Het zal niet echt een verrassing zijn, maar het is inmiddels besloten dat Lego World 2020 niet door gaat.
Bol €97. Komt sporadisch terug op voorraad. En betere ervaring met Bol. Bij MyToys komt er meen ik sowieso verzendkosten bij.rvtk schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:50:
De LEGO 42098 Technic: Autotransporter is nu 105 euro bij mytoys.de (inclusief 15% korting). Volgens mij wel goede deal en ga ik hem vanavond bestellen. Lijkt me een leuke set inclusief B model. Of zou die nog goedkoper worden?
[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 16-06-2020 19:13 ]
Je moet je niet blindstaren op dat laagste prijspunt van Brickwatch, zeker als het fors lager ligt dan de gemiddelde prijs op het grafiekje. Bv. Amazon doet af en toe flash sales waardoor een set zeer kort beschikbaar is voor die prijs (minuten), maar daarna is de kans klein dat dit nog eens gebeurt. Laat staan dat een andere winkel dit kan. Daardoor zit je dus met dit soort anomaliën in de pricewatch.
Zoals @AppieNL dit onlangs ook al aangaf, weeg risico en wat je wil uitgeven af. Ik heb ooit eens de knoop doorgehakt voor 70618 Destiny’s Bounty op €100. Niet de absolute bodemprijs, maar €70 korting op een set van €170 was al heel goed op dat moment.
[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 16-06-2020 19:33 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
M'n Chiron is eindelijk na 3 weken geleden besteld te hebben onderweg met DPD. Gisteren kreeg ik bericht dat het pakket "zo snel mogelijk" bezorgd zou worden. Vervolgens gekeken op hun website voor een wat concretere datum en daar stond toen zondag 14 juni.. waarna ik het zelf kon aanpassen naar dinsdag 16 juni. Ik dacht toen: laat maar het zal wel goed zijn. Vervolgens keek ik vanmorgen weer op hun website en stond er dat het pakket morgen (woensdag) bezorgd zou worden, dus ik dacht lekker dan morgen ben ik niet thuis dus bezorgdatum maar aangepast naar donderdag. 10 minuten later krijg ik een mail dat de bezorger onderweg is en het pakket vandaag tussen half 4 en half 5 bezorgd wordt.. raar maar ok prima ik ben toch thuis.
Maar nee hoor geen pakketje en uiteindelijk zie ik op de website staan:
Status : We hebben je pakket niet kunnen bezorgen en nemen het mee terug naar het DPD depot bij jou in de buurt.
Zo frusterend, niet eens geprobeerd te bezorgen. Verder werkt het administratieve systeem van DPD dus voor geen meter en dan ook nog een servicenummer met bijkomende kosten hanteren. Jammer dat je zelf vaak geen controle hebt over welk bedrijf je pakket bezorgd, anders had het nooit meer DPD geweest.
@Exclu die van mij komt van Amazon UK, voor ongeveer dezelfde prijs als nu. Hij is nu overigens zowel bij Amazon NL, UK, DE als FR te bestellen. Bij allemaal voor zo rond de 280 euro. Persoonlijk zat ik ook te wachten totdat ie goedkoper zou worden, maar denk niet dat dat nog gaat gebeuren.
@QuattroNL hoe is het bij jou eigenlijk afgelopen of nog steeds op jacht?
Maar nee hoor geen pakketje en uiteindelijk zie ik op de website staan:
Status : We hebben je pakket niet kunnen bezorgen en nemen het mee terug naar het DPD depot bij jou in de buurt.
Zo frusterend, niet eens geprobeerd te bezorgen. Verder werkt het administratieve systeem van DPD dus voor geen meter en dan ook nog een servicenummer met bijkomende kosten hanteren. Jammer dat je zelf vaak geen controle hebt over welk bedrijf je pakket bezorgd, anders had het nooit meer DPD geweest.
@Exclu die van mij komt van Amazon UK, voor ongeveer dezelfde prijs als nu. Hij is nu overigens zowel bij Amazon NL, UK, DE als FR te bestellen. Bij allemaal voor zo rond de 280 euro. Persoonlijk zat ik ook te wachten totdat ie goedkoper zou worden, maar denk niet dat dat nog gaat gebeuren.
@QuattroNL hoe is het bij jou eigenlijk afgelopen of nog steeds op jacht?
[ Voor 12% gewijzigd door Laguna op 16-06-2020 19:50 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Die Destiny Bountys gaven ze op een bepaald moment zelfs bijna gratis weg (bij wijze van spreke). Zelf ooit eentje op Amazon gescoord voor 80-85 euro, te belachelijk eigenlijk voor zo een set.Kapoen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:27:
[...]
Je moet je niet blindstaren op dat laagste prijspunt van Brickwatch, zeker als het fors lager ligt dan de gemiddelde prijs op het grafiekje. Bv. Amazon doet af en toe flash sales waardoor een set zeer kort beschikbaar is voor die prijs (minuten), maar daarna is de kans klein dat dit nog eens gebeurt. Laat staan dat een andere winkel dit kan. Daardoor zit je dus met dit soort anomaliën in de pricewatch.
Zoals @AppieNL dit onlangs ook al aangaf, weeg risico en wat je wil uitgeven af. Ik heb ooit eens de knoop doorgehakt voor 70618 Destiny’s Bounty op €100. Niet de absolute bodemprijs, maar €70 korting op een set van €170 was al heel goed op dat moment.
Ik heb de mijne gisteren opgehaald.@QuattroNL hoe is het bij jou eigenlijk afgelopen of nog steeds op jacht?
Nog 20,- van de prijs afgelult
Blijft voor mij de gok welke stukjes er precies missen. Tot nu toe 2 waarvan 1 met sticker
De sleutel ontbreekt ook maar daar zitten geen spannende parts in (wel een sticker).
Ik heb net de 2e avond demonteren achter de rug. Wat een werk!
Volgende week samen met m'n zoontje (11) gaan opbouwen. Hij is een groot Bugatti fan en weet nog niet dat ik 'm heb. Die blik straks in z'n ogen, priceless!
Bouwbeschrijving staat al op de laptop en gaan. Daarna weten we welke parts er missen.
Heb op BL al een NL shop gevonden die vermoedelijk alles wel heeft wat we nodig gaan hebben. Zit in Zeeland en 2x raden waar we over 4 weken naar op vakantie gaan
De verlichtingsset had ik er als eerste uit gehaald. Geeft een leuk effect alleen al die draden door de hele auto, dat vind ik niks. Ik twijfel dus of ik dat terug plaats...
Tot nu toe hoor je mij niet klagen over de aankoop
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
De krokodil is in de trein wereld redelijk iconisch ja.poor Leno schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:37:
[...]
Ik heb verder niets met treinen, maar ik zie m de hele tijd hier voorbij komen.. Is het een bekende trein ofzo
Elektrisch, voor het eerst gebouwd in 1919 (prototype in 1917) voor het steile Gotthard traject in Zwitserland.
"had ik maar een armada aangekocht..."Kapotto schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:40:
[...]
Die Destiny Bountys gaven ze op een bepaald moment zelfs bijna gratis weg (bij wijze van spreke). Zelf ooit eentje op Amazon gescoord voor 80-85 euro, te belachelijk eigenlijk voor zo een set.
Inderdaad, zelfs aan volle prijs was de prijs/onderdeel ratio nog redelijk goed (7,4ct/onderdeel) voor een schip dat grotendeels met kleinere onderdelen is opgebouwd.
[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 17-06-2020 08:35 ]
Mooie sorteerbakken van Haxo!
Basement Bios ---- Exo-S
Ik heb ook mijn oude Lego weer eens afgestoft en bezig om alles op te bouwen en uit te zoeken. Blijft leuk en blijkt dan toch dat je meer hebt dan je dacht haha. Nu al aardig wat weekjes mee zoet. Nu mis ik helaas bij sommige sets wel wat steentjes en zit ik erover na te denken zodra ik alles heb gebouwd om eens te kijken hoeveel ik mis en wat het kost om dat na te bestellen.
Nu zoek ik alleen een makkelijke manier of ik dat ergens via een site kan loggen. Heb account aangemaakt bij brickset en daar kan je wel al je sets loggen maar niet voor elke set een wanted list maken voor missende steentjes per set omdat die niet altijd in de inventory zitten van Lego? Bij Bricklink kan ik dan wel steentjes los selecteren op de Wanted list maar dan weer niet per set.
Meest ideale is dat ik een lijst kan hebben van al mijn sets en dan per set welk stukjes er ontbreken. Doe ik iets verkeerd op bovengenoemde sites of is hier een andere site handiger voor?
Nu zoek ik alleen een makkelijke manier of ik dat ergens via een site kan loggen. Heb account aangemaakt bij brickset en daar kan je wel al je sets loggen maar niet voor elke set een wanted list maken voor missende steentjes per set omdat die niet altijd in de inventory zitten van Lego? Bij Bricklink kan ik dan wel steentjes los selecteren op de Wanted list maar dan weer niet per set.
Meest ideale is dat ik een lijst kan hebben van al mijn sets en dan per set welk stukjes er ontbreken. Doe ik iets verkeerd op bovengenoemde sites of is hier een andere site handiger voor?
Vraagje, ik lees hier wat gedoe m.b.t. het bouwen van de Land Rover Defender. Het blijkt erg lastig om o.a. de diffs goed werkend te krijgen en zag dat iemand hier na enkele poging de set zelfs verkocht heeft.
Is het echt zo'n ellende of is het wel te doen met voldoende geduld?
Zit eraan te denken om de set aan mijn vader te geven komend weekend. Hij is secuur en geduldig, dus wat dat betreft durf ik het wel aan. Het is echter ook weer geen die-hard Lego bouwer, dus het mag lastig zijn en tijd kosten maar het moet redelijkerwijs wel te doen zijn.
Andere optie is de rode kraan (42082), maar op zich vinden mijn broertje en ik +/- 150eu (Defender) ook wel genoeg voor vaderdag en de kraan is nog weer een stukje duurder natuurlijk.
De F&F Dodge Charger vind ik zelf, op het oog, een beetje "mwah" plus dat mijn vader de auto niet kent van de F&F films.
Overigens zijn tips voor andere Technic sets voor 100 á 150eu ook welkom. Moet wel Technic zijn. De 911 RSR heeft hij een tijdje terug al in elkaar gezet.
Zit eraan te denken om de set aan mijn vader te geven komend weekend. Hij is secuur en geduldig, dus wat dat betreft durf ik het wel aan. Het is echter ook weer geen die-hard Lego bouwer, dus het mag lastig zijn en tijd kosten maar het moet redelijkerwijs wel te doen zijn.
Andere optie is de rode kraan (42082), maar op zich vinden mijn broertje en ik +/- 150eu (Defender) ook wel genoeg voor vaderdag en de kraan is nog weer een stukje duurder natuurlijk.
De F&F Dodge Charger vind ik zelf, op het oog, een beetje "mwah" plus dat mijn vader de auto niet kent van de F&F films.
Overigens zijn tips voor andere Technic sets voor 100 á 150eu ook welkom. Moet wel Technic zijn. De 911 RSR heeft hij een tijdje terug al in elkaar gezet.
De Defender is goed te doen. Als je secuur werkt gaat het zeker lukken. Het kan zijn dat na verloop van tijd de cardan/kruis koppelingen wat gaan schuiven op de assen. Hierdoor komen ze tegen de tandwielen aan op de naastliggende assen wat dan gepaard gaat klikken en haperen van de motor.B-Real schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:04:
Vraagje, ik lees hier wat gedoe m.b.t. het bouwen van de Land Rover Defender. Het blijkt erg lastig om o.a. de diffs goed werkend te krijgen en zag dat iemand hier na enkele poging de set zelfs verkocht heeft.
Ik heb de Defender nu 2 keer opgebouwd en beide keren geen problemen gehad met de versnellingsbak.
That would be me. Ik wil wel even de nuance toevoegen dat dat ook voor een behoorlijk deel ongeduld en desinteresse van mijn kant was. Ik heb zelf 0,0 met landrover, en had het ding puur gekocht om iets groots/complex (in de ordegrootte GT3RS) te bouwen. Als de mechanica dan niet lekker wil, en de rest van de build alleen maar landrover-vorm is, is bij mij het geduld snel opB-Real schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:04:
zag dat iemand hier na enkele poging de set zelfs verkocht heeft.
Kwa suggesties, ik kan de ducati van harte aanraden, maar die is "maar" €60, en ben je met 2-3 uurtjes doorheen. als je voor je vader wat groots zoekt zou ik dan eerder kijken naar een goede aanbieding voor 42082 of zo (of ff doorbijten, zeggen "en deze is ook voor je verjaardag en kerst" en de bugatti doen)
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Lol met die klassieke ouders-deal heb ik toch wel leuke dingen bij elkaar kunnen sprokkelen vroegervectormatic schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:24:
[...]
"en deze is ook voor je verjaardag en kerst"

Gelijk keihard ja zeggen.. Alleen voelde het achteraf toch altijd als een deal met de duivel en je ziel, als Kerst of Sinterklaas kwam en de 'buit' dan behoorlijk tegenviel

Ah, kijk. Fijn dat de persoon die ik in gedachte had zelf ook even reageert, ik kon het namelijk al niet echt meer terug vinden in dit topic 
Dat verklaard wel het een en ander, kon mijzelf namelijk al slecht voorstellen dat Lego een set had gemaakt die domweg niet/lastig werkend te krijgen is. Het is dus een combinatie van factoren, goed om te weten.
Mijn broertje heeft de GT3 RS nog nieuw in doos staan bij mijn ouders. Heeft er geen tijd voor cq wil er geen tijd voor maken. Mijn vader vond hem eigenlijk te duur, maar het kriebelde wel dus heeft mijn moeder hem de RSR gegeven.
Ik wilde de GT3 RS ook, maar heb te lang getwijfeld (waardoor deze uitverkocht was) en heb laatst de Chiron gekocht. Vind mijn vader ook reuze interessant, elke keer als hij hier is komt hij de voortgang even in detail bekijken
Laatst heeft hij wat van onze oude Lego van zolder gehaald, vitrine kast bij de Ikea gekocht en daar het een en ander uitgestald.
Kortom een soortgelijke set is een mooi cadeau voor hem. Hij is daarnaast wel gepassioneerd van techniek en auto's, dus dan is de Defender wel een mooi of desnoods de rode kraan.
De Ducati heb ik ook aan gedacht, is prijstechnisch wel iets "normaler" voor een vaderdag cadeau maar hij heeft niet zoveel met motoren.
Dat verklaard wel het een en ander, kon mijzelf namelijk al slecht voorstellen dat Lego een set had gemaakt die domweg niet/lastig werkend te krijgen is. Het is dus een combinatie van factoren, goed om te weten.
Mijn broertje heeft de GT3 RS nog nieuw in doos staan bij mijn ouders. Heeft er geen tijd voor cq wil er geen tijd voor maken. Mijn vader vond hem eigenlijk te duur, maar het kriebelde wel dus heeft mijn moeder hem de RSR gegeven.
Ik wilde de GT3 RS ook, maar heb te lang getwijfeld (waardoor deze uitverkocht was) en heb laatst de Chiron gekocht. Vind mijn vader ook reuze interessant, elke keer als hij hier is komt hij de voortgang even in detail bekijken
Laatst heeft hij wat van onze oude Lego van zolder gehaald, vitrine kast bij de Ikea gekocht en daar het een en ander uitgestald.
Kortom een soortgelijke set is een mooi cadeau voor hem. Hij is daarnaast wel gepassioneerd van techniek en auto's, dus dan is de Defender wel een mooi of desnoods de rode kraan.
De Ducati heb ik ook aan gedacht, is prijstechnisch wel iets "normaler" voor een vaderdag cadeau maar hij heeft niet zoveel met motoren.
@B-Real Oeh, ik zou vooral proberen je broertje die GT3RS afhandig te maken, een leuk dealtje met familiekorting?
Ik heb zelf mijn GT3RS in pimp spec gebouwd en vind em stiekem gaver dan de bugatti.
Wat de defender betreft, ik denk persoonlijk wel dat het ontwerp van lego niet echt optimaal is, de aandrijflijn heeft heel veel tandwielen, en twee keer een vrij schuin lopende cardan, ik ben geen fan zeg maar. Je zou kunnen overwegen om dan je pa de extra onderdelen voor de pimp my defender versie er bij te geven, die aandrijflijn schijnt beter in elkaar te zitten.
which reminds me, ik moet eens kijken wat defender wielen kosten, ik speelde met het idee om die op de 911 RSR te zetten.
Wat de defender betreft, ik denk persoonlijk wel dat het ontwerp van lego niet echt optimaal is, de aandrijflijn heeft heel veel tandwielen, en twee keer een vrij schuin lopende cardan, ik ben geen fan zeg maar. Je zou kunnen overwegen om dan je pa de extra onderdelen voor de pimp my defender versie er bij te geven, die aandrijflijn schijnt beter in elkaar te zitten.
which reminds me, ik moet eens kijken wat defender wielen kosten, ik speelde met het idee om die op de 911 RSR te zetten.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Op bricklink kan je per set zien uit welke onderdelen deze bestaat (door op "x parts" te klikken). Vanuit die lijst kan je dan weer onderdelen toevoegen aan je wanted list. Je moet het sowieso per set gaan doen.jantje 2 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:54:
Ik heb ook mijn oude Lego weer eens afgestoft en bezig om alles op te bouwen en uit te zoeken. Blijft leuk en blijkt dan toch dat je meer hebt dan je dacht haha. Nu al aardig wat weekjes mee zoet. Nu mis ik helaas bij sommige sets wel wat steentjes en zit ik erover na te denken zodra ik alles heb gebouwd om eens te kijken hoeveel ik mis en wat het kost om dat na te bestellen.
Op Rebrickable kun je een verzameling maken en per set ontbrekende onderdelen aangeven bij Missing Pieces.
Volgens mij kun je deze dan allemaal tegelijk naar een Wanted List in Bicklink exporteren.
Volgens mij kun je deze dan allemaal tegelijk naar een Wanted List in Bicklink exporteren.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Weet iemand of de scanbare codes op de Super Mario character packs prints of stickers zijn?
Ze lijken me leuke cadeautjes voor vrienden die Super Mario/Nintendo fans zijn, maar niet noodzakelijk LEGO-fans zijn en dus ook niet echt er mee gaan spelen (en dan leidt die QR-code alleen maar af).
Ze lijken me leuke cadeautjes voor vrienden die Super Mario/Nintendo fans zijn, maar niet noodzakelijk LEGO-fans zijn en dus ook niet echt er mee gaan spelen (en dan leidt die QR-code alleen maar af).
scintillating
Nu ik de Bugatti heb en 'm volgende week op ga bouwen wil ik eigenlijk gelijk de 'pimp my Bugatti' upgrade meenemen.
Zijn er meerdere upgrade sets of is die van Rebrickable the (only) one to have?
Iemand ervaringen met die upgrade? Duidelijke meerwaarde of alleen leuk als je ook met de auto rijdt/speelt (ivm het centerdiff e.d.)?
Ik weet van de verbeterde wielophanging (vering) dus ook als displaymodel zou het al een upgrade zijn.
Kosten vind ik nog wel te doen: 47,- incl versturen. Gelukkig heeft die shop ook de origi bouwbeschrijving (10,-) dus die kan dan mooi gelijk mee.
Zijn er meerdere upgrade sets of is die van Rebrickable the (only) one to have?
Iemand ervaringen met die upgrade? Duidelijke meerwaarde of alleen leuk als je ook met de auto rijdt/speelt (ivm het centerdiff e.d.)?
Ik weet van de verbeterde wielophanging (vering) dus ook als displaymodel zou het al een upgrade zijn.
Kosten vind ik nog wel te doen: 47,- incl versturen. Gelukkig heeft die shop ook de origi bouwbeschrijving (10,-) dus die kan dan mooi gelijk mee.
Alleen al de GOH steering is het waard.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Je bedoelt HOG? (Hand Of God)zonoskar schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:16:
Alleen al de GOH steering is het waard.
Voor een display-only model wellicht wat minder interessant. Visueel vind ik zo'n grote knop voorop ook niet echt mooi.
[ Voor 25% gewijzigd door QuattroNL op 17-06-2020 13:18 ]
Man, ik moet echt eerst even kijken wat ik getypt heb. Ja HOG. Voor een display model zou ik die pimped versie niet perse hoeven, al zijn de deuren wel verbeterd (kunnen nu niet zo ver open). Maar dan zou je hem wel af en toe met geopende deuren moeten tentoonstellen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja heb het nu besteld vanuit amazon NL.Laguna schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:30:
Op BrickLink is de prijs 31 euro voor mij voor de parts als ik het uit alleen Nederland laat komen. Heb je het dan over het algemeen ook binnen een paar dagen binnen? Het kan goedkoper als je het uit de EU haalt maar heb geen zin om zo lang te wachten voor die paar euro'sQuattroNL schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:45:
Ik heb van de week bouwinstructies van een Alien Xenomorph MOC gekocht. Net alles bijelkaar geBricklinked. Valt me tegen dat je vaak nog best van veel verschillende winkels afhankelijk bent voor je onderdelen, bijvoorbeeld die schakels van de staart heeft iedere winkel er een paar en alleen die al moesten van 3 verschillende bronnen komen. Nou ben ik ook nog geen ervaren Bricklinker, dus ik ken vast nog alle trucjes niet. Zo had ik wat moeite een Russische winkel te omzeilen die een flink deel van de onderdelen had, maar waarbij PayPal weigerde de betaling te doen. Mocht er iemand handige tips hebben dan zijn die welkom voor de volgende keer. Maar goed, ik geloof dat ik alles heb en ik ben benieuwd!
[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-06-2020 13:48 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Dat ligt helemaal aan de shop. Ik had een order verdeeld over 3 shops. De ene was de dag erop binnen. De andere 2 duurden wat langer (1 en 2 weken). En van een andere order wacht ik nog steeds op mijn pakje, dat is al 3 maanden geleden. Verkoper wil verder ook niks doen voor me. Dus ja, kijk ook zeker even na of de shops een beetje goede beoordeling hebben.Exclu schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:35:
Heb je het dan over het algemeen ook binnen een paar dagen binnen? Het kan goedkoper als je het uit de EU haalt maar heb geen zin om zo lang te wachten voor die paar euro's
tip: soms heb je van die 'afwijkende' items die niet in grote getale beschikbaar zijn bij shops 'uit de buurt'; kijk eens direct bij lego - maar iets duurder per stuk prijs - maar kunt op die manier bij grotere aantallen voordeliger uit komen (omdat je niet 5x shipping hebt)SnoeiKoei schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:48:
Ik heb van de week bouwinstructies van een Alien Xenomorph MOC gekocht. Net alles bijelkaar geBricklinked. Valt me tegen dat je vaak nog best van veel verschillende winkels afhankelijk bent voor je onderdelen, bijvoorbeeld die schakels van de staart heeft iedere winkel er een paar en alleen die al moesten van 3 verschillende bronnen komen. Nou ben ik ook nog geen ervaren Bricklinker, dus ik ken vast nog alle trucjes niet. Zo had ik wat moeite een Russische winkel te omzeilen die een flink deel van de onderdelen had, maar waarbij PayPal weigerde de betaling te doen. Mocht er iemand handige tips hebben dan zijn die welkom voor de volgende keer. Maar goed, ik geloof dat ik alles heb en ik ben benieuwd!
Dat kan inderdaad een nuttige tip zijn! In geval van die staartsegmenten had het niet gewerkt want die kent pick a brick niet lijkt het.himlims_ schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:57:
[...]
tip: soms heb je van die 'afwijkende' items die niet in grote getale beschikbaar zijn bij shops 'uit de buurt'; kijk eens direct bij lego - maar iets duurder per stuk prijs - maar kunt op die manier bij grotere aantallen voordeliger uit komen (omdat je niet 5x shipping hebt)
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Bij de (on)officiële Lego shops hebben ze een wisselend assortiment in de “pick a brick” wall.SnoeiKoei schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:06:
[...]
Dat kan inderdaad een nuttige tip zijn! In geval van die staartsegmenten had het niet gewerkt want die kent pick a brick niet lijkt het.
Die inhoud daarvan wordt schijnbaar regelmatig op hun Facebook gedeeld. Heb geen Facebook en wacht dan graag op @Kapoen zijn bericht hier
//edit; officiële Lego pick brick walls zijn gesloten voor grabbelen, je kunt nu allen per(!!) item een volle(!!) cup kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 17-06-2020 14:19 ]
B-Real schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:35:
kon mijzelf namelijk al slecht voorstellen dat Lego een set had gemaakt die domweg niet/lastig werkend te krijgen is.
Noem je precies het enkele model dat als je de bouwbeschrijving volgt, bij stap 5 al niet meer werktMijn broertje heeft de GT3 RS nog nieuw in doos
En ik zie dat Lego in de online pdf de fout nog steeds niet heeft aangepast bij stap 5. Nogal slordig (en/of arrogant).
2 weken terug mocht je in de store in Amsterdam gewoon per Pick a Brick Wall item aangeven hoeveel je er van wilde hebben. Je hoefde niet meteen een hele cup van 1 item te kopen.himlims_ schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:17:
[...]
Bij de (on)officiële Lego shops hebben ze een wisselend assortiment in de “pick a brick” wall.
Die inhoud daarvan wordt schijnbaar regelmatig op hun Facebook gedeeld. Heb geen Facebook en wacht dan graag op @Kapoen zijn bericht hier
//edit; officiële Lego pick brick walls zijn gesloten voor grabbelen, je kunt nu allen per(!!) item een volle(!!) cup kopen.
grappig 3wk terug in amsterdam mocht alleen per volledige cup tot nader bericht ..PKlein schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:49:
[...]
2 weken terug mocht je in de store in Amsterdam gewoon per Pick a Brick Wall item aangeven hoeveel je er van wilde hebben. Je hoefde niet meteen een hele cup van 1 item te kopen.

Weet iemand of je ook incomplete dozen kan retourneren aan LEGO? Ben er eigenlijk wel klaar mee. Heb de Sian op 1 juni om 00:00 besteld en wacht nu nog steeds op het vervangende zakje van doos 1.

LEGO® KlantenserviceNotSoSteady schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:56:
Weet iemand of je ook incomplete dozen kan retourneren aan LEGO? Ben er eigenlijk wel klaar mee. Heb de Sian op 1 juni om 00:00 besteld en wacht nu nog steeds op het vervangende zakje van doos 1.
00800 5346 5555
+441753826003*
Vervangende onderdelen versturen duurt meestal rond de 10 werkdagen en in deze tijd heeft de post het erg druk en kan het wel iets langer duren. Je wacht nu 8 werkdagen...NotSoSteady schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:56:
Ah, mij was verteld dat ik het de week daarna zou ontvangen. Dan nog maar even wachten, stuur het in vervolg wel direct terug in plaats van dit trage en moeilijke gedoe, waarbij ik nog maar moet afwachten of de rest van de doos wel in orde is.chrisO schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:26:
[...]
Vervangende onderdelen versturen duurt meestal rond de 10 werkdagen en in deze tijd heeft de post het erg druk en kan het wel iets langer duren. Je wacht nu 8 werkdagen...
Dit "trage gedoe" is al jaren de norm bij Lego: 2-3 weken voordat je het binnen hebt. Dat mensen het regelmatig binnen een week krijgen is leuk voor ze, maar dat is niet de informatie die Lego zelf verspreidt. Deze informatie wordt ook met jou gecommuniceerd in het vervangende onderdeel bestelproces en misschien zelfs in de mailtjes (het is alweer even geleden dat ik het nodig had).NotSoSteady schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:38:
[...]
Ah, mij was verteld dat ik het de week daarna zou ontvangen. Dan nog maar even wachten, stuur het in vervolg wel direct terug in plaats van dit trage en moeilijke gedoe, waarbij ik nog maar moet afwachten of de rest van de doos wel in orde is.
Tel bij die standaard informatie nog eens corona op en de kansen dat 1 week wordt gehaald worden aanzienlijk kleiner.
Valt me trouwens wel op bij meer dingen, dat mensen om elke scheet iets al terug willen sturen, terwijl je juist bij een bedrijf als Lego er wel vanuit kan gaan dat het wel goed komt als je geduld hebt.
Is verder bouwen geen optie als je haast hebt?
Bij de Bugatti Chiron zijn de voor- en achterkant in het begin twee losse delen, deze komen later in het proces pas samen.
Is misschien niet de mooiste oplossing, je wilt immers gewoon het boekje volgen, maar als je er haast mee hebt zou dat wellicht een mogelijkheid kunnen zijn (mits de Sian ook op deze manier gebouwd wordt)
Bij de Bugatti Chiron zijn de voor- en achterkant in het begin twee losse delen, deze komen later in het proces pas samen.
Is misschien niet de mooiste oplossing, je wilt immers gewoon het boekje volgen, maar als je er haast mee hebt zou dat wellicht een mogelijkheid kunnen zijn (mits de Sian ook op deze manier gebouwd wordt)
Ach wat zijn we weer vriendelijk. Het is mij aan de telefoon verteld, maar ik zal het ongetwijfeld verkeerd hebben verstaan. Ik mis bovendien niet een steentje, maar meerdere zakjes en die kun je niet via het gebruikelijke proces bestellen. Als ik de set had teruggestuurd dan had ik nu al een vervangend exemplaar gehad. In deze periode heb ik juist tijd om te bouwen en bij geduld had ik wel tot 1 augustus gewacht.AppieNL schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:48:
[...]
Dit "trage gedoe" is al jaren de norm bij Lego: 2-3 weken voordat je het binnen hebt. Dat mensen het regelmatig binnen een week krijgen is leuk voor ze, maar dat is niet de informatie die Lego zelf verspreidt. Deze informatie wordt ook met jou gecommuniceerd in het vervangende onderdeel bestelproces en misschien zelfs in de mailtjes (het is alweer even geleden dat ik het nodig had).
Tel bij die standaard informatie nog eens corona op en de kansen dat 1 week wordt gehaald worden aanzienlijk kleiner.
Valt me trouwens wel op bij meer dingen, dat mensen om elke scheet iets al terug willen sturen, terwijl je juist bij een bedrijf als Lego er wel vanuit kan gaan dat het wel goed komt als je geduld hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 17-06-2020 15:58 ]
Ik ken je verhaal, je miste een zakje (of zakjes blijkbaar) in doos 1 zoals een enkele op eurobricks. De rest van de verzending blijft nog steeds hetzelfde, dus mijn verhaal ook.NotSoSteady schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:52:
[...]
Ach wat zijn we weer vriendelijk. Het is mij aan de telefoon verteld, maar ik zal het ongetwijfeld verkeerd hebben verstaan. Ik mis bovendien niet een steentje, maar meerdere zakjes en die kun je niet via het gebruikelijke bestelproces bestellen. Als ik de set had teruggestuurd dan had ik nu al een vervangend exemplaar gehad.
En tja, niet vriendelijk? Voor wat ik eigenlijk wilde zeggen, had ik het nog best netjes geformuleerd vond ik
Ik snap em wel, lego market dit spul als premium, vraagt een premium prijs, en dan bestel je op dag 1 tegen volle MSRP, als je dan niet een enkel missend onderdeel (valt omheen te werken vaak, en kan gebeuren), maar meerdere missende zakjes hebt, waardoor je dus niet verder kan, zou ik ook buitengewoon gefrustreerd zijn.AppieNL schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:48:
Lego vraagt forse prijzen voor hun product, dan verwacht je ook een bepaald niveau, en meerdere zakjes missen in een premium set van 380 euro is wel echt rage-inducing, ook als ze wel worden nagestuurd.
(moet ook zeggen dat ik momenteel vrij kritisch ben richting lego, de defender beviel me slecht, de ducati stukken beter, maar ook daar zat een ongelofelijk design no-no in, en schijnbaar heeft de lambo nogal last van kleurverschil)
Ik snap het ook wel, maar ik snap ook dat er wel eens wat fout kan gaan, ook bij een premium product.
Wat is de design no-no van de Ducati dan? Dat rubber bandje in de aandrijflijn? Vond ik niet zo'n drama en eigenlijk wel leuk zelfs.
Wat is de design no-no van de Ducati dan? Dat rubber bandje in de aandrijflijn? Vond ik niet zo'n drama en eigenlijk wel leuk zelfs.
Dat ja, ik vind elastiekjes in lego eigenlijk sowieso een nono, gewoon omdat die dingen verouderen en op den duur vergaan, en in het geval van de ducati is het ook compleet onnodig, ik heb em zelf al omgebouwd naar tandwielaandrijving, zoals het imho hoort.AppieNL schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:31:
Voor de 90 graden stepper snap ik het wel, daar heb ik ook minder een probleem mee (hoewel ze bij de chiron wel zo ver weggestopt zitten dat vervangen drama is), maar ik zie in de aandrijflijn er compleet de meerwaarde niet van in, tegenover een hoop nadelen/gebrek aan authenticiteit.
Ach, het kan erger, bij mijn Rolls zitten ze boven de achteras. "Makkelijke weg" om ze te vervangen is de hele achterkant tot de achteras er af halenvectormatic schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:37:
[...]
(hoewel ze bij de chiron wel zo ver weggestopt zitten dat vervangen drama is)
Bij mijn Red Bull F1 kon ik tenminste wel 6.5 shock absorbers in de sidepods kwijt voor die "90 degree limiters", dus die doet het over 10 jaar nog wel

Weet iemand het volgende?
Ik heb die Lego Technic Top Gear Control+ auto, met die Powered Up (technic) Hub. Als ik nu Haunted House (10273) bestel, en twee PU motortjes, kan ik dan die Hub gebruiken die ik al heb?
Ik heb die Lego Technic Top Gear Control+ auto, met die Powered Up (technic) Hub. Als ik nu Haunted House (10273) bestel, en twee PU motortjes, kan ik dan die Hub gebruiken die ik al heb?
Ja.FlowSnake schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:38:
Weet iemand het volgende?
Ik kan er niet meer van maken. Het is exact hetzelfde onderdeel, maar normaal kost die hub al €49,99. Moet die Top Gear-set nog altijd bouwen, kreeg ik 'gratis' bij een Top Gear-abonnement, maar deze trekt me nog niet heel erg.FlowSnake schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:44:
Kort maar krachtig haha, maar bedankt!
Het is ook niet het einde van de wereld, maar die medewerker had beter niet volgende week kunnen zeggen. Als LEGO had gezegd dat kan nog wel twee tot drie weken duren dan had ik de doos teruggestuurd en een nieuwe bestelling geplaatst of even naar Amsterdam gereden.vectormatic schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:23:
[...]
Ik snap em wel, lego market dit spul als premium, vraagt een premium prijs, en dan bestel je op dag 1 tegen volle MSRP, als je dan niet een enkel missend onderdeel (valt omheen te werken vaak, en kan gebeuren), maar meerdere missende zakjes hebt, waardoor je dus niet verder kan, zou ik ook buitengewoon gefrustreerd zijn.
Lego vraagt forse prijzen voor hun product, dan verwacht je ook een bepaald niveau, en meerdere zakjes missen in een premium set van 380 euro is wel echt rage-inducing, ook als ze wel worden nagestuurd.
(moet ook zeggen dat ik momenteel vrij kritisch ben richting lego, de defender beviel me slecht, de ducati stukken beter, maar ook daar zat een ongelofelijk design no-no in, en schijnbaar heeft de lambo nogal last van kleurverschil)
[ Voor 59% gewijzigd door NotSoSteady op 17-06-2020 17:51 ]
Mijn voornaamste bron van PaB nieuws heeft zelf al heel lang geen updates meer gepost. Zelfs voor de sluiting van de Lego stores was het al maanden geleden dat ze nog een update postten.himlims_ schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:17:
[...]
Bij de (on)officiële Lego shops hebben ze een wisselend assortiment in de “pick a brick” wall.
Mag ik vragen wat er schort? Ik zie alleen een axle met een stop, een tandwiel en een bus.AppieNL schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:40:
[...]
[...]
Noem je precies het enkele model dat als je de bouwbeschrijving volgt, bij stap 5 al niet meer werkt
En ik zie dat Lego in de online pdf de fout nog steeds niet heeft aangepast bij stap 5. Nogal slordig (en/of arrogant).
De Krokodil Locomotief staat op de Lego shop (Binnenkort op 1 juli 2020). En we mogen we meer betalen.... Prijs €109,99QuattroNL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:09:
[...]
Gaaf die Crocodile!![]()
Adviesprijs 99,-....dan dus even wachten op een écht mooie prijs (bij Bol: -10,-)
Ik was eigenlijk van plan al mijn treinen/loco's te verkopen want ik doe e rniks meer mee maar nu ik deze zie hou ik ze maar (...misschien).
geek: Lego maakt nieuwe Star Wars-sets, zoals AT-AT en Razor Crest uit The Ma...
Hier de link naar het grote Star Wars Lego nieuws! nog niet over gesproken hier dus begin ik zelf maar. Heel gaaf het nieuwe Mandolorian schip. zou een mooie aanvulling zijn op mijn technic Lego.
Hier de link naar het grote Star Wars Lego nieuws! nog niet over gesproken hier dus begin ik zelf maar. Heel gaaf het nieuwe Mandolorian schip. zou een mooie aanvulling zijn op mijn technic Lego.
Omdat het toch al bijna Kerstmis is, promobricks.de postte de inhoud van de Star Wars adventkalender: link
De ‘Santa’ minifig is wel ok, vooral de ‘ugly sweater’ torso zal wel een gewild onderdeel zijn denk ik. Alleen jammer dat ze niet verder gegaan zijn in het aanpassen van de figuur, andere onderdelen hadden ook een feestelijk tintje kunnen gebruiken.
De ‘Santa’ minifig is wel ok, vooral de ‘ugly sweater’ torso zal wel een gewild onderdeel zijn denk ik. Alleen jammer dat ze niet verder gegaan zijn in het aanpassen van de figuur, andere onderdelen hadden ook een feestelijk tintje kunnen gebruiken.
[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 17-06-2020 19:56 ]
Jup, gok dat de servers het zwaar hebben sinds Corona (omdat er veel meer mensen gebruik maken van de site).dr86 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:38:
Valt me op dat bricklink de laatste tijd ontzettend traag is, meerdere mensen last van?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Wil geen spelbreker zijn hoor, maar dit was toch al oud nieuws (feb 2020)mark777 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:51:
geek: Lego maakt nieuwe Star Wars-sets, zoals AT-AT en Razor Crest uit The Ma...
Desalniettemin erg tof. Denk wel dat ik alleen de AT-AT ga halen, na de Falcon, Tie Interceptor, Slave I, X-Wing en Tie Fighter heb ik nu wel gewoon Star Wars schepen
[ Voor 3% gewijzigd door Canis Lupus op 17-06-2020 20:46 ]
juist staat vandaag op tweakers dus vandaar. Zijn ze beetje laat me dan hier bij tweakers hoor.Canis Lupus schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:45:
[...]
Wil geen spelbreker zijn hoor, maar dit was toch al oud nieuws (feb 2020)Ook de AT-AT was al bekend paar weken geleden.
Desalniettemin erg tof. Denk wel dat ik alleen de AT-AT ga halen, na de Falcon, Tie Interceptor, Slave I, X-Wing en Tie Fighter heb ik nu wel gewoon Star Wars schepen
Verschilt wel een beetje, ik had vervangende stenen voor de mustang besteld en na bevestiging waren ze binnen 2 dagen binnen. (mail bevestiging duurde wel een dag of 5)chrisO schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:26:
[...]
Vervangende onderdelen versturen duurt meestal rond de 10 werkdagen en in deze tijd heeft de post het erg druk en kan het wel iets langer duren. Je wacht nu 8 werkdagen...
De 2L pin connector op de as past fysiek net op die plek, wat betekent dat die 3 tan bevel gears dan dus nul ruimte hebben om te draaien en dat zit dus klem. Het hoort te passen in het systeem, maar dat doet het dus in het echt niet.vhal schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:25:
[...]
Mag ik vragen wat er schort? Ik zie alleen een axle met een stop, een tandwiel en een bus.
De hele 2L pin connector vervuld ook geen enkele functie. Het tandwiel kan er zonder ook niet af. Als er dus ooit een moment was in Lego dat "less is more" op kon gaan, dan is het hier wel.
Ik hoopte dat we nog een aangepaste Mando zoudoen krijgen bij de Razor Crest, maar helaas is het gewoon hetzelfde armor als in die andere set. Als ik de set ooit voor een mooie prijs zie koop ik 'm denk wel.mark777 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:51:
Het zijn stickers, maar af-fabriek al geplakt. Volgens de reviews zijn ze ook van betere kwaliteit dan normale stickers, en rechter geplakt dan mij zelf meestal luktTc99m schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:03:
Weet iemand of de scanbare codes op de Super Mario character packs prints of stickers zijn?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Wow... dit zijn een hoop nieuwe blokjes, wel cool om te zien!himlims_ schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:50:
kwam deze op reddit tegen; alle nieuwe blokjes uit de mario serie
[Afbeelding]
die body party lijken me wel interresant; diagonaal met diamond accent; prima 'torentje' van te makenNinjetsu NL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:52:
[...]
Wow... dit zijn een hoop nieuwe blokjes, wel cool om te zien!
Bakjes(met deksel) zijn van de Action, en de ladekasten zijn deze: Raaco ladekast
Thanks
En meer foto's volgen ongetwijfeld nog, maar 'k ga nu eerst weer wat afbreken en opnieuw (beter) opbouwen. Oh, en nog wat BL orders plaatsen.
Na aanleiding van mijn korte blogpost en de reactie van @himlims_ hierop! Hallo allemaal!
Natuurlijk is er ook een Lego topic hier. Even kort dan maar: Vader van twee (Dochters), sinds kort door Lego Masters weer in de steentjes gedoken. En ik kan het stiekem even niet meer los laten. AFOL dus
Natuurlijk is er ook een Lego topic hier. Even kort dan maar: Vader van twee (Dochters), sinds kort door Lego Masters weer in de steentjes gedoken. En ik kan het stiekem even niet meer los laten. AFOL dus
Ik zat net naar je video's te kijken8GUS schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:31:
Na aanleiding van mijn korte blogpost en de reactie van @himlims_ hierop! Hallo allemaal!
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Ja, ook in de speelgoed folders van de jaren 70. Het is een interessant model alleen de Lego oplossing is niet fraai. De wielen horen onder het voorste en achterste deel niet in het midden.poor Leno schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:37:
[...]
Ik heb verder niets met treinen, maar ik zie m de hele tijd hier voorbij komen.. Is het een bekende trein ofzo
Als je goed het boekje volgt en oplet of alles soepel blijft draaien dan is het goed te doen.B-Real schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:04:
Er zijn een paar plaatjes waar het perspectief een beetje tegenwerkt, een wat andere aanzicht zou duidelijker geweest zijn, moet toch kunnen als alles uit een 3D programma komt rollen.
Ik heb de app nog niet open gehad, maar zou zoiets daar niet in kunnen staan of is dat gewoon een PDF versie van het boekje?bouwfraude schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:55:
[...]
Ja, ook in de speelgoed folders van de jaren 70. Het is een interessant model alleen de Lego oplossing is niet fraai. De wielen horen onder het voorste en achterste deel niet in het midden.
[...]
Als je goed het boekje volgt en oplet of alles soepel blijft draaien dan is het goed te doen.
Er zijn een paar plaatjes waar het perspectief een beetje tegenwerkt, een wat andere aanzicht zou duidelijker geweest zijn, moet toch kunnen als alles uit een 3D programma komt rollen.
De app download een PDF die ook op de lego site staat, brickwatch heeft meestal een directe link.Ninjetsu NL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:57:
[...]
Ik heb de app nog niet open gehad, maar zou zoiets daar niet in kunnen staan of is dat gewoon een PDF versie van het boekje?
Instuctie 220-224 het gat in het donkergrijze stukje vooraan zit recht tegenover het gat in het lichtgrijze stukje met een steen tussenruimte, ik zie dat er niet aan af. Bij 342 moest ik ook een paar keer kijken hoe je het dashboard vastklikt.
Dankje! Ga er zeker meer doen. Heb er al enkele klaar liggenMappy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:51:
[...]
Ik zat net naar je video's te kijkenMooi gedaan en lekker to the point!
Bedankt Lego!
Omdat het vanwege Corona moelijk gaat prive heb ik van Lego Nederland deze grote doos gehad!
Omdat het vanwege Corona moelijk gaat prive heb ik van Lego Nederland deze grote doos gehad!
/f/image/EpQuvnOjDrRVAtXjqZ9ZYvu4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 255% gewijzigd door mark777 op 18-06-2020 12:48 ]
yeah had wat problemen met uploaden van de foto. Het was eerst een postzegel lolpoor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:47:
Edit: Ah nu wel een foto
Maar @mark777 , heb je misschien wat meer toelichting bij je post?
Uhm ja.. ik bedoelde qua toelichting wat je nou bedoelde met het Corona/Lego heeft je dit opgestuurd..mark777 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:04:
[...]
yeah had wat problemen met uploaden van de foto. Het was eerst een postzegel lol
Niet waarom de foto uploaden niet gelukt was
Ik neem trouwens aan dat het niet uitmaakt bij welke Amazon (NL/DE/UK/FR) je de Chiron bestelt? Als in overal krijg je exact hetzelfde geleverd, taal en boekjes etc?
[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 18-06-2020 13:19 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Nee niet echt, Amazon.de en Amazon.nl versturen het zover ik weet uit dezelfde magazijnen. De instructies zijn standaard in het Engels en Duits. Er is trouwens ook een podcast op deze set gebaseerd, schijnt ook wel leuk te zijn - https://www.lego.com/nl-n...ic/bugatti-chiron/podcastLaguna schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:11:
Ik neem trouwens aan dat het niet uitmaakt bij welke Amazon je de Chiron bestelt? Als in overal krijg je exact hetzelfde geleverd, taal en boekjes etc?
Dank u, heb hier gisteren even naar gekeken en inderdaad is dit wel een handige manier om alles bij te houdenGeeBee schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:35:
Op Rebrickable kun je een verzameling maken en per set ontbrekende onderdelen aangeven bij Missing Pieces.
Waar tovert Lego nog die sets uit 2017 en de helikopter zelfs uit 2014 (als ik me niet vergis) vandaan?mark777 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:43:
Bedankt Lego!
[Afbeelding]
geen idee maar ik ben er blij mee. vooral de helikopter was ik naar aan het kijkenAppieNL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:34:
[...]
Waar tovert Lego nog die sets uit 2017 en de helikopter zelfs uit 2014 (als ik me niet vergis) vandaan?
Zojuist bij bol besteld
LEGO Technic Autotransportvoertuig - 42098 voor € 97,49 -10 legokorting
poor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:47:
Edit: Ah nu wel een foto
Maar @mark777 , heb je misschien wat meer toelichting bij je post?
De vraag is meer hoe Lego er bij komt om jou gewoon een doos met (oude) Lego te sturen?mark777 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:40:
[...]
geen idee maar ik ben er blij mee. vooral de helikopter was ik naar aan het kijken
Helaas laat ook de LEGO Klantenservice weleens steken vallen, zij het met 3 verschillende medewerkers op drie momenten sterk. Tja, we blijven allemaal mensen. Uiteindelijk mijn bestelling maar geannuleerd (ook op verzoek van LEGO) en het voor een paar euro meer bij een andere webshop besteld
[ Voor 81% gewijzigd door Gim op 19-06-2020 08:04 ]
Goed, mijn broer is komend weekend jarig en hij wilde een zooitje van die serie 20 minifigs. Dus heb er een zooitje besteld. Nu zag ik al dat er een riddert, viking en piraat bij zitten, dus ik heb een paar poppetjes extra besteld. Eens kijken of ik goed kan voelen in welk zakje die poppetjes zitten (en hopelijk meer dan 1 van die 3). 
En gisteren het laatste steentje van Assembly Square met de post ontvangen van Lego, dus die staat nu ook netjes helemaal in elkaar. Mooi gebouw, maar hij redt het m.i. niet bij andere modulars (ik vond bijvoorbeeld de Garage en Detective kantoor leuker). Maar goed, nu komt mijn verjaardag er ook weer langzaam aan, tijd voor een nieuwe modular dus. De Diner gaat er bijna uit dus ik denk dat die het wordt, maar de Bookstore vind ik mooier... allebei dan maar?
En gisteren het laatste steentje van Assembly Square met de post ontvangen van Lego, dus die staat nu ook netjes helemaal in elkaar. Mooi gebouw, maar hij redt het m.i. niet bij andere modulars (ik vond bijvoorbeeld de Garage en Detective kantoor leuker). Maar goed, nu komt mijn verjaardag er ook weer langzaam aan, tijd voor een nieuwe modular dus. De Diner gaat er bijna uit dus ik denk dat die het wordt, maar de Bookstore vind ik mooier... allebei dan maar?
Zoek met google op FEEL GUIDE voor die serie. Staat precies beschreven waar op te letten. Zo heb ik menig poppetje gevonden. De Viking en Knight zijn echt eenvoudig te voelen. Het is ook wel leuk om even in een winkel door die zakjes te gaan. Op een gegeven moment krijg je daar feeling mee en gaan die zakjes echt als een tierelier door de controle met de vingers heenGaius schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:02:
Goed, mijn broer is komend weekend jarig en hij wilde een zooitje van die serie 20 minifigs. Dus heb er een zooitje besteld. Nu zag ik al dat er een riddert, viking en piraat bij zitten, dus ik heb een paar poppetjes extra besteld. Eens kijken of ik goed kan voelen in welk zakje die poppetjes zitten (en hopelijk meer dan 1 van die 3).
Hier in de lokale winkel hing een heel lijstje op met mensen die al gebeld hadden om geïnformeerd te worden wanneer die serie op voorraad zou zijn daar. Allemaal op jacht
Viking heeft nog een extra knisperend zakje in het verrassingszakje. Verder is er de speer. Met de speer moet je goed voelen of er een extra "bultje" in zit, want anders eindig je misschien met de atlete. Maar je kunt eigenlijk niet fout gaan want de atlete heeft een discus en de viking een schild en die heeft een handvat.
[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 18-06-2020 14:11 ]
Heb er een aantal staan die ik dubbel heb, mocht je wat willen ruilenGaius schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:02:
[LEGO] minifigure ruil topic
de lego shop in amsterdam had ze allemaal uitgezocht liggen; kun je ze picken welke je wilt - ivm corona was voelen niet de bedoelingGaius schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:02:
Wat is precies het verschil tussen Creator en Creator Expert? Het gaat mij om de huizen maar als ik bv zie dat het woonhuis met speelgoedwinkel/gebakszaak maar 3 tientjes kost en de Expert reeks ver boven €100 zit vind ik het een groot verschil.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Haha, natuurlijk allebeiGaius schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:02:
De Diner gaat er bijna uit dus ik denk dat die het wordt, maar de Bookstore vind ik mooier... allebei dan maar?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Verschil in het aantal Lego stenen lijkt mij?Lekker Ventje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:19:
Wat is precies het verschil tussen Creator en Creator Expert? Het gaat mij om de huizen maar als ik bv zie dat het woonhuis met speelgoedwinkel/gebakszaak maar 3 tientjes kost en de Expert reeks ver boven €100 zit vind ik het een groot verschil.
Bedankt voor de tip, ik had hem afgelopen dagen bijna gekocht bij mytoys, meer dit scheelt toch weer ruim 15 euro :-)master30 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:43:
Zojuist bij bol besteld
Creator Expert is meer voor de oudere fans. Lego is dit aan het rebranden naar 18+ zoals de nieuwe CrocLekker Ventje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:19:

Moeilijkheidsgraad icm doelgroep denk ik. Zoals hierboven staat de AFOL dus.Lekker Ventje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:19:
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
18+ / creator expert sets zijn echt niet (veel) moeilijker dan standaard sets.Gunner schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:30:
[...]
Moeilijkheidsgraad icm doelgroep denk ik. Zoals hierboven staat de AFOL dus.
Ook qua entertainment value vind ik de Creator sets echt leuk. Ik heb samen met mijn vrouw de 3-1 Woonhuis, dierenwinkel en café gebouwd (31097) en ik moet zeggen dat we daar erg veel lol aan hebben gehadchrisO schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:32:
[...]
18+ / creator expert sets zijn echt niet (veel) moeilijker dan standaard sets.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked