Skylevel schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:00:
[...]
Ik heb de WiFi kort vergeleken met die van de V10. Bereik is bij mij gelijk, wel lijkt de snelheid iets hoger op grotere afstanden. Geen idee hoe WiFi 6 is, daar heb ik nog geen apparatuur van. Ik gebruik idd losse apparatuur van Ubiquiti, een van de beste investeringen geweest.
NLziet heb ik ook overwogen en ca. 2 maanden getest op mijn Mi Box S. Ik kijk best wel wat lineaire TV (on demand) en vind het een top concept. Beeldkwaliteit was voor mij wel een issue.. het live TV beeld vond ik scherper dan dat van KPN, alleen bij terugkijken haal je streams op van NPO Start, RTL XL en KIJK en dan zie je toch wel wat kwaliteitsverlies. Ik stoorde mij met name aan de frames per seconde, een heel stuk minder vloeiend. Aangezien ik alleen maar on demand kijk won KPN het daarvan. (en is maar €2,- p/m duurder). Moet wel zeggen dat de support van NLziet (via twitter) erg snel en goed was.
Canal Digitaal heb ik trouwens ook getest, hoewel de interface een stuk volwassener oogt was de beeldkwaliteit aanzienlijk minder (en de dienst duurder).
Thanks, dat is positief. Was niet eens op de hoogte dat hij ook beschikt over Wi-Fi 6, heb nog geen apparatuur daarvoor, maar leuk om alvast te hebben.
Ubiquiti is nice inderdaad. Was ook van plan om toegangspunten van Ubiquiti of fritz!box te halen. Maar na mij ingelezen te hebben verwacht ik dat de twee meegeleverde superwifi punten voldoende gaan zijn (zijn rebrands).
Tv service van KPN had ik ook overwogen, besloot dit niet te doen omdat ik alles op 1 kastje wil draaien en dergelijke kastjes niet meer van deze tijd vind.
Heb nu alles draaien op twee mibox 3 kastjes, maar ga eentje vervangen voor de aankomende google tv dongle, mi tv dongle of als ze mij niet aanstaan de nvidia shield.
Bijkomend voordeel is dat we zo'n Android device mee kunnen nemen op vakantie en mijn sporadische zakenreizen.
Verschil is bij ons iets hoger dan 2 euro, want we.zouden nu twee kastjes nodig hebben en straks drie als ik de lounge kamer voor mijn kids gereed heb. Dus 5 euro per kastje maakt 7 tot 12 euro per maand verschil. Waarbij ik voor de lounge kamer geen android kast nodig heb, tv ondersteund alle apps.
Ben momenteel Canal digitaal en voor de lol tv Vlaanderen app aan het testen, maar nog niet echt gebruikt om er iets van te vinden. zie veel meer tv apps ontstaan de laatste maanden, leuke ontwikkeling.
[
Voor 4% gewijzigd door
2green op 14-06-2020 16:31
]