[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 119 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:13
Richub schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:58:
[...]

Zo'n TP link 108E gaf in het verleden regelmatig issues omdat de IGMP snooping toch niet helemaal goed werkt met KPN ITV.

https://forum.kpn.com/kpn...oord-igmp-snooping-308301
Zie onder aan de eerste post.

Een Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3 werkt wel zonder problemen.
De SG108E wordt door KPN zelf verkocht. Je bent in de war met de SG108

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:21
louzy82 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:32:
Zojuist m'n abonnement Internet en TV maar weer een jaar verlengd.

Ik kreeg de vraag toen of ik bij mijn huidige TV ontvangers wilde blijven of over wilde stappen op de TV+ boxen

Ik ben daarop ingegaan, Bluetooth afstandbediening en ingebouwde chromecast is toch wel handig.

Hopelijk blijkt dat geen onverstandige keuze te zijn (als in, de huidige tv ontvangers werken best prima)
Ben op de TV+ box opzicht wel te vreden mee.
Wel handig dat je je tv met dezelfd AB kan gebruiken..

Geld voor aanzetten, volume harder en zacht, en Input/output devices.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Richub schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:58:
[...]

Zo'n TP link 108E gaf in het verleden regelmatig issues omdat de IGMP snooping toch niet helemaal goed werkt met KPN ITV.

https://forum.kpn.com/kpn...oord-igmp-snooping-308301
Zie onder aan de eerste post.

Een Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3 werkt wel zonder problemen.
Grappig dat ik precies andersom dit had..

Krijg die netgear niet werkend met TV+. dan houd die continu de verbinding op.

Dus toen maar die TP link er tussen gezet die 9,99 euro kost van de action en toen geen happeringen meer.

Overigens heb ik ook van alles geprobeerd om in de Netgear te komen, maar nog steeds niet gelukt.
(vond het overigens maar een kle*e ding om mee te werken..

En dan ook nog een account moeten aanmaken om firmware updates te kunnen downloaden.. Vond dit wel een jammere ervaring met die netgear (geen netgear meer voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
WCA schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:58:
[...]

Over een tijdje doen ze waarschijnlijk alsnog de prijzen omhoog, zo gaat dat vaak :/
Ja dat verwacht ik eigenlijk ook wel..

Zeker als ze genoeg klanten erbij gaan krijgen die zoals ik van de dure ziggo komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
superduper schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:44:
[...]

Dat kan ik simpel samenvatten: K-U-T

KPN tv+ box moet ik elke dag hard resetten (dus stekker eruit) want dan geeft hij alleen geluid, geen beeld. Ingebouwde netflix app is niet bruikbaar, speelt 50% van de content in slowmo af en zonder geluid (bekend issue). Streamen naar ingebouwde chromecast werkt ook niet altijd soepel, veel haperingen. Schakelen tussen gids en kijken, en zappen is een heel stuk trager dan de Next.

Pro: F1 TV app werkte in één keer en deed het goed. Wel de TV+ box in engels gezet voor de betere commentaar stream.

Issues zullen allicht wel opgelost worden, maar voor nu is het nog wat aanmodderen.
Heb je al eens over wogen om voor een AVM Fritzbox te kiezen?
Gebruik zelf dat V12 modem van KPN niet..

(zelf een Fritzbox 5530 fiber (dus ook een eigen ONT) zit alleen eigen apparaten aan en loop fantatisch hier.

Overigens heb je er ook nog ergens een switch tussen modem en TV box er tussen zitten?
Probleem kan ook in die switch zitten.

En niet vergeten om de tv box de firmware updates te installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Robin4 op 12-05-2023 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
Robin4 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:14:
[...]

(zelf een Fritzbox 5530 fiber (dus ook een eigen ONT) zit alleen eigen apparaten aan en loop fantatisch hier.

Overigens heb je er ook nog ergens een switch tussen modem en TV box er tussen zitten?

Ga nou niet het verkeerde advies geven. Een Box12 werkt niet slechter met TV+ dan een FB(eerder beter). Ja, de interface is 3x niks en er valt weinig in te stellen, maar dat is het punt hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Dan zou ik graag vernemen waarom een BOX 12 beter zou zijn dan een FB?
Zeg overigens ook niet dat alle provider modem slecht zijn.

De nieuwe connectboxv2 was wel goed te doen bij de buurman zig.(maar de vorige waren ook niet van het)

Verder zeg ik ook niet dat die een FB MOET nemen.. Maar kan wel een situatie voorstellen dat de KPN box vaker storingen of problemen kan geven. En een FB een oplossing zou kunnen zijn.

Uiteraard de belangrijkste context hier in blijft dat je natuurlijk een probleem loze internet verbinding wilt hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door Robin4 op 12-05-2023 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
Robin4 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:19:
Dan zou ik graag vernemen waarom een BOX 12 beter zou zijn dan een FB?
Zeg overigens ook niet dat alle provider modem slecht zijn.

De nieuwe connectboxv2 was wel goed te doen bij de buurman zig.(maar de vorige waren ook niet van het)

Verder zeg ik ook niet dat die een FB MOET nemen.. Maar kan wel een situatie voorstellen dat de KPN box vaker storingen of problemen kan geven. En een FB een oplossing zou kunnen zijn.

Uiteraard de belangrijkste context hier in blijft dat je natuurlijk een probleem loze internet verbinding wilt hebben.
De Box12 wordt tot in den treurnis getest op een goede werking. Gebruiksvriendelijkheid van de interface speelt daarbij geen belangrijke rol. Belangrijkste is dat de geleverde diensten van KPN er goed op werken.
Een Fritzbox is een prima product, maar heeft ook z'n dingen(IGMP-proxy die soms vastloopt).

Houd rekening dat het grootste percentage klanten hooguit 1x inlogt in het modem om WiFi-gegevens te wijzigen en er daarna niet meer naar omkijkt. Fatsoenlijke werking is het belangrijkste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:49
Robin4 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:09:
[...]

Ja dat verwacht ik eigenlijk ook wel..

Zeker als ze genoeg klanten erbij gaan krijgen die zoals ik van de dure ziggo komen.
Maar als ze de prijzen omhoog gooien, kun je tussentijds overstappen toch, voor weer mooie kortingen? Nu 2 jaar KPN glas genomen met 1 jaar korting (35,-/maand) hoop na 1 jaar ofzo over te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
mv_ak schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:33:
[...]

Maar als ze de prijzen omhoog gooien, kun je tussentijds overstappen toch, voor weer mooie kortingen? Nu 2 jaar KPN glas genomen met 1 jaar korting (35,-/maand) hoop na 1 jaar ofzo over te stappen...
Nee die optie om op te zeggen bij een prijsverhoging is sinds deze april uit de algemene voorwaarden gehaald. Dat kan niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv_ak
stormfly schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:52:
[...]

Nee die optie om op te zeggen bij een prijsverhoging is sinds deze april uit de algemene voorwaarden gehaald. Dat kan niet meer.
Huh, is de wet aangepast dan, ik doel op een opzegging bij contractbreuk. Ik koop iets voor 2 jaar, stel KPN wijzigt eenzijdig het product ten nadele van mij dan kun je altijd opzeggen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:02
mv_ak schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:59:
[...]

Huh, is de wet aangepast dan, ik doel op een opzegging bij contractbreuk. Ik koop iets voor 2 jaar, stel KPN wijzigt eenzijdig het product ten nadele van mij dan kun je altijd opzeggen lijkt me.
Het contract wordt niet aangepast. Expliciet is opgenomen in de voorwaarden dat ze eenmaal per jaar inflatiecorrectie mogen toepassen op basis van de CBS data. Positieve inflatiecorrectie dan, de negatieve melden ze dan weer netjes niet te doen, haha. Hoofdstuk 9 van de algemene voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan als je een nieuw abonnement bent aangegaan sinds begin vorig jaar.

Zie trouwens ook 13.3 bolletje 3 waarin periodieke verhogingen worden uitgesloten als reden om de dienst tussentijds te mogen opzeggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:33
mv_ak schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:59:
Als het goed is hebben alle betreffende klanten van KPN afgelopen februari een email gekregen waarin een wijziging van de algemene voorwaarden aangekondigd werd. Toen had je actie kunnen nemen als je het daarmee niet eens was, dan had je vóór 1 april kunnen overstappen naar een andere provider zonder boete en/of opzegtermijn. Dat gold ook voor aan je abonnement gekoppelde mobiele diensten.

Het zou kunnen dat KPN je nu aan het contract gaat houden waarin je gedurende het tweede jaar het volle bedrag moet betalen. Maar je kunt altijd aan het eind van het eerste jaar, als jouw korting afloopt, proberen te onderhandelen als je bijvoorbeeld gaat upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
grun93 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:43:
[...]

Als het goed is hebben alle betreffende klanten van KPN afgelopen februari een email gekregen waarin een wijziging van de algemene voorwaarden aangekondigd werd. Toen had je actie kunnen nemen als je het daarmee niet eens was, dan had je vóór 1 april kunnen overstappen naar een andere provider zonder boete en/of opzegtermijn. Dat gold ook voor aan je abonnement gekoppelde mobiele diensten.

Het zou kunnen dat KPN je nu aan het contract gaat houden waarin je gedurende het tweede jaar het volle bedrag moet betalen. Maar je kunt altijd aan het eind van het eerste jaar, als jouw korting afloopt, proberen te onderhandelen als je bijvoorbeeld gaat upgraden.
Bedankt voor de info, maar ben nieuw bij KPN en wist niet van die aanpassingen, had het kunnen lezen uiteraard. Wat natuurlijk wel slecht uitkomt want die verhogingen tikken het 2e jaar het hardst aan. Misschien toch nog heroverwegen of 2 jr wel zo aantrekkelijk is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 22-05 16:39

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Robin4 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:14:
[...]

Ik denk idd dat het niet echt een bron van de issues is welke router je hebt, maar ik heb een Fritz7590 en niet de box12. Puur omdat ik meer zelf wil instellen aan mijn netwerk.

Switch is nog wel iets waar ik naar zou kunnen kijken (nu een SG108e), maar ik vind het wel vreemd dat het uren goed kan gaan, maar soms een hardware reset nodig heeft, naast dat de issues zijn bevestigd door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

mad-dog schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:44:
[...]

De Box12 wordt tot in den treurnis getest op een goede werking. Gebruiksvriendelijkheid van de interface speelt daarbij geen belangrijke rol. Belangrijkste is dat de geleverde diensten van KPN er goed op werken.
Een Fritzbox is een prima product, maar heeft ook z'n dingen(IGMP-proxy die soms vastloopt).

Houd rekening dat het grootste percentage klanten hooguit 1x inlogt in het modem om WiFi-gegevens te wijzigen en er daarna niet meer naar omkijkt. Fatsoenlijke werking is het belangrijkste
Dat tot in de treurnis testen hadden ze beter met TV+ kunnen doen, voordat ze het product lanceerde.

Ik kan mij er trouwens weinig bij voorstellen, dat een EB beter zou werken met TV dan een Fritzbox. Ik ben zelf in ieder geval een zeer tevreden Fritzbox gebruiker, maar gelukkig nog geen TV+ hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-05-2023 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:31
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:07:
[...]

Dat tot in de treurnis testen hadden ze beter met TV+ kunnen doen, voordat ze het product lanceerde.

Ik kan mij er trouwens weinig bij voorstellen, dat een EB beter zou werken met TV dan een Fritzbox. Ik ben zelf in ieder geval een zeer tevreden Fritzbox gebruiker, maar gelukkig nog geen TV+ hier.
Xs4all heeft jaren het ITV product aangeboden over een Fritzbox, dus dat zal allemaal wel een beetje meevallen.

Met een kabeltje en Multicast streams was het gewoon simpel. Het werkte. Of niet. Nu heb je veel meer factoren die het mogelijk kunnen verpesten.

Dat KPN hiervoor gekozen heeft begrijp ik dan weer wel. De oudere, maar simpele en -stabielere- iTV voelde wel een beetje outdated aan. Zeker als je het naast het (gesloten) Ziggo Next kastje zet. Het zag er net wat gelikter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 16:03
Meer mensen momenteel geen internet rondom de omgeving Tiel?

Sinds het einde van de middag krijg ik geen Wan ipadres meer op mijn Asus router en dus geen internet. Ik had een korte stroomstoring dus ik dacht dat de boel op tilt was gaan maar naar meerdere reboots van mn router + glasvezel kastje nog geen succes.

Ook mn router al een factory reset gegeven en opnieuw ingesteld, maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:21
AerodynamiX schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:04:
Meer mensen momenteel geen internet rondom de omgeving Tiel?

Sinds het einde van de middag krijg ik geen Wan ipadres meer op mijn Asus router en dus geen internet. Ik had een korte stroomstoring dus ik dacht dat de boel op tilt was gaan maar naar meerdere reboots van mn router + glasvezel kastje nog geen succes.

Ook mn router al een factory reset gegeven en opnieuw ingesteld, maar helaas :(
Er zijn meerdere posts over de ONT die de geest geeft na een stroomstoring. Mogelijk dat jij hier nu ook last van hebt. Gaat over een bepaalde serie. Als je er op zoekt in dit topic krijg je vanzelf een post naar voren die het serienummer-reeks geeft waarbij deze problemen geven en hoe je het herkent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerodynamiX
mrdemc schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:26:
[...]

Er zijn meerdere posts over de ONT die de geest geeft na een stroomstoring. Mogelijk dat jij hier nu ook last van hebt. Gaat over een bepaalde serie. Als je er op zoekt in dit topic krijg je vanzelf een post naar voren die het serienummer-reeks geeft waarbij deze problemen geven en hoe je het herkent :)
Ah kak, daar had ik niet aan gedacht. Het ding geeft aan dat hij prik heeft dus ik ging ervanuit dat hij in orde was.

Ben nu niet thuis maar zal dit straks checken, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AerodynamiX
AerodynamiX schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:53:
[...]

Ah kak, daar had ik niet aan gedacht. Het ding geeft aan dat hij prik heeft dus ik ging ervanuit dat hij in orde was.

Ben nu niet thuis maar zal dit straks checken, thanks!
Jackpot, exact de serienummer reeks die stuk kan gaan in de gevonden post. De ethernetpoort is inderdaad stuk. Dat wordt bellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Ik ga over naar KPN glasvezel juist omdat ik geen TV wil *knip, nutteloze info voor dit topic
Een domme pijp waar data doorheen gaat niet meer niet minder.

[ Voor 38% gewijzigd door MisteRMeesteR op 14-05-2023 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crtlalternatief
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb momenteel Tele2 vdsl en overweeg om over te gaan op glas van KPN. Echter vraag ik me af of het een aanmerkelijke meerwaarde heeft. Uiteraard is het sneller maar is het geen overkill, als in de meeste tijd gebruik je het niet.

Download: 50 mbps 30 up behaal ik met mijn lijntje nu. Wat was jullie overweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Direct doen als je de mogelijkheid hebt. Latency lager / stabiliteit is hoger. Opschalen in verbinding ook, als je het bijv tijdelijk nodig hebt voor een maand.
Eventuele tv bandbreedte gaat bij de lagere pakketten ook niet ten koste van je internet. Bij tele2 dsl wel.

Vooral die latency merk je met gewone processen, ondanks dat het zoiets ongemerkt kan zijn omdat je er niet over nadenkt/ aan gewend bent. Veel apps , ook op pc, starten tegenwoordig toch wel op met een verbindingscheck en wat updates.

[ Voor 36% gewijzigd door Get!em op 14-05-2023 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:50
crtlalternatief schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:16:
Ik heb momenteel Tele2 vdsl en overweeg om over te gaan op glas van KPN. Echter vraag ik me af of het een aanmerkelijke meerwaarde heeft. Uiteraard is het sneller maar is het geen overkill, als in de meeste tijd gebruik je het niet.

Download: 50 mbps 30 up behaal ik met mijn lijntje nu. Wat was jullie overweging?
De belangrijkste meerwaarde komt binnenkort: zodra glasvezel beschikbaar is, dan wordt de koperlijn na enkele jaren uitgeschakeld. Dus dan is er geen keuze meer tussen VDSL en glas. In dat licht zou je al kunnen besluiten over te stappen, zeker als er nu goeie acties zijn. En over een jaar overstappen naar degene die dan de beste actie heeft..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:09
crtlalternatief schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:16:

Bedenk dat niet alleen de snelheid bij glasvezel (veel) hoger is, het is vooral de latency die voor de ervaarde snelheid belangrijk is. Een simpele website zoals nu.nl haalt tientallen graphics, advertenties, style sheets etc. op. Via VDSL duurt elke download van die assets in ieder geval 20 - 30 ms. door de latency. Bij glasvezel echter tussen 4 en 8 ms. (in mijn metingen uiteraard). En dat merk je enorm.

Dus ook al gebruik je de hogere bandbreedte niet, de snelheidswinst ligt ook elders.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crtlalternatief
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05-2024
Get!em schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:32:
Direct doen als je de mogelijkheid hebt. Latency lager / stabiliteit is hoger. Opschalen in verbinding ook, als je het bijv tijdelijk nodig hebt voor een maand.
Eventuele tv bandbreedte gaat bij de lagere pakketten ook niet ten koste van je internet. Bij tele2 dsl wel.

Vooral die latency merk je met gewone processen, ondanks dat het zoiets ongemerkt kan zijn omdat je er niet over nadenkt/ aan gewend bent. Veel apps , ook op pc, starten tegenwoordig toch wel op met een verbindingscheck en wat updates.
Hmm, een tv heb ik niet. Dus dat maakt wellicht wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Download latency: 35
Upload latency: 66
Idle latency: 3

Zit dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Farabi schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:15:

Zit dit goed?
Voor glasvezel zou dit dramatisch slecht zijn, je hebt dus VDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:41:
[...]

Voor glasvezel zou dit dramatisch slecht zijn, je hebt dus VDSL?
Glasvezel bekabeld getest. nu weer op mijn andere laptop getest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEUgs-UWoKg2eNRAbM7WPfFjHSM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dae9amABmqmWWDzuafRHN6IJ.jpg?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door Farabi op 14-05-2023 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

-Z-

Farabi schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:44:
[...]

[Afbeelding]
restart modem/router en test nog een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
-Z- schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:02:
[...]

restart modem/router en test nog een keer
weer precies hetzelfde. welk getal is gangbaar bij dit? kan ik dit fixen of moet ik kpn bellen?

alles is rechtstreeks aan mijn modem verbonden. ik dacht dat het altijd om de 'idle latency' ging.

[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 14-05-2023 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Farabi schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:44:
[...]

[Afbeelding]
Dit is prima. Dus je glasvezelverbinding is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:30:
[...]

Dit is prima. Dus je glasvezelverbinding is goed.
Waarom zei je dat het slecht was in je eerste post?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
Farabi schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:38:
[...]

Waarom zei je dat het slecht was in je eerste post?
Je eerste post was onduidelijk. Wat je toonde was:

Zonder te vermelden dat het de Ookla SpeedTest was en de eerste twee waarden, de waarden waren bij volle belasting. Dat werd in je post met het plaatje veel duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nihx
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-05 16:42
Was gister bij mijn ouders (moederdag) en merkte dat het internet iets sneller was dan normaal (100/100), dus speedtestje gedraaid en inderdaad nu hebben ze in een keer 150/150. Dat is natuurlijk leuk meegenomen, alleen gaat het bedrade netwerk bij hun over 100mbit switches en verwacht dat er ook nog wat cat5 kabels tussen hangen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nihx schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:13:
Was gister bij mijn ouders (moederdag) en merkte dat het internet iets sneller was dan normaal (100/100), dus speedtestje gedraaid en inderdaad nu hebben ze in een keer 150/150. Dat is natuurlijk leuk meegenomen, alleen gaat het bedrade netwerk bij hun over 100mbit switches en verwacht dat er ook nog wat cat5 kabels tussen hangen 8)7
Was dit toevallig een oud Telfort abonnement geweest in het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nihx
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-05 16:42
krakendmodem schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:24:
[...]

Nee ze zaten hiervoor bij Het Net totdat deze is ondergebracht bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nihx schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:04:
[...]

Nee ze zaten hiervoor bij Het Net totdat deze is ondergebracht bij KPN.
Dan moet ik thuis ook eens gaan kijken :). Ook hier nog een oud abonnement van voormalig HetNet. Mogelijk ook een hogere snelheid hier dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:42
krakendmodem schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:24:
[...]

Hangt er iets in de lucht voor oud Telfort klanten of is de vraag uit interesse en nieuwsgierigheid? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:56
Meer mensen ervaring met wat KPN een voedingsschade noemt ?

5 mei ging er iets mis, waardoor internet via glasvezel hier in het appartementen complex bij mij en drie anderen weg viel. Maandag erna monteurs geweest en dag erna iemand van TOF Groep met een OTDR. Locatie bekend maar daarna grootste stilte.

Lijkt dat bij rioolwerkzaamheden voor aan de weg al 2 weken eerder een kabel geraakt was en wat fibers na een paar weken alsnog de geest gaven. Wat ik bizar vindt dat de schade keurig door de aannemer gemeld is. Er was een KLIC melding, maar het nu al weken duurt voordat KPN of Volker Wessels in actie komt. De storing staat bij mijzelf “on hold” wegens “technische complicaties”.

Is dit normaal ?

Als dit nog weken zo niet maanden duurt maar eens snel kijken of ik bij KPN (XS4ALL) na 23 jaar, nog wel klant wil zijn.

Internetten met een 4G dongle met amper 35 Mbps en steeds bellen als je door je limiet heen bent is geen doen. Buren werden eerst afgescheept met een bundel, maar dat is ook noet te doen als je met meerdere mensen in een huis woont.

Volker Wessels Telecom is in feite telefonisch onbereikbaar en KPN/XS4ALL verschuilt zich achter Volker Wessels.

[ Voor 11% gewijzigd door loekf2 op 15-05-2023 22:39 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
loekf2 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:36:
Meer mensen ervaring met wat KPN een voedingsschade noemt ?

5 mei ging er iets mis, waardoor internet via glasvezel hier in het appartementen complex bij mij en drie anderen weg viel. Maandag erna monteurs geweest en dag erna iemand van TOF Groep met een OTDR. Locatie bekend maar daarna grootste stilte.

Lijkt dat bij rioolwerkzaamheden voor aan de weg al 2 weken eerder een kabel geraakt was en wat fibers na een paar weken alsnog de geest gaven. Wat ik bizar vindt dat de schade keurig door de aannemer gemeld is. Er was een KLIC melding, maar het nu al weken duurt voordat KPN of Volker Wessels in actie komt. De storing staat bij mijzelf “on hold” wegens “technische complicaties”.

Is dit normaal ?

Als dit nog weken zo niet maanden duurt maar eens snel kijken of ik bij KPN (XS4ALL) na 23 jaar, nog wel klant wil zijn.

Internetten met een 4G dongle met amper 35 Mbps en steeds bellen als je door je limiet heen bent is geen doen. Buren werden eerst afgescheept met een bundel, maar dat is ook noet te doen als je met meerdere mensen in een huis woont.

Volker Wessels Telecom is in feite telefonisch onbereikbaar en KPN/XS4ALL verschuilt zich achter Volker Wessels.
Mijn situatie is niet helemaal vergelijkbaar maar toch wil ik ellende hier even delen.

Ook ik heb al sinds 5 mei geen internet meer. Stipt om half 8 's ochtends viel het signaal weg ( Geen licht op NT, glas lampje uit, power en eth branden wel. Met andere woorden probleem zit buitenshuis. Er zijn hier in de omgeving geen graafwerkzaamheden geweest en zo ver ik weet heeft niemand om mij heen een storing.

De maandag die daarop volgde stond er netjes een KPN monteur aan de deur en die vertelde mij dat in de PoP ( wijkcentrale) alles "goed zit" en hing daarom een lazerpen op om te controleren of er een vezelbreuk is. Je raad het al. Het licht komt niet aan in de PoP. De monteur vertelde mij dat ik binnen 4 kantooruren gebeld zou worden door KPN Netwerk voor het maken van een afspraak met de aannemer voor herstel.

Ik ben nooit gebeld geworden. Ik heb heel de week aan de lijn gezeten, uren in de wacht gestaan, van de ene naar de andere afdeling doorverbonden om 9 van de 10x niemand aan de lijn te krijgen. Uiteindelijk iemand te pakken gekregen om vervolgens te horen dat er een probleempje is. De aannemer weigert de ticket op te pakken omdat dit niet meer hun werkgebied zou zijn. KPN Netwerk adviseerde mij om maar gewoon even af te wachten...

De dagen verstrijken en dan uiteindelijk op vorige week vrijdag kreeg ik plotseling een SMS of ik even met Volkerwessels wou bellen want ze willen graag met mij in contact komen zo werd er vermeld. Vervolgens een uur in de wacht gestaan blijkt het nummer van TOF groep te zijn. Gelukkig een afspraak kunnen inplannen voor aankomende vrijdag en dan maar hopen dat het opgelost gaat worden.

2 weken zonder verbinding. 8)7 Een 4g dongle krijg ik niet enkel een bundel voor een hotspot aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Ruffzz schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:18:
[...]

Mijn situatie is niet helemaal vergelijkbaar maar toch wil ik ellende hier even delen.

Ook ik heb al sinds 5 mei geen internet meer. Stipt om half 8 's ochtends viel het signaal weg ( Geen licht op NT, glas lampje uit, power en eth branden wel. Met andere woorden probleem zit buitenshuis. Er zijn hier in de omgeving geen graafwerkzaamheden geweest en zo ver ik weet heeft niemand om mij heen een storing.

De maandag die daarop volgde stond er netjes een KPN monteur aan de deur en die vertelde mij dat in de PoP ( wijkcentrale) alles "goed zit" en hing daarom een lazerpen op om te controleren of er een vezelbreuk is. Je raad het al. Het licht komt niet aan in de PoP. De monteur vertelde mij dat ik binnen 4 kantooruren gebeld zou worden door KPN Netwerk voor het maken van een afspraak met de aannemer voor herstel.

Ik ben nooit gebeld geworden. Ik heb heel de week aan de lijn gezeten, uren in de wacht gestaan, van de ene naar de andere afdeling doorverbonden om 9 van de 10x niemand aan de lijn te krijgen. Uiteindelijk iemand te pakken gekregen om vervolgens te horen dat er een probleempje is. De aannemer weigert de ticket op te pakken omdat dit niet meer hun werkgebied zou zijn. KPN Netwerk adviseerde mij om maar gewoon even af te wachten...

De dagen verstrijken en dan uiteindelijk op vorige week vrijdag kreeg ik plotseling een SMS of ik even met Volkerwessels wou bellen want ze willen graag met mij in contact komen zo werd er vermeld. Vervolgens een uur in de wacht gestaan blijkt het nummer van TOF groep te zijn. Gelukkig een afspraak kunnen inplannen voor aankomende vrijdag en dan maar hopen dat het opgelost gaat worden.

2 weken zonder verbinding. 8)7 Een 4g dongle krijg ik niet enkel een bundel voor een hotspot aan te maken.
Wat ontzettend slecht geregeld. KPN moet het met die leveranciers regelen, niet jij. Zouden ze gebruikers met een alarmsysteem dat door zo'n uitval niet meer werkt, ook zo langzaam helpen? Volgende keer klik ik 'alarmsysteem ja/nee' maar 'ja' aan. Just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
mv_ak schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:22:
[...]

Wat ontzettend slecht geregeld. KPN moet het met die leveranciers regelen, niet jij. Zouden ze gebruikers met een alarmsysteem dat door zo'n uitval niet meer werkt, ook zo langzaam helpen? Volgende keer klik ik 'alarmsysteem ja/nee' maar 'ja' aan. Just in case.
De aannemer die vermoedelijk de kabel raakte belde mij vanmorgen dat er 2 Volker Wessel "jassen" naar die kabel aan het kijken waren. Toch leuk dat ze niet zelf melden dat er voortgang in zit. Die mogen gaan puzzelen. Geloof dat er wel labeltjes op de fibers in de patch kast zitten, die onder de stoep ligt.

Tussen KPN en XS4ALL zit wel een verschil. 3 buren zitten bij KPN en moesten de helpdesk verrot schelden (met ruzie) voordat ze met een Mifi router of dongle over de brug kwamen. Bij XS4ALL geen probleem. Het is alleen getrut met iedere keer 100 GB bij vragen als je door je bundel heen bent.

100 GB via je telefoon abbo en dan maar zelf hotspotje spelen is geen doen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:37
Zowel ik als mijn ouders hebben KPN glasvezel met een "domme" ONT. Ik heb hier de experiabox v12 niet eens uit de doos gehaald maar mijn bestaande mikrotik aan de ONT gehangen. Rete stabiel.

De EB v12 bij mijn ouders heeft echter nogal wat vreemde gedragingen: de interface is rete traag en een klein doolhof, standaard een wat aparte ip ranges (192.168.2.xx) en met bepaalde browsers krijg je melding dat je ww fout is als je via de "verkeerde" url inlogt. Allemaal geen dingen die een ramp zijn.

Maar er is helaas meer: de DHCP server veroorzaakt veel duplicate ip's door erg agressief nummers te wisselen (met dus als gevolg dat elke 10 minuten reeds gemaakte verbindingen wegvallen als die op een dyn ip zitten) en de portforwarding heeft alzheimer...

Erg frustrerend en ik kan dan ook niet begrijpen dat KPN dit stuk ellende meelevert bij een verder uitstekende verbinding. Gelukkig komt er binnenkort een nieuwe versie van de software uit.

[ Voor 5% gewijzigd door kwibox op 16-05-2023 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkAB14
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:43
Wij krijgen eind 2023 / begin 2024 glasvezel van KPN in de wijk. We hebben een afspraak gemaakt om te schouwen bij ID Networks. Alleen deze afspraak is geannuleerd door hun. Nu wil ik een nieuwe afspraak maken maar de website is niet bereikbaar en als ik het telefoonnummer bel hebben ze pauze.

https://idnetworks.nl/

Iemand bekend met deze partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:46
kwibox schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:12:
Zowel ik als mijn ouders hebben KPN glasvezel met een "domme" ONT.
Je bedoelt waarschijnlijk een NT dus dat je een AON verbinding hebt.
De EB v12 bij mijn ouders heeft echter nogal wat vreemde gedragingen: de interface is rete traag en een klein doolhof, standaard een wat aparte ip ranges (192.168.2.xx) en met bepaalde browsers krijg je melding dat je ww fout is als je via de "verkeerde" url inlogt. Allemaal geen dingen die een ramp zijn.

Maar er is helaas meer: de DHCP server veroorzaakt veel duplicate ip's door erg agressief nummers te wisselen (met dus als gevolg dat elke 10 minuten reeds gemaakte verbindingen wegvallen als die op een dyn ip zitten) en de portforwarding heeft alzheimer...

Erg frustrerend en ik kan dan ook niet begrijpen dat KPN dit stuk ellende meelevert bij een verder uitstekende verbinding. Gelukkig komt er binnenkort een nieuwe versie van de software uit.
Deze klachten zijn hier allemaal al eerder genoemd. Er is een reden waarom veel mensen een eigen router draaien. De Fritzboxen zijn heel populair omdat die bijna plug en play zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:47

Arjan A

Cenosillicafoob

Muis666 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:31:
[...]
De Fritzboxen zijn heel populair omdat die bijna plug en play zijn...
En bestel dan geen FBox via KPN voor 7,50 per maand, maar haal er eentje van Marktplaats. Vaak nog ongebruikt voor rond de 100 euro.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Update over mijn kapotte glasvezel, iemand een idee wat hier gebeurd is ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yB_T9Nn_EYdDhDy896Bje-oUYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywOfrgQGqHQBvo5eTYSO2wZD.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt alsof ze geprobeerd hebben de boel weer aan elkaar te “lassen”, maar FTU nog steeds geen verbinding. Nou kan ik me voorstellen dat er weer een andere ploeg moet langskomen om te checken of bv mijn FTU nog matched met de transceiver in de wijkkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 23:22
loekf2 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:00:

[Afbeelding]

Lijkt alsof ze geprobeerd hebben de boel weer aan elkaar te “lassen”, maar FTU nog steeds geen verbinding. Nou kan ik me voorstellen dat er weer een andere ploeg moet langskomen om te checken of bv mijn FTU nog matched met de transceiver in de wijkkast.
Hier is niks gelast hoor :) wit zit netjes aan elkaar kan zijn ze daar stuk tussen gezet hebben en nieuwe vezelkabel nog doorheen moeten blazen.
de Rode tube die ligt helemaal open daar zie de glasvezelkabel met 96aders er in.
ik vermoed eerder dat de van VWT gekeken hebben wat ze nodig hebben om het te herstellen

laatst zo 1 meegemaakt met verdere kabels voor die hersteld waren zijn paar werkdagen overheen gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
EricJH schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:15:
[...]
Hangt er iets in de lucht voor oud Telfort klanten of is de vraag uit interesse en nieuwsgierigheid? :9
Interesse en nieuwsgierigheid.

maar hier helaas nog gewoon 70/120 met goedkoopste KPN abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
loekf2 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:00:

[Afbeelding]

Dit is ook niet jouw glasvezel. Dit zijn 2 tubes met ieder 96 vezels. Komend vanaf een PoP of een straatkast naar een DP (ondergrondse verdeelbox). In dat DP zitten die vezels gelast op jouw eigen kabel en die van circa 180 anderen.

[ Voor 26% gewijzigd door Barre73 op 17-05-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is er iets gewijzigd aan de Android tv itv app? Sinds een paar dagen stottert en freezed het beeld continu, totaal onbruikbaar. Als ik stream vanaf mijn telefoon naar de ingebouwde Chromecast is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:28
Ik herken je klacht, maar geen idee hoe het op te lossen

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
darkdesign schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:23:
Is er iets gewijzigd aan de Android tv itv app? Sinds een paar dagen stottert en freezed het beeld continu, totaal onbruikbaar. Als ik stream vanaf mijn telefoon naar de ingebouwde Chromecast is er niets aan de hand.
Hier ook, merkte het de afgelopen dagen.
Moet wel zeggen dat het vandaag nog niet is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 17:48
darkdesign schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:23:
Op welk device gebruik je de Android app? Gebruik je dit op het door KPN geleverde kastje of gebruik je eigen hardware/telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAndereJurre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-04 12:10
Na woensdag weer 1 uur met KPN en partners (10x doorgeschakeld) aan de telefoon te hebben gehangen.
code:
1
KPN -> KPN Netwerk -> Volker Wessel -> KPN -> KPN Netwerk -> Volker Wessel -> KPN -> Glaspoort -> KPN Netwerk -> Volker Wessel -> KPN

Zou ik vandaag worden teruggebeld door de "escalatie" afdeling. De escalatie afdeling van KPN belde vandaag om 16:00, met de mededeling: "Er is een storing in de communicatie tussen ons en de aannemer". We kunnen voor u geen afspraak inplannen, wegens de communicatie storing die inmiddels is opgelost, is nog niet alle data opgestuurd door het systeem.

Ik heb nagevraagd of ik nu sprak met iemand van KPN of KPN netwerk, deze medewerker bevestigde dat hij belde namens KPN.

Op de vraag vanaf wanneer de storing begonnen was en wanneer deze is opgelost kreeg ik horen. De storing in de communicatie met het systeem van de aannemer is al in april begonnen en deze storing is pas recentelijk opgelost, maar omdat het systeem nog niet alle data heeft verwerkt duurt het nog tot juni voordat we een afspraak voor u kunnen maken.

Na die uitspraak ging meteen mijn BS detector af.

Tot slot nog gevraagd hoe ze dit gaan oplossen en ik kreeg te horen dat ik en tienduizenden andere klanten niet anders kunnen doen wachten tot het systeem alle gegevens heeft doorgegeven aan de aannemer.

Hoe kan het meer dan 2 week gaan duren voordat het systeem alle data opgestuurd naar de aannemer 8)7? Het lijkt me dat je sneller alle gegevens telefonisch kan doorgeven dan met de snelheid waarop het systeem nu communiceert...

Heeft iemand anders ook het zelfde tehoren gekregen? Het lijkt me alsof ze een slecht excuus hebben verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
DieAndereJurre schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:14:
Na woensdag weer 1 uur met KPN en partners (10x doorgeschakeld) aan de telefoon te hebben gehangen.
code:
1
KPN -> KPN Netwerk -> Volker Wessel -> KPN -> KPN Netwerk -> Volker Wessel -> KPN -> Glaspoort -> KPN Netwerk -> Volker Wessel -> KPN

Zou ik vandaag worden teruggebeld door de "escalatie" afdeling. De escalatie afdeling van KPN belde vandaag om 16:00, met de mededeling: "Er is een storing in de communicatie tussen ons en de aannemer". We kunnen voor u geen afspraak inplannen, wegens de communicatie storing die inmiddels is opgelost, is nog niet alle data opgestuurd door het systeem.

Ik heb nagevraagd of ik nu sprak met iemand van KPN of KPN netwerk, deze medewerker bevestigde dat hij belde namens KPN.

Op de vraag vanaf wanneer de storing begonnen was en wanneer deze is opgelost kreeg ik horen. De storing in de communicatie met het systeem van de aannemer is al in april begonnen en deze storing is pas recentelijk opgelost, maar omdat het systeem nog niet alle data heeft verwerkt duurt het nog tot juni voordat we een afspraak voor u kunnen maken.

Tot slot nog gevraagd hoe ze dit gaan oplossen en ik kreeg te horen dat ik en tienduizenden andere klanten niet anders kunnen doen wachten tot het systeem alle gegevens heeft doorgegeven aan de aannemer.

Hoe kan het meer dan 2 week gaan duren voordat het systeem alle data opgestuurd naar de aannemer 8)7? Het lijkt me dat je sneller alle gegevens telefonisch kan doorgeven dan met de snelheid waarop het systeem nu communiceert...

Heeft iemand anders ook het zelfde tevoren gekregen? Het lijkt me alsof ze een slecht excuus hebben verzonnen.
Postduiven zijn duur. Dat zal het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:02
[....]

Heeft iemand anders ook het zelfde tevoren gekregen? Het lijkt me alsof ze een slecht excuus hebben verzonnen.
Nee, ik geloof het wel. Ik heb ook meerdere keren na een inhaalactie lopen kijken van weken bij verschillende bedrijven. Sommige IT systemen kunnen een beetje load echt niet aan en er zijn dan geen eenvoudige oplossingen voorhanden om de data snel over te zetten wegens allerlei (bedrijfsmatige) beperkingen. Dan zit je dus 1 voor 1 API calls te doen en data over te zetten.

Dat wil niet zeggen dat het hier ook echt zo is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

code:
1

Heeft iemand anders ook het zelfde tehoren gekregen? Het lijkt me alsof ze een slecht excuus hebben verzonnen.
Heel herkenbaar. Ik heb na 90 min de handdoek in de ring gegooid. Mijn oplossing kwam na een klacht door te geven via het evaluatie formulier wat via de mail binnen kwam.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Laatst online: 01-05 21:20
Ik wil graag een KPN glasvezel abonnement maar er staat dat dat nog niet bij mij in de straat ligt, bij T-mobile en Ziggo kan ik het wel bestellen dat vind ik vreemd of kan dat? Ik ga volgende week even bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
superpolm schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:46:
Ik wil graag een KPN glasvezel abonnement maar er staat dat dat nog niet bij mij in de straat ligt, bij T-mobile en Ziggo kan ik het wel bestellen dat vind ik vreemd of kan dat? Ik ga volgende week even bellen.
1) Ziggo staat hier geheel los van. Die hebben een eigen netwerk liggen tot in de woning. Al vele tientallen jaren en dat is van coaxkabel, geen glasvezel.
2) T-Mobile levert op veel glasvezelnetwerken, ook netwerken waar KPN niet op levert. Bijvoorbeeld van E-Fiber of Open Dutch Fiber. KPN levert bijna alleen op eigen netwerken (van KPN Netwerk, voorheen bekend als Reggefiber).
Dus mijn conclusie zou zijn dat het glasvezelnetwerk in jouw straat of wijk niet van KPN Netwerk is.

@Caelorum Het zijn csv uploads in dit geval maar komt op hetzelfde neer qua workload...

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 21-05-2023 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Als het om tienduizenden gaat, kan het best zijn dat de informatie maar mondjesmaat doorgegeven wordt om te voorkomen dat systemen overbelast raken.
Daarnaast kan het natuurlijk ook best zijn dat de data allang doorgestuurd is, maar dat ze nu bezig zijn met de planning. Om te voorkomen dat ze platgebeld worden door iedereen die zijn eigen storing het belangrijkste vindt hebben ze dit verhaal verzonnen voor degenen die vasthoudend genoeg zijn. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Laatst online: 01-05 21:20
Barre73 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:07:
[...]

1) Ziggo staat hier geheel los van. Die hebben een eigen netwerk liggen tot in de woning. Al vele tientallen jaren en dat is van coaxkabel, geen glasvezel.
2) T-Mobile levert op veel glasvezelnetwerken, ook netwerken waar KPN niet op levert. Bijvoorbeeld van E-Fiber of Open Dutch Fiber. KPN levert bijna alleen op eigen netwerken (van KPN Netwerk, voorheen bekend als Reggefiber).
Dus mijn conclusie zou zijn dat het glasvezelnetwerk in jouw straat of wijk niet van KPN Netwerk is.
Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:40
superpolm schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:46:
Zal wel een een Open Dutch Fiber glasvezelnetwerk zijn, daar levert (vooralsnog) alleen T-Mobile hun diesten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Ik heb sinds een maand KPN 1Gbps glasvezel lijn met de TV+ box, maar wat valt de kwaliteit van de zenders tegen. Het is alsof ik naar 720P zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 22-05 16:39

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

hussie01 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:45:
Ik heb sinds een maand KPN 1Gbps glasvezel lijn met de TV+ box, maar wat valt de kwaliteit van de zenders tegen. Het is alsof ik naar 720P zit te kijken.
Kwaliteit is een heel persoonlijk begrip maar dit zou niet kunnen kloppen.
- op wat voor TV kijk je (HD ready ;) of 8K)?
- wat zegt de TV wat hij voor ingangssignaal krijg?
- bij alle zenders of niet? -ik merk wel een verschil tussen 1,2,3,RTL of bv discovery)
- Is je HDMI kabel goed? Zit er nog iets tussen (versterker oid)?
- misschien je TV+ box checken op updates en resetten?

Ik ervaar echt geen kwaliteits issues bij deze combi, die ik ook sinds een maandje of wat heb na Ziggo Next.

[ Voor 8% gewijzigd door superduper op 20-05-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-05 17:19
Heb je onder instellingen > informatie wel multicast geselecteerd en het vink je aan staan bij automatisch beste kwaliteit?
Zit nu ook een maandje op de tv+ en bij mij is de kwaliteit van live tv helemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:40
Dat klinkt alsof je hem in unicast hebt staan, volgens mij staat dat onder informatie -> video mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
superduper schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:01:
[...]

Kwaliteit is een heel persoonlijk begrip maar dit zou niet kunnen kloppen.
- op wat voor TV kijk je (HD ready ;) of 8K)?
- wat zegt de TV wat hij voor ingangssignaal krijg?
- bij alle zenders of niet? -ik merk wel een verschil tussen 1,2,3,RTL of bv discovery)
- Is je HDMI kabel goed? Zit er nog iets tussen (versterker oid)?
- misschien je TV+ box checken op updates en resetten?

Ik ervaar echt geen kwaliteits issues bij deze combi, die ik ook sinds een maandje of wat heb na Ziggo Next.
Het is een 4K tv en rechtstreeks aangesloten op dekpn box en die weer op de experiabox.
ExiZTeNcE schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:04:
[...]

Heb je onder instellingen > informatie wel multicast geselecteerd en het vink je aan staan bij automatisch beste kwaliteit?
Zit nu ook een maandje op de tv+ en bij mij is de kwaliteit van live tv helemaal prima
Helaas het staat al op multicast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
hussie01 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:33:

[...]

Helaas het staat al op multicast
Ja maar staat ook het vinkje bij automatisch beste kwaliteit? Want dan krijg je namelijk pas de HD+ streams met hogere kwaliteit.. als je alleen multi cast ziet staan staat dat vinkje er niet bij als het goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:11
Via glasvezel zou je de ongecomprimeerde streams op 1 t/m 10 moeten krijgen. Dat is de best mogelijke beeldkwaliteit die er is, omdat dat de kwaliteit is van de bron uit Hilversum.

Als je zegt dat de kwaliteit tegen valt, kan je dan specifiek zijn in wat je bedoelt? Hapert het beeld, zijn de kleuren niet goed, is het het beeld flets, of is het niet scherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 23:59

ken-dj

Life is short break the rules

https://forum.kpn.com/ken...-van-de-kpn-tv-box-574527

Kopje : schermresolutie even door lopen.

Welk apparaat bepaalt de resolutie de tv of de kpn tv+ , lijkt dat daar de fout zit (SDR)

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
code:
1

Nee, dit klopt helaas wel. Het gaat om 1 specifieke aannemer. Alle updates sinds april vanuit het systeem van die aannemer moeten handmatig worden geüpload en alleen de wijzigingen die sinds kort in dat aannemer systeem worden ingevoerd, gaan wel dezelfde dag automatisch mee naar het KPN Netwerk systeem.
Dus nu zijn er mensen handmatig bezig om die achterstand van (tien)duizenden wijzigingen handmatig te uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
ExiZTeNcE schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:39:
[...]

Ja maar staat ook het vinkje bij automatisch beste kwaliteit? Want dan krijg je namelijk pas de HD+ streams met hogere kwaliteit.. als je alleen multi cast ziet staan staat dat vinkje er niet bij als het goed is..
Ja, staat er.
MarcoC schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:46:
Via glasvezel zou je de ongecomprimeerde streams op 1 t/m 10 moeten krijgen. Dat is de best mogelijke beeldkwaliteit die er is, omdat dat de kwaliteit is van de bron uit Hilversum.

Als je zegt dat de kwaliteit tegen valt, kan je dan specifiek zijn in wat je bedoelt? Hapert het beeld, zijn de kleuren niet goed, is het het beeld flets, of is het niet scherp?
Ik vind het niet scherp genoeg voor een HD kanaal. Voor de rest geen problemen met beeld en/of geluid.
ken-dj schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:54:
[...]

https://forum.kpn.com/ken...-van-de-kpn-tv-box-574527

Kopje : schermresolutie even door lopen.

Welk apparaat bepaalt de resolutie de tv of de kpn tv+ , lijkt dat daar de fout zit (SDR)
TV geeft als input 4K, dus dat zou het ook niet mogen zijn.

Ik kom van Caiway coax af met Full HD kanalen...
Allen bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:24
hussie01 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:53:
[...]

Dat geeft alleen aan dat je tv een beeld ontvangt op HDMI van de decoder van 3840x2160, meer niet. Wat die decoder binnen die 8+miljoen puntjes toont kan de tv niets aan doen, die projecteert het alleen op het scherm. Dat zegt dus bijzonder weinig over de bron, in dit geval de decoder of provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
[...]

Ja, staat er.

[...]

Ik vind het niet scherp genoeg voor een HD kanaal. Voor de rest geen problemen met beeld en/of geluid.

[...]

En je hebt gewoon de tv+ via een utp kabel aan de kpn experiabox hangen? Of zit er nog wat extra’s tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 17:48
Barre73 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:53:
[...]

Nee, dit klopt helaas wel. Het gaat om 1 specifieke aannemer. Alle updates sinds april vanuit het systeem van die aannemer moeten handmatig worden geüpload en alleen de wijzigingen die sinds kort in dat aannemer systeem worden ingevoerd, gaan wel dezelfde dag automatisch mee naar het KPN Netwerk systeem.
Dus nu zijn er mensen handmatig bezig om die achterstand van (tien)duizenden wijzigingen handmatig te uploaden.
Ik mag toch hopen dat verstoringen voorrang krijgen boven wijzigingen? Als ik het goed begrijp zit degene al 2 weken zonder internet en nu wordt aangegeven dat het nog wel een paar weken langer gaat duren? Of zijn er tienduizenden lijnen plat?

Ik zou dit op het KPN forum, Twitter en Facebook en waar het maar kan plaatsen. KPN is over het algemeen gevoelig als dit soort verhalen in het nieuws komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
ExiZTeNcE schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:09:
[...]

En je hebt gewoon de tv+ via een utp kabel aan de kpn experiabox hangen? Of zit er nog wat extra’s tussen?
Rechtstreeks ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 23:59

ken-dj

Life is short break the rules

[...]

Ja, staat er.

[...]

[...]

Blijkbaar is het opgelost👍

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-03 12:27
Misschien is de vraag in dit topic al gesteld:

Ik heb de KPN Box 12 en wil uitbreiden met AP's. Ik wil geen Superwifi aanschaffen maar mijn oog is gevallen op TP-Link Deco X50-PoE. Deze kun je configuren en aan te sluiten middels PoE.

Ook wil ik ouderlijk toezicht gebruiken. Dit kan ook op deze AP's.
De KPN Box 12 kan dit ook. Maar ben daar niet zo over te spreken.

De KPN Box 12 kun je niet in Bridge mode zetten. Kun je deze AP's op de KPN Box 12 aansluiten.
Gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Als je alleen Internet hebt kun je de X50 gewoon direct aansluiten op de NTU/ONT met PPPOE op vlan 6.

Als AP aansluiten kan ook, maar dan vervallen alle ouderlijk toezicht mogelijkheden.
Via DMZ kan ook, maar dat is en blijft niet ideaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R60x0QrFp27S8mY0m3iAve0D9Nw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uYhRYCbi4KT56zNI1kY6oIfW.png?f=fotoalbum_large

Afgelopen vrijdag glasvezel gekregen. Het is een enorme verbetering. Pagina's laden sneller, hetgeen ook bevestigd wordt door de cacti resultaten. Ik houd al enige tijd bij wat de ping naar verschillende diensten. Je ziet bij Google precies wanneer Glasvezel is opgeleverd.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
ken-dj schreef op maandag 22 mei 2023 @ 00:56:
[...]

Blijkbaar is het opgelost👍
Nee, het is niet opgelost, maar ik begin te geloven dat iptv gewoon niet kan tippen aan coax, of heb ik het mis?

Ik heb de scherm resolutie handmatig aangepast maar heeft ook niet tot een verbetering geleid.
Bij iedere actie ook de itv herstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
hussie01 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:47:
[...]

Nee, het is niet opgelost, maar ik begin te geloven dat iptv gewoon niet kan tippen aan coax, of heb ik het mis?

Ik heb de scherm resolutie handmatig aangepast maar heeft ook niet tot een verbetering geleid.
Absoluut wel. Ik kijk op een 4K televisie en het beeld is helemaal prima. Haarscherp.
Er moet bij jou ergens in die instellingen iets mis zijn. Hetzij in de decoder, hetzij in de TV zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Je hebt het mis. Het zit gewoon ergens in jouw setup.
De huidige TV+ streams zijn identiek dezelfde streams als van Ziggo via de kabel.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
Goed om te weten. Dan ga ik er verder mee aan de slag.

Net opgevallen dat ik maar 400Mbps binnen haal ipv 1Gbps, maar qua snelheid is dat voldoende voor HD zenders.

Ik heb nog niks aan mijn thuis setup aangepast om het eerst op KPN apparatuur goed werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
hussie01 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:01:
Goed om te weten. Dan ga ik er verder mee aan de slag.

Net opgevallen dat ik maar 400Mbps binnen haal ipv 1Gbps, maar qua snelheid is dat voldoende voor HD zenders.

Ik heb nog niks aan mijn thuis setup aangepast om het eerst op KPN apparatuur goed werkend te krijgen.
Het android kastje van KPN is gecapped op 100Mbps kwam ik onlangs achter dus dan maakt die 400Mbps inderdaad niks uit ;) .

Als ik een speedtest op een bedrade pc doe via Ookla dan is mijn download ook aanzienlijk lager dan mijn upload.
Doe ik een speedtest via KPN zelf is het verschil veel kleiner. Enig idee hoe dit kan ?
Of doet KPN iets om het sneller te laten lijken ?

Ookla:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9GuPMeR8CqGExABnvkZ_a7NmFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FkiAE0otxstrM56JpOOJ4zd6.jpg?f=fotoalbum_large

KPN:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQlZwMCk1PKF3y_U1_r_UdTPkr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0foSaNv5ciJ8ouMXvu5IW6TC.jpg?f=fotoalbum_large

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:11
[...]

Dat heb je mis. De kanalen 1 t/m 10 op glasvezel zijn 1:1 hetzelfde als de bron, dezelfde bron die Ziggo en alle andere providers ook krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Spasm schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:06:
[...]

Het android kastje van KPN is gecapped op 100Mbps kwam ik onlangs achter dus dan maakt die 400Mbps inderdaad niks uit ;) .

Als ik een speedtest op een bedrade pc doe via Ookla dan is mijn download ook aanzienlijk lager dan mijn upload.
Doe ik een speedtest via KPN zelf is het verschil veel kleiner. Enig idee hoe dit kan ?
Of doet KPN iets om het sneller te laten lijken ?

Ookla:
[Afbeelding]

KPN:
[Afbeelding]
Ik haal de snelheden eigenlijk wel altijd, ook op Speedtest:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/c/9fbf5a8f-fa60-4d22-ba7d-d0c912c07d72.png

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
MarcoC schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:27:
[...]

Dat heb je mis. De kanalen 1 t/m 10 op glasvezel zijn 1:1 hetzelfde als de bron, dezelfde bron die Ziggo en alle andere providers ook krijgen.
Niet helemaal. KPN is vziw momenteel de enige die zonder bewerking de zender distribueert naar de eindgebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mad-dog schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:39:
[...]

Niet helemaal. KPN is vziw momenteel de enige die zonder bewerking de zender distribueert naar de eindgebruiker
Bij mijn weten gaf Ziggo deze ook al enige tijd 1:1 door, alleen worden ze geremuxt (is dat een correcte vervoeging?). De stream zou wel intact blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
TFHfony schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:31:
[...]

[Afbeelding]
Ik haal het nu ook op Ookla (Ad blocker uitgezet).

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
mad-dog schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:39:
[...]

Dat is dan alleen in de set-top box neem ik aan, en niet in eventuele apps? Ik sta op het punt om aangesloten te worden, maar zit eigenlijk niet zo te wachten op wéér een extra kastje. Het liefst zou ik een app op mijn AppleTV zetten (die nog niet bestaat... :|) of desnoods op mijn LG TV.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

posttoast schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:50:
[...]

Dat is dan alleen in de set-top box neem ik aan, en niet in eventuele apps? Ik sta op het punt om aangesloten te worden, maar zit eigenlijk niet zo te wachten op wéér een extra kastje. Het liefst zou ik een app op mijn AppleTV zetten (die nog niet bestaat... :|) of desnoods op mijn LG TV.
De apps gebruiken een andere stream met een beduidend lagere beeldkwaliteit. Voor de beste beeldkwaliteit heb je nog altijd een kastje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
OK, bummer.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Buiten het feit dat je een kabel moet aansluiten(WIFI kan ook, maar kan zeker met multicast toch gezeik geven) heb je van die kastjes totaal geen last. Kun je gewoon met stevig dubbelzijdig tape achter de TV plakken. Bediening gaat via bluetooth. Op m'n hangplek heb ik de STB precies tussen de achterkant van de TV en de muurbeugel weten te proppen

[ Voor 7% gewijzigd door mad-dog op 22-05-2023 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
mad-dog schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:10:
[...]

Buiten het feit dat je een kabel moet aansluiten(WIFI kan ook, maar kan zeker met multicast toch gezeik geven) heb je van die kastjes totaal geen last. Kun je gewoon met stevig dubbelzijdig tape achter de TV plakken. Bediening gaat via bluetooth. Op m'n hangplek heb ik de STB precies tussen de achterkant van de TV en de muurbeugel weten te proppen
Ethernet is geen probleem hier, maar het feit is dat ik nu alles via mijn AppleTV doe, mijn TV is feitelijk gewoon een "dom" scherm. Dat is superhandig en ook voor de WAF ideaal ;) Maar goed, het is zoals het is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
TFHfony schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:31:
[...]

[Afbeelding]
jij hebt een veel lagere download latency dan ik. hoe kan dit?

[Afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 22-05-2023 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Farabi schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:20:
[...]
jij hebt een veel lagere download latency dan ik. hoe kan dit?
De KPN box ligt hier nog in het cellofaan. Ik gebruik AVM Fritz!Boxen. Wellicht dat die iets minder last hebben van bufferbloat?

Pagina: 1 ... 119 ... 179 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen