/decoder heeft geen eigen volume zoals die van T-Mobile of Ziggo.
Maar het volume van de receiver of soundbar is nu wel met de afstandbediening van de Arris VIP5202 te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:06
De meeste problemen met verbindingen zijn locatie gebaseerd. Of er is iets mis met de kabel naar je huis, of in de wijk kast. als je gaat verhuizen kan de stabiele verbinding in je oude woning, bij dezelfde leverancier een minder stabiele verbinding op het nieuwe adres opleveren.
Echter, 99% van de mensen merkt geen problemen bij KPN of Ziggo, die het wel hebben zijn pechvogels.

Ik weet niet wat je beweegredenen zijn om over te stappen, maar denk dat je dat met een gerust hart kunt doen. Zou wel zorgen dat je voorbereid bent op beide technieken in je nieuwe woning, je weet nooit wanneer je over wil stappen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

swhnld schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:47:
[...]
Ik weet niet wat je beweegredenen zijn om over te stappen
Het is niet echt overstappen. Ik moet een nieuwe aansluiting aanvragen en dat gaat glas of kabel worden. Nu heb ik kabel maar mijn voorkeur zou toch wel uitgaan naar glas (toekomstvaster) en ik kan die extra upload goed gebruiken. Maar wanneer ik bij kabel blijf moet ik dus overal naast UPT ook coax in huis hebben, als ik glas neem alleen UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:06
mvds schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:39:
[...]

Het is niet echt overstappen. Ik moet een nieuwe aansluiting aanvragen en dat gaat glas of kabel worden. Nu heb ik kabel maar mijn voorkeur zou toch wel uitgaan naar glas (toekomstvaster) en ik kan die extra upload goed gebruiken. Maar wanneer ik bij kabel blijf moet ik dus overal naast UPT ook coax in huis hebben, als ik glas neem alleen UTP.
Ik zou overal (letterlijk elke kamer) van UTP voorzien. Dat geeft de vrijheid om apparatuur aan te sluiten waar je wil. En coax zou ik alleen naar de woonkamer (en misschien ouderlijke slaapkamer) doen, omdat je op slaapkamers over het algemeen prima met een app op je telefoon of op een smart tv of via een TV stick/box kunt kijken.

Coax kan handig zijn mocht je in de toekomst toch Ziggo willen of via de schotel gaan kijken, dus helemaal weglaten zou ik nog niet adviseren. Je weet immers nooit wat de toekomst brengt.

Mocht echter vanuit budget oogpunt de keuze komen, zou ik gaan voor glasvezel en UTP bekabeling. Ik zie namelijk eerder dat lineaire TV zoals Ziggo aanbied minder worden en naar internet diensten gaan dan andersom. En dan prik je je smart TV/TVbox op een UTP kabel bijvoorbeeld want draadloos signaal geeft eerder conflicten en storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Laatst online: 22:51
Sinds 16 maart heb ik de afstandsbediening met de zwarte achterkant. Bluetooth variant.
Van de week werkte de tv bedieningsknoppen niet meer, aan/uit en volume.
Dag later reageerde afstandsbediening nergens meer op. Lampjes branden ook niet, dus andere batterijen erin gedaan.
Tv decoder bediening werkt weer normaal. (Zonder dat ik de decoder moest koppelen)

Echter krijg ik mijn tv er niet meer aangekoppeld.
Ik heb een Sony tv, dus code 3. (Ook 340 geprobeerd)
Sourceknop icm 3 5sec inhouden, rode lampje brand. Daarna de fast forward knop om het af te sluiten.
Of source knop en OK inhouden en daarna de code en afsluiten met OK
Krijg t niet werkend.

Meegeleverde batterijen gaan wel erg snel leeg dus. Zal met bluetooth etc te maken hebbeb?

[ Voor 6% gewijzigd door Kasper op 27-06-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

Na maanden en maanden uitstel en geduldig wachten heeft KPN nu eindelijk glasvezel in mijn appartementencomplex aangelegd en komende vrijdag komt een monteur de NTU plaatsen. Nu heb ik internet via Ziggo (met modem in bridge modus) en een interne networksetup draaiend op Ubiquiti apparatuur (Edgerouter X / Unifi switches/APs)

Als de monteur vrijdag is geweest wil ik het liefst z.s.m. de Experiabox weer in zijn doos doen omdat deze geen bridge modus ondersteunt. Tenzij de Experiabox 12 dit wel doet, ik kon het echter nergens in de GUI van het apparaat terugvinde van de week.

Alle guides/installatie scripts die ik kan vinden voor Ubiquiti en KPN gaan ervan uit dat het om een nieuwe configuratie gaat en niet een reeds bestaande configuratie met meerdere VLANs/firewall configs (guest access / werk / IoT) etc. Nu heb ik niet heel veel zin om deze opnieuw op te moeten bouwen in de Edgerouter.

Ook heb ik geen IPTV/telefonie, enkel internet. Voor zover ik het begrijp is het enkel dat er een VLAN gespecifieerd moet worden en daar een PPPOE verbinding voor opgezet moet worden. Dat zou dan toch simpelweg betekenen dat ik onderstaande inschiet via SSH en klaar is farscape2?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
configure

delete interfaces ethernet eth0 address

set interfaces ethernet eth0 description "KPN"
set interfaces ethernet eth0 duplex auto
set interfaces ethernet eth0 speed auto
set interfaces ethernet eth0 mtu 1512

set interfaces ethernet eth0 vif 6 description "eth0.6 KPN VLAN"
set interfaces ethernet eth0 vif 6 mtu 1508

set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 user-id xx-xx-xx-xx-xx-xx@internet // mac-adres of eth0 
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 password kpn
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 default-route auto
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 name-server auto
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 idle-timeout 180
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 mtu 1500

set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 firewall in name WAN_IN 
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 firewall local name WAN_LOCAL 

commit
save
exit

Als dit het verkeerde topic is om dit te vragen, dan bij voorbaat excuses (het [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie topic leek me niet gepast, aangezien ik niets met IPTV van doen ga hebben).

AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 09:30

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Farscape2 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:23:
Na maanden en maanden uitstel en geduldig wachten heeft KPN nu eindelijk glasvezel in mijn appartementencomplex aangelegd en komende vrijdag komt een monteur de NTU plaatsen. Nu heb ik internet via Ziggo (met modem in bridge modus) en een interne networksetup draaiend op Ubiquiti apparatuur (Edgerouter X / Unifi switches/APs)
Nu ben ik niet bekend met de edge router maar gebruik een USG, Hier gebruik ik Vlan6 voor en klaar is kees. Neem ook alleen internet af van KPN.

https://unifi-forum.nl/threads/kpn-rechtstreeks-op-usg.943/

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@Farscape2 Ja als je alleen internet hebt is dat alles inderdaad. Dus dat kun je prima zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

ik222 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:19:
@Farscape2 Ja als je alleen internet hebt is dat alles inderdaad. Dus dat kun je prima zo doen.
Dan is dat dus zo gepiept! Bedankt voor de bevestiging :)

AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle2
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-04-2022
Farscape2 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:23:

Als de monteur vrijdag is geweest wil ik het liefst z.s.m. de Experiabox weer in zijn doos doen omdat deze geen bridge modus ondersteunt. Tenzij de Experiabox 12 dit wel doet, ik kon het echter nergens in de GUI van het apparaat terugvinde van de week.

Alle guides/installatie scripts die ik kan vinden voor Ubiquiti en KPN gaan ervan uit dat het om een nieuwe configuratie gaat en niet een reeds bestaande configuratie met meerdere VLANs/firewall configs (guest access / werk / IoT) etc. Nu heb ik niet heel veel zin om deze opnieuw op te moeten bouwen in de Edgerouter.

Ook heb ik geen IPTV/telefonie, enkel internet. Voor zover ik het begrijp is het enkel dat er een VLAN gespecifieerd moet worden en daar een PPPOE verbinding voor opgezet moet worden. Dat zou dan toch simpelweg betekenen dat ik onderstaande inschiet via SSH en klaar is farscape2?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
configure

delete interfaces ethernet eth0 address

set interfaces ethernet eth0 description "KPN"
set interfaces ethernet eth0 duplex auto
set interfaces ethernet eth0 speed auto
set interfaces ethernet eth0 mtu 1512

set interfaces ethernet eth0 vif 6 description "eth0.6 KPN VLAN"
set interfaces ethernet eth0 vif 6 mtu 1508

set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 user-id xx-xx-xx-xx-xx-xx@internet // mac-adres of eth0 
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 password kpn
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 default-route auto
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 name-server auto
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 idle-timeout 180
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 mtu 1500

set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 firewall in name WAN_IN 
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 firewall local name WAN_LOCAL 

commit
save
exit

Als dit het verkeerde topic is om dit te vragen, dan bij voorbaat excuses (het [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie topic leek me niet gepast, aangezien ik niets met IPTV van doen ga hebben).
Ik kan het verkeerd hebben maar een router hoeft toch niet in bridge modus als de box aangesloten is op glasvezel. Dat kan alleen belangrijk zijn als je modem/router hebt, zoals bij Ziggo. Alleen bij (V)DSL is de box een modem/router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
Uncle2 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:26:
[...]

Ik kan het verkeerd hebben maar een router hoeft toch niet in bridge modus als de box aangesloten is op glasvezel. Dat kan alleen belangrijk zijn als je modem/router hebt, zoals bij Ziggo. Alleen bij (V)DSL is de box een modem/router.
Als je een eigen router wil gebruiken en de experiabox zit nog tussen je NTU en je eigen router, dan krijg je 2x NAT en een hoop extra gedoe.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat een gepruts bij KPN, je laat een nummer porteren van je glasvezel abbo, naar je Ziggo abbo, vervolgens zegt KPN heel je abbo op (ipv alleen telefonie). Ok goed, zet er maar een nieuw nummer op dan, abbo toch nodig. Als dank je daarvoor zetten ze belonbeperkt altijd aan en kan je die pas na een maand weer uitzetten, ook de klantenservice kan dat niet aanpassen, lekker vriendelijk om je klanten extra kosten te laten maken.

Ook leuk dat ze zeggen dat de klantenservice 24x7 open is, ik wacht een uur in de queue en zie op de chat dat er niemand meer is op zaterdag na 22:00. Na bellen vanaf mijn mobiel kom ik er inderdaad ook niet meer door en blijkbaar loggen de agenten dus gewoon uit terwijl er nog mensen in de wachtrij staan.

Er is ook een hoop mis bij Ziggo, maar de klantenservice is in ieder geval 10 keer zo goed dan die van KPN.

[edit] Medewerker van de chat kon het wel aanpassen, gelukkig toch geregeld.
Mocht je dus ooit een nummer van KPN porteren en je wil je abbo niet kwijt, eerst een nieuw nummer op laten zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 29-06-2020 11:19 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

Uncle2 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:26:
[...]
Zoals @Hmmbob al aangeeft, als je de Experiabox voor de Edgerouter/andere router gebruikt, krijg je dubbel NAT en al het gezeik wat dat geeft.

De Connect Box van Ziggo is bijvoorbeeld in bridge mode te zetten, waardoor deze als domme modem fungeert en het Coax signaal en doorzet naar je eigen router die alles afhandelt. Nu fungeert de Experiabox op glas als een router, dus wil je niet twee routers achter elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
Ik heb het overigens precies andersom, de experiabox zit áchter mijn eigen router - enkel en alleen om telefonie af te handelen.

Moet nog eens met mijn SPA112 aan de slag, scheelt weer iets...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10

vr6-only

Blub Blub

Fijn om weer terug te zijn bij KPN. Het kan puur gevoelsmatig zijn, maar T-Mobiel was hem net niet.

https://www.speedtest.net...5f-4b1b-a1e7-da5841391d67

In mei besteld en ook de Box 12 gekregen. Getest en best wel onder de indruk van Wi-Fi. Ik laat voor nu eventjes mijn Ubiquiti setup uit.

[ Voor 31% gewijzigd door vr6-only op 29-06-2020 15:35 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Het gaat gebeuren!
Eindelijk komt de monteur om het ntu kastje te plaatsen en de aansluiting te patchen binnen de POP.

Vol goede moed sloot ik gisteravond experiabox v10a aan op de pc om de instellingen alvast klaar te zetten voor mijn netwerk.
Blijkt dat je het netwerk niet kan aanpassen! Hij is gelokt op 192.168.2.xxx
Mijn thuisnetwerk draait helemaal op 192.168.1.1.
Nu heb ik twee keuzes:
1. Netwerk aanpassen
2. Pfsense inrichten voor vervanging experiabox v10a

Ik ga dan natuurlijk voor de tweede optie, aangezien ik best veel statische ip adressen heb binnen mijn netwerk.
Voor het gemak: weet iemand of ik een kant en klare config kan importeren in mijn pfsense? Als zijnde backup terugzetten?
Ik hoop dat ik hem kan vinden anders de tutorials gaan volgen. Dit lukt me wel alleen ben ik soms wat lui..
Ik weet het: ik ben dan geen echte tweakers, maar het zou wel handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:14
Boomster schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:47:
Het gaat gebeuren!
Eindelijk komt de monteur om het ntu kastje te plaatsen en de aansluiting te patchen binnen de POP.

Vol goede moed sloot ik gisteravond experiabox v10a aan op de pc om de instellingen alvast klaar te zetten voor mijn netwerk.
Nu heb ik twee keuzes:
1. Netwerk aanpassen

Ik ga dan natuurlijk voor de tweede optie, aangezien ik best veel statische ip adressen heb binnen mijn netwerk.
Voor het gemak: weet iemand of ik een kant en klare config kan importeren in mijn pfsense? Als zijnde backup terugzetten?
Ik hoop dat ik hem kan vinden anders de tutorials gaan volgen. Dit lukt me wel alleen ben ik soms wat lui..
En nog een mooi project voor ons tweeën :+ , naast NordVPN ikev2.
Ik zit te wachten op mijn pfsense box. Heb dus nog geen config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle2
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-04-2022
Boomster schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:47:
Het gaat gebeuren!

Nu heb ik twee keuzes:
1. Netwerk aanpassen

Morgen komt bij mij de monteur. Mijn netwerk draait op 192.168.0.1. Ik heb enkele dagen terug een Box12 ontvangen. Kan bij deze box wel de DHCP worden ingesteld? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Uncle2 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:44:
[...]

Morgen komt bij mij de monteur. Mijn netwerk draait op 192.168.0.1. Ik heb enkele dagen terug een Box12 ontvangen. Kan bij deze box wel de DHCP worden ingesteld? 8)7
Ik zou het niet weten,
kijk hier eens:

als ik deze pagina eens doorlees vermoed ik dat ook hier de dhcp range vaststaat.
Wellicht dat iemand die deze box al heeft, het kan bevestigen of ontkrachtigen?

[ Voor 17% gewijzigd door Boomster op 29-06-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Dat kan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:55
vr6-only schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:34:
Fijn om weer terug te zijn bij KPN. Het kan puur gevoelsmatig zijn, maar T-Mobiel was hem net niet.

In mei besteld en ook de Box 12 gekregen. Getest en best wel onder de indruk van Wi-Fi. Ik laat voor nu eventjes mijn Ubiquiti setup uit.
Niet helemaal passend in het KPN topic. Maar over +-2 maanden start mijn abonnement in mijn komende week op te leveren nieuwbouwwoning. Ik heb Ubiquiti apparatuur maar zit eraan te denken de V12 te gebruiken. Is deze in staat om te roamen met de Ubiquiti apparatuur? Dus dat de verbinding van telefoon vanzelf overgaat op de V12 op het moment dat deze beter is?

Ik wacht nog even met het doorgeven van de verhuizing. Ik hoop dat ze toch weer een actie van 6 maanden korting deze zomer er tegenaan gooien in plaats van de 3 wifi punten of 3 maanden korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Net nog even geprobeerd om via de chat een box 12 te krijgen, aangezien het een nieuw abo is en pas volgende wek ingaat.
Helaas, tevergeefs, ze werkten niet mee.

:o :o :o

[ Voor 5% gewijzigd door Boomster op 29-06-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Boomster schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:54:
[...]

Net nog even geprobeerd om via de chat een box 12 te krijgen, aangezien het een nieuw abo is en pas volgende wek ingaat.

Ik zou voor een V8 gaan die kan in bridge modus.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

UninPro schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:40:
[...]

Niet helemaal passend in het KPN topic. Maar over +-2 maanden start mijn abonnement in mijn komende week op te leveren nieuwbouwwoning. Ik heb Ubiquiti apparatuur maar zit eraan te denken de V12 te gebruiken. Is deze in staat om te roamen met de Ubiquiti apparatuur? Dus dat de verbinding van telefoon vanzelf overgaat op de V12 op het moment dat deze beter is?

Ik wacht nog even met het doorgeven van de verhuizing. Ik hoop dat ze toch weer een actie van 6 maanden korting deze zomer er tegenaan gooien in plaats van de 3 wifi punten of 3 maanden korting.
Heb het zojuist geprobeerd maar zonder succes. Ik heb 3 AC Pro's hangen in het huis + AC Lite in de tuin met een cloud key. Ging van binnen naar buiten maar het toestel bleef hangen op de Box 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
vr6-only schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:34:

Goede berichten, same.

Jij zegt dus dat de DHCP range kan worden aangepast? Iets als 192.168.1.1 kan gewoon?

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 29-06-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Uncle2 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:44:
[...]

Je hebt hem er liggen, sluit hem aan ga kijken. Mogelijk kan je er wel een /16 van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

pennywiser schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:51:
[...]

Goede berichten, same.

Jij zegt dus dat de DHCP range kan worden aangepast? Iets als 192.168.1.1 kan gewoon?
Klopt helemaal. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UhqA4GT1UnEDJwGhVhrhwemMmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tC0fp86HRuMAEyNYwqFgZ8Gi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Kan je ook een subnetmask van bv. 255.255.0.0 meegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

pennywiser schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:46:
[...]

Kan je ook een subnetmask van bv. 255.255.0.0 meegeven?
Nee, dat dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Lijkt erop dat je enkel de grootte van de scope kan aanpassen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 17:24
Maar wat als je die over meerdere subnetten laat lopen? Dus start 192.168.1.x end 192.168.2.x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Lizard schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:31:
Maar wat als je die over meerdere subnetten laat lopen? Dus start 192.168.1.x end 192.168.2.x?
Dit zou best eens kunnen werken. Maar dan zou dat subnet zichzelf ook moeten aanpassen. Anders kan ik de boel om gaan gooien hier..

Dit zijn wel kleine ergernisjes, evenals het harder en zachter kunnen zetten van de tv ontvanger zelf, wat niet kan bij KPN. Dit alles kon bij T-Mobile altijd wel. Zodra Freedom op stoom komt volgend jaar ben ik waarschijnlijk weer weg. Eigen modem, ja leuk, maar heb geen zin om tv en telefoon allemaal zelf te moeten gaan regelen, als dat al kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker routertje die Box 12 ja. Alleen ik lees een discussie op het KPN forum dat hij blijkbaar geen IPv6 ondersteunt, dat is dan weer heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:50:
[...]

Daar wordt gesproken dat de TV ook wegvalt. Dat is bij mij niet het geval (ergens wel logisch aangezien dat bij KPN over een ander VLAN gaat, hoe het zit bij Freedom weet ik niet).

Ik verdenk wel de ONT ervan (ik zit in GPON gebied). Andere buren hebben nergens last van namelijk.
Monteur die hier kwam gaf aan dat GPON een en al drama is en dat ik blij kan zijn dat ik nog gewoon een dedicated vezel heb.

Is er KPN dan zoveel aan gelegen om de concurrentie te weren dat ze bewust overschakelen naar een inferieure en meer kwetsbare techniek (1 ding stuk, hele straat zonder)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kom van Ziggo en ben naar Glas gegaan. Flinke verbetering in Wifi en stabiliteit. Over de uploadsnelheid en betere latency ga ik het niet eens hebben, dat weet je zelf ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:01:
[...]

Als die buis niet gigantisch klein is kan je ook makkelijk beide kabels naast elkaar erdoorheen trekken. Storing op elkaar zou je geen last van moeten hebben, al helemaal niet als er 1 toch niet gebruikt wordt. @mvds
Als je shielded foiled twisted pair neemt met full copper (dus niet copper clad) cat 7 ben je helemaal het baasje de komende 20 of langer jaar. En dan kan je dankzij die afscherming ze tegen elkaar plakken als je wilt. En beiden moet makkelijk passen door zo'n buis of je aannemer is extreem gierig aan het doen en zou ik hem daar op aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boomster schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:54:
[...]

Je krijgt sowieso de Box 12. Alle nieuwe klanten van 16 juni en later krijgen die. De eerste dagen waren er nog wat grensgevallen maar inmiddels moet iedereen gewoon die 12 krijgen als nieuwe klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
De boel draait hier nu een weekje en dat gaat aardig goed.
De Arris 5202 ga ik morgen direct op de EB aansluiten om te kijken of de traagheid in het wisselen van kanalen dan verdwijnt. Kijken amper tv maar moet gewoon goed werken. :P
Doordat we van 50 naar 500 zijn gegaan zijn de wi-fi problemen ook verleden tijd, dus de vrouw grotendeels ook tevreden ;)
Ik zeg grotendeels omdat haar telefoon niet altijd verbinding maakt met het AP als ze boven zit.
We hebben beide hetzelfde toestel en die van mij schakelt netjes over waarbij die van haar wisselt na een kwartier of wifi uit/aan.
Verder viel me net op dat Speedtest een matige snelheid (bedraad)laat zien. (Alsnog hoog maar niet wat het moet zijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzMvrnOXxbVJW1YKvgJcvEOErZc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K0rNbGDa5dVqByBYkrjgPRRZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jeSpuLi8AbV8Oq6WW4OGrb7iCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tAJEWbmKWO7OqxFSh9yQXbgw.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door xSmooth- op 30-06-2020 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:26:
[...]

Je krijgt sowieso de Box 12. Alle nieuwe klanten van 16 juni en later krijgen die. De eerste dagen waren er nog wat grensgevallen maar inmiddels moet iedereen gewoon die 12 krijgen als nieuwe klant.
Kennelijk geldt dat voor mij dus niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:12:
[...]

Monteur die hier kwam gaf aan dat GPON een en al drama is en dat ik blij kan zijn dat ik nog gewoon een dedicated vezel heb.

Is er KPN dan zoveel aan gelegen om de concurrentie te weren dat ze bewust overschakelen naar een inferieure en meer kwetsbare techniek (1 ding stuk, hele straat zonder)?
Eerlijk gezegd ben ik niet verbaasd dat het wel eens mis kon gaan. Bij onze aansluiting ging het helaas dus goed mis. Onze aansluiting in de PoP was niet eens gepatcht op de switch, dus de monteur moest daar eerst heen. Daarna was het administratief omzetten van DSL naar glasvezel ook al een drama. We kregen maar gen werkbare verbinding. Inmiddels draait de verbinding redelijk stabiel, maar nog steeds wegvallende PPPoE sessies. Soms dagen lang niks aan de hand, daarna elk minuut een wegvallende lijn.

De aanleg van het netwerk hier was een rommeltje overigens. Straatstenen die wekenlang gevaarlijk uitstaken, graafploeg die letterlijk de drankflessen bij de mensen in de tuin lieten liggen, etc. Was een Poolse graafploeg zo te horen. Monteurs waren er ook niet over te spreken die de glasvezel in huis moesten lassen.

De buren aan de overkant hebben een retestabiele verbinding met GPON (ik kan inloggen op het modem) en daar heeft de verbinding 2 maanden uptime gehad. Na stroomstoring klapte de boel eruit, maar dat is overmacht natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

Onzin natuurlijk, of denk je dat een xDSL DSLAM of FTTH DSLAM niet kapot kan en/of gaat? Iedere dag zijn er in Nederland storingen aan DSLAM's waarbij er een hele wijk tegelijkertijd uit ligt. Dat is inherent aan het hebben van actieve apparatuur in je netwerk.

Sowieso rare manier van denken als je het mij vraagt :? ?
xSmooth- schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:28:
Doordat we van 50 naar 500 zijn gegaan zijn de wi-fi problemen ook verleden tijd, dus de vrouw grotendeels ook tevreden ;)
Eventuele Wi-Fi problemen staan natuurlijk los van welke bandbreedte je hebt aan de WAN zijde van je verbinding ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 30-06-2020 08:57 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[...]

Dat is met Ziggo ook als er een groepsversterker uit ligt bij een stroomstoring of ander defect. Fibercuts zijn volgens mij de meeste langlopende storingen waar providers zelf geen invloed op hebben, geen spare printplaten etc.

Wie weet hoe een wijk kast met dedicated vezels, GPON, of xDSL ontsloten is naar de POP locates? Met redundante fibers, of single links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
stormfly schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:22:
[...]

Dat is met Ziggo ook als er een groepsversterker uit ligt bij een stroomstoring of ander defect. Fibercuts zijn volgens mij de meeste langlopende storingen waar providers zelf geen invloed op hebben, geen spare printplaten etc.

Wie weet hoe een wijk kast met dedicated vezels, GPON, of xDSL ontsloten is naar de POP locates? Met redundante fibers, of single links?
Bij een Point to Point netwerk zijn de wijkcentrales (PoP's) redundant aangesloten in een ring.Bij een passief GPON netwerk zijn de splitterkasten in de wijk enkelzijdig aangesloten.
Maar er is momenteel bijna geen GPON netwerk te vinden in Nederland. Als KPN het heeft over GPON is dat nu alleen nog op de actieve laag. Je hebt nog steeds een dedicated vezel van woning naar PoP als je recent een nieuwe aansluiting hebt gekregen.

Bij XDSL straatkasten redundant in een ring (de bekende "buitenring), alhoewel het laatste kleine stukje naar de kast vaak wel in 1 sleuf ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 30-06-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:57:
[..

[...]

Eventuele Wi-Fi problemen staan natuurlijk los van welke bandbreedte je hebt aan de WAN zijde van je verbinding ;)
Ik had het iets anders moeten formuleren zie ik.
Wij hebben vrij dikke muren dus als m'n vriendin in de woonkamer aan het werk was had ze op de WiFi een snelheid van +- 8/10mbit. Hierdoor werkte veel apps van haar werk niet goed.
Dat is nu rond de 60/70 waardoor ze fatsoenlijk haar werk kan doen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Boomster schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 06:30:
[...]

Kennelijk geldt dat voor mij dus niet.....
Kennelijk niet. Ik neem aan dat dat komt omdat je al wel ruim voor 16 juni besteld had (en je pakket ook al had ontvangen).

Die omslagdatum van 16 juni gaat niet over de ingangsdatum van het abonnement maar over wanneer je het abonnement afsluit.
Ruim voor 16 juni = geen Box 12
Vanaf 16 juni is wel Box 12
Kort voor 16 juni: Kan twee kanten op. Hangt blijkbaar af van de logistiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Barre73 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:24:
[...]

Bij een Point to Point netwerk zijn de wijkcentrales (PoP's) redundant aangesloten in een ring.Bij een passief GPON netwerk zijn de splitterkasten in de wijk enkelzijdig aangesloten.
Maar er is momenteel bijna geen GPON netwerk te vinden in Nederland. Als KPN het heeft over GPON is dat nu alleen nog op de actieve laag. Je hebt nog steeds een dedicated vezel van woning naar PoP als je recent een nieuwe aansluiting hebt gekregen.

Bij XDSL straatkasten redundant in een ring (de bekende "buitenring), alhoewel het laatste kleine stukje naar de kast vaak wel in 1 sleuf ligt.
Thanks! Waardevolle informatie @ANdrode om het netwerk beter te begrijpen. Feitelijk heb je bij KPN bij glas en xDSL een behoorlijk redundant pad, vanaf de straatkast/wijkkast kan je twee kanten de ring op. Ik vraag mij af hoe Ziggo zoiets heeft ingericht.

Zou jij iets meer toe kunnen lichten over het NT (zwarte kastje wat via de monteursapp geactiveerd moet worden), is dat NT? Hoe kwetsbaar is die registratie bij storingen, is het eenmalig of een live verbinding waarbij er ergens een server up/up moet zijn?

Hoe werkt GPON over dedicated fibers, het design wat jij schetst? Is het dan een vorm van DWDM waarbij ergens meerdere kleuren licht samenkomen? Zo ja vanaf welk moment, omdat huizen met een dedicated fiber aangesloten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Kennelijk niet. Ik neem aan dat dat komt omdat je al wel ruim voor 16 juni besteld had (en je pakket ook al had ontvangen).

Die omslagdatum van 16 juni gaat niet over de ingangsdatum van het abonnement maar over wanneer je het abonnement afsluit.
Ruim voor 16 juni = geen Box 12
Vanaf 16 juni is wel Box 12
Kort voor 16 juni: Kan twee kanten op. Hangt blijkbaar af van de logistiek.
Ik heb in mei besteld, dus er is echt willekeur geweest. Ik heb een 12 gekregen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens lijkt het mij dat zowel Ziggo als KPN glasvezel hebben. Alleen bij KPN is ook het laatste stukje naar de woning glasvezel (of koper, als je pech hebt en er nog geen FttH is) en bij Ziggo is dat laatste stukje altijd nog COAX. Correct me if I am wrong.

Maar je zou denken dat Ziggo vroeger of later ook die laatste mile glasvezel moet maken omdat het nu eenmaal superieure techniek is met lagere latency, minder storingsgevoeligheid (zowel tot aan de woning als in de woning zelf vanwege ethernet) en veel meer bandbreedte dull duplex zonder allerlei dure trucs wat DOCSIS 4.0 in feite is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 17:35
Nog andere Tweakers hier die een LG OLED tv hebben en de Arris VIP5202 tv-ontvanger? Hebben jullie al een werkende HDMI kabel (niet de originele van KPN) gevonden waarbij HDR correct werkt (deep colour mode aan en UHD als beeldscherm instelling op de tv-ontvanger)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:57
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:56:
[...]
Maar je zou denken dat Ziggo vroeger of later ook die laatste mile glasvezel moet maken omdat het nu eenmaal superieure techniek is met lagere latency, minder storingsgevoeligheid (zowel tot aan de woning als in de woning zelf vanwege ethernet) en veel meer bandbreedte dull duplex zonder allerlei dure trucs wat DOCSIS 4.0 in feite is.
Ik vermoed dat ze met die technieken nog een heel eind kunnen rekken. Ze zullen zelf ook die kosten-baten analyse wel maken, maar die laatste paar meter zijn dacht ik ook meteen het duurst om aan te leggen. Zo lang ze het met coax nog kunnen is er niet echt een reden om dat ook te verglazen.

Vandaag maar weer eens om korting gevraagd. Was niet super, maar scheelt over het komende jaar toch weer 135E (150 over eerste 6 maanden en dan 2.50 meer voor de 6 maanden erna). Er is eigenlijk ook niet echt een andere provider waar ik naar toe kan, want KPN is de enige met fatsoenlijk mobiel bereik in deze wijk. Het complete package is dan dus ook veel goedkoper bij KPN dan bij een andere provider.

Ik twijfel nog wel of ik niet ook nog de 4k ontvanger erbij had moeten doen. Ik lees hier dat die wel een stuk beter werkt dan de oudere ontvangers?

[ Voor 27% gewijzigd door Caelorum op 30-06-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb net m'n vaste telefonie opgezegd en de vrouw die ik sprak begon ineens over een prijsverhoging (inflatiecorrectie). Daar zou ik een brief over gehad hebben (waarom een brief trouwens, waarom geen email).

Maar die heb ik dus niet gehad. Klinkt dit bekend?

edit: nieuws: KPN verhoogt per 1 juli prijzen van veel internetabonnementen met 2,6... dat zou dus al per 06 mei bekend zijn geweest.

edit2: en waarom doen ze zo moeilijk als ik een andere experiabox wil. pffff...

edit3: ah. ben in november 2019 overgestapt op 'Hussel' daarom heb ik die verhoging en die brief niet gehad.

[ Voor 52% gewijzigd door Gunner op 30-06-2020 17:38 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:29:
Heb net m'n vaste telefonie opgezegd en de vrouw die ik sprak begon ineens over een prijsverhoging (inflatiecorrectie). Daar zou ik een brief over gehad hebben (waarom een brief trouwens, waarom geen email).

Maar die heb ik dus niet gehad. Klinkt dit bekend?

edit: nieuws: KPN verhoogt per 1 juli prijzen van veel internetabonnementen met 2,6... dat zou dus al per 06 mei bekend zijn geweest.

edit2: en waarom doen ze zo moeilijk als ik een andere experiabox wil. pffff...

edit3: ah. ben in november 2019 overgestapt op 'Hussel' daarom heb ik die verhoging en die brief niet gehad.
Je krijgt dan ook geen verhoging als je Hussel hebt. Dus no worries.

En ja, qua Experiaboxen zijn ze extreem gierig. Smoesje over duurzaam, gewoon keiharde centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

TRD07 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:06:
Nog andere Tweakers hier die een LG OLED tv hebben en de Arris VIP5202 tv-ontvanger? Hebben jullie al een werkende HDMI kabel (niet de originele van KPN) gevonden waarbij HDR correct werkt (deep colour mode aan en UHD als beeldscherm instelling op de tv-ontvanger)?
Ja, hier een C6 met de Arris er direct in (HDMI1). Werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarNaige
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 16:02
Zojuist de ExperiaBox 12 ontvangen. Ik kreeg gisteren een mailtje van KPN dat ik een nieuwe box toegestuurd zou krijgen terwijl ik een bestaande klant ben en nergens een aanvraag heb gedaan voor een nieuwe box. Vandaag geïnstalleerd (plug en play) en m'n eerste indruk is dat deze box een hele verbetering is tov de vorige Box 9 die ik al 3,5 jaar heb staan.
Overal goed bereik en maximale snelheid, zelfs een stukje hoger dan mijn abonnementsnelheid (100mbit). Positief verrast, want met de vorige box was de verbinding niet overal even goed en een stuk trager. Nu hopen dat dit zo blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CarNaige schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:39:
Zojuist de ExperiaBox 12 ontvangen. Ik kreeg gisteren een mailtje van KPN dat ik een nieuwe box toegestuurd zou krijgen terwijl ik een bestaande klant ben en nergens een aanvraag heb gedaan voor een nieuwe box. Vandaag geïnstalleerd (plug en play) en m'n eerste indruk is dat deze box een hele verbetering is tov de vorige Box 9 die ik al 3,5 jaar heb staan.
Overal goed bereik en maximale snelheid, zelfs een stukje hoger dan mijn abonnementsnelheid (100mbit). Positief verrast, want met de vorige box was de verbinding niet overal even goed en een stuk trager. Nu hopen dat dit zo blijft!
Dat komt omdat jij op een 9 zat. Mensen die een 10 of 10a hebben krijgen geen nieuwe. Iedereen die een oudere modem heeft komt daar wel voor in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarNaige
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 16:02
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:47:
[...]

Dat komt omdat jij op een 9 zat. Mensen die een 10 of 10a hebben krijgen geen nieuwe. Iedereen die een oudere modem heeft komt daar wel voor in aanmerking.
Dan heb ik dat stukje gemist. Dan is het logisch en een leuke upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Nee, zo werkt het niet. Mensen met een V8 of v9 die kapot gaat krijgen inderdaad de Box 12. Maar CarNaige geeft aan dat dit uit het niets kwam, zonder aanleiding.

En ik weet vrij zeker dat de V9 niet proactief vervangen wordt voorlopig. Dan altijd nog eerder de V8.
Alle nog vroegere versies zijn eerder wel proactief vervangen door de omzetting van het TV platform van bridged naar routed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:04:
[...]

Nee, zo werkt het niet. Mensen met een V8 of v9 die kapot gaat krijgen inderdaad de Box 12. Maar CarNaige geeft aan dat dit uit het niets kwam, zonder aanleiding.

En ik weet vrij zeker dat de V9 niet proactief vervangen wordt voorlopig. Dan altijd nog eerder de V8.
Alle nog vroegere versies zijn eerder wel proactief vervangen door de omzetting van het TV platform van bridged naar routed.
Ik zei dan ook 'voor in aanmerking'. Dat is iets anders dan dat ze hem vanuit het niets krijgen. Om het in aanmerking om te zetten naar daadwerkelijk ontvangen is inderdaad een issue nodig, maar gek genoeg bij hem dus niet.

Als je een V10 of V10a dan kom je niet in aanmerking (en zou ik als ik zo'n klant was gewoon opzeggen en kort erna opnieuw als klant aanmelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Ik heb een 9. Kreeg vandaag zoals gezegd geen nieuwe.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1 ... 15 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen