Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.907 views

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:00
vectormatic schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Ik snap zelf ook niet helemaal dat iedereen daar zo op hapt, ze staan nooit in verhouding tot wat je extra betaald bij S@H vergeleken met andere winkels. Zelfde voor de VIP punten, leuk dat je een procentje of 2-3 krijgt voor je aankoop, maar als je elders 20-30% korting kan krijgen...
Mijn excuses zijn:
- ja maar ik koop alleen producten die nergens anders te krijgen zijn (bepaalde exclusives, pick-a-brick,...) of even duur... op dit moment :P
- ja maar die mini set past zo goed bij een andere set of moc
- ja maar, exclusieve onderdelen!
- ja ehm... ik wil gewoon dat mini setje :P

Alle stokheid op een gekje, soms zijn die mini setjes gewoon mooi, zeker rond de feestdagen zijn er soms mooie vignettes te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 11-06-2020 11:53 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-01 13:33
Kapoen schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Mijn excuses zijn:
- ja maar ik koop alleen producten die nergens anders te krijgen zijn (bepaalde exclusives, pick-a-brick,...) of even duur... op dit moment :P

Alle stokheid op een gekje, soms zijn die mini setjes gewoon mooi, zeker rond de feestdagen zijn er soms mooie vignettes te krijgen.
samenvattend: "Ja ik ben een verslaafde AFOL" :X

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 16:03

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kapoen schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Mijn excuses zijn:

De rocket ride bij de maanlander was vorig jaar een briljante bonus (ik had het niet eens opgemerkt bij het bestellen) :D

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:00

vhal

ಠ_ಠ

Het heeft een kleine week geduurd maar eindelijk heb ik alle parts binnen voor de 'verbeterde' Bugatti. Al lag het voornamelijk aan PostNL die hier maar 3 dagen in de week komt voor de reguliere postbezorging :/

Nu moet ik nog moed en tijd verzamelen om het ding weer in elkaar te zetten :')

Strava

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-01 13:00
Arunia schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:18:
Mijn vrouw kwam net aan met lightailing.com als verlichtingssets voor Lego.
Sommige zijn goedkoper dan lightmybricks.com, maar bijvoorbeeld voor een rijdende Winter village trein schiet het totaal niet op met een lompe batterijbox. Dat heeft lightmybricks dan beter gedaan.

Winter toyshop is goedkoper bij de laatste, maar andere dan weer goedkoper bij die eerste.
Ik heb afgelopen week een setje van lightailing (verkregen nieuw via Marktplaats) voor de Bugatti erin geknutseld. Ik vind het resultaat geslaagd, maar het is vaak wel een gepiel tot en met hoor, met al dat kleine fragiele spul. Je moet zelfs lampjes ín de rode flexibele buis aan de achterkant schuiven.
De verschillende stappen staan in het instructieboekje uitgelegd dmv foto's, maar toch moet je vaak een paar keer goed kijken wat ze nou eigenlijk bedoelen in een bepaalde stap. Dat zou wel wat duidelijker mogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6gHWb0oKFm81DgYRY-qtDvgqJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FuRff4pwxt9BsysbbfWWXQag.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRUD-HDQEvpTNt0EgJkDH5kV42A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BZs8mgfYHopr9UmS9dFSRSg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben nu bezig met een setje van Game of Bricks voor de Defender, ook weer een hoop gepiel!...maar wel leuk...

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
vhal schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:58:
Het heeft een kleine week geduurd maar eindelijk heb ik alle parts binnen voor de 'verbeterde' Bugatti. Al lag het voornamelijk aan PostNL die hier maar 3 dagen in de week komt voor de reguliere postbezorging :/

Nu moet ik nog moed en tijd verzamelen om het ding weer in elkaar te zetten :')
Wat is de 'verbeterde Bugatti' ? :)

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-01 13:35

vectormatic

Warlock of the doorlock

poor Leno schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:01:
[...]

Wat is de 'verbeterde Bugatti' ? :)
https://rebrickable.com/m...p-up-my-bugatti/#comments

Je hebt soortgelijke projecten voor de porsche en defender, en de lambo zal er vast ook wel een krijgen

een combinatie van community errata en mods/extra functies. Ik heb zelf de pimp-spec porsche gebouwd, en dat ding is echt awesome, de bugatti moet ook nog een keer, alleen dat zal toch een goede 20 uur werk worden...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
vectormatic schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:03:
[...]

https://rebrickable.com/m...p-up-my-bugatti/#comments

Je hebt soortgelijke projecten voor de porsche en defender, en de lambo zal er vast ook wel een krijgen

een combinatie van community errata en mods/extra functies. Ik heb zelf de pimp-spec porsche gebouwd, en dat ding is echt awesome, de bugatti moet ook nog een keer, alleen dat zal toch een goede 20 uur werk worden...
Cool! Er gaat nu in een paar dagen een gigantische wereld voor me open waar ik totaal t bestaan niet van wist haha :D

Wel heel overweldigend allemaal :X

Gewoon Lego is blijkbaar allang geen gewoon Lego meer.. De laatste keer dat ik Lego'de, was nog voordat we uberhaupt van internet hadden gehoord en moest je t doen met die vierkante catalogusjes die je elk half jaar ofzo bij de speelgoedwinkel kon oppikken _O-

[ Voor 16% gewijzigd door poor Leno op 11-06-2020 12:17 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-01 23:47

Chakotay

Lick here to continue

chrisO schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:47:
[...]

Ik heb de tour eerder vanmorgen gezien. De gids (Kristian Reimer) weet het als historicus goed te vertellen, maar het camera werk is echt amateuristisch. Het lijkt wel of die camera vast op een dolly staat. Op een gegeven moment wijst Kristian een houten treintje aan waarvan slechts een klein deel zichtbaar is, omdat de camera niet kan omhoog/omlaag lijkt te kunnen.
Het is vrij donker op die lokatie in de Lego House en ze hebben geen belichting of kunnen/mogen dat niet gebruiken waardoor alles donker oogt en modellen niet goed te bewonderen zijn.
Scherpte mist helaas ook vaak bij het tonen van de modellen.
Dus na +/- 10 minuten ben ik alleen nog maar gaan luisteren naar Kristian.
Hm, dat is wel jammer... Ik ben benieuwd of ze nog iets verbeteren voor de middag-sessie, maar ik ga er niet van uit.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
chrisO schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:47:
[...]

Ik heb de tour eerder vanmorgen gezien. De gids (Kristian Reimer) weet het als historicus goed te vertellen, maar het camera werk is echt amateuristisch. Het lijkt wel of die camera vast op een dolly staat. Op een gegeven moment wijst Kristian een houten treintje aan waarvan slechts een klein deel zichtbaar is, omdat de camera niet kan omhoog/omlaag lijkt te kunnen.
Het is vrij donker op die lokatie in de Lego House en ze hebben geen belichting of kunnen/mogen dat niet gebruiken waardoor alles donker oogt en modellen niet goed te bewonderen zijn.
Scherpte mist helaas ook vaak bij het tonen van de modellen.
Dus na +/- 10 minuten ben ik alleen nog maar gaan luisteren naar Kristian.
Pff helemaal vergeten, (ook wel beetje jammer van het tijdstip tijdens werktijd) kan je deze nog terug kijken ergens want had me wel aangemeld

• Kapoen
chrisO schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:54:
[...]

samenvattend: "Ja ik ben een verslaafde AFOL" :X
Vandaar mijn edit/epiloog ;)

Ik ga echt alleen maar voor een GWP als het een mooie set is die in mijn interesse gebied ligt. Bijvoorbeeld dat wagentje van deze maand heb ik niets mee, dus ook geen aankoop.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:29:
[...]

Vandaar mijn edit/epiloog ;)

Ik ga echt alleen maar voor een GWP als het een mooie set is die in mijn interesse gebied ligt. Bijvoorbeeld dat wagentje van deze maand heb ik niets mee, dus ook geen aankoop.
Ik zat deze keer deels met het idee te spelen om het wagentje te verkopen voor de prijs die LEGO er zelf bij zet, om daarmee mijn aankoop onder adviesprijs te hebben, maar veel meer dan spelen met het idee is het ook niet geworden. Eén van de kinderen ontdekte het doosje! Eigenlijk is dat ook veel leuker :) Ikzelf had er ook niet zo heel veel mee, maar ik moet zeggen dat het verder wel een geinig ding is.

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Ik zat deze keer deels met het idee te spelen om het wagentje te verkopen voor de prijs die LEGO er zelf bij zet, om daarmee mijn aankoop onder adviesprijs te hebben, maar veel meer dan spelen met het idee is het ook niet geworden. Eén van de kinderen ontdekte het doosje! Eigenlijk is dat ook veel leuker :) Ikzelf had er ook niet zo heel veel mee, maar ik moet zeggen dat het verder wel een geinig ding is.
Dat komt mij totaal onbekend voor, kuch :P

Het is een gevaarlijke gedachte, het drukken van de extra kosten van de Lego S@H met behulp van een Gift With Purchase (GWP). Vaak zijn ze toch te leuk om daadwerkelijk te verkopen, vaak eindigen ze ergens in de dozenvoid :z Meestal kies ik toch voor de vaak veel goedkopere andere winkels, wel jammer van oa de Hot Rod (40409) en de veel te gave Space Rocket (40335)!

Afbeeldingslocatie: https://brickgeekzblog.files.wordpress.com/2019/12/aedelstendeluxe.png
PS: Ik kan niet wachten totdat dit de volgende GWP wordt https://brickshow.com/202...as-gift-with-purchase-set

[ Voor 4% gewijzigd door TestDummie op 11-06-2020 13:48 ]

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:30
Ik heb net voor het eerst in ruim 20 jaar een lego set voor mezelf gekocht. Ik lees af en toe vluchtig met dit topic mee, maar dat heeft nog nooit tot actie geleid. Ik heb ook een klein lego trauma omdat al mijn lego ooit bij een verhuizing van mijn moeder is kwijtgeraakt.

Maar nu klikte ik op een link naar bricklink en kwam ik na wat bladeren uit bij de piraten van Baracuda baai set. Die deed mijn (nostalgische) bouwhart toch wel sneller kloppen, en na een nachtje slapen en verrassend positief overleg met de vriendin heb ik me toch maar aangemeld op lego.com en hem besteld.

Hoewel we net zijn verhuisd en ik nu absoluut geen ruimte heb om hem ergens in elkaar te zetten kijk ik er naar uit om hem te ontvangen en in elkaar te gaan zetten.

Kortom, jullie hebben met je enthousiasme een nieuw slachtoffer gemaakt ;)

Heb ook de lego-uitleen-winkel maar even gebookmarkt. Die zit bij mijn nieuwe huis om de hoek. :+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:05
Ik werd helemaal gek van die Defender. Die Lego instructies kloppen echt voor geen meter. Nu bezig met die verbeterde versie en ik vind het weer leuk om te bouwen. Moest me er echt toe aanzetten, maar nu het onderstel af is en alles werkt goed vind ik het weer leuk :p Nu bezig met de behuizing, die had ik nog redelijk intact zitten dus dat gaat heel snel. Bijna klaar :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

dr86 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Pff helemaal vergeten, (ook wel beetje jammer van het tijdstip tijdens werktijd) kan je deze nog terug kijken ergens want had me wel aangemeld
Hier is de link voor die van over 4 minuten :)

(ik denk dat het geen gepersonaliseerde link is, beetje lastig te zien met die strings die MS voor Teams gebruikt :+ )

• Gim
  • Niet online
TestDummie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:46:
[...]

Dat komt mij totaal onbekend voor, kuch :P

Het is een gevaarlijke gedachte, het drukken van de extra kosten van de Lego S@H met behulp van een Gift With Purchase (GWP).
Meestal kies ik toch voor de vaak veel goedkopere andere winkels, wel jammer van oa de Hot Rod (40409) en de veel te gave Space Rocket (40335)!

[Afbeelding]
PS: Ik kan niet wachten totdat dit de volgende GWP wordt https://brickshow.com/202...as-gift-with-purchase-set
Och, ik was allang blij dat het er niet in resulteerde dat beide kinderen zo'n wagentje wilden :P

Ik heb niet zo veel van die GWP setjes; althans niet dat me is bijgebleven. Ik heb dat doosje ter ere van 60 Years of the Lego Brick (40290), Creative Personalities/Storybook (40291) en de sleutelhanger vanwege de Creative Expert Ford Mustang. Ik zal er vast nog wel eentje hebben gehad, maar deze staan me het beste bij en vind ik erg geslaagd.

M'n aankoop had ik elders iets van €10-15 of zo goedkoper kunnen hebben met de huidige prijzen, ware het niet dat hij op diverse plekken gewoon niet meer voorradig was. M'n geduld werkte ook niet mee en ik wilde iets bouwen. Tja ;)
Beavbusi schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:52:
Ik werd helemaal gek van die Defender. Die Lego instructies kloppen echt voor geen meter. Nu bezig met die verbeterde versie en ik vind het weer leuk om te bouwen. Moest me er echt toe aanzetten, maar nu het onderstel af is en alles werkt goed vind ik het weer leuk :p Nu bezig met de behuizing, die had ik nog redelijk intact zitten dus dat gaat heel snel. Bijna klaar :)
De zoveelste die problemen heeft met de Defender. Wie heeft er géén problemen mee gehad? Als je de reviews op bijv. Bol moet geloven is het toch veel 5-sterren.

[ Voor 18% gewijzigd door Gim op 11-06-2020 14:02 ]

• dr86
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:57:
[...]

Hier is de link voor die van over 4 minuten :)

(ik denk dat het geen gepersonaliseerde link is, beetje lastig te zien met die strings die MS voor Teams gebruikt :+ )
Thanx, hij werkt :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@chrisO de camera lijkt nu wel omhoog en omlaag te kunnen :)

@dr86 mooi!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:35
De zoveelste die problemen heeft met de Defender. Wie heeft er géén problemen mee gehad? Als je de reviews op bijv. Bol moet geloven is het toch veel 5-sterren.
Ik had totaal geen probleem met de Defender. Alles volgens het boekje gedaan en hij doet het helemaal prima. Maar was wel een van de meest veeleisende modellen om goed op te letten. Ik heb nagenoeg alle grote modellen (incl. technic Porsche, Chiron en Sian bijvoorbeeld) gebouwd, maar bij de Defender moet je echt opletten dat elk tandwieltje, asje etcetera soepel kan draaien of bewegen.

Heb heel rustig aan gebouwd, bij elke stap getest (ik was gewaarschuwd), maar uiteindelijk heel tevreden.

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-01 13:06
Malfunctions schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:48:
Ik heb net voor het eerst in ruim 20 jaar een lego set voor mezelf gekocht. Ik lees af en toe vluchtig met dit topic mee, maar dat heeft nog nooit tot actie geleid. Ik heb ook een klein lego trauma omdat al mijn lego ooit bij een verhuizing van mijn moeder is kwijtgeraakt.

Maar nu klikte ik op een link naar bricklink en kwam ik na wat bladeren uit bij de piraten van Baracuda baai set. Die deed mijn (nostalgische) bouwhart toch wel sneller kloppen, en na een nachtje slapen en verrassend positief overleg met de vriendin heb ik me toch maar aangemeld op lego.com en hem besteld.

Hoewel we net zijn verhuisd en ik nu absoluut geen ruimte heb om hem ergens in elkaar te zetten kijk ik er naar uit om hem te ontvangen en in elkaar te gaan zetten.

Heb ook de lego-uitleen-winkel maar even gebookmarkt. Die zit bij mijn nieuwe huis om de hoek. :+
Wanneer je zo lang uit de Lego bent geweest (voor mij was het ook circa 20 jaar), dan is Pirate Bay wel echt heel erg leuk om te maken en om ook te zien hoeveel gedetailleerder het is ten opzichte van vroeger. Er zit veel meer een verhaal in dan wat ik gewend was bij de oude piraten sets bijv.

Veel bouwplezier! :*)

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:05
Bardu schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:22:
[...]

Ik had totaal geen probleem met de Defender. Alles volgens het boekje gedaan en hij doet het helemaal prima. Maar was wel een van de meest veeleisende modellen om goed op te letten. Ik heb nagenoeg alle grote modellen (incl. technic Porsche, Chiron en Sian bijvoorbeeld) gebouwd, maar bij de Defender moet je echt opletten dat elk tandwieltje, asje etcetera soepel kan draaien of bewegen.

Heb heel rustig aan gebouwd, bij elke stap getest (ik was gewaarschuwd), maar uiteindelijk heel tevreden.
Bij mij werkte alles goed, totdat ie af was. Toen ik klaar was opeens niet meer. Toen was ik verdrietig.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Misschien interessant om in de defender discussie @bvsteyn even te pagen? Toevallig zakje 2 al afgebouwd? Ben wel benieuwd of ie bij jou wel soepel loopt.

(voor degenen die niet willen teruglezen, ik had zelf dus ook problemen met de defender, en raakte zo gefrustreerd dat ik em aan bvsteyn verkocht heb, in onafgebouwde vorm)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:02
Via welke website houden jullie de Lego verzameling bij? Ik zie dergelijke functionaliteit op zowel rebrickable als Brickset voorbij komen. Welke is beter/handiger? Zijn er nog andere (betere) websites waarin je je Lego verzameling kunt bijhouden?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vandaag in de Lego winkel in Billund, de Lego Creator 10261 Achtbaan voor 130,- 8)7 Denk dat ik die wel ga oppikken, maar dat zal nog wel een hele kluif worden voor mij en mijn 8-jarige zoon.

• TestDummie
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:02:
Via welke website houden jullie de Lego verzameling bij? Ik zie dergelijke functionaliteit op zowel rebrickable als Brickset voorbij komen. Welke is beter/handiger? Zijn er nog andere (betere) websites waarin je je Lego verzameling kunt bijhouden?
Goede vraag! Zelf gebruik ik Brickset, handige interface, leuke stats en het is ook nog te synchen met Rebrickable! 8)
https://brickset.com/arti...llection-with-rebrickable
PWM schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:05:
Vandaag in de Lego winkel in Billund, de Lego Creator 10261 Achtbaan voor 130,- 8)7 Denk dat ik die wel ga oppikken, maar dat zal nog wel een hele kluif worden voor mij en mijn 8-jarige zoon.
Dat is een superdeal, heb er zelf met fikse korting nog steeds het dubbele voor betaald :o

Waar zag je deze deal? En schokkend dat dit notabene in Denemarken zelf is, waar de set default veel duurder zijn :X

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:42
Ziek, dat kan er qua benzine nog uit :+ (niet dat ik dat ga doen overigens).

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:50
Als inwoner van Nederland niet aan te komen zeker? :'(

• tacmulder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-01 14:45
Voor dat geld mag je er voor mij ook een meenemen >:)

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

NotSoSteady schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:21:
[...]

Ziek, dat kan er qua benzine nog uit :+ (niet dat ik dat ga doen overigens).
Volgens mij kan je hier in het topic er wel een paar slijten, kan je de benzinekosten verdelen, en er zelf voor de moeite nog wat aan overhouden :P

• TestDummie
  • Niet online
vectormatic schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:27:
[...]

Volgens mij kan je hier in het topic er wel een paar slijten, kan je de benzinekosten verdelen, en er zelf voor de moeite nog wat aan overhouden :P
Haha klinkt goed, misschien wel handig om met z'n allen gelijk ook een potje te vullen om een vrachtwagen te huren voor @pwm :+

• dr86
  • Niet online
Malfunctions schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:48:

Vind het nog steeds de leukste set van lego die er is tot nu toe, had daarvoor de oude imperial flagship (6271) in elkaar gezet en die stond binnen een uurtje.

Met baracudabay was ik 3 avonden bezig. Veel gedetailleerder, bouwmanieren die vroeger nog niet bestonden en gewoon echt wel een grote set ook.

• Gim
  • Niet online
Geen rekenfout met de koers Deense Kroon <> Euro gemaakt? :) Dat is wel een ziek lage prijs :o

(maar je gaat er een aantal extra meenemen? of begreep ik de andere mensen verkeerd :P )

• bvsteyn
  • Laatst online: 11-01 18:26
vectormatic schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:01:
Misschien interessant om in de defender discussie @bvsteyn even te pagen? Toevallig zakje 2 al afgebouwd? Ben wel benieuwd of ie bij jou wel soepel loopt.

(voor degenen die niet willen teruglezen, ik had zelf dus ook problemen met de defender, en raakte zo gefrustreerd dat ik em aan bvsteyn verkocht heb, in onafgebouwde vorm)
Ben bijna klaar met zakje 2 idd...tot op heden draait alles nog soepel. Probeer 's avonds ff max een uurtje te bouwen om niet te snel klaar te zijn. Erg relaxed om op die manier te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLqht_LEarUtLS1arlId7JFMWwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2ScMt9ENqObD5gYDtqeEfWz.jpg?f=fotoalbum_large
Voor dat bedrag wil ik 'm ook wel.. 8)

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:01
tacmulder schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:25:
[...]

Voor dat geld mag je er voor mij ook een meenemen >:)
Doe ook maar één voor mij dan :9

if it sounds too good to be true.....

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Iemand al die box van de intertoys opgehaald? Heb nu volle spaarkaart, maar ben nieuwsgierig wat er exact in zit. Behalve de vage hints op de website van intertoys

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat zijn veel reacties :p Het is in de store van Billund Airport. Hij kost daar nu DKK 1260,- Dat is 170,- Maar je krijgt nu ook 25% korting op alles bij aankoop van meer dan DKK 500,-. Daar valt deze dus onder :p

Overigens hadden ze ook hele stapels dozen voor de helft, flinke opruiming lijkt het.

De prijs was wel de bedoeling. Er kwamen 2 verkopers op mij af om me er op te wijzen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 11-06-2020 16:33 ]

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03:48
PWM schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:32:
Dat zijn veel reacties :p Het is in de store van Billund Airport. Hij kost daar nu DKK 1260,- Dat is 170,- Maar je krijgt nu ook 25% korting op alles bij aankoop van meer dan DKK 500,-. Daar valt deze dus onder :p

Overigens hadden ze ook hele stapels dozen voor de helft, flinke opruiming lijkt het.

De prijs was wel de bedoeling. Er kwamen 2 verkopers op mij af om me er op te wijzen ;)
Genoeg ruimte nu in het vliegtuig! Ik check ook in voor een extra doos >:)

• TestDummie
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:32:

Ze zullen wel niet heel veel klandizie hebben, wel bijzonder; ze hebben niet heel vaak zo'n hoge korting op Lego... Je moet dan wel zeker gevlogen hebben om daar te komen, lijkt mij wel wat lastig om al die dozen mee terug te nemen xD

PS: Is er nog een maximum aantal sets wat je mag meenemen? :P

[ Voor 4% gewijzigd door TestDummie op 11-06-2020 16:35 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

TestDummie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:35:
[...]

PS: Is er nog een maximum aantal sets wat je mag meenemen? :P
Er stond genoeg om een klein dorp te voorzien ;)

Ik moet volgende week weer (aanbieding was voor Juni). Weet alleen niet of mijn vaste vliegveld (Aalborg) dan al weer open is, dan hoef ik niet naar Billund.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:30

QuattroNL

It is I.

PWM schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:44:
[...]

Er stond genoeg om een klein dorp te voorzien ;)

Ik moet volgende week weer (aanbieding was voor Juni). Weet alleen niet of mijn vaste vliegveld (Aalborg) dan al weer open is, dan hoef ik niet naar Billund.
Hebben ze in Billund nu ook al de Hamsterweken?!
Afbeeldingslocatie: https://static.pepper.com/live_nl/threads/thread_full_screen/default/91186_1.jpg

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:22
Kapoen schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:08:
[...]

Per toeval kwam ik afgelopen week dit artikel tegen op promobricks.de:LEGO Mindstorms 51515 Robot Inventor: Erste Bilder. Er komt dus een opvolger (indien ik het artikel goed interpreteer).
Mmm interessant. Ben benieuwd of deze ook weer een Powershell module krijgt of andere manier van API. Heb er wel leuke demo’s mee gegeven in t verleden.
Moet wel zeggen dat ik niet zo onder de indruk ben van de foto’s. Beetje combi van Boost en de EV3

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2025
Zijn hier ook mensen die pdf bestanden van lego boeken hebben met wat er is uitgebracht in een bepaalde periode. Waar kan ik deze vinden?

(Ik bedoel niet die standaard lego foldertjes)

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01 11:57
master30 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:56:
Zijn hier ook mensen die pdf bestanden van lego boeken hebben met wat er is uitgebracht in een bepaalde periode. Waar kan ik deze vinden?

Het is niet echt duidelijk wat je zoekt, maar Brickset kan filteren op jaartal (bijv. https://brickset.com/sets/year-2020) en heeft een CSV-functie. Op die manier kun je een eigen lijst per jaar creëren en eventueel printen als pdf-bestand.

• Kapoen
master30 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:56:

Ik weet niet of er boeken bestaan die een volledige historiek bevatten. DK Books heeft wel enkele uitgaven die een paar memorabele sets per periode tonen. Of hier e-books van bestaan weet ik echter niet.

• SunnieNL
Stel, mijn ouders hebben alle Lego nog van vroeger van mijn broertje en mij.
Alles ligt in opbergboxen door elkaar. Geen dozen, wel boekjes.
Wat zou dé manier zijn om zo’n klus te klaren en de boekjes en onderdelen bij elkaar te zoeken?
Alles op kleur sorteren en daarna op type onderdeel? Waar sla ik de onderdelen dan in op? Suggesties van sorteer dozen?

• master30
geekeep schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:16:
[...]

Het is niet echt duidelijk wat je zoekt, maar Brickset kan filteren op jaartal (bijv. https://brickset.com/sets/year-2020) en heeft een CSV-functie. Op die manier kun je een eigen lijst per jaar creëren en eventueel printen als pdf-bestand.
Dat klinkt goed.

Ik bedoel dit soort boeken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXio-r-NZODTPXNDprGao_kUEh8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OAX1C2famgaebgBo0vSaDERa.jpg?f=user_large

• bvsteyn
Inmiddels weer een klein uurtje verder gebouwd en nu ziet de defender er al weer zo uit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/no_TjfYWWbdhf18KU79C1T4TAf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMuIrFpOp8XRmxiImysXcmgA.jpg?f=fotoalbum_large

@vectormatic wat werkte op dit moment niet meer bij jou exact? Bij mij lijkt alles het op het moment gewoon te doen. Misschien eerst nu maar eens goed testen met de wielen erop om te zien of alles ook echt functioneert.

• SunnieNL
vectormatic schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:06:
@SunnieNL Deden de zuigers gewoon niks als je duwt, of liep de boel echt vast? Een bekende kwaal bij de Chiron is dat door de speling op al die tandwieloverbrengingen, het soms een goede halve meter duwen kan duren voordat alles op spanning staat en de zuigers ook mee gaan doen.
Je hebt gelijk, blijkbaar reed ik er niet ver genoeg mee.
Na 0,5-1 meter pikt die inderdaad de zuigers op.
Ligt het gelukkig niet aan mij bouwkunst :p

• NotSoSteady
vectormatic schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:27:
[...]

Ik heb alleen maar LEGO Technic. >:)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@bvsteyn als je de wielen erop zet, rij er dan ook even echt een stukje mee met aardig wat tempo. Bij mij ging het prima tot ik dad deed, waarschijnlijk is er door alle weerstand ergens net teveel speling gekomen op een plek waar ik nu niet meer bij kan.

• Kapoen
master30 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:27:
[...]

Dat klinkt goed.

Ik bedoel dit soort boeken

[Afbeelding]
Dat boek bevat geen historiek van bestaande sets. Het is een boek dat een verhaal verteld met scenes gebouwd door de auteur.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-01 19:56
bvsteyn schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:45:
Inmiddels weer een klein uurtje verder gebouwd en nu ziet de defender er al weer zo uit;

[Afbeelding]

@vectormatic wat werkte op dit moment niet meer bij jou exact? Bij mij lijkt alles het op het moment gewoon te doen. Misschien eerst nu maar eens goed testen met de wielen erop om te zien of alles ook echt functioneert.
Doe eerst maar een de wielen erop en kijk of hij het dan ook nog goed doet in alle versnellingen enzo hahaha lol :P

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-01 16:45
Voor wie onderdelen wil bestellen, Bricks and Pieces is weer open.

• NotSoSteady
Verkeerde topic.

[ Voor 77% gewijzigd door NotSoSteady op 11-06-2020 21:30 ]

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-01 17:00

Flabergasted

Prepare to die !

Is er niet een apart forum te maken voor de Lego Defender + foto's ?
Lijkt inmiddels wel heel veel van hetzelfde..

• bvsteyn
Flabergasted schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:05:
[...]

Sorry, werd gevraagd hoever ik inmiddels was. Zal me inhouden met het plaatsen van updates.. O-)

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[Afbeelding]

Op dit punt, als ik de wielen er op zette, en dan in de hogere versnellingen ging rijden, was de frictie in het vlak tandwielen vlak voor de motor genoeg om de boel vast te laten lopen, dus of een hele hoop geknars en af en toe een hobbel van de motor, of een overslaand tandwiel, of gewoon heel veel weerstand, zodat bij loslaten het hele ding weer achteruit reed.

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02-2025
corset schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:28:
Iemand al die box van de intertoys opgehaald? Heb nu volle spaarkaart, maar ben nieuwsgierig wat er exact in zit. Behalve de vage hints op de website van intertoys
Ik heb hem afgelopen weekend opgehaald.
Mn dochter heeft de hele doos gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hry0N8SDo4D89p9ZSG1q4AQpLRQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0s5AlICQj62bbDlHgZBSYBMM.png?f=user_large

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:29
Flabergasted schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:05:
[...]

Juist door alle berichten krijg ik er zin van om hem te kopen en ook te bouwen :P
Al die radertjes etc :9 Maar eerst de Liebherr nog even afmaken.

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:48
vectormatic schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:10:
[...]

Op dit punt, als ik de wielen er op zette, en dan in de hogere versnellingen ging rijden, was de frictie in het vlak tandwielen vlak voor de motor genoeg om de boel vast te laten lopen, dus of een hele hoop geknars en af en toe een hobbel van de motor, of een overslaand tandwiel, of gewoon heel veel weerstand, zodat bij loslaten het hele ding weer achteruit reed.
Dat had ik ook en kwam dit tegen.

https://www.instagram.com...GoX/?igshid=103ebosq0ke9y

Daarna liep die soepel en zonder problemen.

• dr86
  • Niet online
SunnieNL schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:22:
Wat zou dé manier zijn om zo’n klus te klaren en de boekjes en onderdelen bij elkaar te zoeken?
Alles op kleur sorteren en daarna op type onderdeel? Waar sla ik de onderdelen dan in op? Suggesties van sorteer dozen?
Ik heb het met mijn eigen lego toen eerst allemaal op onderdeel gesorteerd en in ziplock zakjes gedaan.
De kleuren zijn in die zakjes makkelijk te zien, dus heb die niet nog eens apart gesorteerd.

Daarna ben ik aan de hand van minifigs of speciale steentjes/onderdelen Op bricklink gaan kijken welke sets ik heb (had ook helaas bijna geen boekjes meer)

Uiteindelijk aan de hand van brickset zo veel mogelijk setjes bij elkaar gezocht en weer apart verpakt.

Ben nu bijna klaar, heb per set ook alle missende onderdelen bijgehouden Op bricklink en deze komen een dezer dagen allemaal binnen.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
SunnieNL schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:22:
Mijn ervaring is dat op type sorteren beter werkt. Anders zit je naar dat eene stukje te zoeken in een berg steentjes van dezelfde kleur.

200 fish found!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

anandovic8312 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:18:
[...]

Dat had ik ook en kwam dit tegen.

https://www.instagram.com...GoX/?igshid=103ebosq0ke9y

Daarna liep die soepel en zonder problemen.
Daar had ik tijdens het bouwen al opgelet, en inderdaad niet de foute orientatie zoals in de handleiding gebruikt. Ik heb zelfs nog de aandrijfassen richting de wielen ge-aligned (hoewel ik niet weet of dat iets uithaalt)

Volgens mij zat het probleem ook niet persee bij de u-joints bij mij, hoewel die dingen natuurlijk niet helpen, zeker met een vrij extreme hoek.

• TestDummie
  • Niet online
https://www.catawiki.nl/l...-het-spoor-7499-frankrijk

Hier moest ik zonet om lachen. Bij Catawiki wordt er altijd gesproken over zeer professionele experts en deskundigen, maar vervolgens is hier een advertentie met verkeerde plaatjes en een gestoorde prijsindicatie. Terwijl dit spoort voor 15 Euro misb op Marktplaats gaat, is hier de prijsindicatie 180-280 Euro voor 5 doosjes 8)7

Zijn er mensen die wel eens via Catawiki iets hebben verkocht? Of juist gekocht hebben?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TestDummie schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:50:
Zijn er mensen die wel eens via Catawiki iets hebben verkocht? Of juist gekocht hebben?
persoonlijk niet; 9/10x vind ik de uiteindelijke prijs te hoog - dat gezegd hebben, er schijnen mensen een leuk centje extra te verdienen. je vind soms een exclusieve set of object, en daar betaal je dan ook voor.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Hier moest ik zonet om lachen. Bij Catawiki wordt er altijd gesproken over zeer professionele experts en deskundigen, maar vervolgens is hier een advertentie met verkeerde plaatjes en een gestoorde prijsindicatie. Terwijl dit spoort voor 15 Euro misb op Marktplaats gaat, is hier de prijsindicatie 180-280 Euro voor 5 doosjes 8)7

gekocht hier, de oude wintertrein voor uiteindelijk maar weinig meer dan op bricklink in dezelfde staat (incl eventuele verzendkosten enzo, want vaak zie ik complete sets voorbij komen in bv US of thailand ofzo.. maar dan zijn de verzendkosten zo hoog dat het neit intressant is..)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Catawiki is volgens mij zinniger voor echt exclusieve objecten zoals klassieke auto's en motoren e.d.

• Aristos
  • Laatst online: 08-01 17:19
Ik was iets te laat voor de 42082 Kraan bij bol.com. Hij is nu uitverkocht, iemand een idee of hij dan weer terugkomt voor deze prijs?

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-01 16:22
Ik heb voor mijn 47ste verjaardag de 31058 dinoset gekregen van mijn kleine neefje van 4. Had hij zelf uitgezocht :)

Nu heb ik ergens gelezen dat er ipv 3 ook 4 andere modellen te maken, maar weet niet meer waar. Iemand een tip?

Het wordt iig leuk bouwen met z'n tweetjes, want hij wil wel meehelpen als het te moeilijk is _/-\o_

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01 15:29
Chakotay schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:12:
Catawiki is volgens mij zinniger voor echt exclusieve objecten zoals klassieke auto's en motoren e.d.
Catawiki exclusief? Duur en onzinnig om daar te kopen, naar mijn mening dan.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:38

Mappy

Piramide van Austerlitz

Versaevel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:23:
Ik heb voor mijn 47ste verjaardag de 31058 dinoset gekregen van mijn kleine neefje van 4. Had hij zelf uitgezocht :)

Nu heb ik ergens gelezen dat er ipv 3 ook 4 andere modellen te maken, maar weet niet meer waar. Iemand een tip?

Het wordt iig leuk bouwen met z'n tweetjes, want hij wil wel meehelpen als het te moeilijk is _/-\o_
Gefeliciteerd!

Je kunt eens kijken bij de alternative builds op Rebrickable

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• meesje
Versaevel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:23:

Wel meer dan 1 extra: https://www.lego.com/nl-b...uildinginstructions/31058
Verder ook veel te vinden op rebrickable: https://rebrickable.com/s...1&q=31058&search_type=all

• Gim
  • Niet online
Aristos schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:13:
Ik was iets te laat voor de 42082 Kraan bij bol.com. Hij is nu uitverkocht, iemand een idee of hij dan weer terugkomt voor deze prijs?
Wat is "deze" prijs? De 42082 is al meerdere keer uit voorraad geweest bij Bol.com. De prijs schommelt ook behoorlijk. Bol.com lijkt zijn prijs ook af te stemmen op de nieuwe concurrent Amazon.nl, dus als Amazon hem voor €181 biedt, dan zal Bol.com dit waarschijnlijk ook doen.

Als je met de prijs €161 of zo bedoelt (hij was toch die prijs of vergis ik me nu en was het €169?).... tja, wie zal het zeggen. Van de week was inderdaad een "hoge korting" aanbieding. Geen idee of ze dat nogmaals doen. In ieder geval ervoor zorgen dat je die €10 korting bon paraat hebt zodat je in elk geval dat geld kunt besparen.

De 42082 is i.i.g. ditmaal ook niet bij een partner van Bol te krijgen. Dat was afgelopen maanden wel. Wil nog niks zeggen. De 42095 is nu i.i.g. weer voorradig bij Bol.com en daarmee verkrijgbaar voor €58 (ook dit afgestemd op Amazon.nl). Leuk setje, zoals iemand anders al opmerkte, om goedkoop aan PF te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 12-06-2020 10:39 ]

• master30
Gim schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:34:
[...]

De 42095 is nu i.i.g. weer voorradig bij Bol.com en daarmee verkrijgbaar voor €58 (ook dit afgestemd op Amazon.nl). Leuk setje, zoals iemand anders al opmerkte, om goedkoop aan PF te komen.
Bedankt met de bekende € 10 korting besteld, voor 48,75 komt ie morgen aan mijn deur 8)

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-01 13:00
vectormatic schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:52:
[...]

Daar had ik tijdens het bouwen al opgelet, en inderdaad niet de foute orientatie zoals in de handleiding gebruikt. Ik heb zelfs nog de aandrijfassen richting de wielen ge-aligned (hoewel ik niet weet of dat iets uithaalt)

Volgens mij zat het probleem ook niet persee bij de u-joints bij mij, hoewel die dingen natuurlijk niet helpen, zeker met een vrij extreme hoek.
Je moet die buitenste u-joint niet zover mogelijk over de as schuiven, een klein stukje erop net genoeg dat-ie goed vast zit. Bij mij loste dit het frictie probleem op.

• Gim
  • Niet online
master30 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Bedankt met de bekende € 10 korting besteld, voor 48,75 komt ie morgen aan mijn deur 8)
Mocht je de set daadwerkelijk bouwen en gaan gebruiken... MOCHT je dan iets doen om de grip te vergroten van die rupsbanden, dan hoor ik graag hoe. Ik heb het al geprobeerd door van die kleine elastiekjes erom te doen, maar het maakt de rupsband erg "stijf", verre van los en flexibel waardoor dat de beweging in de weg zit.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 11:58
Las ooit eens dat iemand een soort rubber dopjes erin prikte om tractie te geven aan de rupsbanden. Ik heb de voorloper van die set, het is jammer dat de BT PF er niet opgezet is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Gim
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:14:
Las ooit eens dat iemand een soort rubber dopjes erin prikte om tractie te geven aan de rupsbanden. Ik heb de voorloper van die set, het is jammer dat de BT PF er niet opgezet is.
Ik heb ook de voorloper. Ik overwoog om de nieuwe versie te kopen zodat ze tegen elkaar konden racen, maar een M motor tegen een L motor laten racen is niet eerlijk als ik naar de filmpjes kijk :)

De dopjes heb ik van gehoord, maar dat schijnt nogal aan de prijs te zijn als je de rupsbanden er mee bekleed. Vandaar dat er mensen waren die met die elastiekjes, die paar jaar terug hot waren, aan de slag gingen. Maar dat pakte niet zo goed uit.

• meesje
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:14:
Dat vind ik ook jammer. Technic hobbelde er een beetje achteraan. Voor City was er al PU, terwijl Technic het nog met het oudere PF moest doen. De Top Gear rally auto is niet de mooiste set, maar voor 76 euro wel een leuke prijs en op rebrickable al twee andere modellen te vinden. Een leuk cadeau voor mijn zoontje voor in de vakantie.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-12-2025

Canis Lupus

Vosbot

Dank, maar die link levert bij mij een 404 op (de download link op die page)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:35:
[...]

Dat vind ik ook jammer. Technic hobbelde er een beetje achteraan. Voor City was er al PU, terwijl Technic het nog met het oudere PF moest doen. De Top Gear rally auto is niet de mooiste set, maar voor 76 euro wel een leuke prijs en op rebrickable al twee andere modellen te vinden. Een leuk cadeau voor mijn zoontje voor in de vakantie.
Ik vond het wel opmerkelijk dat toen ik de LEGO klantenservice aan de lijn had m.b.t. de 'oude' PF onderdelen, dat hij vol enthousiasme inviel met "oh ja, die wil je natuurlijk gaan gebruiken voor de nieuwe set Haunted House! :) ". Euh... nee? Is juist voor oude Technic sets waar ik de 'oude' PF in heb zitten, want anders heb ik twee battery boxes nodig vanwege de connectoren.

Soort verkapte "verkoop" tactiek om me aan een Haunted House set te helpen? :P Ik weet niet eens of deze set zich leent voor PF. Haunted House zag ik als een set die door LEGO als een set bedacht was i.c.m. PU.

Ik zie je trouwens spreken over die Top Gear set voor je zoontje. Weet je waar mijn zoontje gisteren mee kwam? "Kijk papa.... ik heb alvast wat dingetjes uitgeknipt die ik voor sinterklaas wil vragen!". M'n 5-jarige wil de Liebherr gaan vragen aan Sinterklaas. Vragen staat vrij zullen we maar zeggen 8)

Ik heb er wel aan zitten denken om de Top Gear auto te kopen, omdat je dan voor "weinig" geld een set hebt met flink wat PU onderdelen; de richting die LEGO vanaf nu op gaat. Maar dan voelt het alsof de PF opeens afgedankt is. Als ik nog geen PF had gehad dan had ik hem meteen gekocht, maar nu wacht ik gewoon af tot er een Technic set komt die ik gewoon echt wil hebben vanwege de set. PU zal er vanzelf wel komen als ik me met Technic blijf bezighouden lijkt me zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Gim op 12-06-2020 12:03 ]

• meesje
Gim schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Ik vond het wel opmerkelijk dat toen ik de LEGO klantenservice aan de lijn had m.b.t. de 'oude' PF onderdelen, dat hij vol enthousiasme inviel met "oh ja, die wil je natuurlijk gaan gebruiken voor de nieuwe set Haunted House! :) ". Euh... nee? Is juist voor oude Technic sets waar ik de 'oude' PF in heb zitten, want anders heb ik twee battery boxes nodig vanwege de connectoren.

Soort verkapte "verkoop" tactiek om me aan een Haunted House set te helpen? :P Ik weet niet eens of deze set zich leent voor PF. Haunted House zag ik als een set die door LEGO als een set bedacht was i.c.m. PU.
In de handleiding van de 10273 worden de PU hub en twee motortjes genoemd. Het lijkt me dat dit ook wel met PF te realiseren is.
Ik zie je trouwens spreken over die Top Gear set voor je zoontje. Weet je waar mijn zoontje gisteren mee kwam? "Kijk papa.... ik heb alvast wat dingetjes uitgeknipt die ik voor sinterklaas wil vragen!". M'n 5-jarige wil de Liebherr gaan vragen aan Sinterklaas. Vragen staat vrij zullen we maar zeggen 8)
Hij heeft er kijk op. ;)
Ik heb er wel aan zitten denken om de Top Gear auto te kopen, omdat je dan voor "weinig" geld een set hebt met flink wat PU onderdelen; de richting die LEGO vanaf nu op gaat. Maar dan voelt het alsof de PF opeens afgedankt is. Als ik nog geen PF had gehad dan had ik hem meteen gekocht, maar nu wacht ik gewoon af tot er een Technic set komt die ik gewoon echt wil hebben vanwege de set. PU zal er vanzelf wel komen als ik me met Technic blijf bezighouden lijkt me zo.
Dat is het precies. Wij hebben helemaal geen PF in huis. T.o.v. zijn (PU) treinen voelt PF zo ouderwets.
Zojuist de Top Gear besteld! Het nadeel is dat ie straks in de Control+ app ook de andere voertuigen ziet.... ;)

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:15:
[...]

In de handleiding van de 10273 worden de PU hub en twee motortjes genoemd. Het lijkt me dat dit ook wel met PF te realiseren is.

[...]

Hij heeft er kijk op. ;)

[...]

Dat is het precies. Wij hebben helemaal geen PF in huis. T.o.v. zijn (PU) treinen voelt PF zo ouderwets.
Zojuist de Top Gear besteld! Het nadeel is dat ie straks in de Control+ app ook de andere voertuigen ziet.... ;)
Hahaha, ja daarom. Ik weet nog niet wat ik mis met PU.

Al zou ik nog steeds een reguliere controller willen gezien zijn leeftijd. Die zit er niet bij toch met die Top Gear set? De onze heeft nog geen smartphone en de tablet is in bruikleen onder ons toezicht; toch een prijzig ding. Met LEGO willen we niet persé toezicht hoeven houden als hij ermee speelt.

Wat ik al zeg, PU zal er vanzelf wel een keer komen. Misschien wel met die Liebherr >:) Hij heeft er kijk op dat hij inderdaad de grootste set uit het boekje uitgeknipt heeft. Hij stelde wel de vraag: "papa, vind jij die ook leuk?" Hij stelt goede vragen... alleen papa vind hem erg duur, sinterklaas hopelijk niet :P

• Loader

Stripboeken en ansichtkaarten.

Leuk verhaal. Toen het bekend werd dat Lego Taj Mahal opnieuw uit zou brengen, probeerde iedereen snel de eerste versie te verkopen op Catawiki , voor 800 of meer euro.. Er kwam een advertentie voorbij waarbij Taj Mahal werd aangeboden maar zonder doos. En schattingsprijs was 800- 1100 euro.

Ik nam contact op en vertelde die 'expert' dat Lego hem opnieuw zou uitbrengen voor 350 euro.

Krijg ik als antwoord terug dat dit een eerste versie was en daarom meer geld waard was.

Ik stuurde terug dat dit moeilijk te bewijzen was want er was geen doos meer en iedereen kan dus zelf steentjes bij elkaar gespaard hebben. Toen werd ze 'boos' want ze had gelijk.

Zo heb ik paar keer nog degelijks meegemaakt dus ik heb totaal geen vertrouwen in experts op Catawiki.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik blijf dat hele app-controlled spul maar jammer vinden. Ten eerste vind ik persoonlijk touchscreens waardeloos als input, ik wil iets dat ik daadwerkelijk kan voelen bewegen. Daarnaast is het niet meer direct uit doos bruikbaar, en heb ik er nog steeds geen vertrouwen in dat het over 10 jaar nog steeds ondersteund word. Hopelijk komen ze alsnog met iets van een losse fysieke controller ervoor, tot die tijd zal ik de control+ sets zeer waarschijnlijk overslaan.

• meesje
Gim schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Hahaha, ja daarom. Ik weet nog niet wat ik mis met PU.

Al zou ik nog steeds een reguliere controller willen gezien zijn leeftijd. Die zit er niet bij toch met die Top Gear set? De onze heeft nog geen smartphone en de tablet is in bruikleen onder ons toezicht; toch een prijzig ding. Met LEGO willen we niet persé toezicht hoeven houden als hij ermee speelt.

Wat ik al zeg, PU zal er vanzelf wel een keer komen. Misschien wel met die Liebherr >:) Hij heeft er kijk op dat hij inderdaad de grootste set uit het boekje uitgeknipt heeft. Hij stelde wel de vraag: "papa, vind jij die ook leuk?" Hij stelt goede vragen... alleen papa vind hem erg duur, sinterklaas hopelijk niet :P
Ja klopt. Je kunt de 42109 inderdaad niet bedienen met een fysieke controller. Een telefoon heeft ons ventje nog niet (gelukkig... ;)) maar wel een eigen iPad (een Mini). Deze gebruikt hij al voor zijn treinen en kan dan ook met Control+ aan de slag.
Of het nu een spelletje is of voor bediening van Lego, ik vind overigens een fysieke controller wel fijner. Maar ja dat kan ook de leeftijd zijn. ;)

@Chakotay Goede punten hoor! De zorgen over support heb ik hier ook wel eens geuit. Over 20 jaar heb je out of the box nog wat aan de Bugatti, of zelfs de rode kraan met PF. Maar een Liebherr of Top Gear.... Aan de andere kant, de Top Gear koop ik puur voor mijn zoontje. Over een x aantal jaar zal hij geen interesse meer hebben in Lego. Dan kan die set wel weer op MP.

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 12-06-2020 12:57 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Heb geen ervaring met gemotoriseerde Lego, anders dan een simpele batterijbox en motor uit de jaren '80. Als je met PU werkt, zit je dan met die appbesturing niet vast aan voorgebakken toepassingen, of kun je zelf configuraties met bijbehorende besturing in die app zetten?

• SunnieNL
Chakotay schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:48:
Ik blijf dat hele app-controlled spul maar jammer vinden. Ten eerste vind ik persoonlijk touchscreens waardeloos als input, ik wil iets dat ik daadwerkelijk kan voelen bewegen. Daarnaast is het niet meer direct uit doos bruikbaar, en heb ik er nog steeds geen vertrouwen in dat het over 10 jaar nog steeds ondersteund word. Hopelijk komen ze alsnog met iets van een losse fysieke controller ervoor, tot die tijd zal ik de control+ sets zeer waarschijnlijk overslaan.
Het zou inderdaad anders zijn als Lego daadwerkelijk een API verzorgd die makkelijk aanspreekbaar is. Via powershell of een kleine webserver. Dan wordt het en interessant om er meer mee te doen voor ons als Tweakers en als ze zelf de app stoppen heb je de api nog om er zelf zaken omheen te bouwen.
Nu is er wel docu, maar de api er omheen moet je dan zelf programmeren. Voor Python is dat gedaan, maar ik heb meer feeling met restfull of soapapi’s. Heb ook veel lol gehad met de EV3 api die naar een dll compiled was die ik weer in powershell kon gebruiken.

Het Lego wireless PU is dan wel weer in meerdere zaken gebruikt, zoals Boost. Ik denk dat de nieuwe EV3 (EV4) hier ook wel gebruik van gaat maken.

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-10-2025

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Voor wie het gemist heeft, deze set is vanaf 17 juni te bestellen voor VIP leden. Volgens mij was het lekken van de foto een ongelukje. Kan nu niet veel informatie meer vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14a-b7svMbzz_euc3h3ZfpZ7F4c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIJwtRVgWIGh0Ma1a0KA5Ol9.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik vind het een erg leuke set. Behalve de wangen. Die vallen op de een of andere manier iet wat uit het geheel

https://www.promobricks.d...racters-43179-d2c/102916/

[ Voor 8% gewijzigd door cellkuh op 12-06-2020 13:03 ]

• Loader
cellkuh schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:01:
Voor wie het gemist heeft, deze set is vanaf 17 juni te bestellen voor VIP leden. Volgens mij was het lekken van de foto een ongelukje. Kan nu niet veel informatie meer vinden.

[Afbeelding]

Ik vind het een erg leuke set. Behalve de wangen. Die vallen op de een of andere manier iet wat uit het geheel

180 euro..... oeuh

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-01 13:33
cellkuh schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:01:

[Afbeelding]

En die 2 'sokkels' waar Mickey en Minnie Mouse op staan om de partcount/prijs op te schroeven... :|
en een overbodige camera, boek en waarom is die gitaar zo vierkant?

[ Voor 4% gewijzigd door chrisO op 12-06-2020 13:10 ]

• meesje
SnoeiKoei schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:56:
Heb geen ervaring met gemotoriseerde Lego, anders dan een simpele batterijbox en motor uit de jaren '80. Als je met PU werkt, zit je dan met die appbesturing niet vast aan voorgebakken toepassingen, of kun je zelf configuraties met bijbehorende besturing in die app zetten?
Wat betreft Powered Up voor City (is een andere app dan Control+ voor Technic), de PU app wordt steeds uitgebreider. Je kunt nu een eigen controller programmeren in de app waarmee je ook meerdere hubs kunt bedienen. Daarnaast kun je middels de app ook de fysieke controller programmeren (je moet dan wel de app actief hebben).
Ik kan me voor stellen dat de Control+ voor Technic in de toekomst ook steeds meer functionaliteit gaat krijgen.

• AppieNL
  • Nu online
Marcel19710401 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:09:
[...]

Je moet die buitenste u-joint niet zover mogelijk over de as schuiven, een klein stukje erop net genoeg dat-ie goed vast zit. Bij mij loste dit het frictie probleem op.
What. The. Fuck.

Ok, deze is nieuw voor mij voor de Defender.

Dit soort tweaks zouden nooit nodig moeten zijn in een officiële set. Een tweak die ik wel 1 of 2x heb gebruikt in en MOC, maar daar is er maar 1 van (en dan nog niet op deze manier zoals in de Defender, maar dat de as aan de achterzijde 1/4de of 1/2 stud uitsteekt zodat de u-joint goed zit).

Niet "in system" is dacht ik ook 1 van de meest kwalijke dingen die je kan doen als Lego designer. Dus foei.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

meesje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:13:
[...]

Wat betreft Powered Up voor City (is een andere app dan Control+ voor Technic), de PU app wordt steeds uitgebreider. Je kunt nu een eigen controller programmeren in de app waarmee je ook meerdere hubs kunt bedienen. Daarnaast kun je middels de app ook de fysieke controller programmeren (je moet dan wel de app actief hebben).
Ik kan me voor stellen dat de Control+ voor Technic in de toekomst ook steeds meer functionaliteit gaat krijgen.
Ok, dat maakt het alleen maar ingewikkelder, lol. Zijn PU-onderdelen van City en Technic bruikbaar met beide apps en onderling uitwisselbaar?

• Mikeymike74
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-02-2023
meesje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:13:
[...]

Ik bedien mijn 42100 Liebherr via de Brickcontroller 2 app met mijn ps4 controller. Werkt prima!

• AppieNL
  • Nu online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:16:
[...]

Ok, dat maakt het alleen maar ingewikkelder, lol. Zijn PU-onderdelen van City en Technic bruikbaar met beide apps en onderling uitwisselbaar?
PoweredUp krijgt voor de hele lineup support: City, batman wagentje e.d., treinen, Technic en MOCs. Dus dat wordt 'de' app.

De Control+ app zal puur zijn voor de besturing van sets uit het Technic thema. Niet voor MOCs, treinen etc.

Motors uit de hele reeks zijn op elke soort hub aan te sluiten en voor motors die nog niet uit zijn, zullen de hubs een firmware update krijgen, zoals de trein hub al kreeg voor de Control+ motors.
chrisO schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:09:
[...]

En die 2 'sokkels' waar Mickey en Minnie Mouse op staan om de partcount/prijs op te schroeven... :|
en een overbodige camera, boek en waarom is die gitaar zo vierkant?
Omdat "rond bouwen heel moeilijk is met Lego". Brickmaster :+

[ Voor 20% gewijzigd door AppieNL op 12-06-2020 13:26 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

AppieNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:23:
[...]

PoweredUp krijgt voor de hele lineup support: City, batman wagentje e.d., treinen, Technic en MOCs. Dus dat wordt 'de' app.

De Control+ app zal puur zijn voor de besturing van sets uit het Technic thema. Niet voor MOCs, treinen etc.

Motors uit de hele reeks zijn op elke soort hub aan te sluiten en voor motors die nog niet uit zijn, zullen de hubs een firmware update krijgen, zoals de trein hub al kreeg voor de Control+ motors.
Dank je, ik snap 'm

• meesje
Mikeymike74 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Ik bedien mijn 42100 Liebherr via de Brickcontroller 2 app met mijn ps4 controller. Werkt prima!
Die app is mij bekend. Het ging me voornamelijk om hoe lang blijft er support en welke ontwikkelingen zijn er vanuit Lego.

• meesje
AppieNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:23:
[...]

[...]

Omdat "rond bouwen heel moeilijk is met Lego". Brickmaster :+
Van mij mogen ze deze twee apps wel samen voegen. Het schept nu alleen maar verwarring. Al met al is alles gewoon PU.
Pagina: 1 ... 80 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .