Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.235 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:08

rammes

koekebakker 1e klas

klopt, je mag ook alleen juist die steentjes kwijt raken, niet die andere ;-)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:28

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

streamnl schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:52:

Ik moet er nog een nachtje over slapen maar ik denk dat ik ga proberen om de Spike Prime te bestellen voor mijn volgende FLL clubje. Ik baal wel een beetje dat het display weg is.
Zijn de Spike en/of nieuwe mindstorms al toegestaan bij de FLL

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
magic_nl schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:20:
[...]

Zijn de Spike en/of nieuwe mindstorms al toegestaan bij de FLL
spike, ja.
Mindstorms is nog niet te koop.

https://firstlegoleague.nl/challenge/meedoen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 00:20
Vandaag voor m’n vaderdag de tower bridge mogen gaan halen (10214). Nooit gedacht dat we deze nog ergens nieuw op de kop zou kunnen tikken voor een aangename prijs. Na het observeren van het bouwen van de rollercoaster door m’n zoontje van 5 en het zelf bouwen van enkele andere moderne sets was het toch even schrikken: >4000 blokjes maar geen genummerde zakjes. Dat wordt zoeken 😀. Ik kijk er alvast naar uit om deze in mekaar te steken. Mensen met tips of ervaringen rond deze set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 16:17
TPar schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:26:
Vandaag voor m’n vaderdag de tower bridge mogen gaan halen (10214). Nooit gedacht dat we deze nog ergens nieuw op de kop zou kunnen tikken voor een aangename prijs. Na het observeren van het bouwen van de rollercoaster door m’n zoontje van 5 en het zelf bouwen van enkele andere moderne sets was het toch even schrikken: >4000 blokjes maar geen genummerde zakjes. Dat wordt zoeken 😀. Ik kijk er alvast naar uit om deze in mekaar te steken. Mensen met tips of ervaringen rond deze set?
hah, de tower bridge! dat moet na de vw bus zo'n beetje de set zijn die het langst in het assortiment gezeten heeft. net voor de grap eens opgezocht, maar die is te koop geweest van augustus 2010 tot ergens in 2018.
Voor lego echt extreem lang, dus niet raar dat ie nog betaalbaar te krijgen is.

ik heb de set zelf ook en gebouwd, mooi om te zien, maar het bouwen is nogal repetitief. als je samen met je zoon gaat bouwen, neem elk 1 toren bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

GeeBee

Oddball

Werkt die nieuwe Mindstorms Wel gewoon met een programmeerbare brick, of wordt alles via de app bestuurd en zit de logica in de smartphone, tablet, enz.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
GeeBee schreef op maandag 15 juni 2020 @ 00:14:
[...]

Werkt die nieuwe Mindstorms Wel gewoon met een programmeerbare brick, of wordt alles via de app bestuurd en zit de logica in de smartphone, tablet, enz.
Wat ik zo zag. De brick is hetzelfde als de Spike. Alleen een andere kleur.
De Spike programmeer je via een app (Scratch). Wat ik een verbetering vind.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 00:20
avdieren schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:37:
[...]

die is te koop geweest van augustus 2010 tot ergens in 2018.
Dat verklaart veel 😀.

Dat is inderdaad het plan, elk 1.

Ik kwam ondertussen ook al een leuke alternative build tegen:
https://rebrickable.com/m...e-build/?inventory=1#info

Mijn eerste modular er bij 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Goed om te weten, want de regels bij First zijn behoorlijk strikt.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:50
Cowamundo schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:10:
Eergister de 31109 afgemaakt!

Cadeautje van de vrouw om even zoet te zijn voor de baracuda bay later dit jaar in bestelling gaat.

Leuk om te bouwen maar uiteraard wel veel herhaling (links en rechts in spiegelbeeld).

[Afbeelding]

Voorlopig blijft hij nog even zo, daarna de alternatieve builds nog maken. :)
Jouw haai kijkt wel heel droevig zo, wordt er niemand van de plank af gegooid?

Zelf was ik stiekem toch een beetje teleurgesteld door het interieur van het schip (of meer het gebrek er aan). Bijna alle ruimte wordt gebruikt om de boeg te bouwen m.u.v. het midden waar de kanonnen staan. Ik probeer zelf nu de brick-built sails te vervangen met "normale" zeilen, maar dat wordt nog een flinke kluif. In de originele build is geen ruimte voor een uitgevouwen onderste zeil, en bij de voorste mast al helemaal niet! Gelukkig ziet het schip er in originele toestand ook tof uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvpCL2zVPuC0y1VvJcVCnSdw3R4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNHkH9QQUpdbPUpF3yS88tfj.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Hebben meer mensen wel eens een beschadigd pakket of doos van MyToys.de gekregen?

Twee weken terug kwam mijn bestelling van MyToys binnen, intotaal twee achtbanen (10261). De verzenddoos was GIGANTISCH, paste echt net door de deur heen. Er zaten alleen twee grote tiewraps omheen, daarna kon je de doos openen. De twee Lego sets zaten gewoon los in de verzenddoos, zonder enige vorm van bescherming. Door het gewicht was de onderste doos half verpletterd, wat ik jammer vind want deze bewaar ik altijd.

Hebben meer mensen een vergelijkbare situatie gehad bij MyToys.de? En kan het helpen om hier nog een klacht over in te dienen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:07

QuattroNL

It is I.

Mocht er hier iemand zijn die door ruimtegebrek of wat dan ook de lege doos van de Chiron (42083) weg wil doen, let me know :9

Ik haal vanavond een 2e hands Chiron (incl verlichting) op, mist de doos, bouwbeschrijving en mogelijk enkele parts maar de prijs is prima. Voor de compleetheid wil ik van elke set altijd wel graag de doos hebben (m'n zolder ligt er vol mee!) dus vandaar deze oproep.
Parts en bouwbeschrijving moeten geen probleem zijn, afhankelijk natuurlijk welke parts.

[ Voor 10% gewijzigd door QuattroNL op 15-06-2020 09:31 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:35
QuattroNL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:30:
Mocht er hier iemand zijn die door ruimtegebrek of wat dan ook de lege doos van de Chiron (42083) weg wil doen, let me know :9

Ik haal vanavond een 2e hands Chiron (incl verlichting) op, mist de doos, bouwbeschrijving en mogelijk enkele parts maar de prijs is prima. Voor de compleetheid wil ik van elke set altijd wel graag de doos hebben (m'n zolder ligt er vol mee!) dus vandaar deze oproep.
Parts en bouwbeschrijving moeten geen probleem zijn, afhankelijk natuurlijk welke parts.
Een doos en handleiding bieden natuurlijk geen zekerheid, maar check je wel goed (ik zou overigens niet weten hoe) dat je niet te maken hebt met Chinese steentjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
meesje schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:53:
[...]

Een doos en handleiding bieden natuurlijk geen zekerheid, maar check je wel goed (ik zou overigens niet weten hoe) dat je niet te maken hebt met Chinese steentjes?
ik zat precies hetzelfde te denken en het hoe is makkelijk: echte lego heeft het 'lego' logo op elke nopje.
er steekt op de chiron vast wel ergens een nop uit, waarop het te controleren is. Of voor de zekerheidop meerdere plekken natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
avdieren schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:54:
[...]

ik zat precies hetzelfde te denken en het hoe is makkelijk: echte lego heeft het 'lego' logo op elke nopje.
er steekt op de chiron vast wel ergens een nop uit, waarop het te controleren is. Of voor de zekerheidop meerdere plekken natuurlijk
Voor mij zelf zouden het ontbreken van de doos, maar al helemaal de handleiding, er zeker voor zorgen dat de seinen op rood staan. In ieder geval goed dat de set opgehaald wordt. En hopelijk is alles gewoon origineel.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 15-06-2020 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
TestDummie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:23:
Hebben meer mensen wel eens een beschadigd pakket of doos van MyToys.de gekregen?

Twee weken terug kwam mijn bestelling van MyToys binnen, intotaal twee achtbanen (10261). De verzenddoos was GIGANTISCH, paste echt net door de deur heen. Er zaten alleen twee grote tiewraps omheen, daarna kon je de doos openen. De twee Lego sets zaten gewoon los in de verzenddoos, zonder enige vorm van bescherming. Door het gewicht was de onderste doos half verpletterd, wat ik jammer vind want deze bewaar ik altijd.

Hebben meer mensen een vergelijkbare situatie gehad bij MyToys.de? En kan het helpen om hier nog een klacht over in te dienen? :?
Dat klinkt als MyToys.de inderdaad. Alle bestellingen die ik jaren geleden bij die winkel heb gedaan werden geleverd in een doorgaans ruime doos zonder verdere opvulling muv het bestelde product. De grote Technic bestellingen waren het. De verzenddoos kwam wel gewoon door de deur en ja de verzenddozen zagen er altijd fragiel en deels gehavend uit en voorzien van paar witte wraps.

De sets zelf kwamen er echter elke keer goed uit. Raar maar waar. Een beetje shelf wear hooguit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:17
Gim schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Dat klinkt als MyToys.de inderdaad. Alle bestellingen die ik jaren geleden bij die winkel heb gedaan werden geleverd in een doorgaans ruime doos zonder verdere opvulling muv het bestelde product. De grote Technic bestellingen waren het. De verzenddoos kwam wel gewoon door de deur en ja de verzenddozen zagen er altijd fragiel en deels gehavend uit en voorzien van paar witte wraps.

De sets zelf kwamen er echter elke keer goed uit. Raar maar waar. Een beetje shelf wear hooguit.
Verzenddozen met witte tie wraps, dat is dezelfde manier waarop Lego zelf zijn grote dozen verzend. Meestal vullen ze de lege ruimte in de omdoos op, maar dat beschermd de Lego doos niet aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

meesje schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Voor mij zelf zouden het ontbreken van de doos, maar al helemaal de handleiding, er zeker voor zorgen dat de seinen op rood staan. In ieder geval goed dat de set opgehaald wordt. En hopelijk is alles gewoon origineel.
De doos vind ik nog niets zo vreemd, ondanks de premium-doos van de Chiron wil niet iedereen die bewaren. De handleiding is wel vreemd inderdaad, dat zijn zeker bij de Chiron wel mooie boeken met ook nog wat extra informatie & foto's. Het lijkt me dat die meestal toch wel bewaard word.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nalv:
himlims_ schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:32:
[Afbeelding]

Eerste labelss zijn geprint, maar weer verder met sorteren ... zucht :+
Sircuri schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:40:
[...]

Ik heb hier ook veul lego.... en heb nog steeds niet de beste manier gevonden om te sorteren en op te slaan. Momenteel is alles "gesorteerd" in van die Ikea TROFAST bakken in kasten (+- 40 bakken).
Dus even een paar vraagjes aan jou:
  • Maak je de labels zelf? _/-\o_
  • Waar maak je die dan mee?
  • Waar haal je die afbeeldingen dan vandaan?
  • Waar komen die bakken vandaan en wat zijn de specs hiervan?
  • Hoe sorteer jij je lego?
Heb de Dymo Labels online gedumpt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuQbyX5_4_atCxwMHmVoDaQ03H8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28ZGHb65OGsCxinotDGKcatw.jpg?f=fotoalbum_large

Google Drive Shared folder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5J29wOy6Xx-kXIULkhFC2IheK8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ni52D8vv8pCIhxPS8BTQlaiK.jpg?f=user_large

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Chakotay schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:12:
[...]

De doos vind ik nog niets zo vreemd, ondanks de premium-doos van de Chiron wil niet iedereen die bewaren. De handleiding is wel vreemd inderdaad, dat zijn zeker bij de Chiron wel mooie boeken met ook nog wat extra informatie & foto's. Het lijkt me dat die meestal toch wel bewaard word.
De doos + bouwbeschrijving zijn in een verhuizing kwijt geraakt.
Dat zou kunnen kloppen, op de foto's van de Chiron staan op de achtergrond nog wat verhuisdozen en een bos bloemen op de eettafel (wordt vaak gedaan als welkom in een nieuw huis).
Maar idd, het maakt mij wel extra alert.

Er werd stellig beweerd dat het echte Lego is. En daarom haal ik 'm ook op zodat ik dat kan checken.

De bouwbeschrijving is via BL nog wel te scoren (20,- incl versturen) dus dat vind ik geen probleem.
Het gaat er mij om dat er geen dure parts missen (tja, hoe check je dat) en dat de stickers netjes geplakt zijn (ja die kan je ook nog nieuw kopen maar ben je ook weer 20,- verder).

We gaan het vanavond zien. En als ik het niet vertrouw (m.n. de parts) dan laat ik 'm staan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:00
TestDummie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:23:

Veel mensen hechten niet zoveel waarde aan de doos en gooien hem direct weg, maar voor jou heeft de verpakking wel waarde (maak ik op uit je behoefte om een klacht in te dienen) en die heeft hij ook als je bijv. de set als cadeau wil geven.
Ik zou het zelf ook vervelend vinden als ik een set van € 300 bestel die in een flink gedeukte verpakking aankomt.

Een klein beetje 'wear and tear' langs de naden moet kunnen, maar de verpakking moet in redelijke staat zijn, en de verkoper/verzender is daar voor verantwoordelijk, ook als er tijdens transport iets is misgegaan (dan moet de verkoper het met de bezorgdienst oplossen).

Dus het is zeker niet onredelijk van je om contact op te nemen en te vragen hoe ze dit gaan oplossen. Je staat sowieso in je recht als je het beschadigde product terugstuurt en een vervanging eist. De regels van het consumentenrecht zijn (voor zover ik weet) in grote lijnen vergelijkbaar met Nederland als je bij een Duitse (of andere in de EU/EER gevestigde) webshop bestelt: retourkosten komen (want het product is niet in goede staat) voor rekening van de webshop, je hoeft dus niet bij te betalen als de prijs ondertussen is gestegen, en als het product niet meer op voorraad is (en dat niet op korte termijn alsnog komt), kun je je geld terug eisen.

Het kan natuurlijk wel zijn dat ze geen zin hebben in gedoe met retouren/opnieuw sturen, en je een kortingsbon of een deel van de aankoopsom terug willen geven. Je mag dat gerust weigeren als je daar geen behoefte aan hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 15-06-2020 11:27 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
[...]

Dat scheelt, blijft wel een aparte manier van verschepen..
Tc99m schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:21:
[...]

Veel mensen hechten niet zoveel waarde aan de doos en gooien hem direct weg, maar voor jou heeft de verpakking wel waarde (maak ik op uit je behoefte om een klacht in te dienen) en die heeft hij ook als je bijv. de set als cadeau wil geven.
Ik zou het zelf ook vervelend vinden als ik een set van € 300 bestel die in een flink gedeukte verpakking aankomt.

Een klein beetje 'wear and tear' langs de naden moet kunnen, maar de verpakking moet in redelijke staat zijn, en de verkoper/verzender is daar voor verantwoordelijk, ook als er tijdens transport iets is misgegaan (dan moet de verkoper het met de bezorgdienst oplossen).

Dus het is zeker niet onredelijk van je om contact op te nemen en te vragen hoe ze dit gaan oplossen. Je staat sowieso in je recht als je het beschadigde product terugstuurt en een vervanging eist. De regels van het consumentenrecht zijn (voor zover ik weet) in grote lijnen vergelijkbaar met Nederland als je bij een Duitse (of andere in de EU/EER gevestigde) webshop bestelt: retourkosten komen (want het product is niet in goede staat) voor rekening van de webshop, je hoeft dus niet bij te betalen als de prijs ondertussen is gestegen, en als het product niet meer op voorraad is (en dat niet op korte termijn alsnog komt), kun je je geld terug eisen.

Het kan natuurlijk wel zijn dat ze geen zin hebben in gedoe met retouren/opnieuw sturen, en je een kortingsbon of een deel van de aankoopsom terug willen geven. Je mag dat gerust weigeren als je daar geen behoefte aan hebt.
Bedankt voor je bericht! Heb MyToys.de net een mail gestuurd, nu kijken hoe goed de klantenservice is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
QuattroNL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:19:
[...]

De doos + bouwbeschrijving zijn in een verhuizing kwijt geraakt.
Dat zou kunnen kloppen, op de foto's van de Chiron staan op de achtergrond nog wat verhuisdozen en een bos bloemen op de eettafel (wordt vaak gedaan als welkom in een nieuw huis).
Maar idd, het maakt mij wel extra alert.

Er werd stellig beweerd dat het echte Lego is. En daarom haal ik 'm ook op zodat ik dat kan checken.

De bouwbeschrijving is via BL nog wel te scoren (20,- incl versturen) dus dat vind ik geen probleem.
Het gaat er mij om dat er geen dure parts missen (tja, hoe check je dat) en dat de stickers netjes geplakt zijn (ja die kan je ook nog nieuw kopen maar ben je ook weer 20,- verder).

We gaan het vanavond zien. En als ik het niet vertrouw (m.n. de parts) dan laat ik 'm staan).
Moet wel een hele goede prijs zijn die je er voor betaald als je bereid bent instructies apart te kopen.

Ik ben van het kamp: No booklet? No sale. Vaak genoeg zelfde prijzen gezien voor iets met en zonder boekje dat het beter is om te wachten op iets met boekje.

Dit nog los van het namaak risico. Logo's staan niet alleen in nopjes, maar ook op de achterkant van panels, tussen de pingaten van liftarms en zo heb je nog wel wat plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

AppieNL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:24:
[...]

Moet wel een hele goede prijs zijn die je er voor betaald als je bereid bent instructies apart te kopen.

Ik ben van het kamp: No booklet? No sale. Vaak genoeg zelfde prijzen gezien voor iets met en zonder boekje dat het beter is om te wachten op iets met boekje.
Goedkoopste nu op MP is 250 (gebruikt maar met boekjes, soms met doos).
Die ik op het oog heb zit daar vér onder.
Een verlichtingssetje zit ook al snel op 30,-
Dit nog los van het namaak risico. Logo's staan niet alleen in nopjes, maar ook op de achterkant van panels, tussen de pingaten van liftarms en zo heb je nog wel wat plekken.
I know en ik ben zeker alert 8)
Deal gaat alleen door als ik er een goed gevoel over heb. Als de verkoper vaag doet over ontbrekende parts en bijv. de stickers zijn scheef geplakt dan haak ik snel af (of hij moet de prijs aanpassen).

Volgende uitdaging: waar láát ik zo'n gevaarte! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:02
De piraten van Baracuda bay zijn binnen, en hoewel ik daar nu geen ruimte voor heb, heb ik wel al de Lamborghini die ik erbij kreeg in elkaar gezet.

Best een geinig dingetje, en grappig hoeveel zin ik daarna eigenlijk had om verder te bouwen..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 02:36
De Bugatti zit toch in een redelijk grote en opvallende blauwe doos. Ik kan snappen dat je deze niet direct terug vind tijdens een verhuizing, maar als je na het verhuizen al wel tijd hebt om de auto op MP te zetten dan is die grote blauwe doos inmiddels ook met enig zoekwerk wel terug te vinden lijkt mij.

Instructieboekje zit bij mij nog ongebruikt in de doos overigens, vind het veel makkelijker om de instructies in pdf op de iPad erbij te hebben. Plus dat de boekjes dan ook echt ongebruikt blijven, komt de eventuele verkooppotentie weer ten goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
We wisten al een tijdje dat ze eraan zaten te komen, maar eindelijk zijn de Lego Crocodile Locomotive (10277) en de Lego Mickey & Minnie Mouse (43179) officiëel bekendgemaakt!
https://www.bouwsteentjes...277-crocodile-locomotive/
https://www.bouwsteentjes...-43179-minnie-and-mickey/

Gelijk ook een mooi voorbeeld om de nieuwe boxart voor afol's in wat meer set types te zien, ziet er niet verkeerd uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
TestDummie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:30:
We wisten al een tijdje dat ze eraan zaten te komen, maar eindelijk zijn de Lego Crocodile Locomotive (10277) en de Lego Mickey & Minnie Mouse (43179) officiëel bekendgemaakt!

Gelijk ook een mooi voorbeeld om de nieuwe boxart voor afol's in wat meer set types te zien, ziet er niet verkeerd uit! :)
Die Crocodile Locomotive hebben ze mooi verpest :X
Als ze dan kopiëren van een Ideas inzending, doe het dan goed! Nu zijn het 3 aan elkaar gelinkte delen met een groot gapend gat ertussen ipv dat het middenstel rust op de 2 onderstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:11:
[...]

Verzenddozen met witte tie wraps, dat is dezelfde manier waarop Lego zelf zijn grote dozen verzend. Meestal vullen ze de lege ruimte in de omdoos op, maar dat beschermd de Lego doos niet aan alle kanten.
De dozen die ik destijds ontving van MyToys.de waren in de verste verre niet te vergelijken met die van LEGO. Die van LEGO zijn een heel stuk steviger is mijn ervaring. Maar goed dat was toen. Geen recente ervaring met MyToys.de.

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 15-06-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:14
Die trein..... Hebbeh Hebbeh Hebbeh...... *O* *O*

En als dinsney fan, 179,00 euries, kijk ik eerst wel ff in de shop hoe ze eruit zien, want dat is imo een bek geld voor licentie..... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 15:44
IDEAS:
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/261d85b2-4086-4c43-b84c-30da892eb487/resize:1600:900
Officieel:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2020/06/LEGO-10277-Crocodile-Locomotive-6.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Mja het moet ook nog door de bochten kunnen scheuren op een treinbaantje. Daarom denk ik op deze manier gemaakt? Of zou het origineel dat net zo goed kunnen. Mooi is anders.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

De Crocodile zal in MOC-versie waarschijnlijk geen bochten doorkomen maar net zo goed is dit wel een enorme botch job van het oorspronkelijke idee

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 01:27
[...]

Dit had ik ook met mijn Liebherr bij MyToys. Tiewraps half gescheurd door de verzonddoos heen enzo inderdaad. De uiteindelijke LEGO-doos was wel gewoon heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 23:54
Mijn bestelling is verzonden door LEGO en zou zaterdag bezorgd worden. Maar het hangt bij DPD, sinds zaterdag... En DPD heeft het twitteraccount net zaterdag dichtgegooid omdat ze de vraag niet meer aankunnen. Ik vrees met grote vrees dat het nog wel een tijdje kan duren, als je zo de verhalen leest wachten sommigen al weken op hun DPD-pakket. Iemand nog tips? Ik wil zelf nog even een paar dagen wachten. Dan maar LEGO contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
In vergelijking met de IDEAS moc is de Lego versie wel een downgrade... Kan de Ideas versie wel de bochten maken trouwens?

Hier nog een leuke 360 van de aankomende Crocodile :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
TestDummie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:54:
[...]

In vergelijking met de IDEAS moc is de Lego versie wel een downgrade... Kan de Ideas versie wel de bochten maken trouwens?

Hier nog een leuke 360 van de aankomende Crocodile :D
[YouTube: LEGO 10277 Crocodile Locomotive - 360]
Ja de IDEAS versie kan wel de bochten maken, maar steekt dan wel een beetje uit. Waarschijnlijk is dat de reden om dan maar voor deze slechte/lelijke optie te kiezen.

Ik was van plan om er 2 te kopen, dat wordt er nu maar 1 (voor de onderdelen), zodat ik mijn eigen versie kan (af)bouwen :)

Onderstaande video is een andere crocodile dan de IDEAS versie, maar onderstel is vergelijkbaar en heeft geen issues met bochten.

[ Voor 15% gewijzigd door chrisO op 15-06-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

TestDummie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:30:

Gaaf die Crocodile! :9~
Adviesprijs 99,-....dan dus even wachten op een écht mooie prijs (bij Bol: -10,- :*) )
Ik was eigenlijk van plan al mijn treinen/loco's te verkopen want ik doe e rniks meer mee maar nu ik deze zie hou ik ze maar (...misschien ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Het lijkt wel in die foto (zijaanzicht) dat twee van de zes wielen boven het spoor zweven.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
QuattroNL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:09:
[...]

Gaaf die Crocodile! :9~
Adviesprijs 99,-....dan dus even wachten op een écht mooie prijs (bij Bol: -10,- :*) )
Ik was eigenlijk van plan al mijn treinen/loco's te verkopen want ik doe e rniks meer mee maar nu ik deze zie hou ik ze maar (...misschien ;) ).
Over veel Lego twijfel ik, maar de Crocodile gaat ‘m zeker worden! Wordt dit gelijk vrije verkoop of eerst een paar maanden alleen via Lego te koop? In principe maakt het voor mij ook niet zo veel uit. Ik zie Lego bouwen toch iets als het wat minder goed weer is. Dus een mooie deal met BF is ook helemaal prima. ;)

Ik heb zo’n vermoeden van niet, maar ik hoop dat dit een serie wordt zoals de modulars. Hoeft niet altijd een locomotief te zijn, maar een paar mooie wagons is ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

Dommel

Professioneel Software Sloper

Ze zijn een paar dagen terug al een keer genoemd maar nu komen ze er toch echt aan per 1 juli als het goed is:
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt19e3817d96f58bb9/43179.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=800&height=800&dpr=1
https://www.lego.com/nl-n...uildable-characters-43179

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dommel schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:51:
Ze zijn een paar dagen terug al een keer genoemd maar nu komen ze er toch echt aan per 1 juli als het goed is:
[Afbeelding]
https://www.lego.com/nl-n...uildable-characters-43179
Holy shit wat een spuuglelijke set :D :D :D

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55

Superkiwi

Hoi doei

chrisO schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:40:
[...]

Die Crocodile Locomotive hebben ze mooi verpest :X
Als ze dan kopiëren van een Ideas inzending, doe het dan goed! Nu zijn het 3 aan elkaar gelinkte delen met een groot gapend gat ertussen ipv dat het middenstel rust op de 2 onderstellen.
Behoorlijke domper inderdaad -O-
Was van plan om deze te bestellen maar nu twijfel ik. gelukkig hebben we nog een paar weekjes om er over na te denken ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Na 2 keer de Defender gebouwd (en weer afgebroken) omdat de versnellingsbak niet goed werkte, heb ik een aantal weken geleden wat extra steentjes gekocht (via Bricklink) en ben afgelopen vrijdag op het gemak begonnen met het bouwen.
Nu ben ik zo ver dat ik delen moet gebruiken waar ik een sticker opgeplakt heb, die wil ik er af halen. Wat doen jullie als het gaat om stickers?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Pierre schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:15:
Bij Jans Steen is de Lamborghini gewoon 21% goedkoper :P
Heeft iemand een idee waarom brickwatch deze prijs heel niet opgepikt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
42erik schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:50:
[...]

Heeft iemand een idee waarom brickwatch deze prijs heel niet opgepikt heeft?
Omdat Brickwatch toegang moet hebben tot een feed, met andere woorden zij moeten informatie en updates krijgen van de winkel. Dit is vermoedelijk een technische uitdaging, ook moet je het als winkel willen. Elke klik staat ook gelijk aan een klein bedrag naar Brickwatch, ongeacht of iemand iets daadwerkelijk koopt...

Als het je intereseert, hier wat meer info - https://partners.brickwatch.net/nl/partnerinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
TestDummie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:54:
[...]

Omdat Brickwatch toegang moet hebben tot een feed, met andere woorden zij moeten informatie en updates krijgen van de winkel. Dit is vermoedelijk een technische uitdaging, ook moet je het als winkel willen. Elke klik staat ook gelijk aan een klein bedrag naar Brickwatch, ongeacht of iemand iets daadwerkelijk koopt...

Als het je intereseert, hier wat meer info - https://partners.brickwatch.net/nl/partnerinfo
Ah, dat verklaart. Je moet het als winkel willen en een feed bieden. Hmm, dat maakt het nut van brickwatch wel wat minder, als ze bepaalde winkels missen (die op dit moment de sian als goedkoopste bieden zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Die Sian bij Jans Steen is een pre-order, die nog eens uitverkocht is ook. Helemaal prima dat dat niet in de lijst bij Brickwatch staat naar mijn mening :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:04:
Die Sian bij Jans Steen is een pre-order, die nog eens uitverkocht is ook. Helemaal prima dat dat niet in de lijst bij Brickwatch staat naar mijn mening :)
De andere die er nu staat zijn ook preorder, want dat is het enige dat nu beschikbaar is, buiten lego. Dus dat is blijkbaar geen blokkade om hem weer te geven. En ook toen ie wel beschikbaar was, stond hij er niet.

Dus brickwatch is blijkbaar gewoon niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:11
Pierre schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:41:
Na 2 keer de Defender gebouwd (en weer afgebroken) omdat de versnellingsbak niet goed werkte, heb ik een aantal weken geleden wat extra steentjes gekocht (via Bricklink) en ben afgelopen vrijdag op het gemak begonnen met het bouwen.
Nu ben ik zo ver dat ik delen moet gebruiken waar ik een sticker opgeplakt heb, die wil ik er af halen. Wat doen jullie als het gaat om stickers?
Die stickers zitten hetzelfde op de nieuwe build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Beavbusi schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:08:
[...]

Die stickers zitten hetzelfde op de nieuwe build.
Weet ik. Alleen vind ik het op de PDF niet echt duidelijk aangegeven.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
Pierre schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:22:
[...]

Weet ik. Alleen vind ik het op de PDF niet echt duidelijk aangegeven.
Ff het originele boekje erbij. Volgens mij is het precies verkeerd om in de build in de PDF :p Althans hoe zij het zeggen met die +/- sticker.

Al maakt het niet heel veel uit hoe die zit :p

Maarja, misschien werkt die nieuwe gearbox ook wel net verkeerd om dat weet ik even niet...

[ Voor 11% gewijzigd door Beavbusi op 15-06-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclu
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-04-2023
Iemand ervaring met amazon.co.uk? Ik zit nu al een tijdje te kijken naar een bugatti chiron op MP, maar veel goedkoper wordt het daar niet en ik heb ook geen zin om het ding af te bouwen eerst eerlijk gezegd, maar ik zie hem nu voor £250 op amazon staan: Bugatti amazon

Dan bestel ik liever een nieuwe hier dan dat ik voor 20 euro goedkoper hem eerst uit elkaar moet halen

EDIT: Bugatti amazon.de is nu ongeveer dezelfde prijs, welke doenjullie liever?

[ Voor 17% gewijzigd door Exclu op 15-06-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Exclu schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:41:
Iemand ervaring met amazon.co.uk? Ik zit nu al een tijdje te kijken naar een bugatti chiron op MP, maar veel goedkoper wordt het daar niet en ik heb ook geen zin om het ding af te bouwen eerst eerlijk gezegd, maar ik zie hem nu voor £250 op amazon staan: Bugatti amazon

Dan bestel ik liever een nieuwe hier dan dat ik voor 20 euro goedkoper hem eerst uit elkaar moet halen
Was die niet voor iets van €270 bij MyToys te koop? Reeds afgeprijsd maar met een code nog goedkoper? Zag bij bricktastic (?) zoiets voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

EDIT: Bugatti amazon.de is nu ongeveer dezelfde prijs, welke doenjullie liever?
Amazon is gewoon prima, als je in Duitsland of Nederland of Engeland bestelt wordt het overal vanuit hetzelfde magazijn verstuurd (soms Frankrijk, soms Spanje, soms Engeland, soms Polen). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 15:32
Nu ook voor 279 bij amazon.de . Zit ook in dubio. Prijzen op MP varieren van 270 tm 399. Weet alleen niet wat de prijs gaat doen de komende weken. Zou de chiron nog ver zakken of zal die blijven schommelen rond de 300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-09 11:46
Ik zie hier de nieuwe Crocodile Trein langskomen, maar zo te zien was het ook ingediend als een Lego Ideas. En het lijkt er aardig veel op... hoe kan dit? Krijgen we hetzelfde gedoe als toen met de Ghostbusters Headquarter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
volg dit topic ook al een tijdje en twijfel tussen de bugatti en de lambo..

Aangezien de porsche in 2019 end of sale ging verwacht ik dat de bugatti 2021 end of sale zal gaan. Duurt nog even dus ik **DENK** dat er nog wel scherpere aanbiedingen gaan komen.

Inmiddels bij bol.com 298 minus 10EUR dus 288, heb 'm nu nog even niet goedkoper gezien.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:47
Ik kwam bij het uitzoeken van wat oude spullen iets leuks tegen, moest hem even delen hier :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0jJaFsfZBhcHa7lBMnEn6a7Ibk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxWjyMlQwMLZfrAhC2pQMnaT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
@Loader het kan ook puur toevallig zijn. Niemand die het zeker weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 12:29
dnbo schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:14:
Ik kwam bij het uitzoeken van wat oude spullen iets leuks tegen, moest hem even delen hier :)

[Afbeelding]
Jammer dat Lego dit soort fotografie niet meer gebruikt in catalogussen.
Is er zoveel verschil in generaties dat kinderen tegenwoordig niet meer verwonderd kunnen kijken naar zo’n beelden? Was dit alleen voor kinderen van de jaren ‘80/‘90 een speciaal beeld?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 01:00
Gim schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:45:
[...]

Was die niet voor iets van €270 bij MyToys te koop? Reeds afgeprijsd maar met een code nog goedkoper? Zag bij bricktastic (?) zoiets voorbij komen.
Je krijgt bij MyToys 15% korting op alle LEGO Technic-sets, maar dan is Amazon met de Chiron volgens mij nog steeds goedkoper.

https://www.bricktastic.n...-technic-sets-bij-mytoys/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

[Afbeelding]
Het lijkt wel een Jan en Lola verhaaltje :+

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Mooi ook hoe de lichaamstaal van die figs onderaan paniek laat zien, en hun gezicht een fraaie glimlach. Stelletje psychopaten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
SunnieNL schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Ben nog aan t opbouwen, dus over ongeveer een week hoor je mijn oordeel :)
Graag!
TestDummie schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:52:
[...]Misschien een open deur, maar heb je al geprobeerd het aantal schakels in de ketting te tweaken? Was hetzelfde probleem bij de achtbaan, ik dacht dat ik deze oplossing ook heb gehoord in een video van Boone Builds met de makers van het nieuwe spookhuis - YouTube: YouTube
Ga ik zeker eens kijken! Wordt denk ik het weekend... dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 15:44
JoeZuCK schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:29:
Het lijkt wel in die foto (zijaanzicht) dat twee van de zes wielen boven het spoor zweven.
Ja dat viel me ook al op, ziet er raar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08 13:50
Pierre schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:41:
Na 2 keer de Defender gebouwd (en weer afgebroken) omdat de versnellingsbak niet goed werkte, heb ik een aantal weken geleden wat extra steentjes gekocht (via Bricklink) en ben afgelopen vrijdag op het gemak begonnen met het bouwen. [..]
Ik ben voor de eerste keer de Defender aan het doen. Net zakje 1 af. Welke MOC volg je voor dit verbeterde ontwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 16:38
hemiparo schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:40:
[...]

Graag!

[...]

Ga ik zeker eens kijken! Wordt denk ik het weekend... dank je wel!
Dus hij is af...maar de motortjes doen raar, dus ik ben bang dat ik de kettingstop verkeerd heb gebouwd. Aan de andere kant, de test/reset doet hij wel goed. En soms loopt alles gewoon door. Zie YouTube: Lego haunted house not working :( @hemiparo als jij een test doet (rode record knop rechtsboven in) doet hij dan hetzelfde of beweegt de ketting dan juist niet bij jou?

Als het werkt gaat de ketting wel helemaal naar boven als ik op het doodshoofd druk (en duikelt hij gelijk naar beneden). Ook de foto positie en deuren open gaat goed. Heb hem wel eerst een keer handmatig naar boven bewogen en laten vallen zodat de aanhaak punten goed zitten. Daarnaast alle ketting stukjes geteld. Je moet er precies 74 hebben aan beide kanten. In mijn zakjes zaten er in totaal 4 teveel (2 aan elke kant over)

Maar die kettingstop is wel irritant. Vooral ook omdat je er niet makkelijk bij kan en ik niet weet of het daar wel aan ligt (maar moet bijna wel net niet goed zitten)

[ Voor 12% gewijzigd door SunnieNL op 15-06-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
forzafan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:46:
[...]

Nu ook voor 279 bij amazon.de . Zit ook in dubio. Prijzen op MP varieren van 270 tm 399. Weet alleen niet wat de prijs gaat doen de komende weken. Zou de chiron nog ver zakken of zal die blijven schommelen rond de 300 euro?
Een tip: handige prijsverloopgrafiekjes op brickwatch bij elk product.

Can't be arsed to click versie: de Chiron is sinds zijn release regelmatig rond de €250 geweest en een enkele keer rond de €220 (en 1x €200?) Hoe dan ook, de afweging die je dus kan maken: hoeveel is die 30 of 60 euro je waard (€280 vs de 250 of 220)? Andere vraag kan zijn: hoe graag wil je de set? Mooie deals scoren is leuk, maar 6 maanden wachten tot die deal komt terwijl je nu kan/wil bouwen is ook niet leuk.

Dit nog even los van het feit dat de Chiron wel richting exit gaat, en die exit ligt wellicht in (begin) 2021, maar misschien ook niet. De Porsche mocht geloof ik nog 1 kerst mee (dus 2,5 jaar in productie) met goede deals. Volgens mij zitten hier nog een paar mensen met een "had ik hem toen maar voor prijs X gekocht" trauma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-09 11:46
Arunia schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:29:
@Loader het kan ook puur toevallig zijn. Niemand die het zeker weet.
Toevallig? Ze lijken wel erg veel op elkaar. Dus dan zijn er 2 mensen op afstand van elkaar die een trein ontwerpen en dan nog wel de Crocodile Trein... en dan nog in dezelfde tijdspanne..

Maar goed laat ik maar geen woorden aan vuil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Loader schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:44:
[...]

Toevallig? Ze lijken wel erg veel op elkaar. Dus dan zijn er 2 mensen op afstand van elkaar die een trein ontwerpen en dan nog wel de Crocodile Trein... en dan nog in dezelfde tijdspanne..

Maar goed laat ik maar geen woorden aan vuil maken.
Beide bouwen een bestaand model na, dan is het logisch dat ze op elkaar lijken. Ik zie toch wel duidelijk verschillen. En Lego heeft de plank toch aardig misgeslagen qua ontwerp en uitwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Ben op de helft met de Landrover Defender. Nu mis ik 1 steentje. Nu zie ik dat je via lego.com de missende steentjes kan bijbestellen. Iemand ervaring mee? Het is gelukkig alleen een stukje van de hoofdsteun van de stoel dus kan gewoon door. Even afmaken om te kijken of ik nog meer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 23:54
Ja hoor, ook wel eens gehad. Zo geregeld via de site, versturen duurt wel eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclu
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-04-2023
[b]AppieNL in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"
Dit nog even los van het feit dat de Chiron wel richting exit gaat, en die exit ligt wellicht in (begin) 2021, maar misschien ook niet. De Porsche mocht geloof ik nog 1 kerst mee (dus 2,5 jaar in productie) met goede deals. Volgens mij zitten hier nog een paar mensen met een "had ik hem toen maar voor prijs X gekocht" trauma ;)
Ja ik denk ook dat ik hem gewoon bestel voor deze prijs. Die porsche zou ik graag ook willen, maar 400 is me daar te veel voor, misschien dan toch maar een chinese. Voor die lamborghini neem ik mn tijd rustig wachten totdat die onder 200 komt hopelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Gaius schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:38:
[...]

Mooi ook hoe de lichaamstaal van die figs onderaan paniek laat zien, en hun gezicht een fraaie glimlach. Stelletje psychopaten. :+
Voordeel was wel dat je nooit het juiste gezicht hoefde te zoeken.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 00:10

almightyarjen

When does the hurting stop?

chrisO schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:52:
[...]
En Lego heeft de plank toch aardig misgeslagen qua ontwerp en uitwerking.
Mwoah, de Ideas versie is duidelijk een display model: die komt de bocht niet door. Die van Lego wel en dat heeft negatieve gevolgen voor het uiterlijk.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

SierraPapa schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:10:
[...]

Ik ben voor de eerste keer de Defender aan het doen. Net zakje 1 af. Welke MOC volg je voor dit verbeterde ontwerp?
Ik heb deze MOC gevolgd voor het verbeterde ontwerp https://rebrickable.com/m...p-my-land-rover/#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
SunnieNL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:30:
[...]

Dus hij is af...maar de motortjes doen raar, dus ik ben bang dat ik de kettingstop verkeerd heb gebouwd. Aan de andere kant, de test/reset doet hij wel goed. En soms loopt alles gewoon door. Zie YouTube: Lego haunted house not working :( @hemiparo als jij een test doet (rode record knop rechtsboven in) doet hij dan hetzelfde of beweegt de ketting dan juist niet bij jou?

Als het werkt gaat de ketting wel helemaal naar boven als ik op het doodshoofd druk (en duikelt hij gelijk naar beneden). Ook de foto positie en deuren open gaat goed. Heb hem wel eerst een keer handmatig naar boven bewogen en laten vallen zodat de aanhaak punten goed zitten. Daarnaast alle ketting stukjes geteld. Je moet er precies 74 hebben aan beide kanten. In mijn zakjes zaten er in totaal 4 teveel (2 aan elke kant over)

Maar die kettingstop is wel irritant. Vooral ook omdat je er niet makkelijk bij kan en ik niet weet of het daar wel aan ligt (maar moet bijna wel net niet goed zitten)
Hekenbaar!
Maar... ik dacht 74 en 75 stukjes? Vanavond nog eens goed kijken!
Toen de set handmatig was deed alles het goed (omhoog en boven meteen weer omlaag) maar met de motortjes is het chaos... wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
T.E schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:53:
Ben op de helft met de Landrover Defender. Nu mis ik 1 steentje. Nu zie ik dat je via lego.com de missende steentjes kan bijbestellen. Iemand ervaring mee? Het is gelukkig alleen een stukje van de hoofdsteun van de stoel dus kan gewoon door. Even afmaken om te kijken of ik nog meer mis.
yep kan je gewoon online bijbestellen. Zelf ook 2x gedaan. Erg goeie service van Lego en vriendelijke klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738

[Afbeelding]
Mijn favoriete set van vroeger op die klif! Later heb ik ook nog het grote kasteel op de achtergrond gekocht, toen kastelen nog betaalbaar waren op Marktplaats (echt idioot die prijzen nu voor alles wat met ridders of piraten te maken heeft). Ik kon echt lang staren naar dit soort afbeeldingen vroeger in een poging te zien hoe alles in elkaar zat en wat er allemaal gebeurde op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 17:58

vectormatic

Warlock of the doorlock

pipo de C schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:02:
volg dit topic ook al een tijdje en twijfel tussen de bugatti en de lambo..

Aangezien de porsche in 2019 end of sale ging verwacht ik dat de bugatti 2021 end of sale zal gaan. Duurt nog even dus ik **DENK** dat er nog wel scherpere aanbiedingen gaan komen.

Inmiddels bij bol.com 298 minus 10EUR dus 288, heb 'm nu nog even niet goedkoper gezien.
https://www.brickwatch.ne...42083/Bugatti-Chiron.html

Ik zou er zelf in ieder geval niet te lang mee wachten, of in ieder geval goed in de gaten houden wanneer lego in de eigen shop er "retiring soon" op plakt, als ie eenmaal officieel EOL is kan onder MSRP kopen wel vergeten.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 13:24
Ik kwam deze MOC / C-model tegen voor de 42108 mobiele kraan:
https://rebrickable.com/m...-roll-off-truck/#comments

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/M_longer/42108-alt/roll-off/02.jpg/683x546:pad

Voor zover ik kan oordelen met mijn beperkte LEGO kennis is deze best netjes gebouwd en volledig functioneel. Lijkt me wel een leuke build om eens te maken. Als het goed is kan ik vandaag de kraan ophalen bij het bol.com afhaalpunt :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

AppieNL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:43:
[...]

Ja, dat was ik oa :) Maar inmiddels heb ik hem sinds het weekend toch in huis (geruild op MP met de Old Fishing Store)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9n25dJGnr0QiibRW0rHZmvPwGA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIej4xw1bK4Eu8yOQ7l8IsV1.jpg?f=fotoalbum_medium

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

@vhal ik (eigenlijk de middelste dochter vooral) moet 't voorlopig met die kleine witte doen van forza lego.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cDgHpJ6/70-F99233-F4-BD-46-EF-8884-3-E39-E2-CCDDE0.jpg

@dnbo zo herkenbaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Ik was vooralsnog een beetje teleurgesteld door de Lego-Nintendo partnership maar deze Mario setjes zien er best tof uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUEeqJX1htvPV16fxbz_mmJxwvM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S8ALU05jcw3mkJ2aD30wy1jI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 23-09 16:38
ErikT738 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:27:
Ik was vooralsnog een beetje teleurgesteld door de Lego-Nintendo partnership maar deze Mario setjes zien er best tof uit!

[Afbeelding]
Alleen zo jammer dat er geen pack is met alle losse figuurtjes. Die zitten in verschillende uitbreiding sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Het hoekige Lego is natuurlijk perfect om 8-bit dingen na te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
almightyarjen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:27:
[...]

Mwoah, de Ideas versie is duidelijk een display model: die komt de bocht niet door. Die van Lego wel en dat heeft negatieve gevolgen voor het uiterlijk.
Ik heb het onderstel gisteravond deels na-gebouwd en het rijd zonder problemen over standaard Lego bochten. middelste wielen van elk onderstel moeten wel flensloos zijn.

Waarschijnlijk zit in de Lego versie de aandrijving in zijn geheel in de middensectie en was de enige/makkelijkste optie om de wielen onder de middelste sectie te hangen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SunnieNL schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:04:
[...]

Alleen zo jammer dat er geen pack is met alle losse figuurtjes. Die zitten in verschillende uitbreiding sets.
kan het mis hebben, maar het ziet er naar uit dat de meeste enkel ~10 steentjes paar honder in totaal; kan nooit meer dan 30euro kosten om ze allemaal te BL'en

//edit; na high-res afbeelding gezien te hebben; de gezichten zijn prints ... dat veranderd het een beetje :+

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 16-06-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Onlangs 2 grote grijze bouwplaten 2e hands gekocht, blijken die 50x50 studs te zijn ipv 48x48 studs.
Ja, het is origineel Lego.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYutv0cmmT-7TcJsF8gmkKfbECg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2uGna3UpTuVcOMGBgYML2R1.jpg?f=fotoalbum_large
(rechts eentje die ik al had, links de nieuwe aanschaf)

Waren dit soort platen vroeger groter en heb ik dus 2 oude platen gekocht of zijn er toch 2 verschillende versies in omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
QuattroNL schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:25:
Onlangs 2 grote grijze bouwplaten 2e hands gekocht, blijken die 50x50 studs te zijn ipv 48x48 studs.
Ja, het is origineel Lego.
[Afbeelding]
(rechts eentje die ik al had, links de nieuwe aanschaf)

Waren dit soort platen vroeger groter en heb ik dus 2 oude platen gekocht of zijn er toch 2 verschillende versies in omloop?
Dat is een hele oude, volgens Bricklink gemaakt tussen 1964 en 1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

chrisO schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Dat is een hele oude, volgens Bricklink gemaakt tussen 1964 en 1976
Cool, dan is ie vast veel geld waard :+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 10:29
SunnieNL schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:04:
[...]

Valt mee:
https://www.lego.com/nl-nl/product/character-packs-71361

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:03:
Onderstaande video is een andere crocodile dan de IDEAS versie, maar onderstel is vergelijkbaar en heeft geen issues met bochten.
Dit is hoe Marklin het opgelost heeft, het scharniert ook alleen een minder groot gat ertussen:

En de bochtstraal is wat ruimer bij H0

Ander nieuws, een stukje uit het AD over de Land Rover Defender:
https://www.ad.nl/auto/ka...de-moderne-tijd~a4b1181a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Deze kraakt ook. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Dat wordt dus weer veel friemelen in de winkel. :+

Deze figuurtjes zijn wel leuk, de Mario en de rest van de sets not so much.

[ Voor 13% gewijzigd door Cowamundo op 16-06-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
bouwfraude schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:20:
[...]

Dit is hoe Marklin het opgelost heeft, het scharniert ook alleen een minder groot gat ertussen:
[YouTube: Märklin Krokodil - 39566]
En de bochtstraal is wat ruimer bij H0

Ander nieuws, een stukje uit het AD over de Land Rover Defender:
https://www.ad.nl/auto/ka...de-moderne-tijd~a4b1181a/
Ik heb verder niets met treinen, maar ik zie m de hele tijd hier voorbij komen.. Is het een bekende trein ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 16:57
De LEGO 42098 Technic: Autotransporter is nu 105 euro bij mytoys.de (inclusief 15% korting). Volgens mij wel goede deal en ga ik hem vanavond bestellen. Lijkt me een leuke set inclusief B model. Of zou die nog goedkoper worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:43

Angeloonie

Cheeseburger Addict

rvtk schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:50:
De LEGO 42098 Technic: Autotransporter is nu 105 euro bij mytoys.de (inclusief 15% korting). Volgens mij wel goede deal en ga ik hem vanavond bestellen. Lijkt me een leuke set inclusief B model. Of zou die nog goedkoper worden?
https://www.brickwatch.ne...2098/Car-Transporter.html
Lowest price ever € 88.95

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1 ... 82 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .