Dat kan zijn, maar het probleem vooruitschuiven is geen optie. Er moeten alternatieven komen. Veel reizen voor het werk is niet iets wat meer massaal kan in de toekomst. Daar moet snel een oplossing voor komen. Het is een probleem dat geleidelijk ontstaan is en niet opeens op te lossen. We hebben nog 10 jaar natuurlijk.de Peer schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:18:
[...]
Zo'n gekke gedachte is dat niet. Het is nogal maatschappij-ontwrichtend als een auto opeens niet meer te betalen is voor veel mensen. Dat moet geleidelijk als je al zo ver zou willen gaan.
Ik werk zelf in de IT. Ik werk 4 dagen thuis en 1 dag op kantoor op 3 km van mijn huis. Ik zie dat veel inhuur bij ons erg ver weg woont. Bedrijven zoals detacheerders zouden eigenlijk niet moeten kunnen bestaan bijvoorbeeld. Alleen dat zorgt al voor heel veel onnodige reisbewegingen per dag.
Gedeeltelijk zijn mensen zelf verantwoordelijk voor de oplossing. Wellicht komt de woningmarkt dan weer een beetje los als mensen net als vroeger weer gaan wonen waar men werkt. Natuurlijk is werk dichtbij zoeken gewoon het makkelijkste, maar als je niet in een stad woont kan het een uitdaging zijn om passend werk te vinden.