Ik weet niet of het in de jouw nog precies hetzelfde werkt als in mijn middeleeuwse model. Wat je kan doen is het opwarmen instellen op een bepaalde tijd. Die zet je dan natuurlijk op 's ochtends ergens. De auto begint dan een half uur van te voren met opwarmen, mits aangesloten op een laadpaal.MooDyBLueS schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:11:
Dat gezegd hebbende: weet iemand of Kia's een instelling hebben waarbij ik hem straks als het gaat vriezen aan onze eigen laadpaal kan hangen, zonder dat hij op gaat laden elke keer, zodat we het voorverwarmen 's ochtends vanaf de laadpaal kunnen doen?
Onafhankelijk daarvan kan je ook instellen dat het laden moet beginnen op een bepaalde tijd. Dat werkt dan alleen indien je de auto aansluit voor die ingestelde tijd. Dus als je dat bijvoorbeeld instelt op 15:00 en je sluit je auto pas aan om 17:30 dan begint het laden pas de volgende dag om 15:00. Op die manier zal de auto dus niet gaan laden, maar wel de volgende ochtend verwarmen.
Als je toch een keer wil laden dan zit er links naast het stuur een knopje om de tijdschema's uit te zetten zodat het laden direct begint. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij staat het voorverwarmen dan ook uit. Dus dan heb je 's ochtends wel een koude auto.