Heeft ie net gedaan. TV werkt inmiddels, maar geen internet en VoIP. Waarschijnlijk een administratieve probleem aangezien tv wel werkt. Betreft migratie DSL naar GPON.
Ik krijg namelijk netjes Ipv4/ipv6 adres maar krijg er geen bit doorheen.
Inmiddels is de monteur vertrokken en ben ik verbonden
. via VDSL
. Vandaag dus nog geen internet via glas. Aangezien de fiber zelf wel werkt (er is licht), ga ik komend weekend even kijken of ik daarna wel internet krijg (en VOIP) krijg.
Inmiddels zijn we online via glasvezel

. Geen idee waarom het omzetten zo stroef verliep, maar goed, de internetverbinding en de vaste lijn werken nu ook. (voornamelijk de vaste lijn was even spannend vanwege ziekte in familie).
Toch kregen we geen verbinding met de bestaande Experiabox V10. Ik heb een ExperiaBox V9 afgestoft en vervolgens aangesloten. Binnen 20 seconden had ik een werkende verbinding, waar de EB10 de verbinding bleef verbreken. Ik vertrouw de PPPoE nog niet helemaal, om de een of andere reden lijkt deze even voor 5 seconden weg te zijn en vervolgens weer online te komen. Maar nu is de PPPoE sessie inmiddels weer bijna een uurtje actief.
Ik heb beide modems nu naast elkaar draaien, dus heb nu tijdelijk 2 internetlijnen actief

. Beide verbindingen zijn van KPN, dus mooi moment om één en ander met elkaar te vergelijken.
Latency is nu uiteraard véél lager. Waar ik naar de eerste hop buiten het modem al 21ms latency had, is dit nu 1. Ping naar 1.1.1.1 4ms, ping naar tweakers 5ms. Heerlijk

.
Hopelijk blijft de verbinding nu wel stabiel, ging niet helemaal soepel direct na het aansluiten ervan.
[
Voor 69% gewijzigd door
krakendmodem op 19-06-2020 21:20
]