Mijn oude auto was een hele nette Eco Diesel (4 deurs Fiat Punto Evo Multijet Diesel van 2011 ) die niemand meer wenst in Nederland door de extreem hoge wegenbelasting ( ik zou nu 120 euro per maand gaan betalen in zuid Holland )Tommie12 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:02:
[...]
Ik ben idd Belg.
Die 500-1000€ is weinig. Ben je zeker dat die auto nu al bij een andere particulier zit, of ergens bij een handelaar staat?
Als een garage een auto van jou koopt bij aankoop van een nieuwe (of recente tweedehandse), dan gebeurt het heel vaak dat die auto gewoon direct verkocht wordt aan een handelaar die er dan wel winst op wil maken.
Een BMW of VW garage wil wel eens een recente tweedehandsauto zelf verkopen, maar geen auto's van ouder dan pakweg 6 jaar direct aan een particulier.
Ook bedrijven als 'ikwilvanmijnautoaf' kopen van jou, en verkopen die auto's direct door aan handelaars. En als ze dan op iedere auto 1000€ pakken zonder garantie, service etc te moeten geven dan is dat alsnog goede handel. En voor de tweedehandshandelaar is het wel makkelijk om op die manier de voorraad op peil te houden.
Volgens de verkoper is de auto op een veiling site gezet en gaat deze naar het buitenland , op zich geeft dit dus ook an hoe stom en onbetrouwbaar de overheid is .
De auto was GEEN sjoemeldiesel , was wel degelijk goed voor het milieu en verbruikte bij mij echt erg weinig brandstof ( ik tankte max 1x per maand en reed dan makkelijk 1000 KM)
Nu rijd ik dus een jonge BZ4X (wel even wat anders) die ik dus gewoon als Toyota approved occasion heb gekocht bij de Toyota dealer , en deze nam mijn oude Eco Diesel dus alleen in nadat deze met foto`s op een veiling site was gezet door hen . Na een paar dagen kreeg ik per telefoon te horen wat ze mij konden bieden , ik had zelf bedacht dat ik de BZ4X zo graag wilde hebben dat 1500 euro mijn minimum was ( de Punto was echt nog heel erg goed met 144000 Km en altijd dealer onderhouden , sterker nog had in September nog een beurt gehad van 600 euro met 2 nieuwe banden) ze boden 500,-- meer als mijn minimum .
Nu rijd ik dus in de volgende financiële scam van de overheid eerst lokken en dan de prijzen extreem verhogen , maar ik moet zeggen het is het me wel waard , de BZ4X is prachtig en rijd fantastisch
ik heb hem nu op 24,3 KWH/100 wat voor dit formaat auto goed is in de winter en hoop / verwacht dat ik in de zomer ook wel de 15,X ga halen net zoals de testrijders waar ik de filmpjes van heb bekeken .