[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lick_A_Brick
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05-2024
Iemand enig idee of een Sonicwall (TZ400) werkt icm KPN, ik maak alleen gebruik van Internet en TV.
Aangezien het op een Edgerouter wel werkt lijkt het me dat dit ook op een Sonicwall moet werken toch?
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
TrueGamer schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:40:
[...]
Logisch maar jammer, dan vervallen ook mijn KPN compleet voordelen.
De voordelen worden iets minder (gratis pakket -> korting op pakket), maar er zijn nog steeds 'compleet' voordelen ook met hussel. Overigens krijg je bij overstap van internet+tv alleen op dat abbo de hussel voordelen. Voor je mobiel blijf je dan nog steeds de compleet voordelen houden. Andersom geld dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09 11:30
Caelorum schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:24:
[...]

De voordelen worden iets minder (gratis pakket -> korting op pakket), maar er zijn nog steeds 'compleet' voordelen ook met hussel. Overigens krijg je bij overstap van internet+tv alleen op dat abbo de hussel voordelen. Voor je mobiel blijf je dan nog steeds de compleet voordelen houden. Andersom geld dat ook.
Betaal nu 57,49 per maand voor 200 up/down incl TV en Fox Sports.

Via Hussel zou ditzelfde pakket mij 67,99 kosten. Zonder Fox Sports 60,-

Nu is er via Hussel natuurlijk wel wat korting te regelen maar dan betaal ik in het geval van Fox Sports elk jaar de eerste 10,50 x 12 = 126€ aan korting zelf al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Voor mij is het ook gunstiger gebleken afgelopen jaar om vooral niet over te gaan naar Hussel - mede vanwege Fox inderdaad. Dus wij zitten met twee oude mobiele abo's en een oud alles-in-een abo nog steeds prima ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 18:16
Barre73 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:25:
[...]

Aan die van Pricewise heb je niks. Die is voor nieuwe klanten en ik neem niet aan dat je eerst wil opzeggen en als dat is afgerond opnieuw abonnee wil worden. Met alle downtime erbij.

Ik zou die aanbieding van KPN direct pakken. Vorige week zag ik voor nieuwe klanten nog een korting van 6 maanden lang voor 35 euro. Nu is dat ineens nog maar 3 maanden (op de website).
Als jij als bestaande klant via de afdeling Retentie een aanbod krijgt van 40 euro voor 6 maanden (is dus 6*17.50) dan ben je spekkoper...
Vandaag een nieuwe jaar abonnement afgesloten met 6 maanden voor 40,- per maand. 100mbit en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:56
@Frankisback

Ook over naar Hussel? Ik moet eens gaan rekenen wat het verschil is als compleet voordeel vervalt.

Bel ook ieder jaar voor korting en huidige abo zou eigenlijk afgelopen zijn nu. Maar i.v.m. verhuizing vorig jaar is dat pas augustus. Maar door de prijsverhoging moet er wel iets te regelen zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
geenstijl schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:27:
[...]
Best wel bijzonder hoe dit soms gaat, qua verschillen.
Ik heb ook gebeld dat ik wilde opzeggen en heb nu het volgende als aanbod gekregen:
200/200, 2x tv, vast bellen, Spotify premium.
Eerste 6 maanden € 57 (€ 20 korting), daarna € 77.
Tevens nog eerste zes maanden pluspakket gratis.
Ook mobiel aangepast (2 jaar contract) en betaal daar € 15 per maand voor 5GB/onbeperkt bel/SMS.
Ik ben erg tevreden, heb iets vergelijkbaars eigenlijk nergens anders goedkoper gezien, ook niet bij de "budgetaanbieders".
Even schaamteloos mijzelf quoten.
Vandaag in snelheid (100 naar 200) omgezet en in de bevestigingsmail van KPN stond ook het entertainmentvoordeel, die was ik vergeten.
Mijn pakket kost dus 6 maanden € 52 en vervolgens 6 maanden € 72 :)

Verder mooi om te zien dat mijn verbinding gewoon 200 down / 250 up is.
Gemeten zoals door de monteur en ook de verschillende speedtests wijzen het uit.
Kortom, erg tevreden :)

[ Voor 9% gewijzigd door geenstijl op 10-06-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 16:33
Lekker dan,
Vorige week bestelling gedaan bij kpn voor een nieuw glas abonnement.
16 juni zou het actief worden. Vandaag bij controle blijkt dat de bestelling geannuleerd was????
Nieuwe aanvraag gedaan, nu 6 juli aansluiten. Waardeloos dit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 10:13
geenstijl schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:20:
[...]

Verder mooi om te zien dat mijn verbinding gewoon 200 down / 250 up is.
Gemeten zoals door de monteur en ook de verschillende speedtests wijzen het uit.
Kortom, erg tevreden :)
Ik heb nu 200/200 maar ik haal nog geen 180/175 (bekabeld). Oud reggefiber gebied. Ze bieden wel 1000/500 aan maar is dat dan wel haalbaar wanneer ik nu de snelheden niet eens haal? Heb ik dan ook gewoon 180/175? of 900/450?

ik vind 10% overhead eigenlijk best wel veel. Heb verder geen TV of telefonie, enkel internet.
Vroeger met VDSL en COAX scheelde het vaak niet meer dan 1-5% van de contractuele snelheid (mits de hardware geen beperking was)

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@kid1988 Bijzonder en opmerkelijk.
Ik heb hier een 100/100 FttH abo via Xs4all en ik haal altijd ruimschoots de geadverteerde waardes.

De download schommelt altijd zo rond de 100, de upload zit er vrijwel altijd flink wat boven.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9587569742.png
Blijkbaar (?) is er toch nog steeds verschil tussen de achterliggende infrastructuur van Xs4all versus KPN klanten...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 10:13
ehtweak schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:51:
@kid1988 Bijzonder en opmerkelijk.
Ik heb hier een 100/100 FttH abo via Xs4all en ik haal altijd ruimschoots de geadverteerde waardes.

De download schommelt altijd zo rond de 100, de upload zit er vrijwel altijd flink wat boven.

[Afbeelding]
Blijkbaar (?) is er toch nog steeds verschil tussen de achterliggende infrastructuur van Xs4all versus KPN klanten...
Heb bij mijn Tmobile abbo op mijn oude adres (ook reggefiber) ook een 200/200 abbo, haal ook maar 192/188.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
ehtweak schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:51:
[...]
Denk eerder aan de fysieke infra. Zelf zit ik ook altijd boven wat geadverteerd is met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:30
Is er bij de nieuwe aanleg van glasvezel nu een stop? Afgelopen paar maanden leek er wat schot in de zaak te zitten en de glasvezel steekt nu voor het appartementencomplex uit de grond, maar daarna blijft het helemaal stil. De datums op Fourstack zijn al een paar keer aangepast en nu geeft Fourstack aan dat er geen geplande upgrades zijn in de komende 2 maanden.
Ik snap dat het waarschijnlijk met Corona te maken heeft, maar iets meer communicatie vanuit KPN zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Caelorum schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Denk eerder aan de fysieke infra. Zelf zit ik ook altijd boven wat geadverteerd is met KPN.
Waar wij wonen is sinds november 2012 de FttH infrastructuur actief. En al die tijd zonder noemenswaardige issues. Ooit aangelegd toen Reggefiber nog Reggefiber was. :+
(uitgezonderd het IPTV geneuzel, maar dat is weer een ander verhaal. :X )

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Lizard schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:08:
Is er bij de nieuwe aanleg van glasvezel nu een stop? Afgelopen paar maanden leek er wat schot in de zaak te zitten en de glasvezel steekt nu voor het appartementencomplex uit de grond, maar daarna blijft het helemaal stil. De datums op Fourstack zijn al een paar keer aangepast en nu geeft Fourstack aan dat er geen geplande upgrades zijn in de komende 2 maanden.
Ik snap dat het waarschijnlijk met Corona te maken heeft, maar iets meer communicatie vanuit KPN zou fijn zijn.
Absoluut geen stop. Ze gaan vol-gas door, ook met Corona, zij het met aanpassingen en protocollen.
Dan zal er in jouw specifieke geval; iets anders aan de hand zijn.

Heeft de pandeigenaar (VVE of Woningbouw) wel toestemming gegeven?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Caelorum schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Het zal niet aan de passieve infra liggen. Wellicht wel aan de gebruikte Dslams/Gbics of de capaciteit van de backhaul. Of toch gewoon aan de gebruikte kabels en apparatuur thuis (en dat kan ook de router van KPN zijn natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:11
Skylevel schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:08:
Ik heb vandaag het installatiepakket met Experiabox 12 ontvangen. Vanaf 4 juni gaat mijn Telfort verbinding over naar KPN. Enig idee of ik de V12 al mag aansluiten, of loopt dan alles in de soep? Ik las dat de TV ontvangers werken op een Telfort verbinding. :D
En hoe bevalt de v12? Ga binnenkort ook over op KPN namelijk (rond 15 juli).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Hij bevalt prima! Ik had hiervoor de V10 van Telfort en nooit problemen mee gehad, bij deze ook niet. Ik moet wel zeggen dat ik de WiFi niet gebruik, dus ik kan alleen zeggen dat bij bedraad + de TV lekker stabiel is.

Het was wel een beetje een teleurstelling toen ik de looks van de interface zag, maar dat heeft verder niets te maken met het functioneren :P

En dan over TV: opvallend vind ik dat de Arris 5202 trager zapt dan de Arris 2952. Dat heeft een andere Tweaker ook al opgemerkt. Betere hardware, zelfde beeldkwaliteit maar trager zappen :+
Overigens gisteren het nieuwe TV menu op kunnen halen d.m.v. een factory/software reset. Het is een verbetering, maar het voelt nog steeds of de interface uit ~2015 komt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:30
Barre73 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:59:
[...]

Absoluut geen stop. Ze gaan vol-gas door, ook met Corona, zij het met aanpassingen en protocollen.
Dan zal er in jouw specifieke geval; iets anders aan de hand zijn.

Heeft de pandeigenaar (VVE of Woningbouw) wel toestemming gegeven?
Ik ben zelf de pandeigenaar, maar ben wel aangesloten bij een VVE.
Maar hier in de stad bij 2 andere postcodes van kennissen zijn de datums bij fourstack ook verdwenen. Vandaar mijn (misschien iets te voorbarige) conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Skylevel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:32:
Hij bevalt prima! Ik had hiervoor de V10 van Telfort en nooit problemen mee gehad, bij deze ook niet. Ik moet wel zeggen dat ik de WiFi niet gebruik, dus ik kan alleen zeggen dat bij bedraad + de TV lekker stabiel is.

Het was wel een beetje een teleurstelling toen ik de looks van de interface zag, maar dat heeft verder niets te maken met het functioneren :P

En dan over TV: opvallend vind ik dat de Arris 5202 trager zapt dan de Arris 2952. Dat heeft een andere Tweaker ook al opgemerkt. Betere hardware, zelfde beeldkwaliteit maar trager zappen :+
Overigens gisteren het nieuwe TV menu op kunnen halen d.m.v. een factory/software reset. Het is een verbetering, maar het voelt nog steeds of de interface uit ~2015 komt :/
Dat klinkt alvast goed, mijn hoop is dat ik geen fritzbox hoef aan te schaffen voorlopig. Met de komende vernieuwingen op router gebied beetje een slechte investering. Jammer dat je niet weet hoe de wifi is. Dit gebruik je helemaal niet of via accesspoints/eigenrouter?

TV heb ik voor het eerst niet erbij afgesloten, die hebben we nu als test sinds een paar week op een android tv kastje (mi box) met gratis proefmaand NLZiet, Netflix, Prime TV en wat gratis apps. Dit bevalt het gezin zo goed dat we niet weer het ziggo kabel in de tv drukken of ander kastje willen. Mogelijk dat we NLziet nog omruilen voor canaldigitaal, maar vooralsnog hebben we geen extra zenders nodig, zoveel te zien op al die apps tegenwoordig.

TV interfaces vind ik altijd wat ouderwets ogen, maar wel erg efficient qua informatie. Laat dat nu net zijn wat ik wel mis op android tv hahaha. Vreemd dat het zappen langzamer gaat, misschien zit er minder tijd in qua optimaliseren. Vroeger veel ontwikkeld aan DVB-C en DVB-S drivers, weet nog dat het veel werk in mijn testsetup koste om het zappen op een technotrend 1500c goed te krijgen, niet zo triviaal als je zou denken :(. Ik denk dat die 5202 nog wel vlotter gaat worden als ze beter zicht hebben op resource gebruik bij dagelijks gebruik, eerste uitrol is vaak bewust terughoudend daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
Lizard schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:52:
[...]

Ik ben zelf de pandeigenaar, maar ben wel aangesloten bij een VVE.
Maar hier in de stad bij 2 andere postcodes van kennissen zijn de datums bij fourstack ook verdwenen. Vandaar mijn (misschien iets te voorbarige) conclusie.
Ik had in dit forum gelezen dat KPN stopt met Fourstack bijwerken. Ik heb namelijk hetzelfde, eerst stond er 20-5-2020 bij geplande upgrades, toen werd het 24-6-2020 en nu niets meer.
Even contact opgenomen met KPN Netwerk via de chat en glasvezel wordt bij ons gewoon opgeleverd in juli. Dus Fourstack zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48
JanR1969 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:03:
[...]

Ik had in dit forum gelezen dat KPN stopt met Fourstack bijwerken. Ik heb namelijk hetzelfde, eerst stond er 20-5-2020 bij geplande upgrades, toen werd het 24-6-2020 en nu niets meer.
Even contact opgenomen met KPN Netwerk via de chat en glasvezel wordt bij ons gewoon opgeleverd in juli. Dus Fourstack zegt niet alles.
Fourstack wordt later weer bijgewerkt als de glasvezel in je meterkast/huis is aangesloten. Ook hier verdween de optie van Fourstack tijdens de aanleg om vervolgens later terug te keren met: FttH beschikbaar.

Fourstack wordt redelijk goed bijgehouden lijkt het; in veel gevallen komt de snelheid die Fourstack aangeeft voor DSL overeen met de praktijk. En mocht de lijn inzakken, dan is dat binnen twee dagen ook zichtbaar op Fourstack :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
krakendmodem schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:26:
[...]

Fourstack wordt later weer bijgewerkt als de glasvezel in je meterkast/huis is aangesloten. Ook hier verdween de optie van Fourstack tijdens de aanleg om vervolgens later terug te keren met: FttH beschikbaar.

Fourstack wordt redelijk goed bijgehouden lijkt het; in veel gevallen komt de snelheid die Fourstack aangeeft voor DSL overeen met de praktijk. En mocht de lijn inzakken, dan is dat binnen twee dagen ook zichtbaar op Fourstack :P
Op forum.kpn.com had ik gelezen dat KPN stopt met Fourstack. Er zijn nu alleen nog Fourstack sites van XS4ALL en Tele2 in de lucht.
https://forum.kpn.com/internet-9/netco-fpi-ligt-plat-483220
Deze is er nog: https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/
En deze: https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/
Van KPN zelf niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
JanR1969 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Op forum.kpn.com had ik gelezen dat KPN stopt met Fourstack. Er zijn nu alleen nog Fourstack sites van XS4ALL en Tele2 in de lucht.
https://forum.kpn.com/internet-9/netco-fpi-ligt-plat-483220
Deze is er nog: https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/
En deze: https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/
Van KPN zelf niet meer?
Oh, dat. Dat weet ik zo niet. Ik denk dat ze die intern bij KPN nog wel gebruiken maar niet meer extern open hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:14
krakendmodem schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:26:
[...]

Bij mij is het andersom. Hier staat al +- drie maanden in Fourstack dat glasvezel beschikbaar is op mijn adres (dus niet bij geplande upgrades), terwijl toch echt gisteren pas de stoep open is gegaan. Het is dus nog niet naar binnen gebracht, er staat alleen sinds gisteren zo'n oranje spriet tegen de muur. Ik kan al die tijd ook al glasvezelabonnementen bestellen bij alle aanbieders, terwijl ik het toch echt nog even moet doen met mijn 15Mbit ADSL lijntje.

Iemand overigens enig idee hoeveel tijd er ongeveer overheen gaat voordat ze het glasvezel daadwerkelijk naar binnen komen brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:25:
[...]

Oh, dat. Dat weet ik zo niet. Ik denk dat ze die intern bij KPN nog wel gebruiken maar niet meer extern open hebben staan.
Klopt, maar dan ziet het er wel heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
OosterF schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:31:
[...]

Bij mij is het andersom. Hier staat al +- drie maanden in Fourstack dat glasvezel beschikbaar is op mijn adres (dus niet bij geplande upgrades), terwijl toch echt gisteren pas de stoep open is gegaan. Het is dus nog niet naar binnen gebracht, er staat alleen sinds gisteren zo'n oranje spriet tegen de muur. Ik kan al die tijd ook al glasvezelabonnementen bestellen bij alle aanbieders, terwijl ik het toch echt nog even moet doen met mijn 15Mbit ADSL lijntje.

Iemand overigens enig idee hoeveel tijd er ongeveer overheen gaat voordat ze het glasvezel daadwerkelijk naar binnen komen brengen?
Heb ik al vaker verteld hier. Fourstack laat zien wat er besteld kan worden. Voor FttH geldt dat het vooruit kan worden besteld zodat je tijdens de huisaansluiting ook meteen geactiveerd kan worden. Dus dat klopt in jouw geval.

Antwoord op je tweede vraag: ligt heel erg aan waar je in het PoPgebied zit. Kan binnen een maand zijn, of twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:04
Wat zijn de afmetingen van het KPN glasvezel aansluitpunt dat KPN nu gebruikt bij nieuwe aansluitingen?
Ik kreeg een brief dat we aan de beurt komen en wil een stukje reserveren in de meterkast.

[ Voor 13% gewijzigd door Leader98 op 14-06-2020 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skylevel
2green schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:35:
[...]

Dat klinkt alvast goed, mijn hoop is dat ik geen fritzbox hoef aan te schaffen voorlopig. Met de komende vernieuwingen op router gebied beetje een slechte investering. Jammer dat je niet weet hoe de wifi is. Dit gebruik je helemaal niet of via accesspoints/eigenrouter?

TV heb ik voor het eerst niet erbij afgesloten, die hebben we nu als test sinds een paar week op een android tv kastje (mi box) met gratis proefmaand NLZiet, Netflix, Prime TV en wat gratis apps. Dit bevalt het gezin zo goed dat we niet weer het ziggo kabel in de tv drukken of ander kastje willen. Mogelijk dat we NLziet nog omruilen voor canaldigitaal, maar vooralsnog hebben we geen extra zenders nodig, zoveel te zien op al die apps tegenwoordig.

TV interfaces vind ik altijd wat ouderwets ogen, maar wel erg efficient qua informatie. Laat dat nu net zijn wat ik wel mis op android tv hahaha. Vreemd dat het zappen langzamer gaat, misschien zit er minder tijd in qua optimaliseren. Vroeger veel ontwikkeld aan DVB-C en DVB-S drivers, weet nog dat het veel werk in mijn testsetup koste om het zappen op een technotrend 1500c goed te krijgen, niet zo triviaal als je zou denken :(. Ik denk dat die 5202 nog wel vlotter gaat worden als ze beter zicht hebben op resource gebruik bij dagelijks gebruik, eerste uitrol is vaak bewust terughoudend daarin.
Ik heb de WiFi kort vergeleken met die van de V10. Bereik is bij mij gelijk, wel lijkt de snelheid iets hoger op grotere afstanden. Geen idee hoe WiFi 6 is, daar heb ik nog geen apparatuur van. Ik gebruik idd losse apparatuur van Ubiquiti, een van de beste investeringen geweest. 8)

NLziet heb ik ook overwogen en ca. 2 maanden getest op mijn Mi Box S. Ik kijk best wel wat lineaire TV (on demand) en vind het een top concept. Beeldkwaliteit was voor mij wel een issue.. het live TV beeld vond ik scherper dan dat van KPN, alleen bij terugkijken haal je streams op van NPO Start, RTL XL en KIJK en dan zie je toch wel wat kwaliteitsverlies. Ik stoorde mij met name aan de frames per seconde, een heel stuk minder vloeiend. Aangezien ik alleen maar on demand kijk won KPN het daarvan. (en is maar €2,- p/m duurder). Moet wel zeggen dat de support van NLziet (via twitter) erg snel en goed was.

Canal Digitaal heb ik trouwens ook getest, hoewel de interface een stuk volwassener oogt was de beeldkwaliteit aanzienlijk minder (en de dienst duurder).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Leader98 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:56:
Wat zijn de afmetingen van het KPN glasvezel aansluitpunt dat KPN nu gebruikt bij nieuwe aansluitingen?
Ik kreeg een brief dat we aan de beurt komen en wil een stukje reserveren in de meterkast.
Er komt nog een voorbereider langs met een mooie sticker met de afmetingen. Maar als je het nu al wil weten:
10 cm breedte, 35 cm hoogte (inclusief eventuele ruimte voor een op te schuiven mediaconverter.
En vlak naast die genoemde ruimte nog eens 10x10 voor een eventuele losse GPON NT.

En dat alles op de zijwand van de meterkast. Bij voorkeur aan de kant waar je denkt dat de kabel ingebracht zal worden.

Ik weet niet wat jij gaat krijgen dus dit is het maximum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:18
Leader98 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:56:
FTU concept 2016

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Dit is van 4 jaar geleden. Inmiddels is het geen 30 cm meer maar 35. En de ONT is erbij in het spel gekomen (op een aantal projecten in ieder geval).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:18
Barre73 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Dit is van 4 jaar geleden. Inmiddels is het geen 30 cm meer maar 35. En de ONT is erbij in het spel gekomen (op een aantal projecten in ieder geval).
Ah ja, natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Skylevel schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Ik heb de WiFi kort vergeleken met die van de V10. Bereik is bij mij gelijk, wel lijkt de snelheid iets hoger op grotere afstanden. Geen idee hoe WiFi 6 is, daar heb ik nog geen apparatuur van. Ik gebruik idd losse apparatuur van Ubiquiti, een van de beste investeringen geweest. 8)

NLziet heb ik ook overwogen en ca. 2 maanden getest op mijn Mi Box S. Ik kijk best wel wat lineaire TV (on demand) en vind het een top concept. Beeldkwaliteit was voor mij wel een issue.. het live TV beeld vond ik scherper dan dat van KPN, alleen bij terugkijken haal je streams op van NPO Start, RTL XL en KIJK en dan zie je toch wel wat kwaliteitsverlies. Ik stoorde mij met name aan de frames per seconde, een heel stuk minder vloeiend. Aangezien ik alleen maar on demand kijk won KPN het daarvan. (en is maar €2,- p/m duurder). Moet wel zeggen dat de support van NLziet (via twitter) erg snel en goed was.

Canal Digitaal heb ik trouwens ook getest, hoewel de interface een stuk volwassener oogt was de beeldkwaliteit aanzienlijk minder (en de dienst duurder).
Thanks, dat is positief. Was niet eens op de hoogte dat hij ook beschikt over Wi-Fi 6, heb nog geen apparatuur daarvoor, maar leuk om alvast te hebben.

Ubiquiti is nice inderdaad. Was ook van plan om toegangspunten van Ubiquiti of fritz!box te halen. Maar na mij ingelezen te hebben verwacht ik dat de twee meegeleverde superwifi punten voldoende gaan zijn (zijn rebrands).

Tv service van KPN had ik ook overwogen, besloot dit niet te doen omdat ik alles op 1 kastje wil draaien en dergelijke kastjes niet meer van deze tijd vind.
Heb nu alles draaien op twee mibox 3 kastjes, maar ga eentje vervangen voor de aankomende google tv dongle, mi tv dongle of als ze mij niet aanstaan de nvidia shield.
Bijkomend voordeel is dat we zo'n Android device mee kunnen nemen op vakantie en mijn sporadische zakenreizen.
Verschil is bij ons iets hoger dan 2 euro, want we.zouden nu twee kastjes nodig hebben en straks drie als ik de lounge kamer voor mijn kids gereed heb. Dus 5 euro per kastje maakt 7 tot 12 euro per maand verschil. Waarbij ik voor de lounge kamer geen android kast nodig heb, tv ondersteund alle apps.

Ben momenteel Canal digitaal en voor de lol tv Vlaanderen app aan het testen, maar nog niet echt gebruikt om er iets van te vinden. zie veel meer tv apps ontstaan de laatste maanden, leuke ontwikkeling.

[ Voor 4% gewijzigd door 2green op 14-06-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Barre73 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:21:
[...]

Er komt nog een voorbereider langs met een mooie sticker met de afmetingen. Maar als je het nu al wil weten:
10 cm breedte, 35 cm hoogte (inclusief eventuele ruimte voor een op te schuiven mediaconverter.
En vlak naast die genoemde ruimte nog eens 10x10 voor een eventuele losse GPON NT.

En dat alles op de zijwand van de meterkast. Bij voorkeur aan de kant waar je denkt dat de kabel ingebracht zal worden.

Ik weet niet wat jij gaat krijgen dus dit is het maximum.
Wij hebben deze week de aansluiting gekregen.
Een klein doosje van max 12x12 cm.
De modem komt nog.
Fysiek aansluiten op 6 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Boomster schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:34:
[...]

Wij hebben deze week de aansluiting gekregen.
Een klein doosje van max 12x12 cm.
De modem komt nog.
Fysiek aansluiten op 6 juli.
Ik weet dat de FTU zelf 10x10 cm is. Die extra 25 cm eronder is bedoeld voor dat modem dat erop geschoven kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Barre73 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:47:
[...]

Ik weet dat de FTU zelf 10x10 cm is. Die extra 25 cm eronder is bedoeld voor dat modem dat erop geschoven kan worden.
Ok,
Volgens de monteur was het alleen nodig om een experiabox te verbinden.
Vervolgens gaan met die banaan.
De experiabox heeft dan deze afmetingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Boomster schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Ok,
Volgens de monteur was het alleen nodig om een experiabox te verbinden.
Vervolgens gaan met die banaan.
De experiabox heeft dan deze afmetingen?
Optie 1: je zit niet in een GPON gebied. Dan komt je aansluiting er zo uit te zien als alles actief is (en daarop wordt dan de Experiabox aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwkkx2N5CbM3ufkJZopgwEe2Gxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PiqeTfStkPurqkLgIyFDcakD.jpg?f=fotoalbum_large

Ter verduidelijking: die NT die je nu eroverheen ziet moet er van onderen op worden geschoven. Daar is vooral die 25 cm aan vrije ruimte onder de FTU voor nodig.
Zie deze foto voordat de monteur de NT op de FTU schuift:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KS89Mt5nKHUnK7f6WaTzj0BGro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/30G8dAFqxtvsily1w1yFY8Un.jpg?f=user_large

Optie 2: Je zit wel in een GPON gebied en dan komt er geen actief apparaat overheen maar ernaast (op dat zwarte kastje wordt dan de Experiabox aangesloten).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBe3HMHW2LH2vgOEylPOnjQvDIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITqNHvxTCcjHpo2gL3EfeNcz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 14-06-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Barre73 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Optie 1: je zit niet in een GPON gebied. Dan komt je aansluiting er zo uit te zien als alles actief is (en daarop wordt dan de Experiabox aangesloten.
[Afbeelding]

Ter verduidelijking: die NT die je nu eroverheen ziet moet er van onderen op worden geschoven. Daar is vooral die 25 cm aan vrije ruimte onder de FTU voor nodig.
Zie deze foto voordat de monteur de NT op de FTU schuift:
[Afbeelding]

Optie 2: Je zit wel in een GPON gebied en dan komt er geen actief apparaat overheen maar ernaast (op dat zwarte kastje wordt dan de Experiabox aangesloten).
[Afbeelding]
Dan ben ik benieuwd hoe het gaat lopen. Ik heb geen idee welk gebied ik zit.
Ik wacht wel de kennisgeving van KPN af....

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al meer duidelijk of alle klanten die vanaf nu aangesloten worden de Box v12 krijgen? Ik word later deze maand aangesloten maar hoop vanwege de 4 poorten ipv 3 poorten (v10a) en nieuwere Wifi standaard dat ik de nieuwe krijg.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2020 03:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 01:13
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2020 @ 03:10:
Is er al meer duidelijk of alle klanten die vanaf nu aangesloten worden de Box v12 krijgen? Ik word later deze maand aangesloten maar hoop vanwege de 4 poorten ipv 3 poorten (v10a) en nieuwere Wifi standaard dat ik de nieuwe krijg.
Ja, je krijgt nu nog steeds de v10a. De v12 is nog in testfase, enkele klanten hebben deze gekregen als deel van de rest maar in principe krijg je nu gewoon nog de v10a en v12 is nog niet mogelijk (bron: klantenservice toen ik ze gister sprak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 14:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik word gek...

Op 15 april klant geworden bij KPN (glasvezel) en gebruik gemaakt van de actie om twee Superwifi-punten te krijgen. De Superwifi-punten hebben destijds twee weken gewerkt en hielden er toen mee op: wat ik ook deed, er verscheen alleen maar een rode LED bij één punt en urenlang een paarse bij de andere. Ook na een fabrieksreset.

Omdat er ook problemen waren met de DHCP van mijn Experiabox V10a (hij deelde IP-adressen uit in de reeks 192.162.xxx in plaats van 192.168.xxx en accepteerde vervolgens geen connectie met apparaten die met 192.162.xxx) probeerden te connecten), is de EB uiteindelijk omgeruild voor een V10 (zonder a-tje).

Na de omruil functioneerde de Superwifi's weer naar behoren. Ik blij en was in de overtuiging dat de problemen door de EB10a werden veroorzaakt. Ik heb er een derde punt bijgekocht om het verlies van de Wifi van de EBV10 te compenseren en dat ging ook goed.

Tot gisteravond: ineens weer rode LEDs; ook op het nieuwe punt. Alle drie de punten geven dus dezelfde storing aan. Wat ik ook doe, die LEDs blijven rood.

Dit heb ik al gedaan:

- Experiabox terug naar fabrieksinstellingen
- Superwifipunten terug naar fabrieksinstellingen
- Superwifipunt 1 bedraad aangesloten en zichzelf laten configureren: rode LED
- Superwifipunt 2 bedraad aangesloten en zichzelf laten configureren: rode LED
- Superwifipunt 3 bedraad aangesloten en zichzelf laten configureren: rode LED

Internet via EB werkt (bekabeld) en ook de ingebouwde wifi van de EB10 werkt (die is dus nog niet uitgeschakeld, wat wel zou moeten gebeuren zodra je een Superwifipunt aansluit).

De KPN Thuis-app herkent de Superwifipunten niet en als je de QR-code scant, blijft de app aangven dat het Superwifipunt nog aan het opstarten is (ook na uren wachten nog).

Als ik nu eens meer informatie kreeg over de fout dan die ene rode LED, dan wist ik waar ik moet zoeken. Helaas is er geen uitgebreide handleiding beschikbaar en moet je het doen met het "foldertje" dat in de doos zit en het kaartje achterop de Superwifipunten... erg summier allemaal.

Het probleem is dat KPN het zelf ook niet weet. Veel verder dan de punten langsbrengen bij een KPN-winkel komen ze niet. Maar je zal zien dat het zwikkie daar wel gewoon doorstart en werkt (dat heb ik namelijk altijd) en je weer wordt weggestuurd.

Bovendien is de KPN-winkel nu niet direct naast de deur.

Dus aan de KPN-ers hier op het forum: is er een manier om de foutcode uit te lezen als er een rode LED brandt op een Superwifipunt? Dan weet ik waar ik moet zoeken...

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesque schreef op maandag 15 juni 2020 @ 03:42:
[...]

Ja, je krijgt nu nog steeds de v10a. De v12 is nog in testfase, enkele klanten hebben deze gekregen als deel van de rest maar in principe krijg je nu gewoon nog de v10a en v12 is nog niet mogelijk (bron: klantenservice toen ik ze gister sprak).
Dat is dan mooi ruk aangezien ik juist de klantenservice net heb gesproken die een v12 belooft ivm benodigde 4 poorten en nieuwere wifi. Indien nodig zeg ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mesque schreef op maandag 15 juni 2020 @ 03:42:
[...]

Ja want de klantenservice is altijd zo goed op de hoogte... (sorry voor het sarcasme..).

Van de KPN website (geplaatst op 28 mei)

Wanneer krijg je de KPN Box 12?
Voorlopig begint de introductie van de KPN Box 12 bij nieuwe klanten, zij krijgen dit modem standaard geleverd bij een bestelling van KPN internet. Ook als je een ouder modem hebt dan de Experia Box v10(a) en als deze onverhoopt kapot gaat, dan krijg je ter vervanging de KPN Box 12.

Ik kan er zelf aan toevoegen dat de officiële lancering morgen is (16 juni).Geen pilots meer. Gewoon alle nieuwe klanten een Box 12.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 15-06-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 18:23
Heroic_Nonsense schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:58:...

Het probleem is dat KPN het zelf ook niet weet. Veel verder dan de punten langsbrengen bij een KPN-winkel komen ze niet. Maar je zal zien dat het zwikkie daar wel gewoon doorstart en werkt (dat heb ik namelijk altijd) en je weer wordt weggestuurd.

Bovendien is de KPN-winkel nu niet direct naast de deur.

...
Wat het probleem is durf ik niet te zeggen, maar wat het langsbrengen betreft: ze gaan die dingen echt niet in de winkel allemaal aansluiten en testen, als de klantenservice er niet uitkomt en in hun systeem noteert dat ze je ermee naar de winkel sturen worden ze daar gewoon omgeruild. (neem bon / factuur mee)
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:05:
[...]

Dat is dan mooi ruk aangezien ik juist de klantenservice net heb gesproken die een v12 belooft ivm benodigde 4 poorten en nieuwere wifi. Indien nodig zeg ik op.
Wanneer besteld? Bestelling vanaf vandaag = kpn box 12 / Hiervoor buiten de pilot groep = V10 of V10A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjtm schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:12:
[...]

Wat het probleem is durf ik niet te zeggen, maar wat het langsbrengen betreft: ze gaan die dingen echt niet in de winkel allemaal aansluiten en testen, als de klantenservice er niet uitkomt en in hun systeem noteert dat ze je ermee naar de winkel sturen worden ze daar gewoon omgeruild. (neem bon / factuur mee)

[...]

Wanneer besteld? Bestelling vanaf vandaag = kpn box 12 / Hiervoor buiten de pilot groep = V10 of V10A
Ik heb 25 mei besteld, 1 maand opzegtermijn, dus wordt klant per 25 juni. Ik heb specifiek met de klantenservice gesproken erover maar heb er altijd een hard hoofd in. Nog niets ontvangen dus ik mag ervanuit gaan dat ik als klant per 25 juni wordt bestempeld en dus de v12 krijg.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 18:23
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Ik heb 25 mei besteld, 1 maand opzegtermijn, dus wordt klant per 25 juni. Ik heb specifiek met de klantenservice gesproken erover maar heb er altijd een hard hoofd in. Nog niets ontvangen dus ik mag ervanuit gaan dat ik als klant per 25 juni wordt bestempeld en dus de v12 krijg.
Weet het zo niet, je installatiepakket kan net zo goed bij de logistieke partij al klaar liggen met een V10 of V10A in het pakket. Meestal geldt bij zulke aanpassingen de datum van bestelling en niet de ingangsdatum. Als je echt zeker wilt weten dat je de KPN Box 12 ontvangt zou ik de order opnieuw in laten leggen.

(Maar, 25 mei was er nog helemaal niks bekend over de KPN Box 12, intern bij KPN niet en hier op tweakers niet, hoe heb je dat dan besproken? Of bedoel je naderhand?)

[ Voor 10% gewijzigd door gjtm op 15-06-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Barre73 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:11:
[...]

Ja want de klantenservice is altijd zo goed op de hoogte... (sorry voor het sarcasme..).

Van de KPN website (geplaatst op 28 mei)

Wanneer krijg je de KPN Box 12?
Voorlopig begint de introductie van de KPN Box 12 bij nieuwe klanten, zij krijgen dit modem standaard geleverd bij een bestelling van KPN internet. Ook als je een ouder modem hebt dan de Experia Box v10(a) en als deze onverhoopt kapot gaat, dan krijg je ter vervanging de KPN Box 12.

Ik kan er zelf aan toevoegen dat de officiële lancering morgen is (16 juni).Geen pilots meer. Gewoon alle nieuwe klanten een Box 12.
Ik heb mijn modem vorige week binnengekregen en dat was helaas wel gewoon een V10a.. Lijkt erop dat ik dus net te vroeg ben geweest. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Mesque op 15-06-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:40
Ik heb in mei besteld en al een v12 ontvangen. Dus dat moet helemaal goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 10:15
Neyluzz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:04:
Ik heb in mei besteld en al een v12 ontvangen. Dus dat moet helemaal goed komen.
IK heb afgelopen woensdag, 10 juni, me aangemeld als nieuwe klant voor glasvezel en heb zaterdag de Experiabox V10 binnen gekregen. Komende donderdag wordt alles aangesloten.

Hoe groot zijn de verschillen tussen de V10a en de V12? Kan ik die ergens lezen? ALs het echt de moeite waard is, kan ik alles binnen de gedenkperiode terugsturen en opnieuw aanmelden.
Maar dan moet het echt de moeite waard zijn. Voor de wifi gebruik ik Deco M9-systeem, dus daar heb ik EB niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:40
edegroot1973 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:17:
[...]

IK heb afgelopen woensdag, 10 juni, me aangemeld als nieuwe klant voor glasvezel en heb zaterdag de Experiabox V10 binnen gekregen. Komende donderdag wordt alles aangesloten.

Hoe groot zijn de verschillen tussen de V10a en de V12? Kan ik die ergens lezen? ALs het echt de moeite waard is, kan ik alles binnen de gedenkperiode terugsturen en opnieuw aanmelden.
Maar dan moet het echt de moeite waard zijn. Voor de wifi gebruik ik Deco M9-systeem, dus daar heb ik EB niet voor nodig.
Ik kan er nog niet over oordelen omdat het glasvezelnetwerk nog niet gereed is hier. Ik heb er wel op ingelogd om naar de interface te kijken en die vond ik schrikbarend kaal. Ik kon er nagenoeg niets in veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Boomster schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:37:
[...]

Dan ben ik benieuwd hoe het gaat lopen. Ik heb geen idee welk gebied ik zit.
Ik wacht wel de kennisgeving van KPN af....

Bedankt!
Oh oh oh...
Wat een ellende. Als dit zo blijft gaan bij KPN zal ik geen tevreden klant worden....
Vandaag installatie pakket binnen gekregen. Het is de experiabox 10a.
Ik heb vervolgens contact opgenomen met KPN om te zien wanneer het glasvezel kastje wordt geplaatst.
De medewerker geeft aan dat er geen monteur ingepland staat en dat ik geen snelheid van 200 mbit kan halen. Hij geeft aan dat er slechts 5 mbit kan halen.
Brrrr.......
Na 20 minuten in de wacht wordt de verbinding verbroken...
Terugbellen: wat blijkt: er is een technische ticket aangemaakt. Ik wordt binnen 24 uur terug gebeld....

Dit geeft geen goed gevoel over KPN.

Toch nog even een check gedaan op de site: KPN.com/bijnaglasvezel
Heb ik ineens geen glasvezel beschikbaar, terwijl vorige week dat nog wel zo was.

Rare jongens die van KPN.

Wordt vervolgd.
8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Boomster op 15-06-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Boomster schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:29:
[...]

Oh oh oh...
Wat een ellende. Als dit zo blijft gaan bij KPN zal ik geen tevreden klant worden....
Vandaag installatie pakket binnen gekregen. Het is de experiabox 10a.
Ik heb vervolgens contact opgenomen met KPN om te zien wanneer het glasvezel kastje wordt geplaatst.
De medewerker geeft aan dat er geen monteur ingepland staat en dat ik geen snelheid van 200 mbit kan halen. Hij geeft aan dat er slechts 5 mbit kan halen.
Brrrr.......
Na 20 minuten in de wacht wordt de verbinding verbroken...
Terugbellen: wat blijkt: er is een technische ticket aangemaakt. Ik wordt binnen 24 uur terug gebeld....

Dit geeft geen goed gevoel over KPN.

Toch nog even een check gedaan op de site: KPN.com/bijnaglasvezel
Heb ik ineens geen glasvezel beschikbaar, terwijl vorige week dat nog wel zo was.

Rare jongens die van KPN.

Wordt vervolgd.
8)7 8)7 8)7 8)7
Jij hebt de FTU al thuis. Je mag je adres wel even DM-en dan kijk ik of alles goed staat bij KPN Netwerk NL.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 15-06-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Meer mensen er hier last van dat de tv box er heel lang over doet om beeld door te geven, geluid hem ik direct naar beeld doet er bijna een minuut over.
Ik heb een Arris VIP2952 V2
Software versie 7.7.89_3

Alles even van het stroom en hij is weer snel.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 15-06-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjtm schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:48:
[...]

Weet het zo niet, je installatiepakket kan net zo goed bij de logistieke partij al klaar liggen met een V10 of V10A in het pakket. Meestal geldt bij zulke aanpassingen de datum van bestelling en niet de ingangsdatum. Als je echt zeker wilt weten dat je de KPN Box 12 ontvangt zou ik de order opnieuw in laten leggen.

(Maar, 25 mei was er nog helemaal niks bekend over de KPN Box 12, intern bij KPN niet en hier op tweakers niet, hoe heb je dat dan besproken? Of bedoel je naderhand?)
Heb ze gebeld toen ik het bericht zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Barre73 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:57:
[...]

Jij hebt de FTU al thuis. Je mag je adres wel even DM-en dan kijk ik of alles goed staat bij KPN Netwerk NL.
Je hebt een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Wildfire

Joy to the world!

-- Edit: bij nader inzien toch maar even via een DM nagevraagd --

[ Voor 169% gewijzigd door Wildfire op 15-06-2020 19:27 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ernemmer schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:12:
Meer mensen er hier last van dat de tv box er heel lang over doet om beeld door te geven, geluid hem ik direct naar beeld doet er bijna een minuut over.
Ik heb een Arris VIP2952 V2
Software versie 7.7.89_3

Alles even van het stroom en hij is weer snel.
Ja, dat hebben wij ook soms. Dan wacht je rustig 20 seconden op beeld. Geluid is er instant. Treedt hier meestal op als de box al een paar weken "aan" staat (dus ook in standby).

Even stroom eraf en is daarna weer bloedsnel. Één keer in de drie weken het schakelaartje uit en weer aan. Is mee te leven :P

Lijkt alsof het RAM geheugen dan vol loopt oid.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 15-06-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

krakendmodem schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:06:
[...]

Ja, dat hebben wij ook soms. Dan wacht je rustig 20 seconden op beeld. Geluid is er instant. Treedt hier meestal op als de box al een paar weken "aan" staat (dus ook in standby).

Even stroom eraf en is daarna weer bloedsnel. Één keer in de drie weken het schakelaartje uit en weer aan. Is mee te leven :P

Tijdschakelaartje kopen en die er tussen zetten. Even 1 keer in de week automatisch de stroom er af op een tijd dat je toch nooit kijkt (Maandag op dinsdagnacht om 03:30 ofzo...)
Heb ik hier een lange tijd met een Ziggo modem gedaan die kuren kreeg als hij te lang aanstond.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
TFHfony schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:23:
[...]

Tijdschakelaartje kopen en die er tussen zetten. Even 1 keer in de week automatisch de stroom er af op een tijd dat je toch nooit kijkt (Maandag op dinsdagnacht om 03:30 ofzo...)
Heb ik hier een lange tijd met een Ziggo modem gedaan die kuren kreeg als hij te lang aanstond.
Zo extreem is het nou ook weer niet ;).

Maar inderdaad kan dat een workaround zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
krakendmodem schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:06:
[...]

Dat kan het best eens zijn ja, eerder zat alles achter een schakelaar en ging het uit 's nachts en nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
edegroot1973 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:17:
[...]

De v12 lijkt op basis van de reactie tot nu toe de beste variant onder experiabox te zijn. Zowel qua aansluitingen, bereik als overdracht snelheid. Wifi 6 is natuurlijk ook een plus dat je ergens in de komende 3 jaar vast wilt hebben.

Ik zou de servicedesk bellen en aangeven dat je een V12 verwacht had, staat tenslotte ook aangegeven op hun eigen site dat je deze als nieuwe klant krijgt.

"Voorlopig begint de introductie van de KPN Box 12 bij nieuwe klanten, zij krijgen dit modem standaard geleverd bij een bestelling van KPN internet."

- bron: https://www.kpn.com/belee...-voor-nog-betere-wifi.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 10:15
2green schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:23:
[...]

De v12 lijkt op basis van de reactie tot nu toe de beste variant onder experiabox te zijn. Zowel qua aansluitingen, bereik als overdracht snelheid. Wifi 6 is natuurlijk ook een plus dat je ergens in de komende 3 jaar vast wilt hebben.

Ik zou de servicedesk bellen en aangeven dat je een V12 verwacht had, staat tenslotte ook aangegeven op hun eigen site dat je deze als nieuwe klant krijgt.

"Voorlopig begint de introductie van de KPN Box 12 bij nieuwe klanten, zij krijgen dit modem standaard geleverd bij een bestelling van KPN internet."

- bron: https://www.kpn.com/belee...-voor-nog-betere-wifi.htm
Ik heb zojuist gebeld. De klantenservice gaf aan dat nieuwe klanten die zich vanaf vandaag aanmelden een KPNbox 12 krijgen. Ze gaf toe dat het bericht op de website iets anders suggereerde. Ik gaf dat ik dus formeel nu mijn nieuwe aanmelding zou kunnen cancellen en direct via de website een nieuwe aanmelding kan doen. Kost aan beide kanten tijd en moeite. Begreep ze en ze gaat in overleg, komt hier donderdag op terug. Ze kon niet direct wat toezeggen.
Op zich vind ik de V10a geen probleem, maar daar zit je wel gelijk een aantal jaar aan vast. Als de nieuwe stand van techniek op dit moment wordt uitgeleverd, ga ik het liefst daarop de komende jaren verder.
Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
edegroot1973 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Ik heb zojuist gebeld. De klantenservice gaf aan dat nieuwe klanten die zich vanaf vandaag aanmelden een KPNbox 12 krijgen. Ze gaf toe dat het bericht op de website iets anders suggereerde. Ik gaf dat ik dus formeel nu mijn nieuwe aanmelding zou kunnen cancellen en direct via de website een nieuwe aanmelding kan doen. Kost aan beide kanten tijd en moeite. Begreep ze en ze gaat in overleg, komt hier donderdag op terug. Ze kon niet direct wat toezeggen.
Op zich vind ik de V10a geen probleem, maar daar zit je wel gelijk een aantal jaar aan vast. Als de nieuwe stand van techniek op dit moment wordt uitgeleverd, ga ik het liefst daarop de komende jaren verder.
Wordt vervolgd
Fijn dat je het terugkoppelt, waardevolle informatie voor mij. Ga nu ook even bellen, heb mijn kpn lijn + voip een paar dagen terug aangevraagd. Die ga ik anders gewoon cancellen en opnieuw aanvragen.

Ik heb heel bewust gekeken naar welke routers iedereen gebruikt en voor KPN gekozen ivm de v12 (en accesspoints).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Is het zo dat de Superwifi punten beter/anders werken met de V12 dan de V10a of maakt dit niet uit? Ingeval van het laatste maakt het verschil tussen de V12 en de V10a mij namelijk niet zoveel uit en laat ik het er denk ik bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
edegroot1973 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Wordt vervolgd
Zojuist met de klantenservice gesproken:

1e lijns support:
Geeft aan niets te kunnen garanderen of wijzigen, maar ze verwachten wel een v12.
Gaf aan dat het advies was even af te wachten
Kon box namelijk wel annuleren als het een oud model was :S
Heb mij laten doorverbinden met de afdeling voor het annuleren van bestellingen.

2e lijns support:
Gaf aan dat alleen bestellingen vanaf vandaag een v12 krijgen
Heeft voor mij mijn bestelling geannuleerd en opnieuw aangemaakt (wijzigen kan niet)
Nieuwe leverdatum van 2 werkdagen later gekozen
Nu wel zekerheid op v12.

Als ik eerst de box afwacht en dan opnieuw bestel om een v12 te krijgen loop ik met overstapservice het risico dat er 46 dagen overheen gaan. Heb geen haast, maar daar had ik geen zin in.

Klanten die pairbonding hebben krijgen trouwens een v14.

[ Voor 3% gewijzigd door 2green op 16-06-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 20-09 15:48
Ben nu wel benieuwd wat er gebeurd met klanten die nog een v8 hebben en waarbij deze stuk gaat..
Je bent geen nieuwe klant, maar je EB is wel defect en je moet dus een nieuwe krijgen. Maar wordt het dan een v10 of zal het toch een v12 worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
2green schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:07:
[...]Als ik eerst de box afwacht en dan opnieuw bestel om een v12 te krijgen loop ik met overstapservice het risico dat er 46 dagen overheen gaan. Heb geen haast, maar daar had ik geen zin in.
Is dat puur omdat je nu nog een andere provider hebt? Ik heb namelijk enkel nog KPN en zit nog in de bedenktijd, zou dus eventueel kunnen terugsturen en opnieuw regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Mesque schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:10:
[...]

Is dat puur omdat je nu nog een andere provider hebt? Ik heb namelijk enkel nog KPN en zit nog in de bedenktijd, zou dus eventueel kunnen terugsturen en opnieuw regelen..
Correct, heb een opzeg termijn bij Ziggo Van 23 dagen.
Dus nu wachten op box en dan eventueel box weigeren en opnieuw bestellen heeft veel meer doorlooptijd.
Wat heb jij als je weigert? Je oude kpn lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
2green schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Correct, heb een opzeg termijn bij Ziggo Van 23 dagen.
Dus nu wachten op box en dan eventueel box weigeren en opnieuw bestellen heeft veel meer doorlooptijd.
Wat heb jij als je weigert? Je oude kpn lijn?
Niets helaas, nieuwbouwwoning. Box staat hier ook al maar het internet werkt nog steeds niet, kennelijk een probleem met de glasvezel lijn van KPN. Wellicht dat ik het hele boeltje dus überhaupt terug moet gaan sturen als dit niet snel op kan worden gelost.

[ Voor 24% gewijzigd door Mesque op 16-06-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Mesque schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:09:
[...]

Niets helaas, nieuwbouwwoning. Box staat hier ook al maar het internet werkt nog steeds niet, kennelijk een probleem met de glasvezel lijn van KPN. Wellicht dat ik het hele boeltje dus überhaupt terug moet gaan sturen als dit niet snel op kan worden gelost.
Dat is wel balen van die lijn zeg, zijn ze nog bezig met zoeken naar het probleem of moet dat nog starten? verloopt gewoonlijk vrij vlot.
Bij mij ook nog afwachten of het allemaal werkt via glasvezel, is hier een jaar of drie terug gelegd.

En hoe lang is de doorlooptijd vanaf opnieuw bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:09
Ik ben sinds 3 juni overgestapt op KNP glasvezel.

Ik heb een Sagemcom F5359 erbij gekregen maar ik kan hier geen informatie over vinden, alleen maar over de Experia boxen?

Deze dus:
https://support.sagemcom.com/en/gateways/fast-5359-kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Arjantje72 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:29:
Ik ben sinds 3 juni overgestapt op KNP glasvezel.

Ik heb een Sagemcom F5359 erbij gekregen maar ik kan hier geen informatie over vinden, alleen maar over de Experia boxen?

Deze dus:
https://support.sagemcom.com/en/gateways/fast-5359-kpn
Dit is de Box 12. Het woord Experia wordt niet meer gebruikt vanaf deze versie. Alleen het woord Box en ook geen "V" ervoor meer.

https://www.kpn.com/servi...device/kpn-box/kpn-box-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:09
Barre73 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:58:
[...]

Dit is de Box 12. Het woord Experia wordt niet meer gebruikt vanaf deze versie. Alleen het woord Box en ook geen "V" ervoor meer.

https://www.kpn.com/servi...device/kpn-box/kpn-box-12
Bedankt, ik vond het al zo raar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:29
Ik kan mij ook melden in dit topic!
Volgende week ga ik van Telfort 50/50 naar 500/500 KPN. _/-\o_
Zal wel een hele verademing zijn denk ik zo.

Zag gisteren wel dat ik een v10a geleverd heb gekregen, ging stiekem uit van een 12.
Via de webcare kreeg ik het helaas niet voor elkaar om hem om te ruilen.
Is een pilot die loopt en ze kon zo niet zeggen wanneer deze met de normale verzendingen mee zou komen.

Verder heb ik met Telfort vaak snelheid drops random op de dag of avond. (dan pak ik op een speedtest 2 - 5mbit)
Hier zou nog een monteur (Telfort) voor komen maar eigenlijk hoop ik dat het met KPN verleden tijd is.

[ Voor 21% gewijzigd door xSmooth- op 16-06-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
xSmooth- schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:26:
Ik kan mij ook melden in dit topic!
Volgende week ga ik van Telfort 50/50 naar 500/500 KPN. _/-\o_
Zal wel een hele verademing zijn denk ik zo.

Zag gisteren wel dat ik een v10a geleverd heb gekregen, ging stiekem uit van een 12.
Via de webcare kreeg ik het helaas niet voor elkaar om hem om te ruilen.
Is een pilot die loopt en ze kon zo niet zeggen wanneer deze met de normale verzendingen mee zou komen.

Verder heb ik met Telfort vaak snelheid drops random op de dag of avond. (dan pak ik op een speedtest 2 - 5mbit)
Hier zou nog een monteur (Telfort) voor komen maar eigenlijk hoop ik dat het met KPN verleden tijd is.
Als je hier een dag aan reacties terug leest zie je meer info over die Box 12 en die pilot die per vandaag geen pilot meer is maar definitief voor alle nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Mesque schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:51:
Is het zo dat de Superwifi punten beter/anders werken met de V12 dan de V10a of maakt dit niet uit? Ingeval van het laatste maakt het verschil tussen de V12 en de V10a mij namelijk niet zoveel uit en laat ik het er denk ik bij zitten.
Voorzover ik heb gelezen hebben ze beiden nu dezelfde werking, geen wifi op de box met aangesloten superwifi punten.

Beiden krijgen (waarschijnlijk) een update om dit wel mogelijk te maken.

grootste nadelen van de v10a tov v12 zijn geloof ik:
- helft van het geheugen (zal vast niet zonder reden zijn)
- 1 utp poort minder
- geen usb 3 aansluiting (alleen bruikbaar voor gms dongle)
- hoger stroomverbruik
- hier twijfel ik over: minder antennes
- geen Wifi6(AX). Werkt veel beter met hoog aantal clients... een beetje tweaker ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
Barre73 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:00:
[...]

Als je hier een dag aan reacties terug leest zie je meer info over die Box 12 en die pilot die per vandaag geen pilot meer is maar definitief voor alle nieuwe klanten.
Ik had het gelezen en de persoon er ook op geattendeerd maar die gaf geen gehoor. Er werd wel gezegd dat ik als alternatief een Fritz!box kon nemen of een extra switch om de 3 poorten op de 10a uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
2green schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:21:
[...]

Voorzover ik heb gelezen hebben ze beiden nu dezelfde werking, geen wifi op de box met aangesloten superwifi punten.

Beiden krijgen (waarschijnlijk) een update om dit wel mogelijk te maken.

grootste nadelen van de v10a tov v12 zijn geloof ik:
- helft van het geheugen (zal vast niet zonder reden zijn)
- 1 utp poort minder
- geen usb 3 aansluiting (alleen bruikbaar voor gms dongle)
- hoger stroomverbruik
- hier twijfel ik over: minder antennes
- geen Wifi6(AX). Werkt veel beter met hoog aantal clients... een beetje tweaker ;) .
En heel veel DHCP-problemen met de V10a. Ik zou er alles aan doen om dat ding buiten de deur te houden. Het KPN-forum staat vol met klanten over de V10a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 19:30
Zojuist een Box 12 in ontvangst mogen nemen.

Installatie ging prima. SSID en Wi-Fi wachtwoord werden automatisch overgezet.

Web interface is ook wel ok. Ik kan alles doen wat ik zou verwachten. DHCP reserveringen en Port Forwarding.

Waar ik wel nog van baal is de bijna onmogelijkheid om hem op te hangen. Is mij nu wel gelukt maar dat was met de V10 toch wel heel veel beter geregeld.

Performance ook dikke prima. Eindelijk WiFi-6 in huis :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Heeft die Box 12 eigenlijk een gastnetwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
Hageneis schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:00:
Heeft die Box 12 eigenlijk een gastnetwerk?
Lijkt er wel op te zitten ja!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8Yxh5bDk645kU7-KqqHyKa7YDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2b2mTHlL2n2NEH3DbEVkQ1H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
Edje040 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:24:
[...]

En heel veel DHCP-problemen met de V10a. Ik zou er alles aan doen om dat ding buiten de deur te houden. Het KPN-forum staat vol met klanten over de V10a.
Toch nog een poging gewaagd maar tevergeefs.
Het DHCP verhaal en een poort minder werd trouwens compleet genegeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6xHJH_Zn9pwBiVL92fEEpzjt0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yC3r1R140liEqyeiMuU955wF.jpg?f=fotoalbum_large

kreeg als laatste nog; "Als je had geannuleerd had je sowieso 4 weken moeten wachten. En dan nog stuurt het systeem het modem toe wat bij jouw verbinding hoort, past een box12 niet op jouw verbinding dan zal je alsnog geen box12 krijgen." en toen werd de chat gesloten.

't was te proberen en het zal vast meevallen met de v10a.
En anders hang ik er een FRITZ!Box aan, schijnt geweldig te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
xSmooth- schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:37:
[...]

Dat laatste zou ik sowieso doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
xSmooth- schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:37:
[...]

Toch nog een poging gewaagd maar tevergeefs.
Het DHCP verhaal en een poort minder werd trouwens compleet genegeerd.

[Afbeelding]

kreeg als laatste nog; "Als je had geannuleerd had je sowieso 4 weken moeten wachten. En dan nog stuurt het systeem het modem toe wat bij jouw verbinding hoort, past een box12 niet op jouw verbinding dan zal je alsnog geen box12 krijgen." en toen werd de chat gesloten.

Juridisch gezien heb je recht op de kpn box 12, aangezien ze vorige maand al op hun website hadden staan dat nieuwe klanten deze zouden krijgen (zonder verder uitsluitingen/nuances). Heb die pagina opgeslagen trouwens mocht hij ineens veranderd zijn. Je kunt ze schriftelijk aanschrijven, de 12 heeft meer geheugen en daardoor beter toegerust op hoger aantal connecties.

Heb zelf mijn bestelling geannuleerd en opnieuw gedaan om zekerheid te krijgen. Maar ga waarschijnlijk later toch mijn eigen router plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpha89
2green schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:08:
[...]
de 12 heeft meer geheugen en daardoor beter toegerust op hoger aantal connecties.
Misschien placebo effect maar heb echt het gevoel dat mijn werk VPN-verbinding mega veel sneller is nu.

Sowieso maken van bijna alle aanpassingen vereist geen reboot meer. Iets waar de V10 toch nog wel eens regelmatig zei: "be right back". _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Heb zelf mijn bestelling geannuleerd en opnieuw gedaan om zekerheid te krijgen. Maar ga waarschijnlijk later toch mijn eigen router plaatsen.
8)7

Wel een hoop moeite als je toch je eigen router gaat plaatsen...

[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 18-06-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18
Alpha89 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:23:

Waar ik wel nog van baal is de bijna onmogelijkheid om hem op te hangen. Is mij nu wel gelukt maar dat was met de V10 toch wel heel veel beter geregeld.
Zit er geen beugel bij die je achterop klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
[...]

Juridisch gezien heb je recht op de kpn box 12, aangezien ze vorige maand al op hun website hadden staan dat nieuwe klanten deze zouden krijgen (zonder verder uitsluitingen/nuances). Heb die pagina opgeslagen trouwens mocht hij ineens veranderd zijn. Je kunt ze schriftelijk aanschrijven, de 12 heeft meer geheugen en daardoor beter toegerust op hoger aantal connecties.

Eens. kan dat inderdaad nog als "final attempt" proberen.
Ik had via de chat ook het hogere aantal connecties aangekaart (net als de rest van je lijstje) maar dat werd ook afgewimpeld. Al werd me wél verteld zonder aanleiding dat de Box12 "veel groter is dan de v10a" 8)7
Hmmbob schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:26:
[...]

8)7

Nou goed ik snap het wel. Feitelijk heb je er recht op én het is een beter product dan je geleverd hebt gekregen. Dat die dan in de kast beland is een ander verhaal. :+

[ Voor 0% gewijzigd door xSmooth- op 18-06-2020 23:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
pennywiser schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:30:
[...]

Zit er geen beugel bij die je achterop klikt?
Nope, alleen de box en een oplader zitten in de doos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2green
Hmmbob schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:26:
[...]

8)7

xSmooth- schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:49:
Nou goed ik snap het wel. Feitelijk heb je er recht op én het is een beter product dan je geleverd hebt gekregen. Dat die dan in de kast beland is een ander verhaal. :+
[...]
Maar ga waarschijnlijk later toch mijn eigen router plaatsen.
Mijn woorden "waarschijnlijk" en "later" waren onduidelijk begrijp ik :+

Het is nog niet zeker en als ik het doe, dan niet direct.

P.s. Annuleren en opnieuw bestellen is trouwens zo gedaan en de oplever datum schoof 3 werkdagen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Mooi! En bedankt voor het screenshot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skylevel
Alpha89 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:30:
[...]

Nope, alleen de box en een oplader zitten in de doos.
Bij mij wel, helemaal onderin de doos inclusief schroeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Skylevel schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:09:
[...]

Bij mij wel, helemaal onderin de doos inclusief schroeven ;)
HELD _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Beetje een warrige doos maar heb nu de hele doos uit elkaar gereten en ja hoor..... Een beugel!

Helaas wel geen schroeven. Beetje gek maar die heb ik zelf wel :) !

Pikant detail de schroefgaatjes zijn precies hetzelfde als de Experia Box 10!

[ Voor 9% gewijzigd door Alpha89 op 19-06-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 14:39

menonv

Beunhazerij?

@xSmooth-
v10a? mijn god, retour afzender. Die hebben ze mij drie keer aangesmeerd. Dipte continue op 500mbit lijn, vooral als je wat meer devices aansluit en WiFi aanhoud op dat ding, dat gaat gewoon niet goed op de langere termijn.
Ik heb nu een v10 hangen, nooit problemen.

Je hebt twee shit opties, en een derde beun optie als je die v10a wilt gaan gebruiken of afschrijven.
1 - koop je een tijdschakelaar. V10a elke dag om 03:00 gewoon 5 minuten uit.
2 - zet de wifi uit, dhcp uit en gebruik hem in bridge, koop met je euries honderden euries aan gear.
en
3 - blaas de experiabox op met 24 volt op de wanpoort. snirken dat ding! >:)

ai ai...
Maarja als je een frietbox hebt liggen hang je die toch eraan? :*)

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 21:21
De Arris 5202 heeft me voor een interessant probleem gesteld. Beneden, bij de sjieke LG TV komt er niet voldoende geluid uit om er goed gebruik van te maken. Het geluid op 100 is ongeveer gelijk aan het geluid op 20. Daar krijg je de buren niet boos mee. Boven op de pauper LG TV doet ie het wel goed dan is alles boven de 40 ruim voldoende voor burengerucht. Ik heb nu maar het oude TV kastje naar beneden gezet en de arris naar boven gebracht, maar ja dan hebben we niet Bluetooth en geen Netflix knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 14:39

menonv

Beunhazerij?

@Raindeer
Kun je eens het geluid via hdmi proberen? of?

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
menonv schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:09:
@xSmooth-

2 - zet de wifi uit, dhcp uit en gebruik hem in bridge, koop met je euries honderden euries aan gear.
Hoe zet je deze v10a dan in bridge? Ik wil een pfsense erachter hangen.Maar de TV moet wel van de V10a komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Boomster schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:29:
[...]

Hoe zet je deze v10a dan in bridge? Ik wil een pfsense erachter hangen.Maar de TV moet wel van de V10a komen
In bridge gaat niet. Want dat kan namelijk niet. Wat je wel kunt doen is de V10a vervangen of een eigen router achter de V10a:

https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609

https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983

https://forum.kpn.com/thu.../fritz-box-bij-kpn-490648

https://forum.kpn.com/thu...modemkeuze-bij-kpn-490647

[ Voor 3% gewijzigd door Edje040 op 19-06-2020 13:37 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen