Geen idee. De Model 3 heb ik dus paar jaar geleden gezien, de Model Y een paar weken terug. Maar goed, uiteindelijk viel de rijbeleving van de Tesla Model Y me tegen, dus maar een BMW i4 besteldMarc O. schreef op Thursday 4 November 2021 @ 20:22:
[...]
Wat is er aan het dashboard van de Y dan zoveel beter?
Redenen voor mij om een Tesla te overwegen zijn de software, bijbehorende updates en het laadnetwerk.
Buitenkant vind ik persoonlijk lelijk, en binnenkant, ach ja ik zou er vast aan kunnen wennen. Maar ja als mijn vrouw nee zegt
het is ook half haar auto 
Deels crosspost:
Heb ook mijn vrouw, en mezelf, maar eens voorgerekend dat we met een 2e hands ICE uit 2018 van 22k over 7 jaar meer geld kwijt zijn waarschijnlijk. Dus er is wellicht nog hoop.
Ze is gewoon ook altijd opgevoed dat een auto zonde geld is. Thuis reden ze altijd in een oud ding en waren ze vooral praktisch ingesteld.
Ik denk dan soms te makkelijk weer aan de andere kant. Maar mijn insteek is, ik leef maar één keer, we hebben geen kinderen dus hoeven niemand iets na te laten en waarom zouden we dan iets waar we van kunnen genieten ons ontzeggen.
Buitenkant vind ik persoonlijk lelijk, en binnenkant, ach ja ik zou er vast aan kunnen wennen. Maar ja als mijn vrouw nee zegt
Deels crosspost:
Heb ook mijn vrouw, en mezelf, maar eens voorgerekend dat we met een 2e hands ICE uit 2018 van 22k over 7 jaar meer geld kwijt zijn waarschijnlijk. Dus er is wellicht nog hoop.
Ze is gewoon ook altijd opgevoed dat een auto zonde geld is. Thuis reden ze altijd in een oud ding en waren ze vooral praktisch ingesteld.
Ik denk dan soms te makkelijk weer aan de andere kant. Maar mijn insteek is, ik leef maar één keer, we hebben geen kinderen dus hoeven niemand iets na te laten en waarom zouden we dan iets waar we van kunnen genieten ons ontzeggen.
[ Voor 51% gewijzigd door Phusebox op 04-11-2021 20:41 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik de rijbeleving ook wel belangrijk vindt. Voor de techniek, het laadnetwerk heb je gelijk hoor. Maar ik vond die spelletjes, Netflix wel een beetje teveel. Daarnaast heb ik een iPhone en die moet ik dan via bluetooth connected, want geen CarplayPhusebox schreef op Thursday 4 November 2021 @ 20:39:
Redenen voor mij om een Tesla te overwegen zijn de software, bijbehorende updates en het laadnetwerk.
Buitenkant vind ik persoonlijk lelijk, en binnenkant, ach ja ik zou er vast aan kunnen wennen. Maar ja als mijn vrouw nee zegthet is ook half haar auto
Deels crosspost:
De BMW zit goed geïntegreerd met het Apple ecosysteem en volgens mij krijgt die ook software updates over the air, al moeten we maar afwachten hoe dat echt gaat natuurlijk. Tesla staat op dat vlak wel mijlen ver voor op de rest van de automerken.
Ja ik bedoelde wat de Tesla als grote pluspunten heeft voor mij persoonlijk. De rijbeleving is voor mij ook erg belangrijk.TheVMaster schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:47:
[...]
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik de rijbeleving ook wel belangrijk vindt. Voor de techniek, het laadnetwerk heb je gelijk hoor. Maar ik vond die spelletjes, Netflix wel een beetje teveel. Daarnaast heb ik een iPhone en die moet ik dan via bluetooth connected, want geen Carplayen om nu ‘terug’ te gaan om muziek af te spelen via bluetooth was mij een stap terug.
De BMW zit goed geïntegreerd met het Apple ecosysteem en volgens mij krijgt die ook software updates over the air, al moeten we maar afwachten hoe dat echt gaat natuurlijk. Tesla staat op dat vlak wel mijlen ver voor op de rest van de automerken.
Wat muziek betreft, je gebruikt Apple Music dan ofzo want Tesla heeft toch gewoon een Spotify app?
En ja BMW en Apple gaan goed samen. Dat heb ik geweten na bijna 4 jaar ergernis met Android. Eerst had ik nog een Spotify app maar daarna hebben ze die eruit gesloopt voor Android. Zou er bijna een iPhone door hebben gekocht maar dat weiger ik dan ook uit principes. Diezelfde principes zorgen ervoor dat ik nu ook geen BMW meer wil. Paar kleine issues gehad die nooit zijn opgelost en de service afdeling van de dealer was echt vreselijk arrogant.
Precies niet alles hoeft rationeel.Phusebox schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:39:
Buitenkant vind ik persoonlijk lelijk, en binnenkant, ach ja ik zou er vast aan kunnen wennen. Maar ja als mijn vrouw nee zegthet is ook half haar auto
Deels crosspost:
Ben geen voorstander om een auto te kopen met AL je geld, maar als het mogelijk is....waarom niet?
Dan maar 1x een jaartje niet of minder op vakantie. Ik geniet persoonlijk meer van een mooie auto dan van een vakantie.
Haha weet niet wat voor vakanties jij normaal hebt, maar hier zijn dat er al snel 8 of meer.kx22 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:54:
[...]
Precies niet alles hoeft rationeel.
Ben geen voorstander om een auto te kopen met AL je geld, maar als het mogelijk is....waarom niet?
Dan maar 1x een jaartje niet of minder op vakantie. Ik geniet persoonlijk meer van een mooie auto dan van een vakantie.
Het laadnetwerk van Tesla gaat open voor andere merken. Nu al 10 locaties in Nederland.Phusebox schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:39:
Deels crosspost:
Dus als een Tesla er niet in komt, dan misschien een ander merk die ook met een fatsoenlijk vermogen kan snelladen.
Ja maar de keus is je neemt een auto van 50k of van iets minder.Phusebox schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:58:
[...]
Haha weet niet wat voor vakanties jij normaal hebt, maar hier zijn dat er al snel 8 of meer.
Of is de keus een auto van 50k of helemaal niks?
Welnee joh, al die Tesla’s, IPaces en E-trons gaan ex-lease direct naar het buitenland, daar is in NL helemaal geen markt voor. Het probleem is nu juist dat in NL nauwelijks betaalbare tweedehands EV’s beschikbaar zijn voor particulieren. Die halen nu allemaal vuile, goedkope diesels uit het buitenland. Tel uit je winstGeeMoney schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:22:
@MooDyBLueS dankzij die auto’s van de zaak waar jij je zo tegen afzet hebben wij in NL een behoorlijke doorstroming en aanbod tweedehands. Zonder de lease regeling zou er veel minder aanbod zijn en dus ook hogere prijzen want minder afzet etc.
Yes, ik zit helemaal in het Apple ecosysteem en gebruik dus Apple Music. Daarnaast hebben ze ondersteuning voor Apple Carkey en integratie van Apple Maps in de HUD. Wordt wel mijn eerste BMW overigens, dus ik ga meemaken of het goed gaat bevallen. Je kunt er ook nog geen proefrit in maken, dus wat dat betreft is het best een gok.Phusebox schreef op Thursday 4 November 2021 @ 20:51:
[...]
Ja ik bedoelde wat de Tesla als grote pluspunten heeft voor mij persoonlijk. De rijbeleving is voor mij ook erg belangrijk.
Wat muziek betreft, je gebruikt Apple Music dan ofzo want Tesla heeft toch gewoon een Spotify app?
En ja BMW en Apple gaan goed samen. Dat heb ik geweten na bijna 4 jaar ergernis met Android. Eerst had ik nog een Spotify app maar daarna hebben ze die eruit gesloopt voor Android. Zou er bijna een iPhone door hebben gekocht maar dat weiger ik dan ook uit principes. Diezelfde principes zorgen ervoor dat ik nu ook geen BMW meer wil. Paar kleine issues gehad die nooit zijn opgelost en de service afdeling van de dealer was echt vreselijk arrogant.
Klinkt iig alsof je vrouw een goede smaak heeftPhusebox schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:29:
Nou ik had een proefrit ingepland voor de Model 3, mijn vrouw even een uitgebreide video laten zien en morgen kan ik de proefrit weer annuleren.
Haar reactie "een lelijke auto, met een kaal interieur waar een iPad op is geplakt, nee dat gaan we echt niet kopen".
En jullie maar denken dat ik moeilijk ben.
[removed]
Je kan ook overdrijven. Een diesel importeren. Ok dan.jdbiggelaa schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:21:
[...]
Welnee joh, al die Tesla’s, IPaces en E-trons gaan ex-lease direct naar het buitenland, daar is in NL helemaal geen markt voor. Het probleem is nu juist dat in NL nauwelijks betaalbare tweedehands EV’s beschikbaar zijn voor particulieren. Die halen nu allemaal vuile, goedkope diesels uit het buitenland. Tel uit je winst
Ondertussen gaat het pagina op pagina op pagina over jou. We hebben lijstjes aangeleverd met genoeg alternatieven.Phusebox schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:39:
Deels crosspost:
Polestar 2? Lijkt me een goede optie. Maar kunnen we aub door met wat anders?
Echt hè, mensen in meerdere topics zo tegen de haren in strijken dat ze liever hebben dat hij niet meer post .. just Phusebox things 
Niet helemaal serieus hoor, best een aardige gast in het echt, maar misschien iets minder al je gedachten posten
Niet helemaal serieus hoor, best een aardige gast in het echt, maar misschien iets minder al je gedachten posten
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je hebt gelijk. Overigens doe ik wel wat met de adviezen hoor. Anders had ik de Model 3 niet eens overwogen. En heb ook gekeken naar de Polestar 2. De VAG groep auto's ook bekeken maar daar heb ik ook geen goed gevoel bij.Arfman schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:36:
Echt hè, mensen in meerdere topics zo tegen de haren in strijken dat ze liever hebben dat hij niet meer post .. just Phusebox things
Zoals gezegd blijft de EV6 nog de beste kanshebber. Nu is het vooral voor onszelf nog bepalen of we dat die 53k waard vinden. Al zouden we over 7 jaar tijd toch goedkoper of gelijk uit zijn als we nu een tweedehands mid range ICE kopen van een jaar of 4 oud. Het is alleen meteen een hele grote bak geld natuurlijk.
En als het de EV6 niet wordt is een beter plan waarschijnlijk iets kort huren of leasen (bijv. Lynk&Co) en dan kijken wat er nog aankomt aan EV's.
PS. Ik zag trouwens de prijslijst van de Enyaq voor 2022 op de website en die gaat ca. 2k omhoog volgend jaar. Is denk ik overal te verwachten?
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 05-11-2021 06:42 ]
Dan vergeet je uit gemak alleen ook dat er ook massaal kleine EVs geïmporteerd worden zoals de Zoë waar uitstekende vraag naar is op de gebruikte markt.jdbiggelaa schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:21:
[...]
Welnee joh, al die Tesla’s, IPaces en E-trons gaan ex-lease direct naar het buitenland, daar is in NL helemaal geen markt voor. Het probleem is nu juist dat in NL nauwelijks betaalbare tweedehands EV’s beschikbaar zijn voor particulieren. Die halen nu allemaal vuile, goedkope diesels uit het buitenland. Tel uit je winst
Op basis van een video'tje, terwijl de proefrit al geboekt is. Ik snap wel dat jullie getrouwd zijnPhusebox schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:29:
Nou ik had een proefrit ingepland voor de Model 3, mijn vrouw even een uitgebreide video laten zien en morgen kan ik de proefrit weer annuleren.
Haar reactie "een lelijke auto, met een kaal interieur waar een iPad op is geplakt, nee dat gaan we echt niet kopen".
En jullie maar denken dat ik moeilijk ben.
Maar gelukkig weer een excuus gevonden...
En de polestar is ook al afgeschoten om onduidelijke redenen, dus up next:
Mercedes EQA
Volvo (X)C40
Audi Q4 etron
[ Voor 5% gewijzigd door Prullenbak84 op 05-11-2021 08:18 ]
Als het om softwareproblemen gaat dan blijven er niet veel auto's over (helaas). PoleStar 2 schijnt inderdaad wel aardig wat problemen te hebben als ik dat topic bekijk. Dat heeft niets ermee te maken dat het een electrische auto is imho.
[ Voor 16% gewijzigd door Sebazzz op 05-11-2021 08:28 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Van de M3 snap ik best dat je die na een video al niet meer wilt. Een M3 heeft een nogal specifiek minimalistisch interieur waarin een tablet is gezet. Dat is echt iets dat je of mooi of helemaal niets vindt. En als je 50k aan een auto uitgeeft snap ik goed dat als je het niets vindt, je toch verder gaat kijken. Dan kun je wel een proefrit gaan maken en erachter komen dat het toch wel lekker rijdt, maar als de looks je tegen zitten, gaat het hem toch niet worden.Prullenbak84 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:17:
[...]
Op basis van een video'tje, terwijl de proefrit al geboekt is. Ik snap wel dat jullie getrouwd zijn![]()
Maar gelukkig weer een excuus gevonden...
En de polestar is ook al afgeschoten om onduidelijke redenen, dus up next:
Mercedes EQA
Volvo (X)C40
Audi Q4 etron
[removed]
Ik snap dat dus niet. Ik zou het zelf even gaan ervaren om tot een eigen conclusie te komen. Wie weet kom je wel tot een ander inzicht, stel je voorredwing schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:42:
[...]
Van de M3 snap ik best dat je die na een video al niet meer wilt. Een M3 heeft een nogal specifiek minimalistisch interieur waarin een tablet is gezet. Dat is echt iets dat je of mooi of helemaal niets vindt. En als je 50k aan een auto uitgeeft snap ik goed dat als je het niets vindt, je toch verder gaat kijken. Dan kun je wel een proefrit gaan maken en erachter komen dat het toch wel lekker rijdt, maar als de looks je tegen zitten, gaat het hem toch niet worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Prullenbak84 op 05-11-2021 08:58 ]
Ik vind het toch wel een verschil of je de het Model 3 interieur op een plaatje ziet of in het echt. Alleen al de zee van ruimte in de vakken in de middenconsole. Dat is niet iets dat op een plaatje tot zijn recht komt. Ook in het dagelijks gebruik erg makkelijk, doekje er over en klaar. Met de ouderwetse interieurs is dat toch meer gepriegel.redwing schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:42:
[...]
Van de M3 snap ik best dat je die na een video al niet meer wilt. Een M3 heeft een nogal specifiek minimalistisch interieur waarin een tablet is gezet. Dat is echt iets dat je of mooi of helemaal niets vindt. En als je 50k aan een auto uitgeeft snap ik goed dat als je het niets vindt, je toch verder gaat kijken. Dan kun je wel een proefrit gaan maken en erachter komen dat het toch wel lekker rijdt, maar als de looks je tegen zitten, gaat het hem toch niet worden.
Wat uitzicht betreft blijft dat natuurlijk hetzelfde. Praktisch is de M3 inderdaad wel, maar ikzelf vind hem van binnen (en van buiten eigenlijk ookPierz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:13:
[...]
Ik vind het toch wel een verschil of je de het Model 3 interieur op een plaatje ziet of in het echt. Alleen al de zee van ruimte in de vakken in de middenconsole. Dat is niet iets dat op een plaatje tot zijn recht komt. Ook in het dagelijks gebruik erg makkelijk, doekje er over en klaar. Met de ouderwetse interieurs is dat toch meer gepriegel.
Aan de andere kant moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er geen problemen mee zou hebben om er eentje te rijden. Ze rijden nl. wel heerlijk.
Maar heel eerlijk gezegd zou ik zelf beginnen met een lijstje van eisen te maken en te kijken welke EVs daaraan voldoen. Daar kun je ook in meenemen hoe de auto er uit ziet, maar voor mij is uiteindelijk het praktisch nut veel belangrijker. Ik kijk dus eerst praktisch en als er meerdere aan voldoen kijk ik pas echt naar hoe die er uitzien. Maar ik ken ook mensen die dat juist precies andersom doen, die kiezen puur de beste looks en pas als ze er meerdere echt mooi vinden gaan ze naar het praktische stuk kijken.
[removed]
En dat snap ik weer niet. Wat moet je nog zelf ervaren als je op basis van foto / video het interieur niets vindt.Prullenbak84 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:58:
[...]
Ik snap dat dus niet. Ik zou het zelf even gaan ervaren om tot een eigen conclusie te komen. Wie weet kom je wel tot een ander inzicht, stel je voorJuist als je 50k uitgeeft zou ik de opties serieus afgewogen willen hebben, en niet op basis van een videotje dingen afschieten. En het maken van een proefrit is toch ook gewoon leuk?
Ik vind het interieur van die Tesla ook absoluut niet mooi. Wil ik echt niet de hele tijd tegenaan kijken. Een kaarsrecht (goedkoop produceren?) dashboard en dan.... o ja vergeten er moet nog een joekel van een scherm op geplakt worden. Denk dat Elon dit zelf een keer in de avond na wat joints getekend heeft...
en laten we het dan ook nog niet hebben over die rare voorkant.
Dat is exact wat wij gedaan hebben en waarom we voor een Model X gaan. Wensen waren, in volgorde van belangrijk zijn:redwing schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:19:
[...]
Wat uitzicht betreft blijft dat natuurlijk hetzelfde. Praktisch is de M3 inderdaad wel, maar ikzelf vind hem van binnen (en van buiten eigenlijk ook) gewoon lelijk. Naar mijn idee is het veel lege ruimte met een tablet er ingeplakt.
Aan de andere kant moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er geen problemen mee zou hebben om er eentje te rijden. Ze rijden nl. wel heerlijk.
Maar heel eerlijk gezegd zou ik zelf beginnen met een lijstje van eisen te maken en te kijken welke EVs daaraan voldoen. Daar kun je ook in meenemen hoe de auto er uit ziet, maar voor mij is uiteindelijk het praktisch nut veel belangrijker. Ik kijk dus eerst praktisch en als er meerdere aan voldoen kijk ik pas echt naar hoe die er uitzien. Maar ik ken ook mensen die dat juist precies andersom doen, die kiezen puur de beste looks en pas als ze er meerdere echt mooi vinden gaan ze naar het praktische stuk kijken.
1. FEV
2. Nagenoeg evenveel laadruimte als onze huidige ICE (C4 Grand Picasso)(en een 5 zitter)
3. 3 volwaardige (of bijna) stoelen op de 2de rij
4. Goede range
We zijn gaan kijken naar de E-Tron Q55, maar die was gelijk af door de beperkte hoogte in de kofferbak ruimte. Daarna gaan kijken naar de Model X en die heeft een bult meer ruimte. Zeker als je de 5 persoons neemt en de storage luiken eruit haalt achter (wat praktisch voor ons is ivm plaatsen bench voor de hond). Met de 2de rij plat is er meer dan zat ruimte voor het halen van spullen (wat ik regelmatig doe ivm klussen etc.)
Vind ik de Model X estetisch (binnen en buiten) mooi? Niet echt; ik vond het interieur van de Audi veel mooier. Een XC90 vind ik van buiten een stuk mooier (en ruimer!) , maar van binnen ouderwets (die numerieke toetsen in het middenconsole

Dus dan maar 6 tot 8 maanden wachten op een auto die niet visueel mijn eerste keuze is, maar wel past in het praktische gedeelte (en de techniek van Tesla is natuurlijk, als Tweaker zijnde, wel echt fantastisch)
Totdat je er in rijdt... Dat is dan wel weer verslavend en ben je geneigd over het uiterlijk heen te stappen. Zeker als een M3P probeert.jeroenkb schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:28:
[...]
En dat snap ik weer niet. Wat moet je nog zelf ervaren als je op basis van foto / video het interieur niets vindt.
Ik vind het interieur van die Tesla ook absoluut niet mooi. Wil ik echt niet de hele tijd tegenaan kijken. Een kaarsrecht (goedkoop produceren?) dashboard en dan.... o ja vergeten er moet nog een joekel van een scherm op geplakt worden. Denk dat Elon dit zelf een keer in de avond na wat joints getekend heeft...
[ Voor 3% gewijzigd door daemonix op 05-11-2021 09:34 ]
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
ze zullen zeker lekker rijden. Maar met mijn rij patroon / gedrag ga ik het potentieel toch niet benutten. En dan is mijn Enyaq meer dan voldoende en vele malen mooier.daemonix schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:34:
[...]
Totdat je er in rijdt... Dat is dan wel weer verslavend en ben je geneigd over het uiterlijk heen te stappen. Zeker als een M3P probeert.Of een Model S P100D.
In dit geval dan toch, voor mij, form over function
En wederom: vooroordeel. Niet geprobeerd, dus je kiest op basis van een vooroordeel. Wellicht was je oordeel anders uitgevallen als je het had geprobeerd. Een Enyaq is een compleet andere auto met een compleet andere wegligging.jeroenkb schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:37:
[...]
ze zullen zeker lekker rijden. Maar met mijn rij patroon / gedrag ga ik het potentieel toch niet benutten. En dan is mijn Enyaq meer dan voldoende en vele malen mooier.
In dit geval dan toch, voor mij, form over function
Ik stel wel voor om de keuze van degene die een BMW 1 serie bevestigd te zien verder te laten rusten en niet meer in te gaan op discussie met hem. Hij wil niet anders, al pagina's lang. We hebben helaas dat patroon hier al eerder gezien en het vervuilt het topic enorm.
Ik heb uiteindelijk de Model 3 ook niet gekocht als particulier. Maar wat ligt dat ding lekker op de weg zeg. Ik zou al heel vaak dikke lol hebben met die SR+. Misschien maar beter dat hij hier niet voor de deur staat
Misschien in de toekomst, als waarde wat gezakt is (als bijtelling niet meer kunstmatig de prijs ophoogt) alsnog overstappen. En dan er ook gewoon het circuit mee op, wat ik niet zo gauw zou doen met een auto van 50K (of meer)
Misschien in de toekomst, als waarde wat gezakt is (als bijtelling niet meer kunstmatig de prijs ophoogt) alsnog overstappen. En dan er ook gewoon het circuit mee op, wat ik niet zo gauw zou doen met een auto van 50K (of meer)
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Heb toch mijn vrouw overtuigd een testrit te doen in de Model 3, als is het maar om die echt af te kunnen strepen zonder achteraf af te vragen of we niet toch die hadden moeten overwegen.
Omdat het interieur dusdanig anders is dan je gewend bent, dat er misschien iets is in de ervaring, wat je niet van een plaatje haalt?jeroenkb schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:28:
[...]
En dat snap ik weer niet. Wat moet je nog zelf ervaren als je op basis van foto / video het interieur niets vindt.
Op een plaatje vind ik het ook niet echt "mooi", maar het heeft ook wel wat. En een dashboard is meer dan alleen iets om tegenaan te kijken, dat is mijn hele punt.Ik vind het interieur van die Tesla ook absoluut niet mooi. Wil ik echt niet de hele tijd tegenaan kijken.
Ik ben hier niet om Tesla te verdedigen in hun ontwerp keuzes, of om te zeggen dat iedereen tesla moet kopen of hem mooi of handig moet vinden...ik vind het alleen gek dat mensen meer dan 50k uit willen gaan geven en niet de moeite nemen om de opties even in het echt te gaan bekijken.
[ Voor 17% gewijzigd door Prullenbak84 op 05-11-2021 09:58 ]
Kijk...dat is de instellingPhusebox schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:47:
als is het maar om die echt af te kunnen strepen

Ok, dat wist ik niet, is wel goed nieuwsDeveon schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:22:
[...]
Dan vergeet je uit gemak alleen ook dat er ook massaal kleine EVs geïmporteerd worden zoals de Zoë waar uitstekende vraag naar is op de gebruikte markt.
Sorry het is maar hoe je het leest. Het kan ook zijn dat we hem juist niet afstrepen. De klemtoon moet liggen op "echt". Nu strepen we hem af op basis van een video. Als we hem straks alsnog niet meenemen in de keuze dan is dat wel op basis van o.a. een testrit.
Tesla’s missie is om de transitie naar duurzame energie te versnellen en zijn niet bang om daarvoor heilige koeien te slachten (die geven het beste vlees). Die voorkant komt ten goede van efficiency en het interieur de productiekosten. Om dat te waarderen zal je echter wel de insteek functie over vorm moeten hebben. De missie is lang niet altijd in voordeel van de consument.jeroenkb schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:28:
[...]
Laatste reactie en dan beloof ik het met rust te latendaemonix schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:41:
[...]
En wederom: vooroordeel. Niet geprobeerd, dus je kiest op basis van een vooroordeel.
Ik prefereer uiterlijk boven performance. heeft niets met vooroordelen te maken. Al zou blijken dat, zodra ik gereden heb in die Tesla, ik het de fijnste ervaring uit mijn leven vind, Ik vind het een oerlelijke auto.
En dat vind ik belangrijker dan welk weggedrag dan ook. Persoonlijke smaak en keuze. Maar geen vooroordeel.
En het is gewoon een smaakkwestie. Ik houd wel van die 'functie over vorm'-insteek. Zelfs als je daarin doorschiet en de auto eigenlijk (in mijn opinie) gewoon lelijk wordt, zoals bij een Sono Sion.Deveon schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:01:
[...]
Tesla’s missie is om de transitie naar duurzame energie te versnellen en zijn niet bang om daarvoor heilige koeien te slachten (die geven het beste vlees). Die voorkant komt ten goede van efficiency en het interieur de productiekosten. Om dat te waarderen zal je echter wel de insteek functie over vorm moeten hebben. De missie is lang niet altijd in voordeel van de consument.
Bij Tesla vind ik dat die Von Holzhausen er echt wel in geslaagd is om de boel nog best mooi vorm te geven. Zonder daarbij de missie die eraan ten grondslag ligt uit het oog te verliezen.
Om vervolgens op dezelfde tekentafel gewoon een Cybertruck te ontwerpen. Wat een baas.
Punctuality is the politeness of kings
Tja.Prullenbak84 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:55:
[...]
[...]
...ik vind het alleen gek dat mensen meer dan 50k uit willen gaan geven en niet de moeite nemen om de opties even in het echt te gaan bekijken.
Ik rijd al jaren Skoda. Heb vorig jaar de Enyaq blind besteld zonder hem in het echt gezien of gereden te hebben.
Dat is zeker een risico. Gelukkig wat mij betreft zeer positief uitgevallen.
Dan wel raar dat Tesla, als ze functie over vorm verkiezen om de overgang naar duurzame energie te versnellen, snelheid zo'n belangrijk onderdeel van de auto maken (ludicrous mode)dreamscape schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:25:
[...]
Ik houd wel van die 'functie over vorm'-insteek. Zelfs als je daarin doorschiet en de auto eigenlijk (in mijn opinie) gewoon lelijk wordt, zoals bij een Sono Sion.
Bij Tesla vind ik dat die Von Holzhausen er echt wel in geslaagd is om de boel nog best mooi vorm te geven. Zonder daarbij de missie die eraan ten grondslag ligt uit het oog te verliezen.
Om vervolgens op dezelfde tekentafel gewoon een Cybertruck te ontwerpen. Wat een baas.
Elektrisch of niet. Hard rijden kost in alle gevallen meer energie en is dus niet duurzaam...
Mijn vrouw was gelijk verkocht in de Tesla Model Y.
Blij dat die van mijn vrouw overeenkomt met die van mij
Onze autohistorie: Alfa 164, Opel Corsa B, VW Passat B8 Highline, Jaguar XJ, Ford Fusion, Kia e-Niro, gaat alle kanten op hè
Volgende dus een rode Y met wit interieur
Smaak dusWow, een interieur zo simpel en rustig! Simpel = hard, je kan zien dat er veel moeite in is gestopt.
Blij dat die van mijn vrouw overeenkomt met die van mij
Onze autohistorie: Alfa 164, Opel Corsa B, VW Passat B8 Highline, Jaguar XJ, Ford Fusion, Kia e-Niro, gaat alle kanten op hè
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Musk wilde elektrische auto’s sexy maken (Models S3XY) en in zijn ogen hoort daar ook high performance bij. Hij had zelf al een hele collectie Porsches naar het schijnt, dus dat verklaart een hoopjeroenkb schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:32:
[...]
Dan wel raar dat Tesla, als ze functie over vorm verkiezen om de overgang naar duurzame energie te versnellen, snelheid zo'n belangrijk onderdeel van de auto maken (ludicrous mode)
Elektrisch of niet. Hard rijden kost in alle gevallen meer energie en is dus niet duurzaam...
Daarbij hebben ze de goedkoopste 3 net even een tikje langzamer gemaakt. 
Al zou ik over een 0-100 sprint van 6,1 seconden nog steeds niet klagen. Dat is nog steeds stukken sneller dan mijn langzame Corsa'tje...
Al zou ik over een 0-100 sprint van 6,1 seconden nog steeds niet klagen. Dat is nog steeds stukken sneller dan mijn langzame Corsa'tje...
Je haalt inderdaad een markt niet over met een saaie auto zonder bijzondere prestaties, je zult eerst de trendsetters moeten overhalen.jdbiggelaa schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:36:
[...]
Musk wilde elektrische auto’s sexy maken (Models S3XY) en in zijn ogen hoort daar ook high performance bij. Hij had zelf al een hele collectie Porsches naar het schijnt, dus dat verklaart een hoop
Krijg je wel weer wat extra range voor terug. (60kWh ipv 55kWh)dreamscape schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:38:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Je vergeet dat ze om dat mogelijk te maken de prijs hebben verhoogd.dreamscape schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:38:
Het verschil tussen de instap Tesla en performance uitvoering in efficiency is erg klein. Dat terwijl het bij een brandstofmotor wel enorme nadelen meeneemt voor de potentie van zulke performance. Juist deze kopers wil je aantrekken omdat het milieu daar het meeste mee geholpen is en je praktisch dezelfde auto voor veel meer kan verkopen om zo ontwikkelingen te versnellen.jeroenkb schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:32:
[...]
Dan wel raar dat Tesla, als ze functie over vorm verkiezen om de overgang naar duurzame energie te versnellen, snelheid zo'n belangrijk onderdeel van de auto maken (ludicrous mode)
Daarnaast brengt deze performance ook gratis reclame met zich mee tijdens proefritten, reviews en als belangrijkste overige internetargumenten om ICE rijders te trollen.
Ach, ik kan het ding op dit moment toch niet betalen, dus daar let ik nauwelijks op.daemonix schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:39:
[...]
Je vergeet dat ze om dat mogelijk te maken de prijs hebben verhoogd.
Tja ik vind juist dat traditionele interieurs teveel overbodige frutsels hebben die goede functionaliteit in de weg zitten. Leuk hoor, zo’n gestileerde draaiknop waarmee je de auto in drive kunt zetten, maar doe mij maar extra opbergruimte. Vaak lijken die dingen nu mooi, maar over een of 2 jaar alweer gedateerd. Als ze al niet beginnen te verslijten.redwing schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:19:
[...]
Wat uitzicht betreft blijft dat natuurlijk hetzelfde. Praktisch is de M3 inderdaad wel, maar ikzelf vind hem van binnen (en van buiten eigenlijk ook) gewoon lelijk. Naar mijn idee is het veel lege ruimte met een tablet er ingeplakt.
Een Tesla is veel meer dan alleen het interieur. Het totaal plaatje van rijden in een EV is heel goed uitgewerkt en wordt nog steeds verbeterd. En zoals @redwing al zegt: ze rijden heerlijk.jeroenkb schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:28:
[...]
-edit-
Overigens was ik zelf ook geen fan van het interieur en heb ik voor een model 3 gekozen vanwege het rijgedrag (voor mij het belangrijkste aan een auto). Maar inmiddels ben ik het interieur steeds meer gaan waarderen en zou ik een traditioneel interieur weer een drempel vinden als ik een nieuwe auto zou moeten kiezen.
[ Voor 8% gewijzigd door Pierz op 05-11-2021 11:04 ]
Inderdaad. Zelfs het destijds als "te minimialistisch" verguisde interieur van de eerste model S oogt nu gedateerd. Zo gaat dat.Pierz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:59:
[...]
Tja ik vind juist dat traditionele interieurs teveel overbodige frutsels hebben die goede functionaliteit in de weg zitten. Leuk hoor, zo’n gestileerde draaiknop waarmee je de auto in drive kunt zetten, maar doe mij maar extra opbergruimte. Vaak lijken die dingen nu mooi, maar over een of 2 jaar alweer gedateerd. Als ze al niet beginnen te verslijten.
Achteraf gezien ben ik blij dat ik niet voor een Model 3 kon kiezen toen ik een nieuwe auto uitzocht, ik vind de instap van de 3 echt te laag en ben de hoge instap gaan waarderen. Volgende auto wordt ook geen Tesla, staat niet meer op de te leasen lijst (Stom, stom, stom, alle merken met echt bereik zijn geschrapt want 'ze' willen alleen auto's waar ze ook diensten aan leveren, lees de Europese meuk die echt achterloopt op Tesla en Hyundai).Pierz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:59:
[...]
Een Tesla is veel meer dan alleen het interieur. Het totaal plaatje van rijden in een EV is heel goed uitgewerkt en wordt nog steeds verbeterd. En zoals @redwing al zegt: ze rijden heerlijk.
-edit-
Overigens was ik zelf ook geen fan van het interieur en heb ik voor een model 3 gekozen vanwege het rijgedrag (voor mij het belangrijkste aan een auto). Maar inmiddels ben ik het interieur steeds meer gaan waarderen en zou ik een traditioneel interieur weer een drempel vinden als ik een nieuwe auto zou moeten kiezen.
Zo te lezen heb je het dus over lease. Heb je niet een mogelijkheid om je leasebudget anders in te zetten? Lees: bruto uitgekeerd krijgen met aanvullend erbovenop/verrekende netto km-vergoeding voor een eigen auto?daemonix schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:43:
[...]
Achteraf gezien ben ik blij dat ik niet voor een Model 3 kon kiezen toen ik een nieuwe auto uitzocht, ik vind de instap van de 3 echt te laag en ben de hoge instap gaan waarderen. Volgende auto wordt ook geen Tesla, staat niet meer op de te leasen lijst (Stom, stom, stom, alle merken met echt bereik zijn geschrapt want 'ze' willen alleen auto's waar ze ook diensten aan leveren, lees de Europese meuk die echt achterloopt op Tesla en Hyundai).
Ik vind Tesla's ook hele toffe auto's en als techneut is het interessant om te zien hoe ver vooruit ze zijn met hun updates en toevoegingen aan de auto. Maar tegelijkertijd is dat ook de reden waarom ik juist geen Tesla gekozen heb. Zo hou ik zelf helemaal niet van one pedal driving (oftewel 100% regeneratie wanneer je het pedaal los laat). Maar Tesla geeft je daarin geen keuze terwijl dat eerder wel mogelijk was. Daarmee kunnen ze dus features die eerst wel bij de auto zaten gewoon verwijderen zonder dat je daar controle over hebt.Pierz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:59:
[...]
Een Tesla is veel meer dan alleen het interieur. Het totaal plaatje van rijden in een EV is heel goed uitgewerkt en wordt nog steeds verbeterd. En zoals @redwing al zegt: ze rijden heerlijk.
-edit-
Daarnaast is mijn familie erg gevoelig voor wagenziekte en die zijn tot nu toe in elke Tesla bijzonder snel misselijk geworden. Natuurlijk ligt dat ook aan de chauffeur maar het rijgedrag van een Tesla nodigt nu niet echt uit om rustig te rijden.
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Nee.MooDyBLueS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:57:
[...]
Zo te lezen heb je het dus over lease. Heb je niet een mogelijkheid om je leasebudget anders in te zetten? Lees: bruto uitgekeerd krijgen met aanvullend erbovenop/verrekende netto km-vergoeding voor een eigen auto?
edit: daarnaast werk ik vooral in de grote (dure) steden met hoge parkeerkosten. Die zou ik zonder lease auto zelf moeten betalen. Precies de reden dat ik naar lease ben overgestapt.
[ Voor 16% gewijzigd door daemonix op 05-11-2021 12:11 ]
Dat laatste hoeft geen probleem te zijn hoor. Vraag me niet hoe het werkt, maar ik kan gewoon alle parkeerkosten declareren met mijn privé auto, km-vergoeding en bruto budget. Maar goed, snap ook dat het lastig is om als een persoon of een van de wellicht weinigen daar verandering in te gaan aanbrengen.daemonix schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:10:
[...]
Nee.We zitten al in een Cafetaria model dus feitelijk betaal ik de lease auto zelf van mijn bruto salaris. We hebben geen lease budget.
edit: daarnaast werk ik vooral in de grote (dure) steden met hoge parkeerkosten. Die zou ik zonder lease auto zelf moeten betalen. Precies de reden dat ik naar lease ben overgestapt.
Anderzijds: als het toch al helemaal uit je bruto loon komt: zou dan een tweedehands EV niet juist enorm veel schelen? Even behoudens dat je iets kan regelen betreffende de parkeerkosten natuurlijk.
Ik weet dat in mijn geval het netto zeer veel scheelt. Ik draai nu ongeveer gelijk met het budget en de km's die ik maak. Dat wil zeggen: ik rijd praktisch gratis (TCO berekening). Als ik dezelfde auto zou leasen met hetzelfde budget, dan zou het mij iets minder dan € 300 per maand netto kosten, daar zit wel een kleine eigen bijdrage in bovenop de bijtelling.
[ Voor 27% gewijzigd door MooDyBLueS op 05-11-2021 14:51 ]
Parkeerkosten zijn 30-50 euro per dag. No way dat 0,19 euro/km dat ooit kan vergoeden, en valt belastingtechnisch ook niet te regelen, als dat wel kan valt het al gauw in de categorie fraude, of moet er alsnog belasting over worden betaald. Tenslotte is 40.000 km/jaar ook niet om vrolijk van te worden met een privé auto.MooDyBLueS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:47:
[...]
Dat laatste hoeft geen probleem te zijn hoor. Vraag me niet hoe het werkt, maar ik kan gewoon alle parkeerkosten declareren met mijn privé auto, km-vergoeding en bruto budget. Maar goed, snap ook dat het lastig is om als een persoon of een van de wellicht weinigen daar verandering in te gaan aanbrengen.
Anderzijds: als het toch al helemaal uit je bruto loon komt: zou dan een tweedehands EV niet juist enorm veel schelen? Even behoudens dat je iets kan regelen betreffende de parkeerkosten natuurlijk.
Ik weet dat in mijn geval het netto zeer veel scheelt. Ik draai nu ongeveer gelijk met het budget en de km's die ik maak. Dat wil zeggen: ik rijd praktisch gratis (TCO berekening). Als ik dezelfde auto zou leasen met hetzelfde budget, dan zou het mij iets minder dan € 300 per maand netto kosten, daar zit wel een kleine eigen bijdrage in bovenop de bijtelling.
Vreemde regeling dat je bij gebruik van een prive wagen de parkeerkosten bij klanten niet kan declareren… 19 cent per kilometer voor ritten naar klanten vind ik ook erg weinig. Het is duidelijk dat ze liever zien dat je een leaseauto neemt.
Daarom ja. Bij ons is het gewoon mogelijk en wij zijn een organisatie van 750+ man met OR en alles. Daar wordt zeker geen fraude gepleegd als alles ook netjes in personeelsgidsen en handboeken vastgelegd staat.Franciesco schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:34:
Vreemde regeling dat je bij gebruik van een prive wagen de parkeerkosten bij klanten niet kan declareren… 19 cent per kilometer voor ritten naar klanten vind ik ook erg weinig. Het is duidelijk dat ze liever zien dat je een leaseauto neemt.
Bij ons het dus kort door de bocht:
1a: je kiest voor een leasebudget en kiest daar een (liefst elektrische) auto voor uit
1b: je kiest voor het uit laten betalen van het leasebudget, dan heet het vervoersbudget en mag je het of gebruiken voor een (lease) fiets of een privé gekochte/geleaste auto/motor én mag je indien je met auto/motor komt 19ct/km declareren, dit wordt verrekend met je budget
2: parkeerkosten en andere aanverwante declaraties die nodig zijn om bezoek te brengen aan een klant, denk bijv. aan "last-mile OV" voor sommige klanten in hartje A'dam of Den Haag, mag je altijd declareren, ongeacht je keuze bij 1.
En tuurlijk zal het bedrijf daar z'n belasting over moeten betalen, maar wij zijn dan ook met 90% van het bedrijf dagelijks niet op kantoor maar bij klanten te vinden, dus ze weten ongetwijfeld hoe dit werkt en wat er voor nodig is.
En @MooDyBLueSFranciesco schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:34:
Dat is voor internationale organisaties met ongeveer 250.000 werknemers misschien iets lastiger.
Verder helpt een leaseauto natuurlijk bij mijn administratie, hoef nu niets te doen behalve parkeerbonnetjes inleveren, voorheen privé auto gereden dat levert gewoon veel meer geneuzel op.
Na de proefrit met de Model 3 vandaag toch weer aan het twijfelen geslagen.
Wat bevindingen, plussen en minnen, deels in vergelijking met de EV6 voor ons:
+++ Software (mijlenver voor op alle andere fabrikanten)
+ Updates
+ Glazen dak
+ Verbruikscijfers
+ Audio systeem
+ Kwaliteit van de materialen in het interieur
+ Stoelen (erg fijn)
- Buitenkant niet echt mooi (naar onze smaak)
- Interieur komt erg klinisch over. Beetje het gevoel alsof je in een trein zit ipv een auto
- Kofferbak opening erg klein
- Mijn vrouw vindt het kijken naar een scherm naast je en bedienen via een touchscreen niet echt fijn
- Garantievoorwaarden iets beperkter dan de Kia, geen garage om de hoek (uur rijden naar dichtsbijzijnde service center)
- Onzekerheid over de kwaliteit (gebaseerd op verhalen en geruchten, dus puur speculatief en gevoel)
Moet ook nog even uitzoeken wat de wijziging nu betekent qua accu, buiten meer bereik, minder acceleratie en een duurdere prijs. Gaan deze accu's net zo lang mee?
Wat bevindingen, plussen en minnen, deels in vergelijking met de EV6 voor ons:
+++ Software (mijlenver voor op alle andere fabrikanten)
+ Updates
+ Glazen dak
+ Verbruikscijfers
+ Audio systeem
+ Kwaliteit van de materialen in het interieur
+ Stoelen (erg fijn)
- Buitenkant niet echt mooi (naar onze smaak)
- Interieur komt erg klinisch over. Beetje het gevoel alsof je in een trein zit ipv een auto
- Kofferbak opening erg klein
- Mijn vrouw vindt het kijken naar een scherm naast je en bedienen via een touchscreen niet echt fijn
- Garantievoorwaarden iets beperkter dan de Kia, geen garage om de hoek (uur rijden naar dichtsbijzijnde service center)
- Onzekerheid over de kwaliteit (gebaseerd op verhalen en geruchten, dus puur speculatief en gevoel)
Moet ook nog even uitzoeken wat de wijziging nu betekent qua accu, buiten meer bereik, minder acceleratie en een duurdere prijs. Gaan deze accu's net zo lang mee?
De chemie van LFP's gaat in principe langer mee, ze zijn alleen zwaarder/groter voor dezelfde hoeveelheid capaciteit/power (lagere energiedichtheid). En ze zijn een stuk makkelijker te recyclen.
Wikipedia: Lithium iron phosphate battery
Wikipedia: Lithium iron phosphate battery
[ Voor 26% gewijzigd door _eLMo_ op 06-11-2021 21:23 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
@Phusebox voor mij/ons viel een Tesla ook eigenlijk gelijk af vanwege de buitenkant maar zeker de binnenkant. 1 grote tablet waar je letterlijk alles op en mee moet doen.. Voeltlde gewoon niet goed en ziet er bovendien enorm lelijk en saai uit (ja dat is smaak..).
Dus een Tesla viel al heel snel af. Tis uiteindelijk, mede door een buitenkansje met de bijtelling, een volvo xc40 P8 geworden.
Dus een Tesla viel al heel snel af. Tis uiteindelijk, mede door een buitenkansje met de bijtelling, een volvo xc40 P8 geworden.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
XC40 is ook echt een mooie auto.Juancho schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:39:
@Phusebox voor mij/ons viel een Tesla ook eigenlijk gelijk af vanwege de buitenkant maar zeker de binnenkant. 1 grote tablet waar je letterlijk alles op en mee moet doen.. Voeltlde gewoon niet goed en ziet er bovendien enorm lelijk en saai uit (ja dat is smaak..).
Ik dacht eerst ook 1 grote tablet, maar de stembediening werkte zo ongelooflijk goed. En de knopjes op het stuur zijn voor mijn gevoel meer dan genoeg voor 95% van wat je dagelijks gebruikt.
En buiten dat werkt het snel en goed. Kan ik van de meeste infotainment systemen niet zeggen.
** Je opmerking wordt niet gewaardeerd, let er aub even op. **
[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 06-11-2021 22:25 ]
Zeker, het scherm zal vast perfect werken. Maar ik vind het vreselijk irritant, je hebt niet eens een display voor je neus met snelheid etc. Voor mij was dat echt een no go.Phusebox schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:42:
[...]
XC40 is ook echt een mooie auto.
Ik dacht eerst ook 1 grote tablet, maar de stembediening werkte zo ongelooflijk goed. En de knopjes op het stuur zijn voor mijn gevoel meer dan genoeg voor 95% van wat je dagelijks gebruikt.
En buiten dat werkt het snel en goed. Kan ik van de meeste infotainment systemen niet zeggen.
En toen Volvo ging samenwerken met Google was dat een dikke plus. Daar werkt de assistent ook top en sowieso is het ingebakken android systeem ook echt geweldig. Even los van wat bèta functies en bug na dan. Meer merken gaan AAOS gebruiken dus dat wordt in de toekomst alleen maar beter.
Had je ook al naar de Polestar 2 en Volvo C40 gekeken?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ja en nee. Niet echt heel ver uitgezocht. De C40 is volgens mij een pak duurder?Juancho schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:29:
[...]
Zeker, het scherm zal vast perfect werken. Maar ik vind het vreselijk irritant, je hebt niet eens een display voor je neus met snelheid etc. Voor mij was dat echt een no go.
En toen Volvo ging samenwerken met Google was dat een dikke plus. Daar werkt de assistent ook top en sowieso is het ingebakken android systeem ook echt geweldig. Even los van wat bèta functies en bug na dan. Meer merken gaan AAOS gebruiken dus dat wordt in de toekomst alleen maar beter.
Morgen nog eens naar kijken.
Je kan die 3 modellen nu ook met single motor krijgen. Scheelt aardig in bedrag. Ik had zelf nog heel graag serieus willen kijken naar de Mercedes EQA maar die kwam net een paar maand te laat (lees hogere bijtelling).Phusebox schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:32:
[...]
Ja en nee. Niet echt heel ver uitgezocht. De C40 is volgens mij een pak duurder?
Morgen nog eens naar kijken.
[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 06-11-2021 22:34 ]
De C40 niet zo te zien in Nederland.Juancho schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:33:
[...]
Je kan die 3 modellen nu ook met single motor krijgen. Scheelt aardig in bedrag. Ik had zelf nog heel graag serieus willen kijken naar de Mercedes EQA maar die kwam net een paar maand te laat (lees hogere bijtelling).
De EQA vind ik echt een hele lelijke auto zelf. Maar goed dat is niet alles natuurlijk.
De stembediening van de Model 3 werkt inderdaad erg goed en je kunt er veel mee bedienen. Wel twee nadelen die ik ermee ervaar:Phusebox schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:42:
[...]
- Als je passagiers aan boord hebt is stembediening niet fijn: kans op door elkaar praten waardoor het e.e.a. niet herkent wordt
- Radio/muziek gaat tijdelijk op mute bij spraakcommando. Ik luister veel naar BNR, en dan mis je elke keer een stukje tekst.
Vergeet er niet bij te zeggen dat er nogal veel connectiviteitsproblemen zijn met Polestar/Volvo, en je dan niets bent met de assistent / aaos.Juancho schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:29:
[...]
Zeker, het scherm zal vast perfect werken. Maar ik vind het vreselijk irritant, je hebt niet eens een display voor je neus met snelheid etc. Voor mij was dat echt een no go.
En aaos gaat inderdaad beter worden, maar daar ga je met je Polestar 2 / Xc40 niets van merken, want daar gaan ze ook betere hardware voor moeten installeren (je Android smartphone van 8 jaar geleden gaat ook niet ineens fantastisch werken met de huidige versie van Android).
Software mag niet wispelturig zijn, en moet gewoon altijd zijn ding doen, wat je ervan gewend bent. Wil wel eens weten wat je zou doen, als je smartphone elke maand eens uit zijn eigen zichzelf volledig uitschakeld. Je koopt onmiddelijk een andere, ook al is de camera en hardware en bediening mooier/beter. Enige reden dat jij nog de auto rijdt is omdat de investering ervan 60x hoger is als een smartphone
Zijn die connectiviteitsproblemen er nog steeds bij Volvo/Polestar? Ik had verwacht dat die ondertussen al opgelost waren
Met alle respect maar er klopt eigenlijk geen bal van wat je zegt...bottom line schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:50:
[...]
Vergeet er niet bij te zeggen dat er nogal veel connectiviteitsproblemen zijn met Polestar/Volvo, en je dan niets bent met de assistent / aaos.
En aaos gaat inderdaad beter worden, maar daar ga je met je Polestar 2 / Xc40 niets van merken, want daar gaan ze ook betere hardware voor moeten installeren (je Android smartphone van 8 jaar geleden gaat ook niet ineens fantastisch werken met de huidige versie van Android).
Software mag niet wispelturig zijn, en moet gewoon altijd zijn ding doen, wat je ervan gewend bent. Wil wel eens weten wat je zou doen, als je smartphone elke maand eens uit zijn eigen zichzelf volledig uitschakeld. Je koopt onmiddelijk een andere, ook al is de camera en hardware en bediening mooier/beter. Enige reden dat jij nog de auto rijdt is omdat de investering ervan 60x hoger is als een smartphone
1. De software issues in de auto zelf zijn bijna allemaal opgelost en stabiel. En ook bijv een Maps heeft belangrijke updates gehad. Alleen de app is nog erg wisselvallig of dramatisch.
2. Nieuwe hardware is ook onzin, er zijn nu al mooie verbeteringen door gevoerd. En er komt nog veel aan waar helemaal geen nieuwe hardware voor nodig is. Hoe je hoe rbij komt is me echt een raadsel. Je haalt notabene een rare smartphone vergelijking aan van 8 jaar... AAOS is net een jaartje uit! Pak dan een S20 VS s21... En je ziet al dat het om minimale details gaat.
3. We hebben al veel gemerkt aan verbetering. Maar daar zal jij als niet P2/P8 rijder weinig tot niks van af weten vermoed ik zo gezien je opmerkingen
En dan ben ik ook nog eens 1 van de meest kritische personen wbt de XC40 P8!
Juancho schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:14:
[...]
Met alle respect maar er klopt eigenlijk geen bal van wat je zegt...
1. De software issues in de auto zelf zijn bijna allemaal opgelost en stabiel. En ook bijv een Maps heeft belangrijke updates gehad. Alleen de app is nog erg wisselvallig of dramatisch.
Ik krijg het glazen dak niet meer open en dicht, zit geen beweging in…
Is al een paar dagen, dus ook een nachtje laten staan en een reset helpt niet. Het zonnescherm werkt nog wel.
Is dit zelf op te lossen of is een ritje dealer noodzakelijk?
Ik heb sinds gisteren ook problemen met GPS en 4G. Voor het eerst dat het nu al 2 dagen niet werkt. In het verleden werkte het meteen na een reset weer.
Ik heb inmiddels herhaaldelijk de reset via de home knop gedaan. Zonder succes. Als ik de ontwasemknop ingedrukt houdt gaat er bij geen lampje knipperen bij de SOS. Ik heb ook handmatig de tijd aangepast, allemaal zonder succes.
Iemand nog ideeën? Of wordt het toch een ritje naar de dealer?
Waar ik afgelopen week achter kwam dat na de 1.7 update de Google assistent niet meer goed werkt. Ik probeerde iemand te bellen en die assistent gaf aan geen toegang tot internet iemand anders die hetzelfde probleem heeft ondervonden.
Stabiel? Dit is enkel van de laatste 2 pagina's.Juancho schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:04:
de assistent werkt hier nog wel, maar het duurt een stuk langer voor ze eindelijk wakker is. Super irritant omdat je vaak bij weg rijden bijv. een bestemming wilt doorgeven. Neem aan dat dit ook wel bekend is bij Volvo ondertussen. Anders ook even melden allen!
https://www.media.volvoca...ware-development-in-houseJuancho schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:14:
[...]
Met alle respect maar er klopt eigenlijk geen bal van wat je zegt...
2. Nieuwe hardware is ook onzin, er zijn nu al mooie verbeteringen door gevoerd. En er komt nog veel aan waar helemaal geen nieuwe hardware voor nodig is. Hoe je hoe rbij komt is me echt een raadsel. Je haalt notabene een rare smartphone vergelijking aan van 8 jaar... AAOS is net een jaartje uit! Pak dan een S20 VS s21... En je ziet al dat het om minimale details gaat.
3. We hebben al veel gemerkt aan verbetering. Maar daar zal jij als niet P2/P8 rijder weinig tot niks van af weten vermoed ik zo gezien je opmerkingen
Het AAOS systeem eindigt sowieso bij Volvo binnen komende tijd
[ Voor 20% gewijzigd door bottom line op 07-11-2021 17:04 ]
Als je op zo'n manier de discussie wilt aangaan terwijl je de auto's niet eens zelf rijdt... Dan pas ik even. Van elke auto kan je fouten of problemen opzoeken. Dat is niet zo moeilijk.
Ik ben zelf nogmaals erg kritisch maar dingen die je beweert, bijv over hardware kloppen gewoon totaal niet. Er is juist wel sprake van verbetering, op alle gebieden, mrt de bestaande hardware en op basis van geleverde feedback. Is elde auto af of bug vrij? Nee. Is het zoals jij stelt? Nee absoluut niet.
Maar daarvoor moet je nogmaals de auto zelf rijden en dat doe je voor zover ik weet niet.
Ik ben zelf nogmaals erg kritisch maar dingen die je beweert, bijv over hardware kloppen gewoon totaal niet. Er is juist wel sprake van verbetering, op alle gebieden, mrt de bestaande hardware en op basis van geleverde feedback. Is elde auto af of bug vrij? Nee. Is het zoals jij stelt? Nee absoluut niet.
Maar daarvoor moet je nogmaals de auto zelf rijden en dat doe je voor zover ik weet niet.
[ Voor 46% gewijzigd door Juancho op 07-11-2021 17:05 ]
Heb reactie nog wat bij aangevuld.Juancho schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:03:
Als je op zo'n manier de discussie wilt aangaan terwijl je de auto's niet eens zelf rijdt... Dan pas ik even. Van elke auto kan je fouten of problemen opzoeken. Dat is niet zo moeilijk.
Ik ben zelf nogmaals erg kritisch maar dingen die je beweert, bijv over hardware kloppen gewoon totaal niet.
Succes met je AAOS nadat Volvo volledig op zijn eigen systeem zit
Niet om te bashen maar diezelfde problemen vindt ik ook bij jouw geliefde merkbottom line schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:06:
[...]
Heb reactie nog wat bij aangevuld.
Succes met je AAOS nadat Volvo volledig op zijn eigen systeem zit
Zeker met de vele software updates komen er ook regelmatig nieuwe problemen of oude problemen poppen weer op.
Ook mis je functionaliteit als je onder HW 2.5 zit en upgraden is onmogelijk of kost ook bakken met geld.
Denk maar niet dat die Model S uit 2015 nog lekker snappy aanvoelt en tot 2030 de nieuwste features binnen krijgt hoor.
Elk merk heeft wel wat, AAOS heeft potentie maar de ontwikkeling zit nog in de beginfase. Geen idee of Volvo/Polestar het nu al weer links wil laten liggen maar geen enkele vernieuwing meer doorvoeren geloof ik niet.
Oh en de connectiviteitsproblemen hadden volgens mij deels ook te maken met de 4 grote verstoring van Vodafone de laatste 2 maanden. (Grote telco provider)
En ja ik heb ervaring daarmee. Model X uit 2017 is tergend traaag met bijvoorbeeld het laden van een route.
Als je niet afhankelijk van bijtelling bent kan diegene misschien nog best even Q1-2022 afwachten om te zien wat er aan komt en hoe de software van alle partijen is.
[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 07-11-2021 17:44 ]
Tis gewoon gelul wat de beste man/vrouw vermeld. Volvo en Google gaan gewoon met elkaar verder, maar Volvo gaat er zelf nog soort van schil om maken. De technology er achter blijft gewoon Google.GeeMoney schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:25:
[...]
Niet om te bashen maar diezelfde problemen vindt ik ook bij jouw geliefde merk.
Zeker met de vele software updates komen er ook regelmatig nieuwe problemen of oude problemen poppen weer op.
Ook mis je functionaliteit als je onder HW 2.5 zit en upgraden is onmogelijk of kost ook bakken met geld.
Denk maar niet dat die Model S uit 2015 nog lekker snappy aanvoelt en tot 2030 de nieuwste features binnen krijgt hoor.
Elk merk heeft wel wat, AAOS heeft potentie maar de ontwikkeling zit nog in de beginfase. Geen idee of Volvo/Polestar het nu al weer links wil laten liggen maar geen enkele vernieuwing meer doorvoeren geloof ik niet.
Oh en de connectiviteitsproblemen hadden volgens mij deels ook te maken met de 4 grote verstoring van Vodafone de laatste 2 maanden. (Grote telco provider)
"Volvo Cars will also continue its collaboration with Google, taking their industry-leading approach to infotainment and connectivity to the next level. A new infotainment system will focus on offering a simple, serene and safe experience, as well as a seamless integration between Volvo Cars and Google ecosystems
This isn't Volvo wiping the decks clear of its partners, there's still a backbone of Google Automotive OS - so the current Volvo and Google partnership remains - along with handshake systems such as Autosar to ensure there's a common language.
Volvo's take is that by pulling its resources in-house that it can create and manage and therefore more quickly develop and update its system.
"By developing software in-house we can boost development speeds and improve your Volvo faster than we can today," reads a statement by Henrik Green, Volvo's Chief Technology Officer. "Just like on your smartphone or computer, new software and features can be rolled out swiftly through over-the-air updates."
En dit is dus alleen maar goed omdat Google zelf nogal traag is. Dus de ontwikkelingen zullen juist alleen maar sneller gaan (met nogmaals AAOS als basis).
Maargoed als iemand zijn punt wil maken door te stellen dat de p8/P2 al een jaar of 8 oud is en het daarom hardware/software issues gaat geven... Dan weet je wel genoeg.
[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 07-11-2021 17:55 ]
Waarom is er al eigenlijk nog geen Windows Automotive OS? Daar kan Microsoft vast wel een paar miljard mee verbranden..
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Nee joh, die wachten tot een ander een groot succes is en dan kopen ze die opRichieB schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:09:
Waarom is er al eigenlijk nog geen Windows Automotive OS? Daar kan Microsoft vast wel een maar miljard mee verbranden..
Dat bestaat, maar MS is er al een tijd geleden mee gestopt: Wikipedia: Windows Embedded Automotive. Zat o.a. in Ford en Fiat.RichieB schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:09:
Waarom is er al eigenlijk nog geen Windows Automotive OS? Daar kan Microsoft vast wel een maar miljard mee verbranden..
Ah, I snap het al:S_Chief schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:26:
[...]
Dat bestaat, maar MS is er al een tijd geleden mee gestopt: Wikipedia: Windows Embedded Automotive. Zat o.a. in Ford en Fiat.
En de komende jaren wordt BlackBerry QNX natuurlijk vervangen door Android Automotive / Apple CarOS.In December 2014, Ford announced that the company would be replacing Microsoft Auto with BlackBerry Limited's QNX
Nog een recent artikel over dat Volvo AAOS laat vaten volstrekte onzin is:
https://www.autovisie.nl/nieuws/volvo-youtube-flistmeister/
Er komt hooguit later bij toekomstige modellen een soort van Volvo specifiek schilletje omheen. Zoals Polestar en Volvo nu bijv ook al verschillen hebben tewijl ze beide op exact hetzelfde AAOS systeem draaien.
Er komt hooguit later bij toekomstige modellen een soort van Volvo specifiek schilletje omheen. Zoals Polestar en Volvo nu bijv ook al verschillen hebben tewijl ze beide op exact hetzelfde AAOS systeem draaien.
Volgens mij gaat het om een totaal nieuw systeem, dus dat betekent dat het bestaande AAOS systeem in de huidige Volvo/Polestar modellen niet compatible zal zijn:
Het is echt wel iets meer dan een volvo schilletje eromheen....
Dus in die zin heeft @bottom line wel een punt...het is totaal andere hardware dan wat er nu gebruikt wordt.To truly benefit from developing software in-house, Volvo Cars is also centralising computing inside its fully electric cars into a core system, removing a lot of complexity. Rather than relying on multiple electronic control units around the car that control individual features and systems, an increasing amount of in-house developed software will run in a powerful core computing system in the car.
The core computing system, which will first be introduced on a new Volvo model set to be revealed in 2022, is made up of three main computers. These support each other in operating vision processing and artificial intelligence, general computing and infotainment respectively.
Het is echt wel iets meer dan een volvo schilletje eromheen....
[ Voor 3% gewijzigd door Isheara op 08-11-2021 10:39 ]
Keep rolling sixes!
Denk je nu dat Volvo al bij voorbaat gaat zeggen dat ze AAOS niet meer gaan ondersteunen?Juancho schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:54:
Nog een recent artikel over dat Volvo AAOS laat vaten volstrekte onzin is:
Zou wel erg dom zijn om hun huidige verkoop niet meer te stimuleren. Ze moeten nog een jaar overbruggen.
En 2 volwaardige teams op 2 OS'en zetten gaat nooit gebeuren. De getalenteerde IT mensen komen op het eigen netwerk, en een groepje van 10 man onderhoudt gewoon het oude AAOS systeem met Google.
AAOS is een volwaardig software systeem, en bejubeld door de Polestar/Volvo kopers. Het systeem dat Volvo gaat gebruiken zal hoogstens terug opnieuw Android Auto hebben. Absoluut geen 'schil' dat er gaat komen.
Ik kom volgend jaar wel terug bij jou.
[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 08-11-2021 12:26 ]
Holy shit wat een aannamens.... Ik laat het er maar bij.
Heb je niet meer de motorinhoud/wel of geen turbo's om over te discussieren, gaan we zeuren over het onboard OS
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De fanboys zijn weer uit hun hol gekomen
.
Tesla dit, Volvo dat, jammer hoor..

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ik weet niet of je op mij doelt met fanboy maar ik ben verre van een fanboy. Ik ben een van de meest kritische rijders van de P8 volgens mij. Dus niks fanboy. Maar als er dingen genoemd worden (of zelfs bedoelt als advies) naar anderen die gewoon niet kloppen... dan vind ik dat ik dat even recht moet zetten.revolution-nl schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:12:
De fanboys zijn weer uit hun hol gekomen.
Nogmaals, heeft niks met Volvo fanboy zijn te maken.
Tweakers gonna Tweakers.Arfman schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:13:
Heb je niet meer de motorinhoud/wel of geen turbo's om over te discussieren, gaan we zeuren over het onboard OS
Het valt me op dat er al een aantal vaste namen nu in advertenties schermen met: reserveer alvast voor verkoop in 2022 met sepp subsidie! Terwijl ik het aanbod aan ZE50 zie opdrogen <20k.
Kun je nu al in november een koopovereenkomst tekenen met levering in januari + tenaamstelling zodat je inderdaad per eerste week van januari de subsidie kunt aanvragen?
Nee, koopovereenkomst mag ook pas vanaf 1 januari.Joosie200 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:20:
[...]
Tweakers gonna Tweakers.
Het valt me op dat er al een aantal vaste namen nu in advertenties schermen met: reserveer alvast voor verkoop in 2022 met sepp subsidie! Terwijl ik het aanbod aan ZE50 zie opdrogen <20k.
Kun je nu al in november een koopovereenkomst tekenen met levering in januari + tenaamstelling zodat je inderdaad per eerste week van januari de subsidie kunt aanvragen?
Wie de schoen past trekke hem aanJuancho schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:15:
[...]
Ik weet niet of je op mij doelt met fanboy maar ik ben verre van een fanboy. Ik ben een van de meest kritische rijders van de P8 volgens mij. Dus niks fanboy. Maar als er dingen genoemd worden (of zelfs bedoelt als advies) naar anderen die gewoon niet kloppen... dan vind ik dat ik dat even recht moet zetten.
Nogmaals, heeft niks met Volvo fanboy zijn te maken.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Je sprak in meervoud dus ja, ik voelde me aangesproken
En het was best wel slecht.S_Chief schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:26:
[...]
Dat bestaat, maar MS is er al een tijd geleden mee gestopt: Wikipedia: Windows Embedded Automotive. Zat o.a. in Ford en Fiat.
Met eigen oprit en zoveel zonnepanelen heb je zo ongeveer de ideale situatie voor een EV. En het lijkt met dat ICEs meer last gaan hebben van waardedaling door de snelle ontwikkelingen in EVs dan EVs.Phusebox schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:48:
[...]
Ik heb complete Excel sheets gemaakt, maar met 20.000 km per jaar, een eigen oprit en 5200 Wp aan zonnepanelen kom ik er nog nauwelijks aan uit met een EV. En dat is met het grote risico dat EV's enorm snel in waarde dalen door de snelle ontwikkelingen.
[...]
Als ik de cijfers inklop van mijn 3k aanschaf Honda civic 1.3 hybrid tov 15k aanschaf ZE50 zit ik al aardig op een break even punt na 3 jaar 15k kilometers maken jaarlijks:
:strip_exif()/f/image/QNTmS5Q85vAHzlSHZx5OCo9h.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat geeft toch al een goede indicatie dat ik voor hetzelfde geld dus een EV kan rijden, zelfs al sla ik private lease over en dat ik de volle pond zelf betaal. Het kan 3k goedkoper uitvallen voor een EV als ik geen huuraccu kies en ga voor de Ioniq 28 bijvoorbeeld. Hou je wel het punt van range over. 250km in de winter wil ik halen om heen en weer richting mijn ouders te komen in the middle of nowhere zonder laadpalen in de buurt. Dan ga ik wel laden op de terugweg zodra ik terug in Nederland ben.
Het is dat de Corsa e en e-208 nog relatief duurder zijn, anders heb je een soortgelijk bereik met snelladen wat meer up to par is. Een e up, e golf, fiat 500e, leaf en BMW i3 hebben niet een rijbereik die echt in de buurt komt.
:strip_exif()/f/image/QNTmS5Q85vAHzlSHZx5OCo9h.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat geeft toch al een goede indicatie dat ik voor hetzelfde geld dus een EV kan rijden, zelfs al sla ik private lease over en dat ik de volle pond zelf betaal. Het kan 3k goedkoper uitvallen voor een EV als ik geen huuraccu kies en ga voor de Ioniq 28 bijvoorbeeld. Hou je wel het punt van range over. 250km in de winter wil ik halen om heen en weer richting mijn ouders te komen in the middle of nowhere zonder laadpalen in de buurt. Dan ga ik wel laden op de terugweg zodra ik terug in Nederland ben.
Het is dat de Corsa e en e-208 nog relatief duurder zijn, anders heb je een soortgelijk bereik met snelladen wat meer up to par is. Een e up, e golf, fiat 500e, leaf en BMW i3 hebben niet een rijbereik die echt in de buurt komt.
Zelfde zie ik hier. Op zoek naar een ZE40 voor in januari, maar naast alle galbakken die ex BTW auto's aanbieden op Gaspedaal en de waardeloze filtermogelijkheden van diezelfde site neig ik gewoon naar mijn vaste garagist bellen en hem opdracht te geven om er 1 te zoeken, bij hem te parkeren, en 3 januari op mijn naam te zetten. Wat een gezeik. Hoe moeilijk is het om een BTW en koopaccu filter te maken op gaspedaal?Joosie200 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:20:
[...]
Tweakers gonna Tweakers.

Het is sinds de SEPP subsidie een nog groter drama met het zoeken naar tweedehands EV's.
Ik heb mijn Ioniq ruim voor de SEPP tweedehands gekocht en toen was het al een drama om een goede vergelijking te maken vanwege de ex. BTW prutsers....
Nu mag de Ioniq binnenkort eventueel de deur uit vanwege emigratie, maar dat is eigenlijk een nog grotere cowboy markt.
Ik heb mijn Ioniq ruim voor de SEPP tweedehands gekocht en toen was het al een drama om een goede vergelijking te maken vanwege de ex. BTW prutsers....
Nu mag de Ioniq binnenkort eventueel de deur uit vanwege emigratie, maar dat is eigenlijk een nog grotere cowboy markt.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Gewoon even naar Bleeker (gogreencars.com) gaan. Die krijgt regelmatig ZE40 binnen met koop- of huuraccu.Arfman schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:26:
[...]
Zelfde zie ik hier. Op zoek naar een ZE40 voor in januari, maar naast alle galbakken die ex BTW auto's aanbieden op Gaspedaal en de waardeloze filtermogelijkheden van diezelfde site neig ik gewoon naar mijn vaste garagist bellen en hem opdracht te geven om er 1 te zoeken, bij hem te parkeren, en 3 januari op mijn naam te zetten. Wat een gezeik. Hoe moeilijk is het om een BTW en koopaccu filter te maken op gaspedaal?
Zijn import auto's.
Je moet wel even bellen want het aanbod op de site is niet up-to-date met wat hij werkelijk heeft staan of binnenkrijgt.
Mijn schoonvader is ook voornemens een ZE40 te kopen in januari en we zijn bij Bleeker een proefrit gaan maken.
[ Voor 16% gewijzigd door Sonicfreak op 09-11-2021 11:07 ]
Neem contact op met Auto Bleeker in Purmerend (aka: GoGreencars) die kan op maat eentje voor je importeren voor een leuke prijs met goede garantie.Arfman schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:26:
[...]
Zelfde zie ik hier. Op zoek naar een ZE40 voor in januari, maar naast alle galbakken die ex BTW auto's aanbieden op Gaspedaal en de waardeloze filtermogelijkheden van diezelfde site neig ik gewoon naar mijn vaste garagist bellen en hem opdracht te geven om er 1 te zoeken, bij hem te parkeren, en 3 januari op mijn naam te zetten. Wat een gezeik. Hoe moeilijk is het om een BTW en koopaccu filter te maken op gaspedaal?
Veel forumleden zijn je voor geweest. Afgelopen woensdag daar een leuke (bijna full option) Seat Mii electric opgehaald voor mijn schoonmoeder.
/f/image/bhmULEiJQ0hyXhUNRChBnJHb.png?f=fotoalbum_large)
Advertenties zijn ook altijd heel duidelijk incl. BTW. (Doe hem de groeten van Stefan mocht je er komen!)
Wij hebben in 2016 daar ook zelf een Renault Zoe gekocht voor een echt leuke prijs. Je zit veelal een stuk onder de prijs die je zou verwachten als je het totale aanbod bekijkt online.
*edit*
@Sonicfreak dus gelijk ook een tevreden klant
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Hoe zit het met eventuele fabrieksgarantie als je een geimporteerde auto aanschaft ? Wij zijn op zoek naar een Ioniq Premium 28Kwh voor in januari en ook wij worden gek van alle ex btw aanbieders op gaspedaalStef87 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:49:
[...]
Neem contact op met Auto Bleeker in Purmerend (aka: GoGreencars) die kan op maat eentje voor je importeren voor een leuke prijs met goede garantie.
Ik heb die naam al vaker gehoord, ga ik zeker onthouden. Zit alleen niet echt in de buurt van Purmerend (sterker nog, 2 uur rijden), hoe gaat dat in z'n werk? Ik ben echt een neatfreak als het op auto's aankomt en ik wil dus zeker eerst de auto zien/voelen/ruiken
voordat ik tot koop overga.
Garantie is Europees geregeld. Dus zolang je hem niet buiten de EU gaat halen is het geen probleem.FranDaMan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:56:
[...]
Hoe zit het met eventuele fabrieksgarantie als je een geimporteerde auto aanschaft ?
[...]
Dan ben je in de buurt en zwaai je niet eens evenStef87 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:49:
[...]
Neem contact op met Auto Bleeker in Purmerend (aka: GoGreencars) die kan op maat eentje voor je importeren voor een leuke prijs met goede garantie.
Veel forumleden zijn je voor geweest. Afgelopen woensdag daar een leuke (bijna full option) Seat Mii electric opgehaald voor mijn schoonmoeder.
[Afbeelding]
Advertenties zijn ook altijd heel duidelijk incl. BTW. (Doe hem de groeten van Stefan mocht je er komen!)
Wij hebben in 2016 daar ook zelf een Renault Zoe gekocht voor een echt leuke prijs. Je zit veelal een stuk onder de prijs die je zou verwachten als je het totale aanbod bekijkt online.
*edit*
@Sonicfreak dus gelijk ook een tevreden klant. Komt vaker terug dus

Die afweging had ik ook mbt de keuse tussen EV en ICE. Ik denk zelf ook dat de waarde van laatst genoemde in rap tempo gaat zakken.DaCoTa schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:50:
[...]
Met eigen oprit en zoveel zonnepanelen heb je zo ongeveer de ideale situatie voor een EV. En het lijkt met dat ICEs meer last gaan hebben van waardedaling door de snelle ontwikkelingen in EVs dan EVs.
[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 09-11-2021 13:17 ]
Let op:
Dit topic gaat over elektrische auto's (BEV) en niets anders. Geen alternatieve brandstoffen, geen zin en onzin van elektrisch rijden, geen waterstof of waterstof auto's (FCEV), stikstof geen etc etc.
Voor het openbaar laden, laadpalen, etc. kan je terecht in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 en Thuisladen van je EV deel 2.
Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ook de milieubelasting van het transport per schip e.d. hoort niet in dit topic thuis. Houd het bij de auto's zelf en laat de randzaken voor wat ze zijn!
De subsidieregeling per 1-7-2020 heeft een eigen topic: Het grote SEPP topic
Dit topic gaat over elektrische auto's (BEV) en niets anders. Geen alternatieve brandstoffen, geen zin en onzin van elektrisch rijden, geen waterstof of waterstof auto's (FCEV), stikstof geen etc etc.
Voor het openbaar laden, laadpalen, etc. kan je terecht in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 en Thuisladen van je EV deel 2.
Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ook de milieubelasting van het transport per schip e.d. hoort niet in dit topic thuis. Houd het bij de auto's zelf en laat de randzaken voor wat ze zijn!
De subsidieregeling per 1-7-2020 heeft een eigen topic: Het grote SEPP topic