Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.922 views

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
vhal schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:23:
[...]

Best grappig, beetje kaal qua aankleding maar verder leuk gevonden. Je zou ook een waterrad kunnen maken als ik het zo zie. Neemt niet weg dat ik mijn nog-nieuw-in-doos 21310 ga omruilen voor een nieuwe 42056 (Porsche 911 GT3) >:)
Zou ik dus echt niet doen.... Dan maar iets anders omruilen, verkopen of iets minder aan vakantie uitgeven :)

Een waterrad is inderdaad een leuk idee.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:24

vhal

ಠ_ಠ

Gim schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:25:
[...]

Zou ik dus echt niet doen.... Dan maar iets anders omruilen, verkopen of iets minder aan vakantie uitgeven :)

Een waterrad is inderdaad een leuk idee.
Tja, ieder zijn keuze. De set stond al weer 1,5 jaar op zolder en eerlijk gezegd ben ik achteraf gezien niet van de modulairs e.d. De 42056 stond al langer op mijn lijst en gezien ik kan ruilen is mijn keuze is snel gemaakt. Net als de Bugatti wil ik hem wel in de 'pimped' versie maken.

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 10-06-2020 09:34 ]

Strava

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aGBXh6aL0bdEWkqBmYLrDm0uA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIABiKiBQdmFpmiDelLOb6Sl.jpg?f=fotoalbum_large

Even snel iets gemaakt met mn oude lego.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:30

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Grandisimo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:37:
[Afbeelding]

En we dopen het nieuwe ruimteschip
spoiler:
'Spoiler Alert'
:P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Gim
  • Niet online
Even een vraag...

Heeft iemand van jullie het al gehad bij de Lego webshop dat een product lange tijd op "in process" blijft staan? Hij staat hier al voor de vierde dag op status "in process". Alle andere producten stonden redelijk snel op "in warehouse" en zijn eergisteren verscheept. Het product wat "in process" staat is ook vandaag nog gewoon "beschikbaar". Geen nalevering of wat dan ook.

Ik weet niet of het vaker voorkomt. Voordat ik Lego doe bellen stel ik eerst hier de vraag, omdat het bij de Lego klantenvservice vrij druk is; de chat staat uit, e-mails kunnen 5-9 werkdagen duren en bellen kan een lange zit worden.
vhal schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:32:
[...]

Tja, ieder zijn keuze. De set stond al weer 1,5 jaar op zolder en eerlijk gezegd ben ik achteraf gezien niet van de modulairs e.d. De 42056 stond al langer op mijn lijst en gezien ik kan ruilen is mijn keuze is snel gemaakt. Net als de Bugatti wil ik hem wel in de 'pimped' versie maken.
Niet te serieus op reageren :) Old Fishing Store is gewoon één van mijn beste aankopen geweest. Je hebt verder groot gelijk. De Porsche en Bugatti zijn hier ook vaker voorbij gekomen en het had niet veel gescheeld of ik had vorig jaar de Bugatti gekocht. Die gedachte laat ik nu varen en komt hooguit de Defender hier nog een keer. Het heeft helaas niet de looks van de Bugatti, maar wel een paar mooie uitdagingen (zij het slecht ontwerp of niet) en dingen die ik nog niet in Technic gebouwd heb. Daarbij kan ik die iets beter plaatsen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Gim op 10-06-2020 12:44 ]

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[Afbeelding]

offtopic:
Hey, ik heb precies diezelfde stof op mijn bank :+

On-topic: dat mis ik soms wel een beetje, lekker klooien met een grote bak Lego, was ik vroeger erg goed in. 'Helaas' is de collectie 'gewone' Lego bij mijn broer, die wel kinderen heeft. Plus, eerlijk gezegd, ik heb al maar net aan genoeg ruimte voor de Technic sets, zou niet weten waar ik bakken vol met losse Lego kwijt zou moeten 8)7

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Grandisimo Hm, ik had die motoren juist altijd met de stud naar voren.

Of is er ook een variant met twee openingen?

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
Ik kreeg vanochtend een mail van PV-Productions.
Ik kan nu een geüpdatete versie van de GBC 15 Mining Plant – 42055 Building downloaden.

volgende week maar eens beginnen ervan. Mjin dochters genieten nu nog van de Spirograph Spinner

[ Voor 17% gewijzigd door ewoud75 op 10-06-2020 12:54 ]

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02-2025
@SnoeiKoei waarom verklap je dat nou ? -O-

@MDKorpel Montel ???

@JeroenE Ik deed het altijd zo, maar beide kanten open was beter geweest.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Shit, je hebt gelijk 8)7 Post aangepast met spoiler-tags. O-)

• JeroenE
  • Niet online
@Grandisimo ja maar, ja maar, dan passen de extra power raketmotoren er toch niet goed op? :S

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:15
Ik wil zelf de Chiron ook nog kopen. Vorig jaar niet gedaan ivm verhuizing, maar nu wil ik m toch nog voor een leuke prijs scoren.
Als je op de Lego site kijkt zie je dat hij op nalevering staat, leveren vanaf volgende week.
https://www.lego.com/nl-nl/product/bugatti-chiron-42083

Ik heb dus de hoop dat er nog een batch aankomt, hopelijk ook voor andere winkels. Toevallig zie ik net al 2 prijsdalingen op Brickwatch, dus zou me niks verbazen als ie toch nog weer voor 275 of minder aangeboden gaat worden.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

JeroenE schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:44:
@Grandisimo Hm, ik had die motoren juist altijd met de stud naar voren.
stud naar voren en een doorzichtige rode antenne/cone erop en achterop een inverted radar voor een echte old skool raket :+

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 10-06-2020 13:39 ]

Strava

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:12
fishman schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:27:
Ik wil zelf de Chiron ook nog kopen. Vorig jaar niet gedaan ivm verhuizing, maar nu wil ik m toch nog voor een leuke prijs scoren.
Als je op de Lego site kijkt zie je dat hij op nalevering staat, leveren vanaf volgende week.
https://www.lego.com/nl-nl/product/bugatti-chiron-42083

Ik heb dus de hoop dat er nog een batch aankomt, hopelijk ook voor andere winkels. Toevallig zie ik net al 2 prijsdalingen op Brickwatch, dus zou me niks verbazen als ie toch nog weer voor 275 of minder aangeboden gaat worden.
Bij de Lego shop in Amsterdam hadden ze hem gisteren ruim op voorraad.
Mooi model, na het 2 delen in elkaar schuiven werkte alles nog bij me, nadat de buitenkant er op zat stopten de zuigers er mee :(
Nog geen zin gehad hem weer uit elkaar te halen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:18

Chakotay

Lick here to continue

@SunnieNL heb je niet simpelweg de versnellingspook in N gezet perongeluk? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-01 13:33
SunnieNL schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:48:
[...]

Bij de Lego shop in Amsterdam hadden ze hem gisteren ruim op voorraad.
Mooi model, na het 2 delen in elkaar schuiven werkte alles nog bij me, nadat de buitenkant er op zat stopten de zuigers er mee :(
Nog geen zin gehad hem weer uit elkaar te halen.
Bij de Lego shop betaal je dan ook de hoofdprijs voor de set... :/

• JeroenE
  • Niet online
@vhal Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/i/111981394843-0-1/s-l1000.jpgniet mijn plaatje, het is de 6780

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenE op 10-06-2020 14:01 ]

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:52:
[...]

Bij de Lego shop betaal je dan ook de hoofdprijs voor de set... :/
Maar je krijgt er wel een gratis auto bij. Misschien wel twee; de hot rod én de lambo polybag :)

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-01 13:35

vectormatic

Warlock of the doorlock

@SunnieNL Deden de zuigers gewoon niks als je duwt, of liep de boel echt vast? Een bekende kwaal bij de Chiron is dat door de speling op al die tandwieloverbrengingen, het soms een goede halve meter duwen kan duren voordat alles op spanning staat en de zuigers ook mee gaan doen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• chrisO
Gim schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:03:
[...]

Maar je krijgt er wel een gratis auto bij. Misschien wel twee; de hot rod én de lambo polybag :)
De Lambo polybag kan je voor ~5 Euro kopen, de Bugatti voor minder dan 300, dus dan kost die hot rod je meer dan 95!!! Euro 8)7

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
offtopic:
Nee, kleine woonwinkel in Utrecht (Rachmaninoff). Maar het is natuurlijk niet gek dat verschillende winkels dezelfde stoffen beschikbaar hebben.

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-01 13:06
[Afbeelding]

Kijk... hier is wit nog wit... mijn oude politiebureau is compleet verkleurd... ;( vraag me af of ik dat nog ooit goed krijg... iemand gouden tips naast peroxide/bleek?

En hallo allemaal! Even mee zitten lurken hier, maar ga toch wel wat actiever worden. Laatst de Lego van mij, mijn broertje en mijn vrouw richting ons huis gehaald en begonnen met bouwen :*) Blijken toch 124 set(jes) te zijn! Ik moet zeggen dat Pirate Bay erg tof is om te maken en mijn eerste Architecture smaakte ook naar meer!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-12-2025
Sinds kort ben ik ook (weer) besmet met het Lego virus :-). In mijn jeugd hield ik van de Technic sets en deze heb ik gelukkig nog allemaal, nu maar eens rustig inventariseren of alles nog compleet is en werkt :+. Voor mijn set 8868 heb ik al wel een tweetal vragen;
- Van de witte en grijze steentjes zijn er een aantal verkleurd. Ik lees dat dit met een oplossing te doen is, geldt dat ook voor deze grijze variant?
- De electromotor doet het niet meer (of de draad is defect, of er is iets met de battery box). Hoe is e.e.a. simpel te checken? :o

In de tussentijd heb ik ook de Bugatti (42083) aangeschaft en na vele uurtjes zijn we nu door instructieboek 1 heen :-).

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-01 16:46
Gim schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:39:
Even een vraag...

Heeft iemand van jullie het al gehad bij de Lego webshop dat een product lange tijd op "in process" blijft staan? Hij staat hier al voor de vierde dag op status "in process". Alle andere producten stonden redelijk snel op "in warehouse" en zijn eergisteren verscheept. Het product wat "in process" staat is ook vandaag nog gewoon "beschikbaar". Geen nalevering of wat dan ook.

Ik weet niet of het vaker voorkomt. Voordat ik Lego doe bellen stel ik eerst hier de vraag, omdat het bij de Lego klantenvservice vrij druk is; de chat staat uit, e-mails kunnen 5-9 werkdagen duren en bellen kan een lange zit worden.
Volgens mij is het vooral omdat ze het heel erg druk hebben op dit moment, omdat tijdens deze coronatijden veel meer mensen lego bestellen dan normaal. Ik heb ook maandag al besteld en normaal gesproken wordt het vaak dezelfde dag of soms uiterlijk de dag erna verzonden. Echter staat bij mij de boel al 2 dagen op "In Warehouse". Gelukkig wel een stapje verder dan jouw bestelling ;) Er zit denk ik niets anders op dan "gewoon" geduld te hebben...

We zijn natuurlijk ook wel verwend in deze tijden dat alles binnen een dag in huis is. Ik heb in de iBood hunt de MF gescoord maar die wordt pas eind juni verzonden ;)

• Gim
  • Niet online
rickjehh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Volgens mij is het vooral omdat ze het heel erg druk hebben op dit moment, omdat veel meer mensen lego bestellen dan normaal tijdens deze coronatijden. Ik heb ook maandag al besteld en normaal gesproken wordt het vaak dezelfde dag of soms uiterlijk de dag erna verzonden. Echter staat bij mij de boel al 2 dagen op "In Warehouse". Gelukkig wel een stapje verder dan jouw bestelling ;) Er zit denk ik niets anders op dan "gewoon" geduld te hebben...

We zijn natuurlijk ook wel verwend in deze tijden dat alles binnen een dag in huis is. Ik heb in de iBood hunt de MF gescoord maar die wordt pas eind juni verzonden ;)
Nou, de bestelling is het probleem niet. Ik heb 9 producten besteld binnen één bestelling, allen beschikbaar, en die gingen van "in process" naar "in warehouse". Vervolgens moet je dan iets van een paar dagen wachten en wordt je bestelling verzonden. 1 product blijft echter achter binnen diezelfde bestelling; die staat al dagen op "in process". De rest is al verzonden van de bestelling. Of sommige producten toch van elders moeten komen of zo?

En natuurlijk, verder wacht ik gewoon.... ik vroeg het me gewoon af :) Het ging me niet om ongeduld of zo. Ik vergelijk een Lego shop niet met een Bol of Coolblue. Dat er dagen overheen gaan is duver altijd mijn ervaring geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door Gim op 10-06-2020 14:57 ]

• SunnieNL
vectormatic schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:06:
@SunnieNL Deden de zuigers gewoon niks als je duwt, of liep de boel echt vast? Een bekende kwaal bij de Chiron is dat door de speling op al die tandwieloverbrengingen, het soms een goede halve meter duwen kan duren voordat alles op spanning staat en de zuigers ook mee gaan doen.
Ah, zover rijd ik hem niet :) zal straks eens kijken wat die doet als die verder moet dan de tafel

Net de Haunted House doos geopend. Mooi boekje zit er bij met 494 stappen. Ziet er net wat luxer uit dan 3x een dun boekje.
En zag dat het deels ontwerp is van de Nederlander Niek van Slagmaat.

[ Voor 16% gewijzigd door SunnieNL op 10-06-2020 14:56 ]

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Omg die had ik vroeger :D

Als ik me goed herinner kan je die zo in twee delen uit elkaar schuiven

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:53:
[...]

Omg die had ik vroeger :D

Als ik me goed herinner kan je die zo in twee delen uit elkaar schuiven
Klopt, heb 'm thuis staan. Voor- en achterkant kunnen los uit elkaar en er kan een klein vliegtuigje worden losgemaakt dat net voor het batterijcompartiment.

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-01 16:46
Gim schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:43:
[...]

Nou, de bestelling is het probleem niet. Ik heb 9 producten besteld binnen één bestelling, allen beschikbaar, en die gingen van "in process" naar "in warehouse". Vervolgens moet je dan iets van een paar dagen wachten en wordt je bestelling verzonden. 1 product blijft echter achter binnen diezelfde bestelling; die staat al dagen op "in process". De rest is al verzonden van de bestelling. Of sommige producten toch van elders moeten komen of zo?

En natuurlijk, verder wacht ik gewoon.... ik vroeg het me gewoon af :) Het ging me niet om ongeduld of zo. Ik vergelijk een Lego shop niet met een Bol of Coolblue. Dat er dagen overheen gaan is duver altijd mijn ervaring geweest.
Ah nu begrijp ik je beter. Ja wellicht komt die van een ander warehouse, dat zou kunnen. Of ze hebben een voorraad issue waardoor die niet accuraat was op moment van bestellen. Als het te lang zo blijft wellicht toch de moeite om even te bellen idd :)

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hoi ik weet niet of ik hier reclame mag maken, maar dan hoor ik het wel :)

-

Ik heb de afgelopen 4 weken namelijk aan de (versie 2) UCS Milllennium Falcon mogen bouwen! *O*

Nu zal dat voor velen niet zo bijzonder zijn, maar voor mij die al 20 jaar ofzo geen Lego heeft aangeraakt, was dat echt een hele belevenis!

Als grote StarWars en vroegere Lego fan, was ik natuurlijk gelijk verliefd op het model toen ze die voor het eerst uitbrachten.

Al die jaren heb ik deze al willen bouwen, de grootste set ooit, alleen.. geld..

Ik heb nooit het geld er voor gehad, of over, want ik kan niet zomaar even €800(?) neerleggen voor een Lego set.. En uiteindelijk vind ik het bouwen zelf het leukst.

Toen kwam het hele Corona gebeuren en zocht ik naar dingen om te te doen.. Al snel uitgekeken op de schermen, bedacht ik me dat ik wel eens dingen kon gaan bouwen.

En via via via kwam ik er perongeluk achter dat er een bedrijf in Bussum zit dat deze set verhuurt! Voor nog geen 10,- per week! :D

www.bouwsteenwinkel.nl (Ze hebben echt super veel!)

Na een paar weken op de wachtlijst staan, was het mijn beurt :)

En man wat heb ik er van genoten zeg! Ik heb er iets meer dan 4 weken over gedaan. Lekker op mn gemak, wanneer ik zin had en soms met vrienden en een biertje (Op gepaste afstand ;) )

Ik heb ook mooi de ruimte in de woonkamer, dus kon gewoon een kleed neerleggen en het daar laten staan.
Het was ook gewoon leuk om te hebben liggen en naar te kijken vanaf de bank of als je langsloopt.

Wat een project zeg! Weegt iets van 15 kg ofzo? En alleen het bouwboek was al een paar kilo haha :D
Ik had een heleboel zakken op een bult gegooid, want rommelen is altijd leuk! Maarja, dat was best wel heftig.. dus met de zakken erna heb ik er wat minder gedaan haha

Het was ook per zak gesorteerd, ook al hoeft dat niet bij het afbreken. Toen ik m zelf heb afgebroken heb ik dat echter ook gedaan.. toch makkelijker en ook fijn voor de volgende :)

De afbraak heb ik wel getimed, en daar heb ik in twee dagen 5 uur en 45 min over gedaan.

Dit is zeker een dikke aanrader! Ben benieuwd wat mn volgende gaat zijn :)

-

Hier zijn wat foto's, soms een banaan voor schaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mk1WGIcItX9aQEr5GmeFkZZ0Ob4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jHXc6jVPPOnIMDNv0cFUsPZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrGRkx7SebJXc8yJ5ZbxCB3Wy50=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxQ36C7utx45r4PIdcd4JpsV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwOXTRDIGZ8mZFxPHBY9SFHAP-0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8hXQIosLvo8C8oV3liSbDSr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fcu949H4-P6BoUy-NS1NFLhlEFM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIjpZrdNaBKWhyd0lbIgMCsL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xv4l_5aDOuIw0I2IrA9dcIn1WA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmi39kTf0sxpOhEQKJ6eM93F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XH0QKDtMTXuOBovTSFN-XRdbzKk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/De3HBbgo2gYZ8vuEKil1bjgq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pc4orcqA7N89Fi3CAAEi7VPnaEI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxgteT6mZFvEUzdia90pChHS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpjSpr1rmlFszNuP9M3nqYvrO0E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdTbpynDPeinz9bOB7FUQ2s2.jpg?f=fotoalbum_tile

• Gim
  • Niet online
rickjehh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Ah nu begrijp ik je beter. Ja wellicht komt die van een ander warehouse, dat zou kunnen. Of ze hebben een voorraad issue waardoor die niet accuraat was op moment van bestellen. Als het te lang zo blijft wellicht toch de moeite om even te bellen idd :)
Nu zie ik alleen dat het 00800 nummer niet gratis is, maar €0,25 per minuut. Dat wordt een duur grapje :o

Ik wacht nog een paar daagjes voor de zekerheid en ga dan wellicht toch bellen. Aangezien ik nu een mail nog gestuurd heb kijk ik of daar nog een reactie op komt. Niet zo netjes als ik ze in alle drukte op twee manieren lastig val voor eenzelfde probleem.
poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:24:

-

Ik heb de afgelopen 4 weken namelijk aan de (versie 2) UCS Milllennium Falcon mogen bouwen! *O*

Nu zal dat voor velen niet zo bijzonder zijn, maar voor mij die al 20 jaar ofzo geen Lego heeft aangeraakt, was dat echt een hele belevenis!

Als grote StarWars en vroegere Lego fan, was ik natuurlijk gelijk verliefd op het model toen ze die voor het eerst uitbrachten.

Al die jaren heb ik deze al willen bouwen, de grootste set ooit, alleen.. geld..

Ik heb nooit het geld er voor gehad, of over, want ik kan niet zomaar even €800(?) neerleggen voor een Lego set.. En uiteindelijk vind ik het bouwen zelf het leukst.

Toen kwam het hele Corona gebeuren en zocht ik naar dingen om te te doen.. Al snel uitgekeken op de schermen, bedacht ik me dat ik wel eens dingen kon gaan bouwen.

En via via via kwam ik er perongeluk achter dat er een bedrijf in Bussum zit dat deze set verhuurt! Voor nog geen 10,- per week! :D

En man wat heb ik er van genoten zeg! Ik heb er iets meer dan 4 weken over gedaan. Lekker op mn gemak, wanneer ik zin had en soms met vrienden en een biertje (Op gepaste afstand ;) )

Ik heb ook mooi de ruimte in de woonkamer, dus kon gewoon een kleed neerleggen en het daar laten staan.
Het was ook gewoon leuk om te hebben liggen en naar te kijken vanaf de bank of als je langsloopt.

Wat een project zeg! Weegt iets van 15 kg ofzo? En alleen het bouwboek was al een paar kilo haha :D
Ik had een heleboel zakken op een bult gegooid, want rommelen is altijd leuk! Maarja, dat was best wel heftig.. dus met de zakken erna heb ik er wat minder gedaan haha

Het was ook per zak gesorteerd, ook al hoeft dat niet bij het afbreken. Toen ik m zelf heb afgebroken heb ik dat echter ook gedaan.. toch makkelijker en ook fijn voor de volgende :)

De afbraak heb ik wel getimed, en daar heb ik in twee dagen 5 uur en 45 min over gedaan.

-

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik weet niet of het reclame is, maar ik heb die site al eerder voorbij zien komen. Zou zomaar hier kunnen zijn. Maar het is een organisatie die je in staat stelt om een set te bouwen, zonder dat je hem zelf hoeft te kopen toch?

Wel respect, dat je na 20 jaar geen LEGO gelijk voor zo'n groot model gaat :)

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:41:

Nu zie ik alleen dat het 00800 nummer niet gratis is, maar €0,25 per minuut. Dat wordt een duur grapje :o

Ik wacht nog een paar daagjes voor de zekerheid en ga dan wellicht toch bellen. Aangezien ik nu een mail nog gestuurd heb kijk ik of daar nog een reactie op komt. Niet zo netjes als ik ze in alle drukte op twee manieren lastig val voor eenzelfde probleem.
Ik vrees dat dat nog wel een tijdje kan duren, bij mij koste het bijna een maand voordat ik een antwoord op een mail kreeg. Hopelijk is het bij jou wat sneller! :/

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)

Ik weet niet of het reclame is, maar ik heb die site al eerder voorbij zien komen. Zou zomaar hier kunnen zijn. Maar het is een organisatie die je in staat stelt om een set te bouwen, zonder dat je hem zelf hoeft te kopen toch?

Wel respect, dat je na 20 jaar geen LEGO gelijk voor zo'n groot model gaat :)
Haha zoiets verleer je niet, en als je het doet, doe het dan goed :D
(Hoewel ik na bijna 8000 stukjes afbreken geen handen meer over had haha)

En van die stomme dingen! Ik had dus nog nooit van de Lego tool gehoord! Dat ding wat je kunt gebruiken om moeilijke stukjes van elkaar te halen! Daar hadden we vroeger tanden voor _O-

En ja bij dat bedrijfje kun je gewoon bijna elke willekeurige Lego set huren per week, voor een klein prijsje, en dan bouw je m op en af en levert m weer in! (Ophalen of versturen, check de site) En je kunt er zo lang over doen als je wil.

Voor mensen zoals ik die aan dat soort 'luxe lol dingen' niet te veel geld kunnen of willen uitgeven, is het echt ideaal! :D

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@poor Leno die site had ik enige tijd terug ook gepost. Ga dat na mijn cursussen ook eens doen. Wil hem graag bouwen, maar is te groot om neer te zetten.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:38

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kon deze voor een prikke halen, wat een coole kleine build :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDfq13RvmdjB8Le4F9pXCV9RDos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUAJW786uJ3VGcA1SWuikAUS.jpg?f=fotoalbum_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11-2025

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:24:

-

-

[Afbeelding][Afbeelding]
Interessant, vragen ze ook een borg? Zou ik wel verwachten aangezien deze set toch een paar honderd euro is. Of hebben ze een contract of zo?

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Awaken1 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Interessant, vragen ze ook een borg? Zou ik wel verwachten aangezien deze set toch een paar honderd euro is. Of hebben ze een contract of zo?
Nee geen borg (althans ik hoefde dat niet) Maar je betaalt van te voren een lidmaatschap van 15 of 29,- per jaar.
Je moet wel al je gegevens geven, ID enzo, adres etc.

Maar het zal eigenlijk wel goed gaan, ik heb geen slechte verhalen gehoord.. en ze zullen wel verzekerd zijn?

En laten we ervan uitgaan dat mensen die zoiets willen huren gewoon lieve en eerlijke mensen zijn :>

• SunnieNL
[...]

Ik heb het nummer 2 dagen geleden gebeld om een bestelling te annuleren (stom dat dat niet online kan). 2x half uur in de wacht. 1ste keer gebeld met tmobile, die geen extra kosten vermelden in de app, 2de keer met Vodafone en daar zie ik nu wel extra kosten op de rekening staan. Dus blijkbaar verschilt het per provider.
Wat ik vreemder vind is dat er geen bandje vooraf is met de extra kosten. Ik dacht dat dat verplicht was.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:00
Dubio... morgen krijg ik via Bricklink het essentiële onderdeel binnen om het spookhuis af te kunnen maken. Maar deze is net bezorgd en kan ik vanavond aan beginnen. Denk dat ik het gewoon doe! Vroeger als kind was dit zo leuk om te doen in het bos (voor wie niet?) en daarom vind ik deze set zo gaaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoV95BidM_p-oC1Sud__T40ALlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZR5dOk4izGaJymZEmuRPlzn.jpg?f=fotoalbum_large

Deze set houd ik maar het spookhuis (10228) mag van mij straks naar een nieuwe liefhebber en heb er nu een handige doos voor als ik hem op moet sturen.

[ Voor 10% gewijzigd door D. Ninjai op 10-06-2020 17:25 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@poor Leno mooi om te zien dat de 🍌 ondertussen mooi is gerijpt :D

Strava

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
vhal schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:01:
@poor Leno mooi om te zien dat de 🍌 ondertussen mooi is gerijpt :D
Hahahah volgens mij was het inderdaad dezelfde ja, maar niet zeker :D

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@poor Leno aardige klus die falcon! Zat het ook allemaal netjes weer per genummerd zakje gesorteerd, of moets je alles tegelijk opentrekken? Zeker als ze dat wel doen is die huurprijs helemaal goedkoop... Zal kost wel aardig wat sorteertijd :P

• Gim
  • Niet online
TestDummie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:45:
[...]

Ik vrees dat dat nog wel een tijdje kan duren, bij mij koste het bijna een maand voordat ik een antwoord op een mail kreeg. Hopelijk is het bij jou wat sneller! :/
Ik zie dat t product nu sinds kort vandaag op "tijdelijk niet leverbaar" is gezet in de webshop. Betreft de PF Servo motor. De webshop liep dus achter op de voorraad en uitstaande orders. Nu na 4 dagen dus bijgesteld.

Zolang tijdelijk echt alleen tijdelijk is dan prima :P Want dat is het vooral, dat ie wel nog deze kant op komt voor m'n MOD plannen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 10-06-2020 18:18 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Chakotay schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:12:
@poor Leno aardige klus die falcon! Zat het ook allemaal netjes weer per genummerd zakje gesorteerd, of moets je alles tegelijk opentrekken? Zeker als ze dat wel doen is die huurprijs helemaal goedkoop... Zal kost wel aardig wat sorteertijd :P
Nou ik had me erop voorbereid om alles op 1 grote hoop te gooien (blij achteraf van niet, want het is wel heel veel), maar ik was pas de 2e die deze set heeft gebouwd (Ze hebben er 6!) en degene voor mij had alles weer gesorteerd.

Ik heb toen de zaak gebeld om te vragen of ik dat ook moest doen, maar dat hoefde niet! Want ik was van plan om alles gewoon af te breken en klaar. Alles sorteren leek me echt een rotklus namelijk..

Zij sorteren het echter niet. Dus als je pecht hebt, heeft je voorganger dit niet gedaan..

Maar bij het afbreken bleek het verbazingewekkend zoveel makkelijker om alles gewoon per zak achterstevoren af te breken :)
Gewoon het boek volgen en kijken welke onderdelen er per zak gebouwd worden en dan die stukken gaan afbreken.

Trouwens, ook leuk, ik ben er net achter wat "knolling" is.. het sorteren van Lego..

Hier is de Millennium Falcon gesorteerd.. Dan krijg je een indruk van hoeveel het wel niet is :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SiCGka8mp_SM8UxV7GaUpfKBkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m5wxYy8PfmqpYEoOZfrfnKbk.png?f=fotoalbum_large

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@poor Leno dat is wel erg mooi gesorteerd, netjes de hele ruimte opgevuld ook!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Chakotay schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:33:
@poor Leno dat is wel erg mooi gesorteerd, netjes de hele ruimte opgevuld ook!
haha ik had dit na 5 minuten al opgegeven :D

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-01 08:54
@poor Leno Dat sorteren kost je haast nog meer werk dan het model bouwen :+

De wijzen komen uit het Oosten!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:42
De verwachting is dat de 10277 crocodile trein rond de 99 euro gaat kosten. Om deze te motoriseren moet je nog 85 euro (voor hub en L motor) extra uitgeven. Dat wordt een aardig duur treintje... euh... alleen locomotief.
Je zou er bijna een tweede 60197 en een 42109 voor kopen en de rest verkopen via marktplaats.

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2025
meesje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:41:
De verwachting is dat de 10277 crocodile trein rond de 99 euro gaat kosten. Om deze te motoriseren moet je nog 85 euro (voor hub en L motor) extra uitgeven. Dat wordt een aardig duur treintje... euh... alleen locomotief.
Je zou er bijna een tweede 60197 en een 42109 voor kopen en de rest verkopen via marktplaats.
Ik snap dat je een 60197 erbij nodig hebt, maar waarvoor de 42109?

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kennen jullie veel van die nummers uit je hoofd of zoek je die op of is er een app voor oid? :X

• meesje
master30 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:46:
[...]

Ik snap dat je een 60197 erbij nodig hebt, maar waarvoor de 42109?
De L motor. En je kunt de 42109 met de bekende bol.com actie voor 76 euro kopen.
Als je uit die set alleen de L motor haalt, kun je de hub (80 euro) en XL motor (35 euro) wel voor een leuk prijsje op MP verkopen. Dan hou je nog aardig wat steentjes over. Ik denk dat vele verkopers zo al redeneren.

In mijn berekening had ik overigens nog niet de fysieke controller meegenomen (mocht je dat willen).

Al met al vind ik PU erg duur.
poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:54:
Kennen jullie veel van die nummers uit je hoofd of zoek je die op of is er een app voor oid? :X
Het ligt er aan hoe vaak je brickwatch checkt. ;) Op een gegeven moment ken je veel nummers inderdaad wel uit je hoofd.

[ Voor 47% gewijzigd door meesje op 10-06-2020 18:59 ]

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2025
meesje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:54:
[...]

De L motor. En je kunt de 42109 met de bekende bol.com actie voor 76 euro kopen.
In mijn berekening had ik nog niets de fysieke controller meegenomen, mocht je dat willen.

[...]

Het ligt er aan hoe vaak je brickwatch checkt. ;) Op een gegeven moment ken je veel nummers inderdaad wel uit je hoofd.
Haha idd veel brickwatch en dan ken je het wel 8)
Ik heb al een 42109, dat scheelt weer, overgenomen samen met een 42078 voor 150 (wel in elkaar gezet, maar met doos) O-)

• meesje
master30 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Haha idd veel brickwatch en dan ken je het wel 8)
Ik heb al een 42109, dat scheelt weer, overgenomen samen met een 42078 voor 150 (wel in elkaar gezet, maar met doos) O-)
Sowieso overweeg ik al om een tweede 60197 trein aan te schaffen, voor een extra middelste en een eindwagon. En dan kan de hub/controller weer gebruikt worden voor de Crocodile.

150 euro voor beide sets klinkt als een goede deal!

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 10-06-2020 19:58 ]

• chrisO
meesje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:41:
Op overpriced Lego store kost het je 85 Euro, op Bricklink ~35 Euro

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01 22:29
Afbeeldingslocatie: https://leganerd.com/wp-content/uploads/2020/06/lego-43179-disney-characters.jpg
De 43179, nieuwe set vanaf 17 juni in de VIP-voorverkoop.
36cm hoog, wel tof hoor maar de prijs vind ik met 180 euro wat hoog.

https://www.bricktastic.n...ie-vanaf-17-juni-te-koop/

@poor Leno Sorry, miste nog een woord.

[ Voor 25% gewijzigd door Pino112 op 10-06-2020 22:45 . Reden: Bron toegevoegd ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Pino112 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:59:
[Afbeelding]
De 43179, nieuwe set vanaf 17 juni in de VIP.
Ik ben t nog allemaal aan het uitzoeken hoor, maar wat is de 'in de VIP' :?

@Pino112 Ah ok, maar wat is VIP voorverkoop? Moet je dan lid van de Lego club zijn ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door poor Leno op 10-06-2020 22:48 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@poor Leno dat hele VIP-gebeuren van Lego is een wat overdreven label, het komt simpelweg neer op een account aanmaken op de website (of aanmelden in de winkel). Kost niets verder, zie het als een soort AH bonuskaart. Extra tracking voor hun, wat voordelen voor jou.

• SunnieNL
Ik zie dat Mindstorm EV3 op de lijst staat van binnenkort uit de handel.
Weet iemand of deze opgevolgd wordt? Ik vind hem leuker als de Boost omdat de set aan te sturen is via o.a. Powershell.

Gaat dit uit de handel gaan ook gelden voor de educatie boxen? Want dan moet ik er daar binnenkort snel nog eentje van scoren.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:24
SunnieNL schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 00:19:
Ik zie dat Mindstorm EV3 op de lijst staat van binnenkort uit de handel.
Weet iemand of deze opgevolgd wordt? Ik vind hem leuker als de Boost omdat de set aan te sturen is via o.a. Powershell.

Gaat dit uit de handel gaan ook gelden voor de educatie boxen? Want dan moet ik er daar binnenkort snel nog eentje van scoren.
Per toeval kwam ik afgelopen week dit artikel tegen op promobricks.de:LEGO Mindstorms 51515 Robot Inventor: Erste Bilder. Er komt dus een opvolger (indien ik het artikel goed interpreteer).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-01 20:33
Ik las ergens dat Lego is gestopt of stopt met hun politie setjes te adverteren. Wellicht dat die straks serieus geld gaan opleveren.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
cbr600f4i schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:20:
Ik las ergens dat Lego is gestopt of stopt met hun politie setjes te adverteren. Wellicht dat die straks serieus geld gaan opleveren.
Serieus? Vanwege dat VS gebeuren :?

Allemachtig zeg.. laten we vooral aan kinderen tonen dat de politie de bad guys zijn 8)7

Wat is dit voorn achterstevoren wereld waar we in beland zijn ;w

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zou een heel rare move zijn

• chrisO
Lego heeft tijdelijk enkele reclames voor Lego city police en the White House gepauzeerd (bron)

[ Voor 16% gewijzigd door chrisO op 11-06-2020 08:34 ]

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:02
poor Leno schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:26:
[...]

Serieus? Vanwege dat VS gebeuren :?

Allemachtig zeg.. laten we vooral aan kinderen tonen dat de politie de bad guys zijn 8)7

Wat is dit voorn achterstevoren wereld waar we in beland zijn ;w
Ja en nadat het bekend is gemaakt is ook nog de Lego Store in New York geloot, de UCS Star Destroyer lag kapot op straat...

Misschien dat we weer eens andere coole thema's gaan zien als we een tijdje geen politie sets krijgen, meer cowboys en indianen bijvoorbeeld! Of een nieuw imperial schip als tegenhanger van Barracuda Bay! O wacht...

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
ErikT738 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:54:
[...]

Ja en nadat het bekend is gemaakt is ook nog de Lego Store in New York geloot, de UCS Star Destroyer lag kapot op straat...
Ik heb hier een mening over en vind daar veel dingen van. Daar laat ik het maar bij :X

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-01 09:25
Gim schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Ik weet niet of het al gezegd is, maar het gaat erom dat de codes ongebruikt zijn. Ze zijn "persoonlijk" in die zin dat ze slechts eenmalig gebruikt kunnen worden. Mocht je een bestelling annuleren of retourneren dan krijg je de code in principe ook niet terug.
Nog niet, dus dank voor het antwoord! Helaas was het setje al uitverkocht voordat ik een code had, dus volgende keer beter. In de Select deals komen soms ook leuke aanbiedingen voorbij waarbij je die 10 euro korting dus ook kunt stapelen. Alles is dan weer meegenomen.

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:01
Het gaat dacht ik alleen maar erom dat politie/white house setjes geen reclame meer krijgen, dus niet dat ze niet meer verkocht mogen worden. Dus waarom zouden die zeldzaam worden?

• mschol
  • Niet online
ErikT738 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:54:
[...]

Misschien dat we weer eens andere coole thema's gaan zien als we een tijdje geen politie sets krijgen, meer cowboys en indianen bijvoorbeeld! Of een nieuw imperial schip als tegenhanger van Barracuda Bay! O wacht...
cowboys en indianen, serieus?

die werden al verafschuwt ver voor dit gezeik

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-12-2025

Canis Lupus

Vosbot

poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:54:
Ik meen me te herinneren dat hier een Chrome Extension voor was (om automatisch setinfo bij een number te zoeken), maar kan deze niet vinden. Iemand een idee?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, de Chiron staat er nu ook bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nsv9w72hJZsqqWaOeSWSOQ5s4xg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LUiF3E6sXPFFlPanMkSwqpx9.jpg?f=user_large

Erg leuke build, alleen jammer van die stickers op de deuren. Die blauwe plates vervangen voor grijze had leuker gestaan denk ik, misschien nog eens proberen. De aandrijflijn loopt ook wel 10x soepeler dan de Landrover :)

• JB
  • Laatst online: 09:13

JB

Cédric roelt!

Pierre schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:17:
Vandaag de Lamborghini binnen gekregen [Afbeelding]
Gaaf man! * JB jaloers :D

@Chakotay welke schaal zijn die motoren? Mijn OCD moet misschien aan de kant maar op de foto zien ze er in verhouding met de Porsche wel mooi uit. Vind het een leuke uitbreiding :)

Mijn boefje is liev!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:02
Canis Lupus schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:08:
[...]
Ik meen me te herinneren dat hier een Chrome Extension voor was (om automatisch setinfo bij een number te zoeken), maar kan deze niet vinden. Iemand een idee?
Dat is brickTip:
https://chromeload.com/ex...bricktip-a-legor-sets-ext

• Arunia
  • Nu online
Mijn vrouw kwam net aan met lightailing.com als verlichtingssets voor Lego.
Sommige zijn goedkoper dan lightmybricks.com, maar bijvoorbeeld voor een rijdende Winter village trein schiet het totaal niet op met een lompe batterijbox. Dat heeft lightmybricks dan beter gedaan.

Winter toyshop is goedkoper bij de laatste, maar andere dan weer goedkoper bij die eerste.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik heb de Porsche 911 RSR afgelopen week ook in elkaar gezet en de stickers achterwege gelaten. De buitenkant ziet er nog goed uit, binnenin is het een beetje kaal zonder de stickers maar dat boeit mij niet zo.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hoe lang doe je nou over die racewagens? :)

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:39:
[...]

Ik ben t nog allemaal aan het uitzoeken hoor, maar wat is de 'in de VIP' :?

@Pino112 Ah ok, maar wat is VIP voorverkoop? Moet je dan lid van de Lego club zijn ofzo?
Je krijgt bij iedere bestelling vip punten die je later weer kan inleveren voor waardebonnen in euro's opzich tikt het wel snel aan (iedere 750 vip punten is 5,- waard) of je kan ze inruilen voor vip setjes.

Maar het is een beetje een sigaar uit eigen doos, de meeste sets zijn bij andere partijen vaak al 15% goedkoper (zelfs als je met punten een waardebon ervoor terug krijgt)

Overigens zijn niet alle sets ergens anders goedkoper en sommige zijn dan weer veel later ergens anders te koop dan in de lego store zelf.

• JB

JB

Cédric roelt!

poor Leno schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:19:
1-2 weken als je er elke dag wat tijd aan spendeert (hier althans) :)

Mijn boefje is liev!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@JB de motoren zijn grofweg 1:6, aardig stukje groter dan de auto's die 1:8 of 1:10 zijn dus :)

@poor Leno ik kan er maar een paar uur per avond aan besteden, die Porsche & Bugatti hebben me beide wel een goede week gekost :)

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Chakotay schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:26:

@poor Leno ik kan er maar een paar uur per avond aan besteden, die Porsche & Bugatti hebben me beide wel een goede week gekost :)
Ja ik ken het haha. Zoals je hebt gelezen heb ik 4+ weken over die Falcon gedaan _O-

Op een gegeven moment word ik gewoon "Lego-blind".. Dan ben ik rustig 10 minuten aan het zoeken naar een steentje dat gewoon onder mn neus ligt :X

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

poor Leno schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:41:
[...]

Ja ik ken het haha. Zoals je hebt gelezen heb ik 4+ weken over die Falcon gedaan _O-

Op een gegeven moment word ik gewoon "Lego-blind".. Dan ben ik rustig 10 minuten aan het zoeken naar een steentje dat gewoon onder mn neus ligt :X
Lol dat is heel herkenbaar, dan stop ik er gewoon mee. Ik ben nog bezig met de Defender nadat ik extra steentjes besteld heb.
In de herfst ga ik de Lamborghini pas bouwen, dan heb ik 3 weken vrij (en onze vakantie is geannuleerd) dus dan heb ik zeeën van tijd.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• JB

JB

Cédric roelt!

Pierre schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Lol dat is heel herkenbaar, dan stop ik er gewoon mee. Ik ben nog bezig met de Defender nadat ik extra steentjes besteld heb.
In de herfst ga ik de Lamborghini pas bouwen, dan heb ik 3 weken vrij (en onze vakantie is geannuleerd) dus dan heb ik zeeën van tijd.
Jep hier ook. Zeker als je een drukke dag hebt gehad. Ik moet ook echt eerst alle onderdelen pakken ipv meteen bouwen vanuit het "rapen" want ook dan mis ik dingen :X

Mijn boefje is liev!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:08:
[...]

Per toeval kwam ik afgelopen week dit artikel tegen op promobricks.de:LEGO Mindstorms 51515 Robot Inventor: Erste Bilder. Er komt dus een opvolger (indien ik het artikel goed interpreteer).
Dan ga ik alvast aan mijn pleidooi beginnen, zodat ik dit over een tijdje mag kopen voor mijn FLL team.

"Betaald" met lego spelen, er zijn ergere dingen :+

Meer dan ik dacht...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

JB schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Jep hier ook. Zeker als je een drukke dag hebt gehad. Ik moet ook echt eerst alle onderdelen pakken ipv meteen bouwen vanuit het "rapen" want ook dan mis ik dingen :X
Dat doe ik sowieso bij de grotere sets inderdaad. Eerst alles van de stap opzoeken & klaarleggen, anders zal je net zien dat er toch nog ergens een stukje bij moet wat ik dan vergeet :P

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Pino112 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:59:
[Afbeelding]
De 43179, nieuwe set vanaf 17 juni in de VIP-voorverkoop.
36cm hoog, wel tof hoor maar de prijs vind ik met 180 euro wat hoog.

https://www.bricktastic.n...ie-vanaf-17-juni-te-koop/

@poor Leno Sorry, miste nog een woord.
Zie geen 180 aan set hier, zal wel een flinke Disney Tax bij zitten.

• almightyarjen
  • Laatst online: 08:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

Kapoen schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:08:
[...]

Top, was verwacht: elke PU motor heeft standterugmelding e.d., daar heb je dus niet meer de speciale EV3/NXT motoren voor nodig. Ik ga kijken of ik die hub kan bypassen en het zaakje via Arduino kan laten werken, volgens mij had ik daar al iets over gelezen :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Pin0
  • Niet online
Canis Lupus schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:08:
[...]
Helaas wegens tijdgebrek (en zin) en het feit dat de brickset api per oktober wordt vervangen door een nieuwe versie heb ik hem gedepubliceerd.

Code heb ik op github gezet dus leef je uit: https://github.com/Pin0/bricktip

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
TheDeeGee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:03:
[...]

Zie geen 180 aan set hier, zal wel een flinke Disney Tax bij zitten.
Dat zeker, ook een beetje typisch dat het aantal steentjes niet genoemd wordt. Zal vast wel weer in de aankomende reviews worden goedgepraat, omdat het een Disney product is |:(

PS: Ben ik de enige die het wat hypocriet vind dat Disney eerst in zee ging met allemaal merken van namaak Lego voor veel lagere prijzen, en nu vermoedelijk enorme winst maakt? :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gaan meer van jullie eigenlijk nog de virtual tour door het Lego house doen vanmiddag, of hebben die net gehad?

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
poor Leno schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:19:
Ik heb laatst, voor het eerst sinds jaren, weer een doos(je) Lego gekocht. De Bugatti.

Heb me wel voorgenomen dat ding niet af te raffelen en er echt voor te gaan zitten.
Meestal betekend dat op zondagochtend na het ontbijt even een zakje in elkaar zetten. Mijn vriendin is dan bezig met haar paarden en ik zit dan fijn met een kopje koffie en een muziekje aan te Lego'en. Heerlijk ontspannend!

De verleiding is groot om dan meerdere zakjes te doen, maar ik kan mezelf aardig bedwingen. Ik heb dus nog wel wat zondagen te gaan :)

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Nou, net de ducati in elkaar gezet, dit keer helemaal zonder problemen :P

Leuk ding, en echt indrukwekkend hoeveel complexiteit er in zit gezien het ding toch net zo groot (of klein) is als 42036.

Ik ga er nog wel wat dingetjes aan tweaken, maar de basis is al best tof.

@poor Leno Volgens mij had ik zon ~14 uur in de bugatti zitten, de porsche ook (in pimp my porsche spec gebouwd van PDF, dus een tikje langzamer). De ducati heeft me omstreeks de twee uur gekost, dus ik zit kennelijk zo rond de 250-300 pph (parts per hour :P) in technic.

Kwa doorlooptijd smeer ik builds graag uit, een paar jaar terug ging ik nog gewoon 4-5 uur achter elkaar door om een set in 1 keer af te maken, tegenwoordig pak ik elke keer blokjes van pakweg een uurtje, dat voelt ontspannender en houdt de boel leuk, en dan heb ik ook niet ergens een halve dag geblokt nodig.

[ Voor 51% gewijzigd door vectormatic op 11-06-2020 11:16 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
B-Real schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:12:
[...]

Ik heb laatst, voor het eerst sinds jaren, weer een doos(je) Lego gekocht. De Bugatti.

Heb me wel voorgenomen dat ding niet af te raffelen en er echt voor te gaan zitten.
Meestal betekend dat op zondagochtend na het ontbijt even een zakje in elkaar zetten. Mijn vriendin is dan bezig met haar paarden en ik zit dan fijn met een kopje koffie en een muziekje aan te Lego'en. Heerlijk ontspannend!

De verleiding is groot om dan meerdere zakjes te doen, maar ik kan mezelf aardig bedwingen. Ik heb dus nog wel wat zondagen te gaan :)
Ja ik kan me voorstellen dat het zo begint. Maar dan..

"Hm dit zakje was wel heel erg klein.. vooruit nog ééntje dan.." en dan wordt het "Volgende zondag kan ik niet, dus dan kan ik best nu wat meer doen.."

Zo zou dat bij mij gaan iig _O-

• Gim
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:55:
[...]

Dat doe ik sowieso bij de grotere sets inderdaad. Eerst alles van de stap opzoeken & klaarleggen, anders zal je net zien dat er toch nog ergens een stukje bij moet wat ik dan vergeet :P
Vooral als je af en toe iets te snel werkt kan dat helemaal leuk uitpakken. Het hele boekje doorgewerkt, het model staat er dan vervolgens sta je vol verwondering te kijken hoeveel spare parts LEGO er als prachtbedrijf wel niet bijgeleverd heeft :P Bij bepaalde parts gaan bij mij dan gelijk alle alarmbellen af, want het kan niet zo zijn dat die parts over zijn :) Daarom... werk ook altijd op je dooie gemak! :P

Zo vraag ik me nog steeds af of ik met de 42030 Technic Volvo die ene beam nou wel of niet had moeten gebruiken. Ik mis hem nergens, het model ziet er goed uit en doet wat ie moet doen :)

Maar zelfs met rustig werken en klaarleggen lijkt het af en toe nog fout te kunnen gaan wanneer er wordt doorgebouwd terwijl het laat is en je doodvermoeid bent. Zo viel bij de Arocs één wiel er constant af en ik dacht al echt van... jeez, wat een bagger ontwerp. Totdat ik er achter kwam dat ik zelf een paar onderdelen over het hoofd had gezien >:) Shame on me.

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 11-06-2020 11:19 ]

• Arunia
  • Nu online
@Gim Dat van die spareparts heb ik inderdaad ook altijd.
Bepaalde parts worden nooit spare geleverd. Anders kan ik van ieder eentje er wel gewoon naast leggen omdat ik zeker weet dat die spare gaan zijn.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
poor Leno schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Ja ik kan me voorstellen dat het zo begint. Maar dan..

"Hm dit zakje was wel heel erg klein.. vooruit nog ééntje dan.." en dan wordt het "Volgende zondag kan ik niet, dus dan kan ik best nu wat meer doen.."

Zo zou dat bij mij gaan iig _O-
Klopt, dat gevoel had ik een beetje afgelopen zondag.
Maar de eerste zakjes zeker niet, het eerste zakje ben ik geloof ik 2,5 uur mee bezig geweest :)

Enne, wat maakt het uit? Het is jouw Lego, doe er mee wat je wilt :)

De Ducati ga ook kopen als ik de Bugatti af heb (of er moet voor die tijd een goede aanbieding komen).

De Lamborghini lijkt mij ook tof om te bouwen, maar lijkt me vooral meer van hetzelfde als de Bugatti en dan is het toch wel een duur doosje eigenlijk.

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:29
chrisO schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:07:
[...]

De Lambo polybag kan je voor ~5 Euro kopen, de Bugatti voor minder dan 300, dus dan kost die hot rod je meer dan 95!!! Euro 8)7
Hey het gaat om het idee he? We zijn toch ollanders, dus iets "gratis" krijgen is mooi meegenomen ookal moeten we voor een ander product dan meer betalen :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gim schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Zo vraag ik me nog steeds af of ik met de 42030 Technic Volvo die ene beam nou wel of niet had moeten gebruiken. Ik mis hem nergens, het model ziet er goed uit en doet wat ie moet doen :)

[...]
Dat word hier ook de volgende waarschijnlijk, als ik hem voor een zinnig bedrag 2ehands zie ergens. Als hij eenmaal in elkaar zit ook erg leuk voor de kinderen om mee te spelen waarschijnlijk :)

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:29
poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:22:
[...]

Hier is de Millennium Falcon gesorteerd.. Dan krijg je een indruk van hoeveel het wel niet is :X
mooi vloerkleedje zo :)

• Kapoen
  • Laatst online: 11:24
idef1x schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:33:
[...]

Hey het gaat om het idee he? We zijn toch ollanders, dus iets "gratis" krijgen is mooi meegenomen ookal moeten we voor een ander product dan meer betalen :+
Die GWPs zijn dan ook een (dikke) sigaar uit eigen doos he ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Kapoen schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:43:
[...]

Die GWPs zijn dan ook een (dikke) sigaar uit eigen doos he ;)
Ik snap zelf ook niet helemaal dat iedereen daar zo op hapt, ze staan nooit in verhouding tot wat je extra betaald bij S@H vergeleken met andere winkels. Zelfde voor de VIP punten, leuk dat je een procentje of 2-3 krijgt voor je aankoop, maar als je elders 20-30% korting kan krijgen...

• chrisO
Chakotay schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:07:
Gaan meer van jullie eigenlijk nog de virtual tour door het Lego house doen vanmiddag, of hebben die net gehad?
Ik heb de tour eerder vanmorgen gezien. De gids (Kristian Reimer) weet het als historicus goed te vertellen, maar het camera werk is echt amateuristisch. Het lijkt wel of die camera vast op een dolly staat. Op een gegeven moment wijst Kristian een houten treintje aan waarvan slechts een klein deel zichtbaar is, omdat de camera niet kan omhoog/omlaag lijkt te kunnen.
Het is vrij donker op die lokatie in de Lego House en ze hebben geen belichting of kunnen/mogen dat niet gebruiken waardoor alles donker oogt en modellen niet goed te bewonderen zijn.
Scherpte mist helaas ook vaak bij het tonen van de modellen.
Dus na +/- 10 minuten ben ik alleen nog maar gaan luisteren naar Kristian.
Pagina: 1 ... 79 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .