[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 118 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
Wolly schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:05:
[...]

En die hardware versies zijn niet te onderscheiden op serienummer blijkbaar?
wat ik al aangaf er serie nummer 023xx terug komt wordt binnen werk vervangen voor versie rv1.1 alleen de sticker blijft zelfde. voor monteurs zit er herkenning op waardoor ze weten als die goed of fout is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jopoh schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:09:
[...]

wat ik al aangaf er serie nummer 023xx terug komt wordt binnen werk vervangen voor versie rv1.1 alleen de sticker blijft zelfde. voor monteurs zit er herkenning op waardoor ze weten als die goed of fout is :)
OK, dus 1.0 heeft de fout en die is initieel uitgeleverd.

Toen kwam v1.1 op datum X.

Toen kwamen er fouten aan het licht en zijn monteurs de kapotte exemplaren gaan vervangen door 1.1.

We weten nu dus dat installaties vanaf datum X de fout niet hebben. De adressen waar de monteur de boel heeft vervangen hebben de fout ook niet.

Dan weet je toch vrij goed wie 1.0 nog heeft hangen en kan je daar actie op ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:38
jopoh schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:02:
[...]

hardware rv 1.0 en 1.1 dus :)
Ah, dus toch hardware fout. Merkwaardig. Spanningsuitval die tot een hardware fout leidt. En dan zo specifiek de LAN poort raakt. Had meer verwacht dat er in flash storage bij spanningsuitval een foute config blijft staan.

Denk dat KPN en Genexis hier wel een robbertje over uit te vechten hebben ;) .

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:40

PGR

Fast and safe...

mad-dog schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:26:
[...]

Heb je al contact opgenomen met XS4ALL om te kijken wat ze voor je kunnen betekenen qua prijs?

Het antwoord op de vragen zijn allemaal 100% ja
Ja, ze willen me 20 euro korting bieden voor een jaar. Dan wordt het iets goedkoper dan KPN, maar niet veel. Plus de korting is maar voor een jaar... Na de korting is Xs4all weer 15 euro duurder. Plus bij KPN kan ik voor 2,50 euro per maand upgraden naar 1000/1000 en dan krijg je ook korting op Netflix.

M.b.t. de Fritz!Box, moet ik dus wel de optie 'Fritz!box' bij KPN afnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
Wolly schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:27:
[...]

Waarom vervangt KPN die serie niet proactief? (@Barre73 )
Ik werk niet bij KPN Operator of provider dus ik kan je het antwoord niet geven..
Gokje: kosten versus inzet versus capaciteit?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:56
PGR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:16:
Hi, ik ben vorig jaar van Xs4all naar KPN overgezet en ik overweeg nu de overstap te maken naar een 'puur' KPN abonnement, vanwege de kosten. Ik heb uitgerekend dat ik voor een lagere prijs van 200/200 naar 1000/1000 kan, en dan ook nog Spotify Family en Netflix met een korting kan nemen.

Dan neem ik ook de optie 'Fritz!box', wat wel wat extra kost. Ik heb nu ook al een Fritz!box van Xs4all. Dus ik weet niet of ik deze optie dan moet kiezen.

Vraagjes:
- Houd ik ook mijn Xs4all emailadressen?
- Moet ik wel de optie 'Fritz!box' nemen als ik er zelf nog een heb van Xs4all? En hoe ingewikkeld is het om die zelf van Xs4all naar KPN over te zetten/de configuratie aan te passen?
- Is de overstap zonder 'down time'?
Had hetzelfde idee, na een belavontuur met kpn/xs4all.. heb ik nu nog steeds een xs4all abo met 12 maanden 20 euro korting. Dan kom je op bijna hetzelfde bedrag uit als kpn. En als dat jaar voorbij is bel je gewoon weer opnieuw met kpn/xs4all.

[ Voor 3% gewijzigd door BMW_Gizzmo op 07-05-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Ik heb gisteren mij installatiepakket voor glasvezel binnengekregen, en wil het zwarte kastje aansluiten op het aansluitpunt, zie foto. Moet ik dat stickertje met het groene vinkje erop verwijderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyrULUsAYDMD4HXGWlUUwCmAizg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wpCSDGkjCFxaHucfH8NRqGv.jpg?f=fotoalbum_large

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Spasm schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:11:
Moet ik dat stickertje met het groene vinkje erop verwijderen?
Nee

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
Thanks. Hij hangt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxXYVbkgt2U3XJdPLATncBqiR_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pn9XMLU212DFDS88MX0pEck4.jpg?f=fotoalbum_large

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PGR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:10:
[...]

Als je zelf over een FritzBox beschikt, zou ik die optie niet via KPN activeren. Je eigen FritzBox werkt normaal gesproken ook prima met het standaardabonnement van KPN. Je krijgt dan alleen geen support bij problemen met de FritzBox (maar natuurlijk wel weer als je de eigen modem van KPN inprikt).

[ Voor 10% gewijzigd door TexMex op 07-05-2023 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGR

PGR

Fast and safe...

TexMex schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:40:
[...]

Als je zelf over een FritzBox beschikt, zou ik die optie niet via KPN activeren. Je eigen FritzBox werkt normaal gesproken ook prima met het standaardabonnement van KPN. Je krijgt dan alleen geen support bij problemen met de FritzBox (maar natuurlijk wel weer als je de eigen modem van KPN inprikt).
Dus dat werkt zonder verdere configuratie van de Fritz!box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAware
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 11:07
Ik heb de beschikking over 2 (KPN) XGS-PON aansluitingen in mijn pand. Sinds kort heb ik er één met KPN in gebruik genomen, maar ik zit er aan te denken om op de 2e aansluiting een andere provider te nemen, als backup lijntje.

Nu is echter de hamvraag, heeft dit überhaupt zin? M.a.w. waar wordt door KPN de fysieke aansluiting overgedragen aan derden, is dat op wijkniveau of gebeurt dit landelijk?

Wie o wie kan ik hier enige duidelijkheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
PGR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:27:
[...]

Ja, wel even het KPN-profiel selecteren in de FritzBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42
PGR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:10:
[...]

Ja, ze willen me 20 euro korting bieden voor een jaar. Dan wordt het iets goedkoper dan KPN, maar niet veel. Plus de korting is maar voor een jaar... Na de korting is Xs4all weer 15 euro duurder. Plus bij KPN kan ik voor 2,50 euro per maand upgraden naar 1000/1000 en dan krijg je ook korting op Netflix.

Ja, anders zul je de FB terug moeten sturen. Als je een FB kiest kun je de huidige blijven gebruiken en zul je geen nieuwe FB ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
PGR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:27:
[...]

Yep. Je hoeft de FB echt niet af te nemen. Ik heb hier ook een eigen FB. In het provideroverzicht kies je gewoon voor KPN en alles wordt automatisch ingesteld. Ik ben recent overgestapt van KPN maar Online.nl en heb alleen de provider aangepast en de FB een keer opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Edje040 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:46:
[...]

Yep. Je hoeft de FB echt niet af te nemen. Ik heb hier ook een eigen FB. In het provideroverzicht kies je gewoon voor KPN en alles wordt automatisch ingesteld. Ik ben recent overgestapt van KPN maar Online.nl en heb alleen de provider aangepast en de FB een keer opnieuw opgestart.
Hij heeft geen eigen Fritzbox, maar heeft em in bruikleenovereenkomst bij XS4ALL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:38
NetAware schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:36:
Ik heb de beschikking over 2 (KPN) XGS-PON aansluitingen in mijn pand. Sinds kort heb ik er één met KPN in gebruik genomen, maar ik zit er aan te denken om op de 2e aansluiting een andere provider te nemen, als backup lijntje.

Nu is echter de hamvraag, heeft dit überhaupt zin? M.a.w. waar wordt door KPN de fysieke aansluiting overgedragen aan derden, is dat op wijkniveau of gebeurt dit landelijk?

Wie o wie kan ik hier enige duidelijkheid over geven?
Bij de dichtstbijzijnde POP. Daar plaatst een aanbieder haar eigen apparatuur. Of gebruikt die van KPN. Dus voor redundancy heeft alleen een aanbieder met eigen apparatuur in de POP enige zin. Je twee glasvezels zullen parallel naar de POP lopen dus je verzekert je met twee aanbieders niet tegen graafschade tot daar. En vermoedelijk gaat de POP uit een gedeelde vezel naar een city ring o.i.d., dus … trek je conclusie.

Meer zinvol is een 4G/5G aansluiting erbij als fail over. Heb ik ook, glasvezel en 4GvT (tmobile). Maar is alles bij elkaar wel een dure oplossing als je dat 2e abonnement normaliter niet gebruikt. Ik heb het zo ingericht omdat ik tijdens het thuiswerken in de Corona periode mijn inkomen als ZZP’er niet afhankelijk wilde laten zijn van de perikelen van 1 ISP.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGR

PGR

Fast and safe...

mad-dog schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:57:
[...]

Hij heeft geen eigen Fritzbox, maar heeft em in bruikleenovereenkomst bij XS4ALL
Hmmm... hij zou inderdaad best eens in bruikleen kunnen zijn... Dus dan toch voor de zekerheid de Fritz!box optie bij KPN aanvinken.

Dank voor de opmerkzaamheid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
PGR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:22:
[...]

Hmmm... hij zou inderdaad best eens in bruikleen kunnen zijn... Dus dan toch voor de zekerheid de Fritz!box optie bij KPN aanvinken.

Of zelf een fritzbox kopen, dan betaal je geen 7.5 per maand extra voor de fritzbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
PGR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:22:
[...]

Sommige mensen hebben de FritzBox gewoon mogen houden bij het overzetten naar KPN:
https://forum.kpn.com/int...nieuwe-terugsturen-564433.

Ik zou die optie dus in eerste instantie niet aanzetten. Dan kun je altijd nog kijken hoe het verder loopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zuvio
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 07:53
jopoh schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:09:
[...]

dan heb je zoieso defecte ONT. als je last hebt van de lan poort bug dan brand connection gewoon.(dit komt alleen voor bij pon serienr: 023xx)
wat je nog keer kan proberen is onderkant van de ONT zit power knop deze keer uit en aan te zetten soms helpt het
Jij hebt me net 70 euro bespaard, bedankt!

Ik denk ik druk die power knop onderop aan en uit, kijken wat het doet. Op het moment dat ik de power knop weer loslaat, zag ik dat het kastje een mm of 2 zakte! Dus ik druk hem naar boven en *klik*. Connection lampje brandt groen...

Geen idee hoe die los is gekomen, zag er met het blote oog goed uit.

Anyways, ik heb weer glas en heb de monteur geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Zoals ik hierboven al aangaf heb ik het installatiepakket binnen. Ben vast bezig met alles aan te sluiten en op te hangen voor 12 mei.

Nu wilde ik even de webinterface bekijken van het modem door via mijn Android telefoon hierop in te loggen. Ik had verwacht dat dit zonder internetverbinding mogelijk zou moeten zijn. Echter schakelt mijn telefoon automatisch weer over op een verbinding die wel internet heeft.
Is het niet mogelijk om te forceren dat hij verbindt met het kpn modem?

Ik heb helaas geen laptop, dus ik kan niet via een lan kabel inloggen.

Op zich geen ramp, ik kan het op de dag zelf ook allemaal regelen, maar was even nieuwsgierig wat er allemaal configureerbaar was in het modem.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PGR

PGR

Fast and safe...

TexMex schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Sommige mensen hebben de FritzBox gewoon mogen houden bij het overzetten naar KPN:

Ik zou die optie dus in eerste instantie niet aanzetten. Dan kun je altijd nog kijken hoe het verder loopt.
Ik zie nu dat ik nog de 7490 heb, dus dit zou wel het moment zijn om naar de 7590 over te stappen. Maar het oudje doet het nog prima verder. Dus wellicht dat ik de gok neem en de optie niet aanvink, en als ik de oude moet inleveren, dan koop ik wel een 7590.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGR

PGR

Fast and safe...

TexMex schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Overigens gaat dit linkje over het 'automatisch' overzetten van Xs4all naar KPN, dat is inmiddels bij iedereen gebeurd. Als je zelf overstapt naar een KPN abo dan zul je de boel waarschijnlijk dus toch moeten inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
mad-dog schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:57:
[...]

Dat heb ik ook niet gezegd :P

Ik wilde alleen maar aangeven dat het niet perse via KPN hoeft en dat hij er zelf ook eentje aan kan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
PGR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:26:
[...]

Overigens gaat dit linkje over het 'automatisch' overzetten van Xs4all naar KPN, dat is inmiddels bij iedereen gebeurd. Als je zelf overstapt naar een KPN abo dan zul je de boel waarschijnlijk dus toch moeten inleveren.
Ja, maar bij je huidige KPN-abonnement (eigenlijk dus je oude XS4ALL-abo) heb je nu ook al je oude FritzBox van XS4ALL zónder dat je € 7,50 extra per maand betaalt. Bij XS4ALL was de FritzBox immers gewoon het basismodem. En aangezien je niet vertrekt bij KPN (maar slechts overstapt op het abonnement nieuwe stijl) hoef je die FritzBox waarschijnlijk ook niet in te leveren. Je kunt als het goed is dus gewoon over op het nieuwe abonnement, mét je oude FritzBox, zónder bij te betalen voor de FritzBox-optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Is die nieuwe Box 12 van KPN zo'n drama met WiFi? Heb nauwelijks bereik vs. mijn oude Experia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
EricJH schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:54:
[...]
Met cat 5e kun je met 2,5 Gb/s verbinden over 100m en als je een goede kabel hebt zelfs 5 Gb/s. Er zit best nog rek in:
[...]
Bron: nieuws: Cat5e- en cat6-netwerkkabels gaan snelheden tot 5Gbit/s ondersteunen
Voor langere kabels adviseren wij u om een Koper (CU) kabel te nemen waarbij de geleiding beter is t.o.v. Aluminium/Koper (CCA) waardoor de Gigabit netwerksnelheid op langere afstanden ook nog gegarandeerd kan worden.
Dus iig wel Koperen cat5e nemen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 01:37
Blaze85 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:33:
[...]

[...]

Dus iig wel Koperen cat5e nemen?
Altijd.

Over grotere lengtes (lees langer dan een prefab kabel van een meter (of twee)) neem je altijd zuiver koper (Cu) en geen CCA of CCS. Daar is een technische verklaring voor die ik nu niet ga uitleggen.

CCA: Copper Clad Aluminium of in Nederlands met koper bekleed aluminium

CCS: Copper Clad Steele of in Nederlands met koper bekleed staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
EricJH schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:49:
[...]
Altijd.

Over grotere lengtes (lees langer dan een prefab kabel van een meter (of twee)) neem je altijd zuiver koper (Cu) en geen CCA of CCS. Daar is een technische verklaring voor die ik nu niet ga uitleggen.

CCA: Copper Clad Aluminium of in Nederlands met koper bekleed aluminium

CCS: Copper Clad Steele of in Nederlands met koper bekleed staal.
Thanks voor de uitleg. Ik neem aan dat de kabels die KPN zelf erbij levert ook zuiver koper zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Spasm schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:03:
Zoals ik hierboven al aangaf heb ik het installatiepakket binnen. Ben vast bezig met alles aan te sluiten en op te hangen voor 12 mei.

Nu wilde ik even de webinterface bekijken van het modem door via mijn Android telefoon hierop in te loggen. Ik had verwacht dat dit zonder internetverbinding mogelijk zou moeten zijn. Echter schakelt mijn telefoon automatisch weer over op een verbinding die wel internet heeft.

Op zich geen ramp, ik kan het op de dag zelf ook allemaal regelen, maar was even nieuwsgierig wat er allemaal configureerbaar was in het modem.
Net even geprobeerd op 192.168.2.254 in de browser en dat werkt op een telefoon. Die maakt verbinding via de wifi van de box. Zet vliegtuigmodus aan en daarna wifi. Dan is er geen fall back naar 4G.

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 08-05-2023 06:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Blaze85 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:16:
[...]

Thanks voor de uitleg. Ik neem aan dat de kabels die KPN zelf erbij levert ook zuiver koper zijn?
Dat weet ik niet. De kabels die KPN meelevert zijn van de categorie kort genoeg waarop het niet uit maakt of ze CCA,CCS of Cu zijn.

Als je kabels door je huis gaat leggen om meerdere ruimtes te verbinden dan gebruik je koper en geen CCS of CCA vanwege de te overbruggen afstanden.

Voor de overbrugging van een ethernet aansluitpunt naar een computer, typisch enkele meters, is het geen probleem om een CCS of CCA kabel te gebruiken en koper kan hier natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
EricJH schreef op maandag 8 mei 2023 @ 02:02:
[...]
Dat weet ik niet. De kabels die KPN meelevert zijn van de categorie kort genoeg waarop het niet uit maakt of ze CCA,CCS of Cu zijn.

Als je kabels door je huis gaat leggen om meerdere ruimtes te verbinden dan gebruik je koper en geen CCS of CCA vanwege de te overbruggen afstanden.

Voor de overbrugging van een ethernet aansluitpunt naar een computer, typisch enkele meters, is het geen probleem om een CCS of CCA kabel te gebruiken en koper kan hier natuurlijk ook.
Kun je kabels checken op puur koper aan de tekst die erop geprint is of aan hoe stug/dik de kabels zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:41
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:41:
Het gaat weer lekker.. glasvezelverbinding nu een maandje in de lucht, maar heb deze week al vier mailtjes van de domotica dat de verbinding herstelt is (ben deze week niet thuis)...

Als de verbinding eruit ligt, dan kan ik via de kpn app ook niet het ip adres opvragen. KPN modem aan het overlijden? Ik heb mijn eigen Fritz!box erachter.
.
Bij thuiskomst was ik er snel achter : de ONT zat niet meer goed op het glaspunt geklikt. Een keer helemaal eraf gehaald en er opnieuw opgeschoven, na wat prutsen zat hij toen eindelijk goed vast. Dat mechanisme klikt niet echt lekker.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
RAAF12 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:36:
[...]

Net even geprobeerd op 192.168.2.254 in de browser en dat werkt op een telefoon. Die maakt verbinding via de wifi van de box. Zet vliegtuigmodus aan en daarna wifi. Dan is er geen fall back naar 4G.
Bedankt voor het proberen, maar had je dan ook de stekker uit je WAN poort gehaald ?
Ik bedoelde namelijk niet dat hij terugviel op 4G, maar op mijn nu nog actieve Ziggo modem.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10
Spasm schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:03:

Dat ligt dus aan je telefoon. Die wisselt blijkbaar op eigen houtje van netwerk als hij door heeft dat je huidige netwerk geen internetverbinding heeft. Dat is in het dagelijkse gebruik natuurlijk een prima functie, maar nu even onhandig.

Elk merk gebruikt daar zijn eigen bewoording voor. Soms heeft het Smart Wifi, soms heet het Slim schakelen, anders heet het 'verbonden blijven met netwerk bij geen internetverbinding...' etc. etc. Hoe het bij jou heet weet ik niet, ik weet niet eens welke telefoon je hebt. 'Android telefoon' is niet genoeg helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
xFeverr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:15:
[...]

Dat ligt dus aan je telefoon. Die wisselt blijkbaar op eigen houtje van netwerk als hij door heeft dat je huidige netwerk geen internetverbinding heeft. Dat is in het dagelijkse gebruik natuurlijk een prima functie, maar nu even onhandig.

Elk merk gebruikt daar zijn eigen bewoording voor. Soms heeft het Smart Wifi, soms heet het Slim schakelen, anders heet het 'verbonden blijven met netwerk bij geen internetverbinding...' etc. etc. Hoe het bij jou heet weet ik niet, ik weet niet eens welke telefoon je hebt. 'Android telefoon' is niet genoeg helaas.
Ja precies. Daar was ik ook achter dat mijn telefoon dat op eigen houtje doet :)
Ik heb helaas geen Smart Wifi / Slim Schakelen of iets dergelijks gevonden. Daarom stelde ik hier ook die vraag.
Mijn telefoon is een Poco X3 Pro, met Android 12.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Het is me inmiddels geluk om in de webinterface te komen. Ik heb tijdelijk de kabel die van mijn Ziggo modem naar de switch gaat eruit gehaald, en in het KPN modem gedaan.

Toen kon ik via mijn pc inloggen op de webinterface.

Jammer dat je het LAN ip adres niet aan kan passen zeg. Ik wilde deze gelijk zetten met mijn Ziggo modem zodat ik mijn devices die een fixed IP hebben niet opnieuw in hoefde te stellen.

Oh well, er zijn ergere dingen. Heb hem wel hetzelfde SSID + wachtwoord gegeven zodat de kids hopelijk gelijk weer WiFi op hun telefoons hebben als ik hem online zet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_-2xoVjCIiJiAElVcGV9xYeFj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1UrqTUYGJdmTOHznyqgjwuc.jpg?f=fotoalbum_large

Edit. Wellicht na een firmware update wel ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9b76cJ24qvofS2XtKmEPt5h308=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SD3dPK6YgqiRwEJpQMMX2fP3.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Spasm op 08-05-2023 14:42 ]

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
Spasm schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:40:
Het is me inmiddels geluk om in de webinterface te komen. Ik heb tijdelijk de kabel die van mijn Ziggo modem naar de switch gaat eruit gehaald, en in het KPN modem gedaan.

Jammer dat je het LAN ip adres niet aan kan passen zeg. Ik wilde deze gelijk zetten met mijn Ziggo modem zodat ik mijn devices die een fixed IP hebben niet opnieuw in hoefde te stellen.

Oh well, er zijn ergere dingen. Heb hem wel hetzelfde SSID + wachtwoord gegeven zodat de kids hopelijk gelijk weer WiFi op hun telefoons hebben als ik hem online zet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben heel benieuwd of dit stand houdt. Ik heb meerdere Tweakers gezien die voor de activatie af al in hun KPN Box zaken aanpasten, maar na de definitieve activatie was alles weer terug gezet... Konden ze alsnog opnieuw beginnen...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Barre73 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Ben heel benieuwd of dit stand houdt. Ik heb meerdere Tweakers gezien die voor de activatie af al in hun KPN Box zaken aanpasten, maar na de definitieve activatie was alles weer terug gezet... Konden ze alsnog opnieuw beginnen...
WiFi-dingen als het goed is wel, daar deze niet alleen op het modem zijn opgeslagen. Andere zaken als portforwarding is een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb 2 kpn wifiversterks boven in mijn huis. allebei met kabel aangesloten. heb ik eigenlijk genoeg aan 1tje? ik heb dit nu gedaan puur omdat het kan. ze staan in de slaapkamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Farabi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:28:
ik heb 2 kpn wifiversterks boven in mijn huis. allebei met kabel aangesloten. heb ik eigenlijk genoeg aan 1tje? ik heb dit nu gedaan puur omdat het kan. ze staan in de slaapkamers.
Iets meer info over de afstanden etc kan geen kwaad. De glazen bollen hebben tijdelijk leverproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
mad-dog schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:29:
[...]

Iets meer info over de afstanden etc kan geen kwaad. De glazen bollen hebben tijdelijk leverproblemen
sorry, huis bestaat uit 2 verdiepingen. in de woonkamer heb ik een v12 modem. en boven 2 wifiversterkers per slaapkamer. maar ik heb het gevoel dat het te overpowered is. het is een normale rijtjeswoning. wel betonnen vloeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Farabi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:34:
[...]

sorry, huis bestaat uit 2 verdiepingen. in de woonkamer heb ik een v12 modem. en boven 2 wifiversterkers per slaapkamer. maar ik heb het gevoel dat het te overpowered is. het is een normale rijtjeswoning. wel betonnen vloeren.
Dan koppel je toch 1 punt af om te kijken wat er dan overblijft van het bereik? Misschien de overgebleven SW verplaatsen naar een iets centraler punt voor de 2 slaapkamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
mad-dog schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:39:
[...]

Dan koppel je toch 1 punt af om te kijken wat er dan overblijft van het bereik? Misschien de overgebleven SW verplaatsen naar een iets centraler punt voor de 2 slaapkamers
ja, dat dacht ik ook. eigenlijk een overbodige vraag van me. ik was eerder nieuwsgierig of de 2e wifiversterker overbodig werd als het te dicht op de andere stond. of.. dat ze een soort versterkte signaal maakte met elkaar boven, wat gunstig wordt. maar ik denk eerder het eerste in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Spasm schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:40:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Barre73 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Bij nieuwe modems wordt altijd eerst een firmware update gedaan en over het algemeen is dat meteen ook een factory reset. Beter dus pas achteraf instellingen aanpassen. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
@Wildfire We gaan het meemaken :)

Zou geen megaramp zijn als dat gebeurde.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:11
Hoi. Net over van Ziggo naar KPN. Heb ingelogd op de Experia via kabel en laptop. WiFi disabled en ww gewijzigd. Ben 100% zeker van dit ww.
Heb daarna nogmaals mee ingelogd. Vervolgens is de patch uitgevoerd, die was immers nog niet gedaan. Nu kom ik niet meer op de experia, ook niet met kabel. Melding foutieve inlog. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

ambi1961 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:54:
Hoi. Net over van Ziggo naar KPN. Heb ingelogd op de Experia via kabel en laptop. WiFi disabled en ww gewijzigd. Ben 100% zeker van dit ww.
Heb daarna nogmaals mee ingelogd. Vervolgens is de patch uitgevoerd, die was immers nog niet gedaan. Nu kom ik niet meer op de experia, ook niet met kabel. Melding foutieve inlog. Iemand een tip?
Inloggen via https://192.168.2.254 - via https dus. Dan werkt het wel.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Blaze85 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:44:
[...]

Kun je kabels checken op puur koper aan de tekst die erop geprint is of aan hoe stug/dik de kabels zijn?
Het materiaal staat vermeld op de kabel zelf. naast andere parameters.

Voor verbindingen door het huis raden we stugge (solid) kabel aan te leggen en een aansluitpunt in de kamer te maken. Vanaf daar leg je een kabel naar het aan te sluiten apparaat. Dat kan een prefab kabel zijn of je kunt deze zelf maken. Hiervoor gebruik je dan een soepele (stranded) kabel.

Er is heel veel informatie en goede raad te vinden en krijgen in:
Netwerken
Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4
Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

Als je verdere vragen hebt over hoe in jouw situatie een (bedraad) netwerk aan te leggen open dan een topic in Netwerken . Een eigen topic is hier meer geschikt voor dan een ervaringen topic. Het valt buiten de scope van een ervaringen topic en jouw goede vragen sneeuwen makkelijk onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Wildfire schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:55:
[...]

Klopt ;) Dank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xFeverr
Spasm schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:54:
@Wildfire We gaan het meemaken :)

Zou geen megaramp zijn als dat gebeurde.
Anders nog snel een Fritzbox aanschaffen. Zoals een 4060. Kun je het wel op aanpassen en werkt een heeeeeeeeel stuk beter dan de kpn box.

Correctie: heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Farabi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:28:
Download de kpn thuis app , werkt makkelijk en is overzichtelijk. Met kabel zelfs aangesloten, een betere setup is er niet.

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Wildfire schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:55:
[...]

Browser in privacy mode

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Edje040 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:46:
[...]

Ligt eraan welke Fritzbox je hebt.. Als je via de ONT aansluit dan geld inderdaad wat hier boven staat.

Heb je een Fritzbox met SFP module.. dan moet je eerst de Modem ID door geven om de SFP module te kunnen gebruiken.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Aalard99 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:25:
[...]

Omdat dan de hele verbinding van PoP tot aan je huis onder beheer staat van de telecom leverancier. Op het moment dat de demping op de glasverbinding niet goed is en er staat apparatuur van een derde partij tussen is het erg lastig om een schuldige aan te wijzen. Daarnaast als je een te sterke laser aansluit op de glasverbinding kan je potentieel de provider kant opblazen, ook als je niet weet wat je doet kan je heel snel een glaskabel beschadigen, je moet dus weten wat je doet. Denk dat telecom bedrijven het liever onder eigen controle houden.

Je kan toch gewoon achter de NT je eigen router aansluiten? Prima om de laag 1/2 verbinding bij de telecom provider te laten liggen.
Of je koop een AVM fritzbox 5530 of 5590 fiber en sluit je hem via sfp aan.. Geen ONT meer nodig.
Neem aan dat AVM het ding heus wel getest heeft om het te kunnen laten werken op een XGS-pon verbinding.

De SFP lijkt me betrouwbaarder dan de ONT van KPN.

Ja je moet wel voorzichtig met de glas patch kabel omgaan..
Maar als je dat netjes weg werkt in je meterkast komt dat ook wel goed. (alleen niet proberen te buigen)

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 09-05-2023 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:39:
[...]

Met bijvoorbeeld een Fritzbox 5530 is dit ook prima mogelijk! Geen NT meer nodig, scheelt weer een extra apparaat in de meterkast.
En je houd die extra 2,5 Gbit lan poort over.. (waar ik overigens gebruik van wil maken met een 2,5 Gbit switch die boven komt te staan.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robin4
Blaze85 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 07:48:
En rondom 900mbit is normaal bij een 1000mbit verbinding? Waar ligt dat aan, toch de cat5e bekabeling?
Wil je hoger kunnen heb je een 2,5Gbit verbinding nodig.. Zelfs de gebruikte switches moeten dan 2,5Gbit ondersteunen..

Haal zelf dit met 2,5Gbit verbinding vanaf me modem.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/14711500958.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
dft2 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:47:
[...]

Nou, ik vind dat KPN eigenlijk wel aansprakelijk is voor mijn wifi verbinding. Zij leveren tenslotte de (brakke?) hardware. Een ander access point lost het mogelijk wel op, maar eigenlijk zou ik toch gewoon goede wifi moeten hebben zonder extra investeringen. En zou toch ook voor de 'gewone' consument ook goed moeten werken (ben zelf ook een 'gewone' consument, wel technisch onderlegd maar zeker geen it-er)
Daarom ben ik zelf ook voor de fritzbox gegaan.. Je kan daar gewoon meer mee dan het brakke KPN modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 16:40
Actual schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:29:
[...]

Geen truc. Gebeld met 0800 - 0402, tegen de robotmeneer gezegd dat het gaat over contractverlenging en 'vast', en de medewerker laten aangeven wat ze kunnen bieden, ze bood meteen 12 maanden Hussel-verlenging aan.
Op mijn adres konden geen aanbiedingen worden gevonden. Daarna in de wachtrij voor overleg met de verkoop afdeling. Beste wat ze konden doen was 3 maanden voor 35 euro.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Goedemorgen, vraagje. Ben sinds deze week over van Ziggo naar KPN. Heb 1 GB internet. Wat nu opvalt is dat al sik in de browser van bijvoorbeeld VI.nl naar NU.nl surf het opvallend lang duurt voordat er beeld is. Zeker 5 a 6 seconden. Dit was ik in geheel niet gewend. Is dit mogelijk een instelling of moet ik hier gewoon aan wennen? Hoor graag ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14
ambi1961 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:22:
Goedemorgen, vraagje. Ben sinds deze week over van Ziggo naar KPN. Heb 1 GB internet. Wat nu opvalt is dat al sik in de browser van bijvoorbeeld VI.nl naar NU.nl surf het opvallend lang duurt voordat er beeld is. Zeker 5 a 6 seconden. Dit was ik in geheel niet gewend. Is dit mogelijk een instelling of moet ik hier gewoon aan wennen? Hoor graag ervaringen.
Vaak ontstaat dat door slecht WiFi, probeer eens bedraad met WiFi uitgeschakeld. Of door DNS servers die time-outs geven door handmatige aanpassingen uit het verleden.

Zou e.a. eens nalopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wat er in het verleden nog wel eens mee te maken had, was eventuele configuratie van IPv6 in de KPN spullen vs je eigen apparatuur en DNS.
Weet eigenlijk niet meer of dat nu nog een probleem is/kan zijn.

Als je de box 12 hebt, daar zou zo'n 2 jaar geleden een firmware update voor zijn geweest (check even of die er op staat).
https://forum.kpn.com/int...ostid=1271532#post1271532

Met de test hier met de 10A krijg ik in iedergeval nog steeds een UNSUPPORTED op deze pagina met mijn windows pc:
https://ipv6-test.com/
Edit, mijn eigen issue lijkt overigens met mijn windows laptop te maken te hebben, iPhone doet het wel goed...

[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 10-05-2023 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 11:44
ambi1961 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:22:
Je zou ook nog een DNS flush van je apparaat kunnen proberen. https://support.pearson.c...rnet-Connection-Flush-DNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
stormfly schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:45:
[...]

Vaak ontstaat dat door slecht WiFi, probeer eens bedraad met WiFi uitgeschakeld. Of door DNS servers die time-outs geven door handmatige aanpassingen uit het verleden.

Zou e.a. eens nalopen.
Dank, heb het echter al over bedraad, en die geeft via Speedtest de volle laag = 1 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Get!em schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:29:
Wat er in het verleden nog wel eens mee te maken had, was eventuele configuratie van IPv6 in de KPN spullen vs je eigen apparatuur en DNS.

Als je de box 12 hebt, daar zou zo'n 2 jaar geleden een firmware update voor zijn geweest (check even of die er op staat).

Met de test hier met de 10A krijg ik in iedergeval nog steeds een UNSUPPORTED op deze pagina met mijn windows pc:
Edit, mijn eigen issue lijkt overigens met mijn windows laptop te maken te hebben, iPhone doet het wel goed...
Dank, ik ga checken. En ja, Box 12 en alle updates aanwezig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Robin4 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 02:52:
[...]

Wil je hoger kunnen heb je een 2,5Gbit verbinding nodig.. Zelfs de gebruikte switches moeten dan 2,5Gbit ondersteunen..

Haal zelf dit met 2,5Gbit verbinding vanaf me modem.

[Afbeelding]
Kijk, dat is interessant _/-\o_ toch nog een voordeel van 2,5Gbit. Wilde volgend jaar toch naar een upgrade kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 15:59

Arjan A

Cenosillicafoob

Get!em schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:29:

Die IPv6 test levert bij mij in drie verschillende browsers ook drie verschillende resultaten: Firefox geen IPv4 fallback, Chrome geen IPv6, Edge geen IPv4 :?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Arjan A schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Die IPv6 test levert bij mij in drie verschillende browsers ook drie verschillende resultaten: Firefox geen IPv4 fallback, Chrome geen IPv6, Edge geen IPv4 :?
Ja, kwam ik ook achter, die website is niet heel erg best.... (zelfs bij dezelfde browser, na meerdere keren laden, verschillende resultaten*) toch wordt die op verschillende plekken aangeraden en komt als eerste in de zoekresultaten bij DDG.

Deze werkt wel bij mij met wat meer informatie dan alleen dat je een ipv6 adres hebt.
https://www.test-ipv6.com/

*Een deel van de verschillende resultaten tussen browsers, maar ook binnen dezelfde browser kan overigens verklaard worden door het ipv6 gedrag van een browser: Als de IPV6 connectie niet in 0.3 seconde lukt, dan wordt er een race gestart met ipv4 connectie. Whatever comes first, geeft de verbinding met de site. Gedrag zit ingeprogrammeerd in zowel Chrome als Firefox, bij Edge verloopt het nog iets anders.

Andere goede test:
http://conn.internet.nl/connection/
Rare is, het is een halve overheidswebsite over veilige en goede internetverbindingen, maar certificaat is niet op orde... :X 8)7 )

[ Voor 38% gewijzigd door Get!em op 10-05-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Laatst online: 15:36
Zojuist m'n abonnement Internet en TV maar weer een jaar verlengd.

Ik kreeg de vraag toen of ik bij mijn huidige TV ontvangers wilde blijven of over wilde stappen op de TV+ boxen

Ik ben daarop ingegaan, Bluetooth afstandbediening en ingebouwde chromecast is toch wel handig.

Hopelijk blijkt dat geen onverstandige keuze te zijn (als in, de huidige tv ontvangers werken best prima)

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 15:59

Arjan A

Cenosillicafoob

louzy82 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:32:

Ik kreeg de vraag toen of ik bij mijn huidige TV ontvangers wilde blijven of over wilde stappen op de TV+ boxen

Ik ben daarop ingegaan, Bluetooth afstandbediening en ingebouwde chromecast is toch wel handig.

Hopelijk blijkt dat geen onverstandige keuze te zijn (als in, de huidige tv ontvangers werken best prima)
Nou je hebt je profielfoto al mee ;) Als je op het KPN forum kijkt, zie je dat de ervaringen met de nieuwe tv-boxen nog niet zo goed zijn als met de oude. Sommigen willen terug, maar dat kan niet.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:26

Known issues
Ervaringen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Arjan A schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:34:
[...]

Nou je hebt je profielfoto al mee ;) Als je op het KPN forum kijkt, zie je dat de ervaringen met de nieuwe tv-boxen nog niet zo goed zijn als met de oude. Sommigen willen terug, maar dat kan niet.
De kwaliteit van de streams is ook beduidend lager dan die van de Glas kanalen op de Aris. Ik blijf dus nog even weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
dank voor de reacties, ik kijk er even naar en mogelijk bel ik nog om het terug te draaien :S

Louzy#2475

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:45
Hann1BaL schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:37:
[...]

De kwaliteit van de streams is ook beduidend lager dan die van de Glas kanalen op de Aris. Ik blijf dus nog even weg.
Dat is achterhaalde informatie. De TV+ boxen kunnen momenteel in principe dezelfde multicast streams afspelen als de Arris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Muis666 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:41:
[...]

Dat is achterhaalde informatie. De TV+ boxen kunnen momenteel in principe dezelfde multicast streams afspelen als de Arris.
Het is achterhaald, maar KPN schijft zelf nog steeds dat het andere streams (glaskanalen) zijn van vergelijkbare kwaliteit. Dat is niet hetzelfde. Dank voor je info. Dat is al een hele verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De VIP5202 heeft ook een Bluetooth afstandsbediening! Daar heb je dus geen TV+ voor nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-05-2023 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Nakebod

Nope.

Ik zat tot vorige week bij KPN, als oud xs4all klant. Ze konden alleen een zeer karige aanbieding doen bij verlengen, waardoor ik nog steeds meer zou betalen als een nieuwe klant zonder korting. Dus ik zit nu in kamp roze.

Een vriendin van mij heeft nog een 50 Mbit hussel abonnement. Krijgt ze een brief dat ze gratis naar 200 Mbit gaat. Niet verkeerd. Kreeg ze afgelopen week nog een mailtje dat ze naar Gbit gezet gaat worden voor dezelfde prijs. :?
Erg vaag, zie zo snel niet dat anderen ook die aanbieding hebben.

Als ze dat nu bij mij hadden aangeboden was ik misschien wel gebleven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9EMhW7tvHLVkUukBYsEPkWa8Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPlUazjbfbSZGyAJHols3UFP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lK715H52w609eW8T2i0t3q_aBog=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6EdHtTiDb9cha8TAm9Zjlmic.png?f=fotoalbum_large

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

Nakebod schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:54:
Ik zat tot vorige week bij KPN, als oud xs4all klant. Ze konden alleen een zeer karige aanbieding doen bij verlengen, waardoor ik nog steeds meer zou betalen als een nieuwe klant zonder korting. Dus ik zit nu in kamp roze.

Een vriendin van mij heeft nog een 50 Mbit hussel abonnement. Krijgt ze een brief dat ze gratis naar 200 Mbit gaat. Niet verkeerd. Kreeg ze afgelopen week nog een mailtje dat ze naar Gbit gezet gaat worden voor dezelfde prijs. :?
Erg vaag, zie zo snel niet dat anderen ook die aanbieding hebben.

Als ze dat nu bij mij hadden aangeboden was ik misschien wel gebleven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Over een tijdje doen ze waarschijnlijk alsnog de prijzen omhoog, zo gaat dat vaak :/

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Voor de duidelijkheid%

De bitrate van TV+ multicast is ca 14mbit
Normale iTV glas: 12Mbit
Normale iTV non-glas: 7,5Mbit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

mad-dog schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:08:
Voor de duidelijkheid%

De bitrate van TV+ multicast is ca 14mbit
Normale iTV glas: 12Mbit
Normale iTV non-glas: 7,5Mbit
"Normaal" iTV glas is er niet meer. Dit zijn inmiddels ook de 14mbps streams.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:33
Hoe is TV-ervaring/beleving van KPN+ in vergelijk met Ziggo Next? Die laatste bevalt me goed, soepel etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• louzy82

Toch maar geannuleerd en verlengd zonder aanpassing. Het werkt nu best prima, laat maar zo.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:26
louzy82 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:56:
[...]

Toch maar geannuleerd en verlengd zonder aanpassing. Het werkt nu best prima, laat maar zo.
Als je nu Hussel hebt, dan kan je ook gewoon het 4k pakket activeren (€2,50 pm).
Je krijgt dan de 4k ontvanger(s), die ook een bluetooth ab hebben.
Na een half jaar deactiveer je 4k weer, de ontvangers mag je houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8pg9N9mJcHhOBMlRcEKad8Njg0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tbhr4YppnTfM5s5usazyToZa.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ivo-nl schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:01:
Hoe is TV-ervaring/beleving van KPN+ in vergelijk met Ziggo Next? Die laatste bevalt me goed, soepel etc.
Dat kan ik simpel samenvatten: K-U-T

KPN tv+ box moet ik elke dag hard resetten (dus stekker eruit) want dan geeft hij alleen geluid, geen beeld. Ingebouwde netflix app is niet bruikbaar, speelt 50% van de content in slowmo af en zonder geluid (bekend issue). Streamen naar ingebouwde chromecast werkt ook niet altijd soepel, veel haperingen. Schakelen tussen gids en kijken, en zappen is een heel stuk trager dan de Next.

Pro: F1 TV app werkte in één keer en deed het goed. Wel de TV+ box in engels gezet voor de betere commentaar stream.

Issues zullen allicht wel opgelost worden, maar voor nu is het nog wat aanmodderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
superduper schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:44:
[...]

KPN tv+ box moet ik elke dag hard resetten (dus stekker eruit) want dan geeft hij alleen geluid, geen beeld. Ingebouwde netflix app is niet bruikbaar, speelt 50% van de content in slowmo af en zonder geluid (bekend issue). Streamen naar ingebouwde chromecast werkt ook niet altijd soepel, veel haperingen. Schakelen tussen gids en kijken, en zappen is een heel stuk trager dan de Next.

Pro: F1 TV app werkte in één keer en deed het goed. Wel de TV+ box in engels gezet voor de betere commentaar stream.

Issues zullen allicht wel opgelost worden, maar voor nu is het nog wat aanmodderen.
Wauw… dat is een gezeik. Mijn box heb ik alleen in de eerste weken een harde reset moeten geven. Via de afstandsbediening kan je hem ook herstarten door de powerknop ingerukt te houden. Maar dat heb ik al heel lang niet gedaan. En ik kijk toch elke dag wel TV

Zelfde als met Netflix. Dat werkt gewoon. Dit weekend nog naar ‘Beef’ gekeken bijvoorbeeld. Verder zit ik veel op Videoland, YouTube en Jellyfin. Werkt allemaal uitstekend.

Om nog maar eens een tegengeluid te geven: ik wil niet meer terug naar die Arris VIP5202. Die was veel trager in de dingen die ik het meeste gebruikte en kon veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

xFeverr schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:14:
[...]

Wauw… dat is een gezeik. Mijn box heb ik alleen in de eerste weken een harde reset moeten geven. Via de afstandsbediening kan je hem ook herstarten door de powerknop ingerukt te houden. Maar dat heb ik al heel lang niet gedaan. En ik kijk toch elke dag wel TV

Zelfde als met Netflix. Dat werkt gewoon. Dit weekend nog naar ‘Beef’ gekeken bijvoorbeeld. Verder zit ik veel op Videoland, YouTube en Jellyfin. Werkt allemaal uitstekend.

Om nog maar eens een tegengeluid te geven: ik wil niet meer terug naar die Arris VIP5202. Die was veel trager in de dingen die ik het meeste gebruikte en kon veel minder.
Het schijnt allemaal bekend te zijn dus waar het aan ligt weet ik verder niet. Ik ben echt bang dat er zaken in de firmware opgelost moeten worden want veel zaken lijken toch met de hardware aansturing te maken te hebben. Ze hebben de NIC al teruggescroeft naar 100 Mbit omdat het storingen ga. HDMI CEC lijkt niet altijd correct te gaan etc.

Probeer voor de grap eens de serie NYPD 99, die wil notoir niet fatsoenlijk afspelen. Andere content gaat dan weer wel, heel wisselend. Maar er gaat geen dag voorbij dat ik dat ding niet vervloek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:38
xFeverr schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:14:
[...]

Eens, al gebruik ik voor Netflix en andere streaming mijn Apple TV.
Maar gewoon lineair tv kijken en opnames ed werkt de tv+ prima hier. Gewoon stabiel en geen gezeik, en de algehele ervaring vind ik beter dan de vip5202. En ja er zijn nog dingen niet helemaal jofel, maar ik heb er geen last van en er wordt goed aan gewerkt.
Maar blijkbaar verscheelt de ervaring per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
superduper schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:19:
[...]

Het schijnt allemaal bekend te zijn dus waar het aan ligt weet ik verder niet. Ik ben echt bang dat er zaken in de firmware opgelost moeten worden want veel zaken lijken toch met de hardware aansturing te maken te hebben. Ze hebben de NIC al teruggescroeft naar 100 Mbit omdat het storingen ga. HDMI CEC lijkt niet altijd correct te gaan etc.

Probeer voor de grap eens de serie NYPD 99, die wil notoir niet fatsoenlijk afspelen. Andere content gaat dan weer wel, heel wisselend. Maar er gaat geen dag voorbij dat ik dat ding niet vervloek
Ik gebruik HDMI-CEC alleen om mijn TV en mediabox tegelijkertijd aan en uit te zetten met één knop. En dat werkt 100% van de tijd. De TV afstandsbediening gebruik ik dus niet, alleen die van de box.

Ik zal die serie dit weekend is aanzetten. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Ik ben (test) - gebruiker van het 1e uur(als medewerker zijnde) en zie het steeds beter worden. De ergste bugs zijn er uit en ik ervaar eigenlijk weinig problemen. Multicast verkeer gaat prima en wordt in de monitoringtools ook op 100% gewaardeerd.
Uiteraard zijn er verbeterpunten(snelheid vd gids bv), maar dat is voor mij geen dealbreaker.

Het feit dat het AndroidTV gedeelte stukken beter functioneert als de brakke implementatie van Sony en het het feit dat je voor de streaming-apps gewoon de play-store releases kan gebruiken(die ver voorlopen op de ingebouwde apps op de oudere STBs) is voor mij echt een verbetering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricJH
TFHfony schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:52:
[...]

"Normaal" iTV glas is er niet meer. Dit zijn inmiddels ook de 14mbps streams.
Klopt. De streams zijn 14,4 ofzo met een beetje VBR.

Iedereen vergeet te vermelden dat de GlasHD streams bij opnemen en terugkijken bij TV+ lager zijn: 8 Mb/s ipv de 14,4 Mb/s bij het oude iTV platform. Heerlijk verwarrend. Ik blijf voorlopig zitten waar ik zit; bij het oude iTV platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
superduper schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:44:
[...]

KPN tv+ box moet ik elke dag hard resetten (dus stekker eruit) want dan geeft hij alleen geluid, geen beeld. Ingebouwde netflix app is niet bruikbaar, speelt 50% van de content in slowmo af en zonder geluid (bekend issue). Streamen naar ingebouwde chromecast werkt ook niet altijd soepel, veel haperingen. Schakelen tussen gids en kijken, en zappen is een heel stuk trager dan de Next.[...]
Deze problemen ook allemaal bij schoonfamilie gezien. Daar van alles veranderd, maar niet hielp. Totdat ik naar hun mooie tplink mesh netwerk instellingen keek. (die dingen kregen ze van ziggo). Die stond in router modus en dus dubbele router+nat. Dat uitgezet en meteen alle issues die jij benoemd opgelost daar. Toevallig ook dat mooie mesh spul van ziggo in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

@Nakebod
Kreeg ze afgelopen week nog een mailtje dat ze naar Gbit gezet gaat worden voor dezelfde prijs. :?
Klopt die brief kreeg ik ook, maar even afwachten. Ze hebben mij gisteren wel gratis overgezet van 50/50 naar 200/200. Blijkbaar alleen voor Hussel klanten, ik heb ook 5G van ze.

De ping is ook omhoog was altijd 6ms, nu 4ms via de wifi gemeten.
https://www.speedtest.net...7d-45e6-8ac7-3de611e59b8c

[ Voor 58% gewijzigd door RAAF12 op 11-05-2023 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 22:46
ExiZTeNcE schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:29:
[...]

Eens, al gebruik ik voor Netflix en andere streaming mijn Apple TV.
Maar gewoon lineair tv kijken en opnames ed werkt de tv+ prima hier. Gewoon stabiel en geen gezeik, en de algehele ervaring vind ik beter dan de vip5202. En ja er zijn nog dingen niet helemaal jofel, maar ik heb er geen last van en er wordt goed aan gewerkt.
Maar blijkbaar verscheelt de ervaring per persoon.
De TV gids vind ik bij TV+ nog erg traag. Die is bij de oude box toch beduidend sneller. Ook stopt het geluid/beeld niet als je naar de gids gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Caelorum schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:14:
[...]

Deze problemen ook allemaal bij schoonfamilie gezien. Daar van alles veranderd, maar niet hielp. Totdat ik naar hun mooie tplink mesh netwerk instellingen keek. (die dingen kregen ze van ziggo). Die stond in router modus en dus dubbele router+nat. Dat uitgezet en meteen alle issues die jij benoemd opgelost daar. Toevallig ook dat mooie mesh spul van ziggo in gebruik?
Nee, tv box zit op een Frits7590 via een TP link 108E, alles bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02
superduper schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:25:
[...]

Nee, tv box zit op een Frits7590 via een TP link 108E, alles bedraad.
Zo'n TP link 108E gaf in het verleden regelmatig issues omdat de IGMP snooping toch niet helemaal goed werkt met KPN ITV.

https://forum.kpn.com/kpn...oord-igmp-snooping-308301
Zie onder aan de eerste post.

Een Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3 werkt wel zonder problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Richub op 12-05-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Richub schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:58:
[...]

Zo'n TP link 108E gaf in het verleden regelmatig issues omdat de IGMP snooping toch niet helemaal goed werkt met KPN ITV.

https://forum.kpn.com/kpn...oord-igmp-snooping-308301
Zie onder aan de eerste post.

Een Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3 werkt wel zonder problemen.
Ik zal het eens overwegen. Maar omdat ik -als de box gewoon draait- verder geen issues heb met TV kijken twijfel ik er wel aan of dat de magische oplossing is. Het is meer dat de box gewoon vast lijkt te lopen vanuit een standy/warme start oid.

Ik kijk net op de sticker van de switch, en daar staat al Model: TL-SG108E(UN) Ver 3.0
o wacht SG!=GS

[ Voor 5% gewijzigd door superduper op 12-05-2023 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:50
dft2 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:47:
[...]

Nou, ik vind dat KPN eigenlijk wel aansprakelijk is voor mijn wifi verbinding. Zij leveren tenslotte de (brakke?) hardware. Een ander access point lost het mogelijk wel op, maar eigenlijk zou ik toch gewoon goede wifi moeten hebben zonder extra investeringen. En zou toch ook voor de 'gewone' consument ook goed moeten werken (ben zelf ook een 'gewone' consument, wel technisch onderlegd maar zeker geen it-er)
Even een update: na een officele klacht te hebben ingediend en enkele preken over de algemene voorwaarden te hebben moeten aanhoren eindelijk doorverwezen naar de 2e lijns technische support. Deze hebben het modem vervangen wat het probleem direct heeft opgelost (zoals verwacht).

Fijn dat het is opgelost maar is ben wel serious geschrokken over in hoeverre de processen en procedures van KPN zijn gericht op het zo snel mogelijk afschepen van hun klanten ipv daadwerkelijk naar de klant te luisteren en hun problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

dft2 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:16:
[...]

Even een update: na een officele klacht te hebben ingediend en enkele preken over de algemene voorwaarden te hebben moeten aanhoren eindelijk doorverwezen naar de 2e lijns technische support. Deze hebben het modem vervangen wat het probleem direct heeft opgelost (zoals verwacht).

Fijn dat het is opgelost maar is ben wel serious geschrokken over in hoeverre de processen en procedures van KPN zijn gericht op het zo snel mogelijk afschepen van hun klanten ipv daadwerkelijk naar de klant te luisteren en hun problemen op te lossen.
Wifi is nu eenmaal lastig te troubleshooten en een hoop factoren zijn van invloed. Ik gok dat er regelmatig klanten klagen over niet/slecht werkende wifi, waarvan de oorzaak vaak bij de gebruiker/omgeving zit. Je kunt moeilijk een monteur aansturen voor elke klagende klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58

westergas

rikkie_pc

Ziggo is nu nog beter maar je merkt wel dat KPN verbeterd. Ik heb zelf weinig issues, op wat judder na. Of het word minder, of ik let er minder op (kijk niet heel veel TV).

Beeldkwaliteit van het Songfestival (jaja) was wel opvallend goed en soepeltjes. Zo heb ik het bij Ziggo dan weer niet gezien.

Ik heb al met al geen spijt van de overstap, want dikke korting voor een half jaartje. Ziggo maakt het wel bont met de prijzen....

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Pagina: 1 ... 118 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen