[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 120 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:14
mad-dog schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:39:
[...]

Niet helemaal. KPN is vziw momenteel de enige die zonder bewerking de zender distribueert naar de eindgebruiker
Ja, dat zeg ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
TFHfony schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:23:
[...]

De KPN box ligt hier nog in het cellofaan. Ik gebruik AVM Fritz!Boxen. Wellicht dat die iets minder last hebben van bufferbloat?
Fritz! is daar met de huidige modems inderdaad beter mee dan de box12 maar ook die hebben bufferbloat helaas, het kan nog beter :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1YN1t9luCW8OS6YIh1pKORViz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H9D4HqHCO5Q8za8VtlBkHe08.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

sjaak88 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:01:
[...]

Fritz! is daar met de huidige modems inderdaad beter mee dan de box12 maar ook die hebben bufferbloat helaas, het kan nog beter :P

[Afbeelding]
De bufferbloat die ik heb is zo laag en stabiel dat deze niet merkbaar is. Niet bij normaal gebruik en ook niet met gamen. En zo vaak trek je die 1gbps niet dicht.
Dan ben je alleen nog bezig voor de statistieken.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:12

Videopac

Rommelt wat aan.

sjaak88 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:01:
[...]

[Afbeelding]
Wat gebruik jij?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
TFHfony schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:13:
[...]

De bufferbloat die ik heb is zo laag en stabiel dat deze niet merkbaar is. Niet bij normaal gebruik en ook niet met gamen. En zo vaak trek je die 1gbps niet dicht.
Dan ben je alleen nog bezig voor de statistieken.
Met 1gbit heb je inderdaad een goede buffer nog voordat je die voltrekt. Dit was puur om te demonsteren wat Cake kan doen.
Mikrotik rb5009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 13:49

westergas

rikkie_pc

In meer dan 20 jaar UPC/Ziggo nog nooit een storing gehad. Nu ruim en maand over op glas en.....jawel hoor! Een storing!

Rood lampje "alarm" brand op het verdeel kastje. Morgen komt de monteur maar ik vraag me af wat die op locatie precies komt doen. Lijkt me eerder een probleem wat niet in mijn woning zit?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:23
Beetje offtopic, maar hebben je de gratis koffie al besteld ?

https://www.kpn.com/kadootjevankpn.htm

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Spasm schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:01:

Het was niet echt gratis haha, 10E cadeau is leuk, maar kon me toch niet inhouden uiteindelijk. Missie geslaagd van het bedrijf en KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
Caelorum schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:04:
[...]

Het was niet echt gratis haha, 10E cadeau is leuk, maar kon me toch niet inhouden uiteindelijk. Missie geslaagd van het bedrijf en KPN.
Ik heb me wel ingehouden haha. 2 zakken Senseo voor alleen verzendkosten vond ik een goeie deal.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:54
Als je daarbij bedoelde dat Ziggo en anderen het signaal van deze bron downgraden naar een lagere bitrate heb je dat inderdaad gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 23:59

ken-dj

Life is short break the rules

Paterman schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:52:
Misschien is de vraag in dit topic al gesteld:

Ik heb de KPN Box 12 en wil uitbreiden met AP's. Ik wil geen Superwifi aanschaffen maar mijn oog is gevallen op TP-Link Deco X50-PoE. Deze kun je configuren en aan te sluiten middels PoE.

Ook wil ik ouderlijk toezicht gebruiken. Dit kan ook op deze AP's.
De KPN Box 12 kan dit ook. Maar ben daar niet zo over te spreken.

De KPN Box 12 kun je niet in Bridge mode zetten. Kun je deze AP's op de KPN Box 12 aansluiten.
Gaat dit werken?
Router mode & igmp snooping worden beide ondersteund, bij de X50.
In ergste geval zou je tv bedraad moeten aansluiten.

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-03 12:27
Moet ik dan nog instellingen in de modem van KPN veranderen of is het plug & play?
En blijven de poorten wel actief voor de TV kastjes?

Wat is trouwens het verschil tussen KPN superwifi en z'on TP Deco X50?
Is dat je betere WiFi hebt met TP Deco X50 en dat ie in te stellen is?

Ik weet alleen dat de het eerste AP bedraad moet zijn!

[ Voor 25% gewijzigd door Paterman op 23-05-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

hussie01 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:47:
[...]

Nee, het is niet opgelost, maar ik begin te geloven dat iptv gewoon niet kan tippen aan coax, of heb ik het mis?

Ik heb de scherm resolutie handmatig aangepast maar heeft ook niet tot een verbetering geleid.
Bij iedere actie ook de itv herstart.
Hoe is het beeld als je de kpn iTV app download op je televisie zelf ?

Heb je de premium Highspeed kabel gebruikt die is meegeleverd?

Maak alles even spanningsloos minimaal 10 sec en verwijder alles en sluit het opnieuw aan.
Probeer alle HDMI ingangen , niet alle HDMI ingangen werken evengoed

Sluit alleen de HDMI ontvanger aan, heb je geen andere apparaten aangesloten ?

Tv, heeft de nieuwste software ?

Als je een Philips toestel hebt kijk dan naar de HDCP key of die aanwezig is of corrupt

Anders een andere kastje aanvragen bij KPN, kan dat je net de pech hebt, en jouw kastje een fabrieksfout heeft

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:42

elsinga

=8-)

Mijn eerste jaar KPN loopt eind juni af en ik dacht te gaan verlengen met een leuke aanbieding. Ik kan tenslotte ook terug naar Ziggo met 9 maanden 50% korting. Maar als ik in Mijn KPN wil verlengen dan kan dat niet omdat mijn abo nog loopt.

2 vragen:
- kan ik via 0800-0402 nu al verlengen en welke optie moet ik dan hebben?
- krijg je nog een beetje leuke korting aangeboden (hier alleen 1Gb internet, geen televisie en zo)?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 12:41
elsinga schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:20:
Mijn eerste jaar KPN loopt eind juni af en ik dacht te gaan verlengen met een leuke aanbieding. Ik kan tenslotte ook terug naar Ziggo met 9 maanden 50% korting. Maar als ik in Mijn KPN wil verlengen dan kan dat niet omdat mijn abo nog loopt.

2 vragen:
- krijg je nog een beetje leuke korting aangeboden (hier alleen 1Gb internet, geen televisie en zo)?
Het is geen mobiel abonnement.. je kan niet online verlengen of zoiets. Ja, je kan bellen en aangeven dat je wil verlengen en opnieuw een jaarcontract wil. En dan krijg je misschien een paar euro korting of een gratis pakket voor een paar maanden.
Als je echt naar korting zoekt, dan moet je durven op te zeggen. Of eigenlijk dreigen met opzeggen.
Dus bellen met 0800-0402, tegen de computer zeggen dat je wil opzeggen, en niet ophangen!. Ook niet als het erop lijkt dat de verbinding verbroken wordt en je sms-jes krijgt met een link naar de opzegpagina op internet..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:13
elsinga schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:20:

2 vragen:
Leuke korting hangt heel sterk af van het moment. Vorig jaar heb ik na lang zeuren 9 maanden lang €35 voor een 1Gbit/s kunnen krijgen. Het verschilt van dag tot dag en van klant tot klant.

Zeer waarschijnlijk zal dit jaar meer korting te krijgen zijn voor abonnementen icm TV omdat het nieuwe TV platform gepushed moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
mad-dog schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:16:
[...]

Als je daarbij bedoelde dat Ziggo en anderen het signaal van deze bron downgraden naar een lagere bitrate heb je dat inderdaad gezegd ;)
Ohja, dat zei ik er niet expliciet bij. Dat bedoelde ik wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:39
ken-dj schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:16:
[...]

Als je de experiabox wilt vervangen door een eigen router i.c.m. TV dan moet je voor de multicast streams ook een igmp proxy kunnen draaien. En dat kunnen veel routers standaard niet... Daarom zie je hier veel Fritzbox, AsusWRT, OpenWRT, Mikrotik, OPNsense, die kunnen dat wel

Update: Ik zie dat de X50 ook igmp proxy ondersteunt. Ik was hier nog geen succesverhalen tegengekomen met deze router...

[ Voor 10% gewijzigd door Muis666 op 23-05-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
@ Muis666 bedankt voor je antwoord.

Ik wil zelf de KPN Box 12 houden. Daar werken die TP Deco X50 dus wel op? Daar hoef je dus niet speciaal die KPN superwifi's voor aan te schaffen en die TV kastjes van KPN werken gewoon bedraad aan de modem?
Als ik het goed begrijp vervalt de WiFi alleen op de KPN Box 12, want die nemen de AP's over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Paterman schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:40:
@ Muis666 bedankt voor je antwoord.

Ik wil zelf de KPN Box 12 houden. Daar werken die TP Deco X50 dus wel op? Daar hoef je dus niet speciaal die KPN superwifi's voor aan te schaffen en die TV kastjes van KPN werken gewoon bedraad aan de modem?
Als ik het goed begrijp vervalt de WiFi alleen op de KPN Box 12, want die nemen de AP's over?
Ik ken die X50's niet. Veel van die mesh producten gaan er vogens mij van uit dat je 1 van de nodes als router configureert, dit zou dan resulteren in dubbele NAT achter een KPN Box 12.

Ik weet niet welke functionaliteit je verliest als je al je X50's als accespunt configureert.

Wat bedoel je met: "TV kastjes van KPN werken gewoon bedraad aan de modem". Bedoel je bedraad aan de KPN Box 12? Dat is de aanbevolen manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Wat bedoel je met: "TV kastjes van KPN werken gewoon bedraad aan de modem". Bedoel je bedraad aan de KPN Box 12? Dat is de aanbevolen manier.[/quote]
[quote]

Je maakt een nieuw WiFi netwerk met die AP's.
KPN Box 12 is modem en router in 1.

WiFi functie word dus overgenomen door de AP's.

Ik was benieuwd of de rest van de KPN Box dan nog werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geradus
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
Paterman schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:40:

Het lijkt me toe dat je rustig je gang kunt gaan met die mooie Deco’s X50’s

Hier hangt de EB12 op een onmogelijke plek onder een trap en de wifi daarvan of die wel of niet aanstaat maakt geen verschil. Je merkt gewoon niks.

Heb er 5 Deco’s M5 achter gehangen en dat gaat prachtig op maximale snelheid tot in het tuinhuis/kantoor op 40 meter afstand in de tuin van de KPN installatie onder de trap.

Wifi van de EB12 staat uit en de Deco’s staan in AC. Dit omdat de tvbox Arris vip5202 ook moet werken. Hoewel een kabel aansluiten lukte ook niet maar met 2 powerplugs op dezelfde stroomgroep gezet gaat ook dat uitstekend. En ik moet zeggen de beeldkwaliteit is erg goed.

Ben zelfs niet in het menu van de experia12 geweest dus alles staat gewoon standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

westergas schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:49:
In meer dan 20 jaar UPC/Ziggo nog nooit een storing gehad. Nu ruim en maand over op glas en.....jawel hoor! Een storing!

Rood lampje "alarm" brand op het verdeel kastje. Morgen komt de monteur maar ik vraag me af wat die op locatie precies komt doen. Lijkt me eerder een probleem wat niet in mijn woning zit?
Mijn vermoeden bleek juist. De monteur stelde alleen vast dat het lampje "alarm" inderdaad brand en dat er verder niets geks te zien is in mijn woning. Nu dus wachten op een monteur die daadwerkelijk iets gaat /kan doen.

Misschien vandaag? Misschien niet? Wel dag 2 zonder internet. Slechte start voor KPN....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Wifi van de EB12 staat uit en de Deco’s staan in AC. Dit omdat de tvbox Arris vip5202 ook moet werken. Hoewel een kabel aansluiten lukte ook niet maar met 2 powerplugs op dezelfde stroomgroep gezet gaat ook dat uitstekend. En ik moet zeggen de beeldkwaliteit is erg goed.[/quote]
[quote]

Arris vip5202 heb ik ook. Die werkt dan toch wel bedraad als ik die Deco's aansluit en wifi eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
een gekke vraag.

kan het zijn dat de niet-gebruikte lan poorten van mijn V12 in slaap vallen als ik ze een tijdje niet heb gebruikt? is er een functie die ik kan uitzetten op de modem?

het valt mij op dat de verbinding van de meest gebruikte 2 poorten altijd werkt, maar de andere 2 altijd pas na een reset werken. (omdat ik die heel zelden gebruik?)

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 23-05-2023 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:21
westergas schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:02:
[...]

Mijn vermoeden bleek juist. De monteur stelde alleen vast dat het lampje "alarm" inderdaad brand en dat er verder niets geks te zien is in mijn woning. Nu dus wachten op een monteur die daadwerkelijk iets gaat /kan doen.

Misschien vandaag? Misschien niet? Wel dag 2 zonder internet. Slechte start voor KPN....
Dat is gewoon pech hebben. Wie weet heeft er een figuur bij je in de buurt een graafmachine in de grond gezet en jouw verbinding gesloopt. Daar kom je dan pas achter als je de verbinding in gebruik gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geradus
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
[b]Paterman in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3".[/quote]
[quote]

Arris vip5202 heb ik ook. Die werkt dan toch wel bedraad als ik die Deco's aansluit en wifi eraf?
Dat kan goed werken en wel met de kabel vanaf de Experia box V12 naar de TV box en niet vanaf een deco. Dat laatste heb ik gewoon niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Spasm schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:01:

geprobeerd. Maar bij het betalen ging het mis, zowel bij de bank app als bij Paypal. Vermoedelijk een storing bij hun betalingsprovider, of de link tussen hun site en de betalingsprovider want de app opende wel, maar er verscheen vervolgens geen opdracht.

Mail gestuurd naar de helpdesk, twee dagen later (storing was op zondag) mail teruggehad dat ik maar moest bellen met hun helpdesk, maar de code was dus wel “weg”. Heb het maar laten zitten.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

xFeverr schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:36:
[...]

Dat is gewoon pech hebben. Wie weet heeft er een figuur bij je in de buurt een graafmachine in de grond gezet en jouw verbinding gesloopt. Daar kom je dan pas achter als je de verbinding in gebruik gaat nemen.
Verbinding doet het al 1.5 maand en ligt er gistermiddag ineens uit. Monteurs van Van Gelder Telecom komen pas vrijdag en het kost me veel moeite om een 4G router te krijgen. Hoor morgen of ik daar voor in aanmerking kom. Niet al te soepeltjes als je het mij vraagt aangezien ik straks in ieder geval 5 werkdagen zonder verbinding zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

westergas schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:55:
[...]

Verbinding doet het al 1.5 maand en ligt er gistermiddag ineens uit. Monteurs van Van Gelder Telecom komen pas vrijdag en het kost me veel moeite om een 4G router te krijgen. Hoor morgen of ik daar voor in aanmerking kom. Niet al te soepeltjes als je het mij vraagt aangezien ik straks in ieder geval 5 werkdagen zonder verbinding zit.
Blijkbaar maak je geen gebruik van de andere kortingen.
KPN geeft je namelijk gelijk 100GB (KPN Mobiel) , binnen paar minuten, zodat je kosteloos gebruik kan maken van een mobiele hotspot, en via apps kunt blijven streamen.

De KPN monteur die langs is geweest bij je thuis, kan verder niks doen, dan de volgende partij aansturen voor onderzoek. De verbinding waar jij gebruik van maakt stopt, namelijk niet opeens zomaar. De fout kan in een splitter zitten, kabelbreuk, patch etc .. Verneem het wel, wat de toedracht is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

ken-dj schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:59:
[...]

Blijkbaar maak je geen gebruik van de andere kortingen.
KPN geeft je namelijk gelijk 100GB (KPN Mobiel) , binnen paar minuten, zodat je kosteloos gebruik kan maken van een mobiele hotspot, en via apps kunt blijven streamen.
Alleen als je KPN hebt idd. Ik zit bij virtuele provider Youfone en daar gaat die vlieger niet op. Ben benieuwd waar ze nog mee komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Kan je het gastennetwerk ook uitschakelen met een schema net zoals acces control?

Heb problemen met acces control. Om 22.00 uur gaat de wifi eraf bij mijn kinderen. En tegelijkertijd staa het beeld stil op mijn TV. KPN zegt dat het komt door die acces control. Dus dacht als het via een gastennetwerk kan mijn "beeld freeze" opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Paterman schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:38:
Kan je het gastennetwerk ook uitschakelen met een schema net zoals acces control?

Heb problemen met acces control. Om 22.00 uur gaat de wifi eraf bij mijn kinderen. En tegelijkertijd staa het beeld stil op mijn TV. KPN zegt dat het komt door die acces control. Dus dacht als het via een gastennetwerk kan mijn "beeld freeze" opgelost is!
Wil je volledige vrijheid, dan zou ik zeker niet bij de ISP modem blijven. Lang leven vrije modem keuze! Provider modems zitten meestal potdicht, zodat het ook niet makkelijk 'kapot' kan.

Pak een fritz!box of ieder ander merk dat ondersteund wordt en juist kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

sjaak88 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:57:
[...]

Wil je volledige vrijheid, dan zou ik zeker niet bij de ISP modem blijven. Lang leven vrije modem keuze! Provider modems zitten meestal potdicht, zodat het ook niet makkelijk 'kapot' kan.

Pak een fritz!box of ieder ander merk dat ondersteund wordt en juist kan instellen.
Gast netwerk aanmaken , kids verbinden hierop en dat gast netwerk uitzetten, via de KPN thuis app.

Tijdschema momenteel is een gepriegel idd, met blauwe vakjes. Er is momenteel al een uitrol/update onderweg (software@home) duurt even voor iedereen deze update binnen heeft. Dus betere webinterface voor je modem.

Inderdaad, een FritzBox, is prima oplossing, daar kan je tickets uitgeven met een tijdlimiet van 45minuten (zoals bijv een internetcafe). Het netwerk monitoren, of notificaties ontvangen etc..

KPN heeft de fritzbox voor €7,50 te huur of je schaft er een aan eenmalig.

(21:30 WiFi uit, ivm blauw licht 🥸)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Paterman Met een Fritzbox kun je per apparaat een tijdschema ingeven en andere regels toepassen. En… het werkt. Verschrikkelijk goed zelfs.

Ik heb een Fritzbox 4060. Misschien een interessante optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Gisteren weer telefonisch bevestigd gekregen dat mijn nood router zou worden opgestuurd. Geen mailtje of SMS ontvangen dus ik vrees het ergste....

Dag 4 zonder verbinding inmiddels.

Vraag me af of daar officieel beleid voor is bij KPN. Hoe lang mag je een klant zonder verbinding laten zitten zonder met een oplossing te komen?

[ Voor 28% gewijzigd door westergas op 25-05-2023 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
westergas schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:12:
Gisteren weer telefonisch bevestigd gekregen dat mijn nood router zou worden opgestuurd. Geen mailtje of SMS ontvangen dus ik vrees het ergste....

Vraag me af of daar officieel beleid voor is bij KPN. Hoe lang mag je een klant zonder verbinding laten zitten zonder met een oplossing te komen?
Ik vrees dat je in het verkeerde topic aan het klagen bent. Dit topic gaat over provider KPN terwijl jij bij Youfone zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
westergas schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:12:

Dat is voor jou niet relevant. Jouw provider is Youfone. Dus is de vraag: wat is de afspraak tussen KPN en Youfone over de oplostijd van een storing?
En die vraag zullen we niet beantwoorden hier. Die contracten zijn uiteraard niet bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

@Muis666 @Barre73

Nee, het gaat om mijn glasvezel verbinding van KPN.
Ik heb idd ook een simkaartje van Youfone maar dat heeft hier niets mee te maken.

Dit zijn mijn ervaringen met KPN Glasvezel dus ik mag hier best even klagen toch :P

[ Voor 21% gewijzigd door westergas op 25-05-2023 08:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
westergas schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:41:
@Muis666 @Barre73

Ik heb idd ook een simkaartje van Youfone maar dat heeft hier niets mee te maken.

Dit zijn mijn ervaringen met KPN Glasvezel dus ik mag hier best even klagen toch :P
Oh...dan heb ik je post van gisteravond 23:06 verkeerd begrepen. Je hebt glasvezel van KPN en mobiel van Youfone. Dus KPN kan jou niet voorzien van 100GB om er door te komen.
En nu wacht je op een noodpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
@xFeverr

Heb jij ook een KPN Box12 gehad waarbij je Acces control volgens een schema ingesteld had.
En waarbij je ook rond dezelfde tijd dat de WiFi uitgaat op bepaalde apparaten ook je TV beeld stilstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Paterman schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:19:
@xFeverr

Heb jij ook een KPN Box12 gehad waarbij je Acces control volgens een schema ingesteld had.
En waarbij je ook rond dezelfde tijd dat de WiFi uitgaat op bepaalde apparaten ook je TV beeld stilstaat?
Nee, ik had allemaal andere problemen met mijn Box 12. Mijn WiFi-signaal ging te pas en te onpas uit. Soms dagenlang goed, soms meerdere keren per uur(!) weg. Erg leuk als je internetradio op hebt staan bijvoorbeeld. De interface was ook verschrikkelijk traag en eigenlijk zo goed als onwerkbaar. Dus ik was het op een gegeven moment zó beu dat ik gewoon die Fritzbox heb besteld (was in de aanbieding op bol.com toen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Binnenkort word de functionaliteit uitgebreid en de interface aangepast van de KPN Box 12.
Ik wacht nog even met de aanschaf van een andere modem?
Welke Fritzbox heb jij? De 5060?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Paterman schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:09:
Binnenkort word de functionaliteit uitgebreid en de interface aangepast van de KPN Box 12.
Ik wacht nog even met de aanschaf van een andere modem?
Welke Fritzbox heb jij? De 5060?
Nee, de 4060. En aangesloten op de NT, net zoals het KPN modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38

spaceboy

Op grote hoogte

Op dit moment heb ik Ziggo en ik overweeg over te stappen naar KPN glasvezel. Vier concrete vragen:
  1. Ik heb nu 400/40 Mbit Ziggo, ik overweeg 200/200 KPN. Ik game soms online. Zijn de pingtijden vergelijkbaar? Beter? Slechter?
  2. Ik heb nog nooit glasvezel gehad, maar al wel zo'n box in huis. Is de aansluiting naar jullie ervaring een eitje en gaat dat altijd goed, of is het aan te raden om een overlap aan te houden van data waar je Ziggo opzegt en KPN aanvraagt?
  3. We hebben 2 tv's, maar kijken op de tv in de slaapkamer voor 95% alleen Netflix (en dat blijft dus gewoon zoals het is). Is er een alternatief voor een tweede TV Box (om 5 euro per maand uit te sparen)?
  4. Nog andere voor- of nadelen die ik misschien vergeet?
Ik hoor heel graag ervaringen! Thanks!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:04
spaceboy schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:58:
Op dit moment heb ik Ziggo en ik overweeg over te stappen naar KPN glasvezel. Vier concrete vragen:
  1. Ik heb nu 400/40 Mbit Ziggo, ik overweeg 200/200 KPN. Ik game soms online. Zijn de pingtijden vergelijkbaar? Beter? Slechter?
  2. Ik heb nog nooit glasvezel gehad, maar al wel zo'n box in huis. Is de aansluiting naar jullie ervaring een eitje en gaat dat altijd goed, of is het aan te raden om een overlap aan te houden van data waar je Ziggo opzegt en KPN aanvraagt?
  3. We hebben 2 tv's, maar kijken op de tv in de slaapkamer voor 95% alleen Netflix (en dat blijft dus gewoon zoals het is). Is er een alternatief voor een tweede TV Box (om 5 euro per maand uit te sparen)?
  4. Nog andere voor- of nadelen die ik misschien vergeet?
Ik hoor heel graag ervaringen! Thanks!
1. Beter
2. Ligt eraan hoe kritisch internet voor je is. Kan zijn dat er een gat zit, kan zijn dat het niet zo is.
3. Ja, de KPN iTV app op je Tv installeren.
4. Je hebt niets meer aan je bestaande Coax bekabeling: bij KPN gaat alles over UTP.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
spaceboy schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:58:
Onderstaande tijden zijn gemiddelden van 20 pings

KPN (xs4all) Glas ping:

1.1.1.1 => 6.0ms
8.8.8.8 => 5.3ms
nu.nl => 5.2ms

Ziggo zakelijk:

1.1.1.1 => 13.7ms
8.8.8.8 => 13.2ms
nu.nl => 12.9ms

Deze test heb ik 5 minuten geleden uitgevoerd vanaf beide verbindingen.

//EDIT:

Wat betreft de mediabox, bij XS4ALL kun je gewoon een box kopen en die aanmelden, ik ga er vanuit dat dit ook werkt voor KPN. Op marktplaats genoeg boxen te vinden voor rond de 40,-

//EDIT 2:

Even speedtest CLI:
KPN
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
~# speedtest 

Speedtest by Ookla

Server: Voiped Telecom - Borger (id: 41001)
         ISP: KPN
Idle Latency:     5.10 ms   (jitter: 0.15ms, low: 4.89ms, high: 5.37ms)
    Download:   928.36 Mbps (data used: 1.1 GB)                                                   
                  6.64 ms   (jitter: 0.83ms, low: 4.96ms, high: 37.98ms)
      Upload:   933.63 Mbps (data used: 1.0 GB)                                                   
                 13.30 ms   (jitter: 0.97ms, low: 5.36ms, high: 38.52ms)
 Packet Loss: Not available.
  Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/8db867db-3aec-457d-be9b-bb0f92a3a2dc

Ziggo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
~ speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Voiped Telecom - Borger (id: 41001)
         ISP: Ziggo Business
Idle Latency:    14.03 ms   (jitter: 0.83ms, low: 13.18ms, high: 14.93ms)
    Download:   602.12 Mbps (data used: 577.5 MB)                                                   
                 25.69 ms   (jitter: 6.74ms, low: 10.27ms, high: 230.52ms)
      Upload:    49.94 Mbps (data used: 53.7 MB)                                                   
                 74.10 ms   (jitter: 22.57ms, low: 16.91ms, high: 431.26ms)
 Packet Loss: Not available.
  Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/c4299934-c3ce-4cf5-8612-c7404f9dd390

Hier is het verschil in ping nog duidelijker.

[ Voor 69% gewijzigd door BernardV op 25-05-2023 17:01 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38

spaceboy

Op grote hoogte

Bedankt, mannen. Fijne info!
Helaas heeft de actualiteit mij nu alweer achterhaald. Had het aanvraagformulier voor KPN glasvezel al ingevuld klaarstaan toen ik Ziggo belde om op te zeggen. Doen ze me bijna gelijk -ongevraagd- zo'n aanbod die ik niet kon weigeren (zelfs de korting die ik bij KPN de eerste 6 maanden zou krijgen was minder).

Tja. Had er al bijna zin in, maar omdat ik verder geen issues heb met Ziggo blijf ik dus toch nog een maandje.

Desalniettemin bedankt voor jullie hulp.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
@spaceboy
Als je KPN belt krijg je wel 12 maanden voor 35,-
Het is zelfs zo dat als ik het adres van mijn buren links invul ik die actie 12 maanden voor 35,- ook op de site van KPN krijg, mijn buren rechts en ikzelf krijgen de 6 maanden aanbieding.

Laat maar; Ik keek niet goed de ene is voor 12 maanden en de ander voor 24 maanden.

[ Voor 15% gewijzigd door BernardV op 25-05-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 21:27
westergas schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:41:
@Muis666 @Barre73

Even om wat zaken uit elkaar te houden.
Bij welke provider heb jij op papier nu een contract qua glasvezelaansluiting? Youfone of KPN?
Het is namelijk zo dat SIM only / internet only aanbieders (YouFone, Online, Budget-Thuis e.d.) ook een internet dienst over glasvezel leveren van KPN netwerk. Dit topic is uitsluitend voor glasvezelklanten die op papier een contract met KPN zelf hebben...De ISP KPN dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:09

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Is de 12 maanden 35 euro bij een abonnement van 24 maanden nu wel of niet maandelijks aanpasbaar qua snelheid (en kosten na de 12 maanden)?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Coach4All schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:22:
Is de 12 maanden 35 euro bij een abonnement van 24 maanden nu wel of niet maandelijks aanpasbaar qua snelheid (en kosten na de 12 maanden)?
Bij KPN is je snelheid sowieso elke maand aanpasbaar. Als je in een kortingsperiode zit blijf je het kortingsbedrag betalen. En aangezien de actieprijs voor elke snelheid 35 euro is kan je de snelheid tijdens de kortingsperiode altijd kosteloos aanpassen. Als je kortingsperiode voorbij is kan je nog steeds je snelheid maandelijks aanpassen maar dan geldt wel een hogere prijs bij een hogere snelheid.

Dus in jouw geval kun je het eerste jaar elke maand aanpassen zonder financiële gevolgen (je blijft 35 euro betalen), en in het tweede jaar betaal je de prijs die bij de snelheid hoort.

Citaat:
Elke maand kun je de snelheid omhoog/omlaag aanpassen, pas na de kortingsperiode betaal je namelijk het volledige maandbedrag. Dat maandbedrag is hoger bij een hogere snelheid:

Snel Internet 100 Mbit/s + KPN TV+ met tv-zenders = Vanaf €55,- per maand.
Supersnel Internet 200 Mbit/s + KPN TV+ met tv-zenders = Vanaf €62,50 per maand.
Ultrasnel Internet 1 Gbit/s + KPN TV+ met tv-zenders = Vanaf €65,- per maand.
Snel Internet 100 Mbit/s + KPN TV+ met alleen streamen = Vanaf €46,- per maand.
Supersnel Internet 200 Mbit/s + KPN TV+ met alleen streamen = Vanaf €53,50,- per maand.
Ultrasnel Internet 1 Gbit/s + KPN TV+ met alleen streamen = Vanaf €56,- per maand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Soundwork schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:33:
[...]

Even om wat zaken uit elkaar te houden.
Bij welke provider heb jij op papier nu een contract qua glasvezelaansluiting? Youfone of KPN?
Het is namelijk zo dat SIM only / internet only aanbieders (YouFone, Online, Budget-Thuis e.d.) ook een internet dienst over glasvezel leveren van KPN netwerk. Dit topic is uitsluitend voor glasvezelklanten die op papier een contract met KPN zelf hebben...De ISP KPN dus.
Glasvezel is van KPN, mobiel is van Youfone. Ik zit echt in het goede topic te ranten :)
En daar zal je de monteurs hebben!

Eeeennnnnn....het is al gefixt! Verkeerd gepatcht in het verdeel dinges hier in de wijk.
Jammer dat de klantenservice je zo aan het lijntje houd en dat het noodpakket vandaag pas bij het postNL punt ligt. Was een hoop gezeur op twitter en het kpn forum voor nodig blijkbaar. Telefonisch is dat helemaal kansloos blijkt.

[ Voor 19% gewijzigd door westergas op 26-05-2023 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:33:
[...]

Bij KPN is je snelheid sowieso elke maand aanpasbaar. Als je in een kortingsperiode zit blijf je het kortingsbedrag betalen. En aangezien de actieprijs voor elke snelheid 35 euro is kan je de snelheid tijdens de kortingsperiode altijd kosteloos aanpassen. Als je kortingsperiode voorbij is kan je nog steeds je snelheid maandelijks aanpassen maar dan geldt wel een hogere prijs bij een hogere snelheid.

Dus in jouw geval kun je het eerste jaar elke maand aanpassen zonder financiële gevolgen (je blijft 35 euro betalen), en in het tweede jaar betaal je de prijs die bij de snelheid hoort.

Citaat:
Elke maand kun je de snelheid omhoog/omlaag aanpassen, pas na de kortingsperiode betaal je namelijk het volledige maandbedrag. Dat maandbedrag is hoger bij een hogere snelheid:

Snel Internet 100 Mbit/s + KPN TV+ met tv-zenders = Vanaf €55,- per maand.
Supersnel Internet 200 Mbit/s + KPN TV+ met tv-zenders = Vanaf €62,50 per maand.
Ultrasnel Internet 1 Gbit/s + KPN TV+ met tv-zenders = Vanaf €65,- per maand.
Snel Internet 100 Mbit/s + KPN TV+ met alleen streamen = Vanaf €46,- per maand.
Supersnel Internet 200 Mbit/s + KPN TV+ met alleen streamen = Vanaf €53,50,- per maand.
Ultrasnel Internet 1 Gbit/s + KPN TV+ met alleen streamen = Vanaf €56,- per maand.
Ik denk dat ze proberen te voorkomen dat ik de snelheid ga aanpassen.
Als ik namelijk in mijnkpn ben ingelogd een de optie Internetsnelheid aanpassen aanklik dan logt de site me automagisch uit. Ontmoedigings beleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Thombias schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:02:
[...]

Als ik namelijk in mijnkpn ben ingelogd een de optie Internetsnelheid aanpassen aanklik dan logt de site me automagisch uit. Ontmoedigings beleid?
Of gewoon een bug. Je hoeft niet altijd van het slechtste uit te gaan. Check het anders eens via een andere browser, wie weet loopt er een extensie wel te storen. Of via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 18:06
mijnkpn problemen?
Iedere keer als ik mijn producten aanklik wordt ik uitgelogd.
Gebeurd op PC en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
lHybridl schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:52:
mijnkpn problemen?
Ja, ik word ook vaak uitgelogd op mijn kpn als ik op bepaalde links klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Er zit iets niet goed, dat blijkt wel. Bij mij werkte dit altijd prima, maar nu wordt ik op zowel de app als de mijnKPN site er uit gegooid als ik de internetsnelheid wil aanpassen.

Dus @Thombias Zeker geen ontmoedigingsbeleid maar een probleem bij IT...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 18:06
Muis666 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:13:
[...]

Ja, ik word ook vaak uitgelogd op mijn kpn als ik op bepaalde links klik
Ligt dus niet aan mij. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-04 15:32
Eindelijk is de glasvezel bij mij opgeleverd. NT kastje blijft echter knipperen op connection. Contact gehad met KPN maar die moeten het doorzetten naar iemand anders.

Iemand dit meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:54
rensvanaarden schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:51:
Eindelijk is de glasvezel bij mij opgeleverd. NT kastje blijft echter knipperen op connection. Contact gehad met KPN maar die moeten het doorzetten naar iemand anders.

Iemand dit meegemaakt?
Sowieso kan ik het voor je checken :). Als je pc huisnr en serienummer ont kan pmen kan ik iig laten weten wat er mis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
lHybridl schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:52:
mijnkpn problemen?
Ik was al bang dat het alleen bij mij thuis was maar dat is dus niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-05 22:19
Thombias schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:02:
[...]
Ik heb na afloop van mijn jaarcontract de snelheid verlaagd naar 100Mbit. Dat werd ook direct doorgevoerd waardoor ik mijn verbinding even kwijt was. Maar verder is die verlaging gewoon doorgevoerd in de abonnementsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:13
Mijn 12 maanden voor 35 euro loopt volgende maand af. Helaas geen brief ontvangen dat de korting verlengd wordt. Ik overweeg nu Ziggo al moet ik dan mijn hoofdaansluiting laten vervangen en kan ik bij live tv of terugkijken pauzeren niet meer doorspoelen bij verschillende zenders... maar ja voor 30 euro per maand verschil...

Ik zien nu dat er KPN+ is, dat is icm opnemen misschien wel interessant. Kan je bij de KPN+ ontvanger live tv ook doorspoelen nadat je deze hebt gepauzeerd en bij terugkijken op bijvoorbeeld FOX ook doorspoelen? Bij ITV wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06
@Deezers

Nieuw contract afsluiten op naam van je partner is geen optie? Heb je in ieder geval weer 6 maanden voor €35 te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-05 21:38
Deezers schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:32:
Mijn 12 maanden voor 35 euro loopt volgende maand af. Helaas geen brief ontvangen dat de korting verlengd wordt. Ik overweeg nu Ziggo al moet ik dan mijn hoofdaansluiting laten vervangen en kan ik bij live tv of terugkijken pauzeren niet meer doorspoelen bij verschillende zenders... maar ja voor 30 euro per maand verschil...

Ik zien nu dat er KPN+ is, dat is icm opnemen misschien wel interessant. Kan je bij de KPN+ ontvanger live tv ook doorspoelen nadat je deze hebt gepauzeerd en bij terugkijken op bijvoorbeeld FOX ook doorspoelen? Bij ITV wel.
Wellicht heeft budget een leuke aanbieding? Is via kpn, ook de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Ziggo al moet ik dan mijn hoofdaansluiting laten vervangen en kan ik bij live tv of terugkijken pauzeren niet meer doorspoelen bij verschillende zenders...
Je kunt bij Ziggo ook reclames doorspoelen als je live tv hebt gepauzeerd, of zelf hebt opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mr. Jinx schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:02:
[...]

Je kunt bij Ziggo ook reclames doorspoelen als je live tv hebt gepauzeerd, of zelf hebt opgenomen.
Hangt van de zender af, net als bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 07:17
Ik ga overstappen op glasvezel en heb een paar vragen:

- Het netwerk is aangelegd door KPN. In de vergelijker zitten alle providers rond de prijs van KPN komt dit omdat ze moeten inkopen bij KPN?

- Kan de KPN TV ontvanger draaien via wifi? Nu bieden zij powerline aan voor 80 euro maar waarom zit er zoals bij Google TV geen Wifi in? Op de site staat dat KPN TV via Superwifi kan maar wat is dit voor onzin: zo'n TV ontvanger kan Wifi praten of niet dus dan ook direct met modem indien binnen bereik?

- Als KPN TV wifi aan kan waarom zou ik dan effort gaan steken in het trekken van een kabel? Chromecast werkt ook perfect via wifi.

- Kan die Experia box NATten zodat ik server kan bereiken van buiten?

- Wat zijn een paar nuttige redenen voor de Fritzbox vs Experia. Een Fritz kost 5 euro meer.

- Er zit ook nauwelijks prijsverschil bij KPN tussen hun 200 Mbps en 1 Gbps abo. Ik heb met een huis met 3 pubers genoeg aan 200 kan ik dit maandelijks aanpassen? Dit maak ik op uit tweakers staat dat ook op hun publieke site?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 10:18
traders schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:04:

- Het netwerk is aangelegd door KPN. In de vergelijker zitten alle providers rond de prijs van KPN komt dit omdat ze moeten inkopen bij KPN?

- Kan de KPN TV ontvanger draaien via wifi? Nu bieden zij powerline aan voor 80 euro maar waarom zit er zoals bij Google TV geen Wifi in? Op de site staat dat KPN TV via Superwifi kan maar wat is dit voor onzin: zo'n TV ontvanger kan Wifi praten of niet dus dan ook direct met modem indien binnen bereik?

- Als KPN TV wifi aan kan waarom zou ik dan effort gaan steken in het trekken van een kabel? Chromecast werkt ook perfect via wifi.

- Wat zijn een paar nuttige redenen voor de Fritzbox vs Experia. Een Fritz kost 5 euro meer.

- Er zit ook nauwelijks prijsverschil bij KPN tussen hun 200 Mbps en 1 Gbps abo. Ik heb met een huis met 3 pubers genoeg aan 200 kan ik dit maandelijks aanpassen? Dit maak ik op uit tweakers staat dat ook op hun publieke site?

Bedankt
Ja, veel providers kopen diensten in bij KPN (huur netwerk en soms letterlijk dezelfde dienst als KPN leveren). KPN geeft ook flinke kortingen bij nieuwe klanten waardoor andere ISP’s dat veel moeilijker kunnen doen.

De nieuwe KPN ontvangers kunnen via WiFi draaien. (Die krijg je ook).
De reden dat KPN ook die stopcontact dingen aanbiedt: de oude Interactieve TV kastjes werken niet via WiFi en moesten wel via een netwerkkabel aangesloten worden. Bij voorkeur rechtstreeks op het modem, als het echt niet kon dan via die powerline dingen.

Er is een grote maar: de beeldkwaliteit via WiFi zal door de gebruikte techniek (Unicast) mogelijk iets minder scherp zijn dan TV kijken via Multicast. En mogelijk ook iets minder stabiel kunnen zijn. Multicast geeft weer een beter beeld. En bij Multicast dien je gewoon een netwerkkabel te gebruiken (of dus die Powerline). Een chromecast werkt op een iets andere manier, dat is dus niet direct te vergelijken met een TV ontvanger.

Experiabox kan NAT, een server kan dus gewoon.

Een fritzbox heeft heel veel meer opties om in te stellen. Daar komt het eigenlijk op neer. Waar de Experiabox vrij gesloten is, (voor de meeste mensen nog steeds voldoende), kun je met een fritzbox heel veel extra dingen instellen. Voor beetje internetten is een Experiabox voldoende.

200Mbps zou voldoende moeten zijn. Die snelheid stabiel halen lukt je eigenlijk alleen met een netwerkkabel. Geen idee wat het verbruik in je huishouden is maar opschalen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

Bedankt
Ter aanvulling op @krakendmodem:
1) Bij netwerken die nu worden aangelegd of in de afgelopen twee jaar is KPN de enige partij die diensten kan leveren (XGS-PON) dus iedereen koopt voor dezelfde prijs in. Wat ze dan aan de klant berekenen is aan de provider zelf.

Bij de provider KPN kan je maandelijks je snelheid verlagen en verhogen. Zolang je binnen je actiekortingsperiode zit, is dat kosteloos. Als je je actieprijs voorbij is betaal je wel een verschillende prijs per snelheid. Maar nog steeds kan je elke maand aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muis666
krakendmodem schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:06:
[...]
De nieuwe KPN ontvangers kunnen via WiFi draaien. (Die krijg je ook).
De reden dat KPN ook die stopcontact dingen aanbiedt: de oude Interactieve TV kastjes werken niet via WiFi en moesten wel via een netwerkkabel aangesloten worden. Bij voorkeur rechtstreeks op het modem, als het echt niet kon dan via die powerline dingen.

Er is een grote maar: de beeldkwaliteit via WiFi zal door de gebruikte techniek (Unicast) mogelijk iets minder scherp zijn dan TV kijken via Multicast. En mogelijk ook iets minder stabiel kunnen zijn. Multicast geeft weer een beter beeld. En bij Multicast dien je gewoon een netwerkkabel te gebruiken (of dus die Powerline).
Als aanvulling: Met een Experiabox 12 en SuperWifi punten ondersteunt KPN ook multicast over wifi. Volgens mij doordat ze dan onder water via mc2uc het multicast verkeer converteren naar unicast. Zie https://www.kpn.com/telev...zonder-internet-kabel.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 10:18
Muis666 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:52:
[...]

Als aanvulling: Met een Experiabox 12 en SuperWifi punten ondersteunt KPN ook multicast over wifi. Volgens mij doordat ze dan onder water via mc2uc het multicast verkeer converteren naar unicast. Zie https://www.kpn.com/telev...zonder-internet-kabel.htm
Heb het persoonlijk liever met een kabel aangesloten, maar goed, de mogelijkheid is er.
Al zal KPN Helpdesk gelijk gaan schermen met "sluit een kabel aan" als de dienst toch niet helemaal lekker presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05 10:41
In eerdere reacties is al het een en ander aangegeven. Hier heb ik wel een kabel getrokken naar de locatie van de TV. Dit omdat er meestal meer apparaten daar van internet voorzien mag worden. Zoals de TV, de soundbar, spelcomputer, Settopbox. Met een switchje is dan meerdere aansluitingen beschikbaar. Een kabel is nog steeds wat stabieler dan de WiFi. WiFi is toch afhankelijk van de situatie.
Geen probleem. Dat draait hier al probleemloos. Kan zelfs via de VPN-verbinding in het buitenland TV-kijken op de laptop en tablet.
Of je genoeg hebt aan 200 Mbps of nog sneller? Waar maken ze veel gebruik van? Een stream van TV en Netflix neemt zo'n 10 tot 14 Mbps van je internetverbinding. Het pijnpunt zal eerder in de WiFi zitten dan in de snelheid naar buiten. Met WiFi deel je de snelheid van de WiFi-verbinding over alle apparaten. Het is verstandig om zoveel mogelijk apparaten via netwerkkabels aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
vanaf wanneer kan ik verlengen bij kpn? mijn contract loopt over 3 maanden af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Farabi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:51:
vanaf wanneer kan ik verlengen bij kpn? mijn contract loopt over 3 maanden af.
Na 1 jaar wordt het contract automatisch maandelijks verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ken-dj schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:09:
[...]

Na 1 jaar wordt het contract automatisch maandelijks verlengd.
dat weet ik, maar ik wil korting afsluiten. dus wil zelf bellen. vanaf wanneer kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Farabi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:11:
[...]

dat weet ik, maar ik wil korting afsluiten. dus wil zelf bellen. vanaf wanneer kan dit?
Gewoon even bellen en vragen? (Als je toch al wil bellen)

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-05-2023 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb nu een kpn (kabel) aansluiting in mijn huis. merk ik iets met de snelheid als ik overstap naar tmobile? ik had een keer gelezen dat je niet de volle snelheid krijgt bij een andere provider?

ik zag toevallig dat tmobile een betere deal heeft, vandaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 30-05-2023 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Farabi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:17:
ik heb nu een kpn (kabel) aansluiting in mijn huis. merk ik iets met de snelheid als ik overstap naar tmobile? ik had een keer gelezen dat je niet de volle snelheid krijgt bij een andere provider?

T-mobile wil(de) geen 1gbps doen, omdat ze het tarief van KPN daarvoor te hoog vonden. Er staat ze echter niets in de weg het alsnog aan te bieden al dan niet via een (deels) eigen netwerk of gewoon via het KPN netwerk.
Wat wel zo is, is dat t-mobile nogal eens "experimenteert" met de routing en dan ineens alles via Duitsland laat lopen. Dat wil nog wel eens voor hogere latency zorgen waardoor alles langzamer is/aanvoelt.

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 30-05-2023 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muis666
Farabi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:17:

KPN zet je op een iets hoger profiel dan je abonnement, Dus je krijgt bij 50, 100 en 200 Mbit abonnementen bij KPN iets extra snelheid. Voor 1 Gbit verwacht ik weinig verschil. Je zult wel misschien merken dat T-Mobile andere peering/routing gebruikt dan KPN.

[ Voor 7% gewijzigd door Muis666 op 30-05-2023 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
Wat is dat kut dat je niet een programma die je al voor de helft hebt gezien kunt doorspoelen bij terugkijken zeg !
Bij Ziggo kon dit altijd wel.

Ik heb het hier niet over de reclames (daar kan ik nog enigszins inkomen waarom ze dat doen).
Vrouwlief was gisteren Kopen Zonder Kijken aan het kijken en had de TV gepauzeerd om de kinderen naar bed te brengen.

Toen drukte ze per ongeluk op een verkeerde knop waardoor ze de uitzending afgebroken had.
Dus even via de gids het programma opnieuw aanklikken, welke opnieuw startte zonder de vraag of ze verder wilde kijken vanaf waar ze gebleven was. (weet niet hoe dit kan want volgens mij zou deze vraag wel moeten komen normaliter).

'Geen probleem' dacht ik. Gewoon even doorspoelen tot aan de eerste reclame zoals we bij Ziggo gewend waren. Blijkt dit gewoon niet toegestaan ! Te belachelijk voor woorden imo. Van wat ik online lees is dit alleen mogelijk als je de opname functie erbij koopt.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Spasm schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:52:
Wat is dat kut dat je niet een programma die je al voor de helft hebt gezien kunt doorspoelen bij terugkijken zeg !
Bij Ziggo kon dit altijd wel.

Ik heb het hier niet over de reclames (daar kan ik nog enigszins inkomen waarom ze dat doen).
Vrouwlief was gisteren Kopen Zonder Kijken aan het kijken en had de TV gepauzeerd om de kinderen naar bed te brengen.

Toen drukte ze per ongeluk op een verkeerde knop waardoor ze de uitzending afgebroken had.
Dus even via de gids het programma opnieuw aanklikken, welke opnieuw startte zonder de vraag of ze verder wilde kijken vanaf waar ze gebleven was. (weet niet hoe dit kan want volgens mij zou deze vraag wel moeten komen normaliter).

'Geen probleem' dacht ik. Gewoon even doorspoelen tot aan de eerste reclame zoals we bij Ziggo gewend waren. Blijkt dit gewoon niet toegestaan ! Te belachelijk voor woorden imo. Van wat ik online lees is dit alleen mogelijk als je de opname functie erbij koopt.
Voor zover ik weet is dit inderdaad niet toegestaan vanuit de zenders. Bij Ziggo zou het ook niet mogelijk moeten zijn voor hetzelfde programma. Het verschilt per zender en programma of het is toegestaan. Hier kan KPN niks aan doen, dit is opgelegd vanuit de zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02
Bij Ziggo kan het inderdaad ook niet (doorspoelen vanaf begin bij commercielen).
Wel als je de opname gestart hebt (of bij terugkijken van een opname)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Is dat zo ? Ik ben sinds kort over op KPN, maar het staat mij bij dat dit wél kon bij Ziggo, tot aan de reclame that is. Ik kan het mis hebben maar in mijn beleving kon dit gewoon.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij Ziggo Replay TV (terugkijken en dus niet opnemen) kun je eigenlijk bij alle zenders zonder voorwaarden vooruitspoelen (en dus ook door reclames heen), behalve bij:

- de zenders van RTL, daar kun je wél vooruitspoelen maar níet door reclames heen (bij RTL 7 kan ik gek genoeg wel vooruitspoelen door reclames, wellicht een tijdelijke glitch)
- de zenders van SBS/Talpa, daar kun je sinds kort helemaal niet meer vooruitspoelen. Maar als je een uitzending voortijdig beëindigt, kun je wel gewoon precies verder gaan waar je gebleven was.

Het lijkt me dat KPN met name dat laatste ook moet kunnen inbouwen. Want anders is het inderdaad behoorlijk irritant als je een uitzending per ongeluk vroegtijdig beëindigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
westergas schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:13:
[...]

Hangt van de zender af, net als bij KPN.
Nope, je bent in de war met replay.
Als je een programma opneemt kun je gewoon reclames doorspoelen bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door TexMex op 30-05-2023 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
TexMex schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:08:
Bij Ziggo Replay TV (terugkijken en dus niet opnemen) kun je eigenlijk bij alle zenders zonder voorwaarden vooruitspoelen (en dus ook door reclames heen), behalve bij:

- de zenders van RTL, daar kun je wél vooruitspoelen maar níet door reclames heen (bij RTL 7 kan ik gek genoeg wel vooruitspoelen door reclames, wellicht een tijdelijke glitch)
- de zenders van SBS/Talpa, daar kun je sinds kort helemaal niet meer vooruitspoelen. Maar als je een uitzending voortijdig beëindigt, kun je wel gewoon precies verder gaan waar je gebleven was.

Het lijkt me dat KPN met name dat laatste ook moet kunnen inbouwen. Want anders is het inderdaad behoorlijk irritant als je een uitzending per ongeluk vroegtijdig beëindigt.
Zoals je omschrijft bij de Talpa-zenders, zo werkt het bij KPN ook. Je hebt 3 manieren om een programma te bekijken:

1. Via een opname. Je kunt dan vooruit- en terugspoelen zoveel je wilt. Ook door alle reclames. Als je stopt met kijken naar de opname, kun je daarna weer verder kijken vanaf het punt waarop je stopt.
2. Via 'Terugkijken'. Je kunt op sommige zenders dan niet vooruitspoelen. Als je stopt met kijken, kun je ook daarmee verder gaan waar je was gebleven.
3. Via live TV. Je kunt op de pauze-knop drukken op elk moment en eventueel terugspoelen tot het punt waarop je op de zender begon met kijken. Dit is kijken vanuit een buffer. Als je halverwege een programma inschakelt kun je niet terugspoelen naar het begin. Dan moet je 'Terugkijken' gebruiken of de opname afspelen. Als je zapt of terug naar live gaat, ben je je buffer kwijt. Je kunt hiermee dus ook niet verder gaan waar je gebleven was, want dat is weg.

@Spasm gebruikte de live TV functie en had die op pauze gezet. Dan kun je inderdaad niet verder kijken via 'Terugkijken', want die heeft geen flauw idee waar je dan wel niet gebleven zou zijn.
Mr. Jinx schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:33:
[...]

Nope, je bent in de war met replay.
Als je een programma opneemt kun je gewoon reclames doorspoelen bij Ziggo.
Bij KPN ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rybar
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-02 11:54
Zit nu 2 weken bij KPN en kom van Ziggo. Ziggo werd me te duur en en bij KPN 1 jaar 50% korting en dat scheelt aardig wat :) . Best wel tevreden tot nu toe. Was wat huiverig voor de TV ervaring maar eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit goed, scherp beeld (TV+) en de bediening zelfs fijner.
Wat wel irritant is dat ik Comedy Central niet meer kan doorspoelen en dat kan bij Ziggo wel.
En dan heb ik het niet over opnames die kun je altijd doorspoelen, maar pauzeren en dan doorspoelen werkt niet en ook bij terug kijken werkt het bij KPN niet wat bij Ziggo wel werkte.
Wie weet verandert het ooit nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
xFeverr schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:03:
[...]

Zoals je omschrijft bij de Talpa-zenders, zo werkt het bij KPN ook. Je hebt 3 manieren om een programma te bekijken:

1. Via een opname. Je kunt dan vooruit- en terugspoelen zoveel je wilt. Ook door alle reclames. Als je stopt met kijken naar de opname, kun je daarna weer verder kijken vanaf het punt waarop je stopt.
2. Via 'Terugkijken'. Je kunt op sommige zenders dan niet vooruitspoelen. Als je stopt met kijken, kun je ook daarmee verder gaan waar je was gebleven.
3. Via live TV. Je kunt op de pauze-knop drukken op elk moment en eventueel terugspoelen tot het punt waarop je op de zender begon met kijken. Dit is kijken vanuit een buffer. Als je halverwege een programma inschakelt kun je niet terugspoelen naar het begin. Dan moet je 'Terugkijken' gebruiken of de opname afspelen. Als je zapt of terug naar live gaat, ben je je buffer kwijt. Je kunt hiermee dus ook niet verder gaan waar je gebleven was, want dat is weg.
Toevoeging op nummer 3: Als je de pauzeknop hebt gebruikt kun je daarna bij alle zenders vooruitspoelen als je reclames tegenkomt. Maar nooit meer dan de periode dat je op pauze had gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Barre73 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:04:
[...]

Toevoeging op nummer 3: Als je de pauzeknop hebt gebruikt kun je daarna bij alle zenders vooruitspoelen als je reclames tegenkomt. Maar nooit meer dan de periode dat je op pauze had gedrukt.
Dat vooruitspoelen door reclames wist ik niet zeker, bedankt voor de toevoeging.
En dat je niet verder kunt vooruitspoelen dan de periode dat je op pauze staat is natuurlijk logisch, anders zie je de toekomst :+. Maar goed om extra te vermelden. Er zal ongetwijfeld een kwartje vallen bij iemand die naar deze info zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:53
Weet iemand hoe dat zit met het IP-adres dat je krijgt (of houdt) als je over gaat naar glasvezel? Volgens de administratie van KPN moet ik al een week op glas zitten maar de aannemer is niet vooruit te branden met het aansluiten van adressen in mijn gemeente. Ik ben wel benieuwd of ik zometeen ook een nieuw IP-adres krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:27
jor177 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:59:
Weet iemand hoe dat zit met het IP-adres dat je krijgt (of houdt) als je over gaat naar glasvezel? Volgens de administratie van KPN moet ik al een week op glas zitten maar de aannemer is niet vooruit te branden met het aansluiten van adressen in mijn gemeente. Ik ben wel benieuwd of ik zometeen ook een nieuw IP-adres krijg?
Als je bestaande abonnement wordt overgezet van DSL naar Glas behoud je je IPv4 adres en IPv6 prefix

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 23:36
jor177 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:59:
kom je van dsl na glas krijg je een nieuw IP adres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:56
Inmiddels week 4 en glasvezel is nog steeds stuk. XS4ALL helpdesk claimt dat er naast glasvezel schade (aan een hoofdkabel waar meerdere fibers door heen gaan) ook “voedingschade” is ? Die term heb ik 3 weken terug ook gehoord, maar dat is bij KPN en z’n (omder) aannemers toch hetzelfde ? Voor zover ik weet wordt de term voor schade aan meerdere fibers gebruikt.

Kan nog wel een maand duren dit circus hoorde ik. Niet normaal.

Vooral het getrut met 100 GB nood paketten, daar ben je met thuiswerken, PS5, streamen zo door heen.

[ Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 30-05-2023 20:38 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:14

Arjan A

Cenosillicafoob

jk-5 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:00:
[...]

Als je bestaande abonnement wordt overgezet van DSL naar Glas behoud je je IPv4 adres en IPv6 prefix
Dat is bij mij niet gebeurd hoor.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:53
loekf2 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:37:
Inmiddels week 4 en glasvezel is nog steeds stuk. XS4ALL helpdesk claimt dat er naast glasvezel schade (aan een hoofdkabel waar meerdere fibers door heen gaan) ook “voedingschade” is ? Die term heb ik 3 weken terug ook gehoord, maar dat is bij KPN en z’n (omder) aannemers toch hetzelfde ? Voor zover ik weet wordt de term voor schade aan meerdere fibers gebruikt.

Kan nog wel een maand duren dit circus hoorde ik. Niet normaal.

Vooral het getrut met 100 GB nood paketten, daar ben je met thuiswerken, PS5, streamen zo door heen.
Wekt je xDSL verbinding nog of heb je die nooit gehad?
Ik verbaas mij nog steeds hoe zo'n dunne vezel gewoon onder een paar centimeter zand wordt gelegd.
Het moet natuurlijk allemaal zo goedkoop mogelijk, maar ik zou eigenlijk de het stuk dat door mijn tuin gaat in een mantelbuis willen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:56
jor177 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:51:
[...]

Wekt je xDSL verbinding nog of heb je die nooit gehad?
Ik verbaas mij nog steeds hoe zo'n dunne vezel gewoon onder een paar centimeter zand wordt gelegd.
Het moet natuurlijk allemaal zo goedkoop mogelijk, maar ik zou eigenlijk de het stuk dat door mijn tuin gaat in een mantelbuis willen leggen.
Ja, hiervoor xDSL (220/33 Mbps) gehad, maar ik hoorde net als mijn buren dat terug gaan niet kan omdat ze koper uitzetten.

De fout bij mij lag echt bij KPN. De glasvezel kabel in een mantelbuis lag direct onder het asfalt en niet helemaal op de locatie volgens de kadaster kaart onder een weg.

De aannemer zette een zaag in het asfalt en had meteen die mantelbuis te pakken. Werd rond 20 april gemeld. 5 mei ging er hier bij 4 mensen in het appartementen complex de verbinding eruit.

Zit naar Ziggo te kijken, maar dat is ook zo niet even geregeld. Zo te zien moet de AOP uit 2005 vervangen worden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Pagina: 1 ... 120 ... 179 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen