Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 23:01
Zou de transporter nog weer bij bol komen voor die 97,49?

Heb net maar vast de Chevrolet Corvette ZR1 - 42093 besteld met een tientje korting omdat die er zo mooi bij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heeft Lego eigenlijk adapterkabeltjes om PF-onderdelen te gebruiken met PU-hubs?
Voor de Mindstorm hub werden daar speciale kabeltjes voor verkocht in een service-zakje.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:03
meesje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Die app is mij bekend. Het ging me voornamelijk om hoe lang blijft er support en welke ontwikkelingen zijn er vanuit Lego.
Lego zegt dat de PoweredUp app altijd zal zorgen dat oude sets bestuurbaar blijven door onderdelen voor die sets toe te voegen aan de PoweredUp app of hoe de PoweredUp app tegen die tijd zal heten (Lego zegt dat de naam iig 5 jaar of langer PoweredUp zal zijn voor de app, bron: recente Q&A die ik dacht ik 1-2 weken geleden gelinkt had).

Edit:
mbt "5 jaar": ik heb het over de naamgeving van de app, niet de app zelf. De naam zal zo'n 5 jaar iig PoweredUp zijn. De app wil Lego dus veel langer in stand houden, maar dan wellicht wel onder een nieuwe naam.

Waarom 2 apps? Tja, misschien zodat kinderen niet teveel sets te zien krijgen in 1 app? Informatie overbelasting? Ik snap het hele concept van 2 apps verder ook niet helemaal.
ari3 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:43:
Heeft Lego eigenlijk adapterkabeltjes om PF-onderdelen te gebruiken met PU-hubs?
Voor de Mindstorm hub werden daar speciale kabeltjes voor verkocht in een service-zakje.
Nope, je kan wel omslachtig met een PF IR receiver je PF aansturen vanaf een PoweredUp hub met een PU kleurensensor (heeft ook IR).

[ Voor 12% gewijzigd door AppieNL op 12-06-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
master30 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:42:

Heb net maar vast de Chevrolet Corvette ZR1 - 42093 besteld met een tientje korting omdat die er zo mooi bij past.
Zelfde als eerder met de rode kraan 42082. Niemand heeft een glazen bol hier :)

Je kunt het aan Bol vragen, maar toen ik ze een poos terug vroeg over de 42095 toen wisten ze niks en konden ze ook niet zeggen of ze er voorraad van zouden krijgen... of voor welke prijs. Ook niet of ze het in bestelling hadden....en warempel een week later hebben ze opeens voorraad en een mooie prijs. ;)

Het is een set van 2019 meen ik? Dan neem ik aan dat ie nog terug op voorraad komt, maar de prijs... geen idee.

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 12-06-2020 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

@AppieNL het blijft een app... 5 jaar support vind ik voor Lego bijzonder weinig, ik heb nog prima bruikbare sets liggen die vele malen ouder zijn. Iets wat niet afhankelijk is van een 3rd party platform (een telefoon / tablet + OS daarop) is veel toekomstvaster.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 12:29
chrisO schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:09:
[...]

En die 2 'sokkels' waar Mickey en Minnie Mouse op staan om de partcount/prijs op te schroeven... :|
en een overbodige camera, boek en waarom is die gitaar zo vierkant?
Het is misschien een cigar box guitar?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:00
AppieNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:01:
[...]

Lego zegt dat de PoweredUp app altijd zal zorgen dat oude sets bestuurbaar blijven door onderdelen voor die sets toe te voegen aan de PoweredUp app of hoe de PoweredUp app tegen die tijd zal heten (Lego praat over 5 jaar of langer, bron: recente Q&A die ik dacht ik 1-2 weken geleden gelinkt had).

Waarom 2 apps? Tja, misschien zodat kinderen niet teveel sets te zien krijgen in 1 app? Informatie overbelasting? Ik snap het hele concept van 2 apps verder ook niet helemaal.

[...]

Nope, je kan wel omslachtig met een PF IR receiver je PF aansturen vanaf een PoweredUp hub met een PU kleurensensor (heeft ook IR).
Hmmm..... '5 jaar of langer'.... ik hoop 15 jaar en/of VEEL langer. Los van third party oplossingen, zou het kunnen betekenen dat je Liebherr van 300+ euro na zes jaar niet meer werkt via software van Lego. Dat zou toch wat zijn?

1 app lijkt me trouwens vanuit commercieel oogpunt het beste. Mijn zoontje wil nu ook de Disney trein, want.... je raadt het al, zichtbaar in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Señor Sjon schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:14:
Las ooit eens dat iemand een soort rubber dopjes erin prikte om tractie te geven aan de rupsbanden. Ik heb de voorloper van die set, het is jammer dat de BT PF er niet opgezet is.
Ja, de 19ct dopjes werken prima (als je een NL-shop kiest :P )
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=24375#T=C

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 12-06-2020 14:48 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 21:17
Waarschijnlijk. Ik had het volgende plaatje gevonden (waarschijnlijk het voorbeeld voor het model):Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNZECu_rEQvhS3xuWGNK1nF9gog=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MBC9MdYzP4y2P4rfkUXojMpa.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:43:
@AppieNL het blijft een app... 5 jaar support vind ik voor Lego bijzonder weinig, ik heb nog prima bruikbare sets liggen die vele malen ouder zijn. Iets wat niet afhankelijk is van een 3rd party platform (een telefoon / tablet + OS daarop) is veel toekomstvaster.
Zo zijn de Hidden Side sets gelukkig ook geslaagd zonder de app (jaja, andere app, maar wel een app). Als de helft van het plezier uit de app gehaald had moeten worden, dan had ik er geen set van in huis gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Zo zijn de Hidden Side sets gelukkig ook geslaagd zonder de app (jaja, andere app, maar wel een app). Als de helft van het plezier uit de app gehaald had moeten worden, dan had ik er geen set van in huis gehad.
Hmmm..... deze opmerking had ik niet willen horen... ;) Zet me weer aan het denken...
Wat betreft de treinen, ben ik blij dat deze een fysieke controller hebben of geschikt zijn voor de controller (zoals de Disney trein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:48
@Chakotay Met de spelletjes kun je ook al niet aan de app meer komen. Zoals die Fusion reeks. Schijnbaar in Nederland ook uitgekomen, maar de app is niet meer geschikt. Dus het hele spel en gebeuren is niet meer bruikbaar. Niet dat ik het ooit daarvoor heb kunnen spelen. Want toen werkte de app niet buiten de states. Lego zelf kon me er niets over zeggen. Dus al met al een cadeau liggen welke ik nooit heb kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-08 22:10

Hierkomik

Zo dan...

Er is meer info over de Mindstorms opvolger:
https://www.bouwsteentjes...rms-51515-robot-inventor/

Zelf nooit Mindstorms gehad, maar misschien dat ik dit wel interessant vind..
Ben nu op dit moment bezig met een variant van Akiyuki Pinball GBC (binnenkort update hier) en dit zou weer een stapje verder zijn.
In de gaten houden maar..

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:57
vhal schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Ja, de 19ct dopjes werken prima (als je een NL-shop kiest :P )
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=24375#T=C
10 ct per stuk, keuze uit oranje of zwart. Niet elke track heeft er één nodig om tractie te hebben natuurlijk, alleen maar om bij gladde stukken weg te komen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:05:
[...]

Hmmm..... deze opmerking had ik niet willen horen... ;) Zet me weer aan het denken...
Wat betreft de treinen, ben ik blij dat deze een fysieke controller hebben of geschikt zijn voor de controller (zoals de Disney trein).
Nou, aangezien we er wél diverse sets van hebben is het positief gelet op de sets zelf.
De app wordt hier niet zoveel gebruikt, waar ik wel blij om ben. De sets hebben t niet nodig, het is een toevoeging. Gelukkig. Het thema zelf is leuk.
Als de app wel een te grote rol had gehad in t speelplezier dan was t waarschijnlijk bij één setje hooguit gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Nou, aangezien we er wél diverse sets van hebben is het positief gelet op de sets zelf.
De app wordt hier niet zoveel gebruikt, waar ik wel blij om ben. De sets hebben t niet nodig, het is een toevoeging. Gelukkig. Het thema zelf is leuk.
Als de app wel een te grote rol had gehad in t speelplezier dan was t waarschijnlijk bij één setje hooguit gebleven.
Ik doelde vnl. op je opmerking 'Als de helft van het plezier uit de app gehaald had...' en dan mbt de Top Gear auto. Bij die set wordt denk ik meer dan helft van het plezier uit de app gehaald. De set zelf heb je zo gebouwd. Dat zet me dus aan het denken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Señor Sjon schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:20:
[...]

10 ct per stuk, keuze uit oranje of zwart. Niet elke track heeft er één nodig om tractie te hebben natuurlijk, alleen maar om bij gladde stukken weg te komen.
Ik dacht dat als je er teveel gebruikt, het juist weer slecht is voor de wendbaarheid. Rupsbanden moeten redelijk wat slip hebben, anders stuurt het niet goed meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Chakotay schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:43:
En @meesje
Ik heb het over de naamgeving van de app, niet de app zelf. De naam zal zo'n 5 jaar iig PoweredUp zijn. De app wil Lego dus veel langer in stand houden, maar dan wellicht onder een nieuwe naam.

Ik zal mijn vorige post even aanpassen om dit extra duidelijk te maken, want ik had al een hekel aan het gemiep in dit topic over dingen die niet meer zouden werken over 30 jaar door een app en nu draag ik onbedoeld bij aan mijn eigen irritatie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
AppieNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:00:
[...]

En @meesje
Ik heb het over de naamgeving van de app, niet de app zelf. De naam zal zo'n 5 jaar iig PoweredUp zijn. De app wil Lego dus veel langer in stand houden, maar dan wellicht onder een nieuwe naam.

Ik zal mijn vorige post even aanpassen om dit extra duidelijk te maken, want ik had al een hekel aan het gemiep in dit topic over dingen die niet meer zouden werken over 30 jaar door een app en nu draag ik onbedoeld bij aan mijn eigen irritatie :'(
Helder! De naamgeving van de app zou mijn een zorg wezen. ;) Zo lang het maar werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tacmulder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-09 11:36
master30 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:42:

Ja, net weer kortstondig voorbij gekomen....
Helaas (voor jou) heb ik dan weer de laatste gekocht >:) ook in combo met de 42093.

Gewoon af en toe kijken of die weer voorradig is. Hopelijk lopen de acties lang genoeg.
Zit ook nog te kijken voor de 42099

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm ik zit al heel de avond te puzzelen met de Land Rover, het ding maakt nogal een herrie als je ermee rijdt en blokkeert dan (om dan achteruit terug te rijden). De kruiskoppelingen zaten al goed, dus dat was het niet. :/ Ik heb zelf het idee dat 't ergens in de versnellingsbak ofzo zit, maar kan het maar niet vinden. Als ik dit zo allemaal bekijk: https://racingbrick.com/2...er-ultimate-repair-guide/ lijkt het allemaal goed te zitten. Help! :P

Volvotips.com

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69NxZzn09jXts3fNQ9vm2DDqtWk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TkwRnBcXGUwn4QvvXkiII9TH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6C9-R05GIlapynJW-oj7N0w5B9E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87AubIcX6ZS628bbh7HxmV2O.jpg?f=fotoalbum_tile

Done. Enorm van genoten tijdens het bouwen en veel details te ontdekken. Heel misschien nog een lichtset voor halen maar dat heeft geen haast.

[ Voor 42% gewijzigd door D. Ninjai op 13-06-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:18

GeeBee

Oddball

streamnl schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Dan ga ik alvast aan mijn pleidooi beginnen, zodat ik dit over een tijdje mag kopen voor mijn FLL team.

"Betaald" met lego spelen, er zijn ergere dingen :+
Ik zou even wachten tot deze set toegestaan in bij de FLL :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Chakotay schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:03:
[...]

Ik dacht dat als je er teveel gebruikt, het juist weer slecht is voor de wendbaarheid. Rupsbanden moeten redelijk wat slip hebben, anders stuurt het niet goed meer.
Klopt, om de paar tracks een dopje plaatsen werkt prima maar je moet niet ieder gaatje vullen. Dan rijdt hij voor geen meter :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Laatst online: 23-09 21:59
Bart-Willem schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:25:
Hmm ik zit al heel de avond te puzzelen met de Land Rover, het ding maakt nogal een herrie als je ermee rijdt en blokkeert dan (om dan achteruit terug te rijden). De kruiskoppelingen zaten al goed, dus dat was het niet. :/ Ik heb zelf het idee dat 't ergens in de versnellingsbak ofzo zit, maar kan het maar niet vinden. Als ik dit zo allemaal bekijk: https://racingbrick.com/2...er-ultimate-repair-guide/ lijkt het allemaal goed te zitten. Help! :P
Bij mij liepen de cilinders vast. Die ringetjes aan de onderkant moet je voldoende naar boven schuiven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:10
Maanden geleden heb ik een oud setje van marktplaats gekocht en net in elkaar gezet en ik was prettig verrast, alle onderdelen waren schoon en in perfecte staat en er zijn zelfs geen krassen op de prints te vinden! Alleen de magnetische stickers ontbreken maar dat waren sowieso ondingen die snel los gingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKp33JlHlma7rh96qxswNtSeafk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCRBzyhEZYRedf7oXySPFNyU.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Aristos schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:30:
[...]

Bij mij liepen de cilinders vast. Die ringetjes aan de onderkant moet je voldoende naar boven schuiven.
De rode? Hij lijkt vooral aan de achterzijde te blokkeren (bij de versnellingsbak dus), of liep bij jou de boel vast bij voornamelijk de schuine aandrijflijn bij de beruchte kruiskoppelingen? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:09:
[...]
En die 2 'sokkels' waar Mickey en Minnie Mouse op staan om de partcount/prijs op te schroeven... :|
en een overbodige camera, boek en waarom is die gitaar zo vierkant?
De sokkels lijken tegen het omvallen.
Over de brickcount opvoeren, de Defender heeft meer dan 900 kleine verbindings pinnetjes en asjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Laatst online: 23-09 21:59
Bart-Willem schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:59:
[...]

De rode? Hij lijkt vooral aan de achterzijde te blokkeren (bij de versnellingsbak dus), of liep bij jou de boel vast bij voornamelijk de schuine aandrijflijn bij de beruchte kruiskoppelingen? :P
Bij mij bleven de stukjes die de cilinders naar boven duwde, hangen achter de staafjes waar de cilinders aan vast zitten. Daardoor liep de motor steeds vast en schoot hij los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
bouwfraude schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:45:
[...]

De sokkels lijken tegen het omvallen.
Over de brickcount opvoeren, de Defender heeft meer dan 900 kleine verbindings pinnetjes en asjes.
Niet echt te vergelijken. Pinnetjes en kleine asjes zijn de "studs" van Technic. Gewoon Lego heeft studs nodig om op elkaar te zetten en Technic zijn pinnetjes.

Er zijn zeker sets in Technic die aan "parts inflation" doen zoals de 42082 rode kraan. Zitten aardig wat constructies in van (halve) liftarms en connectors die met minder parts hetzelfde resultaat geven. Het chassis van de Chiron is ook steviger gebouwd dan noodzakelijk met heel veel liftarms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:04
Lekker dat bricklink, wil ik het eens gaan gebruiken doet de site raar. Misschien kunnen jullie mij helpen om dit rode monster bij elkaar te bricklinken: https://www.eurobricks.co...topic/178039-ferrari-f12/. Ik heb alles netjes in een wanted list gezet. De PF eruit gehaald, want die ga ik toch niet gebruiken en nu ben ik zover dat ik het eea wilde gaan bestellen. Wat ik mij nu afvraag is hoe dat bricklink werkt.

Ik heb dus een wanted list en druk vervolgens op Buy all. Dan kom ik in een scherm waar ik allemaal shops kan kiezen. Ik kies hierbij dat ik alleen items uit Europa wil laten komen, ivm invoerrechten. Ik druk op auto-select en krijg als resultaat een 14 tal shops voor ongeveer €400,-, maar deze veertiental shops hebben in totaal 3131/3118 items. Dit laatste klopt naar mijn mening niet, want ik heb dan straks spare parts....
Mijn vraag: Hoe kan ik er zeker van zijn dat de tool werkt en dat ik dus de juiste items voor zo min mogelijk geld bij elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik ben heel huiverig voor die nieuwe Mindstorms. Ik was een koper van de eerste sets die uitkwamen en je kan er niets meer mee. Er bestaat gewoon geen garantie dat het over een paar jaar nog werkt met Lego. Ze kunnen gewoon de ontwikkeling stop zetten en dan zit je daar met je dure onderdelen die nog kunnen dienstdoen als paperweight.

Was heel gecharmeerd van het Mindstorms concept verder.

[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 13-06-2020 08:25 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
GeeBee schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:19:
[...]

Ik zou even wachten tot deze set toegestaan in bij de FLL :)
Uiteraard maar ik verwacht dat dit snel toegestaan is.
Spike was ook lang toegestaan voordat je het kon bestellen in Nederland

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Mister_GJ sommige shops hebben een minimum aantal parts voor klein spul als technic pins. Ik krijg voor mijn pimp my defender spul ook een handjevol extra pins, aangezien de goedkoopste shop die alleen per 50 verkoopt ipv het specifieke aantal dat ik nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mister_GJ schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 07:49:
Lekker dat bricklink, wil ik het eens gaan gebruiken doet de site raar. Misschien kunnen jullie mij helpen om dit rode monster bij elkaar te bricklinken: https://www.eurobricks.co...topic/178039-ferrari-f12/. Ik heb alles netjes in een wanted list gezet. De PF eruit gehaald, want die ga ik toch niet gebruiken en nu ben ik zover dat ik het eea wilde gaan bestellen. Wat ik mij nu afvraag is hoe dat bricklink werkt.

Ik heb dus een wanted list en druk vervolgens op Buy all. Dan kom ik in een scherm waar ik allemaal shops kan kiezen. Ik kies hierbij dat ik alleen items uit Europa wil laten komen, ivm invoerrechten. Ik druk op auto-select en krijg als resultaat een 14 tal shops voor ongeveer €400,-, maar deze veertiental shops hebben in totaal 3131/3118 items. Dit laatste klopt naar mijn mening niet, want ik heb dan straks spare parts....
Mijn vraag: Hoe kan ik er zeker van zijn dat de tool werkt en dat ik dus de juiste items voor zo min mogelijk geld bij elkaar krijg?
Volgens mij krijg je gewoon shops te zien die de meeste onderdelen van je lijstje hebben. Geen idee hoe het kan dat ze meer hebben dan je op je lijstje hebt staan.

Met zulke grote aantallen weet ik het niet maar soms kan het goedkoper zijn om bij 2 shops te bestellen omdat sommige onderdelen bij de 1 een stuk duurder zijn.

Maar dit werkt alleen als je het makkelijk kan zien met een paar onderdelen. Bij jou aantal zal dat lastig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Gé Brander schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:25:
Ik ben heel huiverig voor die nieuwe Mindstorms. Ik was een koper van de eerste sets die uitkwamen en je kan er niets meer mee. Er bestaat gewoon geen garantie dat het over een paar jaar nog werkt met Lego. Ze kunnen gewoon de ontwikkeling stop zetten en dan zit je daar met je dure onderdelen die nog kunnen dienstdoen als paperweight.

Was heel gecharmeerd van het Mindstorms concept verder.
Ik weet niet welke Mindstorms je bedoeld, maar de meeste zijn via omwegen (Virtual machine met oude Windows) nog gewoon te gebruiken.
De enige waarvan mij problemen bekend zijn is de versie met seriële IR toren. De RCX en NXT zijn nog bruikbaar.

Je kunt onmogelijk van een fabrikant verlangen een product tot in lengte van dagen te ondersteunen. In het verleden werd vaak Java of flash gebruikt. Die dingen verdwijnen, en als dat de basis is heb je een uitdaging. Dat het gebruik van oude sets omslachtiger wordt klopt.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 21:28
magic_nl schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Je kunt onmogelijk van een fabrikant verlangen een product tot in lengte van dagen te ondersteunen. In het verleden werd vaak Java of flash gebruikt. Die dingen verdwijnen, en als dat de basis is heb je een uitdaging. Dat het gebruik van oude sets omslachtiger wordt klopt.
Ik ben niet bekend met Mindstorms qua specificaties, maar daarom is het ook zo belangrijk dat een fabrikant specificaties publiceert, zodat de community op een gegeven moment die 'ondersteuning' kan overnemen. Uiteindelijk zijn al die partijen geen software-leverancier, maar zijn er genoeg enthousiastelingen die 'gratis' tools en andere benodigdheden maken en bijhouden. Op een gegeven moment zal dat ook uitsterven, maar vaak veel later dan dat de fabrikant ermee gestopt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Aristos schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:30:
[...]

Maar ook weer niet te ver, dan loopt ie ook niet lekker. Komt vrij precies. Systeem met die "echte" gele cilinders is toch wel 10 keer fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
eborn schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:41:
[...]
Ik ben niet bekend met Mindstorms qua specificaties, maar daarom is het ook zo belangrijk dat een fabrikant specificaties publiceert, zodat de community op een gegeven moment die 'ondersteuning' kan overnemen. Uiteindelijk zijn al die partijen geen software-leverancier, maar zijn er genoeg enthousiastelingen die 'gratis' tools en andere benodigdheden maken en bijhouden. Op een gegeven moment zal dat ook uitsterven, maar vaak veel later dan dat de fabrikant ermee gestopt is.
Dat is een les die Lego lang geleden al leerde. De eerste versie van Mindstorms werd indertijd massaal gehacked door enthousiastelingen. Lego heeft toen gelukkig beslist om niet te procederen, maar deze ontwikkeling met de community te omarmen. Het samenwerken paste in de revival van het Lego merk, toen ze bijna failliet waren in de jaren ‘90/‘00.

*edit* ik probeer een bron te vinden voor mijn verhaal. Ik heb het zelf gehoord in een documentaire over de Lego AFOL community.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 13-06-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 12:51
Mister_GJ schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 07:49:
Ik druk op auto-select en krijg als resultaat een 14 tal shops voor ongeveer €400,-, maar deze veertiental shops hebben in totaal 3131/3118 items. Dit laatste klopt naar mijn mening niet, want ik heb dan straks spare parts....
Als je bij alle 14 shops de selectie nakijkt zal er vermoedelijk ergens een shop zijn die een bepaald onderdeel enkel "per 10" (of meer) verkoopt waardoor je dus inderdaad op het einde enkele onderdelen over zal hebben. De reden dat deze er toch worden uitgekozen is omdat de prijs bij die shop (voor een "fixed" aantal van dat onderdeel) goedkoper komt dan het exacte aantal bij de eerstvolgende shop.

(Hoop dat dit duidelijk is. :p)

Die tool werkt verder wel hoor, als hij aangeeft dat hij het juiste aantal (of meer) heeft gevonden dan kan je erop vertrouwen dat je volledige wanted list compleet is. Tel wel alles exact na van zodra het binnen komt zodat je niet voor verrassingen komt te staan bij het bouwen. ;)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Aristos schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:57:
[...]

Bij mij bleven de stukjes die de cilinders naar boven duwde, hangen achter de staafjes waar de cilinders aan vast zitten. Daardoor liep de motor steeds vast en schoot hij los.
Dat was het helaas niet, meerdere dingen geprobeerd en zelfs als je die staafjes/nepcilinders eruit haalt loopt 'ie nog vast. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:45:
[...]

Dat is een les die Lego lang geleden al leerde. De eerste versie van Mindstorms werd indertijd massaal gehacked door enthousiastelingen. Lego heeft toen gelukkig beslist om niet te procederen, maar deze ontwikkeling met de community te omarmen. Het samenwerken paste in de revival van het Lego merk, toen ze bijna failliet waren in de jaren ‘90/‘00.

*edit* ik probeer een bron te vinden voor mijn verhaal. Ik heb het zelf gehoord in een documentaire over de Lego AFOL community.
ondertussen is de officiele software voor EV3 gebaseerd op mathlab die flash nodig heeft wat niet meer supported is.. opensource alternatief hiervoor heb ik niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 13:24
Ik ben vanuit vroeger enorm fan van LEGO en vind het leuk om te hebben als gadget en om die bouwervaring van vroeger te hebben :) Helaas heb ik meerdere hobby's welke veel geld kosten (BBQ'en, wielrennen), daarom is mijn (moderne) LEGO collectie niet super groot. Onlangs de 42017 Ducati in elkaar gezet, best leuk modelletje voor het geld. Maar nu kriebelde het toch te veel, gesteund door de 10 euro bon van bol.com en toch maar de 42108 mobiele kraan besteld voor 57 euro. Volgens mij biedt die wel een redelijke value for money zo :) Ik wil elk jaar een setje halen voor rond de 100 euro (deze keer 2 dus :P), zodat het voor mij leuk blijft. Al zijn die duurdere sets soms echt wel iets te aantrekkelijk :)

Mijn totale collectie komt dan op:
42024 Container truck
42078 Mack Anthem
42107 Ducati
42108 Mobiele kraan

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

mschol schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:35:
[...]

ondertussen is de officiele software voor EV3 gebaseerd op mathlab die flash nodig heeft wat niet meer supported is.. opensource alternatief hiervoor heb ik niet gezien
Daarom gaf ik al aan dat je kunt werken met een Virtual machine. Dan loop je met oude software minder risico en kun het op een moderne computer gebruiken.

Gelukkig wordt de EV3 ook door Scratch ondersteund. En er zijn meer opties zoals Brickcc.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

magic_nl schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Daarom gaf ik al aan dat je kunt werken met een Virtual machine. Dan loop je met oude software minder risico en kun het op een moderne computer gebruiken.

Gelukkig wordt de EV3 ook door Scratch ondersteund. En er zijn meer opties zoals Brickcc.
Die eerste versie, serieel, heb ik. Geen optie meer. Daarom ben ik ook voorzichtig met dat soort dingen geworden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ben ook benieuwd naar de nieuwe Mindstorms. Het zou gaaf zijn als deze compatibel is met Powered Up: de hubs en motoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
magic_nl schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:06:
[...]

dat blijft wat omslachtig maar is een optie ja
dat wist ik niet, mooi d:)b

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyS0vOJj9U-flDhM7BsyskN_3lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGLHjPAItbCW4K8Pfv3u75Rw.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste labelss zijn geprint, maar weer verder met sorteren ... zucht :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Een oudere kortere documentaire over Lego door Bloomberg:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SnI56MU6H_0]
Er zit ook een stukje in over Mindstorms.

*edit* na het zien van die documentaire begrijp ik waarom deze meneer zo breed glimlacht :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyv5Ip8U6vHuRuj4ubK9TrK18F0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/etifCLKwyrCW8lNRWxCQ8XNz.jpg?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door Kapoen op 13-06-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dacht dat ik een andere set van de falcon had. Maar heb de 4504. Volgens mij is dat de eerste speelset geweest toen.
Alleen geen verlichtingskit voor te vinden.
Dat is wel weer jammer. Want de modellen waar ze het wel voor hebben lijken wel anders. Hoe dit inwendig zit weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Kapoen Ik vraag mezelf na het zien van die documentaire wéér af waarom er in de "Lego Architecture" serie nog steeds geen mooi Millennium Wheel / London Eye uitgebracht is ;)

De 21034 set waar dat 'ding' in zit als onderdeel van de stad vind ik persoonlijk een beetje 'knullig' :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

himlims_ schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:32:
[Afbeelding]

Eerste labelss zijn geprint, maar weer verder met sorteren ... zucht :+
Ik heb hier ook veul lego.... en heb nog steeds niet de beste manier gevonden om te sorteren en op te slaan. Momenteel is alles "gesorteerd" in van die Ikea TROFAST bakken in kasten (+- 40 bakken).
Dus even een paar vraagjes aan jou:
  • Maak je de labels zelf? _/-\o_
  • Waar maak je die dan mee?
  • Waar haal je die afbeeldingen dan vandaan?
  • Waar komen die bakken vandaan en wat zijn de specs hiervan?
  • Hoe sorteer jij je lego?

[ Voor 5% gewijzigd door Sircuri op 13-06-2020 15:43 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Will_M schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:20:
@Kapoen Ik vraag mezelf na het zien van die documentaire wéér af waarom er in de "Lego Architecture" serie nog steeds geen mooi Millennium Wheel / London Eye uitgebracht is ;)
Ik dacht net hetzelfde _/-\o_ De London Eye zit wel in mini versie in de Londen skyline architecture set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ferris wheel was er maar is er net een paar jaar uit. Bovendien zou London Eye nog een slag groter moeten worden en daarmee best wel prijzig. Zie ik voorlopig dus niet gebeuren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

pi!

Al lang aan het meelezen hier, erg leuk om te zien dat steeds meer mensen de oude en nieuwe Lego ontdekken! (vooral de Landrover :) ). Vooruit, maar eens een keertje een post dan...

Naar aanleiding van het fotootje dat hier een tijdje geleden voorbij kwam over het creatieve gebruik van de brickseperator een leuk projectje in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jynpcvP1x11eMc7vLRj0z2FrqY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJjJol12CL2CheAidRfLvhsl.jpg?f=fotoalbum_large

Inspiratie gehaald uit de mooie transformatorhuisjes uit het begin van de vorige eeuw die o.a. in de provincie Utrecht verschillende te vinden zijn.

Mooi setje bakken @himlims_ , ook ik ben benieuwd waar ze vandaan komen...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_Ytq2Gs_ZnagU0oAKTbFUWW7zY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhzKRAtbHd93FbJM9Ppk2sq8.jpg?f=fotoalbum_large

Klaar.......
Ik kwam 1 steentje te kort.
Die is besteld.
Was erg gaaf om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Grandisimo schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:32:
[Afbeelding]

Klaar.......
Die is besteld.
Was het toevallig een zandkleurige 2x1? Want die miste ik bij deze (erg leuke) set.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Sircuri
  • Maak je de labels zelf? _/-\o_ via LEGO labels site, heb mirror van de pdf op drive gedeeld hierboven. Deze kopt/past ik in mijn template in dymo software
  • Waar maak je die dan mee? dymo label software connect
  • Waar haal je die afbeeldingen dan vandaan?print screen van pdf
  • Waar komen die bakken vandaan en wat zijn de specs hiervan? Iris Organizer Chest - 8 lades A4 zijn bij Blokker, Xenia, Amazon, bol te krijgen
  • Hoe sorteer jij je lego?zo veel mogelijk per type/uitvoering, sowieso niet op kleur
[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scoutertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 22:39
[Afbeelding]

Klaar.......
Die is besteld.
Ook bezig met de treehouse.
Twee, drie zakjes per avond. Samen met moeder en zonder de kinderen!
<gnagna>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nicomo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:41
himlims_ schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:45:
@Sircuri
  • Maak je de labels zelf? _/-\o_ via LEGO labels site, heb mirror van de pdf op drive gedeeld hierboven. Deze kopt/past ik in mijn template in dymo software
  • Waar maak je die dan mee? dymo label software connect
  • Waar haal je die afbeeldingen dan vandaan?print screen van pdf
  • Waar komen die bakken vandaan en wat zijn de specs hiervan? Iris Organizer Chest - 8 lades A4 zijn bij Blokker, Xenia, Amazon, bol te krijgen
  • Hoe sorteer jij je lego?zo veel mogelijk per type/uitvoering, sowieso niet op kleur
[/quote]
Dit zijn de websites voor opbergen en label bestanden.
LEGO collectie organizers : https://brickarchitect.com/guide
LEGO labels: https://brickarchitect.com/labels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nicomo schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:54:
[...]

Dit zijn de websites voor opbergen en label bestanden.
LEGO collectie organizers : https://brickarchitect.com/guide
LEGO labels: https://brickarchitect.com/labels
100% gericht op brother printers, niet dymo

https://brickarchitect.co...le_brother_label_printers

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 13-06-2020 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[Afbeelding]

Klaar.......
Die is besteld.
Ik vind erg, erg veel herhaling in deze set zitten. Het resultaat is dan wel weer ubercool 8)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ondertussen weer wat wijzer:
- het zit 'm niet in de kruiskoppelingen
- het zit 'm ook niet in de cilinders
- in de 3e en 4e versnelling speelt het probleem helemaal niet, alleen in de 1-2 dus. Het lijkt dus ergens in de versnellingsbak te zitten en het is geen tandwielfout. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
D. Ninjai schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:36:
[...]

Was het toevallig een zandkleurige 2x1? Want die miste ik bij deze (erg leuke) set.
Huh deze set van jou heeft toch gele bladeren :?

Zijn er meerdere versies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

poor Leno schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:46:
[...]

Huh deze set van jou heeft toch gele bladeren :?

Zijn er meerdere versies?
Er zitten twee kleuren bladeren in deze set

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
JohanKupers schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:56:
[...]

Er zitten twee kleuren bladeren in deze set
Ah leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6zJghgk46stGIcB5U2VX5-uddY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nikvLi4AtOpWveRgUgEPrdGW.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een zomer en herfst treehouse.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
JohanKupers schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:02:
[...]

[Afbeelding]

Voor een zomer en herfst treehouse.
Ah grappig zeg :)

Ik zou natuurlijk weer niet kunnen kiezen, en een na-zomer/early herfst mengelmoes van maken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Poah, ik ben nu net bezig met de 'pimped' Bugatti maar dit is toch wel even andere koek dan ik gewend ben. Sowieso kijkt het nogal gaar vanaf een PDF maar soms moet je toch wel 3 keer kijken waar de pins moeten en hoe het e.e.a. in elkaar gezet moet worden. Daarnaast ben ik pas bij stap 11 en moest ik al onderdelen uit het 'originele' 2e zakje halen en uit de bestelde onderdelen van Bricklink. Momenteel ziet de tafel er nogal ontploft uit, overal ligt wel wat :P

Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

poor Leno schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:04:
Ah grappig zeg :)

Ik zou natuurlijk weer niet kunnen kiezen, en een na-zomer/early herfst mengelmoes van maken :D
Ik heb de lenteversie gemaakt tijdje terug:
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20200508spring.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Mappy op 13-06-2020 21:43 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
ja dat dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Hmm ik zit al heel de avond te puzzelen met de Land Rover, het ding maakt nogal een herrie als je ermee rijdt en blokkeert dan (om dan achteruit terug te rijden). De kruiskoppelingen zaten al goed, dus dat was het niet. :/ Ik heb zelf het idee dat 't ergens in de versnellingsbak ofzo zit, maar kan het maar niet vinden.
Zit stap 91 goed? Met draaiwiel achter de pookjes kan je een andere versnelling kiezen dat levert wat minder weerstand op.
Hier werkt het wel aardig, alleen de motor maakt weinig toeren als ik er mee rond rij. De aandrijflijn is niet helemaal overtuigend. Er zitten versnellingen in maar het verschil is niet echt duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:40
pi! schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:26:
Al lang aan het meelezen hier, erg leuk om te zien dat steeds meer mensen de oude en nieuwe Lego ontdekken! (vooral de Landrover :) ). Vooruit, maar eens een keertje een post dan...

Naar aanleiding van het fotootje dat hier een tijdje geleden voorbij kwam over het creatieve gebruik van de brickseperator een leuk projectje in elkaar gezet:

[Afbeelding]

Inspiratie gehaald uit de mooie transformatorhuisjes uit het begin van de vorige eeuw die o.a. in de provincie Utrecht verschillende te vinden zijn.

Mooi setje bakken @himlims_ , ook ik ben benieuwd waar ze vandaan komen...
Wauw, wat ontzettend leuk gedaan zeg! Het is dat ik maar één keer op like kan klikken.. :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:25:
[...]

Ondertussen weer wat wijzer:
- het zit 'm niet in de kruiskoppelingen
- het zit 'm ook niet in de cilinders
- in de 3e en 4e versnelling speelt het probleem helemaal niet, alleen in de 1-2 dus. Het lijkt dus ergens in de versnellingsbak te zitten en het is geen tandwielfout. :P
Ik heb uiteindelijk maar de onderdelen besteld voor "pimp up my landrover". Punt 1, dat werkt gewoon wel, punt 2 als het toch niet zou werken kan je de carrosserie eraf halen.

De landrover was mijn eerste kennismaking met een versnellingsbak in lego technic, maar het was niet bepaald reclame daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Iemand die 10273 (Spookhuis) al gemotoriseerd heeft gekregen? Hier lukt het niet (goed)...
De motoren aangesloten, app geïnstalleerd en soms werkt het goed maar meestal niet.
Bakje komt niet helemaal tot boven en veel kraken bij omhoog takelen.
Wel jammer want had voor het bedrag aan motoren en hub wel iets bijzonders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:24
hemiparo schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:06:
Iemand die 10273 (Spookhuis) al gemotoriseerd heeft gekregen? Hier lukt het niet (goed)...
De motoren aangesloten, app geïnstalleerd en soms werkt het goed maar meestal niet.
Wel jammer want had voor het bedrag aan motoren en hub wel iets bijzonders verwacht.
Ben nog aan t opbouwen, dus over ongeveer een week hoor je mijn oordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:04
Chakotay schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:07:
@Mister_GJ sommige shops hebben een minimum aantal parts voor klein spul als technic pins. Ik krijg voor mijn pimp my defender spul ook een handjevol extra pins, aangezien de goedkoopste shop die alleen per 50 verkoopt ipv het specifieke aantal dat ik nodig had.
Ow oke, nu snap hoe dan het eea gebeurd.
dr86 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Volgens mij krijg je gewoon shops te zien die de meeste onderdelen van je lijstje hebben. Geen idee hoe het kan dat ze meer hebben dan je op je lijstje hebt staan.

Met zulke grote aantallen weet ik het niet maar soms kan het goedkoper zijn om bij 2 shops te bestellen omdat sommige onderdelen bij de 1 een stuk duurder zijn.

Maar dit werkt alleen als je het makkelijk kan zien met een paar onderdelen. Bij jou aantal zal dat lastig zijn
Ja het aantal maakt het nu lastig, omdat eea niet na te kijken is. Ik denk erover na een excel te maken en daarmee eea uit te zoeken.

Wat ik mij nu nog afvraag. Als ik selecteer op `Anywhere` kom ik op ongeveer 750 euro met 3 shops. Doe ik vervolgens `Europe` kom ik op 400 euro, met 12 shops en veel ook uit Rusland..., en doe ik `Nederland` kom ik op 550 euro, met 10 shops. Ik vraag mij dan af hoe het systeem werkt en wat ik het beste kan selecteren om eea zo goedkoop mogelijk hier te laten komen...

Hoe zijn jullie ervaringen met dit soort lijsten inkopen. Dit is wat ik gebruik in Bricklink: https://pastebin.com/vSw8jczy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Mister_GJ daar liep ik ook tegenaan met bestellen. Iedere optie geeft weer andere prijzen waarvan het onlogisch is dat alleen Nederland goedkoper op komt dan keuze uit wereldwijd en dus ook Nederland en Europa (zo lees ik dat).

Ander ding, vanochtend reactie gehad van LMB over de verlichtingsset voor mijn Falcon. Degene die er het dichtst in de buurt komt hebben ze aangegeven en als ik hulp nodig heb voor de paar aanpassingen, konden ze altijd helpen. Dat vind ik erg netjes.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIm1LvdZCDOfqdEwCc-nQv6OYIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0cenOM7OjhlUw09xZ5Ktzlr.jpg?f=fotoalbum_large

Ook deze oude is klaar. Nog wel even slangetjes ergens vandaan gehaald want die had ik niet meer compleet. Ook het pompje is kapot helaas. Die lekt en is niet meer te repareren.

Gisteren begonnen aan de Landrover defender. Toch wel heel ander lego dan dat van de jaren 80 maar damn wat is het goed in elkaar gezet. Al die tandwieletjes etc. vond het van de jaren 80 al knop maar dit is wel even een tandje hoger.
Deel 1 nu klaar. Had enkele steentjes over. Is dit tegenwoordig normaal? Reserve steentjes?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D. Ninjai
SunnieNL schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Ben nog aan t opbouwen, dus over ongeveer een week hoor je mijn oordeel :)
Ben heel nieuwsgierig naar jouw oordeel want mij lijkt ie erg leuk om op te bouwen.

Ik heb gisteren de 10228 spookhuis afgerond en eigenlijk wil ik hem niet wegdoen want hij was en leuk om te bouwen en tof om te zien. Toch doe ik hem weg want volgende week komt de Old Fishing Store en die aanschaf wil ik wel compenseren met de verkoop van deze set. Hierbij de pics (en eventjes liet ik me gaan met filters):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5o_cS3Zun30Rg0aYJ0Tf8agqrd4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wdH6SIsGe4MSevANtpn4xhoz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1_Zwe1Oa49gQeatabnC7aKesOE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/diKFExBrDZudvNKFJuT7hdHQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tegve85nSG6x2GbBn_FTdSqsrfc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21zgt1hAMgLjQwrziVRcxOEe.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b11whWvWB2lnyeVFA5z2t6-Rb7U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sdgdQKrflVngJH4nrwzHldZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqRd7jOk59SbqDbphpFTlbE0uPw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrwRu3wCSkH44omvp3slKvTn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjmCJSwAUFL52azIoVC3p2soH74=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNTAkZv8ju4uFmdgJNCuEhS8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjwqJebjm0G9f1lINFqUZQFo9II=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfyJ6RJDfGfw5YCfqv4hS1Od.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 14:19

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

D. Ninjai schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:20:
[...]

(…)

Ik heb gisteren de 10228 spookhuis afgerond en eigenlijk wil ik hem niet wegdoen want hij was en leuk om te bouwen en tof om te zien. Toch doe ik hem weg want volgende week komt de Old Fishing Store en die aanschaf wil ik wel compenseren met de verkoop van deze set. Hierbij de pics (en eventjes liet ik me gaan met filters):

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Zijn deze spoken nog steeds glow-in-the-dark zoals vroeger, of is 't nu gewoon wit plastic?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
APClll schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Zijn deze spoken nog steeds glow-in-the-dark zoals vroeger, of is 't nu gewoon wit plastic?
Zijn nog steeds glow in the dark en ze hebben een uitsteeksel op de achterkant van hun hoofd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 14:19

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

In mijn beleving was 't in de set die ik heb veel duidelijker zichtbaar als 'ander soort plastic' namelijk.

https://brickset.com/sets/1596-1/Ghostly-Hideout
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/small/1596-1.jpg

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Heeft iemand iets kunnen vinden over de hub van de MINDSTORMS Robot Inventor?
Het lijkt hetzelfde als die van Spike, maar is dat ook zo?

Ik wil met mijn team volgend jaar Spike gebruiken tijdens de FLL.

Je ziet toch veel "Spike onderdelen" terugkomen bij de opdrachten. Maar dat was voordat ik wist dat de EV3 wordt vervangen.

Ik weet nu al dat ik niet voorelkaar krijg om dit jaar spullen ga kopen voor Spike en het jaar erop (??) spullen voor de Inventor.

De sensoren e.d. zijn hetzelfde. Het gaat mij om de hub

Edit:
En als de hub hetzelfde is... waarom zou ik dan de Inventor kopen als ik Spike al heb?
Wat is dan de meerwaarde?

[ Voor 10% gewijzigd door streamnl op 14-06-2020 12:30 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:05:
[...]

persoonlijk niet; 9/10x vind ik de uiteindelijke prijs te hoog - dat gezegd hebben, er schijnen mensen een leuk centje extra te verdienen. je vind soms een exclusieve set of object, en daar betaal je dan ook voor.
Dat zeker, veel kopers zijn naar mijn gevoel niet heel erg bekent met andere online websites waar je Lego kan kopen :P
mschol schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:11:
[...]

gekocht hier, de oude wintertrein voor uiteindelijk maar weinig meer dan op bricklink in dezelfde staat (incl eventuele verzendkosten enzo, want vaak zie ik complete sets voorbij komen in bv US of thailand ofzo.. maar dan zijn de verzendkosten zo hoog dat het neit intressant is..)
Cool zeg, af en toe verrast het mij wel hoeveel sets bijna exclusief op Bricklink in Amerika of Azië te vinden zijn. Scheelt vaak wel in de prijs, beetje jammer van de verzendkosten :/
Loader schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:44:
[...]

Stripboeken en ansichtkaarten.

Leuk verhaal. Toen het bekend werd dat Lego Taj Mahal opnieuw uit zou brengen, probeerde iedereen snel de eerste versie te verkopen op Catawiki , voor 800 of meer euro.. Er kwam een advertentie voorbij waarbij Taj Mahal werd aangeboden maar zonder doos. En schattingsprijs was 800- 1100 euro.

Ik nam contact op en vertelde die 'expert' dat Lego hem opnieuw zou uitbrengen voor 350 euro.

Krijg ik als antwoord terug dat dit een eerste versie was en daarom meer geld waard was.

Ik stuurde terug dat dit moeilijk te bewijzen was want er was geen doos meer en iedereen kan dus zelf steentjes bij elkaar gespaard hebben. Toen werd ze 'boos' want ze had gelijk.

Zo heb ik paar keer nog degelijks meegemaakt dus ik heb totaal geen vertrouwen in experts op Catawiki.
Het ligt iig niet aan de professionele aanpak van de expert xD En groot gelijk, vaak zijn de schattingen wel erg over de top. Ik denk dat conclusie is dat het leuk is om te verkopen als je iets exclusiefs hebt, maar voor de rest niet heel interessant om als koper te kijken :O
Misschien een open deur, maar heb je al geprobeerd het aantal schakels in de ketting te tweaken? Was hetzelfde probleem bij de achtbaan, ik dacht dat ik deze oplossing ook heb gehoord in een video van Boone Builds met de makers van het nieuwe spookhuis - YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:24
D. Ninjai schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:20:
[...]

Ben heel nieuwsgierig naar jouw oordeel want mij lijkt ie erg leuk om op te bouwen.

Owh nee... nog een categorie waar ik het bestaan niet van wist.. die old fishing store is wel leuk om te zien op de plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

T.E schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:11:
[Afbeelding]

Ook deze oude is klaar. Nog wel even slangetjes ergens vandaan gehaald want die had ik niet meer compleet. Ook het pompje is kapot helaas. Die lekt en is niet meer te repareren.

Gisteren begonnen aan de Landrover defender. Toch wel heel ander lego dan dat van de jaren 80 maar damn wat is het goed in elkaar gezet. Al die tandwieletjes etc. vond het van de jaren 80 al knop maar dit is wel even een tandje hoger.
Deel 1 nu klaar. Had enkele steentjes over. Is dit tegenwoordig normaal? Reserve steentjes?
Oeh, die graafmachine wilde ik als kind altijd hebben, is er nooit van gekomen :P Ik heb wel dat kleinere model met alleen één bak aan de voorkant, de 8853.

Stukjes overhouden is normaal, alles ter grote van 1 stud (incl pins) krijg je er eentje extra van.

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 14-06-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Alleen dat kleine spul. Heb je grote steentjes over of meerdere van hetzelfde per ronde, dan ben je waarschijnlijk iets vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@T.E Qua onderdelen zijn het vaak de hele kleine die extra zitten.
Dus ronde puntjes 1x1, vierkante puntje 1x1, beide maar dan zonder puntjes erop 1x1 en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[Afbeelding]

hahahaa die wilde ik altijd! :D

Maar kreeg m niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

bouwfraude schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:05:
[...]

Zit stap 91 goed? Met draaiwiel achter de pookjes kan je een andere versnelling kiezen dat levert wat minder weerstand op.
Hier werkt het wel aardig, alleen de motor maakt weinig toeren als ik er mee rond rij. De aandrijflijn is niet helemaal overtuigend. Er zitten versnellingen in maar het verschil is niet echt duidelijk.
Stap 91 zit ook al goed, ik begin het onderhand op te geven. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Eergister de 31109 afgemaakt!

Cadeautje van de vrouw om even zoet te zijn voor de baracuda bay later dit jaar in bestelling gaat.

Leuk om te bouwen maar uiteraard wel veel herhaling (links en rechts in spiegelbeeld).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFbgtnJs2aUnvaxNTASBJ_Z6zVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoCtMTXxPIZKVSd0KNDe0dpD.jpg?f=fotoalbum_large

Voorlopig blijft hij nog even zo, daarna de alternatieve builds nog maken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Sorry als deze al gepost is hoor :)

Maar ik zat wat reviews te kijken over de Haunted House nadat ik hier wat posts erover had gelezen..

Hoewel de meeste reviews 'gewoon' zijn, kwam ik plots deze tegen!

Een buid vol mysteries, hidden secrets en intrigues :X

Een andere kijk op de set en hoe Lego allerlei dingen er stiekem in heeft verwerkt, superleuk om te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 23:01
Ik heb even wat tips nodig:

Onlangs wat space lego gekocht 6458/6454 en 6544. (met kleine gebreken)
Ik heb hiervoor € 50 betaald inclusief verzenden, leek mij wel een goede prijs of niet?

Van 6458 ben ik op zoek naar nieuwe stickers, waar zijn deze te vinden?

Van 6544 mis ik de onderstaande delen op de foto, waar kan ik die eventueel vinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iet5WAA_l3HjLHsB_JFdb61dsM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nx2TRlawxpYtHhmGaYijcncT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-09 11:46
master30 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:48:

Ik heb hiervoor € 50 betaald inclusief verzenden, leek mij wel een goede prijs of niet?

Van 6544 mis ik de onderstaande delen op de foto, waar kan ik die eventueel vinden?

[Afbeelding]
Of het goede prijs is, weet ik niet.

Die sticker, heb even snel gekeken bij brickstickershop maar die hebben het niet.

Bricklink heeft het wel en ook nederlandse verkoper. Ga naar bricklink.com, voer het setnummer in. Dan kun je ergens rechts boven op '' item consists of' klikken en dan zie je de onderdelen lijst, klik op onderdeel en daarna nederlandse verkoper. Voor de sticker en de onderdelen die je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
D. Ninjai schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:36:
[...]

Een zandkleurige 4x1 voor de trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Voor degene die net als ik het verschil wil weten tussen de nieuwe MINDSTORMS Robot Inventor en de Spike Prime...

Na vele site gelezen te hebben en filmpjes gekeken op YouTube, vind ik deze site het meest informatief.

Wat ik begrijp, ze zijn eigenlijk hetzelfde op de kleuren na. Je krijgt alleen andere hoeveelheden in de doos en bij de Inventor zit er geen "touch/force sensor" in.

Ik moet er nog een nachtje over slapen maar ik denk dat ik ga proberen om de Spike Prime te bestellen voor mijn volgende FLL clubje. Ik baal wel een beetje dat het display weg is.

Zo, weer enkele uren verder en toch heerlijk "met lego" bezig geweest. Maar... op een andere manier en een keer niet voor mijzelf :+

[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 14-06-2020 17:54 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:56
Ik heb het gemotoriseerd met een power up L motor en ir remote. De L motor is sterk genoeg om de lift langzaam te laten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:19

rammes

koekebakker 1e klas

master30 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:48:

[Afbeelding]
bricklink

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEbLgyog4I5HACo-hNB-0q7o_-E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zgaslO05ZRILmAwLPKoKxJR7.jpg?f=user_large
Restantje van alle zakjes.
Pagina: 1 ... 81 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .